abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217609408
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Moslim, jullie hebben dit gebied toch veroverd en vervolgens Joden en Christenen tot tweederangsburgers getorpedeerd? Zo is immers de Islam in dit gebied gekomen. De Al-Aqsamoskee is doelbewust bovenop de Tempelberg geplaatst.

Moslims zijn hier de vreemde eend in de bijt. Jullie hebben Mekka en het Arabisch Schiereiland, in de Levant ligt de oorsprong van het Jodendom en het Christendom. De komt van de Islam naar dit gebied heeft alles veranderd. Zie ook:
[..]
Waarom probeer je deze realiteit om te draaien? Joden zijn inheems in dit gebied, Arabische moslims over het algemeen niet.
De islam zou best zo in dat gebied zijn gekomen maar de Palestijnen wonen daar al veel eerder.
pi_217609423
quote:
88s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
er is geen genocide in Gaza want er is genocide in Soedan of hoe moet ik dat zien?
Kom op joh, je bent beter dan dit.
Intolerant voor intolerantie
pi_217609450
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 12:51 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Internetheldje etto weet niet dat er mensen zijn met wel principes en daar ook in het echt voor opkomen.
Precies, daarbij al zouden demonstranten voor elk onrecht opkomen dan is dat uiteraard ook niet goed. Zie bijvoorbeeld als een Greta Thunberg niet zich alleen uitspreekt over klimaat maar ook over Gaza. Dan worden dat soort dombo types helemaal boos en zeggen waarom moet dit onderwerp gekaapt worden om het ook te hebben over een ander onderwerp.
Met dat soort lui die alleen maar tribaal kunnen denken en die whataoubtism een geweldig argument vinden is weinig discussie mogelijk.
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 13:20:25 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217609454
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:13 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Kom op joh, je bent beter dan dit.
leg het dan gewoon goed uit want het gaat weer helemaal nergens over allemaal, ik kan hier letterlijk niets beters mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 13:20:40 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217609455
zo moeilijk kan de vraag niet zijn hoor
pi_217609463
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat kunnen we rustig aflezen uit je eigen posts.
Vertel om welke post het gaat
pi_217609472
quote:
88s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:20 schreef sp3c het volgende:
zo moeilijk kan de vraag niet zijn hoor
BSOD incomming.
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 13:24:44 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217609482
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:23 schreef Chadi het volgende:

[..]
BSOD incomming.
ik ben niet bekend met hipster afkortingen
pi_217609490
quote:
88s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik ben niet bekend met hipster afkortingen
pi_217609746
Het exporteren van F-35 onderdelen naar Israël is belangrijker dan het voorkomen van genocide aldus overheidsadvocaten van het eiland aan de overkant van de plas. Ik neem dit keer wel mijn hoed af voor de eerlijkheid van deze advocaten.

twitter

quote:
Preserving the British role in the F-35 jet fighter programme takes precedence over the need to comply with UK laws on arms export controls, or any UK obligation to prevent a genocide in Israel, UK government lawyers will argue in court this week.

The long-awaited high court case will test whether ministers have broken the law by continuing to supply parts for the F-35 programme that may be used by Israel to attack Palestinians in Gaza. The four-day case starts on Tuesday and has taken nearly a year to come to court.

It has been brought by Palestinian human rights group Al-Haq but is supported by a raft of British human rights groups including Amnesty, Human Rights Watch, Oxfam and the Global Legal Action Network (Glan).

https://www.theguardian.c(...)ide-lawyers-to-argue
pi_217609764
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:01 schreef Peppert het volgende:
Het exporteren van F-35 onderdelen naar Israël is belangrijker dan het voorkomen van genocide aldus overheidsadvocaten van het eiland aan de overkant van de plas. Ik neem dit keer wel mijn hoed af voor de eerlijkheid van deze advocaten.

[ x ]
En wat een gelijk hebben ze.
pi_217609900
Het lijkt mij tijd voor militair optreden tegen Israel.
  maandag 12 mei 2025 @ 14:27:33 #238
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217609939
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
De islam zou best zo in dat gebied zijn gekomen maar de Palestijnen wonen daar al veel eerder.
Nee hoor, zoals al vaker benoemd zijn "de Palestijnen" een verzameling Arabische moslims en een aanzienlijk deel kent hun oorsprong buiten de Levant. Dat zien we met al die commercieel verkrijgbare dna-testen ook, als Palestijnen soms 70% 'Egypt' of 'Peninsular Arab' scoren en vervolgens woest worden omdat men dan meent dat de test 'corrupt' is of het bedrijf 'Zionistisch' :') _O-

Het wat dit betreft eens fijn zijn als Arabische moslims ophouden met anderen gebieden te koloniseren en vervolgens doen alsof zij daar inheems zijn. Wat krijgen we over een paar eeuw? Zeker dat Hamza en Yassine 'inheems' zijn in Utrecht, Parijs of Berlijn? Ik sluit het inmiddels niet meer uit.

Zie ook uit Trouw 1977:

'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 14:28:03 #239
236264 crew  capricia
pi_217609943
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:22 schreef skysherrif het volgende:
Het lijkt mij tijd voor militair optreden tegen Israel.
Veel verder dan iets over een Eurovisie deelname zal het vast niet gaan.
Het blijft een bevriende natie waarmee we een prachtig associatie-verdrag hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217609956
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Het blijft een bevriende natie waarmee we een prachtig associatie-verdrag hebben.
Dat lijkt me niet. Overigens natuurlijk ook een beetje gechargeerd, ik wens geen enkele normale Israelische burger extra leed toe, laat staan met een militaire inval.

