Probeerde je het maar eens.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:06 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, waarom probeer ik het ook eigenlijk
Ja en ik hoef niet te gokken of je trans bent. Ik hou geen ranglijst bij welke discriminatie het ergste is. Ik heb geen ervaring met de discriminatie jegens mensen met een andere huidskleur of trans mensen. Je bent erg overtuigd blijkbaar dat racisme de ergere vorm is, dat kan je geeft daar verder geen argumenten voor. Ik denk zelf dat racisme misschien in veel landen juist minder erg is dan anti trans sentiment, ik bedoel anti racisme daar zijn alle voetballers voor te vinden maar een lgbt bandje dragen dat is dan soms een brug te ver. Over zwarte cultuur bijvoorbeeld die kinderen verpest hoor je toch zeker in Nederland minder, hier is racisme meer richting moslims natuurlijk ook tegen mensen met een aziatisch uiterlijk. Maar ga maar na hoeveel blanke mensen van mening zijn veranderd over bijvoorbeeld zwarte piet wat dat betreft worden er soms ook wel baby stapjes gemaakt. En in die zin wordt de meeste discriminatie als we daaraan blijven werken minder. Het kan natuurlijk zijn dat ik ernaast zit hoor, ik heb niet direct de data voor me hoeveel discriminatie groepen ervaren.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik hoef in elk geval niet te gokken of je wit blank bent![]()
Hopelijk kan ik me binnenkort ook blank gaan voelen. Heb ik gelijk geen last meer van racisme.
We hebben te maken met een van de grootste narcisten van deze tijd. Alles wat hij en zijn team doet is "an amazig job". Alle kritiek wordt weggewuifd als fake news of zelfs fake questions (wtf zijn neppe vragen???). De president weet letterlijk alles beter dan iedereen die er enig verstand van behoort te hebben, om het eender welk kennisgebied we praten.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:17 schreef Vis1980 het volgende:
Als laatste nog even dit:
'The golden era comes, because of these beautiful tarriffs'
Amazone laat 'trots' de tarriffs zien op de bon.
'this is a hostile and political act by Amazon'
![]()
https://www.cnn.com/2024/(...)-wrong-house-verdictquote:Op donderdag 1 mei 2025 07:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
En toch kom je niet met tegenvoorbeelden.
!!!quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waar je heen wil. De politieke realiteit kun je niet zomaar negeren. Of dat kan wel, maar dan win je dus geen verkiezingen. Als je wil dat mensen op je stemmen moet je ze overtuigen en ja, dat betekent dus ook soms dat je mensen niet tegen de haren in moet strijken en ze tegemoet moet komen.
Ik kan ook een ander voorbeeld geven, misschien wordt het dan duidelijker. Abortus bijvoorbeeld. Er is een vleugel binnen de Republikeinse partij die niets liever zou willen dan een volledig, federaal abortusverbod in alle omstandigheden. Die vleugel is significant, er zijn zoals jij ongetwijfeld ook weet staten waar die denkwijze dominant is. Maar zij lopen ook tegen de feiten aan: de overgrote meerderheid van de Amerikanen vindt dat te ver gaan en is bereid tot een compromis. Dus Republikeinse strategen overwegen dat en zeggen uiteindelijk tegen Trump dat hij tijdens de campagne gewoon er op moet blijven hameren dat hij verantwoordelijk is voor de Dobbs uitspraak maar verder het aan de staten over wil laten. Hij gooit de extreme evangelicals dus onder de bus. Dat kan hij doen mede omdat abortus niet een van de echt belangrijke onderwerpen is waar mensen hun stemkeuze op maken mits er dus een gematigde houding tegenover staat. Ik denk dat als Trump echt had gepleit voor een federale ban en dat een speerpunt van zijn campagne had gemaakt dat hem dat heel veel stemmen had gekost.
Hetzelfde geldt voor een aantal van de niche onderwerpen waar we het over gehad hebben. Als de Democratische kandidaat gewoon duidelijk zegt dat transvrouwen (dus mannen) niet mee mogen doen met vrouwensport dan heeft de Republikeinse tegenstander daar niets aan. Vervolgens hoor je over dit onderwerp dan ook nooit meer wat. De enige reden dat 'anti-woke' bestaat is omdat 'woke' een tijdlang dominant is geweest bij de Democratische partij. Dat kun je echt niet ontkennen.
Als laatste is het vertrouwen in instituties sinds corona drastisch gedaald en dat is absoluut terecht, want de mensen die zogenaamd 'verstand van zaken' zouden moeten hebben, hebben zich niet van hun beste kant laten zien. En natuurlijk heb je de anti-vaxers en dergelijke, maar ook aan de Democratische kant heb je allerlei cranks die onzin verspreiden die onderdeel waren van de Biden regering of daardoor gesteund werden. Je wil toch niet beweren dat dat niet voorkomt?
En uiteindelijk gooit Trump iedereen onder de bus.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 01:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
!!!Ja nee tuurlijk transgender sporters is een veel groter onderwerp. Er worden heel veel meer abortussen gepleegd dan er uberhaupt transgender sporters zijn. Wat zouden vrouwen toch belangrijker vinden autonomie over hun lichaam of vrouwensport. Ik zet mijn geld toch op lichamelijke autonomie.
Je snapt toch zelf wel dat meer vrouwen last hebben als ze minder rechten krijgen over hun eigen lichaam dan dat ze last hebben van transgenders. Genoeg christenen baseren hun hele stemkeuze op dat onderwerp en dat is niet omdat ze gematigd geluid willen horen. Dat is ook niet waar Trump voor staat. Het boeit hem de ballen of vrouwen rechten waarvoor gestreden is kwijtraken.
Tja het werkt, het is ook Elon Musks modus operandi, jezelf in alles de enige autoriteit op aarde verklaren terwijl overduidelijk is dat je er amper verstand van hebt. Blijkbaar spreekt het toch veel mensen aan die denken nou iemand die zo opschept kan misschien niet alles het beste maar wel veel.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We hebben te maken met een van de grootste narcisten van deze tijd. Alles wat hij en zijn team doet is "an amazig job". Alle kritiek wordt weggewuifd als fake news of zelfs fake questions (wtf zijn neppe vragen???). De president weet letterlijk alles beter dan iedereen die er enig verstand van behoort te hebben, om het eender welk kennisgebied we praten.
Deze president is echt de grootste clown uit de recente geschiedenis. Hij noemde Biden seniel en dement maar volgens mij zit deze clown er zelf ook niet heel ver meer van af.
Wat heeft Obama daarmee te maken? Dat zijn allemaal geen ICE-acties.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 01:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
https://www.cnn.com/2024/(...)-wrong-house-verdict
https://www.houstonpublic(...)ederal-lawsuit-says/
https://ij.org/press-rele(...)ng-obvious-evidence/
En nog meer als je een beetje zoekt, ook uit het Obama-tijdperk.
Ik zei ook niet dat het ICE-acties waren, maar had het over voorvallen waarbij het verkeerde huis werd binnengevallen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 01:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat heeft Obama daarmee te maken? Dat zijn allemaal geen ICE-acties.
Heeft dus niets met Obama te maken.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 01:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat het ICE-acties waren, maar had het over voorvallen waarbij het verkeerde huis werd binnengevallen.
Kijk, het zit zo. Het Witte Huis van nu treitert vermeende illegalen, die hij zonder proces hardhandig naar een verschrikkelijke gevangenis heeft gestuurd, maar vergeet niet dat Obama ook wel eens een grapje gemaakt heeft over Trump.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 01:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat heeft Obama daarmee te maken? Dat zijn allemaal geen ICE-acties.
Ik wil die hond!quote:Op zaterdag 3 mei 2025 02:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk, het zit zo. Het Witte Huis van nu treitert vermeende illegalen, die zonder proces hardhandig naar een verschrikkelijke gevangenis heeft gestuurd, maar vergeet niet dat Obama ook wel eens een grapje gemaakt heeft over Trump.
En je ziet dat de toestanden met ICE wel meevallen, want kijk hier iets ongerelateerds!
[ afbeelding ]
Ja, ja negeer mijn punt maar weer!quote:
Eigen schuld. Moet je maar niet met zo'n plaatje komen.quote:
Welk punt maak je nu? Ik zeg dat dit soort raids op het verkeerde huis ook onder andere regeringen plaatsvonden.quote:
Het punt is niet dat het allemaal wel meevalt, omdat er ook dit soort zaken plaatsvonden onder andere regeringen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 02:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk, het zit zo. Het Witte Huis van nu treitert vermeende illegalen, die hij zonder proces hardhandig naar een verschrikkelijke gevangenis heeft gestuurd, maar vergeet niet dat Obama ook wel eens een grapje gemaakt heeft over Trump.
En je ziet dat de toestanden met ICE wel meevallen, want kijk hier iets ongerelateerds!
[ afbeelding ]
Da's toch die parade die helemaal niet gepland was op de verjaardag vd grote leider?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:54 schreef Kijkertje het volgende:
Paraderen voor de Grote Leider hoeft natuurlijk niet op bezuinigd te worden.
Army plans for a potential parade on Trump’s birthday call for 6,600 soldiers, AP learns
[ afbeelding ]
Alle 3 zijn geen voorbeelden van ICE.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 01:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
https://www.cnn.com/2024/(...)-wrong-house-verdict
https://www.houstonpublic(...)ederal-lawsuit-says/
https://ij.org/press-rele(...)ng-obvious-evidence/
En nog meer als je een beetje zoekt, ook uit het Obama-tijdperk.
Oh heerlijk dit. Terwijl je een dictatuur aan het bouwen bent lekker moreel superieur doen tegen andere landen. Hebben ze het dan echt niet door?quote:‘We hebben door onze geschiedenis geleerd dat rechts-extremisme moet worden tegengehouden’, reageerde het Duitse ministerie op dat bericht van Rubio.
De Amerikaanse minister noemde vrijdag het Duitse AfD-besluit, dat de inlichtingendienst van het land meer bevoegdheden geeft om de partij in de gaten te houden, ‘vermomde tirannie’.
De Amerikaanse vicepresident JD Vance beschuldigde Duitsland er vervolgens zelfs van met de maatregelen tegen AfD de ‘Berlijnse Muur te herbouwen’.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |