abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217518321

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217518336
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op welke manier heb je het gevoel dat dit zou botsen?

Het eerste wil bijvoorbeeld zeggen dat deze mensen niet lastiggevallen dienen te worden op straat. Het tweede dat een vrouwentoilet voor vrouwen blijft en niet toegankelijk moet zijn voor voor mannen die denken een vrouw te zijn. Beide deze uitgangspunten kunnen natuurlijk prima naast elkaar bestaan.
Dus deze moet naar het damestoilet...

pi_217518459
Wat is de overtreffende trap van volslagen achterlijk?

Stel, je bent president van de VS en je weet niet dat WO2 pas op 15 augustus '45 afgelopen was.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 2 mei 2025 @ 16:40:40 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217518861
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:45 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Stel, je bent president van de VS en je weet niet dat WO2 pas op 15 augustus '45 afgelopen was.
En dat zonder de inzet van de Polen, Canadezen, ANZACS en met name de Russen de oorlog in Europa echt langer geduurd had.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217518894
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En dat zonder de inzet van de Polen, Canadezen, ANZACS en met name de Russen de oorlog in Europa echt langer geduurd had.
Nee, want zonder de Amerikanen had Frankrijk Duits gesproken, weet je nog?
pi_217518948
Paraderen voor de Grote Leider hoeft natuurlijk niet op bezuinigd te worden.

Army plans for a potential parade on Trump’s birthday call for 6,600 soldiers, AP learns

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217519089
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:37:44 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217519301
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het zegt vooral veel dat het 10% omlaag gegaan is in een paar jaar. Dat heeft vooral te maken met het desastreuze optreden van activisten op dit gebied. Anders zou het niet ook zo hard gedaald zijn bij Democraten en Independents.

Mensen houden over het algemeen niet zo van opgelegde maximalistische ideologische posities. Dan zijn ze eerder geneigd om dan zelf ook de nuance overboord te gooien. Dit is ook de reden waarom Trump's anti-DEI en andere onzin ook niet populair is. DEI is impopulair, maar top-down opgelegde decreten vanuit de federale overheid zijn dat ook.
Het niveau van: 'Ik word juist racistischer door die zeurnegers' of 'Ik ga meer roken door mensen die zeggen dat ik moet stoppen met roken'. Of 'Ik ga juist harder praten in de bios, omdat mensen mij vertellen dat ik stil moet zijn'. Ik weet niet zeker voor wie dat nu juist pleit.

25 jaar geleden woonde ik samen met een griet in een huisje in rotjeknor. De onderbuurman vroeg netjes aan haar of ze haar schoenen binnen uit wilde doen vanwege het geluid. In plaats van tot een compromis te komen ging ze extra hard stampen in huis. Vreemde manier van jezelf vrijbrief te geven voor slecht gedrag.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vis1980 op 02-05-2025 17:44:08 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217519411
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het niveau van: 'Ik word juist racistischer door die zeurnegers' of 'Ik ga meer roken door mensen die zeggen dat ik moet stoppen met roken'. Of 'Ik ga juist harder praten in de bios, omdat mensen mij vertellen dat ik stil moet zijn'. Ik weet niet zeker voor wie dat nu juist pleit.
Precies het is een hele simpele manier van denken. Het werkt ook altijd alleen maar naar het eigen argument toe. Dus niet activisten die fel tegen trans mensen schreeuwen zijn succesvol in het beinvloeden van de publieke opinie. Nee het is de minderheid zelf, die teveel slechte appels zou hebben. Je hebt miljardairs als JK Rowling die van alle daken schreeuwen dat ze trans mensen haten die flink aandacht hebben en groot publiek. Maar nee het zijn de trans activisten die mensen zo triggeren dat ze trans mensen haten. Wie zijn die activisten dan? Daar hoor je werkelijk nooit iets van.

Het is ook moedwillig jezelf niet willen informeren over de kwestie. Gewoon stug alle informatie afwijzen en vasthouden aan de leugens dat transvrouwen gevaarlijk zijn of sport op grote schaal oneerlijk maken.

Maar vooral sneu hoe zoiets kleins een centraal punt in het politieke kompas van sommigen kan worden. Dat de Democraten niet meegaan in de leugenachtige frames maakt nog niet dat ze gigantisch activistisch zouden zijn op dit gebied.
pi_217519534
quote:
81s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:54 schreef Kijkertje het volgende:

Army plans for a potential parade on Trump’s birthday call for 6,600 soldiers, AP learns

[ afbeelding ]
Dat wordt een parade waar Noord Korea jaliers op is.

Verder wordt er niet bezuinigd, Trump geeft meer geld uit dan Biden deed in de eerste maanden van 2024.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:37:27 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_217519782
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:45 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee, want zonder de Amerikanen had Frankrijk Duits gesproken, weet je nog?
Ik zal mij beperken tot een medelijdende lach.
pi_217519818
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet de goede vergelijking. Natuurlijk zit er rancune achter bij een aantal mensen, maar dat alleen verklaart niet dat op veel punten ook bij Democraten die steun 10% gezakt is in een paar jaar. Het is een gevolg van een strategie, die voor wat betreft de gestelde doelen totaal mislukt is. Het is een gevolg van de Democratische partij die allerlei zaken uitbesteedt aan activistische groepen en zelf geen principiële onderbouwingen heeft.

Die uitbesteding leidde ook tot bedrijven en media die totaal onkritisch die activisten ging napraten en dat wordt door mensen gewoon niet in dank afgenomen. Hetzelfde geldt ook aan de andere kant voor Fox News dat altijd naar de mond van Trump praat. De meerderheid van het land vindt dat ook niets.

En nee, het is ook niet dat JK Rowling ergens over tweet en dan ineens miljoenen mensen van gedachten doet veranderen ofzo. Veruit de meeste mensen lezen geen kranten, zitten niet op twitter en kijken geen kabelnieuws. Het is echt een bizarre conspiracytheory van sommige posters hier dat mensen in grote getale ineens rechtse propaganda gaan slikken en dat dat voor de daling zorgt.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:45:13 #13
323401 Kijkertje
met filter
pi_217519861
De langetermijngevolgen van Trump's tarievenbeleid:

Why Trump’s Economic Disruption Will Be Hard to Reverse

The president’s turnover of the economic order has unleashed changes that could prove lasting, because other countries will adjust.

quote:
“The MAGA base and JD Vance will still be around long after Trump’s gone,” said Ian Goldin, professor of globalization and development at the University of Oxford. No matter who occupies the White House next, the conditions that propelled the “Make America Great Again” movement — widening inequality and economic insecurity — remain. For the rest of the world, there is still a worry, he said, that there could be “another Trump in the future.”

As a result, allies are working to strike trade partnerships and build security alliances that exclude the United States. The European Union and South American countries recently created one of the world’s largest trade zones.

The Canadian prime minister, Mark Carney, recently proposed building new transportation networks to ease access to global markets outside the United States. Canada is also negotiating to join Europe’s military buildup to reduce its reliance on the United States, while Britain and the European Union are working to finalize a defense pact.

“The world moves on,” Mr. Goldin said. Supply chains will be rearranged, new partnerships will be struck, and foreign students, researchers and tech talent will find other places to migrate. “The U.S. is not going to quickly restore its economic position,” he said.

“And it’s not just the United States that is so different now,” he added. Mr. Trump is emboldening autocratic leaders around the world, which further chips away at the rules-based system.

Second, Mr. Trump’s disdain for international institutions only strengthens the influence of China, the principal target of his attempts to use economic pressure.

The administration is creating “immense moments of opportunity for Xi Jinping and China,” said Orville Schell, director of the Center on U.S.-China Relations at the Asia Society in New York.

China’s top leader, Mr. Xi, is seeking to exploit Mr. Trump’s protectionist turn and chaotic policy reversals to better position Beijing as the defender of free trade and the new leader of the global trading system.

Mr. Xi’s argument particularly resonates among many emerging economies in Latin America, Asia and Africa. China looks “steady and stable and a picture of equanimity compared to the United States,” said Jonathan Czin, a fellow at the Brookings Institution’s China Center and a former senior China analyst for the Central Intelligence Agency.

Africa is a prime example. Mr. Trump has gutted the U.S. Agency for International Development, which delivered food and health care to the world’s poorest. And the reorganization plan for the State Department has proposed eliminating nearly all diplomatic missions across the continent.

By comparison, China has already invested deeply in Africa as part of its Belt and Road Initiative, and its push to control more of the continent’s critical minerals. “It creates a vacuum that allows China to consolidate that position and control over those mining rights,” Mr. Czin said.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 02-05-2025 18:53:06 ]
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:52:02 #14
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217519938
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:45 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom probeert hij Poetin viesmad te krijgen?

Al met al zou je kunnen zeggen dat de Russen meer aanspraak kunnen maken op de partij die het meest heeft gedaan tegen nazi Duitsland.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:53:30 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217519950
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus deze moet naar het damestoilet...

[ afbeelding ]
Wel benieuwd naar het antwoord :P

Iets zegt mij dat dit verstorender gaat zijn _O-
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_217519971
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet de goede vergelijking. Natuurlijk zit er rancune achter bij een aantal mensen, maar dat alleen verklaart niet dat op veel punten ook bij Democraten die steun 10% gezakt is in een paar jaar. Het is een gevolg van een strategie, die voor wat betreft de gestelde doelen totaal mislukt is. Het is een gevolg van de Democratische partij die allerlei zaken uitbesteedt aan activistische groepen en zelf geen principiële onderbouwingen heeft.

Die uitbesteding leidde ook tot bedrijven en media die totaal onkritisch die activisten ging napraten en dat wordt door mensen gewoon niet in dank afgenomen. Hetzelfde geldt ook aan de andere kant voor Fox News dat altijd naar de mond van Trump praat. De meerderheid van het land vindt dat ook niets.

En nee, het is ook niet dat JK Rowling ergens over tweet en dan ineens miljoenen mensen van gedachten doet veranderen ofzo. Veruit de meeste mensen lezen geen kranten, zitten niet op twitter en kijken geen kabelnieuws. Het is echt een bizarre conspiracytheory van sommige posters hier dat mensen in grote getale ineens rechtse propaganda gaan slikken en dat dat voor de daling zorgt.
Het is inderdaad de jarenlange hetze tegen LGBTQwhatever, DEI en Woke die mensen heeft geïndoctrineerd en daardoor intoleranter zijn geworden.
En daar is geen TikTok of Twitter voor nodig.
Kijk naar Berlijn eind jaren twintig, een zeer liberale stad met een rijke gay scene.
Amper 10 jaar later zijn de meest verschrikkelijke dingen gedaan, met goedkeuring van de bevolking.
pi_217519977
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:53 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Wel benieuwd naar het antwoord :P

Iets zegt mij dat dit verstorender gaat zijn _O-
Oh, dat antwoord komt niet.
pi_217520000
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is inderdaad de jarenlange hetze tegen LGBTQwhatever, DEI en Woke die mensen heeft geïndoctrineerd en daardoor intoleranter zijn geworden.
Geïndoctrineerd zelfs :')

Je zou je misschien kunnen afvragen waar die termen ooit vandaan zijn gekomen en of er niet juist heel veel propaganda vóór die termen is gemaakt.
pi_217520006
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:52 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Al met al zou je kunnen zeggen dat de Russen meer aanspraak kunnen maken op de partij die het meest heeft gedaan tegen nazi Duitsland.
Het zou me niet verbazen als Trump niet eens weet dat de USSR Mantsjoereie binnenviel in augustus 45. ;) Laat staan dat hij het aan kan wijzen op de kaart.
pi_217520008
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geïndoctrineerd zelfs :')
Ja, dat is tegen het zere been.
pi_217520017
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat is tegen het zere been.
Het is gewoon onzin en geschiedvervalsing. Wie denk je dat de term 'DEI' bedacht heeft? Trump? Ga toch weg man _O-
  vrijdag 2 mei 2025 @ 19:13:07 #22
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217520123
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is gewoon onzin en geschiedvervalsing. Wie denk je dat de term 'DEI' bedacht heeft? Trump? Ga toch weg man _O-
Ik durf je te garanderen dat er een directe relatie is tussen wanneer Trump de aanval op DEI opende (en laten we eerlijk zijn, tot in het totaal krankzinnige) en de daarop volgende toegenomen haat van mensen tegen DEI.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 19:19:33 #23
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217520174
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:52 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Zoek eens wat op over lend-lease, zou ik zeggen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217520180
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:13 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik durf je te garanderen dat er een directe relatie is tussen wanneer Trump de aanval op DEI opende (en laten we eerlijk zijn, tot in het totaal krankzinnige) en de daarop volgende toegenomen haat van mensen tegen DEI.
Nee hoor, dat begon al veel eerder. Al die onzin bereikte een piek in 2020/21 en daarna daalde steun voor dat soort dingen gestaag. In 2023/24 was de overgrote meerderheid er helemaal klaar mee. Evenals bedrijven die grotendeels weer terug zijn gegaan naar normale manieren van rekruteren en intern anti-discriminatiebeleid.

Het feit dat universiteiten ook niet meer racistisch mogen zijn tegen Aziaten helpt ook natuurlijk. Bovendien heeft Trump altijd al DEI aangevallen, ook toen hij zelf nog president was de eerste keer.
pi_217520202
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee hoor, dat begon al veel eerder. Al die onzin bereikte een piek in 2020/21 en daarna daalde steun voor dat soort dingen gestaag. In 2023/24 was de overgrote meerderheid er helemaal klaar mee. Evenals bedrijven die grotendeels weer terug zijn gegaan naar normale manieren van rekruteren en intern anti-discriminatiebeleid.

Het feit dat universiteiten ook niet meer racistisch mogen zijn tegen Aziaten helpt ook natuurlijk. Bovendien heeft Trump altijd al DEI aangevallen, ook toen hij zelf nog president was de eerste keer.
.

Klopt, al jarenlang wordt onder andere DEI gedemoniseerd.
En als je dat lang genoeg voedt levert dat resultaat op.
pi_217520214
quote:

[..]
Jij bent de enige die opeens beweert dat Trump die term zou hebben bedacht.

En ondertussen geef je zelf toe dat Trump al jarenlang een hetze tegen DEI voert.
pi_217520220
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:13 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik durf best aan te nemen dat de haat/onvrede over DEI sinds de campagne van Trump is toegenomen, en sinds 20 januari al helemaal
pi_217520265
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:25 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik durf best aan te nemen dat de haat/onvrede over DEI sinds de campagne van Trump is toegenomen, en sinds 20 januari al helemaal
En daarvoor was het woke, en daarvoor was het CRT. Voor de partij van vrijheid is het altijd heel lastig om zich vooral niet te bemoeien wat er in iemands onderbroekje zit of er in een slaapkamer gebeurd. En vooral moeilijk blijven doen over groepen die tot vandaag de dag achter worden gesteld, anders worden behandeld, etc. Nee, ze moeten vooral lekker gemeen kunnen doen tegen negers en transgenders, en wanneer je daar wat van zegt dan ben jij het probleem.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_217520288
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:31 schreef OMG het volgende:

[..]
En daarvoor was het woke, en daarvoor was het CRT. Voor de partij van vrijheid is het altijd heel lastig om zich vooral niet te bemoeien wat er in iemands onderbroekje zit of er in een slaapkamer gebeurd. En vooral moeilijk blijven doen over groepen die tot vandaag de dag achter worden gesteld, anders worden behandeld, etc. Nee, ze moeten vooral lekker gemeen kunnen doen tegen negers en transgenders, en wanneer je daar wat van zegt dan ben jij het probleem.
‘Vrijheid voor mij, dus niet voor ons allebei‘ is toch vooral het devies?
  vrijdag 2 mei 2025 @ 20:20:46 #30
323401 Kijkertje
met filter
pi_217520588
quote:

[..]
En het eerdere 'politiek correct'. Het is allemaal voortborduren op hetzelfde trucje. Een vijandbeeld creeren op grond van onderbuiksgevoelens over alles wat afwijkt van de 'norm'. Die cultuuroorlogen voert het bekrompen rechts al eeuwen tegen nieuwe inzichten.
pi_217520631
quote:
84s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En het eerdere 'politiek correct'. Het is allemaal voortborduren op hetzelfde trucje. Een vijandbeeld creeren op grond van onderbuiksgevoelens over alles wat afwijkt van de 'norm'. Die cultuuroorlogen voert het bekrompen rechts al eeuwen tegen nieuwe inzichten.
Of 'cultureel marxisme'.
pi_217520754
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:35 schreef beefkeek het volgende:

[..]
‘Vrijheid voor mij, dus niet voor ons allebei‘ is toch vooral het devies?
Klopt, nu is dat in Republikeins VS vooral de wens in vrijheid tot penetratiedrang. En binnen de EU (vooralsnog) vrijheid ván penetratiedrang.

Dus die percepties op vrijheid verschillen 180 graden van elkaar.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 21:22:39 #33
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217521002
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:25 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Heel eerlijk dat begon rond 2022 al behoorlijk te kantelen. Trump is er extreem in maar veel mensen raakte het gejank beu.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:09:57 #34
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217521376
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Precies het is een hele simpele manier van denken. Het werkt ook altijd alleen maar naar het eigen argument toe. Dus niet activisten die fel tegen trans mensen schreeuwen zijn succesvol in het beinvloeden van de publieke opinie. Nee het is de minderheid zelf, die teveel slechte appels zou hebben. Je hebt miljardairs als JK Rowling die van alle daken schreeuwen dat ze trans mensen haten die flink aandacht hebben en groot publiek. Maar nee het zijn de trans activisten die mensen zo triggeren dat ze trans mensen haten. Wie zijn die activisten dan? Daar hoor je werkelijk nooit iets van.
Zoek on-line maar eens op: destiny, india willoughby, jammidodger, jessie gender.

Je zou haast zeggen dat ik (wel) onderzoek heb gedaan en iets van het onderwerp af zal weten (al ben ik een 'cis' man).

Wat mij trouwens als gekleurde man het meeste hieraan stoort is de constante vergelijkingen vanuit de alfabet familie met het racisme van de donkere man. Dan heb je het echt niet begrepen :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:20:47 #35
323401 Kijkertje
met filter
pi_217521463
Abbe Lowell launches his own law firm

Hunter Biden’s former lawyer is teaming up with attorneys who have quit major law firms over Trump’s executive orders targeting the legal industry.

En gelukkig functioneert de rechtspraak nog ...

https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3lo7y7hugbs2t

... op wat bedenkelijke uitspraken van de SC na dan -O-

[ Bericht 32% gewijzigd door Kijkertje op 03-05-2025 02:27:54 ]
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:28:04 #36
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217521552
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Eerst geef je aan dat het aan de Democraten ligt, daarna geef je aan dat miljoenen mensen echt niet zomaar van gedachten gaan veranderen. En nog steeds niet de schuld van de discriminerende mensen zelf, duidelijk.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:28:10 #37
330914 Sherlock_Holmes
pi_217521555
quote:

[..]
^O^ :')
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:31:33 #38
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217521593
quote:

[..]
Op deze manier is het straks nog de schuld van ieder ander dan de Nazi's dat Joden zo gehaat werden.

Of de antivaxxers tijdens corona. Dat lag niet aan de experts, maar aan de mensen die allerlei complottheorieën gingen volgen en zomaar in de meest wilde onwaarheden gingen geloven en vooral boos zijn op iemand met verstand van zaken.

Kijk eens naar van Kooten en De Bie, die al decennia geleden hadden aangetoond dat ergens tegen zijn mensen aantrekt.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:37:07 #39
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217521650
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 22:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
^O^ :')
Wel eens van parafraseren gehoord? Ook weer bijzonder dat je expres het hele punt ontwijkt en dan een punt denkt te maken door de context van de comment niet te snappen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 22:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zoek on-line maar eens op: destiny, india willoughby, jammidodger, jessie gender.

Je zou haast zeggen dat ik (wel) onderzoek heb gedaan en iets van het onderwerp af zal weten (al ben ik een 'cis' man).

Wat mij trouwens als gekleurde man het meeste hieraan stoort is de constante vergelijkingen vanuit de alfabet familie met het racisme van de donkere man. Dan heb je het echt niet begrepen :{
Hier, 'neger' eruit halen en dan een punt proberen te maken, maar zelf net zo goed 'alfabetfamilie' en stellen dat ze niet met discriminatie te maken hebben in dezelfde zin.

Huidskleur, afkomst, identiteit, seksuele voorkeur, zij worden allemaal beschreven in de grondwet. Nog wat vreemder is het idee dat je meehobbelt met mensen die ook zo over jou denken, want uiteindelijk vindt men racisme ook 'gezeur'. Dus die maken zelf ook die connectie tussen racisme en gewezen worden op transfobie.

[ Bericht 24% gewijzigd door Vis1980 op 02-05-2025 22:46:36 ]
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:49:27 #40
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217521803
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik zal mij beperken tot een medelijdende lach.
Daar is een emoji voor.
pi_217521835
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 22:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ik ken alleen Destiny, dat is een ex-gamer die opeens bedacht dat hij politiek commentaar kan leveren ofzo. Zeer pro-genocide, dat is dan het voorbeeld voor de LGBTQ community? Zo'n dude die omgaat met Nick Fuentes en Laura Southern neukt. Dat is toch bizar om zon streamer aan te halen dat dat de reden is dat mensen tegen LGBTQ zijn een of andere cis man?
Met dat groepje mensen heb je toch nog niet 1/10e bereik van wat JK Rowling heeft.

Wat begrijp je niet aan de vergelijking met racisme? Trans mensen worden aangekeken op hun identiteit net zoals dat bij mensen met een niet blank kleurtje gebeurt. Als mensen aan zeg zwarte mensen een hekel krijgen omdat drill rappers zo kut zijn, dan is dat toch niet veel anders dan dat je trans mensen maar kut vindt omdat een of andere streamer er een mening over heeft die je niet aan staat.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 23:04:13 #42
330914 Sherlock_Holmes
pi_217521985
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 22:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet aan de vergelijking met racisme? Trans mensen worden aangekeken op hun identiteit net zoals dat bij mensen met een niet blank kleurtje gebeurt. Als mensen aan zeg zwarte mensen een hekel krijgen omdat drill rappers zo kut zijn, dan is dat toch niet veel anders dan dat je trans mensen maar kut vindt omdat een of andere streamer er een mening over heeft die je niet aan staat.
Ik hoef in elk geval niet te gokken of je wit blank bent _O-

Hopelijk kan ik me binnenkort ook blank gaan voelen. Heb ik gelijk geen last meer van racisme.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 23:05:49 #43
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217521998
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 22:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik ken alleen Destiny, dat is een ex-gamer die opeens bedacht dat hij politiek commentaar kan leveren ofzo. Zeer pro-genocide, dat is dan het voorbeeld voor de LGBTQ community? Zo'n dude die omgaat met Nick Fuentes en Laura Southern neukt. Dat is toch bizar om zon streamer aan te halen dat dat de reden is dat mensen tegen LGBTQ zijn een of andere cis man?
Met dat groepje mensen heb je toch nog niet 1/10e bereik van wat JK Rowling heeft.

Als ik iemand niet mag of verschrikkelijk vind, dan vind ik die persoon kut, maar niet iedereen die er zo uitziet. Zo zijn de meeste mensen in dit topic ook echt niet tegen het verwijderen van illegale mensen, daarom is de discussie soms zo vermoeiend, want als je dan stelt dat ze wel gewoon hun rechten hebben, dan ben je 'iemand die criminelen gaat zitten verdedigen'.

Zelfs Breivik had recht op een advocaat en eerlijk proces. Simpele mensen gaan dan vaak zo'n advocaat zwart maken, maar die doet gewoon zijn werk. Mensen verwarren rechten meteen met 'ermee wegkomen', en dat terwijl illegaliteit geen misdrijf is, maar een overtreding. Wedden dat mensen die 2 km te hard rijden, het geen fijn idee vinden om dan meteen zonder proces te worden opgesloten in El Salvador. ;)
  vrijdag 2 mei 2025 @ 23:08:09 #44
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217522031
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Hopelijk kan ik me binnenkort ook blank gaan voelen. Heb ik gelijk geen last meer van racisme.
Ja, een homo kan gewoon een fake relatie starten met iemand van het andere geslacht... Je had het over het alfabet, dus ook homo's. Discriminatie gaat wel wat verder dan huidskleur alleen.
pi_217522371
quote:

[ afbeelding ]
Het is dat Trump degene is die het wil en die wil altijd alles om de meest foute redenen.
Maar het verbaast me dat de VS, nationalistisch en militaristisch land bij uitstek geen traditie van militaire parades heeft. Als ze dat zo graag zouden willen had ik het niet eens erg gevonden. Die honderden miljarden die naar defensie daar gaan, boeien dat er dan wat naar een parade gaat. Maar goed, foute reden: Trump's verjaardag :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_217522449
Bekijk deze YouTube-video

En weer een democratische vloer er uitgebroken.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 00:00:14 #47
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217522453
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:59 schreef Beathoven het volgende:

En weer een democratische vloer er uitgebroken.
De schuld van de mensen die constant de wet en mensenrechten erbij halen!
pi_217522462
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De schuld van de mensen die constant de wet en mensenrechten erbij halen!
"Activist judges"
pi_217522466
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 22:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Op deze manier is het straks nog de schuld van ieder ander dan de Nazi's dat Joden zo gehaat werden.

Of de antivaxxers tijdens corona. Dat lag niet aan de experts, maar aan de mensen die allerlei complottheorieën gingen volgen en zomaar in de meest wilde onwaarheden gingen geloven en vooral boos zijn op iemand met verstand van zaken.

Kijk eens naar van Kooten en De Bie, die al decennia geleden hadden aangetoond dat ergens tegen zijn mensen aantrekt.
Ik snap niet zo goed waar je heen wil. De politieke realiteit kun je niet zomaar negeren. Of dat kan wel, maar dan win je dus geen verkiezingen. Als je wil dat mensen op je stemmen moet je ze overtuigen en ja, dat betekent dus ook soms dat je mensen niet tegen de haren in moet strijken en ze tegemoet moet komen.

Ik kan ook een ander voorbeeld geven, misschien wordt het dan duidelijker. Abortus bijvoorbeeld. Er is een vleugel binnen de Republikeinse partij die niets liever zou willen dan een volledig, federaal abortusverbod in alle omstandigheden. Die vleugel is significant, er zijn zoals jij ongetwijfeld ook weet staten waar die denkwijze dominant is. Maar zij lopen ook tegen de feiten aan: de overgrote meerderheid van de Amerikanen vindt dat te ver gaan en is bereid tot een compromis. Dus Republikeinse strategen overwegen dat en zeggen uiteindelijk tegen Trump dat hij tijdens de campagne gewoon er op moet blijven hameren dat hij verantwoordelijk is voor de Dobbs uitspraak maar verder het aan de staten over wil laten. Hij gooit de extreme evangelicals dus onder de bus. Dat kan hij doen mede omdat abortus niet een van de echt belangrijke onderwerpen is waar mensen hun stemkeuze op maken mits er dus een gematigde houding tegenover staat. Ik denk dat als Trump echt had gepleit voor een federale ban en dat een speerpunt van zijn campagne had gemaakt dat hem dat heel veel stemmen had gekost.

Hetzelfde geldt voor een aantal van de niche onderwerpen waar we het over gehad hebben. Als de Democratische kandidaat gewoon duidelijk zegt dat transvrouwen (dus mannen) niet mee mogen doen met vrouwensport dan heeft de Republikeinse tegenstander daar niets aan. Vervolgens hoor je over dit onderwerp dan ook nooit meer wat. De enige reden dat 'anti-woke' bestaat is omdat 'woke' een tijdlang dominant is geweest bij de Democratische partij. Dat kun je echt niet ontkennen.

Als laatste is het vertrouwen in instituties sinds corona drastisch gedaald en dat is absoluut terecht, want de mensen die zogenaamd 'verstand van zaken' zouden moeten hebben, hebben zich niet van hun beste kant laten zien. En natuurlijk heb je de anti-vaxers en dergelijke, maar ook aan de Democratische kant heb je allerlei cranks die onzin verspreiden die onderdeel waren van de Biden regering of daardoor gesteund werden. Je wil toch niet beweren dat dat niet voorkomt?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 00:05:37 #50
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217522485
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed waar je heen wil. De politieke realiteit kun je niet zomaar negeren. Of dat kan wel, maar dan win je dus geen verkiezingen. Als je wil dat mensen op je stemmen moet je ze overtuigen en ja, dat betekent dus ook soms dat je mensen niet tegen de haren in moet strijken en ze tegemoet moet komen.

Ik kan ook een ander voorbeeld geven, misschien wordt het dan duidelijker. Abortus bijvoorbeeld. Er is een vleugel binnen de Republikeinse partij die niets liever zou willen dan een volledig, federaal abortusverbod in alle omstandigheden. Die vleugel is significant, er zijn zoals jij ongetwijfeld ook weet staten waar die denkwijze dominant is. Maar zij lopen ook tegen de feiten aan: de overgrote meerderheid van de Amerikanen vindt dat te ver gaan en is bereid tot een compromis. Dus Republikeinse strategen overwegen dat en zeggen uiteindelijk tegen Trump dat hij tijdens de campagne gewoon er op moet blijven hameren dat hij verantwoordelijk is voor de Dobbs uitspraak maar verder het aan de staten over wil laten. Hij gooit de extreme evangelicals dus onder de bus. Dat kan hij doen mede omdat abortus niet een van de echt belangrijke onderwerpen is waar mensen hun stemkeuze op maken mits er dus een gematigde houding tegenover staat. Ik denk dat als Trump echt had gepleit voor een federale ban en dat een speerpunt van zijn campagne had gemaakt dat hem dat heel veel stemmen had gekost.

Hetzelfde geldt voor een aantal van de niche onderwerpen waar we het over gehad hebben. Als de Democratische kandidaat gewoon duidelijk zegt dat transvrouwen (dus mannen) niet mee mogen doen met vrouwensport dan heeft de Republikeinse tegenstander daar niets aan. Vervolgens hoor je over dit onderwerp dan ook nooit meer wat.

Als laatste is het vertrouwen in instituties sinds corona drastisch gedaald en dat is absoluut terecht, want de mensen die zogenaamd 'verstand van zaken' zouden moeten hebben, hebben zich niet van hun beste kant laten zien. En natuurlijk heb je de anti-vaxers en dergelijke, maar ook aan de Democratische kant heb je allerlei cranks die onzin verspreiden die onderdeel waren van de Biden regering of daardoor gesteund werden. Je wil toch niet beweren dat dat niet voorkomt?
Mensenrechten niet snappen, of de constitution negeren. Rechten dwing je niet af, die heb je in onze Westerse samenleving.

quote:
En natuurlijk heb je de anti-vaxers en dergelijke, maar ook aan de Democratische kant heb je allerlei cranks die onzin verspreiden die onderdeel waren van de Biden regering of daardoor gesteund werden. Je wil toch niet beweren dat dat niet voorkomt?
Geef eens een voorbeeld waarbij er snel problemen komen met de gezondheid van mensen en oude ziektes terugkomen waar mensen aan doodgaan?

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:05 schreef Vis1980 het volgende:
Als laatste is het vertrouwen in instituties sinds corona drastisch gedaald en dat is absoluut terecht, want de mensen die zogenaamd 'verstand van zaken' zouden moeten hebben, hebben zich niet van hun beste kant laten zien.
Je gebrek aan kennis op dit gebied is echt stuitend. 'Niet van hun beste kan laten zien', en daarom maar onwaarheden geloven en die experts als het kwaad bestempelen. Die experts hebben hier en daar nog steeds van die wappies die hen bedreigen met de dood of arrestatie. Omdat ze hun mening op tv gaven. Ja, is echt de schuld van de experts....
pi_217522491
Ach ja, waarom probeer ik het ook eigenlijk :D
  zaterdag 3 mei 2025 @ 00:08:36 #52
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217522497
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:06 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, waarom probeer ik het ook eigenlijk :D
Probeerde je het maar eens.

Het komt allemaal neer op: 'Ik geef de ander de schuld dat ik me gedraag als een aso'.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 00:17:06 #53
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217522529
Om het even weer naar Amerika te trekken, iemand die geen zin heeft om transgenders te accepteren omdat iemand op social media daarover klaagde, maar dan vervolgens graag naar de partij gaan die zijn supporters een aanval laat doen op het Capitool, TIJDENS de overdracht van macht. (en vervolgens krijgen deze mensen allemaal een pardon)

Ja sorry, dat gaat er bij mij echt niet in.

Als laatste nog even dit:

'The golden era comes, because of these beautiful tarriffs'

Amazone laat 'trots' de tarriffs zien op de bon.

'this is a hostile and political act by Amazon'

_O-

[ Bericht 19% gewijzigd door Vis1980 op 03-05-2025 00:25:06 ]
pi_217522541
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ja en ik hoef niet te gokken of je trans bent. Ik hou geen ranglijst bij welke discriminatie het ergste is. Ik heb geen ervaring met de discriminatie jegens mensen met een andere huidskleur of trans mensen. Je bent erg overtuigd blijkbaar dat racisme de ergere vorm is, dat kan je geeft daar verder geen argumenten voor. Ik denk zelf dat racisme misschien in veel landen juist minder erg is dan anti trans sentiment, ik bedoel anti racisme daar zijn alle voetballers voor te vinden maar een lgbt bandje dragen dat is dan soms een brug te ver. Over zwarte cultuur bijvoorbeeld die kinderen verpest hoor je toch zeker in Nederland minder, hier is racisme meer richting moslims natuurlijk ook tegen mensen met een aziatisch uiterlijk. Maar ga maar na hoeveel blanke mensen van mening zijn veranderd over bijvoorbeeld zwarte piet wat dat betreft worden er soms ook wel baby stapjes gemaakt. En in die zin wordt de meeste discriminatie als we daaraan blijven werken minder. Het kan natuurlijk zijn dat ik ernaast zit hoor, ik heb niet direct de data voor me hoeveel discriminatie groepen ervaren.
pi_217522614
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:17 schreef Vis1980 het volgende:
Als laatste nog even dit:

'The golden era comes, because of these beautiful tarriffs'

Amazone laat 'trots' de tarriffs zien op de bon.

'this is a hostile and political act by Amazon'

_O-
We hebben te maken met een van de grootste narcisten van deze tijd. Alles wat hij en zijn team doet is "an amazig job". Alle kritiek wordt weggewuifd als fake news of zelfs fake questions (wtf zijn neppe vragen???). De president weet letterlijk alles beter dan iedereen die er enig verstand van behoort te hebben, om het eender welk kennisgebied we praten.

Deze president is echt de grootste clown uit de recente geschiedenis. Hij noemde Biden seniel en dement maar volgens mij zit deze clown er zelf ook niet heel ver meer van af.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 01:04:38 #56
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217522636
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 07:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
En toch kom je niet met tegenvoorbeelden.
https://www.cnn.com/2024/(...)-wrong-house-verdict

https://www.houstonpublic(...)ederal-lawsuit-says/

https://ij.org/press-rele(...)ng-obvious-evidence/

En nog meer als je een beetje zoekt, ook uit het Obama-tijdperk.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 01:06:19 #57
323401 Kijkertje
met filter
pi_217522639
Trump says he's ending federal funding for NPR and PBS. They say he can't

Eigen schuld. Moeten ze maar niet zo woke/ anti-Trump zijn! :{w

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 03-05-2025 01:51:33 ]
pi_217522643
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor een aantal van de niche onderwerpen waar we het over gehad hebben. Als de Democratische kandidaat gewoon duidelijk zegt dat transvrouwen (dus mannen) niet mee mogen doen met vrouwensport dan heeft de Republikeinse tegenstander daar niets aan. Vervolgens hoor je over dit onderwerp dan ook nooit meer wat. De enige reden dat 'anti-woke' bestaat is omdat 'woke' een tijdlang dominant is geweest bij de Democratische partij. Dat kun je echt niet ontkennen.

!!! :') Ja nee tuurlijk transgender sporters is een veel groter onderwerp. Er worden heel veel meer abortussen gepleegd dan er uberhaupt transgender sporters zijn. Wat zouden vrouwen toch belangrijker vinden autonomie over hun lichaam of vrouwensport. Ik zet mijn geld toch op lichamelijke autonomie.
Je snapt toch zelf wel dat meer vrouwen last hebben als ze minder rechten krijgen over hun eigen lichaam dan dat ze last hebben van transgenders. Genoeg christenen baseren hun hele stemkeuze op dat onderwerp en dat is niet omdat ze gematigd geluid willen horen. Dat is ook niet waar Trump voor staat. Het boeit hem de ballen of vrouwen rechten waarvoor gestreden is kwijtraken.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 01:14:49 #59
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217522646
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 01:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
!!! :') Ja nee tuurlijk transgender sporters is een veel groter onderwerp. Er worden heel veel meer abortussen gepleegd dan er uberhaupt transgender sporters zijn. Wat zouden vrouwen toch belangrijker vinden autonomie over hun lichaam of vrouwensport. Ik zet mijn geld toch op lichamelijke autonomie.
Je snapt toch zelf wel dat meer vrouwen last hebben als ze minder rechten krijgen over hun eigen lichaam dan dat ze last hebben van transgenders. Genoeg christenen baseren hun hele stemkeuze op dat onderwerp en dat is niet omdat ze gematigd geluid willen horen. Dat is ook niet waar Trump voor staat. Het boeit hem de ballen of vrouwen rechten waarvoor gestreden is kwijtraken.
En uiteindelijk gooit Trump iedereen onder de bus.
pi_217522650
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
We hebben te maken met een van de grootste narcisten van deze tijd. Alles wat hij en zijn team doet is "an amazig job". Alle kritiek wordt weggewuifd als fake news of zelfs fake questions (wtf zijn neppe vragen???). De president weet letterlijk alles beter dan iedereen die er enig verstand van behoort te hebben, om het eender welk kennisgebied we praten.

Deze president is echt de grootste clown uit de recente geschiedenis. Hij noemde Biden seniel en dement maar volgens mij zit deze clown er zelf ook niet heel ver meer van af.
Tja het werkt, het is ook Elon Musks modus operandi, jezelf in alles de enige autoriteit op aarde verklaren terwijl overduidelijk is dat je er amper verstand van hebt. Blijkbaar spreekt het toch veel mensen aan die denken nou iemand die zo opschept kan misschien niet alles het beste maar wel veel.

Rutte is trouwens meteen weer Trumps schoothondje aan het spelen.
https://nos.nl/artikel/25(...)hogen-naar-5-procent
Dus Trump blafte en Rutte veert meteen op.

Beter zou zijn als Mark de eer aan zichzelf houdt. Dat NAVO bondgenootschap bestaat alleen nog op papier. Als Vance naar Den Haag komt gewoon niet over de grens laten, laat hem maar op en neer vliegen naar Schiphol.
Ik snap ook niet waarom Rutte zich leent om de spreekbuis te zijn van dit regime.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 01:34:58 #61
323401 Kijkertje
met filter
pi_217522668
quote:
Wat heeft Obama daarmee te maken? Dat zijn allemaal geen ICE-acties.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 01:53:45 #62
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217522677
quote:
82s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 01:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik zei ook niet dat het ICE-acties waren, maar had het over voorvallen waarbij het verkeerde huis werd binnengevallen.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 02:00:43 #63
323401 Kijkertje
met filter
pi_217522685
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 01:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik zei ook niet dat het ICE-acties waren, maar had het over voorvallen waarbij het verkeerde huis werd binnengevallen.
Heeft dus niets met Obama te maken.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 02:05:05 #64
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217522687
quote:
82s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 01:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Kijk, het zit zo. Het Witte Huis van nu treitert vermeende illegalen, die hij zonder proces hardhandig naar een verschrikkelijke gevangenis heeft gestuurd, maar vergeet niet dat Obama ook wel eens een grapje gemaakt heeft over Trump.

En je ziet dat de toestanden met ICE wel meevallen, want kijk hier iets ongerelateerds!

[ Bericht 0% gewijzigd door Vis1980 op 03-05-2025 02:17:12 ]
  zaterdag 3 mei 2025 @ 02:07:21 #65
323401 Kijkertje
met filter
pi_217522689
Zucht ...

Kennedy Orders Search for New Measles Treatments Instead of Urging Vaccination

Decades of research have turned up no miracle treatment for measles, but studies show the M.M.R. shot is 97 percent effective in preventing the disease.

Er zijn ook helemaal geen persco's met informatie/ voorlichting over mazelen zoals altijd tijdens een uitbraak van een (ernstige) besmettelijke ziekte.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 03-05-2025 02:38:56 ]
  zaterdag 3 mei 2025 @ 02:07:51 #66
323401 Kijkertje
met filter
pi_217522690
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 02:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kijk, het zit zo. Het Witte Huis van nu treitert vermeende illegalen, die zonder proces hardhandig naar een verschrikkelijke gevangenis heeft gestuurd, maar vergeet niet dat Obama ook wel eens een grapje gemaakt heeft over Trump.

En je ziet dat de toestanden met ICE wel meevallen, want kijk hier iets ongerelateerds!

[ afbeelding ]
Ik wil die hond! _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 03-05-2025 02:13:28 ]
  zaterdag 3 mei 2025 @ 02:16:31 #67
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217522693
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 02:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik wil die hond! _O-
Ja, ja negeer mijn punt maar weer!

;)
  zaterdag 3 mei 2025 @ 02:18:27 #68
323401 Kijkertje
met filter
pi_217522694
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 02:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, ja negeer mijn punt maar weer!

;)
Eigen schuld. Moet je maar niet met zo'n plaatje komen.

'It's what you deserve!' }:|

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 03-05-2025 02:31:35 ]
  zaterdag 3 mei 2025 @ 02:40:24 #69
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217522706
quote:
81s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 02:00 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Heeft dus niets met Obama te maken.
Welk punt maak je nu? Ik zeg dat dit soort raids op het verkeerde huis ook onder andere regeringen plaatsvonden.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 02:42:08 #70
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217522710
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 02:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kijk, het zit zo. Het Witte Huis van nu treitert vermeende illegalen, die hij zonder proces hardhandig naar een verschrikkelijke gevangenis heeft gestuurd, maar vergeet niet dat Obama ook wel eens een grapje gemaakt heeft over Trump.

[ afbeelding ]
Het punt is niet dat het allemaal wel meevalt, omdat er ook dit soort zaken plaatsvonden onder andere regeringen.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 04:24:06 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217522813
quote:

[ afbeelding ]
Da's toch die parade die helemaal niet gepland was op de verjaardag vd grote leider? :+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217522892
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_217522908
quote:
Alle 3 zijn geen voorbeelden van ICE.
pi_217522951
Duitsland haalt uit naar Rubio na kritiek op maatregelen tegen AfD: ‘Wij hebben geleerd van onze geschiedenis’

quote:
‘We hebben door onze geschiedenis geleerd dat rechts-extremisme moet worden tegengehouden’, reageerde het Duitse ministerie op dat bericht van Rubio.

De Amerikaanse minister noemde vrijdag het Duitse AfD-besluit, dat de inlichtingendienst van het land meer bevoegdheden geeft om de partij in de gaten te houden, ‘vermomde tirannie’.

De Amerikaanse vicepresident JD Vance beschuldigde Duitsland er vervolgens zelfs van met de maatregelen tegen AfD de ‘Berlijnse Muur te herbouwen’.
Oh heerlijk dit. Terwijl je een dictatuur aan het bouwen bent lekker moreel superieur doen tegen andere landen. Hebben ze het dan echt niet door?
pi_217523244
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 07:32 schreef beefkeek het volgende:
Duitsland haalt uit naar Rubio na kritiek op maatregelen tegen AfD: ‘Wij hebben geleerd van onze geschiedenis’
[..]
Oh heerlijk dit. Terwijl je een dictatuur aan het bouwen bent lekker moreel superieur doen tegen andere landen. Hebben ze het dan echt niet door?
Rubio weet dat echt wel. Maar hij heeft blijkbaar geen principes. Aan de kant gezet om mee te mogen doen in dit regime.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 09:08:46 #77
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217523366
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217523517
Lekker man, duizenden ambtenaren ontslaan vanwege bezuinigingen maar toch een militaire parade als verjaardagscadeautje _O_ :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217523577
quote:
Als hij zich zo verkleed kan hij meedoen bij RuPaul's Drag Race :D
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 mei 2025 @ 09:37:38 #80
862 Arcee
Look closer
pi_217523592
quote:

[ afbeelding ]
Kim Jong Trump.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 10:05:44 #81
66444 Lord_Vetinari
pi_217523796
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 09:27 schreef TLC het volgende:
Lekker man, duizenden ambtenaren ontslaan vanwege bezuinigingen maar toch een militaire parade als verjaardagscadeautje _O_ :')
Ja, maar die ambtenaren waren allemaal fraudeurs of hielpen mensen te frauderen .
  zaterdag 3 mei 2025 @ 10:13:22 #82
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217523845
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 02:07 schreef Kijkertje het volgende:
Zucht ...

Kennedy Orders Search for New Measles Treatments Instead of Urging Vaccination

Decades of research have turned up no miracle treatment for measles, but studies show the M.M.R. shot is 97 percent effective in preventing the disease.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Er zijn ook helemaal geen persco's met informatie/ voorlichting over mazelen zoals altijd tijdens een uitbraak van een (ernstige) besmettelijke ziekte.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 3 mei 2025 @ 10:28:27 #83
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217523944
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Rubio weet dat echt wel. Maar hij heeft blijkbaar geen principes. Aan de kant gezet om mee te mogen doen in dit regime.
Lindsay Graham is er ook zo één. Politieke kameleons of politieke ratten?
Why not both? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_217524581
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 09:27 schreef TLC het volgende:
Die soldaten moeten bovendien op komen draven voor iemand die de dienstplicht ontlopen heeft.
What Would Goku Do
pi_217524990
Na Canada verliezen ook in Australië de conservatieven, dankzij Trump en Doge.

https://www.nu.nl/buitenl(...)he-verkiezingen.html

quote:
Het Trump-effect' tast populariteit conservatieven aan
Ook spreken Australische analisten volgens persbureau Reuters van het zogeheten 'Trump-effect'. Zorgen over het roekeloze beleid van de Amerikaanse president op het gebied van importheffingen tastten Duttons populariteit aan.

Dutton werd door zijn tegenstanders vergeleken met Trump, omdat hij net als de Amerikaanse president het mes wil zetten in de federale overheid. Dutton zou 20 procent van de overheidsbanen willen schrappen.

Het centrumlinkse Labor zette Dutton weg als "DOGE-y-Dutton", verwijzend naar het Department of Government Efficiency (DOGE) van Elon Musk. "We zien de poging om op Amerikaanse wijze politiek te bedrijven door Australiërs tegen elkaar op te jutten, en ik denk niet dat dat de Australische manier is", zei Albanese hierover. De Labor-leider kwam in 2022 aan de macht.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:55:56 #87
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217525210
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 06:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alle 3 zijn geen voorbeelden van ICE.
Klopt, maar van raids in het verkeerde huis waar de bewoners onterecht het slachtoffer van waren.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:58:18 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217525217
twitter

Opvallend. Handjes geschut met JD Vance?
pi_217525226

Filmpje over de algorytmische deportatie porno die je tegenwoordig blijkbaar hebt. Don't be evil is ver weg als Google lui die juichen voor deportaties laat monetizen.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:00:00 #90
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217525229
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:58 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Vooral doodsbang om die parade in Moskou te bezoeken neem ik aan.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:01:53 #91
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217525242
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:58 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Fico ook zo te lezen. Wat een toeval.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217525309
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
Klopt, maar van raids in het verkeerde huis waar de bewoners onterecht het slachtoffer van waren.
En jij vindt een Raid op illegale migranten van dat kaliber normaal?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:25:59 #93
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217525377
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
En jij vindt een Raid op illegale migranten van dat kaliber normaal?
Lol. Je weet dat ze op zoek waren naar verdachten van grootschalige mensensmokkel, drugshandel, identiteitsfraude en witwasoperaties? Hoe denk je dat dat soort invallen bij criminele operaties doorgaans verlopen?
pi_217525389
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:25 schreef Repentless het volgende:

[..]
Lol. Je weet dat ze op zoek waren naar verdachten van grootschalige mensensmokkel, drugshandel, identiteitsfraude en witwasoperaties? Hoe denk je dat dat soort invallen bij criminele operaties doorgaans verlopen?
Dan zou je betere voorbereiding verwachten.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:29:54 #95
66444 Lord_Vetinari
pi_217525397
quote:

[..]
LEL (Laughing Even Louder) En jij gelooft dat? Jij trapt daarin?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:30:04 #96
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217525400
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan zou je betere voorbereiding verwachten.
Klopt, daar is het fout gegaan. Het adres op het huiszoekingsbevel klopte, maar de informatie over de aanwezige personen niet. Zoals dat dus helaas wel vaker is gebeurd in het verleden.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:30:30 #97
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217525404
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
LEL (Laughing Even Louder) En jij gelooft dat? Jij trapt daarin?
Oh, het is niet waar? :')
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:32:25 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217525412
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:00 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Vooral doodsbang om die parade in Moskou te bezoeken neem ik aan.
Gewoon naast Xi gaan zitten. Dan ben je veilig. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_217525447
quote:

[..]
Ik neem aan dat ze meestal niet willekeurige moeders met kinderen overvallen. Daarbij ook een drugshandelaar verdient een menselijke behandeling, de kinderen ervan al helemaal.
Waarom verdedig je het bestelen van onschuldige mensen met dit soort matige goedpraterij.
pi_217525758
Trump als paus, de passende reputatie heeft hij al ;)
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:52:20 #101
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217525940
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ze meestal niet willekeurige moeders met kinderen overvallen. Daarbij ook een drugshandelaar verdient een menselijke behandeling, de kinderen ervan al helemaal.
Waarom verdedig je het bestelen van onschuldige mensen met dit soort matige goedpraterij.
Tegen beter weten in, maar goed: klopt, dat doen ze meestal niet, omdat ze dan wel op het juiste adres zijn. In dit geval helaas dus niet, met deze dramatische gevolgen.

Een dergelijke raid (waarbij men veronderstelt een criminele organisatie te gaan arresteren) gaat echter volgens een bepaalde tactiek, omdat men niet weet wat men zal aantreffen. Dat is dus onaangekondigd binnenvallen met veel machtsvertoon en het uitsluiten van alle eventuele gevaren. Ze kloppen niet even aan om vriendelijk te vragen of je thuis bent.

Wanneer je dan bij het verkeerde huis blijkt te zijn, is dat voor de betrokkenen natuurlijk traumatisch en dramatisch. Daar is ook geen discussie over. Een zeer ruime schadevergoeding vind ik dan ook meer dan terecht.

Het punt is niet goedpraten van iets. De originele stelling waar ik op reageerde is dat deze fout het grootste toonbeeld is van de gevolgen van de 'fascistische' regering van Trump. Er wordt zo'n beetje gesuggereerd dat de Gestapo random razzia's op onschuldige burgers aan het houden is en dit incident is daar het argument voor.

Ik geef slechts aan dat dit soort dramatische fouten ook onder bijvoorbeeld een Obama en Biden voorkwamen, maar toen werd het niet als argument gebruikt om dit soort stellingen te poneren. Terecht overigens. Je kunt (naar mijn mening) dit incident dus hier ook niet aangrijpen om dit soort beweringen te doen.

Wanneer dit aan de orde van de dag is en er vanaf nu volop random woningen worden binnengevallen, dan ben ik het volledig eens met die stelling. Maar dat is dus niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Repentless op 03-05-2025 15:58:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')