Maar ik vind dat het veel verder moet gaan dan simpelweg wel of geen steun opzeggen aan Israel, als je de laatste berichten over de plannen van Israel en de uitspraken van leden van hun regering hoort over de toekomst van Gaza en het lot van de inwoners daarmee gepaard.

Dan moet daar veel en veel meer aan gedaan worden om die komende genocide te stoppen.
pi_217609964
quote:

[..]
Dat is precies de schande, dat wij bevriend blijven met een land dat genocide pleegt. Dat we het assciatie verdrag niet verscheuren. Waarom willen wij vrienden zijn met een land dat zich op geen enkele manier aan afspraken houdt en waarvan wij alleen ellende hebben aan die vriendschap. Al was het maar om iets te doen tegen het groeiende antisemitisme zouden we Israel moeten boycotten.
  maandag 12 mei 2025 @ 14:32:10 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217609972
Het is ook erg raar om een militair optreden te willen tegen Israël, terwijl het land van allerlei kanten wordt aangevallen.

Het valt te vergelijken met van die mafklappers die je soms in de rechtse hoek ziet en vinden dat Oekraïne geen wapens meer moet krijgen omdat de 'Oekraïense oorlogsdrift' een probleem is.

Ik zou wat dit betreft liever zien dat er militaire steun voor Israël komt in strijd tegen groeperingen zoals Hamas, Hezbollah, Palestijnse Jihad, de Houthi's en Iran.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 14:32:22 #243
236264 crew  capricia
pi_217609976
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet. Overigens natuurlijk ook een beetje gechargeerd, ik wens geen enkele normale Israelische burger extra leed toe, laat staan met een militaire inval.

Maar ik vind dat het veel verder moet gaan dan simpelweg wel of geen steun opzeggen aan Israel, als je de laatste berichten over de plannen van Israel en de uitspraken van leden van hun regering hoort over de toekomst van Gaza en het lot van de inwoners daarmee gepaard.

Dan moet daar veel en veel meer aan gedaan worden om die komende genocide te stoppen.
Dan zul je dat ook via de VS moeten doen. Trump is immers degene die staat te juichen bij het plan om Gaza te kunnen herontwikkelen. En de Palestijnen willen namelijk nooit meer terug, volgens hem. En zij zijn tenslotte de grootste steungever aan Israël.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 mei 2025 @ 14:32:49 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217609980
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat is precies de schande, dat wij bevriend blijven met een land dat genocide pleegt. Dat we het assciatie verdrag niet verscheuren. Waarom willen wij vrienden zijn met een land dat zich op geen enkele manier aan afspraken houdt en waarvan wij alleen ellende hebben aan die vriendschap. Al was het maar om iets te doen tegen het groeiende antisemitisme zouden we Israel moeten boycotten.
2493e keer: er is geen genocide.
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 14:33:02 #245
236264 crew  capricia
pi_217609981
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik zou geen beslissingen nemen op basis van wat geruchten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217609992
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, zoals al vaker benoemd zijn "de Palestijnen" een verzameling Arabische moslims en een aanzienlijk deel kent hun oorsprong buiten de Levant. Dat zien we met al die commercieel verkrijgbare dna-testen ook, als Palestijnen soms 70% 'Egypt' of 'Peninsular Arab' scoren en vervolgens woest worden omdat men dan meent dat de test 'corrupt' is of het bedrijf 'Zionistisch' :') _O-

Het wat dit betreft eens fijn zijn als Arabische moslims ophouden met anderen gebieden te koloniseren en vervolgens doen alsof zij daar inheems zijn. Wat krijgen we over een paar eeuw? Zeker dat Hamza en Yassine 'inheems' zijn in Utrecht, Parijs of Berlijn? Ik sluit het inmiddels niet meer uit.

Zie ook uit Trouw 1977:

[ afbeelding ]
Leuk stukje wat totaal niets zeggend is. Al zijn ze geen volk dan nog wonen ze in dat stuk en verandert het geen moer. Het is dan toch alsof je Oekrainers uit hun provincies verjaagt om er een nieuwe republiek te stichten.
Maar dat kwartje wil niet bij je vallen omdat je alles aan het zoeken bent om maar het verjagen en het doden van mensen die daar al eeuwen wonen goed te praten.
pi_217609994
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zou geen beslissingen nemen op basis van wat geruchten.
Na meer dan 2 jaar hebben we het uiteraard niet over geruchten. Er is legio bewijs. Ik zou me niet van de dommen houden.
pi_217609999
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
2493e keer: er is genocide.
gefixed voor je.
pi_217610000
quote:

[..]
Wat we zo snel mogelijk op moeten zeggen.
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 14:37:08 #250
236264 crew  capricia
pi_217610010
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:35 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat we zo snel mogelijk op moeten zeggen.
Op basis van wat geruchten? :N

Kom eerst maar met een internationaal rechtelijke uitspraak.
Tot die tijd steunen we natuurlijk gewoon de legitieme, democratisch gekozen regering.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')