Geen idee.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Staat China toe dat burgers daar gaan vechten?

Oh jawel hoor. Dat kunnen ze heel makkelijk.quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:06 schreef phpmystyle het volgende:
Maar China kan burgers niet tegenhouden.

Chinezen mogen niet vrij uit reizen, zoals in nederland. Sterker nog je moet toestemming vragen als je van het platteland naar een Stedelijk gebied wil verhuizen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee.
Maar China kan burgers niet tegenhouden. Wij staan het in princiep wel toe- zie mijn eerdere - post, maar dat betekent niet dat Nederland deelneemt aan de oorlog.

het brengt Trump in een lastige positie. Wat gaat trump ervan vinden als China Poetin helpt?quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:52 schreef MaxMark het volgende:
Natuurlijk is allang bekend dat er Chinezen meevechten. Maar doordat Zelensky het nu zo aan de grote klok hangt (en ze daadwerkelijk Chinezen gevangen hebben) zorgt hij ervoor dat het ongemakkelijk wordt voor China.
quote:Misschien gaan ze er iets meer tegen doen, misschien niet. Maar het zal er ongetwijfeld voor zorgen dat er onder de streep nu minder Chinezen gaan meevechten.

"We betreuren het ten zeerste"quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:07 schreef phpmystyle het volgende:
Overigens, als zou blijken dat Chinese overheid hier wel degelijk een hand in heeft zou ik geen idee hebben hoe wij daar dan op zouden moeten reageren. Wat kunnen wij nog meer doen? Welke sancties? Welke wapens.

"We will anounce a additional package military aid of xxxx usd"quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
"We betreuren het ten zeerste"

Bekijk deze YouTube-videoquote:Russia in Trouble? Urals Crude Falls to $52 After Trump's Tariff Strike

Amerika heeft dat ook niet. Alleen Oekraïne en Rusland hebben echt oorlogservaring. Alleen asymmetrische oorlogen voor Amerika.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zeg jij wel maar is het voor het Chinese leger ook niet tijd om oorlogservaring op te doen in een echte oorlog? De VS hebben dit decennia lang gedaan in allerlei conflicten en hun soldaten worden daardoor (mede) gezien als de beste ter wereld.

Maar overal ter wereld strijken toch Chinezen neer? Ik denk dat het niet moeilijk is voor een Chinees om in h er Russische leger te komen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:10 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Chinezen mogen niet vrij uit reizen, zoals in nederland. Sterker nog je moet toestemming vragen als je van het platteland naar een Stedelijk gebied wil verhuizen.

Wij kunnen onze eigen grenzen niet eens dichthouden voor ongewenste massamigratie. Maar China kan die grens van duizenden kilometers wel hermetisch afsluiten?quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Dat kunnen ze heel makkelijk.

Geloof je het zelf? Westerse legers zijn toch anders uitgerust, sowieso qua luchtmacht wat juist ook in het begin lijkt me veel verschil maakt.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:22 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Amerika heeft dat ook niet. Alleen Oekraïne en Rusland hebben echt oorlogservaring. Alleen asymmetrische oorlogen voor Amerika.
Zag vorige week nog ergens een interview met een willekeurige oekrainse commandant en die zei dat als een Westers leger er zou vechten ze snel een pak op de broek krijgen, in het begin tenminste.

Maar China vecht niet mee. Net zogoed dat Amerika of Frankrijk niet meevechten omdat er huurlingen van die nationaliteit meevechten. Aan beide kanten trouwens.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:55 schreef Haags het volgende:
Escalatie van jewelste als blijkt dat China mee vecht.

Eens.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar China vecht niet mee. Net zogoed dat Amerika of Frankrijk niet meevechten omdat er huurlingen van die nationaliteit meevechten. Aan beide kanten trouwens.
Het is pas een escalatie als ze net als moord-Korea gestuurd gaan worden. Maar dat gebeurt niet zomaar.

Het is inderdaad niet een eerlijke vergelijking wat die gast zei, omdat het Westen inderdaad anders vexht, maar ik geloof wel dat hij een punt heeft. De drones en granaten vliegen je om de oren, dat is wat anders dan, met alle respect want daar vallen ook gewoon doden aan onze kant, vechten tegen de Taliban of Houthis.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:36 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Westerse legers zijn toch anders uitgerust, sowieso qua luchtmacht wat juist ook in het begin lijkt me veel verschil maakt.

Waarom escaleert Zelensky dan zo, hij zegt dat ze gestuurd zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar China vecht niet mee. Net zogoed dat Amerika of Frankrijk niet meevechten omdat er huurlingen van die nationaliteit meevechten. Aan beide kanten trouwens.
Het is pas een escalatie als ze net als moord-Korea gestuurd gaan worden. Maar dat gebeurt niet zomaar.

Noem het gerust hoe u het noemen wilt!quote:

Aandacht vragen en de publieke opinie proberen te beïnvloeden, meer steun, etc.quote:

Dat, een mondiaal conflict is de enige uitweg voor Oekraine helaas.quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Aandacht vragen en de publieke opinie proberen te beïnvloeden, meer steun, etc.

Gratis tip: als je wil dat mensen blijven happen op je act zou ik het iets minder opzichtig doenquote:Op dinsdag 8 april 2025 20:38 schreef phpmystyle het volgende:m
Gelukkig heb ik hier geen schuld aan en heb ik een schoon geweten.

I.t.t. tot Westerlingen is er echter geen Chinees aan Russische zijde die hier ideologisch in staat dus ofwel zijn het huurlingen, ofwel zijn het kwartiermakers van de Chinese overheid.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat. Het staat een ieder vrij omdat te doen. Alleen mag je niet meer in actieve dienst zijn:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)oorlogsrecht-rusland
Ik neem aan dat die Chinezen geen soldaten zijn die loon of soldij ontvangen vanuit China.

Bullshit. Hij loopt de boel te traineren en chanteert iedereen om hem overal zijn zin in te geven.quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:30 schreef Scjvb het volgende:
De heer Poetin lijkt echter veel kalmer en ziet reikhalzend uit naar eindelijk wat meer wederzijdse antwoorden en duiding, teneinde een besluit te nemen tot een wellicht eveneens door hem gewenste wapenstilstand.
Waarom? Wat heeft Rusland ooit voor jou gedaan?quote:Mij moet ook van het hart het voortbestaan van Rusland gaarne gewaarborgd te blijven zien.

Dan zouden ze sancties tegen China kunnen afkondigen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens.
Maar stel nu eens dat toch na onderzoek blijkt dat China heimelijk 2000-3000 troepen daar inzet, maar dat wel in alle toonaarden ontkent. Wat dan? Wat gaat Vd Leyen of Kallas dan doen? Welke middelen hebben zij tot hun beschikking?

Nou, voor zelensky is het natuurlijk gunstig als de NAVO of de eu instapt. Dat staat buiten kijfquote:Op dinsdag 8 april 2025 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom escaleert Zelensky dan zo, hij zegt dat ze gestuurd zijn.
Die man lijkt soms echt een derde wereldoorlog te willen.
Ook Putin wil wel een derde wereldoorlog. Rusland neemt geen genoegen met de toekomst zoals deze er nu uitziet voor Rusland.
Al snap ik het wel, voor hun is dat een kans om de wereld tegen Rusland te laten vechten.
Maar voor ons in de EU is het ronduit risicovol.
(Tenzij je graag ook uitgezonden wilt worden)

Hij zal wel centjes hebben verdiend aan dubieuze Russische vastgoeddealtjes ofzo.quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom? Wat heeft Rusland ooit voor jou gedaan?

Het wordt gedacht, en begrijp dat best want sluit het ook niet geheel uit bij Poetin.quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bullshit. Hij loopt de boel te traineren en chanteert iedereen om hem overal zijn zin in te geven.
Niet persoonlijk uiteraard, maar wel om bepaalde andere redenen die mij dus wel aangaan.quote:Waarom? Wat heeft Rusland ooit voor jou gedaan?
 Zou daar best op kunnen antwoorden, alleen dan wordt het een beetje offtopic/afdwalen van het onderwerp hè.
 Zou daar best op kunnen antwoorden, alleen dan wordt het een beetje offtopic/afdwalen van het onderwerp hè.

Ik kijk gewoon naar zijn gedrag. Als hij een andere indruk wil maken kan hij zich anders gedragen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:13 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het wordt gedacht, en begrijp dat best want sluit het ook niet geheel uit bij Poetin.
Maar in de regel kunnen zulke opvattingen misleidend zijn en doen dan geen recht aan de persoon. Niemand kan in andermans hoofd zien wat werkelijk in die persoon omgaat.
[..]
Is dat zo? Of kan je alleen maar Kremlin-onzin recyclen?quote:Niet persoonlijk uiteraard, maar wel om bepaalde andere redenen die mij dus wel aangaan.Zou daar best op kunnen antwoorden, alleen dan wordt het een beetje offtopic/afdwalen van het onderwerp hè.

Ja man. Dan heeft de EU geen handels partners meer.quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan zouden ze sancties tegen China kunnen afkondigen.

Complotdenker gespot 🤩quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij zal wel centjes hebben verdiend aan dubieuze Russische vastgoeddealtjes ofzo.

Heb reeds aangegeven begrip op te kunnen brengen voor daaruit voortvloeiende indrukken/meningen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon naar zijn gedrag. Als hij een andere indruk wil maken kan hij zich anders gedragen.

Ja, dat is zo.quote:Is dat zo? -knip-

quote:

die medvedev begint saai te worden, kom eens met wat andere materiaal dan steeds WO3, volgens mij heeft medvedevje een WO3 fetish, kinky hoor
 die medvedev begint saai te worden, kom eens met wat andere materiaal dan steeds WO3, volgens mij heeft medvedevje een WO3 fetish, kinky hoor 

Medvedev is echt de allergrootste mongool van het kremlin.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:36 schreef TLC het volgende:
[..]
die medvedev begint saai te worden, kom eens met wat andere materiaa; dan steeds WO3, volgens mij heeft medvedevje een WO3 fetish, kinky hoor

quote:10 explosions heard in Kharkiv: city under attack by UAVs.
Dnipro also under threat: up to 16 UAVs from different directions heading towards the city.

quote:US State Department:
China is one of Russia's biggest supporters in the war, and their cooperation destabilizes the world.
quote:The United States is aware of reports that Ukraine captured two Chinese citizens fighting on behalf of Russia. The reports are disturbing.

Vanwaar die geit?quote:

Baphometquote:
quote:During trials starting in 1307, the Knights Templar were accused of heresy for worshipping Baphomet as a demonic idol.

Dat kan ik zo niet plaatsen:quote:
quote:De geit op de satirische foto van Medvedev is waarschijnlijk een woordspeling op het acroniem "GOAT," wat staat voor "Greatest of All Time" (de grootste aller tijden). In de sportwereld wordt deze term gebruikt om uitzonderlijke atleten aan te duiden. Door een geit (het dier) naast Medvedev te plaatsen, suggereert de afbeelding op humoristische wijze dat hij wordt beschouwd als een van de grootste tennissers aller tijden. Dit soort beeldspraak wordt vaak gebruikt in sportmedia en sociale netwerken om de status van een atleet op een luchtige manier te benadrukken.
quote:De geit op de satirische foto van Dmitri Medvedev kan verschillende symbolische betekenissen hebben, afhankelijk van de context:
Beledigende connotatie: In de Russische cultuur wordt het woord 'geit' ("козёл" of "kozyol") vaak als een belediging gebruikt, verwijzend naar een koppig of onaangenaam persoon. Het afbeelden van Medvedev met een geit kan bedoeld zijn om hem op een negatieve manier af te schilderen. 
Satirische kritiek: Satirische kunst in Rusland gebruikt vaak dieren om politieke leiders te bekritiseren of belachelijk te maken. Bijvoorbeeld, in 2013 werd een kunstwerk in beslag genomen waarop president Vladimir Poetin en premier Medvedev in vrouwenondergoed waren afgebeeld. Het gebruik van een geit in de foto kan een vergelijkbare poging zijn om Medvedev te bespotten of te bekritiseren. 
RTL.nl+3pzc.nl+3Het Parool+3
Zonder aanvullende context is het lastig om de exacte bedoeling achter de geit in de specifieke foto te bepalen.

ChatGPT is gek. Medvedev is een duivelsaanbidder of een geitenneuker of allebei.quote:Op dinsdag 8 april 2025 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan ik zo niet plaatsen:
ChatGPT geeft 2 antwoorden
[..]
[..]

Vragen vragen vragen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 23:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
ChatGPT is gek. Medvedev is een duivelsaanbidder of een geitenneuker of allebei.

Jij mag vragen wat je wilt, ik kom met antwoorden.quote:

Dat zal vooral gaan over Europa want in Irak en Afghanistan is echt wel de nodige relevante ervaring opgedaan. Daarnaast hebben Amerikanen de beste spullen en de beste training. Die training en die spullen zijn ook letterlijk wat Oekraïne op de been houden.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:22 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Amerika heeft dat ook niet. Alleen Oekraïne en Rusland hebben echt oorlogservaring. Alleen asymmetrische oorlogen voor Amerika.
Zag vorige week nog ergens een interview met een willekeurige oekrainse commandant en die zei dat als een Westers leger er zou vechten ze snel een pak op de broek krijgen, in het begin tenminste.

Afghanistan en Irak is natuurlijk niet te vergelijken.quote:Op woensdag 9 april 2025 09:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal vooral gaan over Europa want in Irak en Afghanistan is echt wel de nodige relevante ervaring opgedaan. Daarnaast hebben Amerikanen de beste spullen en de beste training. Die training en die spullen zijn ook letterlijk wat Oekraïne op de been houden.

Hiervan ga je toch dromen.... Solovyov en Simonyan die ooit een keer worden opgepakt ergensquote:Op woensdag 9 april 2025 08:44 schreef MaxMark het volgende:
Interessant stukje. Oekraïne heeft een Russische inlichtingenofficier, die een groot aandeel heeft in de propagandamachine, uit Rusland weten te lokken. Hij werd aangehouden in Polen en overgedragen aan Kyiv.
[ x ]

Bron: https://lb.ua/society/202(...)y_pidgotovleniy.htmlquote:A few days ago, our successful actions destroyed a long-range Tu-22M3 bomber, - Syrsky
✈️ It had just landed and our drone hit it. The cost is about $100 million

Is dat dezelfde als diegene die elektriciteitsmast geraakt zou hebben een week geleden?quote:Op woensdag 9 april 2025 10:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Bron: https://lb.ua/society/202(...)y_pidgotovleniy.html
zeer waarschijlijk te maken met:
[ afbeelding ]
https://x.com/cyber_boroshno/status/1909293288021958771

neequote:Op woensdag 9 april 2025 10:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Is dat dezelfde als diegene die elektriciteitsmast geraakt zou hebben een week geleden?

Daar hebben Europeanen net zo hard gevochten.quote:Op woensdag 9 april 2025 09:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal vooral gaan over Europa want in Irak en Afghanistan is echt wel de nodige relevante ervaring opgedaan.

Ik vrees dat dat soort mensen nu nóg voorzichtiger gaat zijn, voordat ze Rusland überhaupt verlaten.quote:Op woensdag 9 april 2025 10:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hiervan ga je toch dromen.... Solovyov en Simonyan die ooit een keer worden opgepakt ergens

Oorlog = oorlog.quote:Op woensdag 9 april 2025 10:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Afghanistan en Irak is natuurlijk niet te vergelijken.
Verder ging het niet over training of spullen maar om oorlogservaring.

Mijn neef is daar anderhalf jaar geweest die zei als het echt ingewikkeld of hard tegen hard ging kwamen de Amerikanen om de dag te redden. Amerikanen houden echt van vechten dat zit in hun bloed en ze werken met nagenoeg ongelimiteerde budgetten..quote:Op woensdag 9 april 2025 11:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar hebben Europeanen net zo hard gevochten.

Je bedoeld dat ze verwend en trigger-happy zijn. Er bestaat echt geen bijzondere genetische afwijking waardoor je een betere vechter bent.quote:Op woensdag 9 april 2025 11:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn neef is daar anderhalf jaar geweest die zei als het echt ingewikkeld of hard tegen hard ging kwamen de Amerikanen om de dag te redden. Amerikanen houden echt van vechten dat zit in hun bloed en ze werken met nagenoeg ongelimiteerde budgetten..

Juist.quote:Op woensdag 9 april 2025 11:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bedoeld dat ze verwend en trigger-happy zijn. Er bestaat echt geen bijzondere genetische afwijking waardoor je een betere vechter bent.
You fight as you train.

quote:Op woensdag 9 april 2025 11:21 schreef sp3c het volgende:
De Russen en Oekraïners hadden voor deze oorlog ook geen gevechtservaring
Belang daarvan is een beetje overrated imo
 Het is al sinds 2014 bezig. Oekraïne had honderdduizenden reservisten met ervaring met in loopgraven zitten en artillerie ontwijken.
 Het is al sinds 2014 bezig. Oekraïne had honderdduizenden reservisten met ervaring met in loopgraven zitten en artillerie ontwijken.

De ervaring in Afghanistan en Irak is nauwelijks van toepassing op de oorlog in Oekraine. De tegenstander, het terrein, de doelstellingen zijn compleet anders. Dat zeggen Afghanistan-veteranen die nu in Oekraine vechten ook.quote:Op woensdag 9 april 2025 09:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal vooral gaan over Europa want in Irak en Afghanistan is echt wel de nodige relevante ervaring opgedaan. Daarnaast hebben Amerikanen de beste spullen en de beste training. Die training en die spullen zijn ook letterlijk wat Oekraïne op de been houden.

Het resultaat telt: de mijnen zijn onschadelijk gemaaktquote:

Zeker. Ze ruimen per persoon toch wel 1 mijn(en) op.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het resultaat telt: de mijnen zijn onschadelijk gemaakt

Misschien raakte het losgerukte torso van de eerste man ook nog een tweede mijn.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker. Ze ruimen per persoon toch wel 1 mijn(en) op.

Tuurlijk; niet lopen is 100% kans op een kogel, wel lopen is ~50% kans op een landmijn.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:09 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Holy shit zeg, ze lopen ook gewoon door als hun kameraden net voor hun ogen zijn opgeblazen.

Die zullen wel wat uitgevreten hebben.quote:

quote:Op woensdag 9 april 2025 12:41 schreef BEFEM het volgende:
[..]Het is al sinds 2014 bezig. Oekraïne had honderdduizenden reservisten met ervaring met in loopgraven zitten en artillerie ontwijken.
 Weet niet precies wat er niet duidelijk was aan voor de oorlog maar daarmee bedoel ik dus voordat ze op elkaar begonnen te schieten daar
 Weet niet precies wat er niet duidelijk was aan voor de oorlog maar daarmee bedoel ik dus voordat ze op elkaar begonnen te schieten daar

Ja, ze hebben hun commandant niet genoeg roebels toegeschoven.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die zullen wel wat uitgevreten hebben.

quote:Commander-in-Chief of the Armed Forces of Ukraine Oleksandr Syrskyi:
"The Russian offensive in Sumy and Kharkiv regions, which President Zelenskyy previously mentioned, has actually started.

niet overdrijvenquote:Op woensdag 9 april 2025 13:58 schreef LethalNinja het volgende:
En ondertussen voert Oekraïne een offensief op in Belgorod oid

quote:"Russia this year, according to expert calculations, will spend more on military needs than the entire European Union" (in terms of purchasing power parity). -European Commissioner for Defence and Space Andrius Kubilius.
If we move to nominal value, the European Union spends about ¤340 billion, the United States spends about ¤900 billion, and Russia spends ¤140 billion, I think. Somewhere around that.
Switching to purchasing power parity -because for the same amount of money,a greater number of,say,tanks can be produced in Russia,it turns out that Russia this year,according to expert calculations,will spend more on military needs than the entire EU.This is the purchasing power parity figure."

https://www.nu.nl/spannin(...)elgorod-te-zijn.htmlquote:

Oekraine vecht om 2 dorpjes bij de grens, het is overdreven om dat een "offensief" te noemen.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:15 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)elgorod-te-zijn.html
En diverse andere websites bevestigen ook dat Oekraïne nu actief is in Belgorod.

Ok, fair point, ja die woordkeuze is dan inderdaad wat overdreven.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oekraine vecht om 2 dorpjes bij de grens, het is overdreven om dat een "offensief" te noemen.

Rusland kon zich geen betere Kanselier wensen nee.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:34 schreef phpmystyle het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)iten-coalitieakkoord
Spannend. Nieuwe coalitie.
Hopelijk valt het mee. Ik vond Scholz altijd wel redelijk optreden in de crisis met Rusland. Rustig, behoedzaam, afwachtend, niet teveel bravoure, timide.

Gerard Schroder, Sara Wagenknecht. Kan wel wat noemen hoor. Die zijn veel minder Rusland hatelijk dan Scholz.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rusland kon zich geen betere Kanselier wensen nee.

Gelukkig heeft Merz een hekel aan de Russen en wil hij fors meer investeren in defensie voor zowel Duitsland als Oekraïnequote:Op woensdag 9 april 2025 14:34 schreef phpmystyle het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)iten-coalitieakkoord
Spannend. Nieuwe coalitie.
Hopelijk valt het mee. Ik vond Scholz altijd wel redelijk optreden in de crisis met Rusland. Rustig, behoedzaam, afwachtend, niet teveel bravoure, timide.

Beste heer,quote:Op woensdag 9 april 2025 14:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Merz een hekel aan de Russen en wil hij fors meer investeren in defensie voor zowel Duitsland als Oekraïne
 , tenminste nu nog niet.
, tenminste nu nog niet.  , de meeste kans maakt op betere resultaten bij de Russen en de heer Poetin dan 'spierballentaal' en zulks.
, de meeste kans maakt op betere resultaten bij de Russen en de heer Poetin dan 'spierballentaal' en zulks.  

Over 5 jaar zal dat inderdaad merkbaar zijn. De oorlog van gisteren win je er niet meer mee.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Merz een hekel aan de Russen en wil hij fors meer investeren in defensie voor zowel Duitsland als Oekraïne

Wie nu nog zegt dat we diplomatiek moeten proberen, na 20 jaar van falen hierin, heeft duidelijk een wodka te veel op. Putin moet pijn gaan lijden. Hij moet merken dat zijn honger naar agressie consequenties heeft.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:59 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Maar denk ergens toch dat de meest diplomatieke weg, en ondanks alles op 'n wat meer vriendelijke toon, de meeste kans maakt op betere resultaten bij de Russen en de heer Poetin dan 'spierballentaal' en zulks.

Wij hebben het nog nooit op vriendelijke en rustige toon geprobeerd, ook nu weer. Er zitten alleen maar warmongers te bijten naar Moskou, maar bijna geen politici die een wat meer inschikkelijke toon aanslaan.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:24 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wie nu nog zegt dat we diplomatiek moeten proberen, na 20 jaar van falen hierin, heeft duidelijk een wodka te veel op. Putin moet pijn gaan lijden. Hij moet merken dat zijn honger naar agressie consequenties heeft.
Putin heeft in de afgelopen 20 jaar laten merken dat hij praten en een "vriendelijke toon" alleen maar ziet als zwakte en bevestiging om nog meer landen binnen te vallen.

Oh grote visionair, vertel ons eens hoe onze Europese leiders dit dan aan zouden moeten pakkenquote:Op woensdag 9 april 2025 15:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben het nog nooit op vriendelijke en rustige toon geprobeerd, ook nu weer. Er zitten alleen maar warmongers te bijten naar Moskou, maar bijna geen politici die een wat meer inschikkelijke toon aanslaan.
Ik denk dat er ook een andere manier is om om te gaan met de Russische agressie. De manier waarop we het nu doen werkt niet, zoveel is wel duidelijk.

Door met hen -zonder Oekraine- in gesprek te gaan over hun zorgen, hen aanbieden om (economische)relaties weer opnieuw op te bouwen. Aanbieden dat Krim en Don Bas regio's Russisch worden. Maar een duidelijke afspraak maken dat het grootste deel van Oekraïne écht Oekraïens blijft. En dat wij wij daar ook veiligheidsgaranties voor willen.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Oh grote visionair, vertel ons eens hoe onze Europese leiders dit dan aan zouden moeten pakken

Hèhè, nee natuurlijk niet!quote:Op woensdag 9 april 2025 15:19 schreef ExTec het volgende:
Ja, je moet 'vriendelijk' zijn tegen de kindermoordenaars.

Ik lees niets anders dan bukken voor de agressor. Maar dan met een beetje vaseline tussen de billetjes.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Door met hen -zonder Oekraine- in gesprek te gaan over hun zorgen, hen aanbieden om (economische)relaties weer opnieuw op te bouwen. Aanbieden dat Krim en Don Bas regio's Russisch worden. Maar een duidelijke afspraak maken dat het grootste deel van Oekraïne écht Oekraïens blijft. En dat wij wij daar ook veiligheidsgaranties voor willen.
Wij zijn mét Rusland veel welvarender en in staat om sneller tot ontwikkeling te komen dan als vazalstaat van van USA. Dit hele gedonder komt deels door de Amerikanen. En zij laten ons nu met de brokken zitten.
En nee dat is niet Trump, dat is beleid. Zijn voorgangers deden het ook.

Er is een guldenmiddenweg tussen bukken en Poetin zijn zin geven.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik lees niets anders dan bukken voor de agressor. Maar dan met een beetje vaseline tussen de billetjes.

Poetin veegt in 2022 zijn reet af met internationale verdragen en afspraken. Wie zegt dat hij dat een volgende keer dan niet zou doen?quote:Op woensdag 9 april 2025 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is een guldenmiddenweg tussen bukken en Poetin zijn zin geven.
In het westen bestaat er het beeld dat oorlogen eindigen in een bunker met een boze man die zichzelf van het leven beroofd. Maar dat is niet zo.

Daarom moet er ook een bepaalde vorm van veiligheidsgaranties komen.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Poetin veegt in 2022 zijn reet af met internationale verdragen en afspraken. Wie zegt dat hij dat een volgende keer dan niet zou doen?

En wie gaat iets doen als Rusland dan iets flikt? En wat precies?quote:Op woensdag 9 april 2025 15:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarom moet er ook een bepaalde vorm van veiligheidsgaranties komen.
Vraaag is alleen of dat nog af te dwingen is gezien de vorderingen.

Mooiste zou zijn als er braziliaanse en/of colombiaanse, indiaase, Saudi-Arabische, Zuid-afrikaanse soldaten daar gelegerd zouden worden. Die schiet Rus echt niet zomaar dood. Of soldaten uit dat type landen die enigszins neutraal zijn.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wie gaat iets doen als Rusland dan iets flikt? En wat precies?

De enige warmonger is Putin, die aanvalt. DAT moet je benoemen. De rest verdedigt. Onze kant warmongers noemen zie ik gelijk aan "heulen met de vijand" op deze manier.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben het nog nooit op vriendelijke en rustige toon geprobeerd, ook nu weer. Er zitten alleen maar warmongers te bijten naar Moskou, maar bijna geen politici die een wat meer inschikkelijke toon aanslaan.
Ik denk dat er ook een andere manier is om om te gaan met de Russische agressie. De manier waarop we het nu doen werkt niet, zoveel is wel duidelijk.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |