Vooral het taalcentrum in mijn brein overbelastenquote:Op donderdag 12 juni 2025 22:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik kan ook googlen wellicht voor algemene antwoorden maar ik vraag het jou maar gewoon even. Wat zeggen professionals dat je ertegen kan doen om het te verminderen? (Als dat mogelijk is). Is dit het gevolg van pech in je verleden ook of is dit iets wat je vanaf je geboorte had eigenlijk?
Oke, bedankt voor de heldere uitleg.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Vooral het taalcentrum in mijn brein overbelasten
Er is een app "tem stem" en altijd muziek of een luisterboek of een serie aan. Ook tijdens het lezen
En vooral er niet in gaan hangen
Medicijnen natuurlijk slikken
Stress proberen te vermijden
Ik denk dat je een innerlijk dialoog ziet als stemmen horenquote:Op donderdag 12 juni 2025 22:10 schreef Masberum het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor de heldere uitleg.
Wellicht een domme vraag. Ik ben (zwaar) alcoholist. Als ik wil stoppen dan is er een stem die zegt dat ik moet blijven drinken om verschillende redenen. Als ik een paar dagen niet drink (paar keer voorgekomen) dan voel ik me veel gezonder (ook al verval ik alsnog).
Hier zal dat niet zo zijn neem ik aan toch? Dat als je je een paar dagen laat uitschelden door die personen (die je hersenen zelf verzinnen als het ware), het gemakkelijker wordt om te verdragen? Dus net als bij een verslaving je maar genoeg weerstand biedt de nadelige effecten verminderen om het zo maar te zeggen. Ik zal wel te simpel denken, maar ik wil gewoon je mening vragen
Ah zo, duidelijk. En ik begrijp dat dat het veel lastiger maakt. Ook omdat je innerlijke dialogen nog goed kan praten bijvoorbeeld. 'Ja ik heb die donut gegeten want dit en dat'. Terwijl als je iets doet vanwege iets waar je geen controle over hebt, de externe stemmen, mij dat ook een stuk moeilijker lijkt ja.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik denk dat je een innerlijk dialoog ziet als stemmen horen
Ik ben bijvoorbeeld ook op dieet. Dan heb ik ook een gedachte van "ach kan best wat lekkers pakken", maar ik doe het niet, val af, beloning. Dat is een dialoog die je met mezelf houdt
Stemmen horen zijn niet ikzelf. Dat is voor mij als een extern iets.
Oh... dat is een heel moeilijke vraag. Vooral als er veel prikkels zijn. Ik ga naar clubjes toe bijvoorbeeld. Dan ben ik gesloopt door zoveel mensen. Boodschappen doen vind ik daardoor ook erg moeilijk bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:31 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ah zo, duidelijk. En ik begrijp dat dat het veel lastiger maakt. Ook omdat je innerlijke dialogen nog goed kan praten bijvoorbeeld. 'Ja ik heb die donut gegeten want dit en dat'. Terwijl als je iets doet vanwege iets waar je geen controle over hebt, de externe stemmen, mij dat ook een stuk moeilijker lijkt ja.
Wat is het grootste probleem waar je tegenaan loopt als ik vragen mag? Ik begrijp dat er meerdere moeilijke dingen zijn, maar wat is het moeilijkste naar jouw idee?
En is het niet tijd om te gaan slapen?
Dank je welquote:Op zondag 15 juni 2025 08:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik hoop dat je toch nog goed hebt kunnen slapen. Het is zo verdrietig dat je zo over jezelf denkt. Je bént niet waardeloos. Vandaag nog leuke plannen?
Gecondoleerd CotSquote:
Het is triest.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Het is heel erg raar, ook al was het wachten erop
Ik voel me neergeslagen
Gecondoleerd CotSquote:
Gecondoleerd lieverd, heel veel sterkte en kracht dikke knuffel van mijquote:Op woensdag 18 juni 2025 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Het is heel erg raar, ook al was het wachten erop
Ik voel me neergeslagen
Niks wegdrukken. Zeker nu niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Misschien heel raar. Natuurlijk ben ik erg verdrietig, maar ze hoeft gelukkig niet meer te lijden... alleen d'r kindje zonder zijn mama en haar man alleen... het maakt me zo verdrietig
En wat egocentrisch gevoelens en gedachten. Die druk ik weg
Morgen even gespreken met mijn behandelaar.
Ik kan de crisisdienst bellen. Alleen even geen behoefte aan een vreemdequote:Op woensdag 18 juni 2025 20:28 schreef maily het volgende:
[..]
Niks wegdrukken. Zeker nu niet.
Heb je een lijntje met iemand die je 24/7 kunt ""lastigvallen"" met zulke dingen?
Vreet het niet alleen op .....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |