Door jouw tip heb ik dat nu ook gedaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:08 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan me voorstellen dat er een paar mensen zijn van wie je direct het bericht wilt lezen. Als je kijkt en het is niet van een van hen, dan kun je je telefoon ook weer wegleggen: dat komt straks wel.
Ik vind het zelf handig om direct op mijn scherm te zien van wie het bericht komt, dus zonder dat ik de telefoon hoef te ontgrendelen en naar de app moet gaan.
Dat is wel slim idd...quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:00 schreef maily het volgende:
Laat je contactpersonen weten dat je die app gebruikt en af en toe even niet bereikbaar bent.
Ik heb niet alles gelezen. Maar je bent verplicht om te helpen? En je kan met alle liefde helpen maar als je het niet fijn vindt om te doen kan je zoals ik ernaar kijk zeggen dat het niet goed uitkomt of desnoods een smoesje verzinnen.. Ook dat ze geen vast moment wil afspreken.. klinkt meer alsof de andere partij niet redelijk wil zijn en jou daarmee belast. Maar zoals gezegd, ik heb me niet ingelezen verderquote:Op woensdag 4 juni 2025 22:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Poeh
Leuk avondje uit geweest. Kom je thuis en direct gebeld worden voor hulp
Gelukkig kan het wachten tot vrijdag (morgen komt er een pakketje). Alleen het is niet leuk thuiskomen.
Natuurlijk help ik met alle liefde en voel ik me schuldig dat ik een beetje baal.
Alleen ze wil geen vast moment afspreken eens per week of twee weken. Dat zou het een stuk gemakkelijker voor me maken... alleen dat gaat niet gebeuren..
Het is wat het is. Morgen pakketje en vrijdag helpen.
Ik ben niet verplicht, maar ik doe het wel. Zonder te liegen trouwens.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:46 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gelezen. Maar je bent verplicht om te helpen? En je kan met alle liefde helpen maar als je het niet fijn vindt om te doen kan je zoals ik ernaar kijk zeggen dat het niet goed uitkomt of desnoods een smoesje verzinnen.. Ook dat ze geen vast moment wil afspreken.. klinkt meer alsof de andere partij niet redelijk wil zijn en jou daarmee belast. Maar zoals gezegd, ik heb me niet ingelezen verder
Zelf heb ik vrijwel niemand om af te wijzen tegenwoordig. Maar de keren dat het gebeurde voelde ik me niet schuldig. Je hebt het recht om je leven in te richten zoals je zelf wil, ook om gewoon geen dingen te doen waar je eigenlijk geen zin in hebt. En ja soms zijn er consequenties, dus het is niet zo zwart/wit,
maar van hoe ik jouw bericht lees zou je naar mijn idee ook gewoon mogen zeggen dat je niet gaat/kan helpen en je daar niet schuldig over hoeven te voelen..
Je moeder?quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben niet verplicht, maar ik doe het wel. Zonder te liegen trouwens.
Dat ze geen vast moment wil afspreken is omdat zij nog niet toe kan geven hoe ze minder zelfstandig aan het worden is. Dat begrijp ik heel erg goed. Het is geen pesterij van haar. Het is gewoon een pijnpunt
Het is gewoon niet leuk thuiskomen als je direct gebeld wordt voor hulp, maar ik ben blij dat ze tegenwoordig uit zichzelf hulp vraagt en dat ik niet hoef te gokken
Komt goud
Dit is wel echt heftig, zeker als het weergeeft hoe het in je hoofd aan toe kan gaan.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit klopt wel met hoe mijn hoofd doet
Bekijk deze YouTube-video
Ja zo is het erg vaak. Het is gewoon een irritante ziekte.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:32 schreef Guts het volgende:
[..]
Dit is wel echt heftig, zeker als het weergeeft hoe het in je hoofd aan toe kan gaan.
Sorry, maar ik begrijp je niet?quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:06 schreef Masberum het volgende:
Waarom kan je niet gewoon koffie maken? Dat als je koffie wil en iets in je zegt van 'maak geef koffie'. Waarom maak je dan geen koffie. Want dat is toch wat je wil. Bij een verslaving is het als het ware juist gemakkelijk om de koffie te maken. Maar met die video is het juist extra moeilijk om koffie te maken.
Het gaat in beide gevallen om weerstand bieden aan ongezonde innerlijke signalen of impulsen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:06 schreef Masberum het volgende:
Waarom kan je niet gewoon koffie maken? Dat als je koffie wil en iets in je zegt van 'maak geef koffie'. Waarom maak je dan geen koffie. Want dat is toch wat je wil. Bij een verslaving is het als het ware juist gemakkelijk om de koffie te maken. Maar met die video is het juist extra moeilijk om koffie te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk leg ik het zo een beetje goed uit COTS?Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het gaat in beide gevallen om weerstand bieden aan ongezonde innerlijke signalen of impulsen.
Voor TS is dat het niet toegeven aan stemmen in haar hoofd die haar ongezonde of gevaarlijke dingen willen laten doen. Of haar euforisch of juist down willen laten voelen.
Voor een verslaafde is dat het niet toegeven aan de innerlijke drang naar het middel waaraan je verslaafd bent en waarvan het gebruik op korte termijn een roes, opluchting, rust biedt, maar op langere termijn ongezond is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk leg ik het zo een beetje goed uit COTS?
Klopt best goed! Al denk ik dat een verslaving iets heel anders is. Zie het als een groepje opdringende mensen die je pijn willen doen en dat je een groepsdruk voelt
Het is zeker anders dan een verslaving. Leg je goed uit zo.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oooh zo
De stemmen willen dat ik echt foute dingen doe: kokend water over mezelf gieten, snijden, suïcide plegen, geen meds innemen, niet slapen, reageren op de aura's van mensen/dingen
Het is heel wat anders dan een verslaving. Het zijn demonen die mij willen regeren. Daarom moet ik altijd nadenken over wat goed voor me is en wat ik zelf wil
Je snapt hem helemaalquote:Op donderdag 12 juni 2025 21:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is zeker anders dan een verslaving. Leg je goed uit zo.
Al hebben beiden wel met drangen/impulsen en eigen keuzes hierin te maken. De mechanismen en het ontstaan zijn bij beide zaken natuurlijk totaal anders.
Om dat voorbeeld van koffie maken te gebruiken, zouden de demonen je bij voorbeeld kunnen verbieden koffie te maken (of wellicht zeggen dat je niks mag drinken terwijl je dorst hebt, of je juist overmatig veel laten drinken ervan), of je tijdens het koffie maken gevaarlijke dingen laten doen, toch?
En nee, dan wordt koffie maken helemaal niet zo gemakkelijk.
Haha dat sowieso!quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Naast dat thee natuurlijk veel lekkerder is
Dus eigenlijk verdwijnt elke vorm van logisch redeneren doordat je hersenen op een verkeerde manier allerlei signalen afgeven? Of besef je op dat moment wel dat het niet nodig is om die dingen te doen maar is de drang om het te doen te sterk?quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je snapt hem helemaal
De stemmen zeggen dat of niet drinken
Of ze gaan heel gedetailleerd commanderen over hoe te zetten. Doe vijf schepjes koffie in het filter voor één kopje en draai drie rondjes voor elk schepje koffie en zing ondertussen het Wilhelmus. En als je dat niet doet moet je jezelf afstraffen en heb je geen bestaansrecht meer
Het hangt er vanafquote:Op donderdag 12 juni 2025 21:53 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dus eigenlijk verdwijnt elke vorm van logisch redeneren doordat je hersenen op een verkeerde manier allerlei signalen afgeven? Of besef je op dat moment wel dat het niet nodig is om die dingen te doen maar is de drang om het te doen te sterk?
Ja dat is het ookquote:Op donderdag 12 juni 2025 21:53 schreef Masberum het volgende:
[..]
Vind het trouwens erg jammer dat dit soort zaken uberhaupt bestaan. Lijkt me erg vermoeiend om overal over na te moeten denken. Een beetje net als wanneer ademhalen niet door je onderbewustzijn gereguleerd zou worden maar je er zelf elke 5 seconden om moet denken om het te doen
Ik kan ook googlen wellicht voor algemene antwoorden maar ik vraag het jou maar gewoon even. Wat zeggen professionals dat je ertegen kan doen om het te verminderen? (Als dat mogelijk is). Is dit het gevolg van pech in je verleden ook of is dit iets wat je vanaf je geboorte had eigenlijk?quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf
Als ik moe ben kan ik geen of moeilijk weerstand bieden.
Als ik niet luister moet je voorstellen dat vijf mensen tegen je lopen de schreeuwen en schelden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |