abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218510030
Zelfs in deze zonnige maanden met ook nog eens weinig verbruik hebben we volgens de maandoverzichten van Greenchoice per maand geen negatieve stroomrekening door die achterlijke terugleverkosten.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:48:21 #277
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218510103
quote:
6s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zonnepaneeleigenaar wil stroom zelf verbruiken, maar stuit op obstakels
Wat een onnozel jankverhaal weer: die zogenoemde 'obstakels' zijn vooral een kwestie van niet willen in plaats van niet kunnen.

Het lukt mij prima om de grote verbruikers af te stemmen op de productie van de panelen, ook wanneer er niemand thuis is. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Huilen dan.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:07:27 #278
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218510639
Nog meer reden om dat salderen af te schaffen. Zal je zien dat zodra het een effect heeft op de portemonnee die onoverkomelijke obstakels ineens als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Huilen dan.
pi_218510741
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 12:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat een onnozel jankverhaal weer: die zogenoemde 'obstakels' zijn vooral een kwestie van niet willen in plaats van niet kunnen.

Het lukt mij prima om de grote verbruikers af te stemmen op de productie van de panelen, ook wanneer er niemand thuis is. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Zucht. De grootste (en echt veruit de grootste) verbruiker is onze auto. De ideale oplaadtijd is ergens tussen 11 en 18 uur (zo tussen april en oktober) en precies dan staat die grootverbruiker vrolijk bij een werkgever geparkeerd. Dus fijn dat jij daar geen last van hebt, maar een behoorlijk deel van de paneel bezitters wel. En ja, op een dag als vandaag (auto thuis want vakantie en de zon schijnt) laad ik em overdag op en hetzelfde probeer ik zoveel mogelijk te doen in het weekend, maar het zet beperkt zoden aan de dijk. De ev bezitter met een nachtbaan die komt een heel eind denk ik. Zeker met ook nog een airco aan omdat ie overdag moet slapen.
En dus doe ik echt mijn best en gaan andere stroom gebruikers als wasmachine en droger en vaatwasser zo veel mogelijk op zonnestroom aan, maar dat heeft gewoon niet zoveel invloed.

Terugleverkosten heb ik niet, het voordeel van een dynamisch contract. Niet nagerekend of het echt veel verschil is, maar het bevalt. Voor stroom dan, want voor gas staat het inmiddels vast.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_218512048
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:48:30 #281
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218512201
quote:
Nu nog even een quote van Hugo de Jonge erover heen :r
We weten precies om wie het gaat en achter welke voordeur