Spanningen...quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat was de oorzaak van het steekincident?
Iets in mij zegt dat als de lokale bevolking iets te verwijten valt, dit wel in het nieuwsbericht had gestaan.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat was de oorzaak van het steekincident?
Ja, lekker vaag. Al is het natuurlijk sowieso niet de bedoeling dat iemand een steekmes op zak heeft.quote:
Drie minderjarigen vast voor steekincident Sint Annaparochie: al langer spanningenquote:Op donderdag 1 mei 2025 16:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, lekker vaag. Al is het natuurlijk sowieso niet de bedoeling dat iemand een steekmes op zak heeft.
quote:Bij de ruzie werden uiteindelijk 3 jongeren (18, 20 en 22 jaar) uit het dorp neergestoken, een van hen moest nadien met spoed worden geopereerd. De daders werden overgeplaatst naar een andere locatie, maar ook de resterende azc-jongeren zijn volgens de inwoners van Sint Annaparochie geen gezellige lieverds. Zo ontstond er in januari opnieuw een heftige knokpartij tussen de amv'ers en de Friese jeugd, ditmaal in een bus. Hommeles dus. Of, zoals de Leeuwarder Courant het verwoordt: "Sindsdien worden in zowel Sint Annaparochie als het naburige Sint Jacobiparochie alle frustraties over met name jonge vluchtelingen openlijk benoemd." Wat wordt er dan zoal BENOEMD? Nou, gevallen van aanranding en intimidatie waardoor meisjes niet meer alleen door het dorp durven te reizen en de kleedkamers bij de sportclub op slot gaan, en diefstallen bij de Sint Annaparochiaanse winkeliers.
Eerst 3 uur in de hitte in de rij en dan net voor je aan de beurt bent.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:12 schreef Twiitch het volgende:
Hopelijk geen steekpartij bij de Python straks
Ik vind het ook allemaal wat overdreven, en dat voor een incident waar 'zij' minimaal zelf deels schuld aan hebben.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:27 schreef Het_Bokje het volgende:
Naar de Efteling, alsof t niets kost.
Lijkt me weer prima munitie voor Faber zo. Zo krijg je er wel 3miljard extra bijgeluld in de begroting.
Nou, dat verklaart dan waarom de amv'ers beloond worden met een dagje Efteling en de lokale jongeren niet.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
"Spanningen" is ook weer zo'n leuk modern eufemisme om net te doen alsof het probleem niet vooral van 1 kant komt. Wat ook hier weer het geval lijkt te zijn, men heeft er al langer last van AZC'ers die meisjes lastigvallen, dingen jatten en slopen, de sfeer op de kermis verpesten, daarop reageren jongeren uit het dorp, die vervolgens neergestoken worden door de AZC'ers. Dan is het wel duidelijk waar het probleem ligt. Dat probleem wordt nu echter beloond met een dagje Efteling, als een klein kind dat leert dat jengelen loont doordat het dan een snoepje krijgt.
[..]
Ja?quote:De maatregel betekent echter niet per se dat er nu niets bij de kermis kan gebeuren. De kermis begint al op vrijdag en is dinsdag pas voorbij.
Het COA doet zijn best om ook op de andere dagen ongeregeldheden te voorkomen.
Mja, dat zou je moeten oplossen door de poorten van dat azc gedurende de kermis op slot te zetten..quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
"Spanningen" is ook weer zo'n leuk modern eufemisme om net te doen alsof het probleem niet vooral van 1 kant komt. Wat ook hier weer het geval lijkt te zijn, men heeft er al langer last van AZC'ers die meisjes lastigvallen, dingen jatten en slopen, de sfeer op de kermis verpesten, daarop reageren jongeren uit het dorp, die vervolgens neergestoken worden door de AZC'ers. Dan is het wel duidelijk waar het probleem ligt. Dat probleem wordt nu echter beloond met een dagje Efteling, als een klein kind dat leert dat jengelen loont doordat het dan een snoepje krijgt.
[..]
Hoe langer de reis hoe langer ze bij de kermis wegblijven zal het idee zijn?quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een onzin zeg.
Het is allemaal vast heel goed bedoeld maar ze kunnen daar toch ook iets leuks organiseren?
De Efteling is trouwens nog best een eindje weg van Friesland, is er dichterbij niet iets leuks te doen?
En dit nieuws zal waarschijnlijk vooral negatief uitpakken.
Dit is geen nieuw iets hè. Het tuig in Den Haag kreeg in de jaren '90 al "vlinderreizen" aangeboden rond de jaarwisseling zodat ze dan de stad niet in de fik zouden zetten.quote:
Ik moest lachen en daar baal ik vanquote:Op donderdag 1 mei 2025 16:13 schreef roos94 het volgende:
Gaan ze dan als eerst in de Fata Morgana, dat voelt vertrouwd.
Wie is dan de verlosser?quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:
"ik snap echt niet dat mensen maar op Wilders blijven stemmen"
En ik weet heel goed dat Wilders geen antwoord of laat staan oplossing heeft voor dit soort gekkigheid.
Ja dit soort berichten zijn koren op de molen voor Wilders helaas, terwijl dit beleid effectief plaatsvindt terwijl de PVV de grootste partij is.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:
En ik weet heel goed dat Wilders geen antwoord of laat staan oplossing heeft voor dit soort gekkigheid.
Inderdaad, dan zijn ze alweer bijna halverwege het oorlogsgebied dat ze ontvlucht zijn. Dat zal me een boel stress geven en daar krijgen we steekpartijen van.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een onzin zeg.
Het is allemaal vast heel goed bedoeld maar ze kunnen daar toch ook iets leuks organiseren?
De Efteling is trouwens nog best een eindje weg van Friesland, is er dichterbij niet iets leuks te doen?
We kunnen ze er niet uittrappen en opsluiten is ook niet echt een optie he. Of had jij wel een redelijke oplossing?quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ieder zichzelf respecterend land had dit soort raddraaiers al lang het land uitgetrapt. We kiezen er zelf voor om bepaalde wetten en verdragen op een verkeerde manier te interpreteren, omdat linkse invloeden zeer sterk zijn in bepaalde invloedrijke instituties, het onderwijs, de media en de rechterlijke macht. Deze linkse invloeden pamperen dit soort oplichters en raddraaiers omdat zij voorstander zijn van een zo multicultureel mogelijk Nederland, dus tegenwoordig ook in uithoeken zoals Sint-Annaparochie.
Dan niet op 17 mei gaan. Daar wordt niet gefouilleerd bij de Efteling.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:12 schreef Twiitch het volgende:
Hopelijk geen steekpartij bij de Python straks
Jammer dat die kannibaal er niet meer is, die had dat tuigh op kunnen eten.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:08 schreef maily het volgende:
Hopelijk zijn er geen racistische attracties meer
Dan weet ik nog wel een paar leuke bestemmingen voor ze...quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:52 schreef Questular het volgende:
[..]
Hoe langer de reis hoe langer ze bij de kermis wegblijven zal het idee zijn?
Of het toegangsticket van Nederland voor het hele gezin. Daarom sturen ze hen ook vooruit.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:13 schreef Filosoofert het volgende:
[..]Minderjarig en alleen is natuurlijk een nachtmerrie voor elk kind.
En dan nog is het een nachtmerrie voor het betreffende kindquote:Op donderdag 1 mei 2025 17:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Of het toegangsticket van Nederland voor het hele gezin. Daarom sturen ze hen ook vooruit.
Het "jaarlijkse uitje"?quote:Om zulke excessen dit jaar te voorkomen, heeft het COA besloten om het jaarlijkse uitstapje dit jaar op de zaterdag 17 mei van de kermis te doen.
"Wij hebben bedacht dat we dit jaar met de amv-jongeren (alleenstaande minderjarige vluchtelingen, red.) de dag doorbrengen in de Efteling."
Nouja, mevrouw Faber gaat over die AZC's dus die zal het wel een goed idee vinden.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:
En wat is jouw oplossing?quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:10 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
We kunnen ze er niet uittrappen en opsluiten is ook niet echt een optie he. Of had jij wel een redelijke oplossing?
Waarom zou dat niet kunnen? Er zijn genoeg landen die het wel doen en ook nog eens lid zijn van de Europese Unie zonder opt out.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:10 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
We kunnen ze er niet uittrappen en opsluiten is ook niet echt een optie he. Of had jij wel een redelijke oplossing?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |