abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217925020
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:00 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik kan ook googlen wellicht voor algemene antwoorden maar ik vraag het jou maar gewoon even. Wat zeggen professionals dat je ertegen kan doen om het te verminderen? (Als dat mogelijk is). Is dit het gevolg van pech in je verleden ook of is dit iets wat je vanaf je geboorte had eigenlijk?
Vooral het taalcentrum in mijn brein overbelasten
Er is een app "tem stem" en altijd muziek of een luisterboek of een serie aan. Ook tijdens het lezen
En vooral er niet in gaan hangen
Medicijnen natuurlijk slikken
Stress proberen te vermijden
pi_217925071
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Vooral het taalcentrum in mijn brein overbelasten
Er is een app "tem stem" en altijd muziek of een luisterboek of een serie aan. Ook tijdens het lezen
En vooral er niet in gaan hangen
Medicijnen natuurlijk slikken
Stress proberen te vermijden
Oke, bedankt voor de heldere uitleg.
Wellicht een domme vraag. Ik ben (zwaar) alcoholist. Als ik wil stoppen dan is er een stem die zegt dat ik moet blijven drinken om verschillende redenen. Als ik een paar dagen niet drink (paar keer voorgekomen) dan voel ik me veel gezonder (ook al verval ik alsnog).

Hier zal dat niet zo zijn neem ik aan toch? Dat als je je een paar dagen laat uitschelden door die personen (die je hersenen zelf verzinnen als het ware), het gemakkelijker wordt om te verdragen? Dus net als bij een verslaving je maar genoeg weerstand biedt de nadelige effecten verminderen om het zo maar te zeggen. Ik zal wel te simpel denken, maar ik wil gewoon je mening vragen
pi_217925248
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:10 schreef Masberum het volgende:

[..]
Oke, bedankt voor de heldere uitleg.
Wellicht een domme vraag. Ik ben (zwaar) alcoholist. Als ik wil stoppen dan is er een stem die zegt dat ik moet blijven drinken om verschillende redenen. Als ik een paar dagen niet drink (paar keer voorgekomen) dan voel ik me veel gezonder (ook al verval ik alsnog).

Hier zal dat niet zo zijn neem ik aan toch? Dat als je je een paar dagen laat uitschelden door die personen (die je hersenen zelf verzinnen als het ware), het gemakkelijker wordt om te verdragen? Dus net als bij een verslaving je maar genoeg weerstand biedt de nadelige effecten verminderen om het zo maar te zeggen. Ik zal wel te simpel denken, maar ik wil gewoon je mening vragen
Ik denk dat je een innerlijk dialoog ziet als stemmen horen

Ik ben bijvoorbeeld ook op dieet. Dan heb ik ook een gedachte van "ach kan best wat lekkers pakken", maar ik doe het niet, val af, beloning. Dat is een dialoog die je met mezelf houdt

Stemmen horen zijn niet ikzelf. Dat is voor mij als een extern iets.
pi_217925289
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik denk dat je een innerlijk dialoog ziet als stemmen horen

Ik ben bijvoorbeeld ook op dieet. Dan heb ik ook een gedachte van "ach kan best wat lekkers pakken", maar ik doe het niet, val af, beloning. Dat is een dialoog die je met mezelf houdt

Stemmen horen zijn niet ikzelf. Dat is voor mij als een extern iets.
Ah zo, duidelijk. En ik begrijp dat dat het veel lastiger maakt. Ook omdat je innerlijke dialogen nog goed kan praten bijvoorbeeld. 'Ja ik heb die donut gegeten want dit en dat'. Terwijl als je iets doet vanwege iets waar je geen controle over hebt, de externe stemmen, mij dat ook een stuk moeilijker lijkt ja.

Wat is het grootste probleem waar je tegenaan loopt als ik vragen mag? Ik begrijp dat er meerdere moeilijke dingen zijn, maar wat is het moeilijkste naar jouw idee?

En is het niet tijd om te gaan slapen?
pi_217925322
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:31 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ah zo, duidelijk. En ik begrijp dat dat het veel lastiger maakt. Ook omdat je innerlijke dialogen nog goed kan praten bijvoorbeeld. 'Ja ik heb die donut gegeten want dit en dat'. Terwijl als je iets doet vanwege iets waar je geen controle over hebt, de externe stemmen, mij dat ook een stuk moeilijker lijkt ja.

Wat is het grootste probleem waar je tegenaan loopt als ik vragen mag? Ik begrijp dat er meerdere moeilijke dingen zijn, maar wat is het moeilijkste naar jouw idee?

En is het niet tijd om te gaan slapen?
Oh... dat is een heel moeilijke vraag. Vooral als er veel prikkels zijn. Ik ga naar clubjes toe bijvoorbeeld. Dan ben ik gesloopt door zoveel mensen. Boodschappen doen vind ik daardoor ook erg moeilijk bijvoorbeeld.

En ik heb veel regelmaat nodig. Ik ben geen spontaan mens en kan slecht tegen spontane acties

Het maakt me ook angstig voor heel veel dingen. Wat zijn reële gedachten en wat zijn wanen etc

En ik ga over een uurtje lekker naar bed :) lezen tot twaalf uur en dan lekker tukken
pi_217947872
Ik ben bang voor een nachtje spoken

Word niet moe en heb een vol hoofd

Even een kop thee en dan maar proberen misschien

Voel me zo nutteloos en waardeloos. Het is zo eenzaam op het moment
pi_217948963
Ik hoop dat je toch nog goed hebt kunnen slapen. Het is zo verdrietig dat je zo over jezelf denkt. Je bént niet waardeloos. Vandaag nog leuke plannen?
pi_217952282
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 08:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik hoop dat je toch nog goed hebt kunnen slapen. Het is zo verdrietig dat je zo over jezelf denkt. Je bént niet waardeloos. Vandaag nog leuke plannen?
Dank je wel *;
Uiteindelijk rond een uur of drie gaan slapen

Heel mijn sociaal netwerk die ik normaal inschakel, (99% van de tijd "koetjes en kalfjes" waardoor ik afleiding heb en me gezien voel) kan nu even niet (geboortes en vakanties etc). Dus het is even heel erg alleen

Vandaag even lekker niksen. De afgelopen dagen van opstaan tot bedtijd zitten knutselen. Nu wil ik even niks. Lekker spannende series kijken, wat televisie inhalen. En dat doet me goed. Grote pot thee naast me...helemaal fijn
pi_217958601
Weer een rare nacht
Om elf uur komt een van de begeleiders. Dus dan even met hem bespreken hoe ik mezelf weer in een normaal ritme krijg. Zoals het nu is slaat natuurlijk nergens op. Denk dat ik maandag een slaappil ga innemen om de resetten.

Dagen na slaappillen zijn altijd erg stom. Suf en down.
Alleen dit slaapgedrag is stommer
pi_217975551
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 09:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vriendin is overleden
Gecondoleerd CotS ;(

En heel veel sterkte uiteraard.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 juni 2025 @ 10:24:46 #137
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217975737
quote:
Vriendin is overleden
Oh shit, sterkte gewenst met dit verlies
pi_217975772
quote:
Vriendin is overleden
Heel veel sterkte.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:34:09 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217975814
Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217976055
Gecondoleerd CotS. Sterkte!
  Spellchecker woensdag 18 juni 2025 @ 11:44:10 #141
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217976234
quote:
Vriendin is overleden
Gecondoleerd :*
pi_217976631
Dank jullie wel

Het is heel erg raar, ook al was het wachten erop

Ik voel me neergeslagen
  woensdag 18 juni 2025 @ 14:17:17 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217977307
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel

Ik voel me neergeslagen
Het is triest. ;( :*
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 juni 2025 @ 14:21:48 #145
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_217977332
quote:
Vriendin is overleden
Gecondoleerd CotS ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator woensdag 18 juni 2025 @ 14:53:30 #146
388664 crew  Dotteke
pi_217977505
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel

Ik voel me neergeslagen
Gecondoleerd lieverd, heel veel sterkte en kracht dikke knuffel van mij *;
Je weet me te vinden he indien nodig?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  woensdag 18 juni 2025 @ 15:19:00 #147
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_217977659
Gecondoleerd CotS :* ;(
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_217980096
Dank jullie wel O+

Misschien heel raar. Natuurlijk ben ik erg verdrietig, maar ze hoeft gelukkig niet meer te lijden... alleen d'r kindje zonder zijn mama en haar man alleen... het maakt me zo verdrietig

En wat egocentrisch gevoelens en gedachten. Die druk ik weg

Morgen even gespreken met mijn behandelaar.
  Spellchecker woensdag 18 juni 2025 @ 20:28:26 #149
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217980130
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 20:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel O+

Misschien heel raar. Natuurlijk ben ik erg verdrietig, maar ze hoeft gelukkig niet meer te lijden... alleen d'r kindje zonder zijn mama en haar man alleen... het maakt me zo verdrietig

En wat egocentrisch gevoelens en gedachten. Die druk ik weg

Morgen even gespreken met mijn behandelaar.
Niks wegdrukken. Zeker nu niet.
Heb je een lijntje met iemand die je 24/7 kunt ""lastigvallen"" met zulke dingen?

Vreet het niet alleen op ..... :*
pi_217980163
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 20:28 schreef maily het volgende:

[..]
Niks wegdrukken. Zeker nu niet.
Heb je een lijntje met iemand die je 24/7 kunt ""lastigvallen"" met zulke dingen?

Vreet het niet alleen op ..... :*
Ik kan de crisisdienst bellen. Alleen even geen behoefte aan een vreemde

Om 11.00 komt mijn begeleider en als het niet gaat bel ik

Mijn omgeving is helaas al druk met andere dingen.
Ik sta er echt even alleen voor

Ik heb het wel met vrienden even over gesproken. Alleen wat ik echt voel en denk moet ik even bewaren tot morgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')