Het lijkt niet zo, het is zo. Dit topic staat vol met allerlei bijzonder de ad hominems zodra mensen geen inhoudelijke reactie meer hebben. Even een kleine greep:quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:03 schreef inXs het volgende:
[..]
Ook hierbij geldt, diegene die fel discussie voeren zoals de persoon die jij quote doen dat vanuit dogma’s van geloof en ongelijkheid. Dus de discussie lijkt persoonlijk maar is dat niet. Die is vooral gericht tegen rechts conservatisme en dan ook nog religieus. Er is immers geen oproep tot discussie, gesprek en verfijning. Die stichting roept op tot verbod en verspreid leugens en desinformatie
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:56 schreef CarbonC het volgende:
[..]
[..]De eerste gehersenspoelde heeft zich gemeld.
quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:05 schreef Questular het volgende:
[..]
Vertel me dat je geen kinderen hebt zonder te vertellen dat je geen kinderen hebt.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is het niet. Hij moet gewoon zijn wanstaltige conservatieve drek weer even spuien.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee Howard. Wat we vooral zien is dat jij hier je ranzige shit weer even loopt te pendelen en keihard door de mand valt. Omdat er helemaal geen promotie van transgenders plaats vindt. Met je smerige conservatieve verzinsels.
Rot nu maar weer mooi op.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Onze polder Hamas is weer eens bang voor homo's hoor.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Howard zou die meisjes hun lijk pas teruggeven aan de familie na betaling. Vraag hem maar eens of de Nederlandse overheid bevriend moet zijn met mensen die in lijken handelen. Er is een reden dat ik hem net de polder Hamas noemde.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:33 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Tsja, als je zo onpasselijk wordt van de westerse samenleving waarom ben je dan hier naartoe geëmigreerd en waarom ga je niet gewoon terug? In Servië functioneert het toch prima?
quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Is dat een scheldwoord of zo in jouw bekrompen rechtsconservatieve wereldje?
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:27 schreef The-BFG het volgende:
Oh leuk de jaarlijkse waanbeelden van een aantal kinderloze Fokkers! die komen vertellen hoe erg dat lentekriebels wel niet is.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:29 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Luister ik ben een VVD’er maar daar hebben figuren als Howard niets maar dan ook helemaal niets te zoeken
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb je nou nog niet genoeg getrold?
Ik raad je een verhuizing aan naar een streng Islamitisch land of misschien nog erger: de USA van Trump.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:50 schreef Aberkullie het volgende:
Is Howard hier ook al leugens aan het verspreiden?
quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Howard die klaagt over een tribale blik naar de wereld. Nu heb ik echt alles gezien.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Het is de meest tribale user die ik ken.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:11 schreef golfer het volgende:
[..]
In jouw bekrompen wereldje niet, net als in die bekrompen wereld van Trump.
Voor de rest van de wereld bestaat het begrip gender gelukkig wel.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:21 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Jij was toch homoseksueel? Hoe de neuk krijg je dan bovenstaande uit je strot?
Want zo dacht men precies hetzelfde over homoseksualiteit.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:55 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Flikker deze clown nou gewoon eens van het forum af jongens
quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:47 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Rot op naar je True-crime podcasts
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:14 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Jij komt over als iemand die niet weet waarover hij lult. Je denkt veel en weet erg weinig.
Masturbatie is hartstikke normaal, maar is het nodig daar boekjes over te maken gericht aan kinderen? Mwah, dat valt te betwijfelen. Zonder boekjes is het tot op heden nog mensen nog altijd gelukt uit te vinden hoe dat werkt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Religie in een notendop.
Moorden, doden, oorlog voeren, mensen onderdrukken en kapotmaken: hartstikke legitiem, zolang het aan eisen uit een boek voldoet en je overal god bijsleept als rechtvaardiging voor de meest walgelijke praktijken.
Aan je piemel trekken? Dat is daadwerkelijk een gruwel.
Wat ben ik blij dat de secularisering hier vrolijk voort gaat.
Tot pak 'm beet 1960 werd kinderen vooral geleerd dat ze daarvoor naar de hel zouden gaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Masturbatie is hartstikke normaal, maar is het nodig daar boekjes over te maken gericht aan kinderen? Mwah, dat valt te betwijfelen. Zonder boekjes is het tot op heden nog mensen nog altijd gelukt uit te vinden hoe dat werkt.
Ja? Uitsluitend biologie dat wordt onderwezen? XX en XY is nou biologie. Ik geloof niet dat iemand er moeite mee heeft dat dat onderwezen wordt.quote:
Dat wil ik best geloven en ik ben daar ook helemaal niet tegen. Zelf ben ik van de progressieve benadering maar dat wil niet zeggen dat alsmaar progressiever ook beter is. Je moet ook aansluiting zoeken bij andere invloeden en ouders kunnen ook wat conservatiever zijn. Daar mogen verschillende opvatting over zijn en niemand heeft de waarheid in pacht. Rutgers zit aan een uiteinde van dat spectrum, dat mag maar dan moet je dus ook respecteren dat heel veel mensen aan de conservatie kant daarvan zitten.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wil geen enkele ouder wat tekort doen, maar de meeste ouders hebben noch de opleiding, noch de ervaring die leerkrachten hebben. Ook wil ik niet beweren dat alle leerkrachten alle wijsheid in pacht hebben, maar het is wel degelijk waardevol om een gedegen opbouw in voorlichting over 'lentekriebels' te geven, en het is ook nog eens broodnodig dat signalen herkend worden die thuis bewust of onbewust worden genegeerd.
Huh ho wacht even. Jij bent toch Katholiek? Of heb ik ergens een afslag gemist?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Religie in een notendop.
Moorden, doden, oorlog voeren, mensen onderdrukken en kapotmaken: hartstikke legitiem, zolang het aan eisen uit een boek voldoet en je overal god bijsleept als rechtvaardiging voor de meest walgelijke praktijken.
Aan je piemel trekken? Dat is daadwerkelijk een gruwel.
Wat ben ik blij dat de secularisering hier vrolijk voort gaat.
Dat is de hele geschiedenis van de seksuele revolutie, in de Westerse wereld, dus een lang verhaal.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:14 schreef inXs het volgende:
[..]
Bron? En waar dan? En dan waaruit blijkt dat vrijheid van denken binnen onze maatschappij, wetten, normen en waarden hiertoe geleid heeft graag. Dan praten we verder.
heel, heel, heel heel heel heel heel heel liberaal ja.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:27 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Huh ho wacht even. Jij bent toch Katholiek? Of heb ik ergens een afslag gemist?
Serieuze vraag, waar je uiteraard niet op hoeft te antwoorden als je dat niet wil.
Zucht.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tot pak 'm beet 1960 werd kinderen vooral geleerd dat ze daarvoor naar de hel zouden gaan.
Maar weer invoeren, dat idee?
Volgens mij zeg ik nergens dat masturbatie ongezond zou zijn. En ja, als je een boek maakt gericht op jonge kinderen waarin je ze precies uitlegt hoe masturberen werkt, en suggesties doet om dat bijvoorbeeld in groepen te doen, dan kan je spreken tot aanzetten, zeker op zo’n jonge leeftijd is de grens tussen educatie en nadoen van wat men in zulke boeken voordoet flinterdun.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... aanzet tot zelfbevrediging?
Lieve schat, niemand die daartoe wordt aangezet. Het is menselijk, gezond en normaal.
Incest zeg je...quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:28 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dat is de hele geschiedenis van de seksuele revolutie, in de Westerse wereld, dus een lang verhaal.
Maar hou even in je achterhoofd dat in de jaren '70-80 van de vorige eeuw in sommige kringen pedofilie als normaal beschouwd werd en er strijd om acceptatie ervan was. Ed Nijpels, Brongersma, Martijn, de Stern-gruppe zijn de bekendste die wel eens in het nieuws kwamen de vorige eeuw. Kan je er zelf op zoeken, als je geïnteresseerd bent, en kerkelijke organisaties hebben ook een discutabel verleden, zoals bekend.
Dit maakte het niet makkelijker om incest bespreekbaar te maken als ongezonde gezins- en opvoedingssituatie, een vorm van kindermishandeling.
Dank voor je reactie, wordt gewaardeerd. Ik wist niet dat er zulke mensen bestonden binnen het Katholicisme. Je blijft hier leren.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
heel, heel, heel heel heel heel heel heel liberaal ja.
Katholiek in de zin van naastenliefde, zorgen voor je naasten, vooral de zwakkeren in de samenleving.
Katholiek in de zin van mooie kerken en kaarsjes bij Maria.
Verder? Opzouten met dat criminaliseren van menselijke seksualiteit, gewoon homo's laten trouwen en vrouwen tot het priesterambt toelaten. En gauw.
Ik heb geen probleem met ouders, stichtingen of forumusers met een conservatievere (of progressievere) mening dan die van mij of die van de meerderheid.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja? Uitsluitend biologie dat wordt onderwezen? XX en XY is nou biologie. Ik geloof niet dat iemand er moeite mee heeft dat dat onderwezen wordt.
[..]
Dat wil ik best geloven en ik ben daar ook helemaal niet tegen. Zelf ben ik van de progressieve benadering maar dat wil niet zeggen dat alsmaar progressiever ook beter is. Je moet ook aansluiting zoeken bij andere invloeden en ouders kunnen ook wat conservatiever zijn. Daar mogen verschillende opvatting over zijn en niemand heeft de waarheid in pacht. Rutgers zit aan een uiteinde van dat spectrum, dat mag maar dan moet je dus ook respecteren dat heel veel mensen aan de conservatie kant daarvan zitten.
Als jij die voorlichtingsboekjes van toen gelezen en bekeken had, dan wist je als kind ook niet beter dan "dat het normaal " was. Ontkerkelijking was al wat langer aan de gang, en er kwam iets voor in de plaats.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Incest zeg je...
Als je de bijbel letterlijk gaat lezen, zoals al die religieuze koekwousen eisen, heb je nogal wat uit te leggen aan je kiddo's.
Welke boekjes?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:34 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Als jij die voorlichtingsboekjes van toen gelezen en bekeken had, dan wist je als kind ook niet beter dan "dat het normaal " was.
En daar heb je vast voor doorgeleerd, zodat je mening op feiten gebaseerd is toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik nergens dat masturbatie ongezond zou zijn. En ja, als je een boek maakt gericht op jonge kinderen waarin je ze precies uitlegt hoe masturberen werkt, en suggesties doet om dat bijvoorbeeld in groepen te doen, dan kan je spreken tot aanzetten, zeker op zo’n jonge leeftijd is de grens tussen educatie en nadoen van wat men in zulke boeken voordoet flinterdun.
Betekent dat gelijk dat masturbatie in een verdomhoekje moet tot iemand 21 is? Neen. Vind ik 8 te vroeg om met zulke dingen bezig te zijn? Ja. Is dat conservatief? Vast. Maar daar heb ik geen enkel probleem mee.
Stel je nu dat masturbatie even erg is als pedofilie?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:28 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dat is de hele geschiedenis van de seksuele revolutie, in de Westerse wereld, dus een lang verhaal.
Maar hou even in je achterhoofd dat in de jaren '70-80 van de vorige eeuw in sommige kringen pedofilie als normaal beschouwd werd en er strijd om acceptatie ervan was. Ed Nijpels, Brongersma, Martijn, de Stern-gruppe zijn de bekendste die wel eens in het nieuws kwamen de vorige eeuw. Kan je er zelf op zoeken, als je geïnteresseerd bent, en kerkelijke organisaties hebben ook een discutabel verleden, zoals bekend.
Dit maakte het niet makkelijker om incest bespreekbaar te maken als ongezonde gezins- en opvoedingssituatie, een vorm van kindermishandeling.
Heb je voorbeelden van wat voor sabotage er op scholen hierover plaatsvind? Want dat is absoluut onaanvaardbaar, is dat ook onderdeel van het kort geding ?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met ouders, stichtingen of forumusers met een conservatievere (of progressievere) mening dan die van mij of die van de meerderheid.
Ik heb een probleem met ouders, stichtingen en forumusers die de discussie herhaaldelijk en doelbewust saboteren met leugens. Daarnaast vind ik de manier waarop scholen en andere ouders bij deze discussie worden betrokken door bijvoorbeeld zo'n Civitas, volkomen van de pot gerukt en het heeft ook niet zo veel meer met de vrijheid van meningsuiting te maken. Als je een ouder van een kind op een school bent, dan kun je via de ouderraad en andere gelegitimeerde kanalen je inspraak geven over lesprogramma's, en als de school in kwestie onvoldoende aansluit bij je eigen idealen dan zoek je een andere voor je kind. Mijn smaak is dat allemaal niet, maar zo hebben we het hier geregeld. Maar wat er op een aantal scholen gebeurt is ronduit sabotage en dan soms ook nog eens op zo'n manier dat er andere ouders als pion worden gebruikt.
Ik begrijp wel dat Rutgers hier de rechter opzoekt. Het moet een keer stoppen.
Laat dan eerst maar eens zien dat in het lespakket voor de 8 jarigen men het al over mastrubatie heeft.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:29 schreef William_Papadin het volgende:
Betekent dat gelijk dat masturbatie in een verdomhoekje moet tot iemand 21 is? Neen. Vind ik 8 te vroeg om met zulke dingen bezig te zijn? Ja. Is dat conservatief? Vast. Maar daar heb ik geen enkel probleem mee.
Je weet toch hoe conservatieve religieuzen werken?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Stel je nu dat masturbatie even erg is als pedofilie?
Was al aan de gang, maar onderwijs was wel sterk gestoeld op religieuze dogma’s en uitgangspunten. In de huidige maatschappelijk context is er absoluut geen sprake van deze uitgangspunten (non religieus).quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:34 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Als jij die voorlichtingsboekjes van toen gelezen en bekeken had, dan wist je als kind ook niet beter dan "dat het normaal " was. Ontkerkelijking was al wat langer aan de gang, en er kwam iets voor in de plaats.
Dat is een hele mooie Maestro.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vrijheid van denken betekent niets meer dan dat er geen externe boeman over je schouder meekijkt of je wel het juiste denkt.
Je dient doorgeleerd te moeten zijn om een mening hierover te mogen hebben? Dat is nieuw, dat soort retoriek leren we meestal in groep 8 al af.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En daar heb je vast voor doorgeleerd, zodat je mening op feiten gebaseerd is toch?
Ik heb hierboven al de link gegeven waarin een boek over dat onderwerp aangehaald wordt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Laat dan eerst maar eens zien dat in het lespakket voor de 8 jarigen men het al over mastrubatie heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |