Ik vind het vaak wel fijn om grote verbruikers achter een eigen groep te hebben, vooral ook omdat dan niet je koelkast en vriezer ineens uitgeschakeld zijn als je sluiting hebt gehad in je oven, wasmachine ander apparaat.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:55 schreef 215 het volgende:
Ik kan dat grote elektra topic niet meer vinden. Iemand met betere zoek kwaliteiten?
Dit is ook even hier ter sprake geweest:
K&W / NEN 1010:2015, Aparte groep voor apparaten >2kW?
Dat van aparte groepen voor grote gebruikers hoeft dus al (minimaal) tien jaar niet meer.
Marstek is wel de helft goedkoper.... die andere twee lijken niet veel te verschillen.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn goedkopere oplossingen zoals van Marstek en Zendure. En ik zag ook Anker al met de Solix lijn. Let wel op dat je (ivm garantie) via de officiële importkanalen koopt.
Krijg je op de refurbished batterijen van homewizard redelijke garanties?quote:Op maandag 21 juli 2025 14:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor de algehele geruststelling zal ik binnenkort (na zonsondergang) enkele gebruikers in de woning inschakelen zodat de batterijen alle 4 op vol vermogen leveren en dan een uur lang met m'n FLIR (warmtebeeldcamera) het stopcontact, automaat en bekabeling monitoren.
Garantie is gelijk, zover ik me heb ingelezen.quote:Op maandag 21 juli 2025 15:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Krijg je op de refurbished batterijen van homewizard redelijke garanties?
Bij de 2 anderen kan je uitbreiden met losse accu-modules geloof ik, dus bij 1 accu in verhouding mss iets duurder omdat je ook 1x die controller module nodig hebt maar per volgende accu zal het dan weinig schelen.quote:Op maandag 21 juli 2025 15:53 schreef namliam het volgende:
[..]
Marstek is wel de helft goedkoper.... die andere twee lijken niet veel te verschillen.
Maargoed, voorlopig denk ik toch nog te vroeg voor dit soort dingen.
Vanaf 1-1-2027 zal het terugverdienen (als je opladen alleen via je zonnepanelen doet) uit twee delen bestaan. De besparing op de terugleverkosten en je lagere afname van het energiebedrijf. Wat je er in stopt hoef je natuurlijk ook minder af te nemen. Wel in je berekening nog even rekeninghouden met de conversieverlies van ongeveer 25%. Dit soort kleine accu's gebruik je vooral om je nachtverbruik (meestal zonder de wintermaanden) af te dekken.quote:Op maandag 21 juli 2025 13:58 schreef namliam het volgende:
OK dus 2 dan, a 1400 per stuk, bespaart dan ongeveer 300 euro aan terugleverkosten... .schiet dan aan euro's niet heel veel op.
Dat is dan ook precies mijn bedoeling, al ligt er misschien nog ergens een EV in de toekomst....quote:Op maandag 21 juli 2025 16:32 schreef Horsemen het volgende:
[..]Dit soort kleine accu's gebruik je vooral om je nachtverbruik (meestal zonder de wintermaanden) af te dekken.
Zelf overweeg ik er eind 2026 begin 2027 ook 2 te nemen. Mijn verwachting is dat ik daar van het voorjaar tot het najaar 90% a 95% van mijn nachtverbruik mee kan opvangen. Mocht blijken dat ik iets meer te kort kom dan mijn inschatting dan kan ik er een jaar later er altijd nog een bij kopen.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:02 schreef namliam het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies mijn bedoeling, al ligt er misschien nog ergens een EV in de toekomst....
Dus daar is dan nog wat extra energie voor nodig maar kan wellicht (ook) als mobiele accu dienen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |