abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218510030
Zelfs in deze zonnige maanden met ook nog eens weinig verbruik hebben we volgens de maandoverzichten van Greenchoice per maand geen negatieve stroomrekening door die achterlijke terugleverkosten.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:48:21 #277
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218510103
quote:
6s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zonnepaneeleigenaar wil stroom zelf verbruiken, maar stuit op obstakels
Wat een onnozel jankverhaal weer: die zogenoemde 'obstakels' zijn vooral een kwestie van niet willen in plaats van niet kunnen.

Het lukt mij prima om de grote verbruikers af te stemmen op de productie van de panelen, ook wanneer er niemand thuis is. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Huilen dan.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:07:27 #278
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218510639
Nog meer reden om dat salderen af te schaffen. Zal je zien dat zodra het een effect heeft op de portemonnee die onoverkomelijke obstakels ineens als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Huilen dan.
pi_218510741
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 12:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat een onnozel jankverhaal weer: die zogenoemde 'obstakels' zijn vooral een kwestie van niet willen in plaats van niet kunnen.

Het lukt mij prima om de grote verbruikers af te stemmen op de productie van de panelen, ook wanneer er niemand thuis is. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Zucht. De grootste (en echt veruit de grootste) verbruiker is onze auto. De ideale oplaadtijd is ergens tussen 11 en 18 uur (zo tussen april en oktober) en precies dan staat die grootverbruiker vrolijk bij een werkgever geparkeerd. Dus fijn dat jij daar geen last van hebt, maar een behoorlijk deel van de paneel bezitters wel. En ja, op een dag als vandaag (auto thuis want vakantie en de zon schijnt) laad ik em overdag op en hetzelfde probeer ik zoveel mogelijk te doen in het weekend, maar het zet beperkt zoden aan de dijk. De ev bezitter met een nachtbaan die komt een heel eind denk ik. Zeker met ook nog een airco aan omdat ie overdag moet slapen.
En dus doe ik echt mijn best en gaan andere stroom gebruikers als wasmachine en droger en vaatwasser zo veel mogelijk op zonnestroom aan, maar dat heeft gewoon niet zoveel invloed.

Terugleverkosten heb ik niet, het voordeel van een dynamisch contract. Niet nagerekend of het echt veel verschil is, maar het bevalt. Voor stroom dan, want voor gas staat het inmiddels vast.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_218512048
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:48:30 #281
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218512201
quote:
Nu nog even een quote van Hugo de Jonge erover heen :r
We weten precies om wie het gaat en achter welke voordeur
Dus we pakken je hoe dan ook
pi_218708197
Sinds kort heb ik een contract met dynamische stroomprijzen en vandaag zijn voor het eerst mijn zonnepanelen gedimd via zonnedimmer.nl 7,1 kWh gedimd en bespaard 0,22 euro.

Aan de ene kant vindt ik het ook weer zonde voor de statistieken en terug geleverde kWh's
Wat doen jullie, dimmen of maximaal terug leveren?
Voorheen Post ID 101472
pi_218708290
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 19:05 schreef Estate2 het volgende:

Wat doen jullie, dimmen of maximaal terug leveren?
pi_218709448
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 17:48 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Nu nog even een quote van Hugo de Jonge erover heen :r
We weten precies om wie het gaat en achter welke voordeur
Dus we pakken je hoe dan ook
Je bent natuurlijk niet verplicht om stroom af te nemen en/of terug te leveren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218709947
quote:
Dat is duidelijk ja :)
Voorheen Post ID 101472
pi_218712984
Zolang de saldering nog bestaat is een negatief tarief (inclusief belasting dus) een zeer grote uitzondering. Als ik thuis ben dan kan ik best even naar zolder om de omvormer uit te zetten en anders is het jammer. Na afloop saldering maak ik wel iets dat het automatisch gaat. Ongeveer iedere omvormer die wereldwijd verkocht wordt heeft met een kleine aanpassing die mogelijkheid namelijk.

Auto laden, (vaat)wassen en dergelijke doe ik wel als de prijs laag is, dan leveren mijn panelen ook wel maximaal denk ik en gebruik ik dus maximaal eigen stroom. Sinds de aanschaf van een ev ga is hoe dan ook geen stroom over houden per jaar.

Ik heb sinds deze week dynamische stroom. Na enige ervaring, lees over een paar maanden komt er wel een batterij bij verwacht ik. Eerst ff ervaring opdoen en dan pas beslissen hoeveel KWh en KW het ding moet hebben. Extra panelen is wel ruimte voor maar is best een kostbare optie dus dat nog maar even langen uitstellen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  dinsdag 9 september 2025 @ 14:59:36 #287
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218722656
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 12:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Zelfs in deze zonnige maanden met ook nog eens weinig verbruik hebben we volgens de maandoverzichten van Greenchoice per maand geen negatieve stroomrekening door die achterlijke terugleverkosten.
Kijk even in mijn greenchoice, de mail is wat onnauwkeurig zacht gezegd. Ik 40 euro verschil zitten tussen die 2
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 10 september 2025 @ 11:16:15 #288
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_218729334
Auto opladen @ 3,4kW, droger aan @ 700w en dan is mijn verbruik 65 watt per uur schijnbaar _O_ *O*
Breitling - Instruments for Professionals
pi_218731240
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 11:16 schreef CoolGuy het volgende:
Auto opladen @ 3,4kW, droger aan @ 700w en dan is mijn verbruik 65 watt per uur schijnbaar _O_ *O*
Zo mooi is het bij mij niet. Panelen leveren 1 KW, auto laden met 3,4 KW. Dus nu twee uurtjes 2,5 KW van het net à 25 ct. Morgen van 11 tot 17 de batterij geheel optoppen a 14 ct per kwh minus mijn eigen opbrengst.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  Moderator woensdag 10 september 2025 @ 15:28:20 #290
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_218731267
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:24 schreef 215 het volgende:

[..]
Zo mooi is het bij mij niet. Panelen leveren 1 KW, auto laden met 3,4 KW. Dus nu twee uurtjes 2,5 KW van het net à 25 ct. Morgen van 11 tot 17 de batterij geheel optoppen a 14 ct per kwh minus mijn eigen opbrengst.
Bij mij nu ook niet meer want auto vol, en nu staat alleen de vaatwasser aan dus nu 3 kW aan het terugleveren, maar goed, nog geen terugleverkosten dus whatever. :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_218733992
Wij hebben sinds een aantal weken een vw e-up als 2e auto. Eindelijk gebruiken we ons eigen stroom optimaal. Auto kan overdag vaak laden. Willen er nog een plugin hybride bij. Onze panelen wekken op zonnige dagen tussen 11 en 18u ongeveer 3000-5000w constant. Dus laden op 10 of 13A, afhankelijk hoe snel de accu vol moet.

Vandaag van de 26kwh opwek, maar 11kwh het net opgestuurd en de rest verbruikt. Ons direct verbruik zit nu in september al op 40%. Daarvoor kwamen we niet hoger dan 15% door veel opwek.

Heb nu ook een Energy Socket van Homewizard er tussen met slimme taak. Begint automatisch te laden als ik meer dan 2300w teruglever en zodra er 100w van het net wordt gehaalt voor langer dan 2min gaat die uit. Je kan daar instellen wat je wil. Bijv ook dat als de oplader zakt onder de 500w, dan schakelt de adapter uit. Dan is namelijk de baterij bijna vol.
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')