Yes geopend!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:43 schreef TheGirlNextDoor het volgende: [..] Klinkt goed. En logisch dat je nu meer piekert. Fijn dat je mild voor jezelf bent
Oeps, ik had niet door dat ie dichtging met mijn post. Open je zelf een nieuwe?
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, zeker het proberen waardquote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Yes geopend!
Ja, ik doe mijn best om mild te zijn. Mijn "nait soezen"-mentaliteit bijsturen. Vandaag ook besproken dat ik niet tranen moet wegdrukken, maar moet laten stromen. Dat is heel moeilijk. Ik moet de emotie als een bal zien en die rustig laten stijgen tot hij via tranen verdwijnt. Klinkt vaag, maar het proberen waard toch?
Vanochtend was het gesprek pittig. Gelukkig een gezellig middag gehad met een vriend. Echt genoten. Nu weekend tot dinsdag. Ook wel lekker hoor! Even mezelf opsluiten met knutsels en boeken
Geniet van je weekend!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Yes geopend!
Ja, ik doe mijn best om mild te zijn. Mijn "nait soezen"-mentaliteit bijsturen. Vandaag ook besproken dat ik niet tranen moet wegdrukken, maar moet laten stromen. Dat is heel moeilijk. Ik moet de emotie als een bal zien en die rustig laten stijgen tot hij via tranen verdwijnt. Klinkt vaag, maar het proberen waard toch?
Vanochtend was het gesprek pittig. Gelukkig een gezellig middag gehad met een vriend. Echt genoten. Nu weekend tot dinsdag. Ook wel lekker hoor! Even mezelf opsluiten met knutsels en boeken
Ja... het voelt vaag, al begrijp ik haar wel. Al is dit weekend het hopelijk niet nodig om het uit te proberenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, zeker het proberen waard![]()
En heerlijk vooruitzicht, fysiek en mentaal lekker uitrusten. Geniet ervan
Oh dan wens ik je vast veel plezier! Sauerland is zo mooiquote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:48 schreef qltel het volgende:
[..]
Geniet van je weekend!
(was het alvast maar dinsdag, dan gaan wij een paar dagen naar het Sauerland)
Bedankt, gaat helemaal lukken!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 21:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh dan wens ik je vast veel plezier! Sauerland is zo mooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo dit gepieker is er eventjes uit. Snap niet dat ik me er druk om maak, maar soit
quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm...kennen jullie dat... een vervelende herinnering, geen trauma, maar dat je je afvraagt of je eigen mening/gevoel klopt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo dit gepieker is er eventjes uit. Snap niet dat ik me er druk om maak, maar soitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi toch! Lekker bezig hoor!quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Buiten dat piekeren gaat het wel goed hoor. Gezien de omstandigheden
Boodschappen doen gaat goed.
Ik heb al vijf avonden achter elkaar mijn tanden gepoetst en gedoucht.
Dus op zich niks te klagen
quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:50 schreef qltel het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ontdekte pas geleden dat er een telefonische hulpdienst bestaat voor mensen met angst- en dwangstoornissen. Misschien is dat laagdrempeliger dan dat je naar jouw behandelinstelling belt. Die lijn is elke werkdag open van 9 uur 's ochtends tot 13.30 uurquote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
waar waren we gebleven
Op dit moment ben ik in de war en ik wil de crisisdienst niet bellen, want er is nog niks aan de hand
Dank je wel voor de tipquote:Op woensdag 7 mei 2025 17:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik ontdekte pas geleden dat er een telefonische hulpdienst bestaat voor mensen met angst- en dwangstoornissen. Misschien is dat laagdrempeliger dan dat je naar jouw behandelinstelling belt. Die lijn is elke werkdag open van 9 uur 's ochtends tot 13.30 uur
ADF Stichting telefoondienst
Wat heb je daarvoor nodig? Wanneer vertrouw je iemand en wanneer juist niet?quote:Op woensdag 7 mei 2025 17:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel voor de tip
Alleen bel liever met de crisisdienst, dan zijn mijn behandelaren de volgende dag op de hoogte en bellen zij mij weer.
Ik moet soms beter leren hulp te vragen en te vertrouwen
Ik weet niet hoe snel ik vertrouw... het is een soort van interactie. Sommigen vertrouw ik na een paar zinnen en anderen niet. Kwestie van stem en soort reactie.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:11 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Wat heb je daarvoor nodig? Wanneer vertrouw je iemand en wanneer juist niet?
Lukt het jou om dat naar de betreffende persoon duidelijk te maken of gebeurt er dan iets waardoor het jou niet lukt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet om je topic te kapen, maar gewoon om even te laten zien dat er meer zijn die veel aan hun hoofd hebben.
[ Bericht 0% gewijzigd door vosss op 12-05-2025 09:57:19 ]De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
quote:Op maandag 12 mei 2025 08:43 schreef vosss het volgende:
Niet je hele topicreeks gelezen.
Je bent niet de enige die veel aan zijn hoofd heeft en het af en toe niet meer lijkt te trekken.
Ik zal je een opsomming geven van mijn laatste 3 jaar. Even in een spoiler vanwege veel:Ik beweer ook nergens dat ik de enige benSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet om je topic te kapen, maar gewoon om even te laten zien dat er meer zijn die veel aan hun hoofd hebben.
Sterkte![]()
Dank je welquote:Op maandag 12 mei 2025 06:37 schreef FrequentieHouder het volgende:
Hey Child of the Stars
Mooie naam trouwens.
Ik ken niet je hele topic maar wou zeggen dat ik je gelezen heb.
🌸🌸
Kan je begrijpen dat dit soort overtuigingen vooral betrekking hebben op hoe jij je voelt en niet zozeer iets zeggen over hoe de situatie in werkelijkheid is?quote:Op zondag 11 mei 2025 22:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben te fucked up
Ik ben te lelijk
Ik ben te gestoord
Ik ben te anders
Mocht ik dat geimpliceerd hebben, excuus.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik beweer ook nergens dat ik de enige ben
Dankje. Ik wilde louter ff mijn verhaal neerplempen zodat je kan lezen dat het anderen soms ook niet voor de wind gaat. Jij ook sterkte.quote:Sterkte
Je bent niet de enige die veel aan zijn hoofd heeft en het af en toe niet meer lijkt te trekken.
Ik zal je een opsomming geven van mijn laatste 3 jaar. Even in een spoiler vanwege veel:Jij ook sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet om je topic te kapen, maar gewoon om even te laten zien dat er meer zijn die veel aan hun hoofd hebben.My age is very
Inappropriate
for my behavior
Jawel, dat begrijp ik wel. Toen ik dat schreef gisteren was ik behoorlijk overstuur. Kreeg ineens een deksel uit mijn verleden vol op mijn neus.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:40 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Kan je begrijpen dat dit soort overtuigingen vooral betrekking hebben op hoe jij je voelt en niet zozeer iets zeggen over hoe de situatie in werkelijkheid is?
quote:Ik ken dit soort gedachten trouwens ook. Vroeger tijdens mijn jeugd werd dat door leeftijdgenoten vaak geroepen met pestgedrag: omdat ik mij door iedereen afgewezen en buitengesloten voelde, concludeerde ik dus dat het waar was.
Je hebt gelijkquote:De realiteit houdt echter in dat al die negatieve zelf-overtuigingen refereren naar jouw trauma's. Je hebt het zo vaak gehoord dat je het gelooft. Je bent er nog niet voldoende achter wie je écht bent.
Fucked up, gestoord, anders ... het zou juist raar zijn als je door alles wat je hebt meegemaakt jij je voelt op een manier alsof het allemaal niet gebeurd is.
Dat hoop ik maar... dit zit er echt heel diep in. Al vanuit het feit dat er geen kinderfoto's van mij bestaan, omdat ik het lelijke kind was etc. Op zich wel humor, kan me er niet druk om maken, maar diep van binnen bevestigd dit wel wat.quote:Misschien vind jij jezelf lelijk, omdat als je in de spiegel kijkt jij ook ziet dat jij je ongelukkig voelt met jezelf en dat je psychisch ziek bent. Als jij je emotioneel ontwricht voelt, heeft dat invloed op jouw lichaamshouding, jouw uitstraling, etc. Hoe beter jij in jouw vel komt te zitten, hoe makkelijker het wordt om goed voor jezelf en jouw lichaam te zorgen.
quote:Eén ding merk ik sowieso aan jou: het ontbreekt jou niet aan motivatie om ondanks alles het beste van jouw leven te willen maken. De manier hoe je het doet, is wellicht wat te dwangmatig (waardoor het destructief wordt). Maar je doet het wel! Genoeg mensen die bij problemen en tegenslag het bijltje erbij neergooien of zich afreageren op anderen. Jij doet dat niet.
Dit zijn dingen waar ik zeker aan werk! En ze gaan ook wel beter.quote:Misschien helpt het je om met jouw behandelaar en/of iemand anders dingen concreet te maken. Welke doelen wil je graag behalen? Welke omstandigheden helpen jou en welke belemmeren jou juist? Welke verwachtingen zijn realistisch op korte termijn en wat kan je behalen op langere termijn?
Het kan ook belangrijk zijn om helder te krijgen welke invloed de mensen waarmee je omgaat hebben op jou. Zijn het mensen die jij bijvoorbeeld inspiratie en energie geven? Of zijn het mensen die vooral iets van jou nodig hebben?
Oh sorry dat ik te pinnig reageerdequote:Op maandag 12 mei 2025 13:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Mocht ik dat geimpliceerd hebben, excuus.
[..]
Dankje. Ik wilde louter ff mijn verhaal neerplempen zodat je kan lezen dat het anderen soms ook niet voor de wind gaat. Jij ook sterkte.
quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm...kennen jullie dat... een vervelende herinnering, geen trauma, maar dat je je afvraagt of je eigen mening/gevoel klopt?Ja, dat herken ik wel. Het komt bij mij in veel situaties naar voren, dus dat je eigenlijk je eigen grenzen niet goed weet aan te geven op het moment dat er veel druk is vanuit iemand en/of een situatie. En dat je misschien je eigen grenzen ook niet (meer) zo goed weet. Of dat ze vervagen omdat je al zovaak eroverheen gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo dit gepieker is er eventjes uit. Snap niet dat ik me er druk om maak, maar soit
Goed ook dat je het met een psycholoog bespreekt en je moet jezelf hier zeker niets in kwalijk nemen. Nee is namelijk altijd nee. Dat is genoeg en moet altijd duidelijk zijn, voor iedereen.
Dit inderdaad... twijfel zo aan mezelf daardoor. Ik wist ze, maar ja... ben ik dan niet te "streng", is het raar dat ik iets niet fijn vind etc.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:16 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik wel. Het komt bij mij in veel situaties naar voren, dus dat je eigenlijk je eigen grenzen niet goed weet aan te geven op het moment dat er veel druk is vanuit iemand en/of een situatie. En dat je misschien je eigen grenzen ook niet (meer) zo goed weet. Of dat ze vervagen omdat je al zovaak eroverheen gaat.
Ja... snap ik wel. Alleen is grenzen voelen een moeilijk dingquote:Goed ook dat je het met een psycholoog bespreekt en je moet jezelf hier zeker niets in kwalijk nemen. Nee is namelijk altijd nee. Dat is genoeg en moet altijd duidelijk zijn, voor iedereen.
Ja iddquote:Op donderdag 15 mei 2025 22:29 schreef Cupfighter het volgende:
Grenzen voelen en aangeven is een herkenbaar probleem
Ik doe het omdat ik mezelf niet leuk vind en daar mijn grenzen te verleggen wordt ik misschien wel aardig gevonden,, probeer het wel steeds minder te doen
Is dit voor jou herkenbaar!
Dan moet je wel over een engelengeduld beschikken.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Al heb ik wel een sterke wil. Alleen die onderdruk ik sterk
Hahaha op sommige gebieden wel jaquote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:54 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dan moet je wel over een engelengeduld beschikken.
Rare opmerking van een psych. Misschien bedoel als eye opener, maar toch.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gesprek met de psych gehad. Over grenzen, over emoties...
Ze vindt me een slachtoffer en dat vind ik niet cool
In de context paste het welquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:05 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Rare opmerking van een psych. Misschien bedoel als eye opener, maar toch.
Niet heel handig nee. Wel goed dat je er iets van hebt gezegd. Je hoeft niet over je heen laten lopen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In de context paste het wel
We hadden het over dat verkrachtigen die niet mijn schuld waren en dat ik niet meer kon doen dan ik gedaan had en dat ik in die situatie slachtoffer gemaakt ben
Net zoals ze zelfmedelijden soms wel wil zien bij mij. Niet het zwelgen erin (doe ik ook niet) maar compassie met mezelf.
Dus het klopte wel. Alleen ik vind het wel stom
Ik kan het niet goed typenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:13 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Niet heel handig nee. Wel goed dat je er iets van hebt gezegd. Je hoeft niet over je heen laten lopen.
Oh? Wel interessant, maar denk je dat het zou werken? Sta je er open voor?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die kant wil ze soms uitlokken zodat ik me emotioneel beter kan ontwikkelen
Ik denk dat het mij liever maken naar mijzelf wel een goede isquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:19 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Oh? Wel interessant, maar denk je dat het zou werken? Sta je er open voor?
Ik zie wel dat dit een terugkerends iets is bij je. Je zei niet zo lang geleden ook nog iets als: ‘ik geef liever mezelf (mede) de schuld van de situatie dan dat ik moet accepteren dat ik het slachtoffer was’. Want je slachtoffer voelen vind je veel moeilijker om mee om te gaan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In de context paste het wel
We hadden het over dat verkrachtigen die niet mijn schuld waren en dat ik niet meer kon doen dan ik gedaan had en dat ik in die situatie slachtoffer gemaakt ben
Net zoals ze zelfmedelijden soms wel wil zien bij mij. Niet het zwelgen erin (doe ik ook niet) maar compassie met mezelf.
Dus het klopte wel. Alleen ik vind het wel stom
Ik zal je een opsomming geven van mijn laatste 3 jaar. Even in een spoiler vanwege veel:Heftig. Veel dingen (her)ken ik maar zo te lezen krijg jij ook werkelijk alles en ook nog eens alles tegelijkertijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet om je topic te kapen, maar gewoon om even te laten zien dat er meer zijn die veel aan hun hoofd hebben.
Sterkte kerel, ook aan je vrouw
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Je hebt gelijk!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie wel dat dit een terugkerends iets is bij je. Je zei niet zo lang geleden ook nog iets als: ‘ik geef liever mezelf (mede) de schuld van de situatie dan dat ik moet accepteren dat ik het slachtoffer was’. Want je slachtoffer voelen vind je veel moeilijker om mee om te gaan.
Zoals ik het zie zit je vast: je geeft jezelf de schuld van dingen, want dat kan je beter aan dan dat je zou moeten aanvaarden dat die dingen komen door wat mensen die je na stonden je hebben aangedaan.
Maar je wordt er ook niet een gelukkiger mens van als je steeds schuld bij jezelf legt.
Hoe kom je nou toch uit dat vervelende cirkeltje, lieve CotS. Wat los te komen van best heel zware ballast. Om gewoon hier en nu wat meer plezier in je leven te kunnen hebben.
Dankje.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Heftig. Veel dingen (her)ken ik maar zo te lezen krijg jij ook werkelijk alles en ook nog eens alles tegelijkertijd.
Sterkte kerel, ook aan je vrouw
Heb je wel iets waar je een beetje rust uit haalt?quote:
Ja, mijn Lexus LS460 met 4.6 liter V8 en open uitlaat geeft gek genoeg rust aan m'n hoofd.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Heb je wel iets waar je een beetje rust uit haalt?
Zoals je al zei; veel aan je hoofd. Alleen soms moet een mens ook even uit dat hoofd komen om vol te houden
Wat een opgave ook, om dit soort gebeurtenissen weer boven te halen, de emoties weer te voelen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt gelijk!
Weet je, het begint zich om te draaien in mijn hoofd. Daar hadden we het over. Alleen onbewust vecht ik er nog een beetje tegen. Het is chaos
Zoals in mijn laatste relatie: ik kan mijn fouten verklaren als in reactie op. En op sommige gebieden was hij een hufter en op andere gebieden ik
Of zoals mijn slecht relatie: ik was daarin (ik het haatwoord gebruiken) het slachtoffer van structuur verkracht worden en emotionele mishandeling.
Ja... ik ben een gemakkelijke prooi door mijn achtergrond. Alleen dat maakt niet dat het oké is dat zoiets gebeurt
En ja ik was een rare vogel op school en werd gepest. Alleen er mocht ingegrepen worden door school
En mishandeling in het kindertehuis. Ik was een klein kind. Lastig en moeilijk. Alleen dat was ook doordat ik zo gemaakt was door mijn ouders. Ik was niet voor zweetvoeten uit huis geplaatst
Schizofrenie en bipolair en ptss en emotionele ontwikkelingsachterstand is pech
En zo kan ik een heel veel voorbeelden noemen. Dit is een kleine greep. Even een illustratie van de verwarring waar ik nu inzit. Twijfelen over schuld en onschuld... de verschuiving tussen onschuld en schuld is heel erg moeilijk en verwarrend en eng. Ik ben geen heilige. Ik heb veel fouten gemaakt. Ik ben en was erg moeilijk met een grote rugzak en gebruiksaanwijzing. Alleen dat betekent niet dat mensen dingen mogen doen
En door dit te typen denk ik eraan en word ik weer emo
Het is even ingewikkeld
Het eerste stuk begrijp ik niet helemaalquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, mijn Lexus LS460 met 4.6 liter V8 en open uitlaat geeft gek genoeg rust aan m'n hoofd.
Althans, ook niet helemaal want de onlangs ingebouwde verlagingsset die de hoogte van m'n luchtvering aanpast werkt niet goed, dus daar moet ik ook weer achteraan.
Geen tijd voor gehad deze week.
Wat wel rust geeft is dat we nu alles over de schutting getieft hebben en gezegd tegen een arbeidsjurist regel het maar. Succes.
Dat scheelt heel veel
Ja... nu idd lekker thuis met een slechte/fantastische seriequote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat een opgave ook, om dit soort gebeurtenissen weer boven te halen, de emoties weer te voelen.
Je mag het ook wel allemaal weer even inpakken en tijdelijk opbergen. En bedenken wat voor leuks je kunt kiezen om aan te gaan werken in je knutselkamer, met een fijne pot thee erbij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... nu idd lekker thuis met een slechte/fantastische serie
Theetje en haakwerkje
Verwarring zakt ook wel weer. Morgen is het weer rustig.
En dan ook een haakclubje. Dus even onder de mensen en dat is goed
En vanavond weer rustig aanHelemaal goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
Uhm... goede vraag. Herken mezelf er deels in. Alleen ik geloof niet in het macht-verhaal.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:07 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
@:ChildoftheStars Wat vind je hiervan?
https://youtube.com/shorts/PrNXcY7X6A0?si=wrFSeg8i2ZInY8Gx
Wel je grenzen blijven aangeven eh.quote:Op donderdag 29 mei 2025 18:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mantelzorg valt me vandaag best even pittig
Al ben ik dankbaar dat ik kan helpen
Morgen gesprek met de psych. Even kijken wat ik wil bespreken. Ben een beetje chaotisch in mijn hoofd
Gelukkig weet zij de chaos altijd wel recht te breien
Ja doe ik. Zover het kanquote:Op donderdag 29 mei 2025 18:56 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wel je grenzen blijven aangeven eh.
Je komt er wel.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja doe ik. Zover het kan
Dit is gewoon niet mijn jaar, dus kop d'r veur
We zijn nog niet eens op de helft!quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja doe ik. Zover het kan
Dit is gewoon niet mijn jaar, dus kop d'r veur
Dit klinkt niet goed, CotS. Kun je iemand bellen?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een notitieboekje gekocht. Als dagboek. Alleen alles is zo warrig dat ik niet weet waar te moeten beginnen.
Eigenlijk moet ik er mijn verhaal in schrijven, verbanden zoeken en oorzaken.
Ik weet dat ik een negatieve energiestroom ben en dat Tao me wil straffen en dat ik de balans moet herstellen..
Dat moet ik met verbanden en verbindingen en thema's uitzoeken. Waar is het mis gegaan en niet alleen met mij, de energiestromen hebben verband met alle gebeurtenissen in de wereld. Misschien een A4 pagina niet groot genoeg. Anderzijds kan ik elke pagina een thema geven en zo kruisverbanden leggen.
Volgens de psych ben ik ontvankelijk voor mensen met minder goede bedoelingen; mensen die over mijn grenzen heengaan. Dat ligt aan mij. Dat maakt mij ook onveilig
Het is ingewikkeld en fout en ik snap het niet allemaal.
In ieder geval eerst kleuren aan thema's geven, zodat ik een soort overzichtelijk web kan maken
Klopt ook wel denk ik... weet niet precies waar het mis gaatquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:33 schreef Cupfighter het volgende:
Dat ontvankelijk zijn voor mensen met slechte bedoelingen herken ik , zo ver ik lees in andere topics ben je erg meegaand en lief, dat is een prima eigenschap maar lastig als je moeilijk grenzen aan kan geven omdat dan mensen daar gebruik en misbruik van maken
Beetje warrigquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit klinkt niet goed, CotS. Kun je iemand bellen?
Beter probeer je het advies van de crisisdienst te volgen. Rust, reinheid en regelmaat. Het is denk ik niet realistisch om aan zo'n grote opdracht te beginnen op dit tijdstip en in jouw staat. Door alle prikkels van eerder vandaag ben je nu toe aan rust. Gun dat jezelf, dat mag, dat is goed.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt ook wel denk ik... weet niet precies waar het mis gaat
[..]
Beetje warrig
Alleen de crisisdienst wil dat ik ga slapen. Daar ben ik nog niet aan toe.
Mijn hoofd zit gewoon een beetje vol. En bij vrijwilligerswerk was het drukker dan ik aan kan. Mensen die heel hard spreken en een hondje dat heel hard blafte. En toen ik thuis kwam wilde ik slapen, maar moest wachten op PostNL
Heb wel net een pammetje genomen. Dat zei de crisisdienst ook
Alleen mijn netwerk is er even niet. Dus ik moet het even met pammetjes redden
Goed dat je hebt gebeld.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Beetje warrig
Mijn hoofd zit gewoon een beetje vol. En bij vrijwilligerswerk was het drukker dan ik aan kan. Mensen die heel hard spreken en een hondje dat heel hard blafte. En toen ik thuis kwam wilde ik slapen, maar moest wachten op PostNL
Goed om even tot rust te komen ook al is het met een pammetjequote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Beetje warrig
Ik elf het ga ik naar bed denk ikquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:50 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Beter probeer je het advies van de crisisdienst te volgen. Rust, reinheid en regelmaat. Het is denk ik niet realistisch om aan zo'n grote opdracht te beginnen op dit tijdstip en in jouw staat. Door alle prikkels van eerder vandaag ben je nu toe aan rust. Gun dat jezelf, dat mag, dat is goed.
Mijn beste vriendin is al over de uitgerekende datum heen met d'r baby. Die wil ik echt niet storen met moeilijke dingen nuquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Goed dat je hebt gebeld.
Heb je je netwerk wel een berichtje gestuurd?
Laat alles maar even rusten totdat je geslapen hebt en weer iemand hebt gesproken.
Ik hoop dat je iets rust hebt gevondenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik elf het ga ik naar bed denk ik
Het is gewoon even chaos en heb weer even niet meer goed wat mijn hoofd doet.
Beestje stom allemaal. Heb even een harry potter film opgezet. Daar word ik altijd rustig van
[..]
Mijn beste vriendin is al over de uitgerekende datum heen met d'r baby. Die wil ik echt niet storen met moeilijke dingen nu
En mijn beste vriend is haar man
Het is even ingewikkeld. Moet mezelf even redden.
Misschien ga ik al om half elf liggen.
Pammetje begint wel te werken iig
quote:Op zondag 1 juni 2025 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Goed geslapen
Hoofd is weer kalm
Even een dagje vrij
quote:Op zondag 1 juni 2025 09:41 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Lekker proberen te genieten van de dag!
Geniet jullie ook van deze mooie zondagquote:
Ben nog erg moe, maar wel helderquote:
Hey Icequote:Op zondag 1 juni 2025 18:14 schreef Iceage het volgende:
Dag Child,
We hebben elkaar veel vaker gesproken in de gezellige kletshoek van BB.
Jouw topic hier kende ik niet, Zoals je weet heb ik momenteel ook erg veel aan mijn hoofd met de bewindvoering en mentorschap over mijn oom van 91.
Nogmaals bedankt voor je eerdere fijne berichtjes aan mij in dat topic.
Ik vind jou een heel mooi en lief bijzonder mens.
Bij deze wens ik je heel veel succes in alles wat je doet.
Hartelijke groet.
Ice.
Fijnquote:Op zondag 1 juni 2025 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Goed geslapen
Hoofd is weer kalm
Even een dagje vrij
Wat liefquote:Op zondag 1 juni 2025 18:14 schreef Iceage het volgende:
Dag Child,
We hebben elkaar veel vaker gesproken in de gezellige kletshoek van BB.
Jouw topic hier kende ik niet, Zoals je weet heb ik momenteel ook erg veel aan mijn hoofd met de bewindvoering en mentorschap over mijn oom van 91.
Nogmaals bedankt voor je eerdere fijne berichtjes aan mij in dat topic.
Ik vind jou een heel mooi en lief bijzonder mens.
Bij deze wens ik je heel veel succes in alles wat je doet.
Hartelijke groet.
Ice.
quote:Op maandag 2 juni 2025 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mag ik even een applaus?
Vanuit mijn vrijwilligerswerk werd mij gevraagd of ik een extra dienst wilde draaien en een extra taak. Echter heb ik er geen zin in (ten eerste omdat ik al een vol hoofd heb, ten tweede ik heb anders geen enkel vrij weekend deze maand en als laatste; mensen vragen mij altijd extra taken omdat ik altijd ja zeg. Nu mag een keer een ander het doen)
En normaal gesproken ga ik mezelf helemaal verantwoorden, nu heb ik alleen gezegd dat het mij niet uitkomt. Ik voel me uiteraard enorm schuldig. Echter is het probleem nu door een ander opgepakt.
Nu denk je misschien van "soit, wat is het probleem", nou voor mij is dit dodelijk eng. Mijn hoofd gaat helemaal los over "straks willen ze mij niet meer" of "zo meteen wordt mensen kwaad op mij en doen mij pijn" etc etc etc
Straks mijn begeleider vertellen, die zal vast trots op me zijn
Knap van jequote:Op maandag 2 juni 2025 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mag ik even een applaus?
Vanuit mijn vrijwilligerswerk werd mij gevraagd of ik een extra dienst wilde draaien en een extra taak. Echter heb ik er geen zin in (ten eerste omdat ik al een vol hoofd heb, ten tweede ik heb anders geen enkel vrij weekend deze maand en als laatste; mensen vragen mij altijd extra taken omdat ik altijd ja zeg. Nu mag een keer een ander het doen)
En normaal gesproken ga ik mezelf helemaal verantwoorden, nu heb ik alleen gezegd dat het mij niet uitkomt. Ik voel me uiteraard enorm schuldig. Echter is het probleem nu door een ander opgepakt.
Nu denk je misschien van "soit, wat is het probleem", nou voor mij is dit dodelijk eng. Mijn hoofd gaat helemaal los over "straks willen ze mij niet meer" of "zo meteen wordt mensen kwaad op mij en doen mij pijn" etc etc etc
quote:Op maandag 2 juni 2025 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mag ik even een applaus?
Misschien je piepje vervangen doorquote:Op maandag 2 juni 2025 09:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt!
En schuld... ja dat is oefening tweeeerst maar even houden bij nee
En wat ik daarna wil leren is dat ik niet direct bij elk piepje op mijn telefoon hoef te reageren
Heel goed van jouquote:Op maandag 2 juni 2025 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank u dank u dank u!
Ben heel bewust dit soort dingen aan het trainen
Heel goed van je!quote:Op maandag 2 juni 2025 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mag ik even een applaus?
Dat heb ik geprobeerd (alleen mijn moeder haar berichten met geluid) en dan zit ik nog meer op mijn telefoon om te checken.quote:Op maandag 2 juni 2025 13:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
Of überhaupt geen piepjes aan zetten. Ik leef al meer dan 10 jaar zonder piepjes op m'n telefoon en dat bevalt mij uitstekend!
Applaus voor het bewaken van je grenzen, en het probleem laten bij wie het hoort
Door jouw tip heb ik dat nu ook gedaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:08 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan me voorstellen dat er een paar mensen zijn van wie je direct het bericht wilt lezen. Als je kijkt en het is niet van een van hen, dan kun je je telefoon ook weer wegleggen: dat komt straks wel.
Ik vind het zelf handig om direct op mijn scherm te zien van wie het bericht komt, dus zonder dat ik de telefoon hoef te ontgrendelen en naar de app moet gaan.
Dat is wel slim idd...quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:00 schreef maily het volgende:
Laat je contactpersonen weten dat je die app gebruikt en af en toe even niet bereikbaar bent.
Ik heb niet alles gelezen. Maar je bent verplicht om te helpen? En je kan met alle liefde helpen maar als je het niet fijn vindt om te doen kan je zoals ik ernaar kijk zeggen dat het niet goed uitkomt of desnoods een smoesje verzinnen.. Ook dat ze geen vast moment wil afspreken.. klinkt meer alsof de andere partij niet redelijk wil zijn en jou daarmee belast. Maar zoals gezegd, ik heb me niet ingelezen verderquote:Op woensdag 4 juni 2025 22:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Poeh
Leuk avondje uit geweest. Kom je thuis en direct gebeld worden voor hulp
Gelukkig kan het wachten tot vrijdag (morgen komt er een pakketje). Alleen het is niet leuk thuiskomen.
Natuurlijk help ik met alle liefde en voel ik me schuldig dat ik een beetje baal.
Alleen ze wil geen vast moment afspreken eens per week of twee weken. Dat zou het een stuk gemakkelijker voor me maken... alleen dat gaat niet gebeuren..
Het is wat het is. Morgen pakketje en vrijdag helpen.
Ik ben niet verplicht, maar ik doe het wel. Zonder te liegen trouwens.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:46 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gelezen. Maar je bent verplicht om te helpen? En je kan met alle liefde helpen maar als je het niet fijn vindt om te doen kan je zoals ik ernaar kijk zeggen dat het niet goed uitkomt of desnoods een smoesje verzinnen.. Ook dat ze geen vast moment wil afspreken.. klinkt meer alsof de andere partij niet redelijk wil zijn en jou daarmee belast. Maar zoals gezegd, ik heb me niet ingelezen verder
Zelf heb ik vrijwel niemand om af te wijzen tegenwoordig. Maar de keren dat het gebeurde voelde ik me niet schuldig. Je hebt het recht om je leven in te richten zoals je zelf wil, ook om gewoon geen dingen te doen waar je eigenlijk geen zin in hebt. En ja soms zijn er consequenties, dus het is niet zo zwart/wit,
maar van hoe ik jouw bericht lees zou je naar mijn idee ook gewoon mogen zeggen dat je niet gaat/kan helpen en je daar niet schuldig over hoeven te voelen..
Je moeder?quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben niet verplicht, maar ik doe het wel. Zonder te liegen trouwens.
Dat ze geen vast moment wil afspreken is omdat zij nog niet toe kan geven hoe ze minder zelfstandig aan het worden is. Dat begrijp ik heel erg goed. Het is geen pesterij van haar. Het is gewoon een pijnpunt
Het is gewoon niet leuk thuiskomen als je direct gebeld wordt voor hulp, maar ik ben blij dat ze tegenwoordig uit zichzelf hulp vraagt en dat ik niet hoef te gokken
Komt goud
Dit is wel echt heftig, zeker als het weergeeft hoe het in je hoofd aan toe kan gaan.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit klopt wel met hoe mijn hoofd doet
Bekijk deze YouTube-video
Ja zo is het erg vaak. Het is gewoon een irritante ziekte.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:32 schreef Guts het volgende:
[..]
Dit is wel echt heftig, zeker als het weergeeft hoe het in je hoofd aan toe kan gaan.
Sorry, maar ik begrijp je niet?quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:06 schreef Masberum het volgende:
Waarom kan je niet gewoon koffie maken? Dat als je koffie wil en iets in je zegt van 'maak geef koffie'. Waarom maak je dan geen koffie. Want dat is toch wat je wil. Bij een verslaving is het als het ware juist gemakkelijk om de koffie te maken. Maar met die video is het juist extra moeilijk om koffie te maken.
Het gaat in beide gevallen om weerstand bieden aan ongezonde innerlijke signalen of impulsen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:06 schreef Masberum het volgende:
Waarom kan je niet gewoon koffie maken? Dat als je koffie wil en iets in je zegt van 'maak geef koffie'. Waarom maak je dan geen koffie. Want dat is toch wat je wil. Bij een verslaving is het als het ware juist gemakkelijk om de koffie te maken. Maar met die video is het juist extra moeilijk om koffie te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk leg ik het zo een beetje goed uit COTS?Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het gaat in beide gevallen om weerstand bieden aan ongezonde innerlijke signalen of impulsen.
Voor TS is dat het niet toegeven aan stemmen in haar hoofd die haar ongezonde of gevaarlijke dingen willen laten doen. Of haar euforisch of juist down willen laten voelen.
Voor een verslaafde is dat het niet toegeven aan de innerlijke drang naar het middel waaraan je verslaafd bent en waarvan het gebruik op korte termijn een roes, opluchting, rust biedt, maar op langere termijn ongezond is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk leg ik het zo een beetje goed uit COTS?
Klopt best goed! Al denk ik dat een verslaving iets heel anders is. Zie het als een groepje opdringende mensen die je pijn willen doen en dat je een groepsdruk voelt
Het is zeker anders dan een verslaving. Leg je goed uit zo.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oooh zo
De stemmen willen dat ik echt foute dingen doe: kokend water over mezelf gieten, snijden, suïcide plegen, geen meds innemen, niet slapen, reageren op de aura's van mensen/dingen
Het is heel wat anders dan een verslaving. Het zijn demonen die mij willen regeren. Daarom moet ik altijd nadenken over wat goed voor me is en wat ik zelf wil
Je snapt hem helemaalquote:Op donderdag 12 juni 2025 21:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is zeker anders dan een verslaving. Leg je goed uit zo.
Al hebben beiden wel met drangen/impulsen en eigen keuzes hierin te maken. De mechanismen en het ontstaan zijn bij beide zaken natuurlijk totaal anders.
Om dat voorbeeld van koffie maken te gebruiken, zouden de demonen je bij voorbeeld kunnen verbieden koffie te maken (of wellicht zeggen dat je niks mag drinken terwijl je dorst hebt, of je juist overmatig veel laten drinken ervan), of je tijdens het koffie maken gevaarlijke dingen laten doen, toch?
En nee, dan wordt koffie maken helemaal niet zo gemakkelijk.
Haha dat sowieso!quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Naast dat thee natuurlijk veel lekkerder is
Dus eigenlijk verdwijnt elke vorm van logisch redeneren doordat je hersenen op een verkeerde manier allerlei signalen afgeven? Of besef je op dat moment wel dat het niet nodig is om die dingen te doen maar is de drang om het te doen te sterk?quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je snapt hem helemaal
De stemmen zeggen dat of niet drinken
Of ze gaan heel gedetailleerd commanderen over hoe te zetten. Doe vijf schepjes koffie in het filter voor één kopje en draai drie rondjes voor elk schepje koffie en zing ondertussen het Wilhelmus. En als je dat niet doet moet je jezelf afstraffen en heb je geen bestaansrecht meer
Het hangt er vanafquote:Op donderdag 12 juni 2025 21:53 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dus eigenlijk verdwijnt elke vorm van logisch redeneren doordat je hersenen op een verkeerde manier allerlei signalen afgeven? Of besef je op dat moment wel dat het niet nodig is om die dingen te doen maar is de drang om het te doen te sterk?
Ja dat is het ookquote:Op donderdag 12 juni 2025 21:53 schreef Masberum het volgende:
[..]
Vind het trouwens erg jammer dat dit soort zaken uberhaupt bestaan. Lijkt me erg vermoeiend om overal over na te moeten denken. Een beetje net als wanneer ademhalen niet door je onderbewustzijn gereguleerd zou worden maar je er zelf elke 5 seconden om moet denken om het te doen
Ik kan ook googlen wellicht voor algemene antwoorden maar ik vraag het jou maar gewoon even. Wat zeggen professionals dat je ertegen kan doen om het te verminderen? (Als dat mogelijk is). Is dit het gevolg van pech in je verleden ook of is dit iets wat je vanaf je geboorte had eigenlijk?quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf
Als ik moe ben kan ik geen of moeilijk weerstand bieden.
Als ik niet luister moet je voorstellen dat vijf mensen tegen je lopen de schreeuwen en schelden
Vooral het taalcentrum in mijn brein overbelastenquote:Op donderdag 12 juni 2025 22:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik kan ook googlen wellicht voor algemene antwoorden maar ik vraag het jou maar gewoon even. Wat zeggen professionals dat je ertegen kan doen om het te verminderen? (Als dat mogelijk is). Is dit het gevolg van pech in je verleden ook of is dit iets wat je vanaf je geboorte had eigenlijk?
Oke, bedankt voor de heldere uitleg.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Vooral het taalcentrum in mijn brein overbelasten
Er is een app "tem stem" en altijd muziek of een luisterboek of een serie aan. Ook tijdens het lezen
En vooral er niet in gaan hangen
Medicijnen natuurlijk slikken
Stress proberen te vermijden
Ik denk dat je een innerlijk dialoog ziet als stemmen horenquote:Op donderdag 12 juni 2025 22:10 schreef Masberum het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor de heldere uitleg.
Wellicht een domme vraag. Ik ben (zwaar) alcoholist. Als ik wil stoppen dan is er een stem die zegt dat ik moet blijven drinken om verschillende redenen. Als ik een paar dagen niet drink (paar keer voorgekomen) dan voel ik me veel gezonder (ook al verval ik alsnog).
Hier zal dat niet zo zijn neem ik aan toch? Dat als je je een paar dagen laat uitschelden door die personen (die je hersenen zelf verzinnen als het ware), het gemakkelijker wordt om te verdragen? Dus net als bij een verslaving je maar genoeg weerstand biedt de nadelige effecten verminderen om het zo maar te zeggen. Ik zal wel te simpel denken, maar ik wil gewoon je mening vragen
Ah zo, duidelijk. En ik begrijp dat dat het veel lastiger maakt. Ook omdat je innerlijke dialogen nog goed kan praten bijvoorbeeld. 'Ja ik heb die donut gegeten want dit en dat'. Terwijl als je iets doet vanwege iets waar je geen controle over hebt, de externe stemmen, mij dat ook een stuk moeilijker lijkt ja.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik denk dat je een innerlijk dialoog ziet als stemmen horen
Ik ben bijvoorbeeld ook op dieet. Dan heb ik ook een gedachte van "ach kan best wat lekkers pakken", maar ik doe het niet, val af, beloning. Dat is een dialoog die je met mezelf houdt
Stemmen horen zijn niet ikzelf. Dat is voor mij als een extern iets.
Oh... dat is een heel moeilijke vraag. Vooral als er veel prikkels zijn. Ik ga naar clubjes toe bijvoorbeeld. Dan ben ik gesloopt door zoveel mensen. Boodschappen doen vind ik daardoor ook erg moeilijk bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:31 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ah zo, duidelijk. En ik begrijp dat dat het veel lastiger maakt. Ook omdat je innerlijke dialogen nog goed kan praten bijvoorbeeld. 'Ja ik heb die donut gegeten want dit en dat'. Terwijl als je iets doet vanwege iets waar je geen controle over hebt, de externe stemmen, mij dat ook een stuk moeilijker lijkt ja.
Wat is het grootste probleem waar je tegenaan loopt als ik vragen mag? Ik begrijp dat er meerdere moeilijke dingen zijn, maar wat is het moeilijkste naar jouw idee?
En is het niet tijd om te gaan slapen?
Dank je welquote:Op zondag 15 juni 2025 08:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik hoop dat je toch nog goed hebt kunnen slapen. Het is zo verdrietig dat je zo over jezelf denkt. Je bént niet waardeloos. Vandaag nog leuke plannen?
Gecondoleerd CotSquote:
Het is triest.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Het is heel erg raar, ook al was het wachten erop
Ik voel me neergeslagen
Gecondoleerd CotSquote:
Gecondoleerd lieverd, heel veel sterkte en kracht dikke knuffel van mijquote:Op woensdag 18 juni 2025 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Het is heel erg raar, ook al was het wachten erop
Ik voel me neergeslagen
Niks wegdrukken. Zeker nu niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Misschien heel raar. Natuurlijk ben ik erg verdrietig, maar ze hoeft gelukkig niet meer te lijden... alleen d'r kindje zonder zijn mama en haar man alleen... het maakt me zo verdrietig
En wat egocentrisch gevoelens en gedachten. Die druk ik weg
Morgen even gespreken met mijn behandelaar.
Ik kan de crisisdienst bellen. Alleen even geen behoefte aan een vreemdequote:Op woensdag 18 juni 2025 20:28 schreef maily het volgende:
[..]
Niks wegdrukken. Zeker nu niet.
Heb je een lijntje met iemand die je 24/7 kunt ""lastigvallen"" met zulke dingen?
Vreet het niet alleen op .....
Kun je het opschrijven voor jezelf? Dan is de druk een beetje van de ketel ......quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik kan de crisisdienst bellen. Alleen even geen behoefte aan een vreemde
Om 11.00 komt mijn begeleider en als het niet gaat bel ik
Mijn omgeving is helaas al druk met andere dingen.
Ik sta er echt even alleen voor
Ik heb het wel met vrienden even over gesproken. Alleen wat ik echt voel en denk moet ik even bewaren tot morgen
Dat is wel een goede ja!quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:32 schreef maily het volgende:
[..]
Kun je het opschrijven voor jezelf? Dan is de druk een beetje van de ketel ......
Huilen om een verlies is niet vreemd. Zeker niet bij een hulpverlener.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Voel me echt heel eenzaam op het moment...
En het is heel raar als mensen gecondoleerd zeggen.
Moest vandaag huilen bij een hulpverlener.
Best vreemd
Wat is daar vreemd aan?quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Best vreemd
Wees blij dat het eruit komtquote:Op donderdag 19 juni 2025 12:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Best vreemd
Huilen mag. Nee huilen moet gewoon. Visualiseer even dat ik naast je zit, mijn armen om je heen sla en je gewoon even heel goed vast hou.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Best vreemd
Laat het vooral allemaal eruit, niks tegenhouden/opkroppen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie allemaal wel
Het is vreemd dat ik eigenlijk niks voel en heel erg veel tegelijkertijd.
Merk alleen dat ik erg moe ben en slecht geconcentreerd
Gelukkig houden de hulpverleners de vinger aan de pols
Ik weet gewoon niet wat ik moet voelen en denken. Ik weet niet wat oké is om te doen
Maar goed, leven bij het moment. Elk moment gewoon proberen de normale dingen te doen en meer kan ik niet...
Dank jullie wel
Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ben zo gewend om uit zelfbescherming alles in te houden... Probeer wel te voelen, maar het lukt me nietquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:42 schreef maily het volgende:
[..]
Laat het vooral allemaal eruit, niks tegenhouden/opkroppen.
"Leeg" is ook een gevoel. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ben zo gewend om uit zelfbescherming alles in te houden... Probeer wel te voelen, maar het lukt me niet
Consequentie; kan niet slapen en kan ook niet huilen. Ik ben leeg
Dank je welquote:
Dan begrijpen ze het ook als je overloopt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Merk gewoon dat als ik erover praat dat ik moet huilen en dat vind ik met vrienden en mijn moeder niet zo heel erg (naja... ben er niet goed in, maar kan het voor mezelf rechtbreien) en dan is het al slikken en stikken met veel moeite. Alleen bij dames die ik eens per maand zie wil ik gewoon niet huilen of erover praten. Ze weten wat er speelt en ze begrijpen het.
Ja heb wel even die bevestiging nodig van een hulpverlener. Bel om half twaalf als ik dan nog niet ligquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:46 schreef Lienekien het volgende:
Maar die kunnen je hopelijk de moed inpraten om straks wel een slaappil te pakken en te gaan slapen.
Ik herken dat wel. Kreeg toen (naast Temazepam) Quetiapine voorgeschreven en dat heeft mij wel geholpen de eerste tijd door te komen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het besef komt een beetje bij beetje binnen.
Bizarre nachtmerries ook op het moment
Ik slik al twee soorten antipsychotica en spul om mijn emoties te stabiliseren...quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik herken dat wel. Kreeg toen (naast Temazepam) Quetiapine voorgeschreven en dat heeft mij wel geholpen de eerste tijd door te komen.
Sorry, wist ik niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik slik al twee soorten antipsychotica en spul om mijn emoties te stabiliseren...
Hoef je toch geen sorry voor te zeggen?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Sorry, wist ik niet.
En desondanks bizarre nachtmerries?
Liever een sorry teveel dan een sorry te weinigquote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hoef je toch geen sorry voor te zeggen?
Ben blij dat die middelen jou helpen/hielpen
Komt gewoon door alle emoties denk ik. Ga onrustig naar bed en droom onrustig
Is het ook. 99% van de nachten ben ik heel erg diep in slaap en weg. Zeker clozapine slaat me goed KO.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Liever een sorry teveel dan een sorry te weinig![]()
Toch wel apart dat je, ondanks die medicatie, dan toch nog zo onrustig slaapt (zei de leek).
Succes dan met de ines en de pammetjes, ik zal je niet verder uit je slaap houden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Is het ook. 99% van de nachten ben ik heel erg diep in slaap en weg. Zeker clozapine slaat me goed KO.
Over een kwartier gooi ik er lorazepam in
Nogmaals sterkte. Bereid je ook voor op de uitvaart (Ik neem aan dat je daar naar toe gaat ?)quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zonder pammetje heb ik acht uur geslapen (van half een tot half negen). En fysiek voel ik me goed. Emotioneel wisselt het. Nu voel ik me oké. Alleen dat voelt wel fout, ook al weet ik dat het een irrationeel iets is.
Probeer mezelf maar bezig te houden en de emoties een soort van te voelen.
Dank je welquote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:51 schreef Iceage het volgende:
[..]
Nogmaals sterkte. Bereid je ook voor op de uitvaart (Ik neem aan dat je daar naar toe gaat ?)
Dat zal ook voor jou heel heftig worden denk ik.
Pas goed op jezelf en trek aan de bel als het nodig is daar waar je het meest vertrouwen in hebt en hulp van krijgt.
Goed om dus te zorgen dat je na de begrafenis de ruimte neemt voor alles wat zich aandient. Niets plannen behalve tijd voor jezelf. Rusten, haken, muziek luisteren, janken, schrijven, voor je uit staren, alles is goed als het voor jou goed voeltquote:Op zaterdag 21 juni 2025 13:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Net even met mijn beste vriendin gebeld. Zij zit even in een heftige periode; zijn was ook vrienden en kraamperiode. Alleen ze heeft het uit mijn hoofd gepraat dat ik me niet zo erg zorgen om haar hoef te maken en als het wel zo is dat ik het hoor. Dus die zorgen probeer ik een beetje los te laten
Ja... de uitvaart wordt heel heftig. Ik weet nog niet of die enkel met familie is of ook met vrienden. Gezien ze van niemand afscheid wilde nemen
Dat hoor ik nog wel
Het is iig de dag voordat ik naar de psych moet. Dus dat loopt wel los
Denk wel dat die begrafenis mij gaat breken en dat ik er niet goed op ga reageren.
Dank je wel... en idd... als ik thuiskom even voelen wat goed isquote:Op zaterdag 21 juni 2025 13:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Goed om dus te zorgen dat je na de begrafenis de ruimte neemt voor alles wat zich aandient. Niets plannen behalve tijd voor jezelf. Rusten, haken, muziek luisteren, janken, schrijven, voor je uit staren, alles is goed als het voor jou goed voelt
Sterkte
Alleen jij kan bepalen of de behoefte aan afscheid en steun geven opweegt tegen het eventuele uit evenwicht raken. En erop voorbereid zijn en rekening mee houden kan al enorm helpend zijn om het uit evenwicht raken te beperkenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... vis net de rouwkaart uit de brievenbus. Klapt ineens hard erin. Niet normaal. Gelukkig kan ik met vrienden meerijden naar de begrafenis
Het stomme is dat heel mensen het me afraden... alleen het leven draait niet altijd om mij. Ik ga voor haar man en zoontje. Ik ga om mijn beste vrienden te steunen. En ja, ik raak uit evenwicht, maar daaruit red ik me ook wel weer... hopelijk.
En nu even thee en tranen
Ik denk dat je zowiezo moet gaan en denk dat je spijt krijgt als je niet gaat. Het zal heel veel energie kosten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... vis net de rouwkaart uit de brievenbus. Klapt ineens hard erin. Niet normaal. Gelukkig kan ik met vrienden meerijden naar de begrafenis
Het stomme is dat heel mensen het me afraden... alleen het leven draait niet altijd om mij. Ik ga voor haar man en zoontje. Ik ga om mijn beste vrienden te steunen. En ja, ik raak uit evenwicht, maar daaruit red ik me ook wel weer... hopelijk.
Je hoeft er gelukkig niet alleen naartoe; dat is fijnquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet te ver vooruit willen plannen .... met kleine stukjes kom je er ook (een uurtje, vanavond). Morgen weer een dag.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
De emoties zijn nu wel even op
Zit nu rustig te haken met een filmpje op
Ben idd blij dat ik niet alleen hoef of met het OV moet.
En gelukkig maakt dit weer me erg vrolijk
Vanavond mezelf even dwingen goed voor mezelf te zorgen. Blijft een uitdaging. Alleen vandaag gaat het lukken
Toestanden
Ja ik kijk puur waar ik zin in hebquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:05 schreef maily het volgende:
[..]
Niet te ver vooruit willen plannen .... met kleine stukjes kom je er ook (een uurtje, vanavond). Morgen weer een dag.
Weet niet of ik dit al eens gevraagd heb, of iemand anders .....quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja ik kijk puur waar ik zin in heb
Zit nu rustig. Schiet nergens mee op, maar ben wel ontspannen
Douchen is wel iets waar ik zin in heb. Even afkoelen en fris worden
Morgen is morgen. Zien we dan wel weer idd. Nog een dagje lekker weer (ja weet iedereen klaagt erover. Voor mij is dit puur genieten)
Je bent niet de eerste. Zelfs hulpverleners hebben dat woord wel eens genoemd. Ik weet alleen niet waarom mensen zich dat afvragen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:29 schreef maily het volgende:
[..]
Weet niet of ik dit al eens gevraagd heb, of iemand anders .....
zou jij baat hebben bij een hulphond?
Duidelijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je bent niet de eerste. Zelfs hulpverleners hebben dat woord wel eens genoemd. Ik weet alleen niet waarom mensen zich dat afvragen?
Maar ik ben bang voor honden en ik wil geen dieren. Voor mezelf zorgen is al moeilijk zat en als je een dier in huis neemt moet je er goed voor zorgen. Die verantwoordelijkheid wil ik niet hebben.
Ben wel benieuwd waarom je die vraag stelt?
Dat begrijp ik wel ja. Nog nooit gevraagd waarom mensen dat vragen (beetje dom van me)quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:35 schreef maily het volgende:
[..]
Duidelijk.
Omdat hulphonden soort van getraind zijn om jou gerust te stellen als jij onrustig/verdrietig bent.
Nee is NIET dom.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel ja. Nog nooit gevraagd waarom mensen dat vragen (beetje dom van me)
daarom vroeg ik het ookquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... als je nieuwsgierig bent is vragen de beste strategie
Hahaha weet ikquote:
alleen maar goed dat je er dan niet aan begintquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahaha weet ik
En ik had eerder aan mensen moeten vragen waarom ze aan honden denken
Maar goed... hier geen groot dierenvriend. Doe ze geen kwaad, vind ze leuk bij vrienden, maar ben stiekem best bang voor dieren. Je weet nooit wat ze denken of gaan doen. Bij mensen kan je dat beter voorspellen. Dus eigenlijk hetzelfde argument die dierenliefhebbers hebben, maar dan omgedraaid
Waarom uberhaupt de wekker zetten op een zondag? Gewoon wakker worden als je wakker wordt!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik denk dat ik voor morgen de wekker later zet. Slaap wil maar niet komen. Zit best hoog in de emoties.
Plus net zoals heel Nederland: de slaapkamer is echt behoorlijk warm. Dat icm een volgende hoofd is geen succes
Kopjes thee. YouTube en geduld. Op zondag mag ik sowieso van mezelf uitslapen. Dus ik ga niet stressen over geen slaap hebben nog
Hier ben ik het wel mee eens eigenlijkquote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:47 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Waarom uberhaupt de wekker zetten op een zondag? Gewoon wakker worden als je wakker wordt!
Goede vraag. Zet de wekker om half elf denk ik. En als ik moe wakker word draai ik me sowieso nog eventjes omquote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:47 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Waarom uberhaupt de wekker zetten op een zondag? Gewoon wakker worden als je wakker wordt!
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Goede vraag. Zet de wekker om half elf denk ik. En als ik moe wakker word draai ik me sowieso nog eventjes om
Zeker met dit rare weer
Met een uitkering en behoefte aan regelmaat is het door de week wel een goed idee om de wekker te zetten (half negen) alleen in het weekend, zondag zeker, overbodig.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:54 schreef cosmosis het volgende:
Een wekker is een ruis in je hoofd, zet die alleen als je verplichtingen hebt, zorgt voor extreem veel meer rust
Mag ik je een advies geven? Ik ken verder je ritme niet, maar uitkering of niet, doordeweeks om 08:30 de wekker is vrij laat...Om enigzins mentale gezondheid te creeeren raad ik aan om niet minder dan 7 uur en niet meer dan 9 uur op bed te liggen...Als je doordeweeks om 08:30 opstaat zou je dan rond 00:00 naar bed gaan...quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Met een uitkering en behoefte aan regelmaat is het door de week wel een goed idee om de wekker te zetten (half negen) alleen in het weekend, zondag zeker, overbodig.
Je hebt gelijk. Word morgen vanzelf wel een keer wakker. En ga nu ook niet gestrest op de klok kijken over de tijd. Dat schiet niet op
Dank je wel
Ik denk dat CotS hierin het beste het advies van en de afspraken met haar begeleiding kan volgen.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:07 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Mag ik je een advies geven? Ik ken verder je ritme niet, maar uitkering of niet, doordeweeks om 08:30 de wekker is vrij laat...Om enigzins mentale gezondheid te creeeren raad ik aan om niet minder dan 7 uur en niet meer dan 9 uur op bed te liggen...Als je doordeweeks om 08:30 opstaat zou je dan rond 00:00 naar bed gaan...
Mijn ervaring is dat het veel gezonder voelt om iets eerder te leven, zeker in de zomer
Ja eens, heb iets terug gelezen, zeker je eigen pad bewandelen wat het beste voor je is......Puur vanuit mijn eigen gevoel beschreven.....quote:Op zondag 22 juni 2025 00:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat CotS hierin het beste het advies van en de afspraken met haar begeleiding kan volgen.
Ik weet dat je gelijk hebt. En ik kan met allerlei mitsen en maren komen, maar je hebt gelijk. Ik heb er allerlei slechte smoezen voor.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:07 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Mag ik je een advies geven? Ik ken verder je ritme niet, maar uitkering of niet, doordeweeks om 08:30 de wekker is vrij laat...Om enigzins mentale gezondheid te creeeren raad ik aan om niet minder dan 7 uur en niet meer dan 9 uur op bed te liggen...Als je doordeweeks om 08:30 opstaat zou je dan rond 00:00 naar bed gaan...
Mijn ervaring is dat het veel gezonder voelt om iets eerder te leven, zeker in de zomer
Ik heb hier niet echt afspraken over. Als ik maar slaap en ze willen dat ik een beetje mijn behoefte volg.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat CotS hierin het beste het advies van en de afspraken met haar begeleiding kan volgen.
Mitsen maren en smoezen maakt niet uit, je kunt gewoon eens een weekje kijken hoe het voelt, baat het niet schaad het niet, mij geeft het veel meer energie...quote:Op zondag 22 juni 2025 00:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik weet dat je gelijk hebt. En ik kan met allerlei mitsen en maren komen, maar je hebt gelijk. Ik heb er allerlei slechte smoezen voor.
Vanaf maandag even elke ochtend een half uurtje eerder eruit en eerder erin.
Bedankt voor het advies!
Eigenlijk moet het elf tot zeven worden. Ik ga ervoor
Van oorsprong ben ik een ochtendmens. Dus rustig afbouwen. Als ik maandag direct om zeven uur eruit wil gaat dat niet lukken. Dus ik geef het langer dan een weekquote:Op zondag 22 juni 2025 00:15 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Mitsen maren en smoezen maakt niet uit, je kunt gewoon eens een weekje kijken hoe het voelt, baat het niet schaad het niet, mij geeft het veel meer energie...
Vroeger dan half elf wil ik ook niet, daarom in het weekend lekker 2 dagen zonder restrictiesquote:Op zondag 22 juni 2025 00:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Van oorsprong ben ik een ochtendmens. Dus rustig afbouwen. Als ik maandag direct om zeven uur eruit wil gaat dat niet lukken. Dus ik geef het langer dan een week
Alleen vroeger dan half elf wil ik niet naar bed. Van de avonden geniet ik nml ook (net lezen tot elf uur dan ongeveer).
quote:Op zondag 22 juni 2025 00:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb hier niet echt afspraken over. Als ik maar slaap en ze willen dat ik een beetje mijn behoefte volg.
Vroeger opstaan is wel beter voor me. Dus ik neem het advies van harte
Dank je wel en dank je wel dat je het vanavond zo voor me opnam
Dat klinkt heel gezond en normaalquote:Op zondag 22 juni 2025 00:24 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Vroeger dan half elf wil ik ook niet, daarom in het weekend lekker 2 dagen zonder restrictiesMijn ervaring is dat doordeweeks op tijd naar bed en op tijd op wel de structuur geeft.....7 uur op resulteert zeer vaak dat ik om 22:00 uur al op bed lig als ik moe ben... Opstaan tijd staat vast doordeweeks, naar bed gaan tijd is flexibel gebaseerd op hoe ik mij voel....
Jouw bijdrage is zeker wel nuttig. Je bent empathisch en lief. Dus dank je welquote:Op zondag 22 juni 2025 08:48 schreef bloempjuh het volgende:
Ik heb niet echt iets nuttigs bij te dragen, maar herken veel in je verhaal. Ga even broeden op tips&tricks. Voor nu, vooral, een puur-virtuele knuffel.
Hoe goed van jou dat je de impuls hebt weten te onderdrukkenquote:Op zondag 22 juni 2025 22:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kreeg vanavond enorm de neiging om te gaan troostshoppen. Niet gedaan, dus erg content met mezelf. Wel even met een vriend gepraat die me even duidelijk heeft gemaakt dat mijn emoties geheel logisch zijn
Over twintig minuten naar bed en mijn best doen om morgen om zeven uur op te staan. Hopelijk lukt dat, we gaan er iig voor
Vandaag echt geen ding gedaan. Was zo moe. Morgen doe ik weer normaal
quote:Op zondag 22 juni 2025 22:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Hoe goed van jou dat je de impuls hebt weten te onderdrukken![]()
En wat is normaal? Niemand verwacht van je dat je 'normaal' doet. Voel alsjeblieft wat je voelt en wees trots op de stappen die je zet, hoe klein/groot ook.
Doe wat goed voelt, en als dat "geen ding gedaan" is, swa. Maakt toch niet uit? Morgen weer een dag en lukt het morgen niet, maakt dat nog niet uit. Je maakt een ongelooflijk ingrijpende en heftige gebeurtenis mee, hartstikke logisch dat je moe, verdrietig, uitgeput bent. Geef je gevoel de ruimte en als je daardoor een dag "geen ding gedaan" hebt, heb je wel alsnog aan het rouwproces gewerkt en voorkomen dat je in een crisissituatie belandt. Fucking trots mag je zijn
Een paar minuutjes over zeven stond ik onder de douchequote:Op zondag 22 juni 2025 00:24 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Vroeger dan half elf wil ik ook niet, daarom in het weekend lekker 2 dagen zonder restrictiesMijn ervaring is dat doordeweeks op tijd naar bed en op tijd op wel de structuur geeft.....7 uur op resulteert zeer vaak dat ik om 22:00 uur al op bed lig als ik moe ben... Opstaan tijd staat vast doordeweeks, naar bed gaan tijd is flexibel gebaseerd op hoe ik mij voel....
Goed bezig! Morgen ga je dat gewoon weer doen. Geniet van je koffie.quote:Op maandag 23 juni 2025 07:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Een paar minuutjes over zeven stond ik onder de douche
Zo trots op
Nu even koffie zetten
Morgen weer proberen
Wat zal je koffie heerlijk gesmaakt hebbenquote:Op maandag 23 juni 2025 07:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zo trots op
Nu even koffie zetten
Morgen weer proberen
Jepquote:Op maandag 23 juni 2025 07:35 schreef qltel het volgende:
[..]
Goed bezig! Morgen ga je dat gewoon weer doen. Geniet van je koffie.
Die moet ik nog steeds zettenquote:Op maandag 23 juni 2025 07:42 schreef maily het volgende:
[..]
Wat zal je koffie heerlijk gesmaakt hebben![]()
![]()
Goed begin van de dag! Goed bezigquote:Op maandag 23 juni 2025 07:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zo trots op
Nu even koffie zetten
Morgen weer proberen
quote:Op maandag 23 juni 2025 11:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als je om zeven uur opstaat duurt de ochtend ineens lang
Koffie? Jij was toch van de (grote pot) thee?quote:
Bonustijdquote:Op maandag 23 juni 2025 11:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kijk!quote:En lekker aan het haken
Kan je nagaan hoelang mijn ochtende soms duren. Ik was er vanmorgen voor mijn doen laat uit en dat was 5 uurquote:Op maandag 23 juni 2025 11:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Normaal is half negen het vroegste
Maar nu al tweede was in de machine. En lekker aan het haken
Vond het eigenlijk onzin, maar advies wil ik altijd uitproberen. En ik moet zeggen; goed advies. Veel energieker en actiever en meer aan de dag.
Ben blij dat ik niet te trots ben om te luisteren
Begeleider gebeld.
Woensdag word ik gebeld als voorbereiding op donderdag. En donderdag na de begrafenis weer bellen en vrijdag naar de psych (reguliere afspraak, maar wel even extra fijn).
Denk wel dat ik morgen clubje laat schieten. Werd me ook geadviseerd. Alleen ik durf niet af te zeggen
Hahaha ik was het geheim vergeten. Denk wel dat ik om half elf klaar ben om naar bed te gaan jaquote:Op maandag 23 juni 2025 11:16 schreef qltel het volgende:
[..]
Publiek geheim. Ik sta al zo'n 18 jaar lang voor 7 uur op. De laatste maanden meestal rond 6. Zonder wekker. En om half 11 's avonds lig ik er weer in.
Ik eet van twee walletjesquote:Op maandag 23 juni 2025 14:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Koffie? Jij was toch van de (grote pot) thee?
[..]
Bonustijd
Er gaan ineens 25 uur in een etmaal
[..]
Kijk!![]()
Dit soort dingen en momenten zijn nu GOUD!
Jou ga ik nooit evenarenquote:Op maandag 23 juni 2025 15:34 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoelang mijn ochtende soms duren. Ik was er vanmorgen voor mijn doen laat uit en dat was 5 uur
De eerste ingeving is vaak de meest oprechte .... recht uit het hart.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Had eigenlijk die vriendin nog een appje moeten sturen dat ik van haar houd. Alleen heb te lang zitten twijfelen over hoe het geschreven moest worden en nu ben ik te laat. Ik zit bijna te huilen uit schuldgevoel en spijt. Ik had gewoon moeten verzenden en dan maar niet perfect geformuleerd...
Ik slaap daar slecht van. Het maakt me emotioneel en het is heel erg stom van me
Wel weer netjes om zeven uur mijn bed uit. Ook al heb ik er één uur zien worden vannacht. Had ik maar... alleen aan als en spijt hebben we niks. Alleen ik ga nooit meer te lang wachten met iemand vertellen wat ik voor diegene voel, want dat maakt niet uit. Hoeft niet in prachtige volzinnen. Gewoon een "ik houd van je" is prima genoeg
Wauw... zit nu helemaal te janken... sukkel dat ik ben
Vandaag blijf ik lekker thuis. Even series kijken en bijkomen. Kan even niks opbrengen
Ze is al overleden... dus het kan niet meerquote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:09 schreef r_one het volgende:
[..]
De eerste ingeving is vaak de meest oprechte .... recht uit het hart.
En het is NOOIT te laat om iemand te vertellen wat diegene voor jou betekent. Zeker na een paar dagen al niet.
Dus gewoon ..... DOEN
Oeps, sorry, kreeg net ook een dm met die strekking. Was niet mijn bedoeling, ik slik gauw m'n woorden weer in.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze is al overleden... dus het kan niet meer
Tegen anderen ga ik het wel vaker zeggen iig
Joh niks aan de hand johquote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Oeps, sorry, kreeg net ook een dm met die strekking. Was niet mijn bedoeling, ik slik gauw m'n woorden weer in.
(ik ging er vanuit dat je op een vriendin doelde die je onlangs -telefonisch?- had gesproekn ter ondersteuning na het overlijden van ...)
MEA CULPA
Jaquote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:11 schreef maily het volgende:
[..]
Als je geen woorden weet is![]()
🌻 ook prima
Deze dusquote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gelukkig is een van mijn vriendinnen terug van vakantie. Dus net met haar videobellen en samen knutselen ter afleiding.
NEEHEE !quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
en mijn reactie op jou was te scherp. Dus ook sorry van mij!
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:11 schreef maily het volgende:
[..]
Als je geen woorden weet is![]()
🌻 ook prima
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Fijn dat je een liefdevolle DM kreeg
Ja! Ik moet nu lachen nu ik aan haar denk (anekdote). Als zij dronken is (eens per jaar gaan we naar een tapasbar en dan drinken we. Dronkenschap is niet mijn gewoonte) gaat ze altijd mijn arm aaien en vertellen hoeveel ze van me houdt em hoe "lief" ik ben.quote:
Oh haha dan neem ik het retourtje maar aanquote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:18 schreef r_one het volgende:
[..]
NEEHEE !
Dat was-ie helemaal niet, gewoon een nette mededeling. Excuses niet geaccepteerd.
Kijkquote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja! Ik moet nu lachen nu ik aan haar denk (anekdote). Als zij dronken is (eens per jaar gaan we naar een tapasbar en dan drinken we. Dronkenschap is niet mijn gewoonte) gaat ze altijd mijn arm aaien en vertellen hoeveel ze van me houdt em hoe "lief" ik ben.
En ik wacht altijd met zulke opmerkingen tot ik nuchter ben. Maar ik heb d'r vorige week nog verteld om te geven en dankbaar te zijn met haar in mijn leven
Doe d'r wat leuks mee of stop ze in een doosjequote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh haha dan neem ik het retourtje maar aan
Ja ineens allerlei leuke herinneringen door die gedachtequote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Kijk
[..]
Doe d'r wat leuks mee of stop ze in een doosje
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Klinkt misschien raar, maar denk eigenlijk dat ik daarna opgelucht ben en meer rust krijg in mijn hoofd.
Ik (her)ken het, de nachten zijn het zwaarst en de aanloop er naartoe (de avonden) ook. Dan gaan je gedachten met je aan de haal en is er de angst om die periode in te gaan, dus het naar bed gaan stel je dan uit. En als je toch bijtijds gaat, ben je er na een anderhalf uur weer uit, onrust, zit je te dubben, te tobben, .....quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja ineens allerlei leuke herinneringen door die gedachte
Wel humor; de hele nacht zitten dubben over of ik wel wil leven en schuldgevoel en ellende. Alleen ik heb even een zee herinneringen van vrienden die mij vertelden om mij te geven #narcistisch maar het doet me wel even goed.
En als ik ga slapen komt die riedel weer op. Gewoon zenuwen + schuldgevoel + onzekerheid + angst . Gewoon blijven ademen en slapen. Om zeven uur breekt de dag aan en kan ik het leven weer aan
Dan (dan pas) heb je de ruimte om te beginnen met het verwerken van het verlies. Dus jaquote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Klinkt misschien raar, maar denk eigenlijk dat ik daarna opgelucht ben en meer rust krijg in mijn hoofd.
Knuffel... wat je beschrijft idd... nachten zijn naar...quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik (her)ken het, de nachten zijn het zwaarst en de aanloop er naartoe (de avonden) ook. Dan gaan je gedachten met je aan de haal en is er de angst om die periode in te gaan, dus het naar bed gaan stel je dan uit. En als je toch bijtijds gaat, ben je er na een anderhalf uur weer uit, onrust, zit je te dubben, te tobben, .....![]()
Het heeft tijd nodig maar die nachtelijke ellende wordt een keer minder. En minder. Put vooral positiviteit uit de dag en uit de mensen, intimi en Fok!kers, die je vertellen hoe ze jou waarderen
[..]
Dan (dan pas) heb je de ruimte om te beginnen met het verwerken van het verlies. Dus ja
Goed bezig jijquote:Op woensdag 25 juni 2025 07:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een goede nacht slaap doet wonderen. Vroeg opstaan ook
Ik krijg ritme
Vandaag lekker een dagje in mijn hobbykamer. Genieten en afleiding. Misschien videobellen met een vriendin en dan samen schilderen oid
Nu eerst haken. Grote pot speculaasthee naast me en een mok koffie. En vooral niet aan morgen denken
Je 'moet' niks, accepteer het als het niet zo is (wat helemaal niet verwonderlijk is, zo vers).quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
en dan moet ik er wel overheen zijn
Dank je wel!quote:Op woensdag 25 juni 2025 23:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Je 'moet' niks, accepteer het als het niet zo is (wat helemaal niet verwonderlijk is, zo vers).
Heel veel sterkte morgen![]()
![]()
(vandaag, wanneer je het leest, want je ligt nu al op bed neem ik aan).
Fijn dat je goed geslapen hebt!quote:Op vrijdag 27 juni 2025 07:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vannacht dankzij slaappillen goed geslapen. Staks psych
Merk wel dat ik rustiger begin te worden. Je ken het wel, helemaal laag gehuild zijn
Na de psych eventueel een powenap of na de lunch naar mijn hobbykamer
Ja idd... nu even rustig aan wakker wordenquote:Op vrijdag 27 juni 2025 07:31 schreef maily het volgende:
[..]
Fijn dat je goed geslapen hebt!
Heb je wel nodig met alle emoties.
Dank je wel. Over een klein anderhalf uur naar de psych fietsen. Dan word ik ook wel weer beter wakkerquote:Op vrijdag 27 juni 2025 07:42 schreef qltel het volgende:
Op tijd opstaan lukt je in elk geval prima.Hopelijk komt de rest van de dag ook goed. Veel succes en een fijne dag.
Succes!quote:Op vrijdag 27 juni 2025 08:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel. Over een klein anderhalf uur naar de psych fietsen. Dan word ik ook wel weer beter wakker
Lekker je gezicht omhoog de koele regen laten neerdalen en hoppa je bent wakker.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 08:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel. Over een klein anderhalf uur naar de psych fietsen. Dan word ik ook wel weer beter wakker
Niet te ver vooruitplannen dus.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Dit weekend krijg ik nog extra begeleiding. Dat is super fijn en erg nodig.
En verder moet ik toegeven aan emoties en moeheid en gebrek aan energie (dus ook dutjes doen).
En gewoon doen waar ik energie voor heb. Al ga ik straks misschien wel de hobbykamer in. Even kijken of haken helpt. Terwijl ik dit typ voel ik de tegenzin opkomen
De man met de hamer is flink aan het zwiepen
Ik kan niet meer nu. Gooi er even wat eten in en daarna zie ik wel verder
Ik heb de hele middag op de bank gelegenquote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:47 schreef maily het volgende:
[..]
Niet te ver vooruitplannen dus.
En geef toe aan een dutje/ff lekker op de bank hangen.![]()
Rouwen kost energie!
Bekijk die agenda morgen maar eens op je gemak.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 16:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb de hele middag op de bank gelegenpuur uit vermoeidheid
Morgen weer een dag om te zien hoe het gaat. Ik hoop op een beetje hobby en een beetje lezen.
Straks videobellen met een vriendin als het goed is. Kan me vergissen
Mijn agenda snap ik even niet. Ik heb het allemaal zoveel mogelijk op een rij gezet. Kan wel veel vrij maken
trek vandaag nog aan de bel !!!quote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zondag naar mijn moeder...
Maandag komt een begeleider. Dat vind ik erg fijn
Dinsdag haakclubje... zij verwachten mij wel weer
Donderdag vergaderen, zij verwachten mij ook en dan een paar dagen vrij
Ik zal toch een keer alles moeten oppakken...
Het leven gaat eenmaal verder
En sommige dingen blijven uitstellen zodat het hopelijk afstel wordt. Ik wil mezelf zo graag pijn doen. Even niks voelen, de snelste manier om in een dissociatie te geraken. Alleen tja, dat vinden mensen niet fijn. Mensen mogen overmatig middelen gebruiken etc, wat ook slecht is, alleen wat ik wil mag om de één of andere reden niet
Ik verzuip gewoon
Ik kan het niet meer aan
Het is echt allemaal teveel
Wat maily zegt, doe dit CotS!quote:
Dat!quote:
Doe vooral rustigquote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
ik kijk het even aan
straks met een vriendin bellen en eventueel daarna crisisdienst
Dank jullie
Wel doen he Child, wacht niet te langquote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
ik kijk het even aan
straks met een vriendin bellen en eventueel daarna crisisdienst
Dank jullie
Dit, luister naar Dottekequote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:53 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wel doen he Child, wacht niet te lang
Ik vind dit wel alarmerend CotSquote:
Gelukkig maarquote:Op vrijdag 27 juni 2025 18:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik drink even thee
Om 19.15 belt die vriendin
En als ik dan nog niet opgeknapt ben de crisisdienst.
Komt goed mensen, sorry dat ik me uitsprak. Geen zorgen, doe niks engs
Blijf je vooral WEL uitspreken.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 18:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik drink even thee
Wat hebben we nou gezegd over dat verontschuldigen van je? Stop ermee.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 18:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik drink even thee
Dat was makkelijk.quote:
Hij bedoelt het goed. Je hebt nergens danwel niets om sorry voor te zeggenquote:
Goed bedoeld advies van Amaniquote:
Ik zeg het gewoon nog een keer:quote:
Wat ontzettend goed dat je gebeld hebt Child.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen![]()
Gisteren met de crisisdienst gebeld en op tijd naar bed gegaan. Rond een uur of tien word ik gebeld door hen
Nu haken met een serie. Ben redelijk ontspannen als ik niet nadenk over bepaalde zaken
Was even nodigquote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wat ontzettend goed dat je gebeld hebt Child.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |