Yes geopend!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:43 schreef TheGirlNextDoor het volgende: [..] Klinkt goed. En logisch dat je nu meer piekert. Fijn dat je mild voor jezelf bent
Oeps, ik had niet door dat ie dichtging met mijn post. Open je zelf een nieuwe?
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, zeker het proberen waardquote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Yes geopend!
Ja, ik doe mijn best om mild te zijn. Mijn "nait soezen"-mentaliteit bijsturen. Vandaag ook besproken dat ik niet tranen moet wegdrukken, maar moet laten stromen. Dat is heel moeilijk. Ik moet de emotie als een bal zien en die rustig laten stijgen tot hij via tranen verdwijnt. Klinkt vaag, maar het proberen waard toch?
Vanochtend was het gesprek pittig. Gelukkig een gezellig middag gehad met een vriend. Echt genoten. Nu weekend tot dinsdag. Ook wel lekker hoor! Even mezelf opsluiten met knutsels en boeken
Geniet van je weekend!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Yes geopend!
Ja, ik doe mijn best om mild te zijn. Mijn "nait soezen"-mentaliteit bijsturen. Vandaag ook besproken dat ik niet tranen moet wegdrukken, maar moet laten stromen. Dat is heel moeilijk. Ik moet de emotie als een bal zien en die rustig laten stijgen tot hij via tranen verdwijnt. Klinkt vaag, maar het proberen waard toch?
Vanochtend was het gesprek pittig. Gelukkig een gezellig middag gehad met een vriend. Echt genoten. Nu weekend tot dinsdag. Ook wel lekker hoor! Even mezelf opsluiten met knutsels en boeken
Ja... het voelt vaag, al begrijp ik haar wel. Al is dit weekend het hopelijk niet nodig om het uit te proberenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, zeker het proberen waard![]()
En heerlijk vooruitzicht, fysiek en mentaal lekker uitrusten. Geniet ervan
Oh dan wens ik je vast veel plezier! Sauerland is zo mooiquote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:48 schreef qltel het volgende:
[..]
Geniet van je weekend!
(was het alvast maar dinsdag, dan gaan wij een paar dagen naar het Sauerland)
Bedankt, gaat helemaal lukken!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 21:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh dan wens ik je vast veel plezier! Sauerland is zo mooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo dit gepieker is er eventjes uit. Snap niet dat ik me er druk om maak, maar soit
quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm...kennen jullie dat... een vervelende herinnering, geen trauma, maar dat je je afvraagt of je eigen mening/gevoel klopt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo dit gepieker is er eventjes uit. Snap niet dat ik me er druk om maak, maar soitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi toch! Lekker bezig hoor!quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Buiten dat piekeren gaat het wel goed hoor. Gezien de omstandigheden
Boodschappen doen gaat goed.
Ik heb al vijf avonden achter elkaar mijn tanden gepoetst en gedoucht.
Dus op zich niks te klagen
quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:50 schreef qltel het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ontdekte pas geleden dat er een telefonische hulpdienst bestaat voor mensen met angst- en dwangstoornissen. Misschien is dat laagdrempeliger dan dat je naar jouw behandelinstelling belt. Die lijn is elke werkdag open van 9 uur 's ochtends tot 13.30 uurquote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
waar waren we gebleven
Op dit moment ben ik in de war en ik wil de crisisdienst niet bellen, want er is nog niks aan de hand
Dank je wel voor de tipquote:Op woensdag 7 mei 2025 17:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik ontdekte pas geleden dat er een telefonische hulpdienst bestaat voor mensen met angst- en dwangstoornissen. Misschien is dat laagdrempeliger dan dat je naar jouw behandelinstelling belt. Die lijn is elke werkdag open van 9 uur 's ochtends tot 13.30 uur
ADF Stichting telefoondienst
Wat heb je daarvoor nodig? Wanneer vertrouw je iemand en wanneer juist niet?quote:Op woensdag 7 mei 2025 17:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel voor de tip
Alleen bel liever met de crisisdienst, dan zijn mijn behandelaren de volgende dag op de hoogte en bellen zij mij weer.
Ik moet soms beter leren hulp te vragen en te vertrouwen
Ik weet niet hoe snel ik vertrouw... het is een soort van interactie. Sommigen vertrouw ik na een paar zinnen en anderen niet. Kwestie van stem en soort reactie.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:11 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Wat heb je daarvoor nodig? Wanneer vertrouw je iemand en wanneer juist niet?
Lukt het jou om dat naar de betreffende persoon duidelijk te maken of gebeurt er dan iets waardoor het jou niet lukt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet om je topic te kapen, maar gewoon om even te laten zien dat er meer zijn die veel aan hun hoofd hebben.
[ Bericht 0% gewijzigd door vosss op 12-05-2025 09:57:19 ]De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
quote:Op maandag 12 mei 2025 08:43 schreef vosss het volgende:
Niet je hele topicreeks gelezen.
Je bent niet de enige die veel aan zijn hoofd heeft en het af en toe niet meer lijkt te trekken.
Ik zal je een opsomming geven van mijn laatste 3 jaar. Even in een spoiler vanwege veel:Ik beweer ook nergens dat ik de enige benSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet om je topic te kapen, maar gewoon om even te laten zien dat er meer zijn die veel aan hun hoofd hebben.
Sterkte![]()
Dank je welquote:Op maandag 12 mei 2025 06:37 schreef FrequentieHouder het volgende:
Hey Child of the Stars
Mooie naam trouwens.
Ik ken niet je hele topic maar wou zeggen dat ik je gelezen heb.
🌸🌸
Kan je begrijpen dat dit soort overtuigingen vooral betrekking hebben op hoe jij je voelt en niet zozeer iets zeggen over hoe de situatie in werkelijkheid is?quote:Op zondag 11 mei 2025 22:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben te fucked up
Ik ben te lelijk
Ik ben te gestoord
Ik ben te anders
Mocht ik dat geimpliceerd hebben, excuus.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik beweer ook nergens dat ik de enige ben
Dankje. Ik wilde louter ff mijn verhaal neerplempen zodat je kan lezen dat het anderen soms ook niet voor de wind gaat. Jij ook sterkte.quote:Sterkte
Je bent niet de enige die veel aan zijn hoofd heeft en het af en toe niet meer lijkt te trekken.
Ik zal je een opsomming geven van mijn laatste 3 jaar. Even in een spoiler vanwege veel:Jij ook sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet om je topic te kapen, maar gewoon om even te laten zien dat er meer zijn die veel aan hun hoofd hebben.My age is very
Inappropriate
for my behavior
Jawel, dat begrijp ik wel. Toen ik dat schreef gisteren was ik behoorlijk overstuur. Kreeg ineens een deksel uit mijn verleden vol op mijn neus.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:40 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Kan je begrijpen dat dit soort overtuigingen vooral betrekking hebben op hoe jij je voelt en niet zozeer iets zeggen over hoe de situatie in werkelijkheid is?
quote:Ik ken dit soort gedachten trouwens ook. Vroeger tijdens mijn jeugd werd dat door leeftijdgenoten vaak geroepen met pestgedrag: omdat ik mij door iedereen afgewezen en buitengesloten voelde, concludeerde ik dus dat het waar was.
Je hebt gelijkquote:De realiteit houdt echter in dat al die negatieve zelf-overtuigingen refereren naar jouw trauma's. Je hebt het zo vaak gehoord dat je het gelooft. Je bent er nog niet voldoende achter wie je écht bent.
Fucked up, gestoord, anders ... het zou juist raar zijn als je door alles wat je hebt meegemaakt jij je voelt op een manier alsof het allemaal niet gebeurd is.
Dat hoop ik maar... dit zit er echt heel diep in. Al vanuit het feit dat er geen kinderfoto's van mij bestaan, omdat ik het lelijke kind was etc. Op zich wel humor, kan me er niet druk om maken, maar diep van binnen bevestigd dit wel wat.quote:Misschien vind jij jezelf lelijk, omdat als je in de spiegel kijkt jij ook ziet dat jij je ongelukkig voelt met jezelf en dat je psychisch ziek bent. Als jij je emotioneel ontwricht voelt, heeft dat invloed op jouw lichaamshouding, jouw uitstraling, etc. Hoe beter jij in jouw vel komt te zitten, hoe makkelijker het wordt om goed voor jezelf en jouw lichaam te zorgen.
quote:Eén ding merk ik sowieso aan jou: het ontbreekt jou niet aan motivatie om ondanks alles het beste van jouw leven te willen maken. De manier hoe je het doet, is wellicht wat te dwangmatig (waardoor het destructief wordt). Maar je doet het wel! Genoeg mensen die bij problemen en tegenslag het bijltje erbij neergooien of zich afreageren op anderen. Jij doet dat niet.
Dit zijn dingen waar ik zeker aan werk! En ze gaan ook wel beter.quote:Misschien helpt het je om met jouw behandelaar en/of iemand anders dingen concreet te maken. Welke doelen wil je graag behalen? Welke omstandigheden helpen jou en welke belemmeren jou juist? Welke verwachtingen zijn realistisch op korte termijn en wat kan je behalen op langere termijn?
Het kan ook belangrijk zijn om helder te krijgen welke invloed de mensen waarmee je omgaat hebben op jou. Zijn het mensen die jij bijvoorbeeld inspiratie en energie geven? Of zijn het mensen die vooral iets van jou nodig hebben?
Oh sorry dat ik te pinnig reageerdequote:Op maandag 12 mei 2025 13:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Mocht ik dat geimpliceerd hebben, excuus.
[..]
Dankje. Ik wilde louter ff mijn verhaal neerplempen zodat je kan lezen dat het anderen soms ook niet voor de wind gaat. Jij ook sterkte.
quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm...kennen jullie dat... een vervelende herinnering, geen trauma, maar dat je je afvraagt of je eigen mening/gevoel klopt?Ja, dat herken ik wel. Het komt bij mij in veel situaties naar voren, dus dat je eigenlijk je eigen grenzen niet goed weet aan te geven op het moment dat er veel druk is vanuit iemand en/of een situatie. En dat je misschien je eigen grenzen ook niet (meer) zo goed weet. Of dat ze vervagen omdat je al zovaak eroverheen gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo dit gepieker is er eventjes uit. Snap niet dat ik me er druk om maak, maar soit
Goed ook dat je het met een psycholoog bespreekt en je moet jezelf hier zeker niets in kwalijk nemen. Nee is namelijk altijd nee. Dat is genoeg en moet altijd duidelijk zijn, voor iedereen.
Dit inderdaad... twijfel zo aan mezelf daardoor. Ik wist ze, maar ja... ben ik dan niet te "streng", is het raar dat ik iets niet fijn vind etc.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:16 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik wel. Het komt bij mij in veel situaties naar voren, dus dat je eigenlijk je eigen grenzen niet goed weet aan te geven op het moment dat er veel druk is vanuit iemand en/of een situatie. En dat je misschien je eigen grenzen ook niet (meer) zo goed weet. Of dat ze vervagen omdat je al zovaak eroverheen gaat.
Ja... snap ik wel. Alleen is grenzen voelen een moeilijk dingquote:Goed ook dat je het met een psycholoog bespreekt en je moet jezelf hier zeker niets in kwalijk nemen. Nee is namelijk altijd nee. Dat is genoeg en moet altijd duidelijk zijn, voor iedereen.
Ja iddquote:Op donderdag 15 mei 2025 22:29 schreef Cupfighter het volgende:
Grenzen voelen en aangeven is een herkenbaar probleem
Ik doe het omdat ik mezelf niet leuk vind en daar mijn grenzen te verleggen wordt ik misschien wel aardig gevonden,, probeer het wel steeds minder te doen
Is dit voor jou herkenbaar!
Dan moet je wel over een engelengeduld beschikken.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Al heb ik wel een sterke wil. Alleen die onderdruk ik sterk
Hahaha op sommige gebieden wel jaquote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:54 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dan moet je wel over een engelengeduld beschikken.
Rare opmerking van een psych. Misschien bedoel als eye opener, maar toch.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gesprek met de psych gehad. Over grenzen, over emoties...
Ze vindt me een slachtoffer en dat vind ik niet cool
In de context paste het welquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:05 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Rare opmerking van een psych. Misschien bedoel als eye opener, maar toch.
Niet heel handig nee. Wel goed dat je er iets van hebt gezegd. Je hoeft niet over je heen laten lopen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In de context paste het wel
We hadden het over dat verkrachtigen die niet mijn schuld waren en dat ik niet meer kon doen dan ik gedaan had en dat ik in die situatie slachtoffer gemaakt ben
Net zoals ze zelfmedelijden soms wel wil zien bij mij. Niet het zwelgen erin (doe ik ook niet) maar compassie met mezelf.
Dus het klopte wel. Alleen ik vind het wel stom
Ik kan het niet goed typenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:13 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Niet heel handig nee. Wel goed dat je er iets van hebt gezegd. Je hoeft niet over je heen laten lopen.
Oh? Wel interessant, maar denk je dat het zou werken? Sta je er open voor?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die kant wil ze soms uitlokken zodat ik me emotioneel beter kan ontwikkelen
Ik denk dat het mij liever maken naar mijzelf wel een goede isquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:19 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Oh? Wel interessant, maar denk je dat het zou werken? Sta je er open voor?
Ik zie wel dat dit een terugkerends iets is bij je. Je zei niet zo lang geleden ook nog iets als: ‘ik geef liever mezelf (mede) de schuld van de situatie dan dat ik moet accepteren dat ik het slachtoffer was’. Want je slachtoffer voelen vind je veel moeilijker om mee om te gaan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In de context paste het wel
We hadden het over dat verkrachtigen die niet mijn schuld waren en dat ik niet meer kon doen dan ik gedaan had en dat ik in die situatie slachtoffer gemaakt ben
Net zoals ze zelfmedelijden soms wel wil zien bij mij. Niet het zwelgen erin (doe ik ook niet) maar compassie met mezelf.
Dus het klopte wel. Alleen ik vind het wel stom
Ik zal je een opsomming geven van mijn laatste 3 jaar. Even in een spoiler vanwege veel:Heftig. Veel dingen (her)ken ik maar zo te lezen krijg jij ook werkelijk alles en ook nog eens alles tegelijkertijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet om je topic te kapen, maar gewoon om even te laten zien dat er meer zijn die veel aan hun hoofd hebben.
Sterkte kerel, ook aan je vrouw![]()
Je hebt gelijk!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie wel dat dit een terugkerends iets is bij je. Je zei niet zo lang geleden ook nog iets als: ‘ik geef liever mezelf (mede) de schuld van de situatie dan dat ik moet accepteren dat ik het slachtoffer was’. Want je slachtoffer voelen vind je veel moeilijker om mee om te gaan.
Zoals ik het zie zit je vast: je geeft jezelf de schuld van dingen, want dat kan je beter aan dan dat je zou moeten aanvaarden dat die dingen komen door wat mensen die je na stonden je hebben aangedaan.
Maar je wordt er ook niet een gelukkiger mens van als je steeds schuld bij jezelf legt.
Hoe kom je nou toch uit dat vervelende cirkeltje, lieve CotS. Wat los te komen van best heel zware ballast. Om gewoon hier en nu wat meer plezier in je leven te kunnen hebben.
Dankje.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Heftig. Veel dingen (her)ken ik maar zo te lezen krijg jij ook werkelijk alles en ook nog eens alles tegelijkertijd.
Sterkte kerel, ook aan je vrouw
Heb je wel iets waar je een beetje rust uit haalt?quote:
Ja, mijn Lexus LS460 met 4.6 liter V8 en open uitlaat geeft gek genoeg rust aan m'n hoofd.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Heb je wel iets waar je een beetje rust uit haalt?
Zoals je al zei; veel aan je hoofd. Alleen soms moet een mens ook even uit dat hoofd komen om vol te houden
Wat een opgave ook, om dit soort gebeurtenissen weer boven te halen, de emoties weer te voelen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt gelijk!
Weet je, het begint zich om te draaien in mijn hoofd. Daar hadden we het over. Alleen onbewust vecht ik er nog een beetje tegen. Het is chaos
Zoals in mijn laatste relatie: ik kan mijn fouten verklaren als in reactie op. En op sommige gebieden was hij een hufter en op andere gebieden ik
Of zoals mijn slecht relatie: ik was daarin (ik het haatwoord gebruiken) het slachtoffer van structuur verkracht worden en emotionele mishandeling.
Ja... ik ben een gemakkelijke prooi door mijn achtergrond. Alleen dat maakt niet dat het oké is dat zoiets gebeurt
En ja ik was een rare vogel op school en werd gepest. Alleen er mocht ingegrepen worden door school
En mishandeling in het kindertehuis. Ik was een klein kind. Lastig en moeilijk. Alleen dat was ook doordat ik zo gemaakt was door mijn ouders. Ik was niet voor zweetvoeten uit huis geplaatst
Schizofrenie en bipolair en ptss en emotionele ontwikkelingsachterstand is pech
En zo kan ik een heel veel voorbeelden noemen. Dit is een kleine greep. Even een illustratie van de verwarring waar ik nu inzit. Twijfelen over schuld en onschuld... de verschuiving tussen onschuld en schuld is heel erg moeilijk en verwarrend en eng. Ik ben geen heilige. Ik heb veel fouten gemaakt. Ik ben en was erg moeilijk met een grote rugzak en gebruiksaanwijzing. Alleen dat betekent niet dat mensen dingen mogen doen
En door dit te typen denk ik eraan en word ik weer emo
Het is even ingewikkeld
Het eerste stuk begrijp ik niet helemaalquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, mijn Lexus LS460 met 4.6 liter V8 en open uitlaat geeft gek genoeg rust aan m'n hoofd.
Althans, ook niet helemaal want de onlangs ingebouwde verlagingsset die de hoogte van m'n luchtvering aanpast werkt niet goed, dus daar moet ik ook weer achteraan.
Geen tijd voor gehad deze week.
Wat wel rust geeft is dat we nu alles over de schutting getieft hebben en gezegd tegen een arbeidsjurist regel het maar. Succes.
Dat scheelt heel veel
Ja... nu idd lekker thuis met een slechte/fantastische seriequote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat een opgave ook, om dit soort gebeurtenissen weer boven te halen, de emoties weer te voelen.
Je mag het ook wel allemaal weer even inpakken en tijdelijk opbergen. En bedenken wat voor leuks je kunt kiezen om aan te gaan werken in je knutselkamer, met een fijne pot thee erbij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... nu idd lekker thuis met een slechte/fantastische serie
Theetje en haakwerkje
Verwarring zakt ook wel weer. Morgen is het weer rustig.
En dan ook een haakclubje. Dus even onder de mensen en dat is goed
En vanavond weer rustig aanHelemaal goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |