lolquote:Op dinsdag 29 april 2025 18:00 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nog nooit was mijn vertrouwen in een 2025 release voor GTA VI zo hoog.
quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Fall 2025 werd in februari nog bevestigd tijdens de earnings call van TakeTwo. Over twee weekjes een nieuwe call, maar volgens mij is er geen reden om aan te nemen dat het anders gaat worden.
quote:Op dinsdag 29 april 2025 18:00 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nog nooit was mijn vertrouwen in een 2025 release voor GTA VI zo hoog.
???? Het leek er gewoon op dat ze het gingen halen hoor. Zeker met 0 releases eind dit jaar vanuit de rest van de gaming markt.quote:
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:01 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
???? Het leek er gewoon op dat ze het gingen halen hoor.
quote:
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:46 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Done deal.
https://www.reddit.com/r/(...)_coming_may_26_2026/
Dan kunnen ze nog een keer uitstellenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:51 schreef LTVDK het volgende:
Eind mei is wel een waardeloze tijd om een game te releasen, helemaal geen game weer, veel te lang licht
Heb ik toch even gelijk gekregen hequote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit gevoel deel ik graag, ik blijf erbij dat 2026 het jaar wordt
quote:Op dinsdag 29 april 2025 18:00 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Van 23 september naar 12 september. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat T2 wakker zou liggen van een Yotei release (want PS exclusive) of flop in de maak Marathon. Morgen een speciale Borderlands SoP en volgende week een Mafia trailer voor T2. Nog nooit was mijn vertrouwen in een 2025 release voor GTA VI zo hoog.
Je praat erover alsof het bijna een recht is om een nieuwe GTA te mogen ontvangen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
Waardeloos weer. En kom niet aan met verfijnen want de enige reden dat wij pas na 13 jaar een nieuwe GTA mogen verwachten zit hem in de eindeloze geldkoe GTA:O. En dan nu gewoon een jaar uitstellen.
Ja echt zo stom, zo doen meerdere mensen, alsof zij verplicht zijn om ons uberhaupt die game te geven.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:18 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Je praat erover alsof het bijna een recht is om een nieuwe GTA te mogen ontvangen.
Nogmaals er stonden 0 releases gepland voor eind dit jaar. De kans was gewoon zeker aanwezig dat die het ging halen.quote:
quote:
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:01 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
???? Het leek er gewoon op dat ze het gingen halen hoor. Zeker met 0 releases eind dit jaar vanuit de rest van de gaming markt.
Zipportal in GAM / GTA VI #6 26 mei 2026quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:36 schreef onlogisch het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon met suicide hotline erbij, gewoon.
@:Zipportal
@:Coco
Bethesda belt. Met TES 6quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
2,5 jaar na je eerste trailer je game releasen
TES6: hold my beer 😱quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
2,5 jaar na je eerste trailer je game releasen
Half-Life 3quote:
Yepquote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:48 schreef Friday12 het volgende:
7 jaar geleden al toch? Die trailer van TES 6
Ja, dit.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:22 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja echt zo stom, zo doen meerdere mensen, alsof zij verplicht zijn om ons uberhaupt die game te geven.
Het is een game, we zullen zien hoe goed het is.
Op basis van voorgaande Rockstar producten heb ik 100% vertrouwen dat het gewoon een topgame word, die idd de verwachtingen overtreft.
Als het nog een halfjaar extra duurt, so be it.
Nou, zeg datquote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:18 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Je praat erover alsof het bijna een recht is om een nieuwe GTA te mogen ontvangen.
Hoe kom je erbij dat dit mijn mening is?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:22 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja echt zo stom, zo doen meerdere mensen, alsof zij verplicht zijn om ons uberhaupt die game te geven.
Ja ik ook maar dat staat toch compleet los van de teleurstelling dat GTA een jaar uitgesteld wordt?quote:Het is een game, we zullen zien hoe goed het is.
Op basis van voorgaande Rockstar producten heb ik 100% vertrouwen dat het gewoon een topgame word, die idd de verwachtingen overtreft.
Mja dat was meer een teaser toch? Zo van, hey het bestaatquote:
Hoezo een jaar? Het spel zou eind dit jaar uitkomen en nu is het een halfjaar later, in meiquote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat dit mijn mening is?
[..]
Ja ik ook maar dat staat toch compleet los van de teleurstelling dat GTA een jaar uitgesteld wordt?
Klopt maar ik las dat ze bij RDR2 en GTAIV ook een concrete datum hadden gegeven en alsnog uitgesteld waren.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Deze zag ik niet aankomen. Toch is de ophef overdreven. Je hebt nu een concrete datum, dat is ook wat waard.
ik bedoel, Fall 2025 is een periode van 2 maanden.
feestdagen 2026quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:41 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Klopt maar ik las dat ze bij RDR2 en GTAIV ook een concrete datum hadden gegeven en alsnog uitgesteld waren.
Maargoed laten we er vanuit gaan dat ie in mei komt dan
Nou dan maar op ps5 kopen en tegen die tijd op pc mijn piratenhoed op zettenquote:
Grand Theft Auto 6 gecertificeerd.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:58 schreef DKUp het volgende:
Nieuwe televisies 2026 line-up komt dus uit voor GTA VI
Want?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Boosheid en verdriet vechten om voorrang na de bekendmaking van dit vreselijke nieuws. Feitelijk heeft Rockstar in 13 jaar tijd dus alleen RDR2 uitgebracht? Ik snap daar helemaal niks van.
Alsof de heer 'Document1' van het Fok! forum bij Rockstar Games in de keuken kan kijken en kan beoordelen of de game al dan niet klaar is om in mei 2026 gereleased te worden. Je lult net zo slap als de rest van het internet.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:18 schreef Document1 het volgende:
Ik snap niks van al dat gejank. Iedereen met een hersencel of twee wist toch wel dat dit uitgesteld ging worden? Ik zie herfst 2026 ook nog wel gebeuren.
Heb liever een game waarbij het langer duurt en een goede game is dan een gehaast project om maar om de 2 jaar iets uit te brengen. Kwaliteit over kwantiteit.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:13 schreef Momo het volgende:
Toch wel jammer dat om de 2 jaar een game droppen er niet meer bij is. Een beetje zelfde effect bij series waar nu soms 2-3 jaar tussen seizoenen zit.
Eens,maarje kan ook te vergaan.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:26 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Heb liever een game waarbij het langer duurt en een goede game is dan een gehaast project om maar om de 2 jaar iets uit te brengen. Kwaliteit over kwantiteit.
Dat klopt maar dat vind ik dan eerder bij elder scrolls dan gtaquote:
Uh nou... Op 3 generaties consoles een laatste deel releasen voor je met het volgende deel komt.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:30 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat vind ik dan eerder bij elder scrolls dan gta
In dertien jaar tijd één nieuw project releasen is weer het andere uiterste. Ik kan mij niet voorstellen dat sportwagens voor GTA Online ontwerpen om hyperactieve basisschoolkinderen geld uit de zak te kunnen kloppen zoveel tijd in beslag neemt.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:26 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Heb liever een game waarbij het langer duurt en een goede game is dan een gehaast project om maar om de 2 jaar iets uit te brengen. Kwaliteit over kwantiteit.
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:30 schreef wolfrolf het volgende:
GTA
Laat ze die game maar lekker tot in de eeuwigheid delayen.
Leuk om al die emo wannabe gangsters te zien janken.
En Rockstar doet altijd lang over hun games.
Ik heb het dan ook over vroeger of vinden we Vice City en San Andreas ook allemaal gehaaste prut hier?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:26 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Nee niet echt, 13 jaar doen over een game zou niet een goede norm zijn. Stel dat die ontwikkeling doorzet en GTA 7 pas weer 25 jaar later zou komen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:30 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat vind ik dan eerder bij elder scrolls dan gta
Ze hebben Red Dead Online ook helemaal laten verstoffen. Geen idee hoeveel capaciteit GTA online nou daadwerkelijk nodig had. Mag wel hopen dat die ontwikkeling van dingen bijkopen ver van de hoofdgame wegblijven.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
In dertien jaar tijd één nieuw project releasen is weer het andere uiterste. Ik kan mij niet voorstellen dat sportwagens voor GTA Online ontwerpen om hyperactieve basisschoolkinderen geld uit de zak te kunnen kloppen zoveel tijd in beslag neemt.
Whatquote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:30 schreef wolfrolf het volgende:
GTA
Zoek een op over hoelang ze hebben gedaan over san andreasquote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:30 schreef wolfrolf het volgende:
GTA
Je kan het terugzoeken, bij de allereerste aankondiging zei ik al in dit topic dat ze herfst 2025 nooit gingen halen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Alsof de heer 'Document1' van het Fok! forum bij Rockstar Games in de keuken kan kijken en kan beoordelen of de game al dan niet klaar is om in mei 2026 gereleased te worden. Je lult net zo slap als de rest van het internet.
2 jaarquote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:45 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Zoek een op over hoelang ze hebben gedaan over san andreas
So what? Dat is nergens op gebaseerd. Golft je pa met Dan Houser of zo?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:46 schreef Document1 het volgende:
[..]
Je kan het terugzoeken, bij de allereerste aankondiging zei ik al in dit topic dat ze herfst 2025 nooit gingen halen.
Ze zijn gestopt met crunchen na RDR2 volgens Jason Squote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:23 schreef DKUp het volgende:
Bijna 13 jaar na GTA V
Bijna 8 jaar na RDR2
"Ze doen er altijd lang over..."
![]()
Krijg je ervan als je veel te veel tijd in GTA Online steekt.
Tot en met GTA V kreeg je gewoon regelmatig verschillende Rockstar games.
Teentjes getrapt.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
So what? Dat is nergens op gebaseerd. Golft je pa met Dan Houser of zo?
Het slaat nergens op om te zeggen dat mensen die dachten dat de game in 2025 zou releasen maar "twee hersencellen hebben". Niemand hier heeft de informatie om te kunnen beoordelen of de game vijf maanden eerder of later gereleased kan worden. We lullen allemaal maar een beetje in de ruimte, inclusief jij.
Komt wel weer terug met AI.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:13 schreef Momo het volgende:
Toch wel jammer dat om de 2 jaar een game droppen er niet meer bij is. Een beetje zelfde effect bij series waar nu soms 2-3 jaar tussen seizoenen zit.
GTA online was gewoon een financiële beslissing, daar konden ze met relatief weinig inspanning bakken met geld mee binnen slepenquote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:23 schreef DKUp het volgende:
Bijna 13 jaar na GTA V
Bijna 8 jaar na RDR2
"Ze doen er altijd lang over..."
![]()
Krijg je ervan als je veel te veel tijd in GTA Online steekt.
Tot en met GTA V kreeg je gewoon regelmatig verschillende Rockstar games.
Die enge griezel heeft met zijn nare stukjes over dit soort dingen de industrie verneukt.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:47 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ze zijn gestopt met crunchen na RDR2 volgens Jason S
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:30 schreef wolfrolf het volgende:
GTA
Precies. Alsof een ander was gestopt met online terwijl het een miljard per jaar binnen haaltquote:Op maandag 5 mei 2025 14:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
GTA online was gewoon een financiële beslissing, daar konden ze met relatief weinig inspanning bakken met geld mee binnen slepen
Je zou toch denken dat ze het op een gegeven moment wel beu zijn met al die bakken met geld binnenharkenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:39 schreef rival het volgende:
[..]
Precies. Alsof een ander was gestopt met online terwijl het een miljard per jaar binnen haalt
Wel godverregodverrequote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat ze het op een gegeven moment wel beu zijn met al die bakken met geld binnenharken
Dat is mijn doel helemaal niet. Hoe dom moet je wel niet zijn om dat uit dit hele verhaal te halen?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:40 schreef rival het volgende:
[..]
Hoe triest is je leven buiten Fok! als dit je doel is in een game topic?
Wat is dan je 'doel'???quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:28 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dat is mijn doel helemaal niet. Hoe dom moet je wel niet zijn om dat uit dit hele verhaal te halen?
Gta 5 een kutspelquote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:42 schreef augurk2025 het volgende:
San Andreas is nog altijd de beste GTA.
gta 5 is gewoon een kutspel maar een melkkoe dus logisch dat ze zo lang daarmee doorgingen.
Benieuwd naar gta 6.
Hoe je als kutspel toch het op 1 na best verkochte spel ooit kan wordenquote:
Ik reageer op die jan tosti die blijkbaar op mij reageert omdat hij niet tegen een andere mening kan en dan ben ik aan het zuigen ja?quote:
Goed sfeertje wel, beetje een combo van Vice City en IVquote:
quote:Vice City, USA.
Jason and Lucia have always known the deck is stacked against them. But when an easy score goes wrong, they find themselves on the darkest side of the sunniest place in America, in the middle of a criminal conspiracy stretching across the state of Leonida — forced to rely on each other more than ever if they want to make it out alive.
Meeting Lucia could be the best or worst thing to ever happen to him. Jason knows how he'd like it to turn out but right now, it's hard to tell.
quote:Jason Duval
Jason wants an easy life, but things just keep getting harder.
Jason grew up around grifters and crooks. After a stint in the Army trying to shake off his troubled teens, he found himself in the Keys doing what he knows best, working for local drug runners. It might be time to try something new.
https://www.rockstargames.com/VIquote:Lucia Caminos
Lucia’s father taught her to fight as soon as she could walk.
Life has been coming at her swinging ever since. Fighting for her family landed her in the Leonida Penitentiary. Sheer luck got her out. Lucia’s learned her lesson — only smart moves from here.
More than anything, Lucia wants the good life her mom has dreamed of since their days in Liberty City — but instead of half-baked fantasies, Lucia is prepared to take matters into her own hands.
Fresh out of prison and ready to change the odds in her favor, Lucia’s committed to her plan — no matter what it takes.
2nd that.quote:
Apply's to more places, he fok!quote:The psychopaths are in charge. Get used to it.
Ik wilde je al roepen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:23 schreef Scrummie het volgende:
Tering, dat ziet er weer goed uit zeg.
Zoveel detailsKleine dieren, vogels. Genot.
Of in-engine, er staat iig ''captured on PS5'' dus het zullen wel PS5 Pro beelden zijn gok ik.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:54 schreef Gunner het volgende:
Is dit nu in-game footage? ziet er wat te goed uit daarvoor
Mount Kalaga place to be.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:16 schreef Rodgrod het volgende:
De nieuwe content op de website is echt gaaf
Nah, je bent gewoon hersenloos.quote:
Nog een jaarquote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
Nu ben ik nog veeeeeeeeel meer salty over de delay![]()
![]()
![]()
Heerlijke pic uit het dagelijks leven ook dit hoor.quote:
Zeik niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
Nu ben ik nog veeeeeeeeel meer salty over de delay![]()
![]()
![]()
Jaquote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:54 schreef Gunner het volgende:
Is dit nu in-game footage? ziet er wat te goed uit daarvoor
Bohquote:
Bruhquote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:51 schreef Evangelion het volgende:
De story, missies en de personages in GTA V waren slecht.
De meeste mensen spelen echter alleen free roam of online.
Fout, zie RDR2 trailers. Gameplay ziet er beter uit dan de trailers.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Maar geen gameplay. Dat ziet er niet vaak zo goed uit.
Benieuwd of Microsoft nog met een nieuwe consolegeneratie komt voor die tijd.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:05 schreef StateOfMind het volgende:
Ik denk dat Sony volgend jaar rond de release heel wat PS5 Pro's gaat verkopen.
Sowieso 1 voor mij.
Sowieso niet voor mei 2026.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd of Microsoft nog met een nieuwe consolegeneratie komt voor die tijd.
Eind 2026 las ik op Gamer.nl.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Sowieso niet voor mei 2026.
Dat wordt op zijn vroegst 2027, zo las ik vorige maand.
Dat is letterlijk nergens op gebaseerd. De game gaat geen 100 euro kosten.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Eind 2026 las ik op Gamer.nl.
Game zelf zal ook wel minstens 100 piek gaan kosten, ik ga vast sparen
Nee honderd piek anders geen game!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:23 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat is letterlijk nergens op gebaseerd. De game gaat geen 100 euro kosten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De beste Xbox die je kan kopen is een PS5 Pro.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd of Microsoft nog met een nieuwe consolegeneratie komt voor die tijd.
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee honderd piek anders geen game!Haha nice Flodder is altijd +1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
2 miljard aan ontwikkelingskosten en het feit dat ze kunnen vragen wat ze willen omdat mensen de game toch wel kopen?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:23 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat is letterlijk nergens op gebaseerd. De game gaat geen 100 euro kosten.
Ook 2 miljard is nergens op gebaseerd. Daar zijn geen bevestigde bronnen van.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:37 schreef Elan het volgende:
[..]
2 miljard aan ontwikkelingskosten en het feit dat ze kunnen vragen wat ze willen omdat mensen de game toch wel kopen?
Ja jij had het gister al door natuurlijk, gister die halve maanquote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:43 schreef Rnie het volgende:
DE MAAN STOND GOED!
IK HERHAAL
DE MAAN STOND GOED!
Inmiddels 18.298.244 weergaven, 4 uur geledenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:41 schreef Zipportal het volgende:
9.446.835 weergaven 2 uur geleden
IT'S OVER 9000
Niemand heeft het officieel gezegd maar je kan het zelf wel bedenken onder de huidige inflatie.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:40 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ook 2 miljard is nergens op gebaseerd. Daar zijn geen bevestigde bronnen van.
Waarom dan niet 200?
(hint, Rockstar heeft er meer baat bij als meer mensen het dag 1 kopen. 70 is gewoon een normale prijs en dat zal die dan ook kosten, met uitzondering van enige special editions).
Wilde, domme verhalen die uit context worden gegrepen.
Niemand heeft ooit gezegd, GTA gaat 100 dollar kosten. Niemand van Rockstar of TakeTwo. Weet je wie dat wel heeft gezegd? Een analyst van de industrie, die aangaf dat veel bedrijven het graag zouden zien dat Rockstar het voortouw neemt en GTA6 100 dollar maakt, zodat andere publishers dit ook kunnen doen.
Dus letterlijk 0,0 waarde.
Nintendo zijn een stel greedy bastards. Want ze weten dat Nintendo fans morons zijn die sowieso geld over de balk smijten. 90 euro voor een fysieke Mario Kart hahahaha flikker toch op. De casuals gaan dat er ook niet voor neertellen zodat hun kindje met de nieuwe Switch aan de slag kan.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Niemand heeft het officieel gezegd maar je kan het zelf wel bedenken onder de huidige inflatie.
70 euro is allang geen normale prijs meer.
Nintendo heeft zijn prijzen ook al omhoog gegooid voor nieuwe games fysiek en digitaal. En dan denk je dat eentje die die pas volgend jaar uitkomt en iedereen voor in de rij zal liggen'gewoon' 70 piek blijft?
Wishful thinking.
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:43 schreef Rnie het volgende:
DE MAAN STOND GOED!
IK HERHAAL
DE MAAN STOND GOED!
na die gta6 trailer doet dit denken aan ps2 era lolquote:
Waarom? Rdr2 trailer ziet er uitzoals de gamequote:Op dinsdag 6 mei 2025 20:37 schreef Document1 het volgende:
Die trailer is welhelaas wordt de werkelijkheid waarschijnlijk
Beter zelfs. Zelfde voor V. Michael lijkt een crackhead in de trailer.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 20:37 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarom? Rdr2 trailer ziet er uitzoals de game
Ja bizar he?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 20:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
na die gta6 trailer doet dit denken aan ps2 era lol
Kijk, ik ben wel een van die figuren die diep teleurgesteld is in V. Ik vind de uitwerking van 3 speelbare karakters maar meh en het feit dat er nooit DLC is geweest voor de SP vind ik persoonlijk de grootste middelvinger die ze fans van het eerste uur konden geven. De trailer van V was ookquote:Op dinsdag 6 mei 2025 20:37 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarom? Rdr2 trailer ziet er uitzoals de game
Ben ik het totaal niet mee eens. In mijn ogen een van de beste games ever! Verhaal, graphicks ( wat Rockstar destijds nog uit de xbox 360 kon persen ) 3 personages, de Heists.. en dan nog de online mode en vooral de Heists online missies ( al kwamen die wel erg laat ) Het aantal uren die ik in die game heb zitten. En dan nog eens de xbox one upgrade waar ik toch weer 60 euro voor ging neerleggen.... ach al kost deze game 100 euro, hij komt zeker dag 1.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:11 schreef Document1 het volgende:
[..]
Kijk, ik ben wel een van die figuren die diep teleurgesteld is in V. Ik vind de uitwerking van 3 speelbare karakters maar meh en het feit dat er nooit DLC is geweest voor de SP vind ik persoonlijk de grootste middelvinger die ze fans van het eerste uur konden geven. De trailer van V was ookmaar uiteindelijk viel het spel gewoon tegen.
Dat mag en velen zijn het met je eens.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:17 schreef egelhond het volgende:
[..]
Ben ik het totaal niet mee eens. In mijn ogen een van de beste games ever! Verhaal, graphicks ( wat Rockstar destijds nog uit de xbox 360 kon persen ) 3 personages, de Heists.. en dan nog de online mode en vooral de Heists online missies ( al kwamen die wel erg laat ) Het aantal uren die ik in die game heb zitten. En dan nog eens de xbox one upgrade....
31 miljoen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Inmiddels 18.298.244 weergaven, 4 uur geleden
Het is niet een of andere analist het is de algemene consensus onder deskundigen dat als er 1 nou game is die het prijsniveau omhoog kan stuwen het GTA6quote:Op dinsdag 6 mei 2025 20:12 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nintendo zijn een stel greedy bastards. Want ze weten dat Nintendo fans morons zijn die sowieso geld over de balk smijten. 90 euro voor een fysieke Mario Kart hahahaha flikker toch op. De casuals gaan dat er ook niet voor neertellen zodat hun kindje met de nieuwe Switch aan de slag kan.
En ja. Want Online gaat hun het meeste geld opleveren, en mensen moeten goedkoop in online kunnen komen.
Nogmaals de enige die heeft gezegd dat GTA 6 gaat komen is 1 of andere fucking analyst. Who cares dude, letterlijk gebaseerd op niks.
Ga je echt 100 euro betalen voor een spelquote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is niet een of andere analist het is de algemene consensus onder deskundigen dat als er 1 nou game is die het prijsniveau omhoog kan stuwen het GTA6
is. En nu is Nintendo ze al voor gegaan plus de game komt pas volgend jaar uit
Ze gaan geen kopie minder verkopen als ze die game 100 piek maken omdat iedereen hem toch wel wil spelen. Als ze weer 200 miljoen exemplaren verkopen gaat dat dus al snel over een miljard of 6. Dat geld gaan ze echt niet laten liggen. Zoals Nintendo het kan maken om games duur te maken kan Rockstar vragen wat ze willen. Mensen betalen voor kwaliteit. .
Het is geen Ubisoft die zijn games na 2 weken al in de sale moet gooien omdat het weer eens tegenviel qua verkopen.
Ik hoop natuurlijk dat jij gelijk hebt, en wat je zegt t.a.v. online en dat ze meer sharkcards willen slijten zit er wel wat in maar ik vermoed dat ze beide aspecten gaan uitmelken tot de max.quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ga je echt 100 euro betalen voor een spelcmon bro, ik vind dat echt zwaar zwak als je dan toch overstag gaat, terwijl je weet dat je gewoon genaaid word.
Net zoals met die Nintendo fans die Mario Kart voor 90 euro gaan kopen.
Dit spel gaat geen 100 euro kosten, mark my words.
Het is wel alsof sommige mensen WILLEN dat het 100 euro gaat kosten
Als je inflatie meerekent zou GTA5 nu ook 90 euro kosten, nou nou nou!quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ga je echt 100 euro betalen voor een spelcmon bro, ik vind dat echt zwaar zwak als je dan toch overstag gaat, terwijl je weet dat je gewoon genaaid word.
Net zoals met die Nintendo fans die Mario Kart voor 90 euro gaan kopen.
Dit spel gaat geen 100 euro kosten, mark my words.
Het is wel alsof sommige mensen WILLEN dat het 100 euro gaat kosten
70/80? Ben je een mega speedrun van plan danquote:Op woensdag 7 mei 2025 01:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik hoop natuurlijk dat jij gelijk hebt, en wat je zegt t.a.v. online en dat ze meer sharkcards willen slijten zit er wel wat in maar ik vermoed dat ze beide aspecten gaan uitmelken tot de max.
En ja ik zou persoonlijk ook zo 100 betalen, 150 ook omdat die game zo gruwelijk gaat worden. Zelfde met Mario Kart. Ik wil dat gewoon hebben omdat het een dikke game is.
En we worden overal genaaid toch? De Xboxen ook weer zomaar 100 piek duurder, alsof het allemaal niks is.
Aan de andere kant betaalden we voor Streetfighter op de SNES ook al 200 gulden in de SNES era, ga dat eens omrekenen plus inflatie dan kostte die destijds ook al 250 euro.
Vind het persoonlijk niet erg als goede games duur zijn want je gaat er zo met gemak 70/80 uur in steken.
We hebben het er wel over na het zien van de echte gameplay trailers wat voor mij is wat we nu gezien hebben dat niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Fout, zie RDR2 trailers. Gameplay ziet er beter uit dan de trailers.
Precies dit.quote:Op woensdag 7 mei 2025 01:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik hoop natuurlijk dat jij gelijk hebt, en wat je zegt t.a.v. online en dat ze meer sharkcards willen slijten zit er wel wat in maar ik vermoed dat ze beide aspecten gaan uitmelken tot de max.
En ja ik zou persoonlijk ook zo 100 betalen, 150 ook omdat die game zo gruwelijk gaat worden. Zelfde met Mario Kart. Ik wil dat gewoon hebben omdat het een dikke game is.
En we worden overal genaaid toch? De Xboxen ook weer zomaar 100 piek duurder, alsof het allemaal niks is.
Aan de andere kant betaalden we voor Streetfighter op de SNES ook al 200 gulden in de SNES era, ga dat eens omrekenen plus inflatie dan kostte die destijds ook al 250 euro.
Vind het persoonlijk niet erg als goede games duur zijn want je gaat er zo met gemak 70/80 uur in steken.
Volgens mij staat Rockstar er om bekend dat trailers niet oppimpen maar dat het altijd gaat om de engine zelf.quote:Op woensdag 7 mei 2025 08:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
We hebben het er wel over na het zien van de echte gameplay trailers wat voor mij is wat we nu gezien hebben dat niet.
Waar ik meer aan irriteer is aan die games waar je continue content packs voor moet kopen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:22 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Precies dit.
Ik betaal niet voor elk spel 100 euro. Maar een spel die het waard is en waar echt veel moeite in gestoken is?
Geen probleem.
Omgerekend 1 euro per uur vermaak (waarschijnlijk speel ik hem meer dan 100 uur dus nog goedkoper).
Koekoekquote:Op woensdag 7 mei 2025 06:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
zelfs als het 500 euro zou kosten zou ik daar geen enkele moeite mee hebben.
Die prijzen van Nintendo zijn wel aardig belachelijk, die kunnen niet schuilen achter het argument dat er zoveel meer development in die games zit of zo.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is niet een of andere analist het is de algemene consensus onder deskundigen dat als er 1 nou game is die het prijsniveau omhoog kan stuwen het GTA6
is. En nu is Nintendo ze al voor gegaan plus de game komt pas volgend jaar uit
Ze gaan geen kopie minder verkopen als ze die game 100 piek maken omdat iedereen hem toch wel wil spelen. Als ze weer 200 miljoen exemplaren verkopen gaat dat dus al snel over een miljard of 6. Dat geld gaan ze echt niet laten liggen. Zoals Nintendo het kan maken om games duur te maken kan Rockstar vragen wat ze willen. Mensen betalen voor kwaliteit. .
Het is geen Ubisoft die zijn games na 2 weken al in de sale moet gooien omdat het weer eens tegenviel qua verkopen.
Het is per definitie geen gameplay want gameplay zou een third-person view zijn van Jason of Lucia waarbij zichtbaar input gegeven wordt aan het speelbare personage. Maar het is wél ingame footage, net zoals eerdere trailers, waarbij Rockstar op puike wijze met slim camerawerk en "slice of life" animaties een cinematic spektakel neerzet.quote:Op woensdag 7 mei 2025 08:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
We hebben het er wel over na het zien van de echte gameplay trailers wat voor mij is wat we nu gezien hebben dat niet.
Precies! In mijn beleving zijn de cut-scene trailers toch wat minder dan de gameplay. Neemt niet weg dat ik er wel hoge verwachtingen van heb.quote:Op woensdag 7 mei 2025 10:24 schreef 2dope het volgende:
Het is per definitie geen gameplay want gameplay zou een third-person view zijn
quote:Op woensdag 7 mei 2025 06:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
70/80? Ben je een mega speedrun van plan dan
GTA V kwam 1,5 jaar later, RDR2 kwam een jaar later dus VI een half jaar?quote:Op woensdag 7 mei 2025 10:31 schreef 2dope het volgende:
Vraag blijft natuurlijk ook wanneer de PC-versie komt. Bij GTA IV was dat pas anderhalf jaar na console releaseDie games zijn zo heerlijk te modden
Wat is belachelijk? Mensen betalen het er voor. Het argument voor hun is wij leveren kwaliteit en kwaliteit is duur.quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die prijzen van Nintendo zijn wel aardig belachelijk, die kunnen niet schuilen achter het argument dat er zoveel meer development in die games zit of zo.
Ik denk dat we qua graphics echt kunnen verwachten dat het er zo uitziet. Alle trailers van "3D" GTA-games waren in-game footage. RDR2 was absurd mooi en die game is 7 jaar oud, de doorontwikkeling van de RAGE-engine van R* heeft sindsdien echt niet stilgestaan. Maar het blijven inderdaad (in-game, non-prerendered) cut-scenes wat het doortrekken naar gameplay wat lastiger maakt.quote:Op woensdag 7 mei 2025 10:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Precies! In mijn beleving zijn de cut-scene trailers toch wat minder dan de gameplay. Neemt niet weg dat ik er wel hoge verwachtingen van heb.
Dus omdat mensen geen standaarden hebben en klaarliggen om geneukt te worden is het goed?quote:Nogmaals je kan het duur vinden maar mensen hebben het er voor over.
Fingers crossed daddy. Jij bent geen pc-gamert of wel? Ik zie mezelf GTA VI ook wel weer 3x aanschaffen uiteindelijk, GTA V volgens mij 4 keer gekocht door de jaren heenquote:Op woensdag 7 mei 2025 10:38 schreef Drankster het volgende:
[..]
GTA V kwam 1,5 jaar later, RDR2 kwam een jaar later dus VI een half jaar?
De enige reden waarom Nintendo die prijzen omhoog gooit is omdat men het toch wel neerlegt, en dat vind ik belachelijk. ITT bij GTA 6 waar je een enorm verschil ziet met het voorgaande deel, met een enorm lang ontwikkeltraject.quote:Op woensdag 7 mei 2025 10:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is belachelijk? Mensen betalen het er voor. Het argument voor hun is wij leveren kwaliteit en kwaliteit is duur.
Uit onderzoek van Bloomberg blijkt dat als er onverhoopt een recessie uitbreekt mensen zo'n beetje als allerlaatste gaan bezuinigen op entertainment.
Je ziet ook dat zo'n EA FC wat eigenlijk gewoon een jaarlijkse update is qua gameplay van zijn voorganger en wat qua verdienmodel 90% leunt op Ultimate Team alsnog al 80 euro kost. Nogmaals je kan het duur vinden maar mensen hebben het er voor over. Daarbij zie ff hoe duur al het andere in je leven is geworden de afgelopen 5 jaar. Is het dan echt onrealistisch wat ze vragen?
Niet meer. Tot 2015 ergens wel maar dat was me echt te veel gedoe met drivers die niet werkte (AMD Radeon HD xxxx hell). Het was te veel tweaken, ik wilde gewoon plug and play. Skyrim modden tot je PC niet meer kon was wel echt leuk.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:06 schreef 2dope het volgende:
ger crossed daddy. Jij bent geen pc-gamert of wel? Ik zie mezelf GTA VI ook wel weer 3x aanschaffen uiteindelijk, GTA V volgens mij 4 keer gekocht door de jaren heen
Grappig exact zelfde hier, ik ben zo rond 2005 gestopt met gamen, en tijdens Pandemie weer een fatsoenlijke PC gekocht en idd GTA V helemaal stuk gespeelt, de SP is bij GTA idd niet zo heel lastig, zelfs voor een matige players zoals ikquote:Op woensdag 7 mei 2025 10:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Story ben je op zich wel snel klaar mee.
Online ga ik hoe gruwelijk de game ook is nooit meer zoveel tijd in steken als in V.
Tenzij er weer een pandemie uitbreekt, dan heel misschien. Qua gaming was dat wel zo'n beetje m'n go to samen met Warzone.
Omdat de game al relatief lang bestond was die toen al enorm uitgebreid met updates in de vorm van extra heists, auto's en jobs. Lijkt me sterk dat de VI al direct start met zo mega veel content. Vond het vooral leuk om alles te hebben (Nachtclub, bunker, Facility, Autoshop, motorclub etc) en natuurlijk de dure auto's.
Lekker makkelijk geredeneerd.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
De enige reden waarom Nintendo die prijzen omhoog gooit is omdat men het toch wel neerlegt, en dat vind ik belachelijk. ITT bij GTA 6 waar je een enorm verschil ziet met het voorgaande deel, met een enorm lang ontwikkeltraject.
Precies. Het heeft niks met 'kwaliteit' of 'inflatie' te maken.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
De enige reden waarom Nintendo die prijzen omhoog gooit is omdat men het toch wel neerlegt, en dat vind ik belachelijk. ITT bij GTA 6 waar je een enorm verschil ziet met het voorgaande deel, met een enorm lang ontwikkeltraject.
Nintendo heeft biljarden winst gemaakt se afgelopen jaren.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker makkelijk geredeneerd.
Het zal eerder zijn vanwege inflatie en met name sterk stijgende lonen. De meeste mensen zijn er flink op vooruit gegaan de afgelopen jaren dus dat ook binnen de creatieve sector van toepassing zijn.
En dan nog is 80 of 100 euro relatief goedkoop voor het aantal uren wat je in zo'n game stopt. Nintendo maakt net als Rockstar gewoon hele goede games over het algemeen. Niemand dwingt je ook om die games te kopen dus ik snap het hele issue niet.
Mwah, volgens mij was de prijs van een PS3 spel zo'n 20 jaar geleden ook al 60 euro. Ik heb laatste nog Kingdom Come Deliverance II op de PS5 nieuw gekocht voor 60 euro. Nog verder terug; toen ik nog een NES en SNES had betaalde ik voor mijn gevoel ook makkelijk 120 gulden voor een nieuwe game. Dat was in de jaren '80 en '90.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:27 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Precies. Het heeft niks met 'kwaliteit' of 'inflatie' te maken.
Het is graaiflatie.
Ik vind de prijzen belachelijk, en ik koop de games niet, het enige probleem dat er bestaat is dat jij die mening niet kan accepteren.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker makkelijk geredeneerd.
Het zal eerder zijn vanwege inflatie en met name sterk stijgende lonen. De meeste mensen zijn er flink op vooruit gegaan de afgelopen jaren dus dat ook binnen de creatieve sector van toepassing zijn.
En dan nog is 80 of 100 euro relatief goedkoop voor het aantal uren wat je in zo'n game stopt. Nintendo maakt net als Rockstar gewoon hele goede games over het algemeen. Niemand dwingt je ook om die games te kopen dus ik snap het hele issue niet.
Omdat ze blijkbaar goede shit maken die mensen graag willen. Je zou het misschien niet verwachten maar het is een verdienmodel wat die gamemakers hanteren, geen liefdadigheidsinstelling.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:27 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nintendo heeft biljarden winst gemaakt se afgelopen jaren.
Ze zitten idd op droog brood en verdienen het om gesteund te worden!
Weet je wat pas belachelijk is? Je druk maken over de prijzen van spullen die je überhaupt niet van plan bent te kopen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vind de prijzen belachelijk, en ik koop de games niet, het enige probleem dat er bestaat is dat jij die mening niet kan accepteren.
Je mening geven <> je druk makenquote:Op woensdag 7 mei 2025 12:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet je wat pas belachelijk is? Je druk maken over de prijzen van spullen die je überhaupt niet van plan bent te kopen.
Ze zijn zo lang 60 euro geweest omdat de investeerders en aandeelhouders een gouden hart hebben en je aan je piemel kriebelen eerlijk waar.quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Uiteindelijk bepaalt de markt of de prijzen te hoog zijn. Als de verkoopvolumes op peil blijven dan is de prijs kennelijk niet te hoog.
Ik kan me herinneren in de jaren '90 220 gulden te hebben betaald voor Nintendo 64 games gemaakt door teams van 15/ 20 man. Ik zou het dus niet raar vinden om anno 2025 ¤ 80/ ¤ 100 te moeten betalen voor een AAA game. Het is eerder een wonder dat de prijs zo lang ¤ 60 is geweest.
Een SNES catridge was hartstikke duur om te produceren, daarnaast kreeg je een kartonnen doosje , en een volledig kleuren boekje. De games industrie was velen malen kleiner dus om toen winstgevend te zijn moest het ook duur zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij was de prijs van een PS3 spel zo'n 20 jaar geleden ook al 60 euro. Ik heb laatste nog Kingdom Come Deliverance II op de PS5 nieuw gekocht voor 60 euro. Nog verder terug; toen ik nog een NES en SNES had betaalde ik voor mijn gevoel ook makkelijk 120 gulden voor een nieuwe game. Dat was in de jaren '80 en '90.
Dat games nu langzaam iets duurder worden is haast onvermijdelijk denk ik.
Ze verkopen tegenwoordig wel veel meer games dan vroeger. Mario Kart voor de SNES is minder dan 10 miljoen keer verkocht, terwijl Mario Kart 8 voor de Switch 75 miljoen keer is verkocht.quote:Op woensdag 7 mei 2025 13:07 schreef Gunner het volgende:
Volgens mij was al bewezen dat games in de SNES-jaren (met idd 120 gulden) met inflatie meegerekend wel duurder waren dan nu.
Wat snap jij niet aan marktwerking?quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:06 schreef MMaRsu het volgende:
Dus omdat mensen geen standaarden hebben en klaarliggen om geneukt te worden is het goed?
Beetje dit idee. Ja 80 euro ipv 60 is veel maar op je hele financiele plaatje maakt het weinig uit als volwassene.quote:Op woensdag 7 mei 2025 13:09 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind de games die ik koop over het algemeen niet duur, maar ik koop over het algemeen ook games waar ik maanden of jaren mee doe. Dus als GTA5 100 euro zou kosten, zou ik daar niet zo veel moeite mee hebben, want een hobby die 15 cent per uur kost is een no brainer. Maar dingen duurder maken terwijl de miljarden tegen de plinten klotsen lijkt me wel onnodig.
Lijkt me stug dat het puur in het productieproces zat want je had toen al op de zwarte markt zat nepperds en multicarts die maar een tientje kostten. En van Mario World zijn er ook tientallen miljoenen exemplaren verkocht . Gaming was toen allang geen niche meer.quote:Op woensdag 7 mei 2025 13:01 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Een SNES catridge was hartstikke duur om te produceren, daarnaast kreeg je een kartonnen doosje , en een volledig kleuren boekje. De games industrie was velen malen kleiner dus om toen winstgevend te zijn moest het ook duur zijn.
Totaal niet vergelijkbaar.
De games industrie is nu zoveel groter en winstgevender, en publishers halen miljarden binnen.
Dus waarom moeten de prijzen omhoog?
"AMD Radeon HD"quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:12 schreef Drankster het volgende:
[..]
Niet meer. Tot 2015 ergens wel maar dat was me echt te veel gedoe met drivers die niet werkte (AMD Radeon HD xxxx hell). Het was te veel tweaken, ik wilde gewoon plug and play. Skyrim modden tot je PC niet meer kon was wel echt leuk.
Nu PS5 Pro en een Series X. Zit wel aan een Steamdeck te denken voor de cozy games en emulaten.
Kromme vergelijking die geen hout snijdtquote:Op woensdag 7 mei 2025 14:26 schreef raptorix het volgende:
Ik snap ook niet waarom 100 euro duur is voor een game, een kaartje voor bioscoop, is 15 euro, kortom ongeveer 7 keer de prijs voor een game, waar je veel langer plezier aan hebt, en veel duurder is om te produceren.
Zegt ie met het het huidige driver debacle bij Nvidiaquote:Op woensdag 7 mei 2025 15:14 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
"AMD Radeon HD"
Ja, daar heb je het al. Volgende keer gewoon Nvidia kopen en je hebt geen driver issues meer.
Dat waren carts die in vele gevallen gewoon rotzooi waren.quote:Op woensdag 7 mei 2025 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me stug dat het puur in het productieproces zat want je had toen al op de zwarte markt zat nepperds en multicarts die maar een tientje kostten. En van Mario World zijn er ook tientallen miljoenen exemplaren verkocht . Gaming was toen allang geen niche meer.
Ter vergelijking ik speel wel eens Evercade, fysieke cartridges kosten anno 2025 ca 20 euro komen met papieren manual en niet zelden wat snuisterijen.
Als Nintendo ooit greedy was dan was het wel in de SNES era.
Oke ja dan upgrade je je drivers niet? Ik heb geen enkele problemen met mijn 3070. Zit je op een stabiele driver waarom dan updaten.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:17 schreef Divje het volgende:
[..]
Zegt ie met het het huidige driver debacle bij Nvidia
Omdat Nvidia nog wel eens achteraf wat extra opties of ondersteuning geeft voor nieuwe shit. Maar dat was het punt nietquote:Op woensdag 7 mei 2025 15:18 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Oke ja dan upgrade je je drivers niet? Ik heb geen enkele problemen met mijn 3070. Zit je op een stabiele driver waarom dan updaten.
Ik heb nog nooit driver issues gehad met een nvidia product.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:21 schreef Divje het volgende:
[..]
Omdat Nvidia nog wel eens achteraf wat extra opties of ondersteuning geeft voor nieuwe shit. Maar dat was het punt nietDriver issues associëren met alleen AMD is zó 2010.
En waarom niet?quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:16 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Kromme vergelijking die geen hout snijdt
Nee Evercade produceert nieuwe fysieke cartridges veelal met retro en indie-titels die ze voor rond de 20 euro verkopen in de huidige markt. Ook voor een relatief publiek logischerwijs. Veel kleiner dan Nintendo destijds, en toch kunnen ze de prijs zo laag houden.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:18 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat waren carts die in vele gevallen gewoon rotzooi waren.
Dat het nu oude zooi is en je er 20¤ voor betaald zegt niks over dat het toen duur was.
Je kan ook een boek kopen en dat 1000 x uitlezen, moet een game dan net zo duur zijn als een boek?quote:
Ahh op die fiets. Ja oké maar die cartridges zullen anno 2025 wel hoedkoper zijn om te maken dan toen de techniek nog nieuw was :pquote:Op woensdag 7 mei 2025 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee Evercade produceert nieuwe fysieke cartridges veelal met retro en indie-titels die ze voor rond de 20 euro verkopen in de huidige markt. Ook voor een relatief publiek logischerwijs. Veel kleiner dan Nintendo destijds, en toch kunnen ze de prijs zo laag houden.
Ik koop ook wel eens Switch-games via Strictly Limited dat zijn gelimiteerde uitgaven vaak voor rond de 30 euro (als je geen gekke collectorsbox koopt) met een manual en zo dus dat is amper de helft van een BOTW of GTA.
Geen idee hoe dat vroeger precies zat maar het lijkt er op dat je voornamelijk voor het productieproces moet lappen, en de licentie.
Nee maar een Game als GTA heeft ook een online versie met continue nieuwe updates waar je vrijwel onbeperkt plezier hebt, ik vind dat dan echt niet duur.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:43 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Je kan ook een boek kopen en dat 1000 x uitlezen, moet een game dan net zo duur zijn als een boek?
Ja en de distributie ook waarschijnlijk. Wat ik zie van oude foldertje op Reddit waren de toptitels voor de SNES rond de 60 dollar in de VS, maar de dollar was destijds ook wel een stuk sterker dus hoge wisselkoers.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:44 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ahh op die fiets. Ja oké maar die cartridges zullen anno 2025 wel hoedkoper zijn om te maken dan toen de techniek nog nieuw was :p
Waarom maken ze het dan niet 1000¤?quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee maar een Game als GTA heeft ook een online versie met continue nieuwe updates waar je vrijwel onbeperkt plezier hebt, ik vind dat dan echt niet duur.
Gaat gewoon 70¤ kosten, mark my words.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:00 schreef Durmada het volgende:
Ze moeten het gewoon 30¤ maken anders wordt de hardwerkende Nederlander weer snoeihard en genaaid en krijgen bedrijven als rockstar al het geld.
Veel mensen spelen alleen de SP en houden zich niet bezig met online tho.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee maar een Game als GTA heeft ook een online versie met continue nieuwe updates waar je vrijwel onbeperkt plezier hebt, ik vind dat dan echt niet duur.
Geen idee, ook voor 1000 euro zou ik het wel kopen trouwens.quote:
Zoals al vaker gezegd in het topic, als je het niet waard vind dan koop je het niet, ook al gezegd dat als je de inflatie en de lange ontwikkelkosten meerekent dat het echt niet heel erg duur is.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Veel mensen spelen alleen de SP en houden zich niet bezig met online tho.
Dat vind ik ook ja. En dan vaak ook nog eens in stadions ofzo, dat je niks ziet en tussen 80000 anderen staat. Ik heb eens 80 euro betaald om met 250 anderen naar Bob Dylan te luisteren, dat vond ik al een beetje overdreven.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd in het topic, als je het niet waard vind dan koop je het niet, ook al gezegd dat als je de inflatie en de lange ontwikkelkosten meerekent dat het echt niet heel erg duur is.
Ik vind het veel onbegrijpelijker dat mensen 160 euro voor een concert uitgeven.
Het is niet aan de consument om 'rekening te houden met een lange ontwikkeltijd'.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd in het topic, als je het niet waard vind dan koop je het niet, ook al gezegd dat als je de inflatie en de lange ontwikkelkosten meerekent dat het echt niet heel erg duur is.
Ik vind het veel onbegrijpelijker dat mensen 160 euro voor een concert uitgeven.
Mjah Bob Dylan is natuurlijk wel buitencategorie die je misschien 1 keer in je leven krijgt, maar goed nog steeds veel geld, mijn partner gaat volgende maand naar Robbie Williams voor 140 euro, dat vind ik ook nogal overdreven.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:14 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat vind ik ook ja. En dan vaak ook nog eens in stadions ofzo, dat je niks ziet en tussen 80000 anderen staat. Ik heb eens 80 euro betaald om met 250 anderen naar Bob Dylan te luisteren, dat vond ik al een beetje overdreven.
Ja, dat vind ik ook wat te gek, maar goed, moeten mensen natuurlijk zelf weten. Mijn vrouw heeft eens 200 euro uitgegeven om Beyonce te zien. Tenminste, op 100 meter afstand. Daar snap ik niks van.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah Bob Dylan is natuurlijk wel buitencategorie die je misschien 1 keer in je leven krijgt, maar goed nog steeds veel geld, mijn partner gaat volgende maand naar Robbie Williams voor 140 euro, dat vind ik ook nogal overdreven.
Ik ben maar 1 keer naar een concert geweestquote:Op woensdag 7 mei 2025 16:21 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook wat te gek, maar goed, moeten mensen natuurlijk zelf weten. Mijn vrouw heeft eens 200 euro uitgegeven om Beyonce te zien. Tenminste, op 100 meter afstand. Daar snap ik niks van.
Je moet nooit je idolen live zien, heb ik geleerd, Bob Dylan was daar ook weer een goed voorbeeld van. Het was een enorm slecht optreden, hij kon amper articuleren. Ik ben gewoon blij dat ik nooit Bowie live heb kunnen zien, nu blijft de magie tenminste intact.
Alsof het echt veel uitmaakt, spel gaat waarschijnlijk wel 79 of 89 euro kosten. Consumenten kopen het toch wel.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:16 schreef MMaRsu het volgende:
Maar nogmaals, de game gaat geen 100¤ kosten. Dus de discussie is nutteloos.
Ik vind het alleen raar dat mensen staan te popelen om het wel te betalen 🤣
Concerten zijn tegenwoordig halve play ack shows helaas.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:21 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook wat te gek, maar goed, moeten mensen natuurlijk zelf weten. Mijn vrouw heeft eens 200 euro uitgegeven om Beyonce te zien. Tenminste, op 100 meter afstand. Daar snap ik niks van.
Je moet nooit je idolen live zien, heb ik geleerd, Bob Dylan was daar ook weer een goed voorbeeld van. Het was een enorm slecht optreden, hij kon amper articuleren. Ik ben gewoon blij dat ik nooit Bowie live heb kunnen zien, nu blijft de magie tenminste intact.
Plus dat Rockstar er online ook wel 30 miljard aan gaat verdienen, als het al niet meer is, bovendien kunnen ze deze engine waarschijnlijk nog wel zo een 5-10 jaar gebruiken voor een serie aan andere games.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof het echt veel uitmaakt, spel gaat waarschijnlijk wel 79 of 89 euro kosten. Consumenten kopen het toch wel.
Ieder zijn/haar ding toch?
Nogmaals: marktwerking. Als ze er een prijskaartje van ¤ 1000 aan zouden hangen dan verkopen ze dusdanig weinig eenheden dat het geld kost. Voor ¤ 100 laat aan het eind van de dag niemand de game liggen.quote:
Omdat dan alle publishers denken ja dat kunnen wij ook?quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:51 schreef Nober het volgende:
Wat is nou 60, 80, 100, 300 euro in 14 jaar. Typisch Nederlands gezeik. Wil je je geld mee de kist in nemen?
FIFA en COD moet je niet vergeten.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:01 schreef Rnie het volgende:
Ik vraag me oprecht af wat het percentage, van de huis tuin en keuken 30 plusser, is die aan online gamen doet.
Zit ineens te denken dat GTA V ook nog een PS3 game was. Moet je nagaan hoelang die game al mee gaatquote:Op woensdag 7 mei 2025 11:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij was de prijs van een PS3 spel zo'n 20 jaar geleden ook al 60 euro. Ik heb laatste nog Kingdom Come Deliverance II op de PS5 nieuw gekocht voor 60 euro. Nog verder terug; toen ik nog een NES en SNES had betaalde ik voor mijn gevoel ook makkelijk 120 gulden voor een nieuwe game. Dat was in de jaren '80 en '90.
Dat games nu langzaam iets duurder worden is haast onvermijdelijk denk ik.
Deze is ook nicequote:
Iets minder upscale, iets betere textures wellicht. De Pro staat niet zover van base PS5 af, en de CPU is gelijk.quote:
Kan me nog goed herinneren toen ik voor het eerst de GTA6 trailer zag. Ik was 5 jaar en we hadden net een Commodore 64 aangeschaft. Ik had toen geen idee dat het 37 jaar later op een Playstation 5 uit zou komen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:33 schreef Momo het volgende:
Nee niet echt, 13 jaar doen over een game zou niet een goede norm zijn. Stel dat die ontwikkeling doorzet en GTA 7 pas weer 25 jaar later zou komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk zit er minder tijd tussen GTA6 en GTA7. Dan kan ik het misschien in mijn leven nog spelen.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Ingame he, dus niet eens in-engine ofzo.quote:
Onder welke steen leef jij je hele leven al joh.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:16 schreef MMaRsu het volgende:
Het is niet aan de consument om 'rekening te houden met een lange ontwikkeltijd'.
Dat is toch aan Rockstar zelf?
Daarnaast wat heb ik met inflatie te maken als de miljarden tegen de plinten klotsen bij Rockstar?
Waar heb je het overquote:Op donderdag 8 mei 2025 09:48 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Onder welke steen leef jij je hele leven al joh.
quote:
Hou eens op appels met peren te vergelijkenquote:Op donderdag 8 mei 2025 10:41 schreef raptorix het volgende:
Nog even terugkomend op die prijzen, dat is nog niks als je dat ziet bij een spel als War Thunder, kun je welliswaar gratis spelen, maar wil je daar een vliegtuig kopen dan betaal je iets van 7 tientjes.
Werk jij?quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:41 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee het is idd aan de consument om te rekening te houden met ontwikkeltijden, grote van ontwikkelteams, marketing kosten etc.we mogen gvd blij zijn dat ze een game maken voor ons.
Je lijkt wel 12 man, wat is 100 euro nou voor een game waar men verdomme jarenlang aan gewerkt heeft, blijf anders lekker uit het topic als je het niet wilt betalen, je voegd niks toe.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:42 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hou eens op appels met peren te vergelijken
Wat heeft dit ergens mee te maken?quote:
Godsamme man fuck off clown, ik ga het spel sowieso kopen, het spel wordt geen 100¤ en er is 0,0 bron voor. Dus hou op met deze psychologische onzin om jezelf en anderen voor te bereiden op een prijs die nergens op gebaseerd is.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je lijkt wel 12 man, wat is 100 euro nou voor een game waar men verdomme jarenlang aan gewerkt heeft, blijf anders lekker uit het topic als je het niet wilt betalen, je voegd niks toe.
Mijn God, als je zo in het leven staat zal je het wel moeilijk hebben om uberhaupt dingen te kopen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:46 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wat heeft dit ergens mee te maken?
Het is niet aan de consument om een bedrijf winstgevend te maken, of om te zorgen dat er genoeg geld op de plank komt.
Dat is aan de ontwikkelaar.
Niemand is verplicht om Rockstar te steunen. Het feit dat ze games maken die met kop en schouder boven andere games uitsteken is de reden dat mensen het graag kopen.
Ik snap niet wat dat te maken heeft met de ontwikkelkosten etc. Dat is aan de uitgever/ontwikkelaar.
Waar heb je het in godsnaam over man.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn God, als je zo in het leven staat zal je het wel moeilijk hebben om uberhaupt dingen te kopen.
Dat vroeg ik niet... Werk jij?quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:46 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wat heeft dit ergens mee te maken?
Het is niet aan de consument om een bedrijf winstgevend te maken, of om te zorgen dat er genoeg geld op de plank komt.
Dat is aan de ontwikkelaar.
Niemand is verplicht om Rockstar te steunen. Het feit dat ze games maken die met kop en schouder boven andere games uitsteken is de reden dat mensen het graag kopen.
Ik snap niet wat dat te maken heeft met de ontwikkelkosten etc. Dat is aan de uitgever/ontwikkelaar.
Was een maand he vorige keer?quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:48 schreef raptorix het volgende:
Wat ik wel hoop is dat men bij de Launch ook een online versie heeft, of in ieder geval niet te lang erna
Inloggen duurde ook een maand.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:43 schreef rival het volgende:
[..]
Volgens mij was het een maand wachten na de release! Als ik het goed herinner.
Ik heb daar zelf heel weinig last van gehad gelukkig.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:51 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Inloggen duurde ook een maand.
Wat een drama was dat.
Dat heb ik weer met de story mode. Gelukkig maken ze beide hequote:Op donderdag 8 mei 2025 11:56 schreef nattermann het volgende:
Online nog nooit GTA gespeeld. Dat hele online kan me gestolen worden.
Je kunt online ook als Single Player spelen, zitten best veel missies en opdrachten in.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:56 schreef nattermann het volgende:
Online nog nooit GTA gespeeld. Dat hele online kan me gestolen worden.
Is toch niet helemaal hetzelfde met Sjakies op een vliegende brommer die raketten afschieten op alles wat beweegt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt online ook als Single Player spelen, zitten best veel missies en opdrachten in.
Nee want je kunt gewoon zelf sessie prive starten zonder dat anderen kunnen joinen, deed ik bijna altijd, of gewoon op invite only en dan leuke heists en opdrachten doen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:03 schreef Document1 het volgende:
[..]
Is toch niet helemaal hetzelfde met Sjakies op een vliegende brommer die raketten afschieten op alles wat beweegt.
En ja je kan pacifist mode aanzetten maar dat haalt die Sjakies niet uit je spel.
O ja dat is waar ook. Het is al even geleden dat ik het gespeeld heb. I stand corrected.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee want je kunt gewoon zelf sessie prive starten zonder dat anderen kunnen joinen, deed ik bijna altijd, of gewoon op invite only en dan leuke heists en opdrachten doen.
Public servers zijn doorgaans totaal verpest door Russische cheat/troll kiddos, dat iemand cheat moet hij nog zelf weten, maar die lui kunnen zelf je game laten crashen, of zoals ik een keer had toen ik een Casino heist deed ik veranderde in die grote Sinaasappel die bij het fruit tentje staat, kon ik niet meer door deuren vanwege te dikquote:Op donderdag 8 mei 2025 12:05 schreef Document1 het volgende:
[..]
O ja dat is waar ook. Het is al even geleden dat ik het gespeeld heb. I stand corrected.
Nadeel is dat je dan wel minder geld krijgt. Maar tevens is het eigenlijk de enige manier om je spullen weg te brengen zonder gegriefd te worden.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee want je kunt gewoon zelf sessie prive starten zonder dat anderen kunnen joinen, deed ik bijna altijd, of gewoon op invite only en dan leuke heists en opdrachten doen.
27 hier maar enkel een paar potjes fifa in het weekendquote:Op woensdag 7 mei 2025 19:01 schreef Rnie het volgende:
Ik vraag me oprecht af wat het percentage, van de huis tuin en keuken 30 plusser, is die aan online gamen doet.
Mjah geld was voor mij nooit zo een probleem, ik prepare de Casino Heist in een uurtje in me eentjequote:Op donderdag 8 mei 2025 12:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Nadeel is dat je dan wel minder geld krijgt. Maar tevens is het eigenlijk de enige manier om je spullen weg te brengen zonder gegriefd te worden.
Dat je überhaupt zo ontzettend kon cheaten is wel een slechte zaak natuurlijk. Ik ken iemand die was in een lobby waar hij met miljoenen cash opeens weer uit ging. (Of die verteld niet het hele verhaal, dat kan ook)quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Public servers zijn doorgaans totaal verpest door Russische cheat/troll kiddos, dat iemand cheat moet hij nog zelf weten, maar die lui kunnen zelf je game laten crashen, of zoals ik een keer had toen ik een Casino heist deed ik veranderde in die grote Sinaasappel die bij het fruit tentje staat, kon ik niet meer door deuren vanwege te dik
Ik denk best veel, vooral veel Fifa spelers als ik dat zo onder collega's hoor, ik ben zelf 52quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:01 schreef Rnie het volgende:
Komt omdat je niet op centrale servers speelt maar Peer2Peer en de code maar heel weinig valideert, dit is ook iets wat je achteraf nooit gevalideerd krijgt. Maar die miljoenen cheaters hadden ze er vrij makkelijk uit kunnen pakken, het is niet heel moeilijk om een database query te schrijven en de personenen er uit te halen die meer dan 3 miljoen per uur weten te grinden.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:13 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dat je überhaupt zo ontzettend kon cheaten is wel een slechte zaak natuurlijk. Ik ken iemand die was in een lobby waar hij met miljoenen cash opeens weer uit ging. (Of die verteld niet het hele verhaal, dat kan ook)
Mag toch hopen dat ze dat beter doen met dit nieuwe deel.
Game je nog steeds?quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk best veel, vooral veel Fifa spelers als ik dat zo onder collega's hoor, ik ben zelf 52
Ik geef zelf bijzonder weinig uit aan games, ik heb het afgelopen jaar denk ik maximaal 30 euro uitgegevenquote:Op donderdag 8 mei 2025 12:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Game je nog steeds?
Hier ook van die figuren, volwassen mannen die honderden zo niet duizenden euro's aan packs besteden omdat je dan kunt showen dat je Ronaldinho hebt![]()
GTA Online is eigenlijk hetzelfde concept maar wel ietsje meer divers en een leukere setting.
Hij typt geen gekke dingen. Verwoord het wel wat minder handig.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |