'Gezever'? Ik post een relevante wijziging van de VVD over een initiatiefwetsvoorstel en geef mijn mening. Dat lijkt me hier de bedoeling. Dan kun je de 'kan niet handhaven, ook al is bewezen dat dat met de avondklok wel kon' figuren beter zeveraars noemen, toch?quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wie heeft het over vermommen? Maar jij zegt dat je niet kunt zien of iets een cobra is of niet. Maar puur om af te zijn van jou gezever ben ik per direct groot voorstander van het verbod.
Die geven hun mening.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
'Gezever'? Ik post een relevante wijziging van de VVD over een initiatiefwetsvoorstel en geef mijn mening. Dat lijkt me hier de bedoeling. Dan kun je de 'kan niet handhaven, ook al is bewezen dat dat met de avondklok wel kon' figuren beter zeveraars noemen, toch?
Idee is nu dat dat via de gemeenten bij de groothandels gaat gebeuren. Geef als buurtverenigingen aan bij de gemeente wat je wil hebben en zij kopen in. Geen openbare verkoop dus meer.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:04 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er is niet zozeer een verkoopverbod want verenigingen moeten het ook ergens kopen.
Gelukkig hebben gemeentes niks beters te doen en geen geldgebrekquote:Op donderdag 27 maart 2025 16:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Idee is nu dat dat via de gemeenten bij de groothandels gaat gebeuren. Geef als buurtverenigingen aan bij de gemeente wat je wil hebben en zij kopen in. Geen openbare verkoop dus meer.
Een paar uur een ambtenaar moet kunnen, hoe ze het financieel voor zich zien bij CDA en VVD weet ik ook niet.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:33 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Gelukkig hebben gemeentes niks beters te doen en geen geldgebrek
Er moet ook nog iemand gaan uitzoeken welke verenigingen er wel en geen vuurwerk mogen inkopen hè. En of ze wel een gecertificeerde weetikveel in de gelederen hebben die het veilig mag afsteken. En de vereniging wel netjes hekken van 70 cm hoog en 11kg/m neerzet. En op welke plek ze dan precies mogen afsteken. En of daar geen korenwolven zitten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:46 schreef Hanca het volgende:
Een paar uur een ambtenaar moet kunnen, h
ja laat ze toch , dan gaan ze maar met een glazen ook verder , verbieden dat heeft geen zinquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op alle momenten in het jaar uitgezonderd 31/12 18:00-01/01 02:00 maakt dat helemaal niks uit, maar daar wordt ook totaal niet op gehandhaafd.
Dat je het wenselijk vind daar kan ik wel inkomen, maar dat je denkt dat dit effect gaat hebben daar begrijp ik helemaal niks van. Je maakt vooral een hoop gezinnen met kinderen ongelukkig terwijl de raddraaiers vrolijk doorgaan met wat ze toch al aan het doen waren.
Allemaal helemaal de bedoeling niet. Er hoeft geen gecertificeerde afsteker te zijn en ook geen hekken, het is geen vuurwerkshow. Het buurthuis kan gewoon vuurwerk inkopen wat dan op de aangewezen locatie (plein of parkeerplaats bij het buurthuis) wordt afgestoken, uitgedeeld vanuit het buurthuis.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er moet ook nog iemand gaan uitzoeken welke verenigingen er wel en geen vuurwerk mogen inkopen hè. En of ze wel een gecertificeerde weetikveel in de gelederen hebben die het veilig mag afsteken. En de vereniging wel netjes hekken van 70 cm hoog en 11kg/m neerzet. En op welke plek ze dan precies mogen afsteken. En of daar geen korenwolven zitten.
Dit wordt, zoals gebruikelijk, een bureacratische draak.
Zo werken dit soort dingen uiteindelijk nooit. Als ambtenaren ergens goed in zijn, dan is het wel om een heel simpel idee heel ingewikkeld uit te werken.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allemaal helemaal de bedoeling niet. Er hoeft geen gecetificeerde afsteker te zijn en ook geen hekken, het is geen vuurwerkshow. Het buurthuis kan gewoon vuurwerk inkopen wat dan op de aangewezen locatie wordt afgestoken, uitgedeeld vanuit het buurthuis.
Zo moet het in de wet komen, zo stelden CDA, CU en SGP het voor en dit was het plan waar de VVD wel oren naar had.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo werken dit soort dingen uiteindelijk nooit. Als ambtenaren ergens goed in zijn, dan is het wel om een heel simpel idee heel ingewikkeld uit te werken.
Vind je dit nu echt een probleem als je het vergelijkt met alle beslissingen van de afgelopen jaren?quote:
Het doel is: geen aangevallen hulpverleners, geen voorbijkomende kinderen in het ziekenhuis, geen stapel blinden er bij per jaar, iedereen veilig over straat laten met oud en nieuw om kennissen een gelukkig nieuwjaar te wensen en dus meer vrijheid en zo kun je nog wel even door gaan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:40 schreef MoreDakka het volgende:
Voor sommige mensen is verbieden nou eenmaal een doel, niet een middel. Dan heeft een discussie geen zin.
Nee hoor, ik maak me er geen seconde druk om en kan me nog best vinden in het beoogde doel. Maar de naïviteit dat dit uitvoerbaar zou zijn, helemaal met die buurtverenigingsclausule erop, is weer eens van een ongelooflijk ambtenarenniveau.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vind je dit nu echt een probleem als je het vergelijkt met alle beslissingen van de afgelopen jaren?
De liberale partij.quote:
Er is geen enkele andere maatregel genomen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:46 schreef Hanca het volgende:
Geen enkele andere maatregel bleek hierbij te helpen, zo door gaan was absoluut geen optie en dus is de uiterste maatregel het enige wat nog geprobeerd kan worden.
Natuurlijk wel. Er is van alles en nog wat verboden wat op geen enkele manier wordt gehandhaafd, dus geen effect heeft, en dat gebruiken ze nu als argument om een totaalverbod als enige mogelijkheid te zien. Schoolvoorbeeldje drogredeneren.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:12 schreef alpeko het volgende:
Er is geen enkele andere maatregel genomen.
Er zijn wel maatregelen genomen. De politieinzet is verhoogd, bepaald vuurwerk wordt niet meer verkocht, er zijn reclamecampagnes geweest, er zijn behoorlijk strenge grenscontroles.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:12 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er is geen enkele andere maatregel genomen.
Maar goed… geen idee waar je woont maar ik ervaar die vrijheid hier al jaren
De supermarkten hebben toch ook geen compensatie gekregen voor het feit dat ze geen peuken meer mogen verkopen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de overheid je verdienmodel door een verbod je bedrijfsvoering onmogelijk maakt dan is dat geen gewoon ondernemersrisico.
Of wel, maar dan gaan we dus ook geen boeren uitkopen en compenseren. Gewoon ruimen die zooi en zoek het verder maar uit.
De meest voor de hand liggende maatregel, namelijk handhaven, daar doen we niet aan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het doel is: geen aangevallen hulpverleners, geen voorbijkomende kinderen in het ziekenhuis, geen stapel blinden er bij per jaar, iedereen veilig over straat laten met oud en nieuw om kennissen een gelukkig nieuwjaar te wensen en dus meer vrijheid en zo kun je nog wel even door gaan.
Geen enkele andere maatregel bleek hierbij te helpen, zo door gaan was absoluut geen optie en dus is de uiterste maatregel het enige wat nog geprobeerd kan worden.
Het is hier geen oorlogsgebiedquote:Op donderdag 27 maart 2025 18:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn wel maatregelen genomen. De politieinzet is verhoogd, bepaald vuurwerk wordt niet meer verkocht, er zijn reclamecampagnes geweest, er zijn behoorlijk strenge grenscontroles.
En jij ervaart vrijheid, leuk voor je. Je buurvrouw van 85 jaar ook? Die waarschijnlijk niet. We sluiten onze ouderen gewoon op een zogenaamde feestdag op in hun huis, alleen om het in een soort oorlogsgebied te kunnen laten veranderen met ook een soort oorlogsslachtoffers tot gevolg.
Daar zat nauwelijks marge opquote:Op donderdag 27 maart 2025 18:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De supermarkten hebben toch ook geen compensatie gekregen voor het feit dat ze geen peuken meer mogen verkopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |