Mensen zijn vaak ook ongeduldig. Hier in Eindhoven heb je dan ook nog eens flink wat expats die heel andere verwachtingen van behandelingen hebben.quote:Op zondag 13 april 2025 08:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo te lezen niet. Maar hier betaal je altijd een deel zelf als je naar een arts gaat en dat krijg je niet vergoed. Dus op zich is het niet raar dat ze hetzelfde systeem invoeren bij de eerste hulp.
Nee dat is nog wat anders. Hier heb je eigen risico, en 10% van elke behandeling (scans, huisartsbezoek etc.) moet je (ook) zelf betalen bovenop het eigen risico.quote:
Die worden gelijk boos omdat ze niet voor elk hoestje antibiotica krijgenquote:Op zondag 13 april 2025 08:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mensen zijn vaak ook ongeduldig. Hier in Eindhoven heb je dan ook nog eens flink wat expats die heel andere verwachtingen van behandelingen hebben.
Dat dus.quote:Op zondag 13 april 2025 08:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die worden gelijk boos omdat ze niet voor elk hoestje antibiotica krijgen
Hmm ja hier zijn steeds meer expats komen wonen de afgelopen jaren dus dat zou ook wel een deel van het probleem kunnen zijn. Zo was mijn vorige manager uit argentinië altijd boos dat je hier alleen paracetamol/ibuprofen krijgt en niet gelijk een paardenmiddelquote:Op zondag 13 april 2025 08:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mensen zijn vaak ook ongeduldig. Hier in Eindhoven heb je dan ook nog eens flink wat expats die heel andere verwachtingen van behandelingen hebben.
Zal de PVV straks hier ook wel invoeren. Eerst gingen ze eigen risico afschaffen en nu gaan we allemaal 200 euro extra betalenquote:Op zondag 13 april 2025 08:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee dat is nog wat anders. Hier heb je eigen risico, en 10% van elke behandeling (scans, huisartsbezoek etc.) moet je (ook) zelf betalen bovenop het eigen risico.
Ah ok, is ook wel een systeem waar je een dubbel gevoel bij krijgt, zeker als je chronisch ziek bent is het dan een permanente extra kostenpost die je dan juist waarschijnlijk minder goed kunt dragen.quote:Op zondag 13 april 2025 08:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee dat is nog wat anders. Hier heb je eigen risico, en 10% van elke behandeling (scans, huisartsbezoek etc.) moet je (ook) zelf betalen bovenop het eigen risico.
Ken ook expats die voor een verkoudheidje dan allerlei spul uit het buitenland meenemen dat in Europa niet beschikbaar is.quote:Op zondag 13 april 2025 08:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hmm ja hier zijn steeds meer expats komen wonen de afgelopen jaren dus dat zou ook wel een deel van het probleem kunnen zijn. Zo was mijn vorige manager uit argentinië altijd boos dat je hier alleen paracetamol/ibuprofen krijgt en niet gelijk een paardenmiddel
Dat is nog eens een mooie pirouettequote:Op zondag 13 april 2025 08:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zal de PVV straks hier ook wel invoeren. Eerst gingen ze eigen risico afschaffen en nu gaan we allemaal 200 euro extra betalen
Moet je maar niet chronisch ziek wordenquote:Op zondag 13 april 2025 08:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ah ok, is ook wel een systeem waar je een dubbel gevoel bij krijgt, zeker als je chronisch ziek bent is het dan een permanente extra kostenpost die je dan juist waarschijnlijk minder goed kunt dragen.
quote:Op zondag 13 april 2025 08:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ken ook expats die voor een verkoudheidje dan allerlei spul uit het buitenland meenemen dat in Europa niet beschikbaar is.
ja, wat onzinnig ookquote:Op zondag 13 april 2025 08:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zal de PVV straks hier ook wel invoeren. Eerst gingen ze eigen risico afschaffen en nu gaan we allemaal 200 euro extra betalen
Of daar een keus in hebt.quote:Op zondag 13 april 2025 08:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Moet je maar niet chronisch ziek worden
Dat klopt. Het hele systeem is zo opgezet dat je in principe betaalt voor wat je gebruikt, ook de zorg.quote:Op zondag 13 april 2025 08:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ah ok, is ook wel een systeem waar je een dubbel gevoel bij krijgt, zeker als je chronisch ziek bent is het dan een permanente extra kostenpost die je dan juist waarschijnlijk minder goed kunt dragen.
Amerikanen die helemaal verbaasd zijn dat je bij de Kruidvat niet gewoon een grootverpakking oxycodon uit het schap kunt pakkenquote:Op zondag 13 april 2025 08:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ken ook expats die voor een verkoudheidje dan allerlei spul uit het buitenland meenemen dat in Europa niet beschikbaar is.
quote:Op zondag 13 april 2025 08:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Moet je maar niet chronisch ziek worden
Ik vind dat echt zo'n enorm populistische bullshit van de PVV, en ook GLPvdA. ER bestaat voor een hele goede reden, ik betaal al genoeg mee aan de zorg die ik zelf niet gebruik.quote:Op zondag 13 april 2025 08:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Maar dat gaat van het eigen risico af, toch? Onderaan de streep blijft het dus gelijk, tenzij je nooit zorg nodig hebt.quote:Op zondag 13 april 2025 08:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
¤360 per jaar voor onbeperkt toegang tot één van de beste zorgsystemen ter wereld.quote:Op zondag 13 april 2025 08:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
385 euroquote:Op zondag 13 april 2025 08:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
¤360 per jaar voor onbeperkt toegang tot één van de beste zorgsystemen ter wereld.
Als je zorgtoeslag krijgt dan ga je er niet op achteruit. Als je gewoon Jan Modaal bent dan ga je er waarschijnlijk wel op achteruit.quote:Op zondag 13 april 2025 08:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar dat gaat van het eigen risico af, toch? Onderaan de streep blijft het dus gelijk, tenzij je nooit zorg nodig hebt.
Ik ben er doorgaans ook al snel doorheen. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik een deel van het vooruitbetaalde eigen risico van vorig jaar terugkreegquote:Op zondag 13 april 2025 08:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
385 euro![]()
Die heb ik dit jaar al in de eerste maand al op.
Hoe dan?quote:Op zondag 13 april 2025 08:49 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ben er doorgaans ook al snel doorheen. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik een deel van het vooruitbetaalde eigen risico van vorig jaar terugkreeg.
Nou ja dat kun je daar gelukkig ook niet zomaar uit het schap pakkenquote:Op zondag 13 april 2025 08:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Amerikanen die helemaal verbaasd zijn dat je bij de Kruidvat niet gewoon een grootverpakking oxycodon uit het schap kunt pakken
Prima toch? Rest van het jaar gratis. Ik vind dat echt zo'n rare uitspraak. Alsof je liever heel het jaar je 385¤ langzaam wil vullen.quote:Op zondag 13 april 2025 08:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
385 euro![]()
Die heb ik dit jaar al in de eerste maand al op.
De middenklasse mag de tering krijgen.quote:Op zondag 13 april 2025 08:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je zorgtoeslag krijgt dan ga je er niet op achteruit. Als je gewoon Jan Modaal bent dan ga je er waarschijnlijk wel op achteruit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |