abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 9 april 2025 @ 15:16:22 #1
236264 crew  capricia
pi_217326663
Trump komt met importtarief van 25 procent voor Europese producten: ‘EU opgericht om VS te naaien’
De Amerikaanse president Donald Trump zegt snel nieuwe importheffingen aan te kondigen die zijn gericht tegen de Europese Unie. Het gaat om tarieven van 25 procent die onder andere gaan gelden voor auto’s uit Europa, zei de president na een kabinetsbijeenkomst.

,,We zullen het erg snel aankondigen en het zal, over het algemeen, om 25 procent gaan”, zei de president bij zijn eerste kabinetsvergadering. De heffingen gelden voor auto’s en veel andere producten, voegde hij eraan toe.

Bij dezelfde vergadering beweerde Trump dat de EU is opgericht ‘om de Verenigde Staten te naaien’. In het verleden was de Amerikaanse regering juist voorstander van de oprichting van het landenblok en uitbreiding naar Oost-Europese lidstaten.

Canada en Mexico kunnen vanaf 2 april importheffingen verwachten van 25 procent, zei de president. Eerder was er sprake van dat de buurlanden van de VS in maart met dit soort heffingen te maken zouden krijgen. ,,De handelstarieven gaan door. Niet alle, maar wel veel”, aldus de president.

Oekraïne
Trump zei ook dat het aan de Europeanen is, en niet aan de Verenigde Staten, om Oekraïne veiligheidsgaranties te geven als onderdeel van een plan om het conflict met Rusland op te lossen. ,,Ik ga geen veiligheidsgaranties geven. We gaan Europa vragen om het te doen omdat, Europa hun directe buur is, maar we gaan ervoor zorgen dat alles goed gaat.’’

De Amerikaanse president zei ook dat Oekraïne het lidmaatschap van de Navo kan ‘vergeten’. ,,De Navo was waarschijnlijk de reden dat deze hele zaak überhaupt begon”, zei Trump over de Russische invasie in Oekraïne.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-te-naaien~a94a038f/

Niet mijn OP
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 9 april 2025 @ 15:17:23 #2
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217326668
Niet mijn OP vriend
pi_217326669
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:09 schreef SymbolicFrank het volgende: [..] Dat zal niet mals zijn. Maar ik weet niet of je dat nu al kunt zeggen.
De staatsschuld is 36 biljoen dus een half procent is 180 miljard per jaar. Nu wordt er natuurlijk gefaseerd geherfinancierd dus het zal langzaam oplopen. Belangrijker is dat het tekort op de begroting nog forser wordt door verlies aan economische groei.
  Moderator woensdag 9 april 2025 @ 15:18:24 #4
236264 crew  capricia
pi_217326674
The empire strikes back.

Heffingen op vleesproducten en cosmetica: EU slaat terug in handelsoorlog met VS - https://nos.nl/l/2562951
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217326676
Is de hele lijst al ergens te vinden?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217326679
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 14:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Amerika is anders, China is een totalitair regime dat geen oog heeft voor mensenrechten. Moet en wil je daar zaken mee blijven doen omdat het geld oplevert?
Er is niet voor niks een Europees mandaat om de Chinese afhankelijkheid in te perken en onze eigen belangen veilig te stellen omdat we voorbij dreigen te worden gestreefd inclusief onze eigen tariffs tegen China. Eigenlijk exact wat Trump altijd heeft geroepen.
Laten we wel wezen; als we alleen samenwerken, importeren en exporteren naar landen waar mensenrechten hoog in het vaandel staan dan gaat dat ten koste van onze eigen welvaart want dan zal alles stervensduur worden. Over tijd zul je zien dat als China ook iets aan die mensenrechten moet gaan doen omdat de economie gaat stagneren. Ik zag hier van de week nog een bron voorbij komen die stelde dat het gemiddelde salaris van Chinezen in 10 jaar tijd met 400% zijn gestegen. Ten eerste is die groei niet houdbaar en ten tweede staat daar een bepaalde vorm van welvaart tegenover. Uiteindelijk zal er in China een revolutie plaats gaan vinden en zullen ze daar ook meer aandacht krijgen voor mensenrechten. Zoals het er nu uit gaat zien lijkt Amerika de rol van China weer op zich te willen nemen. Daar kunnen wij in Europa eigenlijk alleen maar van profiteren ten baten van onze welvaart.

Het probleem is dat we leven in een wereld waarin geld en economie vaak belangrijker worden gevonden dan mensenrechten of idealen. Natuurlijk zou het mooi zijn als we alleen handelden met landen die mensenrechten serieus nemen, maar dan wordt alles hier veel duurder. We zijn nu eenmaal sterk verbonden met China, en dat verander je niet van de ene op de andere dag.

Europa probeert nu ook minder afhankelijk te worden van China, net zoals Trump dat destijds riep voor Amerika. Het verschil is alleen dat wij het hier wat netter proberen aan te pakken, met regels en beleid in plaats van plotselinge tarieven.

Toch moeten we ook eerlijk zijn: als we dingen hier willen blijven produceren of inkopen zonder goedkope Chinese spullen, dan gaat dat gewoon meer kosten. Dat voelt vervelend, maar het kan op de lange termijn wel zorgen voor meer eigen productie, innovatie en minder afhankelijkheid. Alleen in de tussentijd gaan we het allemaal wel merken in onze portemonnee.

De vraag is of we dat willen accepteren. Gezien het feit dat we nu al niet aan MBO-ers kunnen komen die het werk uit willen voeren vraag ik me ten eerste al af of het überhaupt haalbaar zou zijn.
  woensdag 9 april 2025 @ 15:19:43 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217326683
Goed zo doorgaan met straffen

quote:
EU-landen geven groen licht: hogere importheffingen op duizenden Amerikaanse producten
author avatar
Alexander Bakker

Aangepast: 1 min geleden4 min geledenin Nieuws

Brussel - Van make-up tot jeans en tabak. Vanaf volgende week kunnen duizenden Amerikaanse producten in Europa fors duurder worden door een ‘tegenheffing’ van 25 procent. EU-lidstaten hebben woensdag groen licht gegeven voor hogere importtarieven. Het is een reactie op heffingen die president Donald Trump vorige maand invoerde op staal en aluminium uit de Europese Unie.
quote:
VDe hogere importheffingen op Amerikaanse goederen gaan op verschillende momenten in. Zo wordt het invoeren van Harley Davidsons en jeans vanaf volgende week dinsdag duurder. Het gaat om hetzelfde pakket tegenmaatregelen als tijdens het eerste presidentschap van Trump.

Vanaf 15 mei wordt de lijst aangevuld met nog eens duizenden andere Amerikaanse producten, variërend van kleding tot cosmetica en sinaasappelsap.
Per 1 december worden bepaalde landbouwproducten zoals sojabonen en noten onderworpen aan hogere tarieven.

Het gaat in veel gevallen om goederen die Republikeinse staten raken.De hogere importheffingen op Amerikaanse goederen gaan op verschillende momenten in.

Zo wordt het invoeren van Harley Davidsons en jeans vanaf volgende week dinsdag duurder.
Het gaat om hetzelfde pakket tegenmaatregelen als tijdens het eerste presidentschap van Trump.

Vanaf 15 mei wordt de lijst aangevuld met nog eens duizenden andere Amerikaanse producten, variërend van kleding tot cosmetica en sinaasappelsap.

Per 1 december worden bepaalde landbouwproducten zoals sojabonen en noten onderworpen aan hogere tarieven. Het gaat in veel gevallen om goederen die Republikeinse staten raken.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217326692
Apple Dethroned by Microsoft As Top-Valued Company Amid Tariff Fears
https://www.macrumors.com(...)st-valuable-company/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_217326695
Derde wereldoorlog nu echt begonnen
pi_217326767
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:18 schreef capricia het volgende:
The empire strikes back.

Heffingen op vleesproducten en cosmetica: EU slaat terug in handelsoorlog met VS - https://nos.nl/l/2562951
Als zowel China als de EU voet bij stuk blijven houden, dan krijgt de VS het heel snel heel zwaar.
De EU en China uiteraard ook, maar een stuk minder dan de VS.

Als wij als enige in een handelsoorlog zouden zitten, dan zou de VS de betere kaarten hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 9 april 2025 @ 15:34:36 #11
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217326772
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:19 schreef michaelmoore het volgende:
Goed zo doorgaan met straffen
[..]
[..]

Ik hoorde een aantal dagen geleden dat de EU eerst nog wilde onderhandelen met Trump, dat is dus mislukt neem ik aan?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217326775
Ik weet niet of we hier nu zo heel erg blij mee moeten zijn allemaal.
pi_217326776
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Natuurlijk niet, dit gaat ons echt wel pijn doen op den duur.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217326783
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik hoorde een aantal dagen geleden dat de EU eerst nog wilde onderhandelen met Trump, dat is dus mislukt neem ik aan?
Dit is nog reactie op de eerdere tarieven van Amerika op bv staal
pi_217326789
quote:

[..]
Yep, Trump heeft het voorstel van de EU, 0 tegen 0 tariffs over en weer afgewezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 09-04-2025 15:50:33 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_217326805
quote:

[..]
De EU wil best van alle handelstarieven af aan beide kanten, maar dat is helemaal niet waar Trump mee bezig is.
Trump heeft zijn 'wederkerige tarieven' gebaseerd op het handelsoverschot dat de VS heeft met de EU.

En verder rekent Trump de dienstensector helemaal niet mee met het handelsoverschot. Daarin neemt de EU juist veel meer af van de VS in plaats van andersom.

En tenslotte telt Trump elke toevoeging mee als importtarief. Dus ook bijvoorbeeld accijnzen en btw die voor elk handelsland hetzelfde is in de EU. Ook terwijl dat bijvoorbeeld voor binnenlandse handel geld.

Trump wil dat elke toevoeging voor de VS niet geld en dat de EU verplicht voor zoveel honderd miljard extra per jaar aan dure energie van de VS afneemt. Pas dan gaat Trump akkoord met 0% tarieven over en weer.
Dat gaat nooit gebeuren, zelfs al zou de EU dat willen.
pi_217326806
Ik word altijd wel een beetje zenuwachtig van deze berichten
Groot fan van User Wotte
pi_217326808
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Nee natuurlijk niet. Consumenten zijn doorgaans niet gebaat bij handelsoorlogen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217326813
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, dit gaat ons echt wel pijn doen op den duur.
Zeker, veel meer immigratie uit toch al arme landen zou de EU kunnen gaan overspoelen. De tariffs uit de VS voor veel arme landen bedreigt direct in het bestaan van de bevolking.
pi_217326843
@capricia kan dit topic niet beter omgedoopt worden tot het Wereldwijde handelsoorlog topic?
pi_217326870
twitter

Dit lijkt me niet veel beter voor de prijs van Russische olie...?
pi_217326874
quote:

[..]
Trump wilde 350 miljard.
pi_217326876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zeker, veel meer immigratie uit toch al arme landen zou de EU kunnen gaan overspoelen. De tariffs uit de VS voor veel arme landen bedreigt direct in het bestaan van de bevolking.
Nee man, dit is echt zo’n simplistische kijk op hoe handel werkt. Arme landen hebben juist meer belang bij een deal, want die VS-tarieven kunnen hun export keihard raken. Dus ze gaan sneller akkoord, omdat ze economisch geen keus hebben.

De echte uitdaging ligt bij de EU: die wil én z’n waarden verdedigen (milieu, arbeidsrechten etc.), én deals sluiten om geopolitiek niet buitenspel te staan. Maar dat maakt onderhandelen stroperig. De EU moet dus leren wanneer je je tanden laat zien en wanneer je gewoon pragmatisch een deal sluit. Dáár zit de moeilijkheid, niet bij een “immigratiegolf” uit arme landen. Dat is bangmakerij.
Groot fan van User Wotte
  woensdag 9 april 2025 @ 15:52:13 #24
323876 michaelmoore
pi_217326881
quote:

[..]
inderdaad de EU wilde wederzijds NULL procent ,maar dat wil trump niet

Die wil chanteren

Trump snapt niet helemaal dat de Average Joe die heffingen betaald
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217326908
Vraag me ook af hoe (hard) dit de toeristensector gaat raken. Kan me voorstellen dat het toch al dure V.S. door deze handelsoorlog nog minder aantrekkelijk wordt om naar af te reizen.
  woensdag 9 april 2025 @ 15:57:31 #26
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217326916
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag me ook af hoe (hard) dit de toeristensector gaat raken. Kan me voorstellen dat het toch al dure V.S. door deze handelsoorlog nog minder aantrekkelijk wordt om naar af te reizen.
Wordt juist goedkoper.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_217326923
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wordt juist goedkoper.
Leg uit aub.
pi_217326927
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
@:capricia kan dit topic niet beter omgedoopt worden tot het Wereldwijde handelsoorlog topic?
Mijn zege als TS van deze reeks heb je.
pi_217326939
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:50 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Dit lijkt me niet veel beter voor de prijs van Russische olie...?
Klopt, Constantin de econoom van Inside Russia vertelde eerder al dat Ural crude nog maar $52 opbracht per vat. Sindsdien is de prijs van aardolie verder gedaald. Opec zal nu bloed ruiken om de shale-oil sector in de VS uit te gaan roken vanwege stijgende yields/rente in de VS in combi met lage aardolieprijzen en onzekerheid. Dit is voor OPEC een shot voor open doel *O*

Waar er 2 vechten om een been, gaat de 3e ermee heen, kent u die uitspraak O-)
  woensdag 9 april 2025 @ 16:00:57 #30
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217326951
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Leg uit aub.
Buitenlandse vraag naar zaken zoals hotels, vliegcapaciteit, eten/drinken in toeristengebeiden/ georganiseerde uitjes nemen af. Dalen vraag is dalende prijs.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_217326954
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Trump wilde 350 miljard.
Per jaar aan verplicht af te nemen Amerikaanse energie ja. En nog een reeks aan ander onredelijke en onmogelijke eisen zoals geen btw en accijns voor de VS. Als we daar al mee akkoord konden gaan dan slopen we onze eigen interne economie daarmee.
  woensdag 9 april 2025 @ 16:03:11 #32
438527 MissButterflyy
pi_217326965
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wordt juist goedkoper.
Echt niet.
pi_217326971
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Buitenlandse vraag naar zaken zoals hotels, vliegcapaciteit, eten/drinken in toeristengebeiden/ georganiseerde uitjes nemen af. Dalen vraag is dalende prijs.
Daar zit iets in, maar buitenlanders die afreizen naar de VS neemt momenteel al af, in sommige prognoses al met 10-15%. Dat gaat de Amerikaanse economie wel raken als je het hebt over +/- 70 miljoen toeristen die het land ieder jaar aandoen.
pi_217326986
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Daar zit iets in, maar buitenlanders die afreizen naar de VS neemt momenteel al af, in sommige prognoses al met 10-15%. Dat gaat de Amerikaanse economie wel raken.
Er zijn heel veel redenen om de VS te mijden op dit moment, maar an sich heeft b.v. een dalende dollarkoers weer een gunstig effect op de betaalbaarheid van een vakantie daar natuuurlijk.
pi_217326997
pi_217327001
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
Er zijn heel veel redenen om de VS te mijden op dit moment, maar an sich heeft b.v. een dalende dollarkoers weer een gunstig effect op de betaalbaarheid van een vakantie daar natuuurlijk.
Dat is zeker, maar door al die redenen kan überhaupt afreizen naar de VS nu echt afschrikkend werken. Dat is ook onderdeel van het Trump effect.
  woensdag 9 april 2025 @ 16:07:25 #37
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217327004
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Echt niet.
Mijn post klopt!
Vladimir Putin
pi_217327009
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Andersom. Inkoop wordt duurder dus gaat de prijs ook omhoog. Sectoren die afhankelijk waren van veel buitenlandse toeristen zullen juist kopje onder gaan.

Als het buitenlandse toerisme daadwerkelijk afneemt.
pi_217327025
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:07 schreef MoreDakka het volgende:
Gaat zeker een flinke deuk oplopen met alles wat Trump in de laatste 2-3 maanden in gang heeft gezet.
  woensdag 9 april 2025 @ 16:09:33 #40
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217327035
quote:

[..]
Andersom. Inkoop wordt duurder dus gaat de prijs ook omhoog. Sectoren die afhankelijk waren van veel buitenlandse toeristen zullen juist kopje onder gaan.

Denk niet dat de toegenomen prijzen op schoenen, staal, iphones, nagelknippers in de toeristensector drastisch doen toenemen.
Vladimir Putin
pi_217327047
En overschat het toerisme in de VS sowieso niet. Kijk je naar het aantal toeristen dan is het iets van 66M, waar Nederland jaarlijks pakweg 50M toeristen verwelkomt uitgaande van recente cijfers.
pi_217327057
quote:

[..]
Vanuit Canada is dat al flink afgenomen.

quote:
https://www.afar.com/maga(...)ter-advisory-tariffs
Advance bookings between Canada and the U.S. have plummeted by more than 70 percent for the summer flying season, according to analysis by the aviation data company OAG.
  woensdag 9 april 2025 @ 16:12:47 #43
438527 MissButterflyy
pi_217327077
quote:

[..]

Er komen nu al minder buitenlandse toeristen, zeker uit Canada en de EU.
En ik zie dat niet veranderen als prijzen daar nog meer gaan stijgen.
Dat geldt ook voor ons trouwens, als we straks minder te besteden zouden hebben gaan we ook minder ver op reis.
  woensdag 9 april 2025 @ 16:20:29 #44
323876 michaelmoore
pi_217327147
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat geldt ook voor ons trouwens, als we straks minder te besteden zouden hebben gaan we ook minder ver op reis.
Nobody play the big boss , not Trump . Not Poetin , nobody

pi_217327157
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En alleen Canada is al goed voor zo'n 30% van alle toeristen per jaar.
pi_217327177
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:10 schreef Monolith het volgende:
En overschat het toerisme in de VS sowieso niet. Kijk je naar het aantal toeristen dan is het iets van 66M, waar Nederland jaarlijks pakweg 50M toeristen verwelkomt uitgaande van recente cijfers.
Desalnietemin kan er hierdoor een economische vorm van 'death by a thousand cuts' plaatsvinden in de VS.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 april 2025 @ 16:23:44 #47
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217327189
https://www.bbc.com/news/articles/c5yrr0e7499o

Kans op ingrijpen door de FED neemt toe.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217327201
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En alleen Canada is al goed voor zo'n 30% van alle toeristen per jaar.
Dat zal dus nu al dalen naar circa 10% en dat is een flinke aderlating.
  woensdag 9 april 2025 @ 16:25:23 #49
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217327206
phpmyadmin is weer los _O_
pi_217327211
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:23 schreef Ulx het volgende:
https://www.bbc.com/news/articles/c5yrr0e7499o

Kans op ingrijpen door de FED neemt toe.
Een wereldwijde financiële crisis ligt denk ik echt op de loer.
pi_217327216
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
Die dollars ben je dan meteen weer kwijt aan de tarrifs aldaar _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_217327219
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:23 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Desalnietemin kan er hierdoor een economische vorm van 'death by a thousand cuts' plaatsvinden in de VS.
Oh ik denk zeker dat de VS een probleem heeft, maar dat zit hem veel minder in dit soort dingen. Primair is Trump natuurlijk de inflatie flink aan het opdrijven voor de Amerikaanse consument met heffingen en een dalende dollar, de wijze waarop er blind wordt gesneden in de overheid, de stijgende rentelasten voor de toch al niet geringe staatsschuld, de tanende positie van de dollar en ga zo maar door. Dat zijn de zaken die de VS richting recessie drijven (en de wereld helaas). Niet zozeer wat afnemende export.
pi_217327228
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Een wereldwijde financiële crisis ligt denk ik echt op de loer.
Met name de japanse Yen kan imploderen en vervolgens het hele wereldwijde fiat valuta systeem omzeep helpen, dat risico is Trump blijkbaar bereid te nemen. Goud is dan het enige dat overblijft als vertrouwt betaalmiddel.
De DNB heeft hier al een draaiboek voor.
pi_217327235
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Denk niet dat de toegenomen prijzen op schoenen, staal, iphones, nagelknippers in de toeristensector drastisch doen toenemen.
Alles wordt duurder in de VS hé. Ook alle onderdelen voor allerlei dingen die men ook in de toeristensector nodig heeft. Prijzen gaan omhoog, dat staat vast.
pi_217327237
quote:
De gemeente Amsterdam heeft een meldpunt geopend voor bedrijven die in de problemen zijn gekomen of problemen verwachten door de Amerikaanse importheffingen. Hiermee wil de gemeente zo snel mogelijk de gevolgen van de heffingen in kaart brengen.
AD
  woensdag 9 april 2025 @ 16:32:53 #56
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217327250
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Alles wordt duurder in de VS hé. Ook alle onderdelen voor allerlei dingen die men ook in de toeristensector nodig heeft. Prijzen gaan omhoog, dat staat vast.
Dat zeg je wel. Maar welke kostenstructuren zouden volgens jou gaan stijgen als de prijzen voor de import op stofzuigers, nagelknippers, fohn's en printplaten gaan stijgen?

Toeristensector is loonintensief.
Vladimir Putin
pi_217327253
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:10 schreef Monolith het volgende:
nu doel je op buitenlandse toeristen? waar grotendeels een oceaan voor moet overvliegen, of gaan die 40 miljoen canadezen allemaal elk jaar naar de VS, en de landen beneden zijn 2e wereld landen. Mexico is een modaal BNP per capita van 13000 euro (per jaar), grotendeels van de mensen zit daar dus ver onder, dat is dus minder dan onze bijstandsuitkeringen.... En dat is dan een van de rijkere landen.

De VS hun economie (toerisme) is vooral binnen de staten zelf. De VS heeft een extreem uitzonderlijke situatie. 2 zeer lange zeekusten, grote interne rivieren en een grote single markt, en alle grondstoffen voldoende in voorraad in die markt.
  woensdag 9 april 2025 @ 16:33:58 #58
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217327259
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hebben ze ook zo'n loket voor ondernemers die door XR zijn kapotgemaakt of die lijden onder de groene belastinghysterie?
Vladimir Putin
pi_217327264
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat zeg je wel. Maar welke kostenstructuren zouden volgens jou gaan stijgen als de prijzen voor de import op stofzuigers, nagelknippers, fohn's en printplaten gaan stijgen?
Alle. Dat zeg ik toch? Importtarieven op alle producten uit alle landen verhogen alle prijzen, omdat vrijwel alle productstromen te maken hebben met import. Daarnaast verhoogt het ook de inflatie.

quote:
Toeristensector is loonintensief.
Dus zullen er ontslagen moeten vallen.
pi_217327276
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:33 schreef Korenfok het volgende:

[..]
nu doel je op buitenlandse toeristen? waar grotendeels een oceaan voor moet overvliegen, of gaan die 40 miljoen canadezen allemaal elk jaar naar de VS, en de landen beneden zijn 2e wereld landen. Mexico is een modaal BNP per capita van 13000 euro (per jaar), grotendeels van de mensen zit daar dus ver onder, dat is dus minder dan onze bijstandsuitkeringen.... En dat is dan een van de rijkere landen.

De VS hun economie is vooral binnen de staten zelf. De VS heeft een extreem uitzonderlijke situatie. 2 zeer lange zeekusten, grote interne rivieren en een grote single markt, en alle grondstoffen voldoende in voorraad in die markt.
Ja, dat had ik iets duidelijker kunnen formuleren. Buitenlandse toeristen inderdaad. Dat is natuurlijk ook waar men het over had in het kader van 'afnemend toerisme'. Toerisme in de VS zelf (of zaken als zakelijke reizen) zal minder geraakt worden door internationale spanningen anders dan de algehele effecten van inflatie en recessie.
pi_217327356
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:34 schreef MoreDakka het volgende:
Dus zullen er ontslagen moeten vallen.
Precies, hotels en bedienend personeel in restaurants, autoverhuur en personeel rondom bezienswaardigheden gaan klappen krijgen als het toerisme (flink) afneemt. Ik hoorde 1,5 jaar geleden al dat de Amerikanen zélf al niet meer zo happy waren over hoe duur het was om bijvoorbeeld een midweek naar Las Vegas af te reizen, dat wordt er echt niet beter op.
pi_217327409
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:18 schreef Vliegbaard het volgende:
Europa probeert nu ook minder afhankelijk te worden van China, net zoals Trump dat destijds riep voor Amerika. Het verschil is alleen dat wij het hier wat netter proberen aan te pakken, met regels en beleid in plaats van plotselinge tarieven.
Er zijn met een omslag in onze koopcultuur best wat quick wins te behalen door te stoppen met al die temu meuk en weer voor kwaliteit te gaan, dat langer meegaat. Maar goed, dat vereist wel een inspanning van influencers en nudges vanuit de overheid. Ook kun je met gericht beleid belachelijke trends als flitsmode e.d. proberen tegen te gaan.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 9 april 2025 @ 16:54:27 #63
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217327412

Donald is wel druk met berichten typen voor social media
pi_217327416
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Valt wel mee, allicht in Azië. Maar veruit de meeste arme landen handelen maar beperkt met de VS.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 9 april 2025 @ 16:58:18 #65
323876 michaelmoore
pi_217327434
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Met name de japanse Yen kan imploderen en vervolgens het hele wereldwijde fiat valuta systeem omzeep helpen, dat risico is Trump blijkbaar bereid te nemen. Goud is dan het enige dat overblijft als vertrouwt betaalmiddel.
klopt en Clinton weet er ook van , via de WEF met George Soros
  woensdag 9 april 2025 @ 16:59:09 #66
323876 michaelmoore
pi_217327438
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:54 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

hij wordt nerveus
pi_217327453
quote:
19s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:51 schreef Tjacka het volgende:
niet bij een “immigratiegolf” uit arme landen. Dat is bangmakerij.
Natuurlijk niet. Arme landen worden armer -> meer immigratie naar Europa. Trump maakt arme landen armer (stopzetten ontwikkelingshulp, nog meer ongunstige handelsvoorwaarden. (die waren al ongunstig uiteraard), dus volgt een vlucht uit zo'n land van arme mensen naar gebieden waar ze een beter bestaan denken te kunnen vinden. En dat is Europa, want dat is het dichtste bij.

Ook als er weinig gehandeld wordt met de VS krijgen arme landen last van de handelsoorlog omdat de hele wereld er armer van wordt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_217327474
quote:
[ afbeelding ]

woensdag 9 april 2025 @ 17:08:41 #69
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217327480
quote:
[ afbeelding ]

Dwaas is het, manmanman, schreeuwen, stampvoeten, achachach.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217327486
twitter
  woensdag 9 april 2025 @ 17:10:25 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217327498
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:08 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dwaas is het, manmanman, schreeuwen, stampvoeten, achachach.
Bij menig ander bedrijf zouden ze zeggen Donald, neem jij de rest van de dag maar even vrij.
pi_217327499
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:09 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Leuk door de Denen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_217327500
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:09 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Gelukkig is de gezondheidszorg in de VS al zo goedkoop, duurdere medicijnen merken ze daar niet eens |:(
  woensdag 9 april 2025 @ 17:19:04 #74
438527 MissButterflyy
pi_217327556
Nu.nl:

Volgens Trump komt alles goed
"Be cool! Alles komt goed", schrijft de Amerikaanse president Donald Trump op zijn platform Truth Social. Hij benadrukt ook dat het een goed moment is voor bedrijven om naar de Verenigde Staten te verhuizen.

_O-

Mafkees.
  woensdag 9 april 2025 @ 17:19:44 #75
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217327563
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In een (onvoorstelbaar) horror scenario als dit, hoeveel risico lopen we dan met 31% van de totale Nederlandse Goudreserve die in de VS opgeslagen ligt?
  woensdag 9 april 2025 @ 17:21:42 #76
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217327572
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
In een (onvoorstelbaar) horror scenario als dit, hoeveel risico lopen we dan met 31% van de totale Nederlandse Goudreserve die in de VS opgeslagen ligt?
Het is maar de vraag dat wanneer Europese landen hun Goudreserves uit de VS willen terughalen, dit goud er überhaupt nog is. De laatste grondige audit was in 1953
pi_217327625
quote:

[..]
Voor de DNB is de val van het fiat valutastelsel al sinds 2007/2009 een scenario dat zou kunnen plaatsvinden.
  woensdag 9 april 2025 @ 17:28:57 #78
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217327633
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het is maar de vraag dat wanneer Europese landen hun Goudreserves uit de VS willen terughalen, dit goud er überhaupt nog is. De laatste grondige audit was in 1953
We hebben in 2014 nog 122,5 ton teruggehaald uit de VS naar NL (31% destijds), ik neem aan dat men toen toch wel gekeken heeft wat er in de Nederlandse kluis lag? :?
pi_217327635
quote:

[..]
Die 31% vertegenwoordigt ongeveer 17 miljard euro. Op zich een leuk bedrag maar in het grote geheel van belastinginkomsten per jaar (425 miljard) is het ook eigenlijk maar een schijntje. 17 miljard staat ongeveer gelijk aan 14 dagen aan overheidsuitgaven.
pi_217327637
EU komt met een tegenvoorstel

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217327651
:9~

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217327652
quote:
[ afbeelding ]

Tax cut bill?!

Hadden ze niet al een tekort van 6% op een totale schuld van 120% bnp, wat met een verzwakte dollar en hogere rente financieel nou niet echt heel verstandig lijkt...
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_217327653
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Die 31% vertegenwoordigt ongeveer 17 miljard euro. Op zich een leuk bedrag maar in het grote geheel van belastinginkomsten per jaar (425 miljard) is het ook eigenlijk maar een schijntje. 17 miljard staat ongeveer gelijk aan 14 dagen aan overheidsuitgaven.
Als het fiat valutastelsel valt krijgt goud een totaal andere waardering.
pi_217327679
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:31 schreef Ali_boo het volgende:
:9~

[ x ]
onzin
  woensdag 9 april 2025 @ 17:38:11 #85
323876 michaelmoore
pi_217327680
https://nypost.com/2025/0(...)na-with-400-tariffs/

quote:
Kevin O'Leary pushes for 400% tariff on China

Shark Tank star and businessman Kevin O'Leary said Tuesday that he wants the Trump administration to impose a 400% tariff on China and "squeeze Chinese heads into the wall."

"One hundred and four percent tariffs are not enough. I'm advocating 400%," O'Leary said during an appearance on CNN's Laura Coates Live. "I do business in China. They don't play by the rules."

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 22% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2025 17:49:52 ]
  woensdag 9 april 2025 @ 17:40:27 #86
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217327692
quote:
Ik bied 200%, nee 400%, nee 600%!! Einzz!@!@!!!
Op een bepaald punt maakt het ook niet meer uit hè dan is de handel tussen twee landen gewoon om zeep en alles daarboven voor de buhne.
pi_217327752
Deutsche Bank komt met een waarschuwing

twitter
pi_217327820
Is de shitshow al begonnen?
pi_217327823
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:53 schreef Ali_boo het volgende:
Deutsche Bank komt met een waarschuwing

[ x ]
Wat ik hier al vermelde als de Yen valt, is het einde oefening voor het wereldwijde fiat valutastelsel.
pi_217327834
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wat ik hier al vermelde als de Yen valt, is het einde oefening voor het wereldwijde fiat valutastelsel.
En dan allemaal over op bitcoin?
pi_217327835
De EU laat een groot deel van de heffingen pas in december ingaan. Dat zal niet veel indruk maken op de Amerikanen....
pi_217327839
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl:

Volgens Trump komt alles goed
"Be cool! Alles komt goed", schrijft de Amerikaanse president Donald Trump op zijn platform Truth Social. Hij benadrukt ook dat het een goed moment is voor bedrijven om naar de Verenigde Staten te verhuizen.

_O-

Mafkees.
trust the plan.
trust in the revolution
Trust our wise leader
Trust

Ignore your own logic, believe believe in our great leader
pi_217327846
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:08 schreef Breekfast het volgende:
De EU laat een groot deel van de heffingen pas in december ingaan. Dat zal niet veel indruk maken op de Amerikanen....
Slim, dan is trump het al weer vergeten.
pi_217327847
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:06 schreef Vliegbaard het volgende:
Is de shitshow al begonnen?
Al sinds Trumps liberation day :Y
pi_217327872
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als 1e zal men althans in Zwitserland en Nederland overgaan op goudgedekte valuta totdat er een geloofwaardig alternatief is en sowieso geen fiat.
pi_217327886
Is @epicbeardman al komen vertellen hoe goed de tariffs zijn?
  woensdag 9 april 2025 @ 18:15:34 #97
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217327889
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
We hebben in 2014 nog 122,5 ton teruggehaald uit de VS naar NL (31% destijds), ik neem aan dat men toen toch wel gekeken heeft wat er in de Nederlandse kluis lag? :?
Geen idee, ik was er niet bij, maar feit is, de laatste grondige audit was in de jaren 50
pi_217327894
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De Trump administratie zou een goud audit doen, maar sindsdien hoor je alleen de krekels.
  woensdag 9 april 2025 @ 18:17:24 #99
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217327898
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:16 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De Trump administratie zou een goud audit doen, maar sindsdien hoor je alleen de krekels.
En zie je Tumbleweeds
pi_217327925
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de visie van het met China bevriende Rusland op deze handelsoorlog is...
Tails tell tales
  woensdag 9 april 2025 @ 18:23:27 #101
323876 michaelmoore
pi_217327930
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:22 schreef Forbry het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de visie van het met China bevriende Rusland op deze handelsoorlog is...
Ruzzia die krijgt geen Tariff van Trump

dus Poetin die zegt niets
pi_217327945
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Daar hebben landen een nationale reserve voor, die vol ligt met dingen die veel waard zijn. Van oudsher goud, maar sinds de jaren 70 steeds vaker dollars en Amerikaanse staatsobligaties. Dat is het probleem.

Alhoewel het de vraag is wat het onderpand is van fiatgeld en of dat wel nut heeft, moet je wel wat hebben als het huidige systeem op de schop gaat. In ieder geval als overbrugging. Hoe sterker je staat, hoe kleiner de kans dat de mensen hun vertrouwen er in verliezen.

Plus, het is 1 van de weinige manieren om je Amerikaanse waardepapieren (waar onder dus ook dollars) te verzilveren.
  woensdag 9 april 2025 @ 18:26:29 #103
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217327950
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:08 schreef Breekfast het volgende:

De EU houdt de echte stok nog achter de hand dus.
Dat het Amerikaanse diensten gaan zijn mag duidelijk zijn.
pi_217327951
quote:
Het russische regime loopt het dun door de darmpjes omdat hun voornaamste inkomsten, aardolie bron in rap tempo opdroogt.

Ural crude doet nu waarschijnlijk minder dan $50 per vat.
pi_217328035
quote:
Waar de afgelopen dagen de aandacht vooral uitging naar de grote verliezen bij aandelen, kijken beleggers vandaag vooral naar de markt voor Amerikaanse staatsleningen. Daar gebeurt namelijk het tegenovergestelde van wat normaal gesproken gebeurt bij onrust op de financiële markten. En dat kan tot grote problemen leiden.

Gewoonlijk zijn staatsobligaties, leningen uitgegeven door landen, een toevluchtsoord voor beleggers als de aandelenkoersen kelderen. Beleggers verkopen dan aandelen en kopen obligaties. De Amerikaanse obligaties horen in zo'n situatie bij de populairste. Dat leidt tot veel vraag van beleggers, met als gevolg dat de rente die de VS over schulden moet betalen dan daalt.

Maar in de VS stijgt de rente sinds maandag juist flink. "Het is een hele unieke combinatie dat je aandelen ziet dalen en ook obligaties verkocht worden", zegt analist Corné van Zeijl van vermogensbeheerder Cardano. "En dan zie je ook nog eens de dollar dalen. Met name die laatste twee zouden indicaties kunnen zijn dat het vertrouwen in de VS afneemt."

Het gonst van de geruchten over mogelijke verklaringen. Zo zou China, een van de grootste buitenlandse bezitters van Amerikaanse staatsobligaties, aan het verkopen zijn. Japan, een andere grote investeerder, zou tijdens een recente veiling van staatsobligaties niet hebben ingetekend. Andere analisten en beleggers zoeken de verklaring bij hedgefunds. Dat zijn fondsen voor vermogende beleggers die met ingewikkelde strategieën op korte termijn veel winst willen genereren. Ze zouden door grote verliezen cash nodig hebben en daardoor gedwongen zijn te verkopen.

"Dit is allemaal tegelijk aan de hand," denkt Shanawaz Bhimji, obligatiestrateeg bij ABN Amro. "De lucifer ontbrandt als China verkoopt. En de benzine zit verspreidt over de hedgefunds." Volgens Bhimji hebben hedgefunds heel stevig belegd in Amerikaans schuldpapier, veelal met geleend geld. "Met een onverwachte en stevige beweging zoals in de afgelopen dagen zit je dan al snel in de problemen. De bank belt je dan om geld bij te storten", legt Bhimji uit. "Als je dat niet kan is het klaar."
https://nos.nl/collectie/(...)-dreigt-los-te-slaan

Omvallende hedgefunds binnenkort?
pi_217328038
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

De EU houdt de echte stok nog achter de hand dus.
Dat het Amerikaanse diensten gaan zijn mag duidelijk zijn.
Ja, dat je die achter de hand houdt als tegenreactie op de algemene heffing van 20% snap ik wel.

Maar dit was de reactie op de heffingen voor staal en aluminium. Met een relatief beperkte handelswaarde. Dus waarom we hier ook ons kruid droog houden is mij een raadsel. Dit was een mooie kans geweest om een duidelijk signaal af te geven.
  woensdag 9 april 2025 @ 18:36:35 #107
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217328043
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:35 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://nos.nl/collectie/(...)-dreigt-los-te-slaan

Omvallende hedgefunds binnenkort?
En wat zijn de gevolgen als die hedgefunds omvallen?
pi_217328057
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ruzzia die krijgt geen Tariff van Trump

dus Poetin die zegt niets
Dat 1e weet ik, maar dat 2e... ik vraag me af of China een aanhoudend 'stilzwijgen' van Rusland accepteert...
Tails tell tales
pi_217328067
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Met een snelle Google-zoektocht vond ik wel dit:

quote:
As of March 31, 2024, three of the largest U.S. banks had a combined total of $1.832 trillion in loans outstanding to giant Hedge Funds.

The Office of Financial Research (OFR), the federal agency created after the 2008 financial collapse on Wall Street to defog the lenses of federal regulators to prevent a replay of that disaster, has posted frightening graphs on its website as part of its “Hedge Fund Monitor.”
https://citizenwatchrepor(...)m_source=chatgpt.com
  woensdag 9 april 2025 @ 18:40:38 #110
323876 michaelmoore
pi_217328068
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:38 schreef Forbry het volgende:

[..]
Dat 1e weet ik, maar dat 2e... ik vraag me af of China een aanhoudend 'stilzwijgen' van Rusland accepteert...
china heeft niemand nodig , echt helemaal niemand

pi_217328074
quote:

[..]
Als het dus met geleend geld is en de bank krijgt zijn geld niet kan dat een klap zijn voor zo'n bank. Vooral als het veel geld is en het een bank is die zich aan niet al te strikte regelgeving hoeft te houden, zoals de banken hier in Europa.

Nou valt een bank niet om van 1 niet betalende klant, maar het zal waarschijnlijk ook niet de enige zijn
  woensdag 9 april 2025 @ 18:51:51 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217328139
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:41 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Als het dus met geleend geld is en de bank krijgt zijn geld niet kan dat een klap zijn voor zo'n bank. Vooral als het veel geld is en het een bank is die zich aan niet al te strikte regelgeving hoeft te houden, zoals de banken hier in Europa.

Nou valt een bank niet om van 1 niet betalende klant, maar het zal waarschijnlijk ook niet de enige zijn
Het einde van de Zeepbel der Zeepbellen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Redactie Sport woensdag 9 april 2025 @ 18:52:13 #113
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217328144
Amerika hep een probleem
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 9 april 2025 @ 18:53:14 #114
38496 Perrin
pi_217328152
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Amerika hep een probleem
Helaas de rest van de wereld dus ook.
  woensdag 9 april 2025 @ 18:57:56 #115
38496 Perrin
pi_217328191
3 minuutjes van je tijd..
twitter
pi_217328208
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het einde van de Zeepbel der Zeepbellen.
Ik wist niet eens dat de banken zoveel geld lenen aan de hedge funds. Ik neem aan dat de regels hiervoor in Europa iets scherper zijn. Maar alles is verweven, dus we gaan er vast ook dan last van krijgen. Hoewel misschien in mindere mate hopelijk.
pi_217328210
quote:
quote:
Trumps beleid is zo funest voor Poetin dat die mogelijk gedwongen wordt te onderhandelen over staakt-het-vuren
Wat aanvankelijk een meevaller leek voor Vladimir Poetin, wordt onderhand een serieuze bedreiging voor het Kremlin. Want Donald Trumps economische kruistocht heeft, al dan niet bedoeld, een flinke klap uitgedeeld aan het hart van de Russische economie: de inkomsten uit ruwe olie. Trump zou Rusland zo onbedoeld kunnen dwingen tot onderhandelingen over een staakt-het-vuren in Oekraïne.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-het-vuren~a1b77717/
pi_217328223
Spannende tijden...

Het wordt even aankijken en gokken wanneer we weer een rondje aandelen inslaan.

Verder hopelijk een goede handelsbetrekking met China. Die moeten al die meuk kwijt, dus ik verheug me al op goedkopere spullen uit China. En misschien kan ik daarvan het een en ander doorverkopen aan Amerikanen :+
pi_217328242
Is dit nu niet het moment voor europa en china om toenadering te zoeken en tarrifs verlagingen door te voeren en gezamelijk USA links te laten liggen?
pi_217328273
Het is wel allemaal paniekbal wat de klok slaat zeg. Allemaal poker van Trump. Wacht even een maandje en dan zien we wel verder.
pi_217328283
quote:
4s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is dit nu niet het moment voor europa en china om toenadering te zoeken en tarrifs verlagingen door te voeren en gezamelijk USA links te laten liggen?
Ja, al is China natuurlijk ook een onbetrouwbare partner
  woensdag 9 april 2025 @ 19:14:25 #122
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217328319
quote:
4s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ja en nee. Om tafel met de Chinezen is verstandig.
Maar het laatste wat de EU wil is dat de markt hier overspoeld wordt met goedkope Chinese producten (die niet naar de VS gaan) en een spoor van vernieling in Europese maak-sectoren achter zich laten.
Denk bijvoorbeeld terug aan de dump van Chinese zonnepanelen hier in Europa, wat de nekslag is geweest voor Europese productie (en kennis) op dit gebied.
pi_217328339
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
Het is wel allemaal paniekbal wat de klok slaat zeg. Allemaal poker van Trump. Wacht even een maandje en dan zien we wel verder.
Meest economen praten ook echt poep. Eerst maar eens afwachten voordat we moord en brand schreeuwen, maar mocht het tot een economische crisis van megaformaat komen dan wordt het wel spannend ja. Ik heb de kredietcrisis nooit echt zo bewust meegemaakt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217328366
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik heb niet het idee dat in de afgelopen maanden iets verstandigs uit het Witte Huis is gekomen. Waarom zou de komende maand anders zijn?
pi_217328384
  woensdag 9 april 2025 @ 19:22:13 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217328394
Ongelooflijk.
Vladimir Putin
pi_217328400
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Meest economen praten ook echt poep. Eerst maar eens afwachten voordat we moord en brand schreeuwen, maar mocht het tot een economische crisis van megaformaat komen dan wordt het wel spannend ja. Ik heb de kredietcrisis nooit echt zo bewust meegemaakt.
Ik ook niet, als puber totaal langs me heengegaan eigenlijk. Ook wel gezond.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:19 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik heb niet het idee dat in de afgelopen maanden iets verstandigs uit het Witte Huis is gekomen. Waarom zou de komende maand anders zijn?
Wellicht ontstaat er nu wat meer druk van binnenuit.
pi_217328403

Ewald Engelen en Wierd Duk met een groot tegengeluid. Heel interessant wat Ewald allemaal zegt later op in de podcast.
pi_217328416
Dit gaat helemaal fout zo :{
pi_217328431
quote:
De volgende stap is dat de China de import van Amerikaanse producten helemaal stopt als hij zo doorgaat.
pi_217328440
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:22 schreef Discombobulate het volgende:

Ewald Engelen en Wierd Duk met een groot tegengeluid. Heel interessant wat Ewald allemaal zegt later op in de podcast.
Niet geklikt, maar zal ongetwijfeld weer zo’n poepverhaal zijn dat het klootjesvolk niets van de strategie van Trump begrijpt.
pi_217328456
quote:
Dus China nu van 104% naar 125% en 75 nader te noemen landen tijdelijk omlaag naar 10%?
pi_217328461
quote:
Kennelijk voelt hij ook intern de interne politieke toch wel inmiddels (afgezien van het gedoe met China, maar China aanpakken is niet impopulair op zich).

Voor wat betreft die heffingen loopt er ook een rechtszaak, artikeltje van gister:

quote:
Charles Koch-funded group sues Trump over tariffs, alleging power grab
A conservative advocacy organization funded in part by billionaire Republican mega-donor Charles Koch is representing a Florida company that is suing President Donald Trump for imposing tariffs on all imports from China, describing Trump's move as an unlawful power grab.

"A tariff is a tax on Americans’ commerce with other countries," the New Civil Liberties Alliance wrote in its legal complaint, filed on behalf of Simplified, a Florida-based business that sells organizational tools such as paper-made planners. "The Constitution assigns Congress exclusive power to impose tariffs and regulate foreign commerce."

The New Civil Liberties Alliance, which is affiliated with prominent right-wing legal activist Leonard Leo's network, describes its mission as combatting "unlawful administrative power."

Stand Together, the organization founded by Koch that has funded the New Civil Liberties Alliance, noted in a statement that it is not involved in the lawsuit itself. “Stand Together, a non-profit funded in-part by Charles Koch that has supported NCLA, is not involved in this case,” said Stand Together spokesperson Gretchen Reiter.

Trump has issued a series of tariffs against China as part of an escalating trade war since taking office Jan. 20. The latest – 104% tariffs against the economic superpower – will go into effect at 12:01 a.m. EDT Wednesday, the White House has said.

Although the Constitution states that Congress "shall have Power To lay and collect Taxes, Duties, Imposts and Excises," Trump has claimed authority to impose the tax on Chinese companies exporting goods to the U.S. under the International Emergency Economic Powers Act. That law lets the president regulate economic transactions after declaring a national emergency.

In a Feb. 1 executive order, Trump said he was declaring a national emergency under the act based on an "extraordinary threat posed by illegal aliens and drugs, including deadly fentanyl."
He set 25% tariffs on Canadian and Mexican imports and an additional 10% tariff on Chinese imports. Since then, China and the U.S. have engaged in a spiraling war of retaliatory tariffs.

But Trump's executive orders targeting China for tariffs have no connection to the opioid problem that he pointed to as the basis for his authority, according to the lawsuit, which was filed Thursday in a Florida federal court.

"In fact, President Trump’s own statements reveal the real reason for the China tariff, which is to reduce American trade deficits while raising federal revenue," according to the lawsuit.

If courts allow Trump "to bypass the statutory scheme for tariffs, the President will have nearly unlimited authority to commandeer Congress’s power over tariffs," the New Civil Liberties Alliance wrote on behalf of Simplified.

“President Trump has broad authority to impose tariffs to address issues of national emergency, such as the opioid pandemic," White House spokesperson Harrison Fields told USA TODAY in response to the lawsuit. "The Trump Administration looks forward to victory in court.”

Trump's escalating tariffs threaten to create a wedge between him and some fellow Republicans.

When the Senate passed a resolution April 2 to lift Trump's tariffs on Canadian goods, four Republicans joined with Democrats to vote for the measure. Seven Republican Senators also cosponsored a bill with Democrats that would limit Trump's ability to impose tariffs without getting congressional buy-in.

The White House didn't immediately respond to a request for comment.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_217328468
90 dagen uitstel voor bepaalde landen, beurs schiet omhoog. Nasdaq +7%
pi_217328492
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:19 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Die vent komt nog voor de muur te staan als dit zo doorgaat.
pi_217328493
Trump is helemaal in control jongens, hij weet wat hij doet.
pi_217328499
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:22 schreef Discombobulate het volgende:

Twee idioten bij elkaar. Duk is al jaren de weg kwijt, was vorige week ook vol lof over de hogere importheffingen. Want Duk leeft inmiddels z'n eigen universum, waar alleen hij het ware evangelie verkondigt.

Engelen is een Poetin-apologeet die de EU verantwoordelijk houdt voor de oorlog in Oekraïne en ziedend is dat Europese landen miljarden investeren in hun strijdkrachten.

Die twee zijn samen de belichaming van het hoefijzermodel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2025 @ 19:34:18 #138
54593 crew  Olga
Cheese
pi_217328505
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:32 schreef Breekfast het volgende:
Trump is helemaal in control jongens, hij weet wat hij doet.
Ja en ik ben miljonair
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 april 2025 @ 19:37:05 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217328521
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:34 schreef Olga het volgende:

[..]
Ja en ik ben miljonair
Gefeliciteerd
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 9 april 2025 @ 19:39:17 #140
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217328546
  woensdag 9 april 2025 @ 19:40:05 #142
38496 Perrin
pi_217328549
Pump and dump, baby.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2025 @ 19:40:10 #143
54593 crew  Olga
Cheese
pi_217328552
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Gefeliciteerd
thanks
  woensdag 9 april 2025 @ 19:41:36 #144
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217328567
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Al besproken.
Was nog wat onduidelijkheid of het om die 75 landen ging waaraan hij refereerde in z'n truth social post, of alle landen behalve China,
  woensdag 9 april 2025 @ 19:44:28 #146
22565 asco
Los in deze tent
pi_217328598
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:43 schreef zakjapannertje het volgende:
welkom in het TRUMP CASINO
Love it! _O_
pi_217328608
DOW is nu +6% wat is er gebeurt?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_217328609
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:27 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Niet geklikt, maar zal ongetwijfeld weer zo’n poepverhaal zijn dat het klootjesvolk niets van de strategie van Trump begrijpt.
Ga nou maar gewoon kijken chef :')
  woensdag 9 april 2025 @ 19:45:45 #149
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217328612
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:45 schreef Oud_student het volgende:
DOW is nu +6% wat is er gebeurt?
Lees ff terug
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217328635
Scott Bessett kraamt ook al gruwelijk veel onzin uit _O-
pi_217328649
Dus 90 dagen pauze en ook de hele wereld nu op tien procent invoertarief behalve China. Hoezo verlaagt hij het nu ineens naar 10, er zat toch een idee achter :D
  woensdag 9 april 2025 @ 19:51:57 #152
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217328671
We kijken uit naar de mental gymnastics van NWS om deze te spinnen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217328680
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:50 schreef opgebaarde het volgende:
Dus 90 dagen pauze en ook de hele wereld nu op tien procent invoertarief behalve China. Hoezo verlaagt hij het nu ineens naar 10, er zat toch een idee achter :D
10% was al het minimale tarief voor alle landen sinds zijn eerste aankondiging. Hij haalt dus de verhogingen weg
pi_217328687
Ja hoor, al die linksen tegen tarieven, haalt Trump ze van tafel is het weer niet goed.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217328695
Het lijkt wel Rundfunk _O_

Jullie krijgen allemaal een 10% of 20% extra handelstarief. Of nee, toch niet.
Jullie krijgen allemaal geen handelstarieven..........behalve jij.
Jij krijgt een verhoging van 125% 8)7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217328707
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het lijkt wel Rundfunk _O_

Jullie krijgen allemaal een 10% of 20% extra handelstarief. Of nee, toch niet.
Jullie krijgen allemaal geen handelstarieven..........behalve jij.
Jij krijgt een verhoging van 125% 8)7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle ballen op Shiiiiinaaah
Vakman pur sang
pi_217328726
De mensen rondom Trump hebben zo te zien flink wat miljoenen (miljarden?) binnengeharkt. Lekker insider trading op deze manier lol
pi_217328740
quote:
8s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:53 schreef Ludachrist het volgende:
Ja hoor, al die linksen tegen tarieven, haalt Trump ze van tafel is het weer niet goed.
Voor het investeringsklimaat wereldwijd is dit absoluut funest, dit gezwalk naar de whims van een Trump is geen basis voor investeringen voor bedrijven die nu de 1e kwartaalcijfers beginnen binnenkomen aangeven geen uitzicht meer te hebben. There is no visibility, ze doen dus geen uitspraak meer over toekomstige ontwikkelingen.
  woensdag 9 april 2025 @ 20:03:46 #159
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217328772
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Voor het investeringsklimaat wereldwijd is dit absoluut funest, dit gezwalk naar de whims van een Trump is geen basis voor investeringen voor bedrijven die nu de 1e kwartaalcijfers beginnen binnenkomen aangeven geen uitzicht meer te hebben. There is no visibility, ze doen dus geen uitspraak meer over toekomstige ontwikkelingen.
Tevens killing voor het vertrouwen in Amerikaanse staatsobligaties.
pi_217328781
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Tevens killing voor het vertrouwen in Amerikaanse staatsobligaties.
Die rente liep voor zijn aankondiging al hard op
pi_217328787
Trump begint wel een beetje voorspelbaar te worden.
  woensdag 9 april 2025 @ 20:05:14 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217328791
Hahaha wat een cuck. Een handjevol ontevreden miljardairs en meteen de keutel intrekken.

Mr Stronk president hoor
Huilen dan.
  woensdag 9 april 2025 @ 20:05:35 #163
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217328796
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:04 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Die rente liep voor zijn aankondiging al hard op
Ik had duidelijker moeten zijn: Tevens killing voor het beetje resterende vertrouwen in Amerikaanse staatsobligaties.
pi_217328808
Alsnog iedereen wel 10%, wat nog steeds absurd hoog is.
pi_217328830
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
Alsnog iedereen wel 10%, wat nog steeds absurd hoog is.
Jep, maar anders heeft ie geen verhaal meer voor de belastingverlaging die hij wil. Hij laat dat financieren door die 10%. Op papier dan, in werkelijkheid onzin natuurlijk
pi_217328834
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Kennelijk voelt hij ook intern de interne politieke toch wel inmiddels (afgezien van het gedoe met China, maar China aanpakken is niet impopulair op zich).

Voor wat betreft die heffingen loopt er ook een rechtszaak, artikeltje van gister:
[..]

Die meneer Koch was een van de grote financiers van de thee partij. Ben blij om te lezen dat hij op zijn eigen zwaard is gevallen.
pi_217328851
quote:

[..]
Wat die fondsen doen is veel geld lenen en daarmee speculeren. Een deel in dingen waar ze winst op denken te maken en een deel ter bescherming als die speculaties verlies opleveren ("hedgen", beschermen). Zeg maar, ze kopen aandelen maar gaan er tegelijkertijd ook "short" op (dan gaan ze er van uit, dat die aandelen net minder waard worden). En dan hebben ze een hoop geld op de balans staan en kunnen ze weer nieuw geld lenen met dat als onderpand. Luchtbellen op luchtbellen.

Nou gaat dat goed, totdat de hele markt omvalt. Want dan gaat alles naar beneden, ook de investeringen om de zaak te beschermen. Dan hebben ze ineens een enorme schuld bij de bank. En omdat je met hedgefunds het meeste geld kunt verdienen, zitten daar dan ook de meeste investeringen in. Dus als die klappen, ben je wereldwijd ineens een gigantische hoop geld kwijt en gaan al die bedrijven (en banken) failliet.

BOEM!

[ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 09-04-2025 20:17:40 ]
pi_217328856
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:08 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Jep, maar anders heeft ie geen verhaal meer voor de belastingverlaging die hij wil. Hij laat dat financieren door die 10%. Op papier dan, in werkelijkheid onzin natuurlijk
Sowieso het idee dat een BTW verhoging van 50% een belastingverlaging is kan alleen uit de briljante zelf nadenkende rechtse hoek komen.
pi_217328861
Wat een bipolair geneuzel en zakkenvullerij weer.
blablablabla
pi_217328876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:59 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik wist niet eens dat de banken zoveel geld lenen aan de hedge funds. Ik neem aan dat de regels hiervoor in Europa iets scherper zijn. Maar alles is verweven, dus we gaan er vast ook dan last van krijgen. Hoewel misschien in mindere mate hopelijk.
Banken hebben een verplicht eigen vermogen van minstens 2% van al hun uitstaande leningen. En dat is dus al een stuk meer dan in 2008. Dus dan weet je het wel.
pi_217328886
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het werd mij altijd voorgehouden dat democratieën check and balances hebben waardoor een individu niet zomaar stennis kan schoppen, maar als je kijkt hoeveel macht een Amerikaanse president heeft als het gaat om oorlog, dood en verderf zaaien in verre oorden en handel. Het is op deze terreinen gewoon in feite (niet de jure) autocratische macht. Democratie, my ass. Het instituut president is in de VS op tal van vlakken meer autocratisch gezind dan het liberale sprookje dat men ons heeft doen geloven.
pi_217328905
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:13 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het werd mij altijd voorgehouden dat democratieën check and balances hebben waardoor een individu niet zomaar stennis kan schoppen, maar als je kijkt hoeveel macht een Amerikaanse president heeft als het gaat om oorlog, dood en verderf zaaien in verre oorden en handel. Het is op deze terreinen gewoon in feite (niet de jure) autocratische macht. Democratie, my ass. Het instituut president is in de VS op tal van vlakken meer autocratisch gezind dan het liberale sprookje dat men ons heeft doen geloven.
Dat in in Frankrijk niet heel veel anders hoor, ook daar heeft de president veel te veel macht.
  woensdag 9 april 2025 @ 20:16:28 #173
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217328910
Psychotisch beleid. 8)7
pi_217328928
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:16 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat in in Frankrijk niet heel veel anders hoor, ook daar heeft de president veel te veel macht.
Alleen gaat daar 50% van het volk de straat op als ze het ergens niet mee eens zijn.
In Amerika zeggen ze 'het klinkt niet goed, maar er zal wel een plan achter zitten' en 'Ook in slechte tijden moeten we achter onze president blijven staan'. Je snapt het verschil
pi_217328933
Ja, te veel macht bij 1 persoon is altijd slecht. En Trump doet er nog een schepje bovenop door zo snel alle mazen in de wet op te zoeken, dat de schade al is aangericht als hij een paar jaar later een rechtszaak verliest die zegt dat hij dat niet had mogen doen. Momentum.
pi_217328939
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:18 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Alleen gaat daar 50% van het volk de straat op als ze het ergens niet mee eens zijn.
In Amerika zeggen ze 'het klinkt niet goed, maar er zal wel een plan achter zitten' en 'Ook in slechte tijden moeten we achter onze president blijven staan'. Je snapt het verschil
Dat is wel een belangrijk verschil met de VS inderdaad :Y
pi_217328944
twitter
pi_217328953
quote:
17s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
We kunnen ons zelf ook abonneren op @disclosetv
  woensdag 9 april 2025 @ 20:22:41 #179
323876 michaelmoore
pi_217328959
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:16 schreef Digi2 het volgende:

[..]
je kunt beter een monarchie hebben waar een koning niets te zeggen heeft
en een minister president die het dus wel laat om het hoog in de bol te krijgen , want er staat wel iemand boven hem , die geen macht ambieert
pi_217328976
Kun je toch niets mee :') En ondertussen blijft de onzekerheid of hij over 90 dagen alsnog wel, of niet, of een beetje tarieven oplegt.
pi_217328996
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
We kunnen ons zelf ook abonneren op @:disclosetv
Zeur niet
pi_217329007
ik denk zomaar dat de Bezos, Musk en Zuckerberg even een woordje gesproken hebben met het kind Donald Trump. Meneer Trump, wij willen onmiddellijk ons geld terug.
Trump: "Maar maar maar mag ik dan nog wel China de importheffing geven?"
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_217329009
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Kun je toch niets mee :') En ondertussen blijft de onzekerheid of hij over 90 dagen alsnog wel, of niet, of een beetje tarieven oplegt.
Negentig dagen is een eeuwigheid onder Trump. Verwacht maar dat binnen een week de tarieven onder Donnie al 3x zijn verhoogd, verlaagd of afgeschaft.
pi_217329020
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:30 schreef eenjongen... het volgende:
90 dagen uitstel voor bepaalde landen, beurs schiet omhoog. Nasdaq +7%
pi_217329035
Zit de EU nu ook bij de bepaalde landen?
Groot fan van User Wotte
pi_217329040
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:30 schreef Tjacka het volgende:
Zit de EU nu ook bij de bepaalde landen?
Yup.

*O*
pi_217329057
5-d chess enzo

twitter
  woensdag 9 april 2025 @ 20:34:12 #188
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217329073
Uitstel tarieven?
Vladimir Putin
pi_217329074
quote:
9s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:32 schreef Ali_boo het volgende:
5-d chess enzo

[ x ]
Tuurlijk.

Overigens vind ik het heel stiekem wel leuk. Benieuwd hoe China gaat reageren. Overigens het enige land dat oprecht wel een smerige speler is in de wereldmarkt. Dus in die zin gun ik het ze wel.
pi_217329084
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:34 schreef phpmystyle het volgende:
Uitstel tarieven?
90 dagen, behalve China
pi_217329087
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik denk zomaar dat de Bezos, Musk en Zuckerberg even een woordje gesproken hebben met het kind Donald Trump. Meneer Trump, wij willen onmiddellijk ons geld terug.
Trump: "Maar maar maar mag ik dan nog wel China de importheffing geven?"
Nee poetin heeft gebeld:

Donnie, dank je voor de 0 procent, maar dit raakt ons moederlandje zelfs, ehhh zou je misschien iets minder fel willen gaan.

Trump: Tuurlijk kameraadski, maar ga je echt een regio naar mij vernoemen straks;

Poetin: zeker; DonTeSk gebied.
  woensdag 9 april 2025 @ 20:35:08 #192
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217329090
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:34 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
90 dagen, behalve China
Oh.
Lekker vaag allemaal.
Hopelijk redt China dat zo lang.
Vladimir Putin
pi_217329091
Waarom uitstel als tarieven zo goed zijn?
pi_217329142
WTF 8)7

twitter
pi_217329154
maar tarieven zijn vgm niet uitgesteld, blijft nog steeds 10% op de hele wereld op alles, wat nog altijd idioot veel is. En 125% op china.
pi_217329156
Buy the dip *O*

twitter
pi_217329158
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
WTF 8)7

[ x ]
In China? Realizeren ze niet dat er ook gewoon Chinezen in de VS zelf zijn?
pi_217329168
quote:
WTF 8)7

[ x ]
Account gehackt?
pi_217329173
Wanneer we even terug blikken op zijn inauguratie: de Miljardairs die bij hem stonden: Geen van hen is bouwt iets manufactur (fabrikant), 1 runt een online warenhuis (Bezos) en 2 verkopen advertenties (Meta en Google).

Grappig dat juist de fabrikant zo fel tegen zijn beleid is op dit moment.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2025 @ 20:45:13 #200
54593 crew  Olga
Cheese
pi_217329177
quote:
WTF 8)7

[ x ]
Echt de weg kwijt als het waar is :D
pi_217329186
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
In China? Realizeren ze niet dat er ook gewoon Chinezen in de VS zelf zijn?
Met Trump weet je het nooit
pi_217329206
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Yup.

*O*
Nouja mooi. Alleen ons bedrijf exporteert naar Azië. Dus tja, mijn werkgever en daardoor ook ik zitten niet echt op dit te wachten.
Groot fan van User Wotte
pi_217329208
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:45 schreef Olga het volgende:

[..]
Echt de weg kwijt als het waar is :D
Straks ben je een binnenlandse terrorist als je Chinees haalt bij Panda Express :+
pi_217329210
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Negentig dagen is een eeuwigheid onder Trump. Verwacht maar dat binnen een week de tarieven onder Donnie al 3x zijn verhoogd, verlaagd of afgeschaft.
Dit! Die vindt het veels te fantastisch (verslavend) om aan de knoppen te mogen zitten!
Het is gewoon één grote show voor die kleuter met maar 1 regel en dat is dat hij er zelf het liefst beter, maar iig niet slechter van wordt ...
Tails tell tales
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2025 @ 20:47:41 #205
54593 crew  Olga
Cheese
pi_217329214
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Straks ben je een binnenlandse terrorist als je Chinees haalt bij Panda Express :+
_O-
pi_217329247
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:46 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Nouja mooi. Alleen ons bedrijf exporteert naar Azië. Dus tja, mijn werkgever en daardoor ook ik zitten niet echt op dit te wachten.
Niemand is blij met de wereldwijde chaos die Trump veroorzaakt. Met dit uitstel voor Europa is natuurlijk welkom.
  woensdag 9 april 2025 @ 20:51:41 #207
38496 Perrin
pi_217329268
Groenland en Canada zullen het wel steeds aanlokkelijker vinden om deel uit te gaan maken van dit geweldige land.
  woensdag 9 april 2025 @ 20:52:43 #208
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217329279
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Niemand is blij met de wereldwijde chaos die Trump veroorzaakt. Met dit uitstel voor Europa is natuurlijk welkom.
Jammer dat Europa net vanmiddag tegenmaatregelen heeft afgekondigd en daarmee net even te snel lijkt te zijn geweest…
pi_217329306
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Tuurlijk.

Overigens vind ik het heel stiekem wel leuk. Benieuwd hoe China gaat reageren. Overigens het enige land dat oprecht wel een smerige speler is in de wereldmarkt. Dus in die zin gun ik het ze wel.
China is natuurlijk een vreselijk kutland en dat is het ook geen greintje minder geworden ofzo, maar ik weet niet... ik zie op dit moment eigenlijk nog het liefst de VS (Trump en zijn kliek) het onderspit delven...
Tails tell tales
pi_217329328
quote:
WTF 8)7

[ x ]
Logisch dat zijn allemaal spionnen.
Vakman pur sang
pi_217329342
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:52 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Jammer dat Europa net vanmiddag tegenmaatregelen heeft afgekondigd en daarmee net even te snel lijkt te zijn geweest…
Die worden:
1. Veel lager ingezet dan Trump: namelijk 10% op alle producten vs 20% op sinaasappelsap en make-up
2. Langzaam in stapjes ingezet
3. De eerste stap is nog niet ingezet
4. Ze worden door de EU altijd ingezet met de mogelijkheid om terug te schakelen als de VS dat ook doet
pi_217329351
quote:
WTF 8)7

[ x ]
Hoe willen ze dat handhaven? :|W
pi_217329352
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die worden:
1. veel minder ingezet dan Trump doet: namelijk 10% op alle producten vs ik geloof 20% op alleen sinaasappelsap en make-up
4. Ze worden door de EU altijd ingezet met de mogelijkheid om terug te schakelen als de VS dat ook doet
China ging direct all-in en zijn in de val getrapt.
Trumped!
Vakman pur sang
pi_217329356
quote:

[..]
Die worden:
1. veel minder ingezet dan Trump doet: namelijk 10% op alle producten vs ik geloof 20% op alleen sinaasappelsap en make-up
Bovendien waren dat maatregelen ter vergelding voor andere tarieven (op staal e.d.) die nog steeds gelden. Nog los van die 10% die ook nog steeds geldt ipv de 20%.
pi_217329361
Dit wordt negentig dagen genieten voor Donnie en JD, allemaal hielenlikkers die bij de gratie Gods een cadeautje mogen bedingen als ze maar genoeg complimenten en cadeaus uitdelen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_217329363
Maar de EU heeft toch niet gereageerd toch? De 10% blijft dus EU zal niet ineens niks doen toch?
pi_217329373
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:59 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Hoe willen ze dat handhaven? :|W
Zie Don er wel voor aan om interneringskampen te openen voor Chinezen zoals tijdens WW2 voor de Jappen
pi_217329374
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:00 schreef eenjongen... het volgende:
Maar de EU heeft toch niet gereageerd toch? De 10% blijft dus EU zal niet ineens niks doen toch?
Joost mag het weten.
pi_217329391
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:52 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat dit de druppel was samen met de stijging van de marktrente/yield door het dumpen van treasuries.
pi_217329409
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Trumped!
Nee, een gebrek aan kennis van de chinese cultuur, alleen de dood is erger dan openbaar gezichtsverlies.
  woensdag 9 april 2025 @ 21:05:00 #221
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217329418
quote:

[..]
Die worden:
quote:
De tegenheffingen variëren van 10 tot 25 procent en gelden voor duizenden Amerikaanse producten. Op de lijst die persbureau Reuters heeft ingezien staan onder meer mais, rijst, motoren, gevogelte, fruit, kleding, gerst, amandelen en sojabonen. Whiskey stond oorspronkelijk ook op de lijst, maar is geschrapt uit vrees voor forse tegentarieven op Europese alcohol.
De heffingen hebben samen een waarde van 22 miljard euro. Dat is nog altijd minder dan de 26 miljard euro aan heffingen die de VS voor de EU invoert. Een deel van de heffingen gaat in op 15 april. Het tweede deel volgt op 16 mei. Voor amandelen en sojabonen gaan de heffingen waarschijnlijk pas in op 1 december.
Bron: https://www.nu.nl/economi(...)ke-acties-trump.html

Ik hoop dat de grote oranje leider deze aangekondige maatregelen door de vingers ziet, omdat ze 'pas' volgende week in zouden gaan. Maar dat weten we waarschijnlijk morgen pas, als de EU weer een reactie geeft op deze aankondiging uit de USA…
pi_217329419
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zie Don er wel voor aan om interneringskampen te openen voor Chinezen zoals tijdens WW2 voor de Jappen
Ik denk dat de komende weken weer onschuldige 'Amerikaanse Chinezen' worden aangevallen in de VS. Net als toen met corona. _O-
pi_217329421
De eerste schade is al duidelijk. Economische vooruitzichten zijn naar beneden bijgesteld. Dit jaar zal de groei aanmerkelijk minder zijn dan voorgaande jaren.
pi_217329423
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Trumped!
Welke val precies? Want bedrijven in de US die afhankelijk zijn van China kunnen nu eigenlijk niets inkopen of importeren, incl. Apple.
  woensdag 9 april 2025 @ 21:06:17 #225
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217329430
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat dit de druppel was samen met de stijging van de marktrente/yield door het dumpen van treasuries.
Dit denk ik ook het ging rap de verkeerde kant op vandaag. Daarom dit lulverhaal. :Y
pi_217329434
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:04 schreef Digi2 het volgende:
Nee, een gebrek aan kennis van de chinese cultuur, alleen de dood is erger dan openbaar gezichtsverlies.
Je bent in de war met de Japanner. :)
De Chinees heeft die "cultuur" niet. Zij steken zichzelf niet in de buik met zwaarden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_217329443
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:05 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[..]

Ik hoop dat de grote oranje leider deze aangekondige maatregelen door de vingers ziet, omdat ze 'pas' volgende week in zouden gaan. Maar dat weten we waarschijnlijk morgen pas, als de EU weer een reactie geeft op deze aankondiging uit de USA…
Je zou denken dat de wereld wel belangrijkere dingen te doen heeft dan steeds te moeten reageren op elke gril van die oranje pamper. :(
Tails tell tales
pi_217329448
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Welke val precies? Want bedrijven in de US die afhankelijk zijn van China kunnen nu eigenlijk niets inkopen of importeren, incl. Apple.
|:)
Vakman pur sang
  woensdag 9 april 2025 @ 21:08:00 #229
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217329455
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wellicht, maar dat zal Trump cs. nooit toegeven of zo uitleggen…
pi_217329462
quote:
Amerikaans-Chinese spanningen kunnen wereldhandel ernstig schaden, waarschuwt WHO

De Wereldhandelsorganisatie WHO waarschuwt dat de Amerikaans-Chinese spanningen de handel tussen de 2 economieën met 80 procent kan doen teruglopen. Dat meldt het persagentschap Reuters.

Dat kan de wereldhandel ernstige schade toebrengen, zegt het WHO. Het schat de mogelijke langetermijnverliezen voor het wereldwijde BBP op bijna 7 procent.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ocent~1741874201899/

wat mij betreft mogen ze nu beiden naar de maan
pi_217329472
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En Tesla.
Hij gaat enorm met Musk clashen. :9

OF Musk zit al vanaf het begin in het plan en er zit een echt doel achter. Lijkt het niet op vooralsnog.
Vakman pur sang
pi_217329475
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:05 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[..]

Deze maatregelen zijn tegen zijn eerdere staalheffingen van 25%, niet die 20% en nu 10% van 2 april.
pi_217329483
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Je bent in de war met de Japanner. :)
Nee, gezichtsverlies is ernstig, ook in China.
Toen ik chinees begon te leren is dat 1 van de 1e dingen die mij duidelijk werden.
  woensdag 9 april 2025 @ 21:11:05 #234
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217329498
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:07 schreef Forbry het volgende:

[..]
Je zou denken dat de wereld wel belangrijkere dingen te doen heeft dan steeds te moeten reageren op elke gril van die oranje pamper. :(
Ja, als 'ie z'n shit aan de andere kant van de oceaan zou houden wel.
Maar de man handelt nog sneller en wispelturiger over z'n relaties met het buitenland, dan een strontvlieg op een verse bolus reageert…
  woensdag 9 april 2025 @ 21:12:18 #235
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217329517
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Deze maatregelen zijn tegen zijn eerdere staalheffingen van 25%, niet die 20% en nu 10% van 2 april.
Dat zeg ik, ik hoop dat de grote idioot het ook zo beschouwd…
pi_217329563
Trump heeft het heel waarschijnlijk 90 dagen uitgesteld, omdat de douane hem duidelijk heeft gemaakt dat toen ze in waren gegaan ze niets meer door konden laten omdat niemand meer wist wat ze nu moesten doen en ze daar ook totaal niet genoeg mensen voor hebben. Die 90 dagen zijn dus voor de voorbereiding. En dat vind ik al heel kort.
pi_217329580
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]
104% lijkt me ook geen droomdeal. ;(
Vakman pur sang
pi_217329613
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
Trump heeft het heel waarschijnlijk 90 dagen uitgesteld, omdat de douane hem duidelijk heeft gemaakt dat toen ze in waren gegaan ze niets meer door konden laten omdat niemand meer wist wat ze nu moesten doen en ze daar ook totaal niet genoeg mensen voor hebben. Die 90 dagen zijn dus voor de voorbereiding. En dat vind ik al heel kort.
Bron?
Groot fan van User Wotte
pi_217329640
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
True
Groot fan van User Wotte
  woensdag 9 april 2025 @ 21:23:18 #240
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_217329642
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
104% lijkt me ook geen droomdeal. ;(
125% inmiddels :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_217329662
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:23 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
125% inmiddels :')
Straks is de Action voor de grootverdieners :'(
Vakman pur sang
pi_217329666
De tarieven op sojabonen zijn nog zover weg omdat anders de veeboeren omvallen. Zo heeft de markt de tijd om over te schakelen op andere leveranciers.
pi_217329671
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:20 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Bron?
Logica?
pi_217329679
Trump heeft blijkbaar ook definitief de stekker uit TikTok getrokken omdat 'ie boos is op China

twitter
pi_217329681
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:23 schreef Tjacka het volgende:

[..]
True
Europa kon wel eens de lachende 3e worden in de nabije toekomst want nu loopt het investeringsklimaat voor echt kapitaalintensieve investeringen hier mijlenver vooruit op de rest van de wereld.
pi_217329683
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Straks is de Action voor de grootverdieners :'(
De meeste winkels die huishoudelijke artikelen verkopen. En ook een hoop van de rest. Gelukkig wel alleen in de VS :)
pi_217329724
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Europa kon wel eens de lachende 3e worden in de nabije toekomst want nu loopt het investeringsklimaat voor echt kapitaalintensieve investeringen hier mijlenver vooruit op de rest van de wereld.
Ik denk Europa nu eerder als veilige haven wordt gezien. Meer dan de VS of China.
  woensdag 9 april 2025 @ 21:31:24 #248
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217329728
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Trump heeft blijkbaar ook definitief de stekker uit TikTok getrokken omdat 'ie boos is op China

[ x ]
Hier komt ie ook weer even makkelijk op terug hoor.
pi_217329739
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:30 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk Europa nu eerder als veilige haven wordt gezien. Meer dan de VS of China.
Yep, en dat kan zijn vruchten gaan afwerpen.
  woensdag 9 april 2025 @ 21:37:24 #250
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217329783
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Hier komt ie ook weer even makkelijk op terug hoor.
Hij is dusdanig labiel/te manipuleren, narcistisch en leugenachtig, dat 'ie morgen een 180 graden ander besluit neemt of uitspraak doet dan een dag of uur eerder…
  woensdag 9 april 2025 @ 21:37:40 #251
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_217329788
Het was hem nooit om die tarieven te doen.

Familie Trump en vrienden zijn schathemeltjerijk geworden door insider trading.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_217329811
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:37 schreef XDo het volgende:
Het was hem nooit om die tarieven te doen.

Familie Trump en vrienden zijn schathemeltjerijk geworden door insider trading.
Het bizarre is dat dit niet eens een BnW opmerking is, maar een geruststellende verklaring voor het bizarre gedrag van dhr T.

Want veel andere scenario's zijn echt vele malen zorgelijker.
pi_217329844
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[ x ]
Alsof China tiktok überhaupt wilde verkopen. China werd gedwongen (een deel) te verkopen, maar gaan nu niet meer meewerken natuurlijk. Ik ben benieuwd, vast en zeker onderdeel van het befaamde schaakspel. Als Trump nog niet alle stukken in zijn mond heeft gestopt
  woensdag 9 april 2025 @ 21:43:36 #254
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_217329851
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:40 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Het bizarre is dat dit niet eens een BnW opmerking is, maar een geruststellende verklaring voor het bizarre gedrag van dhr T.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lmfm5ycbjk2x
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_217329865
quote:

[..]
Eens. Dat was de vorige termijn van Trump ook al duidelijk. De rechtspraak is ook niet onafhankelijk maar politiek gekleurd.
pi_217329931
twitter
pi_217329956
quote:

[..]
Dit is van dit autocratisch/technocratisch gelul dat er na een verkiezingsuitslag nooit echt wat mag veranderen omdat de bij banken werkzame economen of anderzins wetenschappers die de beperkingen van hun eigen expertise niet willen zien die verandering niet willen. Daar hebben we het vijandige China als supermacht aan te danken. Al die o zo verstandige mensen hebben China machtig gemaakt met onze bestedingskracht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217329996
TrumpGod doet het toch weer
pi_217329999
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dit is van dit autocratisch/technocratisch gelul dat er na een verkiezingsuitslag nooit echt wat mag veranderen omdat de bij banken werkzame economen of anderzins wetenschappers die de beperkingen van hun eigen expertise niet willen zien die verandering niet willen. Daar hebben we het vijandige China als supermacht aan te danken. Al die o zo verstandige mensen hebben China machtig gemaakt met onze bestedingskracht.
Al die deskundige beleggers, die altijd op het randje balanceren om de grootste winst te kunnen maken? Na hun de zondvloed!
pi_217330002
pi_217330049
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 22:05 schreef QAnonn het volgende:
TrumpGod doet het toch weer
De randdebiel uithangen? Ja, dat is helaas één van de weinige dingen waar hij nogal goed in is...
Tails tell tales
pi_217330053
quote:
Trump administration backs off Nvidia's 'H20' chip crackdown after Mar-a-Lago dinner

When Nvidia CEO Jensen Huang attended a $1 million-a-head dinner at Mar-a-Lago last week, a chip known as the H20 may have been on his mind.

That's because chip industry insiders widely expected the Trump administration to impose curbs on the H20, the most cutting-edge AI chip U.S. companies can legally sell to China, a crucial market to one of the world's most valuable companies.

Following the Mar-a-Lago dinner, the White House reversed course on H20 chips, putting the plan for additional restrictions on hold, according to two sources with knowledge of the plan who were not authorized to speak publicly.
Meer in 't artikel
https://www.npr.org/2025/(...)a-ai-h20-chips-trump

Niks verbaasd meer _O-
pi_217330183
Officiële account van het Witte Huis op X

twitter
pi_217330231
Tussen haakjes: we moeten tegenwoordig allemaal beleggen voor ons pensioen, net zoals in de VS. Via bedrijven die vaste bedragen en percentages berekenen. En er in principe voor zorgen, dat je nooit in de min terecht komt, als je tenminste het juiste profiel hebt gekozen en de markt niet helemaal instort.

Kortom, al die beleggingsfondsmedewerkers verdienen er geen cent minder om, maar jij hebt ineens geen pensioen meer.

"And ... it's gone."
  woensdag 9 april 2025 @ 22:41:48 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217330241
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 22:34 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
De kunst van het onderhandelen.
Vladimir Putin
pi_217330252
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 22:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Omdraaien, broek omlaag en buigen voor de Don!
pi_217330261
quote:

[ x ]
Niveau nul inderdaad.
  woensdag 9 april 2025 @ 22:46:10 #268
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217330274
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 22:43 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Omdraaien, broek omlaag en buigen voor de Don!
Niet zo boos doen he.
Jij was al bezig met je fabriek naar de VS te verhuizen en personeel te werven zeker o|O
Vladimir Putin
pi_217330299
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dit is van dit autocratisch/technocratisch gelul.
Ik maak alleen een constatering vanuit mijn belevingswereld. Het is geen waardeoordeel over politieke systemen, laat staan aanval op een politieke systeem.

[ Bericht 2% gewijzigd door Peppert op 09-04-2025 22:56:56 ]
pi_217330334
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 22:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet zo boos doen he.
Jij was al bezig met je fabriek naar de VS te verhuizen en personeel te werven zeker o|O
Ja, dat zeg ik.

Jij niet, doe je broek terug omhoog! Hij gaat je toch niet nemen! Daar moet je nog heel veel voor sparen.
pi_217330340
Stiekem is Trump gewoon een enorm linkse politicus die zich erg druk maakt om het milieu.
Door zijn enorme tarieven kunnen veel mensen immers veel minder kopen waardoor de overconsumptie enorm naar beneden zal gaan. En (veel) minder consumeren is natuurlijk slecht voor de economie maar wel erg goed voor de aarde.
pi_217330346
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 22:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
Tussen haakjes: we moeten tegenwoordig allemaal beleggen voor ons pensioen, net zoals in de VS. Via bedrijven die vaste bedragen en percentages berekenen. En er in principe voor zorgen, dat je nooit in de min terecht komt, als je tenminste het juiste profiel hebt gekozen en de markt niet helemaal instort.

Kortom, al die beleggingsfondsmedewerkers verdienen er geen cent minder om, maar jij hebt ineens geen pensioen meer.

"And ... it's gone."

_O_
  FOK!fotograaf woensdag 9 april 2025 @ 23:01:48 #273
364681 over_hedge
pi_217330350
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 april 2025 @ 23:04:19 #274
3928 Ulx
pi_217330363
quote:

[ x ]
Ik pak 100 piek van je en als je niets terugdoet krijg je 90 terug!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217330382
quote:

[ x ]
Zit Donnie dit nou zelf allemaal de wereld in te slingeren. Zo communiceren kan toch niet joh :')
  woensdag 9 april 2025 @ 23:20:26 #276
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217330402
quote:

[..]
  woensdag 9 april 2025 @ 23:28:07 #277
323876 michaelmoore
pi_217330414
pi_217330420
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 23:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Zit Donnie dit nou zelf allemaal de wereld in te slingeren. Zo communiceren kan toch niet joh :')
Net wanneer je denkt dat het niet meer erger kan..... _O-

twitter
pi_217330439
Het begint aardig op een soap te lijken.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  Forum Admin woensdag 9 april 2025 @ 23:38:00 #280
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217330444
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:40 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Geeft maar aan in wat voor bizarre tijden we leven.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217330451
twitter

woensdag 9 april 2025 @ 23:40:58 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217330455
quote:
Is dit niet een beetje crimineel dit?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!fotograaf woensdag 9 april 2025 @ 23:44:52 #283
364681 over_hedge
pi_217330461
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 23:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja denk ik wel. Al weet ik ook niet precies de wet in de usa. Maar opmerkelijk is het sowieso :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 9 april 2025 @ 23:45:32 #284
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_217330467
quote:

[..]
Die clown is in het verleden met wel meer criminele dingen weg gekomen...
pi_217330525
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:15 schreef JopieKlaassen het volgende:
Is @:epicbeardman al komen vertellen hoe goed de tariffs zijn?
Trump maakt van jullie linksies allemaal nationalisten, kijk maar uit, straks ben je weer trots op Nederland

SPOILER
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217330555
quote:
6s.gif Op donderdag 10 april 2025 00:08 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Trump maakt van jullie linksies allemaal nationalisten, kijk maar uit, straks ben je weer trots op Nederland

SPOILER
Ik zou eens uit je moeder haar kelder kruipen en kijken wat andere mensen van al die dingen vinden. En je engnekbaard afscheren, dat helpt.
pi_217330828
quote:
6s.gif Op donderdag 10 april 2025 00:08 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

SPOILER
Dat ik ooit nog eens als links bestempeld zou worden. _O-

Linkser dan de VVD heb ik nooit gestemd.
pi_217330922
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 22:10 schreef Forbry het volgende:

[..]
De randdebiel uithangen? Ja, dat is helaas één van de weinige dingen waar hij nogal goed in is...
Nog 4 jaar dit ☝️
Genieten c_/
  donderdag 10 april 2025 @ 07:07:07 #289
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217330926
pi_217330942
quote:

[..]
Onderhandelen :') . Dit is gewoon een gast die tegen zichzelf praat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217330975
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2025 06:02 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]

Ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt ;-)
pi_217331124
quote:

[..]
Gek genoeg mag dit in de Amerikaanse politiek gewoon. Handel met voorkennis gebeurt in het congres ook veel.
pi_217331193
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 08:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
Gek genoeg mag dit in de Amerikaanse politiek gewoon. Handel met voorkennis gebeurt in het congres ook veel.
Grapjas. Natuurlijk mag dat niet, ook niet in de USA.

Hiervoor zal zeker de SEC een onderzoek instellen.

De Security and Exchanges Commission (SEC)
  donderdag 10 april 2025 @ 08:40:10 #294
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217331392
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 08:09 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Zijn de onderzoeken naar Pelosi al eens afgerond?
Vladimir Putin
  Overall beste user 2022 donderdag 10 april 2025 @ 09:18:27 #295
3928 Ulx
pi_217331565
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2025 06:02 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. VVD stemmers zijn hier gewoon rabiaat marxistisch. Gestaalde kaders.
pi_217331804
quote:
Amsterdamse beurs schiet omhoog na Trumps pauze in handelsoorlog: AEX opent met flinke winst
Na het forse verlies op woensdag door de handelsoorlog, veert de Amsterdamse beurs weer op. De AEX-index op het Damrak opent donderdagochtend met een winst van bijna 7 procent. Daarmee reageren beleggers euforisch op het besluit van de Amerikaanse president Donald Trump om het invoeren van bepaalde importheffingen uit te stellen.

De AEX-index schoot omhoog na een vertraagde opening door een grote stroom van kooporders. De Amsterdamse hoofdindex noteerde in de ochtendhandel 6,9 procent hoger op 851,59 punten. De AEX zakte een dag eerder nog ruim 3 procent.

Ook de andere Europese markten verloren woensdag nog rond de 3 procent, nadat de Amerikaanse importheffingen voor bijna alle handelspartners waren ingegaan. Door het uitstel van de heffingen, dat Trump woensdagavond bekendmaakte, stegen de beurzen in Frankfurt, Londen en Parijs nu tot ruim 7 procent.
https://www.ad.nl/economi(...)inke-winst~afa56b45/
*O*
pi_217332053
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 08:09 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

De sec die door doge onthoofd is.

US SEC to see exodus as hundreds take Trump's buyout offers, sources say

Daar verwacht ik weinig actie meer van.. :')
pi_217332115
twitter
pi_217332117
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2025 08:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zijn de onderzoeken naar Pelosi al eens afgerond?
Oké het handelen met voorkennis is geen probleem.
pi_217332199
quote:
Obligatiemarkt stuurde bij
Wat Trump het laatste zetje lijkt te hebben gegeven om in te binden, was een hoogst ongebruikelijk fenomeen dat zich vanaf dinsdag voltrok: een kelderende interesse in Amerikaanse staatsobligaties. Normaal zijn die in tijden van financiële onrust juist een ‘veilige haven’ waar beleggers graag schuilen. Dinsdag werden ze juist gedumpt en sprong de tienjaarsrente met tientallen basispunten omhoog.

Voor het vertrouwen in de Amerikaanse kredietwaardigheid was dit al een veeg teken, maar voor Trump ook een acuut politiek probleem. De VS hebben een hoge staatsschuld en de rentelasten hierover bedragen nu al meer dan de defensiebegroting. Juist dezer weken poogt Trump enorme belastingverlagingen door het Congres te krijgen. Tegen de zin van fiscale haviken in zijn partij in, zullen die het (reeds hoge) begrotingstekort verder laten oplopen. De onrust op de obligatiemarkt dreigt dit financieringsgat alleen nog maar groter te later worden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)d-verliezen-a4889430
Liss Truss lacht haar ballen uit haar broek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')