abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217229610
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 13:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je scheefhuurders zuiver definieert, dan zijn dat juist de huurders die wel degelijk ergens heen kunnen.
Scheefhuurders zijn altijd gedefinieerd als mensen die teveel verdienen voor een sociale huurwoning en daar dus geen recht meer op zouden heffen.
Maar Whiskers heeft volledig gelijk als ze zegt dat veel van die scheefhuurders nergens heen kunnen.

Ik heb zelf in de situatie gezeten waar nu heel veel jongeren in zitten. Ik zat in een sociale huuwoning, klein appartementje. Daarnaast had ik een studieschuld.
Door die studieschuld vonden de banken dat ik geen hypotheek van (toendertijd) ¤ 600 in de maand kon betalen. Echter verdiende ik teveel, dus had ik eigenlijk geen recht op een sociale huurwoning en vond de politiek dat ik eigenlijk de vrije sector in zou moeten. Oftewel, ¤ 600 betalen kan niet want studieschuld, maar ¤ 900 aan huur betalen moet geen probleem zijn gezien je salaris.
Ik heb uiteindelijk een huis gekocht door niet te melden dat ik een studieschuld had, anders had ik nog heel lang in dat kleine sociale huurappartementje gezeten.

Nu zie je het weer gebeuren. Jongeren kunnen massaal geen hypotheek afsluiten door de studieschulden (nog afgezien van de bizarre huizenprijzen). En huren in de vrije sector zijn ook te idioot voor woorden. Ik vind het niet vreemd dat die nu in een sociale huurwoning blijven als ze die hebben.
A mind with a heart of it's own
pi_217229615
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 13:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En die krijg je dan ook niet.
Nee, maar die subsidie kun je wel je leven houden, als je maar op een bepaald moment minder hebt verdiend. Een absurd systeem dat we verder bij geen enkele andere inkomensondersteuning hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217229653
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 13:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En wordt nu "zuiver gedefinieerd" dan? Nee he?

Overigens kunnen de "scheefhuurders" als het wél zuiver gedefinieerd wordt alsnog nergens heen he? Zowel de particuliere huurmarkt als de koopwoningmarkt (voor starters, wat "scheefhuurders" zijn) zit zowat volledig op slot.
De markt zit alleen op slot in de zin dat de vraag niet volledig geabsorbeerd kan worden door het aanbod. Dat aanbod afstemmen op de vraag kost minimaal een decennium, dus in de tussentijd zal je het met aanpassing van de vraag moeten doen. Dus kleiner wonen dan gewenst, maar niet dan nodig is, of op plekken die niet je voorkeur hebben. Dat is vervelend, maar de sociale sector misbruiken omdat je daar geen zin in hebt - en daarmee de toegang daartoe blokkeren voor degenen die het écht nodig hebben - is erger.
  zondag 30 maart 2025 @ 13:59:01 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217229658
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 13:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zie het artikel waarmee dit gesprek begon.
Ja, en en passant wordt in de daarop volgende discussie gedaan of álle scheefhuurders koopwoningen bezitten of tonnen op de bank hebben staan..

Of dat je met een inkomen van ¤ 60.000 wél makkelijk zou kunnen doorstromen. Jouw EIGEN voorbeeld.

Echt hoor..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217229668
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 13:56 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Scheefhuurders zijn altijd gedefinieerd als mensen die teveel verdienen voor een sociale huurwoning en daar dus geen recht meer op zouden heffen.
Maar Whiskers heeft volledig gelijk als ze zegt dat veel van die scheefhuurders nergens heen kunnen.

Ik heb zelf in de situatie gezeten waar nu heel veel jongeren in zitten. Ik zat in een sociale huuwoning, klein appartementje. Daarnaast had ik een studieschuld.
Door die studieschuld vonden de banken dat ik geen hypotheek van (toendertijd) ¤ 600 in de maand kon betalen. Echter verdiende ik teveel, dus had ik eigenlijk geen recht op een sociale huurwoning en vond de politiek dat ik eigenlijk de vrije sector in zou moeten. Oftewel, ¤ 600 betalen kan niet want studieschuld, maar ¤ 900 aan huur betalen moet geen probleem zijn gezien je salaris.
Ik heb uiteindelijk een huis gekocht door niet te melden dat ik een studieschuld had, anders had ik nog heel lang in dat kleine sociale huurappartementje gezeten.

Nu zie je het weer gebeuren. Jongeren kunnen massaal geen hypotheek afsluiten door de studieschulden (nog afgezien van de bizarre huizenprijzen). En huren in de vrije sector zijn ook te idioot voor woorden. Ik vind het niet vreemd dat die nu in een sociale huurwoning blijven als ze die hebben.
Je zou schulden e.d. natuurlijk gewoon mee moeten nemen. En nogmaals: ik pleit nergens om mensen die net boven de grens zitten onmiddelijk uit huis te zetten. Maar een x aantal jaar een bepaald fors percentage boven die grens: ja, dan mag je zelf naar een huis gaan zoeken, is de woning die van de samenleving is weer beschikbaar voor iemand die hem wel nodig heeft.

Ik stelde 3 jaar en 20% voor, misschien moet het wel 30% of zelfs 50% zijn, dat zou moeten worden uitgezocht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217229677
Wat ik overigens wel vind, maar dat is waarschijnlijk een druppel op een gloeiende plaat, is dat iedereen die bewust een huis leeg laat staan zonder fatsoenlijke reden (en aanhouden als belegging zie ik dan niet als goede reden), verplicht dat huis moet verkopen/verhuren of anders maar onteigenen.
Ik weet hier in de stad van een huis wat al 14 jaar leeg staat. Eigenaresse wil het niet verkopen vanwege de sentimenele waarde. Was het huis van haar ouders.
Toegegeven, ze onderhoud het netjes, de tuin wordt bijgehouden etc, maar er staat dus al wel 14 jaar lang een prima eensgezinswoning leeg.
Dat soort ongein moeten ze aanpakken.
A mind with a heart of it's own
pi_217229733
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 13:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, en en passant wordt in de daarop volgende discussie gedaan of álle scheefhuurders koopwoningen bezitten of tonnen op de bank hebben staan..

Of dat je met een inkomen van ¤ 60.000 wél makkelijk zou kunnen doorstromen. Jouw EIGEN voorbeeld.

Echt hoor..
60k is ongeveer 300.000 hypotheek. Ja, dan kun je dus kopen. Misschien kleiner dan je wil of niet op die ene perfecte locatie, maar het kan wel.
  zondag 30 maart 2025 @ 14:07:20 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217229783
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 13:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar die subsidie kun je wel je leven houden, als je maar op een bepaald moment minder hebt verdiend. Een absurd systeem dat we verder bij geen enkele andere inkomensondersteuning hebben.
Welke "subsidie"? :')

Je hebt er écht totaal GEEN oog voor dat de "scheefhuurder" het probleem noch veroorzaakt heeft, noch er iets aan kan doen.

Het is je al tig keer uitgelegd, maar oogkleppen op en gewoon stug volharden in de frame.. |:(
  zondag 30 maart 2025 @ 14:13:13 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217229891
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 14:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
60k is ongeveer 300.000 hypotheek. Ja, dan kun je dus kopen. Misschien kleiner dan je wil of niet op die ene perfecte locatie, maar het kan wel.
In deze markt? Met in die prijsklasse amper aanbod, tig gegadigden en veel overbieden? Veel succes!

Wat een onrealistische prietpraat |:(
  zondag 30 maart 2025 @ 14:17:40 #110
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217229967
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217229974
Faber die weigert een handtekening te zetten voor lintjesvoordracht van een aantal COA vrijwilligers. Wat een proleet.
  zondag 30 maart 2025 @ 14:25:48 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217230093
COA-vrijwilligers, dus mensen die nota bene een door het ministerie van Asiel en Migratie en voorlopers gefinancieerd uitvoerend orgaan met hun hulp financieel ontlasten.

Dit lijkt me een motie van wantrouwen waard.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217230174
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 14:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Welke "subsidie"? :')

Je hebt er écht totaal GEEN oog voor dat de "scheefhuurder" het probleem noch veroorzaakt heeft, noch er iets aan kan doen.

Het is je al tig keer uitgelegd, maar oogkleppen op en gewoon stug volharden in de frame.. |:(
Jij blijft ontkennen dat inkomensondersteuning geven ongeacht inkomen een probleem is, dat noem ik nou pas oogkleppen.

Waarom geven we dan geen WW meer aan iemand die een baan gevonden heeft? Daar geef je maar geen antwoord op...
pi_217230191
quote:
Ja, alles draait om beeldvorming bij Faber, natuurlijk. Ik stel voor dat iemand anders snel die handtekening zet, desnoods Schoof gewoon zelf.
pi_217230281
Dit soort zieligheid, echt ik wordt er gewoon treurig van. Allemaal revanchisme, misgunnen en beeldvorming.
pi_217230293
Faber is beleid _O_

Aan de andere kant, vrijwilligers, geen ambtenaren.
pi_217230322
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 14:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Perfectie zoekt al niemand meer op de huizenmarkt natuurlijk. Ik zou het prettig vinden als de overheid beleid zou maken dat een beetje gericht is op gemiddelden, en niet zegt 'je kan iets kopen' omdat er ergens in NL voor 300.000 nog iets te koop staat. In de uitzondering kan het en zijn er situaties dat mensen het werkbaar weten te maken met ook eventueel mantelzorg etc. In de kern een groot gedeelte en dat zorgt voor uitholling van de maatschappij op andere vlakken dan de huizenmarkt.
pi_217230337
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, alles draait om beeldvorming bij Faber, natuurlijk. Ik stel voor dat iemand anders snel die handtekening zet, desnoods Schoof gewoon zelf.
Keijzer wil vast wel
  zondag 30 maart 2025 @ 14:45:34 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217230418
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 14:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij blijft ontkennen dat inkomensondersteuning geven ongeacht inkomen een probleem is, dat noem ik nou pas oogkleppen.

Waarom geven we dan geen WW meer aan iemand die een baan gevonden heeft? Daar geef je maar geen antwoord op...
Voor de laatste keer: de scheefhuurder kan nergens heen. En is noch verantwoordelijk voor het ontstaan van het probleem noch voor de oplossing van het probleem
pi_217230608
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 13:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
AOW is een recht , .
daar is premie voor betaald
net als WW

RECHT
De koppeling met de lonen kan er in ieder geval vanaf.
  zondag 30 maart 2025 @ 14:57:29 #121
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217230633
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Sneu, en bovendien teringdom als je de komende jaren in wil gaan met gemotiveerde mensen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zondag 30 maart 2025 @ 15:06:04 #122
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217230768
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 14:55 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De koppeling met de lonen kan er in ieder geval vanaf.
nee koppeling met minimumloon is ok de premie is ook gekoppeld aan het loon

veel ouderen hebben geen pensioen, alleen AOW he , en verder niets gespaard
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 30 maart 2025 @ 15:10:00 #123
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217230847
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 14:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Perfectie zoekt al niemand meer op de huizenmarkt natuurlijk. Ik zou het prettig vinden als de overheid beleid zou maken dat een beetje gericht is op gemiddelden, en niet zegt 'je kan iets kopen' omdat er ergens in NL voor 300.000 nog iets te koop staat. In de uitzondering kan het en zijn er situaties dat mensen het werkbaar weten te maken met ook eventueel mantelzorg etc. In de kern een groot gedeelte en dat zorgt voor uitholling van de maatschappij op andere vlakken dan de huizenmarkt.
juist dat is net als roepen kijk eens wat een leegstand ,
100.000 woningen in nederland waar niemand staat ingeschreven , ohoh ooooh

terwijl dat tweede huizen zijn vaak van politici die in den haag een flat hebben en een vrijstaand huis in drenthe
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 30 maart 2025 @ 15:10:49 #124
12221 Tijn