abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221118512
Wij hebben alleen de router/modem van de provider, verder niks aan losse apparatuur. Wifi doet het prima zonder extra’s, we hebben verder ook geen apparaten die iets met wifi doen (alleen onze ipads en de printer), ook onze omvormer is zonder communicatie.
  maandag 22 juni 2026 @ 16:14:41 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221118532
Ah okay, hier willen we dat Chinese spul geïsoleerd houden van het primaire netwerk, vandaar.

Plus dat we 3 batterijen verdeeld over het huis hebben staan (keuken, zolder en garage) en de router dat nooit allemaal kan bereiken, want groot en goed geïsoleerd huis, dus we hadden sowieso al wifi-pods, ik heb alleen andere gekocht toen we de batterijen kochten.

We hebben tussen de 25 en 30 apparaten op wifi aangesloten, afhankelijk van wie thuis is enzo...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 juni 2026 @ 19:32:11 #228
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_221138720
Die hitte is ook funest voor de opbrengst van je panelen op een plat bitumen dak. . Op een zonnige dak In mei/april moeiteloos 3KW peak, vandaag 2KW .
pi_221141088
Ik had in mei 6124kw als hoogste piek en vandaag 6128kw.
Op plat bitumen dak.
  donderdag 25 juni 2026 @ 10:28:51 #230
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221143574
Dik 6.000.000 watt? Oftewel 6 MW?

Toe maar. Dan heb je zo'n 6 hectare aan panelen liggen. Indrukwekkend.
Huilen dan.
pi_221406081
Zijn er meer mensen waarbij de Enlighten app van Enphase niet werkt? Blijft maar in de inlaad stand laden...
  woensdag 22 juli 2026 @ 15:38:08 #232
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221406098
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 15:34 schreef DWMLion het volgende:
Zijn er meer mensen waarbij de Enlighten app van Enphase niet werkt? Blijft maar in de inlaad stand laden...
Bij mij werkt de app gewoon, de actuele en historische gegevens worden getoond...
pi_221406306
quote:
Die app is altijd erg gaar.
Vaak offline.
pi_221406516
quote:
Hier hetzelfde.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221410883
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hier hetzelfde.
Soms laad die wel bij de webversie, maar dat is ook erg sporadisch...
pi_221411296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 10:40 schreef DWMLion het volgende:

[..]
Soms laad die wel bij de webversie, maar dat is ook erg sporadisch...
Vandaag laadt hij ook niet.
Vaag...
Ik kijk er niet vaak op, maar normaliter werkt hij.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221493852
Vraag: iemand ervaring/tips voor een onafhankelijke keuring/inspectie van de panelen? Ik zie online wel wat, maar dat lijkt voor bedrijven.

De achtergrond; wij waren 8 jaar terug onderdeel van een nieuwbouwproject. We hebben allemaal panelen die op dezelfde manier in het dak verwerkt zijn. Bij een van onze buren is nu brand uitgebroken bij/onder/tussen de panelen. De brandweer heeft nu de rest aangeraden om ze na te laten kijken.
Wij hebben overigens dat deel van de installatie meteen erna uitgezet, meer kunnen we nu even niet doen. Onder de panelen liggen geen pannen, dus er even afhalen is geen optie. Er ligt wrs geen brandwerende folie onder de panelen, dat was destijds nog geen eis.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:42:09 #238
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_221498799
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:56 schreef d.k. het volgende:
Vraag: iemand ervaring/tips voor een onafhankelijke keuring/inspectie van de panelen? Ik zie online wel wat, maar dat lijkt voor bedrijven.

De achtergrond; wij waren 8 jaar terug onderdeel van een nieuwbouwproject. We hebben allemaal panelen die op dezelfde manier in het dak verwerkt zijn. Bij een van onze buren is nu brand uitgebroken bij/onder/tussen de panelen. De brandweer heeft nu de rest aangeraden om ze na te laten kijken.
Wij hebben overigens dat deel van de installatie meteen erna uitgezet, meer kunnen we nu even niet doen. Onder de panelen liggen geen pannen, dus er even afhalen is geen optie. Er ligt wrs geen brandwerende folie onder de panelen, dat was destijds nog geen eis.
in deze situatie zou ik de installatie door een onafhankelijke SCIOS Scope 12-inspecteur laten beoordelen.

Scope 12 is de Nederlandse inspectienorm voor PV-installaties en wordt uitgevoerd door gecertificeerde inspecteurs. Veel inspecteurs werken ook voor particulieren, ook al richten hun websites zich inderdaad vaak op bedrijven
pi_221501088
Die scope12 zie ik inderdaad, we gaan nu met een aantal bewoners kijken of we het samen kunnen oppakken. Dan kunnen ze in 1 dag meerdere daken doen.
En daarna gaan we kijken hoe verder, want ook als daar voor nu niets geks uitkomt willen wij iets aanpassen; dus of brandwerend materiaal onder de panelen of ze op het dak leggen ipv er in. Kost vast wat, maar dat moet dan maar.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_221541672
Is de frisse prins er ook nog?

Heb trouwens dit weekend een victron systeem met pv en 16kwh accu aangeschaft.
Kan bijna 7 maanden zonder het net draaien dan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221541775
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 12:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Succes ermee! Van maart t/m september?
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
  maandag 10 augustus 2026 @ 12:53:56 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221541901
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 12:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Hij is niet op anoniem gegaan, maar wel op inactief :{
Misschien bij de buren?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221542639
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 12:41 schreef blomke het volgende:

[..]
Succes ermee! Van maart t/m september?
Ja
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_221542641
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 12:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij is niet op anoniem gegaan, maar wel op inactief :{
Misschien bij de buren?
Hmm zonde.
pi_221546308
Die terugleverkosten en salderingsafbouw voelen voor veel panelenbezitters nu inderdaad als donkere wolken. Wie al een dynamisch contract heeft, merkt het verschil pas echt als de saldering verder afbouwt.
pi_221546503
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 09:21 schreef spellie38 het volgende:
Die terugleverkosten en salderingsafbouw voelen voor veel panelenbezitters nu inderdaad als donkere wolken. Wie al een dynamisch contract heeft, merkt het verschil pas echt als de saldering verder afbouwt.
Een grotere delta?
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:30:16 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221546548
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 15:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hmm zonde.
Ja, nogal.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221549114
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 09:21 schreef spellie38 het volgende:
Ik heb onlangs mn panelen verdubbeld omdat ze de auto niet bij konden houden.

Dus overmaat aan panelen, kleine thuisaccu en dynamisch contract. In de morgen de accu stil zetten, een of twee kwartjes per uur ontvangen tot een uur of tien. Dan is stroom niets meer waard en laat ik de batterij vol lopen met zon. Na een uur of vier trekt de prijs weer aan en tegen die tijd gaat alle zon weer richting het net voor wederom kwartjes per uur. Op dagen dat ik de auto laad hoef ik nog steeds niets van het net te halen.

Als het salderen over is wordt dat kwartje 15 ct. Nog steeds niet verkeerd.

Zeker als er weer gestook moet worden zal niet alles van de zon komen maar ik hoop een substantieel deel nog wel tot begin november. De winter even doorbijten en vanaf maart verwacht ik weer vrijwel in eigen energie te kunnen voorzien. Maar goed, eerst zien of dat een beetje uitkomt.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_221550656
- weg -

[ Bericht 99% gewijzigd door blomke op 11-08-2026 20:51:00 ]
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221600964
Gastedit: laten we dit maar niet doen hier.

[ Bericht 94% gewijzigd door qltel op 18-08-2026 16:09:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')