SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Het grote KSC schema
quote:Op maandag 7 april 2025 12:01 schreef dud0r het volgende:
ATTENTIE ATTENTIE!!
Lieverds, bitches, ander gespuis en @:nattekat
21 juni vreetmeet in Ermelo bij Japas.
Menuuuuuuuuuuuutje
Waarom in Ermelo? Omdat we al in Amersfoort, Woerden, Utrecht en Scheveningen zijn geweest, dus nu eens aan de andere kant van het land. En hier zijn geen duinen waar ik vanaf gegooid kan wordenhahaatjes.
Aanmelden via pm bij mij, je hebt twee weken(tot 21 april) hiervoor daarna ga ik reserveren. We pakken het arrangement zonder drinken. 15p.p voor bier, fris en wijn erbij vind ik overdreven en dat omvat geen speciaalbiertjes of cocktails endezo's.
Wil je ergens anders eten? Helemaal prima dan regel je dat maar.
Kan je die dag niet? Heel jammer maar datum staat vast.
Deze post is goedgekeurd door mede FBB @:4everblackeyedWell, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
Sneeuw is waterdamp die de vloeibare fase overslaat en naar de vaste vorm gaatquote:Op zaterdag 12 april 2025 20:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nou ja, over het algemeen heeft ieder element toch maar 1 vorm per vorm.
naja niet echt... maar jij vindt het bijzonderquote:Op zaterdag 12 april 2025 20:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat maakt het wel bijzonder.
Oh ja, sorry, dat ik mijn mening als feit neerzette.quote:Op zaterdag 12 april 2025 20:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
naja niet echt... maar jij vindt het bijzonder
Ja moet je bij Nizzie wel duidelijk mee zijn, anders wordt ze boosquote:Op zaterdag 12 april 2025 20:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Oh ja, sorry, dat ik mijn mening als feit neerzette.
op LeE nietquote:Op zaterdag 12 april 2025 20:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja moet je bij Nizzie wel duidelijk mee zijn, anders wordt ze boos
Niet?quote:
nopequote:
Ik zie nu al een muur van wolken opdoemen vanuit het zuidenquote:Op zaterdag 12 april 2025 20:25 schreef Koen66 het volgende:
Het gaat zowaar echt regenen morgen lijkt het
Maar sneeuw is niet maar 1 molecuul H20 maar meerdere.quote:Op zaterdag 12 april 2025 20:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nou ja, over het algemeen heeft ieder element toch maar 1 vorm per vorm.
ow is dat altijd als het gaat regenen?quote:Op zaterdag 12 april 2025 20:28 schreef ieniminimuis het volgende:
Hier tussen 5 en 8 regen morgenvroeg. Misschien had ik de plantjes toch geen water hoeven te geven
De tuin schreeuwt er om.quote:Op zaterdag 12 april 2025 20:25 schreef Koen66 het volgende:
Het gaat zowaar echt regenen morgen lijkt het
Heb de tuin dinsdag en gisteren gedaanquote:Op zaterdag 12 april 2025 20:28 schreef ieniminimuis het volgende:
Hier tussen 5 en 8 regen morgenvroeg. Misschien had ik de plantjes toch geen water hoeven te geven
Niet gedegradeerd?quote:
Staat nog niet vast, maar we hebben wel deze hele belangrijke wedstrijd gewonnen. Nu is het duimen dat de hoge teams hun sportieve plicht doen.quote:
quote:Why did God make this magnificent looking bird sound like a squeak toy
Opgehouden met lezen na het woord godquote:Op zaterdag 12 april 2025 21:01 schreef mschol het volgende:
https://www.facebook.com/watch/?v=2911046659068900
[..]
snap ik maar het vat het wel goed samen..quote:Op zaterdag 12 april 2025 21:15 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Opgehouden met lezen na het woord god
en terechtquote:Op zaterdag 12 april 2025 21:50 schreef kwiwi het volgende:
Het is tuinierweer en ik zit gelijk weer helemaal onder de schrammen en blauwe plekken
Martquote:Op vrijdag 11 april 2025 22:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
OA![]()
.
Lang niet gezien.
Hoe is het nou?
Volgende week is er weer werk aan de winkelquote:Op zaterdag 12 april 2025 21:50 schreef kwiwi het volgende:
Het is tuinierweer en ik zit gelijk weer helemaal onder de schrammen en blauwe plekken
Wat gaat er gebeuren?quote:Op zaterdag 12 april 2025 22:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Volgende week is er weer werk aan de winkel
Vrienden hadden het plan om de klinkers hier uit de tuin te halen en gras te leggen. Maar denk dat we dat toch tot volgend jaar gaan schuiven.quote:
OAquote:Op zaterdag 12 april 2025 22:02 schreef OA het volgende:
[..]
Mart
Gaat goed hoor! Hoe is het met jou?
Amaquote:
quote:Op zaterdag 12 april 2025 22:32 schreef Nattekat het volgende:
En dan liggen we er alsnog uit
De godverdomme nummer 2 heeft het verneukt.
Dat is kutquote:Op zaterdag 12 april 2025 22:32 schreef Nattekat het volgende:
Koffiequote:Op zaterdag 12 april 2025 22:30 schreef DaMart het volgende:
[..]
OA.
Hier ook niks te klagen over hoe het gaat. Drink nog steeds geen koffie.
Wut.... *kijktquote:Op zaterdag 12 april 2025 22:02 schreef OA het volgende:
[..]
Mart
Gaat goed hoor! Hoe is het met jou?
niet meer vechten met de schapenquote:Op zaterdag 12 april 2025 21:50 schreef kwiwi het volgende:
opheffen die club.quote:Op zaterdag 12 april 2025 22:32 schreef Nattekat het volgende:
Nee, gewoon zin inquote:
Ja echt afkoelen doet het nog niet met die bewolking inderdaadquote:Op zaterdag 12 april 2025 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
helllleeeuw broeders en zusters in jullie slippers en dusters...
Nacht Etto is hier met nog meer romige chocomelodietjes voor die puntige knietjes...
Kruip of sofa, bank of stoel, de nacht wordt stomig heet en cooooooooolllll....
doorhakkenquote:Op zaterdag 12 april 2025 23:26 schreef Ama het volgende:
Ik erger mij aan twee kabels maar ik weet niet hoe ik dat ga oplossen.
Ah, wordt Helmond Sport kampioen?quote:Op zaterdag 12 april 2025 23:26 schreef Nattekat het volgende:
Oh, dat kan ook niet meer. Nee, het is klaar
Maar goed, seizoen wel top afgesloten.
De waterpolo vereniging uit Helmond is keurig 10e geworden.quote:Op zaterdag 12 april 2025 23:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, wordt Helmond Sport kampioen?
Kun je komend seizoen dus gezellig bij Etto op bezoekquote:Op zaterdag 12 april 2025 23:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De waterpolo vereniging uit Helmond is keurig 10e geworden.
Van 11.
In de klasse waar wij naartoe degraderen nu.
Ik denk niet dat we in die poule terecht komenquote:Op zaterdag 12 april 2025 23:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kun je komend seizoen dus gezellig bij Etto op bezoek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's weird being the same age as old people
☺smilies
Had je je tuinbroek niet aan?quote:Op zaterdag 12 april 2025 21:50 schreef kwiwi het volgende:
Tot wanneer blijf je in Japan?quote:Op zaterdag 12 april 2025 23:54 schreef bitterbal het volgende:
moggel![]()
vandaag gaan we naar kyoto met de shinkansen bullet train
The Shinkansen kiss!quote:Op zaterdag 12 april 2025 23:54 schreef bitterbal het volgende:
moggel![]()
quote:Op zaterdag 12 april 2025 23:54 schreef bitterbal het volgende:
moggel![]()
ja vind de prijzen tot nu toe wel mee vallen. Had bv eten veel duurder verwacht.quote:
quote:Op zondag 13 april 2025 00:41 schreef Budapestenaar het volgende:
Kijk dan hoe lief![]()
[ afbeelding ]
De Suzuki Lapin
Of ik rij ermee naar Nederlandquote:Op zondag 13 april 2025 00:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
stoppen er 1 in onze koffer voordat we gaan
Wie rijdt er?quote:Op zondag 13 april 2025 00:41 schreef Budapestenaar het volgende:
Kijk dan hoe lief![]()
[ afbeelding ]
De Suzuki Lapin
quote:Op zondag 13 april 2025 00:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Heb gisteren allemaal donuts gesnackt
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 13 april 2025 00:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Heb gisteren allemaal donuts gesnackt
[ afbeelding ]
Hey Karzaiquote:
Ik heb even koffie gedronken en ben maar weer in bed gaan liggen, er ik ook niet veel anders dat je kunt doen op dit tijdstip.quote:Op zondag 13 april 2025 06:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hey Karzai![]()
Mooi op tijd, maar je ligt zeker nog in je bed.
Lekker, ik kan dat niet eenmaal eruit is eruitquote:Op zondag 13 april 2025 06:26 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik heb even koffie gedronken en ben maar weer in bed gaan liggen, er ik ook niet veel anders dat je kunt doen op dit tijdstip.
Jij nog plannen vandaag?
Ah tis wel tijd voor wat verse plantjes, alles begint nu weer te groeien en te bloeienquote:Op zondag 13 april 2025 06:28 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Lekker, ik kan dat niet eenmaal eruit is eruit
Misschien, wil nog even naar intratuin
Maar of het gaat lukken vandaag is een tweede
Ga eigenlijk meer voor dingen voor binnen.quote:Op zondag 13 april 2025 06:30 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ah tis wel tijd voor wat verse plantjes, alles begint nu weer te groeien en te bloeien
Oh okay, ook leukquote:Op zondag 13 april 2025 06:31 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ga eigenlijk meer voor dingen voor binnen.
Nieuwe kussentjes en vaasjes of dergelijke
Ik heb net een nieuwe bank, totaal andere kleurquote:Op zondag 13 april 2025 06:34 schreef Karzai het volgende:
Ik ben voorlopig wel weer even klaar met spulletjes kopen.
even een geheel nieuwe inrichting, was ook wel nodig na die brandquote:Op zondag 13 april 2025 07:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik heb net een nieuwe bank, totaal andere kleur
Dan wil je ook even los gaaniets voor op tafel, andere kussentjes je kent het wel
Ja alleen nu heb ik een ander probleem 'quote:Op zondag 13 april 2025 07:06 schreef Karzai het volgende:
[..]
even een geheel nieuwe inrichting, was ook wel nodig na die brand![]()
is het nu weer been beetje op orde?
Altijd goed om nieuwe bank uit te kiezen.quote:Op zondag 13 april 2025 07:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja alleen nu heb ik een ander probleem '
Heb zowel in het voor als achterraam een thermische breuk in de ramen zitten
Zaterdat knapte 1 raam, zondag het tweede raam
Volgens de man die het raam kwam opmeten kwam dat door de nieuwe plise gordijnen die er vanaf september hangen.
Bank hoefde trouwens door de brand niet vervangen te worden. Het zat niet meer oke voor dat lijf van mij![]()
En ze komen dinsdag een nieuwe plank in het laminaat zetten ze hadden er een kapote tussen gelegd. Zit ook al te wachten vanaf 21 nov
Een krabpaal voor je kat dan?quote:Op zondag 13 april 2025 07:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Altijd goed om nieuwe bank uit te kiezen.
Ik ben op zoek naar eetkamerstoelen waar 1 van mijn katten niet aan krabt. Velvet zou een goede stof zijn, maar die wil ik eerst zien en voelen. Wat ik op internet zie qua kleuren al saaie bruin, beige en wit tinten.
Krabpalen heb ik genoeg. Het is slecht luisterende katten. Mijn andere kat snap principe van een krabpaal welquote:Op zondag 13 april 2025 07:28 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Een krabpaal voor je kat dan?
Vervelend dat ze aan je stoelen krabt
Mooi balen dan. Zo zonde als je je meubels kapot krabben.quote:Op zondag 13 april 2025 07:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Krabpalen heb ik genoeg. Het is slecht luisterende katten. Mijn andere kat snap principe van een krabpaal wel
De bank is Ektorp van Ikea en daar kan ik de hoes vervangen. Dat scheelt.quote:Op zondag 13 april 2025 07:32 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Mooi balen dan. Zo zonde als je je meubels kapot krabben.
Dat is wel handig, een grote onkostenpost anders als je steeds een nieuwe bank moet kopen.quote:Op zondag 13 april 2025 07:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De bank is Ektorp van Ikea en daar kan ik de hoes vervangen. Dat scheelt.
Normaal zal ik hem bij zijn nekvel pakken, maar ik mag de komende 3 weken niet waar te tillen.quote:Op zondag 13 april 2025 07:35 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is wel handig, een grote onkostenpost anders als je steeds een nieuwe bank moet kopen.
Zie zo netjes uit.quote:
Japanners zijn nette mensenquote:Op zondag 13 april 2025 07:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zie zo netjes uit.
Helaas kan dat bij NLse treinen niet.
Kan wel, als nederlanders een beetje netter zouden zijnquote:Op zondag 13 april 2025 07:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zie zo netjes uit.
Helaas kan dat bij NLse treinen niet.
Zwijnen zijn wequote:Op zondag 13 april 2025 07:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kan wel, als nederlanders een beetje netter zouden zijn
Dan moet je zeker uitkijken. Je vertilt je zoquote:Op zondag 13 april 2025 07:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Normaal zal ik hem bij zijn nekvel pakken, maar ik mag de komende 3 weken niet waar te tillen.
De kat weegt ongeveer 3,5 kilo.
Morguh Kwiwi, heb je de link binnen gekregen?quote:Op zondag 13 april 2025 07:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kan wel, als nederlanders een beetje netter zouden zijn
quote:Op zondag 13 april 2025 08:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Morguh Kwiwi, heb je de link binnen gekregen?
Van mij wel hoorquote:
quote:
In vergelijking met japanners wel jaquote:
Je zat met je lijf nog in vorige weekquote:
Dat is zo. Maar je merkt wel aan alles dat Japanners heel beleefd en netjes zijn.quote:Op zondag 13 april 2025 08:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In vergelijking met japanners wel jaMaar als het zo schoon is heb je zelf ook de neiging om het schoon te houden vind ik.
Toen heb ik langer uitgeslapen volgens mijquote:Op zondag 13 april 2025 08:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Je zat met je lijf nog in vorige week
Balen.quote:
Morguhquote:
quote:
Ik lees te veel kinderboeken, want in eerste instantie las ik "fee" als klein, vliegend persoon die je weer beter tovertquote:Op zondag 13 april 2025 08:23 schreef kwiwi het volgende:
Lees net dat ze hier een fee gaan invoeren als je naar de eerste hulp gaat, omdat teveel mensen met dingen naar daar gaan die ook bij een apotheek of huisarts behandeld hadden kunnen worden. Iedereen moet dan zo'n 55 euro zelf gaan betalen. Ik vind het wel prima, want als je op de eerste hulp zit te wachten en hoort met wat voor onzin mensen daar aan de balie komen
Mja valt wat voor te zeggen, snap de keuze wel om het aan te pakken maar weet niet of dit de juiste is. Krijgen de mensen die daadwerkelijk eerste hulp nodig hadden dat geld wel terug?quote:Op zondag 13 april 2025 08:23 schreef kwiwi het volgende:
Lees net dat ze hier een fee gaan invoeren als je naar de eerste hulp gaat, omdat teveel mensen met dingen naar daar gaan die ook bij een apotheek of huisarts behandeld hadden kunnen worden. Iedereen moet dan zo'n 55 euro zelf gaan betalen. Ik vind het wel prima, want als je op de eerste hulp zit te wachten en hoort met wat voor onzin mensen daar aan de balie komen
quote:Op zondag 13 april 2025 08:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik lees te veel kinderboeken, want in eerste instantie las ik "fee" als klein, vliegend persoon die je weer beter tovert.
Dan moet eerst wat doen aan de huisartsentekort doen.quote:Op zondag 13 april 2025 08:23 schreef kwiwi het volgende:
Ik ook.quote:Op zondag 13 april 2025 08:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik lees te veel kinderboeken, want in eerste instantie las ik "fee" als klein, vliegend persoon die je weer beter tovert.
Toeslagquote:Op zondag 13 april 2025 08:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]![]()
Ja zat nog te denken hoe dat in het nederlands heet maar kon er niet op komen
Zo te lezen niet. Maar hier betaal je altijd een deel zelf als je naar een arts gaat en dat krijg je niet vergoed. Dus op zich is het niet raar dat ze hetzelfde systeem invoeren bij de eerste hulp.quote:Op zondag 13 april 2025 08:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mja valt wat voor te zeggen, snap de keuze wel om het aan te pakken maar weet niet of dit de juiste is. Krijgen de mensen die daadwerkelijk eerste hulp nodig hadden dat geld wel terug?
Hier noemen we dat 'eigen risico'quote:Op zondag 13 april 2025 08:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo te lezen niet. Maar hier betaal je altijd een deel zelf als je naar een arts gaat en dat krijg je niet vergoed. Dus op zich is het niet raar dat ze hetzelfde systeem invoeren bij de eerste hulp.
Mensen zijn vaak ook ongeduldig. Hier in Eindhoven heb je dan ook nog eens flink wat expats die heel andere verwachtingen van behandelingen hebben.quote:Op zondag 13 april 2025 08:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo te lezen niet. Maar hier betaal je altijd een deel zelf als je naar een arts gaat en dat krijg je niet vergoed. Dus op zich is het niet raar dat ze hetzelfde systeem invoeren bij de eerste hulp.
Nee dat is nog wat anders. Hier heb je eigen risico, en 10% van elke behandeling (scans, huisartsbezoek etc.) moet je (ook) zelf betalen bovenop het eigen risico.quote:
Die worden gelijk boos omdat ze niet voor elk hoestje antibiotica krijgenquote:Op zondag 13 april 2025 08:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mensen zijn vaak ook ongeduldig. Hier in Eindhoven heb je dan ook nog eens flink wat expats die heel andere verwachtingen van behandelingen hebben.
Dat dus.quote:Op zondag 13 april 2025 08:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die worden gelijk boos omdat ze niet voor elk hoestje antibiotica krijgen
Hmm ja hier zijn steeds meer expats komen wonen de afgelopen jaren dus dat zou ook wel een deel van het probleem kunnen zijn. Zo was mijn vorige manager uit argentinië altijd boos dat je hier alleen paracetamol/ibuprofen krijgt en niet gelijk een paardenmiddelquote:Op zondag 13 april 2025 08:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mensen zijn vaak ook ongeduldig. Hier in Eindhoven heb je dan ook nog eens flink wat expats die heel andere verwachtingen van behandelingen hebben.
Zal de PVV straks hier ook wel invoeren. Eerst gingen ze eigen risico afschaffen en nu gaan we allemaal 200 euro extra betalenquote:Op zondag 13 april 2025 08:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee dat is nog wat anders. Hier heb je eigen risico, en 10% van elke behandeling (scans, huisartsbezoek etc.) moet je (ook) zelf betalen bovenop het eigen risico.
Ah ok, is ook wel een systeem waar je een dubbel gevoel bij krijgt, zeker als je chronisch ziek bent is het dan een permanente extra kostenpost die je dan juist waarschijnlijk minder goed kunt dragen.quote:Op zondag 13 april 2025 08:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee dat is nog wat anders. Hier heb je eigen risico, en 10% van elke behandeling (scans, huisartsbezoek etc.) moet je (ook) zelf betalen bovenop het eigen risico.
Ken ook expats die voor een verkoudheidje dan allerlei spul uit het buitenland meenemen dat in Europa niet beschikbaar is.quote:Op zondag 13 april 2025 08:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hmm ja hier zijn steeds meer expats komen wonen de afgelopen jaren dus dat zou ook wel een deel van het probleem kunnen zijn. Zo was mijn vorige manager uit argentinië altijd boos dat je hier alleen paracetamol/ibuprofen krijgt en niet gelijk een paardenmiddel
Dat is nog eens een mooie pirouettequote:Op zondag 13 april 2025 08:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zal de PVV straks hier ook wel invoeren. Eerst gingen ze eigen risico afschaffen en nu gaan we allemaal 200 euro extra betalen
Moet je maar niet chronisch ziek wordenquote:Op zondag 13 april 2025 08:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ah ok, is ook wel een systeem waar je een dubbel gevoel bij krijgt, zeker als je chronisch ziek bent is het dan een permanente extra kostenpost die je dan juist waarschijnlijk minder goed kunt dragen.
quote:Op zondag 13 april 2025 08:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ken ook expats die voor een verkoudheidje dan allerlei spul uit het buitenland meenemen dat in Europa niet beschikbaar is.
ja, wat onzinnig ookquote:Op zondag 13 april 2025 08:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zal de PVV straks hier ook wel invoeren. Eerst gingen ze eigen risico afschaffen en nu gaan we allemaal 200 euro extra betalen
Of daar een keus in hebt.quote:Op zondag 13 april 2025 08:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Moet je maar niet chronisch ziek worden
Dat klopt. Het hele systeem is zo opgezet dat je in principe betaalt voor wat je gebruikt, ook de zorg.quote:Op zondag 13 april 2025 08:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ah ok, is ook wel een systeem waar je een dubbel gevoel bij krijgt, zeker als je chronisch ziek bent is het dan een permanente extra kostenpost die je dan juist waarschijnlijk minder goed kunt dragen.
Amerikanen die helemaal verbaasd zijn dat je bij de Kruidvat niet gewoon een grootverpakking oxycodon uit het schap kunt pakkenquote:Op zondag 13 april 2025 08:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ken ook expats die voor een verkoudheidje dan allerlei spul uit het buitenland meenemen dat in Europa niet beschikbaar is.
quote:Op zondag 13 april 2025 08:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Moet je maar niet chronisch ziek worden
Ik vind dat echt zo'n enorm populistische bullshit van de PVV, en ook GLPvdA. ER bestaat voor een hele goede reden, ik betaal al genoeg mee aan de zorg die ik zelf niet gebruik.quote:Op zondag 13 april 2025 08:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Maar dat gaat van het eigen risico af, toch? Onderaan de streep blijft het dus gelijk, tenzij je nooit zorg nodig hebt.quote:Op zondag 13 april 2025 08:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
¤360 per jaar voor onbeperkt toegang tot één van de beste zorgsystemen ter wereld.quote:Op zondag 13 april 2025 08:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
385 euroquote:Op zondag 13 april 2025 08:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
¤360 per jaar voor onbeperkt toegang tot één van de beste zorgsystemen ter wereld.
Als je zorgtoeslag krijgt dan ga je er niet op achteruit. Als je gewoon Jan Modaal bent dan ga je er waarschijnlijk wel op achteruit.quote:Op zondag 13 april 2025 08:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar dat gaat van het eigen risico af, toch? Onderaan de streep blijft het dus gelijk, tenzij je nooit zorg nodig hebt.
Ik ben er doorgaans ook al snel doorheen. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik een deel van het vooruitbetaalde eigen risico van vorig jaar terugkreegquote:Op zondag 13 april 2025 08:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
385 euro![]()
Die heb ik dit jaar al in de eerste maand al op.
Hoe dan?quote:Op zondag 13 april 2025 08:49 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ben er doorgaans ook al snel doorheen. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik een deel van het vooruitbetaalde eigen risico van vorig jaar terugkreeg.
Nou ja dat kun je daar gelukkig ook niet zomaar uit het schap pakkenquote:Op zondag 13 april 2025 08:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Amerikanen die helemaal verbaasd zijn dat je bij de Kruidvat niet gewoon een grootverpakking oxycodon uit het schap kunt pakken
Prima toch? Rest van het jaar gratis. Ik vind dat echt zo'n rare uitspraak. Alsof je liever heel het jaar je 385¤ langzaam wil vullen.quote:Op zondag 13 april 2025 08:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
385 euro![]()
Die heb ik dit jaar al in de eerste maand al op.
De middenklasse mag de tering krijgen.quote:Op zondag 13 april 2025 08:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je zorgtoeslag krijgt dan ga je er niet op achteruit. Als je gewoon Jan Modaal bent dan ga je er waarschijnlijk wel op achteruit.
Ik krijg geen zorgtoeslag en mag de volle mep van het eigen risico betalen.quote:Op zondag 13 april 2025 08:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je zorgtoeslag krijgt dan ga je er niet op achteruit. Als je gewoon Jan Modaal bent dan ga je er waarschijnlijk wel op achteruit.
eigen risico werd gehalveerd ofzo toch? en dan 200 euro extra premie per jaar, dus voor pak em beet 190 euro minder ER betaal je 200 euroquote:Op zondag 13 april 2025 08:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar dat gaat van het eigen risico af, toch? Onderaan de streep blijft het dus gelijk, tenzij je nooit zorg nodig hebt.
Is altijd zo toch.. niet zo arm dat er niks te halen valt, en niet zo rijk dat lobbyen zin heeft.quote:Op zondag 13 april 2025 08:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De middenklasse mag de tering krijgen.
Geen 18 meer.quote:Op zondag 13 april 2025 08:50 schreef Haags het volgende:
Avondje uit in de stad. Heb een week nodig om bij te komen
je gaat 10 euro op achteruit op jaarbasis.quote:Op zondag 13 april 2025 08:50 schreef mschol het volgende:
[..]
eigen risico werd gehalveerd ofzo en dan 200 euro extra premie per jaar, dus voor pak em beet 190 euro minder ER betaal je 200 euro
#OpaHaagsOpStapquote:Op zondag 13 april 2025 08:50 schreef Haags het volgende:
Ouwequote:Op zondag 13 april 2025 08:50 schreef Haags het volgende:
Als je je ER daadwerkelijk vol maakt. Mensen als ik die nooit gebruik maken van de zorg of hooguit een paar tientjes gaan er enorm op achteruit. En ik ben daar best pissig over kan ik je verklappen.quote:Op zondag 13 april 2025 08:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
je gaat 10 euro op achteruit op jaarbasis.
Ik had het over het Zwitserse systeemquote:Op zondag 13 april 2025 08:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
¤360 per jaar voor onbeperkt toegang tot één van de beste zorgsystemen ter wereld.
Niet vragen waarom, gewoon cashenquote:Op zondag 13 april 2025 08:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat was ook mijn reactie toen ik het bericht van de zorgverzekeraar kreeg.
Waarom kan iedereen niet gewoon in Nederland wonen zodat alles overzichtelijk isquote:
Nee gewoon even een pharmacy binnenstappenquote:Op zondag 13 april 2025 08:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja dat kun je daar gelukkig ook niet zomaar uit het schap pakken
ik gewoon 200 euro op jaarbasis dan want ik kom eens per 10 jaar misschien eens aan mn eigen risicoquote:Op zondag 13 april 2025 08:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
je gaat 10 euro op achteruit op jaarbasis.
Oxycodon kun je daar toch alleen nog maar op dokter's recept krijgen?quote:Op zondag 13 april 2025 08:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee gewoon even een pharmacy binnenstappen
Neem een abbo’tje op youtube om een beetje te ontspannen.quote:Op zondag 13 april 2025 08:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je je ER daadwerkelijk vol maakt. Mensen als ik die nooit gebruik maken van de zorg of hooguit een paar tientjes gaan er enorm op achteruit. En ik ben daar best pissig over kan ik je verklappen.
Gewoon adblocker is gratis.quote:Op zondag 13 april 2025 08:55 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Neem een abbo’tje op youtube om een beetje te ontspannen.
Ik heb laatst "guided visualization" ontdekt, dat is echt lekker ontspannenquote:Op zondag 13 april 2025 08:55 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Neem een abbo’tje op youtube om een beetje te ontspannen.
Heb je al naar vacatures in Japan gekeken om te verhuizen?quote:Op zondag 13 april 2025 08:56 schreef Budapestenaar het volgende:
Beveiliger opent de deur, buigt en marcheert de coupé in
prive bodyguard ?quote:Op zondag 13 april 2025 08:56 schreef Budapestenaar het volgende:
Beveiliger opent de deur, buigt en marcheert de coupé in
Dit.quote:Op zondag 13 april 2025 08:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je je ER daadwerkelijk vol maakt. Mensen als ik die nooit gebruik maken van de zorg of hooguit een paar tientjes gaan er enorm op achteruit. En ik ben daar best pissig over kan ik je verklappen.
Kreeg gisteren een mail van Spotify dat ze aboprijs met 2 euro verhogenquote:Op zondag 13 april 2025 08:59 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, gebeurt niet vaak dat de prijs van een abonnement daalt.
Wat is dat?quote:Op zondag 13 april 2025 08:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb laatst "guided visualization" ontdekt, dat is echt lekker ontspannen
Ja, maar die krijg je daar net zo snel als dat je in Azië antibiotica krijgt. Plus oxycodon is ook gewoon een soort 'merknaam' voor goedkope drugs https://www.dea.gov/factsheets/fake-prescription-pillsquote:Op zondag 13 april 2025 08:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oxycodon kun je daar toch alleen nog maar op dokter's recept krijgen?
Alles wordt duurderquote:Op zondag 13 april 2025 08:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Kreeg gisteren een mail van Spotify dat ze aboprijs met 2 euro verhogen
quote:Op zondag 13 april 2025 08:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb je al naar vacatures in Japan gekeken om te verhuizen?
Als ik in september nog niet volledig werk, dan daalt mijn inkomen met 30%.quote:Op zondag 13 april 2025 09:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Alles wordt duurder![]()
Maar daar tegenover staat dat onze lonen meer stijgen, waardoor onze koopkracht stijgt, schijnbaar. Dat heb ik alleen nog niet gezien.
begin dit jaar zag ik dat wel, al is dat een eenmalig iets, ik kan nu vooral sparenquote:Op zondag 13 april 2025 09:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Alles wordt duurder![]()
Maar daar tegenover staat dat onze lonen meer stijgen, waardoor onze koopkracht stijgt, schijnbaar. Dat heb ik alleen nog niet gezien.
Ik ga maar op zoek naar een andere hostingprovider voor mijn websites. Die heeft de prijzen ook met 20 a 25% laten stijgen. In afgelopen 3 jaar ruim verdubbeld. Dat loopt qua kosten een beetje uit de hand voor wat hobbywebsites nu.quote:Op zondag 13 april 2025 08:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Kreeg gisteren een mail van Spotify dat ze aboprijs met 2 euro verhogen
Doen alsof ik Oeigoer ben.quote:Op zondag 13 april 2025 09:03 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Morgen heeft die afspraak bij immigratie om zich als vluchteling aan te melden
Had ik op spotify gevonden, dat iemand met zo'n rustige ontspannende stem je helpt met een landschap te visualiseren bijvoorbeeld. "You're standing on a mountain and only hear.. blabla".quote:
Daar word ik zo kriegelig van.quote:Op zondag 13 april 2025 09:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Had ik op spotify gevonden, dat iemand met zo'n rustige ontspannende stem je helpt met een landschap te visualiseren bijvoorbeeld. "You're standing on a mountain and only hear.. blabla".
Aah, net zoiets als een guided meditationquote:Op zondag 13 april 2025 09:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Had ik op spotify gevonden, dat iemand met zo'n rustige ontspannende stem je helpt met een landschap te visualiseren bijvoorbeeld. "You're standing on a mountain and only hear.. blabla".
Probeer ook dan het Live topic te mijdenquote:Op zondag 13 april 2025 09:06 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het nog best lang volgehouden om vrij van spoilers te blijven, maar ik weet nu wie er pole heeft terwijl ik nog in Q2 zit
quote:Op zondag 13 april 2025 09:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als ik in september nog niet volledig werk, dan daalt mijn inkomen met 30%.
David Coulthardquote:Op zondag 13 april 2025 09:06 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het nog best lang volgehouden om vrij van spoilers te blijven, maar ik weet nu wie er pole heeft terwijl ik nog in Q2 zit
Ik snap dat nooit.. als de lonen stijgen, stijgen alle prijzen ook en word je daar uiteindelijk toch niks beter van?quote:Op zondag 13 april 2025 09:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Alles wordt duurder![]()
Het was toch ook niet echt een verrassing.quote:Op zondag 13 april 2025 09:06 schreef Nattekat het volgende:
De managers krijgen er 10% bij en het werkvolk 2%, toch een gemiddelde stijging van 6%, dus iedereen rijkquote:Op zondag 13 april 2025 09:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Alles wordt duurder![]()
Het was de één of de anderquote:Op zondag 13 april 2025 09:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het was toch ook niet echt een verrassing.
Deflatie zou goed zijn. Want waarom zou alles alsmaar duurder moeten worden.quote:Op zondag 13 april 2025 09:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit.. als de lonen stijgen, stijgen alle prijzen ook en word je daar uiteindelijk toch niks beter van?Tenzij je loon meer stijgt dan de inflatie en de extra inkomstenbelasting.
Daar komt het niet eens vandaanquote:Op zondag 13 april 2025 09:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Probeer ook dan het Live topic te mijden
Ja, zoiets inderdaad en dan in het nieuws brenger dat de lonen harder zijn gestegen dan de prijzen.quote:Op zondag 13 april 2025 09:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De managers krijgen er 10% bij en het werkvolk 2%, toch een gemiddelde stijging van 6%, dus iedereen rijk
Ik had je zeker niet moeten mentionen voor de avond BBQquote:
Dat zou dan wel nieuws zijn als het daar zou gaan regenen.quote:Op zondag 13 april 2025 09:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was de één of de ander
Of het was spontaan gaan regenen.
Degenen die het het minst hard nodig hebben krijgen vaak het meeste erbijquote:Op zondag 13 april 2025 09:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, zoiets inderdaad en dan in het nieuws brenger dat de lonen harder zijn gestegen dan de prijzen.
Die had ik gisteren al gezienquote:Op zondag 13 april 2025 09:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik had je zeker niet moeten mentionen voor de avond BBQ
Alles om het hamsterrad te laten draaien.quote:Op zondag 13 april 2025 09:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit.. als de lonen stijgen, stijgen alle prijzen ook en word je daar uiteindelijk toch niks beter van?Tenzij je loon meer stijgt dan de inflatie en de extra inkomstenbelasting.
hier schijnt het zonnetje alweerquote:Op zondag 13 april 2025 09:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Regent het nou al of is het al voorbij? Ik hoor namelijk niks.
ze zijn allemaal zo achterlijk gestegen..quote:Op zondag 13 april 2025 09:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ga maar op zoek naar een andere hostingprovider voor mijn websites. Die heeft de prijzen ook met 20 a 25% laten stijgen. In afgelopen 3 jaar ruim verdubbeld. Dat loopt qua kosten een beetje uit de hand voor wat hobbywebsites nu.
Het heeft hier vannacht eventjes geregend maar dat is alweer bijna opgedroogd, volgens buienradar komen er zo nog wat druppels aan maar dat was het welquote:Op zondag 13 april 2025 09:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Regent het nou al of is het al voorbij? Ik hoor namelijk niks.
Veel was het inderdaad niet.quote:Op zondag 13 april 2025 09:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het heeft hier vannacht eventjes geregend maar dat is alweer bijna opgedroogd, volgens buienradar komen er zo nog wat druppels aan maar dat was het wel
Die van mij valt nu onder Versio. Heb wel een zelfstandige Nederlandse provider gevonden die goedkoper is, maar moet eerst nog bedenken hoe overgang zo efficiënt mogelijk kan worden gedaan.quote:Op zondag 13 april 2025 09:18 schreef mschol het volgende:
[..]
ze zijn allemaal zo achterlijk gestegen..
en wat overnames dus de meeste hosters hangen onder 1 van de 2 grote jongens volgens mij
Gasly had je natuurlijk wel op de 2e rij verwachtquote:Op zondag 13 april 2025 09:33 schreef Nattekat het volgende:
Een teamgenoot had gisteren al verklapt dat Norris en Verstappen naast elkaar starten. Dit is niet wat ik me daarbij had voorgesteld.
Uiteraardquote:Op zondag 13 april 2025 09:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gasly had je natuurlijk wel op de 2e rij verwacht
versio is weer van Total Webhosting Solutionsquote:Op zondag 13 april 2025 09:35 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die van mij valt nu onder Versio. Heb wel een zelfstandige Nederlandse provider gevonden die goedkoper is, maar moet eerst nog bedenken hoe overgang zo efficiënt mogelijk kan worden gedaan.
Verdiendquote:Op zondag 13 april 2025 09:46 schreef kwiwi het volgende:
En me dan ook nog aanvallen als ik het probeer op te ruimen
Ja je moet gewoon niet zo ongevraagd hun terrein betredenquote:Op zondag 13 april 2025 09:46 schreef kwiwi het volgende:
En me dan ook nog aanvallen als ik het probeer op te ruimen
Voor het kampioenschap wel fijn dat ze vlak bij elkaar startenquote:Op zondag 13 april 2025 09:33 schreef Nattekat het volgende:
Een teamgenoot had gisteren al verklapt dat Norris en Verstappen naast elkaar starten. Dit is niet wat ik me daarbij had voorgesteld.
kan hij norris er even aftikkenquote:Op zondag 13 april 2025 10:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Voor het kampioenschap wel fijn dat ze vlak bij elkaar starten
Dat zou Verstappen nooit doen. Het is geen Hamilton.quote:
Leuk voor hem. Kijken of McLaren hem dan gaat bevoordelen ten opzichte van Norris.quote:Op zondag 13 april 2025 10:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Piastri dan leider in het kampioenschap.
Oopsquote:Op zondag 13 april 2025 10:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat zou Verstappen nooit doen. Het is geen Hamilton.
quote:Op zondag 13 april 2025 10:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Piastri dan leider in het kampioenschap.
Misschien doet Hamilton wel een dive bomb actie op Norris.quote:Op zondag 13 april 2025 10:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat zou Verstappen nooit doen. Het is geen Hamilton.
Zelfsquote:De onrust komt door een trend op social media platform TikTok. Kijkers van de film worden aangespoord om uit hun stoel te springen, te schreeuwen en zelfs popcorn naar het scherm te gooien tijdens een bepaalde filmscène. Ook in de rest van het land is er veel onrust bij het vertonen van deze film
Neequote:Op zondag 13 april 2025 11:08 schreef mschol het volgende:
[..]
je kent de uitdrukking het ruime sop kiezen niet?
Zie daar het effect van jarenlang bezuinigen op onderwijs.quote:Op zondag 13 april 2025 11:08 schreef mschol het volgende:
[..]
je kent de uitdrukking het ruime sop kiezen niet?
ja duidelijkquote:Op zondag 13 april 2025 11:11 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Zie daar het effect van jarenlang bezuinigen op onderwijs.
quote:Op zondag 13 april 2025 11:13 schreef bitterbal het volgende:
![]()
ja elke keer als ik zeg dat ik honger heb zegt die nu alweer
quote:Op zondag 13 april 2025 11:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hij keek even zo toebn :![]()
![]()
en toen snel weer:
ohquote:Op zondag 13 april 2025 11:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dat stuk ken ik, maar in deze context snap ik hem echt niet
Dat is wel een grote schande! Hopelijk pleegt er niemand harakiri.quote:Op zondag 13 april 2025 11:25 schreef bitterbal het volgende:
@:recce we hadden vandaag ruim 2 uur vertraging met de japanse spoorwegen![]()
reden : de wind![]()
Denk dat ze er vandaag over praten op grote journaal
misschien de machinist straksquote:Op zondag 13 april 2025 11:26 schreef Recce het volgende:
[..]
Dat is wel een grote schande! Hopelijk pleegt er niemand harakiri.
Keek de hele trein als Buda?quote:Op zondag 13 april 2025 11:28 schreef bitterbal het volgende:
[..]
misschien de machinist straks![]()
Vroeg aan een japanse vrouw of het vaak voorkwam, ze zei dat het erg zeldzaam was. het meest bijzondere was misschien dat je bij vrijwel niemand irritatie zag dat we zo lang en zo vaak stil stonden
quote:
geen zitplaats?quote:Op zondag 13 april 2025 11:39 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
ik keek meer zo met de vertraging :omdat we geen zitplaatsen hadden. hebben iets van 3 uur gestaan ofzo
Oh, dat klinkt wel naar. Heb je nu last van het been?quote:Op zondag 13 april 2025 11:39 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
ik keek meer zo met de vertraging :omdat we geen zitplaatsen hadden. hebben iets van 3 uur gestaan ofzo
nee we moesten overstappen op de shinkansen . En de trein die voor ons zou vertrekken had al 30 min vertraging dus omdat we in tijdsnood zaten zijn we in die ingestapt en voor die trein hadden we geen zitplaats gereserveerd.quote:
ja want we lopen hier ook veel elke dagquote:Op zondag 13 april 2025 11:43 schreef Recce het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt wel naar. Heb je nu last van het been?
dat zijn wel een hoop vertragingenquote:Op zondag 13 april 2025 11:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee we moesten overstappen op de shinkansen . En de trein die voor ons zou vertrekken had al 30 min vertraging dus omdat we in tijdsnood zaten zijn we in die ingestapt en voor die trein hadden we geen zitplaats gereserveerd.
Na 2 uur ofzo zijn we bij een station uitgestapt omdat we dachten dat 'onze' trein 25 min later op dat station zou arriveren maar dat bleek dus niet zo te zijn dus hadden we weer geen zitplaats
Heeft het personeel van die treinen al harakiri gepleegd?quote:Op zondag 13 april 2025 11:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee we moesten overstappen op de shinkansen . En de trein die voor ons zou vertrekken had al 30 min vertraging dus omdat we in tijdsnood zaten zijn we in die ingestapt en voor die trein hadden we geen zitplaats gereserveerd.
Na 2 uur ofzo zijn we bij een station uitgestapt omdat we dachten dat 'onze' trein 25 min later op dat station zou arriveren maar dat bleek dus niet zo te zijn dus hadden we weer geen zitplaats
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |