Als dat zo zou zijn zou ik op dit moment in een paleis nabij Madrid zittenquote:
Philips? Ik denk dan toch eerder in Eindhoven hoor.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn zou ik op dit moment in een paleis nabij Madrid zitten
Dit is Felipe (Philips) II.
Oh zekerquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
ja. het is weer heerlijk ouwerwets ergeren
PSV is ook vernoemd naar deze koningquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Philips? Ik denk dan toch eerder in Eindhoven hoor.
Het was denk ik ook niet de meest charismatische koning ooit, dat je z'n gezicht makkelijk onthoudt. Wel een behoorlijk effectieve.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:51 schreef ijs_beer het volgende:
Ik wist niet dat dat Felipe de twee was. Weet wel zijn relatie tot NL.
Owja. Daarom is het altijd fijn om quizzes online te kijken, dan kan je nog even terugspoelenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:53 schreef H_T het volgende:
[..]
Oh zekerEn uitgebreid klagen en mopperen tijdens een veel te lange niet interessante terzijde en daarna de vraag missen
Ja, al die filipsen lijken op elkaar, op eentje na danquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Het was denk ik ook niet de meest charismatische koning ooit, dat je z'n gezicht makkelijk onthoudt. Wel een behoorlijk effectieve.
Port Sherry Vermouth?quote:
Ja de Habsburg-genen waren ook niet de meest fortuinlijke na verloop van tijd. Bij Felipe IV (plaatje 3) was het al twijfelachtig maar bij zijn zoon Carlos II ging het helemaal fout.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:00 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ja, al die filipsen lijken op elkaar, op eentje na dan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij hem en Kenny heb ik ook de achternamen erbij gezetquote:
Ow. wij allebei nietquote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:05 schreef H_T het volgende:
[..]
Bij hem en Kenny heb ik ook de achternamen erbij gezet
Alle kenmerken van eeuwenlange inteelt werden bij hem duidelijk. En als je alle lichamelijke en geestelijke beperkingen leest waarmee hij kampte is het nog een klein wonder dat hij 38 werd.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja de Habsburg-genen waren ook niet de meest fortuinlijke na verloop van tijd. Bij Felipe IV (plaatje 3) was het al twijfelachtig maar bij zijn zoon Carlos II ging het helemaal fout.
[ afbeelding ]
Waarbij ook nog eens bedacht moet worden dat schilders destijds probeerden er 'het beste van te maken' en dat de realiteit dus wellicht nog veel erger was.
Absoluut! Het was ook meteen het einde van de dynastie, hoewel de huidige koning Felipe VI wel een nazaat is van Felipe III (via diens dochter en daarna in de mannelijke lijn). Hij is ook een directe afstammeling in de mannelijke lijn van de Zonnekoning Louis XIV trouwens.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:12 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Alle kenmerken van eeuwenlange inteelt werden bij hem duidelijk. En als je alle lichamelijke en geestelijke beperkingen leest waarmee hij kampte is het nog een klein wonder dat hij 38 werd.
Lees ik hieruit dat er een meet aan komt?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:26 schreef H_T het volgende:
Upbeatles organiseert een Songfestivalquiz in Café Oproer in Utrecht de dag voor de grote finale
Dat was expres!!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:18 schreef Redefine het volgende:
Het vorige topic had nog doodleuk recenter posts. @:Meke gaat ook volledig in de mod modus om door het slotje te posten.
Leuk! ik zet em in de agenda.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:17 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Lees ik hieruit dat er een meet aan komt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |