De vraag is: is Max ook daadwerkelijk een halve seconde sneller in die auto. In zijn eigen auto misschien wel, maar in de Racing Bulls kan dat tegenvallen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat snap ik natuurlijk. Maar Hadjar was bij de Q in China maar 5 tienden langzamer dan Piastri. Max had in de Racing Bull op pole gestaan als we er vanuit gaan dat Max toch zeker wel een halve seconde sneller is. Racepace van die auto is dan weer een ander verhaal.
Ik weet dat het niet gaat gebeuren maar had graag willen zien wat Max in die andere auto kan.
Twee zo nauw aan elkaar gelieerde teams ligt al sinds 2007 gevoelig bij de FIA en andere teams. Niet voor niets dat er regels zijn gekomen mbt welke onderdelen wel/niet gedeeld mogen worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:11 schreef alpeko het volgende:
Misschien zeg ik iets geks maar zou Verstappen niet beter naar de Racing Bulls kunnen gaan?
Lawson en Hadjar in de Red Bull en Yuki en Max in de Racing Bulls.
Of dat ze flex plekken maken en dat Max per raceweekend kijkt in welke van de 2 auto's hij stapt.
Een makkelijkere auto is niet automatisch een snellere auto, zeker niet in Max zijn geval.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:11 schreef alpeko het volgende:
Misschien zeg ik iets geks maar zou Verstappen niet beter naar de Racing Bulls kunnen gaan?
Lawson en Hadjar in de Red Bull en Yuki en Max in de Racing Bulls.
Of dat ze flex plekken maken en dat Max per raceweekend kijkt in welke van de 2 auto's hij stapt.
Max in een Racing Bulls zou zich eerder ergeren dan zich blij voelen denk ik. Tuurlijk hij zou misschien wat sneller zijn dan Hadjar, maar de Red Bull is meer zijn ding.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Een makkelijkere auto is niet automatisch een snellere auto, zeker niet in Max zijn geval.
Tsunoda zei ik dit weekend ook al dat de Red Bull gewoon sneller is.
"Volgens mij"quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:45 schreef nils7 het volgende:
Voor degenen die wel eens op Google maps digitaal skydiven.
Volgens mij zijn de satelliet foto’s van Spa toen de F1 er vorig jaar was.
Ook allemaal volle velden met geparkeerde auto's.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:50 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
"Volgens mij"
Hele paddock vol met F1 logo's en F1 teams zichtbaar
Godver, dat was me eerder al opgevallen, maar ik ben het vergeten met de F1 crew hier te delenquote:Op donderdag 27 maart 2025 11:45 schreef nils7 het volgende:
Voor degenen die wel eens op Google maps digitaal skydiven.
Volgens mij zijn de satelliet foto’s van Spa toen de F1 er vorig jaar was.
dan zitten de knaken al in de zak van RBRquote:Op donderdag 27 maart 2025 10:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als het tegenvalt in Japan wisselen ze hem tijdens de pitstop al voor Hadjar
Kan, maar gaat niet gebeuren. Het gaat niet om Max, maar om de stand in het constructeurskampioenschap voor RBR. Dat brengt geld in het laatje. De commerciële belangen voor RBR zijn te groot.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:11 schreef alpeko het volgende:
Misschien zeg ik iets geks maar zou Verstappen niet beter naar de Racing Bulls kunnen gaan?
Lawson en Hadjar in de Red Bull en Yuki en Max in de Racing Bulls.
Nee man is WEC.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Godver, dat was me eerder al opgevallen, maar ik ben het vergeten met de F1 crew hier te delen
Kan absoluut niet missen dat dat de F1 is, al die tribunes staan er maar één keer per jaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Dat zou alleen maar in het voordeel van Verstappen zijn voor de WDC, niet in het voordeel van de WCC, waar het in de F1 om gaat.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Twee zo nauw aan elkaar gelieerde teams ligt al sinds 2007 gevoelig bij de FIA en andere teams. Niet voor niets dat er regels zijn gekomen mbt welke onderdelen wel/niet gedeeld mogen worden.
Een scenario zoals je dat hierboven schetst zou het laatste zetje kunnen zijn om RBR en RB/TR helemaal uit elkaar te trekken.
Het zou Red Bull in de basis de mogelijkheid geven om twee totaal verschillende wagens te bouwen, waarbij Verstappen naar gelang het karakter van het circuit van de één in de ander springt.
Hooguit Yuki. Lawson herpakt zichzelf wel weer met de makkelijk te rijden RB.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:48 schreef PzKpfw het volgende:
Dus met een beetje pech schrijft Red Bull gewoon twee talenten af dit seizoen.
Nou.. de eerste races was de auto behoorlijk onderstuurd en werd het pas beter toen ze zorgde dat de nodige kilo's er af gingen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:32 schreef Sabata het volgende:
[..]
Het was een bewuste keus van RBR om de auto sneller te maken door instabiliteit. In 22 liep dat ding op rails, maar experimenteerde Ferrari toch een paar keer met nieuwe settings? Leclerc was een keer verrassend snel in (meen ik) Miami, maar crashte ook gelijk. In vloeiende bochten is de RBR nu heel grillig, in start stop bochten loopt ie harder. Die imbalans is steeds erger geworden en nu doorgeslagen
En dan in 2026 Hadjar naast Max. Geen idee of er theoretisch nog andere kandidaten zijn, starflyergod die weet het vast weer.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:48 schreef PzKpfw het volgende:
Dus met een beetje pech schrijft Red Bull gewoon twee talenten af dit seizoen.
Het feit dat ze overstuur momenten corrigeren tijdens het rijden (ook Max) spreekt dit al tegen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jeroen Bleekemolen over Red Bull:
"Die auto is ook zo neergezet zodat Max hem fijn vindt. Max vindt een auto fijn die heel licht aan de achterkant is. En dat betekent ook dat als die auto dan gaat bewegen.. je bent hem meteen kwijt. Tenzij je het perfect doet, precies goed doet en dat is wat Max kan. Die haalt zoveel meer uit het materiaal dan wat erin zit. En dat is eigenlijk wat niemand anders kan."
https://nos.nl/artikel/25(...)eloosd-het-is-crisis
Sander Dorsman is het niet met hem eens. Maar dat laat je vakkundig weg.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jeroen Bleekemolen over Red Bull:
"Die auto is ook zo neergezet zodat Max hem fijn vindt. Max vindt een auto fijn die heel licht aan de achterkant is. En dat betekent ook dat als die auto dan gaat bewegen.. je bent hem meteen kwijt. Tenzij je het perfect doet, precies goed doet en dat is wat Max kan. Die haalt zoveel meer uit het materiaal dan wat erin zit. En dat is eigenlijk wat niemand anders kan."
https://nos.nl/artikel/25(...)eloosd-het-is-crisis
En dat. Het is gewoon totale onzin van Bleekemolen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het feit dat ze overstuur momenten corrigeren tijdens het rijden (ook Max) spreekt dit al tegen.
Klap van de molen gehadquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat. Het is gewoon totale onzin van Bleekemolen.
Voor jou dan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sander Dorsman is het niet met hem eens. Maar dat laat je vakkundig weg.
Niemand zal ontkennen dat de wagen wordt gebouwd met input van de coureurs en dus ook van Max. Maar dat is iets héél anders dan wat Jeroen Bleekemolen beweert.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Voor jou dan.
Volgens Dorsman zit daar een kern van waarheid in, maar hij benadrukt dat een team nooit zomaar een auto voor één rijder bouwt. "Ze bouwen hun auto met de input van Max, maar ze bouwen hem niet voor Max alleen. Want ze willen twee presterende coureurs die voor het teamkampioenschap kunnen vechten."
Starflyergodquote:Op donderdag 27 maart 2025 13:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dan in 2026 Hadjar naast Max. Geen idee of er theoretisch nog andere kandidaten zijn, starflyergod die weet het vast weer.
Het zal wel tussen Hadjar en Yuki gaan voor 2026.
Was het maar zo'n feest. Dan zou Max niet klagen over te weinig grip (aan de voorkant).quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jeroen Bleekemolen over Red Bull:
"Die auto is ook zo neergezet zodat Max hem fijn vindt. Max vindt een auto fijn die heel licht aan de achterkant is. En dat betekent ook dat als die auto dan gaat bewegen.. je bent hem meteen kwijt. Tenzij je het perfect doet, precies goed doet en dat is wat Max kan. Die haalt zoveel meer uit het materiaal dan wat erin zit. En dat is eigenlijk wat niemand anders kan."
https://nos.nl/artikel/25(...)eloosd-het-is-crisis
De drivability van de Red Bull is het probleem niet. (Niet voor Max althans) Het allergrootste probleem van red bull is performance. Afgaande op commentaren van Max afgelopen weekend.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Dan zou Max niet klagen over te weinig grip (aan de voorkant).
Het grote probleem is de onbalans waardoor de auto de ene bocht overstuurt (wat Max fijn vindt) en de andere bocht onderstuurt.
Ja. RBR is steeds meer van de wagen gaan vragen omdat de rest dichterbij kwam. Dat dichterbij komen gebeurd elke cyclus: hoe dichter bij grote regelwijzigingen hoe dichter de wagens bij elkaar zitten. Met dit jaar als ultiem jaar.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:32 schreef Sabata het volgende:
[..]
Het was een bewuste keus van RBR om de auto sneller te maken door instabiliteit. In 22 liep dat ding op rails, maar experimenteerde Ferrari toch een paar keer met nieuwe settings? Leclerc was een keer verrassend snel in (meen ik) Miami, maar crashte ook gelijk. In vloeiende bochten is de RBR nu heel grillig, in start stop bochten loopt ie harder. Die imbalans is steeds erger geworden en nu doorgeslagen
Op dit moment wordt niemand eerste, ook niet tweede of derde. Dus de problemen zijn wel groter dan dat de auto maar door 1 coureur goed gereden kan worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja. RBR is steeds meer van de wagen gaan vragen omdat de rest dichterbij kwam. Dat dichterbij komen gebeurd elke cyclus: hoe dichter bij grote regelwijzigingen hoe dichter de wagens bij elkaar zitten. Met dit jaar als ultiem jaar.
En ja, ik vind ook dat ze net even te ver zijn gegaan. Je kunt beter 2 rijders steeds op plek 2 en 3 hebben dan 1 rijder steeds op plek 1. Bij beide is de kans groot dat de coureur kampioen wordt. Bij de 2de pak je ook die voor het team.
Ik snap niet dat mensen beweren dat beide wagens op Max zijn ingesteld. Je hebt geen 2 Max'en. En Max uniek verklaren wil zeggen dat je ook een (1) unieke wagen moet hebben voor hem.
Ik denk dat de drivability (of onbalans) voor het grootste deel het gebrek aan performance veroorzaakt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De drivability van de Red Bull is het probleem niet. (Niet voor Max althans) Het allergrootste probleem van red bull is performance. Afgaande op commentaren van Max afgelopen weekend.
Precies, elke bocht een halve tot een tiende is aan het eind van de streep een dikke achterstand.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk dat de drivability (of onbalans) voor het grootste deel het gebrek aan performance veroorzaakt.
ja maar dan geef je toe dat Max met draken ook gewoon hoog in de punten kan rijden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:08 schreef Jane het volgende:
Sommige mensen (hier en elders) willen echt heel graag doen alsof deze Red Bull auto Verstappen's droomauto is.Nee, hij vindt het ook een draak. Hij weet hem alleen wél op de weg te houden en kan er meer uitslepen dan anderen.
Zou best kunnen, maar afgaand op Max zijn quotes is dat niet het geval.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk dat de drivability (of onbalans) voor het grootste deel het gebrek aan performance veroorzaakt.
Er is hier niemand die dat heeft gezegd.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:08 schreef Jane het volgende:
Sommige mensen (hier en elders) willen echt heel graag doen alsof deze Red Bull auto Verstappen's droomauto is.![]()
Tevens ben ik benieuwd waar je dit precies vandaan haalt?quote:Nee, hij vindt het ook een draak.
quote:Hij weet hem alleen wél op de weg te houden en kan er meer uitslepen dan anderen.
Alweer vergeten dat Max afgelopen weekend zei dat de wagen extreem lastig te besturen is? Zal ik de tweet er weer even bijhalen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar afgaand op Max zijn quotes is dat niet het geval.
[..]
Er is hier niemand die dat heeft gezegd.
[..]
Tevens ben ik benieuwd waar je dit precies vandaan haalt?
[..]
quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alweer vergeten dat Max afgelopen weekend zei dat de wagen extreem lastig te besturen is? Zal ik de tweet er weer even bijhalen?
https://www.formula1.com/(...)Lw93bXDYFmOic8bTDibEquote:In terms of whether the team had made many changes to the RB21 prior to the session, Verstappen added: “Nothing dramatic, because I don’t think the balance is massively off. We’re just too slow, I would say!
Het is ook niet Max die dat vaak zegt (wel af en toe), maar zijn teamgenoten wel. Ik denk dat Max inmiddels volledig gewend is aan dit type auto’s en het ook niet meer zo moeilijk vindt. Ik denk echter dat wanneer je Norris in de auto zet hij het een vreselijke auto vindt waar hij niets mee kan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:08 schreef Jane het volgende:
Sommige mensen (hier en elders) willen echt heel graag doen alsof deze Red Bull auto Verstappen's droomauto is.Nee, hij vindt het ook een draak. Hij weet hem alleen wél op de weg te houden en kan er meer uitslepen dan anderen.
Goed zo meid. Keep calm en bring the balance!quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
https://www.formula1.com/(...)Lw93bXDYFmOic8bTDibE
Het enige wat het aantoont is dat ze eerder de verkeerde beslissing genomen hebben en Lawson geen enkele kans geven om zich te verbeteren omdat ze het geld van Honda belangrijker vinden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:09 schreef DjVero het volgende:
Wat ik mooi vind, is dat Red Bull gewoon schijt heeft aan de mening van iedereen en zijn moeder en dat ze gaan voor iets waarvan men zelf denkt dat het de juiste beslissing is.Ik houd van deze mentaliteit, mag ook wel gezegd worden.
Voor de rest wordt deze quote van Max wel heel professioneel opvallend genegeerd overigens. (lol)quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:37 schreef Perox het volgende:
[..]
Goed zo meid. Keep calm en bring the balance!
Dit. Al die kleine dingen bij elkaar kosten veel tijd. Denk zelf wel dat Max in China toch iets gevonden heeft in die auto.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk dat de drivability (of onbalans) voor het grootste deel het gebrek aan performance veroorzaakt.
Misschien wel niet, want ook al was het in China een 1-2, ze waren niet blij met het kleine verschilquote:Op donderdag 27 maart 2025 20:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ferrari in shambles, Red Bull in shambles en bij McLaren lachen ze zich weer rot deze week.
Yuki heeft zich nu niet echt spectaculair ontwikkelt de laatste jaren. Ik schat hem niet hoger in dan Albon of Gasly, het is te hopen voor hem dat zijn stijl bij de auto past, anders moet hij aan het einde van het seizoen weer een ander stoeltje vinden. En als hij er echt totaal niet mee overweg kan, wie gaat RB dan halen? Hadjar? Bottas?quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:48 schreef PzKpfw het volgende:
Dus met een beetje pech schrijft Red Bull gewoon twee talenten af dit seizoen.
Perez?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Yuki heeft zich nu niet echt spectaculair ontwikkelt de laatste jaren. Ik schat hem niet hoger in dan Albon of Gasly, het is te hopen voor hem dat zijn stijl bij de auto past, anders moet hij aan het einde van het seizoen weer een ander stoeltje vinden. En als hij er echt totaal niet mee overweg kan, wie gaat RB dan halen? Hadjar? Bottas?
Is dat niet een nep-JosV-account....?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:18 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker Engels Jos. Mijn hemel.
Nee is echt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:43 schreef Sally het volgende:
[..]
Is dat niet een nep-JosV-account....?
Jim Clark en Jochen Rindt wonnen WK titels in een draak van Lotus. Ronnie Peterson reed zich naar het podium in draken van Lotus en March. Niks nieuws dusquote:Op donderdag 27 maart 2025 18:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja maar dan geef je toe dat Max met draken ook gewoon hoog in de punten kan rijden.
Misschien is men er een beetje klaar mee voor vandaag. Gewoon morgen weer proberen joh. De kracht zit hem in de herhaling!quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Voor de rest wordt deze quote van Max wel heel professioneel opvallend genegeerd overigens. (lol)
Two can play that game...quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:18 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker Engels Jos. Mijn hemel.
Auwquote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:32 schreef shiz het volgende:
[..]
Two can play that game...
[ afbeelding ]
Hebben ze dat werkelijk gezegd? Volgns mij krijgen ze juist altijd de opdracht mee om niet sneller te rijden dan nodig is om voor te blijven.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien wel niet, want ook al was het in China een 1-2, ze waren niet blij met het kleine verschil
Ik mis miniMax of miniMaxime ergens als kleine foetus of baby na de uitgerekende datum.quote:
Ben inderdaad wel benieuwd wat de performance is wanneer ze een keer niet op kop rijden door welke reden dan ook. Op zich vond ik het hannesen van Norris wel opvallend in de sprint.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hebben ze dat werkelijk gezegd? Volgns mij krijgen ze juist altijd de opdracht mee om niet sneller te rijden dan nodig is om voor te blijven.
Volgens mij heb ik er wel op gereageerd. Balans is niet per se hetzelfde als makkelijk te rijden. Daarbij komt dat Max het wel makkelijk te rijden kan vinden, zijn teamgenoten vinden dat zeker niet.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Voor de rest wordt deze quote van Max wel heel professioneel opvallend genegeerd overigens. (lol)
Heel eerlijk: ik vraag me af of Lawson echt te redden was geweest. Ik zie het een beetje als Luca Badoer bij Ferrari in 2009. Echt heel erg slecht. Ook nog veel slechter dan Pérez. En ik weet, de auto is ook slechter, maar als je zo ver achter je teamgenoot staat. Dan kun je als team wel iemand naar buiten toe supporten, maar dan sta je toch ook gewoon voor lul? Het verschil met Antonelli gaat ook mank, die eindigt nog twee keer redelijk van voren. Al dan niet door geluk, maar dan heb je tenminste nog een verhaal. Als Lawson 9e en 8e was geworden dan had hij ook nog gewoon in de Redbull gereden hoor. Maar ook daar zat er echt gewoon niet in. Je had hem wel kunnen laten zitten, maar ik denk echt dat hij ook gewoon afgeschreven was. Los van Marko: ik denk dat hij zichzelf gewoon kapot maakt door twijfels.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het enige wat het aantoont is dat ze eerder de verkeerde beslissing genomen hebben en Lawson geen enkele kans geven om zich te verbeteren omdat ze het geld van Honda belangrijker vinden.
Klopt. Dus hoe "moeilijk" de auto te besturen is is meer relevant voor de tweede rijder dan voor Max. Want voor Max houdt on edge minder uit. Maar haalt het dus wel eruit en dus kan je meer spreken van een performance gebrek. Want niet wegneemt dat er een gebrek aan drivability bestaat voor de tweede rijder.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:22 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik er wel op gereageerd. Balans is niet per se hetzelfde als makkelijk te rijden. Daarbij komt dat Max het wel makkelijk te rijden kan vinden, zijn teamgenoten vinden dat zeker niet.
Dat klopt dus niet. Het verschil in de kwalificatie in China was niet groter met Verstappen, de auto wel slechter. Dat verklaart waarom Perez wel doorging naar Q2 en Lawson achteraan stond.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Heel eerlijk: ik vraag me af of Lawson echt te redden was geweest. Ik zie het een beetje als Luca Badoer bij Ferrari in 2009. Echt heel erg slecht. Ook nog veel slechter dan Pérez. En ik weet, de auto is ook slechter, maar als je zo ver achter je teamgenoot staat. Dan kun je als team wel iemand naar buiten toe supporten, maar dan sta je toch ook gewoon voor lul? Het verschil met Antonelli gaat ook mank, die eindigt nog twee keer redelijk van voren. Al dan niet door geluk, maar dan heb je tenminste nog een verhaal. Als Lawson 9e en 8e was geworden dan had hij ook nog gewoon in de Redbull gereden hoor. Maar ook daar zat er echt gewoon niet in. Je had hem wel kunnen laten zitten, maar ik denk echt dat hij ook gewoon afgeschreven was. Los van Marko: ik denk dat hij zichzelf gewoon kapot maakt door twijfels.
Maar dat spreekt zich toch tegen? Als je zegt dat de auto voor tweede rijder moeilijk te besturen is dan is het toch voor die rijder niet een performance probleem, maar vooral een probleem dat hij de auto zo moeilijk te besturen vindt dat hij daardoor tijd verliest?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt. Dus hoe "moeilijk" de auto te besturen is is meer relevant voor de tweede rijder dan voor Max. Want voor Max houdt on edge minder uit. Maar haalt het dus wel eruit en dus kan je meer spreken van een performance gebrek. Want niet wegneemt dat er een gebrek aan drivability bestaat voor de tweede rijder.
Al moeten we nog maar zien hoe dat zit met Yuki.
Je hebt gelijk, ik verwoordde het verkeerd. Maar Pérez kwam daardoor nog vaak op P16 te staan en eindigde de race op P8. Als Lawson dat ook gelukt was hadden we het er niet over gehad. Althans, veel minder. Maar echt laatste staan maakt het echt anders en verhoogt de druk meteen immens.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet. Het verschil in de kwalificatie in China was niet groter met Verstappen, de auto wel slechter. Dat verklaart waarom Perez wel doorging naar Q2 en Lawson achteraan stond.
Dat komt ook doordat het veld dit jaar nog dichter bij elkaar zit waardoor dat nog moeilijker wordt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik verwoordde het verkeerd. Maar Pérez kwam daardoor nog vaak op P16 te staan en eindigde de race op P8. Als Lawson dat ook gelukt was hadden we het er niet over gehad. Althans, veel minder. Maar echt laatste staan maakt het echt anders en verhoogt de druk meteen immens.
Klopt. Dus als ze die constructors willen pakken hebben ze eerst die twee problemen op te lossen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar dat spreekt zich toch tegen? Als je zegt dat de auto voor tweede rijder moeilijk te besturen is dan is het toch voor die rijder niet een performance probleem, maar vooral een probleem dat hij de auto zo moeilijk te besturen vindt dat hij daardoor tijd verliest?
Ik denk dat het voor Max niet moeilijk te besturen is, maar dat hij gewoon te langzaam is. Maar voor de tweede rijder kun je de auto wel sneller maken, met die haalt het er niet uit omdat die alle moeite heeft om de auto op de baan te houden. Het is dus én én.
Lawson heeft ook getest.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:53 schreef Starflyer het volgende:
Het verschil met Antonelli is ook dat die vorig jaar uitgebreid getest heeft in een 2 jaar oude Mercedes, terwijl Lawson nauwelijks in de RBR gereden heeft en dus ook niet heeft kunnen wennen aan de karakteristieken van die auto.
Nauwelijks. Alleen tijdens de testdagen dit jaar en een filmdag. Dat is niets in vergelijking met Antonelli, die honderden kilometers getest heeft op circuits als de Red Bull Ring, Imola, Silverstone en Barcelona.quote:
Er zullen ongetwijfeld verschillen zijn, maar de filosofie erachter is nog hetzelfde.quote:Overigens is de Mercedes van 2 jaar oud wezenlijk verschillend van de huidige Mercedes.
Die rijden stiekem met 4 Racing Bulls en hopen dat niemand het merkt?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:41 schreef Starflyer het volgende:
Red Bull neemt naast Tsunoda ook de witte livery van Racing Bulls over voor Japan
https://www.planetf1.com/(...)-japanese-grand-prix
Zou wat zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die rijden stiekem met 4 Racing Bulls en hopen dat niemand het merkt?
Dat is dan niet zo slim van Red Bull.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nauwelijks. Alleen tijdens de testdagen dit jaar en een filmdag. Dat is niets in vergelijking met Antonelli, die honderden kilometers getest heeft op circuits als de Red Bull Ring, Imola, Silverstone en Barcelona.
Zelfs de reserves van McLaren krijgen meer testtijd, zoals nu ook Bottas gisteren een dag getest heeft in de McLaren.
[..]
Er zullen ongetwijfeld verschillen zijn, maar de filosofie erachter is nog hetzelfde.
Net zoals bij RBR de filosofie van de '23 auto in de basis hetzelfde is als die van nu.
In ieder geval anders dan de RB waar Lawson ervaring mee had. Alleen al wat meer tijd om dat te ervaren zou al geholpen hebben.
Grinnik, of gewoon een swap, Max en Yuki in de Racing Bullquote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die rijden stiekem met 4 Racing Bulls en hopen dat niemand het merkt?
Het grote probleem was dat Honda niet of nauwelijks motoren voor testing beschikbaar wilde stellen. Misschien ook wel omdat Yuki er niet mee reed in zo'n geval.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nauwelijks. Alleen tijdens de testdagen dit jaar en een filmdag. Dat is niets in vergelijking met Antonelli, die honderden kilometers getest heeft op circuits als de Red Bull Ring, Imola, Silverstone en Barcelona.
Zelfs de reserves van McLaren krijgen meer testtijd, zoals nu ook Bottas gisteren een dag getest heeft in de McLaren.
[..]
Er zullen ongetwijfeld verschillen zijn, maar de filosofie erachter is nog hetzelfde.
Net zoals bij RBR de filosofie van de '23 auto in de basis hetzelfde is als die van nu.
In ieder geval anders dan de RB waar Lawson ervaring mee had. Alleen al wat meer tijd om dat te ervaren zou al geholpen hebben.
Ik denk serieus dat hij blij is ja, want hij weet dat hij betere resultaten kan gaan halen met de Racing Bull dan met die Zamboni.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Reactie Lawson
“It’s tough, but I’m grateful for everything that’s brought me to this point. To every one of you who’s stood by me, thank you for all the support, it means the world.
“Thank you [Racing Bulls] for the warm welcome, I’m excited and ready to go to work at one of my favourite places [in Japan].”
Die is blij dat die terug in een normale auto mag rijden.
Schijnt dat die auto niet goed tegen vuile lucht kanquote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ben inderdaad wel benieuwd wat de performance is wanneer ze een keer niet op kop rijden door welke reden dan ook. Op zich vond ik het hannesen van Norris wel opvallend in de sprint.
Dat is met elke auto toch? In welke mate is dan weer een ander verhaal.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Schijnt dat die auto niet goed tegen vuile lucht kan
bij de mcLaren wel erg opvallendquote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat is met elke auto toch? In welke mate is dan weer een ander verhaal.
ik hoop voor Yuki dat het hem luktquote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het mooie met Yuki is dat hij al heel lang rondom de 10e plaats reed in kwalifikatie en race.
Dus hij zou nu 15e of 5e kunnen worden en dan weet je meteen hoe de RedB en de RacingB zich tot elkaar verhouden.
In mijn optiek een beetje hetzelfde als met de Mercedes een aantal jaren terug: op kop geweldig, maar stevig last van vuile lucht als ie door het veld moest.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat is met elke auto toch? In welke mate is dan weer een ander verhaal.
De redenering was dat Lawson na slechts 11 races al op het zelfde niveau als Tsunoda zat en dus nog heel veel zou gaan groeien met meer vlieguren. Maar dat zijn ze bij RB schijnbaar alweer vergeten.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:44 schreef Breekfast het volgende:
Je kunt er toch ook met je hoofd niet bij dat Red Bull de ervaren Carlos Sainz heeft laten lopen en in plaats daarvan kiest voor een coureur met 11 races aan ervaring.
Dan Horny maar, duurt toch niet lang meer en dan valt Marko omquote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:20 schreef THEFXR het volgende:
Horny of Marko moet eruit, dit is al de zoveelste faal in jaren.
we hebben pas 2 races en 1 sprint gehad.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:06 schreef MoreDakka het volgende:
Dit jaar is voor Red Bull weliswaar verloren, maar eerst maar eens volgend jaar afwachten. Dan krijgen we weer de zoveelste poging die jammerlijk gaat falen om het racen te verbeteren. Kans is aanwezig dat Red Bull deze keer ook weer het dominante team wordt. Ik verwacht niet dat de 2026 regels heel lang zullen duren.
Ik ook. Honda wil Yuki in Japan in de auto hebben en had er geld voor over maar dit kan Yuki zijn carriere in F1 kosten. Het is NIET de 2de coureur. het is de AUTO.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 06:33 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik hoop voor Yuki dat ie goed presteert, maar ik verwacht eigenlijk dat hij kansloos achteraan gaat rondrijden, of hem gewoon keihard in de muur knalt, want aan commitment zal het bij Yuki niet liggen.
Wat laten we wel wezen, RBR heeft gewoon een draak van een auto afgeleverd. Max haalt er dan nog wat uit, maar dat is puur omdat Max qua rijders skills gewoon van een andere planeet is.
Yuki is na dit seizoen toch weg, dan is er geen contract met Honda meer en hoeft er niet perse een Japanse coureur in een RB te rijden.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 17:23 schreef wdn het volgende:
[..]
we hebben pas 2 races en 1 sprint gehad.
Als Max door blijft gaan om met deze auto P2-P4 te scoren de komende races en de rest jat punten van elkaar blijft de schade gering.
En als RBR de auto kan verbeteren bij de volgende grote update moet Max dit lukken.
Het zal lastiger worden dan de vorige de 2 middelste seizoenen van de laatste 4, OK. Maar niet onmogelijk.
[..]
Ik ook. Honda wil Yuki in Japan in de auto hebben en had er geld voor over maar dit kan Yuki zijn carriere in F1 kosten. Het is NIET de 2de coureur. het is de AUTO.
Of de auto moet veel beter of RB heeft een 2de Max nodig. En die laatste leeft niet
Vergeet niet dat YukiGOD de rest van de races gaat winnen, hij had bij Toro Rosso enzo steeds nooit de wagen waarmee hij overweg kon maar in de Red Bull gaat dat allemaal veranderen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:06 schreef MoreDakka het volgende:
Dit jaar is voor Red Bull weliswaar verloren, maar eerst maar eens volgend jaar afwachten. Dan krijgen we weer de zoveelste poging die jammerlijk gaat falen om het racen te verbeteren. Kans is aanwezig dat Red Bull deze keer ook weer het dominante team wordt. Ik verwacht niet dat de 2026 regels heel lang zullen duren.
De Nachtwacht werd ook nooit op waarde geschat, tegenwoordig kan zelfs Elon Musk het niet kopen.quote:Op zondag 30 maart 2025 01:26 schreef THEFXR het volgende:
er heeft zich nooit een andere team gemeld voor Yuki.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |