https://x.com/prm_32/status/1913266796645277801quote:In an unfortunate late change to what was looking like the deepest women's field in history, World record holder Ruth Chepngetich and reigning London champion Peres Jepchirchir have withdrawn from the 2025 TCS London Marathon on Sunday 27 April.
Ruth Chepngetich said “I’m not in the right place mentally or physically to race my best in London and I am therefore withdrawing. I am very sad to miss the race and I hope to be back next year.”
Jepchirchir sustained an ankle injury and said: “Winning last year’s TCS London Marathon was one of the highlights of my career and I was very much looking forward to returning this year to defend my title. Unfortunately, my injury has made this impossible but I am focused on getting healthy again and hope to return to London again in the future when I’m fully fit.”
https://x.com/prm_32/status/1913304158796415472quote:Vivian Cheruiyot has now been added to the field after her third place finish in NYC in November, returning to the race she won in 2018.
The race now looks like a battle between Hassan and Assefa which could still be spicy after the argy bargy in the final metres in Paris.
Streakfly 2?quote:Op woensdag 23 april 2025 19:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ze zal idd die poging idd wel met een net-nieuw revolutionair paar Nikies lopen...
Ja dus.... geen idee welke....quote:Op woensdag 23 april 2025 19:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ze zal idd die poging idd wel met een net-nieuw revolutionair paar Nikies lopen...
https://www.hln.be/meer-s(...)hardloopnieuws.nl%2Fquote:Met ‘superschoenen’ en gedetailleerd plan voor pacers: hoe hardloopster Kipyegon nieuwe “onmogelijke” mijlpaal wil realiseren
Faith Kipyegon (31) heeft een afspraak met de geschiedenis. De Keniaanse hardloopster wil de eerste vrouw ooit worden die onder de magische kaap van vier minuten gaat op 1 mijl. En daarvoor is een gedetailleerd plan opgesteld, mét ‘superschoenen’.
Faith Kipyegon vs the 4-Minute Mile. Onder die noemer wil de Keniaanse een ongeziene prestatie neerzetten. Kipyegon wil de eerste vrouw worden die 1 mijl (1,60934 kilometer) loopt in minder dan vier minuten.
Nog nooit haalde een vrouw die magische kaap. Bij de mannen zijn er intussen wel een 2.000-tal hardlopers die afklokten onder de vier minuten - Roger Bannister was anno 1954 de eerste, en hij viel vlak na de finish flauw. In samenwerking met haar sponsor Nike wil Kipyegon “het onmogelijke mogelijk maken”. Ze is al wereldrecordhoudster op die afstand, met een tijd van 4:07.64.
Ze zal dus nog meer dan zeven seconden beter moeten doen dan haar beste tijd. En daar heeft ze de nodige middelen voor aangewend. ‘Superschoenen’ die uitvoerig worden getest door Nike-atleten op dit moment. “Ik ben zeker dat er tijden zullen sneuvelen met de schoenen die eraan zitten te komen. Een nieuw tijdperk”, glunderde atletiekcoach Trevor Painter aan The Guardian. Hij kreeg al een preview van het nieuwe assortiment van Nike.
Kipyegon wordt ook begeleid door een team van mannelijke pacers die op specifiek aangeduidde momenten de kopbeurten afwisselen. Volgens een wetenschappelijke studie zou ze bij de vooropgestelde aanpak in theorie 3:59.37 moeten kunnen klokken.
“Waarom niet ‘out of the box’ denken? Ik ben drievoudig olympisch kampioene en ben wereldkampioen geworden”, vertelde ze. “Als ik in mezelf geloof, en mijn team ook, dan kan ik het. Ik wil dat deze poging een boodschap is aan alle vrouwen: ‘Jullie kunnen dromen en jullie dromen waarmaken’.”
De recordpoging vindt plaats op 26 juni in het Stade Charléty in Parijs.
Het is een vergelijkbare recordpoging als Kipchoge deed bij de sub2 marathon in Wenen. Dat werd niet erkend oa omdat pacers midden in de marathon 'instapten' en omdat het niet een reguliere wedstrijd is.quote:Op donderdag 24 april 2025 01:38 schreef chufi het volgende:
Maar gaat dat dan op een of andere manier erkend worden met al die cheats en met mannen... Guinnes Beer book of records
Ach wij liefhebbers vinden de veldonderdelen sowieso stiekem veel leuker.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:42 schreef DeeBee het volgende:
Schoenenaids, dit begint echt volkomen uit de klauwen te lopen...
Toch irritant dat dit soort valsspeelpogingen meer publiciteit pakken dan de echte wedstrijden. Al mijn collega's die weinig van atletiek weten, kunnen wel vertellen dat het WR onder de 2h ligt op de marathon. Dat hebben ze immers wel overal in de media kunnen zien.quote:Op donderdag 24 april 2025 17:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het is een vergelijkbare recordpoging als Kipchoge deed bij de sub2 marathon in Wenen. Dat werd niet erkend oa omdat pacers midden in de marathon 'instapten' en omdat het niet een reguliere wedstrijd is.
Deze wordt niet erkend als WR alleen al omdat dat in een 'race' met alleen andere vrouwen moet gebeuren (logisch)
Maar sportief gezien gaat het Nike en Kipyegon daar ook niet om. Gaat er meer om, om te laten zien dat die grens halen mogelijk is
(en waarschijnlijk geld natuurlijk...)
Hoe het ook zit en gegaan is: ze jankt niet en kruipt niet in de slachtofferrol. Dat siert haar.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:20 schreef Coppi het volgende:
Ghafoor is uit de gevangenis.
Om heel eerlijk te zijn vroeg ik mij vorig jaar nog af waarom zij gestopt was. Had dit helemaal gemist. Was ooit een vast onderdeel van de estafetteploeg. Wat een manier om een mooie sport en maatschappelijke carrière om zeep te helpen zeg. https://nos.nl/artikel/25(...)-ga-nooit-meer-terug
Ik vind het geen valsspelen. Het is een mix van entertainment, commercie en innovatie, het een wat meer dan het ander. Ik heb ook liever dat de echte wedstrijdatletiek meer aandacht krijgt dan deze show, maar zonder deze 'record-pogingen' gaan mensen heus niet meer naar atletiek kijken, in dat geval hadden mijn en jouw collega's helemaal niet eens geweten dat wat een WR op de marathon zou kunnen zijn (ook niet 2h dus). Dus het is iig iets.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:24 schreef Coppi het volgende:
[..]
Toch irritant dat dit soort valsspeelpogingen meer publiciteit pakken dan de echte wedstrijden. Al mijn collega's die weinig van atletiek weten, kunnen wel vertellen dat het WR onder de 2h ligt op de marathon. Dat hebben ze immers wel overal in de media kunnen zien.
Zo te lezen gaat ze er best prima en realistisch mee om nu, gewoon haar eigen fouten accepteren en verantwoordelijkheid nemen en nu proberen om een normaal leven op te gaan bouwen, tijd zat natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:20 schreef Coppi het volgende:
Ghafoor is uit de gevangenis.
Om heel eerlijk te zijn vroeg ik mij vorig jaar nog af waarom zij gestopt was. Had dit helemaal gemist. Was ooit een vast onderdeel van de estafetteploeg. Wat een manier om een mooie sport en maatschappelijke carrière om zeep te helpen zeg. https://nos.nl/artikel/25(...)-ga-nooit-meer-terug
Dat moet je haar nageven. Hopelijk kan ze de draad wer oppakken.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:53 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Hoe het ook zit en gegaan is: ze jankt niet en kruipt niet in de slachtofferrol. Dat siert haar.
Daar heb je wel een punt. Ik ben vast teveel purist en ga mij daardoor ergeren.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik vind het geen valsspelen. Het is een mix van entertainment, commercie en innovatie, het een wat meer dan het ander. Ik heb ook liever dat de echte wedstrijdatletiek meer aandacht krijgt dan deze show, maar zonder deze 'record-pogingen' gaan mensen heus niet meer naar atletiek kijken, in dat geval hadden mijn en jouw collega's helemaal niet eens geweten dat wat een WR op de marathon zou kunnen zijn (ook niet 2h dus). Dus het is iig iets.
Wmb laat het iig zien dat al die verhalen van wat het lichaam wel/niet aan kan qua tijd, niet hoeven te kloppen. Ik vind het wel interessant, maar dan meer vanuit leergierigheid naar grenzen.
En ach, ik ben inmiddels eraan gewend dat mensen weinig verstand hebben van atletiek en alleen maar hysterisch juichen bij een OS. Ook commentators bij atletiek begrijpen er soms weinig van(disclaimer: ik weet er ook nog veel te weinig van, maar verdiep me er iig in)
Sifan was viesdikquote:Sifan Hassan moest tien kilo afvallen: ’Het is echt belangrijk om gezond te eten’
Sifan Hassan is nu wel weer in vorm, zegt ze twee dagen voor de start van de marathon in Londen. Maar ze moest van ver komen. Na het olympisch goud in Parijs nam ze vier maanden vakantie waarin ze niet gezond at en tien kilo aankwam. Na noeste trainingsarbeid in Kenia zijn die er inmiddels weer af.
Ze is op deze vrijdagmiddag vrolijk - en een spraakwaterval - als altijd. Al heeft ze geen idee wat de vijfde marathon uit haar loopbaan haar zondag zal brengen. „Dat is heel moeilijk om te zeggen. Ik heb een bijzondere voorbereiding achter de rug, ben nu best goed in vorm, maar weet niet hoe goed de anderen zijn. Ik kan niet zeggen dat ik ga winnen. Ik heb ook geen tijd in mijn hoofd. De marathon zelf – de afstand - is mijn grote concurrent. Als ik na 37 kilometer nog in de groep zit, moet ik maar kijken wat ik kan doen.”
"Gewoon even andere dingen doen dan atleten doen"
Anders dan na haar succesvolle olympische missie in Tokio (2021) besloot ze haar na buitenaardse prestatie in olympisch Parijs (vorig jaar) echt afstand te nemen van de sport. „Na Tokio wilde ik te snel weer te veel. Dat was niet goed. Na Parijs ging de focus voor honderd procent op vieren en gelukkig zijn. Gewoon even andere dingen doen dan atleten doen. Altijd was ik erg gedisciplineerd, maar in die maanden even niet. Ik eet altijd gezond, maar dat heb ik toen even niet gedaan. Daardoor werd ik tien kilo zwaarder. Ik woog net zoveel als toen ik achttien was en serieus met hardlopen begon.”
Heerlijke koffieceremonies
Ze besloot niet in Ethiopië, tussen allemaal vrienden en familieleden, haar trainingen weer op te pakken. „Het is leuk daar en die koffieceremonies zijn heerlijk. Maar ik moest daar weg voor de focus. In Kenia ken ik niemand en dacht ik te kunnen leven als een monnik.”
Dat lukte, al werd ze ook in dit land veel herkend en toegeroepen. „Ik hoorde vaker ’Sifan’ roepen. En ook telkens ’How are you’? Leuk, maar ook best lastig. Dat zal allemaal wel met Parijs te maken hebben. De marathon en sluitingsceremonie hebben ze daar in Kenia ook gezien.”
Nu is ze dus terug in Londen, de stad waar haar marathonsucces precies twee jaar geleden begon. Bij haar debuut won Hassan, na allerlei tegenslag onderweg. „Als ik eraan terug denk, word ik weer zenuwachtig. Ik moest toen voor de race al overgeven, had pijn onderweg, zei steeds tegen mezelf dat ik dom was en liep bijna tegen een motor. Van het hele parcours weet ik niks meer. Maar het moment van de finish nog wel. Dat was het allermooiste moment.”
Wie is de rivale van Sifan Hassan?
Volgens Hassan is het jammer dat Ruth Chepngetich, de wereldrecordhouder uit Kenia, heeft afgezegd en dus zondag niet in Londen aan de start zal verschijnen. Tigst Assefa, de Ethiopische die eerder het wereldrecord in handen had, is wel van de partij. Dat is de atlete die Hassan achter zich liet tijdens de zinderende eindsprint van de olympische marathon in Parijs. Assefa diende protest in omdat ze geduwd zou zijn, maar dat werd niet toegewezen.
Hassan zat vrijdagmiddag naast deze concurrente tijdens een internationale persconferentie in Londen. En vertelt lachend wat Assefa daar beweerde: „Ze zei dat ze beter in vorm is dan toen ze haar wereldrecord liep. We zullen het zien”
Wereldrecord deelnemers of tijd?quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:17 schreef Zipportal het volgende:
Marathon Londen mikt op wereldrecord met 56.000 deelnemers
https://www.rtl.nl/nieuws(...)met-56000-deelnemers
Bekijk deze YouTube-video
Als die over een paar weken ineens wel onder de 4 minuten loopt op de mijl dan mogen ze die stalen wel 100 jaar invriezen.quote:Op zaterdag 26 april 2025 14:21 schreef wimderon het volgende:
Fees kan het WR op de 1000 meter niet eens verbreken, flopshow.
Bij de mannen doen er doorgaans ook niet heel veel meer mee in het topveld, alleen is Londen een marathon waarbij de elitevrouwen los starten en dus zie je wat sneller dat het een klein veld isquote:Op zondag 27 april 2025 10:06 schreef Zorro het volgende:
Ik kijk dit niet zo vaak buiten OS en zo, maar doen er altijd zo weinig mee bij de vrouwen?
Omdat dit enkel de vrouwen 'profs' zijn. Zijn ook diverse marathons in deze periode, waardoor deelnemers ook gesplitst zijn over de wedstrijdenquote:Op zondag 27 april 2025 10:06 schreef Zorro het volgende:
Ik kijk dit niet zo vaak buiten OS en zo, maar doen er altijd zo weinig mee bij de vrouwen?
Ik had altijd het idee dat er bij OS een heel stuk grotere groep is dus dat splitsen zal zeker een van de redenen zijn dan.quote:Op zondag 27 april 2025 10:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Omdat dit enkel de vrouwen 'profs' zijn. Zijn ook diverse marathons in deze periode, waardoor deelnemers ook gesplitst zijn over de wedstrijden
Daar doen ook altijd atleten mee die niet eens finishenquote:Op zondag 27 april 2025 10:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik had altijd het idee dat er bij OS een heel stuk grotere groep is dus dat splitsen zal zeker een van de redenen zijn dan.
Hier ookquote:Op zondag 27 april 2025 10:10 schreef StephanL het volgende:
[..]
Daar doen ook altijd atleten mee die niet eens finishen
Als je dat denkt heb je er geen verstand vanquote:
Ik neem aan dat de NOS gewoon een racefeed heeft zonder de BBC interviews.quote:Op zondag 27 april 2025 10:14 schreef Zipportal het volgende:
Hopelijk is de regie beter dan vorig jaar. Amper beelden alleen maar interview troep en mindere goden.
Ik stoor me er al een beetje aan dat we steeds die rolstoelers tussendoor zienquote:Op zondag 27 april 2025 10:14 schreef Zipportal het volgende:
Hopelijk is de regie beter dan vorig jaar. Amper beelden alleen maar interview troep en mindere goden.
Op Eurosport/HBO ook nog geen enkel interview gezien.quote:Op zondag 27 april 2025 10:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de NOS gewoon een racefeed heeft zonder de BBC interviews.
Daar ben ik juist wel blij mee (er gebeurt bij de lopers verder toch ook nog niks nu), alleen jammer dat Aline Rocha er alweer vrij snel af moestquote:Op zondag 27 april 2025 10:16 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Ik stoor me er al een beetje aan dat we steeds die rolstoelers tussendoor zien
Winst dus praktisch binnen.quote:
Ze liep net al weer op achterstand na het water drinken, winst kun je al opschrijven dus ja.quote:
Ze moet nog even stoppen om wat te rekken en stretchen zodat we het zeker weten.quote:Op zondag 27 april 2025 10:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze liep net al weer op achterstand na het water drinken, winst kun je al opschrijven dus ja.
Dat is nog wel een leuke challenge voor Hassan.quote:Op zondag 27 april 2025 10:36 schreef Felagund het volgende:
Je moet niet vallen in de eerste kilometer, dan verlies je zo een paar duizend plaatsen.
Enorm hinderlijke onderbreking, waar helaas niet meer onderuit te komen valt omdat er anders allerlei mensen boos worden.quote:Op zondag 27 april 2025 10:16 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Ik stoor me er al een beetje aan dat we steeds die rolstoelers tussendoor zien
Ziedend.quote:Op zondag 27 april 2025 10:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Enorm hinderlijke onderbreking, waar helaas niet meer onderuit te komen valt omdat er anders allerlei mensen boos worden.
Misschien een idee om mensen die niet kunnen fietsen met een rally auto bij de Tour de France de etappes te laten doen? Als dit kan, dan kan dat ook.quote:Op zondag 27 april 2025 10:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Enorm hinderlijke onderbreking, waar helaas niet meer onderuit te komen valt omdat er anders allerlei mensen boos worden.
Bij de Giro heb je de Giro-e waarvan je iedere dag de finish ziet.quote:Op zondag 27 april 2025 10:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Misschien een idee om mensen die niet kunnen fietsen met een rally auto bij de Tour de France de etappes te laten doen? Als dit kan, dan kan dat ook.
En wat dan meer een soort showtje is.quote:Op zondag 27 april 2025 10:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Bij de Giro heb je de Giro-e waarvan je iedere dag de finish ziet.
Dat is het punt, dat is nog steeds fietsen.quote:Op zondag 27 april 2025 10:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat doen ze volgens mij alleen nog maar zodat Karsten in een willekeurige te dikke persoon een oud wielrenner denkt te kunnen herkennen.quote:Op zondag 27 april 2025 10:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
We schakelen terug van de rolstoelrommel naar de vrouwen waar Hassan opeens op een stuk groter gat zit.quote:Op zondag 27 april 2025 10:39 schreef heywoodu het volgende:
Even een minuut wheelers in beeld, mogelijk missen we nu dat de linker pacer nu rechts loopt en andersom. Ach nee.
Lekker in het zog van de rolstoelatleet en de motor.quote:
Zijn transponder doet het niet.quote:
Wheelen wordt ook gewoon als 'looponderdeel' gezien.quote:Op zondag 27 april 2025 10:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is het punt, dat is nog steeds fietsen.
De vrouwen moeten nog finishen!quote:
En dat is dus waar ik het mee oneens ben.quote:Op zondag 27 april 2025 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wheelen wordt ook gewoon als 'looponderdeel' gezien.
Die was me nog niet opgevallenquote:Op zondag 27 april 2025 11:25 schreef wimderon het volgende:
Zelfs op Eurosport valt er niet aan het onvermijdelijke te ontkomen.
[ afbeelding ]
Nu een interview met Platquote:Op zondag 27 april 2025 11:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die was me nog niet opgevallen
Wachtend op Sifan en Abdi.
Ook einde tijdperk hazen bij de mannen.quote:
2:03-koers, tegenwoordig niet meer zo hard inderdaad.quote:Op zondag 27 april 2025 11:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Mannen gaan niet hard, dat is in het voordeel van Abdi.
Had je 5 jaar geleden moeten zeggenquote:Op zondag 27 april 2025 11:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
2:03-koers, tegenwoordig niet meer zo hard inderdaad.
Ik ga voor Tolaquote:Op zondag 27 april 2025 11:39 schreef littlemindy het volgende:
Bij de mannen zet ik mijn geld op Kipchoge
Daar lijkt het op.quote:
En ze missen ook de beslissing bij de vrouwenquote:Op zondag 27 april 2025 12:07 schreef wimderon het volgende:
Hoe kun je dit nou gemist hebben als regie
Daarna ook mooi even de beslissing bij de vrouwen gemist.quote:Op zondag 27 april 2025 12:07 schreef wimderon het volgende:
Hoe kun je dit nou gemist hebben als regie
Dat gat is meteen ook al enormquote:Op zondag 27 april 2025 12:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daarna ook mooi even de beslissing bij de vrouwen gemist.
Sawe deed dit bijna hetzelfde.quote:Op zondag 27 april 2025 12:13 schreef Faraday01 het volgende:
25 seconden sneller in een mijl, versnellinkje
Hij wordt als derde gegeven!quote:
2:05 zonder benen, ik doe het hem niet naquote:Op zondag 27 april 2025 12:40 schreef Marcoss het volgende:
De stijl heeft Kipchoge nog steeds, de benen niet meer
13:56 tussen 30-35, 28:16 tussen 30-40.quote:
4squote:
Stekelenburg?quote:
Sinds vandaag volgens mij.quote:
En dan gewoon ff debuteren met 2:11, yeetje. Serieuze shit.quote:
Mja Kiplimo debuteert met 2.03quote:Op zondag 27 april 2025 12:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan gewoon ff debuteren met 2:11, yeetje. Serieuze shit.
Ja ok, maar debuteren vanuit een sport waar je ook twee andere sporten moet trainen en dan starten met 2:11 vind ik best bijzonderquote:
Ja degene die hem interviewde (wist niet wie het was)quote:
Stekelenburg is een parodie op een verslaggever.quote:Op zondag 27 april 2025 12:50 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Ja degene die hem interviewde (wist niet wie het was)
Tegen hem zeggen dat hij 3e is terwijl daar nog naar gekeken wordt
Blijven doorvragen terwijl die man zichtbaar emotioneel is
Zeggen dat 4e toch ook wel goed is binnen een minuut nadat hij dat nieuws gehoord heeft
Echt, hoeveel fouten kun je maken
Dan ga je maar kijken bij de BBC, service he!quote:Op zondag 27 april 2025 12:54 schreef DeeBee het volgende:
SCHOOLKRANTED
Al die figuren staan er alleen maar voor zichzelf en met nul interesse voor de sport. Als het vlaggetje niet mee zou doen dan hadden we niks gezien van deze marathon bij de NOS, treurige troep.
Dat mag. Ik vind dat weldegelijk te vergelijken, want dit is voor iemand die niet kan lopen en altijd in een rolstoel zit de standaard manier van voortbewegen.quote:Op zondag 27 april 2025 11:24 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dat is dus waar ik het mee oneens ben.
quote:5K
14:14 Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
14:24 Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
14:24 Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
14:25 Sabastian Sawe (London 2025)
14:26 Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
14:28 Sisay Lemma (Valencia 2023)
14:30 Kelvin Kiptum (London 2023)
14:32 Sabastian Sawe (Valencia 2024)
14:40 Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
10K
28:23 (14:09) Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
28:42 (14:16) Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
28:53 (14:29) Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
28:56 (14:28) Sisay Lemma (Valencia 2023)
28:57 (14:32) Sabastian Sawe (London 2025)
29:01 (14:37) Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
29:04 (14:32) Sabastian Sawe (Valencia 2024)
29:12 (14:42) Kelvin Kiptum (London 2023)
29:16 (14:36) Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
15K
42:33 (14:10) Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
43:04 (14:08) Sisay Lemma (Valencia 2023)
43:09 (14:27) Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
43:29 (14:36) Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
43:36 (14:39) Sabastian Sawe (London 2025)
43:38 (14:37) Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
43:40 (14:36) Sabastian Sawe (Valencia 2024)
43:51 (14:39) Kelvin Kiptum (London 2023)
43:54 (14:38) Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
21.1K
59:51 (17:18) Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
1:00:35 (17:31) Sisay Lemma (Valencia 2023)
1:00:48 (17:39) Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
1:01:05 (17:36) Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
1:01:06 (17:28) Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
1:01:18 (17:38) Sabastian Sawe (Valencia 2024)
1:01:30 (17:54) Sabastian Sawe (London 2025)
1:01:38 (17:44) Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
1:01:40 (17:49) Kelvin Kiptum (London 2023)
25K
1:11:08 (11:17) Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
1:11:53 (11:18) Sisay Lemma (Valencia 2023)
1:12:04 (11:16) Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
1:12:24 (11:18) Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
1:12:30 (11:25) Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
1:12:46 (11:28) Sabastian Sawe (Valencia 2024)
1:12:53 (11:13) Kelvin Kiptum (London 2023)
1:13:00 (11:30) Sabastian Sawe (London 2025)
1:13:07 (11:29) Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
30K
1:25:40 (14:32) Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
1:26:05 (14:12) Sisay Lemma (Valencia 2023)
1:26:31 (14:27) Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
1:26:45 (14:21) Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
1:26:55 (14:25) Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
1:27:22 (14:36) Sabastian Sawe (Valencia 2024)
1:27:23 (14:30) Kelvin Kiptum (London 2023)
1:27:33 (14:26) Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
1:27:47 (14:47) Sabastian Sawe (London 2025)
35K
1:40:10 (14:30) Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
1:40:22 (13:51) Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
1:40:41 (14:36) Sisay Lemma (Valencia 2023)
1:41:04 (14:19) Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
1:41:12 (13:49) Kelvin Kiptum (London 2023)
1:41:15 (14:20) Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
1:41:33 (14:00) Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
1:41:43 (13:56) Sabastian Sawe (London 2025)
1:41:43 (14:27) Sabastian Sawe (Valencia 2024)
40K
1:54:23 (14:01) Kelvin Kiptum (Chicago 2023)
1:54:53 (14:43) Eliud Kipchoge (Berlin 2022)
1:55:12 (14:31) Sisay Lemma (Valencia 2023)
1:55:13 (14:01) Kelvin Kiptum (London 2023)
1:55:30 (14:15) Kenenisa Bekele (Berlin 2019)
1:55:32 (14:28) Eliud Kipchoge (Berlin 2018)
1:55:38 (14:05) Kelvin Kiptum (Valencia 2022)
1:55:52 (14:06) Sabastian Sawe (Valencia 2024)
1:56:03 (14:20) Sabastian Sawe (London 2025)
🏁
2:00:35 (6:12) Kelvin Kiptum (Ken, Nike, Chicago 2023)
2:01:09 (6:16) Eliud Kipchoge (Ken, Nike, Berlin 2022)
2:01:25 (6:12) Kelvin Kiptum (Ken, Nike, London 2023)
2:01:39 (6:07) Eliud Kipchoge (Ken, Nike, Berlin 2018)
2:01:41 (6:11) Kenenisa Bekele (Eth, Nike, Berlin 2019)
2:01:48 (6:36) Sisay Lemma (Eth, adidas, Valencia 2023)
2:01:53 (6:15) Kelvin Kiptum (Ken, Nike, Valencia 2022)
2:02:05 (6:13) Sabastian Sawe (Ken, adidas, Valencia 2024)
2:02:27 (6:24) Sabastian Sawe (Ken, adidas, London 2025)
Met de trampolines aan de voeten tegenwoordig is de stap veel gemakkelijker te maken van de kortere afstanden/baan naar de marathon.quote:Op zondag 27 april 2025 13:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nette tijd voor Eilish McColgan ook: 02:24:25, 8e plaats (voornamelijk 10 km loopster, 1e marathon)
quote:Die nieuwsgierigheid drijft haar coach Tim Rowberry weleens tot wanhoop. "We kwamen deze week toevallig wat mensen tegen die afgelopen maandag de marathon van Boston hadden gelopen en zondag ook startten in Londen", zegt hij. "Sifan vond dat heel interessant. Dat is niet geweldig."
Kies een land uit waar het via YouTube te kijken is en doe alsof je uit dat land komtquote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:00 schreef Hanca het volgende:
Ik erger me hier al een paar jaar aan, nu eindelijk maar eens vragen: is er een optie om in Nederland de Diamond League te volgen, buiten Ziggo om?
Ik heb geen tv aanbieder en dus ook geen mogelijkheid een Ziggo abonnement af te sluiten (een online-only abonnement had ik best willen afsluiten).
VPN dus de enige optie?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kies een land uit waar het via YouTube te kijken is en doe alsof je uit dat land komt
https://www.diamondleague.com/where-to-watch/
Afghanistan, Albanië, Brazilië sowieso, ongetwijfeld nog veel meer.
Kan dat (online kijken) niet met Ziggo Go of de Ziggo sport totaal app?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:00 schreef Hanca het volgende:
Ik erger me hier al een paar jaar aan, nu eindelijk maar eens vragen: is er een optie om in Nederland de Diamond League te volgen, buiten Ziggo om?
Ik heb geen tv aanbieder en dus ook geen mogelijkheid een Ziggo abonnement af te sluiten (een online-only abonnement had ik best willen afsluiten).
Nee, je kunt ziggo sport alleen afsluiten via je tv aanbieder. Ik kijk tv via NL Ziet en HBO Max, heb dus geen tv aanbieder.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Kan dat (online kijken) niet met Ziggo Go of de Ziggo sport totaal app?
Ik denk dat er voor Nederland geen legale betaalde optie is buiten Ziggo. Nou heb ik Ziggo, dus heb ik me daar ook niet écht in verdiept en kan ik het natuurlijk fout hebben, maar ik zou vooralsnog op een VPN gokken ja.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
VPN dus de enige optie?
Hmmm, ik zou toch graag een legale desnoods betaalde optie hebben, maar die is er dus niet.
Edit: of is op die site op zo'n land klikken voldoende?
Blijft jammer dat Eurosport het niet heeft, met natuurlijk bij Eurosport ook goed commentaar. Eurosport heeft wel die Grand Slam zag ik, maar meestal vind ik de loopnummers juist hinderlijke onderbrekingen van de technische nummers (die ik dan maar verder kijk via Eurovision, maar ook daar geen Diamond League).quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk dat er voor Nederland geen legale betaalde optie is buiten Ziggo. Nou heb ik Ziggo, dus heb ik me daar ook niet écht in verdiept en kan ik het natuurlijk fout hebben, maar ik zou vooralsnog op een VPN gokken ja.
Ze hebben blijkbaar dat losse Ziggo Sport Go pakket afgeschaft. Balen!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, je kunt ziggo sport alleen afsluiten via je tv aanbieder. Ik kijk tv via NL Ziet en HBO Max, heb dus geen tv aanbieder.
Thanksquote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:07 schreef superniger het volgende:
Crimineel Ghafoor nu bij Carrie op NPO1.
Crimineel Kerley weer opgepaktquote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:07 schreef superniger het volgende:
Crimineel Ghafoor nu bij Carrie op NPO1.
Stilte na de storm voor Bram Peters, hoofdcoach in België: ‘Was shitzooi, maar wel mijn shitzooi’quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:46 schreef Marcoss het volgende:
Pa Borlee is ziedend over de Hollanders
https://www.hln.be/sport/(...)dictactuur~aacbdefe/
quote:Met de World Relays in aantocht wacht Bram Peters zijn eerste grote meetmoment in dienst van de Belgen. De 33-jarige voormalig bondscoach van Nederland trok in september naar de zuiderburen, waar niet alle coaches blij waren met zijn komst. De hoofdcoach estafette en sprint ging in België van ‘geen warm welkom’ in het najaar naar ‘een stijgende lijn’ in het voorjaar. Een reflectie met Peters, woonachtig in Gent, die nooit spijt had van zijn plan.
Hoe is Atletiek Vlaanderen in het voorjaar van 2024 bij jou terecht gekomen?
‘Het eerste gesprek met Rutger Smith (topsportcoördinator bij Atletiek Vlaanderen en voormalig Nederlands werper, red.) vond plaats tijdens de World Relays begin mei. Toen hoorde ik dat hij op zoek was naar een nieuwe hoofdcoach voor de 4×400 meter in België, aangezien de voormalige coach van het mannenteam 4×400 meter had aangegeven te stoppen. Ik was één van de kandidaten voor die functie. Na vijf jaar in Nederland op het allerhoogste niveau te hebben gewerkt, vond ik de stap naar België een logische.’
Waarom?
‘Onze thuisbasis in Gent ligt dicht bij huis, je spreekt dezelfde taal en het mogen coachen van België is geen degradatie op Nederland: de Belgen doen het erg goed qua atletiek. Het was wel moeilijk dat ik de beslissing weken voor mezelf moest houden. Het plan was na de Olympische Spelen pas aan de Nederlandse atleten te vertellen dat ik zou vertrekken.’
Je zei dat het nieuws over je vertrek naar België bij de EK atletiek in Rome in juni al rondging bij de pers. Vertel.
‘Vooral de Belgische pers kreeg er weet van. Aangezien veel Nederlandse atleten omgaan met Belgische atleten moest ik vrij noodgedwongen TeamNL inlichten. Gelukkig viel het, vier weken voor de Spelen, goed binnen de groep. Vanaf 15 september, toen ik officieel begon bij Atletiek Vlaanderen, is er best wat rumoer ontstaan. Van de atleten zelf heb ik heel weinig kritiek gehad. Die hebben zich nooit negatief uitgelaten in kennismakingsgesprekken.’
Commotie rond Rutger Smith en Bram Peters
5 juli 2024, een maand nadat het gerucht al rondging in de Belgische atletiekselectie, werd officieel bekend dat Bram Peters per september aan de slag gaat bij Atletiek Vlaanderen. Vanuit Gent opereert hij als hoofdcoach sprint/horden (Vlaanderen) en estafette (België). 15 september, een dag na de finale van de Diamond League, begon Peters officieel bij Atletiek Vlaanderen. Op 25 oktober kregen topsportcoördinator Rutger Smith en Peters middels een open brief de volle laag. Onder andere coaches Jacques Borlée, Tia Hellebaut en Michael Van der Plaetsen eisten ontslag van Peters, toen nog geen 1,5 maand in functie. Er is sprake van machtsmisbruik, stellen de Belgische coaches, rondom de poging van Smith en Peters om de Vlaamse atletiek te centraliseren in Gent, waar een indoor- en outdoorbaan en andere trainingsmogelijkheden te vinden zijn. ‘Ik was de druppel die de emmer deed overlopen’, ziet Peters nu. In februari dit jaar klinkt zijn reactie voor het eerst in de media.
Waar ging die rumoer vooral over?
‘Rondom mijn positie als estafettecoach. Maar misschien nog meer de centralisatieplannen van Atletiek Vlaanderen in Gent. En daaromheen de communicatie van de federatie die niet goed verliep. De grootste reden is de communicatie. Ik heb mezelf daarin rustig op de achtergrond gehouden. Ik heb me gefocust op dat waar ik wel invloed op had: de nieuwe estafettestructurering opstarten in België. Langzaam, maar zeker won ik vertrouwen van de mensen om mij heen. Gelukkig zit daar een grote stijgende lijn in. We zijn er nog niet, maar het gaat de goede kant op.’
Jouw reactie verscheen pas op 26 februari voor het eerst in de media, bij het het Nieuwsblad.
‘Ik had maanden zoiets: ik wil uit die commotie blijven. Ik wilde mijn woord niet in de media vertellen. Eerst moet de storm gaan liggen, dacht ik. Nu zijn we wel zover.’
Atletiek Vlaanderen en Ligue Belge Francophone d’Athlétisme
Bij Europese en mondiale kampioenschappen is België natuurlijk één ploeg. Door het bestaan van de deelstaten Vlaanderen en Wallonië bestaan er ook twee organisaties in de Belgische atletiek: Atletiek Vlaanderen – voorheen Vlaamse Atletiekliga – (VAL) en Ligue Belge Francophone d’Athlétisme (LBFA). De Nederlandstalige (Vlaanderen en Brussel) en Franstalige organisatie (Wallonië en Brussel) hebben een eigen bestuur, met eigen administratie en competities. VAL en LBFA zetelen allebei naast het Koning Boudewijnstadion in Brussel. Op internationaal vlak zijn beide federaties verenigd in Belgian Athletics, dat onder andere de selectie voor toernooien bepaalt.
Bij de hoofdcoaches van Atletiek Vlaanderen voelde jij gewoon vertrouwen?
‘Zij hebben niet zozeer uitspraken gedaan. De Nederlandstalige federatiecoaches bij Atletiek Vlaanderen zijn denk ik wel blij dat ik er ben. Dan spreek ik bijvoorbeeld over sprintcoach Bart Bennema en 4×100-metercoach Lieve van Mechelen. Ik ben hoofdcoach estafette in België en hoofdcoach sprint in Vlaanderen en in Gent (Vlaanderen) willen we centralisatie opzetten, zoals dat in Nederland op nationaal sportcentrum Papendal wordt gedaan. Ik zet me grotendeels in voor de 4×400 meter mannen en werk samen met drie andere nationale coaches, maar ben overkoepelend in functie. In België werken meer estafettecoaches dan in Nederland.’
Heb je sinds je start in België in september spijt gehad van je keuze hoofdcoach te worden?
‘Helemaal niet. Die vraag heb ik meerdere keren gehad. Ik vond het echt tijd voor een volgende start, al had ik natuurlijk een andere start gewenst. Het was zeker geen warm welkom. Het was een shitzooi, maar wel mijn shitzooi. Ik wilde absoluut die uitdaging volbrengen. Van nature ben ik stoïcijns.’
Heeft België eruit gehaald wat erin zat op de EK en WK indoor in maart?
‘Ik denk het wel, met zilver op de WK en zilver, zilver en brons op de EK. Nafissatou Thiam, Noor Vidts en Alexander Doom kwamen terug van blessures en hebben daardoor bewust het indoorseizoen laten schieten. Vorig jaar won België goud op de WK indoor met de 4×400 meter mannen, dus het brons op de EK indoor was niet helemaal waar we aanvankelijk op hadden gehoopt. Maar met het weer waar we als federatie inzaten, waar iedereen last van had, en zonder Alexander Doom, ben ik blij dat het nog eremetaal werd. In de breedte zijn we heel goed en outdoor hebben we hogere doelen.’
Met zes ploegen (4×100 meter mannen, vrouwen en mix & 4×400 meter mannen, vrouwen en mix) zitten jullie als Team België momenteel in het Chinese Guangzhou voor de World Relays. Wat vind je eigenlijk van die nieuwe 4×100 meter mix?
‘World Athletics blijft estafettes toevoegen. De gemengde 4×100 meter mix (vrouw – vrouw – man – man, red.) kan spectaculair zijn, al denk ik dat er veel wissels fout gaan komend weekend. Plus het is wél weer een belasting voor de atleten. Daar ben ik wel een beetje huiverig voor. Tegelijkertijd is het voor een klein land als België heel interessant en kan het belangrijk worden.’
Wanneer is het toernooi geslaagd voor jou?
‘We gaan voor vijf keer kwalificatie voor de wereldkampioenschappen! (De 4×100 meter mix is geen onderdeel op de WK, red.) Of we verder medailles winnen, dat maakt niet zoveel uit. Vervolgens werken we als Belgian Athletics al toe naar de WK in september. Vijf maanden focussen op de individuele onderdelen, zonder het inhaalwerk qua wedstrijden dat sinds de coronapandemie ontstond.’
Als we kijken naar de rest van het jaar… naar welke atletiekgevechten tussen België en Nederland mogen we uitkijken?
‘Op de mixed relay willen we het Nederland zo moeilijk mogelijk maken. Op de 4×400 meter zie ik de Nederlandse mannen steeds beter worden, dus dat kan ook een gevaarlijke strijd worden met België. Vooral die twee duels lijken me interessant. Verder denk ik dat we strijd op de middellange afstand mogen verwachten bij de FBK Games in Hengelo en Diamond League in Brussel.’
https://hardloopnetwerk.n(...)r-wel-mijn-shitzooi/
Selecties Hijgende Leopaarden WK Relays in China
https://www.instagram.com/atletiek.be/p/DIv6zxgIjnF/?img_index=1
Als je een scolarship hebt wel. Anders is het flink betalenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:59 schreef Remco het volgende:
Ik wou nog opgooien dat die het met misschien voor het geld deed maar als je in Amerika kan studeren lijkt mij dat de reden ook niet.
Ook hij mag mee bieden, zijn huidskleur is geen belemmering.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:43 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Snap dat het niet zijn probleem is maar ergens toch best lullig voor Bonevacia
Geen Tag Heuer, Longines, Breitling, Patek Philippe of Rolex tijdwaarneming?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:15 schreef DeeBee het volgende:
Geheel volgens traditie heeft de USA in de eerste heat het stokje laten vallen
Temu-troep voor starten en tijdwaarneming, nu al vertraagd
Wellicht dat ze het op tijd gooien ofzo? Apart ja.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:46 schreef DeeBee het volgende:
Nederland heeft wel een matige selectie, zijn ze op sommige estafettes al geplaatst?
Statement van Omallaquote:
quote:’Ik heb de reacties gezien rondom de veiling van mijn Olympische gouden medaille en wil graag een moment nemen om het Nederlandse publiek en de media rechtstreeks aan te spreken.
De Olympische Spelen, en die gouden medaille, zullen voor altijd een van de grootste prestaties in mijn sportcarrière blijven. De reis naar dat moment, de steun van het Nederlandse nationale team en de offers die ik onderweg heb gebracht, zijn iets wat ik de rest van mijn leven met me zal meedragen. De medaille is een symbool van alles waarvoor ik gewerkt heb, en het zal altijd een enorme betekenis voor mij hebben.
Echter, ik begrijp de negatieve reacties op mijn beslissing om de medaille te veilen, en ik wil graag eventuele misverstanden uit de weg ruimen. Het is nooit bedoeld als hebzucht of disrespect voor dat monumentale moment. Deze beslissing heeft te maken met iets veel persoonlijkers: het waarborgen van de toekomst en het welzijn van mijn familie en het ondersteunen van degenen die het nodig hebben.
Een groot deel van de opbrengst van de veiling zal gedoneerd worden aan het goede doel van mijn ouders, Child’s Destiny of Hope (CDHope), een organisatie die kinderen in Uganda helpt door middel van onderwijs en andere hulpbronnen die hen een betere toekomst bieden. Daarnaast zal de opbrengst worden gebruikt om voor mijn familie te zorgen. De worstelingen en offers die we hebben gemaakt om hier te komen, hebben me gevormd op manieren die veel mensen misschien niet zullen begrijpen. Deze medaille vertegenwoordigt veel meer dan alleen een persoonlijke en team prestatie; het is een symbool van alle mensen die me hebben geholpen op mijn pad.
Ik wil ook duidelijk maken dat mijn beslissing om de medaille te veilen absoluut niet te maken heeft met financiële problemen, noch met het verlangen om mezelf te verrijken. Mijn beslissing was nooit bedoeld om mezelf te verrijken; het ging erom voor de mensen van wie ik hou te zorgen en ervoor te zorgen dat zij zoveel mogelijk steun ontvangen. Desalniettemin snap ik dat mijn teamgenoten en begeleidende staf hierin teleurgesteld kunnen zijn.
Ik besef dat ik mijn bedoelingen duidelijker vooraf had moeten communiceren, en daarvoor bied ik mijn excuses aan, ook richting mijn teamgenoten. Dank aan iedereen die mij op deze reis heeft gesteund, en ik hoop dat je na verloop van tijd de diepere redenen achter deze beslissing kunt begrijpen. De gouden medaille zal altijd een symbool blijven van een onvergetelijke prestatie, maar de werkelijke waarde ligt in de ervaringen en de mensen die ik blijf eren en ondersteunen.’
In Uganda wel lijkt mijquote:
Kregen ze niet al 50k van World Athletics voor de gouden medaille?quote:
Met een Onlyfans had die ook meer kunnen ophalen. Had ik ook een betere optie gevonden dan het verkopen van je gouden medaille.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:28 schreef Szura het volgende:
Als bekende loper met zo’n verhaal had je met crowdfunding nu al meer opgehaald dan die luizige 20k voor een gouden medaille
Klopt al moeten estafette teams die delen, van het NOCNSF krijgen ze 11.000 pp voor een gouden medaille.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Kregen ze niet al 50k van World Athletics voor de gouden medaille?
[..]
quote:Op donderdag 15 mei 2025 13:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
Oef.... die zag ik niet aankomen..
[ x ]
Nou ja, als je die abs zietquote:Op donderdag 15 mei 2025 13:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
Oef.... die zag ik niet aankomen..
[ x ]
Die abs zijn in elk geval 100% zeker clean te krijgenquote:Op donderdag 15 mei 2025 14:26 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nou ja, als je die abs ziet
Tsja, er wordt in ieder geval getest in de atletiek, maar gezien de hoeveelheid die gepakt wordt kan je er wel vanuit gaan dat nagenoeg iedereen diep in het grijze gebied zit
18:00 hier dus, Ziggy is live.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:30 schreef DeeBee het volgende:
Vanavond om 20u Diamond Leaguer hier om de hoek in Kwataar
Nick Smidt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:19 schreef chufi het volgende:
Wie van de onze doen mee... ? Lieke zag ik al 3e worden maar er is nog iemand, schijnt
Ik vergiste mij, 18:00 juist ja.quote:
Burka verplicht?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:30 schreef DeeBee het volgende:
Vanavond om 20u Diamond Leaguer hier om de hoek in Kwataar
Dan hoop ik dat de 400 meter horden niet op het programma staat.quote:
https://www.hardloopnieuw(...)aar-meeting-in-nice/quote:Niels Laros en Stefan Nillessen gaan beide een langere afstand lopen dan gebruikelijk. Zij starten in Nice op de 5000 meter. De meeting Nikaia in Frankrijk is zaterdag 31 mei.
Het baanrecord in Nice is heel oud. In 1988 heeft Arturio Barrios 13.23.20 min. gelopen. Dat is ook ongeveer de beste tijd van Niels Laros op de baan en op de 5 kilometer op de weg. Er zijn veel loopnummers met o.a een 3000 meter steeple voor vrouwen en mannen. Dominic Lobalu uit Zwitserland is Europees kampioen op de 10.000 meter, maar hij kiest nu voor de 1500 meter. Er is ook een 600 meter. Op deze afstand zal 800 meter-loper Gabriel Tual het officieuze Franse record aanvallen.
Zin in!quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jeetje, Eurovisionsport gooit er zowaar de Hypo Meeting in dit weekend. Bij de heren echt wel een mooie startlijst, van de toppers missen alleen Rooth en Erm zo'n beetje (ook geen Roosen helaas). Bij de dames is het karig, wel benieuwd naar of Sulek het nog een beetje kan en of Hall de hoogvorm weer heeft, maar daar missen wel veel dames. Geen dames uit de lage landen behalve Dokter, geen Lazraq, geen Kunz, geen Weissenberg, geen Vaninnen die echt in vorm was indoor. Al is de damestop natuurlijk sowieso niet zo breed.
6.77! Ze neemt de tweede plek over van Dokter.quote:Op zondag 1 juni 2025 08:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kälin lijkt het prima te doen en zal zonder grote fouten bij ver wel ergens tussen 6600 en 6700 eindigen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |