aldus: https://www.nieuwsvandeda(...)n-de-orthodoxe-islamquote:Demograaf Jan Latten heeft recentelijk aangetoond dat het aantal moslims, met name onder jongeren tussen de vijftien en achttien jaar, sterk toeneemt. Dit is zorgwekkend, aangezien deze groep zich steeds meer identificeert met strenge geloofsovertuigingen. Volgens Veelo zijn deze overtuigingen vaak in strijd met de Nederlandse normen van vrijheid en gelijkheid. Hij wijst erop dat deze ideeën vaak worden onderhouden door buitenlandse invloeden, zoals moskeeen gefinancierd door conservatieve landen.
De politiek lijkt echter niet voldoende voorbereid op deze veranderingen. Veelo merkt op dat veel politici zich voornamelijk richten op kortetermijnproblemen en de lange-termijngevolgen van demografische veranderingen negeren. Dit leidt tot een situatie waarin belangrijke vraagstukken rond integratie en religieuze vrijheid niet adequaat worden aangepakt.
Er is een groeiende bezorgdheid over de invloed van extremisme en de financiering van religieuze instellingen vanuit het buitenland. Dit roept de vraag op hoe Nederland zijn seculiere waarden kan beschermen. De discussie is complex, omdat het ook gaat om de vrijheid van religie, maar tegelijkertijd om de noodzaak om extremisme te bestrijden.
Om een inclusieve samenleving te waarborgen, pleit Veelo voor openbaar onderwijs waarin verschillende levensbeschouwingen samenkomen. Dit kan bijdragen aan meer begrip en respect tussen verschillende groepen. De politieke verantwoordelijkheid ligt nu bij de overheid om deze kwesties serieus te nemen en aan te pakken.
Ach, probeer. Naïeve jongen. Noem mij eens een "progressieve" stroming in Nederland die staat voor: homotolerantie, vrijheid het geloof te verlaten, vrijheid van meningsuiting dus het mogen tekenen van Mohammed cartoons, geen besnijdenis etc.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Als ik de reacties zo zie, gaat dit topic over hun zorgen over de groei van de islam in Nederland. Schrap dat orthodoxe maar.
Ik heb het niet gecontroleerd, maar het AD heeft een hoop regionale kranten onder de paraplu genomen (hier kan je ook wat van vinden) en het zou me niks verbazen wanneer een groot deel van die 142 artikelen bestaat uit stukken die (in een net iets andere vorm) in de verschillende edities gepubliceerd zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hebt geen trek in een semantische discussie maar je maakt het zelf semantisch door je te blijven focussen op mijn initiële woord "propaganda" terwijl ik het inmiddels heb bijgestuurd naar dat het feitelijk voor het resultaat niet uitmaakt of het medium wel of niet in de boodschap gelooft.
Zowel 142 propaganda-artikelen als deze 142 clickbaitartikelen bestaan namelijk uit het consistent herhalen van een boodschap. Het sorteert exact hetzelfde effect. Kan je daar op ingaan?
Dat vind ik ook. Ik zal niet de straat op gaan als alcohol of varkensvlees verboden worden, maar in sommige gevallen moet een harde grens getrokken worden, bijvoorbeeld het beschermen van joden of het behouden van vrouwenrechten. Daar mogen geen concessies aan de Islam gemaakt worden. Gebeurt nu vaak al welquote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:05 schreef RedShoe het volgende:
Ik zie het wel als een probleem. Vooral voor niet hetero's en de ondergeschikte rol van de vrouw.
De Islam moet je ver buiten de Nederlandse samenleving houden.
Zoals?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Ik zal niet de straat op gaan als alcohol of varkensvlees verboden worden, maar in sommige gevallen moet een harde grens getrokken worden, bijvoorbeeld het beschermen van joden of het behouden van vrouwenrechten. Daar mogen geen concessies aan de Islam gemaakt worden. Gebeurt nu vaak al wel
Alevitisme is redelijk progressief. Het is een meer humanistische kijk op de islam.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ach, probeer. Naïeve jongen. Noem mij eens een "progressieve" stroming in Nederland die staat voor: homotolerantie, vrijheid het geloof te verlaten, vrijheid van meningsuiting dus het mogen tekenen van Mohammed cartoons, geen besnijdenis etc.
De Islam zoals beoefend in Nederland is per definitie orthodox. Er is alleen orthodox en ultraorthodox (salafi).
Varkensvlees en alcohol verbieden omdat Islam?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Ik zal niet de straat op gaan als alcohol of varkensvlees verboden worden, maar in sommige gevallen moet een harde grens getrokken worden, bijvoorbeeld het beschermen van joden of het behouden van vrouwenrechten. Daar mogen geen concessies aan de Islam gemaakt worden. Gebeurt nu vaak al wel
Dat kan ik toch niet helemaal rijmen met de grote groepen die midden in de nacht door straten scheuren in hun golfje, al dan niet onder invloed van lachgas of wiet.quote:dat het aantal moslims, met name onder jongeren tussen de vijftien en achttien jaar, sterk toeneemt. Dit is zorgwekkend, aangezien deze groep zich steeds meer identificeert met strenge geloofsovertuigingen
‘Strenge geloofsovertuigingen’ en ondertussen houden ze zich praktisch alleen aan het niet eten van varkensvleesquote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat kan ik toch niet helemaal rijmen met de grote groepen die midden in de nacht door straten scheuren in hun golfje, al dan niet onder invloed van lachgas of wiet.
Islamisering is zeker een probleem, maar ik vraag me af of dit niet net zoiets is als de grote groepen Nederlanders die in demografische onderzoekjes aangeven dat ze christelijk zijn.
Dat kan, maar het zijn voor mij geen principiële zaken. Dat joden niet vermoord worden is dat wel.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:51 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Varkensvlees en alcohol verbieden omdat Islam?
Gaat mij veel te ver.
Gescheiden bijeenkomsten voor mannen en vrouwen, betaald met overheidsgeldquote:
Over alcohol en varkensvlees ook niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een ontzettend groot probleem voor Nederland dat nou eens opgelost moet worden. Ik zou zeggen treed op tegen al die pro-Hamasbetogers en gewone Hamasaanhangers: speur ze op, berecht ze, ontneem ze de Nederlandse nationaliteit en stuur ze naar een islamitisch land naar keuze. Laat verder minister Faber haar gang gaan om het meest afschuwelijk harde asielbeleid ooit in de geschiedenis van de mensheid te implementeren.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:50 schreef Richestorags het volgende:
Zie jij een verdere verislamisering als probleem voor 'onze' samenleving? Of word het dan gewoon een islam-samenleving?
Op welke gronden?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:13 schreef Bassie48 het volgende:
pro-Hamasbetogers en gewone Hamasaanhangers: speur ze op, berecht ze, ontneem ze de Nederlandse nationaliteit en stuur ze naar een islamitisch land naar keuze.
Precies, ze blijven van mijn wijntje en speklapjes af!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:06 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Over alcohol en varkensvlees ook niet.
Droom verder.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:30 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Antisemitisme, haatzaaien en (verheerlijken van) terrorisme.
Alledrie de zaken zijn strafbaar.quote:
Alleen het bijwonen van een betoging, of zelfs het aanhangen van een verschrikkelijke organisatie zoals Hamas, en die zaken zijn heel verschillende dingen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:51 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Alledrie de zaken zijn strafbaar.
Alleen handhaving is wat er nodig is. Niet echt een droom en met de huidige staat van de wereld...
Dat weet ik, echter zou je daar met een Mohammed cartoon aan kunnen komen zetten (en ja, dat is triest). Kan je openlijk homo zijn? Etc.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:48 schreef Nexum het volgende:
[..]
Alevitisme is redelijk progressief. Het is een meer humanistische kijk op de islam.
Uiteraard, ik zag al namen van dorpjes terug. Het lijkt me sterk dat het landelijke AD daarover schrijft.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb het niet gecontroleerd, maar het AD heeft een hoop regionale kranten onder de paraplu genomen (hier kan je ook wat van vinden) en het zou me niks verbazen wanneer een groot deel van die 142 artikelen bestaat uit stukken die (in een net iets andere vorm) in de verschillende edities gepubliceerd zijn.
Welk belang dient het dat wij geûpdatet worden over het wel en wee van een minderheidsreligie? Verder, het feit dat alles hosanna, koek en ei is terwijl er over het Christendom gewoon neutraal en/of kritisch wordt geschreven, laat direct zien welk doel ermee is gediend. Normaliseren van een "onderdrukte" religie. In werkelijkheid het zoveelste teken van dat links progressief Nederland het niet kan laten de Islam constant in het zonnetje te zetten. Welk doel dit dient, Joost mag het weten.quote:Maar goed, over welk effect ben je zo verbolgen?
beter de Islam verbieden.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:51 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Varkensvlees en alcohol verbieden omdat Islam?
Gaat mij veel te ver.
Wellicht moeten ze dat toch even toetsen aan de grondwet.quote:
Ze moeten de Islam wat moderniseren. In deze tijd nog leven volgens een boek, wat al een paar duizend jaar oud is, werkt gewoon niet.quote:
Islam 'samenleving' bestaat niet. Islam regeert en onderdrukt. Bovendien is er een einddoel voor de Islam dat vele naivelingen nog steeds niet kennen, maar tegelijkertijd wel van alles roepen dat het wel mee zal vallen. En die onwetendheid is net zo gevaarlijk als de Islam zelf.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:50 schreef Richestorags het volgende:
Nederland is Nederland niet meer, dat weten we allemaal.
Het aantal christenen neemt af en het aantal mensen dat de islam aanhangt groeit. Volgens demograaf en socioloog Jan Latten moet de politiek gaan nadenken hoe het omgaat met de 'verislamisering' van Nederland. Als het volgens hem namelijk zo door gaat dan botst het met het denken van de orthodoxe moslim (lees de nieuwe Nederlander)
Een filmpje met opiniemakers: https://www.telegraaf.nl/(...)er-iets-ergs-gebeurt
[..]
aldus: https://www.nieuwsvandeda(...)n-de-orthodoxe-islam
Zie jij een verdere verislamisering als probleem voor 'onze' samenleving? Of word het dan gewoon een islam-samenleving? Praat gezellig mee! En steun ons!
Geen idee. Het AD meent vast dat hun belang ermee gediend wordt.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:24 schreef Richestorags het volgende:
Welk belang dient het dat wij geûpdatet worden over het wel en wee van een minderheidsreligie?
Het AD is allerminst het medium voor links en progressief Nederland.quote:Verder, het feit dat alles hosanna, koek en ei is terwijl er over het Christendom gewoon neutraal en/of kritisch wordt geschreven, laat direct zien welk doel ermee is gediend. Normaliseren van een "onderdrukte" religie. In werkelijkheid het zoveelste teken van dat links progressief Nederland het niet kan laten de Islam constant in het zonnetje te zetten. Welk doel dit dient, Joost mag het weten.
Misschien kan je bij het AD solliciteren.quote:Doet het AD dit ook voor de lokale Japanse gemeenschap in Amstelveen? Schrijven ze ook 142 artikelen over Chinees Nieuwjaar? Over Holi?
Wat mij betreft mogen er best wat positieve artikelen staan tegenover kritische artikelen. Men heeft er geen enkele moeite mee om te schrijven over het feit dat de SGP toch echt eens vrouwen mocht gaan toelaten. Zal er ooit een artikel verschijnen over gesegregreerde tafels?
islam is onderdrukking.. het zit al in de naamquote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Islam 'samenleving' bestaat niet. Islam regeert en onderdrukt. Bovendien is er een einddoel voor de Islam dat vele naivelingen nog steeds niet kennen, maar tegelijkertijd wel van alles roepen dat het wel mee zal vallen. En die onwetendheid is net zo gevaarlijk als de Islam zelf.
NO ONE is Prepared For What's About To Happen in Europe... Video met daarin de spreker Mohammed Hajib die hier in Utrecht even een vriendelijk praatje zou houden.
Bekijk deze YouTube-video
Ga jij gezellig een vorkje meeprikken met de plaatselijke iftar?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen idee. Het AD meent vast dat hun belang ermee gediend wordt.
[..]
Het AD is allerminst het medium voor links en progressief Nederland.
[..]
Misschien kan je bij het AD solliciteren.
quote:
En toen kwam er dus géén reactie meer, laat staan een inhoudelijke.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gescheiden bijeenkomsten voor mannen en vrouwen, betaald met overheidsgeld
Mee moeten samenleven...quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Komt wel overeen met hoe ik erin sta.
Ik ben absoluut geen fan van welke religie dan ook. Maar we zullen er toch mee moeten samenleven. En dan helpt een polariserende houding aannemen tegen iedereen die op wat voor manier een relgie aanhangt, en allerlei leugens verspreiden, niet bepaald.
Wat een vreemde vraag.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ga jij gezellig een vorkje meeprikken met de plaatselijke iftar?
Niet echt. Legio collega's van me - heel woke, heel XR, heel feminisme en heel LGBTQ+ - die weer half klaarkomen aanstaande maandag.quote:
Wat heb ik met jouw collega's te maken?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt. Legio collega's van me - heel woke, heel XR, heel feminisme en heel LGBTQ+ - die weer half klaarkomen aanstaande maandag.
Halal geslacht stuk schaap wegwerken ter bevordering der diversiteit en inclusie.
De helden. Vraag me af waarom ze niet meteen met hun reet omhoog gaan liggen voor de eisen van Mo en Fatima. Ga je gewoon meteen bekeren tot die achterlijke godsdienst om je witte erfschuld in te lossen.
Het is al “te laat” de islam heeft al een prominente plek gekregen in de samenleving en zal alleen maar verder uitbreiden vanwege de westerse normen en waarden die gelijkheid en vrijheid van godsdienst propageren.quote:Op zondag 30 maart 2025 03:58 schreef -Deluzion- het volgende:
Dat achterhaalde geloof en die cultuur horen niet in het Westen, punt uit. Weg ermee voordat het te laat is.
Dit is dus waarom ik denk dat jij geen Islamcriticus bent. Je denkt niet langer dan 10 seconden hierover na en vindt het kennelijk allemaal maar normaal terwijl het onderdeel is van een trend. Op mijn werk wordt ook continu over de Ramadan gecommuniceerd (overheid).quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen idee. Het AD meent vast dat hun belang ermee gediend wordt.
Des te vreemder dus dat zelfs zij de Islam promoten.quote:Het AD is allerminst het medium voor links en progressief Nederland.
Ook zo'n reactie weer. Je maakt er iets "leuks" van maar de kern van de zaak en de kritische vragen die ik stel ontwijk je.quote:Misschien kan je bij het AD solliciteren.
VIESMAD!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt. Legio collega's van me - heel woke, heel XR, heel feminisme en heel LGBTQ+ - die weer half klaarkomen aanstaande maandag.
Halal geslacht stuk schaap wegwerken ter bevordering der diversiteit en inclusie.
De helden. Vraag me af waarom ze niet meteen met hun reet omhoog gaan liggen voor de eisen van Mo en Fatima. Ga je gewoon meteen bekeren tot die achterlijke godsdienst om je witte erfschuld in te lossen.
Ik ben dan toch wel benieuwd wat dan het alternatief is voor samenleven met moslims die hier al enkele tientallen jaren zijn en niet weg gaan. Ik kan eigenlijk enkel dingen bedenken die de meest onprettige regimes op deze aardkloot uitvreten.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mee moeten samenleven...
Tuurlijk, Hex. Stel je nu even voor dat hier 4 miljoen zwaar calvinistische maar heel blanke Zuid-Afrikanen belanden. En die gaan ineens eisen dat wij hier rekening houden met allerlei gristelijke sentimenten.
Wat zou je respons dan zijn?
Die zou zijn: flikker een eind op met je primitieve ideeën over vrouwen, homo's, andersdenkenden en secularisme. Wil je hier de orthodoxe calvinist uithangen? Flikker op naar Alabama of Tennessee of Mississippi: hier hebben we geen behoefte aan je steentijd idealen!
Maar... islam, dat is vooral een 'getinte' religie, en dus loop je hier heel D66 op te roepen tot samenleven en verdraagzaamheid en al die andere inclusie-bullshit die het nooit zou redden bij een SGP-ambtenaar die weigert homohuwelijken in te zegenen. Wat heet, de D66 website kraait victorie over het saneren van deze neanderthalers.
Echt; voor daadwerkelijke progressie en waarborging van de rechten van alle Nederlanders, vooral vrouwen en homo's, hoeven we echt niet aan te kloppen bij jou en je rasgeobsedeerde islam-fetisjsten.
Kaf van het koren scheiden, schoon schip maken.quote:Op zondag 30 maart 2025 10:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben dan toch wel benieuwd wat dan het alternatief is voor samenleven met moslims die hier al enkele tientallen jaren zijn en niet weg gaan. Ik kan eigenlijk enkel dingen bedenken die de meest onprettige regimes op deze aardkloot uitvreten.
Door jouw houding is Libanon overgenomen. Heb je in Engeland shariarechtbanken en kuisheidspatrouilles.quote:Mijn zienswijze is simpelweg dat burgerrechten en wetten in ons land voor iedereen gelden. En mag iedereen binnen die wetten zijn leven inrichten. Zelfs als dat een levensstijl is die me persoonlijk niet bevalt. En dat is dus niet selectief toepasbaar op religieuze stromingen.
Oh nee hoor, die "karikatuur" bestaat gewoon. Ik zie ze dagelijks rondlopen bij de overheid en ze zitten ook in de communicatieafdeling.quote:En dat erbij sleuren van ras en huidskleur als motivatie is toch echt obsessief gedrag van jouw kant. Je hebt een soort karikatuur bedacht van "progressief Nederland" waar je allerlei frustraties op projecteert.
Concreter graag.quote:Op zondag 30 maart 2025 10:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kaf van het koren scheiden, schoon schip maken.
Volgens mij he, pleit nagenoeg niemand voor shariarechtbanken en kuisheidspatrouilles toe te staan binnen onze wetgeving.quote:Door jouw houding is Libanon overgenomen. Heb je in Engeland shariarechtbanken en kuisheidspatrouilles.
Waarom is dat niet selectief toepasbaar? In de Rokerskerk mocht ook niet gerookt worden, wat volgens hun geloof is voorgeschreven. Wie zijn wij om te bepalen dat dit geen heilige graal is van hen?
Leuk verzonnen maar gezien de geringe aanhang van Bij1 niet heel geloofwaardig.quote:Oh nee hoor, die "karikatuur" bestaat gewoon. Ik zie ze dagelijks rondlopen bij de overheid en ze zitten ook in de communicatieafdeling.
Volgens mij constateert hij een probleem waar jij mede debet aan bent. Waarom draag jij geen oplossing aan? Of blijft het bij 'houden aan de grondwet allen'?quote:Op zondag 30 maart 2025 10:14 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben dan toch wel benieuwd wat dan het alternatief is voor samenleven met moslims die hier al enkele tientallen jaren zijn en niet weg gaan. Ik kan eigenlijk enkel dingen bedenken die de meest onprettige regimes op deze aardkloot uitvreten.
Vaak zat al benoemd. Strengere asielcriteria, sluiten radicale moskeeën, aanpakken geldstromen uit het buitenland (liefst op Europees niveau nog), uitzetten radicale imams, controle op en aanscherping van Islamitisch onderwijs. Paspoorten intrekken van alle IS-vrouwen die nog in Syrië zitten.quote:
Niemand pleit ervoor (behalve de voorstanders hiervan uit de gemeenschap) maar het is een natuurlijk gevolg van het wegkijken en de politieke Islam als een gelijk speelveld behandelen.quote:Volgens mij he, pleit nagenoeg niemand voor shariarechtbanken en kuisheidspatrouilles toe te staan binnen onze wetgeving.
Het zijn niet alleen aanhangers van Bij1. Verder zeg je hier dus dat Etto en ik liegen?quote:Leuk verzonnen maar gezien de geringe aanhang van Bij1 niet heel geloofwaardig.
Nou nee, als iemand stelt dat er met geen enkele moslim samen te leven valt in Nederland, ben ik reuze benieuwd hoe hij dat dan denkt op te gaan lossen.quote:Op zondag 30 maart 2025 10:33 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Volgens mij constateert hij een probleem waar jij mede debet aan bent. Waarom draag jij geen oplossing aan? Of blijft het bij 'houden aan de grondwet allen'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |