Nee jij generaliseert het grootste gedeelte van de users slingert in het midden en heeft tegenwoordig door dat veel van onze rechts conservatieven een objectief verfierbaar liegend narratief overnemen..quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat we vooral zien is dat dit topic wordt overspoeld met users uit de progressief linkse hoek, die vervolgens driftig elkaars post liken en gaan uithalen jegens elke kritische noot mbt de Lentekriebels projectweek.
Dat geef ik aan: de mens is geen 'genderkoek'. Je hebt mannen en vrouwen, zo eenvoudig is het.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom is dit troep?
Er staat verder niet dat kinderen iets kunnen of moeten 'kiezen' of niet; lees het nog eens door en vertel eens concreet wat er schadelijk is aan deze pagina.
Er staat, in de tekst op de website, enkel dat mensen genderdysforie kunnen hebben, het daar lastig mee kunnen hebben en daar hulp en ondersteuning voor kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier is dan ook helemaal niets mis mee. Dat zul je zelf ook wel weten.
Dit is daarentegen is wél troep en hoort niet aan kinderen te worden voorgeschoteld. Er bestaat niet iets als 'genderidentiteit' en kinderen kunnen hun geslacht zelf niet kiezen op basis van vermeende gevoelens.
[..]
Goede inhoudelijke bijdrage.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Gehersenspoeld en trollen als je tegen bent. Bijzonder.
Ik zat gisteren een stuk over Sinéad O'Connor te kijken hoe ze hier voor waarschuwde en helemaal kapot gemaakt werdquote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Deze club zou zich wat drukker moeten maken over de vraag hoe binnen de muren van de kerk daadwerkelijke seksuele perversie eeuwen heeft kunnen voortwoekeren. Lijkt me niet dat dat aan 'Lentekriebels' lag, bij mijn weten bestond dat niet in 1256. Of 1467. Of 1782. Of 1900. Of zelfs 1960.
Kinderen weerbaar maken, aanleren dat ze mogen en moeten aangeven wat ze wel en niet prettig vinden aan en met hun eigen lichaam en uitleggen wat er allemaal tijdens de groei gebeurt met dat lijf tijdens hun meest kwetsbare fase, dat is natuurlijk pas echt smerig.
Laten we ze vooral aanleren dat het zondige wezens zijn met helwaardige gedachten en gevoelens, dat is veel beter voor hun ontwikkeling, aldus CC.
Mannen vallen op vrouwen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat geef ik aan: de mens is geen 'genderkoek'. Je hebt mannen en vrouwen, zo eenvoudig is het.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:45 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Er staat, in de tekst op de website, enkel dat mensen genderdysforie kunnen hebben, het daar lastig mee kunnen hebben en daar hulp en ondersteuning voor kunnen krijgen.
En hoe dat gevoel ontstaat en wat er wel/niet aan gedaan moet worden, dat is een heel andere discussie.
Feit is dat het begrip 'genderdysforie' bestaat en op z'n minst uitgelegd moet worden.
Want, well, als het niet zou bestaan zou jij er ook niet zo actief mee bezig zijn![]()
Genderdysforie betreft een gevoel van onbehagen over het eigen lichaam waarbij mensen denken in een verkeerd lichaam te zitten. Het gevoel is hier het probleem, niet het lichaam.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:45 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Er staat, in de tekst op de website, enkel dat mensen genderdysforie kunnen hebben, het daar lastig mee kunnen hebben en daar hulp en ondersteuning voor kunnen krijgen.
En hoe dat gevoel ontstaat en wat er wel/niet aan gedaan moet worden, dat is een heel andere discussie.
Feit is dat het begrip 'genderdysforie' bestaat en op z'n minst uitgelegd moet worden.
Want, well, als het niet zou bestaan zou jij er ook niet zo actief mee bezig zijn
Over seksuele oriëntatie heb ik het nergens gehad. Het is prima dat dit wordt uitgelegd.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:47 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Mannen vallen op vrouwen.
Vrouwen vallen op mannen.
"Juf? Ik denk dat ik het anders voel.."
"Mond houden Jantje en ongelukkig blijven"
Ja, en? Die ouders sturen hun kind naar een progressief bolwerk. Dan krijg je andere seksuele voorlichting dan op de gristelijke school.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vrije SChool heeft dan weer niets te maken met woke of iets dergelijks. Vrij heeft in de betekenis van deze schoolsoort een heel andere betekenis.
Dat is het niet. Hij moet gewoon zijn wanstaltige conservatieve drek weer even spuien.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van die pagina die je quote:
Transgender personen
Zo kan het zijn dat een kind dat bij de geboorte voor jongen werd aangezien en zo werd geregistreerd, zich geen jongen voelt. Sommige kinderen ervaren al op jonge leeftijdgenderdysfore gevoelens. Deze houden niet altijd aan. Bij een groot deel van de kinderen verdwijnen deze gevoelens weer aan het begin van de puberteit. Sommige kinderen of jongeren hebben een sterk gevoel van aanhoudende onvrede over het eigen lichaam (genderdysforie). Deze mensen noemen we transgender personen. Dan kan zorg of ondersteuning nodig zijn.
Dit is propaganda? Of gewoon een heel neutrale weergave van hoe dit aspect van menselijke seksualiteit werkt? Er staat zelfs letterlijk dat het in de meeste gevallen overgaat. Hoe is dit actieve PRO-TRANS PROPAGANDA die kinderen queer wil maken?
Nee Howard. Wat we vooral zien is dat jij hier je ranzige shit weer even loopt te pendelen en keihard door de mand valt. Omdat er helemaal geen promotie van transgenders plaats vindt. Met je smerige conservatieve verzinsels.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat we vooral zien is dat dit topic wordt overspoeld met users uit de progressief linkse hoek, die vervolgens driftig elkaars post liken en gaan uithalen jegens elke kritische noot mbt de Lentekriebels projectweek.
Nounounou...quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee Howard. Wat we vooral zien is dat jij hier je ranzige shit weer even loopt te pendelen en keihard door de mand valt. Omdat er helemaal geen promotie van transgenders plaats vindt. Met je smerige conservatieve verzinsels.
Rot nu maar weer mooi op.
Vrije school is niet per definitie een progressief bolwerk.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Die ouders sturen hun kind naar een progressief bolwerk. Dan krijg je andere seksuele voorlichting dan op de gristelijke school.
Hier in de Biblebelt vinden ze toch echt dat de niet hetrosekuele oriëntatie komt doordat die mensen denken dat ze niet altijd op personen van een ander geslacht vallen.. het gevoel is het probleem niet het lichaam..quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Genderdysforie betreft een gevoel van onbehagen over het eigen lichaam waarbij mensen denken in een verkeerd lichaam te zitten. Het gevoel is hier het probleem, niet het lichaam.
[..]
Over seksuele oriëntatie heb ik het nergens gehad. Het is prima dat dit wordt uitgelegd.
Conservatieve ouders zeggen vaak niets tegen hun kind, uit schaamte of de overtuiging dat seks vies of zondig is.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:05 schreef HowardRoark het volgende:
Het is aan ouders om hun kinderen rond deze thema's te informeren,
Vrije Scholen zijn niet per se progressieve bolwerken. Het is vooral erg alternatief. Het zou mij trouwens ook niet verbazen als men op zulke scholen dit soort voorlichtingscampagnes ook weert. Alles gaat daar anders.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Die ouders sturen hun kind naar een progressief bolwerk. Dan krijg je andere seksuele voorlichting dan op de gristelijke school.
Als volwassenen aan de conversietherapie willen, veel succes. Zolang het maar niet aan minderjarigen wordt opgedrongen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hier in de Biblebelt vinden ze toch echt dat de niet hetrosekuele oriëntatie komt doordat die mensen denken dat ze niet altijd op personen van een ander geslacht vallen.. het gevoel is het probleem niet het lichaam..
Ze geven zelfs nog conversie cursussen voor de afvalligen.
In conservatieve kringen wordt er inderdaad terughoudend met dit soort dingen omgegaan. De hele mensheid heeft dit zich namelijk al vanzelf gewezen, pas de afgelopen decennia denkt men ineens dat overal 'voorlichting' voor nodig is.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Conservatieve ouders zeggen vaak niets tegen hun kind, uit schaamte of de overtuiging dat seks vies of zondig is.
Dan is het een goede zaak dat een school dat maar gaat doen. Seksuele kennis is net zo goed kennis en daar ga je voor naar school. Om te leren.
En niet alleen conservatieve ouders. Er zijn echt schrikwekkend veel ouders die het sowieso een moeilijk gesprek vinden en uit de weg gaan. Er zijn zelfs tegenwoordig nog best veel meisjes die niets weten over hun eigen lichaam en op een dag ongesteld worden zonder dat ze weten wat het is.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Conservatieve ouders zeggen vaak niets tegen hun kind, uit schaamte of de overtuiging dat seks vies of zondig is.
Dan is het een goede zaak dat een school dat maar gaat doen. Seksuele kennis is net zo goed kennis en daar ga je voor naar school. Om te leren.
Poeh, onvoorstelbaar ook eigenlijk dat dit al die vele duizenden jaren goed is gegaan. Je vraagt je mijn af hoe de mens zich in stand heeft weten te houden zonder al die vermeend essentiële en noodzakelijke voorlichting.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En niet alleen conservatieve ouders. Er zijn echt schrikwekkend veel ouders die het sowieso een moeilijk gesprek vinden en uit de weg gaan. Er zijn zelfs tegenwoordig nog best veel meisjes die niets weten over hun eigen lichaam en op een dag ongesteld worden zonder dat ze weten wat het is.
Het is heel goed dat dit op scholen wordt besproken.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh, onvoorstelbaar ook eigenlijk dat dit al die vele duizenden jaren goed is gegaan. Je vraagt je mijn af hoe de mens zich in stand heeft weten te houden zonder al die vermeend essentiële en noodzakelijke voorlichting.
Meen je dit serieus? Door te denken dat het vroeger allemaal goed ging?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh, onvoorstelbaar ook eigenlijk dat dit al die vele duizenden jaren goed is gegaan. Je vraagt je mijn af hoe de mens zich in stand heeft weten te houden zonder al die vermeend essentiële en noodzakelijke voorlichting.
Ik kan een lijst van items maken die korter bestaan dan de Lentekriebels, daar kunnen we dan vast ook wel zonder..quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |