Wat een onnozel jankverhaal weer: die zogenoemde 'obstakels' zijn vooral een kwestie van niet willen in plaats van niet kunnen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zonnepaneeleigenaar wil stroom zelf verbruiken, maar stuit op obstakels
Zucht. De grootste (en echt veruit de grootste) verbruiker is onze auto. De ideale oplaadtijd is ergens tussen 11 en 18 uur (zo tussen april en oktober) en precies dan staat die grootverbruiker vrolijk bij een werkgever geparkeerd. Dus fijn dat jij daar geen last van hebt, maar een behoorlijk deel van de paneel bezitters wel. En ja, op een dag als vandaag (auto thuis want vakantie en de zon schijnt) laad ik em overdag op en hetzelfde probeer ik zoveel mogelijk te doen in het weekend, maar het zet beperkt zoden aan de dijk. De ev bezitter met een nachtbaan die komt een heel eind denk ik. Zeker met ook nog een airco aan omdat ie overdag moet slapen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een onnozel jankverhaal weer: die zogenoemde 'obstakels' zijn vooral een kwestie van niet willen in plaats van niet kunnen.
Het lukt mij prima om de grote verbruikers af te stemmen op de productie van de panelen, ook wanneer er niemand thuis is. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Nu nog even een quote van Hugo de Jonge erover heenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:22 schreef freak1 het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)gend-jaar-boete.html
zoals voorspeld...
quote:Op zondag 7 september 2025 19:05 schreef Estate2 het volgende:
Wat doen jullie, dimmen of maximaal terug leveren?
Je bent natuurlijk niet verplicht om stroom af te nemen en/of terug te leveren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nu nog even een quote van Hugo de Jonge erover heen
We weten precies om wie het gaat en achter welke voordeur
Dus we pakken je hoe dan ook
Kijk even in mijn greenchoice, de mail is wat onnauwkeurig zacht gezegd. Ik 40 euro verschil zitten tussen die 2quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Zelfs in deze zonnige maanden met ook nog eens weinig verbruik hebben we volgens de maandoverzichten van Greenchoice per maand geen negatieve stroomrekening door die achterlijke terugleverkosten.
Zo mooi is het bij mij niet. Panelen leveren 1 KW, auto laden met 3,4 KW. Dus nu twee uurtjes 2,5 KW van het net à 25 ct. Morgen van 11 tot 17 de batterij geheel optoppen a 14 ct per kwh minus mijn eigen opbrengst.quote:Op woensdag 10 september 2025 11:16 schreef CoolGuy het volgende:
Auto opladen @ 3,4kW, droger aan @ 700w en dan is mijn verbruik 65 watt per uur schijnbaar![]()
Bij mij nu ook niet meer want auto vol, en nu staat alleen de vaatwasser aan dus nu 3 kW aan het terugleveren, maar goed, nog geen terugleverkosten dus whatever.quote:Op woensdag 10 september 2025 15:24 schreef 215 het volgende:
[..]
Zo mooi is het bij mij niet. Panelen leveren 1 KW, auto laden met 3,4 KW. Dus nu twee uurtjes 2,5 KW van het net à 25 ct. Morgen van 11 tot 17 de batterij geheel optoppen a 14 ct per kwh minus mijn eigen opbrengst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |