TheStigsDutchCousin | woensdag 26 maart 2025 @ 15:44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? › Countdowns naar alles F1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door TheStigsDutchCousin op 27-03-2025 11:12:18 ] | |
Starflyer | woensdag 26 maart 2025 @ 15:59 |
Zelfs dat klopt niet. Lawson reed in 2023 5 races en in 2024 zes races. Dus als we al kijken naar seizoenen heeft Lawson er tot dit seizoen twee gehad en Tsunoda vier. En in die eerste twee seizoenen was Tsunoda niet erg best. | |
Wienerschnitzels | woensdag 26 maart 2025 @ 16:29 |
Jawel, we wachten alleen nog op de officiële bevestiging, maar iedereen en zijn moeder heeft al van bronnen binnen het team gehoord dat de kogel door de kerk is en Tsunoda voor Red Bull gaat starten op Suzuka. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 26 maart 2025 @ 16:35 |
Niet eens pasen dus. Vraag me af of Tsunoda wel met de auto overweg kan. Wie zijn rijdersstijl van de coureurs op de grid komt het dichtste bij de van Verstappen? En wanneer gaat RB eens kijken naar de auto ipv de coureur? | |
heywoodu | woensdag 26 maart 2025 @ 16:47 |
Ja ok, ik dacht dat je het over ervaring en daadwerkelijk actief zijn had inderdaad ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 26 maart 2025 @ 17:41 |
Sainz maybe? Dat baseer ik op hun Torro Rosso tijd van 10 jaar terug en de eerste 3 Grand Prix's | |
pmponer | woensdag 26 maart 2025 @ 18:10 |
Pff RBR wat een kut management zit daar zeg | |
Nieuwschierig | woensdag 26 maart 2025 @ 18:15 |
Goed beschouwd hebben ze na Tsunoda nog maar 1 optie en dat is Alonso. Perez zou ook kunnen maar die is te druk met z'n gratis geld tellen zodra hij bijgekomen is van het lachen. | |
Dazalbest1 | woensdag 26 maart 2025 @ 18:17 |
Misschien hebben ze wel een groter probleem als Max openlijk uit het hier niet mee eens te zijn..... Zag iets voorbij komen maar ben t kwijt dus weet niet of het betrouwbare bron was. | |
bedachtzaam | woensdag 26 maart 2025 @ 18:27 |
Juist hebben ze gekozen voor Liam Lawson omdat hij een redelijk gelijke rijstijl zou hebben als Max en daarom meer uit de Red Bull zou halen dan Perez. Dat is dus fantasie gebleken en nu is het afwachten hoe Tsunoda het zal gaan doen. Alonso heeft juist een heel andere rijstijl, gelijk als Lewis heeft hij liever een auto met veel grip achter. | |
bedachtzaam | woensdag 26 maart 2025 @ 18:28 |
Maar Max heeft hier natuurlijk weinig te vertellen. | |
Nieuwschierig | woensdag 26 maart 2025 @ 18:31 |
Ik kom op Alonso omdat hij nog de enige vrije ziel is op de grid. Jonge talenten zal RB niet meer willen en iets oudere garde zit hoog en droog. Maar het is de discussie allemaal niet waard want er spelen heel andere dingen achter de schermen die veel meer met sponsors en geld te maken hebben. | |
Jane | woensdag 26 maart 2025 @ 18:48 |
Nieuw-Zeeland zal ook wel niet het meest interessante land(je) zijn qua sponsoren voor Red Bull. | |
Dazalbest1 | woensdag 26 maart 2025 @ 18:48 |
Snap ik wel maar goede reclame is het niet...... ze zouden zich kapot moeten schamen | |
Nizno | woensdag 26 maart 2025 @ 19:03 |
ik ben benieuwd hoe de coureurs in de opleiding van RBR kijken naar dit fiasco | |
pmponer | woensdag 26 maart 2025 @ 19:04 |
iedereen is al lang blij in het programma te zitten, en weten al lang dat het morgen over kan zijn Dat dit zo achtelijk wordt doorgetrokken in de hoogste klasse kan mogelijk een wenkbrouw doen optrekken lijkt mij. | |
Tijn | woensdag 26 maart 2025 @ 19:05 |
Ik denk oprecht dat het 'm ook geen reet interesseert wie in de 2e auto rijdt. | |
spectrumanalyser | woensdag 26 maart 2025 @ 19:10 |
Nouja. Het waren twee fantastische weekenden. | |
pmponer | woensdag 26 maart 2025 @ 19:23 |
Ik hoop dat Lawson voor Yuki finished de komende GP | |
George_of_the_Jungle | woensdag 26 maart 2025 @ 19:51 |
Als Max zegt aan het einde van het seizoen dat hij naar Mercedes of Aston Martin gaat, dan heeft RBR een heel groot probleem. Geen rijder die de huidige auto kan besturen, en geen ontwerpers die een nieuwe topauto kunnen leveren. | |
-XOR- | woensdag 26 maart 2025 @ 20:09 |
bedachtzaam | woensdag 26 maart 2025 @ 20:16 |
Dan rijden ze ergens in de achterhoede inderdaad. Die filosofie dat een snelle auto moeilijker te besturen is zal best kloppen maar de Red Bull is ook helemaal zo snel niet en is in 15 ronden door de voorbanden heen. Iet wat je niet zou verwachten als de auto juist grip op de vooras heeft en dus achter meer zou glijden. | |
Droopie | woensdag 26 maart 2025 @ 20:30 |
Die Max pakt van 5 man hun carriere af, en van nr 6 zijn wijf en kind. Die Yuki lijkt me nog veel gekker, jammer dat ie het talent mist. | |
greysbones | woensdag 26 maart 2025 @ 20:38 |
ik denk niet dat Yuki talent mist maar wel het vermogen zich rustig te houden emoties ín check' | |
-XOR- | woensdag 26 maart 2025 @ 20:55 |
Dat weten we natuurlijk niet, we weten alleen dat die B-artiesten het niet kunnen. Voor hetzelfde geld kan een Russell of Piastri er wel redelijk mee overweg. | |
Dazalbest1 | woensdag 26 maart 2025 @ 21:04 |
Die gastjes met hun ego vinden het natuurlijk fantastisch om 'naast' Max te rijden.... zijn daardoor denk ik ook verblind voor t feit dat dit juist eerder schadelijk is voor hun carrière.... als ze überhaupt al nee kunnen zeggen op zoiets... En nu is er geen eer meer aan te behalen bij Red Bull te rijden. De tijd daar trots op te zijn is toch wel voorbij met zo'n mismanagement... | |
4-elements | woensdag 26 maart 2025 @ 21:16 |
En nog steeds is niets officieel bevestigd, toch? | |
Symphonic | woensdag 26 maart 2025 @ 21:16 |
Ik verheug me al op de boordradio’s | |
George_of_the_Jungle | woensdag 26 maart 2025 @ 21:23 |
Maar waarom zet RBR dan geen A-artiest naast Max? | |
-XOR- | woensdag 26 maart 2025 @ 21:24 |
Ja,dat blijft ook gek want dit is uiteindelijk ook niet best voor de reputatie van Verstappen. | |
4-elements | woensdag 26 maart 2025 @ 21:24 |
Welke A-artiest is beschikbaar? | |
George_of_the_Jungle | woensdag 26 maart 2025 @ 21:24 |
Als RBR je een stoeltje aanbiedt, zeg je dan nee? Ricciardo zat er al toen Max erbij kwam. En Gasly en Albon doen het toch best aardig, en zijn ook redelijk terechtgekomen. | |
heywoodu | woensdag 26 maart 2025 @ 21:25 |
Hoe is dit niet best voor Verstappen's reputatie? Allemaal op z'n minst degelijke coureurs worden vierkant om de oren gereden door hem, en hij lijkt de enige te zijn die de auto goed aan kan. Het lijkt me vooral veel te zeggen over wat voor boutteam Red Bull is, wat voor bijna onhandelbare auto het is en wat voor backstabbers de touwtjes in handen hebben. | |
Peterselieman | woensdag 26 maart 2025 @ 21:26 |
Waarom fixt RBR de bestuurbaarheid van de auto niet? Zelfs Max klaagde | |
George_of_the_Jungle | woensdag 26 maart 2025 @ 21:27 |
Over de jaren hebben Norris, LeClerc, Sainz, Antonelli, Piastri, Hamilton, Russell, Alonso allemaal ergens anders contracten getekend. Die zijn dus allemaal beschikbaar geweest. En contracten kunnen ook afgekocht worden. RBR hengelt meer sponsorgeld binnen dan ze binnen het budget uit kunnen geven, en volgens mij valt het binnenhalen en betalen van een coureur niet binnen de budgetcap. | |
-XOR- | woensdag 26 maart 2025 @ 21:29 |
Omdat als over een paar jaar de absolute scherpte er wat af is en hij komt wel met een toprijder als teamgenoot te zitten en de onderlinge strijd verliest iedereen zal zeggen: "In een dominante auto met kneusjes als teamgenoten kan iedereen het, nu zien we hoe goed hij echt is en dat valt tegen". | |
-XOR- | woensdag 26 maart 2025 @ 21:30 |
Sainz lag echt voor het oprapen natuurlijk, maar blijkbaar wil Verstappen dat niet. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 26 maart 2025 @ 21:43 |
Verstappen zelf is heel loyaal, maar op een gegeven moment is de maat voor hem ook vol lijkt me. McLaren lijkt het kwa rijders goed voor elkaar te hebben, mits Piastri en Norris niet flink in de clinch komen dit seizoen. Ik zie Ferrari Max niet binnenhalen, misschien alleen als Hamilton door de mand valt, maar dat verwacht ik niet. Mercedes lijkt me wel een optie. Degelijk team, goed georganiseerd, goede kans dat die volgend jaar een top-auto hebben. Antonelli doet het niet verkeerd, maar Russell is het toch, in mijn ogen, net niet. Aston Martin: Wie weet heeft Max genoeg vertrouwen in Newey om daar naar toe te gaan, dat en een flinke zak geld van papa Stroll zal meewegen. Hopelijk kiest Lance dan eieren voor zijn geld, en kan Max een jaartje naast Alonso racen. Of hij blijft natuurlijk gewoon bij RBR, en probeert het team vooruit te helpen. En volgens mij vindt hij het niet altijd heel erg om meer te moeten vechten voor een plekje winst in een race, vs de hele race aan kop rijden. | |
Nebelwerfer | woensdag 26 maart 2025 @ 21:46 |
Jullie gaan wel heel makkelijk voorbij aan de filosofie van red bull. Ze hebben nu de pech dat hun auto enorm lastig te besturen is. En ze hebben waarschijnlijk de “pech” dat verstappen zo goed is. Die rijdt om problemen heen en is nog altijd snel, dit kan zomaar verbeteringen hebben tegengehouden. Verder zijn coureurs die niet voor hem onder wilden doen als sainz en ricciardo gaan lopen. Neemt niet weg dat diezelfde manier van werken ze al veel heeft gebracht. | |
pmponer | woensdag 26 maart 2025 @ 21:49 |
Wat is die filosofie? Lekker in het management blijven aanmodderen? | |
Nebelwerfer | woensdag 26 maart 2025 @ 21:51 |
Eigen talenten eerst. Natuurlijk zijn er de laatste jaren dingen voorgevallen, maar ze zitten nog niet op een niveau haas of williams van eerdere jaren. | |
4-elements | woensdag 26 maart 2025 @ 21:53 |
Het lijkt alsof we al vergeten zijn dat Max de afgelopen jaren wereldkampioen is geworden. | |
Marcoss | woensdag 26 maart 2025 @ 21:53 |
Mja: op welke manier heeft ze dat ver gebracht? Ze hebben 2 absolute wereldtoppers gehad, maar of je daarvan kunt zeggen dat ze opgeleid zijn door RB, is ook nog maar de vraag.. | |
Marcoss | woensdag 26 maart 2025 @ 21:57 |
Dus het is niet goed voor z’n reputatie dat hij eventueel, misschien over een aantal jaar verslagen kan worden als de absolute scherpte er mogelijk af is? Dat klinkt wel wat vergezocht.. | |
StephanL | woensdag 26 maart 2025 @ 22:02 |
Nee, straks is het ook helemaal niet waar ![]() ![]() | |
Nebelwerfer | woensdag 26 maart 2025 @ 22:15 |
Dat zal altijd de vraag zijn dan, maar ze hebben prima coureurs gehad. Vergeet ook niet dat bij red bull niet alleen de kwaliteit bij hun coureurs ligt. In alles een topteam, maar dat geeft nu eenmaal geen garanties. | |
Nieuwschierig | woensdag 26 maart 2025 @ 22:34 |
Inderdaad. Toen ze erachter kwamen dat ze de auto niet meer sneller konden maken (en de concurrentie nog wel) konden ze dat alleen goedmaken door de auto die ooit op rails liep instabieler te maken. Want daardoor kun je sneller door de langzame bochten van de vele Tilke en straten-circuits. Dat is de F16-filosfie waar een computer nodig is om 'm in de lucht te houden. Bij RB is die computer Max Verstappen. Maar op een gegeven moment zijn ze te ver gegaan, het moment waarop Perez zei they fucked up the car. Toen kon alleen Verstappen het ding nog handelen, maar met steeds meer moeite. | |
ChevyCaprice | woensdag 26 maart 2025 @ 22:59 |
Dat die auto lastig te besturen is is geen pech denk ik. Is al lang zo en het is bewust. Juist door Verstappen want die kan er dan goede rondetijd uit halen. Zolang ze deze werkwijze hanteren en Verstappen in het team zit ga je dit probleem blijven behouden. | |
bedachtzaam | donderdag 27 maart 2025 @ 02:34 |
Dat is al zo sinds 2014, Daniel Ricciardo kon er ook goed mee overweg in tegenstelling tot Sebastiaan Vettel en Daniil Kvyat. Maar ik ga er vanuit dat die verhalen niet meer op gaan voor de huidige auto omdat deze juist slecht roteert wanneer er meer brandstof in zit. | |
ESF1Gamer | donderdag 27 maart 2025 @ 06:11 |
Mompelt 2021 en 2024. De lui die dit beweren zijn #TeamLH mensen en die neem ik niet serieus. | |
Questular | donderdag 27 maart 2025 @ 09:16 |
Bron? | |
Wienerschnitzels | donderdag 27 maart 2025 @ 09:49 |
Officiële bevestiging is er Tsunoda to replace Lawson at Red Bull from Japanese GP as New Zealander drops down to Racing Bulls | |
Nattekat | donderdag 27 maart 2025 @ 09:57 |
Gefeliciteerd Lawson met je promotie ![]() | |
ESF1Gamer | donderdag 27 maart 2025 @ 09:59 |
Daar hadden ze 2 dagen voor nodig. arme @Whiskers2009 of vind je dit wel beter? Japanse gaan wild volgende week in Suzuka ![]() | |
Keyos | donderdag 27 maart 2025 @ 10:03 |
Wel een goed moment om de Red Bull merch een boost te geven langs het circuit 😅. | |
TweedeKlum | donderdag 27 maart 2025 @ 10:03 |
Wat een ongekend wanbeleid bij RBR. | |
ESF1Gamer | donderdag 27 maart 2025 @ 10:04 |
Het is ook meer Marketing F1 team. | |
ESF1Gamer | donderdag 27 maart 2025 @ 10:04 |
Dat zekers. | |
AgnesGru | donderdag 27 maart 2025 @ 10:06 |
Zou Max hier op gehint hebben ![]() https://www.gpfans.com/nl(...)anstaande-donderdag/ | |
ESF1Gamer | donderdag 27 maart 2025 @ 10:09 |
Vaderschapsverlof opnemen en laten ze bij RBR uitzoeken met hun shitzooi. | |
Red_85 | donderdag 27 maart 2025 @ 10:11 |
gpfans ![]() en dan niet eens je GP's de juiste naam geven in de kalender ![]() ![]() | |
heywoodu | donderdag 27 maart 2025 @ 10:13 |
Goed voor Lawson, waarschijnlijk niet best voor Tsunoda, maar vooral kut dat je zo met je coureurs om gaat ![]() Tsunoda haalt een keer Q2 niet en Hadjar mag. | |
Wienerschnitzels | donderdag 27 maart 2025 @ 10:13 |
Is toch gewoon snel, contracten met rijders en sponsors moeten geregeld worden, mensen moeten geïnformeerd worden, promofoto maken. | |
AgnesGru | donderdag 27 maart 2025 @ 10:14 |
Weet ik, maar vond het wel grappig zo met deze shitshow ![]() | |
ESF1Gamer | donderdag 27 maart 2025 @ 10:14 |
Hadjar crasht in de muur en vloekt in het frans. | |
ESF1Gamer | donderdag 27 maart 2025 @ 10:15 |
Het begon allemaal vorig jaar met de Horndogfiles. | |
Wienerschnitzels | donderdag 27 maart 2025 @ 10:15 |
Als het tegenvalt in Japan wisselen ze hem tijdens de pitstop al voor Hadjar ![]() | |
Zorro | donderdag 27 maart 2025 @ 10:16 |
Lawson gaat het niet makkelijk krijgen. De auto lijkt me weliswaar beter, al is het maar voor hem, maar als ie Hadjar niet verslaat heeft ie een probleem denk ik. En dat is ook geen koekebakker heeft ie al laten zien. | |
ESF1Gamer | donderdag 27 maart 2025 @ 10:16 |
Die ligt er toch al uit de race met zijn RB ![]() | |
Whiskers2009 | donderdag 27 maart 2025 @ 10:17 |
Arme Lawson vooral... De schuld wordt bij hem gelegd. Terwijl het het management is dat hier totáál faalt. Zowel qua het leveveren van een extreem lastig te besturen wagen als qua hun manier van omgaan met jonge coureurs. Het is te idioot voor worden om al na (2!!!) races een coureursswap te doen. En ja, dat zou voor ieder team gelden. Ik vind en vond dat Lawson zijn opleiding moest afmaken bij Racing Bulls. Dus hij zit nu op de plek waar ik hem wou hebben. Maar de manier waarop dit gegaan is, is wat mij betreft te walgelijk voor woorden. [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 27-03-2025 10:32:14 ] | |
ESF1Gamer | donderdag 27 maart 2025 @ 10:18 |
![]() | |
Wienerschnitzels | donderdag 27 maart 2025 @ 10:18 |
Nee, als je de film terugdraait zie je dat Max mid '23 al aan het klagen was dat de auto zeer moeilijk te rijden was. Alleen nam niemand dat serieus omdat die alles won. Maar de auto is eigenlijk al jaren ieder jaar moeilijker geworden om mee te rijden en de window kleiner om hem optimaal te krijgen. Wat dat betreft had Singapore '23 al de wake-up call moeten zijn, dat als ze de setup niet perfect krijgen er ook geen enkele basissnelheid is om op terug te vallen. | |
Mexicanobakker | donderdag 27 maart 2025 @ 10:22 |
Lucky Lawson. | |
DombohetOlifantje1 | donderdag 27 maart 2025 @ 10:23 |
''We moeten hem beschermen.'' Daar ben je dan mooi te laat mee beste Christian. | |
Whiskers2009 | donderdag 27 maart 2025 @ 10:24 |
Áls Lawson al een probleem gaat hebben in de Racing Bull dan komt dat volledig op het conto vh management van RBR. De manier waarop die om zijn gegaan met Lawson zal zijn zelfvertrouwen op zijn zachtst geen goed hebben gedaan. En dat kan helaas prima resulteren in underperformen. Bijvoorbeeld door té hard te gaan pushen in een poging alsnog te bewijzen dat je prima kan rijden (wat dan alsnog in tranen eindigt). Of juist resulteren in lamgeslagen zijn en ook in een beter bestuurbare wagen geen deuk meer in een pakje boter rijden. Ik vind het echt héél erg kwalijk hoe de teamleiding in deze heeft geacteerd. Voor mij hebben ze afgedaan. | |
Elan | donderdag 27 maart 2025 @ 10:26 |
Als Yuki nu ook weer faalt mogen we concluderen dat de RB in feite een tractor is en Max een freak of nature. | |
Whiskers2009 | donderdag 27 maart 2025 @ 10:30 |
Als Max zelf al aangeeft dat de wagen extreem lastig te besturen is (afgelopen raceweekend), dan kun je daar nu al wel van uitgaan hoor.. | |
Nattekat | donderdag 27 maart 2025 @ 10:30 |
Ik heb deze letterlijke woorden ergens anders al gezien. | |
Whiskers2009 | donderdag 27 maart 2025 @ 10:31 |
Overigens is er RBR ook bezig met verbeteringen ad wagen tussen China en Japan, dus het is mogelijk dat de wagen in Japan straks minder moeilijk te besturen is. | |
Sabata | donderdag 27 maart 2025 @ 10:32 |
Het was een bewuste keus van RBR om de auto sneller te maken door instabiliteit. In 22 liep dat ding op rails, maar experimenteerde Ferrari toch een paar keer met nieuwe settings? Leclerc was een keer verrassend snel in (meen ik) Miami, maar crashte ook gelijk. In vloeiende bochten is de RBR nu heel grillig, in start stop bochten loopt ie harder. Die imbalans is steeds erger geworden en nu doorgeslagen | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 27 maart 2025 @ 10:33 |
Max IS precies dat. Die haalt echt het onmogelijke uit die wagen. | |
Zorro | donderdag 27 maart 2025 @ 10:35 |
Woorden zijn altijd letterlijk | |
Wienerschnitzels | donderdag 27 maart 2025 @ 10:35 |
Max roert zich een beetje![]() | |
DombohetOlifantje1 | donderdag 27 maart 2025 @ 10:35 |
Daar heb je in het ViaPlay-topic nooit zoveel moeite mee. | |
Mexicanobakker | donderdag 27 maart 2025 @ 10:36 |
Laat zo'n jongen gewoon een half jaar wennen joh, dit is ook dom paniekvoetbal | |
opgebaarde | donderdag 27 maart 2025 @ 10:38 |
Lawson zat op 7 tienden van Verstappen. Als Tsunoda (na een paar races) net zo snel is, dan is dat eigenlijk al indrukwekkend. Omdat het hele veld relatief dicht op elkaar zit, zal dit helaas voor hem weinig punten opleveren en kan aan het einde van het seizoen al snel geconcludeerd worden dat ook Tsunoda gefaald heeft (let op ook deze post is een mening, het was geenszins mijn bedoeling om dit als een feit te presenteren) Ik hoop dat Lawson het geweldig gaat doen | |
heywoodu | donderdag 27 maart 2025 @ 10:42 |
Wie post dit? | |
Tijn | donderdag 27 maart 2025 @ 10:43 |
![]() | |
Jane | donderdag 27 maart 2025 @ 10:43 |
Giedo vd Garde, staat er. | |
heywoodu | donderdag 27 maart 2025 @ 10:44 |
Oh ja, helemaal overheen gekeken ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 10:49 |
Giedo die Max naar de mond praat. Leuk. Lawson is hier eigenlijk niet eens het slachtoffer. Die is hier de winnaar. En Yuki ook want die krijgt eindelijk wat die wil. Alleen ff de vraag wat er gebeurt als hij twee keer net zo’n weekend heeft als Lawson. | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 10:55 |
Denk ook eerder dat Lawson in plaats van een deuk in zijn zelfvertrouwen blij is dat die eindelijk weer een bekende auto mag besturen. Is toch mooi. [ Bericht 0% gewijzigd door ChevyCaprice op 27-03-2025 11:11:40 ] | |
Tijn | donderdag 27 maart 2025 @ 10:56 |
Wel mooi hoe dit nieuws iedereen samenbrengt ![]() | |
Nattekat | donderdag 27 maart 2025 @ 10:57 |
![]() | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 27 maart 2025 @ 10:58 |
Ik ben nu gewoon heel benieuwd hoe Yuki het gaat doen. Dikke kans dat hij ook na 2 races onderaan staat. Maar ik heb het graag mis in deze. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 27 maart 2025 @ 10:58 |
Niet te letterlijk nemen. | |
alpeko | donderdag 27 maart 2025 @ 11:11 |
Misschien zeg ik iets geks maar zou Verstappen niet beter naar de Racing Bulls kunnen gaan? Lawson en Hadjar in de Red Bull en Yuki en Max in de Racing Bulls. Of dat ze flex plekken maken en dat Max per raceweekend kijkt in welke van de 2 auto's hij stapt. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 27 maart 2025 @ 11:12 |
Met dank aan @shiz voor het plaatje is de OP nu aangepast met de juiste coureurs/teams. | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 11:15 |
Red bull heeft naar mijn inschatting betere capaciteit om door te ontwikkelen. Tevens kan het zijn dat de racing bulls vanwege de makkelijke bestuurbaarheid een lagere peak performance hebben dan de red bull. [ Bericht 0% gewijzigd door ChevyCaprice op 27-03-2025 11:46:12 ] | |
alpeko | donderdag 27 maart 2025 @ 11:25 |
Dat snap ik natuurlijk. Maar Hadjar was bij de Q in China maar 5 tienden langzamer dan Piastri. Max had in de Racing Bull op pole gestaan als we er vanuit gaan dat Max toch zeker wel een halve seconde sneller is. Racepace van die auto is dan weer een ander verhaal. Ik weet dat het niet gaat gebeuren maar had graag willen zien wat Max in die andere auto kan. | |
Tijn | donderdag 27 maart 2025 @ 11:27 |
Nah, zo is Yuki niet, die gaat niet kleurloos achteraan rijden. Ik gok minstens 4x keihard de muur in ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 11:35 |
De vraag is: is Max ook daadwerkelijk een halve seconde sneller in die auto. In zijn eigen auto misschien wel, maar in de Racing Bulls kan dat tegenvallen. Op zich altijd wel interessant als we konden zien hoe Max het in een andere auto deed, maar of het slim is weet ik niet. | |
Kleffe_Dop | donderdag 27 maart 2025 @ 11:40 |
Twee zo nauw aan elkaar gelieerde teams ligt al sinds 2007 gevoelig bij de FIA en andere teams. Niet voor niets dat er regels zijn gekomen mbt welke onderdelen wel/niet gedeeld mogen worden. Een scenario zoals je dat hierboven schetst zou het laatste zetje kunnen zijn om RBR en RB/TR helemaal uit elkaar te trekken. Het zou Red Bull in de basis de mogelijkheid geven om twee totaal verschillende wagens te bouwen, waarbij Verstappen naar gelang het karakter van het circuit van de één in de ander springt. | |
Wienerschnitzels | donderdag 27 maart 2025 @ 11:42 |
Een makkelijkere auto is niet automatisch een snellere auto, zeker niet in Max zijn geval. Tsunoda zei ik dit weekend ook al dat de Red Bull gewoon sneller is. | |
nils7 | donderdag 27 maart 2025 @ 11:45 |
Voor degenen die wel eens op Google maps digitaal skydiven. Volgens mij zijn de satelliet foto’s van Spa toen de F1 er vorig jaar was. | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 11:48 |
Max in een Racing Bulls zou zich eerder ergeren dan zich blij voelen denk ik. Tuurlijk hij zou misschien wat sneller zijn dan Hadjar, maar de Red Bull is meer zijn ding. | |
Kapitein_Schavuit | donderdag 27 maart 2025 @ 11:50 |
"Volgens mij" Hele paddock vol met F1 logo's en F1 teams zichtbaar ![]() | |
Wienerschnitzels | donderdag 27 maart 2025 @ 11:55 |
Ook allemaal volle velden met geparkeerde auto's. | |
Nattekat | donderdag 27 maart 2025 @ 12:03 |
Godver, dat was me eerder al opgevallen, maar ik ben het vergeten met de F1 crew hier te delen ![]() Kan absoluut niet missen dat dat de F1 is, al die tribunes staan er maar één keer per jaar ![]() | |
greysbones | donderdag 27 maart 2025 @ 12:03 |
dan zitten de knaken al in de zak van RBR die betalen grof om Yuki in de RBR te krijgen | |
Starflyer | donderdag 27 maart 2025 @ 12:11 |
Kan, maar gaat niet gebeuren. Het gaat niet om Max, maar om de stand in het constructeurskampioenschap voor RBR. Dat brengt geld in het laatje. De commerciële belangen voor RBR zijn te groot. | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 12:12 |
Nee man is WEC.
| |
Starflyer | donderdag 27 maart 2025 @ 12:13 |
Dat zou alleen maar in het voordeel van Verstappen zijn voor de WDC, niet in het voordeel van de WCC, waar het in de F1 om gaat. | |
PzKpfw | donderdag 27 maart 2025 @ 12:48 |
Dus met een beetje pech schrijft Red Bull gewoon twee talenten af dit seizoen. | |
Nieuwschierig | donderdag 27 maart 2025 @ 12:59 |
Je weet het niet maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ander circuit, nieuwe setup. Verstappen vaak slechte FP1. Yuki gelijk er op en er over. | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 13:10 |
Hooguit Yuki. Lawson herpakt zichzelf wel weer met de makkelijk te rijden RB. | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 13:29 |
Yuki All in. Zin an. ![]() | |
bedachtzaam | donderdag 27 maart 2025 @ 13:48 |
Nou.. de eerste races was de auto behoorlijk onderstuurd en werd het pas beter toen ze zorgde dat de nodige kilo's er af gingen. Vooral de wijziging in rijhoogte heeft voor Ferrari nadelig uitgepakt en goed voor Red Bull. | |
opgebaarde | donderdag 27 maart 2025 @ 13:59 |
En dan in 2026 Hadjar naast Max. Geen idee of er theoretisch nog andere kandidaten zijn, starflyergod die weet het vast weer. Het zal wel tussen Hadjar en Yuki gaan voor 2026. | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 14:00 |
Jeroen Bleekemolen over Red Bull: "Die auto is ook zo neergezet zodat Max hem fijn vindt. Max vindt een auto fijn die heel licht aan de achterkant is. En dat betekent ook dat als die auto dan gaat bewegen.. je bent hem meteen kwijt. Tenzij je het perfect doet, precies goed doet en dat is wat Max kan. Die haalt zoveel meer uit het materiaal dan wat erin zit. En dat is eigenlijk wat niemand anders kan." https://nos.nl/artikel/25(...)eloosd-het-is-crisis | |
bedachtzaam | donderdag 27 maart 2025 @ 14:06 |
Het feit dat ze overstuur momenten corrigeren tijdens het rijden (ook Max) spreekt dit al tegen. | |
Whiskers2009 | donderdag 27 maart 2025 @ 14:13 |
Sander Dorsman is het niet met hem eens. Maar dat laat je vakkundig weg. | |
Whiskers2009 | donderdag 27 maart 2025 @ 14:14 |
En dat. Het is gewoon totale onzin van Bleekemolen. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 27 maart 2025 @ 14:18 |
Klap van de molen gehad ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 14:19 |
Voor jou dan. ![]() Volgens Dorsman zit daar een kern van waarheid in, maar hij benadrukt dat een team nooit zomaar een auto voor één rijder bouwt. "Ze bouwen hun auto met de input van Max, maar ze bouwen hem niet voor Max alleen. Want ze willen twee presterende coureurs die voor het teamkampioenschap kunnen vechten." | |
Whiskers2009 | donderdag 27 maart 2025 @ 14:24 |
Niemand zal ontkennen dat de wagen wordt gebouwd met input van de coureurs en dus ook van Max. Maar dat is iets héél anders dan wat Jeroen Bleekemolen beweert. [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 27-03-2025 14:35:00 ] | |
Starflyer | donderdag 27 maart 2025 @ 14:27 |
Starflyergod ![]() Of ze direct naast Max gezet worden weet ik niet, maar theoretisch kunnen Ayumu Iwasa en het nieuwe supertalent (volgens RB) Arvid Lindblad in de RB(R) gezet worden. | |
Starflyer | donderdag 27 maart 2025 @ 14:31 |
Was het maar zo'n feest. Dan zou Max niet klagen over te weinig grip (aan de voorkant). Het grote probleem is de onbalans waardoor de auto de ene bocht overstuurt (wat Max fijn vindt) en de andere bocht onderstuurt. | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 14:44 |
De drivability van de Red Bull is het probleem niet. (Niet voor Max althans) Het allergrootste probleem van red bull is performance. Afgaande op commentaren van Max afgelopen weekend. | |
Frank1893 | donderdag 27 maart 2025 @ 15:09 |
Krijgen we nu het hele jaar grill the grid met Yuki in Racing Bulls kleding en Liam in RBR? | |
wdn | donderdag 27 maart 2025 @ 16:55 |
Ja. RBR is steeds meer van de wagen gaan vragen omdat de rest dichterbij kwam. Dat dichterbij komen gebeurd elke cyclus: hoe dichter bij grote regelwijzigingen hoe dichter de wagens bij elkaar zitten. Met dit jaar als ultiem jaar. En ja, ik vind ook dat ze net even te ver zijn gegaan. Je kunt beter 2 rijders steeds op plek 2 en 3 hebben dan 1 rijder steeds op plek 1. Bij beide is de kans groot dat de coureur kampioen wordt. Bij de 2de pak je ook die voor het team. Ik snap niet dat mensen beweren dat beide wagens op Max zijn ingesteld. Je hebt geen 2 Max'en. En Max uniek verklaren wil zeggen dat je ook een (1) unieke wagen moet hebben voor hem. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 27 maart 2025 @ 17:02 |
Op dit moment wordt niemand eerste, ook niet tweede of derde. Dus de problemen zijn wel groter dan dat de auto maar door 1 coureur goed gereden kan worden. [ Bericht 0% gewijzigd door WismutVeilchen83 op 27-03-2025 19:09:14 ] | |
Starflyer | donderdag 27 maart 2025 @ 17:47 |
Ik denk dat de drivability (of onbalans) voor het grootste deel het gebrek aan performance veroorzaakt. | |
bedachtzaam | donderdag 27 maart 2025 @ 18:08 |
Precies, elke bocht een halve tot een tiende is aan het eind van de streep een dikke achterstand. | |
Jane | donderdag 27 maart 2025 @ 18:08 |
Sommige mensen (hier en elders) willen echt heel graag doen alsof deze Red Bull auto Verstappen's droomauto is. ![]() | |
Nizno | donderdag 27 maart 2025 @ 18:11 |
ja maar dan geef je toe dat Max met draken ook gewoon hoog in de punten kan rijden. | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 18:28 |
Zou best kunnen, maar afgaand op Max zijn quotes is dat niet het geval. Er is hier niemand die dat heeft gezegd. Tevens ben ik benieuwd waar je dit precies vandaan haalt?
| |
Whiskers2009 | donderdag 27 maart 2025 @ 18:30 |
Alweer vergeten dat Max afgelopen weekend zei dat de wagen extreem lastig te besturen is? Zal ik de tweet er weer even bijhalen? | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 18:33 |
https://www.formula1.com/(...)Lw93bXDYFmOic8bTDibE | |
WismutVeilchen83 | donderdag 27 maart 2025 @ 19:11 |
Het is ook niet Max die dat vaak zegt (wel af en toe), maar zijn teamgenoten wel. Ik denk dat Max inmiddels volledig gewend is aan dit type auto’s en het ook niet meer zo moeilijk vindt. Ik denk echter dat wanneer je Norris in de auto zet hij het een vreselijke auto vindt waar hij niets mee kan. Overigens is balans niet per se dat de auto dan makkelijk te rijden is. | |
DjVero | donderdag 27 maart 2025 @ 20:09 |
Wat ik mooi vind, is dat Red Bull gewoon schijt heeft aan de mening van iedereen en zijn moeder en dat ze gaan voor iets waarvan men zelf denkt dat het de juiste beslissing is. ![]() | |
WheeledWarrior | donderdag 27 maart 2025 @ 20:17 |
Ferrari in shambles, Red Bull in shambles en bij McLaren lachen ze zich weer rot deze week. | |
Perox | donderdag 27 maart 2025 @ 20:37 |
Goed zo meid. Keep calm en bring the balance! ![]() | |
Nieuwschierig | donderdag 27 maart 2025 @ 20:45 |
Het enige wat het aantoont is dat ze eerder de verkeerde beslissing genomen hebben en Lawson geen enkele kans geven om zich te verbeteren omdat ze het geld van Honda belangrijker vinden. | |
LTVDK | donderdag 27 maart 2025 @ 20:47 |
Ah Yuki dus confirmed ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 20:53 |
Voor de rest wordt deze quote van Max wel heel professioneel opvallend genegeerd overigens. (lol) | |
Peterselieman | donderdag 27 maart 2025 @ 21:27 |
Dit. Al die kleine dingen bij elkaar kosten veel tijd. Denk zelf wel dat Max in China toch iets gevonden heeft in die auto. | |
Peterselieman | donderdag 27 maart 2025 @ 21:28 |
Misschien wel niet, want ook al was het in China een 1-2, ze waren niet blij met het kleine verschil | |
Rnie | donderdag 27 maart 2025 @ 22:18 |
![]() Lekker Engels Jos. Mijn hemel. ![]() | |
George_of_the_Jungle | donderdag 27 maart 2025 @ 22:21 |
Yuki heeft zich nu niet echt spectaculair ontwikkelt de laatste jaren. Ik schat hem niet hoger in dan Albon of Gasly, het is te hopen voor hem dat zijn stijl bij de auto past, anders moet hij aan het einde van het seizoen weer een ander stoeltje vinden. En als hij er echt totaal niet mee overweg kan, wie gaat RB dan halen? Hadjar? Bottas? | |
Rnie | donderdag 27 maart 2025 @ 22:22 |
![]() | |
Bonobo11 | donderdag 27 maart 2025 @ 22:23 |
De beelden zijn hilarisch. Yuki god | |
bedachtzaam | donderdag 27 maart 2025 @ 22:24 |
Perez? | |
Bonobo11 | donderdag 27 maart 2025 @ 22:25 |
Ricciardo? Penelope?? | |
Sally | donderdag 27 maart 2025 @ 22:43 |
Is dat niet een nep-JosV-account....? ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2025 @ 22:43 |
Nee is echt. Maakt niet uit, gaat om de boodschap. Ben wel met Jos eens. | |
Sabata | donderdag 27 maart 2025 @ 23:13 |
Jim Clark en Jochen Rindt wonnen WK titels in een draak van Lotus. Ronnie Peterson reed zich naar het podium in draken van Lotus en March. Niks nieuws dus | |
Perox | donderdag 27 maart 2025 @ 23:30 |
Misschien is men er een beetje klaar mee voor vandaag. Gewoon morgen weer proberen joh. De kracht zit hem in de herhaling! | |
shiz | vrijdag 28 maart 2025 @ 09:32 |
Two can play that game... ![]() | |
Jane | vrijdag 28 maart 2025 @ 09:33 |
Auw ![]() | |
shiz | vrijdag 28 maart 2025 @ 09:38 |
![]() ![]() | |
Nieuwschierig | vrijdag 28 maart 2025 @ 10:39 |
Hebben ze dat werkelijk gezegd? Volgns mij krijgen ze juist altijd de opdracht mee om niet sneller te rijden dan nodig is om voor te blijven. | |
Red_85 | vrijdag 28 maart 2025 @ 10:52 |
Ik mis miniMax of miniMaxime ergens als kleine foetus of baby na de uitgerekende datum. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 28 maart 2025 @ 12:18 |
Ben inderdaad wel benieuwd wat de performance is wanneer ze een keer niet op kop rijden door welke reden dan ook. Op zich vond ik het hannesen van Norris wel opvallend in de sprint. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 28 maart 2025 @ 12:22 |
Volgens mij heb ik er wel op gereageerd. Balans is niet per se hetzelfde als makkelijk te rijden. Daarbij komt dat Max het wel makkelijk te rijden kan vinden, zijn teamgenoten vinden dat zeker niet. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 28 maart 2025 @ 12:26 |
Heel eerlijk: ik vraag me af of Lawson echt te redden was geweest. Ik zie het een beetje als Luca Badoer bij Ferrari in 2009. Echt heel erg slecht. Ook nog veel slechter dan Pérez. En ik weet, de auto is ook slechter, maar als je zo ver achter je teamgenoot staat. Dan kun je als team wel iemand naar buiten toe supporten, maar dan sta je toch ook gewoon voor lul? Het verschil met Antonelli gaat ook mank, die eindigt nog twee keer redelijk van voren. Al dan niet door geluk, maar dan heb je tenminste nog een verhaal. Als Lawson 9e en 8e was geworden dan had hij ook nog gewoon in de Redbull gereden hoor. Maar ook daar zat er echt gewoon niet in. Je had hem wel kunnen laten zitten, maar ik denk echt dat hij ook gewoon afgeschreven was. Los van Marko: ik denk dat hij zichzelf gewoon kapot maakt door twijfels. | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 maart 2025 @ 12:29 |
Klopt. Dus hoe "moeilijk" de auto te besturen is is meer relevant voor de tweede rijder dan voor Max. Want voor Max houdt on edge minder uit. Maar haalt het dus wel eruit en dus kan je meer spreken van een performance gebrek. Want niet wegneemt dat er een gebrek aan drivability bestaat voor de tweede rijder. Al moeten we nog maar zien hoe dat zit met Yuki. | |
Starflyer | vrijdag 28 maart 2025 @ 12:33 |
Dat klopt dus niet. Het verschil in de kwalificatie in China was niet groter met Verstappen, de auto wel slechter. Dat verklaart waarom Perez wel doorging naar Q2 en Lawson achteraan stond. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 28 maart 2025 @ 12:35 |
Maar dat spreekt zich toch tegen? Als je zegt dat de auto voor tweede rijder moeilijk te besturen is dan is het toch voor die rijder niet een performance probleem, maar vooral een probleem dat hij de auto zo moeilijk te besturen vindt dat hij daardoor tijd verliest? Ik denk dat het voor Max niet moeilijk te besturen is, maar dat hij gewoon te langzaam is. Maar voor de tweede rijder kun je de auto wel sneller maken, met die haalt het er niet uit omdat die alle moeite heeft om de auto op de baan te houden. Het is dus én én. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 28 maart 2025 @ 12:37 |
Je hebt gelijk, ik verwoordde het verkeerd. Maar Pérez kwam daardoor nog vaak op P16 te staan en eindigde de race op P8. Als Lawson dat ook gelukt was hadden we het er niet over gehad. Althans, veel minder. Maar echt laatste staan maakt het echt anders en verhoogt de druk meteen immens. | |
Starflyer | vrijdag 28 maart 2025 @ 12:40 |
Dat komt ook doordat het veld dit jaar nog dichter bij elkaar zit waardoor dat nog moeilijker wordt. | |
Starflyer | vrijdag 28 maart 2025 @ 12:41 |
Red Bull neemt naast Tsunoda ook de witte livery van Racing Bulls over voor Japan ![]() https://www.planetf1.com/(...)-japanese-grand-prix | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 maart 2025 @ 12:44 |
Klopt. Dus als ze die constructors willen pakken hebben ze eerst die twee problemen op te lossen. | |
Starflyer | vrijdag 28 maart 2025 @ 12:53 |
Het verschil met Antonelli is ook dat die vorig jaar uitgebreid getest heeft in een 2 jaar oude Mercedes, terwijl Lawson nauwelijks in de RBR gereden heeft en dus ook niet heeft kunnen wennen aan de karakteristieken van die auto. | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 maart 2025 @ 13:15 |
Lawson heeft ook getest. Overigens is de Mercedes van 2 jaar oud wezenlijk verschillend van de huidige Mercedes. | |
Perox | vrijdag 28 maart 2025 @ 13:37 |
Ik vind Antonelli ook wel van een ander kaliber dan Lawson. Antonelli is kampioensmateriaal. Daar mag je wel iets uitzonderlijks van verwachten. Dit probleem is exclusief voor Red Bull en misschien wel Red Bull i.c.m. Verstappen. Als ze allebei doelloos in de achterste linies hadden gereden dan was het duidelijk waar het probleem zat. Namelijk in de auto. Nu waant men nog iets te kunnen redden door een rijderswissel, maar dat gaat natuurlijk op huilen uitlopen. | |
Starflyer | vrijdag 28 maart 2025 @ 13:44 |
Nauwelijks. Alleen tijdens de testdagen dit jaar en een filmdag. Dat is niets in vergelijking met Antonelli, die honderden kilometers getest heeft op circuits als de Red Bull Ring, Imola, Silverstone en Barcelona. Zelfs de reserves van McLaren krijgen meer testtijd, zoals nu ook Bottas gisteren een dag getest heeft in de McLaren. Er zullen ongetwijfeld verschillen zijn, maar de filosofie erachter is nog hetzelfde. Net zoals bij RBR de filosofie van de '23 auto in de basis hetzelfde is als die van nu. In ieder geval anders dan de RB waar Lawson ervaring mee had. Alleen al wat meer tijd om dat te ervaren zou al geholpen hebben. | |
Evenstar | vrijdag 28 maart 2025 @ 14:18 |
Die rijden stiekem met 4 Racing Bulls en hopen dat niemand het merkt? | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 28 maart 2025 @ 14:18 |
Zou wat zijn ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 maart 2025 @ 14:37 |
Dat is dan niet zo slim van Red Bull. | |
Sabata | vrijdag 28 maart 2025 @ 15:05 |
Grinnik, of gewoon een swap, Max en Yuki in de Racing Bull | |
Sabata | vrijdag 28 maart 2025 @ 15:07 |
Het grote probleem was dat Honda niet of nauwelijks motoren voor testing beschikbaar wilde stellen. Misschien ook wel omdat Yuki er niet mee reed in zo'n geval. | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 maart 2025 @ 15:08 |
Reactie Lawson “It’s tough, but I’m grateful for everything that’s brought me to this point. To every one of you who’s stood by me, thank you for all the support, it means the world. “Thank you [Racing Bulls] for the warm welcome, I’m excited and ready to go to work at one of my favourite places [in Japan].” Die is blij dat die terug in een normale auto mag rijden. | |
Evenstar | vrijdag 28 maart 2025 @ 15:29 |
Ik denk serieus dat hij blij is ja, want hij weet dat hij betere resultaten kan gaan halen met de Racing Bull dan met die Zamboni. | |
Peterselieman | vrijdag 28 maart 2025 @ 18:52 |
Schijnt dat die auto niet goed tegen vuile lucht kan | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 28 maart 2025 @ 19:31 |
Dat is met elke auto toch? In welke mate is dan weer een ander verhaal. | |
greysbones | vrijdag 28 maart 2025 @ 20:18 |
bij de mcLaren wel erg opvallend | |
Nieuwschierig | vrijdag 28 maart 2025 @ 20:44 |
Het mooie met Yuki is dat hij al heel lang rondom de 10e plaats reed in kwalifikatie en race. Dus hij zou nu 15e of 5e kunnen worden en dan weet je meteen hoe de RedB en de RacingB zich tot elkaar verhouden. | |
greysbones | vrijdag 28 maart 2025 @ 20:46 |
ik hoop voor Yuki dat het hem lukt | |
Donderkonijn | zaterdag 29 maart 2025 @ 06:33 |
Ik hoop voor Yuki dat ie goed presteert, maar ik verwacht eigenlijk dat hij kansloos achteraan gaat rondrijden, of hem gewoon keihard in de muur knalt, want aan commitment zal het bij Yuki niet liggen. Wat laten we wel wezen, RBR heeft gewoon een draak van een auto afgeleverd. Max haalt er dan nog wat uit, maar dat is puur omdat Max qua rijders skills gewoon van een andere planeet is. | |
Donderkonijn | zaterdag 29 maart 2025 @ 06:34 |
In mijn optiek een beetje hetzelfde als met de Mercedes een aantal jaren terug: op kop geweldig, maar stevig last van vuile lucht als ie door het veld moest. | |
Breekfast | zaterdag 29 maart 2025 @ 11:44 |
Je kunt er toch ook met je hoofd niet bij dat Red Bull de ervaren Carlos Sainz heeft laten lopen en in plaats daarvan kiest voor een coureur met 11 races aan ervaring. | |
Nieuwschierig | zaterdag 29 maart 2025 @ 12:12 |
De redenering was dat Lawson na slechts 11 races al op het zelfde niveau als Tsunoda zat en dus nog heel veel zou gaan groeien met meer vlieguren. Maar dat zijn ze bij RB schijnbaar alweer vergeten. | |
THEFXR | zaterdag 29 maart 2025 @ 13:20 |
Horny of Marko moet eruit, dit is al de zoveelste faal in jaren. | |
pmponer | zaterdag 29 maart 2025 @ 14:33 |
Dan Horny maar, duurt toch niet lang meer en dan valt Marko om | |
MoreDakka | zaterdag 29 maart 2025 @ 15:06 |
Dit jaar is voor Red Bull weliswaar verloren, maar eerst maar eens volgend jaar afwachten. Dan krijgen we weer de zoveelste poging die jammerlijk gaat falen om het racen te verbeteren. Kans is aanwezig dat Red Bull deze keer ook weer het dominante team wordt. Ik verwacht niet dat de 2026 regels heel lang zullen duren. | |
wdn | zaterdag 29 maart 2025 @ 17:23 |
we hebben pas 2 races en 1 sprint gehad. Als Max door blijft gaan om met deze auto P2-P4 te scoren de komende races en de rest jat punten van elkaar blijft de schade gering. En als RBR de auto kan verbeteren bij de volgende grote update moet Max dit lukken. Het zal lastiger worden dan de vorige de 2 middelste seizoenen van de laatste 4, OK. Maar niet onmogelijk. Ik ook. Honda wil Yuki in Japan in de auto hebben en had er geld voor over maar dit kan Yuki zijn carriere in F1 kosten. Het is NIET de 2de coureur. het is de AUTO. Of de auto moet veel beter of RB heeft een 2de Max nodig. En die laatste leeft niet ![]() | |
RotatoR | zaterdag 29 maart 2025 @ 23:17 |
SiGNe | zaterdag 29 maart 2025 @ 23:47 |
Yuki is na dit seizoen toch weg, dan is er geen contract met Honda meer en hoeft er niet perse een Japanse coureur in een RB te rijden. | |
SiGNe | zaterdag 29 maart 2025 @ 23:56 |
Vergeet niet dat YukiGOD de rest van de races gaat winnen, hij had bij Toro Rosso enzo steeds nooit de wagen waarmee hij overweg kon maar in de Red Bull gaat dat allemaal veranderen. ![]() | |
THEFXR | zondag 30 maart 2025 @ 01:26 |
er heeft zich nooit een andere team gemeld voor Yuki. | |
SiGNe | zondag 30 maart 2025 @ 04:17 |
De Nachtwacht werd ook nooit op waarde geschat, tegenwoordig kan zelfs Elon Musk het niet kopen. ![]() | |
wdn | zondag 30 maart 2025 @ 10:48 |
Dan was ik zeker niet overgestapt als ik hem was geweest ![]() Ik mag hopen dat hij garanties heeft afgedwongen voor de jaren erna. Een afkoopsom is dan leuk enzo maar niet wat je wilt als F1 coureur. Winnen is het doel. | |
ChevyCaprice | zondag 30 maart 2025 @ 11:22 |
Red Bull heeft weinig reden om hem te houden na ze zijn gestopt met Honda. Dit is toch echt z’n laatste kans. Hij had waarschijnlijk ook weinig keus. | |
Starflyer | zondag 30 maart 2025 @ 12:52 |
Audi was halverwege vorig seizoen geïnteresseerd (volgens de geruchten), maar toen heeft RB het contract met Tsunoda verlengd, waardoor dat pad afgesloten werd. | |
Nattekat | zondag 30 maart 2025 @ 20:32 |
https://www.motorsport.co(...)nour-honda/10708059/ Witte livery genot | |
pmponer | zondag 30 maart 2025 @ 20:49 |
Laat ze die auto maar beter maken ipv liggen klooien met kleurtjes | |
WheeledWarrior | zondag 30 maart 2025 @ 21:56 |
Drie weekenden met cake achter elkaar. @TheStigsDutchCousin | |
WheeledWarrior | zondag 30 maart 2025 @ 21:57 |
Zelfde livery als Racing Bulls zodat Yuki zich sneller aanpast? | |
SiGNe | maandag 31 maart 2025 @ 03:23 |
Is een optie maar Red Bull heeft vaker in het wit in Japan gereden. De Japanse kers bloeit nu ook, dat is in Japan net zoals zomer en herfst een eigen seizoen. Net zoals het kleuren van de esdoorn bladeren een eigen seizoen is. | |
ESF1Gamer | maandag 31 maart 2025 @ 08:15 |
Raceweek![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 31 maart 2025 @ 08:15 |
WEER CAKE. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 31 maart 2025 @ 08:56 |
![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 31 maart 2025 @ 09:07 |
Yuki gaat vlammen dit weekend. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 31 maart 2025 @ 09:13 |
Ik hoop het voor hem! | |
ESF1Gamer | maandag 31 maart 2025 @ 09:18 |
Noteer alvast een brandende RBR voor de uitslag van de race. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 31 maart 2025 @ 09:41 |
"I'm on file, I'm on file!" | |
Nattekat | maandag 31 maart 2025 @ 09:43 |
Wacereek | |
Perox | maandag 31 maart 2025 @ 09:52 |
Laceweek! ![]() ![]() ![]() | |
Sabata | maandag 31 maart 2025 @ 09:54 |
Reesuweeku | |
greysbones | maandag 31 maart 2025 @ 10:10 |
![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 31 maart 2025 @ 10:13 |
Skattie ![]() | |
greysbones | maandag 31 maart 2025 @ 10:14 |
mopsie ![]() | |
Sabata | maandag 31 maart 2025 @ 10:18 |
Technisch gesproken klopt die "file" grap niet. Japanners kunnen de R juist wél uitspreken ![]() | |
greysbones | maandag 31 maart 2025 @ 10:18 |
tis ook ietwat racistisch ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 31 maart 2025 @ 10:19 |
Ik maak een glapje ![]() | |
greysbones | maandag 31 maart 2025 @ 10:20 |
![]() ![]() ![]() ![]() slecht grapje ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 31 maart 2025 @ 10:20 |
Dat wordt modschap weer inleveren. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 31 maart 2025 @ 10:20 |
Gaan we elkaar dan niet meeten ![]() | |
greysbones | maandag 31 maart 2025 @ 10:21 |
![]() | |
ESF1Gamer | maandag 31 maart 2025 @ 10:22 |
Gaat in overleg met onze collega | |
TheStigsDutchCousin | maandag 31 maart 2025 @ 10:25 |
Ohw ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 31 maart 2025 @ 10:30 |
Ten aanzien van welk ras? | |
greysbones | maandag 31 maart 2025 @ 10:30 |
de Australiërs ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 31 maart 2025 @ 10:33 |
Dat is een nationaliteit en geen ras. ![]() | |
Red_85 | maandag 31 maart 2025 @ 14:45 |
Ah meeeen, hadden we eindelijk een goed modkorps hier.. | |
shiz | maandag 31 maart 2025 @ 16:10 |
Haas ook met een special livery.![]() Pwetty in Pwink. | |
-XOR- | maandag 31 maart 2025 @ 18:51 |
I thought it was confetti in our hair | |
ZaZoe | maandag 31 maart 2025 @ 19:35 |
![]() | |
Nebelwerfer | maandag 31 maart 2025 @ 20:16 |
Veel teksten van yuki over het net. Hij staat er alvast anders in dan zijn voorgangers. | |
Mano_ | maandag 31 maart 2025 @ 20:42 |
By the way... | |
ESF1Gamer | maandag 31 maart 2025 @ 21:10 |
Ziet leuk uit | |
shiz | dinsdag 1 april 2025 @ 08:27 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Red_85 | dinsdag 1 april 2025 @ 11:55 |
Mooie specials dit weekend hoor. | |
WheeledWarrior | dinsdag 1 april 2025 @ 13:48 |
Hopelijk is de race ook iets speciaals en niet dat gaapfeest bandenmanagement zoals in China. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 1 april 2025 @ 14:00 |
Kans op regen meen ik. | |
Starflyer | dinsdag 1 april 2025 @ 14:12 |
Kans lijkt steeds kleiner te worden. | |
...TomTom | dinsdag 1 april 2025 @ 14:18 |
Tanken tijdens een pitstop mogelijk maken geeft daarentegen juist verschillende mogelijkheden qua strategie. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 1 april 2025 @ 14:37 |
Die roze bril mbt het bijtanken tijdens races moet echt eens af. Waar het in realiteit vaak op uitdraaide was dat de teams probeerden zo lang mogelijk door te rijden, dus standaard met de maximale tankinhoud begonnen, als ze achter iemand kwamen te zitten werd ervoor gekozen om daar te blijven zitten, te profiteren van de slipstream (minder brandstofverbruik) en wachten tot de ander de pits in ging. Houd er rekening mee dat, met bijtanken, een auto die net uit de pits kwam veel zwaarder was dan één die bijna leeg was, dus de overcut was bijna gegarandeerd. Inhaalpogingen loonden niet want extra bandenslijtage en meer brandstofverbruik, met als gevolg de oh zo gehate treintjes tot aan de eerste ronde pitstops. Dan +/-4 rondes actie, een paar positiewisselingen en daarna weer settelen in een treintje. Er zijn toen jaren geweest dat bijna alle actie onder de top teams zich uitsluitend afspeelde in de pitstraat. Als je long kon gaan zat je in een gouden zetel. [ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 01-04-2025 18:11:40 ] | |
H_T | dinsdag 1 april 2025 @ 14:51 |
Ja joh, kan wel | |
3rr0r | dinsdag 1 april 2025 @ 20:46 |
NOS Yuki in de bandenstapel in 3,2,1... | |
opgebaarde | dinsdag 1 april 2025 @ 20:54 |
Als Yuki straks een seconde per ronde langzamer is, hoop ik dat hij herinnert wordt aan deze uitspraak van hem | |
Starflyer | dinsdag 1 april 2025 @ 21:31 |
Lawson vond het in de simulator ook wel meevallen. In het echt is het toch wat anders. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 2 april 2025 @ 12:44 |
Kans op regen is weer toegenomen! | |
WheeledWarrior | woensdag 2 april 2025 @ 13:58 |
Genot. | |
Sabata | woensdag 2 april 2025 @ 14:00 |
Zal wel op dezelfde wijze gaan als Albon's uitspraak : "They race me so hard." | |
ESF1Gamer | woensdag 2 april 2025 @ 14:03 |
Race zal wel later starten. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 2 april 2025 @ 14:08 |
Optimist ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 2 april 2025 @ 14:09 |
That is my middle name ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 2 april 2025 @ 14:21 |
Nee, dat is F1 ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 2 april 2025 @ 14:22 |
![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 2 april 2025 @ 14:22 |
![]() | |
Nattekat | woensdag 2 april 2025 @ 14:48 |
Uitslapen! | |
ChevyCaprice | woensdag 2 april 2025 @ 14:49 |
Moeilijk te zeggen zo ver van tevoren. | |
ESF1Gamer | woensdag 2 april 2025 @ 14:49 |
![]() ![]() | |
shiz | woensdag 2 april 2025 @ 15:11 |
![]() › https://www.meteoblue.com/nl/weer/week/suzuka_japan_1851348?day=5 Ben benieuwd. ![]() ![]() ![]() ~ Yuki, na z'n zege komende zondag ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 2 april 2025 @ 16:01 |
Ik ben wel paraat. | |
ESF1Gamer | woensdag 2 april 2025 @ 16:11 |
![]() Stig ons hardwerkende mod ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 2 april 2025 @ 16:15 |
Goede beurt maken en zo ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 2 april 2025 @ 16:16 |
Deed ik in het begin ook ![]() | |
Nizno | woensdag 2 april 2025 @ 16:26 |
Als Liam nu 5e wordt met die RB en Yuki 20e met de RBR wisselen we dan meteen weer? | |
ChevyCaprice | woensdag 2 april 2025 @ 16:58 |
Christian Horner heeft woensdag in een interview met Sky Sports gereageerd op het abrupte vertrek van Liam Lawson bij Red Bull Racing. Volgens de teambaas was Max Verstappen verrast door de snelheid van het besluit van de Oostenrijkse renstal. Verstappen zelf heeft nog niet gereageerd op het vertrek van Lawson. De Limburger baarde wel opzien met het liken van een kritische Instagram-post van Formule 1-analist Giedo van der Garde. Daarin betichtte Van der Garde Red Bull van pestgedrag. Horner gaat bij Sky Sports dieper in op de reactie van Verstappen. "Ik denk dat hij verrast was door de snelheid van het besluit", zegt Horner. Topadviseur Helmut Marko liet eerder deze week in De Telegraaf ook weten dat "Max niet blij is". 'Het was absoluut een schok' Horner gaat ook in op de coureurswissel zelf: "Natuurlijk is het verschrikkelijk. Je ontneemt iemand dromen en ambities. Maar soms moet je wreed zijn om aardig te kunnen zijn. Ik denk dat dit niet het einde is voor Lawson." Lawson reed slechts twee Formule 1-races voor Red Bull, waarna hij werd vervangen door Tsunoda. "We hebben te snel en te veel van Lawson gevraagd. Dat moeten we accepteren", zegt Horner over dat besluit. Voor Lawson kwam het vertrek onverwachts, vertelde hij aan Sky Sports. "Het was absoluut een schok. Ik zag het echt niet aankomen. In de gesprekken die ik met het team voerde, ging het niet richting een vertrek. Het was een lastige start, maar meer tijd had mij zeker geholpen." Maar die tijd kreeg Lawson niet. "Misschien was hij er binnen een half seizoen wel geweest, maar die tijd hebben we niet", zegt Horner over het snelle besluit. "De engineers kwamen bij mij met grote bezorgdheid en uiteindelijk denk ik dat het een logische beslissing was." "Maar hij zag ook hoe erg Liam worstelde", vervolgt Horner, die vertelt dat Verstappen momenteel vooral bezig is met het verbeteren van de auto. "Hij heeft een sessie gehad met ons engineerteam. Hij weet waar we de auto moeten verbeteren." "Het was een hele goede sessie, waarbij hij zich vooral richtte op het verbeteren van de auto", vertelt Horner in aanloop naar de Grand Prix van Japan, waar Yuki Tsunoda zijn eerste race voor Red Bull gaat rijden. "Hij is bezig geweest met die laatste paar tienden om ons echt op gelijke hoogte te krijgen met McLaren." https://www.nu.nl/formule(...)nelheid-besluit.html | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 2 april 2025 @ 17:17 |
Red Bull Roulette ![]() Oh ![]() | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 2 april 2025 @ 17:43 |
3 mm per 3 uur. Dat stelt ook niks voor. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 2 april 2025 @ 17:44 |
Dan wisselen ze de auto's om. | |
Red_85 | woensdag 2 april 2025 @ 17:52 |
Zit je dan met je goeie gedrag, zondag morgen vroeg je nest uit. | |
Red_85 | woensdag 2 april 2025 @ 17:53 |
Waar zie jij dat dan? https://www.yr.no/en/fore(...)an/Mie/Suzuka/Suzuka | |
Red_85 | woensdag 2 april 2025 @ 17:54 |
En die fransman mag mee dan? | |
Nieuwschierig | woensdag 2 april 2025 @ 18:00 |
Het is opmerkelijk hoezeer ze intern bezig zijn met het constructeurskampioenschap Terwijl ik jaren theorieën heb aangehoord dat hoe lager hoe beter was, in verband met de windtunneltijd. Het lijkt er op dat ze het een beetje zat zijn dat alle eer naar Verstappen gaat en daarmee de indruk wordt gewekt dat de engineers er niks van kunnen. | |
ChevyCaprice | woensdag 2 april 2025 @ 18:18 |
Ik zei het toevallig bijna 2 jaar geleden ook: als je een onbestuurbare auto maakt komt je WCC in gevaar. Als je je dominantie kwijtraakt dan is dat een reëel scenario. Is nu al 2x op rij zo. Nu lijkt het duidelijk te zijn: ze willen die WCC terug. | |
Starflyer | woensdag 2 april 2025 @ 19:49 |
Het constructeurskampioenschap levert geld op en dus de bonussen voor die engineers. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 2 april 2025 @ 20:08 |
10.000-20.000 (of zelfs meer per werknemer op de fabriek als ze constructeurs titel winnen. Dus ja, dat lijkt me voor velen op de fabriek wel een dingetje. | |
Nieuwschierig | woensdag 2 april 2025 @ 23:13 |
Ongetwijfeld maar een Horner hoort zich na 2 races toch niet te laten leiden door engineers waarvan duidelijk is dat ze totaal de weg kwijt zijn met de auto. Hij kan beter die engineers zelf bij het vuilnis zetten. En zelfs al hebben die engineers gelijk dat uit de telemetrie blijkt dat Lawson er niks van kan, dan is het sowieso een raadsel hoe ze Lawson hebben kunnen aanstellen. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 2 april 2025 @ 23:42 |
Lijkt me moeilijk om te zeggen wat de data liet zien, maar Horner kan dat ook zelf beoordelen lijkt me. Lawson was schijnbaar in testen wel goed genoeg in de vorige auto, maar niet in deze. Dat lijkt me op zich wel een veeg teken. Alleen kun je moeilijk in een klap een team engineers wegsturen. Sleutelfiguren zijn weggegaan, en het blijkt dat die al moeilijk te vervangen zijn. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 7 april 2025 @ 05:45 |
WEER CAKE. | |
ESF1Gamer | maandag 7 april 2025 @ 08:48 |
![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 7 april 2025 @ 08:52 |
Ahw ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 7 april 2025 @ 09:29 |
![]() ![]() | |
Zipportal | maandag 7 april 2025 @ 14:03 |
RACE WEEK MET SLAGROOM. @3rr0r | |
Red_85 | maandag 7 april 2025 @ 15:37 |
Gelukkig tot vegas hoeven we niet meer vroeg op te staan. In het weekend. | |
Red_85 | maandag 7 april 2025 @ 16:00 |
Trouwens.. lekker warm aankomend weekend op Sakhir. 35graden+ op de borden. https://www.yr.no/en/fore(...)ate/Sakhir%20Airbase | |
WheeledWarrior | maandag 7 april 2025 @ 17:43 |
Lekker spuiten @Poepz0r | |
TheStigsDutchCousin | maandag 7 april 2025 @ 17:53 |
Gatver. | |
Peterselieman | maandag 7 april 2025 @ 19:06 |
Cake weer?
| |
TheStigsDutchCousin | maandag 7 april 2025 @ 19:12 |
We houden je op de hoogte. | |
WheeledWarrior | maandag 7 april 2025 @ 20:10 |
Sorry. | |
wdn | maandag 7 april 2025 @ 20:35 |
WCC is voor het team toch echt belangrijker dan een WDC. WCC levert het meeste geld op en wil normaal ook zeggen dat je 2 auto's in de punten heb. Kans is ook groot dat je als team ook meer podiumplekken pakt. (en ja, ik snap dat we vorig jaar een uitzondering hebben gehad). | |
wdn | maandag 7 april 2025 @ 20:38 |
Max heeft weer een record: in 80 procent van de keren dat hij op pole start wint hij. | |
Marcoss | maandag 7 april 2025 @ 20:53 |
Raakte wel 2 records kwijt gisteren toch? Met jongste coureur aan de leiding van een race + jongste coureur met een snelste ronde | |
Red_85 | maandag 7 april 2025 @ 23:00 |
Jep | |
DeeBee | dinsdag 8 april 2025 @ 08:30 |
Dit zijn niet echt records zoals jongste winnaar, maar statistieken waarin hij momenteel leidt of de beste is en die continue varieren. Zo heeft hij momenteel bijvoorbeeld ook het hoogste gemiddelde aantal punten per GP, maar Hamilton leidde dit hiervoor. Zelfde geldt voor aantal podiums, VER is hard op weg een hoger percentage podiums qua starts te halen dan anderen. Overigens staan er daar figuren als Fangio en Clark erg hoog, maar die hebben dan weer < 50 starts vaak. |