quote:
Aangezien phpmystyle zegt IPhone te gebruiken en Tesla te rijden, moet het toch aardig verdienen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 10:36 schreef phpmystyle het volgende:
Punt is wel dat ik niet snel zal gaan overschakelen naar een andere telefoon en/of software. Ik heb al 10-12 iphone, het werk subliem.
Ik kan overwegen een andere auto ipv tesla, maar iphone is wel een dingetje.
Goede drugs heb jij.quote:Op maandag 7 april 2025 19:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Begrip dat ze geopolitiek van zich afbijten ja, de Russen worden al decennia lang gepasseerd. Ik verdedig niet dat er slachtoffers zijn onder de burgerbevolking.
Projectie was toch dat arme rusland tegen heel de navo en wereld vocht, wat blijkt: Oekraine vecht tegen heel euraziequote:Op dinsdag 8 april 2025 14:43 schreef onlogisch het volgende:
Zelensky zegt dat Chinese soldaten zijn gevangen genomen op Oekraïens grondgebied
https://www.ad.nl/buitenl(...)rondgebied~aa7e3df5/
Sambalbij 🐝🐝🐝quote:Op dinsdag 8 april 2025 14:43 schreef onlogisch het volgende:
Zelensky zegt dat Chinese soldaten zijn gevangen genomen op Oekraïens grondgebied
https://www.ad.nl/buitenl(...)rondgebied~aa7e3df5/
Lekker meteen beginnen met diffuus makenquote:Op dinsdag 8 april 2025 15:19 schreef Discombobulate het volgende:
Weer wat nieuws, maar lijkt me dat het evengoed Noord-Koreanen zouden kunnen zijn.
quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:19 schreef Discombobulate het volgende:
Weer wat nieuws, maar lijkt me dat het evengoed Noord-Koreanen zouden kunnen zijn.
quote:Op X deelt de president beelden van een van de soldaten. 'Twee Chinese burgers die vochten in het Russische leger zijn gevangengenomen door ons leger. Dit gebeurde op het grondgebied van Oekraïne - regio Donetsk. Er zijn documenten van deze gevangenen; bankpasjes, persoonsgegevens', meldt hij.
Uhu. Randvoorwaarden. Lekker weer aandacht verleggen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:43 schreef inslagenreuring het volgende:
Och, wat toevallig dat de randvoorwaarden voor WO3 zich aftekenen.
Chinezen
quote:2u •"Het Westen brengt de wereld op de rand van een derde Wereldoorlog" (D. Medvedev)
© Unsplash
De voormalige Russische president Dmitry Medvedev verklaarde dat meer landen kernwapens zouden verwerven.
Volgens hem brengt het Westen de wereld namelijk op de rand van de Derde Wereldoorlog door een proxy-oorlog tegen Rusland in Oekraïne te voeren. Medvedev staat trouwens bekend om dergelijke vurige en provocatieve uitspraken.
Een paar weken geleden had de voormalige Russische president op X verklaard dat Emmanuel Macron, die hij "Micron" noemde, "ten laatste tegen 14 mei 2027 voor altijd zou verdwijnen. En we zullen hem niet missen", in verwijzing naar het einde van de tweede ambtstermijn van de Franse president.
Terwijl Medvedev de gemoederen verhit, blijft de Russische president Vladimir Poetin het idee van een staakt-het-vuren in Oekraïne ondersteunen, "maar Rusland moet nog antwoorden ontvangen op de belangrijkste vragen die het heeft met betrekking tot een wapenstilstandsvoorstel van de Amerikaanse president Donald Trump", verklaarde het Kremlin maandag.
Vorige maand verklaarde Poetin nog dat Rusland in principe een Amerikaans voorstel voor een staakt-het-vuren in Oekraïne steunde, maar dat het gevecht niet kon stoppen zolang een aantal cruciale voorwaarden niet waren opgelost of verduidelijkt.
(SR, MH en AmBar - Bron: X - Foto: © Unsplash)
Niet helemaal mee eens. Een derde wereldoorlog kan ook Rusland voorkomen worden door zich minder agressief op te stellen.quote:
Hoe vaak hebben we dat al niet uit jouw mond mogen horenquote:Op dinsdag 8 april 2025 15:33 schreef phpmystyle het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat China dit goedkeurt.
Zijn het er enkele of is dit op een schaal dat dit overheidswerk is?
Er hoeft heus geen bijdehante opmerking te komen op iedere reactie. Het is geen stammenstrijd waar iedereen aan mee wil doen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:47 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Uhu. Randvoorwaarden. Lekker weer aandacht verleggen.
We vergeten even de hoofdvoorwaarde - het beginnen van de oorlog door Rusland.
Laten we niet gelijk uitgaan dat China heimelijk Rusland helpt en dat hun eerdere verklaringen nonsens zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben we dat al niet uit jouw mond mogen horen
Ja, die hadden ze eerder ook gefaked hé.quote:
Ja op zich helemaal niet bijzonder natuurlijk. Tenzij China ze daadwerkelijk ook gestuurd heeft, maar we hebben ze allemaal al wel langs zien komen; Amerikanen, Fransen, Engelsen, Cubanen, Noord-Koreanen en nu dus een paar Chinezen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:13 schreef LethalNinja het volgende:
Ach er zijn ook Amerikanen die meevechten in het vreemdelingen legioen van Oekraine. En er zij (veel minder) Amerikanen die met de Russen meevechten. Weinig spannends aan de hand. Meeste soldaten zijn nog steeds Ruski of Oekrainski
Naja, als buitenlander een ander land helpen hun eigen land te verdedigen is toch net iets beter uit te leggen dan als buitenlander helpen een ander land te veroveren.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:51 schreef BEFEM het volgende:
Verder snap ik het issue niet, er vechten 100 nationaliteiten mee aan beide kanten.
Wij van wc-eend....quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:53 schreef Scjvb het volgende:
Dmitry Medvedev:
"Het Westen brengt de wereld op de rand van een derde Wereldoorlog" (D. Medvedev)
© https://www.msn.com/nl-nl(...)0db9a895d3c107d&ei=8
Wederom harde woorden van russische zijde en wel uit de mond van oud-president Medvedev, waar Poetin nog steeds oren heeft voor een staakt-het -vuren en dit voorstel ondersteunt in afwachting van het een en ander (zie artikel).
En Medvedevs uitspraken mogen wmb ook best een tandje minder, aangezien vaker onderhandeld wordt over een staakt-het-vuren hopelijk op weg naar duurzame vrede in het gebied voor beide landen.
[..]
quote:
Waarom zouden we daar niet vanuit gaan? Het is immers reeds aangetoond dat China Rusland helpt. Alles wat er aan halfgeleiders Rusland binnenkomt is Chinees, om maar eens wat te noemen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we niet gelijk uitgaan dat China heimelijk Rusland helpt en dat hun eerdere verklaringen nonsens zijn.
Er vechten ook Europeanen en Europeanen mee in zogenoemde vreemdelingen legioenen, die worden -denk ik- ook niet gestuurd door onze overheid.
Dat is wat anders dan militairen sturen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Waarom zouden we daar niet vanuit gaan? Het is immers reeds aangetoond dat China Rusland helpt. Alles wat er aan halfgeleiders Rusland binnenkomt is Chinees, om maar eens wat te noemen.
"Grijs gebied, geen oorlog maar ook geen vrede"quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan militairen sturen.
Laat ze lekker kwaad zijn, Russen beklagen zich over van alles en nog wat.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:28 schreef xpompompomx het volgende:
En het mooie is ook dat hypocriete Russen standaard ZIEDEND BOOS worden van elke andere nationaliteit die aan Oekraïense zijde meevecht.
3 Chinezen vinden die daar vechten is niet bijzonder, er zijn 1,4 mld Chinezenquote:Op dinsdag 8 april 2025 16:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Waarom zouden we daar niet vanuit gaan? Het is immers reeds aangetoond dat China Rusland helpt. Alles wat er aan halfgeleiders Rusland binnenkomt is Chinees, om maar eens wat te noemen.
Maar dit is allang bekend. Ook aan de kant van de Russen zijn al 100 nationaliteiten bekend.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:22 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Naja, als buitenlander een ander land helpen hun eigen land te verdedigen is toch net iets beter uit te leggen dan als buitenlander helpen een ander land te veroveren.
China stuurt ook helemaal geen militairen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan militairen sturen.
Lijkt me stug eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
3 Chinezen vinden die daar vechten is niet bijzonder, er zijn 1,4 mld Chinezen
Vraag is of ze daar zijn op verzoek van de overheid en ook als zodanig uitgerust zijn.
Dat. Het staat een ieder vrij omdat te doen. Alleen mag je niet meer in actieve dienst zijn:quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me stug eigenlijk.
Wij kunnen als Nederlanders in principe ook besluiten om als vrijwilliger deel te nemen aan het conflict.
Moet dan gelijk de ambassadeur op het matje komen?
Tenzij het om grote aantallen gaat lijkt me er geen probleem.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)oorlogsrecht-ruslandquote:In principe hebben Nederlanders het recht om mee te vechten als zij dat willen, vertelt advocaat Robert Malewicz. "Maar er zijn uitzonderingen. In het Wetboek van Militair Strafrecht staat dat Nederlandse militairen niet in vreemde krijgsdiensten mogen trainen zolang zij voor ons actief zijn."
'Gewone' Nederlanders mogen dat dus wel. "Je wordt dan onderdeel van het Oekraïense leger en moet je houden aan de regels van de krijgsmacht van dat land. Je valt daarnaast onder het oorlogsrecht, wat inhoudt dat je je mag verdedigen waar het land wordt binnengevallen. Je mag daar ook geweld voor uitoefenen", zegt Malewicz tegen EditieNL
Het probleem zit hem in het grondgebied. Als Nederlander kan je idd mee gaan doen en zolang je op het grondgebied van Oekraïne meevecht ter verdediging is er niets aan de hand. Zodra je als Nederlander aan de kant van Oekraïne meevecht op Russisch grondgebied dan krijg je wel een probleem. Dan sleep je namelijk Nederland een mogelijk conflict in.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me stug eigenlijk.
Wij kunnen als Nederlanders in principe ook besluiten om als vrijwilliger deel te nemen aan het conflict.
Moet dan gelijk de ambassadeur op het matje komen?
Tenzij het om grote aantallen gaat lijkt me er geen probleem.
Jij snapt er echt maar weinig van. Omdat er bijna 1,4 miljard Chinezen zijn, betekent niet dat je ze dan eenvoudig in oorlogsgebied in Oekraïne tegenkomt.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag is of ze daar zijn op verzoek van de overheid en ook als zodanig uitgerust zijn.
quote:Zelensky revealed details of the capture of Chinese soldiers.
Ukrainian soldiers engaged in combat with 6 Chinese soldiers in Donetsk region, 2 were captured.
Important difference: if the North Koreans were in the Kursk region, then the Chinese are already directly on Ukrainian territory.
quote:Belgium to hand over two F-16 fighter jets for spare parts this year and two more next year, - Belgian PM
He noted that as soon as Belgium receives the F-35s, it can immediately hand over the F-16s to Ukraine.
quote:Belgium will allocate ¤1 billion annually for Ukrainian defense industry,— Prime Minister
Maar er is wel een verschil tussen vrijwilliger en door een staat gestuurd. Dat lijkt mij het belangrijkste verschil.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:35 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in het grondgebied. Als Nederlander kan je idd mee gaan doen en zolang je op het grondgebied van Oekraïne meevecht ter verdediging is er niets aan de hand. Zodra je als Nederlander aan de kant van Oekraïne meevecht op Russisch grondgebied dan krijg je wel een probleem. Dan sleep je namelijk Nederland een mogelijk conflict in.
De inzet van Nederlanders, Europeanen en Amerikanen in Oekraïne is al lang bekend, ook de deelname van de Noord-Koreanen in Rusland.
Maar de inzet van buitenlandse militairen op het grondgebied van de ander is van een andere orde.
Staat China toe dat burgers daar gaan vechten?quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zolang dat vrijwilligers zijn lijkt me dat geen verschil.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:35 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in het grondgebied. Als Nederlander kan je idd mee gaan doen en zolang je op het grondgebied van Oekraïne meevecht ter verdediging is er niets aan de hand. Zodra je als Nederlander aan de kant van Oekraïne meevecht op Russisch grondgebied dan krijg je wel een probleem. Dan sleep je namelijk Nederland een mogelijk conflict in.
De inzet van Nederlanders, Europeanen en Amerikanen in Oekraïne is al lang bekend, ook de deelname van de Noord-Koreanen in Rusland.
Maar de inzet van buitenlandse militairen op het grondgebied van de ander is van een andere orde.
Dat zeg jij wel maar is het voor het Chinese leger ook niet tijd om oorlogservaring op te doen in een echte oorlog? De VS hebben dit decennia lang gedaan in allerlei conflicten en hun soldaten worden daardoor (mede) gezien als de beste ter wereld.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:52 schreef MaxMark het volgende:
Natuurlijk is allang bekend dat er Chinezen meevechten. Maar doordat Zelensky het nu zo aan de grote klok hangt (en ze daadwerkelijk Chinezen gevangen hebben) zorgt hij ervoor dat het ongemakkelijk wordt voor China.
Misschien gaan ze er iets meer tegen doen, misschien niet. Maar het zal er ongetwijfeld voor zorgen dat er onder de streep nu minder Chinezen gaan meevechten.
Omdat de Oekraïners er nu een paar gevangen hebbenquote:Op dinsdag 8 april 2025 17:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Zolang dat vrijwilligers zijn lijkt me dat geen verschil.
Bovendien is dit fenomeen van Chinezen die vechten in Ukraine al veel langer aan de gang, dus vanwaar nu de commotie ineens?
https://nationalsecurityn(...)r-russia-in-ukraine/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |