Twee zo nauw aan elkaar gelieerde teams ligt al sinds 2007 gevoelig bij de FIA en andere teams. Niet voor niets dat er regels zijn gekomen mbt welke onderdelen wel/niet gedeeld mogen worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:11 schreef alpeko het volgende:
Misschien zeg ik iets geks maar zou Verstappen niet beter naar de Racing Bulls kunnen gaan?
Lawson en Hadjar in de Red Bull en Yuki en Max in de Racing Bulls.
Of dat ze flex plekken maken en dat Max per raceweekend kijkt in welke van de 2 auto's hij stapt.
Een makkelijkere auto is niet automatisch een snellere auto, zeker niet in Max zijn geval.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:11 schreef alpeko het volgende:
Misschien zeg ik iets geks maar zou Verstappen niet beter naar de Racing Bulls kunnen gaan?
Lawson en Hadjar in de Red Bull en Yuki en Max in de Racing Bulls.
Of dat ze flex plekken maken en dat Max per raceweekend kijkt in welke van de 2 auto's hij stapt.
Max in een Racing Bulls zou zich eerder ergeren dan zich blij voelen denk ik. Tuurlijk hij zou misschien wat sneller zijn dan Hadjar, maar de Red Bull is meer zijn ding.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Een makkelijkere auto is niet automatisch een snellere auto, zeker niet in Max zijn geval.
Tsunoda zei ik dit weekend ook al dat de Red Bull gewoon sneller is.
"Volgens mij"quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:45 schreef nils7 het volgende:
Voor degenen die wel eens op Google maps digitaal skydiven.
Volgens mij zijn de satelliet foto’s van Spa toen de F1 er vorig jaar was.
Ook allemaal volle velden met geparkeerde auto's.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:50 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
"Volgens mij"
Hele paddock vol met F1 logo's en F1 teams zichtbaar
Godver, dat was me eerder al opgevallen, maar ik ben het vergeten met de F1 crew hier te delenquote:Op donderdag 27 maart 2025 11:45 schreef nils7 het volgende:
Voor degenen die wel eens op Google maps digitaal skydiven.
Volgens mij zijn de satelliet foto’s van Spa toen de F1 er vorig jaar was.
dan zitten de knaken al in de zak van RBRquote:Op donderdag 27 maart 2025 10:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als het tegenvalt in Japan wisselen ze hem tijdens de pitstop al voor Hadjar
Kan, maar gaat niet gebeuren. Het gaat niet om Max, maar om de stand in het constructeurskampioenschap voor RBR. Dat brengt geld in het laatje. De commerciële belangen voor RBR zijn te groot.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:11 schreef alpeko het volgende:
Misschien zeg ik iets geks maar zou Verstappen niet beter naar de Racing Bulls kunnen gaan?
Lawson en Hadjar in de Red Bull en Yuki en Max in de Racing Bulls.
Nee man is WEC.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Godver, dat was me eerder al opgevallen, maar ik ben het vergeten met de F1 crew hier te delen
Kan absoluut niet missen dat dat de F1 is, al die tribunes staan er maar één keer per jaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Dat zou alleen maar in het voordeel van Verstappen zijn voor de WDC, niet in het voordeel van de WCC, waar het in de F1 om gaat.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Twee zo nauw aan elkaar gelieerde teams ligt al sinds 2007 gevoelig bij de FIA en andere teams. Niet voor niets dat er regels zijn gekomen mbt welke onderdelen wel/niet gedeeld mogen worden.
Een scenario zoals je dat hierboven schetst zou het laatste zetje kunnen zijn om RBR en RB/TR helemaal uit elkaar te trekken.
Het zou Red Bull in de basis de mogelijkheid geven om twee totaal verschillende wagens te bouwen, waarbij Verstappen naar gelang het karakter van het circuit van de één in de ander springt.
Hooguit Yuki. Lawson herpakt zichzelf wel weer met de makkelijk te rijden RB.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:48 schreef PzKpfw het volgende:
Dus met een beetje pech schrijft Red Bull gewoon twee talenten af dit seizoen.
Nou.. de eerste races was de auto behoorlijk onderstuurd en werd het pas beter toen ze zorgde dat de nodige kilo's er af gingen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:32 schreef Sabata het volgende:
[..]
Het was een bewuste keus van RBR om de auto sneller te maken door instabiliteit. In 22 liep dat ding op rails, maar experimenteerde Ferrari toch een paar keer met nieuwe settings? Leclerc was een keer verrassend snel in (meen ik) Miami, maar crashte ook gelijk. In vloeiende bochten is de RBR nu heel grillig, in start stop bochten loopt ie harder. Die imbalans is steeds erger geworden en nu doorgeslagen
En dan in 2026 Hadjar naast Max. Geen idee of er theoretisch nog andere kandidaten zijn, starflyergod die weet het vast weer.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:48 schreef PzKpfw het volgende:
Dus met een beetje pech schrijft Red Bull gewoon twee talenten af dit seizoen.
Het feit dat ze overstuur momenten corrigeren tijdens het rijden (ook Max) spreekt dit al tegen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jeroen Bleekemolen over Red Bull:
"Die auto is ook zo neergezet zodat Max hem fijn vindt. Max vindt een auto fijn die heel licht aan de achterkant is. En dat betekent ook dat als die auto dan gaat bewegen.. je bent hem meteen kwijt. Tenzij je het perfect doet, precies goed doet en dat is wat Max kan. Die haalt zoveel meer uit het materiaal dan wat erin zit. En dat is eigenlijk wat niemand anders kan."
https://nos.nl/artikel/25(...)eloosd-het-is-crisis
Sander Dorsman is het niet met hem eens. Maar dat laat je vakkundig weg.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jeroen Bleekemolen over Red Bull:
"Die auto is ook zo neergezet zodat Max hem fijn vindt. Max vindt een auto fijn die heel licht aan de achterkant is. En dat betekent ook dat als die auto dan gaat bewegen.. je bent hem meteen kwijt. Tenzij je het perfect doet, precies goed doet en dat is wat Max kan. Die haalt zoveel meer uit het materiaal dan wat erin zit. En dat is eigenlijk wat niemand anders kan."
https://nos.nl/artikel/25(...)eloosd-het-is-crisis
En dat. Het is gewoon totale onzin van Bleekemolen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het feit dat ze overstuur momenten corrigeren tijdens het rijden (ook Max) spreekt dit al tegen.
Klap van de molen gehadquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat. Het is gewoon totale onzin van Bleekemolen.
Voor jou dan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sander Dorsman is het niet met hem eens. Maar dat laat je vakkundig weg.
Niemand zal ontkennen dat de wagen wordt gebouwd met input van de coureurs en dus ook van Max. Maar dat is iets héél anders dan wat Jeroen Bleekemolen beweert.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Voor jou dan.
Volgens Dorsman zit daar een kern van waarheid in, maar hij benadrukt dat een team nooit zomaar een auto voor één rijder bouwt. "Ze bouwen hun auto met de input van Max, maar ze bouwen hem niet voor Max alleen. Want ze willen twee presterende coureurs die voor het teamkampioenschap kunnen vechten."
Starflyergodquote:Op donderdag 27 maart 2025 13:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dan in 2026 Hadjar naast Max. Geen idee of er theoretisch nog andere kandidaten zijn, starflyergod die weet het vast weer.
Het zal wel tussen Hadjar en Yuki gaan voor 2026.
Was het maar zo'n feest. Dan zou Max niet klagen over te weinig grip (aan de voorkant).quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jeroen Bleekemolen over Red Bull:
"Die auto is ook zo neergezet zodat Max hem fijn vindt. Max vindt een auto fijn die heel licht aan de achterkant is. En dat betekent ook dat als die auto dan gaat bewegen.. je bent hem meteen kwijt. Tenzij je het perfect doet, precies goed doet en dat is wat Max kan. Die haalt zoveel meer uit het materiaal dan wat erin zit. En dat is eigenlijk wat niemand anders kan."
https://nos.nl/artikel/25(...)eloosd-het-is-crisis
De drivability van de Red Bull is het probleem niet. (Niet voor Max althans) Het allergrootste probleem van red bull is performance. Afgaande op commentaren van Max afgelopen weekend.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Dan zou Max niet klagen over te weinig grip (aan de voorkant).
Het grote probleem is de onbalans waardoor de auto de ene bocht overstuurt (wat Max fijn vindt) en de andere bocht onderstuurt.
Ja. RBR is steeds meer van de wagen gaan vragen omdat de rest dichterbij kwam. Dat dichterbij komen gebeurd elke cyclus: hoe dichter bij grote regelwijzigingen hoe dichter de wagens bij elkaar zitten. Met dit jaar als ultiem jaar.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:32 schreef Sabata het volgende:
[..]
Het was een bewuste keus van RBR om de auto sneller te maken door instabiliteit. In 22 liep dat ding op rails, maar experimenteerde Ferrari toch een paar keer met nieuwe settings? Leclerc was een keer verrassend snel in (meen ik) Miami, maar crashte ook gelijk. In vloeiende bochten is de RBR nu heel grillig, in start stop bochten loopt ie harder. Die imbalans is steeds erger geworden en nu doorgeslagen
Op dit moment wordt niemand eerste, ook niet tweede of derde. Dus de problemen zijn wel groter dan dat de auto maar door 1 coureur goed gereden kan worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja. RBR is steeds meer van de wagen gaan vragen omdat de rest dichterbij kwam. Dat dichterbij komen gebeurd elke cyclus: hoe dichter bij grote regelwijzigingen hoe dichter de wagens bij elkaar zitten. Met dit jaar als ultiem jaar.
En ja, ik vind ook dat ze net even te ver zijn gegaan. Je kunt beter 2 rijders steeds op plek 2 en 3 hebben dan 1 rijder steeds op plek 1. Bij beide is de kans groot dat de coureur kampioen wordt. Bij de 2de pak je ook die voor het team.
Ik snap niet dat mensen beweren dat beide wagens op Max zijn ingesteld. Je hebt geen 2 Max'en. En Max uniek verklaren wil zeggen dat je ook een (1) unieke wagen moet hebben voor hem.
Ik denk dat de drivability (of onbalans) voor het grootste deel het gebrek aan performance veroorzaakt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De drivability van de Red Bull is het probleem niet. (Niet voor Max althans) Het allergrootste probleem van red bull is performance. Afgaande op commentaren van Max afgelopen weekend.
Precies, elke bocht een halve tot een tiende is aan het eind van de streep een dikke achterstand.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk dat de drivability (of onbalans) voor het grootste deel het gebrek aan performance veroorzaakt.
ja maar dan geef je toe dat Max met draken ook gewoon hoog in de punten kan rijden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:08 schreef Jane het volgende:
Sommige mensen (hier en elders) willen echt heel graag doen alsof deze Red Bull auto Verstappen's droomauto is.Nee, hij vindt het ook een draak. Hij weet hem alleen wél op de weg te houden en kan er meer uitslepen dan anderen.
Zou best kunnen, maar afgaand op Max zijn quotes is dat niet het geval.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk dat de drivability (of onbalans) voor het grootste deel het gebrek aan performance veroorzaakt.
Er is hier niemand die dat heeft gezegd.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:08 schreef Jane het volgende:
Sommige mensen (hier en elders) willen echt heel graag doen alsof deze Red Bull auto Verstappen's droomauto is.![]()
Tevens ben ik benieuwd waar je dit precies vandaan haalt?quote:Nee, hij vindt het ook een draak.
quote:Hij weet hem alleen wél op de weg te houden en kan er meer uitslepen dan anderen.
Alweer vergeten dat Max afgelopen weekend zei dat de wagen extreem lastig te besturen is? Zal ik de tweet er weer even bijhalen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar afgaand op Max zijn quotes is dat niet het geval.
[..]
Er is hier niemand die dat heeft gezegd.
[..]
Tevens ben ik benieuwd waar je dit precies vandaan haalt?
[..]
quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alweer vergeten dat Max afgelopen weekend zei dat de wagen extreem lastig te besturen is? Zal ik de tweet er weer even bijhalen?
https://www.formula1.com/(...)Lw93bXDYFmOic8bTDibEquote:In terms of whether the team had made many changes to the RB21 prior to the session, Verstappen added: “Nothing dramatic, because I don’t think the balance is massively off. We’re just too slow, I would say!
Het is ook niet Max die dat vaak zegt (wel af en toe), maar zijn teamgenoten wel. Ik denk dat Max inmiddels volledig gewend is aan dit type auto’s en het ook niet meer zo moeilijk vindt. Ik denk echter dat wanneer je Norris in de auto zet hij het een vreselijke auto vindt waar hij niets mee kan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:08 schreef Jane het volgende:
Sommige mensen (hier en elders) willen echt heel graag doen alsof deze Red Bull auto Verstappen's droomauto is.Nee, hij vindt het ook een draak. Hij weet hem alleen wél op de weg te houden en kan er meer uitslepen dan anderen.
Goed zo meid. Keep calm en bring the balance!quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
https://www.formula1.com/(...)Lw93bXDYFmOic8bTDibE
Het enige wat het aantoont is dat ze eerder de verkeerde beslissing genomen hebben en Lawson geen enkele kans geven om zich te verbeteren omdat ze het geld van Honda belangrijker vinden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:09 schreef DjVero het volgende:
Wat ik mooi vind, is dat Red Bull gewoon schijt heeft aan de mening van iedereen en zijn moeder en dat ze gaan voor iets waarvan men zelf denkt dat het de juiste beslissing is.Ik houd van deze mentaliteit, mag ook wel gezegd worden.
Voor de rest wordt deze quote van Max wel heel professioneel opvallend genegeerd overigens. (lol)quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:37 schreef Perox het volgende:
[..]
Goed zo meid. Keep calm en bring the balance!
Dit. Al die kleine dingen bij elkaar kosten veel tijd. Denk zelf wel dat Max in China toch iets gevonden heeft in die auto.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk dat de drivability (of onbalans) voor het grootste deel het gebrek aan performance veroorzaakt.
Misschien wel niet, want ook al was het in China een 1-2, ze waren niet blij met het kleine verschilquote:Op donderdag 27 maart 2025 20:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ferrari in shambles, Red Bull in shambles en bij McLaren lachen ze zich weer rot deze week.
Yuki heeft zich nu niet echt spectaculair ontwikkelt de laatste jaren. Ik schat hem niet hoger in dan Albon of Gasly, het is te hopen voor hem dat zijn stijl bij de auto past, anders moet hij aan het einde van het seizoen weer een ander stoeltje vinden. En als hij er echt totaal niet mee overweg kan, wie gaat RB dan halen? Hadjar? Bottas?quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:48 schreef PzKpfw het volgende:
Dus met een beetje pech schrijft Red Bull gewoon twee talenten af dit seizoen.
Perez?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Yuki heeft zich nu niet echt spectaculair ontwikkelt de laatste jaren. Ik schat hem niet hoger in dan Albon of Gasly, het is te hopen voor hem dat zijn stijl bij de auto past, anders moet hij aan het einde van het seizoen weer een ander stoeltje vinden. En als hij er echt totaal niet mee overweg kan, wie gaat RB dan halen? Hadjar? Bottas?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |