abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217509079

Geen kermis, maar Efteling voor jonge azc-bewoners Sint Annaparochie: "Uit voorzorg"

Als er kermis is in Sint Annaparochie, maken minderjarige asielzoekers van het azc een uitstapje naar de Efteling. Het is een voorzorgsmaatregel. Want vorig jaar waren azc-bewoners betrokken bij een steekincident op de kermis.

"We willen graag dat de kermis goed en rustig verloopt voor iedereen", zegt Jolanda Bolt van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA).
"Zowel voor inwoners van Sint Annaparochie als voor de bewoners van onze locatie."

Drie gewonden
Vorig jaar waren er spanningen tussen groepen jongeren uit Sint Annaparochie. Het leidde uiteindelijk tot een steekincident. Er raakten drie mensen gewond. Evenveel mensen werden aangehouden: twee van hen waren minderjarige bewoners van het azc.

Om zulke excessen dit jaar te voorkomen, heeft het COA besloten om het jaarlijkse uitstapje dit jaar op de zaterdag 17 mei van de kermis te doen.
"Wij hebben bedacht dat we dit jaar met de amv-jongeren (alleenstaande minderjarige vluchtelingen, red.) de dag doorbrengen in de Efteling."

Dat nieuws is bij de asielzoekers goed aangekomen. "Ze zijn er natuurlijk heel erg blij mee, want het is hartstikke leuk om daar met zijn allen naartoe te gaan", stelt Bolt.

Grote impact
De maatregel betekent echter niet per se dat er nu niets bij de kermis kan gebeuren. De kermis begint al op vrijdag en is dinsdag pas voorbij.
Het COA doet zijn best om ook op de andere dagen ongeregeldheden te voorkomen.

"We hebben begeleiding van de jongeren, we staan in nauw contact met de wijkagent, gemeente en politie om goed voorbereid te zijn", legt Bolt uit. Bovenal hoopt het COA dat het dit jaar rustig blijft. "Het is ontzettend erg wat toen
gebeurd is, voor alle betrokkenen. De impact op iedereen is enorm´´

https://www.omropfryslan.(...)arochie-uit-voorzorg

:')
´
  Redactie Sport donderdag 1 mei 2025 @ 16:08:41 #2
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217509098
Wat was de oorzaak van het steekincident?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217509118
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spanningen...
´
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:12:10 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217509124
Hopelijk geen steekpartij bij de Python straks
pi_217509130
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iets in mij zegt dat als de lokale bevolking iets te verwijten valt, dit wel in het nieuwsbericht had gestaan.

Verder raar om dit naar buiten te brengen lijkt me? Wat hebben wij nu te maken met het jaarlijkse uitje? Ik gun ze veel plezier in de Efteling. Minderjarig en alleen is natuurlijk een nachtmerrie voor elk kind.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Miss 200.000.000! donderdag 1 mei 2025 @ 16:13:18 #6
367000 roos94
pi_217509131
Gaan ze dan als eerst in de Fata Morgana, dat voelt vertrouwd.
  Redactie Sport donderdag 1 mei 2025 @ 16:13:30 #7
pi_217509134
quote:
12s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:11 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Spanningen...
Ja, lekker vaag. Al is het natuurlijk sowieso niet de bedoeling dat iemand een steekmes op zak heeft.
pi_217509146
Nu krijg je steekpartijen in de Efteling :{
pi_217509158
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, lekker vaag. Al is het natuurlijk sowieso niet de bedoeling dat iemand een steekmes op zak heeft.
Drie minderjarigen vast voor steekincident Sint Annaparochie: al langer spanningen
https://www.omropfryslan.(...)al-langer-spanningen
´
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:21:12 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217509203
Wat een onzin zeg.
Het is allemaal vast heel goed bedoeld maar ze kunnen daar toch ook iets leuks organiseren?

De Efteling is trouwens nog best een eindje weg van Friesland, is er dichterbij niet iets leuks te doen?

En dit nieuws zal waarschijnlijk vooral negatief uitpakken.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217509229
"Spanningen" is ook weer zo'n leuk modern eufemisme om net te doen alsof het probleem niet vooral van 1 kant komt. Wat ook hier weer het geval lijkt te zijn, men heeft er al langer last van AZC'ers die meisjes lastigvallen, dingen jatten en slopen, de sfeer op de kermis verpesten, daarop reageren jongeren uit het dorp, die vervolgens neergestoken worden door de AZC'ers. Dan is het wel duidelijk waar het probleem ligt. Dat probleem wordt nu echter beloond met een dagje Efteling, als een klein kind dat leert dat jengelen loont doordat het dan een snoepje krijgt.

quote:
Bij de ruzie werden uiteindelijk 3 jongeren (18, 20 en 22 jaar) uit het dorp neergestoken, een van hen moest nadien met spoed worden geopereerd. De daders werden overgeplaatst naar een andere locatie, maar ook de resterende azc-jongeren zijn volgens de inwoners van Sint Annaparochie geen gezellige lieverds. Zo ontstond er in januari opnieuw een heftige knokpartij tussen de amv'ers en de Friese jeugd, ditmaal in een bus. Hommeles dus. Of, zoals de Leeuwarder Courant het verwoordt: "Sindsdien worden in zowel Sint Annaparochie als het naburige Sint Jacobiparochie alle frustraties over met name jonge vluchtelingen openlijk benoemd." Wat wordt er dan zoal BENOEMD? Nou, gevallen van aanranding en intimidatie waardoor meisjes niet meer alleen door het dorp durven te reizen en de kleedkamers bij de sportclub op slot gaan, en diefstallen bij de Sint Annaparochiaanse winkeliers.
pi_217509243
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:12 schreef Twiitch het volgende:
Eerst 3 uur in de hitte in de rij en dan net voor je aan de beurt bent. ;(
´
pi_217509256
Naar de Efteling, alsof t niets kost. :D

Lijkt me weer prima munitie voor Faber zo. Zo krijg je er wel 3miljard extra bijgeluld in de begroting. :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Redactie Sport donderdag 1 mei 2025 @ 16:31:24 #14
pi_217509298
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:27 schreef Het_Bokje het volgende:
Naar de Efteling, alsof t niets kost. :D

Lijkt me weer prima munitie voor Faber zo. Zo krijg je er wel 3miljard extra bijgeluld in de begroting. :P
Ik vind het ook allemaal wat overdreven, en dat voor een incident waar 'zij' minimaal zelf deels schuld aan hebben.
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:33:26 #15
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217509327
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
"Spanningen" is ook weer zo'n leuk modern eufemisme om net te doen alsof het probleem niet vooral van 1 kant komt. Wat ook hier weer het geval lijkt te zijn, men heeft er al langer last van AZC'ers die meisjes lastigvallen, dingen jatten en slopen, de sfeer op de kermis verpesten, daarop reageren jongeren uit het dorp, die vervolgens neergestoken worden door de AZC'ers. Dan is het wel duidelijk waar het probleem ligt. Dat probleem wordt nu echter beloond met een dagje Efteling, als een klein kind dat leert dat jengelen loont doordat het dan een snoepje krijgt.
[..]

Nou, dat verklaart dan waarom de amv'ers beloond worden met een dagje Efteling en de lokale jongeren niet.

Gelukkig "probeert" het AZC wel te voorkomen dat de amv'ers naar de kermis gaan alsnog, net zoals ze nu hard proberen de overlast en aanrandingen te voorkomen.

Met evenveel succes ongetwijfeld.
pi_217509346
quote:
De maatregel betekent echter niet per se dat er nu niets bij de kermis kan gebeuren. De kermis begint al op vrijdag en is dinsdag pas voorbij.
Het COA doet zijn best om ook op de andere dagen ongeregeldheden te voorkomen.
Ja?
He?
Dus 1 dagje Efteling helpt dus niet echt he?
Mss dat gajes gewoon opsluiten?
pi_217509348
Goed idee wel ja, slecht gedrag belonen.
What's next? Een weekje Amstel hotel voor elke overlastgevende asielzoeker?

Hoe meer punten u scoort, hoe luxer uw uitjes worden w/
pi_217509391
Ik mag hopen dat asielzoeker de uitstapje naar Efteling zelf betalen..
Zoiets zou ik niet accepteren.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:42:53 #19
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217509405
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]

Mja, dat zou je moeten oplossen door de poorten van dat azc gedurende de kermis op slot te zetten..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:47:36 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217509440
Het is van de gekke :r
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:51:25 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217509472
Wat gaan ze doen dan? Die ama's een week naar de efteling sturen? Anders zijn ze er gewoon de dag er voor of er na. Want het ligt helemaal niet aan activiteiten, het ligt aan de persoontjes zelf die het continu flikken. Allemaal met een bepaald achtergrondje die het niet bepaald hebben op hun gastheren.

Dus, wat the fuck doen ze uberhaupt dan daar?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217509480
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een onzin zeg.
Het is allemaal vast heel goed bedoeld maar ze kunnen daar toch ook iets leuks organiseren?

De Efteling is trouwens nog best een eindje weg van Friesland, is er dichterbij niet iets leuks te doen?

Hoe langer de reis hoe langer ze bij de kermis wegblijven zal het idee zijn?
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:53:03 #23
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217509487
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:47 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is van de gekke :r
Dit is geen nieuw iets hè. Het tuig in Den Haag kreeg in de jaren '90 al "vlinderreizen" aangeboden rond de jaarwisseling zodat ze dan de stad niet in de fik zouden zetten.
  Spellchecker donderdag 1 mei 2025 @ 16:53:17 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217509490
17 mei moet je dus niet in de Efteling zijn. :Y)
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:54:43 #25
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217509499
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:13 schreef roos94 het volgende:
Gaan ze dan als eerst in de Fata Morgana, dat voelt vertrouwd.
Ik moest lachen en daar baal ik van :')
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:56:32 #26
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217509516
Als je dit soort nieuwsberichten leest dan kun je het mensen toch niet kwalijk nemen dat ze een kwaad motief achter de omgang met deze doelgroep zien.

Eindeloos gepamperd, waarschijnlijk niet eens gestraft want dan komt hun verblijfsvergunning in gevaar.

Ik walg hiervan. Maar de reclame voor Nederland moet doorgaan in het M-O en kansloos Afrika.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Forum Admin donderdag 1 mei 2025 @ 16:57:08 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217509527
"ik snap echt niet dat mensen maar op Wilders blijven stemmen"

En ik weet heel goed dat Wilders geen antwoord of laat staan oplossing heeft voor dit soort gekkigheid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217509582
Ieder zichzelf respecterend land had dit soort raddraaiers al lang het land uitgetrapt. We kiezen er zelf voor om bepaalde wetten en verdragen op een verkeerde manier te interpreteren, omdat linkse invloeden zeer sterk zijn in bepaalde invloedrijke instituties, het onderwijs, de media en de rechterlijke macht. Deze linkse invloeden pamperen dit soort oplichters en raddraaiers omdat zij voorstander zijn van een zo multicultureel mogelijk Nederland, dus tegenwoordig ook in uithoeken zoals Sint-Annaparochie.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_217509584
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:

En ik weet heel goed dat Wilders geen antwoord of laat staan oplossing heeft voor dit soort gekkigheid.
Wie is dan de verlosser?
  Redactie Sport donderdag 1 mei 2025 @ 17:04:37 #30
pi_217509606
quote:

Ja dit soort berichten zijn koren op de molen voor Wilders helaas, terwijl dit beleid effectief plaatsvindt terwijl de PVV de grootste partij is.
pi_217509623
Slecht gedrag wordt dus beloond. Typisch deugend links.
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:06:32 #32
117098 Hathor
Effe niet
pi_217509625
Staan ze straks allemaal in de rij voor een pijpbeurt van Holle Bolle Gijs.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217509633
quote:
Wat een onzin zeg.

Inderdaad, dan zijn ze alweer bijna halverwege het oorlogsgebied dat ze ontvlucht zijn. Dat zal me een boel stress geven en daar krijgen we steekpartijen van.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Spellchecker donderdag 1 mei 2025 @ 17:08:25 #34
197773 crew  maily
pi_217509646
Hopelijk zijn er geen racistische attracties meer :X
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:10:29 #35
403820 Aberkullie
pi_217509657
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ieder zichzelf respecterend land had dit soort raddraaiers al lang het land uitgetrapt. We kiezen er zelf voor om bepaalde wetten en verdragen op een verkeerde manier te interpreteren, omdat linkse invloeden zeer sterk zijn in bepaalde invloedrijke instituties, het onderwijs, de media en de rechterlijke macht. Deze linkse invloeden pamperen dit soort oplichters en raddraaiers omdat zij voorstander zijn van een zo multicultureel mogelijk Nederland, dus tegenwoordig ook in uithoeken zoals Sint-Annaparochie.
We kunnen ze er niet uittrappen en opsluiten is ook niet echt een optie he. Of had jij wel een redelijke oplossing?
pi_217509663
quote:
Dan niet op 17 mei gaan. Daar wordt niet gefouilleerd bij de Efteling.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:11:31 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217509667
In plaats van naar een tokkiefeest naar een tokkiepretpark.
Veel plezier ermee.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217509682
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:08 schreef maily het volgende:
Hopelijk zijn er geen racistische attracties meer :X
Jammer dat die kannibaal er niet meer is, die had dat tuigh op kunnen eten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217509687
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:52 schreef Questular het volgende:

[..]
Hoe langer de reis hoe langer ze bij de kermis wegblijven zal het idee zijn?
Dan weet ik nog wel een paar leuke bestemmingen voor ze...
^ To je nesmysl ^
pi_217509706
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:13 schreef Filosoofert het volgende:

[..]Minderjarig en alleen is natuurlijk een nachtmerrie voor elk kind.
Of het toegangsticket van Nederland voor het hele gezin. Daarom sturen ze hen ook vooruit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:21:02 #41
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217509732
Misschien was het een beter idee geweest om de slachtoffers van de steekpartij een dagje efteling aan te bieden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217509764
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Of het toegangsticket van Nederland voor het hele gezin. Daarom sturen ze hen ook vooruit.
En dan nog is het een nachtmerrie voor het betreffende kind
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:29:27 #43
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217509793
quote:
Om zulke excessen dit jaar te voorkomen, heeft het COA besloten om het jaarlijkse uitstapje dit jaar op de zaterdag 17 mei van de kermis te doen.
"Wij hebben bedacht dat we dit jaar met de amv-jongeren (alleenstaande minderjarige vluchtelingen, red.) de dag doorbrengen in de Efteling."
Het "jaarlijkse uitje"?

Dat asielzoekers zolang in het AZC blijven dat er een jaarlijks evenement wordt gehouden is al godsgeklaagd, maar dan ga je gewoon even met zijn allen naar de Efteling? Wat kost dat wel niet? Waarom is daar budget voor? Steek dat geld lekker in snellere procedures ofzo.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:29:44 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217509794
Haha, mooi beleid weer mevrouw Faber. :')
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:30:43 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217509806
quote:

Nouja, mevrouw Faber gaat over die AZC's dus die zal het wel een goed idee vinden.
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:34:19 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217509829
Mogen de messen mee?
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:38:47 #47
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217509871
Omgekeerde wereld, de overlast veroorzakers worden weer ontzien. De messentrekkers, stekers, vrouwen/meisjes lastig vallers en wat al niet meer krijgen doodleuk een gratis uitje naar de Efteling - op onze kosten. Uitzetten kan ook!! Opzouten met dat gajes - scheelt een hoop geld en ellende👋

[ Bericht 1% gewijzigd door matspontius op 01-05-2025 17:44:07 ]
"Hoka Hey!"
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:43:34 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217509931
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:10 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
We kunnen ze er niet uittrappen en opsluiten is ook niet echt een optie he. Of had jij wel een redelijke oplossing?
En wat is jouw oplossing?
pi_217509939
quote:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Er zijn genoeg landen die het wel doen en ook nog eens lid zijn van de Europese Unie zonder opt out.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:47:44 #51
403820 Aberkullie
pi_217509949
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:45 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik ben geen beleid
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:48:18 #52
287741 matspontius
pi_217509951
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:45 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Wie criminele activiteiten ontplooit en voortdurend overlast veroorzaakt en zich niet wil aanpassen - er uit. Ze komen binnen dan kunnen ze via die deur ook weer naar buiten, het liefst zo snel mogelijk!
"Hoka Hey!"
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:50:42 #53
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217509965
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja dit soort berichten zijn koren op de molen voor Wilders helaas, terwijl dit beleid effectief plaatsvindt terwijl de PVV de grootste partij is.
Denk je dat Jolanda Bolt van het Centraal Orgaan opvang ook op de PVV heeft gestemd?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217509985
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:48 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wie criminele activiteiten ontplooit en voortdurend overlast veroorzaakt en zich niet wil aanpassen - er uit. Ze komen binnen dan kunnen ze via die deur ook weer naar buiten, het liefst zo snel mogelijk!
Mag niet van de progressieve rechters.
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:54:55 #55
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217510002
quote:

[..]
Hebben we dit überhaupt al eens geprobeerd dan? Het zou waarschijnlijk uitstekend werken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:55:31 #56
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217510008
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:35 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja?
He?
Dus 1 dagje Efteling helpt dus niet echt he?
Mss dat gajes gewoon opsluiten?
Jawel, dat geeft je statistiek waar je vervolgens over kunt schuimbekken.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217510056
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:06 schreef RotatoR het volgende:
Slecht gedrag wordt dus beloond. Typisch deugend links.
Ja wat wil je, de leiders tarten het volk met een goede bol oftewel het herenvolk.
  donderdag 1 mei 2025 @ 18:18:46 #58
287741 matspontius
pi_217510151
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:53 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Mag niet van de progressieve rechters.
Die rechters gelijk meesturen - kunnen ze in de zandbak aldaar hun "rechtspraak" vertonen
"Hoka Hey!"
pi_217510174
quote:
81s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Het "jaarlijkse uitje"?

Dat asielzoekers zolang in het AZC blijven dat er een jaarlijks evenement wordt gehouden is al godsgeklaagd, maar dan ga je gewoon even met zijn allen naar de Efteling? Wat kost dat wel niet? Waarom is daar budget voor? Steek dat geld lekker in snellere procedures ofzo.
Op 17 mei kost dat 48 euro per volwassene. Alleen de entree.
pi_217510235
quote:
18s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:26 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Eerst 3 uur in de hitte in de rij en dan net voor je aan de beurt bent. ;(
Jij snapt het _O_

Doen ze het express om op een drukke dag te gaan?
  donderdag 1 mei 2025 @ 18:50:31 #61
338319 ZarB
Piña colada
pi_217510291
Is dit de speld?

Volgend jaar: azc-ers die vrouwen verkrachtten tijdens kermis krijgen dagje uit naar de hoeren?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_217510325
_O-
  donderdag 1 mei 2025 @ 19:03:56 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217510344
Mooi politiek correcte manier om te zeggen dat er holbewoners in die AZC's zitten.
  donderdag 1 mei 2025 @ 19:43:41 #64
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217510631
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hebben we dit überhaupt al eens geprobeerd dan? Het zou waarschijnlijk uitstekend werken.
Volgens mij had Theo Hiddema ooit een uitleg als jurist hoe het wel mogelijk zou zijn. Je hoort het ook iets vaker nu dat mensen daadwerkelijk uitgezet worden, maar volgens mij ligt de nadruk meer op voorkomen dat ze binnen willen komen.
pi_217510660
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Je plaatje kennen we, heb je ook nog andere?
pi_217510694
Hahaha wat een clownwereld.
  donderdag 1 mei 2025 @ 19:54:41 #67
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217510760
Mag weer wat kosten zo'n dag.

Echt door en door verrot deze organisaties.
  donderdag 1 mei 2025 @ 20:27:35 #68
481998 K21
Cappuccino
pi_217511111
quote:
Of een (poging tot) wurging. ;(

Maar als ze dan toch knaken zat hebben bij het COA, kan dat geld niet naar betere jeugdfaciliteiten op het AZC terrein daar, zodat de vervelio's niet de hele dag in het dorp rondhangen? Dan heb je er ook nog wat aan als er geen kermis is.
pi_217511417
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:02 schreef torentje het volgende:

[..]
Wie is dan de verlosser?
Jesus
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 1 mei 2025 @ 21:00:16 #70
287741 matspontius
pi_217511465
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 19:45 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Zijn plaatje slaat de spijker op zijn kop - kan niet vaak genoeg herhaald worden!!
"Hoka Hey!"
pi_217511581
twitter
  donderdag 1 mei 2025 @ 21:12:48 #72
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217511596
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 21:11 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Groot gelijk heeft ze. Echt belachelijk. Benieuwd wat er uit komt.
  donderdag 1 mei 2025 @ 21:14:53 #73
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217511635
quote:
[ x ]
Nou, gezien de prestaties uit het verleden van mevrouw Faber kan het COA de kaartjes al gaan kopen _O-
  donderdag 1 mei 2025 @ 21:16:05 #74
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217511648
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 21:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou, gezien de prestaties uit het verleden van mevrouw Faber kan het COA de kaartjes al gaan kopen _O-
Kun je die vrouw weer gaan afvallen, maar het is toch volstrekt mongolide wat er gaande is.
  donderdag 1 mei 2025 @ 21:18:23 #75
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217511680
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 21:16 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Kun je die vrouw weer gaan afvallen, maar het is toch volstrekt mongolide wat er gaande is.
Ja, dat vind ik ook dat het nergens op slaat hoor dit plan van het COA.
Alleen ben ik niet onder de indruk van de daadkracht van minister Faber. Wat dat betreft verdient ze dit soort spot gewoon, ook al ben ik het eens met haar verontwaardiging en intentie in deze.
  donderdag 1 mei 2025 @ 21:30:52 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217511832
quote:

[..]
Geen argumenten zien we.
1947-2016
  donderdag 1 mei 2025 @ 21:34:31 #77
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217511885
quote:
[ x ]
Zet er maar extra agenten neer bij dat azc. Niemand van die groep krengen er af rond de kermis.
1947-2016
  donderdag 1 mei 2025 @ 21:36:57 #78
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217511921
Overbodig, die lui hadden al lang door dat ze nu in het Sprookjesbos wonen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 1 mei 2025 @ 21:44:28 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217512009
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 21:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, dat vind ik ook dat het nergens op slaat hoor dit plan van het COA.
Alleen ben ik niet onder de indruk van de daadkracht van minister Faber. Wat dat betreft verdient ze dit soort spot gewoon, ook al ben ik het eens met haar verontwaardiging en intentie in deze.
Die hele asielaanpak in Nederland is gewoon verrot, dat gaat wel verder dan alleen poppetje Faber dat er nu toevallig zit of dit specifieke incident.
  donderdag 1 mei 2025 @ 22:35:36 #80
287741 matspontius
pi_217512709
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 21:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zet er maar extra agenten neer bij dat azc. Niemand van die groep krengen er af rond de kermis.
Niks extra agenten - en wij maar betalen daarvoor. Het land uit met dat schorem - had uberhaupt niet binnen gelaten moeten worden
"Hoka Hey!"
pi_217512724
quote:

[..]
Ja want dat is het probleem waar we op moeten focussen.
pi_217512778
quote:
99s.gif Op donderdag 1 mei 2025 22:37 schreef Feola het volgende:

[..]
Ja want dat is het probleem waar we op moeten focussen.
Tja daar zijn de meningen over verdeeld
pi_217513069
Sorry, maar horen dit soort figuren niet gewoon in de jeugdgevangenis te zitten? Maar nee, we gaan ze naar de efteling brengen zodat er niks gebeurt. Volgend jaar maar alle vrouwen van top tot teen bedekken, zodat er niks gebeurt?
pi_217513090
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 21:12 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Groot gelijk heeft ze. Echt belachelijk. Benieuwd wat er uit komt.
Ze gaan nu naar Fabertjesland.
pi_217513092
Een uitstapje naar Syrië werkt veel beter.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  donderdag 1 mei 2025 @ 23:29:07 #86
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_217513149
Een steekpartij lijkt mij toch genoeg redenen voor een enkele reis thuisland. Wat een onzin weer dit
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_217513222
quote:
15s.gif Op donderdag 1 mei 2025 23:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Een steekpartij lijkt mij toch genoeg redenen voor een enkele reis thuisland. Wat een onzin weer dit
De mensen die dit bedacht hebben, leven in een fantasiewereld, dus de keuze voor de Efteling is dan ook niet heel verrassend.
  donderdag 1 mei 2025 @ 23:49:32 #88
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_217513244
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 23:43 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
De mensen die dit bedacht hebben, leven in een fantasiewereld, dus de keuze voor de Efteling is dan ook niet heel verrassend.
Dat hele COA staat zo ver weg van de werkelijkheid. Opheffen die club.
lucifer FTW!!!!
pi_217513713
Daar lopen natuurlijk kleine kinderen rond.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 07:18:45 #90
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217513853
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 21:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die hele asielaanpak in Nederland is gewoon verrot, dat gaat wel verder dan alleen poppetje Faber dat er nu toevallig zit of dit specifieke incident.
Klopt allebei. Alleen mag het best genoemd worden dat dit specifieke poppetje tot nu toe onthutsend incompetent is gebleken en mag het specifieke incident besproken worden in dit specifieke topic.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 07:34:07 #91
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217513918
Maar hoe oud zijn die gasten? De Efteling is toch veel te kinderachtig voor ze?
pi_217514209
De geitjes in het Sprookjesbos zijn verheugd met de komst van de AMV-ers.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 08:08:27 #93
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217514219
Beloning voor slecht gedrag. Toppie :')
pi_217514360
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 08:06 schreef CoExist het volgende:
[ afbeelding ]
Eentje heeft zich alvast verstopt in de klok ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 2 mei 2025 @ 08:30:07 #95
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_217514366
quote:
[ afbeelding ]
Een paar extra sloten op het huisje van Doornroosje met haar nieuwe borsten is ook geen overbodige luxe.

´
  vrijdag 2 mei 2025 @ 08:31:57 #96
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_217514381
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 08:28 schreef TLC het volgende:

[..]
Eentje heeft zich alvast verstopt in de klok ;(
_O-
´
pi_217514387
Dat dit soort debiele ideeën überhaupt overwogen worden zegt al genoeg over het cultuurtje dat er bij zo'n COA heerst. Daar moet eigenlijk de bezem doorheen. Zolang dat niet gebeurt blijven we dit soort gekkigheid houden natuurlijk.
^ To je nesmysl ^
  vrijdag 2 mei 2025 @ 08:54:42 #98
182233 thedeedster
pi_217514565
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 08:32 schreef TyVole het volgende:
Dat dit soort debiele ideeën überhaupt overwogen worden zegt al genoeg over het cultuurtje dat er bij zo'n COA heerst. Daar moet eigenlijk de bezem doorheen. Zolang dat niet gebeurt blijven we dit soort gekkigheid houden natuurlijk.
Van die Sjakie Van Flodder - types.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:10:02 #99
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217514695
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 08:32 schreef TyVole het volgende:
Ik denk dat het eerder onmacht is en dan met een domme oplossing komen. Het is namelijk niet dat die jongens in detentie zitten, ze kunnen gewoon overdag rondlopen en dan heeft niemand er meer ogen op.

Vorig jaar ergens was er op de radio een interessante docu over de dood van een Eritrese asielzoeker en daar werd het beeld geschetst van een situatie waar niemand eigenlijk iets mee kan. Het COA wordt opgescheept met deze jongeren zonder dat ze voldoende middelen hebben om dit in goede banen te leiden, en dan krijg je dat er gemarchandeerd wordt en dat intimidatie loont.

Zo krijgen de Noordafrikaanse jongeren voor elkaar dat er voor hen allerlei privileges en beloningen worden opgetuigd om het maar een beetje leefbaar te houden en met leefbaar bedoel ik dan ook echt leefbaar want de dreiging van steekpartijen en massale kloppartijen op het personeel en de andere groepen jongeren is constant aanwezig.

Er klopt gewoon geen hout meer van de insteek van het asielverhaal en de onmacht en apathie vanuit de overheid zorgt dat je dan maar dit soort waanzin gaat faciliteren.
pi_217514736
Roodkapje is er al helemaal klaar voor

vrijdag 2 mei 2025 @ 09:23:31 #101
403820 Aberkullie
pi_217514858
pi_217515069
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 21:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Waarschijnlijk zijn die kaartjes al lang gekocht en zorgt Faber er hiermee voor dat het allemaal nóg meer geld gaat kosten.
PWBF
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:39:48 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217515098
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:13 schreef TLC het volgende:
Roodkapje is er al helemaal klaar voor

[ afbeelding ]
In mijn beleving is Roodkapje blond
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:40:47 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217515109
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Waarschijnlijk zijn die kaartjes al lang gekocht en zorgt Faber er hiermee voor dat het allemaal nóg meer geld gaat kosten.
Misschien kan ze die kaartjes in beslag nemen en kan de PVV weer een uitje naar de Efteling doen.
pi_217515123
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:23 schreef Aberkullie het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien, doch denk ik dat het pijnpunt in deze vooral is dat ze naar de Efteling "mogen" omdat ze anders mensen neer gaan steken op de kermis.
Conscience do cost.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:45:34 #106
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217515155
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Misschien kan ze die kaartjes in beslag nemen en kan de PVV weer een uitje naar de Efteling doen.
Rare opmerking.

Beter naar Nederlandse gezinnen die het niet kunnen betalen.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:50:17 #107
403820 Aberkullie
pi_217515197
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:45 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Rare opmerking.

Beter naar Nederlandse gezinnen die het niet kunnen betalen.
Haha, alsof de PVV er zit voor Nederlandse gezinnen die geen uitje naar de Efteling kunnen betalen
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:58:55 #108
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217515316
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:50 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Haha, alsof de PVV er zit voor Nederlandse gezinnen die geen uitje naar de Efteling kunnen betalen
Wil jij wel eens even de nuance in het oog houden?
"Nederlandse gezinnen die op de kermis mensen neersteken".
Anders is het stigmatiserend.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 11:51:53 #109
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217516459
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:50 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
PVV zit iets teveel in jullie hoofden
pi_217516466
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 11:51 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Obsessief idd. Net als de obsessie met Faber in POL.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 11:55:27 #111
403820 Aberkullie
pi_217516489
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 11:51 schreef Mubassie het volgende:

[..]
O ik dacht in dit kabinet my bad
  vrijdag 2 mei 2025 @ 11:57:29 #112
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_217516515
Heeft de lokale jeugd voor niets liedjes als 'steek je mes in het vlees van zo'n k#n($&-Afghanees' geoefend :{
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_217516541
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat zou wel een mooie actie zijn maar helaas is Faber niet zo'n helder licht.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:18:07 #114
287741 matspontius
pi_217516692
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 11:59 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat zou wel een mooie actie zijn maar helaas is Faber niet zo'n helder licht.
Eens, maar dat geld voor heel veel politici. Ze doet wel erg haar best alleen niet erg tactisch en politiek goed onderbouwd ....
"Hoka Hey!"
pi_217516763
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 11:57 schreef Dven het volgende:
Heeft de lokale jeugd voor niets liedjes als 'steek je mes in het vlees van zo'n k#n($&-Afghanees' geoefend :{
Afghanees?
  Admin vrijdag 2 mei 2025 @ 12:24:55 #116
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_217516779
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 07:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Jij bent vast al heeeeel lang niet meer in de Efteling geweest :')

Juist erg veel voor jong en oud. Maar het is een familiepark, veel ouders met kindjes enzo. En dan lijkt het bureaumensen dus slim dit soort jeugd naar de Efteling te sturen...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:27:05 #117
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217516794
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:23 schreef Aberkullie het volgende:
[ afbeelding ]
Er is geen maatschappelijk draagvlak voor meer opvang, Hans.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:35:34 #118
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217516887
Leuk voor ze
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:36:09 #119
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217516891
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 07:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Er is meer dan het sprookjesbos :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:36:36 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217516896
Ach ja, het verbaast me niet eens meer.

Voor een bepaald segment van Nederland is en blijft alles van buiten, liefst exotischer dan het Westen, onschuldig, lief, zwak, hulpbehoevend en t.a.t. onderdrukt.

Dan krijg je dit soort fratsen.

En ja, het deugt wat makkelijker wanneer je ver weg van deze perikelen onder het genot van je vegetarische brandnetelsalade en havermelk latté de Nelson Martin King Luter Mandela Ghandi kan uithangen, niet. Even afgeven op dat tokkievolk dat zo boos is de hele tijd.

Smakelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:44:26 #121
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217516953
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:24 schreef yvonne het volgende:

[..]

Juist erg veel voor jong en oud. Maar het is een familiepark, veel ouders met kindjes enzo. En dan lijkt het bureaumensen dus slim dit soort jeugd naar de Efteling te sturen...
Maar ze sturen dus jongeren met een heel kort lontje naar een familiepretpark :?
pi_217516963
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ach ja, het verbaast me niet eens meer.

Voor een bepaald segment van Nederland is en blijft alles van buiten, liefst exotischer dan het Westen, onschuldig, lief, zwak, hulpbehoevend en t.a.t. onderdrukt.

Dan krijg je dit soort fratsen.

En ja, het deugt wat makkelijker wanneer je ver weg van deze perikelen onder het genot van je vegetarische brandnetelsalade en havermelk latté de Nelson Martin King Luter Mandela Ghandi kan uithangen, niet. Even afgeven op dat tokkievolk dat zo boos is de hele tijd.

Smakelijk.
_O_
pi_217516974
Misdragen en dan nog beloond worden...

Hebben ze al vaker gedaan met overlastgevende jongeren...

Nou, succes gebleken hoor...

Moderator / Redactie FP vrijdag 2 mei 2025 @ 12:49:13 #124
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_217516986
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:24 schreef yvonne het volgende:

[..]

Daar ga je al ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_217517081
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:47 schreef Toine51 het volgende:
Misdragen en dan nog beloond worden...

Hebben ze al vaker gedaan met overlastgevende jongeren...

Nou, succes gebleken hoor...

Ik heb eigenlijk wel zin in 2 weekjes Malediven :Y

Ben benieuwd wat ik daarvoor moet doen.

*pakt messenblok alvast
A murky, forgotten land.
  Admin vrijdag 2 mei 2025 @ 13:08:22 #126
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_217517147
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Maar ze sturen dus jongeren met een heel kort lontje naar een familiepretpark :?
Dat lijkt ze een heeeeeeel slim plan. Snap jij het snap ik het.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Moderator / Redactie FP vrijdag 2 mei 2025 @ 13:09:39 #127
Brabo Bastard
pi_217517161
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:08 schreef yvonne het volgende:

[..]
Dat lijkt ze een heeeeeeel slim plan. Snap jij het snap ik het.
Ze snappen het zelf niet eens.

Ik wacht het nieuwsbericht al af over ongeregeldheden in de Efteling op die dag.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:11:14 #128
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217517176
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nee, ze sturen getraumatiseerde, achtergestelde zielen naar een familiepretpark.
pi_217517191
Had ze dan naar Walibi gestuurd.

Eén groepje tuig meer of minder valt daar niet op :D
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 2 mei 2025 @ 13:13:10 #130
Brabo Bastard
pi_217517196
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:12 schreef StateOfMind het volgende:
Had ze dan naar Walibi gestuurd.

Eén groepje tuig meer of minder valt daar niet op :D
Ja dit.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_217517207
Beste mensen het in natuurlijk niet zo dat de gehele groep minderjarige asielzoekers uit jongeren met gedragsproblemen bestaat. Ik kan het mij goed voorstellen dat dat over en weer spanningen zijn ontstaan door de incidenten van vorig jaar op de kermis. Vandaar dat het eigenlijk geen onverstandig besluit is om de minderjarige asielzoekers, vanuit het bestaande budget voor ontspanning naar ik heb begrepen, een dagje uit te bezorgen in de Efteling.
pi_217517234
Laat ze lekker turf steken daar, zijn ze op eind van dag zo moe dat ze gelijk in hun mandje gaan liggen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Admin vrijdag 2 mei 2025 @ 13:18:39 #133
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_217517263
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ze snappen het zelf niet eens.

Ik wacht het nieuwsbericht al af over ongeregeldheden in de Efteling op die dag.
Ik moet er echt niet aan denken. Ik loop er vaak genoeg met de kleinkids. Nooit iets meegemaakt.

vrijdag 2 mei 2025 @ 13:19:41 #134
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217517271
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:16 schreef raptorix het volgende:
Laat ze lekker turf steken daar, zijn ze op eind van dag zo moe dat ze gelijk in hun mandje gaan liggen.
Misschien veenhuizen nieuw leven inblazen :D
pi_217517275
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou, dat verklaart dan waarom de amv'ers beloond worden met een dagje Efteling en de lokale jongeren niet.

Gelukkig "probeert" het AZC wel te voorkomen dat de amv'ers naar de kermis gaan alsnog, net zoals ze nu hard proberen de overlast en aanrandingen te voorkomen.

Met evenveel succes ongetwijfeld.
Is ook wel bijzonder dat mensen steken beloond wordt met een dagje uit naar de Efteling
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  FOK!fotograaf vrijdag 2 mei 2025 @ 13:22:09 #136
842 Zorro
Z
pi_217517300
quote:
[ afbeelding ]
Die voelen zich nu al genaaid
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_217517304
Is bekend op welke dag deze lui er zullen zijn?
pi_217517313
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:16 schreef raptorix het volgende:
Alle turf terug naar Turfije *O*
A murky, forgotten land.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:23:39 #139
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217517314
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:22 schreef raptorix het volgende:
Is bekend op welke dag deze lui er zullen zijn?
Staat in de OP.

17 mei a.s.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 2 mei 2025 @ 13:32:49 #140
Brabo Bastard
pi_217517413
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:18 schreef yvonne het volgende:

[..]
Ik moet er echt niet aan denken. Ik loop er vaak genoeg met de kleinkids. Nooit iets meegemaakt.
Heb er in mijn studententijd 10 seizoenen gewerkt. Altijd gemoedelijke sfeer en als er bepaalde groepen in het park waren dan was de beveiliging altijd in de buurt.
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:11:31 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_217517811
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:23 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Afghanees?
Lekker wakker en serieus weer.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:42:23 #142
287741 matspontius
pi_217518101
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Heb er in mijn studententijd 10 seizoenen gewerkt. Altijd gemoedelijke sfeer en als er bepaalde groepen in het park waren dan was de beveiliging altijd in de buurt.
Bepaalde groepen?
"Hoka Hey!"
pi_217518193
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:42 schreef matspontius het volgende:

[..]
Bepaalde groepen?
'jongeren'
pi_217518200
Het gaat niet door w/
  vrijdag 2 mei 2025 @ 15:01:00 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217518207
Ja, uitstekend idee, laten we fout gedrag belonen ipv bestraffen. Kutkids verwennen om ze stil te houden. Uitstekend idee opvoedkundig.
pi_217518210
https://www.telegraaf.nl/(...)rking-minister-faber

Uitje van asielzoekers naar Efteling geschrapt na opmerking minister Faber

Faber, Faber, Faber *O* w/ *G* w/
pi_217518211
Mjah, ook ik vind het raar dat (een van) de dadergroep(en) een uitje krijgt, eerlijk gezegd. Beloning na wangedrag is nou niet echt mijn idee van goede opvoering/sturing of moreel handelen.

Heeft verder ook eigenlijk geen fuck te maken met wat ik van migratie vind. Mededaders beloon je niet. Punt.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator / Redactie FP vrijdag 2 mei 2025 @ 15:01:29 #148
Brabo Bastard
pi_217518214
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:59 schreef Tjoent het volgende:
Het gaat niet door w/
Klopt:

https://www.ad.nl/politie(...)lternatief~a398d2e1/
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 2 mei 2025 @ 15:07:44 #149
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217518244
quote:
Wat een onzin zeg.

Wadlopen, met hark en emmer, kokkels en oesters verzamelen
pi_217518272
quote:
COA zoekt naar alternatief
Walibi Holland?
  vrijdag 2 mei 2025 @ 15:21:55 #151
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_217518323
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Walibi Holland?
in die tokkieverzamelplaats voelen ze zich ook vast beter in hun element
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  Moderator / Redactie FP vrijdag 2 mei 2025 @ 15:23:07 #152
Brabo Bastard
pi_217518333
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:21 schreef L3viathan het volgende:

[..]
in die tokkieverzamelplaats voelen ze zich ook vast beter in hun element
Krijgen ze ook klappen terug als ze wat proberen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_217518516
quote:
quote:
Het COA keek daar weer van op. Immers: zulke uitjes zijn wettelijk vastgelegd. Elke locatie waar asielzoekers worden opgevangen moet daar ‘recreatieve en educatieve activiteiten’ aanbieden.
Op de locatie is dus niet een pretpark 200km verderop. COA clownshow :')
  vrijdag 2 mei 2025 @ 16:27:46 #154
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217518762
https://nos.nl/artikel/25(...)-uitje-naar-efteling

Wat een zuur wijf is die Faber zeg.

Een jaarlijks uitje van kinderen zonder ouders wegschuiven. Hoe intens kwaadaardig moet je zijn :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 2 mei 2025 @ 16:31:36 #155
497997 Strijder_
Waar ligt jouw grens?
pi_217518777
Goedzo! Geef deze entree bewijzen maar aan een van de vele Nederlandse gezinnen die nu naar de voedselbank moeten en voor wie deze entree kaarten misschien normaal na heel lang sparen een keer gekocht kunnen worden...of aan kids die nog nooit in de Efteling geweest zijn!
pi_217518799
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Walibi Holland?
Preston Palace!
pi_217518818
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:53 schreef RotatoR het volgende:

[..]
[..]
Allemaal een lintje.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 16:42:36 #158
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217518878
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:27 schreef Mikeytt het volgende:

Een jaarlijks uitje van kinderen zonder ouders wegschuiven. Hoe intens kwaadaardig moet je zijn :')
Based Fabergodin
pi_217518879
quote:

Zonder ouders....hihaho..

Als ze hun verblijfsstatus binnen hebben, duiken plots de ouders en aanhang weer op....
  Miss 200.000.000! vrijdag 2 mei 2025 @ 16:47:12 #160
367000 roos94
pi_217518904
quote:

Dit zou ik niet pikken.

Legosteentjes in schoenen doen

[ Bericht 1% gewijzigd door roos94 op 02-05-2025 16:57:44 ]
pi_217518919
quote:

[..]
[..]
Dus naast gratis huisvesting zijn recreatieve en educatieve activiteiten ook bij de reis inbegrepen. Geen wonder dat iedereen hier naar toe komt.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 16:50:40 #162
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217518924
quote:
Wat een onzin zeg.

Misschien kunnen ze een uitstapje naar Damascus organiseren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 16:52:51 #163
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217518937
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:47 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dit zou ik niet pikken.

Bombrief.
Ben je nou geinig of roep je op tot een aanslag
pi_217518970
Dus het uitje gaat wel door, maar alleen niet naar de Efteling.

Wat een fokking nutteloze hetze is dit dan zeg. Iedereen (hier) geeft de schuld aan de AMVs, geen slecht woord over de jeugd in dat Friese dorpje zelf. Uiteraard zijn dat standaard lieverdjes en is alles de schuld van die AMVs.
Men gaat alleen maar af op wat er in het oorspronkelijke bericht staat en gooit er vervolgens weer de gebruikelijke stront uit hun mond. Om nog maar te zwijgen over die kneus van een minister die er op reageert. Dan gaan we niet naar de Efteling, maar wel lekker ergens anders heen. Alsof de Efteling alleen voor autochtonen is... |:(

Reageer maar lekker op mijn reactie wat je wilt, ik reageer wr toch niet meer op. Van een hoop stront kan ik toch geen smakelijk gerecht meer maken.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 16:58:55 #165
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217518974
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Wat een fokking nutteloze hetze is dit dan zeg. Iedereen (hier) geeft de schuld aan de AMVs, geen slecht woord over de jeugd in dat Friese dorpje zelf. Uiteraard zijn dat standaard lieverdjes en is alles de schuld van die AMVs.
Men gaat alleen maar af op wat er in het oorspronkelijke bericht staat en gooit er vervolgens weer de gebruikelijke stront uit hun mond. Om nog maar te zwijgen over die kneus van een minister die er op reageert. Dan gaan we niet naar de Efteling, maar wel lekker ergens anders heen. Alsof de Efteling alleen voor autochtonen is... |:(

Reageer maar lekker op mijn reactie wat je wilt, ik reageer wr toch niet meer op. Van een hoop stront kan ik toch geen smakelijk gerecht meer maken.
lol u mad
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:02:23 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217518993
quote:

Ziedend.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:03:04 #167
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_217519000
quote:

Precies, het gaat om onschuldige kinderen.
Hoe harteloos kan je zijn om ze dat te misgunnen.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:09:13 #168
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217519047
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:03 schreef spapaars het volgende:

[..]
Precies, het gaat om onschuldige kinderen.
Hoe harteloos kan je zijn om ze dat te misgunnen.
Dit ja. Men doet alsof collectief straffen maar ok is.

Man steekt iemand neer > nu moeten we alle mannen de toegang ontzeggen tot de Efteling.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator / Redactie FP vrijdag 2 mei 2025 @ 17:13:09 #169
Brabo Bastard
pi_217519094
quote:

Dat je dit gelooft.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_217519105
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat je dit gelooft.
Die spoort niet.
  Spellchecker vrijdag 2 mei 2025 @ 17:16:49 #171
197773 crew  maily
pi_217519133
quote:

Wat een kreng zeg :Y
En ze mogen ook al niet naar het dorpsfeest :'(
  Moderator / Redactie FP vrijdag 2 mei 2025 @ 17:19:16 #172
Brabo Bastard
pi_217519150
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:16 schreef maily het volgende:

[..]
Boehoehoe :'(
"Omae wa mou shindeiru."
pi_217519178
Ocherm, rotzooitrappers zijn niet welkom :'(
A murky, forgotten land.
pi_217519233
Die hele COA moet doorgelicht worden. Als ze al dit soort bizarre dingen doen.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:01:42 #175
338319 ZarB
Piña colada
pi_217519506
quote:

Victim blaming? De amv-ers hebben gestoken. Punt.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:03:01 #176
338319 ZarB
Piña colada
pi_217519513
Het lijkt me meer een signaal naar het COA dan dat Faber per se dat uitje wil ontzeggen aan die kinderen. Die zijn nu juist de dupe van dat falende beleid van het COA.
pi_217519540
quote:

Heerlijk. Overweeg a.j.b. even om definitief weg te blijven. Figuren die daders, slachtoffers en omstanders niet weten te scheiden hebben we hier niks aan.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:08:57 #178
182233 thedeedster
pi_217519543
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:16 schreef maily het volgende:

[..]
Misschien zijn ze welkom als Kop van Jut. 8)7
pi_217519576
quote:

En hoe intens naief moet je zijn als je praat over een groep zielige weeskinderen die allemaal zeggen 17 jaar te zijn maar overwegend al zware baardgroei hebben, soms al de eerste kraaienpootjes bij de ogen of de eerste grijze haren in de zwarte haardos.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_217519595
quote:

Dat dus. Stuur degenen in dat dorp die tegen het Eftelingbezoek zijn maar eens een jaar naar oorlogsgebied (zonder fatbike), dan piepen ze wel anders.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:21:43 #181
182233 thedeedster
pi_217519626
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:14 schreef quo_ het volgende:

[..]
En hoe intens naief moet je zijn als je praat over een groep zielige weeskinderen die allemaal zeggen 17 jaar te zijn maar overwegend al zware baardgroei hebben, soms al de eerste kraaienpootjes bij de ogen of de eerste grijze haren in de zwarte haardos.
Veel Fokkers neem ik totaal niet meer serieus. Moet je ook eens doen! :Y

In ieder geval goed voor je bloeddruk.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:27:30 #182
287741 matspontius
pi_217519677
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:17 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dat dus. Stuur degenen in dat dorp die tegen het Eftelingbezoek zijn maar eens een jaar naar oorlogsgebied (zonder fatbike), dan piepen ze wel anders.
Ga nog een paar geiten wollen sokken breien man....
"Hoka Hey!"
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:37:03 #183
182233 thedeedster
pi_217519777
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:27 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ga nog een paar geiten wollen sokken breien man....
Van de wol van de zeven geitjes?
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:43:29 #184
287741 matspontius
pi_217519847
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Van de wol van de zeven geitjes?
Zijn die wel haram?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:49:33 #185
182233 thedeedster
pi_217519901
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:43 schreef matspontius het volgende:

[..]
Zijn die wel haram?
Hangt er van af hoe je ze slacht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217520021
Organiseer gewoon een voetbaltoernooitje/spelletjesmiddag ofzo, of hou ze binnen. Naar de Efteling gaan vanuit Fryslan is wel erg overdreven, ook qua kosten
  vrijdag 2 mei 2025 @ 19:05:42 #187
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217520059
quote:

Ze faket tenminste geen longkanker. :W
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217520169
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:05 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ze faket tenminste geen longkanker. :W
Sow koekoek mikey wordt even terecht op zijn plaats gezet.
No bitch to me
pi_217520343
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:03 schreef ZarB het volgende:
Het lijkt me meer een signaal naar het COA dan dat Faber per se dat uitje wil ontzeggen aan die kinderen. Die zijn nu juist de dupe van dat falende beleid van het COA.
Dat hebben ze aan zichzelf te danken. Ze zouden naar de Efteling gestuurd worden omdat ze vorig jaar mensen hebben neergestoken tijdens een dorpsfeest.
pi_217520392
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat hebben ze aan zichzelf te danken. Ze zouden naar de Efteling gestuurd worden omdat ze vorig jaar mensen hebben neergestoken tijdens een dorpsfeest.
Wat een land toch eigenlijk. :')
pi_217520507
quote:

Faber zegt dat het niet uit te leggen is.
Blijkbaar is het wel uit te leggen dat er voor 500 euro per kappersbezoek gedeclareerd kan worden.
Dat kapsel moeten ze blijkbaar impregneren tegen de extreem hoge zuurgraad van Faber.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_217520523
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:17 schreef core2duo het volgende:

[..]
Is niet nodig, het oorlogsgebied is al naar hun toegekomen.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 20:22:46 #193
287741 matspontius
pi_217520599
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:03 schreef ZarB het volgende:
Daarom steken ze ook maar op los toch? Die arme kinderen....
"Hoka Hey!"
  vrijdag 2 mei 2025 @ 20:25:49 #194
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217520615
Als die "kinderen" vanuit shitholeistan naar Nederland kunnen reizen dan kunnen ze een dagje Efteling ook wel missen
pi_217520627
Ik snap de moeilijkheid ook niet echt, je kunt ze toch ook begeleiden naar het vliegveld voor een enkeltje naar hun veilige (!) land, dat is dan toch ook een soort uitje ? :?
  vrijdag 2 mei 2025 @ 20:29:44 #196
287741 matspontius
pi_217520641
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:27 schreef TLC het volgende:
Ik snap de moeilijkheid ook niet echt, je kunt ze toch ook begeleiden naar het vliegveld voor een enkeltje naar hun veilige (!) land, dat is dan toch ook een soort uitje ? :?
Neem al dat schorem uit Scheveningen/Den Haag dan ook gelijk mee svp
"Hoka Hey!"
  vrijdag 2 mei 2025 @ 20:33:18 #197
338319 ZarB
Piña colada
pi_217520675
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Niet al die kinderen hebben lopen steken lijkt me.

Maar ik bedoel, veel mensen reageren verontwaardigd omdat Faber uitjes van kinderen afpakt. Maar ik denk niet dat het zo moet worden gezien.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 20:45:27 #198
287741 matspontius
pi_217520782
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:39 schreef Evangelion het volgende:
Als je energie zou kunnen opwekken uit Faber die straks eeuwig brandt in de hel was er geen klimaatprobleem meer _O_
Jij stookt zeker de kolen op daar? Moraalridder 😇
"Hoka Hey!"
  zaterdag 3 mei 2025 @ 07:54:10 #199
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_217523000
Er zijn een aantal [1 was niet genoeg] gofundme gestart zodat die arme kindertjes alsnog naar de Efteling kunnen gaan. :')
´
  Moderator / Redactie FP zaterdag 3 mei 2025 @ 07:55:33 #200
Brabo Bastard
pi_217523006
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 07:54 schreef Kim-Holland het volgende:
Er zijn een aantal [1 was niet genoeg] gofundme gestart zodat die arme kindertjes alsnog naar de Efteling kunnen gaan. :')
Whut :')
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 3 mei 2025 @ 07:57:11 #201
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_217523012
Burgemeester Leeuwarden boos op Faber vanwege kritiek op Efteling-uitje.
https://www.nu.nl/asielcr(...)-efteling-uitje.html
´
  Moderator / Redactie FP zaterdag 3 mei 2025 @ 08:01:12 #202
Brabo Bastard
pi_217523020
quote:
Al meer dan 17k opgehaald. Agressief zijn in een AZC is nog lonend ook.
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:20:59 #203
182233 thedeedster
pi_217523107
quote:
En als je een fundraiser start voor een ticket terug, dan krijg je het OM achter je aan.

Ofschoon ik durf te wedden dat die meer geld zou ophalen.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:25:54 #204
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217523144
quote:

[..]
[..]
Pony park slagharen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:26:31 #205
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217523149
quote:
Dat is echt makkelijk geld verdienen wordt er ook nog gecontroleerd hoe dat geld wordt uitgegeven?
  Miss 200.000.000! zaterdag 3 mei 2025 @ 08:29:00 #206
367000 roos94
pi_217523166
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Pony park slagharen.
Mensen welks nog steeds Ponypark Slagharen zeggen :')

Jij zegt zeker ook nog verstandelijk gehandicapten, Koninginnedag en Guldens :')
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:30:12 #207
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_217523172
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is echt makkelijk geld verdienen wordt er ook nog gecontroleerd hoe dat geld wordt uitgegeven?
Volgens mij niet maar is dat niet altijd het geval? Iedereen kan daar een zielig lulverhaaltje ophangen, er zijn altijd mensen die daar intrappen.
´
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:37:32 #208
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217523200
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:29 schreef roos94 het volgende:

[..]
Mensen welks nog steeds Ponypark Slagharen zeggen :')

Jij zegt zeker ook nog verstandelijk gehandicapten, Koninginnedag en Guldens :')
Ja.

Overigens geen idee hoe het nu heet.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:37:52 #209
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217523201
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:30 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Volgens mij niet maar is dat niet altijd het geval? Iedereen kan daar een zielig lulverhaaltje ophangen, er zijn altijd mensen die daar intrappen.
Dat is een poging waard.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:48:06 #210
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_217523233
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is een poging waard.
Sluit je aan, zou ik zeggen.
´
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:52:00 #211
287741 matspontius
pi_217523247
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:48 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Sluit je aan, zou ik zeggen.
[ afbeelding ]
Dus voor een stelletje messentrekkers, homohaters en vrouwenbetasters wordt in dit land een crowdfunding opgezet? Jezus, wat is dit land diep gezonken 👎👎👎👎 Trap ze gewoon het land uit deze kansparels
"Hoka Hey!"
pi_217523278
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 07:57 schreef Kim-Holland het volgende:
Faber zegt gewoon waar het opstaat.
Rare man met scheef gezicht.
Vakman pur sang
pi_217523422
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:52 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dus voor een stelletje messentrekkers, homohaters en vrouwenbetasters wordt in dit land een crowdfunding opgezet? Jezus, wat is dit land diep gezonken 👎👎👎👎 Trap ze gewoon het land uit deze kansparels
Dit ja, wie zijn toch die grenzeloos naïeve mensen die hier geld naar overmaken? Ik denk 99.9% blanke onnozele types die zelf nooit met de gevolgen van de import van dit barbaarse tuig te maken hebben.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 09:24:57 #214
287741 matspontius
pi_217523493
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 09:16 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dit ja, wie zijn toch die grenzeloos naïeve mensen die hier geld naar overmaken? Ik denk 99.9% blanke onnozele types die zelf nooit met de gevolgen van de import van dit barbaarse tuig te maken hebben.
Ja, in plaats van de oorzaak aan te pakken krijgen we nu van die halve garen die de boel proberen te verbloemen door die kansparels naar de Efteling te sturen - dat is toch echt de wereld op zijn kop. Dus ik steek iemand en om er de volgende keer voor te zorgen dat dit niet weer optreedt krijg ik een gratis uitje naar de Efteling. Leuk signaal ook naar dit soort kansparels: messen trekken en steken levert gratis uitjes op!!!!

Daarnaast heel handig om dit soort kansarmen naar een overvolle Efteling te sturen - welke idioot verzint dit soort oliedomme acties?
"Hoka Hey!"
pi_217523556
quote:
In de slipstream van het succes van onze knuffel-grefo Bontebal duiken ze weer op, de gristelijke naievelingen die dapper mee helpen aan de import van lieden die een nog achterlijker geloof op zak hebbenen dan zij zelf.
En niet door hebben dat nadat alle homo's van flatgebouwen gegooid zijn dat zij de volgende slachtoffergroep zullen zijn.

En los daar van is zijn argumentatie van de ratten besnuffeld.
quote:
Reden voor het uitje was het jaarlijkse dorpsfeest in het Friese dorp waar het azc is gevestigd. Bij de eerdere editie was onenigheid ontstaan tussen lokale jongeren en jongeren uit het azc. Door dit jaar een uitstapje te plannen, wilden medewerkers van het COA een nieuwe aanvaring vermijden.

Volgens Buma, die als burgemeester van Leeuwarden ook voorzitter is van de Veiligheidsregio Fryslân, had het uitje kunnen helpen om escalatie te voorkomen.
Je "moet" vluchten uit een ver land, wordt als een prins binnen gehaald en moet dan vervolgens omgekocht worden met een prijzig uitje omdat je anders het jaarlijkse dorpsfeest gaat verstieren.
Er zijn veel duizenden klinderen van hardwerkende nederlandse ouders voor wie een dagje Efteling een onbereikbare droom is omdat er botweg geen geld voor is.

Knettergek en volledig belazerd lijken we wel in dit land.

[ Bericht 6% gewijzigd door quo_ op 03-05-2025 09:55:52 ]
  Miss 200.000.000! zaterdag 3 mei 2025 @ 09:57:48 #216
367000 roos94
pi_217523740
#EftelingGate
  zaterdag 3 mei 2025 @ 10:34:05 #217
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
  zaterdag 3 mei 2025 @ 10:37:13 #218
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217524008
twitter

Dat gaat dan ook wel wat ver
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217524119
Die gast van die fundraiser denkt echt dat het om jonge kinderen en meisjes gaat :') :') :')

Realiteit:

pi_217524131
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 09:57 schreef roos94 het volgende:
#EftelingGate
Eens niet vanwege een pornoscene. Verfrissend.

quote:
10s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 10:37 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Blijven ze meteen tot 2026?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 10:54:47 #221
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217524135
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Pony park slagharen.
Grab them by the pony!
  zaterdag 3 mei 2025 @ 10:55:36 #222
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217524141
Je zou maar als volwassene in paniek raken omdat kinderen naar een pretpark gaan. Dan ben je ook niet helemaal honderd hoor.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 10:57:13 #223
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217524152
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 10:55 schreef VoMy het volgende:
Je zou maar als volwassene in paniek raken omdat kinderen naar een pretpark gaan. Dan ben je ook niet helemaal honderd hoor.
Ik had dan ook weer niets anders verwacht van dit kabinet dat alleen aan symboolpolitiek doet
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 3 mei 2025 @ 10:58:08 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217524159
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 10:37 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Kun je ze allemaal een jaarabbonement geven. :7
  zaterdag 3 mei 2025 @ 10:59:00 #225
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217524163
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 10:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kun je ze allemaal een jaarabbonement geven. :7
Moet eerst de fata morgana worden aangepast
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 3 mei 2025 @ 10:59:04 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217524164
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:32 schreef Dutchguy het volgende:
Die hele COA moet doorgelicht worden. Als ze al dit soort bizarre dingen doen.
Dit.
1947-2016
pi_217524166
quote:
Zei hamas dat?
pi_217524186
quote:
Buma moet zijn snuit houden met zijn achterbaks gedrag.
pi_217524192
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 10:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Moet eerst de fata morgana worden aangepast
Ik las Tata Morgana :@
  zaterdag 3 mei 2025 @ 11:12:49 #230
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_217524259
50k. Daar kun je ook een hoop tickets retour vaderland van betalen.
lucifer FTW!!!!
pi_217524294
Wat is de politiek in NL toch ongelofelijk vernield.
Wat een kansloze verontwaardiging. Stel er komt straks weer gedoe op de kermis dan staan ze weer vooraan om te janken in racistisch Den Haag.
Maar eigen schuld als zelfs dit al niet mag.
pi_217524311
Ik heb wat gedoneerd om die stumpers een dagje te geven wat ze lang zal heugen. Hopelijk zijn de locals ook bij dat ze een dag niet gestoord worden zo. Kost weinig levert veel op denk ik.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 11:47:01 #233
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_217524484
Het enige wat dit bewijst is dat deze AZC voor onrust zorgt in het betreffende dorp.
Wat een waanzin.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 11:52:09 #234
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_217524514
quote:
Je zou als volwassene maar niet inzien dat het belachelijk is dat je pubers (die hier notabene heen gevlucht zijn) naar een pretpark moet sturen. Uit voorzorg, omdat er het jaar daarvoor drie pubers uit betreffende dorp zijn neergestoken en men geen herhaling wil.
Wat gaat er dan fout?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 11:52:48 #235
287741 matspontius
pi_217524518
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 11:19 schreef Chadi het volgende:
Ik heb wat gedoneerd om die stumpers een dagje te geven wat ze lang zal heugen. Hopelijk zijn de locals ook bij dat ze een dag niet gestoord worden zo. Kost weinig levert veel op denk ik.
Je kan beter geld doneren aan de opvoeding van die gasten - daar hebben ze later nog eens wat aan!
"Hoka Hey!"
  zaterdag 3 mei 2025 @ 11:53:16 #236
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217524524
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 11:19 schreef Chadi het volgende:
Ik gun die bewoners wel wat meer dagen rust.

En de efteling is de oplossing daarvoor niet.
1947-2016
  zaterdag 3 mei 2025 @ 11:55:13 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217524541
quote:
Je zou maar wegens onveiligheid 33 landen doorkruisen om vervolgens in een Fries dorp zelf messen te trekken. Dan ben je ook niet helemaal honderd hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217524641
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 11:17 schreef bianconeri het volgende:
Wat is de politiek in NL toch ongelofelijk vernield.
Wat een kansloze verontwaardiging. Stel er komt straks weer gedoe op de kermis dan staan ze weer vooraan om te janken in racistisch Den Haag.
Maar eigen schuld als zelfs dit al niet mag.
Zelfs dit? Waarom moet je etterbakken die gestoken hebben trakteren op een uitje? Wat is de logica daarvan?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:15:28 #239
287741 matspontius
pi_217524652
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 11:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je zou maar wegens onveiligheid 33 landen doorkruisen om vervolgens in een Fries dorp zelf messen te trekken. Dan ben je ook niet helemaal honderd hoor.
Nee joh, dat zie je helemaal verkeerd. Die arme en zielige jongens hebben het zo moeilijk dat we de steekpartijen, homo- en jodenhaat, het vrouwen en meisjes betasten en aanranden, diefstal en al dat soort zaken, wel door de vingers kunnen zien. Voor de broodnodige inburgering is zo'n dagje gratis Efteling natuurlijk ook een must. Geef ze ook nog een lekkere gratis som geld elke maand en een huis. Kan niet op in dit land!

De week erop naar Madurodam en Scheveningen om de sfeer aldaar op te snuiven 🤯
"Hoka Hey!"
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:19:43 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217524676
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 11:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En Nederland blijft dit soort mensen maar faciliteren. Wat een wanbeleid.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:21:15 #241
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_217524682
Ik hoop wel dat er rust in de tent is tijdens die kermis. Niet dat die buurtjongeren onderling alsnog de fout in gaan. Want dan kun je de reacties op socials en in Den Haag wel bedenken.

Doneren slaat nergens op, want geld is het probleem niet. Het gaat om het idee achter het uitje. Maar he, het klinkt wel weer lekker deugend op de verjaardag vanavond, dat je een tientje hebt gestort :').
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:22:14 #242
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217524690
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:13 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Zelfs dit? Waarom moet je etterbakken die gestoken hebben trakteren op een uitje? Wat is de logica daarvan?
Zijn het de mensen die hebben gestoken die nu mee op uitje mochten?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:23:52 #243
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_217524699
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:13 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Degene die gestoken hebben zitten niet meer in het betreffende Azc.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:26:06 #244
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_217524708
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:22 schreef Caland het volgende:

[..]
Zijn het de mensen die hebben gestoken die nu mee op uitje mochten?
Weer zo'n dooddoener. Nee die zijn overgeplaatst. Stevige straf trouwens op een steekpartij: overplaatsen naar andere locatie _O-.

Maar dan zou het probleem toch opgelost moeten zijn, als de daders er niet meer zitten? Waarom wil het COA dan alsnog de rest van de groep naar de Efteling hebben tijdens de kermis? Of vertrouwen ze het zelf ook niet?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:27:40 #245
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217524715
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:26 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]
Weer zo'n dooddoener. Nee die zijn overgeplaatst.
Gewoon een vraag aangezien ik hier lees dat de mensen die gestoken hebben nu naar de efteling mogen. Dat leek me al wat vreemd
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:42:21 #246
403820 Aberkullie
pi_217524794
Zou me niks verbazen dat ze sowieso jaarlijks op een uitje gaan en nu voor deze specifieke datum hebben gekozen om de rust in het dorp te bewaren. Maar asielzoekers mogen natuurlijk niet teveel plezier maken.
Die crowdfunding is dan wel weer een beetje overdreven aangezien er blijkbaar gewoon budget voor is.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:56:48 #247
287741 matspontius
pi_217524866
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:26 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]
Weer zo'n dooddoener. Nee die zijn overgeplaatst. Stevige straf trouwens op een steekpartij: overplaatsen naar andere locatie _O-.

Maar dan zou het probleem toch opgelost moeten zijn, als de daders er niet meer zitten? Waarom wil het COA dan alsnog de rest van de groep naar de Efteling hebben tijdens de kermis? Of vertrouwen ze het zelf ook niet?
Laten we hier even duidelijk stellen dat er maar drie stekers waren en de rest van dit gepeupel natuurlijk de ideale schoonzonen zijn die je rustig op een kermis kan laten rondstruinen - waarvan akte!
"Hoka Hey!"
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:14:44 #248
182233 thedeedster
pi_217524974
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 11:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
50k. Daar kun je ook een hoop tickets retour vaderland van betalen.
Retour?

Dan komen ze weer hier!?!?!
pi_217525018
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:23 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Degene die gestoken hebben zitten niet meer in het betreffende Azc.
Uiteraard niet, die zitten inmiddels in een volledig ingerichte en met voorrang verkregen woning terwijl hun slachtoffers nog steeds noodgedwongen bij hun ouders op zolder wonen.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:24:13 #250
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_217525039
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:21 schreef quo_ het volgende:

[..]
Uiteraard niet, die zitten inmiddels in een volledig ingerichte en met voorrang verkregen woning terwijl hun slachtoffers nog steeds noodgedwongen bij hun ouders op zolder wonen.
Bron?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:55:03 #251
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217525206
Van 50.000 vanmorgen naar al bijna een ton _O-

https://www.gofundme.com/(...)ergetelijk-dagje-uit
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:55:49 #252
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_217525209
Premium
Actie om jonge azc’ers naar Efteling te laten gaan ‘hartverwarmend’, maar uitje nog steeds van de baan.

In een reactie zaterdagmiddag zegt het COA alle donaties te waarderen. Van een uitje naar de Efteling blijft echter geen sprake, zegt een woordvoerder.

Lol. Alle giften voor niks geweest. _O-
´
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:57:07 #253
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217525213
Vergissing.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:58:26 #254
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217525220
Ik wens die mensen van het COA het allerbeste toe, maar ze zijn wel zo gek als een deur.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:00:18 #255
182233 thedeedster
pi_217525231
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:55 schreef Kim-Holland het volgende:
Premium
Actie om jonge azc’ers naar Efteling te laten gaan ‘hartverwarmend’, maar uitje nog steeds van de baan.

In een reactie zaterdagmiddag zegt het COA alle donaties te waarderen. Van een uitje naar de Efteling blijft echter geen sprake, zegt een woordvoerder.

Lol. Alle giften voor niks geweest. _O-
Mooi, vette pech voor de goedgelovige donateurs. :D
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:06:02 #256
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217525277
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:55 schreef Caland het volgende:

Eigenlijk had het mooier geweest om twee acties op touw te zetten.
1) doneer voor een dagje Efteling omdat die kinderen uit een verschrikkelijk gebied komen.
2) doneer voor een busreis terug naar land van herkomst omdat wij ze geen beter leven gunnen.

Punt 1 zal winnen.
De droeftoeters roepen wel maar betalen niet en als ze al betalen zal het weinig zijn, gewoon omdat het grootste deel uit de armste regionen komt en al afhankelijk is van anderen.
pi_217525295
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:07 schreef klipper het volgende:

[..]
1) doneer voor een dagje Efteling omdat die kinderen uit een verschrikkelijk gebied komen.
2) doneer voor een busreis terug naar land van herkomst omdat wij ze geen beter leven gunnen.

Punt 1 zal winnen.
De droeftoeters roepen wel maar betalen niet en als ze al betalen zal het weinig zijn, gewoon omdat het grootste deel uit de armste regionen komt en al afhankelijk is van anderen.
Achterlijke suggestie om die kinderen in de bus te stoppen naar hun land van herkomst.
Maak er dan een vliegticket van.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:11:00 #259
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217525302
quote:

[..]
Heb je het nu over Friezen of vluchtelingen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:19:21 #260
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217525342
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Heb je het nu over Friezen of vluchtelingen?
Friesland is geen verschrikkelijk gebied. o|O

Fryslan Boppe!
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:20:56 #261
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_217525352
quote:

[..]

Punt 1 zal winnen.
Als mensen meer het verleden van dit Azc kennen, dan wint punt 2.
Dit Azc zorgt al jaren voor overlast. Als je er moet werken dan wordt je met klem geadviseerd om je werkbus gesloten te houden, anders jatten ze hem helemaal leeg. Er wordt veel meer gestolen in betreffende dorp, dan voor het Azc, wat weer op marktplaats of WhatsApp groepen wordt verkocht.

Maar dit wil men niet horen...
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:27:07 #262
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217525384
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:20 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Als mensen meer het verleden van dit Azc kennen, dan wint punt 2.
Dit Azc zorgt al jaren voor overlast. Als je er moet werken dan wordt je met klem geadviseerd om je werkbus gesloten te houden, anders jatten ze hem helemaal leeg. Er wordt veel meer gestolen in betreffende dorp, dan voor het Azc, wat weer op marktplaats of WhatsApp groepen wordt verkocht.

Maar dit wil men niet horen...
Ook plaatselijk denk ik. Mijn zus en zwager hebben jaren lang dichtbij het AZC in Drachten gewoond. Overlast, overlast, overlast.

Woon nu ook al jarenlang dichtbij een AZC. Nog geen overlast ervaren. Dus, tsja...
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:47:23 #263
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217525500
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Mooi, vette pech voor de goedgelovige donateurs. :D
Het bijzondere is dat als die asieleisers toch naar de Efteling gaan via de naïeve weldoeners van gofund.me, ze alsnog de boel gaan verkloten met vernieling, bedreiging en intimidatie. Dat komt dan uiteraard niet op Nu. nl.
Le Diable
pi_217525663
Als je dit zo leest is het een en al ellende met die schooiers in AZC Sint Anna:

https://franekeractueel.n(...)et-gestolen-spullen/
pi_217525852
Dit is gewoon net die aflevering van Flodder, waarin Sjakie en co allerlei snoepreisjes aanbieden om ze maar weg te hebben tijdens Koninginnedag.

@Zipportal
Doe ons maar een videorecorder met slowmotion.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:41:46 #266
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217525869
quote:

Netjes
Hopelijk in de toekomst meer van dat soort tegengeluiden. Antibeleid op beleid.
pi_217525902
quote:

Dat zijn mooie inkomsten, die kunnnen gewoon van hun uitkering af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  FOK!fotograaf zaterdag 3 mei 2025 @ 15:55:16 #268
842 Zorro
Z
pi_217525962
Alles natrekken bij gofundme en iedereen die gegeven heeft een week in dat azc laten logeren als cadeau
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zaterdag 3 mei 2025 @ 16:07:45 #269
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217526053
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:47 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Het bijzondere is dat als die asieleisers toch naar de Efteling gaan via de naïeve weldoeners van gofund.me, ze alsnog de boel gaan verkloten met vernieling, bedreiging en intimidatie. Dat komt dan uiteraard niet op Nu. nl.
Nee, ze gaan echt niet.

https://www.ad.nl/binnenl(...)nduidelijk~ac8df70a/

"In een reactie zegt het COA zaterdagmiddag alle donaties te waarderen, maar dat ze niet nodig zijn. Van een uitje naar de Efteling blijft geen sprake, zegt een woordvoerder."

(ik weet niet meer uit welke kranten je ook alweer niet mag quoten)
  zaterdag 3 mei 2025 @ 16:08:42 #270
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217526056
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee, ze gaan echt niet.

"In een reactie zegt het COA zaterdagmiddag alle donaties te waarderen, maar dat ze niet nodig zijn. Van een uitje naar de Efteling blijft geen sprake, zegt een woordvoerder."

(ik weet niet meer uit welke kranten je ook alweer niet mag quoten)
Ik begrijp dat ze nu naar Drievliet gaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 3 mei 2025 @ 16:10:07 #271
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217526074
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:47 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Bron?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 16:10:35 #272
39337 Bloemkool
Bloemkool
pi_217526078
Waarom niet een uitstapje naar eigen land zonder retour rit? Als je hier rotzooi komt trappen dan exit. Waarom kan het niet gewoon logisch en simpel zijn. Als beloning om je te misdragen mag je naar de Efteling. De achterlijkheid van sommige lui die dit mogelijk maken is ongekend.
Het wordt tijd dat het deel van Nederland dat heel erg graag de asielzoekers hier wil hebben inclusief alle rotzooi, hoofdelijk verantwoordelijk wordt gesteld. En niet meer alles maar ten koste van de maatschappij. Dan is dit zo afgelopen. En verdragen kunnen opgezegd worden. Stop met te roepen dat we ons daar aan moeten houden.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 16:29:55 #273
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217526223
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik begrijp dat ze nu naar Drievliet gaan.
Waarom is die beslissing genomen?
pi_217526310
Er zijn heel wat mensen die geboren en getogen zijn in Nederland die het niet zo breed hebben. Voor hun is zo'n uitje vrijwel onbetaalbaar. Zij zien nu dat er wel geld vrij wordt gemaakt voor de vluchtelingen. Op deze manier je de Nederlanders de gek aan. Heel goed dat Faber hier voor is gaan liggen.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_217526327
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:40 schreef tralalala het volgende:
Dit is gewoon net die aflevering van Flodder, waarin Sjakie en co allerlei snoepreisjes aanbieden om ze maar weg te hebben tijdens Koninginnedag.

@:zipportal
Doe ons maar een videorecorder met slowmotion.
Of een wasdroger.
pi_217526369
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Netjes
Hopelijk in de toekomst meer van dat soort tegengeluiden. Antibeleid op beleid.
Ik las op diverse fora dat het schandalig is dat de kinderen, :'), niet naar de Efteling mogen.

Als argument zei iemand dat de daders van de steekpartij vorig jaar, overgeplaatst zijn dus deze azc'ers mogen best ook een pleziertje...

Rijst bij mij de vraag;
Als de daders weg zijn, waarom moeten deze azc'ers dan weg als er kermis is?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 16:58:49 #277
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217526382
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:56 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik las op diverse fora dat het schandalig is dat de kinderen, :'), niet naar de Efteling mogen.

Als argument zei iemand dat de daders van de steekpartij vorig jaar, overgeplaatst zijn dus deze azc'ers mogen best ook een pleziertje...

Rijst bij mij de vraag;
Als de daders weg zijn, waarom moeten deze azc'ers dan weg als er kermis is?
Er waren meerdere dingen voorgevallen, even zoeken.

"Vorig jaar kwam het tijdens een feest in Sint Annaparochie tot een confrontatie tussen azc'ers en jongeren uit de buurt. Ook raakten drie mannen uit het dorp gewond bij een steekpartij.

Om de angel eruit te halen, had het COA het idee opgevat om met jonge azc'ers naar de Efteling te gaan.
pi_217526406
Betalen voor Kermis of gratis naar De Efteling?
pi_217526415
twitter
pi_217526434
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Er waren meerdere dingen voorgevallen, even zoeken.

"Vorig jaar kwam het tijdens een feest in Sint Annaparochie tot een confrontatie tussen azc'ers en jongeren uit de buurt. Ook raakten drie mannen uit het dorp gewond bij een steekpartij.

Om de angel eruit te halen, had het COA het idee opgevat om met jonge azc'ers naar de Efteling te gaan.
Maar de daders zijn toch weg?
Voor deze kinderen hoeven ze toch niks te vrezen dan?

Toch?
pi_217526481
Hoe druk is het tegenwoordig eigenlijk in de Efteling? Ik kwam er het laatst geloof ik zo’n 30 jaar geleden en toen stond er al een wachtrij van pakweg anderhalf uur voor de Droomvlucht. Dat zou nu wel nog erger zijn.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
  zaterdag 3 mei 2025 @ 17:14:44 #282
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217526487
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 17:05 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Maar de daders zijn toch weg?
Voor deze kinderen hoeven ze toch niks te vrezen dan?

Toch?
Alleen degenen van de steekpartij zijn overgeplaatst.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 17:15:56 #283
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217526498
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 17:13 schreef -Deluzion- het volgende:
Hoe druk is het tegenwoordig eigenlijk in de Efteling? Ik kwam er het laatst geloof ik zo’n 30 jaar geleden en toen stond er al een wachtrij van pakweg anderhalf uur voor de Droomvlucht. Dat zou nu wel nog erger zijn.
De 17 mei dat ze zouden gaan zou een hele drukke dag zijn.

https://www.efteling.com/nl/park/openingstijden

[ Bericht 6% gewijzigd door tesssssssss op 03-05-2025 17:21:57 ]
pi_217526571
Gedoneerd.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 18:15:05 #285
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217527051
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 17:13 schreef -Deluzion- het volgende:
Alleen een idioot gaat op een zonnige vakantiedag naar de Efteling.
Iemand die slim is gaat als het bewolkt is, beetje regenachtig of koud, en meldt de kinderen ziek bij hun school.

Dan kun je misschien gewoon in de python blijven zitten.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 19:11:10 #286
437160 Fietsenrek
Ondertitel
pi_217527921
Überhaupt het feit dat je deze mensen weg moet houden van een Kermis vanwege potentiële misdaden zegt al genoeg over de mentaliteit van deze 'minderjarige vluchtelingen'. En dan is er nog een inzamelingsactie voor deze mensen geweest ook. Bizar.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 19:22:40 #287
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_217528020
Een ton opgehaald om te zorgen dat rellende asielzoekertjes niet op een kermis, maar in de Efteling kunnen gaan kutten

Echt, waar zit het verstand van al die mensen die hiervoor doneren :')
lucifer FTW!!!!
pi_217529039
twitter
  zaterdag 3 mei 2025 @ 21:04:04 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217529081
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:59 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
'Progressief' Nederland is de doodgraver van vrouwen- en homorechten in het Westen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 3 mei 2025 @ 21:04:17 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217529083
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:22 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Een ton opgehaald om te zorgen dat rellende asielzoekertjes niet op een kermis, maar in de Efteling kunnen gaan kutten

witte erfschuld
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217529159
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
'Progressief' Nederland is de doodgraver van vrouwen- en homorechten in het Westen.
Conservatief Nederland is de doodgraver van vrouwen- en homorechten in het Westen
  zaterdag 3 mei 2025 @ 21:10:14 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217529165
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 21:09 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Conservatief Nederland is de doodgraver van vrouwen- en homorechten in het Westen
En wie reken je daar toe?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217529204
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En wie reken je daar toe?
SGP, FVD, PVV, JA21
  zaterdag 3 mei 2025 @ 21:14:41 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217529215
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 21:13 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
SGP, FVD, PVV, JA21
Jeetje zeg, en orthodoxe moslims zijn hartstikke feministisch en pro-LGBTQ?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217529240
Je kunt veel terecht negatiefs zeggen over de PVV en JA21, maar toch niet dat ze uitgesproken antivrouw en antihomo zijn....
pi_217529250
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jeetje zeg, en orthodoxe moslims zijn hartstikke feministisch en pro-LGBTQ?
Nee helemaal niet. Waar zeg ik dat?
pi_217529262
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 21:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Je kunt veel terecht negatiefs zeggen over de PVV en JA21, maar toch niet dat ze uitgesproken antivrouw en antihomo zijn....
“In de afgelopen termijn van de Tweede Kamer stemde Wilders tegen het toevoegen van seksuele geaardheid aan artikel 1 van de Grondwet. Ook stemde de PVV bijvoorbeeld tegen een motie voor specifieke LGBT+-opvangplaatsen in asielzoekerscentra.”
  zaterdag 3 mei 2025 @ 21:45:25 #298
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217529540
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:22 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

Ze kregen het aan de stok met andere jongeren daar. Dus wie degene was die ruzie zocht blijft natuurlijk gokken.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 22:00:47 #299
287741 matspontius
pi_217529693
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 21:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ze kregen het aan de stok met andere jongeren daar. Dus wie degene was die ruzie zocht blijft natuurlijk gokken.
En dat er gestoken is met messen door onze zeer gewaardeerde medelanders is ook een gok? Of schuif je dat weer onder het Oosterse tafelkleed?
"Hoka Hey!"
  zaterdag 3 mei 2025 @ 22:04:22 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217529733
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 22:00 schreef matspontius het volgende:

[..]
En dat er gestoken is met messen door onze zeer gewaardeerde medelanders is ook een gok? Of schuif je dat weer onder het Oosterse tafelkleed?
harvest is een bekeerling, die moet je negeren. geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 3 mei 2025 @ 22:05:07 #301
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217529743
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 22:00 schreef matspontius het volgende:

[..]
Gezien de haat en agressie bij anti azc mensen is het niet onverstandig om iets bij je te hebben voor zelfverdediging.
Messen bij jongeren is ook niet uniek. Ik had vroeger ook een zakmes bij me. Ik was ook op mijn zolderkamer pogingen aan het doen om pvc pijpbommen te maken, ook al werkten die dingen voor geen meter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')