https://www.radiofreak.nl(...)C7GmuQgCL5Fdcpn1xtogquote:Algemeen directeur Renate Eringa van de NOS heeft vorig jaar ruim 28.800 euro per maand verdiend, meldt RTL Nieuws. Met dit salaris komt ze ver boven het beloningsplafond voor bestuurders in de (semi-)publieke sector, dat is vastgelegd in de Wet Normering Topinkomens. Het salaris was mogelijk omdat ze betaald werd als interimmer.
Eringa volgde Gerard Timmer op die in maart 2024 zijn werk neerlegde, nadat De Volkskrant schreef dat hij niet had ingegrepen bij signalen over misstanden bij BNNVARA, zoals De Wereld Draait Door. Onlangs werd bekend dat ook hij nog doorbetaald werd tot het einde van vorig jaar.
Opmerkelijk is dat Eringa in oktober vorig jaar een contract voor drie jaar kreeg, maar toch tot het einde van 2024 werd betaald als interimmer. Desondanks ‘voldoet de NOS aan de normen van de Wet Normering Topinkomens’, aldus een woordvoerder. Over het feit dat ze nu gewoon algemeen directeur is, kunnen ze uit privacyoverwegingen niks zeggen.
Wet Normering Topinkomens
Een gewone bestuurder mocht in 2024 maximaal 233.000 euro verdienen. Omgerekend naar 7 maanden is dat zo’n 136.000 euro. Met haar ruim 202.000 euro zat Eringa daar vorig jaar dus fors boven. Interimmers mogen onder de WNT in de eerste zes maanden echter 30.800 per maand verdienen. In het tweede halfjaar geldt het maximum van 23.400 euro per maand. Gerekend met het interim-tarief bedraagt de maximale beloning voor de zeven maanden dat Eringa vorig jaar voor de NOS werkte, dus 208.200 euro. Daar zit de directeur met haar ruime twee ton dus iets onder.
Opmerkelijk is ook dat het Commissariaat voor de Media accountantskantoor KPMG in 2022 de opdracht gaf tot een onderzoek naar de naleving van de Wet Normering Topinkomens en de regels voor presentatoren. Eringa gaf die opdracht, want zij was toen interim-collegevoorzitter van het Commissariaat voor de Media.
Prachtig. Even onderzoeken waar die grenzen liggen en er dan zelf net onder gaan zittenquote:Opmerkelijk is ook dat het Commissariaat voor de Media accountantskantoor KPMG in 2022 de opdracht gaf tot een onderzoek naar de naleving van de Wet Normering Topinkomens en de regels voor presentatoren. Eringa gaf die opdracht, want zij was toen interim-collegevoorzitter van het Commissariaat voor de Media.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Genoeg ruimte om te bezuinigen.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Dat je begint met Opgelicht en Spoorloos, da’s geen toeval hè?quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:58 schreef Nober het volgende:
En daarom moeten we stoppen met Opgelicht?!, Spoorloos, Lingo, That's the Question dus steun de NPO door lid te worden zodat andere programma's kunnen blijven bestaan.
Ben eigenlijk wel voorstander van een systeem zoals in Noorwegen. Daar kan iedereen vrij elkaars salaris en belastingaangifte in het register zien.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:08 schreef Durmada het volgende:
Lekker dan, dat je salaris zo even op straat komt te liggen. Kan zij er wat aan doen dat ze een bovenmodaal bedragje krijgt gestort?
Ik niet, eigenlijk. Kan ook misbruikt worden door lui met minder frisse intenties.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel voorstander van een systeem zoals in Noorwegen. Daar kan iedereen vrij elkaars salaris en belastingaangifte in het register zien.
Is best een royaal maandsalaris hoor. Genoeg mensen die bijvoorbeeld maximaal zo'n 3,5 k netto krijgen. Hoe komen die rond?quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hier op FOK! is dit maar karig natuurlijk. Hoe komen die mensen rond?
JONGE NIETS GOED DIT, ALLEMAAL BELASTINGGELD NAAR DIT SOORT DOMME OVERDREVEN SALARISSEN, WORDT EENS WAKKER MANquote:
dit dus en en @SebbeSwensje zegt het is allemaal top, echt boos ben ik op hemquote:Op dinsdag 29 april 2025 16:38 schreef Dauthi het volgende:
En dan jammeren wanneer de suggestie wordt gedaan om 150 miljoen te bezuinigen op de NPO en dat dat er echt niet af kan en ten koste zal gaan van programma's
Ik ben voor een goed publieke omroepen stelsel. Ik ben niet voor interim directeuren die dit soort bedragen verdienen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:38 schreef Dauthi het volgende:
En dan jammeren wanneer de suggestie wordt gedaan om 150 miljoen te bezuinigen op de NPO en dat dat er echt niet af kan en ten koste zal gaan van programma's
Misschien is ze wel heel speciaal en verdient ze daarom dit soort bedragen. Jij weet niet hoe de vork in de steel zit!quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:33 schreef Paul het volgende:
[..]
JONGE NIETS GOED DIT, ALLEMAAL BELASTINGGELD NAAR DIT SOORT DOMME OVERDREVEN SALARISSEN, WORDT EENS WAKKER MAN
Sorry hoorquote:Op dinsdag 29 april 2025 16:41 schreef Paul het volgende:
[..]
dit dus en en @:SebbeSwensje zegt het is allemaal top, echt boos ben ik op hem
Dus eigenlijk is er geen probleem.quote:Wet Normering Topinkomens
Een gewone bestuurder mocht in 2024 maximaal 233.000 euro verdienen. Omgerekend naar 7 maanden is dat zo’n 136.000 euro. Met haar ruim 202.000 euro zat Eringa daar vorig jaar dus fors boven. Interimmers mogen onder de WNT in de eerste zes maanden echter 30.800 per maand verdienen. In het tweede halfjaar geldt het maximum van 23.400 euro per maand. Gerekend met het interim-tarief bedraagt de maximale beloning voor de zeven maanden dat Eringa vorig jaar voor de NOS werkte, dus 208.200 euro. Daar zit de directeur met haar ruime twee ton dus iets onder.
Ah het klassieke progressieve linkse deug argument gespot.quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Opdoeken, die hele NPO [..] totaal niet meer van deze tijd.
Precies, mijn helicopterpiloot verdient nog meer dan dat.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hier op FOK! is dit maar karig natuurlijk. Hoe komen die mensen rond?
?quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:03 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ah het klassieke progressieve linkse deug argument gespot.
Het probleem is dat al dit soort overheidsinstellingen zijn verworden tot luilekkerlandgraaifeestjes voor en met veel te veel bestuurders, directeuren en extern ingehuurden.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben voor een goed publieke omroepen stelsel. Ik ben niet voor interim directeuren die dit soort bedragen verdienen.
Koren op de molen voor slopers als Wilders trouwens.
Lijkt me laggequote:Op dinsdag 29 april 2025 17:21 schreef epicbeardman het volgende:
NOS opdoeken en OngehoordNederland 20:00 journaal laten maken
Dan snijdt hij in zijn eigen vlees.quote:Op dinsdag 29 april 2025 18:06 schreef Richestorags het volgende:
Kan Tim Hofman hier niet boos over worden?
Weet je, als iemand helemaal zelf iets opzet en succes heeft, dan maakt het me niks uit wat deze persoon verdient.quote:Op dinsdag 29 april 2025 18:50 schreef Cockwhale het volgende:
Kan mij niet voorstellen dat die koe iets doet, wat haar inkomen verantwoord ten opzichte van vele andere werknemers. Ik vind managers en directeuren vaak ontzettende faalhazen die niks kunnen.
Je zou Omroep Max kunnen behouden voor de boomers die nog wel TV kijken, en de rest opdoeken.quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Opdoeken, die hele NPO. Teveel van dit soort misstanden, erbarmelijk lage kwaliteit en totaal niet meer van deze tijd.
Het is niet meer dan een werkverschaffings en graaivehikel.
Niks er van. Die boomers nemen maar een abonnement op Videoland of Netflix.quote:Op dinsdag 29 april 2025 19:12 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Je zou Omroep Max kunnen behouden voor de boomers die nog wel TV kijken, en de rest opdoeken.
Wat is er precies een misstand aan een interim bestuurder die conform de WNT wordt beloond?quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Opdoeken, die hele NPO. Teveel van dit soort misstanden, erbarmelijk lage kwaliteit en totaal niet meer van deze tijd.
Kapitein_verdient nog geen 10% van dat bedrag gok ik zo.quote:Op dinsdag 29 april 2025 22:06 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Wat is er precies een misstand aan een interim bestuurder die conform de WNT wordt beloond?
asap opheffen die hele publieke omroepquote:Op dinsdag 29 april 2025 15:56 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.radiofreak.nl(...)C7GmuQgCL5Fdcpn1xtog
Had jij dit verwacht?
juistquote:Op dinsdag 29 april 2025 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Buiten dat je verkeerd gokt is mijn salaris totaal irrelevant in deze.quote:Op dinsdag 29 april 2025 22:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kapitein_verdient nog geen 10% van dat bedrag gok ik zo.
1. Een schilder is commercieelquote:Op dinsdag 29 april 2025 23:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Even serieus. Alles is zo laag in nederland.
In de VS lachen ze hierom.
Daar is het gem 70.000$ per maand, en volledig geaccepteerd
https://www.salary.com/re(...)r-salary?cjid=212537
Een zzp schilder verdient een keer $28000 pm.
Hoe komt men erbij dat de VS tyfusduur is?quote:Op woensdag 30 april 2025 07:17 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
1. Een schilder is commercieel
2. Een schilder werkt hard voor zo'n bedrag.
3. De VS is tyfesduur.
Dat is de hele grap van WNT. Ja er waren een paar managers ver boven de oude norm. Maar ivm de transparantie zit nu iedere middelmatige manager hoog omdat het salaris van de concurrent zien. Terwijl de meesten relatief weinig betaalden gelet op de functie.quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Prachtig. Even onderzoeken waar die grenzen liggen en er dan zelf net onder gaan zitten
Velen lukt het niet. Die zorgverzekering gaat via het werk (maar niet via alle banen).quote:Op woensdag 30 april 2025 07:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe komt men erbij dat de VS tyfusduur is?
Wat is duur dan?
Je moet zelf pensioen en zorgverzekering regelen in ruil voor (veel) minder belastingen. Das kut maar wel te doen en te betalen.
Boodschappen en goederen zijn juist goedkoper.
Nou, ik durf te stellen dat er eentje wel vol goede zin naar haar werk ging.quote:Op dinsdag 29 april 2025 23:42 schreef Repentless het volgende:
Ik vraag me wel af waar een directeur NOS nu daadwerkelijk op beoordeeld wordt dat zo'n salaris rechtvaardigt. Ik snap dat een van de taken is dat de Mediawet wordt uitgevoerd. Maar het handjevol programma's dat de NOS maakt voor radio en tv bestaan al decennia en zullen zonder deze directeur echt niet opeens stuurloos en incapabel zijn om die taak uit te blijven voeren.
Niet om het te bagatelliseren of lekker op "overbetaalde directeuren" af te geven, maar ik zie de grote meerwaarde niet in een organisatie die niet commercieel ingesteld is. Als je dan leest dat iemand als Timmer moest vertrekken omdat hij "niet had ingegrepen bij signalen over misstanden bij BNNVARA" hoop ik toch niet dat we (even gechargeerd) iemand 2 en een halve ton per jaar betalen om te zorgen voor "een veilige werkomgeving" en dat iedereen het lekker naar zijn zin heeft op zijn werk.
Niet dat dat onbelangrijk is, maar het lijkt me nu ook geen complexe kerntaak waar je 20K per maand voor zou moeten ontvangen.
Werken er nog meer van dit soort duurbetaalde interimmers in de (semi) publieke sector?quote:Het salaris was mogelijk omdat ze betaald werd als interimmer.
Ongeveer de hele IT? En gegeven dat en doorsnee IT-er rond de 1000 euro per dag kost zit je dan ook al gauw op 20k+ per maand. En dan heb je het bijv. over een applicatiebeheerder zonder spannende verantwoordelijkheden.quote:Op woensdag 30 april 2025 08:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Werken er nog meer van dit soort duurbetaalde interimmers in de (semi) publieke sector?
Een monteur uit onze fabriek die alleen lts gedaan heeft kost ¤ 1500,- per dag als je die wil inhuren op jouw plant, ik kan je garanderen dat het bedrag dat die monteur op zijn rekening gestort krijgt vele malen lager ligt.quote:Op woensdag 30 april 2025 08:36 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ongeveer de hele IT? En gegeven dat en doorsnee IT-er rond de 1000 euro per dag kost zit je dan ook al gauw op 20k+ per maand. En dan heb je het bijv. over een applicatiebeheerder zonder spannende verantwoordelijkheden.
https://www.werkzoeken.nl(...)%82%AC%203.410%2C%2D.quote:Universiteit opleidingsniveau levert ¤ 3.880,- per maand op. Met een HBO opleiding ontvang je ¤ 3.695, MBO niveau resulteert in een salaris van ¤ 3.410,-.
Ik heb het helemaal niet over wat een IT-er verdient, de vraag was of er nog meer mensen voor dergelijke bedragen werkzaam zijn in de publieke sector. Dat er nog een paar lagen tussenzitten als een broker en een werkgever maakt voor het kostenplaatje niet uit. Hoogstens hoe het geld verdeeld wordt.quote:Op woensdag 30 april 2025 08:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Een monteur uit onze fabriek die alleen lts gedaan heeft kost ¤ 1500,- per dag als je die wil inhuren op jouw plant, ik kan je garanderen dat het bedrag dat die monteur op zijn rekening gestort krijgt vele malen lager ligt.
Dat zal in de it niet anders liggen.
Ik denk dus dat je schromelijk overdrijft.
Als ik google vind ik:
[..]
https://www.werkzoeken.nl(...)%82%AC%203.410%2C%2D.
Met je 20.000,- per maand
We hebben het over salarissen toch? Oftewel, wat iemand op zijn rekening ontvangt.quote:Op woensdag 30 april 2025 08:57 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over wat een IT-er verdient, de vraag was of er nog meer mensen voor dergelijke bedragen werkzaam zijn in de publieke sector. Dat er nog een paar lagen tussenzitten als een broker en een werkgever maakt voor het kostenplaatje niet uit. Hoogstens hoe het geld verdeeld wordt.
Overigens als die IT-er als zzp-er (wat die interim-directeur ongetwijfeld ook was) actief is dan vangt hij wel degelijk dat bedrag zelf, eventueel verminderd met een percentage wat de broker nog vangt.
Als je nou gewoon eens leest op welke post ik reageer..quote:Op woensdag 30 april 2025 09:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
We hebben het over salarissen toch? Oftewel, wat iemand op zijn rekening ontvangt.
Dan hebben we het over een modaal salaris voor een applicatiebeheerder zegt vrijwel iedere bron die ik daar over raadpleeg.
Die 20.000 euro is volstrekt uit de lucht gegrepen en mist ieder raakvlak met de realiteit.
Daarmee is jouw post niet opeens waar.quote:Op woensdag 30 april 2025 09:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Als je nou gewoon eens leest op welke post ik reageer..
Als jij dat wil lezen, prima. Maar dat dus niet wat ik stelde.quote:Op woensdag 30 april 2025 09:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daarmee is jouw post niet opeens waar.
Jij stelt dat vrijwel iedere it'er bij de overheid 20k per maand pakt. Dat is regelrechte nonsens.
Dat is letterlijk wat je stelde.quote:Op woensdag 30 april 2025 09:09 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Als jij dat wil lezen, prima. Maar dat dus niet wat ik stelde.
Hier heb je wat voor het weekend:
https://www.squla.nl/begr(...)dEAAYASAAEgJ2EvD_BwE
Hier is wat voor jou:quote:Ongeveer de hele IT? En gegeven dat en doorsnee IT-er rond de 1000 euro per dag kost zit je dan ook al gauw op 20k+ per maand. En dan heb je het bijv. over een applicatiebeheerder zonder spannende verantwoordelijkheden.
Verse groente en fruit is daar niet bijzonder goedkoop. Kant-en-klaar maaltijden wellicht. Daarom gaat half VS constant uiteten. In de steden, helemaal in de populaire staten, daar waar het meeste werk is, zijn de huren en huizenprijzen gigantisch hoog. Zorgkosten kunnen zo in de tien- a honderdenduizenden lopen als je pech hebt. Goede opleidingen zijn ook niet goedkoop.quote:Op woensdag 30 april 2025 07:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe komt men erbij dat de VS tyfusduur is?
Wat is duur dan?
Je moet zelf pensioen en zorgverzekering regelen in ruil voor (veel) minder belastingen. Das kut maar wel te doen en te betalen.
Boodschappen en goederen zijn juist goedkoper.
Ik begrijp dat er geen reele kennis is van het leven daar.quote:Op woensdag 30 april 2025 10:05 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Verse groente en fruit is daar niet bijzonder goedkoop. Kant-en-klaar maaltijden wellicht. Daarom gaat half VS constant uiteten. In de steden, helemaal in de populaire staten, daar waar het meeste werk is, zijn de huren en huizenprijzen gigantisch hoog. Zorgkosten kunnen zo in de tien- a honderdenduizenden lopen als je pech hebt. Goede opleidingen zijn ook niet goedkoop.
Jan modaal moet daar twee banen draaien om net rond te komen. Maar nee, de VS is geweldig
https://www.youngcapital.(...)en-in/amerika#kostenquote:Kosten van wonen in Amerika
Je vraagt je waarschijnlijk af wat de kosten zijn om te emigreren naar Amerika. Het is moeilijk om te zeggen hoeveel dat precies is, want dit hangt er natuurlijk heel erg vanaf waar in Amerika je gaat wonen. Ga je naar een grote stad als Miami, New York of Los Angeles? Deze steden zijn populair om naartoe te verhuizen, maar daar betaal je ook wel de hoofdprijs. Voor zowel het appartement als de levensmiddelen betaal je meer dan in een kleiner stadje. Denk bijvoorbeeld aan ¤ 3.000 per maand voor een studio in de stad. Hoe je je kosten in een grote stad toch laag kunt houden? Kies voor een gedeelde woning of coliving. Dit is een huis of gebouw waar je met meerdere mensen de ruimte deelt, maar je hebt wel een eigen kamer. Dan kom je uit op een prijs tussen de ¤ 500 en ¤ 900 per maand. Beter, toch?
Zelfs de kosten van levensmiddelen kunnen erg per staat verschillen. Over het algemeen zijn producten als brood, vlees en melk goedkoper dan in Nederland. Maar groente en fruit zijn dan weer een stuk duurder. Uiteindelijk betaal je dus ongeveer hetzelfde als thuis. Wij hebben een paar dagelijkse boodschappen op een rijtje gezet:
1 liter melk: ¤ 0,76;
Brood: ¤ 2,44;
1 kilo bananen: ¤ 1,38;
Fles wijn: ¤ 10,60;
Halve liter bier: ¤ 4,41;
Cappuccino: ¤ 3,85;
Uit eten voor 1 persoon: ¤ 13,25.
Ga je verhuizen en neem je je hele inboedel mee? Houd dan ook rekening met de kosten om alles over te vliegen. Of gebruik koffers en verhuis alleen met de belangrijkste dingen. Dat scheelt je veel geld. En bovendien hebben ze ook een IKEA in Amerika.
Benieuwd wat je per maand kwijt bent aan je vaste lasten? Bekijk onderstaande tabel om een beter beeld te krijgen van je kostenplaatje.
Gemiddelde kosten per maand
Huur in het centrum ¤ 1.165,-
Huur buiten het centrum ¤ 950,-
Gas, water, licht ¤ 145,-
Internet ¤ 57,-
Mobiele telefoon abonnement ¤ 34,-
Openbaar vervoer ¤ 56,-
Fitness ¤ 32,-.
Als je niet begrijpt dat de kosten voor een externe IT-er totaal iets anders is dan het salaris van een IT-er is elke discussie zinloos.quote:Op woensdag 30 april 2025 09:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is letterlijk wat je stelde.
[..]
Hier is wat voor jou:
https://www.rijksoverheid(...)e/leven-met-dementie
We hebben het niet over kosten, we hebben het over "salaris".quote:Op woensdag 30 april 2025 12:59 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Als je niet begrijpt dat de kosten voor een externe IT-er totaal iets anders is dan het salaris van een IT-er is elke discussie zinloos.
Omdat ik het over externe inhuur heb, de hele tijd al. Dat leek me toch wel overduidelijk. En 1000 euro per dag is een heel gangbaar bedrag voor externe inhuur in de IT.quote:Op woensdag 30 april 2025 14:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
En hoe kom je er in hemelsnaam bij dat iemand die net modaal verdient 1000 euro per dag kost. Hoe kom je daar in hemelsnaam bij.
quote:Op dinsdag 29 april 2025 23:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Even serieus. Alles is zo laag in nederland.
In de VS lachen ze hierom.
Daar is het gem 70.000$ per maand, en volledig geaccepteerd
https://www.salary.com/re(...)r-salary?cjid=212537
Een zzp schilder verdient een keer $28000 pm.
neequote:Op woensdag 30 april 2025 15:19 schreef Pajanus het volgende:
Was er dan niemand die de toko wilde kon leiden voor de embarmelijke 1.5 ton?
als het aan mij lag verdiende jij dat per minuut!quote:Op woensdag 30 april 2025 18:55 schreef roos94 het volgende:
Dit verdien ik in een paar uren
Armoedzaaiers.
Tja, maar zij krijgt hetquote:Op woensdag 30 april 2025 18:55 schreef roos94 het volgende:
Dit verdien ik in een paar uren
Armoedzaaiers.
quote:Het graaien bij de publieke omroep blijkt nog erger. Harm Beertema heeft voor 4 maanden werk bij Ongehoord Nederland 128.000 euro gebeurd.
Ik vind het nog een vrij laag uurtarief voor iemand in een dergelijke functie.quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:56 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.radiofreak.nl(...)C7GmuQgCL5Fdcpn1xtog
Had jij dit verwacht?
Eigenlijk wel, ja.quote:
Omdat die orthodontist niet van belastinggeld betaald wordt.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:52 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, ja.
Aan de ene kant is het een absurd salaris. De meesten van ons zullen niet eens de helft ervan benaderen.
Aan de andere verdient de beugelboer orthodontist uit Schubbekutteveen een vergelijkbaar bedrag en daar hoor je niemand over.
Klopt, maar nog steeds van jouw geld.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:00 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Omdat die orthodontist niet van belastinggeld betaald wordt.
Aaaah, kijk nou eens! Kom d'r maar in, rechtse schreeuwertjesquote:Ongehoord Nederland gaf oud-Kamerlid PVV Harm Beertema 75.000 euro mee na nog geen vier maanden werk
HILVERSUM - Voormalig PVV-Kamerlid Harm Beertema was nog geen vier maanden in dienst als bestuursvoorzitter van Ongehoord Nederland, maar kreeg bij zijn uitdiensttreding op 5 december wel een mooi Sinterklaascadeau mee. Namelijk 75.000 euro, de maximale ontslagpremie die wettelijk is toegestaan. Dat blijkt uit het jaarverslag van Ongehoord Nederland (ON!).
Voor de krappe vier maanden werk zelf kreeg Beertema ook al 53.000 euro betaald, waarmee zijn totale verdiensten uitkomen op 128.000 euro. Beertema zelf en bestuursvoorzitter van ON!, Peter Vlemmix, nemen ondanks meerdere pogingen hun telefoon niet op.
tja, dit dus, maar kranten moeten er weer een lekker vet verhaal van maken, haar tarief wordt als salaris neergezet, en heel fok en zelfs kamerleden winden zich lekker op.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik vind het nog een vrij laag uurtarief voor iemand in een dergelijke functie.
150-160 euro per uur. Nou nou.
Is dit exclusief BTW? Neem aan van wel.
Dan moet de belastingdienst nog de helft jatten (want dat is het), dan is het gelijk al een stuk minder indrukwekkend. En dan moeten al haar kosten er nog af.
In plaats van afgunst te hebben kan men ook proberen iets zelf te bereiken natuurlijk. Beter voor iedereen.
Het is geen salaris, het is tarief voor een interim manager, iets meer dan het dubbele uurtarief van een installateur of anderhalf keer voor een project manager.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:52 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, ja.
Aan de ene kant is het een absurd salaris. De meesten van ons zullen niet eens de helft ervan benaderen.
Aan de andere verdient de beugelboer orthodontist uit Schubbekutteveen een vergelijkbaar bedrag en daar hoor je niemand over.
Het werkelijke pijnpunt is het überhaupt bestaan van de NPO. Als jij er zo graag voor wil betalen, be my guest. Dwing mij alleen niet om hetzelfde te doen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
tja, dit dus, maar kranten moeten er weer een lekker vet verhaal van maken, haar tarief wordt als salaris neergezet, en heel fok en zelfs kamerleden winden zich lekker op.
Iemand die bij mij thuis een nieuwe warmtepomp verwarming of zoiets komt installeren kost al snel 80 Euro per uur, en daar komen dan nog voorrij en administratiekosten bij.
Oooh dan is het goedquote:Op donderdag 1 mei 2025 17:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het is geen salaris, het is tarief voor een interim manager, iets meer dan het dubbele uurtarief van een installateur of anderhalf keer voor een project manager.
Ik weet wat ik per uur kost. Ik maak namelijk iedere maand een financiële rapportage van de projecten die ik manage en daar zie ik wat ik kost tot op de cent nauwkeurig terug.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Volkomen normaal. Heb jij enig idee wat jij per uur kost?
Vertel, wat is er zo abnormaal aan haar uurtarief?quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik weet wat ik per uur kost. Ik maak namelijk iedere maand een financiële rapportage van de projecten die ik manage en daar zie ik wat ik kost tot op de cent nauwkeurig terug.
En natuurlijk is het niet normaal. Als het normaal was dan zou die mevrouw de komende periode niet zonder salaris gaan werken na alle ophef. Wie zou er zonder salaris gaan werken na ophef over een volkomen normaal salaris?
De hoogte icm het feit dat deze vrouw gewoon in verkapte loondienst zit.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vertel, wat is er zo abnormaal aan haar uurtarief?
Je beantwoord de vraag nietquote:Op donderdag 8 mei 2025 13:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De hoogte icm het feit dat deze vrouw gewoon in verkapte loondienst zit.
Al haar uren zijn declarabel. Waarom zou je haar inhuren als zzp'er en niet in loondienst nemen?
Het is absurd hoog voor iemand die in feite in loondienst is en 40 uur per week kan declareren.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je beantwoord de vraag niet
Wat vind jij abnormaal aan haar uurtarief?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |