Hier werkt het de hele dag normaal.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn blauwe lampje is ook uit, laatste update 4,5 uur geleden.
Een probleem bij solaredge?
Ergens lijkt mij dit toch wel een 1 april grapquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:35 schreef Wantie het volgende:
Nieuwe innovatie zorgt voor stroomopwek bij volle maan:
[..]
https://www.hoppenbrouwer(...)sEBg#meer-informatie
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:35 schreef Wantie het volgende:
Nieuwe innovatie zorgt voor stroomopwek bij volle maan:
[..]
https://www.hoppenbrouwer(...)sEBg#meer-informatie
Twijfel je hier écht over?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ergens lijkt mij dit toch wel een 1 april grap
Ach, bij volle maan laad ik ook altijd mijn kristallen op, dus waarom eigenlijk niet mijn zonnepanelen?quote:
Mooi. Bij mij heeft hij het inmiddels ook gewoon gedaan. Ik kijk trouwens meestal pas na zonsondergang, dus geen idee of hij vaker een paar uur hapert?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:37 schreef laziness het volgende:
[..]
Hier was gisteravond de stroom van het modem er af geweest en die heb ik nog een keer uit en aan gezet en nu heb ik weer een blauw lampje.
Hij zegt in de app dat ie bijgewerkt is maar geeft nog geen opwek voor vandaag weer of hogere totalen. Maar groen en blauw brandt nu dus er is wel opwek. Ik wacht nog ff af of ie nog met data van vandaag doorkomt straks.
Edit: data van vandaag is inmiddels ingeladen![]()
Ik ben zelfs over de maand mei (2024) gegaan deze maandquote:Op maandag 31 maart 2025 12:57 schreef bambino het volgende:
Wat een maand voor de panelen! Ik ben zelfs over mijn opwek van april vorig jaar heen, bijzonder.
Topdag was 27 maart met maar liefst 81kWh. Totaal staat de teller deze maand op 1560kWh met nog een paar uur zon te gaan vandaag.
Vorig jaar maart was 1032 en april was 1467.
Ben benieuwd wat april dit jaar gaat brengen.
Voor dit kwartaal loopt alleen januari wat achter. Januari vorig jaar was 279 en dit jaar slechts 207.
Zowel februari als maart dus beter, waar beide ook fors meer zijn dan het jaar ervoor (februari 332 en nu 581).
Totaal dit kwartaal 2353 waar vorig jaar maar 1643 was.
Nog even genieten van het onbeperkt en vrij salderen.
Hier zelfs over juni en juli en bijna over augustus op 4kWh naquote:Op maandag 31 maart 2025 16:02 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik ben zelfs over de maand mei (2024) gegaan deze maand
Hier ook over mei en juni, maar gek genoeg was april hoger vorig jaar.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:02 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik ben zelfs over de maand mei (2024) gegaan deze maand
Zekers! Hier bijna het dubbele (613 kWh) van maart 2024 (366 kWh).quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:08 schreef Wantie het volgende:
Wat dat betreft is maart best een goede maand geweest.
Dan heb jij wel een totaal ander ligging dan ik, want bij mij is het verschil tussen maart 2025 (946,7) en de beste maand, juni 2023 (1083,7), beduidend kleinerquote:Op dinsdag 1 april 2025 10:40 schreef opgebaarde het volgende:
2024: 4 maanden (mei, juni, juli, aug) hoger dan mrt-25
2023: 6 maanden (apr, mei, juni, juli, aug, sept) hoger dan mrt-25
2022: 3 maanden (juni, juli, aug) hoger dan mrt-25
Beste maand (sinds juni 2022) is juni 2023 met 1.496, maart 2025 is 905 geworden
Ik verwacht zomaar dat je met een oost west opstelling grotere verschillen hebt tussen hoog en voor/na seizoen. Bij een zuid opstelling komt veruit de meeste energie rond het middaguur binnen en bij oost west ben je meer afhankelijk van de lengte van de dag.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb jij wel een totaal ander ligging dan ik, want bij mij is het verschil tussen maart 2025 (946,7) en de beste maand, juni 2023 (1083,7), beduidend kleiner
Klopt, wij hebben 8 oost, 8 west en 1 pal zuid. Geeft een flinke dip zo rond 13:00. Maar wel vroeg al >> 1 kWquote:Op dinsdag 1 april 2025 16:52 schreef 215 het volgende:
[..]
Ik verwacht zomaar dat je met een oost west opstelling grotere verschillen hebt tussen hoog en voor/na seizoen. Bij een zuid opstelling komt veruit de meeste energie rond het middaguur binnen en bij oost west ben je meer afhankelijk van de lengte van de dag.
Ik heb er ook 12 plat liggen, en veel verder oost dan waar ik woon is bijna niet haalbaarquote:Op maandag 31 maart 2025 20:39 schreef laziness het volgende:
Ik heb een deel plat liggen dus ik ga sowieso niet zo snel over latere maanden heen in het voorjaar. En hier in het oosten is het ook wat vaker bewolkt dan het westen helaas.
Mijn ZZW dak (45°) zonder schaduw heeft in 2024 voor het eerst minder dan 100% gehaald.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:43 schreef bambino het volgende:
[..]
Ik heb er ook 12 plat liggen, en veel verder oost dan waar ik woon is bijna niet haalbaar
All heb ik er ook 12 op zuid oost schuin, en 30 op zuid west schuin.
Verder op meerdere plekken schaduw, dus mijn rendement per paneel zal behoorlijk lager zijn dan gemiddeld.
18360wp en vorig jaar 13220kWh. Dus dat is 72% rendement.
En dak vol op zuid zonder schaduw haalt gemiddeld 95%.
Stuurbaar vermogen... Uiteindelijk in een "efficiente" markt balanceert zich dat allemaal uit.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:19 schreef Leandra het volgende:
Wat de maximale opbrengst is doet er niet zoveel meer toe, met terugleverkosten en het eind van salderen.
Eigen stroom van 's morgens vroeg tot 's avonds laat is veel belangrijker.
Ik woon toch nog oostelijker dan jij en het is mij heel duidelijk dat deze hoek gewoon meer bewolking pakt dan de kust waar ik voorheen woonde.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:43 schreef bambino het volgende:
[..]
Ik heb er ook 12 plat liggen, en veel verder oost dan waar ik woon is bijna niet haalbaar
All heb ik er ook 12 op zuid oost schuin, en 30 op zuid west schuin.
Verder op meerdere plekken schaduw, dus mijn rendement per paneel zal behoorlijk lager zijn dan gemiddeld.
18360wp en vorig jaar 13220kWh. Dus dat is 72% rendement.
En dak vol op zuid zonder schaduw haalt gemiddeld 95%.
quote:Op woensdag 2 april 2025 15:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik woon toch nog oostelijker dan jij en het is mij heel duidelijk dat deze hoek gewoon meer bewolking pakt dan de kust waar ik voorheen woonde.
Dan ben ik wel heel benieuwd in welke regio. Je zei ik woon in het oosten, dus dat is dan neem ik aan Twente of de achterhoek.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik woon toch nog oostelijker dan jij en het is mij heel duidelijk dat deze hoek gewoon meer bewolking pakt dan de kust waar ik voorheen woonde.
Mijn rendement was vorig jaar behoorlijk bedroevend (niet in de buurt van wat jouw bedrijf aan beramingen opgaf maar goed het was een slecht zonnejaar) en ik heb geen oost-west opstelling. De 17 panelen OZO waarvan 8 plat met schaduw haalden maar 70,4% rendement.
De 8 op ZW zonder schaduw haalden 95,5%.
Ongeveer daar bij je tenzij. De grens is hier 400m vandaan.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:21 schreef bambino het volgende:
[..]
Dan ben ik wel heel benieuwd in welke regio. Je zei ik woon in het oosten, dus dat is dan neem ik aan Twente of de achterhoek.
Ik woon in Twente, en op 1200m van de grens.
Dus tenzij je in hetzelfde dorp woont, of in een (waarschijnlijk) boerderij ten oosten van Denekamp, is er niet veel optie over.
Groningen heeft nog wel een deel wat oostelijker is geografisch gezien, maar dan woon je in het noorden.
Tenzij je niet in Nederland woont, dat kan natuurlijk, maar dat is vals spelen :-D
mooie accu packs zijn er nu te koopquote:Op vrijdag 4 april 2025 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
April begint goed, nog geen kWh ingekocht, 47kWh per dag geproduceerd
Niet echt voor particulieren, en onduidelijk hoe ze op 6-7 jaar tvt komen.quote:Op zondag 20 april 2025 13:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mooie accu packs zijn er nu te koop
https://iwell.nl/producten/cube-als-investering/
ja dat vind ik ookquote:Op maandag 21 april 2025 21:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niet echt voor particulieren, en onduidelijk hoe ze op 6-7 jaar tvt komen.
Ach, een hobby mag geld kosten
Zakelijk accu is 30% goedkoper geworden dan vorig jaar.quote:Op maandag 21 april 2025 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat vind ik ook
je moet het niet op de laatste 100 euro voor het geld doen , mag ook een soort sport zijn
ik besteed wel geld aan zaken die veel minder of geen rendement opleveren \\ en we gaan toch die kant op
ook n elektrisch vervoer en derg en energie zal ook duurder worden
Ook prive accupacks zullen algemeen goed worden en goedkoper
in 2027 wil iedereen een thuisaccu hebben, dan slaat de gekte toe, dus volgend jaar moet ie hangenquote:Op dinsdag 22 april 2025 09:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zakelijk accu is 30% goedkoper geworden dan vorig jaar.
Dus dat zal zonder oorlog met China best nog wel een keer zo gaan naar volgend jaar toe.
In theorie kan het hele netcongestie verhaal zijn opgelost d.m.v. slimme regelgeving en stuurbaarheid van accu systemen, denk ik. Daaronder inclusief auto's.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in 2027 wil iedereen een thuisaccu hebben
het mooiste is als je jezelf helemaal kunt afschakelen van de energieleverancier, helemaal offgridquote:Op dinsdag 22 april 2025 09:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
In theorie kan het hele netcongestie verhaal zijn opgelost d.m.v. slimme regelgeving en stuurbaarheid van accu systemen, denk ik. Daaronder inclusief auto's.
Vaste stroomcontracten zullen wel verdwijnen gezien de volatiliteit in kosten van elektriciteit nogal weersgevoelig zullen worden, je zult teveel risico opslag betalen en je gaat risk poolen met mensen met weinig stuurbaarheid van energie.
In de verzekeringswereld heet dat adverse selection.
Te weinig opwek in de winter, en wat doe je met je overproductie in de zomer? Die verspil je ipv verkopen aan mensen die het graag willen hebben?quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het mooiste is als je jezelf helemaal kunt afschakelen van de energieleverancier, helemaal offgrid
Ff in verhouding hè,quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in 2027 wil iedereen een thuisaccu hebben
Bekijk deze YouTube-video
De saldering is de oorzaak van de netcongestie, pas nu komt men op het idee om tijdblokken voor elektra toe te staan aan bedrijven die zonder stroom zittenquote:Op dinsdag 22 april 2025 09:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ff in verhouding hè,
2 elektrische auto's van 60kwh = 120kwh.
Dan hangt die thuisbatterij daar van 6,67 kwh.
Maar mooi filmpje.
Congestie verdienmodel zou eigenlijk via vergunninghouders moeten verlopen.... Als accu's procyclisch (niet ten gunste van opslaan eigen opwek en verbruik) ingezet gaan worden kán het inderdaad netcongestie verergeren.
Voor dat laatste moet er hard gewerkt worden aan regelgeving.
MM heeft geen enkel idee waar hij het over heeft, zoals bij alle onderwerpen waar hij meent commentaar te moeten gevenquote:Op dinsdag 22 april 2025 09:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Te weinig opwek in de winter, en wat doe je met je overproductie in de zomer? Die verspil je ipv verkopen aan mensen die het graag willen hebben?
wat doet het energiebedrijf met stroom die ze over hebben in de zomer ,quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Te weinig opwek in de winter, en wat doe je met je overproductie in de zomer?
Die verspil je ipv verkopen aan mensen die het graag willen hebben?
Negatieve stroomprijs is pas als er niemand is die gratis stroom wilt afnemen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
wat doet het energiebedrijf met stroom die ze over hebben in de zomer ,
een negatieve stroomprijs rekenen ,
affakkelen heet dat bij aardgas
Ik zou graag zo een contract hebben voor mijn toekomstig zonnepark.quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De saldering is de oorzaak van de netcongestie, pas nu komt men op het idee om tijdblokken voor elektra toe te staan aan bedrijven die zonder stroom zitten
En die bedrijven kunnen dan zelf aanvullen met megapacks
spannend johquote:Op woensdag 23 april 2025 14:47 schreef bambino het volgende:
Zojuist april vorig jaar geëvenaard. Met nog 7 dagen (waarvan stuk of 4-5 mooie dagen zo te zien) te gaan.
Ook maart '25 ga ik nog wel overheen zo te zien. Moet gemiddeld 20kWh per dag halen om maart te matchen.
Laatste 3 dagen waren 30-35 maar 2 dagen ervoor waren over de 80.
Voorlopig is het een goed jaar!
Zeker! Nog mooi wat geld verdienen nu het nog kanquote:
De race naar de batterijen gaat beginnen, iedereen wil een batterij hebben ,hoeft niet groot maar 6 KWH is alquote:Op woensdag 2 april 2025 12:19 schreef Leandra het volgende:
Eigen stroom van 's morgens vroeg tot 's avonds laat is veel belangrijker.
ha ha ha ha gekkehuisquote:Op woensdag 23 april 2025 22:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
14 april 2025
Beste ikweethetookniet
De afgelopen drie weken zijn bijzonder en hectisch geweest. In het onderstaande zullen wij u een en ander presenteren.
Aanmeldingen
Op maandag 14 april 2025 zijn er totaal 148.928 aanmeldingen van mensen die menen dat de overheid compensatie moet bieden voor afschaffing van de salderingsregeling.
ik snap nog altijd niet waar deze stichting haar claim op gaat baseren. ik lees een hoop onderbuikgevoel en gewauwel, maar dit is toch kansloos?quote:Op woensdag 23 april 2025 22:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
14 april 2025
Beste ikweethetookniet
De afgelopen drie weken zijn bijzonder en hectisch geweest. In het onderstaande zullen wij u een en ander presenteren.
Aanmeldingen
Op maandag 14 april 2025 zijn er totaal 148.928 aanmeldingen van mensen die menen dat de overheid compensatie moet bieden voor afschaffing van de salderingsregeling. Dit is een meer dan uitstekend resultaat, en duidelijk is dat de meeste consumenten het niet eens zijn met het besluit van de regering.
In de pers
Salderingsclaim.nl heeft veel aandacht in de pers gekregen. Dit in de landelijke kranten, op de radio en wij hopen binnenkort bij Radar in de uitzending te zitten. Dit is nodig, om een breed draagvlak te vinden onder de zonnepaneleneigenaren.
Plan van aanpak
Het is duidelijk dat we de eerste aandacht hebben gepakt. Nu moet er echter een Stichting worden opgericht met een bestuur, een Raad van Toezicht, een advocatenteam en een funder. Alles zal gaan conform de Claimcode en de wet Wamca.
Het belangrijkste is dat wij een funder (financier) vinden om de claim ten opzichte van de overheid te financieren. Deze financier gaat natuurlijk beoordelen of de claim haalbaar is, zodat men de investering terug kan krijgen. Deze beoordeling zal enige tijd duren. De verwachting is dat dit onderdeel ongeveer vier maanden gaat duren.
Brief minister
Wij zullen echter een duidelijke brief aan de Minister verzenden, dat wij vinden dat de zonnepaneleneigenaren gecompenseerd moeten worden. Het belangrijkste is, dat wij kenbaar maken dat de salderingsregeling terugkomt, althans gefaseerd wordt afgebouwd hetgeen iedereen verwachtte.
Samenwerking
Op dit moment wordt samenwerking gezocht tussen andere instellingen en salderingsclaim.nl. Helaas heeft de Vereniging Eigen Huis een ander advies naar haar leden, Vereniging Eigen Huis is van mening dat het zonne-energiegebruik van de consument moet worden aangepast, en wellicht batterijen moeten worden aangeschaft. Dit is echter niet de visie van Salderingsclaim.nl, omdat niet verwacht mag worden van de consument dat zij nog meer gaat investeren.
Inmiddels staat vast, dat de woningbouwcoöperaties compensatie hebben gevraagd aan de Regering van bijna ¤ 600 miljoen voor het gegeven dat zij hebben geïnvesteerd in zonnepanelen, en zij de servicekosten niet meer in rekening kunnen brengen bij haar huurders. Wij zullen contact opnemen met deze organisatie, om te kijken of we kunnen samenwerken.
Communicatie
Gelet op de enorme aantallen is het voor ons onmogelijk om u als consument afzonderlijk te benaderen. Wij kunnen u telefonisch niet te woord staan maar helaas ook niet per e-mail. Dit wordt anders een dagtaak, en daarvoor is op dit moment de mankracht niet aanwezig. Dit kan in de toekomst wijzigen, wanneer er een financiering is voor de claim.
We gaan dus hard verder met de claim, en de volgende stap is het oprichten van een stichting conform de Claimcode en de Wamca. Daarbij is het van groot belang dat er een goed advocatenkantoor wordt gevonden met een financier voor alle verdere activiteiten.
Wij verwachten binnen vier weken u een nieuwe nieuwsbrief te kunnen toezenden, met alle informatie van onze acties. Onze dank voor uw aanmelding en u hoort van ons.
Met vriendelijke groet,
Salderingsclaim.nl
Even afwachten nog
tuurlijk die had in 2011 al weg geweest zei men toen , het was een voorlopige aansporing en maar voor een paar jaarquote:Op donderdag 24 april 2025 08:01 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik snap nog altijd niet waar deze stichting haar claim op gaat baseren. ik lees een hoop onderbuikgevoel en gewauwel, maar dit is toch kansloos?
bij invoering saldering was bekend dat het afgebouwd ging worden mettertijd.
Het is niet mijn stichtingquote:Op donderdag 24 april 2025 04:00 schreef michaelmoore het volgende:
ha ha ha ha gekkehuis
nu moet iedereen lid worden van jouw frauduleuze stichting?
ok maar deze claim is onterecht en oplichting, die salderingregeling had in 2015 al weg moeten zijnquote:Op donderdag 24 april 2025 09:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Het is niet mijn stichting
Heb er helemaal niets mee te maken
Van fraude is geen sprake, eisen kan en mag iedereen en de rechter beslist uiteindelijk
Van belang in dit topic![]()
We worden al genoeg genaaid door onze overheid, kijk naar de toeslagen drama
Dat is smaad en laster zolang er niets bewezen is, dus de enige die fout zit ben jij hierquote:Op donderdag 24 april 2025 09:28 schreef michaelmoore het volgende:
ok maar deze claim is onterecht en oplichting …..
ha ha ha mafjoekelquote:Op donderdag 24 april 2025 09:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat is smaad en laster zolang er niets bewezen is, dus de enige die fout zit ben jij hier
TV / Zwarte zwanen Pensioenroof van miljardenquote:
En als je met deze onzin meedoet word je straks ook nog eens genaaid door de charlatans van salderingsclaim!quote:Op donderdag 24 april 2025 09:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Het is niet mijn stichting
Heb er helemaal niets mee te maken en lid moeten worden al helemaal NIET
Van fraude is geen sprake, eisen kan en mag iedereen en de rechter beslist uiteindelijk
Van belang in dit topic![]()
We worden al genoeg genaaid door onze overheid, kijk naar de toeslagen drama
er is sprake van dat iedereen in de toekomst variabel stroomlevering gaat krijgen,quote:Op donderdag 24 april 2025 09:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En als je met deze onzin meedoet word je straks ook nog eens genaaid door de charlatans van salderingsclaim!
Het is maar waar je van houdt.
Ook voor jou:quote:Op donderdag 24 april 2025 09:34 schreef Isdatzo het volgende:
En als je met deze onzin meedoet word je straks ook nog eens genaaid door de charlatans van salderingsclaim!
Het is maar waar je van houdt.
Geen idee wat zonnepanelen ermee te maken hebben, maar open er een topic over zou ik zeggen.quote:Op donderdag 24 april 2025 09:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ook voor jou:
TV / Zwarte zwanen Pensioenroof van miljarden
Kijk deze uitzending maar eens, dat is pas oplichting
En daar moet je aan meedoen en staat onder toezicht van dnb en afm
Dat is pas erg
-los van het feit dat @michaelmoore een beetje losgeslagen is en ik van de meeste van zijn antwoorden geen chocola kan maken vind ik het, redelijk oubollige, typen van je als mafjoekel niet onterecht.quote:Op donderdag 24 april 2025 09:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ook voor jou:
TV / Zwarte zwanen Pensioenroof van miljarden
Kijk deze uitzending maar eens, dat is pas oplichting
En daar moet je aan meedoen en staat onder toezicht van dnb en afm
Dat is pas erg
het enige dat je over saldering kunt zeggen is dat het 10 jaar te lang is doorgegaan en we nu met de netcongestie problemen zittenquote:Op donderdag 24 april 2025 09:55 schreef freak1 het volgende:
[..]
-los van het feit dat @:michaelmoore een beetje losgeslagen is en ik van de meeste van zijn antwoorden geen chocola kan maken vind ik het, redelijk oubollige, typen van je als mafjoekel niet onterecht.
-wat heeft dit in godesnaam te maken met het afschaffen van saldering? een pensioenfonds wat haar gang gaat en binnen gestelde regels dingen doet die wij moreel verwerpelijk vinden staat hier behoorlijk los van. maar het gaat je aan het hart aangezien je hier toch vaak over post.
-iedereen en zijn moeder kan op zijn klompen aanvoelen wat er met die claim gaat gebeuren.
• de organisatie hierachter gaat proberen een gek te vinden die de hele boel gaat financieren. de uitvoerder zal zeer nauw verweven zijn met de eigenaar van deze claim
• het geld raakt op maar het is zo zonde dat er al zoveel geld in zit dus alle mensen die zich hebben ingeschreven wordt gevraagd een tientje te betalen. want wat is een tientje nou op deze grote salderingsfraude?
eind van het verhaal, de starters van deze volstrekt kansloze claim verrijken zich met een miljoentje en niemand wordt er iets wijzer van.
waar haal jij telkens die 2015 vandaan? is dat je eigen onderbuikgevoel?quote:Op donderdag 24 april 2025 10:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het enige dat je over saldering kunt zeggen is dat het 10 jaar te lang is doorgegaan en we nu met de netcongestie problemen zitten
nu moet iedereen de opgewekte stroom voortaan zelf gaan gebruiken of automatisch levering stopzetten bij nul of negatief waarde
"moet"quote:Op donderdag 24 april 2025 10:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het enige dat je over saldering kunt zeggen is dat het 10 jaar te lang is doorgegaan en we nu met de netcongestie problemen zitten
nu moet iedereen de opgewekte stroom voortaan zelf gaan gebruiken en automatisch levering stopzetten bij nul of negatief waarde
in 2011 was al sprake dat het een zeer tijdelijke regeling zou worden,quote:Op donderdag 24 april 2025 10:03 schreef freak1 het volgende:
[..]
waar haal jij telkens die 2015 vandaan? is dat je eigen onderbuikgevoel?
vanaf 2017 werd er gesproken over afschaffing vanaf 2023. in de jaren na 2017 is de onrust gekomen en gebleven, maar er is nooit over 2015 gesproken?
heb je een bron?quote:Op donderdag 24 april 2025 10:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in 2011 was al sprake dat het een zeer tijdelijke regeling zou worden,
2015 dan had ik / men toen verwacht als einddatum
nou dan valt 2027 nog mee tochquote:Op donderdag 24 april 2025 10:08 schreef freak1 het volgende:
[..]
heb je een bron?
mijn bron, volgens officieele bekendmakingen, geeft aan dat juist in 2011 de eerdere limiet gedeelteijk is afgeschaft, er onbeperkt mocht worden teruggeleverd en alhoewel er vanaf het begin is gezegd, er komt een keer een einde, is pas vanaf 2014 gesproken over dat men "het er in 2017 toch echt eens over moet gaan hebben"
zie
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-795756.pdf
maar, dat beantwoord mijn vraag niet?quote:Op donderdag 24 april 2025 10:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dan valt 2027 nog mee toch
overigens is de overheid hier geen partij in, dus valt niet juridisch aan te pakken
wat is je vraag lieverd?quote:Op donderdag 24 april 2025 10:42 schreef freak1 het volgende:
[..]
maar, dat beantwoord mijn vraag niet?
quote:
quote:Op donderdag 24 april 2025 10:08 schreef freak1 het volgende:
[..]
heb je een bron?
mijn bron, volgens officieele bekendmakingen, geeft aan dat juist in 2011 de eerdere limiet gedeelteijk is afgeschaft, er onbeperkt mocht worden teruggeleverd en alhoewel er vanaf het begin is gezegd, er komt een keer een einde, is pas vanaf 2014 gesproken over dat men "het er in 2017 toch echt eens over moet gaan hebben"
zie
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-795756.pdf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |