Ze heeft grotendeels gelijk. Als Europa, alle legers inzet kan Oekraine echt wel bevrijd worden. In plaats daarvan wordt er gigantisch gespendeerd in vrij nutteloos spul. Laten we niet doen alsof Rusland zo extreem sterk is dat de hele unie moet bibberen. Niet voor niks dat landen als Italie en Spanje de noodzaak veel minder zien dan bijvoorbeeld Polen. Uiteindelijk is het typisch dat Europa voor deze toch beperkte crisis opeens alles uit de kast wil halen maar bij andere crises dat veel minder doet. Legers hebben toch altijd een flinke uitzondering als het gaat om het effectief besteden van geld, in het onderwijs moet elk dubbeltje meerdere keren omgedraaid maar zo niet voor krijgsmachten.quote:
Europa is bang dan ook gewetenloos raketten op haar burgerbevolking te krijgen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze heeft grotendeels gelijk. Als Europa, alle legers inzet kan Oekraine echt wel bevrijd worden. In plaats daarvan wordt er gigantisch gespendeerd in vrij nutteloos spul. Laten we niet doen alsof Rusland zo extreem sterk is dat de hele unie moet bibberen. Niet voor niks dat landen als Italie en Spanje de noodzaak veel minder zien dan bijvoorbeeld Polen. Uiteindelijk is het typisch dat Europa voor deze toch beperkte crisis opeens alles uit de kast wil halen maar bij andere crises dat veel minder doet. Legers hebben toch altijd een flinke uitzondering als het gaat om het effectief besteden van geld, in het onderwijs moet elk dubbeltje meerdere keren omgedraaid maar zo niet voor krijgsmachten.
Tuurlijk Rusland heeft nog 10 keer zoveel achter de hand. Daarom komen ze niet door Oekraine heen. Daarbij wat gaat het dan doen als Nederland 3 keer zoveel soldaten heeft, zijn zij een menselijk schild tegen bommen uit Rusland dan?quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:26 schreef svann het volgende:
[..]
Europa is bang dan ook gewetenloos raketten op haar burgerbevolking te krijgen.
Denk niet dat wij hier onder een Iron dome leven.
In Polen kennen ze de Russen net wat beter dan in Italië en Spanje. Niet voor niets dat zij zich zo flink bewapenen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:Laten we niet doen alsof Rusland zo extreem sterk is dat de hele unie moet bibberen. Niet voor niks dat landen als Italie en Spanje de noodzaak veel minder zien dan bijvoorbeeld Polen.
Kortom, "bereid je voor op oorlog als je vrede wil". De meeste Nederlanders zijn het eens met deze oude spreuk van de Romeinen.quote:Partijleider Dilan Yeşilgöz wordt in onderzoek van Ipsos I&O gezien als een politicus die leiderschap toont op het gebied van defensie en vrede en veiligheid.
En weer weet GL/PvdA niet te profiterenquote:Op donderdag 27 maart 2025 06:55 schreef Bassie48 het volgende:
Peilingwijzer: VVD verder omhoog, PVV en BBB zakken weg
Bron:
Citaat uit het uitstekende artikel:
[..]
Kortom, "bereid je voor op oorlog als je vrede wil". De meeste Nederlanders zijn het eens met deze oude spreuk van de Romeinen.
Waar moet GL/PvdA van profiteren, dan? Jij denkt dat er radicaalrechts-conservatieve PVV kiezers zijn die overwegen links-progressief te stemmen? Hoe kom je aan die totale onzin?quote:Op donderdag 27 maart 2025 07:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En weer weet GL/PvdA niet te profiteren
Maar dat zal weer aan de Rabobank liggen.
Er zijn complete volkswijken die vroeger op de PvdA stemden en nu op de PVV. Een soortgelijke exodus is altijd mogelijk. Dat dit niet gebeurt is waar ik op wijs en toont aan dat GL/PvdA die mensen heeft verlaten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 08:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waar moet GL/PvdA van profiteren, dan? Jij denkt dat er PVV kiezers zijn die overwegen links te stemmen? Hoe kom je aan die totale onzin?
En NSC kiezers zijn ook te conservatief voor PvdA en/of GL, tweepartijen met traditioneel een enorm progressieve achterban.
PvdA-GL moet extra zetels vooral bij D66, SP en PvdD halen, 3 partijen die op winst staan.
Nee, die zijn er nauwelijks.quote:Op donderdag 27 maart 2025 08:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn complete volkswijken die vroeger op de PvdA stemden en nu op de PVV. Een soortgelijke exodus is altijd mogelijk. Dat dit niet gebeurt is waar ik op wijs en toont aan dat GL/PvdA die mensen heeft verlaten.
Dat is de enige optie, met namen om de redenen genoemd in de post die je quote maar verder niet op ingaat.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat de persoon die dit databestand heeft gevonden, samen met mensen van zijn afdeling, deze data ook gaat lezen en koppelen aan dossiers en de reden van toekenning bekijken. Hoeft per dossier echt geen uur te duren. Ja, is 8000 uur extra werk, maar dat moet dan maar. Niet zorgvuldig werken is ook geen optie.
Het riekt idd nogal naar 'we trekken ons terug achter de dijken'. Een soort 'dit is niet mijn oorlog vriend'-denken wat je vooral bij PVV/FVD-stemmende schreeuwerds tegenkomt op social media, en bij oud-leiders van de Partij voor de Dieren blijkbaar....quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:45 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ook stuitend egoïstisch. ,,Als ze maar niet in Den Haag staan dat is het belangrijkste, Kiev maakt niks uit. En ook Vilnius en Riga zijn nog meer dan 1700 kilometer van Den Haag, stik er maar in. Mededogen is weliswaar een van de vier basisprincipes van onze partij, maar dat mededogen geldt natuurlijk niet voor alles oostelijk van ons! En een ander principe, persoonlijke vrijheid, is voor die landen ook een belachelijk concept. Alleen voor Nederland natuurlijk, de rest mag prima onder het juk van Rusland. Onafhankelijke geesten in Oost-Europa? Lekker boeiend, zwijg maar onder Poetin."
Ik ga er wel op in. Het personeel is er gewoon, liever nog iets trager en zorgvuldig. Die paar duizend manuren extra maken nu ook geen verschil meer. Met 10 man er een maand aan zitten en je bent er.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is de enige optie, met namen om de redenen genoemd in de post die je quote maar verder niet op ingaat.
Het is ook niet onze oorlog. Alsof de mensen die re-arm steunen wel voor het knokken in Oekraine zijn. Heel egoistisch laten we Kiev gewoon alleen vechten. Zouden we daadwerkelijk geloven dat Rusland een gevaar is, dan zouden we niet eerst Oekraine dat een paar jaar op laten vangen. Appeasement werkt toch niet, dan moet je toch knokken. Of begrijpt het politieke midden niet dat je met investeren geen oorlog wint?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het riekt idd nogal naar 'we trekken ons terug achter de dijken'. Een soort 'dit is niet mijn oorlog vriend'-denken wat je vooral bij PVV/FVD-stemmende schreeuwerds tegenkomt op social media, en bij oud-leiders van de Partij voor de Dieren blijkbaar....
In 2002 vertrokken er 5 tot 6 zetels naar de LPF, in de jaren daarna ook wel eens een paar zetels rechtstreeks naar de PVV.quote:
Das ook al 25 jaar terug he :pquote:Op donderdag 27 maart 2025 08:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn complete volkswijken die vroeger op de PvdA stemden en nu op de PVV. Een soortgelijke exodus is altijd mogelijk. Dat dit niet gebeurt is waar ik op wijs en toont aan dat GL/PvdA die mensen heeft verlaten.
Tot zover de totale onzin.
Dingen komen en gaan, er kan weer een verandering terug komenquote:
SP heeft het nadeel dat ze na het vertrek van Jan nooit meer aansprekende politici hebben gehad. Ze profileren zich niet, hun politici missen charisma, ze zijn op veel dingen "tegen" STEM NEE, STEM SP. Ik vind het nooit duidelijk waar ze nou precies voor zijn. Wilders maakt dat iig heel goed duidelijk. Op zich hebben ze het goede recept in handen, maar ze missen de uitvoering.quote:Bovendien is het recept wat hierbij meestal gepredikt wordt (minder woke, klimaat, en kritischer op migratie) precies het recept wat de SP al jaren zonder succes volgt.
Dat wil je dan ook. Die twee dingen zijn voor de meeste mensen gewoon totaal niet interessant, eerder irritant.quote:Lijkt mij geen aanrader en minder klimaat en hakken op migratie jaagt wel 100% zeker het GL deel naar PvdD em D66 toe.
Tja, een combinatie van de sunk cost fallacy en nul komma nul kennis over hoe het er aan toe gaat bij deze zogenaamde hersteloperatie. Ik zou je aanraden dat artikel van de Correspondent te lezen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ga er wel op in. Het personeel is er gewoon, liever nog iets trager en zorgvuldig. Die paar duizend manuren extra maken nu ook geen verschil meer. Met 10 man er een maand aan zitten en je bent er.
Prima zaak, al zie ik de noodzaak tot compensatie niet zo. Gewoon ondernemersrisico wat mij betreft.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:13 schreef Hanca het volgende:
VVD gaat de initiatiefwet voor vuurwerkverbod steunen: https://www.nd.nl/varia/v(...)od-onder-voorwaarden
3 voorwaarden:
- effectief handhavingsplan van de gemeenten
- ontheffingen voor verenigingen
- compensatie voor de vuurwerksector
Maar het vuurwerkverbod heeft nu dus een meerderheid (als de twijfelaars van NSC bij hun eerdere standpunt blijven)
Edit: hier een bron zonder paywall: https://www.rtl.nl/nieuws(...)ie-meerderheid-kamer
Belachelijk natuurlijk. Van die voorwaarden komt niets terecht, geeft maar weer aan wat voor debiele partij de VVD tegenwoordig is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:13 schreef Hanca het volgende:
VVD gaat de initiatiefwet voor vuurwerkverbod steunen: https://www.nd.nl/varia/v(...)od-onder-voorwaarden
3 voorwaarden:
Maar het vuurwerkverbod heeft nu dus een meerderheid (als de twijfelaars van NSC bij hun eerdere standpunt blijven)
Edit: hier een bron zonder paywall: https://www.rtl.nl/nieuws(...)ie-meerderheid-kamer
Autoritairen moeten nog niet te vroeg juichen. In december zal, wat er verder ook gebeurt, weer heel duidelijk worden dat handhaven nooit 'voldoende' kan.quote:De VVD wil dat het parlement voordat het verbod daadwerkelijk ingaat moet kunnen beoordelen of er inderdaad voldoende zal worden gehandhaafd, de ondernemers goed zijn gecompenseerd en de burgemeesters een uitzondering kunnen maken. Is dat het geval dan 'kunnen we de stap zetten om oudejaarsavond anders in te richten'.
Bij de eerste voorwaarde gaat het al mis. Zeker in combinatie met voorwaarde 2.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:13 schreef Hanca het volgende:
3 voorwaarden:
Als je het dit jaar laat ingaan vind ik 1 jaar compensatie voor opslag vuurwerk of al besteld vuurwerk best redelijk. Waarbij er natuurlijk kan worden gekeken of buurtverenigingen dat vuurwerk nog kunnen en willen overkopen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Prima zaak, al zie ik de noodzaak tot compensatie niet zo. Gewoon ondernemersrisico wat mij betreft.
Dit is onzin. Een ontheffing zal altijd op een bepaalde locatie zijn (bepaald plein of parkeerplaats bij het buurthuis, waarschijnlijk), iedereen daar buiten met vuurwerk is dus in overtreding. Prima handhaafbaar. Dat is ook wat de politie steeds aangeeft, dat dat prima te handhaven is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Bij de eerste voorwaarde gaat het al mis. Zeker in combinatie met voorwaarde 2.
Waar kopen die het dan in? Welke ondernemer gaat dat faciliteren dan?quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is onzin. Een ontheffing zal altijd op een bepaalde locatie zijn (bepaald plein of parkeerplaats bij het buurthuis, waarschijnlijk), iedereen daar buiten met vuurwerk is dus in overtreding. Prima handhaafbaar. Dat is ook wat de politie steeds aangeeft, dat dat prima te handhaven is.
Bij een groothandel, waar nu de fietsenmaker inkoopt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waar kopen die het dan in? Welke ondernemer gaat dat faciliteren dan?
De vraag is of dat nog gaat lonen dan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij een groothandel, waar nu de fietsenmaker inkoopt.
Ik denk dat we andere prioriteiten hebben dan die ene dag in het jaar.quote:Het kabinet moet daarbij "in de volle breedte en wel direct" de handhaving van het verbod op illegaal vuurwerk versterken, vindt de VVD.
Ik gok dat het struikelblok niet zozeer geografisch is, maar eerder de benodigde inzet om effectief te kunnen handhaven. Een mate van effectiviteit en pakkans die daadwerkelijk significant is. Versus 'een stel pechvogels oppakken die net op het verkeerde moment iets afsteken wanneer de politiewagen om de hoek komt' terwijl je statistisch gezien nog geen deuk in een pakje boter weten te slaan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is onzin. Een ontheffing zal altijd op een bepaalde locatie zijn (bepaald plein of parkeerplaats bij het buurthuis, waarschijnlijk), iedereen daar buiten met vuurwerk is dus in overtreding. Prima handhaafbaar. Dat is ook wat de politie steeds aangeeft, dat dat prima te handhaven is.
Rondlopen met vuurwerk wordt ook strafbaar, dat is al een enorm verschil. En het grootste verschil: je gaat niet overal vuurwerk meer kunnen kopen, zoals nu. Kun je op Duitsland en België wijzen, maar dat is echt maar een hele kleine groep fanatiekelingen die dus flink op gaat vallen als ze toch vuurwerk afsteken.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
De vraag is of dat nog gaat lonen dan.
En dat gezever over handhaven is echt vermoeiend. Nu IS ook iedereen in overtreding die afsteekt voor 18u op 31 dec. Blijft ook dan dezelfde discussie dat men niet weet van wie het is.
We gaan het zien maar ik zie het nog mis gaan met deze voorwaarden. Geld voor compensatie moet ook weer ergens vandaan komen en ze eisen geld voor handhaving.
Is het nu voor veel soorten ook alquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:27 schreef Hanca het volgende:
Rondlopen met vuurwerk wordt ook strafbaar, dat is al een enorm verschil.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:27 schreef Hanca het volgende:
Er sputteren misschien nog een paar jaar wat mensen na en dan is de zogenaamde traditie die we pas 40 jaar hebben ook weer verdwenen.
Ik denk dat jij het aantal mensen dat illegaal vuurwerk gaat kopen én afsteken fors overschat. Je moet er meerdere illegale handelingen voor uitvoeren, dat is echt niet niks.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik gok dat het struikelblok niet zozeer geografisch is, maar eerder de benodigde inzet om effectief te kunnen handhaven. Een mate van effectiviteit en pakkans die daadwerkelijk significant is. Versus 'een stel pechvogels oppakken die net op het verkeerde moment iets afsteken wanneer de politiewagen om de hoek komt' terwijl je statistisch gezien nog geen deuk in een pakje boter weten te slaan.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:30 schreef Hanca het volgende:
praktisch iedereen hield zich er netjes aan.
Je mag momenteel vanaf 28 december t/m 31 december vrij met koffers vol vuurwerk rondlopen op straat.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is het nu ook alHandhaving? Noppes.
Ik denk dat jij en ik in hele andere gemeenschappen en buurten leven / geleefd hebben.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het aantal mensen dat illegaal vuurwerk gaat kopen én afsteken fors overschat. Je moet er meerdere illegale handelingen voor uitvoeren, dat is echt niet niks.
Zelfde werd geroepen van de avondklok: niet handhaafbaar en niemand gaat zich er aan houden. Dat bleek heel erg mee te vallen, praktisch iedereen hield zich er netjes aan.
Niet met cobra's o.a.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je mag momenteel vanaf 28 december t/m 31 december vrij met koffers vol vuurwerk rondlopen op straat.
Zowel ikzelf (wegens kerkwerkzaamheden) als mijn vrouw (zorg) zijn in die tijd met ontheffing op straat geweest (vooral mijn vrouw, ca 4 avonden per week) en je kwam echt letterlijk niemand tegen. Daar zijn trouwens ook heel veel journalistieke beelden van gemaakt. En ik woon in één van de armste gemeenten van het land.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik denk dat jij en ik in hele andere gemeenschappen en buurten leven / geleefd hebben.
Je kunt vanaf afstand niet zien of iets een cobra of legaal vuurwerk is en fouilleren zonder echte aanleiding is verboden voor de politie.quote:
Ik geloof best dat het in jouw buurt/dorp/wijk best zou kunnen werken, en zon totaalverbod significante invloed heeft.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zowel ikzelf (wegens kerkwerkzaamheden) als mijn vrouw (zorg) zijn in die tijd met ontheffing op straat geweest en je kwam echt letterlijk niemand tegen. Daar zijn trouwens ook heel veel journalistieke beelden van gemaakt.
Jij overschat het aantal mensen dat bewust zo'n wet zeer zichtbaar en zeer omslachtig gaan overtreden enorm.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het in jouw buurt/dorp/wijk best zou kunnen werken, en significante invloed heeft.
Niet in elke wijk van elke grote stad, minus de 1-2 meest welvarende buurten en wellicht het centrum. Daar gaat gewoon vuurwerk de lucht in. En ja, dat zal best elk jaar wat afnemen, maar het zal vele jaren zo niet decennia duren voordat vuurwerk er helemaal uit is.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij overonderschat het aantal mensen dat bewust zo'n wet zeer zichtbaar en zeer omslachtig gaan overtreden enorm.
Hoe is dat anders dan? Je kunt toch ook niet zien of iemand een cakebox in zijn handen heeft of een doos met wasknijpers?quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt vanaf afstand niet zien of iets een cobra of legaal vuurwerk is en fouilleren zonder echte aanleiding is verboden voor de politie.
Als de overheid je verdienmodel door een verbod je bedrijfsvoering onmogelijk maakt dan is dat geen gewoon ondernemersrisico.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Prima zaak, al zie ik de noodzaak tot compensatie niet zo. Gewoon ondernemersrisico wat mij betreft.
Op alle momenten in het jaar uitgezonderd 31/12 18:00-01/01 02:00 maakt dat helemaal niks uit, maar daar wordt ook totaal niet op gehandhaafd.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:34 schreef Hanca het volgende:
Je kunt vanaf afstand niet zien of iets een cobra of legaal vuurwerk is en fouilleren zonder echte aanleiding is verboden voor de politie.
Vuurwerk wat in een groep wordt afgestoken (wetsovertreding) is wel een aanleiding om te fouilleren. Net als zichtbaar met vuurwerk lopen. Ik weet niet wat jij denkt dat de gemiddelde persoon doet, maar die gaat echt zijn vuurwerk niet vermommen om er mee over straat te lopen en zo lekker de wet te overtreden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan? Je kunt toch ook niet zien of iemand een cakebox in zijn handen heeft of een doos met wasknijpers?
Dit is dus onwaar. Met vuurwerk lopen mag nu wel. Dus een agent kan alleen beboeten als hij iemand letterlijk vuurwerk af ziet steken. En nee, dat iemand een volgend stuk in zijn handen heeft is geen bewijs, dat mag namelijk gewoon.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op alle momenten in het jaar uitgezonderd 31/12 18:00-01/01 02:00 maakt dat helemaal niks uit, maar daar wordt ook totaal niet op gehandhaafd.
Wie heeft het over vermommen? Maar jij zegt dat je niet kunt zien of iets een cobra is of niet. Maar puur om af te zijn van jouw gezever ben ik per direct groot voorstander van het verbod. Ik denk dat de wereld een heel anders uit zal zien en dat iedereen lief doet tegen hulpverleners... die nog steeds mogen uitrukken want aanstekers zijn nog steeds toegestaan en er brandt veel, helaas.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vuurwerk wat in een groep wordt afgestoken (wetsovertreding) is wel een aanleiding om te fouilleren. Net als zichtbaar met vuurwerk lopen. Ik weet niet wat jij denkt dat de gemiddelde persoon doet, maar die gaat echt zijn vuurwerk niet vermommen om er mee over straat te lopen en zo lekker de wet te overtreden.
Er zullen vast wat probleemwijken blijven, maar daar is dan nu ook extra handhaving mogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |