quote:Op donderdag 24 april 2025 18:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Airport Lelystad zal dicht blijven, maar dat komt omdat dat eigenlijk nooit een goed idee geweest is.
er blijft geen luchthaven meer overquote:Op donderdag 24 april 2025 19:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, beter om Schiphol nog verder te belasten en te laten groeien.
Het wordt dan ook Lelystad Airbase.quote:Op donderdag 24 april 2025 18:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Airport Lelystad zal dicht blijven, maar dat komt omdat dat eigenlijk nooit een goed idee geweest is.
Het het is dus wel meetbaar en zichtbaar. En wat ik denk doet er niet toe, experts, wetenschappers en rechters geven aan dat het met de juiste maatregelen (zoals de provincieplannen of zoals een max. uitstoot per bedrijf) wel kan. En ja, dat hebben ze vorig jaar laten zien, toen leed Vollenbroek allemaal nederlagen bij de rechters omdat er toen wel plannen lagen.
dan moet er een extra baan bij komenquote:Op donderdag 24 april 2025 21:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het wordt dan ook Lelystad Airbase.
(lol)quote:NSC Nicolien van Vroonhoven moet NSC redden. Maar ze heeft nog weinig gezag en de partij is verdeeld. Intern klinkt de roep om een nieuw boegbeeld van buiten: Ingrid Coenradie.
Dan mag ie in de rij gaan staanquote:Op donderdag 24 april 2025 22:22 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen die gekke Eppo Bruins niet per direct het kabinet uit gooien?
Al besproken hierquote:Op donderdag 24 april 2025 22:22 schreef Hexagon het volgende:
https://www.utoday.nl/new(...)udenten-en-personeel
Hier zakt je broek toch werkelijk van af. We maken studenten het sporten moeilijk vanwege een niet bestaand probleem.
het kan wel , maar dan moet de uni het op commerciële basis doen tegen marktprijs of nog beter uitbesteden en de sportruimtes verhurenquote:Op donderdag 24 april 2025 22:22 schreef Hexagon het volgende:
https://www.utoday.nl/new(...)udenten-en-personeel
Hier zakt je broek toch werkelijk van af. We maken studenten het sporten moeilijk vanwege een niet bestaand probleem.
Waarom quote je zo'n dom schreeuwaccount? Oh wacht, laat maar.quote:Op vrijdag 25 april 2025 08:36 schreef Nober het volgende:
Zal Eric over 10, 20, 30 jaar of überhaupt ooit een gelijk krijgen?
[ x ]
Dank voor je inhoudelijke reactie en je geruststellende woorden die pensioenen zijn dus veilig. Oh wacht.quote:Op vrijdag 25 april 2025 08:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom quote je zo'n dom schreeuwaccount? Oh wacht, laat maar.
Vertel anders ff wat er aan de hand is in plaats van een tweetje te dumpen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 08:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Dank voor je inhoudelijke reactie en je geruststellende reactie die pensioenen zijn dus veilig. Oh wacht.
Onze pensioenen zijn helemaal niet veilig, het is één groot piramidespel. Als je 50 jaar of jonger bent, werk je tot je er bij neervalt.quote:Op vrijdag 25 april 2025 08:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Dank voor je inhoudelijke reactie en je geruststellende woorden die pensioenen zijn dus veilig. Oh wacht.
Hmm, te moeilijke vraag waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 25 april 2025 08:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vertel anders ff wat er aan de hand is in plaats van een tweetje te dumpen.
Vind ik soms ook wel lekker hoor, even langsvliegen, de boel onderschijten en weer verder.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:39 schreef Hexagon het volgende:
Discussie is niet iets wat Nober zijn sterke kant is.
Tweet of oneliner droppen en dan weer weg.
Dat is gezien de omvang van de pensioenfondsen wel wat kort door de bocht wat mij betreft.quote:Op vrijdag 25 april 2025 08:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Onze pensioenen zijn helemaal niet veilig, het is één groot piramidespel. Als je 50 jaar of jonger bent, werk je tot je er bij neervalt.
JA ik denk wel dat ie gelijk krijgt, maar het interesseert nu geen mens en over 30 jaarquote:Op vrijdag 25 april 2025 08:36 schreef Nober het volgende:
Zal Eric over 10, 20, 30 jaar of überhaupt ooit een gelijk krijgen?
[ x ]
quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is gezien de omvang van de pensioenfondsen wel wat kort door de bocht wat mij betreft.
Dit principe gaat veel meer op voor andere landen waar er amper voor gespaard is.
Het nieuwe pensioenstelsel, dat nu vakkundig door NSC getorpedeerd wordt, probeert nu net om dat te voorkomen hè.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rien ne va plus, het geld is niet meer van u. Jongere generaties (50-) moeten verplicht blijven betalen zodat de huidige generaties lekker van hun pensioen kunnen genieten. Of er straks nog iets over is voor degenen die nu verplicht betalen, geen enkele garantie. Maar wel blijven betalen hoor!
Het nieuwe pensioenstelsel heeft nog minder garanties en de pensioenfondsen kunnen all-in. Het enige dat constant is, is de betaalverplichting van de niet-gepensioneerden. En of er dan over 20-30 jaar nog iets over is, ach.. wie weet! Als je geluk hebt. Nog bedankt voor de inleg.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het nieuwe pensioenstelsel, dat nu vakkundig door NSC getorpedeerd wordt, probeert nu net om dat te voorkomen hè.
Niet met je eens, sorry. Al moet er nog wel even afgewacht hoe het 'invaren' verloopt, en of en hoe de leeftijdsgroep die daar het slechtste vanaf komt (en waar ik middenin zit) gecompenseerd wordt voor de gevolgen daarvan.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het nieuwe pensioenstelsel heeft nog minder garanties en de pensioenfondsen kunnen all-in. Het enige dat constant is, is de betaalverplichting van de niet-gepensioneerden. En of er dan over 20-30 jaar nog iets over is, ach.. wie weet! Als je geluk hebt. Nog bedankt voor de inleg.
Het is een schandalig systeem waar generaties die reeds buitensporig profiteerden (zie o.a. de huizenmarkt) nog even een laatste greep in de kas doen voor ze het tijdelijke voor het eeuwige verruilen.
Het zal in beide gevallen niets uitmakenquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het nieuwe pensioenstelsel, dat nu vakkundig door NSC getorpedeerd wordt, probeert nu net om dat te voorkomen hè.
Het meest schandalige is de verplichtte winkelnering bij de bestaande institutenquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het nieuwe pensioenstelsel heeft nog minder garanties en de pensioenfondsen kunnen all-in. Het enige dat constant is, is de betaalverplichting van de niet-gepensioneerden.
Als het zo'n geweldig systeem is, waarom is deelname verplicht? Bijna iedereen van de 50-minners ziet de bui hangen maar hun geld wordt in beslag genomen. Ik zou dolgraag zelf investeren en sparen voor mijn oude dag. Die kans wordt mij ontnomen want ik moet de generaties voor me betalen. De generaties die zorgden voor een onbetaalbare huizenmarkt en daar zelf vaak al vele tonnen aan hebben verdiend.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet met je eens, sorry. Al moet er nog wel even afgewacht hoe het 'invaren' verloopt, en of en hoe de leeftijdsgroep die daar het slechtste vanaf komt (en waar ik middenin zit) gecompenseerd wordt voor de gevolgen daarvan.
Omdat we een collectief pensioenstelsel hebben dat gebouwd is rond solidariteit en niet rond individuele kansen, en er een vrij groot draagvlak is om dat zo te houden. In het oude stelsel kwam die solidariteit er, door een veranderende demografie, vooral op neer dat de jongeren bijdroegen aan het pensioen van de oudere generaties en dat werd steeds schever - en daardoor per definitie onhoudbaar. Het doel van het nieuwe stelsel is om het risico te spreiden over de meer- en mindervermogenden en -verdienenden en daar is wat mij betreft niet zo veel mis mee.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het zo'n geweldig systeem is, waarom is deelname verplicht? Bijna iedereen van de 50-minners ziet de bui hangen maar hun geld wordt in beslag genomen. Ik zou dolgraag zelf investeren en sparen voor mijn oude dag. Die kans wordt mij ontnomen want ik moet de generaties voor me betalen.
Gut, kon je nog dieper het archief in? Maar ik zie niet direct hoe die post in tegenspraak is met bovenstaande.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:29 schreef Perrin het volgende:
Ik vond je visie op pensioenen 7 jaar geleden beter:
Janneke141 in POL / [POLCAFÉ #7786] Over Europese benoemingen
Ik kan mij hier in vinden maar kan mij ook vinden in @Perrin.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat we een collectief pensioenstelsel hebben dat gebouwd is rond solidariteit en niet rond individuele kansen, en er een vrij groot draagvlak is om dat zo te houden. In het oude stelsel kwam die solidariteit er, door een veranderende demografie, vooral op neer dat de jongeren bijdroegen aan het pensioen van de oudere generaties en dat werd steeds schever - en daardoor per definitie onhoudbaar. Het doel van het nieuwe stelsel is om het risico te spreiden over de meer- en mindervermogenden en -verdienenden en daar is wat mij betreft niet zo veel mis mee.
Als je deelname vrijwillig zou maken, dan zal met name het hoger opgeleide en hoger verdienende segment afhaken, en dat heeft natuurlijk gevolgen voor de 'andere helft'. Ik zie mezelf als liberaal en economisch behoorlijk rechts, maar toch zou ik dat een slecht idee vinden. Als je in het hogere deel van het inkomensspectrum zit dan heb je buiten je pensioenopbouw ook nog wel mogelijkheden om een appeltje voor de dorst op te bouwen.
Als je een pensioensysteem gaat bouwen op individuele maximalisatie dan kan dat, maar dan krijg je vermoedelijk zeventigers die noodgedwongen pakketten moeten bezorgen om eten te kunnen kopen. Kan ook een keuze zijn natuurlijk, maar niet direct die van mij.
Mijn punt richting Perrin was dat deze stelselwijziging niet bedoeld is om boomers te fêteren, want als dat het doel was hadden ze beter het oude in stand kunnen laten. Het invaren zodat alle generaties een goede uitgangspositie hebben wordt zeker een ding, en dat zei ik in een eerdere post ook al. Maar het voorstel dat NSC gedaan heeft maakt, los van de bestuurlijke ellende, het risico voor die groep alleen maar groter.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik kan mij hier in vinden maar kan mij ook vinden in @:Perrin.
Als ze dit vanaf het begin gedaan hadden was het eerlijk en logisch geweest nu wordt je als iemand tussen de 30 en 50 weer een keer genaaid. Want die compensatie wordt een jodenfooi.
Dat is wel een groot probleem, ik zit in de groep die er naar verwachting het slechtste uit komt en er wordt alleen deels gecompenseerd als er voldoende buffer is. Zoals het er nu naar uit zit is die buffer er onvoldoende dus mag ik inleveren. Dat neemt niet weg dat het huidige stelsel ook onhoudbaar is en twee stelsels naast elkaar laten bestaan is helemaal waanzin.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik kan mij hier in vinden maar kan mij ook vinden in @:Perrin.
Als ze dit vanaf het begin gedaan hadden was het eerlijk en logisch geweest nu wordt je als iemand tussen de 30 en 50 weer een keer genaaid. Want die compensatie wordt een jodenfooi.
Het was veel eerlijker geweest als ze toegaven dat ook na stelselwijziging het een onhoudbaar systeem is waarvan de oudere generaties profiteerden maar wat onbetaalbaar wordt. En dan de conclusie trekken dat het veel eerlijker is als iedereen de beschikking krijgt over zijn eigen appeltje voor de dorst in plaats van het gedwongen af te troggelen en rond te delen zo lang als het gaat.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn punt richting Perrin was dat deze stelselwijziging niet bedoeld is om boomers te fêteren, want als dat het doel was hadden ze beter het oude in stand kunnen laten. Het invaren zodat alle generaties een goede uitgangspositie hebben wordt zeker een ding, en dat zei ik in een eerdere post ook al. Maar het voorstel dat NSC gedaan heeft maakt, los van de bestuurlijke ellende, het risico voor die groep alleen maar groter.
Nee, ook niet per se eerlijker. Hooguit gunstiger voor een andere groep.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het was veel eerlijker geweest als ze toegaven dat ook na stelselwijziging het een onhoudbaar systeem is waarvan de oudere generaties profiteerden maar wat onbetaalbaar wordt. En dan de conclusie trekken dat het veel eerlijker is als iedereen de beschikking krijgt over zijn eigen appeltje voor de dorst in plaats van het gedwongen af te troggelen en rond te delen zo lang als het gaat.
Ik wil de kans krijgen mijn eigen pensioeninvesteringen te regelen. En niet dat de overheid 'er wel voor zorgt' terwijl iedereen ziet dat de kans levensgroot is dat dat gaat uitdraaien op een grote teleurstelling voor mensen van mijn generatie.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, ook niet per se eerlijker. Hooguit gunstiger voor een andere groep.
Waarmee je een teleurstelling van een andere groep in de samenleving gaat creëren, ten gunste van je eigen situatie. Er is geen eenduidig goed systeem, ben ik bang.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik wil de kans krijgen mijn eigen pensioeninvesteringen te regelen. En niet dat de overheid 'er wel voor zorgt' terwijl iedereen ziet dat de kans levensgroot is dat dat gaat uitdraaien op een grote teleurstelling voor mensen van mijn generatie.
Die groep meent recht te hebben op een groot deel van mijn inkomen? De groep die ook veelal tonnen heeft gecasht op de huizenmarkt? Die een wereld achterlaat van klimaatverandering, stikstofcrisis, milieuvervuiling.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarmee je een teleurstelling van een andere groep in de samenleving gaat creëren, ten gunste van je eigen situatie. Er is geen eenduidig goed systeem, ben ik bang.
Nee, de groep naast en onder jou die niet of veel minder de mogelijkheid heeft om in zijn of haar eigen pensioen te voorzien.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die groep meent recht te hebben op een groot deel van mijn inkomen? De groep die ook veelal tonnen heeft gecasht op de huizenmarkt? Die een wereld achterlaat van klimaatverandering, stikstofcrisis, milieuvervuiling.
Rupsjes nooitgenoeg! Een meer parasitaire generatie dan die van hen was er nog nooit.
Eens kijken hoe wij die straks weer een oor kunnen aannaaien. Zo doen we dat in dit land. Jongere generaties klemrijden ter meerdere glorie van jezelf.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, de groep naast en onder jou die niet of veel minder de mogelijkheid heeft om in zijn of haar eigen pensioen te voorzien.
Zo doen we dat al heel lang inderdaad, en het wordt tijd dat we daar eens mee stoppen. Ik zie de intenties van het nieuwe stelsel als een goede aanzet daarvoor, en jij niet. Laten we het daarop houden.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eens kijken hoe wij die straks weer een oor kunnen aannaaien. Zo doen we dat in dit land. Jongere generaties klemrijden ter meerdere glorie van jezelf.
een aanzet voor een eerlijk pensioenspaar stelsel zoals de Inhuur en ZZP die heeftquote:Op vrijdag 25 april 2025 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo doen we dat al heel lang inderdaad, en het wordt tijd dat we daar eens mee stoppen. Ik zie de intenties van het nieuwe stelsel als een goede aanzet daarvoor, en jij niet. Laten we het daarop houden.
Feteren niet maar ontzien wel.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn punt richting Perrin was dat deze stelselwijziging niet bedoeld is om boomers te fêteren, want als dat het doel was hadden ze beter het oude in stand kunnen laten. Het invaren zodat alle generaties een goede uitgangspositie hebben wordt zeker een ding, en dat zei ik in een eerdere post ook al. Maar het voorstel dat NSC gedaan heeft maakt, los van de bestuurlijke ellende, het risico voor die groep alleen maar groter.
Voor groot deel eens. Alleen dat appeltje voor de dorst argument wordt op zoveel dossiers ingezet dat het helemaal niet meer bestaat. Op papier wel, maar via dit soort constructies is het de facto al weer ingezet. De 30-50 iets boven modaal groep is gewoon zwaar de Sjaak, niet alleen rondom pensioenen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat we een collectief pensioenstelsel hebben dat gebouwd is rond solidariteit en niet rond individuele kansen, en er een vrij groot draagvlak is om dat zo te houden. In het oude stelsel kwam die solidariteit er, door een veranderende demografie, vooral op neer dat de jongeren bijdroegen aan het pensioen van de oudere generaties en dat werd steeds schever - en daardoor per definitie onhoudbaar. Het doel van het nieuwe stelsel is om het risico te spreiden over de meer- en mindervermogenden en -verdienenden en daar is wat mij betreft niet zo veel mis mee.
Als je deelname vrijwillig zou maken, dan zal met name het hoger opgeleide en hoger verdienende segment afhaken, en dat heeft natuurlijk gevolgen voor de 'andere helft'. Ik zie mezelf als liberaal en economisch behoorlijk rechts, maar toch zou ik dat een slecht idee vinden. Als je in het hogere deel van het inkomensspectrum zit dan heb je buiten je pensioenopbouw ook nog wel mogelijkheden om een appeltje voor de dorst op te bouwen.
Als je een pensioensysteem gaat bouwen op individuele maximalisatie dan kan dat, maar dan krijg je vermoedelijk zeventigers die noodgedwongen pakketten moeten bezorgen om eten te kunnen kopen. Kan ook een keuze zijn natuurlijk, maar niet direct die van mij.
Dit nieuwe systeem is vooral een bescherming tegen Henk Krol achtige charlatans die door met de rekenrente te knoeien en dubieus te rekenen het huidige pensioen structureel proberen verhogen ten koste van toekomstige generaties.quote:Op vrijdag 25 april 2025 12:59 schreef MoreDakka het volgende:
Boomers zullen altijd worden ontzien, zij stemmen in grote mate dus hebben de meeste macht. Zo simpel is het, we zullen moeten wachten tot ze massaal afsterven voordat we een fatsoenlijk stelsel op kunnen bouwen. Tot die tijd is dit nieuwe systeem een kleine verbetering.
Dit dus. Overal moet je maar in participeren en zelf dokken maar de inkomstenbelasting daalt niet mee.quote:Op vrijdag 25 april 2025 13:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Voor groot deel eens. Alleen dat appeltje voor de dorst argument wordt op zoveel dossiers ingezet dat het helemaal niet meer bestaat. Op papier wel, maar via dit soort constructies is het de facto al weer ingezet. De 30-50 iets boven modaal groep is gewoon zwaar de Sjaak, niet alleen rondom pensioenen.
Dat maakt het NSC plan overigens niet eens een reëel alternatief. Dat is krankzinnig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |