abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2025 @ 13:50:54 #1
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217219015
Nederland is Nederland niet meer, dat weten we allemaal.

Het aantal christenen neemt af en het aantal mensen dat de islam aanhangt groeit. Volgens demograaf en socioloog Jan Latten moet de politiek gaan nadenken hoe het omgaat met de 'verislamisering' van Nederland. Als het volgens hem namelijk zo door gaat dan botst het met het denken van de orthodoxe moslim (lees de nieuwe Nederlander)

Een filmpje met opiniemakers: https://www.telegraaf.nl/(...)er-iets-ergs-gebeurt

quote:
Demograaf Jan Latten heeft recentelijk aangetoond dat het aantal moslims, met name onder jongeren tussen de vijftien en achttien jaar, sterk toeneemt. Dit is zorgwekkend, aangezien deze groep zich steeds meer identificeert met strenge geloofsovertuigingen. Volgens Veelo zijn deze overtuigingen vaak in strijd met de Nederlandse normen van vrijheid en gelijkheid. Hij wijst erop dat deze ideeën vaak worden onderhouden door buitenlandse invloeden, zoals moskeeen gefinancierd door conservatieve landen.

De politiek lijkt echter niet voldoende voorbereid op deze veranderingen. Veelo merkt op dat veel politici zich voornamelijk richten op kortetermijnproblemen en de lange-termijngevolgen van demografische veranderingen negeren. Dit leidt tot een situatie waarin belangrijke vraagstukken rond integratie en religieuze vrijheid niet adequaat worden aangepakt.

Er is een groeiende bezorgdheid over de invloed van extremisme en de financiering van religieuze instellingen vanuit het buitenland. Dit roept de vraag op hoe Nederland zijn seculiere waarden kan beschermen. De discussie is complex, omdat het ook gaat om de vrijheid van religie, maar tegelijkertijd om de noodzaak om extremisme te bestrijden.

Om een inclusieve samenleving te waarborgen, pleit Veelo voor openbaar onderwijs waarin verschillende levensbeschouwingen samenkomen. Dit kan bijdragen aan meer begrip en respect tussen verschillende groepen. De politieke verantwoordelijkheid ligt nu bij de overheid om deze kwesties serieus te nemen en aan te pakken.
aldus: https://www.nieuwsvandeda(...)n-de-orthodoxe-islam

Zie jij een verdere verislamisering als probleem voor 'onze' samenleving? Of word het dan gewoon een islam-samenleving? Praat gezellig mee! En steun ons!
  zaterdag 29 maart 2025 @ 13:53:51 #2
396550 Richestorags
pi_217219054
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Als ik de reacties zo zie, gaat dit topic over hun zorgen over de groei van de islam in Nederland. Schrap dat orthodoxe maar.
Ach, probeer. Naïeve jongen. Noem mij eens een "progressieve" stroming in Nederland die staat voor: homotolerantie, vrijheid het geloof te verlaten, vrijheid van meningsuiting dus het mogen tekenen van Mohammed cartoons, geen besnijdenis etc.

De Islam zoals beoefend in Nederland is per definitie orthodox. Er is alleen orthodox en ultraorthodox (salafi).
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:05:49 #3
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_217219185
Ik zie het wel als een probleem. Vooral voor niet hetero's en de ondergeschikte rol van de vrouw.
De Islam moet je ver buiten de Nederlandse samenleving houden.
Don't follow me. I am lost too
One of these days, these boots are gonna walk all over you
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:07:35 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217219200
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je hebt geen trek in een semantische discussie maar je maakt het zelf semantisch door je te blijven focussen op mijn initiële woord "propaganda" terwijl ik het inmiddels heb bijgestuurd naar dat het feitelijk voor het resultaat niet uitmaakt of het medium wel of niet in de boodschap gelooft.

Zowel 142 propaganda-artikelen als deze 142 clickbaitartikelen bestaan namelijk uit het consistent herhalen van een boodschap. Het sorteert exact hetzelfde effect. Kan je daar op ingaan?
Ik heb het niet gecontroleerd, maar het AD heeft een hoop regionale kranten onder de paraplu genomen (hier kan je ook wat van vinden) en het zou me niks verbazen wanneer een groot deel van die 142 artikelen bestaat uit stukken die (in een net iets andere vorm) in de verschillende edities gepubliceerd zijn.

Maar goed, over welk effect ben je zo verbolgen?
Huilen dan.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:26:29 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217219352
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:05 schreef RedShoe het volgende:
Ik zie het wel als een probleem. Vooral voor niet hetero's en de ondergeschikte rol van de vrouw.
De Islam moet je ver buiten de Nederlandse samenleving houden.
Dat vind ik ook. Ik zal niet de straat op gaan als alcohol of varkensvlees verboden worden, maar in sommige gevallen moet een harde grens getrokken worden, bijvoorbeeld het beschermen van joden of het behouden van vrouwenrechten. Daar mogen geen concessies aan de Islam gemaakt worden. Gebeurt nu vaak al wel
The End Times are wild
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:46:59 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217219530
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat vind ik ook. Ik zal niet de straat op gaan als alcohol of varkensvlees verboden worden, maar in sommige gevallen moet een harde grens getrokken worden, bijvoorbeeld het beschermen van joden of het behouden van vrouwenrechten. Daar mogen geen concessies aan de Islam gemaakt worden. Gebeurt nu vaak al wel
Zoals?
Huilen dan.
pi_217219538
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ach, probeer. Naïeve jongen. Noem mij eens een "progressieve" stroming in Nederland die staat voor: homotolerantie, vrijheid het geloof te verlaten, vrijheid van meningsuiting dus het mogen tekenen van Mohammed cartoons, geen besnijdenis etc.

De Islam zoals beoefend in Nederland is per definitie orthodox. Er is alleen orthodox en ultraorthodox (salafi).
Alevitisme is redelijk progressief. Het is een meer humanistische kijk op de islam.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:51:51 #8
505120 RedShoe
pi_217219550
quote:

[..]
Varkensvlees en alcohol verbieden omdat Islam?
Gaat mij veel te ver.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:55:55 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217219569
quote:
dat het aantal moslims, met name onder jongeren tussen de vijftien en achttien jaar, sterk toeneemt. Dit is zorgwekkend, aangezien deze groep zich steeds meer identificeert met strenge geloofsovertuigingen
Dat kan ik toch niet helemaal rijmen met de grote groepen die midden in de nacht door straten scheuren in hun golfje, al dan niet onder invloed van lachgas of wiet.

Islamisering is zeker een probleem, maar ik vraag me af of dit niet net zoiets is als de grote groepen Nederlanders die in demografische onderzoekjes aangeven dat ze christelijk zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217219577
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:55 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat kan ik toch niet helemaal rijmen met de grote groepen die midden in de nacht door straten scheuren in hun golfje, al dan niet onder invloed van lachgas of wiet.

Islamisering is zeker een probleem, maar ik vraag me af of dit niet net zoiets is als de grote groepen Nederlanders die in demografische onderzoekjes aangeven dat ze christelijk zijn.
‘Strenge geloofsovertuigingen’ en ondertussen houden ze zich praktisch alleen aan het niet eten van varkensvlees :')

Boehoe Mo’tje met z’n fatbike is zóóó gevaarlijk voor onze samenleving!!!!
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:03:04 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217219599
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:51 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Gaat mij veel te ver.
Dat kan, maar het zijn voor mij geen principiële zaken. Dat joden niet vermoord worden is dat wel.
The End Times are wild
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:03:51 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217219604
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zoals?
Gescheiden bijeenkomsten voor mannen en vrouwen, betaald met overheidsgeld
The End Times are wild
pi_217219612
quote:

[..]
Over alcohol en varkensvlees ook niet.
Intolerant voor intolerantie
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:13:50 #14
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217219648
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:50 schreef Richestorags het volgende:

Zie jij een verdere verislamisering als probleem voor 'onze' samenleving? Of word het dan gewoon een islam-samenleving?
Het is een ontzettend groot probleem voor Nederland dat nou eens opgelost moet worden. Ik zou zeggen treed op tegen al die pro-Hamasbetogers en gewone Hamasaanhangers: speur ze op, berecht ze, ontneem ze de Nederlandse nationaliteit en stuur ze naar een islamitisch land naar keuze. Laat verder minister Faber haar gang gaan om het meest afschuwelijk harde asielbeleid ooit in de geschiedenis van de mensheid te implementeren.

Maar het zal wel weer bij het verzuchten van frustraties en praten blijven.
Science matters
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:26:39 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217219797
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:13 schreef Bassie48 het volgende:

pro-Hamasbetogers en gewone Hamasaanhangers: speur ze op, berecht ze, ontneem ze de Nederlandse nationaliteit en stuur ze naar een islamitisch land naar keuze.
Op welke gronden?
Huilen dan.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:30:59 #16
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217219843
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Op welke gronden?
Antisemitisme, haatzaaien en (verheerlijken van) terrorisme.
Science matters
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:37:01 #17
3542 Gia
User under construction
pi_217219901
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Over alcohol en varkensvlees ook niet.
Precies, ze blijven van mijn wijntje en speklapjes af!
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:45:32 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217220000
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:30 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Antisemitisme, haatzaaien en (verheerlijken van) terrorisme.
Droom verder.
Huilen dan.
pi_217220071
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Droom verder.
Alledrie de zaken zijn strafbaar.

Alleen handhaving is wat er nodig is. Niet echt een droom en met de huidige staat van de wereld...
Intolerant voor intolerantie
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:53:36 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217220095
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:51 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Alledrie de zaken zijn strafbaar.

Alleen handhaving is wat er nodig is. Niet echt een droom en met de huidige staat van de wereld...
Alleen het bijwonen van een betoging, of zelfs het aanhangen van een verschrikkelijke organisatie zoals Hamas, en die zaken zijn heel verschillende dingen.
Huilen dan.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 16:20:47 #21
396550 Richestorags
pi_217220383
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:48 schreef Nexum het volgende:

[..]
Alevitisme is redelijk progressief. Het is een meer humanistische kijk op de islam.
Dat weet ik, echter zou je daar met een Mohammed cartoon aan kunnen komen zetten (en ja, dat is triest). Kan je openlijk homo zijn? Etc.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 16:24:42 #22
396550 Richestorags
pi_217220432
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik heb het niet gecontroleerd, maar het AD heeft een hoop regionale kranten onder de paraplu genomen (hier kan je ook wat van vinden) en het zou me niks verbazen wanneer een groot deel van die 142 artikelen bestaat uit stukken die (in een net iets andere vorm) in de verschillende edities gepubliceerd zijn.
Uiteraard, ik zag al namen van dorpjes terug. Het lijkt me sterk dat het landelijke AD daarover schrijft.

quote:
Maar goed, over welk effect ben je zo verbolgen?
Welk belang dient het dat wij geûpdatet worden over het wel en wee van een minderheidsreligie? Verder, het feit dat alles hosanna, koek en ei is terwijl er over het Christendom gewoon neutraal en/of kritisch wordt geschreven, laat direct zien welk doel ermee is gediend. Normaliseren van een "onderdrukte" religie. In werkelijkheid het zoveelste teken van dat links progressief Nederland het niet kan laten de Islam constant in het zonnetje te zetten. Welk doel dit dient, Joost mag het weten.

Doet het AD dit ook voor de lokale Japanse gemeenschap in Amstelveen? Schrijven ze ook 142 artikelen over Chinees Nieuwjaar? Over Holi?

Wat mij betreft mogen er best wat positieve artikelen staan tegenover kritische artikelen. Men heeft er geen enkele moeite mee om te schrijven over het feit dat de SGP toch echt eens vrouwen mocht gaan toelaten. Zal er ooit een artikel verschijnen over gesegregreerde tafels?
pi_217221432
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:51 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Gaat mij veel te ver.
beter de Islam verbieden. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 29 maart 2025 @ 18:23:10 #24
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217221469
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:18 schreef Apotheose het volgende:

[..]
beter de Islam verbieden. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Wellicht moeten ze dat toch even toetsen aan de grondwet.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 29 maart 2025 @ 18:51:55 #25
505120 RedShoe
pi_217221815
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:18 schreef Apotheose het volgende:

[..]
Ze moeten de Islam wat moderniseren. In deze tijd nog leven volgens een boek, wat al een paar duizend jaar oud is, werkt gewoon niet.
Het Christendom is wat dat betreft iets meer met zijn tijd meegegaan.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 19:29:15 #26
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217222183
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:50 schreef Richestorags het volgende:
Nederland is Nederland niet meer, dat weten we allemaal.

Het aantal christenen neemt af en het aantal mensen dat de islam aanhangt groeit. Volgens demograaf en socioloog Jan Latten moet de politiek gaan nadenken hoe het omgaat met de 'verislamisering' van Nederland. Als het volgens hem namelijk zo door gaat dan botst het met het denken van de orthodoxe moslim (lees de nieuwe Nederlander)

Een filmpje met opiniemakers: https://www.telegraaf.nl/(...)er-iets-ergs-gebeurt
[..]
aldus: https://www.nieuwsvandeda(...)n-de-orthodoxe-islam

Zie jij een verdere verislamisering als probleem voor 'onze' samenleving? Of word het dan gewoon een islam-samenleving? Praat gezellig mee! En steun ons!
Islam 'samenleving' bestaat niet. Islam regeert en onderdrukt. Bovendien is er een einddoel voor de Islam dat vele naivelingen nog steeds niet kennen, maar tegelijkertijd wel van alles roepen dat het wel mee zal vallen. En die onwetendheid is net zo gevaarlijk als de Islam zelf.

NO ONE is Prepared For What's About To Happen in Europe... Video met daarin de spreker Mohammed Hajib die hier in Utrecht even een vriendelijk praatje zou houden.

Bekijk deze YouTube-video
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 19:29:37 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217222186
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 16:24 schreef Richestorags het volgende:

Welk belang dient het dat wij geûpdatet worden over het wel en wee van een minderheidsreligie?
Geen idee. Het AD meent vast dat hun belang ermee gediend wordt.

quote:
Verder, het feit dat alles hosanna, koek en ei is terwijl er over het Christendom gewoon neutraal en/of kritisch wordt geschreven, laat direct zien welk doel ermee is gediend. Normaliseren van een "onderdrukte" religie. In werkelijkheid het zoveelste teken van dat links progressief Nederland het niet kan laten de Islam constant in het zonnetje te zetten. Welk doel dit dient, Joost mag het weten.
Het AD is allerminst het medium voor links en progressief Nederland.
quote:
Doet het AD dit ook voor de lokale Japanse gemeenschap in Amstelveen? Schrijven ze ook 142 artikelen over Chinees Nieuwjaar? Over Holi?

Wat mij betreft mogen er best wat positieve artikelen staan tegenover kritische artikelen. Men heeft er geen enkele moeite mee om te schrijven over het feit dat de SGP toch echt eens vrouwen mocht gaan toelaten. Zal er ooit een artikel verschijnen over gesegregreerde tafels?
Misschien kan je bij het AD solliciteren.
Huilen dan.
pi_217222190
Ik rij al jaren Tesla en ga dat niet opgeven. Kan mij het schelen wie de eigenaar is

En Twitter gebruikte ik toch al niet
  zaterdag 29 maart 2025 @ 22:29:45 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217223768
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
Islam 'samenleving' bestaat niet. Islam regeert en onderdrukt. Bovendien is er een einddoel voor de Islam dat vele naivelingen nog steeds niet kennen, maar tegelijkertijd wel van alles roepen dat het wel mee zal vallen. En die onwetendheid is net zo gevaarlijk als de Islam zelf.

NO ONE is Prepared For What's About To Happen in Europe... Video met daarin de spreker Mohammed Hajib die hier in Utrecht even een vriendelijk praatje zou houden.

Bekijk deze YouTube-video
islam is onderdrukking.. het zit al in de naam
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 maart 2025 @ 22:33:20 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217223810
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ga jij gezellig een vorkje meeprikken met de plaatselijke iftar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 maart 2025 @ 22:37:35 #31
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217223834
Alle religieuze en klimatologische problemen rond vlees zijn op te lossen met kweekvlees. En verder moeten alle drugs gelegaliseerd worden. Als je drugs denkt te kunnen verbieden moet je beginnen bij religie.

Zijn er verder nog problemen die ik op kan lossen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 29 maart 2025 @ 22:55:46 #32
486919 Swango
Just saying
pi_217224031
Orthodoxe Islam is in mijn ogen een wereldwijde Charles Manson sekte, ook dol op messen en bloed.
pi_217224038
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zoals?
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Gescheiden bijeenkomsten voor mannen en vrouwen, betaald met overheidsgeld
En toen kwam er dus géén reactie meer, laat staan een inhoudelijke.

Dan hebben we het nog niet over bepaalde rapporten die in een onderste la belanden, of gevluchte homoseksuelen en afvalligen die hier te horen krijgen dat ze hun niet-islamitische leefstijl moeten verbergen.
pi_217224048
Islam is niks anders dan onderdrukken van de mensheid .
Met regels die volgens hun door profeten zijn gezet .
In een tijd dat mensen achterlijk en dom waren .
Waardoor ze makkelijk te manipuleren waren.

O wacht dat is met alle geloof.

Geloof is niet slecht zo lang je het alleen voor je zelf houd en gebruikt .
En niet naar anderen forceert.
pi_217224078
Ik lees 'De Telegraaf' en 'opiniemakers' in de OP.

Hoezo zijn dat twee verschillende entiteiten?
  zaterdag 29 maart 2025 @ 23:00:42 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217224080
Opdat men niet vergeet.

Samuel Paty

Veel plezier weer, mijn 'progressieve' deugkneusjes, met suikerfeest straks.

Ik walg van jullie en jullie hyocrisie. Vieze, geelgroenige kots. Ongetwijfeld niet halal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 maart 2025 @ 23:12:55 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217224190
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 08:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Komt wel overeen met hoe ik erin sta.

Ik ben absoluut geen fan van welke religie dan ook. Maar we zullen er toch mee moeten samenleven. En dan helpt een polariserende houding aannemen tegen iedereen die op wat voor manier een relgie aanhangt, en allerlei leugens verspreiden, niet bepaald.
Mee moeten samenleven...

Tuurlijk, Hex. Stel je nu even voor dat hier 4 miljoen zwaar calvinistische maar heel blanke Zuid-Afrikanen belanden. En die gaan ineens eisen dat wij hier rekening houden met allerlei gristelijke sentimenten.

Wat zou je respons dan zijn?

Die zou zijn: flikker een eind op met je primitieve ideeën over vrouwen, homo's, andersdenkenden en secularisme. Wil je hier de orthodoxe calvinist uithangen? Flikker op naar Alabama of Tennessee of Mississippi: hier hebben we geen behoefte aan je steentijd idealen!

Maar... islam, dat is vooral een 'getinte' religie, en dus loop je hier heel D66 op te roepen tot samenleven en verdraagzaamheid en al die andere inclusie-bullshit die het nooit zou redden bij een SGP-ambtenaar die weigert homohuwelijken in te zegenen. Wat heet, de D66 website kraait victorie over het saneren van deze neanderthalers.

Echt; voor daadwerkelijke progressie en waarborging van de rechten van alle Nederlanders, vooral vrouwen en homo's, hoeven we echt niet aan te kloppen bij jou en je rasgeobsedeerde islam-fetisjsten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 maart 2025 @ 23:12:59 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217224191
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ga jij gezellig een vorkje meeprikken met de plaatselijke iftar?
Wat een vreemde vraag.
Huilen dan.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 23:14:37 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217224202
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 23:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat een vreemde vraag.
Niet echt. Legio collega's van me - heel woke, heel XR, heel feminisme en heel LGBTQ+ - die weer half klaarkomen aanstaande maandag.

Halal geslacht stuk schaap wegwerken ter bevordering der diversiteit en inclusie.

De helden. Vraag me af waarom ze niet meteen met hun reet omhoog gaan liggen voor de eisen van Mo en Fatima. Ga je gewoon meteen bekeren tot die achterlijke godsdienst om je witte erfschuld in te lossen.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 29-03-2025 23:21:46 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 maart 2025 @ 23:22:30 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217224263
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet echt. Legio collega's van me - heel woke, heel XR, heel feminisme en heel LGBTQ+ - die weer half klaarkomen aanstaande maandag.

Halal geslacht stuk schaap wegwerken ter bevordering der diversiteit en inclusie.

De helden. Vraag me af waarom ze niet meteen met hun reet omhoog gaan liggen voor de eisen van Mo en Fatima. Ga je gewoon meteen bekeren tot die achterlijke godsdienst om je witte erfschuld in te lossen.
Wat heb ik met jouw collega's te maken?
Huilen dan.
pi_217225105
Dat achterhaalde geloof en die cultuur horen niet in het Westen, punt uit. Weg ermee voordat het te laat is.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
pi_217225373
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 03:58 schreef -Deluzion- het volgende:
Dat achterhaalde geloof en die cultuur horen niet in het Westen, punt uit. Weg ermee voordat het te laat is.
Het is al “te laat” de islam heeft al een prominente plek gekregen in de samenleving en zal alleen maar verder uitbreiden vanwege de westerse normen en waarden die gelijkheid en vrijheid van godsdienst propageren.
Elke tegenstand tegen islamisering is in principe in strijd met het liberale gedachtegoed van leven en laten leven.
Wil je van de Islam af dan zul je van het liberale gedachtegoed af moeten komen en dat zal nooit gebeuren.
  zondag 30 maart 2025 @ 09:49:57 #43
396550 Richestorags
pi_217226000
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dit is dus waarom ik denk dat jij geen Islamcriticus bent. Je denkt niet langer dan 10 seconden hierover na en vindt het kennelijk allemaal maar normaal terwijl het onderdeel is van een trend. Op mijn werk wordt ook continu over de Ramadan gecommuniceerd (overheid).

quote:
Des te vreemder dus dat zelfs zij de Islam promoten.

quote:
Ook zo'n reactie weer. Je maakt er iets "leuks" van maar de kern van de zaak en de kritische vragen die ik stel ontwijk je.
pi_217226330
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

VIESMAD!

ZIEDEND!

*O* *O* *O*

_O- :D :Y)
  zondag 30 maart 2025 @ 10:14:37 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217226409
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mee moeten samenleven...

Tuurlijk, Hex. Stel je nu even voor dat hier 4 miljoen zwaar calvinistische maar heel blanke Zuid-Afrikanen belanden. En die gaan ineens eisen dat wij hier rekening houden met allerlei gristelijke sentimenten.

Wat zou je respons dan zijn?

Die zou zijn: flikker een eind op met je primitieve ideeën over vrouwen, homo's, andersdenkenden en secularisme. Wil je hier de orthodoxe calvinist uithangen? Flikker op naar Alabama of Tennessee of Mississippi: hier hebben we geen behoefte aan je steentijd idealen!

Maar... islam, dat is vooral een 'getinte' religie, en dus loop je hier heel D66 op te roepen tot samenleven en verdraagzaamheid en al die andere inclusie-bullshit die het nooit zou redden bij een SGP-ambtenaar die weigert homohuwelijken in te zegenen. Wat heet, de D66 website kraait victorie over het saneren van deze neanderthalers.

Echt; voor daadwerkelijke progressie en waarborging van de rechten van alle Nederlanders, vooral vrouwen en homo's, hoeven we echt niet aan te kloppen bij jou en je rasgeobsedeerde islam-fetisjsten.
Ik ben dan toch wel benieuwd wat dan het alternatief is voor samenleven met moslims die hier al enkele tientallen jaren zijn en niet weg gaan. Ik kan eigenlijk enkel dingen bedenken die de meest onprettige regimes op deze aardkloot uitvreten.

Mijn zienswijze is simpelweg dat burgerrechten en wetten in ons land voor iedereen gelden. En mag iedereen binnen die wetten zijn leven inrichten. Zelfs als dat een levensstijl is die me persoonlijk niet bevalt. En dat is dus niet selectief toepasbaar op religieuze stromingen.

En dat erbij sleuren van ras en huidskleur als motivatie is toch echt obsessief gedrag van jouw kant. Je hebt een soort karikatuur bedacht van "progressief Nederland" waar je allerlei frustraties op projecteert.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:23:10 #46
396550 Richestorags
pi_217226545
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ben dan toch wel benieuwd wat dan het alternatief is voor samenleven met moslims die hier al enkele tientallen jaren zijn en niet weg gaan. Ik kan eigenlijk enkel dingen bedenken die de meest onprettige regimes op deze aardkloot uitvreten.
Kaf van het koren scheiden, schoon schip maken.

quote:
Mijn zienswijze is simpelweg dat burgerrechten en wetten in ons land voor iedereen gelden. En mag iedereen binnen die wetten zijn leven inrichten. Zelfs als dat een levensstijl is die me persoonlijk niet bevalt. En dat is dus niet selectief toepasbaar op religieuze stromingen.
Door jouw houding is Libanon overgenomen. Heb je in Engeland shariarechtbanken en kuisheidspatrouilles.

Waarom is dat niet selectief toepasbaar? In de Rokerskerk mocht ook niet gerookt worden, wat volgens hun geloof is voorgeschreven. Wie zijn wij om te bepalen dat dit geen heilige graal is van hen?

quote:
En dat erbij sleuren van ras en huidskleur als motivatie is toch echt obsessief gedrag van jouw kant. Je hebt een soort karikatuur bedacht van "progressief Nederland" waar je allerlei frustraties op projecteert.
Oh nee hoor, die "karikatuur" bestaat gewoon. Ik zie ze dagelijks rondlopen bij de overheid en ze zitten ook in de communicatieafdeling.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:27:37 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217226591
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Kaf van het koren scheiden, schoon schip maken.
Concreter graag.

quote:
Door jouw houding is Libanon overgenomen. Heb je in Engeland shariarechtbanken en kuisheidspatrouilles.

Waarom is dat niet selectief toepasbaar? In de Rokerskerk mocht ook niet gerookt worden, wat volgens hun geloof is voorgeschreven. Wie zijn wij om te bepalen dat dit geen heilige graal is van hen?
Volgens mij he, pleit nagenoeg niemand voor shariarechtbanken en kuisheidspatrouilles toe te staan binnen onze wetgeving.

quote:
Oh nee hoor, die "karikatuur" bestaat gewoon. Ik zie ze dagelijks rondlopen bij de overheid en ze zitten ook in de communicatieafdeling.
Leuk verzonnen maar gezien de geringe aanhang van Bij1 niet heel geloofwaardig.
pi_217226645
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:14 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij constateert hij een probleem waar jij mede debet aan bent. Waarom draag jij geen oplossing aan? Of blijft het bij 'houden aan de grondwet allen'?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 30 maart 2025 @ 10:35:12 #49
396550 Richestorags
pi_217226656
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Concreter graag.
Vaak zat al benoemd. Strengere asielcriteria, sluiten radicale moskeeën, aanpakken geldstromen uit het buitenland (liefst op Europees niveau nog), uitzetten radicale imams, controle op en aanscherping van Islamitisch onderwijs. Paspoorten intrekken van alle IS-vrouwen die nog in Syrië zitten.

quote:
Volgens mij he, pleit nagenoeg niemand voor shariarechtbanken en kuisheidspatrouilles toe te staan binnen onze wetgeving.
Niemand pleit ervoor (behalve de voorstanders hiervan uit de gemeenschap) maar het is een natuurlijk gevolg van het wegkijken en de politieke Islam als een gelijk speelveld behandelen.

quote:
Leuk verzonnen maar gezien de geringe aanhang van Bij1 niet heel geloofwaardig.
Het zijn niet alleen aanhangers van Bij1. Verder zeg je hier dus dat Etto en ik liegen?
  zondag 30 maart 2025 @ 10:35:19 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217226657
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:33 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Volgens mij constateert hij een probleem waar jij mede debet aan bent. Waarom draag jij geen oplossing aan? Of blijft het bij 'houden aan de grondwet allen'?
Nou nee, als iemand stelt dat er met geen enkele moslim samen te leven valt in Nederland, ben ik reuze benieuwd hoe hij dat dan denkt op te gaan lossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')