Hier werkt het de hele dag normaal.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn blauwe lampje is ook uit, laatste update 4,5 uur geleden.
Een probleem bij solaredge?
Ergens lijkt mij dit toch wel een 1 april grapquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:35 schreef Wantie het volgende:
Nieuwe innovatie zorgt voor stroomopwek bij volle maan:
[..]
https://www.hoppenbrouwer(...)sEBg#meer-informatie
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:35 schreef Wantie het volgende:
Nieuwe innovatie zorgt voor stroomopwek bij volle maan:
[..]
https://www.hoppenbrouwer(...)sEBg#meer-informatie
Twijfel je hier écht over?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ergens lijkt mij dit toch wel een 1 april grap
Ach, bij volle maan laad ik ook altijd mijn kristallen op, dus waarom eigenlijk niet mijn zonnepanelen?quote:
Mooi. Bij mij heeft hij het inmiddels ook gewoon gedaan. Ik kijk trouwens meestal pas na zonsondergang, dus geen idee of hij vaker een paar uur hapert?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:37 schreef laziness het volgende:
[..]
Hier was gisteravond de stroom van het modem er af geweest en die heb ik nog een keer uit en aan gezet en nu heb ik weer een blauw lampje.
Hij zegt in de app dat ie bijgewerkt is maar geeft nog geen opwek voor vandaag weer of hogere totalen. Maar groen en blauw brandt nu dus er is wel opwek. Ik wacht nog ff af of ie nog met data van vandaag doorkomt straks.
Edit: data van vandaag is inmiddels ingeladen![]()
Ik ben zelfs over de maand mei (2024) gegaan deze maandquote:Op maandag 31 maart 2025 12:57 schreef bambino het volgende:
Wat een maand voor de panelen! Ik ben zelfs over mijn opwek van april vorig jaar heen, bijzonder.
Topdag was 27 maart met maar liefst 81kWh. Totaal staat de teller deze maand op 1560kWh met nog een paar uur zon te gaan vandaag.
Vorig jaar maart was 1032 en april was 1467.
Ben benieuwd wat april dit jaar gaat brengen.
Voor dit kwartaal loopt alleen januari wat achter. Januari vorig jaar was 279 en dit jaar slechts 207.
Zowel februari als maart dus beter, waar beide ook fors meer zijn dan het jaar ervoor (februari 332 en nu 581).
Totaal dit kwartaal 2353 waar vorig jaar maar 1643 was.
Nog even genieten van het onbeperkt en vrij salderen.
Hier zelfs over juni en juli en bijna over augustus op 4kWh naquote:Op maandag 31 maart 2025 16:02 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik ben zelfs over de maand mei (2024) gegaan deze maand
Hier ook over mei en juni, maar gek genoeg was april hoger vorig jaar.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:02 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik ben zelfs over de maand mei (2024) gegaan deze maand
Zekers! Hier bijna het dubbele (613 kWh) van maart 2024 (366 kWh).quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:08 schreef Wantie het volgende:
Wat dat betreft is maart best een goede maand geweest.
Dan heb jij wel een totaal ander ligging dan ik, want bij mij is het verschil tussen maart 2025 (946,7) en de beste maand, juni 2023 (1083,7), beduidend kleinerquote:Op dinsdag 1 april 2025 10:40 schreef opgebaarde het volgende:
2024: 4 maanden (mei, juni, juli, aug) hoger dan mrt-25
2023: 6 maanden (apr, mei, juni, juli, aug, sept) hoger dan mrt-25
2022: 3 maanden (juni, juli, aug) hoger dan mrt-25
Beste maand (sinds juni 2022) is juni 2023 met 1.496, maart 2025 is 905 geworden
Ik verwacht zomaar dat je met een oost west opstelling grotere verschillen hebt tussen hoog en voor/na seizoen. Bij een zuid opstelling komt veruit de meeste energie rond het middaguur binnen en bij oost west ben je meer afhankelijk van de lengte van de dag.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb jij wel een totaal ander ligging dan ik, want bij mij is het verschil tussen maart 2025 (946,7) en de beste maand, juni 2023 (1083,7), beduidend kleiner
Klopt, wij hebben 8 oost, 8 west en 1 pal zuid. Geeft een flinke dip zo rond 13:00. Maar wel vroeg al >> 1 kWquote:Op dinsdag 1 april 2025 16:52 schreef 215 het volgende:
[..]
Ik verwacht zomaar dat je met een oost west opstelling grotere verschillen hebt tussen hoog en voor/na seizoen. Bij een zuid opstelling komt veruit de meeste energie rond het middaguur binnen en bij oost west ben je meer afhankelijk van de lengte van de dag.
Ik heb er ook 12 plat liggen, en veel verder oost dan waar ik woon is bijna niet haalbaarquote:Op maandag 31 maart 2025 20:39 schreef laziness het volgende:
Ik heb een deel plat liggen dus ik ga sowieso niet zo snel over latere maanden heen in het voorjaar. En hier in het oosten is het ook wat vaker bewolkt dan het westen helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |