De staatsschuld is 36 biljoen dus een half procent is 180 miljard per jaar. Nu wordt er natuurlijk gefaseerd geherfinancierd dus het zal langzaam oplopen. Belangrijker is dat het tekort op de begroting nog forser wordt door verlies aan economische groei.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:09 schreef SymbolicFrank het volgende: [..] Dat zal niet mals zijn. Maar ik weet niet of je dat nu al kunt zeggen.
Laten we wel wezen; als we alleen samenwerken, importeren en exporteren naar landen waar mensenrechten hoog in het vaandel staan dan gaat dat ten koste van onze eigen welvaart want dan zal alles stervensduur worden. Over tijd zul je zien dat als China ook iets aan die mensenrechten moet gaan doen omdat de economie gaat stagneren. Ik zag hier van de week nog een bron voorbij komen die stelde dat het gemiddelde salaris van Chinezen in 10 jaar tijd met 400% zijn gestegen. Ten eerste is die groei niet houdbaar en ten tweede staat daar een bepaalde vorm van welvaart tegenover. Uiteindelijk zal er in China een revolutie plaats gaan vinden en zullen ze daar ook meer aandacht krijgen voor mensenrechten. Zoals het er nu uit gaat zien lijkt Amerika de rol van China weer op zich te willen nemen. Daar kunnen wij in Europa eigenlijk alleen maar van profiteren ten baten van onze welvaart.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Amerika is anders, China is een totalitair regime dat geen oog heeft voor mensenrechten. Moet en wil je daar zaken mee blijven doen omdat het geld oplevert?
Er is niet voor niks een Europees mandaat om de Chinese afhankelijkheid in te perken en onze eigen belangen veilig te stellen omdat we voorbij dreigen te worden gestreefd inclusief onze eigen tariffs tegen China. Eigenlijk exact wat Trump altijd heeft geroepen.
quote:EU-landen geven groen licht: hogere importheffingen op duizenden Amerikaanse producten
author avatar
Alexander Bakker
Aangepast: 1 min geleden4 min geledenin Nieuws
Brussel - Van make-up tot jeans en tabak. Vanaf volgende week kunnen duizenden Amerikaanse producten in Europa fors duurder worden door een ‘tegenheffing’ van 25 procent. EU-lidstaten hebben woensdag groen licht gegeven voor hogere importtarieven. Het is een reactie op heffingen die president Donald Trump vorige maand invoerde op staal en aluminium uit de Europese Unie.
quote:VDe hogere importheffingen op Amerikaanse goederen gaan op verschillende momenten in. Zo wordt het invoeren van Harley Davidsons en jeans vanaf volgende week dinsdag duurder. Het gaat om hetzelfde pakket tegenmaatregelen als tijdens het eerste presidentschap van Trump.
Vanaf 15 mei wordt de lijst aangevuld met nog eens duizenden andere Amerikaanse producten, variërend van kleding tot cosmetica en sinaasappelsap.
Per 1 december worden bepaalde landbouwproducten zoals sojabonen en noten onderworpen aan hogere tarieven.
Het gaat in veel gevallen om goederen die Republikeinse staten raken.De hogere importheffingen op Amerikaanse goederen gaan op verschillende momenten in.
Zo wordt het invoeren van Harley Davidsons en jeans vanaf volgende week dinsdag duurder.
Het gaat om hetzelfde pakket tegenmaatregelen als tijdens het eerste presidentschap van Trump.
Vanaf 15 mei wordt de lijst aangevuld met nog eens duizenden andere Amerikaanse producten, variërend van kleding tot cosmetica en sinaasappelsap.
Per 1 december worden bepaalde landbouwproducten zoals sojabonen en noten onderworpen aan hogere tarieven. Het gaat in veel gevallen om goederen die Republikeinse staten raken.
Als zowel China als de EU voet bij stuk blijven houden, dan krijgt de VS het heel snel heel zwaar.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:18 schreef capricia het volgende:
The empire strikes back.
Heffingen op vleesproducten en cosmetica: EU slaat terug in handelsoorlog met VS - https://nos.nl/l/2562951
Ik hoorde een aantal dagen geleden dat de EU eerst nog wilde onderhandelen met Trump, dat is dus mislukt neem ik aan?quote:Op woensdag 9 april 2025 15:19 schreef michaelmoore het volgende:
Goed zo doorgaan met straffen
[..]
[..]
Natuurlijk niet, dit gaat ons echt wel pijn doen op den duur.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik weet niet of we hier nu zo heel erg blij mee moeten zijn allemaal.
Dit is nog reactie op de eerdere tarieven van Amerika op bv staalquote:Op woensdag 9 april 2025 15:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik hoorde een aantal dagen geleden dat de EU eerst nog wilde onderhandelen met Trump, dat is dus mislukt neem ik aan?
Yep, Trump heeft het voorstel van de EU, 0 tegen 0 tariffs over en weer afgewezen.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik hoorde een aantal dagen geleden dat de EU eerst nog wilde onderhandelen met Trump, dat is dus mislukt neem ik aan?
De EU wil best van alle handelstarieven af aan beide kanten, maar dat is helemaal niet waar Trump mee bezig is.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Consumenten zijn doorgaans niet gebaat bij handelsoorlogen.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik weet niet of we hier nu zo heel erg blij mee moeten zijn allemaal.
Zeker, veel meer immigratie uit toch al arme landen zou de EU kunnen gaan overspoelen. De tariffs uit de VS voor veel arme landen bedreigt direct in het bestaan van de bevolking.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dit gaat ons echt wel pijn doen op den duur.
Trump wilde 350 miljard.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee man, dit is echt zo’n simplistische kijk op hoe handel werkt. Arme landen hebben juist meer belang bij een deal, want die VS-tarieven kunnen hun export keihard raken. Dus ze gaan sneller akkoord, omdat ze economisch geen keus hebben.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zeker, veel meer immigratie uit toch al arme landen zou de EU kunnen gaan overspoelen. De tariffs uit de VS voor veel arme landen bedreigt direct in het bestaan van de bevolking.
inderdaad de EU wilde wederzijds NULL procent ,maar dat wil trump nietquote:Op woensdag 9 april 2025 15:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wordt juist goedkoper.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag me ook af hoe (hard) dit de toeristensector gaat raken. Kan me voorstellen dat het toch al dure V.S. door deze handelsoorlog nog minder aantrekkelijk wordt om naar af te reizen.
Mijn zege als TS van deze reeks heb je.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
@:capricia kan dit topic niet beter omgedoopt worden tot het Wereldwijde handelsoorlog topic?
Klopt, Constantin de econoom van Inside Russia vertelde eerder al dat Ural crude nog maar $52 opbracht per vat. Sindsdien is de prijs van aardolie verder gedaald. Opec zal nu bloed ruiken om de shale-oil sector in de VS uit te gaan roken vanwege stijgende yields/rente in de VS in combi met lage aardolieprijzen en onzekerheid. Dit is voor OPEC een shot voor open doelquote:Op woensdag 9 april 2025 15:50 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Dit lijkt me niet veel beter voor de prijs van Russische olie...?
Buitenlandse vraag naar zaken zoals hotels, vliegcapaciteit, eten/drinken in toeristengebeiden/ georganiseerde uitjes nemen af. Dalen vraag is dalende prijs.quote:
Per jaar aan verplicht af te nemen Amerikaanse energie ja. En nog een reeks aan ander onredelijke en onmogelijke eisen zoals geen btw en accijns voor de VS. Als we daar al mee akkoord konden gaan dan slopen we onze eigen interne economie daarmee.quote:
Daar zit iets in, maar buitenlanders die afreizen naar de VS neemt momenteel al af, in sommige prognoses al met 10-15%. Dat gaat de Amerikaanse economie wel raken als je het hebt over +/- 70 miljoen toeristen die het land ieder jaar aandoen.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Buitenlandse vraag naar zaken zoals hotels, vliegcapaciteit, eten/drinken in toeristengebeiden/ georganiseerde uitjes nemen af. Dalen vraag is dalende prijs.
Er zijn heel veel redenen om de VS te mijden op dit moment, maar an sich heeft b.v. een dalende dollarkoers weer een gunstig effect op de betaalbaarheid van een vakantie daar natuuurlijk.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar zit iets in, maar buitenlanders die afreizen naar de VS neemt momenteel al af, in sommige prognoses al met 10-15%. Dat gaat de Amerikaanse economie wel raken.
Dat is zeker, maar door al die redenen kan überhaupt afreizen naar de VS nu echt afschrikkend werken. Dat is ook onderdeel van het Trump effect.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zijn heel veel redenen om de VS te mijden op dit moment, maar an sich heeft b.v. een dalende dollarkoers weer een gunstig effect op de betaalbaarheid van een vakantie daar natuuurlijk.
Mijn post klopt!quote:
Andersom. Inkoop wordt duurder dus gaat de prijs ook omhoog. Sectoren die afhankelijk waren van veel buitenlandse toeristen zullen juist kopje onder gaan.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Buitenlandse vraag naar zaken zoals hotels, vliegcapaciteit, eten/drinken in toeristengebeiden/ georganiseerde uitjes nemen af. Dalen vraag is dalende prijs.
Gaat zeker een flinke deuk oplopen met alles wat Trump in de laatste 2-3 maanden in gang heeft gezet.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:07 schreef MoreDakka het volgende:
Als het buitenlandse toerisme daadwerkelijk afneemt.
Denk niet dat de toegenomen prijzen op schoenen, staal, iphones, nagelknippers in de toeristensector drastisch doen toenemen.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Andersom. Inkoop wordt duurder dus gaat de prijs ook omhoog. Sectoren die afhankelijk waren van veel buitenlandse toeristen zullen juist kopje onder gaan.
Vanuit Canada is dat al flink afgenomen.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
quote:https://www.afar.com/maga(...)ter-advisory-tariffs
Advance bookings between Canada and the U.S. have plummeted by more than 70 percent for the summer flying season, according to analysis by the aviation data company OAG.
Er komen nu al minder buitenlandse toeristen, zeker uit Canada en de EU.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Andersom. Inkoop wordt duurder dus gaat de prijs ook omhoog. Sectoren die afhankelijk waren van veel buitenlandse toeristen zullen juist kopje onder gaan.
Nobody play the big boss , not Trump . Not Poetin , nobodyquote:Op woensdag 9 april 2025 16:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er komen nu al minder buitenlandse toeristen, zeker uit Canada en de EU.
En ik zie dat niet veranderen als prijzen daar nog meer gaan stijgen.
Dat geldt ook voor ons trouwens, als we straks minder te besteden zouden hebben gaan we ook minder ver op reis.
En alleen Canada is al goed voor zo'n 30% van alle toeristen per jaar.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er komen nu al minder buitenlandse toeristen, zeker uit Canada en de EU.
En ik zie dat niet veranderen als prijzen daar nog meer gaan stijgen.
Dat geldt ook voor ons trouwens, als we straks minder te besteden zouden hebben gaan we ook minder ver op reis.
Desalnietemin kan er hierdoor een economische vorm van 'death by a thousand cuts' plaatsvinden in de VS.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:10 schreef Monolith het volgende:
En overschat het toerisme in de VS sowieso niet. Kijk je naar het aantal toeristen dan is het iets van 66M, waar Nederland jaarlijks pakweg 50M toeristen verwelkomt uitgaande van recente cijfers.
Dat zal dus nu al dalen naar circa 10% en dat is een flinke aderlating.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En alleen Canada is al goed voor zo'n 30% van alle toeristen per jaar.
Een wereldwijde financiële crisis ligt denk ik echt op de loer.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:23 schreef Ulx het volgende:
https://www.bbc.com/news/articles/c5yrr0e7499o
Kans op ingrijpen door de FED neemt toe.
Die dollars ben je dan meteen weer kwijt aan de tarrifs aldaarquote:Op woensdag 9 april 2025 16:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zijn heel veel redenen om de VS te mijden op dit moment, maar an sich heeft b.v. een dalende dollarkoers weer een gunstig effect op de betaalbaarheid van een vakantie daar natuuurlijk.
Oh ik denk zeker dat de VS een probleem heeft, maar dat zit hem veel minder in dit soort dingen. Primair is Trump natuurlijk de inflatie flink aan het opdrijven voor de Amerikaanse consument met heffingen en een dalende dollar, de wijze waarop er blind wordt gesneden in de overheid, de stijgende rentelasten voor de toch al niet geringe staatsschuld, de tanende positie van de dollar en ga zo maar door. Dat zijn de zaken die de VS richting recessie drijven (en de wereld helaas). Niet zozeer wat afnemende export.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Desalnietemin kan er hierdoor een economische vorm van 'death by a thousand cuts' plaatsvinden in de VS.
Met name de japanse Yen kan imploderen en vervolgens het hele wereldwijde fiat valuta systeem omzeep helpen, dat risico is Trump blijkbaar bereid te nemen. Goud is dan het enige dat overblijft als vertrouwt betaalmiddel.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een wereldwijde financiële crisis ligt denk ik echt op de loer.
Alles wordt duurder in de VS hé. Ook alle onderdelen voor allerlei dingen die men ook in de toeristensector nodig heeft. Prijzen gaan omhoog, dat staat vast.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk niet dat de toegenomen prijzen op schoenen, staal, iphones, nagelknippers in de toeristensector drastisch doen toenemen.
ADquote:De gemeente Amsterdam heeft een meldpunt geopend voor bedrijven die in de problemen zijn gekomen of problemen verwachten door de Amerikaanse importheffingen. Hiermee wil de gemeente zo snel mogelijk de gevolgen van de heffingen in kaart brengen.
Dat zeg je wel. Maar welke kostenstructuren zouden volgens jou gaan stijgen als de prijzen voor de import op stofzuigers, nagelknippers, fohn's en printplaten gaan stijgen?quote:Op woensdag 9 april 2025 16:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alles wordt duurder in de VS hé. Ook alle onderdelen voor allerlei dingen die men ook in de toeristensector nodig heeft. Prijzen gaan omhoog, dat staat vast.
nu doel je op buitenlandse toeristen? waar grotendeels een oceaan voor moet overvliegen, of gaan die 40 miljoen canadezen allemaal elk jaar naar de VS, en de landen beneden zijn 2e wereld landen. Mexico is een modaal BNP per capita van 13000 euro (per jaar), grotendeels van de mensen zit daar dus ver onder, dat is dus minder dan onze bijstandsuitkeringen.... En dat is dan een van de rijkere landen.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:10 schreef Monolith het volgende:
En overschat het toerisme in de VS sowieso niet. Kijk je naar het aantal toeristen dan is het iets van 66M, waar Nederland jaarlijks pakweg 50M toeristen verwelkomt uitgaande van recente cijfers.
Hebben ze ook zo'n loket voor ondernemers die door XR zijn kapotgemaakt of die lijden onder de groene belastinghysterie?quote:Op woensdag 9 april 2025 16:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alles wordt duurder in de VS hé. Ook alle onderdelen voor allerlei dingen die men ook in de toeristensector nodig heeft. Prijzen gaan omhoog, dat staat vast.
Alle. Dat zeg ik toch? Importtarieven op alle producten uit alle landen verhogen alle prijzen, omdat vrijwel alle productstromen te maken hebben met import. Daarnaast verhoogt het ook de inflatie.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zeg je wel. Maar welke kostenstructuren zouden volgens jou gaan stijgen als de prijzen voor de import op stofzuigers, nagelknippers, fohn's en printplaten gaan stijgen?
Dus zullen er ontslagen moeten vallen.quote:Toeristensector is loonintensief.
Ja, dat had ik iets duidelijker kunnen formuleren. Buitenlandse toeristen inderdaad. Dat is natuurlijk ook waar men het over had in het kader van 'afnemend toerisme'. Toerisme in de VS zelf (of zaken als zakelijke reizen) zal minder geraakt worden door internationale spanningen anders dan de algehele effecten van inflatie en recessie.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nu doel je op buitenlandse toeristen? waar grotendeels een oceaan voor moet overvliegen, of gaan die 40 miljoen canadezen allemaal elk jaar naar de VS, en de landen beneden zijn 2e wereld landen. Mexico is een modaal BNP per capita van 13000 euro (per jaar), grotendeels van de mensen zit daar dus ver onder, dat is dus minder dan onze bijstandsuitkeringen.... En dat is dan een van de rijkere landen.
De VS hun economie is vooral binnen de staten zelf. De VS heeft een extreem uitzonderlijke situatie. 2 zeer lange zeekusten, grote interne rivieren en een grote single markt, en alle grondstoffen voldoende in voorraad in die markt.
Precies, hotels en bedienend personeel in restaurants, autoverhuur en personeel rondom bezienswaardigheden gaan klappen krijgen als het toerisme (flink) afneemt. Ik hoorde 1,5 jaar geleden al dat de Amerikanen zélf al niet meer zo happy waren over hoe duur het was om bijvoorbeeld een midweek naar Las Vegas af te reizen, dat wordt er echt niet beter op.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:34 schreef MoreDakka het volgende:
Dus zullen er ontslagen moeten vallen.
Er zijn met een omslag in onze koopcultuur best wat quick wins te behalen door te stoppen met al die temu meuk en weer voor kwaliteit te gaan, dat langer meegaat. Maar goed, dat vereist wel een inspanning van influencers en nudges vanuit de overheid. Ook kun je met gericht beleid belachelijke trends als flitsmode e.d. proberen tegen te gaan.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:18 schreef Vliegbaard het volgende:
Europa probeert nu ook minder afhankelijk te worden van China, net zoals Trump dat destijds riep voor Amerika. Het verschil is alleen dat wij het hier wat netter proberen aan te pakken, met regels en beleid in plaats van plotselinge tarieven.
Valt wel mee, allicht in Azië. Maar veruit de meeste arme landen handelen maar beperkt met de VS.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zeker, veel meer immigratie uit toch al arme landen zou de EU kunnen gaan overspoelen. De tariffs uit de VS voor veel arme landen bedreigt direct in het bestaan van de bevolking.
klopt en Clinton weet er ook van , via de WEF met George Sorosquote:Op woensdag 9 april 2025 16:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Met name de japanse Yen kan imploderen en vervolgens het hele wereldwijde fiat valuta systeem omzeep helpen, dat risico is Trump blijkbaar bereid te nemen. Goud is dan het enige dat overblijft als vertrouwt betaalmiddel.
De DNB heeft hier al een draaiboek voor.
hij wordt nerveusquote:Op woensdag 9 april 2025 16:54 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Donald is wel druk met berichten typen voor social media
Natuurlijk niet. Arme landen worden armer -> meer immigratie naar Europa. Trump maakt arme landen armer (stopzetten ontwikkelingshulp, nog meer ongunstige handelsvoorwaarden. (die waren al ongunstig uiteraard), dus volgt een vlucht uit zo'n land van arme mensen naar gebieden waar ze een beter bestaan denken te kunnen vinden. En dat is Europa, want dat is het dichtste bij.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:51 schreef Tjacka het volgende:
niet bij een “immigratiegolf” uit arme landen. Dat is bangmakerij.
quote:Op woensdag 9 april 2025 16:54 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dwaas is het, manmanman, schreeuwen, stampvoeten, achachach.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:54 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Bij menig ander bedrijf zouden ze zeggen Donald, neem jij de rest van de dag maar even vrij.quote:Op woensdag 9 april 2025 17:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dwaas is het, manmanman, schreeuwen, stampvoeten, achachach.
Leuk door de Denen.quote:
Gelukkig is de gezondheidszorg in de VS al zo goedkoop, duurdere medicijnen merken ze daar niet eensquote:
In een (onvoorstelbaar) horror scenario als dit, hoeveel risico lopen we dan met 31% van de totale Nederlandse Goudreserve die in de VS opgeslagen ligt?quote:Op woensdag 9 april 2025 16:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Met name de japanse Yen kan imploderen en vervolgens het hele wereldwijde fiat valuta systeem omzeep helpen, dat risico is Trump blijkbaar bereid te nemen. Goud is dan het enige dat overblijft als vertrouwt betaalmiddel.
De DNB heeft hier al een draaiboek voor.
Het is maar de vraag dat wanneer Europese landen hun Goudreserves uit de VS willen terughalen, dit goud er überhaupt nog is. De laatste grondige audit was in 1953quote:Op woensdag 9 april 2025 17:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In een (onvoorstelbaar) horror scenario als dit, hoeveel risico lopen we dan met 31% van de totale Nederlandse Goudreserve die in de VS opgeslagen ligt?
Voor de DNB is de val van het fiat valutastelsel al sinds 2007/2009 een scenario dat zou kunnen plaatsvinden.quote:Op woensdag 9 april 2025 17:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In een (onvoorstelbaar) horror scenario als dit, hoeveel risico lopen we dan met 31% van de totale Nederlandse Goudreserve die in de VS opgeslagen ligt?
We hebben in 2014 nog 122,5 ton teruggehaald uit de VS naar NL (31% destijds), ik neem aan dat men toen toch wel gekeken heeft wat er in de Nederlandse kluis lag?quote:Op woensdag 9 april 2025 17:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het is maar de vraag dat wanneer Europese landen hun Goudreserves uit de VS willen terughalen, dit goud er überhaupt nog is. De laatste grondige audit was in 1953
Die 31% vertegenwoordigt ongeveer 17 miljard euro. Op zich een leuk bedrag maar in het grote geheel van belastinginkomsten per jaar (425 miljard) is het ook eigenlijk maar een schijntje. 17 miljard staat ongeveer gelijk aan 14 dagen aan overheidsuitgaven.quote:Op woensdag 9 april 2025 17:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Tax cut bill?!quote:Op woensdag 9 april 2025 16:54 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Als het fiat valutastelsel valt krijgt goud een totaal andere waardering.quote:Op woensdag 9 april 2025 17:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die 31% vertegenwoordigt ongeveer 17 miljard euro. Op zich een leuk bedrag maar in het grote geheel van belastinginkomsten per jaar (425 miljard) is het ook eigenlijk maar een schijntje. 17 miljard staat ongeveer gelijk aan 14 dagen aan overheidsuitgaven.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Kevin O'Leary pushes for 400% tariff on China
Shark Tank star and businessman Kevin O'Leary said Tuesday that he wants the Trump administration to impose a 400% tariff on China and "squeeze Chinese heads into the wall."
"One hundred and four percent tariffs are not enough. I'm advocating 400%," O'Leary said during an appearance on CNN's Laura Coates Live. "I do business in China. They don't play by the rules."
Ik bied 200%, nee 400%, nee 600%!! Einzz!@!@!!!quote:Op woensdag 9 april 2025 17:38 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.washingtonexa(...)-tariff-on-china/+++
[..]
Wat ik hier al vermelde als de Yen valt, is het einde oefening voor het wereldwijde fiat valutastelsel.quote:Op woensdag 9 april 2025 17:53 schreef Ali_boo het volgende:
Deutsche Bank komt met een waarschuwing
[ x ]
En dan allemaal over op bitcoin?quote:Op woensdag 9 april 2025 18:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wat ik hier al vermelde als de Yen valt, is het einde oefening voor het wereldwijde fiat valutastelsel.
trust the plan.quote:Op woensdag 9 april 2025 17:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl:
Volgens Trump komt alles goed
"Be cool! Alles komt goed", schrijft de Amerikaanse president Donald Trump op zijn platform Truth Social. Hij benadrukt ook dat het een goed moment is voor bedrijven om naar de Verenigde Staten te verhuizen.
![]()
Mafkees.
Slim, dan is trump het al weer vergeten.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:08 schreef Breekfast het volgende:
De EU laat een groot deel van de heffingen pas in december ingaan. Dat zal niet veel indruk maken op de Amerikanen....
Al sinds Trumps liberation dayquote:
Als 1e zal men althans in Zwitserland en Nederland overgaan op goudgedekte valuta totdat er een geloofwaardig alternatief is en sowieso geen fiat.quote:
Geen idee, ik was er niet bij, maar feit is, de laatste grondige audit was in de jaren 50quote:Op woensdag 9 april 2025 17:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
We hebben in 2014 nog 122,5 ton teruggehaald uit de VS naar NL (31% destijds), ik neem aan dat men toen toch wel gekeken heeft wat er in de Nederlandse kluis lag?
De Trump administratie zou een goud audit doen, maar sindsdien hoor je alleen de krekels.quote:Op woensdag 9 april 2025 17:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het is maar de vraag dat wanneer Europese landen hun Goudreserves uit de VS willen terughalen, dit goud er überhaupt nog is. De laatste grondige audit was in 1953
En zie je Tumbleweedsquote:Op woensdag 9 april 2025 18:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De Trump administratie zou een goud audit doen, maar sindsdien hoor je alleen de krekels.
Ruzzia die krijgt geen Tariff van Trumpquote:Op woensdag 9 april 2025 18:22 schreef Forbry het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de visie van het met China bevriende Rusland op deze handelsoorlog is...
Daar hebben landen een nationale reserve voor, die vol ligt met dingen die veel waard zijn. Van oudsher goud, maar sinds de jaren 70 steeds vaker dollars en Amerikaanse staatsobligaties. Dat is het probleem.quote:
quote:Op woensdag 9 april 2025 18:08 schreef Breekfast het volgende:
De EU laat een groot deel van de heffingen pas in december ingaan. Dat zal niet veel indruk maken op de Amerikanen....
Het russische regime loopt het dun door de darmpjes omdat hun voornaamste inkomsten, aardolie bron in rap tempo opdroogt.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:22 schreef Forbry het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de visie van het met China bevriende Rusland op deze handelsoorlog is...
https://nos.nl/collectie/(...)-dreigt-los-te-slaanquote:Waar de afgelopen dagen de aandacht vooral uitging naar de grote verliezen bij aandelen, kijken beleggers vandaag vooral naar de markt voor Amerikaanse staatsleningen. Daar gebeurt namelijk het tegenovergestelde van wat normaal gesproken gebeurt bij onrust op de financiële markten. En dat kan tot grote problemen leiden.
Gewoonlijk zijn staatsobligaties, leningen uitgegeven door landen, een toevluchtsoord voor beleggers als de aandelenkoersen kelderen. Beleggers verkopen dan aandelen en kopen obligaties. De Amerikaanse obligaties horen in zo'n situatie bij de populairste. Dat leidt tot veel vraag van beleggers, met als gevolg dat de rente die de VS over schulden moet betalen dan daalt.
Maar in de VS stijgt de rente sinds maandag juist flink. "Het is een hele unieke combinatie dat je aandelen ziet dalen en ook obligaties verkocht worden", zegt analist Corné van Zeijl van vermogensbeheerder Cardano. "En dan zie je ook nog eens de dollar dalen. Met name die laatste twee zouden indicaties kunnen zijn dat het vertrouwen in de VS afneemt."
Het gonst van de geruchten over mogelijke verklaringen. Zo zou China, een van de grootste buitenlandse bezitters van Amerikaanse staatsobligaties, aan het verkopen zijn. Japan, een andere grote investeerder, zou tijdens een recente veiling van staatsobligaties niet hebben ingetekend. Andere analisten en beleggers zoeken de verklaring bij hedgefunds. Dat zijn fondsen voor vermogende beleggers die met ingewikkelde strategieën op korte termijn veel winst willen genereren. Ze zouden door grote verliezen cash nodig hebben en daardoor gedwongen zijn te verkopen.
"Dit is allemaal tegelijk aan de hand," denkt Shanawaz Bhimji, obligatiestrateeg bij ABN Amro. "De lucifer ontbrandt als China verkoopt. En de benzine zit verspreidt over de hedgefunds." Volgens Bhimji hebben hedgefunds heel stevig belegd in Amerikaans schuldpapier, veelal met geleend geld. "Met een onverwachte en stevige beweging zoals in de afgelopen dagen zit je dan al snel in de problemen. De bank belt je dan om geld bij te storten", legt Bhimji uit. "Als je dat niet kan is het klaar."
Ja, dat je die achter de hand houdt als tegenreactie op de algemene heffing van 20% snap ik wel.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De EU houdt de echte stok nog achter de hand dus.
Dat het Amerikaanse diensten gaan zijn mag duidelijk zijn.
En wat zijn de gevolgen als die hedgefunds omvallen?quote:Op woensdag 9 april 2025 18:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)-dreigt-los-te-slaan
Omvallende hedgefunds binnenkort?
Dat 1e weet ik, maar dat 2e... ik vraag me af of China een aanhoudend 'stilzwijgen' van Rusland accepteert...quote:Op woensdag 9 april 2025 18:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ruzzia die krijgt geen Tariff van Trump
dus Poetin die zegt niets
Met een snelle Google-zoektocht vond ik wel dit:quote:Op woensdag 9 april 2025 18:36 schreef Momo het volgende:
[..]
En wat zijn de gevolgen als die hedgefunds omvallen?
https://citizenwatchrepor(...)m_source=chatgpt.comquote:As of March 31, 2024, three of the largest U.S. banks had a combined total of $1.832 trillion in loans outstanding to giant Hedge Funds.
The Office of Financial Research (OFR), the federal agency created after the 2008 financial collapse on Wall Street to defog the lenses of federal regulators to prevent a replay of that disaster, has posted frightening graphs on its website as part of its “Hedge Fund Monitor.”
china heeft niemand nodig , echt helemaal niemandquote:Op woensdag 9 april 2025 18:38 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat 1e weet ik, maar dat 2e... ik vraag me af of China een aanhoudend 'stilzwijgen' van Rusland accepteert...
Als het dus met geleend geld is en de bank krijgt zijn geld niet kan dat een klap zijn voor zo'n bank. Vooral als het veel geld is en het een bank is die zich aan niet al te strikte regelgeving hoeft te houden, zoals de banken hier in Europa.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Het einde van de Zeepbel der Zeepbellen.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:41 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Als het dus met geleend geld is en de bank krijgt zijn geld niet kan dat een klap zijn voor zo'n bank. Vooral als het veel geld is en het een bank is die zich aan niet al te strikte regelgeving hoeft te houden, zoals de banken hier in Europa.
Nou valt een bank niet om van 1 niet betalende klant, maar het zal waarschijnlijk ook niet de enige zijn
Helaas de rest van de wereld dus ook.quote:
Ik wist niet eens dat de banken zoveel geld lenen aan de hedge funds. Ik neem aan dat de regels hiervoor in Europa iets scherper zijn. Maar alles is verweven, dus we gaan er vast ook dan last van krijgen. Hoewel misschien in mindere mate hopelijk.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het einde van de Zeepbel der Zeepbellen.
quote:Op woensdag 9 april 2025 18:22 schreef Forbry het volgende:
quote:Trumps beleid is zo funest voor Poetin dat die mogelijk gedwongen wordt te onderhandelen over staakt-het-vuren
Wat aanvankelijk een meevaller leek voor Vladimir Poetin, wordt onderhand een serieuze bedreiging voor het Kremlin. Want Donald Trumps economische kruistocht heeft, al dan niet bedoeld, een flinke klap uitgedeeld aan het hart van de Russische economie: de inkomsten uit ruwe olie. Trump zou Rusland zo onbedoeld kunnen dwingen tot onderhandelingen over een staakt-het-vuren in Oekraïne.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-het-vuren~a1b77717/
Ja, al is China natuurlijk ook een onbetrouwbare partnerquote:Op woensdag 9 april 2025 19:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is dit nu niet het moment voor europa en china om toenadering te zoeken en tarrifs verlagingen door te voeren en gezamelijk USA links te laten liggen?
Ja en nee. Om tafel met de Chinezen is verstandig.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is dit nu niet het moment voor europa en china om toenadering te zoeken en tarrifs verlagingen door te voeren en gezamelijk USA links te laten liggen?
Meest economen praten ook echt poep. Eerst maar eens afwachten voordat we moord en brand schreeuwen, maar mocht het tot een economische crisis van megaformaat komen dan wordt het wel spannend ja. Ik heb de kredietcrisis nooit echt zo bewust meegemaakt.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
Het is wel allemaal paniekbal wat de klok slaat zeg. Allemaal poker van Trump. Wacht even een maandje en dan zien we wel verder.
Ik heb niet het idee dat in de afgelopen maanden iets verstandigs uit het Witte Huis is gekomen. Waarom zou de komende maand anders zijn?quote:Op woensdag 9 april 2025 19:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
Het is wel allemaal paniekbal wat de klok slaat zeg. Allemaal poker van Trump. Wacht even een maandje en dan zien we wel verder.
Ik ook niet, als puber totaal langs me heengegaan eigenlijk. Ook wel gezond.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Meest economen praten ook echt poep. Eerst maar eens afwachten voordat we moord en brand schreeuwen, maar mocht het tot een economische crisis van megaformaat komen dan wordt het wel spannend ja. Ik heb de kredietcrisis nooit echt zo bewust meegemaakt.
Wellicht ontstaat er nu wat meer druk van binnenuit.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:19 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat in de afgelopen maanden iets verstandigs uit het Witte Huis is gekomen. Waarom zou de komende maand anders zijn?
De volgende stap is dat de China de import van Amerikaanse producten helemaal stopt als hij zo doorgaat.quote:
Niet geklikt, maar zal ongetwijfeld weer zo’n poepverhaal zijn dat het klootjesvolk niets van de strategie van Trump begrijpt.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ewald Engelen en Wierd Duk met een groot tegengeluid. Heel interessant wat Ewald allemaal zegt later op in de podcast.
Kennelijk voelt hij ook intern de interne politieke toch wel inmiddels (afgezien van het gedoe met China, maar China aanpakken is niet impopulair op zich).quote:
quote:Charles Koch-funded group sues Trump over tariffs, alleging power grab
A conservative advocacy organization funded in part by billionaire Republican mega-donor Charles Koch is representing a Florida company that is suing President Donald Trump for imposing tariffs on all imports from China, describing Trump's move as an unlawful power grab.
"A tariff is a tax on Americans’ commerce with other countries," the New Civil Liberties Alliance wrote in its legal complaint, filed on behalf of Simplified, a Florida-based business that sells organizational tools such as paper-made planners. "The Constitution assigns Congress exclusive power to impose tariffs and regulate foreign commerce."
The New Civil Liberties Alliance, which is affiliated with prominent right-wing legal activist Leonard Leo's network, describes its mission as combatting "unlawful administrative power."
Stand Together, the organization founded by Koch that has funded the New Civil Liberties Alliance, noted in a statement that it is not involved in the lawsuit itself. “Stand Together, a non-profit funded in-part by Charles Koch that has supported NCLA, is not involved in this case,” said Stand Together spokesperson Gretchen Reiter.
Trump has issued a series of tariffs against China as part of an escalating trade war since taking office Jan. 20. The latest – 104% tariffs against the economic superpower – will go into effect at 12:01 a.m. EDT Wednesday, the White House has said.
Although the Constitution states that Congress "shall have Power To lay and collect Taxes, Duties, Imposts and Excises," Trump has claimed authority to impose the tax on Chinese companies exporting goods to the U.S. under the International Emergency Economic Powers Act. That law lets the president regulate economic transactions after declaring a national emergency.
In a Feb. 1 executive order, Trump said he was declaring a national emergency under the act based on an "extraordinary threat posed by illegal aliens and drugs, including deadly fentanyl." He set 25% tariffs on Canadian and Mexican imports and an additional 10% tariff on Chinese imports. Since then, China and the U.S. have engaged in a spiraling war of retaliatory tariffs.
But Trump's executive orders targeting China for tariffs have no connection to the opioid problem that he pointed to as the basis for his authority, according to the lawsuit, which was filed Thursday in a Florida federal court.
"In fact, President Trump’s own statements reveal the real reason for the China tariff, which is to reduce American trade deficits while raising federal revenue," according to the lawsuit.
If courts allow Trump "to bypass the statutory scheme for tariffs, the President will have nearly unlimited authority to commandeer Congress’s power over tariffs," the New Civil Liberties Alliance wrote on behalf of Simplified.
“President Trump has broad authority to impose tariffs to address issues of national emergency, such as the opioid pandemic," White House spokesperson Harrison Fields told USA TODAY in response to the lawsuit. "The Trump Administration looks forward to victory in court.”
Trump's escalating tariffs threaten to create a wedge between him and some fellow Republicans.
When the Senate passed a resolution April 2 to lift Trump's tariffs on Canadian goods, four Republicans joined with Democrats to vote for the measure. Seven Republican Senators also cosponsored a bill with Democrats that would limit Trump's ability to impose tariffs without getting congressional buy-in.
The White House didn't immediately respond to a request for comment.
Die vent komt nog voor de muur te staan als dit zo doorgaat.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:19 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat in de afgelopen maanden iets verstandigs uit het Witte Huis is gekomen. Waarom zou de komende maand anders zijn?
Twee idioten bij elkaar. Duk is al jaren de weg kwijt, was vorige week ook vol lof over de hogere importheffingen. Want Duk leeft inmiddels z'n eigen universum, waar alleen hij het ware evangelie verkondigt.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ewald Engelen en Wierd Duk met een groot tegengeluid. Heel interessant wat Ewald allemaal zegt later op in de podcast.
Ja en ik ben miljonairquote:Op woensdag 9 april 2025 19:32 schreef Breekfast het volgende:
Trump is helemaal in control jongens, hij weet wat hij doet.
Al besproken.quote:
Was nog wat onduidelijkheid of het om die 75 landen ging waaraan hij refereerde in z'n truth social post, of alle landen behalve China,quote:
Ga nou maar gewoon kijken chefquote:Op woensdag 9 april 2025 19:27 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Niet geklikt, maar zal ongetwijfeld weer zo’n poepverhaal zijn dat het klootjesvolk niets van de strategie van Trump begrijpt.
10% was al het minimale tarief voor alle landen sinds zijn eerste aankondiging. Hij haalt dus de verhogingen wegquote:Op woensdag 9 april 2025 19:50 schreef opgebaarde het volgende:
Dus 90 dagen pauze en ook de hele wereld nu op tien procent invoertarief behalve China. Hoezo verlaagt hij het nu ineens naar 10, er zat toch een idee achter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op woensdag 9 april 2025 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het lijkt wel Rundfunk![]()
Jullie krijgen allemaal een 10% of 20% extra handelstarief. Of nee, toch niet.
Jullie krijgen allemaal geen handelstarieven..........behalve jij.
Jij krijgt een verhoging van 125%Alle ballen op ShiiiiinaaahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
Voor het investeringsklimaat wereldwijd is dit absoluut funest, dit gezwalk naar de whims van een Trump is geen basis voor investeringen voor bedrijven die nu de 1e kwartaalcijfers beginnen binnenkomen aangeven geen uitzicht meer te hebben. There is no visibility, ze doen dus geen uitspraak meer over toekomstige ontwikkelingen.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:53 schreef Ludachrist het volgende:
Ja hoor, al die linksen tegen tarieven, haalt Trump ze van tafel is het weer niet goed.
Tevens killing voor het vertrouwen in Amerikaanse staatsobligaties.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor het investeringsklimaat wereldwijd is dit absoluut funest, dit gezwalk naar de whims van een Trump is geen basis voor investeringen voor bedrijven die nu de 1e kwartaalcijfers beginnen binnenkomen aangeven geen uitzicht meer te hebben. There is no visibility, ze doen dus geen uitspraak meer over toekomstige ontwikkelingen.
Die rente liep voor zijn aankondiging al hard opquote:Op woensdag 9 april 2025 20:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Tevens killing voor het vertrouwen in Amerikaanse staatsobligaties.
Ik had duidelijker moeten zijn: Tevens killing voor het beetje resterende vertrouwen in Amerikaanse staatsobligaties.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:04 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Die rente liep voor zijn aankondiging al hard op
Jep, maar anders heeft ie geen verhaal meer voor de belastingverlaging die hij wil. Hij laat dat financieren door die 10%. Op papier dan, in werkelijkheid onzin natuurlijkquote:Op woensdag 9 april 2025 20:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
Alsnog iedereen wel 10%, wat nog steeds absurd hoog is.
Die meneer Koch was een van de grote financiers van de thee partij. Ben blij om te lezen dat hij op zijn eigen zwaard is gevallen.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kennelijk voelt hij ook intern de interne politieke toch wel inmiddels (afgezien van het gedoe met China, maar China aanpakken is niet impopulair op zich).
Voor wat betreft die heffingen loopt er ook een rechtszaak, artikeltje van gister:
[..]
Wat die fondsen doen is veel geld lenen en daarmee speculeren. Een deel in dingen waar ze winst op denken te maken en een deel ter bescherming als die speculaties verlies opleveren ("hedgen", beschermen). Zeg maar, ze kopen aandelen maar gaan er tegelijkertijd ook "short" op (dan gaan ze er van uit, dat die aandelen net minder waard worden). En dan hebben ze een hoop geld op de balans staan en kunnen ze weer nieuw geld lenen met dat als onderpand. Luchtbellen op luchtbellen.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso het idee dat een BTW verhoging van 50% een belastingverlaging is kan alleen uit de briljante zelf nadenkende rechtse hoek komen.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:08 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Jep, maar anders heeft ie geen verhaal meer voor de belastingverlaging die hij wil. Hij laat dat financieren door die 10%. Op papier dan, in werkelijkheid onzin natuurlijk
Banken hebben een verplicht eigen vermogen van minstens 2% van al hun uitstaande leningen. En dat is dus al een stuk meer dan in 2008. Dus dan weet je het wel.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat de banken zoveel geld lenen aan de hedge funds. Ik neem aan dat de regels hiervoor in Europa iets scherper zijn. Maar alles is verweven, dus we gaan er vast ook dan last van krijgen. Hoewel misschien in mindere mate hopelijk.
Het werd mij altijd voorgehouden dat democratieën check and balances hebben waardoor een individu niet zomaar stennis kan schoppen, maar als je kijkt hoeveel macht een Amerikaanse president heeft als het gaat om oorlog, dood en verderf zaaien in verre oorden en handel. Het is op deze terreinen gewoon in feite (niet de jure) autocratische macht. Democratie, my ass. Het instituut president is in de VS op tal van vlakken meer autocratisch gezind dan het liberale sprookje dat men ons heeft doen geloven.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor het investeringsklimaat wereldwijd is dit absoluut funest, dit gezwalk naar de whims van een Trump is geen basis voor investeringen voor bedrijven die nu de 1e kwartaalcijfers beginnen binnenkomen aangeven geen uitzicht meer te hebben. There is no visibility, ze doen dus geen uitspraak meer over toekomstige ontwikkelingen.
Dat in in Frankrijk niet heel veel anders hoor, ook daar heeft de president veel te veel macht.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:13 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het werd mij altijd voorgehouden dat democratieën check and balances hebben waardoor een individu niet zomaar stennis kan schoppen, maar als je kijkt hoeveel macht een Amerikaanse president heeft als het gaat om oorlog, dood en verderf zaaien in verre oorden en handel. Het is op deze terreinen gewoon in feite (niet de jure) autocratische macht. Democratie, my ass. Het instituut president is in de VS op tal van vlakken meer autocratisch gezind dan het liberale sprookje dat men ons heeft doen geloven.
Alleen gaat daar 50% van het volk de straat op als ze het ergens niet mee eens zijn.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat in in Frankrijk niet heel veel anders hoor, ook daar heeft de president veel te veel macht.
Dat is wel een belangrijk verschil met de VS inderdaadquote:Op woensdag 9 april 2025 20:18 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Alleen gaat daar 50% van het volk de straat op als ze het ergens niet mee eens zijn.
In Amerika zeggen ze 'het klinkt niet goed, maar er zal wel een plan achter zitten' en 'Ook in slechte tijden moeten we achter onze president blijven staan'. Je snapt het verschil
We kunnen ons zelf ook abonneren op @disclosetvquote:
je kunt beter een monarchie hebben waar een koning niets te zeggen heeftquote:Op woensdag 9 april 2025 20:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat in in Frankrijk niet heel veel anders hoor, ook daar heeft de president veel te veel macht.
Zeur nietquote:Op woensdag 9 april 2025 20:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
We kunnen ons zelf ook abonneren op @:disclosetv
Negentig dagen is een eeuwigheid onder Trump. Verwacht maar dat binnen een week de tarieven onder Donnie al 3x zijn verhoogd, verlaagd of afgeschaft.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Kun je toch niets meeEn ondertussen blijft de onzekerheid of hij over 90 dagen alsnog wel, of niet, of een beetje tarieven oplegt.
quote:Op woensdag 9 april 2025 19:30 schreef eenjongen... het volgende:
90 dagen uitstel voor bepaalde landen, beurs schiet omhoog. Nasdaq +7%
Tuurlijk.quote:
Nee poetin heeft gebeld:quote:Op woensdag 9 april 2025 20:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik denk zomaar dat de Bezos, Musk en Zuckerberg even een woordje gesproken hebben met het kind Donald Trump. Meneer Trump, wij willen onmiddellijk ons geld terug.
Trump: "Maar maar maar mag ik dan nog wel China de importheffing geven?"
Oh.quote:
In China? Realizeren ze niet dat er ook gewoon Chinezen in de VS zelf zijn?quote:
Account gehackt?quote:
Met Trump weet je het nooitquote:Op woensdag 9 april 2025 20:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In China? Realizeren ze niet dat er ook gewoon Chinezen in de VS zelf zijn?
Nouja mooi. Alleen ons bedrijf exporteert naar Azië. Dus tja, mijn werkgever en daardoor ook ik zitten niet echt op dit te wachten.quote:
Straks ben je een binnenlandse terrorist als je Chinees haalt bij Panda Expressquote:
Dit! Die vindt het veels te fantastisch (verslavend) om aan de knoppen te mogen zitten!quote:Op woensdag 9 april 2025 20:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Negentig dagen is een eeuwigheid onder Trump. Verwacht maar dat binnen een week de tarieven onder Donnie al 3x zijn verhoogd, verlaagd of afgeschaft.
quote:Op woensdag 9 april 2025 20:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Straks ben je een binnenlandse terrorist als je Chinees haalt bij Panda Express
Niemand is blij met de wereldwijde chaos die Trump veroorzaakt. Met dit uitstel voor Europa is natuurlijk welkom.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nouja mooi. Alleen ons bedrijf exporteert naar Azië. Dus tja, mijn werkgever en daardoor ook ik zitten niet echt op dit te wachten.
Jammer dat Europa net vanmiddag tegenmaatregelen heeft afgekondigd en daarmee net even te snel lijkt te zijn geweest…quote:Op woensdag 9 april 2025 20:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niemand is blij met de wereldwijde chaos die Trump veroorzaakt. Met dit uitstel voor Europa is natuurlijk welkom.
China is natuurlijk een vreselijk kutland en dat is het ook geen greintje minder geworden ofzo, maar ik weet niet... ik zie op dit moment eigenlijk nog het liefst de VS (Trump en zijn kliek) het onderspit delven...quote:Op woensdag 9 april 2025 20:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Overigens vind ik het heel stiekem wel leuk. Benieuwd hoe China gaat reageren. Overigens het enige land dat oprecht wel een smerige speler is in de wereldmarkt. Dus in die zin gun ik het ze wel.
Die worden:quote:Op woensdag 9 april 2025 20:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jammer dat Europa net vanmiddag tegenmaatregelen heeft afgekondigd en daarmee net even te snel lijkt te zijn geweest…
Hoe willen ze dat handhaven?quote:
China ging direct all-in en zijn in de val getrapt.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die worden:
1. veel minder ingezet dan Trump doet: namelijk 10% op alle producten vs ik geloof 20% op alleen sinaasappelsap en make-up
2. Langzaam in stapjes ingezet
3. De eerste stap is nog niet ingezet
4. Ze worden door de EU altijd ingezet met de mogelijkheid om terug te schakelen als de VS dat ook doet
Bovendien waren dat maatregelen ter vergelding voor andere tarieven (op staal e.d.) die nog steeds gelden. Nog los van die 10% die ook nog steeds geldt ipv de 20%.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die worden:
1. veel minder ingezet dan Trump doet: namelijk 10% op alle producten vs ik geloof 20% op alleen sinaasappelsap en make-up
4. Ze worden door de EU altijd ingezet met de mogelijkheid om terug te schakelen als de VS dat ook doet
Zie Don er wel voor aan om interneringskampen te openen voor Chinezen zoals tijdens WW2 voor de Jappenquote:Op woensdag 9 april 2025 20:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat handhaven?
Joost mag het weten.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:00 schreef eenjongen... het volgende:
Maar de EU heeft toch niet gereageerd toch? De 10% blijft dus EU zal niet ineens niks doen toch?
Ik denk eerder dat dit de druppel was samen met de stijging van de marktrente/yield door het dumpen van treasuries.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jammer dat Europa net vanmiddag tegenmaatregelen heeft afgekondigd en daarmee net even te snel lijkt te zijn geweest…
Nee, een gebrek aan kennis van de chinese cultuur, alleen de dood is erger dan openbaar gezichtsverlies.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
China ging direct all-in en zijn in de val getrapt.
Trumped!
quote:Op woensdag 9 april 2025 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die worden:
Bron: https://www.nu.nl/economi(...)ke-acties-trump.htmlquote:De tegenheffingen variëren van 10 tot 25 procent en gelden voor duizenden Amerikaanse producten. Op de lijst die persbureau Reuters heeft ingezien staan onder meer mais, rijst, motoren, gevogelte, fruit, kleding, gerst, amandelen en sojabonen. Whiskey stond oorspronkelijk ook op de lijst, maar is geschrapt uit vrees voor forse tegentarieven op Europese alcohol.
De heffingen hebben samen een waarde van 22 miljard euro. Dat is nog altijd minder dan de 26 miljard euro aan heffingen die de VS voor de EU invoert. Een deel van de heffingen gaat in op 15 april. Het tweede deel volgt op 16 mei. Voor amandelen en sojabonen gaan de heffingen waarschijnlijk pas in op 1 december.
Ik denk dat de komende weken weer onschuldige 'Amerikaanse Chinezen' worden aangevallen in de VS. Net als toen met corona.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zie Don er wel voor aan om interneringskampen te openen voor Chinezen zoals tijdens WW2 voor de Jappen
Welke val precies? Want bedrijven in de US die afhankelijk zijn van China kunnen nu eigenlijk niets inkopen of importeren, incl. Apple.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
China ging direct all-in en zijn in de val getrapt.
Trumped!
Dit denk ik ook het ging rap de verkeerde kant op vandaag. Daarom dit lulverhaal.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dit de druppel was samen met de stijging van de marktrente/yield door het dumpen van treasuries.
Je bent in de war met de Japanner.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:04 schreef Digi2 het volgende:
Nee, een gebrek aan kennis van de chinese cultuur, alleen de dood is erger dan openbaar gezichtsverlies.
Je zou denken dat de wereld wel belangrijkere dingen te doen heeft dan steeds te moeten reageren op elke gril van die oranje pamper.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Bron: https://www.nu.nl/economi(...)ke-acties-trump.html
Ik hoop dat de grote oranje leider deze aangekondige maatregelen door de vingers ziet, omdat ze 'pas' volgende week in zouden gaan. Maar dat weten we waarschijnlijk morgen pas, als de EU weer een reactie geeft op deze aankondiging uit de USA…
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 9 april 2025 21:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welke val precies? Want bedrijven in de US die afhankelijk zijn van China kunnen nu eigenlijk niets inkopen of importeren, incl. Apple.
Wellicht, maar dat zal Trump cs. nooit toegeven of zo uitleggen…quote:Op woensdag 9 april 2025 21:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dit de druppel was samen met de stijging van de marktrente/yield door het dumpen van treasuries.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ocent~1741874201899/quote:Amerikaans-Chinese spanningen kunnen wereldhandel ernstig schaden, waarschuwt WHO
De Wereldhandelsorganisatie WHO waarschuwt dat de Amerikaans-Chinese spanningen de handel tussen de 2 economieën met 80 procent kan doen teruglopen. Dat meldt het persagentschap Reuters.
Dat kan de wereldhandel ernstige schade toebrengen, zegt het WHO. Het schat de mogelijke langetermijnverliezen voor het wereldwijde BBP op bijna 7 procent.
En Tesla.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welke val precies? Want bedrijven in de US die afhankelijk zijn van China kunnen nu eigenlijk niets inkopen of importeren, incl. Apple.
Deze maatregelen zijn tegen zijn eerdere staalheffingen van 25%, niet die 20% en nu 10% van 2 april.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Bron: https://www.nu.nl/economi(...)ke-acties-trump.html
Ik hoop dat de grote oranje leider deze aangekondige maatregelen door de vingers ziet, omdat ze 'pas' volgende week in zouden gaan. Maar dat weten we waarschijnlijk morgen pas, als de EU weer een reactie geeft op deze aankondiging uit de USA…
Nee, gezichtsverlies is ernstig, ook in China.quote:
Ja, als 'ie z'n shit aan de andere kant van de oceaan zou houden wel.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:07 schreef Forbry het volgende:
[..]
Je zou denken dat de wereld wel belangrijkere dingen te doen heeft dan steeds te moeten reageren op elke gril van die oranje pamper.
Dat zeg ik, ik hoop dat de grote idioot het ook zo beschouwd…quote:Op woensdag 9 april 2025 21:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Deze maatregelen zijn tegen zijn eerdere staalheffingen van 25%, niet die 20% en nu 10% van 2 april.
104% lijkt me ook geen droomdeal.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, een gebrek aan kennis van de chinese cultuur, alleen de dood is erger dan openbaar gezichtsverlies.
Bron?quote:Op woensdag 9 april 2025 21:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
Trump heeft het heel waarschijnlijk 90 dagen uitgesteld, omdat de douane hem duidelijk heeft gemaakt dat toen ze in waren gegaan ze niets meer door konden laten omdat niemand meer wist wat ze nu moesten doen en ze daar ook totaal niet genoeg mensen voor hebben. Die 90 dagen zijn dus voor de voorbereiding. En dat vind ik al heel kort.
Truequote:Op woensdag 9 april 2025 20:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niemand is blij met de wereldwijde chaos die Trump veroorzaakt. Met dit uitstel voor Europa is natuurlijk welkom.
125% inmiddelsquote:Op woensdag 9 april 2025 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
104% lijkt me ook geen droomdeal.
Europa kon wel eens de lachende 3e worden in de nabije toekomst want nu loopt het investeringsklimaat voor echt kapitaalintensieve investeringen hier mijlenver vooruit op de rest van de wereld.quote:
De meeste winkels die huishoudelijke artikelen verkopen. En ook een hoop van de rest. Gelukkig wel alleen in de VSquote:Op woensdag 9 april 2025 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Straks is de Action voor de grootverdieners
Ik denk Europa nu eerder als veilige haven wordt gezien. Meer dan de VS of China.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Europa kon wel eens de lachende 3e worden in de nabije toekomst want nu loopt het investeringsklimaat voor echt kapitaalintensieve investeringen hier mijlenver vooruit op de rest van de wereld.
Hier komt ie ook weer even makkelijk op terug hoor.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Trump heeft blijkbaar ook definitief de stekker uit TikTok getrokken omdat 'ie boos is op China
[ x ]
Yep, en dat kan zijn vruchten gaan afwerpen.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk Europa nu eerder als veilige haven wordt gezien. Meer dan de VS of China.
Hij is dusdanig labiel/te manipuleren, narcistisch en leugenachtig, dat 'ie morgen een 180 graden ander besluit neemt of uitspraak doet dan een dag of uur eerder…quote:Op woensdag 9 april 2025 21:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hier komt ie ook weer even makkelijk op terug hoor.
Het bizarre is dat dit niet eens een BnW opmerking is, maar een geruststellende verklaring voor het bizarre gedrag van dhr T.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:37 schreef XDo het volgende:
Het was hem nooit om die tarieven te doen.
Familie Trump en vrienden zijn schathemeltjerijk geworden door insider trading.
Alsof China tiktok überhaupt wilde verkopen. China werd gedwongen (een deel) te verkopen, maar gaan nu niet meer meewerken natuurlijk. Ik ben benieuwd, vast en zeker onderdeel van het befaamde schaakspel. Als Trump nog niet alle stukken in zijn mond heeft gestoptquote:Op woensdag 9 april 2025 21:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Trump heeft blijkbaar ook definitief de stekker uit TikTok getrokken omdat 'ie boos is op China
[ x ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lmfm5ycbjk2xquote:Op woensdag 9 april 2025 21:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het bizarre is dat dit niet eens een BnW opmerking is, maar een geruststellende verklaring voor het bizarre gedrag van dhr T.
Want veel andere scenario's zijn echt vele malen zorgelijker.
Eens. Dat was de vorige termijn van Trump ook al duidelijk. De rechtspraak is ook niet onafhankelijk maar politiek gekleurd.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:13 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het werd mij altijd voorgehouden dat democratieën check and balances hebben waardoor een individu niet zomaar stennis kan schoppen, maar als je kijkt hoeveel macht een Amerikaanse president heeft als het gaat om oorlog, dood en verderf zaaien in verre oorden en handel. Het is op deze terreinen gewoon in feite (niet de jure) autocratische macht. Democratie, my ass. Het instituut president is in de VS op tal van vlakken meer autocratisch gezind dan het liberale sprookje dat men ons heeft doen geloven.
Dit is van dit autocratisch/technocratisch gelul dat er na een verkiezingsuitslag nooit echt wat mag veranderen omdat de bij banken werkzame economen of anderzins wetenschappers die de beperkingen van hun eigen expertise niet willen zien die verandering niet willen. Daar hebben we het vijandige China als supermacht aan te danken. Al die o zo verstandige mensen hebben China machtig gemaakt met onze bestedingskracht.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:13 schreef Peppert het volgende:
[..]
Al die deskundige beleggers, die altijd op het randje balanceren om de grootste winst te kunnen maken? Na hun de zondvloed!quote:Op woensdag 9 april 2025 21:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit is van dit autocratisch/technocratisch gelul dat er na een verkiezingsuitslag nooit echt wat mag veranderen omdat de bij banken werkzame economen of anderzins wetenschappers die de beperkingen van hun eigen expertise niet willen zien die verandering niet willen. Daar hebben we het vijandige China als supermacht aan te danken. Al die o zo verstandige mensen hebben China machtig gemaakt met onze bestedingskracht.
De randdebiel uithangen? Ja, dat is helaas één van de weinige dingen waar hij nogal goed in is...quote:
Meer in 't artikelquote:Trump administration backs off Nvidia's 'H20' chip crackdown after Mar-a-Lago dinner
When Nvidia CEO Jensen Huang attended a $1 million-a-head dinner at Mar-a-Lago last week, a chip known as the H20 may have been on his mind.
That's because chip industry insiders widely expected the Trump administration to impose curbs on the H20, the most cutting-edge AI chip U.S. companies can legally sell to China, a crucial market to one of the world's most valuable companies.
Following the Mar-a-Lago dinner, the White House reversed course on H20 chips, putting the plan for additional restrictions on hold, according to two sources with knowledge of the plan who were not authorized to speak publicly.
De kunst van het onderhandelen.quote:Op woensdag 9 april 2025 22:34 schreef Ali_boo het volgende:
Officiële account van het Witte Huis op X
[ x ]
Niveau nul inderdaad.quote:Op woensdag 9 april 2025 22:34 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Niet zo boos doen he.quote:Op woensdag 9 april 2025 22:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Omdraaien, broek omlaag en buigen voor de Don!
Ik maak alleen een constatering vanuit mijn belevingswereld. Het is geen waardeoordeel over politieke systemen, laat staan aanval op een politieke systeem.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit is van dit autocratisch/technocratisch gelul.
Ja, dat zeg ik.quote:Op woensdag 9 april 2025 22:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet zo boos doen he.
Jij was al bezig met je fabriek naar de VS te verhuizen en personeel te werven zeker
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 9 april 2025 22:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
Tussen haakjes: we moeten tegenwoordig allemaal beleggen voor ons pensioen, net zoals in de VS. Via bedrijven die vaste bedragen en percentages berekenen. En er in principe voor zorgen, dat je nooit in de min terecht komt, als je tenminste het juiste profiel hebt gekozen en de markt niet helemaal instort.
Kortom, al die beleggingsfondsmedewerkers verdienen er geen cent minder om, maar jij hebt ineens geen pensioen meer.
"And ... it's gone."
Ik pak 100 piek van je en als je niets terugdoet krijg je 90 terug!quote:Op woensdag 9 april 2025 22:34 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Zit Donnie dit nou zelf allemaal de wereld in te slingeren. Zo communiceren kan toch niet johquote:Op woensdag 9 april 2025 22:34 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Net wanneer je denkt dat het niet meer erger kan.....quote:Op woensdag 9 april 2025 23:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zit Donnie dit nou zelf allemaal de wereld in te slingeren. Zo communiceren kan toch niet joh
Geeft maar aan in wat voor bizarre tijden we leven.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het bizarre is dat dit niet eens een BnW opmerking is, maar een geruststellende verklaring voor het bizarre gedrag van dhr T.
Want veel andere scenario's zijn echt vele malen zorgelijker.
Is dit niet een beetje crimineel dit?quote:
Ja denk ik wel. Al weet ik ook niet precies de wet in de usa. Maar opmerkelijk is het sowiesoquote:Op woensdag 9 april 2025 23:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is dit niet een beetje crimineel dit?
Die clown is in het verleden met wel meer criminele dingen weg gekomen...quote:Op woensdag 9 april 2025 23:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Trump maakt van jullie linksies allemaal nationalisten, kijk maar uit, straks ben je weer trots op Nederlandquote:Op woensdag 9 april 2025 18:15 schreef JopieKlaassen het volgende:
Is @:epicbeardman al komen vertellen hoe goed de tariffs zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
quote:Op donderdag 10 april 2025 00:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Trump maakt van jullie linksies allemaal nationalisten, kijk maar uit, straks ben je weer trots op NederlandIk zou eens uit je moeder haar kelder kruipen en kijken wat andere mensen van al die dingen vinden. En je engnekbaard afscheren, dat helpt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 10 april 2025 00:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Trump maakt van jullie linksies allemaal nationalisten, kijk maar uit, straks ben je weer trots op NederlandDat ik ooit nog eens als links bestempeld zou worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Linkser dan de VVD heb ik nooit gestemd.
Nog 4 jaar dit ☝️quote:Op woensdag 9 april 2025 22:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
De randdebiel uithangen? Ja, dat is helaas één van de weinige dingen waar hij nogal goed in is...
Onderhandelenquote:
Ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt ;-)quote:Op donderdag 10 april 2025 06:02 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat ik ooit nog eens als links bestempeld zou worden.![]()
Gek genoeg mag dit in de Amerikaanse politiek gewoon. Handel met voorkennis gebeurt in het congres ook veel.quote:Op woensdag 9 april 2025 23:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grapjas. Natuurlijk mag dat niet, ook niet in de USA.quote:Op donderdag 10 april 2025 08:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gek genoeg mag dit in de Amerikaanse politiek gewoon. Handel met voorkennis gebeurt in het congres ook veel.
Zijn de onderzoeken naar Pelosi al eens afgerond?quote:Op donderdag 10 april 2025 08:09 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Grapjas. Natuurlijk mag dat niet, ook niet in de USA.
Hiervoor zal zeker de SEC een onderzoek instellen.
De Security and Exchanges Commission (SEC)
Dat maakt niet uit. VVD stemmers zijn hier gewoon rabiaat marxistisch. Gestaalde kaders.quote:Op donderdag 10 april 2025 06:02 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat ik ooit nog eens als links bestempeld zou worden.![]()
quote:Amsterdamse beurs schiet omhoog na Trumps pauze in handelsoorlog: AEX opent met flinke winst
Na het forse verlies op woensdag door de handelsoorlog, veert de Amsterdamse beurs weer op. De AEX-index op het Damrak opent donderdagochtend met een winst van bijna 7 procent. Daarmee reageren beleggers euforisch op het besluit van de Amerikaanse president Donald Trump om het invoeren van bepaalde importheffingen uit te stellen.
De AEX-index schoot omhoog na een vertraagde opening door een grote stroom van kooporders. De Amsterdamse hoofdindex noteerde in de ochtendhandel 6,9 procent hoger op 851,59 punten. De AEX zakte een dag eerder nog ruim 3 procent.
Ook de andere Europese markten verloren woensdag nog rond de 3 procent, nadat de Amerikaanse importheffingen voor bijna alle handelspartners waren ingegaan. Door het uitstel van de heffingen, dat Trump woensdagavond bekendmaakte, stegen de beurzen in Frankfurt, Londen en Parijs nu tot ruim 7 procent.
https://www.ad.nl/economi(...)inke-winst~afa56b45/
De sec die door doge onthoofd is.quote:Op donderdag 10 april 2025 08:09 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Grapjas. Natuurlijk mag dat niet, ook niet in de USA.
Hiervoor zal zeker de SEC een onderzoek instellen.
De Security and Exchanges Commission (SEC)
Oké het handelen met voorkennis is geen probleem.quote:Op donderdag 10 april 2025 08:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn de onderzoeken naar Pelosi al eens afgerond?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)d-verliezen-a4889430quote:Obligatiemarkt stuurde bij
Wat Trump het laatste zetje lijkt te hebben gegeven om in te binden, was een hoogst ongebruikelijk fenomeen dat zich vanaf dinsdag voltrok: een kelderende interesse in Amerikaanse staatsobligaties. Normaal zijn die in tijden van financiële onrust juist een ‘veilige haven’ waar beleggers graag schuilen. Dinsdag werden ze juist gedumpt en sprong de tienjaarsrente met tientallen basispunten omhoog.
Voor het vertrouwen in de Amerikaanse kredietwaardigheid was dit al een veeg teken, maar voor Trump ook een acuut politiek probleem. De VS hebben een hoge staatsschuld en de rentelasten hierover bedragen nu al meer dan de defensiebegroting. Juist dezer weken poogt Trump enorme belastingverlagingen door het Congres te krijgen. Tegen de zin van fiscale haviken in zijn partij in, zullen die het (reeds hoge) begrotingstekort verder laten oplopen. De onrust op de obligatiemarkt dreigt dit financieringsgat alleen nog maar groter te later worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |