Als je als eerste bent, is dat ook een hoofdrol.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:14 schreef Haushofer het volgende:
Ben ik hier goed voor een discussie "conservatieve Fok!kers vinden wat van onderwijsbeleid waar ze 0,0 ervaring mee hebben?"
[..]
Het onderwijs eist geen hoofdrol, en al helemaal geen monoloog. Dat is dus een drogreden.
Oh jee, een vertekend beeld van seksualiteit. Het is zeker voor kinderen een veel te belangrijk en fascinerend onderwerp om één niet vertekend beeld van te krijgen, laat staan dat die onderwijzers een niet vertekend beeld zouden geven. Dat is dus al teveel pretentie.quote:Verder vind ik het als docent ook een belangrijke taak van ouders om hun kinderen seksuele voorlichting en alles wat daarbij komt te geven. Maar in de praktijk gebeurt dat in veel gezinnen niet of nauwelijks. School speelt dan een belangrijke rol als het aankomt op genuanceerde en goede informatie over seksualiteit. En ja, dat is mijn ervaring als docent. Verder noem je leeftijdsgenoten en media ("samenleving" lijkt me dubbelop), maar juist daar krijgen kinderen vaak een vertekend beeld van seksualiteit.
Dat klopt ja, omdat een of ander vroegrijp 11-jarig migrantenkind in Amsterdam zich liet misbruiken moeten ineens alle Drentse plattelandskindertjes die er nog lang niet aan toe zijn seksueel worden gevormd.quote:Maar goed, in een ideale wereld zouden ouders inderdaad deze rol op zich nemen. Helemaal eens. De realiteit is echter dat tegenwoordig alle maatschappelijke tekorten over de schutting van het onderwijs worden geflikkerd.
Het onderwijs komt niet met oplossingen en leerkrachten weten het niet beter dan de ouders, het is geen aardrijkskunde of zo. Jij geeft die kinderen op jonge leeftijd seksuele voorlichting en dan zeg je dat ouders dat niet doen, maar misschien ben je naar de mening van die ouders gewoon te vroeg?quote:En als het onderwijs dan met oplossingen komt, dan staan bepaalde mensen vervolgens weer te schuimbekken omdat ze slecht geïnformeerd zijn en te beroerd zijn om eens met de docenten in kwestie te gaan praten.
Want ja, je opwinden achter een beeldscherm en schreeuwen dat scholen aan kleuters uitleggen hoe ze moeten pijpen is natuurlijk veel fijner dan een genuanceerd wereldbeeld verkrijgen. Nuance, brrrrrrrr.
JA DAT MOET ANDUHRS MOET JE GEGEN DIE RUTGERSMAUER!!!!!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch wel apart,
"Iedereen heeft eigen perspectieven en normen en waarden. Dat is een groot goed in een vrije democratie.".
Maar schijnbaar moeten we wel de normen en waarden onderschrijven zoals die door de Rutgers stichting wordt voorgeschreven in het lesmateriaal.
Nee, het is biologie, Einstein.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Het onderwijs komt niet met oplossingen en leerkrachten weten het niet beter dan de ouders, het is geen aardrijkskunde of zo.
Maar is dat eigenlijk ook geen ziekte Dejann? Moet jij ook niet gewoon normaal gaan doen?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Homoseksualiteit heeft dan ook niets te maken met de genderideologie. Sterker nog, homoseksualiteit stoelt juist op de realiteit van het menselijke geslacht, namelijk dat er mannen en vrouwen zijn. En zij op hun eigen geslacht kunnen vallen.
Ik wil geen enkele ouder wat tekort doen, maar de meeste ouders hebben noch de opleiding, noch de ervaring die leerkrachten hebben. Ook wil ik niet beweren dat alle leerkrachten alle wijsheid in pacht hebben, maar het is wel degelijk waardevol om een gedegen opbouw in voorlichting over 'lentekriebels' te geven, en het is ook nog eens broodnodig dat signalen herkend worden die thuis bewust of onbewust worden genegeerd.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
leerkrachten weten het niet beter dan de ouders,
Correct. En dit is ook waar de vermeende voorvechters van de liberale waarden in een spagaat komen. Men stelt aan de ene kant hartstikke liberaal en vrijzinnig te zijn, maar aan de andere kant moet hun gedachtegoed wel overal te norm zijn en oh jee als kritiek op komt. Het is natuurlijk prima dat een organisatie zoals Rutgers bestaat en tevens dat veel mensen zich kunnen vinden in dat gedachtegoed, maar je wordt meteen voor alles en nog wat uitgemaakt als je het daar niet mee eens bent.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch wel apart,
"Iedereen heeft eigen perspectieven en normen en waarden. Dat is een groot goed in een vrije democratie.".
Maar schijnbaar moeten we wel de normen en waarden onderschrijven zoals die door de Rutgers stichting wordt voorgeschreven in het lesmateriaal.
De menselijke biologie wordt juist tegengesproken via het vermeend concept gender. En een organisatie als Rutgers probeert dat wel degelijk bij kinderen voor te schotelen.quote:
Dat geeft jou als slachtoffer, niet het recht je ogen te sluiten voor het leed dat slachtoffers uit een andere sektarische hoek is aangedaan. Ja, in refo-kringen is het erg, maar bij anderen was het ook erg.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:43 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik zou me meer zorgen maken over de omgevingen waar men nogal orthodox denkt over sex.. In de Protestante/Refo kring zijn ze/we heel goed in het afbranden van de Katholieke kerk en het misbruik door hun priesters.. Terwijl het in eigen kring gewoon binnen de gezinnen gebeurd.
Sterker nog... ik ken maar weinige Refo families waarin geen misbruik voorkomt.
Ik ben het met je eens. Ik zie in dit topic ook een hoop “voorstanders” die gelijk zeer persoonlijk worden richting “tegenstanders” (alhoewel ik het liever niet in kampen opdeel).quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. En dit is ook waar de vermeende voorvechters van de liberale waarden in een spagaat komen. Men stelt aan de ene kant hartstikke liberaal en vrijzinnig te zijn, maar aan de andere kant moet hun gedachtegoed wel overal te norm zijn en oh jee als kritiek op komt. Het is natuurlijk prima dat een organisatie zoals Rutgers bestaat en tevens dat veel mensen zich kunnen vinden in dat gedachtegoed, maar je wordt meteen voor alles en nog wat uitgemaakt als je het daar niet mee eens bent.
[..]
De menselijke biologie wordt juist tegengesproken via het vermeend concept gender. En een organisatie als Rutgers probeert dat wel degelijk bij kinderen voor te schotelen.
Het probleem is niet kritiek en discussie, het probleem is dat er wederom een rechts conservatieve religieuze club die ook nog een twijfelachtig imago heeft (en druk ik mij zacht uit) er vanuit allerlei zelfbedachte dogma’s (van god…..) er iets van vindt. Dan is enige discussie sowieso niet te doen en daarnaast hebben we gelukkig al lange tijd een scheiding van kerk en staat.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. En dit is ook waar de vermeende voorvechters van de liberale waarden in een spagaat komen. Men stelt aan de ene kant hartstikke liberaal en vrijzinnig te zijn, maar aan de andere kant moet hun gedachtegoed wel overal te norm zijn en oh jee als kritiek op komt. Het is natuurlijk prima dat een organisatie zoals Rutgers bestaat en tevens dat veel mensen zich kunnen vinden in dat gedachtegoed, maar je wordt meteen voor alles en nog wat uitgemaakt als je het daar niet mee eens bent.
[..]
De menselijke biologie wordt juist tegengesproken via het vermeend concept gender. En een organisatie als Rutgers probeert dat wel degelijk bij kinderen voor te schotelen.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben helemaal niet conservatief, en heel genuanceerd.
Ook hierbij geldt, diegene die fel discussie voeren zoals de persoon die jij quote doen dat vanuit dogma’s van geloof en ongelijkheid. Dus de discussie lijkt persoonlijk maar is dat niet. Die is vooral gericht tegen rechts conservatisme en dan ook nog religieus. Er is immers geen oproep tot discussie, gesprek en verfijning. Die stichting roept op tot verbod en verspreid leugens en desinformatiequote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:00 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Ik zie in dit topic ook een hoop “voorstanders” die gelijk zeer persoonlijk worden richting “tegenstanders” (alhoewel ik het liever niet in kampen opdeel).
Er is echt wel wat te zeggen voor hetgeen waar de Rutger stichting voor wil staan, maar ik begrijp ook dat ouders hun bedenkingen hebben bij de leeftijden waarop eea wordt onderricht.
Maakt je dat gelijk een conservatief persoon, en als dat zo is, is dat dan per definitie “fout”? Bij mijn weten niet.
Ik beschouw mijzelf als atheïst, maar vind masturbatielessen geven aan kinderen van 8 nog echt te vroeg. Daar komt dus geen geloof aan te pas. Maakt me dat conservatief? Misschien, maar ik vind dat in dit geval geen probleem.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:03 schreef inXs het volgende:
[..]
Ook hierbij geldt, diegene die fel discussie voeren zoals de persoon die jij quote doen dat vanuit dogma’s van geloof en ongelijkheid. Dus de discussie lijkt persoonlijk maar is dat niet. Die is vooral gericht tegen rechts conservatisme en dan ook nog religieus. Er is immers geen oproep tot discussie, gesprek en verfijning. Die stichting roept op tot verbod en verspreid leugens en desinformatie
er worden geen masturbatielessen gegevenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:06 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik beschouw mijzelf als atheïst, maar vind masturbatielessen geven aan kinderen van 8 nog echt te vroeg. Daar komt dus geen geloof aan te pas. Maakt me dat conservatief? Misschien, maar ik vind dat in dit geval geen probleem.
Maar worden er ook echt "masturbatielessen" gegeven in het programma waar dit topic over gaat of las je dat op feesboek?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:06 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik beschouw mijzelf als atheïst, maar vind masturbatielessen geven aan kinderen van 8 nog echt te vroeg. Daar komt dus geen geloof aan te pas. Maakt me dat conservatief? Misschien, maar ik vind dat in dit geval geen probleem.
Joh.. je weet echt niet waar je over lult. Ten eerste heb ik het allemaal al afgesloten en een plekje gegeven. Wel juich ik zaken als lentekriebels toe omdat het helpt in het voorkomen dat anderen dezelfde shit moet overkomen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:59 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dat geeft jou als slachtoffer, niet het recht je ogen te sluiten voor het leed dat slachtoffers uit een andere sektarische hoek is aangedaan. Ja, in refo-kringen is het erg, maar bij anderen was het ook erg.
Jouw leed is niet erger dan het leed van al die anderen. Dat is bij individuele psychologische behandeling zo, en dat mag, al zo de psycholoog er goed aan doen de behandeling af te sluiten met training jezelf niet het belangrijkste slachtoffer van de hele wereld te vinden en andere slachtoffers te. diskwalificeren als zijnde ook slachtoffers van hetzelfde misdrijf, alleen onder andere omstandigheden gepleegd.
. Daarom zijn slachtoffer-praatgroepen vaak niet helend. Deelnemers krijgen alleen maar een pokkehekel aan elkaar.
Dit is dus die desinformatie, waar jij ook intrapt. Er zijn geen masturbatielessen. Leuk voor de buhne om te roepen en stennis te schoppen, maar gewoonweg niet waar en een leugen. Dus hoe kan je hier nu met jou een goed gesprek over voeren dan? Hoe moeten anderen steeds vriendelijk blijven tegenover dit soort onwaarheden verkondigen?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:06 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Weer zo een die niet op heeft gelet .quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
sowieso, religie.
Als iets de mensheid heeft geschaad, vooral op seksueel gebied, is het wel religie.
Jij komt over als iemand die niet weet waarover hij lult. Je denkt veel en weet erg weinig.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:11 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Joh.. je weet echt niet waar je over lult. Ten eerste heb ik het allemaal al afgesloten en een plekje gegeven. Wel juich ik zaken als lentekriebels toe omdat het helpt in het voorkomen dat anderen dezelfde shit moet overkomen.
En ik zeg nergens dat ik mijn ogen sluit voor misbruik in niet religieuze kringen.. Wel dat het gewoon zo is; dat een orthodoxe manier van geloven, een voedingsbodem is voor seksueel misbruik.
Overigens denk ik dat ouders met een iets lossere moraal rondom sex juist veel minder kans hebben om hun kids te misbruiken.. Ze kunnen hun fantasieën op elkaar uitleven of met andere volwassenen..
Bron? En waar dan? En dan waaruit blijkt dat vrijheid van denken binnen onze maatschappij, wetten, normen en waarden hiertoe geleid heeft graag. Dan praten we verder.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:12 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Weer zo een die niet op heeft gelet .
Vrijheid van denken heeft mensen ook geschaad op seksueel gebied.
Ik heb enorm opgelet.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:12 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Weer zo een die niet op heeft gelet .
Vrijheid van denken heeft mensen ook geschaad op seksueel gebied.
Ik gebruik even deze bron: https://geziningevaar.nl/(...)-tot-zelfbevredigingquote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar worden er ook echt "masturbatielessen" gegeven in het programma waar dit topic over gaat of las je dat op feesboek?
Wow. Ik sta even met m'n mond vol kunstgebit. Deze reactie had ik van jou niet verwacht. Maar ik waardeer het. Serieus.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
sowieso, religie.
Als iets de mensheid heeft geschaad, vooral op seksueel gebied, is het wel religie.
... aanzet tot zelfbevrediging?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:16 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik gebruik even deze bron: https://geziningevaar.nl/(...)-tot-zelfbevrediging
Ook al zal deze vast onder curatele liggen; het genoemde boek bestaat en is in omloop. Dus we kunnen er vanuit gaan dat deze ook is geadverteerd tijdens de week van de Lentekriebels, danwel op andere manieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |