SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is jammer, omdat ik helemaal niet denk dat jij, in tegenstelling tot veel anderen hier, niet veel kwaad in de zin hebt. En ook niet steeds bezig bent bepaalde retoriek de wereld in te helpen volgens vaste patronen, redenaties, duiken van de discussie om later weer hetzelfde te starten. Ben serieus benieuwd waarom je aan de ene kant zegt eigenlijk helemaal niet te weten wat ze op de Krim denken, maar wel meegaat in een deel van een frame dat het realistisch zou zijn te omarmen dat wat er nu leeft nu eenmaal pro Russisch is. Als je niet weet hoe men daar denkt, dan kan je toch ook niet weten wat de realistische toestand daar is? Aanvullend benieuwd waarom je in dat frame zou meegaan als je weet dat de bron van dat frame een extra belang heeft om dit frame te verspreiden. Dat zou het toch extra ongeloofwaardig moeten maken en bijna per definitie minder realistisch. Ik geloof een tweedehands autoverkoper ook per definitie niet, waarom zou ik een zwaar gemanipuleerde en onderdrukte bevolking wel geloven?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:22 schreef capricia het volgende: [..] Daar ga je weer. Hou daar gewoon eens mee op. Ik vind dit helemaal geen fijne manier van discussiëren. Als je andere nuances dan jij benadrukt, 'wil je niet geholpen worden'. En weet je, ik ben weer weg. Geen zin hierin.
![]()
Een hervorming lijkt me wel op zijn plaats, het is niet noodzakelijk alles volledig af te schaffen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij bent voor het afschaffen van de internationale rechtsorde? Might makes right?
Ik krijg het idee dat mensen een klein beetje vergeten hoe de Euromaiden ontstaan isquote:Op dinsdag 22 april 2025 23:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het conflict is ontstaan toen Oekraine een president kreeg die niet pro-Russisch is.
Onbegrijpelijk dat hier mensen denken dat het conflict op te lossen is door stukken land weg te geven.
De Russen hebben twee weken geleden een raket afgevuurd op de geboorteplaats van Zelensky.
Alleen even aanpassen zodat we Putin zijn zin kunnen geven?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een hervorming lijkt me wel op zijn plaats, het is niet noodzakelijk alles volledig af te schaffen.
Een rechtsorde met de dictator naar keuze op 1.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een hervorming lijkt me wel op zijn plaats, het is niet noodzakelijk alles volledig af te schaffen.
Nee, ik ben niet pro-Putin. Verre van, ik pleit niet voor niks voor het herstellen van Koningsbergen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alleen even aanpassen zodat we Putin zijn zin kunnen geven?
De rechtsorde van type Roland Freisler.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alleen even aanpassen zodat we Putin zijn zin kunnen geven?
Er is geen internationaal recht als het sommige landen betreft. Servië en Rwanda durfden we als wereld nog wel aan, maar VS, China, Rusland en Israël worden nooit terecht gewezen, die trekken zich niks aan van recht of rechtvaardigheid. En dan komt het erop aan wat de waarde is van je principes, hoeveel kun je lijden totdat het het niet meer waard is.quote:
Bizar inderdaadquote:Op dinsdag 22 april 2025 23:43 schreef Flitsbezorger het volgende:
Doe maar gelijk ook Pruisen herstellen, de huidige Bondsrepubliek Duitsland is maar niets.
Ik weet alleen niet of Polen Danzig en consorten terug gaat geven
Wáár hebben we het over?
Dat lijkt ook een voortdravende trein die niet tot bedaren gebracht kan worden. Ik denk dat de EU zich als sterk machtsblok voordeel uit de veranderende situatie moet halen in plaats van hardnekkig vast te blijven houden aan vervlogen tijden.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:44 schreef phpmystyle het volgende:
Het is natuurlijk hét Oekraïne topic. Maar het onderliggende fundamentele probleem is dat de achterliggende ideologie van de huidige wereldorde op haar laatste zuilen staan. Steeds meer mensen en wereldgemeenschappen verwerpen die. Wat er precies voor terugkomt is koffiedik kijken, maar dat de wereld niet meer zit te wachten op onze uitleg van de "liberale wereldorde" lijkt mij meer dan evident. En de aanval gebeurt olv V. Poetin.
Ach, maak je niet zo druk: de dood van één mens is een tragedie; de dood van miljoenen slechts een statistiek, aldus onze Georgische vriend Jozef.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
'ik propagandeer geen oorlogsmisdaden, ik beschouw alleen maar'.
Bitch please.
Zul je van de EU eerst een homogeen blok moeten maken. Cultureel, ideologisch, militair, economisch, religieus, technologisch.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt ook een voortdravende trein die niet tot bedaren gebracht kan worden. Ik denk dat de EU zich als sterk machtsblok voordeel uit de veranderende situatie moet halen in plaats van hardnekkig vast te blijven houden aan vervlogen tijden.
Ik denk dat je internationasl recht verwart met VN-motiesquote:Op dinsdag 22 april 2025 23:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is geen internationaal recht als het sommige landen betreft. Servië en Rwanda durfden we als wereld nog wel aan, maar VS, China, Rusland en Israël worden nooit terecht gewezen, die trekken zich niks aan van recht of rechtvaardigheid. En dan komt het erop aan wat de waarde is van je principes, hoeveel kun je lijden totdat het het niet meer waard is.
Ik heb inderdaad nog niet meer empathie bespeurt bij je dan dat er bij Stalin te bespeuren was.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ach, maak je niet zo druk: de dood van één mens is een tragedie; de dood van miljoenen slechts een statistiek, aldus onze Georgische vriend Jozef.
Het is ook wel goedkoop om alles wat je zelf niet onderkent af te doen als frame.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is jammer, omdat ik helemaal niet denk dat jij, in tegenstelling tot veel anderen hier, niet veel kwaad in de zin hebt. En ook niet steeds bezig bent bepaalde retoriek de wereld in te helpen volgens vaste patronen, redenaties, duiken van de discussie om later weer hetzelfde te starten. Ben serieus benieuwd waarom je aan de ene kant zegt eigenlijk helemaal niet te weten wat ze op de Krim denken, maar wel meegaat in een deel van een frame dat het realistisch zou zijn te omarmen dat wat er nu leeft nu eenmaal pro Russisch is. Als je niet weet hoe men daar denkt, dan kan je toch ook niet weten wat de realistische toestand daar is? Aanvullend benieuwd waarom je in dat frame zou meegaan als je weet dat de bron van dat frame een extra belang heeft om dit frame te verspreiden. Dat zou het toch extra ongeloofwaardig moeten maken en bijna per definitie minder realistisch. Ik geloof een tweedehands autoverkoper ook per definitie niet, waarom zou ik een zwaar gemanipuleerde en onderdrukte bevolking wel geloven?
Dat mag je denken. Het neemt niet weg dat we niet de wil hebben als internationale gemeenschap om Rusland daadwerkelijk verantwoordelijk te houden voor hun misdaden en gebroken beloften.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dat je internationasl recht verwart met VN-moties
Stalin was juist bijzonder empatisch, maar niet bepaald sterk in de compassie.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad nog niet meer empathie bespeurt bij je dan dat er bij Stalin te bespeuren was.
Leuke tactiek, een punt in het extreme trekken en dat dan ridiculiseren.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is ook wel goedkoop om alles wat je zelf niet onderkent af te doen als frame.
De Krim is al eeuwenlang een heet hangijzer voor de Russen. Kun je een frame vinden of niet maar dat valt allemaal prima terug te lezen.
Wel goed dat je je eigen discussietechniek zo snel herkent.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Leuke tactiek, een punt in het extreme trekken en dat dan ridiculiseren.
Ah we gaan nu over op de 'wat je zegt ben jezelf' methode.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wel goed dat je je eigen discussietechniek zo snel herkent.
Rusland pleegt inderdaad erg veel oorlogsmisdaden, maar daar is genoeg over gesproken in de topics rondom het drama van Bucha.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Grappig ook dat in elke posts alle semantische lenigheid wordt gezocht in recht praten wat krom is.
Maar vooral duidelijk wat niet wordt gezegd. De veroordelingen van Russisch geweld zonder een 'maar' of het anderzins vergoelijken van oorlogsmisdaden is oorverdovend stil. Geen quote over te vinden.
Je bedient jezelf nogal vaak van die methode inderdaad. Mag dat niet opgemerkt worden?quote:Op woensdag 23 april 2025 00:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ah we gaan nu over op de 'wat je zegt ben jezelf' methode.
Niemand praat het perse goed of verwerpt het. Ik -of zoals u wilt "wij"- leggen de oorzaak en gevolgen uit en de oorsprong van het conflict.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Grappig ook dat in elke posts alle semantische lenigheid wordt gezocht in recht praten wat krom is.
Maar vooral duidelijk wat niet wordt gezegd. De veroordelingen van Russisch geweld zonder een 'maar' of het anderzins vergoelijken van oorlogsmisdaden is oorverdovend stil. Geen quote over te vinden.
Overdrijf niet zo. Er is werkelijk helemaal niemand hier die staat te juichen om die oorlogsmisdaden. Dat is verwerpelijk.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Je zou bijna denken dat die Russen hebben gekeken wat het Westen heeft gedaan dan wel heeft uitbesteed in het m-o.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo. Er is werkelijk helemaal niemand hier die staat te juichen om die oorlogsmisdaden. Dat is verwerpelijk.
Laat onverlet dat het een middel is van de Russen in deze oorlog, en die houden zich nu eenmaal niet aan ons spelregelboekje.
Fout. Je vereenzelvigt de acties van dictators met de wil van de mensen/wereld/wereldgemeenschappen. Leuk geprobeerd.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:44 schreef phpmystyle het volgende:
Het is natuurlijk hét Oekraïne topic. Maar het onderliggende fundamentele probleem is dat de achterliggende ideologie van de huidige wereldorde op haar laatste zuilen staan. Steeds meer mensen en wereldgemeenschappen verwerpen die. Wat er precies voor terugkomt is koffiedik kijken, maar dat de wereld niet meer zit te wachten op onze uitleg van de "liberale wereldorde" lijkt mij meer dan evident. En de aanval gebeurt olv V. Poetin.
Een leider/dictator is vrijwel altijd een afspiegeling van de gemeenschap die zij meent te bedienenquote:Op woensdag 23 april 2025 00:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Fout. Je vereenzelvigt de acties van dictators met de wil van de mensen/wereld/wereldgemeenschappen. Leuk geprobeerd.
Een dictator is een dictator en is een afspiegeling van zichzelf en/of zijn waanideeën.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een leider/dictator is vrijwel altijd een afspiegeling van de gemeenschap die zij meent te bedienen
Jij weet niet wat ik wel of niet voorsta. Maar ik zal je alvast helpen: een Chinees of Noord-Koreans achtig systeem kan op weinig sympathie van mij rekenen. Vandaar dat ik de ontwikkelingen binnen de EU/Brussel met zorg aanschouw.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een dictator is een dictator en is een afspiegeling van zichzelf en/of zijn waanideeën.
Je verweeft allemaal liberale en democratische woorden en begrippen om dictators goed te praten. Heel ranzig dit.
Het enige wat we nodig hebben is een gezamenlijke vijand.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zul je van de EU eerst een homogeen blok moeten maken. Cultureel, ideologisch, militair, economisch, religieus, technologisch.
Een EU met allemaal verschillende stukjes fruit in één schaal gaat niet werken. Ik zie best iets zitten met Duitsland, NL, West-Vlaanderen, Denemarken, Polen, Oostenrijk, Zwitserland. Zoiets.
Maar politiek volstrekt niet haalbaar.
How convenientquote:Op woensdag 23 april 2025 00:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het enige wat we nodig hebben is een gezamenlijke vijand.
Rusland en Amerika slopen zichzelf al. Het is niet zo heel moeilijk om van de EU de volgende supermacht te maken.quote:
En Tsjechoslowakije was geen soeverein land volgens jou?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De terechtheid was ten tijde wel degelijk een belangrijk argument, zeker gezien het belang wat gehecht werd aan het zelfbeschikkingsrecht en het niet toekennen van een referendum aan de Sudetenduitsers na de eerste wereld oorlog.
Tja, zo kun je ook beargumenteren dat Noord Koreanen blij zijn met Kim.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ging bij de annexatie van de Krim een heel stuk makkelijker dan bij de rest van Oekraïne. En dat zal best ook met de mensen daar te maken hebben.
Niet iedereen is namelijk anti Russisch.
En hoe is bepaald wie een slavendrijver is en wie niet?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Van slavendrijvers vind ik dat niet zo'n probleem; een mooi stukje reciprociteit.
En dus moet Oekraïne de annexatie ervan door Rusland maar klakkeloos accepteren? De redenaties hier blijven bizar…quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is ook wel goedkoop om alles wat je zelf niet onderkent af te doen als frame.
De Krim is al eeuwenlang een heet hangijzer voor de Russen. Kun je een frame vinden of niet maar dat valt allemaal prima terug te lezen.
Natuurlijk is daar niet genoeg over gesproken en rusland geeft nog elke dag nieuw voer aan die discussie door hún voortdurende oorlogsmisdadenquote:Op woensdag 23 april 2025 00:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Rusland pleegt inderdaad erg veel oorlogsmisdaden, maar daar is genoeg over gesproken in de topics rondom het drama van Bucha.
Het herenigingsproces van De Krim bij Rusland in 2014 ging gepaard met bijzonder weinig (dodelijke) slachtoffers. Dat betreft kun je ook wel spreken van een militaire topprestatie, een meesterwerk.quote:Op woensdag 23 april 2025 06:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, zo kun je ook beargumenteren dat Noord Koreanen blij zijn met Kim.
Of dat Nederlanders het prima vonden dat de Duitsers het land hadden bezet.
Die kregen ook amper weerstand vanuit de bevolking.
De Krim is overrompeld tijdens een machtsvacuum in Oekraïne. Wat kun je dan als bevolking doen?
En tuurlijk zul je mensen hebben die best bij Rusland wilden horen. Je had ook
Nederlanders die voor de Duitsers waren.
Rusland heeft ook enorm geïnvesteerd in De Krim om de bevolking koest te houden.
Dat is de kunst van het onderhandelen: dingen binnenhengelen terwijl de ander geen idee heeft wat die weggeeft.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ook wel typisch dat VS van alles weg geeft zonder zelfs iets nuttigs bij te dragen. Dan word het wel lastig serieus genomen te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |