Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Dus deze moet naar het damestoilet...quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op welke manier heb je het gevoel dat dit zou botsen?
Het eerste wil bijvoorbeeld zeggen dat deze mensen niet lastiggevallen dienen te worden op straat. Het tweede dat een vrouwentoilet voor vrouwen blijft en niet toegankelijk moet zijn voor voor mannen die denken een vrouw te zijn. Beide deze uitgangspunten kunnen natuurlijk prima naast elkaar bestaan.
En dat zonder de inzet van de Polen, Canadezen, ANZACS en met name de Russen de oorlog in Europa echt langer geduurd had.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:45 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is de overtreffende trap van volslagen achterlijk?
[ afbeelding ]
Stel, je bent president van de VS en je weet niet dat WO2 pas op 15 augustus '45 afgelopen was.
Nee, want zonder de Amerikanen had Frankrijk Duits gesproken, weet je nog?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat zonder de inzet van de Polen, Canadezen, ANZACS en met name de Russen de oorlog in Europa echt langer geduurd had.
Het niveau van: 'Ik word juist racistischer door die zeurnegers' of 'Ik ga meer roken door mensen die zeggen dat ik moet stoppen met roken'. Of 'Ik ga juist harder praten in de bios, omdat mensen mij vertellen dat ik stil moet zijn'. Ik weet niet zeker voor wie dat nu juist pleit.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het zegt vooral veel dat het 10% omlaag gegaan is in een paar jaar. Dat heeft vooral te maken met het desastreuze optreden van activisten op dit gebied. Anders zou het niet ook zo hard gedaald zijn bij Democraten en Independents.
Mensen houden over het algemeen niet zo van opgelegde maximalistische ideologische posities. Dan zijn ze eerder geneigd om dan zelf ook de nuance overboord te gooien. Dit is ook de reden waarom Trump's anti-DEI en andere onzin ook niet populair is. DEI is impopulair, maar top-down opgelegde decreten vanuit de federale overheid zijn dat ook.
Precies het is een hele simpele manier van denken. Het werkt ook altijd alleen maar naar het eigen argument toe. Dus niet activisten die fel tegen trans mensen schreeuwen zijn succesvol in het beinvloeden van de publieke opinie. Nee het is de minderheid zelf, die teveel slechte appels zou hebben. Je hebt miljardairs als JK Rowling die van alle daken schreeuwen dat ze trans mensen haten die flink aandacht hebben en groot publiek. Maar nee het zijn de trans activisten die mensen zo triggeren dat ze trans mensen haten. Wie zijn die activisten dan? Daar hoor je werkelijk nooit iets van.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het niveau van: 'Ik word juist racistischer door die zeurnegers' of 'Ik ga meer roken door mensen die zeggen dat ik moet stoppen met roken'. Of 'Ik ga juist harder praten in de bios, omdat mensen mij vertellen dat ik stil moet zijn'. Ik weet niet zeker voor wie dat nu juist pleit.
Dat wordt een parade waar Noord Korea jaliers op is.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:54 schreef Kijkertje het volgende:
Paraderen voor de Grote Leider hoeft natuurlijk niet op bezuinigd te worden.
Army plans for a potential parade on Trump’s birthday call for 6,600 soldiers, AP learns
[ afbeelding ]
Ik zal mij beperken tot een medelijdende lach.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nee, want zonder de Amerikanen had Frankrijk Duits gesproken, weet je nog?
Dat is natuurlijk niet de goede vergelijking. Natuurlijk zit er rancune achter bij een aantal mensen, maar dat alleen verklaart niet dat op veel punten ook bij Democraten die steun 10% gezakt is in een paar jaar. Het is een gevolg van een strategie, die voor wat betreft de gestelde doelen totaal mislukt is. Het is een gevolg van de Democratische partij die allerlei zaken uitbesteedt aan activistische groepen en zelf geen principiële onderbouwingen heeft.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het niveau van: 'Ik word juist racistischer door die zeurnegers' of 'Ik ga meer roken door mensen die zeggen dat ik moet stoppen met roken'. Of 'Ik ga juist harder praten in de bios, omdat mensen mij vertellen dat ik stil moet zijn'. Ik weet niet zeker voor wie dat nu juist pleit.
quote:“The MAGA base and JD Vance will still be around long after Trump’s gone,” said Ian Goldin, professor of globalization and development at the University of Oxford. No matter who occupies the White House next, the conditions that propelled the “Make America Great Again” movement — widening inequality and economic insecurity — remain. For the rest of the world, there is still a worry, he said, that there could be “another Trump in the future.”
As a result, allies are working to strike trade partnerships and build security alliances that exclude the United States. The European Union and South American countries recently created one of the world’s largest trade zones.
The Canadian prime minister, Mark Carney, recently proposed building new transportation networks to ease access to global markets outside the United States. Canada is also negotiating to join Europe’s military buildup to reduce its reliance on the United States, while Britain and the European Union are working to finalize a defense pact.
“The world moves on,” Mr. Goldin said. Supply chains will be rearranged, new partnerships will be struck, and foreign students, researchers and tech talent will find other places to migrate. “The U.S. is not going to quickly restore its economic position,” he said.
“And it’s not just the United States that is so different now,” he added. Mr. Trump is emboldening autocratic leaders around the world, which further chips away at the rules-based system.
Second, Mr. Trump’s disdain for international institutions only strengthens the influence of China, the principal target of his attempts to use economic pressure.
The administration is creating “immense moments of opportunity for Xi Jinping and China,” said Orville Schell, director of the Center on U.S.-China Relations at the Asia Society in New York.
China’s top leader, Mr. Xi, is seeking to exploit Mr. Trump’s protectionist turn and chaotic policy reversals to better position Beijing as the defender of free trade and the new leader of the global trading system.
Mr. Xi’s argument particularly resonates among many emerging economies in Latin America, Asia and Africa. China looks “steady and stable and a picture of equanimity compared to the United States,” said Jonathan Czin, a fellow at the Brookings Institution’s China Center and a former senior China analyst for the Central Intelligence Agency.
Africa is a prime example. Mr. Trump has gutted the U.S. Agency for International Development, which delivered food and health care to the world’s poorest. And the reorganization plan for the State Department has proposed eliminating nearly all diplomatic missions across the continent.
By comparison, China has already invested deeply in Africa as part of its Belt and Road Initiative, and its push to control more of the continent’s critical minerals. “It creates a vacuum that allows China to consolidate that position and control over those mining rights,” Mr. Czin said.
Waarom probeert hij Poetin viesmad te krijgen?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:45 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is de overtreffende trap van volslagen achterlijk?
[ afbeelding ]
Stel, je bent president van de VS en je weet niet dat WO2 pas op 15 augustus '45 afgelopen was.
Wel benieuwd naar het antwoordquote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus deze moet naar het damestoilet...
[ afbeelding ]
Het is inderdaad de jarenlange hetze tegen LGBTQwhatever, DEI en Woke die mensen heeft geïndoctrineerd en daardoor intoleranter zijn geworden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet de goede vergelijking. Natuurlijk zit er rancune achter bij een aantal mensen, maar dat alleen verklaart niet dat op veel punten ook bij Democraten die steun 10% gezakt is in een paar jaar. Het is een gevolg van een strategie, die voor wat betreft de gestelde doelen totaal mislukt is. Het is een gevolg van de Democratische partij die allerlei zaken uitbesteedt aan activistische groepen en zelf geen principiële onderbouwingen heeft.
Die uitbesteding leidde ook tot bedrijven en media die totaal onkritisch die activisten ging napraten en dat wordt door mensen gewoon niet in dank afgenomen. Hetzelfde geldt ook aan de andere kant voor Fox News dat altijd naar de mond van Trump praat. De meerderheid van het land vindt dat ook niets.
En nee, het is ook niet dat JK Rowling ergens over tweet en dan ineens miljoenen mensen van gedachten doet veranderen ofzo. Veruit de meeste mensen lezen geen kranten, zitten niet op twitter en kijken geen kabelnieuws. Het is echt een bizarre conspiracytheory van sommige posters hier dat mensen in grote getale ineens rechtse propaganda gaan slikken en dat dat voor de daling zorgt.
Oh, dat antwoord komt niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wel benieuwd naar het antwoord
Iets zegt mij dat dit verstorender gaat zijn
Geïndoctrineerd zelfsquote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is inderdaad de jarenlange hetze tegen LGBTQwhatever, DEI en Woke die mensen heeft geïndoctrineerd en daardoor intoleranter zijn geworden.
Het zou me niet verbazen als Trump niet eens weet dat de USSR Mantsjoereie binnenviel in augustus 45.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Waarom probeert hij Poetin viesmad te krijgen?
Al met al zou je kunnen zeggen dat de Russen meer aanspraak kunnen maken op de partij die het meest heeft gedaan tegen nazi Duitsland.
Het is gewoon onzin en geschiedvervalsing. Wie denk je dat de term 'DEI' bedacht heeft? Trump? Ga toch weg manquote:
Ik durf je te garanderen dat er een directe relatie is tussen wanneer Trump de aanval op DEI opende (en laten we eerlijk zijn, tot in het totaal krankzinnige) en de daarop volgende toegenomen haat van mensen tegen DEI.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin en geschiedvervalsing. Wie denk je dat de term 'DEI' bedacht heeft? Trump? Ga toch weg man
Zoek eens wat op over lend-lease, zou ik zeggenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Waarom probeert hij Poetin viesmad te krijgen?
Al met al zou je kunnen zeggen dat de Russen meer aanspraak kunnen maken op de partij die het meest heeft gedaan tegen nazi Duitsland.
Nee hoor, dat begon al veel eerder. Al die onzin bereikte een piek in 2020/21 en daarna daalde steun voor dat soort dingen gestaag. In 2023/24 was de overgrote meerderheid er helemaal klaar mee. Evenals bedrijven die grotendeels weer terug zijn gegaan naar normale manieren van rekruteren en intern anti-discriminatiebeleid.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik durf je te garanderen dat er een directe relatie is tussen wanneer Trump de aanval op DEI opende (en laten we eerlijk zijn, tot in het totaal krankzinnige) en de daarop volgende toegenomen haat van mensen tegen DEI.
.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, dat begon al veel eerder. Al die onzin bereikte een piek in 2020/21 en daarna daalde steun voor dat soort dingen gestaag. In 2023/24 was de overgrote meerderheid er helemaal klaar mee. Evenals bedrijven die grotendeels weer terug zijn gegaan naar normale manieren van rekruteren en intern anti-discriminatiebeleid.
Het feit dat universiteiten ook niet meer racistisch mogen zijn tegen Aziaten helpt ook natuurlijk. Bovendien heeft Trump altijd al DEI aangevallen, ook toen hij zelf nog president was de eerste keer.
Jij bent de enige die opeens beweert dat Trump die term zou hebben bedacht.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin en geschiedvervalsing. Wie denk je dat de term 'DEI' bedacht heeft? Trump? Ga toch weg man
Ik durf best aan te nemen dat de haat/onvrede over DEI sinds de campagne van Trump is toegenomen, en sinds 20 januari al helemaalquote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik durf je te garanderen dat er een directe relatie is tussen wanneer Trump de aanval op DEI opende (en laten we eerlijk zijn, tot in het totaal krankzinnige) en de daarop volgende toegenomen haat van mensen tegen DEI.
En daarvoor was het woke, en daarvoor was het CRT. Voor de partij van vrijheid is het altijd heel lastig om zich vooral niet te bemoeien wat er in iemands onderbroekje zit of er in een slaapkamer gebeurd. En vooral moeilijk blijven doen over groepen die tot vandaag de dag achter worden gesteld, anders worden behandeld, etc. Nee, ze moeten vooral lekker gemeen kunnen doen tegen negers en transgenders, en wanneer je daar wat van zegt dan ben jij het probleem.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik durf best aan te nemen dat de haat/onvrede over DEI sinds de campagne van Trump is toegenomen, en sinds 20 januari al helemaal
‘Vrijheid voor mij, dus niet voor ons allebei‘ is toch vooral het devies?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:31 schreef OMG het volgende:
[..]
En daarvoor was het woke, en daarvoor was het CRT. Voor de partij van vrijheid is het altijd heel lastig om zich vooral niet te bemoeien wat er in iemands onderbroekje zit of er in een slaapkamer gebeurd. En vooral moeilijk blijven doen over groepen die tot vandaag de dag achter worden gesteld, anders worden behandeld, etc. Nee, ze moeten vooral lekker gemeen kunnen doen tegen negers en transgenders, en wanneer je daar wat van zegt dan ben jij het probleem.
En het eerdere 'politiek correct'. Het is allemaal voortborduren op hetzelfde trucje. Een vijandbeeld creeren op grond van onderbuiksgevoelens over alles wat afwijkt van de 'norm'. Die cultuuroorlogen voert het bekrompen rechts al eeuwen tegen nieuwe inzichten.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:31 schreef OMG het volgende:
[..]
En daarvoor was het woke, en daarvoor was het CRT. Voor de partij van vrijheid is het altijd heel lastig om zich vooral niet te bemoeien wat er in iemands onderbroekje zit of er in een slaapkamer gebeurd. En vooral moeilijk blijven doen over groepen die tot vandaag de dag achter worden gesteld, anders worden behandeld, etc. Nee, ze moeten vooral lekker gemeen kunnen doen tegen negers en transgenders, en wanneer je daar wat van zegt dan ben jij het probleem.
Of 'cultureel marxisme'.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 20:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En het eerdere 'politiek correct'. Het is allemaal voortborduren op hetzelfde trucje. Een vijandbeeld creeren op grond van onderbuiksgevoelens over alles wat afwijkt van de 'norm'. Die cultuuroorlogen voert het bekrompen rechts al eeuwen tegen nieuwe inzichten.
Klopt, nu is dat in Republikeins VS vooral de wens in vrijheid tot penetratiedrang. En binnen de EU (vooralsnog) vrijheid ván penetratiedrang.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:35 schreef beefkeek het volgende:
[..]
‘Vrijheid voor mij, dus niet voor ons allebei‘ is toch vooral het devies?
Heel eerlijk dat begon rond 2022 al behoorlijk te kantelen. Trump is er extreem in maar veel mensen raakte het gejank beu.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik durf best aan te nemen dat de haat/onvrede over DEI sinds de campagne van Trump is toegenomen, en sinds 20 januari al helemaal
Zoek on-line maar eens op: destiny, india willoughby, jammidodger, jessie gender.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies het is een hele simpele manier van denken. Het werkt ook altijd alleen maar naar het eigen argument toe. Dus niet activisten die fel tegen trans mensen schreeuwen zijn succesvol in het beinvloeden van de publieke opinie. Nee het is de minderheid zelf, die teveel slechte appels zou hebben. Je hebt miljardairs als JK Rowling die van alle daken schreeuwen dat ze trans mensen haten die flink aandacht hebben en groot publiek. Maar nee het zijn de trans activisten die mensen zo triggeren dat ze trans mensen haten. Wie zijn die activisten dan? Daar hoor je werkelijk nooit iets van.
Eerst geef je aan dat het aan de Democraten ligt, daarna geef je aan dat miljoenen mensen echt niet zomaar van gedachten gaan veranderen. En nog steeds niet de schuld van de discriminerende mensen zelf, duidelijk.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet de goede vergelijking. Natuurlijk zit er rancune achter bij een aantal mensen, maar dat alleen verklaart niet dat op veel punten ook bij Democraten die steun 10% gezakt is in een paar jaar. Het is een gevolg van een strategie, die voor wat betreft de gestelde doelen totaal mislukt is. Het is een gevolg van de Democratische partij die allerlei zaken uitbesteedt aan activistische groepen en zelf geen principiële onderbouwingen heeft.
Die uitbesteding leidde ook tot bedrijven en media die totaal onkritisch die activisten ging napraten en dat wordt door mensen gewoon niet in dank afgenomen. Hetzelfde geldt ook aan de andere kant voor Fox News dat altijd naar de mond van Trump praat. De meerderheid van het land vindt dat ook niets.
En nee, het is ook niet dat JK Rowling ergens over tweet en dan ineens miljoenen mensen van gedachten doet veranderen ofzo. Veruit de meeste mensen lezen geen kranten, zitten niet op twitter en kijken geen kabelnieuws. Het is echt een bizarre conspiracytheory van sommige posters hier dat mensen in grote getale ineens rechtse propaganda gaan slikken en dat dat voor de daling zorgt.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:31 schreef OMG het volgende:
[..]
Op deze manier is het straks nog de schuld van ieder ander dan de Nazi's dat Joden zo gehaat werden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wel eens van parafraseren gehoord? Ook weer bijzonder dat je expres het hele punt ontwijkt en dan een punt denkt te maken door de context van de comment niet te snappen.quote:
Hier, 'neger' eruit halen en dan een punt proberen te maken, maar zelf net zo goed 'alfabetfamilie' en stellen dat ze niet met discriminatie te maken hebben in dezelfde zin.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zoek on-line maar eens op: destiny, india willoughby, jammidodger, jessie gender.
Je zou haast zeggen dat ik (wel) onderzoek heb gedaan en iets van het onderwerp af zal weten (al ben ik een 'cis' man).
Wat mij trouwens als gekleurde man het meeste hieraan stoort is de constante vergelijkingen vanuit de alfabet familie met het racisme van de donkere man. Dan heb je het echt niet begrepen
Daar is een emoji voor.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zal mij beperken tot een medelijdende lach.
Ik ken alleen Destiny, dat is een ex-gamer die opeens bedacht dat hij politiek commentaar kan leveren ofzo. Zeer pro-genocide, dat is dan het voorbeeld voor de LGBTQ community? Zo'n dude die omgaat met Nick Fuentes en Laura Southern neukt. Dat is toch bizar om zon streamer aan te halen dat dat de reden is dat mensen tegen LGBTQ zijn een of andere cis man?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zoek on-line maar eens op: destiny, india willoughby, jammidodger, jessie gender.
Je zou haast zeggen dat ik (wel) onderzoek heb gedaan en iets van het onderwerp af zal weten (al ben ik een 'cis' man).
Wat mij trouwens als gekleurde man het meeste hieraan stoort is de constante vergelijkingen vanuit de alfabet familie met het racisme van de donkere man. Dan heb je het echt niet begrepen
Ik hoef in elk geval niet te gokken of je wit blank bentquote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan de vergelijking met racisme? Trans mensen worden aangekeken op hun identiteit net zoals dat bij mensen met een niet blank kleurtje gebeurt. Als mensen aan zeg zwarte mensen een hekel krijgen omdat drill rappers zo kut zijn, dan is dat toch niet veel anders dan dat je trans mensen maar kut vindt omdat een of andere streamer er een mening over heeft die je niet aan staat.
Als ik iemand niet mag of verschrikkelijk vind, dan vind ik die persoon kut, maar niet iedereen die er zo uitziet. Zo zijn de meeste mensen in dit topic ook echt niet tegen het verwijderen van illegale mensen, daarom is de discussie soms zo vermoeiend, want als je dan stelt dat ze wel gewoon hun rechten hebben, dan ben je 'iemand die criminelen gaat zitten verdedigen'.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ken alleen Destiny, dat is een ex-gamer die opeens bedacht dat hij politiek commentaar kan leveren ofzo. Zeer pro-genocide, dat is dan het voorbeeld voor de LGBTQ community? Zo'n dude die omgaat met Nick Fuentes en Laura Southern neukt. Dat is toch bizar om zon streamer aan te halen dat dat de reden is dat mensen tegen LGBTQ zijn een of andere cis man?
Met dat groepje mensen heb je toch nog niet 1/10e bereik van wat JK Rowling heeft.
Wat begrijp je niet aan de vergelijking met racisme? Trans mensen worden aangekeken op hun identiteit net zoals dat bij mensen met een niet blank kleurtje gebeurt. Als mensen aan zeg zwarte mensen een hekel krijgen omdat drill rappers zo kut zijn, dan is dat toch niet veel anders dan dat je trans mensen maar kut vindt omdat een of andere streamer er een mening over heeft die je niet aan staat.
Ja, een homo kan gewoon een fake relatie starten met iemand van het andere geslacht... Je had het over het alfabet, dus ook homo's. Discriminatie gaat wel wat verder dan huidskleur alleen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik hoef in elk geval niet te gokken of je wit blank bent![]()
Hopelijk kan ik me binnenkort ook blank gaan voelen. Heb ik gelijk geen last meer van racisme.
