SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is jammer, omdat ik helemaal niet denk dat jij, in tegenstelling tot veel anderen hier, niet veel kwaad in de zin hebt. En ook niet steeds bezig bent bepaalde retoriek de wereld in te helpen volgens vaste patronen, redenaties, duiken van de discussie om later weer hetzelfde te starten. Ben serieus benieuwd waarom je aan de ene kant zegt eigenlijk helemaal niet te weten wat ze op de Krim denken, maar wel meegaat in een deel van een frame dat het realistisch zou zijn te omarmen dat wat er nu leeft nu eenmaal pro Russisch is. Als je niet weet hoe men daar denkt, dan kan je toch ook niet weten wat de realistische toestand daar is? Aanvullend benieuwd waarom je in dat frame zou meegaan als je weet dat de bron van dat frame een extra belang heeft om dit frame te verspreiden. Dat zou het toch extra ongeloofwaardig moeten maken en bijna per definitie minder realistisch. Ik geloof een tweedehands autoverkoper ook per definitie niet, waarom zou ik een zwaar gemanipuleerde en onderdrukte bevolking wel geloven?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:22 schreef capricia het volgende: [..] Daar ga je weer. Hou daar gewoon eens mee op. Ik vind dit helemaal geen fijne manier van discussiëren. Als je andere nuances dan jij benadrukt, 'wil je niet geholpen worden'. En weet je, ik ben weer weg. Geen zin hierin.
![]()
Een hervorming lijkt me wel op zijn plaats, het is niet noodzakelijk alles volledig af te schaffen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij bent voor het afschaffen van de internationale rechtsorde? Might makes right?
Ik krijg het idee dat mensen een klein beetje vergeten hoe de Euromaiden ontstaan isquote:Op dinsdag 22 april 2025 23:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het conflict is ontstaan toen Oekraine een president kreeg die niet pro-Russisch is.
Onbegrijpelijk dat hier mensen denken dat het conflict op te lossen is door stukken land weg te geven.
De Russen hebben twee weken geleden een raket afgevuurd op de geboorteplaats van Zelensky.
Alleen even aanpassen zodat we Putin zijn zin kunnen geven?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een hervorming lijkt me wel op zijn plaats, het is niet noodzakelijk alles volledig af te schaffen.
Een rechtsorde met de dictator naar keuze op 1.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een hervorming lijkt me wel op zijn plaats, het is niet noodzakelijk alles volledig af te schaffen.
Nee, ik ben niet pro-Putin. Verre van, ik pleit niet voor niks voor het herstellen van Koningsbergen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alleen even aanpassen zodat we Putin zijn zin kunnen geven?
De rechtsorde van type Roland Freisler.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alleen even aanpassen zodat we Putin zijn zin kunnen geven?
Er is geen internationaal recht als het sommige landen betreft. Servië en Rwanda durfden we als wereld nog wel aan, maar VS, China, Rusland en Israël worden nooit terecht gewezen, die trekken zich niks aan van recht of rechtvaardigheid. En dan komt het erop aan wat de waarde is van je principes, hoeveel kun je lijden totdat het het niet meer waard is.quote:
Bizar inderdaadquote:Op dinsdag 22 april 2025 23:43 schreef Flitsbezorger het volgende:
Doe maar gelijk ook Pruisen herstellen, de huidige Bondsrepubliek Duitsland is maar niets.
Ik weet alleen niet of Polen Danzig en consorten terug gaat geven
Wáár hebben we het over?
Dat lijkt ook een voortdravende trein die niet tot bedaren gebracht kan worden. Ik denk dat de EU zich als sterk machtsblok voordeel uit de veranderende situatie moet halen in plaats van hardnekkig vast te blijven houden aan vervlogen tijden.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:44 schreef phpmystyle het volgende:
Het is natuurlijk hét Oekraïne topic. Maar het onderliggende fundamentele probleem is dat de achterliggende ideologie van de huidige wereldorde op haar laatste zuilen staan. Steeds meer mensen en wereldgemeenschappen verwerpen die. Wat er precies voor terugkomt is koffiedik kijken, maar dat de wereld niet meer zit te wachten op onze uitleg van de "liberale wereldorde" lijkt mij meer dan evident. En de aanval gebeurt olv V. Poetin.
Ach, maak je niet zo druk: de dood van één mens is een tragedie; de dood van miljoenen slechts een statistiek, aldus onze Georgische vriend Jozef.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
'ik propagandeer geen oorlogsmisdaden, ik beschouw alleen maar'.
Bitch please.
Zul je van de EU eerst een homogeen blok moeten maken. Cultureel, ideologisch, militair, economisch, religieus, technologisch.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt ook een voortdravende trein die niet tot bedaren gebracht kan worden. Ik denk dat de EU zich als sterk machtsblok voordeel uit de veranderende situatie moet halen in plaats van hardnekkig vast te blijven houden aan vervlogen tijden.
Ik denk dat je internationasl recht verwart met VN-motiesquote:Op dinsdag 22 april 2025 23:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is geen internationaal recht als het sommige landen betreft. Servië en Rwanda durfden we als wereld nog wel aan, maar VS, China, Rusland en Israël worden nooit terecht gewezen, die trekken zich niks aan van recht of rechtvaardigheid. En dan komt het erop aan wat de waarde is van je principes, hoeveel kun je lijden totdat het het niet meer waard is.
Ik heb inderdaad nog niet meer empathie bespeurt bij je dan dat er bij Stalin te bespeuren was.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ach, maak je niet zo druk: de dood van één mens is een tragedie; de dood van miljoenen slechts een statistiek, aldus onze Georgische vriend Jozef.
Het is ook wel goedkoop om alles wat je zelf niet onderkent af te doen als frame.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is jammer, omdat ik helemaal niet denk dat jij, in tegenstelling tot veel anderen hier, niet veel kwaad in de zin hebt. En ook niet steeds bezig bent bepaalde retoriek de wereld in te helpen volgens vaste patronen, redenaties, duiken van de discussie om later weer hetzelfde te starten. Ben serieus benieuwd waarom je aan de ene kant zegt eigenlijk helemaal niet te weten wat ze op de Krim denken, maar wel meegaat in een deel van een frame dat het realistisch zou zijn te omarmen dat wat er nu leeft nu eenmaal pro Russisch is. Als je niet weet hoe men daar denkt, dan kan je toch ook niet weten wat de realistische toestand daar is? Aanvullend benieuwd waarom je in dat frame zou meegaan als je weet dat de bron van dat frame een extra belang heeft om dit frame te verspreiden. Dat zou het toch extra ongeloofwaardig moeten maken en bijna per definitie minder realistisch. Ik geloof een tweedehands autoverkoper ook per definitie niet, waarom zou ik een zwaar gemanipuleerde en onderdrukte bevolking wel geloven?
Dat mag je denken. Het neemt niet weg dat we niet de wil hebben als internationale gemeenschap om Rusland daadwerkelijk verantwoordelijk te houden voor hun misdaden en gebroken beloften.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dat je internationasl recht verwart met VN-moties
Stalin was juist bijzonder empatisch, maar niet bepaald sterk in de compassie.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad nog niet meer empathie bespeurt bij je dan dat er bij Stalin te bespeuren was.
Leuke tactiek, een punt in het extreme trekken en dat dan ridiculiseren.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is ook wel goedkoop om alles wat je zelf niet onderkent af te doen als frame.
De Krim is al eeuwenlang een heet hangijzer voor de Russen. Kun je een frame vinden of niet maar dat valt allemaal prima terug te lezen.
Wel goed dat je je eigen discussietechniek zo snel herkent.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Leuke tactiek, een punt in het extreme trekken en dat dan ridiculiseren.
Ah we gaan nu over op de 'wat je zegt ben jezelf' methode.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wel goed dat je je eigen discussietechniek zo snel herkent.
Rusland pleegt inderdaad erg veel oorlogsmisdaden, maar daar is genoeg over gesproken in de topics rondom het drama van Bucha.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Grappig ook dat in elke posts alle semantische lenigheid wordt gezocht in recht praten wat krom is.
Maar vooral duidelijk wat niet wordt gezegd. De veroordelingen van Russisch geweld zonder een 'maar' of het anderzins vergoelijken van oorlogsmisdaden is oorverdovend stil. Geen quote over te vinden.
Je bedient jezelf nogal vaak van die methode inderdaad. Mag dat niet opgemerkt worden?quote:Op woensdag 23 april 2025 00:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ah we gaan nu over op de 'wat je zegt ben jezelf' methode.
Niemand praat het perse goed of verwerpt het. Ik -of zoals u wilt "wij"- leggen de oorzaak en gevolgen uit en de oorsprong van het conflict.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Grappig ook dat in elke posts alle semantische lenigheid wordt gezocht in recht praten wat krom is.
Maar vooral duidelijk wat niet wordt gezegd. De veroordelingen van Russisch geweld zonder een 'maar' of het anderzins vergoelijken van oorlogsmisdaden is oorverdovend stil. Geen quote over te vinden.
Overdrijf niet zo. Er is werkelijk helemaal niemand hier die staat te juichen om die oorlogsmisdaden. Dat is verwerpelijk.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Je zou bijna denken dat die Russen hebben gekeken wat het Westen heeft gedaan dan wel heeft uitbesteed in het m-o.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo. Er is werkelijk helemaal niemand hier die staat te juichen om die oorlogsmisdaden. Dat is verwerpelijk.
Laat onverlet dat het een middel is van de Russen in deze oorlog, en die houden zich nu eenmaal niet aan ons spelregelboekje.
Fout. Je vereenzelvigt de acties van dictators met de wil van de mensen/wereld/wereldgemeenschappen. Leuk geprobeerd.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:44 schreef phpmystyle het volgende:
Het is natuurlijk hét Oekraïne topic. Maar het onderliggende fundamentele probleem is dat de achterliggende ideologie van de huidige wereldorde op haar laatste zuilen staan. Steeds meer mensen en wereldgemeenschappen verwerpen die. Wat er precies voor terugkomt is koffiedik kijken, maar dat de wereld niet meer zit te wachten op onze uitleg van de "liberale wereldorde" lijkt mij meer dan evident. En de aanval gebeurt olv V. Poetin.
Een leider/dictator is vrijwel altijd een afspiegeling van de gemeenschap die zij meent te bedienenquote:Op woensdag 23 april 2025 00:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Fout. Je vereenzelvigt de acties van dictators met de wil van de mensen/wereld/wereldgemeenschappen. Leuk geprobeerd.
Een dictator is een dictator en is een afspiegeling van zichzelf en/of zijn waanideeën.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een leider/dictator is vrijwel altijd een afspiegeling van de gemeenschap die zij meent te bedienen
Jij weet niet wat ik wel of niet voorsta. Maar ik zal je alvast helpen: een Chinees of Noord-Koreans achtig systeem kan op weinig sympathie van mij rekenen. Vandaar dat ik de ontwikkelingen binnen de EU/Brussel met zorg aanschouw.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een dictator is een dictator en is een afspiegeling van zichzelf en/of zijn waanideeën.
Je verweeft allemaal liberale en democratische woorden en begrippen om dictators goed te praten. Heel ranzig dit.
Het enige wat we nodig hebben is een gezamenlijke vijand.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zul je van de EU eerst een homogeen blok moeten maken. Cultureel, ideologisch, militair, economisch, religieus, technologisch.
Een EU met allemaal verschillende stukjes fruit in één schaal gaat niet werken. Ik zie best iets zitten met Duitsland, NL, West-Vlaanderen, Denemarken, Polen, Oostenrijk, Zwitserland. Zoiets.
Maar politiek volstrekt niet haalbaar.
How convenientquote:Op woensdag 23 april 2025 00:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het enige wat we nodig hebben is een gezamenlijke vijand.
Rusland en Amerika slopen zichzelf al. Het is niet zo heel moeilijk om van de EU de volgende supermacht te maken.quote:
En Tsjechoslowakije was geen soeverein land volgens jou?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De terechtheid was ten tijde wel degelijk een belangrijk argument, zeker gezien het belang wat gehecht werd aan het zelfbeschikkingsrecht en het niet toekennen van een referendum aan de Sudetenduitsers na de eerste wereld oorlog.
Tja, zo kun je ook beargumenteren dat Noord Koreanen blij zijn met Kim.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ging bij de annexatie van de Krim een heel stuk makkelijker dan bij de rest van Oekraïne. En dat zal best ook met de mensen daar te maken hebben.
Niet iedereen is namelijk anti Russisch.
En hoe is bepaald wie een slavendrijver is en wie niet?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Van slavendrijvers vind ik dat niet zo'n probleem; een mooi stukje reciprociteit.
En dus moet Oekraïne de annexatie ervan door Rusland maar klakkeloos accepteren? De redenaties hier blijven bizar…quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is ook wel goedkoop om alles wat je zelf niet onderkent af te doen als frame.
De Krim is al eeuwenlang een heet hangijzer voor de Russen. Kun je een frame vinden of niet maar dat valt allemaal prima terug te lezen.
Natuurlijk is daar niet genoeg over gesproken en rusland geeft nog elke dag nieuw voer aan die discussie door hún voortdurende oorlogsmisdadenquote:Op woensdag 23 april 2025 00:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Rusland pleegt inderdaad erg veel oorlogsmisdaden, maar daar is genoeg over gesproken in de topics rondom het drama van Bucha.
Het herenigingsproces van De Krim bij Rusland in 2014 ging gepaard met bijzonder weinig (dodelijke) slachtoffers. Dat betreft kun je ook wel spreken van een militaire topprestatie, een meesterwerk.quote:Op woensdag 23 april 2025 06:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, zo kun je ook beargumenteren dat Noord Koreanen blij zijn met Kim.
Of dat Nederlanders het prima vonden dat de Duitsers het land hadden bezet.
Die kregen ook amper weerstand vanuit de bevolking.
De Krim is overrompeld tijdens een machtsvacuum in Oekraïne. Wat kun je dan als bevolking doen?
En tuurlijk zul je mensen hebben die best bij Rusland wilden horen. Je had ook
Nederlanders die voor de Duitsers waren.
Rusland heeft ook enorm geïnvesteerd in De Krim om de bevolking koest te houden.
Dat is de kunst van het onderhandelen: dingen binnenhengelen terwijl de ander geen idee heeft wat die weggeeft.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ook wel typisch dat VS van alles weg geeft zonder zelfs iets nuttigs bij te dragen. Dan word het wel lastig serieus genomen te worden.
Hahaha nee.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Rusland pleegt inderdaad erg veel oorlogsmisdaden, maar daar is genoeg over gesproken in de topics rondom het drama van Bucha.
Dan hoop ik dat de Verenigde Staten Groenland gaat hereniging met de rest van de Verenigde Staten, puur als een soort drukmiddel. Daarna zijn IJsland en de Azoren aan de beurt.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:25 schreef sp3c het volgende:
Europa gaat de Krim sowieso niet erkennen als Russisch
Klets niet zo uit je nek johquote:Op woensdag 23 april 2025 08:53 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat de Verenigde Staten Groenland gaat hereniging met de rest van de Verenigde Staten, puur als een soort drukmiddel. Daarna zijn IJsland en de Azoren aan de beurt.
Herenigen? Wanneer was het ooit van de VS?quote:Op woensdag 23 april 2025 08:53 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat de Verenigde Staten Groenland gaat hereniging met de rest van de Verenigde Staten, puur als een soort drukmiddel. Daarna zijn IJsland en de Azoren aan de beurt.
quote:Op woensdag 23 april 2025 08:53 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
"eUrOpa WiL gEeN vReDe1!1!"quote:Op woensdag 23 april 2025 08:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Herenigen? Wanneer was het ooit van de VS?
De annexatie van Krim een hereniging noemen is als de bezetting van Nederland door Duitsland "even een uitje maken" noemen. Enge vent ben je.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:00 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het herenigingsproces van De Krim bij Rusland in 2014 ging gepaard met bijzonder weinig (dodelijke) slachtoffers. Dat betreft kun je ook wel spreken van een militaire topprestatie, een meesterwerk.
Ik ben blij dat Trump bereid is om concessies te doen richting Rusland en dat ook Putin bereid is om concessies te doen richting de VS. Met Biden/Harris was deze stap in voortschrijdend inzicht nooit gezet en was er überhaupt geen perspectief op het einde van het militaire conflict in Oekraïne. Nu hoop ik ook dat Europese landen De Krim gaan erkennen als Russisch grondgebied zodat Oekraïne en Rusland snel naar een wapenstilstand kunnen werken.
Ja maar de ander weet heel goed wat hij weggeeft.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is de kunst van het onderhandelen: dingen binnenhengelen terwijl de ander geen idee heeft wat die weggeeft.
Art of the deal
Voor zijn omgeving wel.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja maar de ander weet heel goed wat hij weggeeft.
Het is meer art of the fart.
quote:Op woensdag 23 april 2025 09:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor zijn omgeving wel.
De art of the deal gaat over hoe je zelf er beter van wordt, niet de ander.
Als de Amerikanen dat wel gaan doen zal Europa op den duur wel volgen denk ikquote:Op woensdag 23 april 2025 08:25 schreef sp3c het volgende:
Europa gaat de Krim sowieso niet erkennen als Russisch
De VS was ooit van Europa (en van de indianen)quote:Op woensdag 23 april 2025 08:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Herenigen? Wanneer was het ooit van de VS?
Ohja de pure gedachte van de hyperchristenen onder MAGA. Ik, ik, ik en fuck de rest.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor zijn omgeving wel.
De art of the deal gaat over hoe je zelf er beter van wordt, niet de ander.
Alaska was ooit van Rusland. Misschien kunnen we als Europa Alaska teruggeven aan Rusland?quote:Op woensdag 23 april 2025 09:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De VS was ooit van Europa (en van de indianen)
We geven helemaal niets aan die pleurisrussenquote:Op woensdag 23 april 2025 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alaska was ooit van Rusland. Misschien kunnen we als Europa Alaska teruggeven aan Rusland?
Vrede binnen een dag, zo moeilijk kan dat niet zijn.quote:
Dat lijkt mij positief.quote:
Ik denk dat beide slecht is voor Oekraine.quote:
Klinkt als een waardeloze deal voor Oekraïne.quote:Trump’s “final offer” for peace requires Ukraine to recognize Russian occupation
Axios revealed what exactly the U.S. is offering Ukraine and Russia in its peace plan.
📍 What Russia gets:
— U.S. legal recognition of Russian control over Crimea
— De facto recognition of Russia’s occupation of most of Luhansk and parts of Donetsk, Kherson, and Zaporizhzhia
— A promise that Ukraine won’t join NATO (but could join the EU)
— Lifting of sanctions imposed since 2014
— Expanded U.S.–Russia economic cooperation, especially in energy and industry
📍 What Ukraine gets:
— “Security guarantees” from a group of European and possibly other friendly nations — without U.S. participation. No details on the peacekeeping format
— Return of a small part of occupied Kharkiv region
— Free navigation along the Dnipro River near the frontline in the south
— Compensation and rebuilding aid — with no clear funding source
📍 Other details:
— Zaporizhzhia NPP will be formally Ukrainian, but operated by the U.S. Power to be shared between Ukraine and Russia
— A U.S.–Ukraine minerals deal is mentioned, expected to be signed Thursday, according to Trump.
https://x.com/nexta_tv/status/1914925212467920926
De annexatie als zodanig benoemen is een van de oorzaken van het huidige bloedige conflict.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:00 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het herenigingsproces van De Krim bij Rusland in 2014 ging gepaard met bijzonder weinig (dodelijke) slachtoffers. Dat betreft kun je ook wel spreken van een militaire topprestatie, een meesterwerk.
Uiteraard kan Biden geen concessies doen.quote:Ik ben blij dat Trump bereid is om concessies te doen richting Rusland en dat ook Putin bereid is om concessies te doen richting de VS. Met Biden/Harris was deze stap in voortschrijdend inzicht nooit gezet en was er überhaupt geen perspectief op het einde van het militaire conflict in Oekraïne. Nu hoop ik ook dat Europese landen De Krim gaan erkennen als Russisch grondgebied zodat Oekraïne en Rusland snel naar een wapenstilstand kunnen werken.
Klinkt ook als een garantie op een ronde 2 binnen een aantal jaren vanuit Rusland voor meer gebieden.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:40 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Klinkt als een waardeloze deal voor Oekraïne.
Waarop concludeer je dit dan? Die veiligheidgaranties betekenen dan een direct conflict met de EU en de facto hoogstwaarschijnlijk het triggeren van artikel vijf.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Klinkt ook als een garantie op een ronde 2 binnen een aantal jaren vanuit Rusland voor meer gebieden.
Exact dát. Zoals ik gisteravond ook al aanvoerde. Rusland/Poetin zijn zin geven zou werkelijk OERDOM zijn en een garantie voor nog veel meer ellende in de toekomst.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Klinkt ook als een garantie op een ronde 2 binnen een aantal jaren vanuit Rusland voor meer gebieden.
Denken dat het stopt na een "peacedeal" is dan ook een illusie... Rusland treitert door, Oekraïne wordt beschuldigt van uitlokken en over vijf-tien jaar is het vernieuwde Russische deel van de nieuwe oostelijke grens ineens Pro-Russisch (lees: Putin marionetten die daar neergepleurd, verplaatst, gekweekt en gebrainwashed zijn) en wil ook bij Rusland en begint het helemaal van voren af aan.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Eerdere veiligheidsgaranties van de Rusland en de VS richting Oekraïne. En het trackrecord van Rusland qua annexatie en "russificatie".quote:Op woensdag 23 april 2025 09:47 schreef Wotte het volgende:
[..]
Waarop concludeer je dit dan? Die veiligheidgaranties betekenen dan een direct conflict met de EU en de facto hoogstwaarschijnlijk het triggeren van artikel vijf.
Een conflict met Europa ja, de VS heeft haar handen er helemaal afgetrokken. Die gaan dus ook niet reageren op het triggeren van artikel vijf. En dan ligt het bij individuele landen om troepen te sturen, wat een onpopulaire keuze gaat zijn voor veel Europese presidenten en premiers.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:47 schreef Wotte het volgende:
[..]
Waarop concludeer je dit dan? Die veiligheidgaranties betekenen dan een direct conflict met de EU en de facto hoogstwaarschijnlijk het triggeren van artikel vijf.
Dat zal dan binnen drie jaar moeten want dan moet je hopen dat de VS een nieuwe fatsoenlijke presidentiële poppenkastspeler heeft...quote:Op woensdag 23 april 2025 09:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Een conflict met Europa ja, de VS heeft haar handen er helemaal afgetrokken. Die gaan dus ook niet reageren op het triggeren van artikel vijf. En dan ligt het bij individuele landen om troepen te sturen, wat een onpopulaire keuze gaat zijn voor veel Europese presidenten en premiers.
Ik zou er niet op vertrouwen dat de VS over 3 jaar zijn oude rol in de wereld weer gaat oppakken.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat zal dan binnen drie jaar moeten want dan moet je hopen dat de VS een nieuwe fatsoenlijke presidentiële poppenkastspeler heeft...
Dit dus.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:40 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Klinkt als een waardeloze deal voor Oekraïne.
Als we het hebben over een tijdsbestek van een aantal jaren is de kans vrij groot dat toekomstige koers van de Amerikanen niet hetzelfde is als nu. Bovenal is de NAVO nog altijd een belangrijk geopolitiek machtsmiddel voor de Amerikanen. Het Amerikaanse verwijt dat men in Europa niet genoeg betaald is ook gewoon terecht. Dat erkennen onze politici inmiddels ook eindelijk eens.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Een conflict met Europa ja, de VS heeft haar handen er helemaal afgetrokken. Die gaan dus ook niet reageren op het triggeren van artikel vijf. En dan ligt het bij individuele landen om troepen te sturen, wat een onpopulaire keuze gaat zijn voor veel Europese presidenten en premiers.
Deels ja denk ik, die schaduwvloten gaan gewoon door natuurlijk. En vergeet niet: de mentaliteit en het regime van Rusland zijn heel, heel anders dan het westen.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
Geld in Rusland moet toch een keer opraken? Of maken ze zoveel geld door al dat gas?
En nucleaire paraplu vanuit Frankrijk en Engeland gaat er dan ook snel komen.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:49 schreef Momo het volgende:
[..]
De Baltische staten zijn sowieso niet te verdedigen. Of je moet een LK door Wit Rusland sturen. En de vraag is hoe dat politiek ligt. De kans is reeel dat we richting een "oud Europa" gaan: kom bij ons in de invloedssfeer,dan vallen we je in ieder geval niet aan. Niet voor niets dat de Fransen de banden met Turkije weer aanhalen.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kunt artikel vijf niet triggeren in Oekraïne want ze zijn geen lid en volgens dit voorstel gaan ze dat ook niet wordenquote:Op woensdag 23 april 2025 09:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als troepen van NATO landen in Oekraine aangevallen worden door Russische troepen misschien wel?quote:Op woensdag 23 april 2025 10:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je kunt artikel vijf niet triggeren in Oekraïne want ze zijn geen lid en volgens dit voorstel gaan ze dat ook niet worden
Zeker weten van nietquote:Op woensdag 23 april 2025 10:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als troepen van NATO landen in Oekraine aangevallen worden door Russische troepen misschien wel?
Ja klopt maar wat is het alternatief?quote:Op woensdag 23 april 2025 09:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denken dat het stopt na een "peacedeal" is dan ook een illusie... Rusland treitert door, Oekraïne wordt beschuldigt van uitlokken en over vijf-tien jaar is het vernieuwde Russische deel van de nieuwe oostelijke grens ineens Pro-Russisch (lees: Putin marionetten die daar neergepleurd, verplaatst, gekweekt en gebrainwashed zijn) en wil ook bij Rusland en begint het helemaal van voren af aan.
Clown show.quote:
Begin eens met een deal waar Rusland ook concessies doet i.p.v. eenrichtingsverkeer.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja klopt maar wat is het alternatief?
Commentaar geven is makkelijk, een reactie wat verstandig is om te doen wordt al wat moeilijker
Als je dan puur kijkt naar realisme staan ze niet in de positie om direct concessies te doen. Ik bedoel, ze zullen eerder de keuze maken om voor heel Oekraïne te gaan dan concessies doen.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Begin eens met een deal waar Rusland ook concessies doet i.p.v. eenrichtingsverkeer.
Maar deze deal is toch geen serieuze optie voor Oekraïne?quote:Op woensdag 23 april 2025 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je dan puur kijkt naar realisme staan ze niet in de positie om direct concessies te doen. Ik bedoel, ze zullen eerder de keuze maken om voor heel Oekraïne te gaan dan concessies doen.
Op dit punt is het heel moeilijk om een einde te breien aan die oorlog als buitenstaander, (VS) verwacht ik.
Dat ligt eraan wat je wil.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar deze deal is toch geen serieuze optie voor Oekraïne?
En dat laatste krijgt dan een veto van Fico of Orban. En dan?quote:Op woensdag 23 april 2025 11:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat je wil.
Ben je bereid door te vechten met de kans alles te verliezen of wil je stoppen en alles zetten op een EU land worden met minder grondgebied.
Hij is of een slappeling, of een trekpop van het Kremlin.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:28 schreef PzKpfw het volgende:
Trump met zijn 'deal', de ander zijn zin geven
Het ligt er inderdaad aan wat je wil. De agressor zijn zin geven + (wederom) een precedent scheppen waardoor deze zich in de toekomst van dezelfde strategie zal blijven bedienen (ook richting andere soevereine landen). Of dat gevaar zien en dat dus niet willen.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat je wil.
Ben je bereid door te vechten met de kans alles te verliezen of wil je stoppen en alles zetten op een EU land worden met minder grondgebied.
Naja, uiteindelijk wordt Oekraïne opgeslokt op de wijze die ik eerder omschreef. Of het wordt een soort Wit-Rusland aka Kazachstan waar voor de buhne een vrolijke vent aan de macht zit maar die één verkeerde stap neemt dan de laars van het Kremlin voelt. Burgerlijke opstanden worden keihard neergemaaid.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Commentaar geven is makkelijk, een reactie wat verstandig is om te doen wordt al wat moeilijker
Ik ben vooral heel benieuwd wat mensen nou het alternatief vinden. Heel praktisch: Hoe ga je zorgen voor iets dat op een vrede lijkt. Ik heb nog van niemand het antwoord gezien. Dan kom je automatisch al uit op gewoon tot het bittere eind doorvechten en de beste wint. Dat is niet wat de VS wil en wat Europa de facto wil. Zeg het maar, hoe ga je er een eind aan breien?quote:Op woensdag 23 april 2025 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Als Rusland het helemaal verovert, alle Oekraïners gaat heropvoeden tot Rus en de weigeraars naar Siberië afvoert, is dat dan vrede voor je?quote:Op woensdag 23 april 2025 11:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben vooral heel benieuwd wat mensen nou het alternatief vinden. Heel praktisch: Hoe ga je zorgen voor iets dat op een vrede lijkt. Ik heb nog van niemand het antwoord gezien. Dan kom je automatisch al uit op gewoon tot het bittere eind doorvechten en de beste wint. Dat is niet wat de VS wil en wat Europa de facto wil. Zeg het maar, hoe ga je er een eind aan breien?
Is ook voor Rusland geen haalbaar doel. Oekraïne is een enorm land en de gemiddelde Oekraïner, -uitzonderingen daargelaten- wilt helemaal niets weten van "Rus" worden. Het relatief kleine deel veroveren wat ze nu gelukt is heeft ze al mega verliezen aan manschappen en materialen gekost.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als Rusland het helemaal verovert, alle Oekraïners gaat heropvoeden tot Rus en de weigeraars naar Siberië afvoert, is dat dan vrede voor je?
Je beantwoord de vraag met een wedervraag. Ik stel hem toch heel concreet: Hoe zie je het voor je, heel praktisch gezien?quote:Op woensdag 23 april 2025 11:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als Rusland het helemaal verovert, alle Oekraïners gaat heropvoeden tot Rus en de weigeraars naar Siberië afvoert, is dat dan vrede voor je?
Doorvechten totdat de Sovjet Unie Russische Federatie in elkaar klapt.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je beantwoord de vraag met een wedervraag. Ik stel hem toch heel concreet: Hoe zie je het voor je, heel praktisch gezien?
Ik ben geen diplomaat, weet ik veel wat het zou moeten worden, ik stel alleen maar de vraag. En mensen zijn heel erg stellig, dus beantwoord hem dan maar.
Voor mij zou een serieuze optie zijn de veroverde gebieden terug naar Oekraïne, Krim blijft in Russische handen. Wat betreft dat laatste blijven zien als bezetting dus geen erkenning, zoiets als Turks Cyprus.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben vooral heel benieuwd wat mensen nou het alternatief vinden. Heel praktisch: Hoe ga je zorgen voor iets dat op een vrede lijkt. Ik heb nog van niemand het antwoord gezien. Dan kom je automatisch al uit op gewoon tot het bittere eind doorvechten en de beste wint. Dat is niet wat de VS wil en wat Europa de facto wil. Zeg het maar, hoe ga je er een eind aan breien?
Mooie genuanceerde reactie die de moeilijkheden blootlegt.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja, uiteindelijk wordt Oekraïne opgeslokt op de wijze die ik eerder omschreef. Of het wordt een soort Wit-Rusland aka Kazachstan waar voor de buhne een vrolijke vent aan de macht zit maar die één verkeerde stap neemt dan de laars van het Kremlin voelt. Burgerlijke opstanden worden keihard neergemaaid.
Zelensky is natuurlijk ten dode opgeschreven. Binnen vijf jaar valt die per ongeluk uit een raam.
We staan erbij en kijken er naar.
De enige optie die is er is is alles wat Russisch is buiten de EU houden. Maar ja...dat doen we nog steeds niet.
De andere optie is de Oekraïne bij de NAVO wat vermoedelijk de VS gaat blokkeren en de nukes teruggeven zal ons ook wel niet lukken zonder steun van de VS.
Je kan Oekräine steunen wat je wil, dat moet ook, maar de eigen veiligheid moet ook omhoog. Zowel defensieuitgaven maar we moeten ook kijken naar sabotageacties bij kabels, windmolenparken en bijv zonnepanelen. Ga d'r maar vanuit dat we nog enkele miljoenen mensen uit de Oekraïne mogen gaan opvangen.
Je kan natuurlijk besluiten om buiten de VS om de Oekraïne te steunen met militairen maar dat lijkt ook een onhaalbare kaart. Neemt niet weg dat de gemiddelde EU-burger niet staat te springen om straks in Riga te vechten tegen de Russische monsters. Daar valt ook nog wel wat werk te doen.
Ik denk dat er best veel Europese militairen vrijwillig willen vechten in Oekraïne, als die landen dat faciliteren.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja, uiteindelijk wordt Oekraïne opgeslokt op de wijze die ik eerder omschreef. Of het wordt een soort Wit-Rusland aka Kazachstan waar voor de buhne een vrolijke vent aan de macht zit maar die één verkeerde stap neemt dan de laars van het Kremlin voelt. Burgerlijke opstanden worden keihard neergemaaid.
Zelensky is natuurlijk ten dode opgeschreven. Binnen vijf jaar valt die per ongeluk uit een raam.
We staan erbij en kijken er naar.
De enige optie die is er is is alles wat Russisch is buiten de EU houden. Maar ja...dat doen we nog steeds niet.
De andere optie is de Oekraïne bij de NAVO wat vermoedelijk de VS gaat blokkeren en de nukes teruggeven zal ons ook wel niet lukken zonder steun van de VS.
Je kan Oekräine steunen wat je wil, dat moet ook, maar de eigen veiligheid moet ook omhoog. Zowel defensieuitgaven maar we moeten ook kijken naar sabotageacties bij kabels, windmolenparken en bijv zonnepanelen. Ga d'r maar vanuit dat we nog enkele miljoenen mensen uit de Oekraïne mogen gaan opvangen.
Je kan natuurlijk besluiten om buiten de VS om de Oekraïne te steunen met militairen maar dat lijkt ook een onhaalbare kaart. Neemt niet weg dat de gemiddelde EU-burger niet staat te springen om straks in Riga te vechten tegen de Russische monsters. Daar valt ook nog wel wat werk te doen.
Er is geen andere optie dan Oekraïne massaal steunen. Oekraïne vecht voor zijn voortbestaan. Daarnaast dienen Poetin en Trump te worden geliquideerd.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je beantwoord de vraag met een wedervraag. Ik stel hem toch heel concreet: Hoe zie je het voor je, heel praktisch gezien?
Ik ben geen diplomaat, weet ik veel wat het zou moeten worden, ik stel alleen maar de vraag. En mensen zijn heel erg stellig, dus beantwoord hem dan maar.
poetin welquote:Op woensdag 23 april 2025 12:17 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Er is geen andere optie dan Oekraïne massaal steunen. Oekraïne vecht voor zijn voortbestaan. Daarnaast dienen Poetin en Trump te worden geliquideerd.
Nou nou..dat mag wel wat minder hoor... al snap ik het sentimentquote:Op woensdag 23 april 2025 12:17 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Er is geen andere optie dan Oekraïne massaal steunen. Oekraïne vecht voor zijn voortbestaan. Daarnaast dienen Poetin en Trump te worden geliquideerd.
Zo'n 'deal' zou het Versailles van onze tijd zijn; de start voor het volgende conflict.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:44 schreef Elan het volgende:
Wat Rusland krijgt:
• De Krim wordt officieel erkend als Russisch door de VS.
• Behoud van bezette delen van Loehansk, Donetsk, Cherson en Zaporizja.
• Garantie dat Oekraïne nooit lid wordt van de Navo.
• Opheffing van alle westerse sancties sinds 2014.
• Economische samenwerking met de VS, vooral op het gebied van energie en industrie.
[ afbeelding ]
Ik kan nog veel heftiger. Als Rusland en de NAVO in oorlog komen, meld ik me aan bij het Nederlandse leger en breng ik als eerste een bezoek aan de Russische ambassade in Den Haag.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou nou..dat mag wel wat minder hoor... al snap ik het sentiment
Neemt niet weg dat we niet weten wat voor mongool er voor terugkomt.
Vance kan nog wel eens erger zijn dan Trump en achter Putin staan ook een aantal mafklappers klaar
Wat ik zeg: ik snap het sentiment en dat mensen reageren uit emotie, woede of frustratie. Vind ik soms zelf ook lastig.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:23 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik kan nog veel heftiger. Als Rusland en de NAVO in oorlog komen, meld ik me aan bij het Nederlandse leger en breng ik als eerste een bezoek aan de Russische ambassade in Den Haag.
Ze staan straks weer op D-Day in Normandie om Frankrijk in te lijven als Amerikaanse staat denk je?quote:Op woensdag 23 april 2025 12:22 schreef byah het volgende:
Putin: we gaan niet alles van je afpakken, maar ik hou wel alles wat ik tot nu toe heb gepakt.
Straks staat het oosten van Oekraïne vol met NATO personeel, met het risico dat Rusland de NATO schaak zet. Het alternatief is dat Rusland via de, beïnvloeding van, verkiezingen alsnog een puppet installeert die de boel in een paar jaar alsnog in Russische invloed brengt.
Peace of our time, met nu nog de VS die een uiterst dubieuze rol speelt en elk moment een mes in onze rug kan steken.
de oplossing is nogal simpel eigenlijk. putin moet weg. rusland moet stoppen met zijn agressie, en alle gebieden terug geven aan oekraine, en kiezen voor een compleet andere richting. rusland is gewoon welkom als vrij en democratisch land, en is dan ook geen bedreiging voor europa of oekraine, en dan is er geen reden de navo te vrezen.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gewoon de FOK! knokploeg op ze af sturen toch.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:17 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Als je ze hier moet geloven doorvechten tot het bittere einde. In de realiteit wil niemand de hete kastanjes uit het vuur halen omdat Oekraïne niet van dusdanig strategisch belang voor ons is als het is voor de Russen. Alhoewel dat laatste ook voornamelijk om toegang tot de Zwarte Zee draait. Kind van de rekening is Oekraïne maar die krijgen geen raketten meer op hun huizen.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mooie wens.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
de oplossing is nogal simpel eigenlijk. putin moet weg. rusland moet stoppen met zijn agressie, en alle gebieden terug geven aan oekraine, en kiezen voor een compleet andere richting. rusland is gewoon welkom als vrij en democratisch land, en is dan ook geen bedreiging voor europa of oekraine, en dan is er geen reden de navo te vrezen.
jaja zal je denken, maar het is gewoon triest dat deze optie niet eens meer als realistisch wordt gezien. terwijl het de enige juiste is.
Een democratisch Rusland is niet mogelijk omdat dan iedere deelrepubliek dan een poging gaat doen om de onafhankelijkheid op te eisen, wat gepaard gaat met chaos en ellende.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
de oplossing is nogal simpel eigenlijk. putin moet weg. rusland moet stoppen met zijn agressie, en alle gebieden terug geven aan oekraine, en kiezen voor een compleet andere richting. rusland is gewoon welkom als vrij en democratisch land, en is dan ook geen bedreiging voor europa of oekraine, en dan is er geen reden de navo te vrezen.
jaja zal je denken, maar het is gewoon triest dat deze optie niet eens meer als realistisch wordt gezien. terwijl het de enige juiste is.
Die worden er nu dus met druk en geweld bijgehouden?quote:Op woensdag 23 april 2025 12:56 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een democratisch Rusland is niet mogelijk omdat dan iedere deelrepubliek dan een poging gaat doen om de onafhankelijkheid op te eisen, wat gepaard gaat met chaos en ellende.
Ja, het is 1 groot dystopisch oord met kakkerlakken corruptie en wodka.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die worden er nu dus met druk en geweld bijgehouden?
Tenzij Trump na zijn mislukte 'onderhandelingen' ineens militair zijn grote vriend Vladimir gaat helpen. natuurlijk.quote:
Ik zou niet te groot praten als je geen klappen kunt uitdelen omdat je al je slagkracht hebt wegbezuinigd.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:46 schreef Ulx het volgende:
Anyway, China en Canada hebben laten zien wat Trump doet als je hem de vinger geeft: Dan zakt hij in elkaar als een soufflé in een sneeuwstorm.
Ik hoop dat Zelenskyy en de regeringsleiders in Europa dat ook hebben gezien en zijn capitulatievoorstel gewoon direct bij het grofvuil pleuren.
https://t.me/vanek_nikolaev/32349quote:in Yelabuga the parishes are clearly on the same plant for the production of mopeds
there were 6 kind airplanes with 250 kg of kindness + additional kindness filling
the task and trajectory were non-standard
1 shot down, 5 hit the target
1700 km, just a minute
we don't know who started it and from where, but if we find out, we will definitely NOT tell 🙂
by the way, this is almost the first time that this has happened at such a distance
First you lose 250 kg
and then you send the carrier with the filling there
whoever came up with it and implemented it - big respect
Ik zie eerder in de VS een splijting ontstaan eigenlijkquote:Op woensdag 23 april 2025 12:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze staan straks weer op D-Day in Normandie om Frankrijk in te lijven als Amerikaanse staat denk je?
dan moet dat zo gaan. de weg naar democratie is niet makkelijk. wij hebben er eeuwen over gedaan.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:56 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een democratisch Rusland is niet mogelijk omdat dan iedere deelrepubliek dan een poging gaat doen om de onafhankelijkheid op te eisen, wat gepaard gaat met chaos en ellende.
Wat staat hier in godsnaamquote:Op woensdag 23 april 2025 13:17 schreef skysherrif het volgende:
[
[..]
https://t.me/vanek_nikolaev/32349
het is maar 1 man he, putin. en nog wat foute figuren die erom heen hangen. putin weg is een klein stapje met grote winst.quote:
Er staat ongeveer:quote:
Gebruik gewoon de woorden die je bedoelt.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik zou niet te groot praten als je geen klappen kunt uitdelen omdat je al je slagkracht hebt wegbezuinigd.
Het Nederlandse leger kan het krap aan dertig dagen operationeel volhouden. Waar lullen we over.
Linksom of rechtsom is een deal capitulatie de enige weg uit de ellende voor de Oekraïners. Het is naviteit om te denken dat het een goede deal wordt.
Het grappige is dat dit door de bekende vredes brigade dit al roept sinds 6 dag van de 3 daagse operatie. Rusland moet bediend worden want....quote:Op woensdag 23 april 2025 13:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gebruik gewoon de woorden die je bedoelt.
Dat je het niet op de wereldkaart kunt aanwijzen is van ondergeschikt belang.quote:
Wat een stomme opmerkingquote:Op woensdag 23 april 2025 14:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat je het niet op de wereldkaart kunt aanwijzen is van ondergeschikt belang.
Genocide? Boeie, niemand weet toch waar het is. - Inslagenreuring.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:04 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wat een stomme opmerking
Duidelijke poging tot meteen weer de boel downplayen. Wat is het toch triest.
Zeg maar, hoe ga je dat praktisch allemaal voor elkaar krijgen? Punt voor punt.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als je oproept tot de liquidatie van @Straatcommando. bedoel je?quote:Op woensdag 23 april 2025 12:29 schreef Ulx het volgende:
Of Fok houden ze niet van oproepen tot liquidatie van de helden van een aantal crewleden.
Capitulatie is een volledige bezetting maar goed soms moet je eieren voor je geld kiezen. Zoals ik al zei ondanks alle praatjes uit de EU komt niemand de kastanjes uit het vuur halen.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gebruik gewoon de woorden die je bedoelt.
de deal die op tafel ligt is slecht voor Oekrainequote:Op woensdag 23 april 2025 14:21 schreef Wotte het volgende:
[..]
Capitulatie is een volledige bezetting maar goed soms moet je eieren voor je geld kiezen. Zoals ik al zei ondanks alle praatjes uit de EU komt niemand de kastanjes uit het vuur halen.
Uiteraard moet je wel het beste er uit halen met serieuze veiligheidgaranties dan wel EU lidmaatschap maar een deal is zeker niet perse slecht voor Oekraïne. Wellicht voor de gevoelens van de Europese Commissie.
Nederland 1940quote:
Die gaven wel al het land op en niet slechts een seperatistisch kwart. Ik ben een positief mens. Lekker die kapotgeschoten bende die toch al niet bij je wou horen over de schutting heen gooien. Bij de EU aansluiten, stevige veiligheidgaranties bedingen en met goedkoop westers geld de boel heropbouwen.quote:
Elke deal is waarschijnlijk slecht voor Oekraïne maar ze gaan er wel eentje maken, dat is een beetje het punt dat ik probeer te maken. Oekraïne zit in de situatie dat ze bij wijze van spreken met het gouden horloge van Opa bij het pandjeshuis staan.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
de deal die op tafel ligt is slecht voor Oekraine
de Europese commissie voelt er niks van en Europeanen ook niet dus wat mij betreft mogen ze tekenen maar ik zie het ze op deze manier niet snel doen ... ook maar de vraag of Rusland ermee akkoord gaat want ik zie niets over het demilitariseren van Oekraine en de inzet van westerse (NAVO) troepen vinden ze ook al niet geweldig
dus ja dat een vredesakkoord te prefereren is over het voortzetten van de oorlog lijkt me evident maar ik zie het op deze manier niet gebeuren
Wat heeft een deal voor zin als er geen veiligheidsgaranties komen?quote:Op woensdag 23 april 2025 14:39 schreef Wotte het volgende:
[..]
Elke deal is waarschijnlijk slecht voor Oekraïne maar ze gaan er wel eentje maken, dat is een beetje het punt dat ik probeer te maken. Oekraïne zit in de situatie dat ze bij wijze van spreken met het gouden horloge van Opa bij het pandjeshuis staan.
exclusief zeeland en exclusief de overzeese gebiedsdelenquote:Op woensdag 23 april 2025 14:37 schreef Wotte het volgende:
[..]
Die gaven wel al het land op en niet slechts een seperatistisch kwart.
Soms is ergens serieus sprake van 'overmacht', wat zoveel betekent als dat er vrijwel geen andere uitweg bestaat dan capitulatie als in dit geval.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:21 schreef Wotte het volgende:
[..]
Capitulatie is een volledige bezetting maar goed soms moet je eieren voor je geld kiezen. Zoals ik al zei ondanks alle praatjes uit de EU komt niemand de kastanjes uit het vuur halen.
Uiteraard moet je wel het beste er uit halen met serieuze veiligheidgaranties dan wel EU lidmaatschap maar een deal is zeker niet perse slecht voor Oekraïne. Wellicht voor de gevoelens van de Europese Commissie.
Ah, beter economisch nieuws voor Kyiv dan voor Moskou.quote:Ukraine’s Central Bank held the interest rate at 15.5% as it expects inflation to begin cooling; Ukraine’s economic resilience may outlast Russia's oil-funded war machine; and more.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lni62f5kzs25
De vredesmacht moet bestaan uit Noord-Koreanen of zo? Knettergek die Russen. Zinloos om met dat soort figuren een deal proberen te sluiten.quote:Russia will never participate in talks where the idea of European troops on Ukraine's territory is discussed, says Federation Council Speaker Valentina Matviyenko.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lni7kry2zs2d
Zeeland vind ik dan wel weer een stretch die paar dagen. Verder oreren we uiteraard verder maar hoop ik vooral dat die Oekraïners weer terug kunnen naar huis en haard. Krijg je weer beweging op de woningmarkt. Over woningen gesproken. Goedkoop gas! Poetin moet niet zo zeiken en gewoon leveren. Zeg ik je.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
exclusief zeeland en exclusief de overzeese gebiedsdelen
naast mijn Nederlands, jouw geschiedenis en inslagenreuring zijn aardrijkskunde staan we er mooi gekleurd op bij het ministerie van onderwijs zeg
nee is geen stretch, werd uitgesloten van de capitulatie, net als de overzeese gebiedsdelenquote:Op woensdag 23 april 2025 14:49 schreef Wotte het volgende:
[..]
Zeeland vind ik dan wel weer een stretch die paar dagen. Verder oreren we uiteraard verder maar hoop ik vooral dat die Oekraïners weer terug kunnen naar huis en haard. Krijg je weer beweging op de woningmarkt. Over woningen gesproken. Goedkoop gas! Poetin moet niet zo zeiken en gewoon leveren. Zeg ik je.
Het mes snijdt aan meerdere kanten.
Gelukkig is Rusland een betrouwbare partij en krijgt Oekraïne stevige veiligheidsgaranties. Snel tekenen Zelensky.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:45 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Soms is ergens serieus sprake van 'overmacht', wat zoveel betekent als dat er vrijwel geen andere uitweg bestaat dan capitulatie als in dit geval.
Het lijkt anders een getouwtrek te blijven wat nog erg lang zal gaan duren. Poetin heeft namelijk z'n eigen redenen en is behalve het sluiten van deals met de VS en Zelensy, welke zouden kunnen leiden tot een einde aan deze oorlog, verder niet van plan toe te geven en zich terug te gaan trekken uit reeds veroverde gebieden.
Ten strijde trekken tegen Rusland om hen eruit te schoppen is (helaas) spelen met vuur! Een deal in de vorm van capitulatie etc., zij het met de nodige tegenzin, en erkenning van (voormalig) Oekraïns grondgebied waar de russen heersen als Russisch lijkt onvermijdelijk. Temeer om geen ''tachtigjarige oorlog'' tegemoet te hoeven zien met alle risico's van dien voor de veiligheid in de rest wereld.
quote:Hoofdstad Litouwen deelt plan voor evacuatie bij oorlog: vrees om doelwit van Rusland te worden
6 min geledenin Buitenland
VILNIUS - De Litouwse hoofdstad Vilnius heeft een evacuatieplan gepresenteerd voor als er oorlog uitbreekt. Het land vreest doelwit te worden van Rusland sinds de Russische invasie in Oekraïne.
quote:De drie belangrijkste evacuatieroutes lopen westwaarts, ,,omdat de vijand historisch gezien uit het oosten is gekomen", zei burgemeester Valdas Benkunskas.
Hij vertelde geen paniek te willen zaaien en wees op het belang van het maken van plannen en van afspraken over coördinatie tussen instellingen.
De autoriteiten zeggen dat ruim 600.000 inwoners van Vilnius binnen 48 uur volledig geëvacueerd kunnen worden.
Vilnius ligt ongeveer 30 kilometer van de grens met Belarus. Russische militairen vielen Oekraïne in februari 2022 onder meer via dat land binnen.
Litouwen grenst ook aan het meest westelijke stukje Rusland. .
De Russische regio Kaliningrad is een exclave die omringd wordt door Litouwen, Polen en de Baltische Zee.
Zie eigenlijk geen enkele serieus betrouwbare partij in beiden. Beide landen hebben natuurlijk wel hun eigen overtuiging inzake geschiedenisfactoren die hierbij uitermate nagestreefd dan wel verdedigd worden.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:53 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Gelukkig is Rusland een betrouwbare partij en krijgt Oekraïne stevige veiligheidsgaranties. Snel tekenen Zelensky.
ja en de overtuiging van Poetin daar ben wij niet blij meequote:Op woensdag 23 april 2025 15:01 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zie eigenlijk geen enkele serieus betrouwbare partij in beiden.
Beide landen hebben natuurlijk wel hun eigen overtuiging inzake geschiedenisfactoren die hierbij uitermate nagestreefd worden.
Dat is inderdaad best te begrijpen.quote:Op woensdag 23 april 2025 15:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en de overtuiging van Poetin daar ben wij niet blij mee
Het is niet zo dat deze oorlog voor Rusland geweldig gaat, ze hebben zware verliezen wat betreft manschappen en materiaal en boeken nauwelijks terreinwinst dus ook Rusland heeft belang bij het beeindigen van deze oorlog, hierbij horen dus ook concessies.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:45 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Soms is ergens serieus sprake van 'overmacht', wat zoveel betekent als dat er vrijwel geen andere uitweg bestaat dan capitulatie als in dit geval.
Het lijkt anders een getouwtrek te blijven wat nog erg lang zal gaan duren. Poetin heeft namelijk z'n eigen redenen en is behalve het sluiten van deals met de VS en Zelensy, welke zouden kunnen leiden tot een einde aan deze oorlog, verder niet van plan toe te geven en zich terug te gaan trekken uit reeds veroverde gebieden.
Ten strijde trekken tegen Rusland om hen eruit te schoppen is (helaas) spelen met vuur! Een deal in de vorm van capitulatie etc., zij het met de nodige tegenzin, en erkenning van (voormalig) Oekraïns grondgebied waar de russen heersen als Russisch lijkt onvermijdelijk. Temeer om geen ''tachtigjarige oorlog'' tegemoet te hoeven zien met alle risico's van dien voor de veiligheid in de rest wereld.
hij kan beter naar de kerk gaan met zijn overtuiging , dan doet ie minder kwaadquote:
Ja, echter tussen sovereiniteit en zelfbeschikkingsrecht kan frictie ontstaan. Juist uit dat principe is Tsjechoslowakije ontstaan en later ook Slowakije losgeraakt van Tsjechië, het afstand doen van het Sudetenland past daar prima bij en werd gezien als een fout gemaakt tijdens Versailles.quote:Op woensdag 23 april 2025 06:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
En Tsjechoslowakije was geen soeverein land volgens jou?
Vermoed hoogstpersoonlijk dat sneller afhandelen van een deal en de nodige 'aderlating' voor Oekraïne de rust kan doen wederkeren in het gebied, maar heb uiteraard ook geen idee wat Putin verder allemaal in z'n hoofd haalt.quote:Op woensdag 23 april 2025 15:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij kan beter naar de kerk gaan met zijn overtuiging , dan doet ie minder kwaad
Maar als ie voor de lekkere hapjes, de Baltisch Staten gaat , dan kon ie in Polen weleens een hele kwade treffen
Die is op land absoluut dodelijk nu
En dan gaat de NATO in een streep door naar Moscow
Vermoedt.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:59 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)an-rusland-te-worden
Als Ruzzia zwakte vermoed in de EU / NATO dn gaat Litouwen als eerste
[..]
[..]
wie haat Poetin nu nietquote:Op woensdag 23 april 2025 15:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vermoedt.
Reëel scenario gezien de anti Russische houding en de uitspraken van Kallas. Poetin duldt geen haat tegen Rusland. En dat is goed te begrijpen.
Gezien de invasie van Oekraïne is die anti-Russische houding natuurlijk logisch.quote:Op woensdag 23 april 2025 15:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vermoedt.
Reëel scenario gezien de anti Russische houding en de uitspraken van Kallas. Poetin duldt geen haat tegen Rusland. En dat is goed te begrijpen.
quote:Op woensdag 23 april 2025 15:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vermoedt.
Uitlokken en iemand irriteren noemen we dat. En de Russische president laat zich niet irriteren.quote:Op woensdag 23 april 2025 15:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voorlopig is Zweden en Finland bij NATO gekomen
Ik snap hoe die man/vrouw/x denkt. Betekent niet dat ik het perse met hem (on)eens ben, maar ik volg zijn denklijn. En die is rationeler dan men denktquote:
Ja, waarom deed Poetin dat?quote:Op woensdag 23 april 2025 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uitlokken en iemand irriteren noemen we dat. En de Russische president laat zich niet irriteren.
waarom zou ik dat weten? rusland moet putin weggooien.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zeg maar, hoe ga je dat praktisch allemaal voor elkaar krijgen? Punt voor punt.
tja eigenschuld, als ie doorgaat met oorlog voeren , dan wordt ie nog veel meer geïrriteerdquote:Op woensdag 23 april 2025 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uitlokken en iemand irriteren noemen we dat. En de Russische president laat zich niet irriteren.
Maar te gelijk roepen heel veel mensen (van de vredesbrigade) dat De baltische staten niet te verdedigen zijn,dat er niemand gaat inspringen dus wat heeft veiligheids garanties voor zin als ze volgens die zelfde mensen niet bestaan in een militaire en poltieke unie (navo en eu)?quote:Op woensdag 23 april 2025 14:37 schreef Wotte het volgende:
[..]
Die gaven wel al het land op en niet slechts een seperatistisch kwart. Ik ben een positief mens. Lekker die kapotgeschoten bende die toch al niet bij je wou horen over de schutting heen gooien. Bij de EU aansluiten, stevige veiligheidgaranties bedingen en met goedkoop westers geld de boel heropbouwen.
Komt goed
Eigenaardige wereld waarin mig29's worden ingezet als bomber en f16's als interceptorquote:
Dus rusland krijgt 60% gratis van gebied ze nog niet eens hebben. Nee echt geweldige deal¤quote:
Oekraïne wil wel eens een te kort rokje dragen, bedoel je dat?quote:Op woensdag 23 april 2025 15:01 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zie eigenlijk geen enkele serieus betrouwbare partij in beiden. Beide landen hebben natuurlijk wel hun eigen overtuiging inzake geschiedenisfactoren die hierbij uitermate nagestreefd dan wel verdedigd worden.
Eigenaardige wereld waarin mig29's worden ingezet als bomber en f16's als interceptorquote:
Denk dat de Litouwers op dit moment een stuk veiliger zijn dan de Transnistriërsquote:Op woensdag 23 april 2025 14:59 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)an-rusland-te-worden
Als Ruzzia zwakte vermoed in de EU / NATO dn gaat Litouwen als eerste
[..]
[..]
Transnistriërsquote:Op woensdag 23 april 2025 15:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
Eigenaardige wereld waarin mig29's worden ingezet als bomber en f16's als interceptor
[..]
Denk dat de Litouwers op dit moment een stuk veiliger zijn dan de Transnistriërs
Nee die nietquote:
Zoveel beter is de F16 nu ook weer niet als ze niet alle laatset upgrades hebben, wat ze dus niet hebben vgm.quote:Op woensdag 23 april 2025 15:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
Eigenaardige wereld waarin mig29's worden ingezet als bomber en f16's als interceptor
[..]
Denk dat de Litouwers op dit moment een stuk veiliger zijn dan de Transnistriërs
Het probleem is wel dat er een hele rits EU landen tegen aansluiting bij de EU met name vanwege de consequenties voor het EU-landbouw beleid.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:37 schreef Wotte het volgende:
[..]
Die gaven wel al het land op en niet slechts een seperatistisch kwart. Ik ben een positief mens. Lekker die kapotgeschoten bende die toch al niet bij je wou horen over de schutting heen gooien. Bij de EU aansluiten, stevige veiligheidgaranties bedingen en met goedkoop westers geld de boel heropbouwen.
Komt goed
Is dat weer van een pjoeterspel?quote:
Hehheh, nee dit is echt.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is dat weer van een pjoeterspel?
Het verschil is dat Slovakije in overleg met Tsjechië is afgesplitst.quote:Op woensdag 23 april 2025 15:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, echter tussen sovereiniteit en zelfbeschikkingsrecht kan frictie ontstaan. Juist uit dat principe is Tsjechoslowakije ontstaan en later ook Slowakije losgeraakt van Tsjechië, het afstand doen van het Sudetenland past daar prima bij en werd gezien als een fout gemaakt tijdens Versailles.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op woensdag 23 april 2025 16:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zoveel beter is de F16 nu ook weer niet als ze niet alle laatset upgrades hebben, wat ze dus niet hebben vgm.
Dat is in het geval van zelfbeschikking toch precies hetzelfde? De internationale rechtsbasis voor het afstaan van Sudetenland is hetzelfde als die van het laten bestaan van Tsjechoslowakije. Het probleem bij het verdrag van Versailles is dat het concept van zelfbeschikking niet voldoende consequent is toegepast.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het verschil is dat Slovakije in overleg met Tsjechië is afgesplitst.
Bij Sudetenland is Tsjechoslowakije er volledig buiten gelaten.
België heeft aanspraak gemaakt op Nederlands Limburg.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is in het geval van zelfbeschikking toch precies hetzelfde? De internationale rechtsbasis voor het afstaan van Sudetenland is hetzelfde als die van het laten bestaan van Tsjechoslowakije. Het probleem bij het verdrag van Versailles is dat het concept van zelfbeschikking niet voldoende consequent is toegepast.
Nogmaals, hoe ga je dat allemaal voor elkaar krijgen? Jij stelt het voor hé. Ik stel alleen de vragen. Feit is dat je de Russen niet meer uit de Krim en bezet gebied gaat krijgen en dat NAVO lidmaatschap ook een luchtkasteel is. Daar moet je wat mee. Het is heel simpel: Boots on the ground gaat niet gebeuren en regime change gaat ook niet lukken. Wat hou je dan over? Nou, er misschien iets maar van maken hoe onrechtvaardig het ook gaat zijn of gewoon tot het einde doorvechten. Jij wil graag dat tweede. En ik verwacht al een "Nee man" als antwoord daarop, maar dan zeg ik weer: "Prima, maar wat gaan we dan doen?"quote:Op woensdag 23 april 2025 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
waarom zou ik dat weten? rusland moet putin weggooien.
het ging mij erom om even duidelijk te stellen dat er maar een juiste oplossing is. en zolang putin daar zit en dit alles doet, moeten we ons ertegen verzetten. men wil nu wapenstilstanden en proberen een einde te v=forceren, maar zolang putin dit doet, is dat gewoon niet mogelijk en zal er geen gerechtigheid zijn.
Dat hangt af van de periode, delen van Limburg waren immers onderdeel van de Duitse Bond, tot 1868 meen ik. Of gaat het hier over de periode direct na de revolutie in de Nederlanden? Zelfbeschikking betekent dat deze gebieden dan via referenda de eigen toekomst bepalen. Ik neem aan dat Limburg en Noord-Brabant in de 19e de voorkeur voor België hadden gegeven vanwege de religieuze component.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
België heeft aanspraak gemaakt op Nederlands Limburg.
Dat hadden Engeland en Frankrijk dus zonder inspraak van Nederland gewoon mogen afpakken en aan België geven?
Gewoon de Oekraïners blijven steunen zolang ze er nog voor willen vechtenquote:Op woensdag 23 april 2025 16:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe ga je dat allemaal voor elkaar krijgen? Jij stelt het voor hé. Ik stel alleen de vragen. Feit is dat je de Russen niet meer uit de Krim en bezet gebied gaat krijgen en dat NAVO lidmaatschap ook een luchtkasteel is. Daar moet je wat mee. Het is heel simpel: Boots on the ground gaat niet gebeuren en regime change gaat ook niet lukken. Wat hou je dan over? Nou, er misschien iets maar van maken hoe onrechtvaardig het ook gaat zijn of gewoon tot het einde doorvechten. Jij wil graag dat tweede. En ik verwacht al een "Nee man" als antwoord daarop, maar dan zeg ik weer: "Prima, maar wat gaan we dan doen?"
En het is geen feit. Dat is kremlin talk.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe ga je dat allemaal voor elkaar krijgen? Jij stelt het voor hé. Ik stel alleen de vragen. Feit is dat je de Russen niet meer uit de Krim en bezet gebied gaat krijgen en dat NAVO lidmaatschap ook een luchtkasteel is. Daar moet je wat mee. Het is heel simpel: Boots on the ground gaat niet gebeuren en regime change gaat ook niet lukken. Wat hou je dan over? Nou, er misschien iets maar van maken hoe onrechtvaardig het ook gaat zijn of gewoon tot het einde doorvechten. Jij wil graag dat tweede. En ik verwacht al een "Nee man" als antwoord daarop, maar dan zeg ik weer: "Prima, maar wat gaan we dan doen?"
Het probleem daarvan is dat het niet reel mogelijk is.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:59 schreef Ulx het volgende:
Ik zie ook het probleem niet zo. Gewoon Oekraïne helpen met afweer en het in puin schieten van de complete Russische energie- en wapenindustrie.
Dat kan wel, alleen winnen van Rusland lijkt geen mogelijkheid. En wat is er dan na 5 jaar bijvoorbeeld bereikt?quote:Op woensdag 23 april 2025 16:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Gewoon de Oekraïners blijven steunen zolang ze er nog voor willen vechten
Klinkt ik heel helderziend?quote:Op woensdag 23 april 2025 17:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan wel, alleen winnen van Rusland lijkt geen mogelijkheid. En wat is er dan na 5 jaar bijvoorbeeld bereikt?
Men had dezelfde denkwijze met Assad in Syrië en toen stortte het kaartenhuis ineen. Ook Rusland kan dit niet eindeloos volhouden.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan wel, alleen winnen van Rusland lijkt geen mogelijkheid. En wat is er dan na 5 jaar bijvoorbeeld bereikt?
Syrie was ander verhaal en qua omvang bbp en wapens onvergelijbkaar met Rusland. Rusland is het grootste land van de wereld met de meeste kernwapens, competent bestuur, goed opgeleide bevolking, sterk leger. No way in hell dat dat systeem in elkaar zijgt.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:09 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Men had dezelfde denkwijze met Assad in Syrië en toen stortte het kaartenhuis ineen. Ook Rusland kan dit niet eindeloos volhouden.
Hoezo niet? Luchtafweer leveren kan gewoon en doelen in Rusland blijven bestoken ookquote:Op woensdag 23 april 2025 17:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het probleem daarvan is dat het niet reel mogelijk is.
Als de Taliban zo had gedacht ...quote:Op woensdag 23 april 2025 17:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:
Nou dat zijn toch dingen die je als geopolitieke beleidsmakers moet overwegen als je een koers uitzet.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:09 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Men had dezelfde denkwijze met Assad in Syrië en toen stortte het kaartenhuis ineen. Ook Rusland kan dit niet eindeloos volhouden.
Net als dat Rusland doelen kan blijven bestoken in heel west Oekraïne.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo niet? Luchtafweer leveren kan gewoon en doelen in Rusland blijven bestoken ook
Er wordt vaak gesteld dat een langdurig conflict vooral in het voordeel is van Rusland, maar de EU heeft eveneens de mogelijkheid om stap voor stap de economische druk op Rusland verder op te voeren. Door geleidelijk aanvullende sancties en economische maatregelen in te voeren, kan de EU gericht zoeken naar kwetsbaarheden in de Russische economie en die benutten. Zolang de frontlinie stabiel blijft, lijkt het erop dat de EU op economisch vlak over meer ademruimte beschikt dan Rusland.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
?quote:
Rusland is qua oppervlakte het grootste land van de wereld. Oekraïne is 20 keer kleiner, qua bevolking 5 keer kleiner. Het aantal kernwapens is 100% groter.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:59 schreef Ulx het volgende:
Ik zie ook het probleem niet zo. Gewoon Oekraïne helpen met afweer en het in puin schieten van de complete Russische energie- en wapenindustrie.
Krijg je mogelijk een machtsvacuüm.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nou...
Het is sowieso maar de vraag wat er gebeurd als Poetin de pijp uit gaat.
quote:Op woensdag 23 april 2025 17:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Die gasten hebben in 25 jaar van een verarmt en vernedert Rusland weer een land gemaakt dat er toe doet. Op elk gebied.
Dat weet je niet. Niemand weet schijnbaar hoe het er intern in het Kremlin aan toe gaat.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Krijg je mogelijk een machtsvacuüm.
Als het leiderschap van Poetin wegvalt zou dat mogelijk slecht kunnen uitpakken voor het Kremlin. Hij is wel de master of the game.
https://www.google.nl/sea(...)w=1920&bih=955&dpr=1quote:
Da's kut. Maar het helpt ze niet.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Net als dat Rusland doelen kan blijven bestoken in heel west Oekraïne.
Ik denk het eerlijk gezegd wel. Poetin is echt niet dom, hij weet precies wat hij allemaal moet doen.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Misschien is hij al jaren bezig met kennisoverdracht en staan er verschillende spelers gereed. Of een vertrouweling die alles doorgeeft.
Klopt. Maar Trump doet dit nog maar 2 maand.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Niemand weet schijnbaar hoe het er intern in het Kremlin aan toe gaat.
Misschien is hij al jaren bezig met kennisoverdracht en staan er verschillende spelers gereed. Of een vertrouweling die alles doorgeeft.
Tis net als Trump, als die valt stapt JD Vance in het gat met nog een hele hoop repuus die van hetzelfde allooi zijn.
Nee maar de bevolking, waaronder vrouwen en kinderen moeten dat dan nog jaren kunnen trekken.quote:
Het is mijn inziens pure speculatie dat dit van Poetin komt. Misschien is er geen 1 Poetin of zit daar een groep mensen achter, dat is veel waarschijnlijker.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Maar Trump doet dit nog maar 2 maand.
Poetin is de facto al 25/26 onafgebroken aan de macht. Alle instituties en functionarissen dansen naar zijn pijpen, of dat ook gebeurt bij zijn opvolger is ongewis. De succesformule van Rusland is dat zij een hybride democratische-autocratie is. Maar dat is ook het gevaar.
Zygar's boek the Kremlin's best men geeft wel een goede inkijk.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Niemand weet schijnbaar hoe het er intern in het Kremlin aan toe gaat.
Tis net als Trump, als die valt stapt JD Vance in het gat met nog een hele hoop repuus die van hetzelfde allooi zijn.
Lijkt mij wat gezocht.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is mijn inziens pure speculatie dat dit van Poetin komt. Misschien is er geen 1 Poetin of zit daar een groep mensen achter, dat is veel waarschijnlijker.
Het is of dat of worden verkracht en/of worden ontvoerd naar Rusland.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee maar de bevolking, waaronder vrouwen en kinderen moeten dat dan nog jaren kunnen trekken.
Nee joh, als je in bv de noord Westerlijke steden woont komt geen militair, alleen wat drones en raketten, die rijden via Polen naar o.a. Nederland België en Duitsland. Voor een beter leven hier.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is of dat of worden verkracht en/of worden ontvoerd naar Rusland.
ja tot het einde dus. maar jij ziet er een doom plaatje in, ik niet. afgezien van die nukes van rusland, kan europa rusland makkelijk aan. beter nog met de VS erbij natuurlijk, maar dat zit er nu niet in.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
De paar EU landen zonder de VS kunnen momenteel Rusland niet aan. Dat zeggen alle onafhankelijke experts zo’n beetjequote:Op woensdag 23 april 2025 17:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja tot het einde dus. maar jij ziet er een doom plaatje in, ik niet. afgezien van die nukes van rusland, kan europa rusland makkelijk aan. beter nog met de VS erbij natuurlijk, maar dat zit er nu niet in.
lijkt me toch niet zo moeilijk voor te stellen hoe. met militare dwang. we kunnen als verenigd europa alleen al rusland makkelijk aan. men is gewoon bang voor escalatie, en rusland niet. die gaan er volledig voor en komt nergens..
troepen op de grond hoeft niet eens dus. wel wapens en met een doeltreffende luchtmacht de russen het vechten onmogelijk maken. en desnoods de krim en andere gebieden afsnijden van rusland.
trump blaast de NAVO op, dus we kijken verder, maar onze eigen verdediging.
jij bent dan bang voor de wraak van putin, zou hij een nuke gooien.
Het lukt Oekraïne wel. De Russische infra en industrie ligt in puin. De Zwarte Zee vloot is naar de kelder gejaagd. En ze komen alleen met enorme verliezen een paar meter vooruit.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De paar EU landen zonder de VS kunnen momenteel Rusland niet aan. Dat zeggen alle onafhankelijke experts zo’n beetje
Ja.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het lukt Oekraïne wel. De Russische infra en industrie ligt in puin. De Zwarte Zee vloot is naar de kelder gejaagd. En ze komen alleen met enorme verliezen een paar meter vooruit.
Dus de gezamenlijke legers van Europa zijn zwakker dan Oekraïne?
Zeer precies.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk het eerlijk gezegd wel. Poetin is echt niet dom, hij weet precies wat hij allemaal moet doen.
Niemand meer in de gevangenis!!!quote:Op woensdag 23 april 2025 17:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Die gasten hebben in 25 jaar van een verarmt en vernedert Rusland weer een land gemaakt dat er toe doet. Op elk gebied.
weet niet waar je dat vandaan haalt, maar rusland kan de oekraine alleen al niet eens aan. kom op zeg.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De paar EU landen zonder de VS kunnen momenteel Rusland niet aan. Dat zeggen alle onafhankelijke experts zo’n beetje
Dus je hele verhaal is een broodje aap.
En daarbij, en dat is helemaal gevaarlijk, mocht in een directe confrontatie het helemaal misgaan, wat niet ondenkbaar is. Dan kan Rusland ineens wel overgaan tot het intrekken van Europa. Een voor de burgerbevolking levensgevaarlijk scenario.
Dus Rusland heeft niets te vrezen van onze troepen in Oekraïne?quote:
Het grootste probleempunt is het niet terugkeren van de bevolking als de strijd te lang duurt.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee maar de bevolking, waaronder vrouwen en kinderen moeten dat dan nog jaren kunnen trekken.
bron: https://www.spiegel.de/in(...)db-bf40-b482387b26aaquote:In the early 1990s, early in the country’s independence, Ukraine had a population of 51.5 million. Today, only an estimated 29 million people live in Ukrainian areas under Kyiv’s control. The populations of industrialized countries begin shrinking when the birthrate falls below 2.1 children per woman, and in the EU, the rate is 1.5. In Ukraine, though, the birthrate has fallen below one, according to estimates by leading demographer Ella Libanova, head of the Institute for Demography and Social Studies in Kyiv.
quote:Zonder de VS kunnen de EU-landen op korte termijn waarschijnlijk geen volledige conventionele militaire overwinning behalen op Rusland, zeker niet in een directe, grootschalige oorlog. Maar het hangt af van wat je bedoelt met “winnen” en welke scenario’s je bekijkt. Hier zijn de belangrijkste overwegingen:
⸻
1. Capaciteit en paraatheid
• Rusland beschikt over een grote strijdmacht, met de nadruk op artillerie, raketten, luchtverdediging en massa. Het heeft ook ervaring opgedaan in Oekraïne.
• De EU heeft in totaal meer mankracht en economische macht, maar militair is het sterk versnipperd. Veel Europese landen hebben hun legers decennia lang verwaarloosd.
• Voorbeeld: Duitsland had in 2022 bijvoorbeeld amper 50 operationele Leopard-tanks. Frankrijk en het VK hebben relatief kleine maar goed getrainde legers. Polen is wel flink aan het uitbreiden.
⸻
2. Nucleaire dreiging
• Rusland beschikt over duizenden kernwapens. Slechts twee EU-landen (Frankrijk en het VK) hebben kernwapens, maar veel minder dan Rusland. Zonder VS-nucleaire paraplu wordt het risico veel groter.
• In een conflict zonder Amerikaanse afschrikking zou Rusland eerder durven escaleren.
⸻
3. Logistiek en coördinatie
• De NAVO is afhankelijk van Amerikaanse logistiek, satellieten, luchtsteun en transportcapaciteit.
• Zonder de VS missen EU-landen o.a.:
• wereldwijde ISR (Intelligence, Surveillance, Reconnaissance)
• strategische luchttransportcapaciteit
• uitgebreide raketverdediging
⸻
4. Economische macht
• De EU is economisch sterker dan Rusland (ongeveer 15x groter BBP), maar economische macht vertaalt zich niet automatisch naar militaire slagkracht, zeker niet op korte termijn.
• Als Europa zich volledig herbewapent (denk aan een soort “oorlogseconomie”), dan zou het Rusland op termijn kunnen overtreffen.
⸻
5. In een langdurig conflict…
Als je denkt aan een scenario waarin Rusland bijvoorbeeld Polen of de Baltische staten zou aanvallen:
• Zonder de VS zou Europa het moeilijk hebben in de eerste weken of maanden.
• Maar op langere termijn, als de EU zich verenigt, herbewapent en haar industrie mobiliseert, is een overwinning wél mogelijk — maar tegen hoge kosten.
Nou moet je niet logica en normale oorzak gevolg redenaties gaan volgen he.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:53 schreef Ulx het volgende:
Dus er is geen probleem voor Rusland als we troepen sturen.
Nou, neuh, dit is wel heel erg wishful thinking.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja tot het einde dus. maar jij ziet er een doom plaatje in, ik niet. afgezien van die nukes van rusland, kan europa rusland makkelijk aan. beter nog met de VS erbij natuurlijk, maar dat zit er nu niet in.
lijkt me toch niet zo moeilijk voor te stellen hoe. met militare dwang. we kunnen als verenigd europa alleen al rusland makkelijk aan. men is gewoon bang voor escalatie, en rusland niet. die gaan er volledig voor en komt nergens..
troepen op de grond hoeft niet eens dus. wel wapens en met een doeltreffende luchtmacht de russen het vechten onmogelijk maken. en desnoods de krim en andere gebieden afsnijden van rusland.
trump blaast de NAVO op, dus we kijken verder, maar onze eigen verdediging.
Ook wel fijn als zoiets geen publiek geheim is.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:48 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zeer precies.
Ooit KGB-agent.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Poetin#Loopbaan_bij_de_KGB
We sturen een geruststellingsmacht.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:53 schreef Ulx het volgende:
van wie is die analyse... slaat niet echt ergens op. de EU heeft een enorm sterke luchtmacht, die de gehele slagkracht van rusland onschadelijk kan maken. en meer hoef je eigenlijk niet te doen om de oorlog te stoppen.quote:
nee hoor, dat is de realiteit.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, neuh, dit is wel heel erg wishful thinking.
Man man man.quote:
Maar hoeveel EU landen zouden überhaupt bereid zijn om militair in te grijpen in Oekraïne? Ik bedoel Polen en Italië zijn niet eens bereid om vredestroepen te sturen, dan is militair ingrijpen wel erg ver weg.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:06 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
van wie is die analyse... slaat niet echt ergens op. de EU heeft een enorm sterke luchtmacht, die de gehele slagkracht van rusland onschadelijk kan maken. en meer hoef je eigenlijk niet te doen om de oorlog te stoppen.
rusland kan nu al niet winnen met hun zogenaamde grote leger met tanks en al die onzin. en wij doen nog niet eens mee.
en zelfs als je het meest afschuwelijk gestoorde scenario zou bedenken, en rusland gaat nukes gooien,. bv op london en parijs. dan wij op moskou en petersburg en rusland is weg. de EU niet.
Trump heeft zelf geen kaarten om te spelen als Oekraïne en de EU zijn capitulatievoorstel naar het ronde archief verwijzen.quote:
Klopt en wezien hoe hard Trump is met zijn china handelsoorlog trekt nu volledig zijn keutel in.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:16 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Trump heeft zelf geen kaarten om te spelen als Oekraïne en de EU zijn capitulatievoorstel naar het ronde archief verwijzen.
Is dit serieus?quote:Op woensdag 23 april 2025 18:21 schreef Idisrom het volgende:
De doorvaart op de zuidelijke Dnjepr rivier blijft vrij, de kerncentrale van Zaporizdja is weer Oekraïens en komt onder Amerikaans toezicht, en levert weer energie aan Oekraïne en ook aan Rusland.
En wat Belet Rusland om daarna alsnog de rest in te nemen?quote:Op woensdag 23 april 2025 18:21 schreef Idisrom het volgende:
De doorvaart op de zuidelijke Dnjepr rivier blijft vrij, de kerncentrale van Zaporizdja is weer Oekraïens en komt onder Amerikaans toezicht, en levert weer energie aan Oekraïne en ook aan Rusland.
Gaan ze aan Trump beloven!quote:Op woensdag 23 april 2025 18:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En wat Belet Rusland om daarna alsnog de rest in te nemen?
Behalve dat je landgenoten in witte zaken weer terugkomen.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:53 schreef Ulx het volgende:
De verwachting dat dit kan gaan gebeuren. Na een vrede zal Oekraïne natuurlijk een tweede en derde verdedigingslinie aanleggen waardoor een heropleving van het conflict een moeilijke zaak zal worden.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zou die weten dat Zelensky geen president was in 2014?quote:Op woensdag 23 april 2025 18:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Man man man.![]()
Kort samengevat: Zelensky is stom en ik ben boos want hij weigert mijn narcisme te voeden![]()
Dat is geen probleem voor ons leger dat is een van onze hoofdtaken vechten voor vrede en veiligheid overal ter wereld.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Behalve dat je landgenoten in witte zaken weer terugkomen.
Voor Rusland EN Oekraine he. En geloof me merendeel is Russisch.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
5k doden per week. Pff
Situatie nijpend.
Geen grappen maken.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar hoeveel EU landen zouden überhaupt bereid zijn om militair in te grijpen in Oekraïne? Ik bedoel Polen en Italië zijn niet eens bereid om vredestroepen te sturen, dan is militair ingrijpen wel erg ver weg.
Probleem is meer dat bij een vrede Oekraine niet haar staande leger kan houden zoals deze nu is. En veel minder kan opschalen met de tijd van vrede die Rusland heeft. Aangezien Oekraine toch afhankelijk is van haar vrienden die minder zullen geven en Rusland alles kan investeren om te herbouwen.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De verwachting dat dit kan gaan gebeuren. Na een vrede zal Oekraïne natuurlijk een tweede en derde verdedigingslinie aanleggen waardoor een heropleving van het conflict een moeilijke zaak zal worden.
Het meest Russisch gezinde gebied is vanuit Russisch perspectief beschermd. De overige gebieden zijn inmiddels al behoorlijk veroekraïenst.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ook eerst russisch soldaten dan par oekrainiers en dan pas oekrainse soldaten. Hij is dus echt een russiche trol.quote:
Ik denk merendeel Oekraïens gezien hun overwicht in artillerie en drones.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Voor Rusland EN Oekraine he. En geloof me merendeel is Russisch.
dat gebied wilde nooit bij rusland horen, dat ging erom dat rusland bang is voor de olie en gas die er gevonden is, juist omdat rusland geen economie heeft.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het meest Russisch gezinde gebied is vanuit Russisch perspectief beschermd. De overige gebieden zijn inmiddels al behoorlijk veroekraïenst.
Je weet ook wel dat het Rusland nooit per se om die gebieden alleen is gegaan. het gaat om invloed en Oekraine. Heel oerkaine als grensgebied, dus ook het nieuwe gebied dat de nieuwe grens zal vormen.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het meest Russisch gezinde gebied is vanuit Russisch perspectief beschermd. De overige gebieden zijn inmiddels al behoorlijk veroekraïenst.
Wat belet de Russen uberhaupt om maanden of jaren na deze Trumpdeal alsnog meer van Oekraine in te nemen?quote:Op woensdag 23 april 2025 18:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja dat denk je dan echt heel erg fout. Artillerie overwicht is ook niet zo groot meer als eerst.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk merendeel Oekraïens gezien hun overwicht in artillerie en drones.
Rusland is nog niet eens begonnen met mobiliseren dienstplichtigen.
In de eerste helft van april wel meer Russische doden. Vorig jaar zomer gingen de Russen nog op motoren met ontstoken rookpluimen naar een volgende boomgordel. Nu zag ik dat niet meer in de opnames van april, plus dat het nog een maand te vroeg is, omdat de struiken en bomen nog niet genoeg dekking kunnen gevenquote:Op woensdag 23 april 2025 18:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Voor Rusland EN Oekraine he. En geloof me merendeel is Russisch.
Beetje hypothetisch. Maar het is wel waarquote:Op woensdag 23 april 2025 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat belet de Russen uberhaupt om maanden of jaren na deze Trumpdeal alsnog meer van Oekraine in te nemen?
Ze mogen zich nooit bij de NAVO aansluiten en Oekraine krijgt 0 garanties terug voor hun deal.
Het is bijna een uitnodiging voor de Russen om zich militair weer op te bouwen en voor de 2e ronde te gaan.
Huh, kijk je nog wel videos?quote:Op woensdag 23 april 2025 18:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In de eerste helft van april wel meer Russische doden. Vorig jaar zomer gingen de Russen nog op motoren met ontstoken rookpluimen naar een volgende boomgordel. Nu zag ik dat niet meer in de opnames van april, plus dat het nog een maand te vroeg is, omdat de struiken en bomen nog niet genoeg dekking kunnen geven
Salarissen zijn zo rond de 5k. Hoop geld voor daar. Vandaar o.a hoge inflatie.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja dat denk je dan echt heel erg fout. Artillerie overwicht is ook niet zo groot meer als eerst.
Rusland is natuurlijk allang aan het mobiliseren, maar niet geforceerd. Maar als jij meerdere jaarsalarissen aanbiedt in regios die je kusntmatig arm houdt om alleen jezelf al op te geven voor het leger, ben je in feite gewoon wel geforceerd aan het mobiliserne.
Als het allemaal waar zou zijn - net zoals de 1500 russische doden per dag mythe- dan had Brussel allang een gaybra pad kunnen aanleggen van het Goem naar het mausoleum van Lenin.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:38 schreef skysherrif het volgende:
Afgelopen maand ook by far de meeste Russische motoren vernield trouwens.
Sommige regios is het gewoon 40.000 DOLLAR he, niet eens 5k. DIe 5k is wat PUtin extra geeft. Maar sommige regios geven opzich zelf meer. Dus dan wordt het 45000 dollar. Iets wat veel mensen in die regios dus in 10 jaar amper verdienen.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Salarissen zijn zo rond de 5k. Hoop geld voor daar. Vandaar o.a hoge inflatie.
Als er vele honderdduizend doden vallen dan krijg je echt gedonder als Kremlin, deze oorlog is in feite optioneel en niet existentieel. Het verhaal dat Russen niet klagen en berusten in slecht en fout beleid lijkt mij volstrekte onzin: anders even Nicolaas 2 navragen wat er met je gebeurt als Russen boos zijn.
Als Oekraïne een soort oude Finland wordt, dan gaat Rusland niet ene gebied bezet willen houden waar weinig Russen wonen. Ik denk dat de doctrine van Otto von Bismarck gevolgd wordt, abbsoluut geen gebieden willen hebben waar geen Duitsers wonen, zoals Denemarken en Nederland. De Friezen in Oost-Friesland werden nog wel gedwongen om verduitst te worden.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je weet ook wel dat het Rusland nooit per se om die gebieden alleen is gegaan. het gaat om invloed en Oekraine. Heel oerkaine als grensgebied, dus ook het nieuwe gebied dat de nieuwe grens zal vormen.
Wat dat betreft is Rusland verder van haar originele doelen dan ooit.
Behalve dan Oekraine in NAVO wat op dit moment lastig wordt met Trump, maar zeker op de kaart staat met mogelijk een nieuwe president in 2028.
Er zijn natuurlijk meer keuzes dan wat jij inbeeld.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje hypothetisch. Maar het is wel waar
2 keuzes
1. doorvechten zonder hulp van USA en over een paar jaar is het wel bekeken.
2. Vrede onder ongunstige voorwaarden en zsm herbewapenen en linies aanleggen
Is Poetin te vertrouwen? Nee, dat is Poetin niet. Maar het stadium waarin het conflict verkeerd is gewoon een optelsom van foute beslissingen van het Westen: niet herbewapenen maar leunen op Biden, Istanbul akkoord verwerpen, Russen belachelijk maken, adviseren (GB) Kursk aan te vallen.
Ik bedoel 5k per maand he?quote:Op woensdag 23 april 2025 18:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Sommige regios is het gewoon 40.000 DOLLAR he, niet eens 5k. DIe 5k is wat PUtin extra geeft. Maar sommige regios geven opzich zelf meer. Dus dan wordt het 45000 dollar. Iets wat veel mensen in die regios dus in 10 jaar amper verdienen.
Ze recruteren er 30.000 per maand is meer het probleem. Dat ze gigantische verliezen lijden is echt geen mythe.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als het allemaal waar zou zijn - net zoals de 1500 russische doden per dag mythe- dan had Brussel allang een gaybra pad kunnen aanleggen van het Goem naar het mausoleum van Lenin.
Oh ik had over de eenmalige sign up bonus in dollars. Maarja punt lijkt me duidelijk. Mensen in verschillende regios kunnen amper overleven , maar worden dan weer bijna rijk als ze het leger ingaan.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoel 5k per maand he?
Gemiddelde jaarloon ligt op zo'n 13/14k daar.
Maar wat is het verschil met vrede sluiten met/zonder USA als je Poetin op voorhand al niet vertrouwt?quote:Op woensdag 23 april 2025 18:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk meer keuzes dan wat jij inbeeld.
Oekraïne kan ook proberen een deal te bereiken zonder hulp van 'vredesstichter' Trump.
Trump is duidelijk in het kamp van Poetin. Zijn deal is zo'n beetje het slechtste scenario en ook Rusland heeft duidelijk behoefte aan het einde van de strijd.
Ik bedoel dat precies zoals jij het hier zegt. Ik zie nu ook grotere aantallen motoren zonder bescherming van rookpluimen grotere afstanden te willen afleggen. Vorig jaar zomer waren het kleinere aantallen en kortere te overbruggen stukken terrein.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Huh, kijk je nog wel videos?
Dit gebeurd echt massaler dan ooit nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |