abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2025 @ 13:50:54 #1
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217219015
Nederland is Nederland niet meer, dat weten we allemaal.

Het aantal christenen neemt af en het aantal mensen dat de islam aanhangt groeit. Volgens demograaf en socioloog Jan Latten moet de politiek gaan nadenken hoe het omgaat met de 'verislamisering' van Nederland. Als het volgens hem namelijk zo door gaat dan botst het met het denken van de orthodoxe moslim (lees de nieuwe Nederlander)

Een filmpje met opiniemakers: https://www.telegraaf.nl/(...)er-iets-ergs-gebeurt

quote:
Demograaf Jan Latten heeft recentelijk aangetoond dat het aantal moslims, met name onder jongeren tussen de vijftien en achttien jaar, sterk toeneemt. Dit is zorgwekkend, aangezien deze groep zich steeds meer identificeert met strenge geloofsovertuigingen. Volgens Veelo zijn deze overtuigingen vaak in strijd met de Nederlandse normen van vrijheid en gelijkheid. Hij wijst erop dat deze ideen vaak worden onderhouden door buitenlandse invloeden, zoals moskeeen gefinancierd door conservatieve landen.

De politiek lijkt echter niet voldoende voorbereid op deze veranderingen. Veelo merkt op dat veel politici zich voornamelijk richten op kortetermijnproblemen en de lange-termijngevolgen van demografische veranderingen negeren. Dit leidt tot een situatie waarin belangrijke vraagstukken rond integratie en religieuze vrijheid niet adequaat worden aangepakt.

Er is een groeiende bezorgdheid over de invloed van extremisme en de financiering van religieuze instellingen vanuit het buitenland. Dit roept de vraag op hoe Nederland zijn seculiere waarden kan beschermen. De discussie is complex, omdat het ook gaat om de vrijheid van religie, maar tegelijkertijd om de noodzaak om extremisme te bestrijden.

Om een inclusieve samenleving te waarborgen, pleit Veelo voor openbaar onderwijs waarin verschillende levensbeschouwingen samenkomen. Dit kan bijdragen aan meer begrip en respect tussen verschillende groepen. De politieke verantwoordelijkheid ligt nu bij de overheid om deze kwesties serieus te nemen en aan te pakken.
aldus: https://www.nieuwsvandeda(...)n-de-orthodoxe-islam

Zie jij een verdere verislamisering als probleem voor 'onze' samenleving? Of word het dan gewoon een islam-samenleving? Praat gezellig mee! En steun ons!
  zaterdag 29 maart 2025 @ 13:53:51 #2
396550 Richestorags
pi_217219054
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Als ik de reacties zo zie, gaat dit topic over hun zorgen over de groei van de islam in Nederland. Schrap dat orthodoxe maar.
Ach, probeer. Naeve jongen. Noem mij eens een "progressieve" stroming in Nederland die staat voor: homotolerantie, vrijheid het geloof te verlaten, vrijheid van meningsuiting dus het mogen tekenen van Mohammed cartoons, geen besnijdenis etc.

De Islam zoals beoefend in Nederland is per definitie orthodox. Er is alleen orthodox en ultraorthodox (salafi).
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:05:49 #3
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_217219185
Ik zie het wel als een probleem. Vooral voor niet hetero's en de ondergeschikte rol van de vrouw.
De Islam moet je ver buiten de Nederlandse samenleving houden.
Don't follow me. I am lost too
One, two, Freddy's coming for you
Three, four, better lock your door
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:07:35 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217219200
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je hebt geen trek in een semantische discussie maar je maakt het zelf semantisch door je te blijven focussen op mijn initile woord "propaganda" terwijl ik het inmiddels heb bijgestuurd naar dat het feitelijk voor het resultaat niet uitmaakt of het medium wel of niet in de boodschap gelooft.

Zowel 142 propaganda-artikelen als deze 142 clickbaitartikelen bestaan namelijk uit het consistent herhalen van een boodschap. Het sorteert exact hetzelfde effect. Kan je daar op ingaan?
Ik heb het niet gecontroleerd, maar het AD heeft een hoop regionale kranten onder de paraplu genomen (hier kan je ook wat van vinden) en het zou me niks verbazen wanneer een groot deel van die 142 artikelen bestaat uit stukken die (in een net iets andere vorm) in de verschillende edities gepubliceerd zijn.

Maar goed, over welk effect ben je zo verbolgen?
Huilen dan.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:26:29 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217219352
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:05 schreef RedShoe het volgende:
Ik zie het wel als een probleem. Vooral voor niet hetero's en de ondergeschikte rol van de vrouw.
Dat vind ik ook. Ik zal niet de straat op gaan als alcohol of varkensvlees verboden worden, maar in sommige gevallen moet een harde grens getrokken worden, bijvoorbeeld het beschermen van joden of het behouden van vrouwenrechten. Daar mogen geen concessies aan de Islam gemaakt worden. Gebeurt nu vaak al wel
The End Times are wild
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:46:59 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217219530
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat vind ik ook. Ik zal niet de straat op gaan als alcohol of varkensvlees verboden worden, maar in sommige gevallen moet een harde grens getrokken worden, bijvoorbeeld het beschermen van joden of het behouden van vrouwenrechten. Daar mogen geen concessies aan de Islam gemaakt worden. Gebeurt nu vaak al wel
Zoals?
Huilen dan.
pi_217219538
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ach, probeer. Naeve jongen. Noem mij eens een "progressieve" stroming in Nederland die staat voor: homotolerantie, vrijheid het geloof te verlaten, vrijheid van meningsuiting dus het mogen tekenen van Mohammed cartoons, geen besnijdenis etc.

De Islam zoals beoefend in Nederland is per definitie orthodox. Er is alleen orthodox en ultraorthodox (salafi).
Alevitisme is redelijk progressief. Het is een meer humanistische kijk op de islam.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:51:51 #8
505120 RedShoe
pi_217219550
quote:

[..]
Varkensvlees en alcohol verbieden omdat Islam?
Gaat mij veel te ver.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:55:55 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217219569
quote:
dat het aantal moslims, met name onder jongeren tussen de vijftien en achttien jaar, sterk toeneemt. Dit is zorgwekkend, aangezien deze groep zich steeds meer identificeert met strenge geloofsovertuigingen
Dat kan ik toch niet helemaal rijmen met de grote groepen die midden in de nacht door straten scheuren in hun golfje, al dan niet onder invloed van lachgas of wiet.

Islamisering is zeker een probleem, maar ik vraag me af of dit niet net zoiets is als de grote groepen Nederlanders die in demografische onderzoekjes aangeven dat ze christelijk zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217219577
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:55 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat kan ik toch niet helemaal rijmen met de grote groepen die midden in de nacht door straten scheuren in hun golfje, al dan niet onder invloed van lachgas of wiet.

Islamisering is zeker een probleem, maar ik vraag me af of dit niet net zoiets is als de grote groepen Nederlanders die in demografische onderzoekjes aangeven dat ze christelijk zijn.
‘Strenge geloofsovertuigingen’ en ondertussen houden ze zich praktisch alleen aan het niet eten van varkensvlees :')

Boehoe Mo’tje met z’n fatbike is z gevaarlijk voor onze samenleving!!!!
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:03:04 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217219599
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:51 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Gaat mij veel te ver.
Dat kan, maar het zijn voor mij geen principile zaken. Dat joden niet vermoord worden is dat wel.
The End Times are wild
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:03:51 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217219604
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zoals?
Gescheiden bijeenkomsten voor mannen en vrouwen, betaald met overheidsgeld
The End Times are wild
pi_217219612
quote:

[..]
Over alcohol en varkensvlees ook niet.
Intolerant voor intolerantie
pi_217219648
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:50 schreef Richestorags het volgende:

Zie jij een verdere verislamisering als probleem voor 'onze' samenleving? Of word het dan gewoon een islam-samenleving?
Het is een ontzettend groot probleem voor Nederland dat nou eens opgelost moet worden. Ik zou zeggen treed op tegen al die pro-Hamasbetogers en gewone Hamasaanhangers: speur ze op, berecht ze, ontneem ze de Nederlandse nationaliteit en stuur ze naar een islamitisch land naar keuze. Laat verder minister Faber haar gang gaan om het meest afschuwelijk harde asielbeleid ooit in de geschiedenis van de mensheid te implementeren.

Maar het zal wel weer bij het verzuchten van frustraties en praten blijven.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:26:39 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217219797
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:13 schreef Bassie48 het volgende:

pro-Hamasbetogers en gewone Hamasaanhangers: speur ze op, berecht ze, ontneem ze de Nederlandse nationaliteit en stuur ze naar een islamitisch land naar keuze.
Op welke gronden?
Huilen dan.
pi_217219843
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Op welke gronden?
Antisemitisme, haatzaaien en (verheerlijken van) terrorisme.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:37:01 #17
3542 Gia
User under construction
pi_217219901
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Over alcohol en varkensvlees ook niet.
Precies, ze blijven van mijn wijntje en speklapjes af!
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:45:32 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217220000
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:30 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Antisemitisme, haatzaaien en (verheerlijken van) terrorisme.
Droom verder.
Huilen dan.
pi_217220071
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Droom verder.
Alledrie de zaken zijn strafbaar.

Alleen handhaving is wat er nodig is. Niet echt een droom en met de huidige staat van de wereld...
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:53:36 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217220095
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:51 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Alledrie de zaken zijn strafbaar.

Alleen handhaving is wat er nodig is. Niet echt een droom en met de huidige staat van de wereld...
Alleen het bijwonen van een betoging, of zelfs het aanhangen van een verschrikkelijke organisatie zoals Hamas, en die zaken zijn heel verschillende dingen.
Huilen dan.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 16:20:47 #21
396550 Richestorags
pi_217220383
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:48 schreef Nexum het volgende:

[..]
Alevitisme is redelijk progressief. Het is een meer humanistische kijk op de islam.
Dat weet ik, echter zou je daar met een Mohammed cartoon aan kunnen komen zetten (en ja, dat is triest). Kan je openlijk homo zijn? Etc.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 16:24:42 #22
396550 Richestorags
pi_217220432
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik heb het niet gecontroleerd, maar het AD heeft een hoop regionale kranten onder de paraplu genomen (hier kan je ook wat van vinden) en het zou me niks verbazen wanneer een groot deel van die 142 artikelen bestaat uit stukken die (in een net iets andere vorm) in de verschillende edities gepubliceerd zijn.
Uiteraard, ik zag al namen van dorpjes terug. Het lijkt me sterk dat het landelijke AD daarover schrijft.

quote:
Maar goed, over welk effect ben je zo verbolgen?
Welk belang dient het dat wij gepdatet worden over het wel en wee van een minderheidsreligie? Verder, het feit dat alles hosanna, koek en ei is terwijl er over het Christendom gewoon neutraal en/of kritisch wordt geschreven, laat direct zien welk doel ermee is gediend. Normaliseren van een "onderdrukte" religie. In werkelijkheid het zoveelste teken van dat links progressief Nederland het niet kan laten de Islam constant in het zonnetje te zetten. Welk doel dit dient, Joost mag het weten.

Doet het AD dit ook voor de lokale Japanse gemeenschap in Amstelveen? Schrijven ze ook 142 artikelen over Chinees Nieuwjaar? Over Holi?

Wat mij betreft mogen er best wat positieve artikelen staan tegenover kritische artikelen. Men heeft er geen enkele moeite mee om te schrijven over het feit dat de SGP toch echt eens vrouwen mocht gaan toelaten. Zal er ooit een artikel verschijnen over gesegregreerde tafels?
pi_217221432
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:51 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Gaat mij veel te ver.
beter de Islam verbieden. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 29 maart 2025 @ 18:23:10 #24
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217221469
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:18 schreef Apotheose het volgende:

[..]
beter de Islam verbieden. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Wellicht moeten ze dat toch even toetsen aan de grondwet.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 29 maart 2025 @ 18:51:55 #25
505120 RedShoe
pi_217221815
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:18 schreef Apotheose het volgende:

[..]
Ze moeten de Islam wat moderniseren. In deze tijd nog leven volgens een boek, wat al een paar duizend jaar oud is, werkt gewoon niet.
Het Christendom is wat dat betreft iets meer met zijn tijd meegegaan.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 19:29:15 #26
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217222183
quote:

Het aantal christenen neemt af en het aantal mensen dat de islam aanhangt groeit. Volgens demograaf en socioloog Jan Latten moet de politiek gaan nadenken hoe het omgaat met de 'verislamisering' van Nederland. Als het volgens hem namelijk zo door gaat dan botst het met het denken van de orthodoxe moslim (lees de nieuwe Nederlander)

Een filmpje met opiniemakers: https://www.telegraaf.nl/(...)er-iets-ergs-gebeurt
[..]

Zie jij een verdere verislamisering als probleem voor 'onze' samenleving? Of word het dan gewoon een islam-samenleving? Praat gezellig mee! En steun ons!
Islam 'samenleving' bestaat niet. Islam regeert en onderdrukt. Bovendien is er een einddoel voor de Islam dat vele naivelingen nog steeds niet kennen, maar tegelijkertijd wel van alles roepen dat het wel mee zal vallen. En die onwetendheid is net zo gevaarlijk als de Islam zelf.

NO ONE is Prepared For What's About To Happen in Europe... Video met daarin de spreker Mohammed Hajib die hier in Utrecht even een vriendelijk praatje zou houden.

Bekijk deze YouTube-video
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 19:29:37 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217222186
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 16:24 schreef Richestorags het volgende:

Welk belang dient het dat wij gepdatet worden over het wel en wee van een minderheidsreligie?
Geen idee. Het AD meent vast dat hun belang ermee gediend wordt.

quote:
Verder, het feit dat alles hosanna, koek en ei is terwijl er over het Christendom gewoon neutraal en/of kritisch wordt geschreven, laat direct zien welk doel ermee is gediend. Normaliseren van een "onderdrukte" religie. In werkelijkheid het zoveelste teken van dat links progressief Nederland het niet kan laten de Islam constant in het zonnetje te zetten. Welk doel dit dient, Joost mag het weten.
Het AD is allerminst het medium voor links en progressief Nederland.
quote:
Doet het AD dit ook voor de lokale Japanse gemeenschap in Amstelveen? Schrijven ze ook 142 artikelen over Chinees Nieuwjaar? Over Holi?

Wat mij betreft mogen er best wat positieve artikelen staan tegenover kritische artikelen. Men heeft er geen enkele moeite mee om te schrijven over het feit dat de SGP toch echt eens vrouwen mocht gaan toelaten. Zal er ooit een artikel verschijnen over gesegregreerde tafels?
Misschien kan je bij het AD solliciteren.
Huilen dan.
pi_217222190
Ik rij al jaren Tesla en ga dat niet opgeven. Kan mij het schelen wie de eigenaar is

En Twitter gebruikte ik toch al niet
  zaterdag 29 maart 2025 @ 22:29:45 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217223768
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
Islam 'samenleving' bestaat niet. Islam regeert en onderdrukt. Bovendien is er een einddoel voor de Islam dat vele naivelingen nog steeds niet kennen, maar tegelijkertijd wel van alles roepen dat het wel mee zal vallen. En die onwetendheid is net zo gevaarlijk als de Islam zelf.

NO ONE is Prepared For What's About To Happen in Europe... Video met daarin de spreker Mohammed Hajib die hier in Utrecht even een vriendelijk praatje zou houden.

islam is onderdrukking.. het zit al in de naam
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 maart 2025 @ 22:33:20 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217223810
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ga jij gezellig een vorkje meeprikken met de plaatselijke iftar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 maart 2025 @ 22:37:35 #31
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_217223834
Alle religieuze en klimatologische problemen rond vlees zijn op te lossen met kweekvlees. En verder moeten alle drugs gelegaliseerd worden. Als je drugs denkt te kunnen verbieden moet je beginnen bij religie.

Zijn er verder nog problemen die ik op kan lossen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 29 maart 2025 @ 22:55:46 #32
486919 Swango
Just saying
pi_217224031
Orthodoxe Islam is in mijn ogen een wereldwijde Charles Manson sekte, ook dol op messen en bloed.
pi_217224038
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zoals?
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Gescheiden bijeenkomsten voor mannen en vrouwen, betaald met overheidsgeld
En toen kwam er dus gn reactie meer, laat staan een inhoudelijke.

Dan hebben we het nog niet over bepaalde rapporten die in een onderste la belanden, of gevluchte homoseksuelen en afvalligen die hier te horen krijgen dat ze hun niet-islamitische leefstijl moeten verbergen.
pi_217224048
Islam is niks anders dan onderdrukken van de mensheid .
Met regels die volgens hun door profeten zijn gezet .
In een tijd dat mensen achterlijk en dom waren .
Waardoor ze makkelijk te manipuleren waren.

O wacht dat is met alle geloof.

Geloof is niet slecht zo lang je het alleen voor je zelf houd en gebruikt .
En niet naar anderen forceert.
pi_217224078
Ik lees 'De Telegraaf' en 'opiniemakers' in de OP.

Hoezo zijn dat twee verschillende entiteiten?
  zaterdag 29 maart 2025 @ 23:00:42 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217224080
Opdat men niet vergeet.

Samuel Paty

Veel plezier weer, mijn 'progressieve' deugkneusjes, met suikerfeest straks.

Ik walg van jullie en jullie hyocrisie. Vieze, geelgroenige kots. Ongetwijfeld niet halal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 maart 2025 @ 23:12:55 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217224190
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 08:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Komt wel overeen met hoe ik erin sta.

Ik ben absoluut geen fan van welke religie dan ook. Maar we zullen er toch mee moeten samenleven. En dan helpt een polariserende houding aannemen tegen iedereen die op wat voor manier een relgie aanhangt, en allerlei leugens verspreiden, niet bepaald.
Mee moeten samenleven...

Tuurlijk, Hex. Stel je nu even voor dat hier 4 miljoen zwaar calvinistische maar heel blanke Zuid-Afrikanen belanden. En die gaan ineens eisen dat wij hier rekening houden met allerlei gristelijke sentimenten.

Wat zou je respons dan zijn?

Die zou zijn: flikker een eind op met je primitieve ideen over vrouwen, homo's, andersdenkenden en secularisme. Wil je hier de orthodoxe calvinist uithangen? Flikker op naar Alabama of Tennessee of Mississippi: hier hebben we geen behoefte aan je steentijd idealen!

Maar... islam, dat is vooral een 'getinte' religie, en dus loop je hier heel D66 op te roepen tot samenleven en verdraagzaamheid en al die andere inclusie-bullshit die het nooit zou redden bij een SGP-ambtenaar die weigert homohuwelijken in te zegenen. Wat heet, de D66 website kraait victorie over het saneren van deze neanderthalers.

Echt; voor daadwerkelijke progressie en waarborging van de rechten van alle Nederlanders, vooral vrouwen en homo's, hoeven we echt niet aan te kloppen bij jou en je rasgeobsedeerde islam-fetisjsten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 maart 2025 @ 23:12:59 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217224191
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ga jij gezellig een vorkje meeprikken met de plaatselijke iftar?
Wat een vreemde vraag.
Huilen dan.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 23:14:37 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217224202
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 23:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat een vreemde vraag.
Niet echt. Legio collega's van me - heel woke, heel XR, heel feminisme en heel LGBTQ+ - die weer half klaarkomen aanstaande maandag.

Halal geslacht stuk schaap wegwerken ter bevordering der diversiteit en inclusie.

De helden. Vraag me af waarom ze niet meteen met hun reet omhoog gaan liggen voor de eisen van Mo en Fatima. Ga je gewoon meteen bekeren tot die achterlijke godsdienst om je witte erfschuld in te lossen.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 29-03-2025 23:21:46 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 maart 2025 @ 23:22:30 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217224263
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet echt. Legio collega's van me - heel woke, heel XR, heel feminisme en heel LGBTQ+ - die weer half klaarkomen aanstaande maandag.

Halal geslacht stuk schaap wegwerken ter bevordering der diversiteit en inclusie.

De helden. Vraag me af waarom ze niet meteen met hun reet omhoog gaan liggen voor de eisen van Mo en Fatima. Ga je gewoon meteen bekeren tot die achterlijke godsdienst om je witte erfschuld in te lossen.
Wat heb ik met jouw collega's te maken?
Huilen dan.
pi_217225105
Dat achterhaalde geloof en die cultuur horen niet in het Westen, punt uit. Weg ermee voordat het te laat is.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
pi_217225373
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 03:58 schreef -Deluzion- het volgende:
Dat achterhaalde geloof en die cultuur horen niet in het Westen, punt uit. Weg ermee voordat het te laat is.
Het is al “te laat” de islam heeft al een prominente plek gekregen in de samenleving en zal alleen maar verder uitbreiden vanwege de westerse normen en waarden die gelijkheid en vrijheid van godsdienst propageren.
Elke tegenstand tegen islamisering is in principe in strijd met het liberale gedachtegoed van leven en laten leven.
Wil je van de Islam af dan zul je van het liberale gedachtegoed af moeten komen en dat zal nooit gebeuren.
  zondag 30 maart 2025 @ 09:49:57 #43
396550 Richestorags
pi_217226000
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dit is dus waarom ik denk dat jij geen Islamcriticus bent. Je denkt niet langer dan 10 seconden hierover na en vindt het kennelijk allemaal maar normaal terwijl het onderdeel is van een trend. Op mijn werk wordt ook continu over de Ramadan gecommuniceerd (overheid).

quote:
Des te vreemder dus dat zelfs zij de Islam promoten.

quote:
Ook zo'n reactie weer. Je maakt er iets "leuks" van maar de kern van de zaak en de kritische vragen die ik stel ontwijk je.
pi_217226330
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

VIESMAD!

ZIEDEND!

*O* *O* *O*

_O- :D :Y)
  zondag 30 maart 2025 @ 10:14:37 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217226409
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mee moeten samenleven...

Tuurlijk, Hex. Stel je nu even voor dat hier 4 miljoen zwaar calvinistische maar heel blanke Zuid-Afrikanen belanden. En die gaan ineens eisen dat wij hier rekening houden met allerlei gristelijke sentimenten.

Die zou zijn: flikker een eind op met je primitieve ideen over vrouwen, homo's, andersdenkenden en secularisme. Wil je hier de orthodoxe calvinist uithangen? Flikker op naar Alabama of Tennessee of Mississippi: hier hebben we geen behoefte aan je steentijd idealen!

Maar... islam, dat is vooral een 'getinte' religie, en dus loop je hier heel D66 op te roepen tot samenleven en verdraagzaamheid en al die andere inclusie-bullshit die het nooit zou redden bij een SGP-ambtenaar die weigert homohuwelijken in te zegenen. Wat heet, de D66 website kraait victorie over het saneren van deze neanderthalers.

Echt; voor daadwerkelijke progressie en waarborging van de rechten van alle Nederlanders, vooral vrouwen en homo's, hoeven we echt niet aan te kloppen bij jou en je rasgeobsedeerde islam-fetisjsten.
Ik ben dan toch wel benieuwd wat dan het alternatief is voor samenleven met moslims die hier al enkele tientallen jaren zijn en niet weg gaan. Ik kan eigenlijk enkel dingen bedenken die de meest onprettige regimes op deze aardkloot uitvreten.

Mijn zienswijze is simpelweg dat burgerrechten en wetten in ons land voor iedereen gelden. En mag iedereen binnen die wetten zijn leven inrichten. Zelfs als dat een levensstijl is die me persoonlijk niet bevalt. En dat is dus niet selectief toepasbaar op religieuze stromingen.

En dat erbij sleuren van ras en huidskleur als motivatie is toch echt obsessief gedrag van jouw kant. Je hebt een soort karikatuur bedacht van "progressief Nederland" waar je allerlei frustraties op projecteert.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:23:10 #46
396550 Richestorags
pi_217226545
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ben dan toch wel benieuwd wat dan het alternatief is voor samenleven met moslims die hier al enkele tientallen jaren zijn en niet weg gaan. Ik kan eigenlijk enkel dingen bedenken die de meest onprettige regimes op deze aardkloot uitvreten.
Kaf van het koren scheiden, schoon schip maken.

quote:
Mijn zienswijze is simpelweg dat burgerrechten en wetten in ons land voor iedereen gelden. En mag iedereen binnen die wetten zijn leven inrichten. Zelfs als dat een levensstijl is die me persoonlijk niet bevalt. En dat is dus niet selectief toepasbaar op religieuze stromingen.
Door jouw houding is Libanon overgenomen. Heb je in Engeland shariarechtbanken en kuisheidspatrouilles.

Waarom is dat niet selectief toepasbaar? In de Rokerskerk mocht ook niet gerookt worden, wat volgens hun geloof is voorgeschreven. Wie zijn wij om te bepalen dat dit geen heilige graal is van hen?

quote:
En dat erbij sleuren van ras en huidskleur als motivatie is toch echt obsessief gedrag van jouw kant. Je hebt een soort karikatuur bedacht van "progressief Nederland" waar je allerlei frustraties op projecteert.
Oh nee hoor, die "karikatuur" bestaat gewoon. Ik zie ze dagelijks rondlopen bij de overheid en ze zitten ook in de communicatieafdeling.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:27:37 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217226591
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Kaf van het koren scheiden, schoon schip maken.
Concreter graag.

quote:
Door jouw houding is Libanon overgenomen. Heb je in Engeland shariarechtbanken en kuisheidspatrouilles.

Waarom is dat niet selectief toepasbaar? In de Rokerskerk mocht ook niet gerookt worden, wat volgens hun geloof is voorgeschreven. Wie zijn wij om te bepalen dat dit geen heilige graal is van hen?
Volgens mij he, pleit nagenoeg niemand voor shariarechtbanken en kuisheidspatrouilles toe te staan binnen onze wetgeving.

quote:
Oh nee hoor, die "karikatuur" bestaat gewoon. Ik zie ze dagelijks rondlopen bij de overheid en ze zitten ook in de communicatieafdeling.
Leuk verzonnen maar gezien de geringe aanhang van Bij1 niet heel geloofwaardig.
pi_217226645
quote:
Volgens mij constateert hij een probleem waar jij mede debet aan bent. Waarom draag jij geen oplossing aan? Of blijft het bij 'houden aan de grondwet allen'?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 30 maart 2025 @ 10:35:12 #49
396550 Richestorags
pi_217226656
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Concreter graag.
Vaak zat al benoemd. Strengere asielcriteria, sluiten radicale moskeen, aanpakken geldstromen uit het buitenland (liefst op Europees niveau nog), uitzetten radicale imams, controle op en aanscherping van Islamitisch onderwijs. Paspoorten intrekken van alle IS-vrouwen die nog in Syri zitten.

quote:
Volgens mij he, pleit nagenoeg niemand voor shariarechtbanken en kuisheidspatrouilles toe te staan binnen onze wetgeving.
Niemand pleit ervoor (behalve de voorstanders hiervan uit de gemeenschap) maar het is een natuurlijk gevolg van het wegkijken en de politieke Islam als een gelijk speelveld behandelen.

quote:
Leuk verzonnen maar gezien de geringe aanhang van Bij1 niet heel geloofwaardig.
Het zijn niet alleen aanhangers van Bij1. Verder zeg je hier dus dat Etto en ik liegen?
  zondag 30 maart 2025 @ 10:35:19 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217226657
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:33 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Volgens mij constateert hij een probleem waar jij mede debet aan bent. Waarom draag jij geen oplossing aan? Of blijft het bij 'houden aan de grondwet allen'?
Nou nee, als iemand stelt dat er met geen enkele moslim samen te leven valt in Nederland, ben ik reuze benieuwd hoe hij dat dan denkt op te gaan lossen.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:37:32 #51
396550 Richestorags
pi_217226679
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:33 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat is het standaard dogwhistle script zodat ze zich nog als "criticus" kunnen profileren maar als het op maatregelen aankomt is het "onnodig hard", "polariserend", "discriminatoir" etc.

Ook negeren ze volledig alle waarschuwingen van mensen die hun land al hebben zien vervallen.
pi_217226685
quote:

[..]
Dat kan, maar het zijn voor mij geen principile zaken. Dat joden niet vermoord worden is dat wel.
De omissie valt mij hier op, namelijk dat het erop lijkt dat je zegt:

Wat er met Nederlanders en hun land gebeurt mwoah mwoah dat zal allemaal, maar "de Joden"..

Wat er ook gebeurt, als het met Joden maar goed gaat. Is dat wat je zegt? Bedoel, ik gun ze een goed leven.. maar gun je dat Nederlanders die niet Jood zijn ook? Of.. die kunnen de kolere krijgen :D sorry, je hoort niet bij de Priesterclasse.

Ofwel: Bless those who bless us, Curse those who curse us. Als je maar genoeg likt (wel op de goede plek!) Dan komt het aaallemaal goed.

Trust the plan, trust the bible of nie dan :D

Maar niet gevreesd allemaal, volgens de bedenkers van dit wordt het allemaal weer Christelijk in Europa:https://www.france24.com/(...)-heritage-foundation (link uit het NU.NL artikel over Project 2025).

quote:
Much like the architects behind “Project 2025”, a set of ultra-conservative networks are waging a campaign to dismantle progressive European policies and replace them with traditionalist Christian values – leaving little room for feminists, LGBTQ+ activists and other marginalised groups
A set of ultra-conservatives.. :') riiiight. Kortom, de volkeren moeten terug in het Judeo-Paradigma, je mag er NIET aan ontsnappen.. ziet niemand dit nu?? Is het nou zoo vreselijk ingewikkeld? :N

Verder een dosis lafheid in dit topic niet te zuinig.. Islam durft iedereen door de gehaktmolen te halen, Christendom, geen probleem.

Maar gooi nou geen Curve-Ball naar Judaisme: you're OUT!!!!

:D Het is hilarisch, als het niet zo in en in triest zou zijn. Dus Judaisme, met hun esoterische mystieke leer, is GEEN Cult volgens de Fokkers... holy shit!

Ps: deze post is niet gericht aan de Mens die de religie belijdt, daar kunnen ze nl niks aan doen.. hun ouders hebben dat voor hen bepaald :) wel mag je ze aanrekenen, het te blijven doorgeven en in stand te houden terwijl je anno 2025 beter kan weten. Geen excuus meer voor imo!

[ Bericht 6% gewijzigd door Buikbrein op 30-03-2025 10:51:32 ]
pi_217226697
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou nee, als iemand stelt dat er met geen enkele moslim samen te leven valt in Nederland, ben ik reuze benieuwd hoe hij dat dan denkt op te gaan lossen.
Als we aannemen dat hij gelijk heeft (terzijde dat het een hyperbool is), dan is het nogal crue dat een ander een probleem moet oplossen welke jij mede veroorzaakt hebt, wetende dat het niet te corrigeren valt zonder moreel discutabel beleid. Ook dat beleid zou natuurlijk op jouw conto moeten komen, en niet op die van degene die het probleem constateert.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_217226721
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is het standaard dogwhistle script zodat ze zich nog als "criticus" kunnen profileren maar als het op maatregelen aankomt is het "onnodig hard", "polariserend", "discriminatoir" etc.

Ook negeren ze volledig alle waarschuwingen van mensen die hun land al hebben zien vervallen.
Precies. Ik zeg altijd dat de (meest moreel acceptabele) oplossing in het verleden ligt, namelijk; luister naar de toen nog kleine doch wijze Akathisia.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:41:59 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217226731
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Vaak zat al benoemd. Strengere asielcriteria, sluiten radicale moskeen, aanpakken geldstromen uit het buitenland (liefst op Europees niveau nog), uitzetten radicale imams, controle op en aanscherping van Islamitisch onderwijs. Paspoorten intrekken van alle IS-vrouwen die nog in Syri zitten.
Maar als we dat allemaal uitvoeren zijn er nog steeds moslims in Nederland waar volgens Etto niet mee samen te leven valt. Dus dan ben ik erg benieuwd naar de oplossing daarvoor.

quote:
Niemand pleit ervoor (behalve de voorstanders hiervan uit de gemeenschap) maar het is een natuurlijk gevolg van het wegkijken en de politieke Islam als een gelijk speelveld behandelen.
Hoe dan? Er is geen serieuze moslimpartij die dat wil invoeren namelijk.

quote:
Het zijn niet alleen aanhangers van Bij1. Verder zeg je hier dus dat Etto en ik liegen?
Er wordt in ieder geval tamelijk creatief met andermans standpunten omgegaan.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:48:09 #56
396550 Richestorags
pi_217226848
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar als we dat allemaal uitvoeren zijn er nog steeds moslims in Nederland waar volgens Etto niet mee samen te leven valt. Dus dan ben ik erg benieuwd naar de oplossing daarvoor.
Volgens mij heeft Etto nooit gezegd dat er met geen enkele moslim samen te leven valt. Ik in ieder geval niet. Je moet zeer duidelijke grenzen stellen alleen en terugduwen en daar open en transparant over communiceren. Verder gewoon de Islam een beetje negeren: geen overheidscommunicatie omtrent de Ramadan, geen artikelen erover etc.

Wat daaruit ontstaat zien we dan wel weer.

quote:
In de UK komt dit ook niet voort uit moslimpartijen. Het zijn de buitenlandse geldschieters die dit graag voor zich zien.

quote:
De stropop die Etto optuigt zie ik gewoon dagelijks rondlopen bij de overheid, zoals ik al aangaf. Hij baseert zich op de Uni.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:48:39 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217226856
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:39 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als we aannemen dat hij gelijk heeft (terzijde dat het een hyperbool is), dan is het nogal crue dat een ander een probleem moet oplossen welke jij mede veroorzaakt hebt, wetende dat het niet te corrigeren valt zonder moreel discutabel beleid. Ook dat beleid zou natuurlijk op jouw conto moeten komen, en niet op die van degene die het probleem constateert.
Ik ben niet degene die stelt dat er met de Nederlandse moslims onmogelijk samen te leven valt, dus er valt voor mij niet zoveel op te lossen.

Dus aan degene die de stelling opwerpt dat we in Nederland onmogelijk kunnen samenleven met welke moslim dan ook, de taak om dan uit te leggen hoe die daar wat aan wil doen. Dat blijft uit.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:50:11 #58
396550 Richestorags
pi_217226865
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:38 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
De omissie valt mij hier op, namelijk dat het erop lijkt dat je zegt:

Wat er met Nederlanders en hun land gebeurt mwoah mwoah dat zal allemaal, maar "de Joden"..

Wat er ook gebeurt, als het met Joden maar goed gaat. Is dat wat je zegt? Bedoel, ik gun ze een goed leven.. maar gun je dat Nederlanders die niet Jood zijn ook? Of.. die kunnen de kolere krijgen :D sorry, je hoort niet bij de Priesterclasse.

Ofwel: Bless those who bless us, Curse those who curse us. Als je maar genoeg likt (wel op de goede plek!) Dan komt het aaallemaal goed.

Trust the plan, trust the bible of nie dan :D

Maar niet gevreesd allemaal, volgens de bedenkers van dit wordt het allemaal weer Christelijk in Europa:https://www.france24.com/(...)-heritage-foundation (link uit het NU.NL artikel over Project 2025).
[..]
A set of ultra-conservatives.. :') riiiight.

Verder een dosis lafheid in dit topic niet te zuinig.. Islam durft iedereen door de gehaktmolen te halen, Christendom, geen probleem.

Maar gooi nou geen Curve-Ball naar Judaisme: you're OUT!!!!

:D Het is hilarisch, als het niet zo in en in triest zou zijn. Dus Judaisme, met hun esoterische mystieke leer, is GEEN Cult volgens de Fokkers... holy shit!

Ps: deze post is niet gericht aan de Mens die de religie belijdt, daar kunnen ze nl niks aan doen.. hun ouders hebben dat voor hen bepaald :) wel mag je ze aanrekenen, het te blijven doorgeven en in stand te houden.
Wat heb ik in godsnaam gelezen zojuist.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:52:50 #59
396550 Richestorags
pi_217226889
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:39 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat is wat ik zeg. Als men destijds naar Pim en Janmaat had geluisterd (en nee dat betekent niet dat we hen carte blance hadden moeten geven of dat ze zelfs in de regering hadden moeten zitten) zouden de wonden nu een stuk kleiner zijn.

Neem nou een Jetten: gaat naar Iran met een pseudovriendinnetje, durft hier niet hand in hand te lopen oftewel hij weet dondersgoed waar het probleem zit. Gaat echter wel verder met continu Wilders te bestrijden en problematiek te ontkennen en is daarmee onderdeel van het probleem. Terwijl hij ook standpunten van Wilders had kunnen omarmen met een andere toon met als bijvangst dat Wilders steeds meer gereduceerd wordt.
pi_217226893
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ben niet degene die stelt dat er met de Nederlandse moslims onmogelijk samen te leven valt, dus er valt voor mij niet zoveel op te lossen.

Dus aan degene die de stelling opwerpt dat we in Nederland onmogelijk kunnen samenleven met welke moslim dan ook, de taak om dan uit te leggen hoe die daar wat aan wil doen. Dat blijft uit.
Nee, je bent degene die de vraag stelde op basis van de aanname dat het waar is. Het maakt niet uit of het (volgens jou) waar is.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:53:51 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217226897
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Etto nooit gezegd dat er met geen enkele moslim samen te leven valt. Ik in ieder geval niet. Je moet zeer duidelijke grenzen stellen alleen en terugduwen en daar open en transparant over communiceren. Verder gewoon de Islam een beetje negeren: geen overheidscommunicatie omtrent de Ramadan, geen artikelen erover etc.

Wat daaruit ontstaat zien we dan wel weer.
Als ik deze post lees, een reactie op mijn stelling dat we moeten zien samen te leven met de Nederlandse moslims, dan zie ik toch echt geen enkel aanknopingspunt waarin hij meent dat er mee samen te leven zou zijn.
EttovanBelgie in NWS / 'Zorgen over groei orthodoxe Islam in Nederland': AD propaga

Daaruit volgt dus de logische vraag hoe hij de oplossing dan ziet.
pi_217226938
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:48 schreef Hexagon het volgende:
Dat is toch al vaker uitgelegd wat men moet doen met mensen met ouderwetse opvattingen en leefregels? Namelijk gezamenlijk hen geen gelegenheid geven om hun ouderwetse opvattingen en leefregels door te geven aan de jongere generaties.
pi_217226942
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als ik deze post lees, een reactie op mijn stelling dat we moeten zien samen te leven met de Nederlandse moslims, dan zie ik toch echt geen enkel aanknopingspunt waarin hij meent dat er mee samen te leven zou zijn.
EttovanBelgie in NWS / 'Zorgen over groei orthodoxe Islam in Nederland': AD propaga

Daaruit volgt dus de logische vraag hoe hij de oplossing dan ziet.
De enige oplossing is gescheiden gemeenschappen van de streng gelovigen en de rest van Nederland.
pi_217226974
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:57 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is toch al vaker uitgelegd wat men moet doen met mensen met ouderwetse opvattingen en leefregels? Namelijk gezamenlijk hen geen gelegenheid geven om hun ouderwetse opvattingen en leefregels door te geven aan de jongere generaties.
Dat zou dus een grove schending zijn van het recht op vrijheid van godsdienst en dat kan dus niet in een liberale samenleving.
  zondag 30 maart 2025 @ 11:01:09 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217226994
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is wat ik zeg. Als men destijds naar Pim en Janmaat had geluisterd (en nee dat betekent niet dat we hen carte blance hadden moeten geven of dat ze zelfs in de regering hadden moeten zitten) zouden de wonden nu een stuk kleiner zijn.

Neem nou een Jetten: gaat naar Iran met een pseudovriendinnetje, durft hier niet hand in hand te lopen oftewel hij weet dondersgoed waar het probleem zit. Gaat echter wel verder met continu Wilders te bestrijden en problematiek te ontkennen en is daarmee onderdeel van het probleem. Terwijl hij ook standpunten van Wilders had kunnen omarmen met een andere toon met als bijvangst dat Wilders steeds meer gereduceerd wordt.
Jetten is een parodie.
pi_217227106
enige oplossing is moslims christenen

Muslim Woman Gives Her Life to JESUS After Realizing THIS...😳 (Testimony)
Knowledge is power.
  zondag 30 maart 2025 @ 11:16:38 #67
pi_217227425
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 11:04 schreef SheCanDoIt het volgende:

Integendeel. Een anti-religie vaccin ontwikkelen voor de DHTPR-prik.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_217227781
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:23 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wellicht moeten ze dat toch even toetsen aan de grondwet.
Grondwet? Daar vegen ze in den haag hun reet mee af als het hun uitkomt
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_217228004
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 11:04 schreef SheCanDoIt het volgende:

Weet niet of je serieus bent, of erachter staat wat deze mevrouw zegt..

Ik vind het intens sneu, dat mensen kennelijk Cucked moten zijn, en niet uit eigen kracht, op eigen termijn, de werkelijkheid omarmen gewoon zoals die is.

Net zoals je jezelf moet accepteren zoals je bent, wie je bent. Niemand zou je wijs moeten kunnen maken dat je niet goed bent zoals je bent. Dat je in zonde bent geboren, dat je pas OK bent en er mag zijn als je een fictief figuur de voeten likt.

Maar nee.. dit filmpje is kennelijk normaal, maar wie het opmerkt krijgt "huh, wat heb ik in vredesnaam gelezen" :D again.. holy shit, letterlijk.

Nou gezien het niet echt wilt landen en indalen, dan maar wat grover geschut:

Bekijk deze YouTube-video luister hier maar eens even goed naar!!

Inderdaad.. wat heb IK in vredesnaam gehoord in dit filmpje? Worden hier nu kinderen geindoctrineerd? Dit is opgenomen in een vd armste staten in de VS, aan t einde van de mis (heet het daarom "mis"?) Moeten ze hun centjes inleveren, voor "het goede doel" :) want Yahweh heeft altijd geldproblemen kennelijk.. maar hej, tis geen Cult hoor! :')

Neeeeeee joh das allemaal normaal! :D :D moet kunnen toch. Verderop in dat filmpje hoor je een Joodse mevrouw letterlijk zeggen ik quote:

Wij zijn de hoofdrol in deze film! Maar hej (naar de Christenen).. je hebt tenminste wel een bijrolletje!!

:') wauw wauw wauw ik snap wel dat BBC dit hl snel offline heeft gehaald.

Tis een schande, shame!! Oh wacht, het ligt natuurlijk weer aan mij.. kom maar er maar weer in met zure ontkenning en zelfcensuur, laat die lafheid nog eens zien.

Het ligt NOOIT aan hun h. Wie het niet leuk vind wat ik hiet type, prima: maar kijk eens even wat mensen allemaal schrijven over Islam.

Dan moet je wel consequent zijn, jammer he!

Of.. je geeft de dubbele standaard toe.

[ Bericht 13% gewijzigd door Buikbrein op 30-03-2025 12:08:26 ]
pi_217228015
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De enige oplossing is gescheiden gemeenschappen van de streng gelovigen en de rest van Nederland.
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat zou dus een grove schending zijn van het recht op vrijheid van godsdienst en dat kan dus niet in een liberale samenleving.
Je spreekt jezelf tegen.
pi_217228041
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 11:55 schreef torentje het volgende:

[..]
[..]
Je spreekt jezelf tegen.
Nee hoor, je hebt het recht om je eigen gemeenschap in te richten. Je mag mensen natuurlijk niet uitsluiten maar daar hoef je niet bang voor te zijn. Een liberaal persoon wil niet tussen streng religieuzen wonen en vice versa.
pi_217229982
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 11:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee hoor, je hebt het recht om je eigen gemeenschap in te richten. Je mag mensen natuurlijk niet uitsluiten maar daar hoef je niet bang voor te zijn. Een liberaal persoon wil niet tussen streng religieuzen wonen en vice versa.
De streng religieuzen bepalen toch het uitzicht in de Westerse streken met hun religieuze uitingen? Een liberaal persoon kan zich dus toch niet verbergen voor de streng religieuzen?
pi_217233198
Ondanks bangmakerij van de Telegraaf hoef je niet bang te zijn voor islamisering, deze vlakt vanzelf af. Net zoals het christelijk geloof een steeds minder grote is gaan spelen. Als je minder terrorisme wilt in naam van Islam moet je minder afhankelijk worden van olie zodat je de regio waar het meeste vandaan komt niet om de haverklap onder de duim hoeft te houden. Er is geen betere voedingsbodem voor extremisme dan ellende.
What Would Goku Do
  zondag 30 maart 2025 @ 17:04:31 #74
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217233221
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 09:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit is dus waarom ik denk dat jij geen Islamcriticus bent. Je denkt niet langer dan 10 seconden hierover na en vindt het kennelijk allemaal maar normaal terwijl het onderdeel is van een trend. Op mijn werk wordt ook continu over de Ramadan gecommuniceerd (overheid).
[..]
Des te vreemder dus dat zelfs zij de Islam promoten.
[..]
Ook zo'n reactie weer. Je maakt er iets "leuks" van maar de kern van de zaak en de kritische vragen die ik stel ontwijk je.
Ik begrijp niet zo goed waarom ik verantwoording moet afleggen over iets dat het AD doet. Ik heb echt niks met dat medium behalve medelijden met de papiervezels die beter af waren geweest wanneer ze op een toiletrol waren beland.

Verder zie ik niet welke kritiek "de islam" en/of moslims verdienen omdat het AD een miljoen keer iets over iftar schrijft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Isdatzo op 30-03-2025 17:50:19 ]
Huilen dan.
  zondag 30 maart 2025 @ 17:24:19 #75
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217233544
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 17:02 schreef viagraap het volgende:
Ondanks bangmakerij van de Telegraaf hoef je niet bang te zijn voor islamisering, deze vlakt vanzelf af. Net zoals het christelijk geloof een steeds minder grote is gaan spelen. Als je minder terrorisme wilt in naam van Islam moet je minder afhankelijk worden van olie zodat je de regio waar het meeste vandaan komt niet om de haverklap onder de duim hoeft te houden. Er is geen betere voedingsbodem voor extremisme dan ellende.
Eens met je afhankelijkheid van olie, daar moeten we zo snel mogelijk vanaf. Maar als je denkt dat moslims vanzelf minder gelovig worden vind ik je toch kinderlijk naef. :')
pi_217233674
De overheid moet zich in principe met geloof niet bezighouden, behalve dat ze zich zou moeten realiseren dat het heel gevaarlijk is en is geweest om op grote schaal mensen van een bepaald geloof hiernaartoe te halen en een paspoort te geven. Verder zou de overheid ook excessen moeten bestrijden.

We hebben nu helaas geen andere mogelijkheid meer dan dat we actief tegen de islam moeten optreden als we onze samenleving willen redden. De islam is geen milde godsdiens met gematigde ideen.
Mja
pi_217234733
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 17:24 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Eens met je afhankelijkheid van olie, daar moeten we zo snel mogelijk vanaf. Maar als je denkt dat moslims vanzelf minder gelovig worden vind ik je toch kinderlijk naef. :')
Je bent kinderlijk naief als je niet ziet hoe de achterstelling van een subcontinent en bemoeienis van buitenaf leidde tot meer behoefte aan religieus fanatisme. De Moslimbroederschap bijvoorbeeld begon als een vrij gematigd collectief met een socialistische/communistische inslag en werd voornamelijk door dat laatste flink gedwarsboomd door het Westen. Resultaat was dat ze zich dan maar op meer rechtlijnige interpretaties van de koran gingen richten, daarin werd ze geen strobreed in de weg gelegd. En dat is dan nog een vrij letterlijk voorbeeld. Het mag verder als bekend verondersteld worden dat mensen troost zoeken in religie als ze dat elders in het leven weinig kunnen vinden.
What Would Goku Do
  zondag 30 maart 2025 @ 18:32:09 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217234902
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 18:25 schreef viagraap het volgende:

[..]
Je bent kinderlijk naief als je niet ziet hoe de achterstelling van een subcontinent en bemoeienis van buitenaf leidde tot meer behoefte aan religieus fanatisme. De Moslimbroederschap bijvoorbeeld begon als een vrij gematigd collectief met een socialistische/communistische inslag en werd voornamelijk door dat laatste flink gedwarsboomd door het Westen. Resultaat was dat ze zich dan maar op meer rechtlijnige interpretaties van de koran gingen richten, daarin werd ze geen strobreed in de weg gelegd. En dat is dan nog een vrij letterlijk voorbeeld. Het mag verder als bekend verondersteld worden dat mensen troost zoeken in religie als ze dat elders in het leven weinig kunnen vinden.
Bingo, het ligt weer aan het westen.

Goeiedag wat een voorspelbaarheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217234923
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bingo, het ligt weer aan het westen.

Goeiedag wat een voorspelbaarheid.
Je hoeft dat niet zo voorspelbaar persoonlijk te nemen hoor :') Ik benoem gewoon feiten hier.
What Would Goku Do
  zondag 30 maart 2025 @ 18:34:22 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217234928
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
[..]
[..]
En nog een keer bingo.

Uiteraard staan de treinen naar Polen klaar bij kritiek op de islam.

Heb je onderhand niet door hoe oppervlakkig, goedkoop en irrationeel die insteek is? Of denk je dat dit gewoon blijft werken tot in oneindigheid: mensen gewoon wegzetten als nazi's en racisten en buitenlanderhaters?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 maart 2025 @ 18:35:23 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217234948
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 18:33 schreef viagraap het volgende:

[..]
Je hoeft dat niet zo voorspelbaar persoonlijk te nemen hoor :') Ik benoem gewoon feiten hier.
Het zijn alleen geen feiten.

Het is een soort neo-marxistische pseudo-geschiedschrijving die niet anders kan dan overal het westen als boeman te zien. Doen je vrinden bij XR ook.

Ondertussen is het nergens beter toeven dan in datzelfde westen; daarom wil iedereen daar ook naar toe kennelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 maart 2025 @ 18:36:37 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217234971
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En nog een keer bingo.

Heb je onderhand niet door hoe oppervlakkig, goedkoop en irrationeel die insteek is? Of denk je dat dit gewoon blijft werken tot in oneindigheid: mensen gewoon wegzetten als nazi's en racisten en buitenlanderhaters?
Ik stel vooral de vraag wat precies je oplossing is als je stelt dat er met moslims niet samen te leven valt in ons land. Ik vul vooralsnog niets in.
pi_217235012
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 18:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het zijn alleen geen feiten.

Het is een soort neo-marxistische pseudo-geschiedschrijving die niet anders kan dan overal het westen als boeman te zien. Doen je vrinden bij XR ook.

Ondertussen is het nergens beter toeven dan in datzelfde westen; daarom wil iedereen daar ook naar toe kennelijk.
Het is letterlijk wat er gebeurd is. Er zijn ook een hoop andere dingen gebeurd, die ik niet negeer, maar die hoef ik niet te benoemen want die zijn al bekend. Ik noem n klein detail ter illustratie van een verschijnsel wat relatief onbekend is of genegeerd wordt als het over dit onderwerp gaat en mensen als jij zijn meteen diep beledigd, of weet ik veel waar je last van hebt.
En wat de fuck heeft het ergens mee te maken dat het hier chill leven is? Wie ontkent dat? Je ziet spoken op verkeerde plekken man haal eens drie keer adem voordat je post.
What Would Goku Do
  zondag 30 maart 2025 @ 18:40:25 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217235027
quote:

[..]

Niet echt.

Al jaren geleden kwam je uit niets met het predikaat 'buitenlanderhaat' op de proppen wegens mijn logistieke bezwaren tegen ongebreidelde immigratie. Was een soort reflex, waar je nogal mee in je hemd kwam te staan toen bleek dat mijn familie diverser is dan jouw hele postcode gebied bij elkaar.

Laten we het eens over die frustraties hebben.

Hoe toevallig dat je er als de kippen bij bent om je gal te spuwen over de bible-belt, de SGP, conservatieve christenen en conservatisme in het algemeen, maar je echt altijd de genuanceerde noot komt aandragen wanneer het die andere religie betreft.

Hoe niet toevallig dat je steevast en continu vervalt in het labelen van anderen als halve dan wel hele nazi's; als je zogenaamd net als ik acht dat religiekritiek daar los van staat, is het buitengewoon grappig dat je het er zelf continu bijsleept: enge PVV'ers en Trumpianen, dat is het probleem.

De vraag is waarom?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 maart 2025 @ 18:43:41 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217235073
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 18:39 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het is letterlijk wat er gebeurd is. Er zijn ook een hoop andere dingen gebeurd, die ik niet negeer, maar die hoef ik niet te benoemen want die zijn al bekend. Ik noem n klein detail ter illustratie van een verschijnsel wat relatief onbekend is of genegeerd wordt als het over dit onderwerp gaat en mensen als jij zijn meteen diep beledigd, of weet ik veel waar je last van hebt.
En wat de fuck heeft het ergens mee te maken dat het hier chill leven is? Wie ontkent dat? Je ziet spoken op verkeerde plekken man haal eens drie keer adem voordat je post.
Beledigd? Eerder geamuseerd. Het is gewoon prijsschieten elke keer. Wahabitische terreurregimes zijn alsnog de schuld van het westen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 maart 2025 @ 18:43:56 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217235077
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 18:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik stel vooral de vraag wat precies je oplossing is als je stelt dat er met moslims niet samen te leven valt in ons land. Ik vul vooralsnog niets in.
Waar stel ik dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 maart 2025 @ 18:45:54 #87
396550 Richestorags
pi_217235107
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En nog een keer bingo.

Het ironische is dat als zijn "theorie" klopt met de criticasters hetzelfde zal gebeuren als de Moslimbroederschap. In dit geval door hemzelf (in de rol van het Westen). Die ironie ontgaat hem denk ik.
pi_217235118
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Beledigd? Eerder geamuseerd. Het is gewoon prijsschieten elke keer. Wahabitische terreurregimes zijn alsnog de schuld van het westen.
Het Westen mag zichzelf wel wat meer in de spiegel aankijken als ze minder last willen hebben van problemen in die regio ja, lijkt me niets geks aan? Wie is hier nou de wegkijker?
What Would Goku Do
  zondag 30 maart 2025 @ 18:47:19 #89
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217235123
De implosie en botsing is onvermijdelijk en hoop dat ik tegen die tijd nog fysiek in staat ben om te strijden.
  zondag 30 maart 2025 @ 18:49:15 #90
396550 Richestorags
pi_217235147
quote:
7s.gif Op zondag 30 maart 2025 17:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom ik verantwoording moet afleggen over iets dat het AD doet. Ik heb echt niks met dat medium behalve medelijden met de papiervezels die beter af waren geweest wanneer ze op een toiletrol waren beland.

Verder zie ik niet welke kritiek "de islam" en/of moslims verdienen omdat het AD een miljoen keer iets over iftar schrijft.
Je hoeft geen verantwoording af te leggen maar je reageert vrij cynisch op iets dat perfect in de trend past en gaat niet in op de vragen die dieper op de zaak ingaan. Waarom altijd die ene religie en geen 142 artikels over Chinees Nieuwjaar of Holi zoals ik vroeg? Jouw enige antwoord is "solliciteer". Je weet best dat dat een antwoord in bad faith is.
  zondag 30 maart 2025 @ 18:49:22 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217235150
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 18:46 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het Westen mag zichzelf wel wat meer in de spiegel aankijken als ze minder last willen hebben van problemen in die regio ja, lijkt me niets geks aan? Wie is hier nou de wegkijker?
jij, dat lijkt me al een tijdje duidelijk
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 maart 2025 @ 19:10:24 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217235416
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 18:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je hoeft geen verantwoording af te leggen
In eerste instantie vroeg je of progressief links hierover een mening had, is het niet?
quote:
maar je reageert vrij cynisch op iets dat perfect in de trend past en gaat niet in op de vragen die dieper op de zaak ingaan. Waarom altijd die ene religie en geen 142 artikels over Chinees Nieuwjaar of Holi zoals ik vroeg? Jouw enige antwoord is "solliciteer". Je weet best dat dat een antwoord in bad faith is.
Wat voor antwoord verwacht je dan op die vraag? Het AD schrijft de artikelen bagger waarvan ze denken dat mensen het willen lezen. Dat is wat ik denk, maar ik werk gelukkig niet voor die toko en ik heb ook geen glazen bol. Als je klachten hebt over het AD moet je niet bij mij aankloppen maat.
Huilen dan.
pi_217235722
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
jij, dat lijkt me al een tijdje duidelijk
Dus jij negeert feiten omdat ze je boos maken oid, en ik ben de wegkijker? :')
What Would Goku Do
  zondag 30 maart 2025 @ 20:50:43 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217236813
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar stel ik dat?
Nou in deze reactie op mijn stelling dat we met de aanwezige moslims samen moeten zien te leven.

Kan daar toch onmogelijk uit opmaken dat daaruit blijkt dat je vind dat we met ze samen kunnen leven.

quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet echt.

Al jaren geleden kwam je uit niets met het predikaat 'buitenlanderhaat' op de proppen wegens mijn logistieke bezwaren tegen ongebreidelde immigratie. Was een soort reflex, waar je nogal mee in je hemd kwam te staan toen bleek dat mijn familie diverser is dan jouw hele postcode gebied bij elkaar.

Laten we het eens over die frustraties hebben.

Hoe toevallig dat je er als de kippen bij bent om je gal te spuwen over de bible-belt, de SGP, conservatieve christenen en conservatisme in het algemeen, maar je echt altijd de genuanceerde noot komt aandragen wanneer het die andere religie betreft.

Hoe niet toevallig dat je steevast en continu vervalt in het labelen van anderen als halve dan wel hele nazi's; als je zogenaamd net als ik acht dat religiekritiek daar los van staat, is het buitengewoon grappig dat je het er zelf continu bijsleept: enge PVV'ers en Trumpianen, dat is het probleem.

De vraag is waarom?
Wie labelt er nu? Iedereen die het niet met je eens is wordt direct verweten te bukken voor de islam, tegen homo's en vrouwn te zijn, dat ook nog te doen vanwege huidskleur.

Verder een hoop onzin. Je kent mijn postcodegebied niet en bovendien houd ik me vrij sporadisch bezig met zeiken op de SGP.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 30-03-2025 20:56:03 ]
  zondag 30 maart 2025 @ 21:15:40 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217237112
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 20:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou in deze reactie op mijn stelling dat we met de aanwezige moslims samen moeten zien te leven.

Kan daar toch onmogelijk uit opmaken dat daaruit blijkt dat je vind dat we met ze samen kunnen leven.
[..]
Wie labelt er nu? Iedereen die het niet met je eens is wordt direct verweten te bukken voor de islam, tegen homo's en vrouwn te zijn, dat ook nog te doen vanwege huidskleur.

Verder een hoop onzin. Je kent mijn postcodegebied niet en bovendien houd ik me vrij sporadisch bezig met zeiken op de SGP.
En hoe uit dat 'samenleven' zich?

Faciliteren van gescheiden gebedsruimten op universiteiten en scholen?
Versterkte gebedsoproepen?
Aanpassen van taal, zeker 'gevoelige' feestdagen?
Aanpassen van eetkantines en menu's?
'Aanstootgevende' schilderijen verwijderen uit gemeentehuizen?
Lentekriebels afschaffen of je kinderen thuishouden vanwege onwelgevallig lesmateriaal?
Paasontbijten naar midden in de nacht verschuiven 'zodat we allemaal mee kunnen doen'?

Is er ergens in dat samenleefverhaal nog sprake van wederkerigheid, of is het heel krampachtig gewoon alles slikken wat geist wordt, omdat je anders types krijgt die de treinen naar Polen erbij slepen?

Je hebt de memo ergens gemist: dat samenleven is het probleem wanneer het eenrichtingsverkeer behelst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 maart 2025 @ 21:19:09 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217237158
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat stelt ook niemand.

Dat wil je graag lezen.

En iedereen weet waarom. De AD/Tim Hofman/VARA/Joop-methode.

Werkt niet meer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 maart 2025 @ 21:42:39 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217237426
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En hoe uit dat 'samenleven' zich?

Faciliteren van gescheiden gebedsruimten op universiteiten en scholen?
Versterkte gebedsoproepen?
Aanpassen van taal, zeker 'gevoelige' feestdagen?
Aanpassen van eetkantines en menu's?
'Aanstootgevende' schilderijen verwijderen uit gemeentehuizen?
Lentekriebels afschaffen of je kinderen thuishouden vanwege onwelgevallig lesmateriaal?
Paasontbijten naar midden in de nacht verschuiven 'zodat we allemaal mee kunnen doen'?

Is er ergens in dat samenleefverhaal nog sprake van wederkerigheid, of is het heel krampachtig gewoon alles slikken wat geist wordt, omdat je anders types krijgt die de treinen naar Polen erbij slepen?

Je hebt de memo ergens gemist: dat samenleven is het probleem wanneer het eenrichtingsverkeer behelst.
Samenleven uit zich in dat mensen binnen de wetten en regels hun eigen leven kunnen inrichten, en daarbij ook elkaar de ruimte laten. Waarbij de basis is dat burgerrechten voor iedereen hetzelfde zijn. En dat geldt dus ook voor die moslims zelf, die daarin probleemloos hun Iftar mogen organiseren of naar de Moskee kunnen, maar wel verplicht zijn zich ook normaal naar anderen te gedragen. Het is dus helemaal niet zo vrijblijvend voor ze.

Dus nee daar zit geen enkele van de door jou genoemde maatregelen in. Daar zit wel in dat men eens stopt om groepen tegen elkaar op te zetten, te doen of iedere moslim per definitie gevaarlijk is en doen of die hier eigenlijk weg zouden moeten.
  maandag 31 maart 2025 @ 11:12:46 #98
3542 Gia
User under construction
pi_217240241
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 21:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Samenleven uit zich in dat mensen binnen de wetten en regels hun eigen leven kunnen inrichten, en daarbij ook elkaar de ruimte laten. Waarbij de basis is dat burgerrechten voor iedereen hetzelfde zijn. En dat geldt dus ook voor die moslims zelf, die daarin probleemloos hun Iftar mogen organiseren of naar de Moskee kunnen, maar wel verplicht zijn zich ook normaal naar anderen te gedragen. Het is dus helemaal niet zo vrijblijvend voor ze.

Dus nee daar zit geen enkele van de door jou genoemde maatregelen in. Daar zit wel in dat men eens stopt om groepen tegen elkaar op te zetten, te doen of iedere moslim per definitie gevaarlijk is en doen of die hier eigenlijk weg zouden moeten.
Aparte woningen voor moslims bouwen:
https://www.eerstekamer.n(...)/f=/vj9v6ons4ty8.pdf

Sporten met alleen moslima's:
https://www.metronieuws.n(...)slimas-hier-kan-het/

Islamitisch ziekenhuis:
https://www.ad.nl/rotterd(...)ze-locatie~ae342dae/

En dan heb ik het nog niet over de talloze islamitische scholen die er al zijn.

En dan heb jij het over samenleven? Samenleven doe je niet apart van elkaar, maar 'samen'.
  maandag 31 maart 2025 @ 11:16:24 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217240265
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 11:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Aparte woningen voor moslims bouwen:
https://www.eerstekamer.n(...)/f=/vj9v6ons4ty8.pdf

Sporten met alleen moslima's:
https://www.metronieuws.n(...)slimas-hier-kan-het/

Islamitisch ziekenhuis:
https://www.ad.nl/rotterd(...)ze-locatie~ae342dae/

En dan heb ik het nog niet over de talloze islamitische scholen die er al zijn.

En dan heb jij het over samenleven? Samenleven doe je niet apart van elkaar, maar 'samen'.
Ik stel toch nergens dat ik dat per se goede ideeen vind?
  maandag 31 maart 2025 @ 11:21:58 #100
3542 Gia
User under construction
pi_217240313
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 11:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik stel toch nergens dat ik dat per se goede ideeen vind?
Dat beweer ik ook niet. Maar het is dus niet zo dat Moslims graag mee willen doen met de westelijke medemens; ze scheiden zich liever af. Ze willen helemaal niet samenleven, maar als aparte groep functioneren.

Weet niet of dat met die huizen nog doorgezet heeft, maar ik weet nog dat in het verleden Molukkers gecompenseerd zijn met eigen straten, waar ze met hun eigen volk konden leven. Hier in de stad zijn een paar van die straten. Ze hebben daar liever leegstand als er geen Moluks gezin beschikbaar is, dan dat er een niet Molukker komt te wonen.
Dat moeten we uiteraard niet hebben met die huizen die speciaal voor moslims worden gebouwd.
pi_217240348
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 11:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat beweer ik ook niet. Maar het is dus niet zo dat Moslims graag mee willen doen met de westelijke medemens; ze scheiden zich liever af. Ze willen helemaal niet samenleven, maar als aparte groep functioneren.
Het gaat weer lekker hier _O-.

Drie nieuwsartikeltjes en geen moslim wil meer samenleven :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 31 maart 2025 @ 11:30:26 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217240381
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 11:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet niet of dat met die huizen nog doorgezet heeft, maar ik weet nog dat in het verleden Molukkers gecompenseerd zijn met eigen straten, waar ze met hun eigen volk konden leven. Hier in de stad zijn een paar van die straten. Ze hebben daar liever leegstand als er geen Moluks gezin beschikbaar is, dan dat er een niet Molukker komt te wonen.
Dat moeten we uiteraard niet hebben met die huizen die speciaal voor moslims worden gebouwd.
Wat mij betreft is het ook zeker niet vrijblijvend voor moslims. Van hen mag je zeker inspanning verwachten om samen te leven met de rest.
  dinsdag 1 april 2025 @ 19:59:49 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217255037
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 21:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor PVV'ers?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:02:45 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217255077
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 11:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het gaat weer lekker hier _O-.

Drie nieuwsartikeltjes en geen moslim wil meer samenleven :').
Conservatieve religie staat inderdaad bekend om haar flexibiliteit.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:44:15 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217255668
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geldt dat ook voor PVV'ers?
Ja die hebben er zeker een belangrijk aandeel in.
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:44:51 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217255678
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja die hebben er zeker een belangrijk aandeel in.
Nee, dat je daar mee moet samenleven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:45:42 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217255699
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat je daar mee moet samenleven.
Ja, ik geloof niet dat iemand zegt dat ze weg moeten.
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:46:51 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217255713
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, ik geloof niet dat iemand zegt dat ze weg moeten.
ze moeten alleen heropgevoed worden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:48:26 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217255733
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
ze moeten alleen heropgevoed worden
Dat maak jij er weer eens van.
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:49:07 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217255742
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat maak jij er weer eens van.
Oh, ze zijn geen bedreiging?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:50:29 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217255765
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh, ze zijn geen bedreiging?
De politici waar ze op stemmen wel ja.
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:51:25 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217255782
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De politici waar ze op stemmen wel ja.
Dat zijn gebedshuizen niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:52:15 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217255796
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zijn gebedshuizen niet?
Dat hangt er vanaf wie daar predikt en wat die zegt.
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:53:07 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217255806
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat hangt er vanaf wie daar predikt en wat die zegt.
Gelukkig houdt Tim 'woke GI Joe' Hofman dat bij
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:54:14 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217255827
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gelukkig houdt Tim 'woke GI Joe' Hofman dat bij
Gat in de markt, begin een dergelijk programma.
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:54:56 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217255835
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gat in de markt, begin een dergelijk programma.
Joh, al voor aflevering 1 heb ik dan allerlei hobbyclubs in m'n nek liggen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:56:48 #117
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217255857
Hey wat leuk een hexa-etto fittie. Dat hebben we de laatste tijd nog niet gezien :9~ .
Huilen dan.
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:56:59 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217255860
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Joh, al voor aflevering 1 heb ik dan allerlei hobbyclubs in m'n nek liggen
Dan niet
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:59:18 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217255892
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan niet
Inderdaad, zolang het geen joodse, christelijke, hindoestsche of alles behalve islam-misstanden betreft, ben je bij de publieke omroep bij het verkeerde adres.

Dat idee van de Islam als inclusieve, tolerante, feministische en pro-LGBTQ godsdienst moet en zal overeind gehouden worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:03:48 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217255954
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:56 schreef Isdatzo het volgende:
Hey wat leuk een hexa-etto fittie. Dat hebben we de laatste tijd nog niet gezien :9~ .
Hex is ook gewoon zo'n D66-karikatuur dat ik het niet kan laten.

Werkelijk alles klopt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:04:38 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217255970
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Inderdaad, zolang het geen joodse, christelijke, hindoestsche of alles behalve islam-misstanden betreft, ben je bij de publieke omroep bij het verkeerde adres.

Dat idee van de Islam als inclusieve, tolerante, feministische en pro-LGBTQ godsdienst moet en zal overeind gehouden worden.
Paar seconde googlen en dat is alweer weerlegd
https://wnl.tv/2019/04/27(...)voor-de-intoleranten

https://www.nporadio1.nl/(...)ni-keurmerk-moskeeen

https://www.vpro.nl/progr(...)t-van-de-duivel.html
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:05:13 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217255985
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hex is ook gewoon zo'n D66-karikatuur dat ik het niet kan laten.

Werkelijk alles klopt.
Nee hoor, ik heb net nog het vuurwerkverbod lopen afzeiken waar D66 voor is.
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:05:39 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217255996
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:07:57 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217256033
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is weerlegd?
Dit

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

dinsdag 1 april 2025 @ 21:08:25 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217256042
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dit
[..]

niet echt
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:09:31 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217256056
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
niet echt
Jawel, allemaal NPO-items die over de radicale islam gaan en niet stellen dat het inclusief, tolerant, feministisch en pro-LGBTQ is.
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:21:01 #127
28033 Pek
je moet wat
pi_217256231
Kunnen jullie religieuzen niet gewoon een keer je bek houden ofzo?
Iedereen heeft een grafhekel aan jullie, hou gewoon eens je waffel |:(
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:40:58 #128
396550 Richestorags
pi_217256483
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:21 schreef Pek het volgende:
Wie is jullie?
pi_217259722
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Conservatieve religie staat inderdaad bekend om haar flexibiliteit.

:')
Dus wil geen enkele moslim samenleven.

Je zou er bijna zelf van gaan generaliseren, maar dat laat ik aan de dommen.
In Southern Sun
  woensdag 2 april 2025 @ 11:59:38 #130
319979 Fok-it
All is well
pi_217261449
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:21 schreef Pek het volgende:
Miljarden mensen hun bek even houden dus?

Kijk eens dom, ja ho maar
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217261673
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 09:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

you're so special O+
Knowledge is power.
pi_217261888
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:16 schreef SheCanDoIt het volgende:

[..]
you're so special O+
So fucking special O+.
In Southern Sun
pi_217261975
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
So fucking special O+.
Knowledge is power.
pi_217261988
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:38 schreef SheCanDoIt het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Is dan toch jammer.
In Southern Sun
pi_217262032
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Is dan toch jammer.
ja jammer voor je ego :)
Knowledge is power.
  woensdag 2 april 2025 @ 12:57:22 #136
pi_217262191
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:38 schreef SheCanDoIt het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
You're a freak!
pi_217262220
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
You're a freak!
He's a weird dough!
In Southern Sun
  woensdag 2 april 2025 @ 20:00:03 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217267323
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 09:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh toe, wat vind je van homoseksualiteit?

Gescheiden gebedsruimten?

Paarse vrijdag?

Lentekriebels?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 april 2025 @ 20:00:31 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217267330
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 11:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Miljarden mensen hun bek even houden dus?

Kijk eens dom, ja ho maar
Waarom moet er naar religie geluisterd worden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 april 2025 @ 20:06:24 #140
319979 Fok-it
All is well
pi_217267454
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom moet er naar religie geluisterd worden?
Van mij hoeft er niet per se naar religie geluisterd te worden. Zulke reacties laten alleen zien dat je je beeld van een gelovig persoon laat afhangen van wat je in het nieuws leest. Niet elke religieuze spreekt dezelfde taal
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 2 april 2025 @ 20:07:32 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217267467
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Van mij hoeft er niet per se naar religie geluisterd te worden. Zulke reacties laten alleen zien dat je je beeld van een gelovig persoon laat afhangen van wat je in het nieuws leest. Niet elke religieuze spreekt dezelfde taal
Religie is dan ook voor jou als individu.

Wat je verder allemaal vindt dat de rest zou moeten? Nope.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 april 2025 @ 20:19:23 #142
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217267664
quote:

[..]
Klopt, zijn genoeg (mannelijke) moslims die het wel op een zuipen zetten :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217269140
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh toe, wat vind je van homoseksualiteit?

Gescheiden gebedsruimten?

Paarse vrijdag?

Lentekriebels?
Lekker raaskallen.
In Southern Sun
  woensdag 2 april 2025 @ 21:57:47 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217269156
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 21:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Lekker raaskallen.
_O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217269161
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
_O-
Als verwacht.
In Southern Sun
pi_217328209
twitter

De islamofascisten mogen gewoon ongehinderd door de straten van Amsterdam marcheren. Lekker gewerkt weer progressief-links.
  woensdag 9 april 2025 @ 19:28:04 #147
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217328450
Tja, dat zal in bepaalde kringen wel weer goed worden gekeurd onder de smoes van 'Ja, maar demonstratierecht' .. 'Ja, maar vrijheid van meningsuiting'..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 9 april 2025 @ 20:04:24 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217328783
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:59 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

De islamofascisten mogen gewoon ongehinderd door de straten van Amsterdam marcheren. Lekker gewerkt weer progressief-links.
Diversiteit is een zegen voor dit land.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 9 april 2025 @ 20:08:00 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217328820
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 21:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Als verwacht.
Er staan nog wat vragen open.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217330546
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er staan nog wat vragen open.
'Vragen'.
In Southern Sun
  donderdag 10 april 2025 @ 00:36:25 #151
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217330592
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:05 schreef RedShoe het volgende:
Dit.

Het is een intolerante ideologie die je ver buiten onze tolerante samenleving moet houden. Totaal niet rijmbaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217330651
quote:
[ x ]

Het wordt tijd dat de rest van Nederland (met name) Amsterdam eens ter verantwoording gaat roepen. Als de politiek dat niet kan dan zal de burger dat moeten doen.

In dit land is er geen plaats voor Islamofascisme!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_217330664
quote:
[ x ]

Wat prachtig al die diversiteit. Groenlinks/PvdA kijkt tevreden toe.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_217469560
Alles wat islam is zouden we moeten boycotten. Maarja.
  zaterdag 26 april 2025 @ 08:30:57 #155
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217469895
De Islam is een kwaadaardige tumor die zich uitzaait over Europa. Vergelijkbaar met het nazisme van de vorige eeuw! Grenzen dicht en volk wat zich niet wenst aan te passen en de samenleving ontwricht eruit. Het wordt tijd dat de nieuwe regering hier eens rap werk van maakt a la Denemarken.
"Hoka Hey!"
pi_217470134
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 00:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit.

Het is een intolerante ideologie die je ver buiten onze tolerante samenleving moet houden. Totaal niet rijmbaar.
Dat geldt dan ook voor de halve Biblebelt, neem ik aan. Zie b.v. ook deze video van opper-apologeet WLC:

zaterdag 26 april 2025 @ 10:12:38 #157
396550 Richestorags
pi_217470433
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 09:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Dat geldt dan ook voor de halve Biblebelt, neem ik aan. Zie b.v. ook deze video van opper-apologeet WLC:

De Biblebelt groeit niet, zit al buiten de samenleving, mengt zich niet nadrukkelijk in het openbare leven en heeft geen helper whities die hen helpen hun intolerante, vvmu en vrouwenrechten afbrekende ideologie aan de man te brengen onder het mom van:

-Islam is een feministische religie
-Wat leuk, een (met gesegregreerde tafels) Iftar
-De hoofddoek is een symbool van een vrijgevochten vrouw
-Palestijnen zijn zo zielig, we willen dat Joden geen land meer hebben

Daarnaast, voor hoeveel onthoofde leraren, doodgeschoten Bijbelverbranders, beveiligde Joodse instellingen, vermoordde "te Westerse dochters" en GTA's heeft de Bible Belt gezorgd?

Die kneejerk reactie van je valt me tegen. Zoveel mensen zijn niet in de staat om de Islam sec te beoordelen terwijl ze daar op andere vlakken geen moeite mee hebben. Heb je ooit een kneejerk reactie gezien in de discussie over motorbendes? "Kijk anders ook naar de zakkenrollers in Amsterdam". De cocanebende van Taghi? "Nou, die kampers die speed en XTC produceren zijn ook geen lieve jongens". Etc. Etc.

[ Bericht 9% gewijzigd door Richestorags op 26-04-2025 10:20:01 ]
pi_217470542
quote:

[..]

Maar maar maar hunnie doen het ook :'(

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 06:37 schreef ricky3 het volgende:
Alles wat islam is zouden we moeten boycotten. Maarja.
Maarja... wat?
pi_217470598

Dankzij dit soort figuren kan de orthodoxe islam ongehinderd groeien.
pi_217470649
quote:

[..]

Dat geldt voor alle extremen in religies of ideologien. Als ik lees wat sommige users hier posten, dan klapperen mijn oren en komt het ook als zeer extreem en hatelijk over.
  zaterdag 26 april 2025 @ 11:04:02 #161
396550 Richestorags
pi_217470708
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2025 10:46 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Dankzij dit soort figuren kan de orthodoxe islam ongehinderd groeien.
Hier heeft ze wel gelijk in. Ze framet dat alleen onterecht als een negatief ding.
  zaterdag 26 april 2025 @ 11:12:49 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217470748
quote:

[..]

Verschil is: in Nederland is kritiek en ook ridiculisering richting het christendom niet alleen al decennia gemeengoed en volledig geaccepteerd, de kans dat je 'racisme' en 'christofobie' wordt verweten is nihil. Dat katholieken pedo's zijn en de biblebelt vergeven is van incest, is bijna een vanzelfsprekendheid geworden in de meer radicaal chique progressieve kringen.

Niet alleen in de context van Nederland, overigens. Het is daarbij ook volledig logisch en gefundenes fressen om zware kritiek te uiten op Trump's Evangelicals en de aartsconservatieve katholieken in Polen en Hongarije. Dan is religie ineens heel gevaarlijk, achterhaald en ouderwets.

Allemaal terecht: en die kritiek hier heeft ervoor gezorgd dat de wurggreep waarin de kerk (katholiek en protestant) Nederlanders eeuwenlang gehouden heeft, is doorbroken.

Kennelijk mag zulks absoluut niet geschieden bij die andere religie. Waar kritiek en ridiculisering m.b.t. de ene wordt gefaciliteerd (BNN VARA had het weer erg leuk met Pasen, bijvoorbeeld en hele volksstammen schrijvers en cabaretiers zijn er rijk mee geworden) is dat bij die andere haast een misdaad.

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 26-04-2025 11:22:25 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 april 2025 @ 12:22:48 #163
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_217471258
Het zal velen verbazen hoe snel deze conservatieve groep van houding verandert zodra zij een meerderheid of machtspositie vermoedt te hebben. De vrijheid die hen nu wordt gegund om hun eigen geloof te belijden, wordt dan zonder aarzeling ingezet om de rechten en vrijheden van andersdenkenden te ondermijnen. Tolerantie blijkt in hun handen geen universeel principe, maar een opportunistisch middel dat verdwijnt zodra het niet langer in hun voordeel werkt. En wanneer eenmaal het punt van geen terugkeer is gepasseerd, zullen juist degenen die hen nu alle ruimte bieden en andersdenkenden demoniseren, de zogenaamd progressieven, hun handen ervan aftrekken en schijnheilig beweren dat zij het nooit hebben zien aankomen.
pi_217471387
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 11:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

Kennelijk mag zulks absoluut niet geschieden bij die andere religie.

Dat is toch gewoon gelul? Een luidruchtige extreemrechtse anti-islampartij is nu zelfs de grootste partij. De kritiek op de islam is echt overduidelijk al decennia luidruchtiger dan op welke andere religie dan ook…
pi_217471395
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:22 schreef RichardHammond het volgende:
Het zal velen verbazen hoe snel deze conservatieve groep van houding verandert zodra zij een meerderheid of machtspositie vermoedt te hebben. De vrijheid die hen nu wordt gegund om hun eigen geloof te belijden, wordt dan zonder aarzeling ingezet om de rechten en vrijheden van andersdenkenden te ondermijnen.
Een beetje dus wat je nu ziet in de VS, Hongarije en eigenlijk ook Nederland?
  zaterdag 26 april 2025 @ 12:42:35 #166
287741 matspontius
pi_217471425
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is toch gewoon gelul? Een luidruchtige extreemrechtse anti-islampartij is nu zelfs de grootste partij. De kritiek op de islam is echt overduidelijk al decennia luidruchtiger dan op welke andere religie dan ook…
Je lult inderdaad ....... Nee, kritiek op andere religies is er nooit geweest _O- _O- Extreem rechts nog wel, poeh, poeh, - kijk eens hoeveel deze extreem rechtse partij voor elkaar krijgt. De Islam wordt sinds zij "aan de macht zijn" enorm ingedamd in dit land inderdaad 8)7
"Hoka Hey!"
  zaterdag 26 april 2025 @ 12:42:50 #167
396550 Richestorags
pi_217471427
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Niet geheel toevallig is dat een totaal ineffectieve partij want als competente mensen zich met Islamkritiek bezighouden is het zelfmoord voor je carrire (en soms letterlijk voor je leven).

Competente mensen zwijgen want weten wat de gevolgen zijn. Het is het niet waard voor ze.
pi_217471463
quote:

Niet elke religieuze spreekt dezelfde taal
Hoe verklaar jij dan het feit dat ze allemaal ouderwetse plannen steunen? We leven in 2025 en de meeste mensen kunnen nog steeds geen betaalbare menswaardige woonruimte/levensruimte krijgen?
pi_217471466
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:42 schreef matspontius het volgende:

[..]
Je lult inderdaad ....... Nee, kritiek op andere religies is er nooit geweest _O- _O- Extreem rechts nog wel, poeh, poeh, - kijk eens hoeveel deze extreem rechtse partij voor elkaar krijgt. De Islam wordt sinds zij "aan de macht zijn" enorm ingedamd in dit land inderdaad 8)7
Dat de PVV een stel prutsers is, is geen nieuws.
Maar dat ze in die positie zitten komt toch juist doordat kritiek op de islam geen taboe is?

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niet geheel toevallig is dat een totaal ineffectieve partij want als competente mensen zich met Islamkritiek bezighouden is het zelfmoord voor je carrire (en soms letterlijk voor je leven).

Competente mensen zwijgen want weten wat de gevolgen zijn. Het is het niet waard voor ze.
Of zijn competente mensen gewoon iets minder simplistisch?
  zaterdag 26 april 2025 @ 12:48:18 #170
287741 matspontius
pi_217471479
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat ze in die positie zitten komt toch juist doordat kritiek op de islam geen taboe is?
[..]
Kritiek op de Islam geen taboe? Vraag dat maar eens aan mensen die daar uit willen stappen of de "afvalligen" - nee geen taboe inderdaad!!
"Hoka Hey!"
  zaterdag 26 april 2025 @ 12:50:20 #171
287741 matspontius
pi_217471504
quote:

[..]
[..]
Ook zo vermoeiend - altijd maar afgeven op die PVV. Ze zijn met zijn vieren aan de macht dus al die partijen maken er een potje van!!!!!! Nee, dat NSC is een lekkere partij :r
"Hoka Hey!"
  zaterdag 26 april 2025 @ 12:52:14 #172
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217471524
quote:

[..]

Ik ben wel benieuwd, waarom wordt er als het over de Islam gaat vanuit bepaalde kringen altijd het Christendom bijgesleept?
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een beetje dus wat je nu ziet in de VS, Hongarije en eigenlijk ook Nederland?
Hmm, nee, daar doet men er alles aan de eigen cultuur te beschermen en orde te herstellen. Dat is dus niet te vergelijken met een zeer expansionistische religie die nieuw is in het Westen en steeds meer plek wil opeisen in de publieke ruimte, waarmee het een clash veroorzaakt met de inheemse cultuur die op andere culturele en religieuze elementen is gebaseerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217471527
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:48 schreef matspontius het volgende:

[..]
Kritiek op de Islam geen taboe? Vraag dat maar eens aan mensen die daar uit willen stappen of de "afvalligen" - nee geen taboe inderdaad!!
En dat dat een probleem is, wordt toch ook algemeen erkend?
Binnen een groep zijn er altijd taboes maar volgens mij is kritiek op geen enkele groep taboe in Nederland. Of dat nou Zwarte Piet, boeren, Isral of extreemrechts is, of op Extension Rebellion, KOZP, milieuactivisten of pro-Palestina-activisten…
pi_217471533
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:50 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ook zo vermoeiend - altijd maar afgeven op die PVV. Ze zijn met zijn vieren aan de macht dus al die partijen maken er een potje van!!!!!! Nee, dat NSC is een lekkere partij :r
De PVV is gewoon de grootste partij en heeft de kans primair de lijnen uit te zetten. Altijd maar anderen de schuld geven is mij te simpel…
  zaterdag 26 april 2025 @ 12:54:38 #175
287741 matspontius
pi_217471539
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En dat dat een probleem is, wordt toch ook algemeen erkend?
Binnen een groep zijn er altijd taboes maar volgens mij is kritiek op geen enkele groep taboe in Nederland. Of dat nou Zwarte Piet, boeren, Isral of extreemrechts is, of op Extension Rebellion, KOZP, milieuactivisten of pro-Palestina-activisten…
Nee, de Islam is een hele open, progressieve en innemende religie waar je uiteraard alle kritiek op mag hebben. Zien we ook dagelijks in de praktijk uit alle hoeken van de samenleving _O- 8)7
"Hoka Hey!"
pi_217471543
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee, daar doet men er alles aan de eigen cultuur te beschermen en orde te herstellen. Dat is dus niet te vergelijken met een zeer expansionistische religie die nieuw is in het Westen en steeds meer plek wil opeisen in de publieke ruimte, waarmee het een clash veroorzaakt met de inheemse cultuur die op andere culturele en religieuze elementen is gebaseerd.
Toch geldt dit daar juist zeer sterk:
Er wordt dan zonder aarzeling ingezet om de rechten en vrijheden van andersdenkenden te ondermijnen.

Dat is gewoon wat we in die landen sterk zien.
  zaterdag 26 april 2025 @ 12:55:40 #177
287741 matspontius
pi_217471549
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De PVV is gewoon de grootste partij en heeft de kans primair de lijnen uit te zetten. Altijd maar anderen de schuld geven is mij te simpel…
Ze zijn daar met zijn allen schuldig aan - daarom krijgen ze ook amper iets voor elkaar
"Hoka Hey!"
pi_217471550
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:54 schreef matspontius het volgende:

[..]
Nee, de Islam is een hele open, progressieve en innemende religie waar je uiteraard alle kritiek op mag hebben. Zien we ook dagelijks in de praktijk uit alle hoeken van de samenleving _O- 8)7
Je ziet toch ook gewoon dagelijks kritiek op de islam vanuit allerlei hoeken van de samenleving?
Of heb je 25 jaar onder een steen geleefd?
  zaterdag 26 april 2025 @ 12:57:30 #179
287741 matspontius
pi_217471564
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Er wordt dan zonder aarzeling ingezet om de rechten en vrijheden van andersdenkenden te ondermijnen.

Andersdenkenden ja, die hun denkwijze opdringen aan de bestaande cultuur en heersende normen en waarden. Moet kunnen toch volgens jou?
"Hoka Hey!"
  zaterdag 26 april 2025 @ 12:58:07 #180
287741 matspontius
pi_217471571
quote:

[..]
Je ziet toch ook gewoon dagelijks kritiek op de islam vanuit allerlei hoeken van de samenleving?
Alleen op de Islam? Of is dat je stokpaardje?
"Hoka Hey!"
  zaterdag 26 april 2025 @ 13:02:39 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217471615
quote:

[..]

Nee hoor, het uitzetten van illegale en soms zelfs criminele migranten of het benoemen dat er zoiets bestaat als de menselijke biologie heeft niets te maken met het inperken van de rechten, maar zoals ik al aangaf het herstellen van de orde.

Want dit is juist waar het mis is gegaan in bepaalde contreien. Daar denkt men dat als men bijvoorbeeld allerlei soorten drugs wil nuttigen, het eigen geslacht wilt 'kiezen' of een maand voor een bevalling abortus wil plegen dat dit maar moet kunnen en als daar vervolgens een stokje voor wordt gestoken dat dit wil zeggen dat het Westen geen haar beter is dan pakweg Iran.

Maar dit is natuurlijk een drogredenering. Elke samenleving heeft altijd bepaalde kaders en grenzen van de vrijheid gehad. Het is dus niet zo dat er in het Westen een onbeperkte vrijheid is.
quote:

[..]
Integendeel. Vanuit links en progressieve kringen zien we juist dat velen de Islam helaas willen faciliteren. Kritiek op de Islam vindt men daar maar heel erg moeilijk want dat wordt al snel als 'racistisch' en 'Islamofoob' gezien.
pi_217471684
Nederland gaat een islamitisch land worden want Nederland is een laf volk dat zag je o.a. ten tijden van de tweede wereldoorlog en met de huidige demonstraties waar politici en ambtenaren zien dat het goed is.

quote:

[..]

Jan Latten: ‘Asielstroom naar Nederland gaat groeien’ (september 2022)

[ Bericht 41% gewijzigd door Nober op 26-04-2025 13:52:30 ]
  zaterdag 26 april 2025 @ 13:38:28 #183
396550 Richestorags
pi_217471926
quote:

[..]
[..]
Nee hoor, je kunt zonder enige twijfel Mao en Pol Pot portretten ophangen, linkse regimes zoals dat van Fidel Castro ophemelen, feitenvrij lullen over vluchtelingenstromen zonder Assad-beulen en IS-sympathisanten, verkapt oproepen tot genocide op Joden en openlijk oproepen tot het ontmantelen van Isral en het Christendom affakkelen zonder dat je dat op enige repercussies komt te staan.

Zodra je kritiek levert op migratie of Islam ben je meteen in de extreemrechtse hoek en moet je het bekopen met je leven zoals Fortuyn of heb je 24/7 beveiliging nodig zoals Wilders.
pi_217471984
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd, waarom wordt er als het over de Islam gaat vanuit bepaalde kringen altijd het Christendom bijgesleept?
Om te laten zien dat de dominerende religie in onze eigen cultuur net zulke fundamentalistische ideen bevat.

Ik vraag me juist af waarom Islam-critici, waar ik mezelf trouwens ook onder schaar, dit juist dikwijls achterwege laten.
pi_217472007
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 11:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Verschil is: in Nederland is kritiek en ook ridiculisering richting het christendom niet alleen al decennia gemeengoed en volledig geaccepteerd, de kans dat je 'racisme' en 'christofobie' wordt verweten is nihil. Dat katholieken pedo's zijn en de biblebelt vergeven is van incest, is bijna een vanzelfsprekendheid geworden in de meer radicaal chique progressieve kringen.
Ja, uiteraard is dit een belangrijk verschil. Een Bijbel verbranden of Life of Brian is voor veel christenen gelukkig van een hele andere orde dan de Islamitische analogien hiervan voor moslims. Maar in de post die ik aanhaalde werden homofobie en vrouwenonderdrukking genoemd.
  zaterdag 26 april 2025 @ 14:17:04 #186
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217472224
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 13:44 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Om te laten zien dat de dominerende religie in onze eigen cultuur net zulke fundamentalistische ideen bevat.

Ik vraag me juist af waarom Islam-critici, waar ik mezelf trouwens ook onder schaar, dit juist dikwijls achterwege laten.
En dat is dus simpelweg niet waar. Het Christendom en het Jodendom zijn anno 2025 niet te vergelijken met de Islam.

Neem een conservatief Westers of Europees land, Hongarije of Polen bijvoorbeeld en vergelijk dat met Saoedi-Arabi of Iran, dan zul je enorme verschillen aantreffen. Wat we dus juist zien is het beetgrijpen van de Joods-Christelijke fundamenten van het Westen in bepaalde kringen vooral wordt gedaan met als doel de Islam te verdedigen.

Als iemand kritiek uit op de Islam vanwege de (dodelijke) onderdrukking en vervolging van homo's en een tegenargument vaak is: 'Ja, maar kijk Hongarije eens ..' wat natuurlijk een drogredenering is. Want in Hongarije is homoseksualiteit niet strafbaar en worden de homo's niet geblinddoekt van een dak geworpen, gestenigd of gexecuteerd.
  zaterdag 26 april 2025 @ 14:31:04 #187
330914 Sherlock_Holmes
pi_217472318
quote:
Nee hoor, gisteren toevallig nog over gehad met een familielid. In dat soort situaties kun je beter gewoon zwijgen. Je weet nooit of je tegen iemand praat die familie is van de UvA bende.
pi_217473478
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 12:58 schreef matspontius het volgende:

[..]
Alleen op de Islam? Of is dat je stokpaardje?
Nee, op allerlei groepen. Het idee dat kritiek op alleen de islam een taboe is, is echt een illusie.
pi_217473485
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2025 13:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee hoor, je kunt zonder enige twijfel Mao en Pol Pot portretten ophangen, linkse regimes zoals dat van Fidel Castro ophemelen, feitenvrij lullen over vluchtelingenstromen zonder Assad-beulen en IS-sympathisanten, verkapt oproepen tot genocide op Joden en openlijk oproepen tot het ontmantelen van Isral en het Christendom affakkelen zonder dat je dat op enige repercussies komt te staan.

Zodra je kritiek levert op migratie of Islam ben je meteen in de extreemrechtse hoek en moet je het bekopen met je leven zoals Fortuyn of heb je 24/7 beveiliging nodig zoals Wilders.
Volslagen onzin.
pi_217473652
Intussen in de uk

[ Bericht 51% gewijzigd door Alarmonoff op 26-04-2025 18:57:01 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_217473674
Het probleem is dat nog steeds een meerderheid denkt dat het niet gaande is, of wel mee zal vallen.

Eeuwen van culturele opbouw door de plee.
We gaan wel naar een nieuw land iets opnieuw opbouwen. See Y’all there!
Vakman pur sang
  zaterdag 26 april 2025 @ 18:57:08 #192
287741 matspontius
pi_217473693
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2025 18:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Volslagen onzin.
Onder welke steen heb jij de afgelopen 20 jaar geleefd?
"Hoka Hey!"
pi_217473733
quote:

[..]
Volslagen onzin.
Dit is niet echt een sterk argument.
pi_217473829
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 18:57 schreef matspontius het volgende:

[..]
Onder welke steen heb jij de afgelopen 20 jaar geleefd?
Dat volgens mij precies wat we aan jou moeten vragen.
  zaterdag 26 april 2025 @ 19:33:34 #195
330914 Sherlock_Holmes
pi_217473918
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2025 19:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Koninklijk meervoud (pun intended)?
  zaterdag 26 april 2025 @ 19:43:19 #196
287741 matspontius
pi_217473976
quote:

[..]
Je naald blijft hangen - of is je repertoire op?
"Hoka Hey!"
pi_217473989
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 19:43 schreef matspontius het volgende:

[..]
Je naald blijft hangen - of is je repertoire op?
Tja, als je ervoor kiest om in een parallelle realiteit te leven, dan is dat natuurlijk prima.
Maar de slachtofferrol past gewoon niet zo goed.
pi_217473998
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2025 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Het probleem is dat nog steeds een meerderheid denkt dat het niet gaande is, of wel mee zal vallen.

Eeuwen van culturele opbouw door de plee.
We gaan wel naar een nieuw land iets opnieuw opbouwen. See Y’all there!
Het vreemde vind ik nog hoe graag de progressieven de eigen cultuur en identiteit wil afbreken omwille van gemporteerde nieuwkomers.
pi_217474040
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2025 19:47 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het vreemde vind ik nog hoe graag de progressieven de eigen cultuur en identiteit wil afbreken omwille van gemporteerde nieuwkomers.
Ik snap daar niks van.
Vakman pur sang
pi_217474053
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2025 19:47 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Gelukkig is dat slechts een verzinsel of projectie.
pi_217474083
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2025 19:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Totaal niet.
  zaterdag 26 april 2025 @ 20:05:33 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217474106
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 13:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja, uiteraard is dit een belangrijk verschil. Een Bijbel verbranden of Life of Brian is voor veel christenen gelukkig van een hele andere orde dan de Islamitische analogien hiervan voor moslims. Maar in de post die ik aanhaalde werden homofobie en vrouwenonderdrukking genoemd.
Het grote verschil is, Haushofer, dat 'we' de aartsconservatieve menshatende denkbeelden van bible belt calvinsten NIET faciliteren.

Maar wellicht kun jij me aangeven hoe media, politiek en co. de laatste jaren opgeroepen hebben tot 'respect' voor die religie; hoeveel campagnes er zijn geweest om 'begrip en tolerantie' te kweken voor onze calvinistische medelanders; hoeveel aandacht er is geweest voor pasen ("doe gezellig een dagje mee!"), hoeveel billboards in Amsterdam gewijd zijn aan 'sterke, bijbelbelt' vrouwen, hoeveel afschuw er is geuit over 't feit dat islamitische ouders hun kiddo's thuishouden wegens lentekriebels.

Je brengt hier een vals scenario.

Juist onze oh zo verlichte, progressieve Nederlanders lopen al decennia te schijten op het conservatisme van het christendom. Komt de islam in beeld, wellicht de meest anti-vrouw en anti-homo religie denkbaar bedacht door een 7e eeuwse haatbaard, is het ineens allemaal nuance en begrip..

Mensen trappen er niet meer in, Haus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217474138
quote:

[..]
Was het maar waar ja.

Zie nu ook steeds meer “normale” mensen die heel geschokt reageren dat ze niet meer fatsoenlijk over straat kunnen.

Op LI nog een lesbisch stel, klaagt tijdens het lopen van 1 tochtje wel 3 keer uitgescholden te zijn.
60 reacties eronder van medeleven, geschokt zijn en de “versloebering” van de samenleving.

Maar geen woord over links beleid, migratie, terugkeer conservatieven.
Want dit is puur gevolg van wan wat dat volk continue stemt; links, migratie.

Of je het leuk vind of niet, dat gedrag komt mee uit het land van herkomst, waar homos nog opgehangen of vastgezet worden.

En ook NLse jongeren doen mee. Als de helft van de klas de islam aanhangt en continue kankert op homos en dergelijke gaan die gasten dat overnemen.
Vakman pur sang
  zaterdag 26 april 2025 @ 20:16:26 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217474198
quote:

[..]
Niet echt...

Ook jij staat te juichen straks wanneer meiden zich moeten bedekken... hadden ze maar niet met een vagina geboren moeten worden.

Je was in iig geen racist toen je dIe GEWELDIGE want niet-witte, niet-Westerse schijtreligie z'n gang liet gaan en daar gaat het om.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 26-04-2025 20:25:13 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 april 2025 @ 20:37:30 #205
287741 matspontius
pi_217474368
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2025 19:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik snap daar niks van.
Dat is een aangeprate identiteitscrisis. Zijn vaak zeer onzekere personen die volledig uit de realiteit leven en ten koste van alles geen "schuldgevoel" willen opbouwen. Want ja, het verleden he ............ Stel je eens voor dat je de feiten onder ogen neemt - wegkijken en doen of er niets aan de hand is werkt veel beter.

Deed het meerdendeel van de Duitsers ook tijdens de Joden vernietiging. Als in we zien het niet direct dus zal het er ook wel niet zijn - terwijl de feiten overduidelijk aanwezig waren

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 26-04-2025 20:59:39 ]
"Hoka Hey!"
pi_217474681
A
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 20:37 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dat is een aangeprate identiteitscrisis. Zijn vaak zeer onzekere personen die volledig uit de realiteit leven en ten koste van alles geen "schuldgevoel" willen opbouwen. Want ja, het verleden he ............ Stel je eens voor dat je de feiten onder ogen neemt - wegkijken en doen of er niets aan de hand is werkt veel beter.

Deed het meerdendeel van de Duitsers ook tijdens de Joden vernietiging. Als in we zien het niet direct dus zal het er ook wel niet zijn - terwijl de feiten overduidelijk aanwezig waren
Maar het zijn er echt heel veel. Das raar toch.
Je ziet toch dat het land waar je opa en oma keihard voor gewerkt hebben gewoon moeiteloos wordt overgenomen?
Of overnemen..de macht op straat ligt al bij die groepen in grote steden.
Vakman pur sang
pi_217474833
Gelukkig gaat het gesubsidieerde project anti-moslimdiscriminatie, helpen bij dit probleem.
pi_217475069
twitter
  zaterdag 26 april 2025 @ 22:21:54 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217475196
quote:

[..]
Nee hoor. Je bent daar zelf een schitterend voorbeeld van.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217476696
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor. Je bent daar zelf een schitterend voorbeeld van.
Dan zou ik graag wat concrete voorbeelden willen zien waar ik dat doe. Of je trekt je laster gewoon in :s).
  zondag 27 april 2025 @ 08:04:48 #211
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217476731
quote:

[..]
In tegendeel. Het betreft geen verzinsels noch projectie.

We zien vanuit de links en progressieve contreien een duidelijke tendens om het Westen en diens inheemse cultuur eerder te verachten dan te willen vieren of beschermen. Het is dan ook om deze reden dat velen in die kringen er totaal geen probleem hebben dat er een onophoudelijke influx is van enorme hoeveelheden migranten uit niet-Westerse culturen.

Deze 'diversiteit' zoals men het dan eufemistisch omschrijft, wordt vaak zelfs als mooi beschouwd en iets dat iedereen zou moeten willen. Men wil deze instroom en de cultuur van deze mensen met zich meebrengen graag faciliteren. Dit waar men de inheemse cultuur wil reduceren tot zogenaamde erfzondes zoals kolonialisme, slavernij of het vermeende patriarchaat.
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2025 07:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dan zou ik graag wat concrete voorbeelden willen zien waar ik dat doe. Of je trekt je laster gewoon in :s).
Tja, ik houd geen logboek bij van jouw pohi, maar het valt zeker op dat er vanuit jouw kant geen kritische noot te bekennen is mbt migratie of de Islam. Sterker nog, je gaat vaak in tegen degenen die hier wel kritiek op hebben. Dit wekt dan dat ook de indruk dat jij er helemaal geen moeite mee hebt als de cultuur hier verandert.
pi_217476754
quote:
14s.gif Op zondag 27 april 2025 08:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In tegendeel. Het betreft geen verzinsels noch projectie.

We zien vanuit de links en progressieve contreien een duidelijke tendens om het Westen en diens inheemse cultuur eerder te verachten dan te willen vieren of beschermen. Het is dan ook om deze reden dat velen in die kringen er totaal geen probleem hebben dat er een onophoudelijke influx is van enorme hoeveelheden migranten uit niet-Westerse culturen.

Deze 'diversiteit' zoals men het dan eufemistisch omschrijft, wordt vaak zelfs als mooi beschouwd en iets dat iedereen zou moeten willen. Men wil deze instroom en de cultuur van deze mensen met zich meebrengen graag faciliteren. Dit waar men de inheemse cultuur wil reduceren tot zogenaamde erfzondes zoals kolonialisme, slavernij of het vermeende patriarchaat.
[..]
Tja, ik houd geen logboek bij van jouw pohi, maar het valt zeker op dat er vanuit jouw kant geen kritische noot te bekennen is mbt migratie of de Islam. Sterker nog, je gaat vaak in tegen degenen die hier wel kritiek op hebben. Dit wekt dan dat ook de indruk dat jij er helemaal geen moeite mee hebt als de cultuur hier verandert.
Dank voor het wederom demonstreren van mijn punt. Je denkt heel veel en projecteert dat vervolgens op anderen.
Maar dat wil zeker niet zeggen dat het klopt ;).
  zondag 27 april 2025 @ 08:17:34 #213
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217476771
quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2025 08:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dank voor het wederom demonstreren van mijn punt. Je denkt heel veel en projecteert dat vervolgens op anderen.
Maar dat wil zeker niet zeggen dat het klopt ;).
In projecteer niet, ik constateer. Dit waar jij nu aan het gaslighten bent.
pi_217477057
quote:
14s.gif Op zondag 27 april 2025 08:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In projecteer niet, ik constateer. Dit waar jij nu aan het gaslighten bent.
Punt is dat je je bij dat constateren niet laat leiden door de feiten maar door je eigen gedachten die je op anderen projecteert. Alternatieve feiten heet dat geloof ik onder de Trump-aanhang.
pi_217477081
Elke vorm van religie moet zoveel mogelijk buiten het land gehouden worden.
Conscience do cost.
  zondag 27 april 2025 @ 09:17:02 #216
287741 matspontius
pi_217477149
quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2025 09:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Punt is dat je je bij dat constateren niet laat leiden door de feiten maar door je eigen gedachten die je op anderen projecteert. Alternatieve feiten heet dat geloof ik onder de Trump-aanhang.
Ach, wat een kinderlijke houding om Trump er weer bij te slepen 🤠
"Hoka Hey!"
  zondag 27 april 2025 @ 09:39:22 #217
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217477330
quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2025 09:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hmm, nee. Ik laat mij leiden door de berichten die jij hier zelf achterlaat op dit forum. Dat je dit dan vervolgens krampachtig wilt gaan proberen te ontkennen, kan ik verder niets aan doen. Het toont vooral aan dat je geen zin hebt in een serieuze discussie en geen verantwoordelijkheid durft te nemen voor je standpunten.

En met projecteren heeft dit al helemaal niets te maken. Ik ben er hier op Fok! erg open over dat ik rechts en conservatief ben en doe altijd mijn best mijn posts op een zo goed mogelijke manier te onderbouwen.

Jouw pohi vormt daarentegen vooral een aaneenrijging van allerlei sneertjes, oneliners, gevatte opmerkingen en ad hominems over rechtse politici en jegens rechtse users, waarbij je de vermoorde onschuld gaat spelen als je hierop wordt aangesproken.

Het is prima dat jij dingen anders ziet dan de Islam critici hier, maar wees daar dan eerlijk over en toon enige bereidheid jouw eigen politieke wereldbeeld rond dit onderwerp te onderbouwen. Daar ontbreekt het altijd aan. Als we bijvoorbeeld naar een paar van jouw laatste bijdrages kijken in dit topic:

quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2025 18:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, op allerlei groepen. Het idee dat kritiek op alleen de islam een taboe is, is echt een illusie.
quote:

[..]
Volslagen onzin.
quote:

[..]
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2025 19:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, als je ervoor kiest om in een parallelle realiteit te leven, dan is dat natuurlijk prima.
Maar de slachtofferrol past gewoon niet zo goed.
quote:

[..]
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2025 20:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat een volslagen achterlijk geleuter wederom.
Nul inhoud, sneren en wat oneliners die je zelf waarschijnlijk erg gevat vindt gezien het lachebekje als PI, maar het voegt op deze manier niets toe aan dit topic.
pi_217482457
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het grote verschil is, Haushofer, dat 'we' de aartsconservatieve menshatende denkbeelden van bible belt calvinsten NIET faciliteren.

Maar wellicht kun jij me aangeven hoe media, politiek en co. de laatste jaren opgeroepen hebben tot 'respect' voor die religie; hoeveel campagnes er zijn geweest om 'begrip en tolerantie' te kweken voor onze calvinistische medelanders; hoeveel aandacht er is geweest voor pasen ("doe gezellig een dagje mee!"), hoeveel billboards in Amsterdam gewijd zijn aan 'sterke, bijbelbelt' vrouwen, hoeveel afschuw er is geuit over 't feit dat islamitische ouders hun kiddo's thuishouden wegens lentekriebels.

Je brengt hier een vals scenario.

Juist onze oh zo verlichte, progressieve Nederlanders lopen al decennia te schijten op het conservatisme van het christendom. Komt de islam in beeld, wellicht de meest anti-vrouw en anti-homo religie denkbaar bedacht door een 7e eeuwse haatbaard, is het ineens allemaal nuance en begrip..

Mensen trappen er niet meer in, Haus.
Waarom vraag je me dat aan te geven? Ik ben het roerend met je eens dat de Islam dikwijls gepamperd wordt.

Persoonlijk heb ik een aantal vrienden en kennissen die als homo- of biseksueel uit een streng-christelijke hoek komen, en daar een flinke knauw van hebben gekregen. Ik kom ook regelmatig mensen tegen die deze kant van het christendom niet kennen. Als mensen dan de intolerantie van de Islam benoemen, dan benoem ik dit fundamentalisme ook. En eerlijk gezegd vind ik het nogal jammer dat sommigen me dan als een linkse deugneus lijken te willen wegzetten.

Maar goed, ik heb sowieso de indruk dat sommigen hier op Fok! allang niet meer verder kunnen kijken dan dat, dus geen verrassing daar.
  zondag 27 april 2025 @ 20:07:47 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217482524
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 20:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Waarom vraag je me dat aan te geven? Ik ben het roerend met je eens dat de Islam dikwijls gepamperd wordt.

Persoonlijk heb ik een aantal vrienden en kennissen die als homo- of biseksueel uit een streng-christelijke hoek komen, en daar een flinke knauw van hebben gekregen. Ik kom ook regelmatig mensen tegen die deze kant van het christendom niet kennen. Als mensen dan de intolerantie van de Islam benoemen, dan benoem ik dit fundamentalisme ook. En eerlijk gezegd vind ik het nogal jammer dat sommigen me dan als een linkse deugneus lijken te willen wegzetten.

Maar goed, ik heb sowieso de indruk dat sommigen hier op Fok! allang niet meer verder kunnen kijken dan dat, dus geen verrassing daar.
Men is vooral de hypocrisie schijtzat
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217482558
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 20:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Haha homo vrienden!
Vakman pur sang
pi_217482639
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Men is vooral de hypocrisie schijtzat
Ja. Maar die hypocrisie is er ook bij religie in het algemeen, vandaar dat ik het aanstip. Zo mogen b.v. ambtenaren weigeren homoseksuelen te trouwen, maar mag je vanuit een overtuiging niet weigeren om mensen met een andere huidskleur een rijbewijs af te geven. Geloven dat de aarde plat is, is idioot, maar creationisme wordt vaak milder beoordeeld "want religie". Het mag zelfs als alternatief onderwezen worden, terwijl de elementenleer als alternatief voor het periodieke systeem zou door een onderwihsinspectie waarschijnlijk als pseudowetenschap worden bestempeld. We hebben nog niet eens 20 jaar geleden nog een discussie over Intelligent Design in de politiek gehad; net zo idioot als astrologie onderwijzen.

Ja, da's geen haat, maar in mijn ogen net zo hypocriet.

Het probleem is in mijn ogen dus breder dan alleen de Islam. Maar dat zullen de rechtse rakkers hier wel weer als deugerij en "Islamkritiek wegmoffelen" zien.

Soit.
  zondag 27 april 2025 @ 20:18:27 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217482647
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 20:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja. Maar die hypocrisie is er ook bij religie in het algemeen, vandaar dat ik het aanstip. Zo mogen b.v. ambtenaren weigeren homoseksuelen te trouwen, maar mag je vanuit een overtuiging niet weigeren om mensen met een andere huidskleur een rijbewijs af te geven. Geloven dat de aarde plat is, is idioot, maar creationisme wordt vaak milder beoordeeld "want religie". Het mag zelfs als alternatief onderwezen worden, terwijl de elementenleer als alternatief voor het periodieke systeem zou door een onderwihsinspectie waarschijnlijk als pseudowetenschap worden bestempeld. We hebben nog niet eens 20 jaar geleden nog een discussie over Intelligent Design in de politiek gehad; net zo idioot als astrologie onderwijzen.

Het probleem is in mijn ogen dus breder dan alleen de Islam. Maar dat zullen de rechtse rakkers hier wel weer als deugerij en "Islamkritiek wegmoffelen" zien.

Soit.
Geen enkele religie wordt meer gefaciliteerd door de goegemeente dan de islam.

Dat is voor iedereen met zelfs maar n werkend oog al decennia duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217482701
quote:

[..]
Rot op man. Als we hier toestaan dat een geimporteerde religie anderen gaat dicteren wat ze wel en niet mogen eten en drinken zijn we als volk al verloren. Erg eng wat je zegt.

edit: Dat een paar labiele schoolbesturen en gemeenteraden hier voor zwichten is 1 ding maar laten we nou niet gaan doen alsof dat normaal is
  zondag 27 april 2025 @ 23:54:12 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217483838
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 20:23 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Rot op man. Als we hier toestaan dat een geimporteerde religie anderen gaat dicteren wat ze wel en niet mogen eten en drinken zijn we als volk al verloren. Erg eng wat je zegt.

edit: Dat een paar labiele schoolbesturen en gemeenteraden hier voor zwichten is 1 ding maar laten we nou niet gaan doen alsof dat normaal is
Ik vind het helemaal niet normaal. Maar joden zijn niet veilig meer zonder extra bescherming en vrouwenrechten staan onder druk. Laten we daar onze focus op leggen ipv trivialiteiten als varkensvlees en alcohol
The End Times are wild
  zondag 27 april 2025 @ 23:56:24 #225
396550 Richestorags
pi_217483841
quote:

[..]
Volslagen onzin.
Je bent zelf volslagen onzin.
  zondag 27 april 2025 @ 23:58:09 #226
396550 Richestorags
pi_217483851
quote:

[..]

Soit.
Hoeveel aandacht wordt er door gemeenten, overheidsinstanties, supermarkten, inclusiviteitsofficers en kranten geschonken aan de fenomenen die jij beschrijft?
pi_217483984
Islam past niet bij deze nederlandse cultuur. Of je moet collectief besluiten nederland maar op te geven.
pi_217484581
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 23:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hoeveel aandacht wordt er door gemeenten, overheidsinstanties, supermarkten, inclusiviteitsofficers en kranten geschonken aan de fenomenen die jij beschrijft?
Ja, veel minder, daar waren we het toch al over eens?

Godallemachtig :')
  maandag 28 april 2025 @ 08:45:49 #229
396550 Richestorags
pi_217484596
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 08:42 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja, veel minder, daar waren we het toch al over eens?

Godallemachtig :')
Dus is het probleem dat jij schetst helemaal niet zoveel breder.

Je kan zo reageren maar je lijkt er nog niet aan te durven dat we met de Islam een groter probleem hebben dan met het Christendom.
  maandag 28 april 2025 @ 09:12:04 #230
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217484715
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mee moeten samenleven...

100% dit dus. Walgelijke figuren. :r
pi_217484828
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 08:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dus is het probleem dat jij schetst helemaal niet zoveel breder.

Je kan zo reageren maar je lijkt er nog niet aan te durven dat we met de Islam een groter probleem hebben dan met het Christendom.
Ik erken dat volledig. Ik probeer alleen het fenomeen te begrijpen.

Maar goed, ik ben alweer weg hier.
  maandag 28 april 2025 @ 09:58:43 #232
396550 Richestorags
pi_217484956
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 09:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ik erken dat volledig. Ik probeer alleen het fenomeen te begrijpen.

Maar goed, ik ben alweer weg hier.
Waarom ga je weg?
  maandag 28 april 2025 @ 09:58:57 #233
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217484958
quote:

[..]

Soit.
Het is dan ook bewezen dat de aarde niet plat is, dat er geen God zou zijn hebben we nog altijd geen concreet bewijs voor.

Verder vind ik de situatie die je aanhaalt tussen het rijbewijs overhandigen aan een persoon met een andere huidskleur en het willen trouwen van twee mensen van hetzelfde geslacht niet echt vergelijkbaar.

In het eerste geval gaat het om iemand iets niet willen toereiken vanwege zijn of haar uiterlijk, het tweede betreft een daad (het in huwelijk treden) niet willen faciliteren vanwege de overtuiging dat dit voor man en vrouw zou zijn.

En ik zou zelf ook nooit een ambtenaar willen die dit met tegenzin of zelfs afkeer doet trouwens.
  maandag 28 april 2025 @ 10:02:48 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217484967
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2025 09:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is dan ook bewezen dat de aarde niet plat is, dat er geen God zou zijn hebben we nog altijd geen concreet bewijs voor.

Ja en zo is ook niet bewezen dat er geen maanmannetjes zijn.
Huilen dan.
  maandag 28 april 2025 @ 10:06:22 #235
396550 Richestorags
pi_217484986
quote:
8s.gif Op maandag 28 april 2025 10:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Niet te vergelijken.
  maandag 28 april 2025 @ 10:08:48 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217484996
quote:
8s.gif Op maandag 28 april 2025 10:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ach, wat lekker flauw weer.

Maar de maan wordt uitstekend gemonitord, we zijn daar zelfs meermaals geweest. Maanmannetjes zijn er nooit aangetroffen.

Het universum daarentegen hebben nog lang geen volledig begrip van, daarnaast is onze perceptie is gebaseerd op alles wat wij slechts kunnen waarnemen. Dat wil niet zeggen dat er niet meer zou zijn.
pi_217486178
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 09:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom ga je weg?
Omdat ik met mijn kanttekeningen naar mijn idee gelijk in het "je erkent het probleem niet"-hoekje gedrukt wordt, en ik heb zo'n vermoeden dat er ook weer een aantal mensen staan te popelen me als linkse deugneus weg te zetten.

Daar pas ik voor. Als je hier niet eens normaal een discussie kunt voeren zonder dat ik beticht wordt van "valse scenario's neer te zetten", impliciete insinuaties over waarom ik het christendom erbij sleep en weet ik wat, dan zeg ik: veel plezier met boos zijn hier in dit topic.
  maandag 28 april 2025 @ 13:40:29 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217486248
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 13:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Omdat ik met mijn kanttekeningen naar mijn idee gelijk in het "je erkent het probleem niet"-hoekje gedrukt wordt, en ik heb zo'n vermoeden dat er ook weer een aantal mensen staan te popelen me als linkse deugneus weg te zetten.

Daar pas ik voor. Als je hier niet eens normaal een discussie kunt voeren zonder dat ik beticht wordt van "valse scenario's neer te zetten", impliciete insinuaties over waarom ik het christendom erbij sleep en weet ik wat, dan zeg ik: veel plezier met boos zijn hier in dit topic.
Er is geen level playing field.

Ambtenaren die weigeren homo's te trouwen worden verguisd en zijn ook al in een sterfhuisconstructie gedwongen; die bestaan over een paar jaar niet meer omdat het verboden wordt te weigeren (en terecht).

Platte aarde types neemt verder eveneens niemand serieus, men ridiculiseert er op los, en in academia is er geen hond die zich in Nederland aan ID of creationisme koppelt, omdat het pseudowetenschap van de bovenste plank is.

Edoch, wanneer het de islam betreft, is er ineens veel minder speelruimte om te 'discussiren', laat staan ridiculiseren (op BNN/VARA had men het weer erg leuk met een laffe persiflage op het passieverhaal, trouwens. De helden.) Maar nog meer: er wordt actief om 'begrip', 'tolerantie' en 'respect' gevraagd wanneer het dze religie betreft. Zoals anderen al aangegeven hebben, wordt die facilitering geen strobreed in de weggelegd.

Het idee dat het christendom of creationisme op eenzelfde wijze met fluwelen handschoentjes aangepakt wordt is gewoon niet waar. Het zijn onderdelen van hetzelfde fenomeen, ja, maar ze worden geheel anders benaderd door politiek, media en academia.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 28 april 2025 @ 14:22:01 #239
396550 Richestorags
pi_217486528
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 13:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik vind dat je jezelf nu wel een beetje als een slachtoffer neerzet.

Je discussieert met best wat aannames, :') smiley's en je begint de hele tijd over "linkse deugneuzen" zonder dat je zo bent genoemd in dit topic terwijl je het zelf wl over extreemrechts hebt.
pi_217486551
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 14:22 schreef Richestorags het volgende:
[...] terwijl je het zelf wl over extreemrechts hebt.
DM me maar waar ik het over "extreemrechts" heb, want ik kan het niet vinden.

Ik zet me hier niet als slachtoffer neer; ik ben die toon hier op Fok! gewoon spuugzat. En dan blijf ik liever weg. Dus bij deze :)
  maandag 28 april 2025 @ 16:15:49 #241
287741 matspontius
pi_217487347
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 14:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]
DM me maar waar ik het over "extreemrechts" heb, want ik kan het niet vinden.

Ik zet me hier niet als slachtoffer neer; ik ben die toon hier op Fok! gewoon spuugzat. En dan blijf ik liever weg. Dus bij deze :)
:W :W
"Hoka Hey!"
pi_217534782
twitter
  zondag 4 mei 2025 @ 14:35:12 #243
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217534805
En dit soort valse slangen hebben we hier dus ook rondlopen.

twitter

Deporteren, en snel.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 4 mei 2025 @ 14:52:32 #244
330914 Sherlock_Holmes
pi_217535012
Omar _O-

Maakt trouwens onderdeel uit van dezelfde 'squad' als AOC.
pi_217535997
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:35 schreef HeatWave het volgende:
En dit soort valse slangen hebben we hier dus ook rondlopen.

[ x ]

Deporteren, en snel.
Ze heeft toch gelijk? Verreweg meeste aanslagen in de VS worden door extreemrechtse figuren gepleegd.
What Would Goku Do
  zondag 4 mei 2025 @ 16:25:38 #246
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217536194
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:11 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ze heeft toch gelijk? Verreweg meeste aanslagen in de VS worden door extreemrechtse figuren gepleegd.
Evenals staatsgrepen.
pi_217536907
twitter

Dit is het Europa van progressief-links.
pi_217537056
quote:

[..]

Ik zie islamisering zeker als probleem. Je ziet het gebeuren op straat etc. Zoek voor de grap bij Google eens op "muslims jail europe"
pi_217537357
In een extra aflevering van de podcast het Land van Wierd Duk is de Iraanse vluchteling en auteur Keyvan Shahbazi te gast. Shahbazi belandde als tiener in de martelkelders van het Islamitische regime in Teheran. Hij kijkt met verbijstering naar de snelle islamisering van de grote steden in Nederland. „Wat zich voltrok in Iran, zie ik nu hier gebeuren.”

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_217537476
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Dit is het Europa van progressief-links.
Als het aan links had gelegen zou men veel minder snel geradicaliseerd zijn door betere banen, huizen en voorzieningen.
What Would Goku Do
pi_217537481
Wierd Duk :') Over nazi's gesproken.
What Would Goku Do
  zondag 4 mei 2025 @ 19:13:15 #252
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217537777
quote:
10s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:43 schreef viagraap het volgende:
Duk zal vast geen nazi zijn. Hij supportert immers ook niet voor de Palestijnen.
pi_217537960
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:11 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik ken het verder niet, maar als ze stelde dat jihadisten geen dreiging vormen in Amerika dan heeft ze per definitie ongelijk. En laat het whataboutisme gezever maar achterwege.

quote:
Over Nazi's gesproken? De Nazi's hebben ruim 6 miljoen mensen vermoord omdat ze jood waren.

Ga je gore bek eens spoelen en probeer eens een beetje fatsoenlijk na te denken ipv iemand zomaar voor een nazi uit te maken idioot. :r
  zondag 4 mei 2025 @ 19:40:46 #254
330914 Sherlock_Holmes
pi_217538150
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:43 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als het aan links had gelegen zou men veel minder snel geradicaliseerd zijn door betere banen, huizen en voorzieningen.
Laten we hopen dat je nooit bij de AIVD gaat solliciteren :D
pi_217538199
quote:
Want? Dit moet je echt uitleggen. En goed ook.
  zondag 4 mei 2025 @ 19:45:21 #256
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217538225
quote:

[..]
Ah, het moslimfundamentalisme komt door een gebrek aan goede banen, huizen en voorzieningen.

pi_217538347
Er is ook geen andere religie die graag luistert naar extremisten en loopholes gebruikt om die mensen hier te laten preken. Nooit hand in eigen boezem steken. Zelfs dan ligt het aan Nederland. Positief punt> Uit onderzoek bleek pas dat jonge Nederlandse moslims liever in een islamitisch land wonen. Lijkt mij perfect.
  zondag 4 mei 2025 @ 19:54:16 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217538387
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 19:52 schreef Jaroon het volgende:
Er is ook geen andere religie die graag luistert naar extremisten en loopholes gebruikt om die mensen hier te laten preken. Nooit hand in eigen boezem steken. Zelfs dan ligt het aan Nederland. Positief punt> Uit onderzoek bleek pas dat jonge Nederlandse moslims liever in een islamitisch land wonen. Lijkt mij perfect.
Mij ook: opflikkeren svp.

Ga je steentijd denkbeelden uitleven daar waar het normaal is. Saudi Arabi of Afghanistan of zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217546663
quote:
4s.gif Op zondag 4 mei 2025 19:28 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik ken het verder niet, maar als ze stelde dat jihadisten geen dreiging vormen in Amerika dan heeft ze per definitie ongelijk. En laat het whataboutisme gezever maar achterwege.
[..]
Over Nazi's gesproken? De Nazi's hebben ruim 6 miljoen mensen vermoord omdat ze jood waren.

Ga je gore bek eens spoelen en probeer eens een beetje fatsoenlijk na te denken ipv iemand zomaar voor een nazi uit te maken idioot. :r
Hoezo whataboutisme? Gewoon de feiten benoemen, dat vindt domrechts toch zo belangrijk? En doe maar ff rustig over Wierd Duk hoor, als je iemand pas een nazi mag noemen nadat ie 6 miljoen joden vermoord heeft ben je niet echt op de hoogte van het begrip.
What Would Goku Do
pi_217546670
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 19:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Laten we hopen dat je nooit bij de AIVD gaat solliciteren :D
De AIVD zal me gelijk geven maar verder hoef ik daar niet te werken nee.
What Would Goku Do
pi_217546678
quote:
10s.gif Op zondag 4 mei 2025 19:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, het moslimfundamentalisme komt door een gebrek aan goede banen, huizen en voorzieningen.

[ afbeelding ]
Het wordt er wel door versterkt ja. Onderzoek na onderzoek wijst dat uit. Maargoed van jou weten we dat je alleen onthoudt wat je goed uitkomt.
What Would Goku Do
pi_217546687
quote:

[..]
Heeft niets met radicalisering te maken maar met gemporteerde achterlijkheid die de straten onveilig maken.
pi_217546692
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 12:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Heeft niets met radicalisering te maken maar met gemporteerde achterlijkheid die de straten onveilig maken.
Dat importeren was een idee van de VVD en CDA, niet van links.
What Would Goku Do
pi_217546707
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2025 12:52 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dat importeren was een idee van de VVD en CDA, niet van links.
Om ze hier te houden was wel een idee van links. En dit gaat niet over gastarbeiders maar over gestoorde nepvluchtelingen.
pi_217546720
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 12:50 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het wordt er wel door versterkt ja. Onderzoek na onderzoek wijst dat uit. Maargoed van jou weten we dat je alleen onthoudt wat je goed uitkomt.
Er was eens een land waar Links en Moslims samenwerkten.
Goed idee was dat, samen tegen die rechtsen!

Het resultaat:

pi_217546728
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 12:55 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Om ze hier te houden was wel een idee van links. En dit gaat niet over gastarbeiders maar over gestoorde nepvluchtelingen.
Ja schande dat links mensen die hier wonen beter wilt behandelen. En daarmee afstand tot de maatschappij en daarmee radicalisering kon verminderen. Hoe denk jij dat je in het leven staat als je net zoals de Turkse gastarbeiders in verkamerde krotten in pauperwijken gedumpt wordt? Zal vast gezellig zijn geweest daar. Overigens was gezinshereniging een wens van het CDA. Je lult maar wat volgens mij.

En nepvluchtelingen? :') Jij blijft gewoon zitten waar je zit als er oorlog of honger heerst? Dan vind ik je een grotere droeftoeter dan degene die elders een beter leven proberen te vinden.
What Would Goku Do
  maandag 5 mei 2025 @ 12:59:11 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217546734
quote:

[..]
Je gelooft dit waarschijnlijk nog echt ook.

Lees eens wat serieuze wetenschappelijke boeken over religieus fundamentalisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217546740
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 12:56 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Er was eens een land waar Links en Moslims samenwerkten.
Goed idee was dat, samen tegen die rechtsen!

Het resultaat:

[ afbeelding ]
Ah Iran, helemaal geen voorbeeld van waar Westerse inmenging toe kan leiden! :') Bovendien ook n op n met de huidige situatie op deze plek te vergelijken! :')
What Would Goku Do
  maandag 5 mei 2025 @ 13:00:31 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217546742
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 12:58 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ja schande dat links mensen die hier wonen beter wilt behandelen. En daarmee afstand tot de maatschappij en daarmee radicalisering kon verminderen. Hoe denk jij dat je in het leven staat als je net zoals de Turkse gastarbeiders in verkamerde krotten in pauperwijken gedumpt wordt? Zal vast gezellig zijn geweest daar. Overigens was gezinshereniging een wens van het CDA. Je lult maar wat volgens mij.

En nepvluchtelingen? :') Jij blijft gewoon zitten waar je zit als er oorlog of honger heerst? Dan vind ik je een grotere droeftoeter dan degene die elders een beter leven proberen te vinden.
Nog zo'n woke-luchtkasteel: die mensen hebben zelf nul verantwoordelijkheid of vrije wil maar zijn de weerloze slachtoffers van witte reactionaire koloniale machten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217546750
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 12:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je gelooft dit waarschijnlijk nog echt ook.

Lees eens wat serieuze wetenschappelijke boeken over religieus fundamentalisme.
Religieus fundamentalisme verkeert in een vacum volgens jou? Geen invloeden die niets met religie te maken heeft? Klinkt aardig fundamentalistisch van je als je denkt dat zoiets gewoon uit het niets kan bestaan. Onbevlekte ontvangenis zeker :')
What Would Goku Do
pi_217546753
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog zo'n woke-luchtkasteel: die mensen hebben zelf nul verantwoordelijkheid of vrije wil maar zijn de weerloze slachtoffers van witte reactionaire koloniale machten.
Dat maak jij ervan. Is dat nou ingewikkeld in het dagelijks leven, zo absurd zwart-wit denken?
What Would Goku Do
  maandag 5 mei 2025 @ 13:02:34 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217546755
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:01 schreef viagraap het volgende:

[..]
Religieus fundamentalisme verkeert in een vacum volgens jou? Geen invloeden die niets met religie te maken heeft? Klinkt aardig fundamentalistisch van je als je denkt dat zoiets gewoon uit het niets kan bestaan. Onbevlekte ontvangenis zeker :')
Fundamentalisme heeft de naam vanwege een reden. Raad eens welke dat is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 5 mei 2025 @ 13:03:07 #273
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217546761
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:02 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dat maak jij ervan. Is dat nou ingewikkeld in het dagelijks leven, zo absurd zwart-wit denken?
Als ik dat deed had ik me al lang bij XR aangesloten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217546765
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Fundamentalisme heeft de naam vanwege een reden. Raad eens welke dat is.
Als je dit echt denkt ben je wel echt af hoor. Jezus discussieer ik al die tijd met een halve zool :')
What Would Goku Do
pi_217546767
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als ik dat deed had ik me al lang bij XR aangesloten.
_O- Je snapt hun manifest niet eens natuurlijk sluit je je niet aan.
What Would Goku Do
  maandag 5 mei 2025 @ 13:06:12 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217546778
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:03 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als je dit echt denkt ben je wel echt af hoor. Jezus discussieer ik al die tijd met een halve zool :')
Het is niet z ongewikkeld.

Het fundamentalisme heeft een onwrikbaar fundament. Uiteraard kunnen externe invloeden een rol in af- of toename spelen. Je absurde bewering dat dat fundamentalisme allemaal wel mee zou hebben gevallen wanneer 'links' huizen, banen en weet ik wat had gerealiseerd, is vooral juist erg zwart-wit. Zou je uberhaupt kunnen vertellen welke Nederlandse wetten de overheid heeft gehad die discriminatie van deze mensen bewerkstelligde?

In een land waar al decennia aan een keur aan eisen van die club wordt voldaan - van gebedshuizen, versterkte gebedsoproepen, klederdracht, gescheiden gebedsruimten etc. - zou je verwachten dat men wel tevreden zou zijn met al die godsdienstvrijheid. Laat staan de fetisjering uit kringen als XR en al die andere woke juggernauts

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 05-05-2025 13:11:17 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217547181
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is niet z ongewikkeld.

Het fundamentalisme heeft een onwrikbaar fundament. Uiteraard kunnen externe invloeden een rol in af- of toename spelen. Je absurde bewering dat dat fundamentalisme allemaal wel mee zou hebben gevallen wanneer 'links' huizen, banen en weet ik wat had gerealiseerd, is vooral juist erg zwart-wit. Zou je uberhaupt kunnen vertellen welke Nederlandse wetten de overheid heeft gehad die discriminatie van deze mensen bewerkstelligde?

In een land waar al decennia aan een keur aan eisen van die club wordt voldaan - van gebedshuizen, versterkte gebedsoproepen, klederdracht, gescheiden gebedsruimten etc. - zou je verwachten dat men wel tevreden zou zijn met al die godsdienstvrijheid. Laat staan de fetisjering uit kringen als XR en al die andere woke juggernauts
Ik zeg helemaal nergens dat die mensen gediscrimineerd werden door de overheid. Mijn punt is dat als links aan de macht was geweest, vrijwel iedereen aan de onderkant van de samenleving beter af was geweest. Ook roomblanke Hollanders. Het is nu eenmaal een feit dat ellende een goede voedingsbodem is voor extremisme.
What Would Goku Do
  maandag 5 mei 2025 @ 14:06:59 #278
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_217547254
Het leven is pas echt een feest als je naar een steniging bent geweest.
  maandag 5 mei 2025 @ 14:13:17 #279
330914 Sherlock_Holmes
pi_217547373
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2025 12:49 schreef viagraap het volgende:

[..]
De AIVD zal me gelijk geven maar verder hoef ik daar niet te werken nee.
Lachen werkt heel erg bevrijdend (ja, ik ga me niet verontschuldigen :7 ).
pi_217547394
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 14:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Lachen werkt heel erg bevrijdend (ja, ik ga me niet verontschuldigen :7 ).
De AIVD kan niet fundamentalisten in de gaten houden n weten door welke factoren dat versterkt wordt? Duur geintje dan zo'n organisatie, hoe weten ze dan waar ze moeten zoeken?
What Would Goku Do
  maandag 5 mei 2025 @ 14:20:12 #281
330914 Sherlock_Holmes
pi_217547427
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 14:15 schreef viagraap het volgende:

[..]
De AIVD kan niet fundamentalisten in de gaten houden n weten door welke factoren dat versterkt wordt? Duur geintje dan zo'n organisatie, hoe weten ze dan waar ze moeten zoeken?
Ik heb een fundamentelist in de familie. Maar wat weet ik er vanaf :+
pi_217547830
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:59 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik zeg helemaal nergens dat die mensen gediscrimineerd werden door de overheid. Mijn punt is dat als links aan de macht was geweest, vrijwel iedereen aan de onderkant van de samenleving beter af was geweest. Ook roomblanke Hollanders. Het is nu eenmaal een feit dat ellende een goede voedingsbodem is voor extremisme.
Dat ellende een goede voedingsbron voor extremisme is begrijp ik wel.
Alleen is er geen ellende onderaan onze samenleving, tenzij je hier illegaal bent misschien.
pi_217547839
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:59 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het kan zeker een voedingsbodem zijn, echter is dat niet waar het fundamentalisme vandaan komt:

https://uk.isidewith.com/nl/ideologies/islamic-fundamentalism

https://pure.uvt.nl/ws/po(...)ische_06_06_2014.pdf

En dit:
quote:
quote:
“Ze hebben vaak een sceptische houding ten aanzien van de wetenschap en ze zijn nogal eens intolerant jegens groepen met andere overtuigingen.” In zijn onderzoeksvoorstel schrijft hij dat ‘de fundamentalistische overtuigingen van individuen vaak gebaseerd zijn op de autoriteit van en vertrouwen in de groep.
en
quote:
Volgens Peels hebben veel fundamentalisten, of ze nou religieus zijn of niet, met elkaar gemeen dat ze geloven dat er ooit een paradijselijke toestand is geweest, dat er toen een val kwam waardoor de wereld gebroken is. “Fundamentalisten zien het als hun taak die paradijselijke toestand te herstellen, dat zie je bij sommige orthodoxe gereformeerden en salafisten, maar bijvoorbeeld ook bij de actievoerders van Extinction Rebellion en bij een bepaalde aanhang van Forum voor Democratie die gelooft dat er ooit een blank-boreaal Europa was waar hij weer naar terug wil.”
En wat je in bovenstaande bron kunt lezen en ook in andere, een fundamentalist of orthodox persoon hoeft niet arm te zijn en een fundamentalist is niet perse een extremist…. Dus jouw bewering gaat niet helemaal op.

Trump en zijn kliekje zijn ook fundamentalisten en die mega kerken ook, maar arm zijn ze zeker niet. Ze spelen wel in op de onvrede van de onderkant van de samenleving die daardoor extremistischer worden ‘tegen de waarheid en de democratie’
pi_217547887
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 15:05 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Alleen is er geen ellende onderaan onze samenleving, tenzij je hier illegaal bent misschien.
De onderkant van de samenleving moet werken, zodat de weldoorvoede hoge omes probleemloos overal op de wereld kunnen feesten.
De onderkant van de samenleving heeft dus wel veel ellende van het werken onder erbarmelijke omstandigheden.
pi_217547909
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 15:14 schreef torentje het volgende:

[..]
De onderkant van de samenleving moet werken, zodat de weldoorvoede hoge omes probleemloos overal op de wereld kunnen feesten.
De onderkant van de samenleving heeft dus wel veel ellende van het werken onder erbarmelijke omstandigheden.
Ik denk dat de onderkant van de samenleving diegenen zijn die door onze sociale net worden opgevangen.
Bijstandhouders, arbeidsongeschikten, Wajong, etc etc.
pi_217547993
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 15:07 schreef inXs het volgende:

[..]
Het kan zeker een voedingsbodem zijn, echter is dat niet waar het fundamentalisme vandaan komt:

En dit:
[..]
[..]
en
[..]
En wat je in bovenstaande bron kunt lezen en ook in andere, een fundamentalist of orthodox persoon hoeft niet arm te zijn en een fundamentalist is niet perse een extremist…. Dus jouw bewering gaat niet helemaal op.

Trump en zijn kliekje zijn ook fundamentalisten en die mega kerken ook, maar arm zijn ze zeker niet. Ze spelen wel in op de onvrede van de onderkant van de samenleving die daardoor extremistischer worden ‘tegen de waarheid en de democratie’
Je laatste alinea is precies mijn punt. Fundamentalisten gaan pas over op extreme daden (en daar hebben we het over neem ik aan, een bepaalde denkwijze is nog geen garantie voor dat met geweld aan anderen opleggen) als ze ontevreden genoeg zijn.
What Would Goku Do
pi_217547998
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 15:05 schreef Zoddie het volgende:

[..]
:') geen ellende zegt ie. Hef de voedselbanken maar op dan. Armoedebestrijding is nergens voor nodig ook?
What Would Goku Do
pi_217548007
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 15:07 schreef inXs het volgende:

[..]

En dit:
[..]
[..]
en
[..]

Hoe komt die Peels er trouwens bij dat ze bij XR een paradijselijke toestand willen herstellen? Hoe moeilijk is het nou om te begrijpen waar ze actie voor/tegen voeren? :')
What Would Goku Do
pi_217548127
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 15:35 schreef viagraap het volgende:

[..]
Je laatste alinea is precies mijn punt. Fundamentalisten gaan pas over op extreme daden (en daar hebben we het over neem ik aan, een bepaalde denkwijze is nog geen garantie voor dat met geweld aan anderen opleggen) als ze ontevreden genoeg zijn.
Niet helemaal waar, fundamentalisten dwingen hun denkwijze gerust met geweld af, kijk maar naar Afghanistan / Iran, of rusland bijvoorbeeld. Dus die extreme daden volgen juist vanuit fundamentalisme. Onderdrukking is wel een garantie overigens, conservatisme bijna ook.
pi_217548134
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 15:37 schreef viagraap het volgende:

[..]
Hoe komt die Peels er trouwens bij dat ze bij XR een paradijselijke toestand willen herstellen? Hoe moeilijk is het nou om te begrijpen waar ze actie voor/tegen voeren? :')
XR weet het zelf niet eens meer gok ik zomaar, zijn ze activistisch en strijden ze voor het klimaat, of zijn ze strijders om de islam te beschermen, of… laten we het erop houden dat een deel van XR tegen alles is wat vanuit de overheid bepaald wordt, dus in die zin passen ze wel in het plaatje.
pi_217548264
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 15:18 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ik denk dat de onderkant van de samenleving diegenen zijn die door onze sociale net worden opgevangen.
Bijstandhouders, arbeidsongeschikten, Wajong, etc etc.
In tegenstelling tot de weldoorvoede hoge omes hebben die evenals de werkende onderkant van de samenleving ook dagelijks geen feest.
pi_217548662
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 15:53 schreef inXs het volgende:

[..]
Niet helemaal waar, fundamentalisten dwingen hun denkwijze gerust met geweld af, kijk maar naar Afghanistan / Iran, of rusland bijvoorbeeld. Dus die extreme daden volgen juist vanuit fundamentalisme. Onderdrukking is wel een garantie overigens, conservatisme bijna ook.
In Afghanistan of Iran is islamitisch fundamentalisme de staatsvorm, dat is niet te vergelijken.
What Would Goku Do
pi_217548677
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 15:54 schreef inXs het volgende:

[..]
XR weet het zelf niet eens meer gok ik zomaar, zijn ze activistisch en strijden ze voor het klimaat, of zijn ze strijders om de islam te beschermen, of… laten we het erop houden dat een deel van XR tegen alles is wat vanuit de overheid bepaald wordt, dus in die zin passen ze wel in het plaatje.
Dit is een veel te simplistische voorstelling van zaken. Wat XR betreft moet juist de overheid veel meer bepalen zodat we sterker staan tegen de roofkapitalisten aan wie we de huidige bende te danken hebben. En echt nergens blijkt uit dat de islam willen beschermen als een van hun doelen geldt.
What Would Goku Do
pi_217548740
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 19:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Want? Dit moet je echt uitleggen. En goed ook.
Had ik willen doen maar die lafaard heeft z'n tweets afgeschermd tegenwoordig.
What Would Goku Do
  maandag 5 mei 2025 @ 17:04:56 #295
330914 Sherlock_Holmes
pi_217548753
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 16:55 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dit is een veel te simplistische voorstelling van zaken. Wat XR betreft moet juist de overheid veel meer bepalen zodat we sterker staan tegen de roofkapitalisten aan wie we de huidige bende te danken hebben. En echt nergens blijkt uit dat de islam willen beschermen als een van hun doelen geldt.
Ik durf wel te wedden dat een groot deel van de XR leden hebben meegelopen in 1 van de pro Palestijnse marsen/optochten/protesten.
pi_217548859
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik durf wel te wedden dat een groot deel van de XR leden hebben meegelopen in 1 van de pro Palestijnse marsen/optochten/protesten.
En hoe staat dat gelijk aan 'beschermen van de islam'?
What Would Goku Do
pi_217550799
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:03 schreef viagraap het volgende:

[..]
Had ik willen doen maar die lafaard heeft z'n tweets afgeschermd tegenwoordig.
Ach, wat onfortuinlijk toch zeg!
pi_217551254
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 16:54 schreef viagraap het volgende:

[..]
In Afghanistan of Iran is islamitisch fundamentalisme de staatsvorm, dat is niet te vergelijken.
Klopt, nog niet, maar kijk in de vs hoe snel het kan gaan… https://www.trouw.nl/reli(...)even-opzij~b908b261/

Of de oproepen in engeland om sharia wetgeving in te voeren…. Zie:

https://www.telegraaf.nl/(...)n-staat-in-een-staat En

https://dekanttekening.nl(...)uwing-voor-ons2/?amp

Overigens wordt het gewoon al wel ingezet: https://www.vn.nl/zo-werk(...)gqMUazsN-unzr51qDsLY

Of op diverse scholen in Duitsland: https://www.telegraaf.nl/(...)en%20dwang.%E2%80%9D

Het gaat er dus niet om dat het nog niet zo is, maar dat de ‘road to hell is paved with good intentions’. En zodra ze een ogenschijnlijke meerderheid vormen gaat het rap. Zodra fundamentalisten de overhand krijgen is het gedaan met gelijke rechten, helemaal voor vrouwen. Dus ja, laten we waakzaam blijven. Ik snap ook niet mensen hier gewoon naar kunnen kijken en het vervolgens wel prima vinden.

[ Bericht 26% gewijzigd door inXs op 05-05-2025 20:40:45 ]
pi_217551307
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 16:55 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als je extremisten gewoon uitnodigt om te komen spreken dan wek je indruk toch zeker wel: https://extinctionrebelli(...)an-rights-activists/

Er zijn ook gewoon moslims die wat minder haat prediken en wel echt iets hebben met klimaatverandering (waar xr tegen strijdt). Ik ben het met veel doelen eens met XR, maar op dit vlak neem ik toch echt afstand. Het polariseert overigens ook meer dan dat je je echte doel zou bereiken.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 09:39:00 #300
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217554884
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:01 schreef viagraap het volgende:

[..]
Islamitische fundamentalisme komt simpelweg door een verrote religie en cultuur. Kijk o.a. naar de leiders van de Palestijnse terreurbeweging Hamas, die waren miljardairs. Maar volgens jouw theorie zou deze welvaart tot een afname van radicalisatie moeten leiden. Nou, daar blijkt niets van waar te zijn.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 09:39:13 #301
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217554887
En dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')