Het is dat Trump degene is die het wil en die wil altijd alles om de meest foute redenen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:54 schreef Kijkertje het volgende:
Army plans for a potential parade on Trump’s birthday call for 6,600 soldiers, AP learns
[ afbeelding ]
De schuld van de mensen die constant de wet en mensenrechten erbij halen!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:59 schreef Beathoven het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
En weer een democratische vloer er uitgebroken.
"Activist judges"quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De schuld van de mensen die constant de wet en mensenrechten erbij halen!
Ik snap niet zo goed waar je heen wil. De politieke realiteit kun je niet zomaar negeren. Of dat kan wel, maar dan win je dus geen verkiezingen. Als je wil dat mensen op je stemmen moet je ze overtuigen en ja, dat betekent dus ook soms dat je mensen niet tegen de haren in moet strijken en ze tegemoet moet komen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Op deze manier is het straks nog de schuld van ieder ander dan de Nazi's dat Joden zo gehaat werden.
Of de antivaxxers tijdens corona. Dat lag niet aan de experts, maar aan de mensen die allerlei complottheorieën gingen volgen en zomaar in de meest wilde onwaarheden gingen geloven en vooral boos zijn op iemand met verstand van zaken.
Kijk eens naar van Kooten en De Bie, die al decennia geleden hadden aangetoond dat ergens tegen zijn mensen aantrekt.
Mensenrechten niet snappen, of de constitution negeren. Rechten dwing je niet af, die heb je in onze Westerse samenleving.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waar je heen wil. De politieke realiteit kun je niet zomaar negeren. Of dat kan wel, maar dan win je dus geen verkiezingen. Als je wil dat mensen op je stemmen moet je ze overtuigen en ja, dat betekent dus ook soms dat je mensen niet tegen de haren in moet strijken en ze tegemoet moet komen.
Ik kan ook een ander voorbeeld geven, misschien wordt het dan duidelijker. Abortus bijvoorbeeld. Er is een vleugel binnen de Republikeinse partij die niets liever zou willen dan een volledig, federaal abortusverbod in alle omstandigheden. Die vleugel is significant, er zijn zoals jij ongetwijfeld ook weet staten waar die denkwijze dominant is. Maar zij lopen ook tegen de feiten aan: de overgrote meerderheid van de Amerikanen vindt dat te ver gaan en is bereid tot een compromis. Dus Republikeinse strategen overwegen dat en zeggen uiteindelijk tegen Trump dat hij tijdens de campagne gewoon er op moet blijven hameren dat hij verantwoordelijk is voor de Dobbs uitspraak maar verder het aan de staten over wil laten. Hij gooit de extreme evangelicals dus onder de bus. Dat kan hij doen mede omdat abortus niet een van de echt belangrijke onderwerpen is waar mensen hun stemkeuze op maken mits er dus een gematigde houding tegenover staat. Ik denk dat als Trump echt had gepleit voor een federale ban en dat een speerpunt van zijn campagne had gemaakt dat hem dat heel veel stemmen had gekost.
Hetzelfde geldt voor een aantal van de niche onderwerpen waar we het over gehad hebben. Als de Democratische kandidaat gewoon duidelijk zegt dat transvrouwen (dus mannen) niet mee mogen doen met vrouwensport dan heeft de Republikeinse tegenstander daar niets aan. Vervolgens hoor je over dit onderwerp dan ook nooit meer wat.
Als laatste is het vertrouwen in instituties sinds corona drastisch gedaald en dat is absoluut terecht, want de mensen die zogenaamd 'verstand van zaken' zouden moeten hebben, hebben zich niet van hun beste kant laten zien. En natuurlijk heb je de anti-vaxers en dergelijke, maar ook aan de Democratische kant heb je allerlei cranks die onzin verspreiden die onderdeel waren van de Biden regering of daardoor gesteund werden. Je wil toch niet beweren dat dat niet voorkomt?
Geef eens een voorbeeld waarbij er snel problemen komen met de gezondheid van mensen en oude ziektes terugkomen waar mensen aan doodgaan?quote:En natuurlijk heb je de anti-vaxers en dergelijke, maar ook aan de Democratische kant heb je allerlei cranks die onzin verspreiden die onderdeel waren van de Biden regering of daardoor gesteund werden. Je wil toch niet beweren dat dat niet voorkomt?
Je gebrek aan kennis op dit gebied is echt stuitend. 'Niet van hun beste kan laten zien', en daarom maar onwaarheden geloven en die experts als het kwaad bestempelen. Die experts hebben hier en daar nog steeds van die wappies die hen bedreigen met de dood of arrestatie. Omdat ze hun mening op tv gaven. Ja, is echt de schuld van de experts....quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:05 schreef Vis1980 het volgende:
Als laatste is het vertrouwen in instituties sinds corona drastisch gedaald en dat is absoluut terecht, want de mensen die zogenaamd 'verstand van zaken' zouden moeten hebben, hebben zich niet van hun beste kant laten zien.
Probeerde je het maar eens.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:06 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, waarom probeer ik het ook eigenlijk
Ja en ik hoef niet te gokken of je trans bent. Ik hou geen ranglijst bij welke discriminatie het ergste is. Ik heb geen ervaring met de discriminatie jegens mensen met een andere huidskleur of trans mensen. Je bent erg overtuigd blijkbaar dat racisme de ergere vorm is, dat kan je geeft daar verder geen argumenten voor. Ik denk zelf dat racisme misschien in veel landen juist minder erg is dan anti trans sentiment, ik bedoel anti racisme daar zijn alle voetballers voor te vinden maar een lgbt bandje dragen dat is dan soms een brug te ver. Over zwarte cultuur bijvoorbeeld die kinderen verpest hoor je toch zeker in Nederland minder, hier is racisme meer richting moslims natuurlijk ook tegen mensen met een aziatisch uiterlijk. Maar ga maar na hoeveel blanke mensen van mening zijn veranderd over bijvoorbeeld zwarte piet wat dat betreft worden er soms ook wel baby stapjes gemaakt. En in die zin wordt de meeste discriminatie als we daaraan blijven werken minder. Het kan natuurlijk zijn dat ik ernaast zit hoor, ik heb niet direct de data voor me hoeveel discriminatie groepen ervaren.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik hoef in elk geval niet te gokken of je wit blank bent![]()
Hopelijk kan ik me binnenkort ook blank gaan voelen. Heb ik gelijk geen last meer van racisme.
We hebben te maken met een van de grootste narcisten van deze tijd. Alles wat hij en zijn team doet is "an amazig job". Alle kritiek wordt weggewuifd als fake news of zelfs fake questions (wtf zijn neppe vragen???). De president weet letterlijk alles beter dan iedereen die er enig verstand van behoort te hebben, om het eender welk kennisgebied we praten.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:17 schreef Vis1980 het volgende:
Als laatste nog even dit:
'The golden era comes, because of these beautiful tarriffs'
Amazone laat 'trots' de tarriffs zien op de bon.
'this is a hostile and political act by Amazon'
![]()
https://www.cnn.com/2024/(...)-wrong-house-verdictquote:Op donderdag 1 mei 2025 07:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
En toch kom je niet met tegenvoorbeelden.
!!!quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waar je heen wil. De politieke realiteit kun je niet zomaar negeren. Of dat kan wel, maar dan win je dus geen verkiezingen. Als je wil dat mensen op je stemmen moet je ze overtuigen en ja, dat betekent dus ook soms dat je mensen niet tegen de haren in moet strijken en ze tegemoet moet komen.
Ik kan ook een ander voorbeeld geven, misschien wordt het dan duidelijker. Abortus bijvoorbeeld. Er is een vleugel binnen de Republikeinse partij die niets liever zou willen dan een volledig, federaal abortusverbod in alle omstandigheden. Die vleugel is significant, er zijn zoals jij ongetwijfeld ook weet staten waar die denkwijze dominant is. Maar zij lopen ook tegen de feiten aan: de overgrote meerderheid van de Amerikanen vindt dat te ver gaan en is bereid tot een compromis. Dus Republikeinse strategen overwegen dat en zeggen uiteindelijk tegen Trump dat hij tijdens de campagne gewoon er op moet blijven hameren dat hij verantwoordelijk is voor de Dobbs uitspraak maar verder het aan de staten over wil laten. Hij gooit de extreme evangelicals dus onder de bus. Dat kan hij doen mede omdat abortus niet een van de echt belangrijke onderwerpen is waar mensen hun stemkeuze op maken mits er dus een gematigde houding tegenover staat. Ik denk dat als Trump echt had gepleit voor een federale ban en dat een speerpunt van zijn campagne had gemaakt dat hem dat heel veel stemmen had gekost.
Hetzelfde geldt voor een aantal van de niche onderwerpen waar we het over gehad hebben. Als de Democratische kandidaat gewoon duidelijk zegt dat transvrouwen (dus mannen) niet mee mogen doen met vrouwensport dan heeft de Republikeinse tegenstander daar niets aan. Vervolgens hoor je over dit onderwerp dan ook nooit meer wat. De enige reden dat 'anti-woke' bestaat is omdat 'woke' een tijdlang dominant is geweest bij de Democratische partij. Dat kun je echt niet ontkennen.
Als laatste is het vertrouwen in instituties sinds corona drastisch gedaald en dat is absoluut terecht, want de mensen die zogenaamd 'verstand van zaken' zouden moeten hebben, hebben zich niet van hun beste kant laten zien. En natuurlijk heb je de anti-vaxers en dergelijke, maar ook aan de Democratische kant heb je allerlei cranks die onzin verspreiden die onderdeel waren van de Biden regering of daardoor gesteund werden. Je wil toch niet beweren dat dat niet voorkomt?
En uiteindelijk gooit Trump iedereen onder de bus.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 01:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
!!!Ja nee tuurlijk transgender sporters is een veel groter onderwerp. Er worden heel veel meer abortussen gepleegd dan er uberhaupt transgender sporters zijn. Wat zouden vrouwen toch belangrijker vinden autonomie over hun lichaam of vrouwensport. Ik zet mijn geld toch op lichamelijke autonomie.
Je snapt toch zelf wel dat meer vrouwen last hebben als ze minder rechten krijgen over hun eigen lichaam dan dat ze last hebben van transgenders. Genoeg christenen baseren hun hele stemkeuze op dat onderwerp en dat is niet omdat ze gematigd geluid willen horen. Dat is ook niet waar Trump voor staat. Het boeit hem de ballen of vrouwen rechten waarvoor gestreden is kwijtraken.
Tja het werkt, het is ook Elon Musks modus operandi, jezelf in alles de enige autoriteit op aarde verklaren terwijl overduidelijk is dat je er amper verstand van hebt. Blijkbaar spreekt het toch veel mensen aan die denken nou iemand die zo opschept kan misschien niet alles het beste maar wel veel.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We hebben te maken met een van de grootste narcisten van deze tijd. Alles wat hij en zijn team doet is "an amazig job". Alle kritiek wordt weggewuifd als fake news of zelfs fake questions (wtf zijn neppe vragen???). De president weet letterlijk alles beter dan iedereen die er enig verstand van behoort te hebben, om het eender welk kennisgebied we praten.
Deze president is echt de grootste clown uit de recente geschiedenis. Hij noemde Biden seniel en dement maar volgens mij zit deze clown er zelf ook niet heel ver meer van af.
Wat heeft Obama daarmee te maken? Dat zijn allemaal geen ICE-acties.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 01:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
https://www.cnn.com/2024/(...)-wrong-house-verdict
https://www.houstonpublic(...)ederal-lawsuit-says/
https://ij.org/press-rele(...)ng-obvious-evidence/
En nog meer als je een beetje zoekt, ook uit het Obama-tijdperk.
Ik zei ook niet dat het ICE-acties waren, maar had het over voorvallen waarbij het verkeerde huis werd binnengevallen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 01:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat heeft Obama daarmee te maken? Dat zijn allemaal geen ICE-acties.
Heeft dus niets met Obama te maken.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 01:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat het ICE-acties waren, maar had het over voorvallen waarbij het verkeerde huis werd binnengevallen.
Kijk, het zit zo. Het Witte Huis van nu treitert vermeende illegalen, die hij zonder proces hardhandig naar een verschrikkelijke gevangenis heeft gestuurd, maar vergeet niet dat Obama ook wel eens een grapje gemaakt heeft over Trump.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 01:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat heeft Obama daarmee te maken? Dat zijn allemaal geen ICE-acties.
Ik wil die hond!quote:Op zaterdag 3 mei 2025 02:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk, het zit zo. Het Witte Huis van nu treitert vermeende illegalen, die zonder proces hardhandig naar een verschrikkelijke gevangenis heeft gestuurd, maar vergeet niet dat Obama ook wel eens een grapje gemaakt heeft over Trump.
En je ziet dat de toestanden met ICE wel meevallen, want kijk hier iets ongerelateerds!
[ afbeelding ]
Ja, ja negeer mijn punt maar weer!quote:
Eigen schuld. Moet je maar niet met zo'n plaatje komen.quote:
Welk punt maak je nu? Ik zeg dat dit soort raids op het verkeerde huis ook onder andere regeringen plaatsvonden.quote:
Het punt is niet dat het allemaal wel meevalt, omdat er ook dit soort zaken plaatsvonden onder andere regeringen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 02:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk, het zit zo. Het Witte Huis van nu treitert vermeende illegalen, die hij zonder proces hardhandig naar een verschrikkelijke gevangenis heeft gestuurd, maar vergeet niet dat Obama ook wel eens een grapje gemaakt heeft over Trump.
En je ziet dat de toestanden met ICE wel meevallen, want kijk hier iets ongerelateerds!
[ afbeelding ]
Da's toch die parade die helemaal niet gepland was op de verjaardag vd grote leider?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:54 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Alle 3 zijn geen voorbeelden van ICE.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 01:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
https://www.cnn.com/2024/(...)-wrong-house-verdict
https://www.houstonpublic(...)ederal-lawsuit-says/
https://ij.org/press-rele(...)ng-obvious-evidence/
En nog meer als je een beetje zoekt, ook uit het Obama-tijdperk.
Oh heerlijk dit. Terwijl je een dictatuur aan het bouwen bent lekker moreel superieur doen tegen andere landen. Hebben ze het dan echt niet door?quote:‘We hebben door onze geschiedenis geleerd dat rechts-extremisme moet worden tegengehouden’, reageerde het Duitse ministerie op dat bericht van Rubio.
De Amerikaanse minister noemde vrijdag het Duitse AfD-besluit, dat de inlichtingendienst van het land meer bevoegdheden geeft om de partij in de gaten te houden, ‘vermomde tirannie’.
De Amerikaanse vicepresident JD Vance beschuldigde Duitsland er vervolgens zelfs van met de maatregelen tegen AfD de ‘Berlijnse Muur te herbouwen’.
Rubio weet dat echt wel. Maar hij heeft blijkbaar geen principes. Aan de kant gezet om mee te mogen doen in dit regime.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 07:32 schreef beefkeek het volgende:
Duitsland haalt uit naar Rubio na kritiek op maatregelen tegen AfD: ‘Wij hebben geleerd van onze geschiedenis’
[..]
Oh heerlijk dit. Terwijl je een dictatuur aan het bouwen bent lekker moreel superieur doen tegen andere landen. Hebben ze het dan echt niet door?
Als hij zich zo verkleed kan hij meedoen bij RuPaul's Drag Racequote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:08 schreef Gunner het volgende:
Trump Posting Apparent AI Photo of Himself as the Pope Takes Off Online
Directe link naar de TS post
Trump post een AI image van hem als paus.....
Kim Jong Trump.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:54 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, maar die ambtenaren waren allemaal fraudeurs of hielpen mensen te frauderen .quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:27 schreef TLC het volgende:
Lekker man, duizenden ambtenaren ontslaan vanwege bezuinigingen maar toch een militaire parade als verjaardagscadeautje![]()
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 02:07 schreef Kijkertje het volgende:
Zucht ...
Kennedy Orders Search for New Measles Treatments Instead of Urging Vaccination
Decades of research have turned up no miracle treatment for measles, but studies show the M.M.R. shot is 97 percent effective in preventing the disease.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zijn ook helemaal geen persco's met informatie/ voorlichting over mazelen zoals altijd tijdens een uitbraak van een (ernstige) besmettelijke ziekte.
Lindsay Graham is er ook zo één. Politieke kameleons of politieke ratten?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Rubio weet dat echt wel. Maar hij heeft blijkbaar geen principes. Aan de kant gezet om mee te mogen doen in dit regime.
Die soldaten moeten bovendien op komen draven voor iemand die de dienstplicht ontlopen heeft.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:27 schreef TLC het volgende:
Lekker man, duizenden ambtenaren ontslaan vanwege bezuinigingen maar toch een militaire parade als verjaardagscadeautje![]()
quote:Het Trump-effect' tast populariteit conservatieven aan
Ook spreken Australische analisten volgens persbureau Reuters van het zogeheten 'Trump-effect'. Zorgen over het roekeloze beleid van de Amerikaanse president op het gebied van importheffingen tastten Duttons populariteit aan.
Dutton werd door zijn tegenstanders vergeleken met Trump, omdat hij net als de Amerikaanse president het mes wil zetten in de federale overheid. Dutton zou 20 procent van de overheidsbanen willen schrappen.
Het centrumlinkse Labor zette Dutton weg als "DOGE-y-Dutton", verwijzend naar het Department of Government Efficiency (DOGE) van Elon Musk. "We zien de poging om op Amerikaanse wijze politiek te bedrijven door Australiërs tegen elkaar op te jutten, en ik denk niet dat dat de Australische manier is", zei Albanese hierover. De Labor-leider kwam in 2022 aan de macht.
Klopt, maar van raids in het verkeerde huis waar de bewoners onterecht het slachtoffer van waren.quote:
Vooral doodsbang om die parade in Moskou te bezoeken neem ik aan.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:58 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Opvallend. Handjes geschut met JD Vance?
Fico ook zo te lezen. Wat een toeval.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:58 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Opvallend. Handjes geschut met JD Vance?
En jij vindt een Raid op illegale migranten van dat kaliber normaal?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Klopt, maar van raids in het verkeerde huis waar de bewoners onterecht het slachtoffer van waren.
Lol. Je weet dat ze op zoek waren naar verdachten van grootschalige mensensmokkel, drugshandel, identiteitsfraude en witwasoperaties? Hoe denk je dat dat soort invallen bij criminele operaties doorgaans verlopen?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
En jij vindt een Raid op illegale migranten van dat kaliber normaal?
Dan zou je betere voorbereiding verwachten.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Lol. Je weet dat ze op zoek waren naar verdachten van grootschalige mensensmokkel, drugshandel, identiteitsfraude en witwasoperaties? Hoe denk je dat dat soort invallen bij criminele operaties doorgaans verlopen?
LEL (Laughing Even Louder) En jij gelooft dat? Jij trapt daarin?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Lol. Je weet dat ze op zoek waren naar verdachten van grootschalige mensensmokkel, drugshandel, identiteitsfraude en witwasoperaties? Hoe denk je dat dat soort invallen bij criminele operaties doorgaans verlopen?
Klopt, daar is het fout gegaan. Het adres op het huiszoekingsbevel klopte, maar de informatie over de aanwezige personen niet. Zoals dat dus helaas wel vaker is gebeurd in het verleden.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan zou je betere voorbereiding verwachten.
Oh, het is niet waar?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
LEL (Laughing Even Louder) En jij gelooft dat? Jij trapt daarin?
Gewoon naast Xi gaan zitten. Dan ben je veilig.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vooral doodsbang om die parade in Moskou te bezoeken neem ik aan.
Ik neem aan dat ze meestal niet willekeurige moeders met kinderen overvallen. Daarbij ook een drugshandelaar verdient een menselijke behandeling, de kinderen ervan al helemaal.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tegen beter weten in, maar goed: klopt, dat doen ze meestal niet, omdat ze dan wel op het juiste adres zijn. In dit geval helaas dus niet, met deze dramatische gevolgen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze meestal niet willekeurige moeders met kinderen overvallen. Daarbij ook een drugshandelaar verdient een menselijke behandeling, de kinderen ervan al helemaal.
Waarom verdedig je het bestelen van onschuldige mensen met dit soort matige goedpraterij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |