abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217448735
⛴️🚢
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 april 2025 @ 18:10:55 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217449239
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_217449240
Jeez, Jonny Boer overleden -O- nog maar 60 jaar
We have far more in common than that which devides us..
pi_217449247
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 18:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeez, Jonny Boer overleden -O- nog maar 60 jaar
Longembolie :{
pi_217449332
Wat jong -O-
Vond hun zo'n mooi stel samen.
  Moderator woensdag 23 april 2025 @ 18:38:54 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217449537
Net te laat begonnen met wat rustiger aan te doen dus - tenminste meen te hebben gelezen dat ie dat van plan was.

Horen de Michelin sterren bij "restaurant onder leiding van" of kunnen ze de sterren gewoon houden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 23 april 2025 @ 18:41:12 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217449560
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 18:38 schreef derLudolf het volgende:
Net te laat begonnen met wat rustiger aan te doen dus - tenminste meen te hebben gelezen dat ie dat van plan was.

Horen de Michelin sterren bij "restaurant onder leiding van" of kunnen ze de sterren gewoon houden?
Ja, klopt -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 23 april 2025 @ 18:43:57 #8
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_217449587
Vreselijk nieuws.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_217449636
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 18:38 schreef derLudolf het volgende:
Sinds enige tijd is het zo:
Bij een wisseling van de chef wordt het restaurant automatisch uitgeschreven uit de gids en krijgen het restaurant en de nieuwe chef het jaar daarop de kans zich opnieuw te bewijzen.

Ik denk dat 'chef is dood' wel kwalificeert als 'wisseling van chef'.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 23 april 2025 @ 20:06:06 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217450511
Mango waterijsjes. Van GWoon. Damn

Alsof je koude stukjes mango op een stokje hebt
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_217451436
:9
pi_217451481
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 20:06 schreef fietsie het volgende:

[ afbeelding ]

Jumbo heeft die ook ja (maar dan eigen merk). Aanrader.
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 23 april 2025 @ 21:27:14 #13
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217451496
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2025 21:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Jumbo heeft die ook ja (maar dan eigen merk). Aanrader.
Zou me niets verbazen als ze allemaal uit 1 fabriek komen zoals Holiday Ice in Sint Nicolaasga, ik koop ze bij de Poiesz onder weer een ander eigen-merk label.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_217451577
Thuis van etentje en over over overvol (en de bordjes niet eens leeggegeten)
pi_217451630
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 21:27 schreef fietsie het volgende:

[..]
Zou me niets verbazen als ze allemaal uit 1 fabriek komen zoals Holiday Ice in Sint Nicolaasga, ik koop ze bij de Poiesz onder weer een ander eigen-merk label.
Ja waarschijnlijk. Net als dat alle b-merk perenijsjes lekkerder zijn dan die van festini. Sowieso zijn deze ijsjes van betere mango dan meestal in de winkel te vinden is :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 april 2025 @ 07:25:03 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217453064
Ik vind bijv de Chantilly van de Appie ook lekkerder dan de Cornetto van het bekende merk :P
pi_217453530
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 20:06 schreef fietsie het volgende:

[ afbeelding ]

Die van Jumbo huismerk zijn idd ook heerlijk. Veeeeeel beter dan perenijsjes.
(Edit: wat LHO zei idd)
pi_217453538
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 21:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis van etentje en over over overvol (en de bordjes niet eens leeggegeten)
Wat voor eten hadden jullie? O+
pi_217453560
Ik heb kiespijn ;(

Mijn verstandskiezen onder waren nog niet helemaal door. Nu zijn ze dat laatste stukje aan het doen. Het tandvlees en mijn kaak vinden het niet leuk. Alles wringt en drukt ;(

Gelukkig binnenkort toch al een afspraak bij de tandarts want mijn nachtbeugel (zo'n plastic ding) past nu ook minder goed, dus misschien moet ik straks een nieuwe.

Ik snap wel dat peuters een dikke drama maken als hun tanden doorkomen want manmanmanmanman dit is echt niet leuk ;(
pi_217453636
Mogge!

Hopelijk zijn ze snel door @Tele6 want dit is niet leuk.

We hadden gisteren een (stevig) gevulde soep en een traybake, dessert was yoghurt met mango dus dat viel mee. Maar die soep was als was goed geweest als maaltijdsoep. Wel erg lekker.
pi_217454789
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 08:51 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb kiespijn ;(

Mijn verstandskiezen onder waren nog niet helemaal door. Nu zijn ze dat laatste stukje aan het doen. Het tandvlees en mijn kaak vinden het niet leuk. Alles wringt en drukt ;(

Gelukkig binnenkort toch al een afspraak bij de tandarts want mijn nachtbeugel (zo'n plastic ding) past nu ook minder goed, dus misschien moet ik straks een nieuwe.

Ik snap wel dat peuters een dikke drama maken als hun tanden doorkomen want manmanmanmanman dit is echt niet leuk ;(
Auw :X

Ik heb een tijd (in mijn 30-er jaren) een beugel gedragen omdat ik nog ongewisselde melktanden had en de blijvers in de kaak zaten.
Die werden door de slotjes die erop waren gezet 'met geweld' door steeds de boel aan te draaien naar beneden getrokken toen die melktanden waren getrokken.
Auw Auw Auw.

Paar weken geleden is een verstandskies getrokken, die zat zo los, ik had het zelf kunnen doen met een touwtje aan de deurknop denk ik _O- Spuit was minder fijn dan het trekken. :+

g en ik gaan zo lekker brunchen bij Kraantje lek. Omdat het kan :)
pi_217454957
huuu mijn laatste verstandskies moest er recent ook uit, omdat die de boel in de verdringing begon te brengen... Ik kon me ook van vroeger herinneren dat de spuit toen ook erger was? Het viel mij iig best heel erg mee allemaal... Het was al heel lang geleden dat die anderen er uit gingen, maar in mn herinneringen was het allemaal veel erger dan deze keer.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_217455142
De spuiten van vroeger zijn (gelukkig) niet te vergelijken met die van nu. Maar nog steeds niet echt heel erg prettig, maar bijna altijd prettiger dan geen verdoving.
pi_217455303
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 12:27 schreef Kaatje1 het volgende:
De spuiten van vroeger zijn (gelukkig) niet te vergelijken met die van nu. Maar nog steeds niet echt heel erg prettig, maar bijna altijd prettiger dan geen verdoving.
Niet prettig nee, maar ik zette me helemaal schrap voor die heftigheid van 100 jaar geleden en was erg aangenaam verrast :D

Opletten dat ik een volgende keer weer jankend tegen het plafond aanzit :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  donderdag 24 april 2025 @ 18:51:58 #26
63722 z80
I fink you freaky
pi_217458212
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2025 21:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja waarschijnlijk. Net als dat alle b-merk perenijsjes lekkerder zijn dan die van festini. Sowieso zijn deze ijsjes van betere mango dan meestal in de winkel te vinden is :')
De mango die hier in de supermarkt ligt is van het verkeerde soort. En komt uit het verkeerde werelddeel.
Maar wel stevig en kan tegen een stootje. En daarbij zijn deze vruchten veel te vroeg geplukt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_217458446
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 18:51 schreef z80 het volgende:

[..]
De mango die hier in de supermarkt ligt is van het verkeerde soort. En komt uit het verkeerde werelddeel.
Maar wel stevig en kan tegen een stootje. En daarbij zijn deze vruchten veel te vroeg geplukt.
Ja de Tommy atkins is een niet-rijpende soort vanwege houdbaarheid. In Rotterdam hadden we de luxe van een ruim aanbod Pakistaanse en Indiase mangos.

Ze verkopen hier volop mangobomen maar ik zit te hoog ;(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 april 2025 @ 19:20:41 #28
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217458467
Weekend :)
Eerst starten met ep 5&6 van De Overname. Gisteren 3&4 gekeken.
1&2 had ik al ik al gezien.

Op werk hakte overlijden Jonnie er ook wel in. ;( Er lopen ja er lopen wel wat foodies rond. :+
pi_217458502
quote:
2s.gif Op donderdag 24 april 2025 19:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja de Tommy atkins is een niet-rijpende soort vanwege houdbaarheid. In Rotterdam hadden we de luxe van een ruim aanbod Pakistaanse en Indiase mangos.

Ze verkopen hier volop mangobomen maar ik zit te hoog ;(
In mijn voor vorige werk kregen we ieder jaar van kantoor India tig dozen met mango's opgestuurd. Voor onze directie, voor directies van andere multinationals in Nederland en voor oa de koninklijke familie _O- soms wel 30 dozen met 20-30 rijpe mango's. Als ze kwamen zorgde ik voor een vrije lade in de vriezer een stond een middag te schillen/snijden en in porties verdelen. Hele jaar door superzoete sappige mango op voorraad :9~
  Moderator donderdag 24 april 2025 @ 19:34:21 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217458603
Herkomst van mango's, doet me denken aan aan toen ik eens op de Altonaer Fischmarkt was in Hamburg.
"Wo kommen die Mangos her?"
Waarop de verkoper antwoordde "hinter Harburg"
_O-

(Harburg is het zuidelijke deel van Hamburg)
  donderdag 24 april 2025 @ 19:38:46 #31
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217458660
quote:
Ik vroeg me af waarom de bosuitjes geringd waren…
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217458687
Ik vond het wel tijd voor een warm bad, lekker ontspannend.
Helaas vonden de buren het tijd om extra luid hun muziek buiten te gaan spelen (+ de rustgevende wietgeuren).

Over 1,5 week hebben we het eerste gesprek met buurtbemiddeling, ik ben heel benieuwd. Hopelijk kunnen ze een Poolse tolk vinden.
pi_217458730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 19:41 schreef Sarabi het volgende:
Ik vond het wel tijd voor een warm bad, lekker ontspannend.
Helaas vonden de buren het tijd om extra luid hun muziek buiten te gaan spelen (+ de rustgevende wietgeuren).

Over 1,5 week hebben we het eerste gesprek met buurtbemiddeling, ik ben heel benieuwd. Hopelijk kunnen ze een Poolse tolk vinden.
Wat een ellende.
Maar je kunt ook altijd een telefonische tolk inschakelen. Kijk even bij Global Talk. Geen idee wat de kosten zijn maar het is altijd handig om een goede (en onpartijdige) vertaler te hebben.
pi_217458769
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 19:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat een ellende.
Maar je kunt ook altijd een telefonische tolk inschakelen. Kijk even bij Global Talk. Geen idee wat de kosten zijn maar het is altijd handig om een goede (en onpartijdige) vertaler te hebben.
Bedankt voor de tip :) goed om te weten.
Ookal denk ik dat ze zich eerder van de domme houden want ik ga er vanuit dat je toch vaker wel in het Engels of Nederlands moet communiceren als je hier al zo lang woont en ook kinderen op school hebt zitten.
pi_217458792
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 19:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip :) goed om te weten.
Ookal denk ik dat ze zich eerder van de domme houden want ik ga er vanuit dat je toch vaker wel in het Engels of Nederlands moet communiceren als je hier al zo lang woont en ook kinderen op school hebt zitten.
Dat lijkt me ook, maar met een tolk hebben ze geen excuus om zich van de domme te houden. Tolk2go is ook een goede
pi_217458854
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 19:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook, maar met een tolk hebben ze geen excuus om zich van de domme te houden. Tolk2go is ook een goede
Je hebt helemaal gelijk :) dankjewel.
pi_217459233
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2025 19:38 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik vroeg me af waarom de bosuitjes geringd waren…
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn autocorrect op mobiel vind het ook altijd een bosui :+
pi_217459287
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 19:56 schreef Sarabi het volgende:

Je hebt helemaal gelijk :) dankjewel.
Global Talk (telefonische tolken) gebruiken wij op het werk ook heel erg vaak. Werkt prima, je geeft in van hoe laat tot hoe laat het gesprek is, krijgt een referentienr, je belt het GT nummer en geeft het ref nr. in.
https://www.globaltalk.nl/account-aanmaken/
pi_217461156
Wauw, acteur Nasrdin Dchar deelt de teaser van de nieuwe film van Amir op Instagram. Da’s zo fijn, zorgt voor veel bekendheid
pi_217461351
Goedenacht, ik kwam even kijken wat Cat op de woelige baren doet :o

Nu het toch alweer laat is, ga ik maar naar bed :W
pi_217462053
Goedemorgen :W

Ik had besloten vandaag thuis te werken en de tandarts te bellen, want die kies doet toch wel heel veel zeer.

Blijkt de tandarts met meivakantie :'(

Pas 6 mei is de praktijk weer open. Dat is nog meer dan een week :'(

Dan kan je wel de spoedtandarts bellen, maar ik wil dat mijn eigen tandarts ernaar kijkt want die ken ik!

Ik snap het ook niet, als m'n huisarts met vakantie is heeft hij een waarnemer maar een tandarts kan gewoon zeggen probeer het 6 mei maar weer?
pi_217462118
@Tele6 de spoedtandarts is de waarneming ... Rottige timing zeg, logisch dat je liever naar je eigen tandarts gaat. Sterkte!

Wij zijn de laatste zeemijlen naar Malaga aan het afleggen dus de roaming kon weer aan *O* Vandaag onze vertrouwde manier van stad ontdekken: hop on hop off bus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 25 april 2025 @ 08:57:10 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217462133
Ja belachelijk dat mensen vakantie kunnen nemen.

Meeste werk van een tandarts is preventief en ruim van te voren gepland. Je zegt zelf dat je het liefst je eigen tandarts ziet, dan heeft een vervanger als je die al kunt vinden toch geen nut? :) De vervanger is het noodnummer.

Oh en als het veel pijn doet, bel dan gewoon nu ipv zaterdagavond. Maat van m'n pa is tandarts, die baalde altijd van mensen die dan belden en zeiden dat ze al een paar dagen last hadden :P
pi_217462169
Ik spreek de voicemails van mijn tandarts in met altijd dit stukje: 'patienten met ernstige pijnklachten kunnen contact opnemen met *algemene waarnemer in de regio*'

Je hebt ernstige pijnklachten dus kan je bellen. Ze gaan het waarschijnlijk gewoon op de foto zetten en daarna met je overleggen wat zij en jij kunnen doen.
Spoilers!
pi_217462248
Afspraak met spoedtandarts staat vanmiddag ^O^

Op een halfuur fietsen van hier dus ik krijg nog sport ook :P
  vrijdag 25 april 2025 @ 09:20:06 #46
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217462259
c_/
pi_217462332
Mogge!

Gelukkig kan je straks al terecht @Tele6 Het kan zijn dat je moet betalen om later te declareren. Pinnen zal tegenwoordig wel kunnen (moest ooit eens eerst 500 euro pinnen onderweg naar de spoedtandarts)

Vliegen jullie vanuit Malaga weer terug @Cat-astrophe ?

Vannacht eindelijk weer eens lekker geslapen en niet wakker gelegen van de pijn. Wat knapt een mens daarvan op.
Gisteren toch besloten boodschappen te laten bezorgen vandaag, maar zoals ik me nu voel had ik ze nu wel kunnen doen.

Hoe gaat het met jullie lijstje voor de komende tijd @Lucky_Strike ? En met de dozen bij @AnneX
pi_217462526
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Gelukkig kan je straks al terecht @:tele6 Het kan zijn dat je moet betalen om later te declareren. Pinnen zal tegenwoordig wel kunnen (moest ooit eens eerst 500 euro pinnen onderweg naar de spoedtandarts)

Vliegen jullie vanuit Malaga weer terug @:cat-astrophe ?

Vannacht eindelijk weer eens lekker geslapen en niet wakker gelegen van de pijn. Wat knapt een mens daarvan op.
Gisteren toch besloten boodschappen te laten bezorgen vandaag, maar zoals ik me nu voel had ik ze nu wel kunnen doen.

Hoe gaat het met jullie lijstje voor de komende tijd @:lucky_strike ? En met de dozen bij @:AnneX
Ik kreeg net een mail van de spoedtandarts met m'n afspraakbevestiging - ik kan er pinnen en moet rekenen op een bedrag tussen de ¤50 en ¤350.

Ik ben niet aanvullend verzekerd, dus het wordt simpelweg zelf dokken. Ik dacht dat verzekering geen zin had, omdat ik tot nu toe een heel makkelijk gebit heb gehad. Geen beugel nodig gehad, verstandskiezen die in de goede richting door aan het komen waren en dus niet van een rare plek vandaan gehaald hoefden te worden. Maar goed, misschien is het met verstandskiezen net als met buienradar, je voorspelt dat het droog blijft maar de bui kan nog verplaatsen.

Fijn dat je lekker geslapen hebt! En de energie die je anders nodig had voor boodschappen, kun je nu fijn aan wat leukers besteden O+
pi_217462549
Ik was laatst voor trekken verstandskies, een tandje schoonmaken (is half 'nep'' dus verkleurd nog wel eens in een groefje) en controle 105 euro of zo kwijt. Ook niet verzekerd, want heb nooit iets.
Sterkte en goed dat je gebeld hebt/gaat!
pi_217462555
Mail op werk: of we de grote achterstanden willen wegwerken op een aantal zaterdagen.
Haha Haha Haha.
doei werk :W ik dus niet.
(ben weer eens een uitzondering denk ik............ :+ )
pi_217462578
Wauw, wat een vraag @Blues Bij jullie is het bijna structureel achterstand, misschien dat ze daar een structurelere oplossing voor zouden moeten inzetten, een extra medewerker of zo.
pi_217462617
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Hoe gaat het met jullie lijstje voor de komende tijd @:lucky_strike ? En met de dozen bij @:AnneX
Lekker slapen O+

Het gaat echt heel hard met onze lijst. We hebben zelden een productievere week gehad dan deze geloof ik. Ik had een enorme lijst voor deze vakantie. Niet om allemaal af te maken maar om wat opties te hebben, ook afhankelijk van het weer en onze zin. Maar we zijn al veel verder dan we hadden gedacht.

Vandaag: milieustraat, spelen met de nieuwe hogedrukreiniger, frituurpan schoonmaken, tulpen/narcissen koppen, aanplantgrond mengen, wasje draaien, serre opruimen, tuinkussens naar buiten, pepers verpotten, 3 bomen planten.
Spoilers!
  vrijdag 25 april 2025 @ 10:24:22 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217462684
Hier geconstateerd dat na jaren heftig verzet, de buxxussen in de achtertuin er toch uit moeten.
pi_217462708
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 10:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw, wat een vraag @:blues Bij jullie is het bijna structureel achterstand, misschien dat ze daar een structurelere oplossing voor zouden moeten inzetten, een extra medewerker of zo.
Ja, dit.. je kan wel op paar zaterdagen achterstand wegwerken, maar dat heeft alleen zin als er voldoende medewerkers zijn om 'bij' te blijven en er nu van eerder nog werk ligt. Dan kun je het wegwerken en blijf je daarna bij. Maar als je nu niet genoeg mensen hebt om bij te blijven, kun je wel met extra werken de huidige achterstand wegwerken, maar bouwt die ondertussen gewoon doodleuk weer verder/opnieuw op..
pi_217462749
@LeKKer @ lucky_strike zoveel kunnen afstrepen. Hier gaat in ieder geval het andere deel van het dekbed in de wasmachine, zomaar 50 euro bespaard in 2 weken *O*, bed verschonen en stofzuigen staan op de planning en dan even zien hoe het gaat of er nog meer puf is.

Jammer @fietsie is het de buxusmot of wat anders?
  vrijdag 25 april 2025 @ 10:32:04 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217462773
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 10:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Jammer @:fietsie is het de buxusmot of wat anders?
Ik heb de buxusmot er wel helemaal onder kunnen krijgen, maar vorig jaar tijdens onze herfstvakantie hadden ze toch tever tot aan het hout gevreten; en ondanks rigoreus snoeien lopen die takjes nu niet uit
pi_217462858
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 10:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb de buxusmot er wel helemaal onder kunnen krijgen, maar vorig jaar tijdens onze herfstvakantie hadden ze toch tever tot aan het hout gevreten; en ondanks rigoreus snoeien lopen die takjes nu niet uit
-O-
  Moderator vrijdag 25 april 2025 @ 11:05:47 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217462983
Is er behalve meivakantie nog iets box bijzonders aan de hand in Nederland volgende week?

Baas wou volgende week weer eens langskomen, maar tickets waren normaliter ¤150 maar voor as maandag moest ie nu ¤1000 betalen 8)7 Gaat ie niet doen dus.
pi_217462991
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 10:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Oh das jammer. Er zijn prima lookalike’s trouwens.
Hier is jaaaaren geleden de mot al langs geweest.
En hoe reageerde de familie eigenlijk op eega op de motor — verrassing?

@Blues wat kaatje en vlindertje ook zeggen 8)7

De dozen zijn bijna weggewerkt. Het bestek is terug.
Echt, wij aten met het bestek uit de erfenis van tante Lenie uit de vorige eeuw. 😂
De nieuwe bewoners zijn blij met wat wij achterlaten: lundia kasten en stellingkasten in de schuur. Het tuingereedschap- op één schepje na - de grasmaaier, kruiwagen, electr. heggenschaar, haspel met 30 m tuinslang.
Wil iemand een buitenhaard? Deens design de Tasso 23 , echt een schatje 🥰
SPOILER
Al met al zal ik blij en opgelucht zijn als deze fase kan worden afgesloten half juni.
pi_217463019
Kan het me voorstellen @AnneX Zo blijft het maar doorgaan en krijg je ook niet echt rust in je hoofd.
  vrijdag 25 april 2025 @ 11:14:37 #61
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217463025
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 11:05 schreef derLudolf het volgende:
Is er behalve meivakantie nog iets box bijzonders aan de hand in Nederland volgende week?

Baas wou volgende week weer eens langskomen, maar tickets waren normaliter ¤150 maar voor as maandag moest ie nu ¤1000 betalen 8)7 Gaat ie niet doen dus.
schoolvakantie, dus alles wat zich met reizen associeert verveelvoudigt de prijzen
pi_217463092
Achterstanden zijn afgelopen maanden zo opgelopen ivm 1 langdurig zieke (die denk ik nooit meer terugkomt maar wel 24 uur werkt per week) toenemende vraag (vooral telefonie) van patiënten ondankt een 'app' mogelijkheid, 12 artsen op het moment, steeds meer spreekuren, elke keer wel collega's die ziek/vrij zijn.
Dit gaat natuurlijk nooit beter worden ook niet als je 200 vd ruim 700 orders op zaterdagen weg gaat werken, maar er zijn toch coll die zaterdagen gaan werken.

Oh en die gemiddeld 700 orderlijst kom je bijna niet aan toe, alleen de hoogste/spoed orders kunnen worden gedaan, de meeste doen we aan de balie bij de spreekuren die je ook nog in goeie banen moet leiden + de spoedtelefoon hebben we daar liggen.

Achter, in het secr. doen we de mail, de beter dichtbijapp, de verwijzingen, alle telefoontjes, de correspondentie, de klussenbak. En uit elk ding komt ook weer werk. + de overige orderlijst (nu gemiddeld dus 700)
Tel uit je winst *) *)

Het mooiste is 2 aan de balie zonder tel alleen de spreekuren en 4 mens achter.
Nu zitten we dagelijks met hooguit 4 maar vaker met 3.
We hebben ook nog eigen taken die verdeeld zijn en waar je uitgeroosterd voor moet worden.

Dat zijn protocollen/vak roosteren/autoriseren/fiatteren/rekeningen/kamerindeling enz enz :+

En dan is er nog afleiding! FOK!

Werken :W :D

[ Bericht 22% gewijzigd door Blues op 25-04-2025 11:30:18 ]
pi_217463196
Als ik weer eens op poli bezoek ga, ziet het er altijd rustig uit achter de balie: 1 of 2 mensen melden bezoekers aan. “U kunt plaatsnemen”.
Achter de receptie ruimte zie ik 2/3 medewerkers achter een monitor of aan de telefoon.
Is 12 spec ‘bedienen’ niet een beetje veel dokters? voor jullie ondersteunend team?
Goed dat je de druk kunt weerstaan. Schouderklopje.

#2 cents
pi_217463346
Oh en Tele: sterkte met de doorbrekende verstandskies!
Beter nu dan in het weekend laten zien!

En Cat is bijna thuis. w/ Er komt vast nog een uitgebreider reisverslag, verwacht ik.
Bood de zeereis ook wat je verwachtte?
pi_217463472
Als je het geld goed kunt gebruiken kan ik me voorstellen dat een paar extra dagen wel lekker zijn. Die snappen ws ook wel dat het niets oplost maar een dag betaald is een dag betaald.
pi_217463586
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 10:26 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, dit.. je kan wel op paar zaterdagen achterstand wegwerken, maar dat heeft alleen zin als er voldoende medewerkers zijn om 'bij' te blijven en er nu van eerder nog werk ligt. Dan kun je het wegwerken en blijf je daarna bij. Maar als je nu niet genoeg mensen hebt om bij te blijven, kun je wel met extra werken de huidige achterstand wegwerken, maar bouwt die ondertussen gewoon doodleuk weer verder/opnieuw op..
Nou, als de achterstand nu niet steeds oploopt, zijn er blijkbaar genoeg mensen voor het binnenkomende werk, alleen niet voor dat plus voorraad. En ook als de achterstand wel oploopt kan dat wegwerken leiden tot het dagelijks werk weer goed aankunnen. Vaak werken mensen met een grote voorraad minder efficiënt. Niet omdat ze eikels zijn, maar omdat elke extra keer dat je een dossier oid in handen moet hebben wat je anders in 1x af zou hebben meer tijd kost dan als je bij bent. Dat effect is vaak groter dan het zou verwachten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217463791
Lunch op werkplek is high tea left overs :Y) broodjes en toet van de lintjesregen.
Veel bekenden aanwezig en wel zes mensen uit het dorp. w/

En de mensen met lintje op en hun familie, die nu het pand verlaten, lopen met een Hele Grote Lach op het gezicht naar buiten. Compleet verrast.

[ Bericht 10% gewijzigd door AnneX op 25-04-2025 13:36:42 ]
pi_217463887
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 12:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nou, als de achterstand nu niet steeds oploopt, zijn er blijkbaar genoeg mensen voor het binnenkomende werk, alleen niet voor dat plus voorraad. En ook als de achterstand wel oploopt kan dat wegwerken leiden tot het dagelijks werk weer goed aankunnen. Vaak werken mensen met een grote voorraad minder efficiënt. Niet omdat ze eikels zijn, maar omdat elke extra keer dat je een dossier oid in handen moet hebben wat je anders in 1x af zou hebben meer tijd kost dan als je bij bent. Dat effect is vaak groter dan het zou verwachten.
Dat is wel vanuit het uitgangspunt dat je elke fte optimaal moet uitwringen om er zoveel mogelijk uit te krijgen. Als er continu genoeg personeel is, loopt er geen achterstand op en wordt ook niet die collega met een burnout of zwangerschapsverlof met een evil eye aangekeken.
pi_217464700
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 11:44 schreef AnneX het volgende:
Als ik weer eens op poli bezoek ga, ziet het er altijd rustig uit achter de balie: 1 of 2 mensen melden bezoekers aan. “U kunt plaatsnemen”.
Achter de receptie ruimte zie ik 2/3 medewerkers achter een monitor of aan de telefoon.
Is 12 spec ‘bedienen’ niet een beetje veel dokters? voor jullie ondersteunend team?
Goed dat je de druk kunt weerstaan. Schouderklopje.

#2 cents
Zo ziet het er bij ons ook uit hoor.
Vaak zeggen pt; oh wat lekker rustig hier! :B :B :B :D
pi_217464708
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 12:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je het geld goed kunt gebruiken kan ik me voorstellen dat een paar extra dagen wel lekker zijn. Die snappen ws ook wel dat het niets oplost maar een dag betaald is een dag betaald.
Je krijgt niet betaald, je krijgt vrije tijd *)
pi_217464831
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 15:08 schreef Blues het volgende:

[..]
Je krijgt niet betaald, je krijgt vrije tijd *)
Eerder met pensioen ;)
pi_217464837
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 15:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Eerder met pensioen ;)
:D

Eind feb is het wel zover voor mij hoor denk ik.... :+ met alle vakantie en plb uren *G*
Hoor het pas eind nov/begin dec.
pi_217464902
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 15:20 schreef Blues het volgende:

[..]

Eind feb is het wel zover voor mij hoor denk ik.... :+ met alle vakantie en plb uren *G*
O god! Het vooruitzicht O+
pi_217464916
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 15:30 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
O god! Het vooruitzicht O+
Jah! O+
pi_217464976
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 15:20 schreef Blues het volgende:

[..]

Zo lekker *O* *O*
pi_217465076
Groetjes vanuit de wachtkamer van de spoedtandarts :W

Het is iig lekker rustig hier. We zitten naast de huisartsenpost maar daar is natuurlijk nog niemand ^O^
pi_217465115
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dat is wel vanuit het uitgangspunt dat je elke fte optimaal moet uitwringen om er zoveel mogelijk uit te krijgen. Als er continu genoeg personeel is, loopt er geen achterstand op en wordt ook niet die collega met een burnout of zwangerschapsverlof met een evil eye aangekeken.
Helemaal niet, waar baseer je dat op?
Er zijn tig redenen waardoor een achterstand kan ontstaan, van redelijk onschuldig tot wanbeleid waaronder uitpersen van je mensen.
Mijn boodschap is heel feitelijk. De hoeveelheid werk die je verzet om bij een grote achterstand een x aantal klussen af te ronden is veel groter dan als je zonder achterstand datzelfde aantal afrondt. Dat betekent dus dat de werkdruk dankzij zo'n zaterdagbijklusplan significant lager kán worden (moet je idd wel een fatsoenlijk plan en genoeg mensen voor de normale werklast hebben) dan ie zou zijn bij blijvende achterstanden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217465189
Het is nou ook weer niet zo dat het personeel voor het oprapen ligt (waar de lonen ook weer debet aan zijn, soit). Heel vaak is het niet een kwestie van zo weinig mogelijk ondersteuend personeel willen hebben maar gewoon niet kunnen vinden.

Ik vind de vraag of mensen (betaald neem ik dan wel aan) overwerk geen gekke. Niet als lange termijn visie maar wel als stap richting.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator vrijdag 25 april 2025 @ 16:41:45 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217465493
Dus ik denk, "vrijdagmiddag dan is het altijd druk nu met grenscontroles, laat ik door Zwartemeer (laatste afrit in NL) gaan"
Wegwerkzaamheden aldaar plus nog meer mensen die dat dachten - geen doorkomen áaan.

Dus maar weer de A37 op. Het is inderdaad druk. Erg druk :(
  Moderator vrijdag 25 april 2025 @ 16:50:56 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217465583
Altijd leuk als mensen meespelen met auto's die asociaal langs rechts blijven rijden er niet tussen laten. >:)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 april 2025 @ 16:52:01 #82
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217465592
Zon begint eindelijk te schijnen. Dat was met het wandelen nog niet. Rijssen - Okkenbroek. Volgende keer in mijn meivakantie (5-9) door naar Deventer :+.
pi_217465807
Kies is in orde. Tandvlees is ontstoken omdat er op die plek te veel tandvlees zit. Ik wist niet dat dat kon _O-
Nou mag ik een week lang driemaal daags op een gaasje waterstofperoxide bijten, en als het daarmee niet overgaat, moet m'n eigen tandarts het tandvlees weghalen :o :X
  vrijdag 25 april 2025 @ 17:26:25 #84
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217465847
De bestelde Tom Poucen van banketbakker Roethof in Amsterdam zijn binnen en het zonnetje schijnt, dus Koningsdag kan beginnen.
Maak er een mooi weekend van! w/
pi_217466120
Ook wat pijnstilling gekregen @Tele6 ?

Net naar deel 1 van de docu “Nederlandse kampbewaarders van Auswitz” gekeken. Mooi gemaakt, heel feitelijk.
pi_217466275
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 april 2025 17:26 schreef MadMaster het volgende:
De bestelde Tom Poucen van banketbakker Roethof in Amsterdam zijn binnen en het zonnetje schijnt, dus Koningsdag kan beginnen.
Maak er een mooi weekend van! w/
U2

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 17:21 schreef Tele6 het volgende:
Kies is in orde. Tandvlees is ontstoken omdat er op die plek te veel tandvlees zit. Ik wist niet dat dat kon _O-
Nou mag ik een week lang driemaal daags op een gaasje waterstofperoxide bijten, en als het daarmee niet overgaat, moet m'n eigen tandarts het tandvlees weghalen :o :X
Bijtze!!!
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 17:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Ook wat pijnstilling gekregen @:tele6 ?

Net naar deel 1 van de docu “Nederlandse kampbewaarders van Auswitz” gekeken. Mooi gemaakt, heel feitelijk.
Die podcast heb ik geluisterd.
Kon het maar 2,5 afl volhouden :{
pi_217466319
quote:

Nee, kennelijk zou de waterstofperoxide genoeg moeten helpen. Ik moet zeggen, het was een raar gevoel maar ik denk wel dat het al wat gedaan heeft. :D
pi_217466392
Moest ook aan jullie denken @Blues Omdat het een onderzoekende docu is vond ik het wat afstandelijker, misschien niet het goede woord, want het is zeker niet gevoelloos.
pi_217466626
quote:

Dat is videoland toch?
pi_217466662
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 12:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat is een heel goed punt ^O^ de mentale load van een achterstand had ik niet aan gedacht, maar kan ik me inderdaad nu je het noemt wel heel goed van voorstellen dat die impact heeft op de ervaren werkdruk.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 16:06 schreef Clubsoda het volgende:
Het is nou ook weer niet zo dat het personeel voor het oprapen ligt (waar de lonen ook weer debet aan zijn, soit). Heel vaak is het niet een kwestie van zo weinig mogelijk ondersteuend personeel willen hebben maar gewoon niet kunnen vinden.

Ik vind de vraag of mensen (betaald neem ik dan wel aan) overwerk geen gekke. Niet als lange termijn visie maar wel als stap richting.
Dat zal inderdaad zeker niet meehelpen. Ik lees net tijd-voor-tijd, dat zou ik dan zelf weer niet zo aantrekkelijk vinden (tenzij je het ook echt op kan nemen, en niet dat niet doet omdat je je dan lullig voelt naar je collega's). De vraag vind ik ook niet gek, ik zou me als medewerker alleen afvragen of het nou echt wat oplost, en ik deed dat ook. Maar na Vanyels post zie ik er wel meer nut in ^O^
pi_217466713
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 19:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dat is videoland toch?
Ja. Moet daar toch wat vaker kijken
pi_217466724
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Kijk dan ook naar married at first sight Australia *O* "iets" ander genre, maar fantastisch O-)
pi_217466726
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Jammer, die heb ik nou weer net niet. Het verbaasde mij vooral dat men hier zo verbaasd over was eigenlijk!
pi_217466728
Volgens mij heeft @Blues ook wel eens laten weten dat alle achterstanden weggewerkt waren, en niet zo lang geleden (maar het kan ook een andere achterstand zijn geweest).
pi_217466822
Pfffrt.

De eerste 20 uur in 2 dagen zitten erop. Morgen nog 15 of 16 en zondag nog een uur of 6.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_217466895
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 april 2025 19:44 schreef Lonaa het volgende:
Pfffrt.

De eerste 20 uur in 2 dagen zitten erop. Morgen nog 15 of 16 en zondag nog een uur of 6.
Hebben jullie maandag vrij (vast niet).

Mmm lekker gegeten. Recept van Picnic, quiche lorainne met prei. Goed dat ik geen zout had toegevoegd volgens recept, de spekjes zijn zout genoeg.
Volgende keer veel meer prei en veel minder spekjes
pi_217466943
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 19:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mmm lekker gegeten. Recept van Picnic, quiche lorainne met prei. Goed dat ik geen zout had toegevoegd volgens recept, de spekjes zijn zout genoeg.
Volgende keer veel meer prei en veel minder spekjes
Soort van. Dan moeten we de bus uitpakken + opruimen. Is halve bus vol stroom :7 En mogelijk inpakken voor dinsdag. Of dat doen we dinsdagochtend. Dunno. iig plannen.
  vrijdag 25 april 2025 @ 20:03:31 #98
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217466977
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 19:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Donderdag... Dag van de Arbeid. Raar eigenlijk dat in zo´n beetje heel de wereld dat een nationale vrije dag is, behalve in Holanda. Hier zijn zelfs de supermarkten dicht, die toch eigenlijk altijd open zijn. En vrijdag is uiteraard voor de meeste mensen dan ook een extra vrije dag voor (alweer) een lang weekend. Argentinië, het land van de nationale vrije dagen en lange weekenden :')

Edit: Overigens heb ikzelf uiteraard geen vrij he :D Dat zou wat zijn zeg...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_217467202
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 19:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgens mij heeft @:blues ook wel eens laten weten dat alle achterstanden weggewerkt waren, en niet zo lang geleden (maar het kan ook een andere achterstand zijn geweest).
Was ook die 'werklijst'. Die was weken/maanden geleden best bij. Maar ong. 80 orders.
En toen brak de pleurisssssssss uit :+

Overigens is het de bedoeling - ooit - dat er met een andere lijst 'ernaast' wordt gewerkt. Daar komen de orders op waar patiënt via mijnrkz.nl met je digid, zelf je - eenvoudigere - afspraken kan inplannen.

Dus als je over 3 maanden een belafspraak moet maken met een labje. Of een 10 min gesprek na 2-3 maanden, zoiets met verder niks erbij.
Dat zou enorm in onze werklijst schelen, want die staan nu ook allemaal tussen de complexere zaken.

Saillant detail, dat heb ik jaren geleden in een werkgroepje al eens gedaan, al die mensen naar die lijst verhuizen want 'we zouden het ziekenhuisbreed gaan uitrollen' maar dat is door wisselingen van TL's en RvB nooit verder goed opgetuigd.
Gevolg was dat ik die hele 2e lijst weer heb moeten leeghalen en op de gewone werklijst gezet. :')

Nog 1 ding en dan hou ik er over op :D is dat mensen zelf ook niet echt bellen als ze al ver over tijd nog steeds geen afspraak/onderzoek hebben gekregen. Dat vind ik ook gek.
Die verdwijnen nu bijna uit zicht van de doks, of ze krijgen alles veel te laat.
(gelukkig gebeurd dat bijna nooit met onco-patienten)

[ Bericht 14% gewijzigd door Blues op 25-04-2025 20:48:35 ]
pi_217467400
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 20:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Nog 1 ding en dan hou ik er over op :D is dat mensen zelf ook niet echt bellen als ze al ver over tijd nog steeds geen afspraak/onderzoek hebben gekregen. Dat vind ik ook gek.
Die verdwijnen nu bijna uit zicht van de doks, of ze krijgen alles veel te laat.
(gelukkig gebeurd dat bijna nooit met onco-patienten)

Ik denk dat dit erg te maken heeft met in hoeverre het ziekenhuis als autoriteit gezien wordt en/of mensen het gevoel hebben niet lastig te willen vallen. Ofwel 'het is onbeleefd ze te contacten, zij contacten mij als het nodig is / als de uitslag niet goed is zullen ze wel bellen en als ik niks hoor zal het dus wel goed zijn' ofwel 'ze hebben het al zo druk, het zal binnenkort wel komen'. En ook vast een groepje dat er vanuit gaat op tijd uitgenodigd te worden en dus compleet niet meer nadenkt erover tot die uitnodiging komt.
pi_217467448
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 20:57 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik denk dat dit erg te maken heeft met in hoeverre het ziekenhuis als autoriteit gezien wordt en/of mensen het gevoel hebben niet lastig te willen vallen. Ofwel 'het is onbeleefd ze te contacten, zij contacten mij als het nodig is / als de uitslag niet goed is zullen ze wel bellen en als ik niks hoor zal het dus wel goed zijn' ofwel 'ze hebben het al zo druk, het zal binnenkort wel komen'. En ook vast een groepje dat er vanuit gaat op tijd uitgenodigd te worden en dus compleet niet meer nadenkt erover tot die uitnodiging komt.
Dat laatste horen we wel veel terug ja. Ze waren het gewend...
pi_217467490
Zo’n laatste was ik ook. Zo vaak kom ik er niet en was uit een ver verleden gewend dat ik een bericht kreeg wanneer ik moest komen wat ik dan ook braaf deed. Maar vorig jaar dacht ik, wat duurt dat lang voordat ik naar de lipoedeem verpleegkundige moet. De dermatoloog had aangegeven, in ieder geval 1x per jaar, zij zelf ook.hadden het beiden ook in het dossier gezet, had ik gezien.
Dus maar zelf gebeld en toen bleek dat het zo moest.
Nu weet ik dat. :D
pi_217467491
Werklijsten doen sowieso rare dingen vind ik, het ene moment is het enorm rustig en het volgende moment zijn er 10 zwangeren >30 weken :') onze secretaresse (wij hebben er 1 :+ ) komt dan even briesen.

Ik controleer altijd of mensen na de afspraken met mij al een afspraak bij de verwijzend specialist hebben, heel vaak is dat niet zo en realiseerden ze zich ook niet dat ze dat nog moesten regelen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_217467671
Soms vergeet een dok ook een order te maken voor op de werklijst. Of zet 'm niet op hoog maar op normaal. Ach ja, kan gebeuren.
Iedereen heeft t megadruk.

g wachtte ook op een oproep/afspraak voor ct long, longfunctietest en longarts (3 maandelijkse controle) die was er ook doorheen 'geschoten'.
Omdat ik/wij weten hoe t werkt trokken we zelf aan de bel.

(Maandag ct en woensdag functietest en arts, wel weer spannend trouwens).
pi_217467827
Dat is zeker spannend @Blues! Goed dat jullie zelf aan de bel trokken.

Ik moet eigenlijk kamer nichtje opruimen zodat ze er morgen kan slapen (ik heb nu wat andere dingen 'opgeruimd' in die kamer haha) maar ik heb nog niet zo'n zin. Dus ik lig nu met kaiserschmarrn op de bank married at first sight Australia te kijken. Ook niet verkeerd :9 en bij einde aflevering richting bed. Buurvrouw vroeg of ik mee wil met hen en buurmeisje naar vrijmarkt morgenochtend O+ lief. Dus dat ga ik ook doen. Dus dan maar extra vroeg op voor alles voor nichtje in orde maken :+
  vrijdag 25 april 2025 @ 22:09:03 #106
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217467919
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 17:21 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb dat ook eens gehad. Het weghalen klinkt erger dan het is. Ik herinner me nog wel dat het serieus zeer deed. Ik kauwde er steeds op met de kies erboven :X
Spoilers!
pi_217468072
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 21:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is zeker spannend @:Blues! Goed dat jullie zelf aan de bel trokken.

Ik moet eigenlijk kamer nichtje opruimen zodat ze er morgen kan slapen (ik heb nu wat andere dingen 'opgeruimd' in die kamer haha) maar ik heb nog niet zo'n zin. Dus ik lig nu met kaiserschmarrn op de bank married at first sight Australia te kijken. Ook niet verkeerd :9 en bij einde aflevering richting bed. Buurvrouw vroeg of ik mee wil met hen en buurmeisje naar vrijmarkt morgenochtend O+ lief. Dus dat ga ik ook doen. Dus dan maar extra vroeg op voor alles voor nichtje in orde maken :+
Vrijmarkt in me ouwe stadsie, goeie herinneringen aan O+
Veel plezier!
pi_217468475
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 19:30 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Kijk dan ook naar married at first sight Australia *O* "iets" ander genre, maar fantastisch O-)
:{w
I kissed a girl :Y
pi_217469498
Dit zijn toch geen tijden.
pi_217469913
Goedemorgen!

Ik heb de kachel maar weer volgestapeld en aangestoken. 't Is fris.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_217470142
Mogge

Dat was inderdaad erg vroeg @Lonaa toen sliep ik nog lekker en de meesten hier waarschijnlijk.

En het zoals @sigme zegt, best frisjes. Kouwe billen op de kleedjesmarkt
  zaterdag 26 april 2025 @ 09:23:17 #112
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_217470149
Hier staat de voordeur wagenwijd open en straat de zon O+

Eerste week overleefd en chef heeft ineens door wat ik allemaal in huis deed de afgelopen 2 jaar :P

Verder barst het hier van de vogels die ik niet ken ( mus, merel daar houdt het wel op voor me)
Dus vogelaars, wat is dit er voor een:

Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_217470162
Da's een goudvink, @Barreltje

Heel soms zien we die hier ook. Wat een verschijning he?
pi_217470170
Goedemorgen :W
Zometeen naar Dordt voor de boekenclub.
  zaterdag 26 april 2025 @ 09:35:50 #115
63722 z80
I fink you freaky
pi_217470207
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 april 2025 08:36 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Ik heb de kachel maar weer volgestapeld en aangestoken. 't Is fris.
Ik wacht even of de grote kachel buiten vandaag wil gaan werken. Dan kunnen alle ramen en deuren open.
Het begint binnen nu ook aan de frisse kant te worden.
  zaterdag 26 april 2025 @ 09:41:36 #116
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_217470245
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 april 2025 09:25 schreef sigme het volgende:
Da's een goudvink, @:barreltje

Heel soms zien we die hier ook. Wat een verschijning he?
Tnx!

Die fladderen hier naar hartelust rond..

We hebben hier zo veel verschillende soorten, ik zal kijken of ik meer op de foto kan zetten
  zaterdag 26 april 2025 @ 09:43:14 #117
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217470255
Hehe. Ik lig nog op bed. J staat ergens in een park onderdeel van een levende fruitmachine te zijn. Met kater.

Hehe :D
Spoilers!
  zaterdag 26 april 2025 @ 09:44:57 #118
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_217470266
quote:
86s.gif Op zaterdag 26 april 2025 09:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hehe. Ik lig nog op bed. J staat ergens in een park onderdeel van een levende fruitmachine te zijn. Met kater.

Pics! _O-
pi_217470486
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 09:44 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Pics! _O-
😂

Raar zaterdag gevoel. Beetje grijs nog buiten.
Oranje shawl hangt klaar. Strakjes naar Wijk bij D. het jaarlijkse Koningsdaguitje.

Toch de paus uitvaart aangezet: als ik zo naar die koppies kijk van de kardinalen, gaan er vast nog meer de komende dagen..

Errug vroeg @Lonaa
  zaterdag 26 april 2025 @ 10:37:51 #120
63722 z80
I fink you freaky
pi_217470545
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2025 10:24 schreef AnneX het volgende:

[..]
😂

Raar zaterdag gevoel. Beetje grijs nog buiten.
Oranje shawl hangt klaar. Strakjes naar Wijk bij D. het jaarlijkse Koningsdaguitje.

Toch de paus uitvaart aangezet: als ik zo naar die koppies kijk van de kardinalen, gaan er vast nog meer de komende dagen..

Errug vroeg @:Lonaa
Ik zag net een foto van de dichte kist langs komen.
Ze willen daar zeker weten dat hij in de kist blijft. En niet stiekem bij de nonnen op bezoek gaat.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 april 2025 @ 10:39:48 #121
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217470552
Ideale dag om de vriezer schoon te maken (8>
  zaterdag 26 april 2025 @ 10:58:00 #122
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217470658
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 10:39 schreef borisz het volgende:
Ideale dag om de vriezer schoon te maken (8>
Ik heb net, als een soort van slangenmens wegens de beperkte ruimte in het keukenkastje eronder, een nieuwe keukenkraan geïnstalleerd.
Na het jarenlang licht lekken van de oude kraan moest dat nu maar eens gebeuren…
pi_217470726
Zo eerst op de fiets lege flessen :P wegmieteren en naar de bieb. De nieuwe Herman Koch gereserveerd.
Dan vanmiddag naar het dorp, biertje sateetje bandjes luisteren en beetje rondwandelen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 april 2025 @ 11:10:43 #124
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217470738
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 april 2025 10:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik heb net, als een soort van slangenmens wegens de beperkte ruimte in het keukenkastje eronder, een nieuwe keukenkraan geïnstalleerd.
Na het jarenlang licht lekken van de oude kraan moest dat nu maar eens gebeuren…
Ik maak er een (keuken)poetsdag van. Hierna ook de koelkast. En nog wat kastjes.

Amsterdam laat ik dit jaar voor wat het is. Iedereen met wie ik vorig jaar ging had andere plannen.
Ik vind het prima. Vorig jaar vooral bij de Mexicaan einde Westerstraat geweest omdat daar een bekende optrad. Daar was het gezellig.
pi_217470749
Ben benieuwd of de levende fruitmachine er staat.
Creatief weer. _O-

SPOILER
  zaterdag 26 april 2025 @ 11:18:26 #126
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217470769
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 11:10 schreef borisz het volgende:

[..]
Ik maak er een (keuken)poetsdag van. Hierna ook de koelkast. En nog wat kastjes.

Amsterdam laat ik dit jaar voor wat het is. Iedereen met wie ik vorig jaar ging had andere plannen.
Ik vind het prima. Vorig jaar vooral bij de Mexicaan einde Westerstraat geweest omdat daar een bekende optrad. Daar was het gezellig.
Amsterdam laat ik al jaren links liggen op Koninginne-/Koningsdag.
Leuk voor de mensen van buiten de stad, als Amsterdammer heb je er weinig te zoeken.
Tenzij je van kilometers lang schuifelen in een soort van polonaise houdt…
pi_217470775
Vroeger kwam of stond ik veel op de vrijmarkt in Urecht Centrum, vanaf gisteravond al niet meer om door te komen lees ik in mijn fbgroep.
Benieuwd of @vlindertje89 er door kwam en het nog een leuk sfeertje was.
pi_217470808
Paar jaar geleden op een koningsdag in Haarlem :D

pi_217470875
quote:
86s.gif Op zaterdag 26 april 2025 09:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

pi_217470886
Kom al jaren niet meer in de stad met koningsdag. De laatste was zo druk (en het schijnt nu nog drukker te zijn) de wijn echt niet te hachelen, keiharde muziek en wietwalmen dus koppijn.
Dus de was aangezet, zonnetje komt door, hopelijk vanmiddag warm genoeg om op t balkon te zitten.
Oranje tompoucen waren helaas op, maar een lente tompouce is net zo lekker ;)
  zaterdag 26 april 2025 @ 11:37:51 #131
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217470903
Vakantie, Vakantie, wij gaan op Vakantie, Naar zee, naar zee, en meneer de hont mag mee!
Bonjour et bon appétit, lekker naar de Normandie, waar de baguettes in 3 kleuren komen en de croissants geweldig zijn,
2 Weken aan het strand, een huis in een duinrand.
  zaterdag 26 april 2025 @ 11:38:57 #132
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217470910
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 april 2025 11:18 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Amsterdam laat ik al jaren links liggen op Koninginne-/Koningsdag.
Leuk voor de mensen van buiten de stad, als Amsterdammer heb je er weinig te zoeken.
Dat is toch de hele zomer in Amsterdam zo?
  Moderator zaterdag 26 april 2025 @ 11:39:35 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217470916
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 april 2025 11:18 schreef MadMaster het volgende:
Voor vrijmarkten (of de Ikea :r of dat soort winkels) las ik van de week een mooi gezegde "kijken, kijken, niet doorlopen"
  zaterdag 26 april 2025 @ 11:43:43 #134
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217470938
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 16:41 schreef derLudolf het volgende:
Dus ik denk, "vrijdagmiddag dan is het altijd druk nu met grenscontroles, laat ik door Zwartemeer (laatste afrit in NL) gaan"
Wegwerkzaamheden aldaar plus nog meer mensen die dat dachten - geen doorkomen áaan.

Dus maar weer de A37 op. Het is inderdaad druk. Erg druk :(
Hier met goede vrijdag, staat er vaak een file van Emmerich tot het Velperbroek circuit, hele focking Ruhrgebied meent dat het een goed idee is om op goede vrijdag naar de Ikea in Duiven te gaan. Dagen voor Oud en Nieuw staat het van Duiven tot in Emmerich, Vuurwerkkopers.
  zaterdag 26 april 2025 @ 11:45:30 #135
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217470945
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 11:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is toch de hele zomer in Amsterdam zo?
Van de zomer is het er druk. Voor een niet-Amsterdammer misschien erg druk.
Vandaag is er helemaal geen doorkomen aan…
pi_217471553
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 11:19 schreef Blues het volgende:
Vroeger kwam of stond ik veel op de vrijmarkt in Urecht Centrum, vanaf gisteravond al niet meer om door te komen lees ik in mijn fbgroep.
Benieuwd of @:vlindertje89 er door kwam en het nog een leuk sfeertje was.
Ik moet zeggen dat ik bijzonder gelukkig was toen buurvrouw appte dat ze naar de vrijmarkt en springkussens in een wat meer noordelijke wijk gingen en niet naar het centrum :D *O* dus ik heb geen idee hoe het er was, maar waarschijnlijk bijzonder druk ja, dat is ook waarom ik het normaal gezien enorm vermijd :+
pi_217471657
Ik zie allemaal mini @Tele6 jes bij koningsdag
pi_217472231
Boekenmarkt in de kerk: dun boek ¤ 1 - dik boek ¤ 2.
Tientallen mensen snuffelen en partners wachten geduldig en zitten op hun phone 🙃

Mn X heeft al vaak geaarzeld hier en daar en dan ferm verder geslenterd._O_

@Candaasje:
Met een andere wachtende meneer een leuk gesprek over Baskenland en Galicië. “ zó mooi daar”
  zaterdag 26 april 2025 @ 14:41:13 #139
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217472358
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 april 2025 10:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik las "keukenraam" en kon er geen touw aan vastknopen _O- Overigens moet ik hier ook kijken wat er precies lekt. Er staat een laagje water in een keukenkastje onder wat we niet gebruiken en ik heb geen idee waar het vandaan komt, geen leidingen daar. Apart. En onmogelijk om fatsoenlijk bij te kunnen ja }:|
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 26 april 2025 @ 14:42:51 #140
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217472366
Ik zit af en toe even naar AT5 te kijken, ik vond het altijd wel leuk toen ik nog in Amsterdam woonde, zelfs toen ik hartje Jordaan woonde (Lauriergracht). Laatste keer was een jaar of 10 geleden alweer, met mijn vrouw, die vond het uiteraard helemaal geweldig :D
pi_217472419
:W Vanaf het balkon in de zon. Nog niet echt warm maar lekker genoeg. Er fietsen heel veel oranje outfits voorbij, oa een oranje hijab :D
Net een grote pan aspergesoep gemaakt van “buitenbeentjes “ en dus nu boek en nietsdoen
pi_217472438
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 11:19 schreef Blues het volgende:
Benieuwd of @:vlindertje89 er door kwam en het nog een leuk sfeertje was.
:Y
Alle jaren feest dat
  zaterdag 26 april 2025 @ 15:49:47 #143
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_217472720
koningsdag het zit nog steeds niet in mn systeem geloof ik.. toch eens kijken of we volgend jaar weer pasen en koningsdag aan elkaar kunnen knopen en dan de chef mee naar NL slepen :P

hier een mooie dag voor het maaien van het gras. alleen wat issues met de transmissie olie geloof ik.. dus geduuuuuuld :P
pi_217472768
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 13:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zie allemaal mini @:tele6 jes bij koningsdag
Je bedoelt de sportievelingen die langskwamen?
Ik had kunnen meeloten om mee te doen aan de sportdemo, maar had al plannen met B en gunde het ook wel aan de mensen die "echt" uit de regio komen.

B en ik liepen vanochtend 9:00 al op de vrijmarkt. Goede buit:
- 2 smartgames (beiden 2 euro geloof ik)
- 3 Jan van Haasteren 500 stukjes (3, 2 en 1,5 euro)
- 1 Jan van Haasteren 1000 stukjes (10 euro, maar ik gunde het ze wel)
- 1 handgebreide trui van een oudere dame (15 euro) O+
- 2 spellen voor de wii (7,5 euro en 6 euro)
- een voorleesboek (1 euro)

En toen we naderhand nog door de stad liepen heb ik ook nog een tweedehands broek gevonden.
De gebreide trui is van katoen en heeft een roze/geel/groen/blauw patroon met een grote bloem. De mevrouw kon niet zeggen van wanneer hij was, maar heel lang geleden. Ik denk eerste helft jaren 90 of ouder.
De broek is wit/okergeel/oranje gestreept. Kortom die kan ik niet samen met de trui aan _O-
Ik vind steeds meer vrolijke kleren maar eigenlijk niks wat met elkaar matcht :')
pi_217472962
Buurhont Laika op bezoek.

Die overigens de memo gemist heeft dat ze mastín en geen schoothond is, maar met haar 50 kilo zich niet laat stoppen om op schoot te springen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 april 2025 @ 17:01:16 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217473068
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 14:42 schreef flipsen het volgende:
Ik zit af en toe even naar AT5 te kijken, ik vond het altijd wel leuk toen ik nog in Amsterdam woonde, zelfs toen ik hartje Jordaan woonde (Lauriergracht). Laatste keer was een jaar of 10 geleden alweer, met mijn vrouw, die vond het uiteraard helemaal geweldig :D
At5 net was bij mn oude manager te gast. Al deed dochterlief het woord :P
pi_217473173

Eigen hont. (Niet zo fit want een hele emmer visafval van de buurvrouw verorberd)
pi_217473294
Och arme hont.

Hier ligt Elin binnen, in de zon is het blijkbaar te warm (ben het helemaal eens met haar, maar het is zo heerlijk)
pi_217473341
Ik had naar de oranjevrijstraat in het dorp een tshirt/hoody/jas aan :') Te warm _O-

Was fijn zo saampjes, dit jaar niet op de fiets en geen stukken lopen, wel even gestaan om patat en broodje kroket te eten en gelukkig voor g ook wat stoeltjes, met biertje in de hand een leuke band luisteren O+
Altijd leuk om de kinderen onder leiding van de scouts allerlei spelletjes te zien doen.
En Bloemendaalse mensen kijken, heerlie, er kwamen weer veel zalmroze truitjes, rode broeken, geplamuurd botox geblondeerd voorbij :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 26-04-2025 18:19:08 ]
  zaterdag 26 april 2025 @ 18:04:11 #150
63722 z80
I fink you freaky
pi_217473469
Ik ben de straat niet uit geweest. Hoorde van de buren wel dat Kleve centrum overvol was.

Hier is de voortuin weer toonbaar. De schoffel er doorheen gehaald en het nodige ongewenst groen er uit.
Nog wat snel snoeiwerk achter het huis om meer ligt richting kersenboom te krijgen. GFT bak zit weer vol.
En wat klusjes in huis die al een hele tijd lagen te wachten op zowel tijd als zin. Nu nog wat muren en plafond van de dakkapel grondig reinigen en een pot verf er tegen aan. Maar dat is voor een andere dag.

Avond eten was pizza uit mijn hout gestokte oven. Dit keer wel de tijd genomen om de steen op temperatuur te laten komen. IPV een slappe bodem en verbrande bovenkant.
pi_217473507
De ronde van asturias kwam langs onze tuin, dus we hadden vandaag zowaar helikoptergeluid. Niet gemist tot nu toe :D
pi_217473526
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 april 2025 18:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De ronde van asturias kwam langs onze tuin, dus we hadden vandaag zowaar helikoptergeluid. Niet gemist tot nu toe :D
Speciaal voor jou :D
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 april 2025 @ 18:46:48 #153
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217473636
Net The Conclave bekeken. Dat einde had ik niet zien aankomen _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door borisz op 26-04-2025 19:36:04 ]
pi_217473783
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 18:46 schreef borisz het volgende:
Net The Conclave bekeken. Dat einde had ik ook niet aankomen _O-
Ik ook niet :D, zou wel gaaf zijn
  Moderator zaterdag 26 april 2025 @ 19:37:58 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217473943
Geef even de samenvatting? Hoef ik geen film te kijken :P
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 april 2025 @ 21:16:48 #156
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217474660
Habemus Papam. En daar laat ik het bij :P