abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217509079

Geen kermis, maar Efteling voor jonge azc-bewoners Sint Annaparochie: "Uit voorzorg"

Als er kermis is in Sint Annaparochie, maken minderjarige asielzoekers van het azc een uitstapje naar de Efteling. Het is een voorzorgsmaatregel. Want vorig jaar waren azc-bewoners betrokken bij een steekincident op de kermis.

"We willen graag dat de kermis goed en rustig verloopt voor iedereen", zegt Jolanda Bolt van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA).
"Zowel voor inwoners van Sint Annaparochie als voor de bewoners van onze locatie."

Drie gewonden
Vorig jaar waren er spanningen tussen groepen jongeren uit Sint Annaparochie. Het leidde uiteindelijk tot een steekincident. Er raakten drie mensen gewond. Evenveel mensen werden aangehouden: twee van hen waren minderjarige bewoners van het azc.

Om zulke excessen dit jaar te voorkomen, heeft het COA besloten om het jaarlijkse uitstapje dit jaar op de zaterdag 17 mei van de kermis te doen.
"Wij hebben bedacht dat we dit jaar met de amv-jongeren (alleenstaande minderjarige vluchtelingen, red.) de dag doorbrengen in de Efteling."

Dat nieuws is bij de asielzoekers goed aangekomen. "Ze zijn er natuurlijk heel erg blij mee, want het is hartstikke leuk om daar met zijn allen naartoe te gaan", stelt Bolt.

Grote impact
De maatregel betekent echter niet per se dat er nu niets bij de kermis kan gebeuren. De kermis begint al op vrijdag en is dinsdag pas voorbij.
Het COA doet zijn best om ook op de andere dagen ongeregeldheden te voorkomen.

"We hebben begeleiding van de jongeren, we staan in nauw contact met de wijkagent, gemeente en politie om goed voorbereid te zijn", legt Bolt uit. Bovenal hoopt het COA dat het dit jaar rustig blijft. "Het is ontzettend erg wat toen
gebeurd is, voor alle betrokkenen. De impact op iedereen is enorm´´

https://www.omropfryslan.(...)arochie-uit-voorzorg

:')
´
  Redactie Sport donderdag 1 mei 2025 @ 16:08:41 #2
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217509098
Wat was de oorzaak van het steekincident?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217509118
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spanningen...
´
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:12:10 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217509124
Hopelijk geen steekpartij bij de Python straks
pi_217509130
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iets in mij zegt dat als de lokale bevolking iets te verwijten valt, dit wel in het nieuwsbericht had gestaan.

Verder raar om dit naar buiten te brengen lijkt me? Wat hebben wij nu te maken met het jaarlijkse uitje? Ik gun ze veel plezier in de Efteling. Minderjarig en alleen is natuurlijk een nachtmerrie voor elk kind.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Miss 200.000.000! donderdag 1 mei 2025 @ 16:13:18 #6
367000 roos94
pi_217509131
Gaan ze dan als eerst in de Fata Morgana, dat voelt vertrouwd.
  Redactie Sport donderdag 1 mei 2025 @ 16:13:30 #7
pi_217509134
quote:
12s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:11 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Spanningen...
Ja, lekker vaag. Al is het natuurlijk sowieso niet de bedoeling dat iemand een steekmes op zak heeft.
pi_217509146
Nu krijg je steekpartijen in de Efteling :{
pi_217509158
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, lekker vaag. Al is het natuurlijk sowieso niet de bedoeling dat iemand een steekmes op zak heeft.
Drie minderjarigen vast voor steekincident Sint Annaparochie: al langer spanningen
https://www.omropfryslan.(...)al-langer-spanningen
´
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:21:12 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217509203
Wat een onzin zeg.
Het is allemaal vast heel goed bedoeld maar ze kunnen daar toch ook iets leuks organiseren?

De Efteling is trouwens nog best een eindje weg van Friesland, is er dichterbij niet iets leuks te doen?

En dit nieuws zal waarschijnlijk vooral negatief uitpakken.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217509229
"Spanningen" is ook weer zo'n leuk modern eufemisme om net te doen alsof het probleem niet vooral van 1 kant komt. Wat ook hier weer het geval lijkt te zijn, men heeft er al langer last van AZC'ers die meisjes lastigvallen, dingen jatten en slopen, de sfeer op de kermis verpesten, daarop reageren jongeren uit het dorp, die vervolgens neergestoken worden door de AZC'ers. Dan is het wel duidelijk waar het probleem ligt. Dat probleem wordt nu echter beloond met een dagje Efteling, als een klein kind dat leert dat jengelen loont doordat het dan een snoepje krijgt.

quote:
Bij de ruzie werden uiteindelijk 3 jongeren (18, 20 en 22 jaar) uit het dorp neergestoken, een van hen moest nadien met spoed worden geopereerd. De daders werden overgeplaatst naar een andere locatie, maar ook de resterende azc-jongeren zijn volgens de inwoners van Sint Annaparochie geen gezellige lieverds. Zo ontstond er in januari opnieuw een heftige knokpartij tussen de amv'ers en de Friese jeugd, ditmaal in een bus. Hommeles dus. Of, zoals de Leeuwarder Courant het verwoordt: "Sindsdien worden in zowel Sint Annaparochie als het naburige Sint Jacobiparochie alle frustraties over met name jonge vluchtelingen openlijk benoemd." Wat wordt er dan zoal BENOEMD? Nou, gevallen van aanranding en intimidatie waardoor meisjes niet meer alleen door het dorp durven te reizen en de kleedkamers bij de sportclub op slot gaan, en diefstallen bij de Sint Annaparochiaanse winkeliers.
pi_217509243
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:12 schreef Twiitch het volgende:
Eerst 3 uur in de hitte in de rij en dan net voor je aan de beurt bent. ;(
´
pi_217509256
Naar de Efteling, alsof t niets kost. :D

Lijkt me weer prima munitie voor Faber zo. Zo krijg je er wel 3miljard extra bijgeluld in de begroting. :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Redactie Sport donderdag 1 mei 2025 @ 16:31:24 #14
pi_217509298
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:27 schreef Het_Bokje het volgende:
Naar de Efteling, alsof t niets kost. :D

Lijkt me weer prima munitie voor Faber zo. Zo krijg je er wel 3miljard extra bijgeluld in de begroting. :P
Ik vind het ook allemaal wat overdreven, en dat voor een incident waar 'zij' minimaal zelf deels schuld aan hebben.
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:33:26 #15
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217509327
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
"Spanningen" is ook weer zo'n leuk modern eufemisme om net te doen alsof het probleem niet vooral van 1 kant komt. Wat ook hier weer het geval lijkt te zijn, men heeft er al langer last van AZC'ers die meisjes lastigvallen, dingen jatten en slopen, de sfeer op de kermis verpesten, daarop reageren jongeren uit het dorp, die vervolgens neergestoken worden door de AZC'ers. Dan is het wel duidelijk waar het probleem ligt. Dat probleem wordt nu echter beloond met een dagje Efteling, als een klein kind dat leert dat jengelen loont doordat het dan een snoepje krijgt.
[..]

Nou, dat verklaart dan waarom de amv'ers beloond worden met een dagje Efteling en de lokale jongeren niet.

Gelukkig "probeert" het AZC wel te voorkomen dat de amv'ers naar de kermis gaan alsnog, net zoals ze nu hard proberen de overlast en aanrandingen te voorkomen.

Met evenveel succes ongetwijfeld.
pi_217509346
quote:
De maatregel betekent echter niet per se dat er nu niets bij de kermis kan gebeuren. De kermis begint al op vrijdag en is dinsdag pas voorbij.
Het COA doet zijn best om ook op de andere dagen ongeregeldheden te voorkomen.
Ja?
He?
:')
Dus 1 dagje Efteling helpt dus niet echt he?
Mss dat gajes gewoon opsluiten?
pi_217509348
Goed idee wel ja, slecht gedrag belonen.
What's next? Een weekje Amstel hotel voor elke overlastgevende asielzoeker?

Hoe meer punten u scoort, hoe luxer uw uitjes worden w/
pi_217509391
Ik mag hopen dat asielzoeker de uitstapje naar Efteling zelf betalen..
Zoiets zou ik niet accepteren.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:42:53 #19
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217509405
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]

Mja, dat zou je moeten oplossen door de poorten van dat azc gedurende de kermis op slot te zetten..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:47:36 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217509440
Het is van de gekke :r
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:51:25 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217509472
Wat gaan ze doen dan? Die ama's een week naar de efteling sturen? Anders zijn ze er gewoon de dag er voor of er na. Want het ligt helemaal niet aan activiteiten, het ligt aan de persoontjes zelf die het continu flikken. Allemaal met een bepaald achtergrondje die het niet bepaald hebben op hun gastheren.

Dus, wat the fuck doen ze uberhaupt dan daar?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217509480
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een onzin zeg.
Het is allemaal vast heel goed bedoeld maar ze kunnen daar toch ook iets leuks organiseren?

De Efteling is trouwens nog best een eindje weg van Friesland, is er dichterbij niet iets leuks te doen?

En dit nieuws zal waarschijnlijk vooral negatief uitpakken.
Hoe langer de reis hoe langer ze bij de kermis wegblijven zal het idee zijn?
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:53:03 #23
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217509487
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:47 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is van de gekke :r
Dit is geen nieuw iets hè. Het tuig in Den Haag kreeg in de jaren '90 al "vlinderreizen" aangeboden rond de jaarwisseling zodat ze dan de stad niet in de fik zouden zetten.
  Spellchecker donderdag 1 mei 2025 @ 16:53:17 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217509490
17 mei moet je dus niet in de Efteling zijn. :Y)
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:54:43 #25
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217509499
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:13 schreef roos94 het volgende:
Gaan ze dan als eerst in de Fata Morgana, dat voelt vertrouwd.
Ik moest lachen en daar baal ik van :')
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:56:32 #26
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217509516
Als je dit soort nieuwsberichten leest dan kun je het mensen toch niet kwalijk nemen dat ze een kwaad motief achter de omgang met deze doelgroep zien.

Eindeloos gepamperd, waarschijnlijk niet eens gestraft want dan komt hun verblijfsvergunning in gevaar.

Ik walg hiervan. Maar de reclame voor Nederland moet doorgaan in het M-O en kansloos Afrika.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Forum Admin donderdag 1 mei 2025 @ 16:57:08 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217509527
"ik snap echt niet dat mensen maar op Wilders blijven stemmen"

En ik weet heel goed dat Wilders geen antwoord of laat staan oplossing heeft voor dit soort gekkigheid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217509582
Ieder zichzelf respecterend land had dit soort raddraaiers al lang het land uitgetrapt. We kiezen er zelf voor om bepaalde wetten en verdragen op een verkeerde manier te interpreteren, omdat linkse invloeden zeer sterk zijn in bepaalde invloedrijke instituties, het onderwijs, de media en de rechterlijke macht. Deze linkse invloeden pamperen dit soort oplichters en raddraaiers omdat zij voorstander zijn van een zo multicultureel mogelijk Nederland, dus tegenwoordig ook in uithoeken zoals Sint-Annaparochie.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_217509584
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:

En ik weet heel goed dat Wilders geen antwoord of laat staan oplossing heeft voor dit soort gekkigheid.
Wie is dan de verlosser?
  Redactie Sport donderdag 1 mei 2025 @ 17:04:37 #30
pi_217509606
quote:

Ja dit soort berichten zijn koren op de molen voor Wilders helaas, terwijl dit beleid effectief plaatsvindt terwijl de PVV de grootste partij is.
pi_217509623
Slecht gedrag wordt dus beloond. Typisch deugend links.
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:06:32 #32
117098 Hathor
Effe niet
pi_217509625
Staan ze straks allemaal in de rij voor een pijpbeurt van Holle Bolle Gijs.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217509633
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een onzin zeg.

Inderdaad, dan zijn ze alweer bijna halverwege het oorlogsgebied dat ze ontvlucht zijn. Dat zal me een boel stress geven en daar krijgen we steekpartijen van.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Spellchecker donderdag 1 mei 2025 @ 17:08:25 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217509646
Hopelijk zijn er geen racistische attracties meer :X
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:10:29 #35
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217509657
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ieder zichzelf respecterend land had dit soort raddraaiers al lang het land uitgetrapt. We kiezen er zelf voor om bepaalde wetten en verdragen op een verkeerde manier te interpreteren, omdat linkse invloeden zeer sterk zijn in bepaalde invloedrijke instituties, het onderwijs, de media en de rechterlijke macht. Deze linkse invloeden pamperen dit soort oplichters en raddraaiers omdat zij voorstander zijn van een zo multicultureel mogelijk Nederland, dus tegenwoordig ook in uithoeken zoals Sint-Annaparochie.
We kunnen ze er niet uittrappen en opsluiten is ook niet echt een optie he. Of had jij wel een redelijke oplossing?
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_217509663
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:12 schreef Twiitch het volgende:
Dan niet op 17 mei gaan. Daar wordt niet gefouilleerd bij de Efteling.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:11:31 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217509667
In plaats van naar een tokkiefeest naar een tokkiepretpark.
Veel plezier ermee.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217509682
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:08 schreef maily het volgende:
Hopelijk zijn er geen racistische attracties meer :X
Jammer dat die kannibaal er niet meer is, die had dat tuigh op kunnen eten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217509687
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:52 schreef Questular het volgende:

[..]
Hoe langer de reis hoe langer ze bij de kermis wegblijven zal het idee zijn?
Dan weet ik nog wel een paar leuke bestemmingen voor ze...
^ To je nesmysl ^
pi_217509706
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:13 schreef Filosoofert het volgende:

[..]Minderjarig en alleen is natuurlijk een nachtmerrie voor elk kind.
Of het toegangsticket van Nederland voor het hele gezin. Daarom sturen ze hen ook vooruit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:21:02 #41
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217509732
Misschien was het een beter idee geweest om de slachtoffers van de steekpartij een dagje efteling aan te bieden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217509764
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Of het toegangsticket van Nederland voor het hele gezin. Daarom sturen ze hen ook vooruit.
En dan nog is het een nachtmerrie voor het betreffende kind
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:29:27 #43
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217509793
quote:
Om zulke excessen dit jaar te voorkomen, heeft het COA besloten om het jaarlijkse uitstapje dit jaar op de zaterdag 17 mei van de kermis te doen.
"Wij hebben bedacht dat we dit jaar met de amv-jongeren (alleenstaande minderjarige vluchtelingen, red.) de dag doorbrengen in de Efteling."
Het "jaarlijkse uitje"?

Dat asielzoekers zolang in het AZC blijven dat er een jaarlijks evenement wordt gehouden is al godsgeklaagd, maar dan ga je gewoon even met zijn allen naar de Efteling? Wat kost dat wel niet? Waarom is daar budget voor? Steek dat geld lekker in snellere procedures ofzo.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:29:44 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217509794
Haha, mooi beleid weer mevrouw Faber. :')
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:30:43 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217509806
quote:

Nouja, mevrouw Faber gaat over die AZC's dus die zal het wel een goed idee vinden.
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:34:19 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217509829
Mogen de messen mee?
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:38:47 #47
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217509871
Omgekeerde wereld, de overlast veroorzakers worden weer ontzien. De messentrekkers, stekers, vrouwen/meisjes lastig vallers en wat al niet meer krijgen doodleuk een gratis uitje naar de Efteling - op onze kosten. Uitzetten kan ook!! Opzouten met dat gajes - scheelt een hoop geld en ellende👋

[ Bericht 1% gewijzigd door matspontius op 01-05-2025 17:44:07 ]
"Hoka Hey!"
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:43:34 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217509931
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:10 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
We kunnen ze er niet uittrappen en opsluiten is ook niet echt een optie he. Of had jij wel een redelijke oplossing?
En wat is jouw oplossing?
pi_217509939
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:10 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Er zijn genoeg landen die het wel doen en ook nog eens lid zijn van de Europese Unie zonder opt out.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')