https://www.vandaaginside.nl/quote:De nieuwe talkshow van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp heeft een naam. De dagelijkse uitzending gaat VI Vandaag heten. Zoals bekend wordt het praatprogramma vanaf januari 2022 bij SBS 6 uitgezonden.
Het tijdstip staat ook vast. De aanvang van VI Vandaag dat van maandag tot en met vrijdag is, wordt 21.30 uur en zal een uur duren. Achter de schermen wordt druk gewerkt aan een extra gast dagelijks aan tafel. Het is de bedoeling dat er een poule komt van gasten die rouleren aan tafel. De namen van Merel Westrik, Leonie ter Braak, Henk Westbroek en Özcan Akyol worden genoemd.
De afgelopen zomer was het trio al dagelijks te zien in De Oranjezomer. Dat programma bleek een succes met gemiddeld zo’n 800.000 kijkers. Daarop ontstond het idee van Talpa, waar Veronica en SBS 6 onder vallen, om de heren toch dagelijks aan tafel te krijgen in plaats van, zoals nu, tweemaal per week: maandag- en vrijdagavond.
Johan Derksen wilde na dit seizoen sowieso stoppen met Veronica Inside in de huidige vorm. ‘De Snor’ was het zat om ‘alleen maar over voetbal te praten’. Nu ze alle drie door willen met een dagelijkse show tekenden zij bij voor nog twee jaar.
Dat viel toch wel mee?quote:Op maandag 17 maart 2025 22:11 schreef Dutch_view het volgende:
Rob de Nijs wordt een beetje belachelijk gemaakt. Ik verwacht woedende reacties op X
Wilfred vond het liedje wat Johan wel mooi vond duidelijk niets. Ten minste zo kwam het op mij over.quote:
Ja klopt maar dit voelde toch meer aan als bashen op Johan zijn muzieksmaak - wat ze wel vaker doen - dan Rob de Nijs afkraken.quote:Op maandag 17 maart 2025 22:20 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Wilfred vond het liedje wat Johan wel mooi vond duidelijk niets. Ten minste zo kwam het op mij over.
Dat vonden de Duitsers ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 10:07 schreef DrDentz het volgende:
"Soms heeft een land een dictator nodig" - Johan Derksen
Je moest eens weten hoe er in Westerse landen in het verleden in tijden van crisis gehandeld werd. Het Romeinse Rijk deed het overigens ook prima met een sterke leider. Zijn weleens onderzoeken naar gedaan wat het beste voor een samenleving functioneert. En daarin kwam verrassend genoeg, zelfs voor de onderzoekers, een “milde” vorm van dictatuur als meest succesvolle uit de bus rollen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 10:07 schreef DrDentz het volgende:
"Soms heeft een land een dictator nodig" - Johan Derksen
Schijnt dat hij recentelijk zelfs Malle Babbe vergeten wasquote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:10 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Ik denk Rob dat nummer zelf al lang vergeten was.
Ik kijk hier heel af en toe nog wel eens, maar door het onnavolgbare beleid hier ben ik eigenlijk vrijwel helemaal afgekickt. Kan ik jou ook aanraden, als men je van hogerhand duidelijk maakt dat ze je hier niet moeten, waarom zou je hier dan wel inkomsten blijven genereren?quote:
Goh verrassend ditquote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:53 schreef timmmmm het volgende:
Ik kijk hier heel af en toe nog wel eens, maar door het onnavolgbare beleid hier ben ik eigenlijk vrijwel helemaal afgekickt. Kan ik jou ook aanraden, als men je van hogerhand duidelijk maakt dat ze je hier niet moeten
Volgens mij tikt die man bij het opstaan standaard een fles azijn wegquote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:58 schreef Marcoss het volgende:
Toch wel knap dat Valentijn elke maandag nog weer zuurder is dan de week ervoor
Krijgt elk jaar vanquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:43 schreef Bill_Hillie het volgende:
Volgens mij tikt die man bij het opstaan standaard een fles azijn weg
Ik hoor altijd liever intelligente, onderbouwde meningen waar ik het nog NIET mee eens was. Daar steek ik soms iets van op. Van meningen waar ik het al mee eens ben, steek ik niks op.quote:Op woensdag 19 maart 2025 03:54 schreef Eagles89 het volgende:
Wederom een T O P S H O W. Wat wil je ook met een topper als Mens aan de bar. Ik kom de laatste uitzendingen echt zwaar aan mijn trekken, ik kan niks negatiefs verzinnen, enige is misschien het (licht) kritische geluid richting Israel, maar dat is helemaal prima als het onderbouwd wordt en ook genuanceerd wordt, daar is niks op tegen.
Dat filmpje van buitenland minister Rubio met uitleg over waarom ze die terreur sympathisanten met Amerikaanse visa het land uit bonjouren: exact dit filmpje kwam ik tegen op X waarbij ik hoopte dat ze dit zouden laten zien en dat ze dit dan ook op nationale TV uitzenden dankzij Mens is echt om te kwijlen gewoon.
Van mij niks negatiefs te horen, wederom niet, sorry dat ik de laatste tijd hier niet meer klaag, want ik GENIET. VI is echt heerlijk kijken momenteel.
Ai, nu haken er weer adverteerders af.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:54 schreef incel2.0 het volgende:
‘Alle invloedrijkste mensen in Amerika zijn Joodse mensen’.
JohanGod.
Als ik iets wil leren lees ik wel een boek of volg ik een cursus ofzo. Ik kijk VI voor vermaak, niet om iets van op te steken. Sowieso als je denkt iets op te willen steken van een programma als VI, met een permanente depressieve instabiele clown, een mislukte rechtsback van Veendam en een presentator die maar bij één show succes heeft, tja. Dan ben je behoorlijk naďef. Maar ik ben met de laatste shows hartstikke blij, kijkt heerlijk weg!quote:Op woensdag 19 maart 2025 04:15 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Ik hoor altijd liever intelligente, onderbouwde meningen waar ik het nog NIET mee eens was. Daar steek ik soms iets van op. Van meningen waar ik het al mee eens ben, steek ik niks op.
Jij wilt constant andere mensen horen zeggen wat jij al dacht. Zal wel onzekerheid zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:29 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als ik iets wil leren lees ik wel een boek of volg ik een cursus ofzo. Ik kijk VI voor vermaak, niet om iets van op te steken. Sowieso als je denkt iets op te willen steken van een programma als VI, met een permanente depressieve instabiele clown, een mislukte rechtsback van Veendam en een presentator die maar bij één show succes heeft, tja. Dan ben je behoorlijk naďef. Maar ik ben met de laatste shows hartstikke blij, kijkt heerlijk weg!
Joh, laat gaan!quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:18 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Jij wilt constant andere mensen horen zeggen wat jij al dacht. Zal wel onzekerheid zijn.
Wierd Duk is ooit door zijn linkse collega's diep gekwetst en zit sindsdien rechts te trollen.quote:
Linkse collega's?quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:47 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Wierd Duk is ooit door zijn linkse collega's diep gekwetst en zit sindsdien rechts te trollen.
Gijp kan het niveau m.b.t. de onderwerpen waar Duk voor zit totaal niet bijbenen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:53 schreef Martinello het volgende:
Duk zit er tegenwoordig altijd op woensdag, de dag dat Gijp er niet zit. René is geen fan waarschijnlijk.
Als er nou één term is die qua waarde is gedevalueerd tot het absolute nulpunt is het wel 'woke'quote:
Dat geldt voor 99% van de adepten van figuren als Trump, Poetin, maar ook lui als JD Vance of bijvoorbeeld Martin Bosma. Het zijn vrijwel allemaal autochtone mannen van tussen de 30 en 50 jaar oud die zo onzeker als de pest zijn over hun positie. Dikwijls niet al te hoog opgeleid en ze kijken op tegen ogenschijnlijk sterke leiders die zich afzetten tegen de gevestigde orde. Het maakt dan niet zoveel uit wat ze zeggen of vinden, dat kan zelfs tegenstrijdig zijn, als ze maar daadkrachtig overkomen. Ze kijken ertegenop, het zijn voorbeeldfiguren voor ze.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:18 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Jij wilt constant andere mensen horen zeggen wat jij al dacht. Zal wel onzekerheid zijn.
Hij heeft niet alleen bij de Telegraaf gewerkt. Bovendien heeft hij natuurlijk veel meer collega's dan alleen mensen die bij de Telegraaf werken.quote:
Denk niet dat hij veel collega's heeft die zijn gedachtengoed delen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 22:25 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Hij heeft niet alleen bij de Telegraaf gewerkt. Bovendien heeft hij natuurlijk veel meer collega's dan alleen mensen die bij de Telegraaf werken.
Wat een sneue aanname. Je kent me niet en iets presenteren als feit. Iets met wat je zegt ben jezelf misschien? Ik vind het bijna aandoenlijk.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:18 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Logisch dat iemand stil is als iemand anders aan het woord is hč? Johan verweerde zich prima tegen de eenzijdige onzin van Weird.quote:Op donderdag 20 maart 2025 04:02 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Toen Derksen weer even dacht los te gaan op Israel kreeg Wierd hem binnen een paar zinnen van snoeiharde waarheden muisstil.
Dus als Hamas de gijzelaars vrij laat en zich overgeeft waren die bombardementen ook gebeurd? Dat is dus wat Wierd zei, en een waarheid als een koe. Daar kon Derksen helemaal niets tegen in brengen. Hij dacht even weer een makkelijke rant te gaan geven maar daar was Wierd met de keiharde feiten toch eventjes om dat feestje te verstoren. Hopelijk zonder gevolgen want dictator Derksen duldt normaal zeer slecht tegenspraak.quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:57 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Logisch dat iemand stil is als iemand anders aan het woord is hč? Johan verweerde zich prima tegen de eenzijdige onzin van Weird.
quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:51 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dus als Hamas de gijzelaars vrij laat en zich overgeeft waren die bombardementen ook gebeurd? Dat is dus wat Wierd zei, en een waarheid als een koe. Daar kon Derksen helemaal niets tegen in brengen. Hij dacht even weer een makkelijke rant te gaan geven maar daar was Wierd met de keiharde feiten toch eventjes om dat feestje te verstoren. Hopelijk zonder gevolgen want dictator Derksen duldt normaal zeer slecht tegenspraak.
@:Tasmaniak, dankjewel fijn dat je nu opeens zo begripvol bent, je vorige post zat nog vol met verwijten. Maar zo kennen we arrogant links toch ook? Als je zielig bent wordt je geholpen, zie de mega asiel industrie in NL, en het eindeloos verdedigen van de extreme groei van Islam in NL.
Ik ben ook zielig en opeens krijg ik lieve sterkte wensen.
Want dan kan arrogant links zich lekker goed voelen omdat ze de zielige mensjes kunnen helpen. Dát is het hele fundament van links. Jezelf beter kunnen voelen omdat je zogenaamd “zielige mensen” helpt
Wierd denkt dat Israel dan geen bombardamenten had uitgevoerd, maar dat is niet hetzeflde als een feit?quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:51 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dus als Hamas de gijzelaars vrij laat en zich overgeeft waren die bombardementen ook gebeurd? Dat is dus wat Wierd zei, en een waarheid als een koe. Daar kon Derksen helemaal niets tegen in brengen. Hij dacht even weer een makkelijke rant te gaan geven maar daar was Wierd met de keiharde feiten toch eventjes om dat feestje te verstoren. Hopelijk zonder gevolgen want dictator Derksen duldt normaal zeer slecht tegenspraak.
@:Tasmaniak, dankjewel fijn dat je nu opeens zo begripvol bent, je vorige post zat nog vol met verwijten. Maar zo kennen we arrogant links toch ook? Als je zielig bent wordt je geholpen, zie de mega asiel industrie in NL, en het eindeloos verdedigen van de extreme groei van Islam in NL.
Ik ben ook zielig en opeens krijg ik lieve sterkte wensen.
Want dan kan arrogant links zich lekker goed voelen omdat ze de zielige mensjes kunnen helpen. Dát is het hele fundament van links. Jezelf beter kunnen voelen omdat je zogenaamd “zielige mensen” helpt
Ah, nu mag afkomst er wel bijgehaald wordenquote:Op woensdag 19 maart 2025 22:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat geldt voor 99% van de adepten van figuren als Trump, Poetin, maar ook lui als JD Vance of bijvoorbeeld Martin Bosma. Het zijn vrijwel allemaal autochtone mannen van tussen de 30 en 50 jaar oud die zo onzeker als de pest zijn over hun positie. Dikwijls niet al te hoog opgeleid en ze kijken op tegen ogenschijnlijk sterke leiders die zich afzetten tegen de gevestigde orde. Het maakt dan niet zoveel uit wat ze zeggen of vinden, dat kan zelfs tegenstrijdig zijn, als ze maar daadkrachtig overkomen. Ze kijken ertegenop, het zijn voorbeeldfiguren voor ze.
Voor 7 okt 2023 was het jarenlang relatief rustig. Geen bombardementen zoals nu in elk geval. Laat staan een grond invasie. Maar af en toe over en weer wat geklooi, maar in de verste verte niet in de buurt van de oorlog die we nu hebben.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:26 schreef Epistaxiophobia het volgende:
[..]
[..]
Wierd denkt dat Israel dan geen bombardamenten had uitgevoerd, maar dat is niet hetzeflde als een feit?
Heel scherp. Zo rolt hypocriet links ten voeten uit.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:37 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ah, nu mag afkomst er wel bijgehaald worden
Het was met een seksprofessor dus ik weet niet of dat interessant is voor jou als incelquote:Op zaterdag 22 maart 2025 03:02 schreef Eagles89 het volgende:
Ik heb de uitzending met die SP gast meteen na de introductie uitgezet. Geen idee of het alsnog een leuke uitzending was (ik kan het me niet voorstellen) maar goed, had geen zin die gok te wagen, terwijl ik genoeg andere leuke dingen nog te kijken had. Als iemand een korte samenvatting wilt geven of het de moeite waard was hoor ik het nog graagde uitzendingen met Helene skip ik sowieso standaard (was het vanavond wel wat..?) dus voor mij zijn het een paar VI loze dagen wat ook prima is natuurlijk.
Nee, dit kan nietquote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:21 schreef GM78 het volgende:
Helene die met droge ogen roept dat ze ook twee banen heeft![]()
Maar voor de rest een prima show
Wat is incel? Ik ben niet zo in de online wereld thuisquote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:25 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het was met een seksprofessor dus ik weet niet of dat interessant is voor jou als incel
Ik ben geen incel maar die vrouw was slaapverwekkend, trouwens net als Ria Stalpaard of hoe heet ze.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:25 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het was met een seksprofessor dus ik weet niet of dat interessant is voor jou als incel
Na afgelopen MSR editie is het logisch dat ze hier nu zitquote:Op maandag 24 maart 2025 21:38 schreef DrDentz het volgende:
Nee shit ik hoopte dat Rox voor altijd verbannen was
Goed als aangever in podcasts.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:26 schreef ISVV het volgende:
Pim Sedee is toch een extreem matige presentator?
Ik luister die podcast met Driessen en Verweij wel eens (ja, ik weet hetquote:Op maandag 24 maart 2025 22:34 schreef RipCity het volgende:
[..]
Goed als aangever in podcasts.
Beetje amateur-genee.
De mensen van de regie nemen het ook niet meer serieus.quote:Op woensdag 26 maart 2025 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wtf was deze lachband0:35
Bekijk deze YouTube-video
Zij lachen nu wel Lubach uit maar aan het begin toen het nog Veronica Inside deden sjoemelden ze ook heel duidelijk met gelach van het publiek. Of het werd vermenigvuldigd of wat dan ook maar ze deden er wel iets mee.quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:02 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
De mensen van de regie nemen het ook niet meer serieus.
Toen zat er vast ook geen hond in de studio.quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zij lachen nu wel Lubach uit maar aan het begin toen het nog Veronica Inside deden sjoemelden ze ook heel duidelijk met gelach van het publiek. Of het werd vermenigvuldigd of wat dan ook maar ze deden er wel iets mee.
Je hebt een puntquote:Op woensdag 26 maart 2025 13:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
Krijg toch het idee dat Lubach willen kapot maken omdat ze op hetzelfde tijdstip zitten.... (misschien wel)
Want die lachband was er altijd al bij Lubach dus waarom nu ineens daarop bashen?
Geen klachten laatste dagenquote:Op woensdag 26 maart 2025 17:36 schreef mitt het volgende:
Ik mis de altijd diepgaande analyses van @:Eagles89
Verrassend dat ze regelmatig een advocaatje naarbinnen lepelt zeg. Had ik niet verwacht van iemand met een bejaarde vriend.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:36 schreef Poefbank het volgende:
Schoudertje weer op standje nonchalant, one the boyzzzzz
https://www.amnesty.nl/ac(...)n-gaza-af-te-sluitenquote:Op zaterdag 29 maart 2025 01:20 schreef Eagles89 het volgende:
De dagelijkse hypocriete Israel bash van Derksen en Gijp was weer genant. Zo kinderlijk hoe ze die pure propaganda geloven. “Ze hebben nu nog maar voor 48 uur water!”. Exact dat wordt dus nu al 2 jaar geroepen, en ondertussen is de bevolking er sinds 2022 nog steeds gegroeid. Echt om te huilen hoe massaal mensen in de propaganda trappen en niet gewoon logisch kunnen nadenken. Als er nog maar voor 48 uur water zou zijn dan zijn over een paar dagen 2 miljoen mensen dood simpele.
Vond het overigens voor een vrijdag met Helene show niet heel verkeerd, normaal sla ik ze over maar had nu toevallig wat extra tijd het te kijken, en viel mee.
Derksen bij zinnen proberen te brengen is ook gewoon kansloos. Laatst zei hij ook tegen Wierd Duk, die véél beter ingevoerd is op dit onderwerp, dat er met hem over alles valt te praten behalve over Israël. Derksen ziet wel de splinter in de ogen van een ander maar niet de balk in die van hemzelf.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 01:20 schreef Eagles89 het volgende:
De dagelijkse hypocriete Israel bash van Derksen en Gijp was weer genant. Zo kinderlijk hoe ze die pure propaganda geloven. “Ze hebben nu nog maar voor 48 uur water!”. Exact dat wordt dus nu al 2 jaar geroepen, en ondertussen is de bevolking er sinds 2022 nog steeds gegroeid. Echt om te huilen hoe massaal mensen in de propaganda trappen en niet gewoon logisch kunnen nadenken. Als er nog maar voor 48 uur water zou zijn dan zijn over een paar dagen 2 miljoen mensen dood simpele.
Vond het overigens voor een vrijdag met Helene show niet heel verkeerd, normaal sla ik ze over maar had nu toevallig wat extra tijd het te kijken, en viel mee.
I rest my case.quote:Als bezettende macht geeft het internationale oorlogsrecht Israël de wettelijke verplichting om te zorgen voor voedsel, medicijnen en andere voorraden die essentieel zijn voor het overleven van de burgers in Gaza.
Ga toch weg mafkees. Even de oorlogsmisdaden van Israel proberen te bagatelliseren. Jij bent niet goed in je bovenkamer!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 01:20 schreef Eagles89 het volgende:
Amnesty, de organisatie die volledig doordrenkt is van links anti Israel geluid. Totaal niet onafhankelijk meer te noemen. De organisatie die Hamassers in Gaza de hand keihard boven het hoofd hield. De organisatie die NIETS voor de gijzelaars heeft gedaan, en nog steeds doet. Die met Hamas uitstekende contacten heeft, maar NOOIT de gijzelaars heeft gesproken of ondersteuning heeft geboden. De organisatie die zijn grootste donor uit linkse hoek heeft, wiens brood men eet wiens woord men spreekt.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 01:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
https://www.amnesty.nl/ac(...)n-gaza-af-te-sluiten
48 uur was overdreven maar gepest wordt er wel.
Met je propaganda gelul.
Welke oorlogsmisdaden? Je bent gebrainwashed mafkees. Er is oorlog tussen Israel en Hamas, net als er oorlog tussen Rusland en Oekraine is, en ze doen maar lekker. Oorlog is OORLOG. Ieder doelwit is legitiem als er strijders van de tegenpartij zitten, zelfs als dat er maar eentje tussen 100 burgers is. Staat letterlijk in het akkoord van Geneve.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 02:02 schreef eensteen25 het volgende:
[..]
Ga toch weg mafkees. Even de oorlogsmisdaden van Israel proberen te bagatelliseren. Jij bent niet goed in je bovenkamer!
Overigens ook bizar dat er totale stilte in de media is betreft dit onderwerp. Terwijl als er overal tegen Israel wordt gedemonstreerd, ze helemaal los gaan en het op alle voorpagina’s van de bekende Goebbels DPG media staat. En nu: krekels.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 02:28 schreef Niels_ het volgende:
In Gaza wordt momenteel door duizenden inwoners geprotesteerd tegen Hamas. Maar nuttige idioten als Firuze60 en eensteen25 zullen het vast beter weten dan lieden die dagelijks gebukt gaan onder de terreur van hun eigen machthebbers, die van tevoren wisten dat hun aanslagen een ongekende vergelding van Israël zou uitlokken (maar dit hield ze niet tegen omdat ze geen zier geven om hun eigen bevolking).
50.000 doden in gaza waaronder zeker 20.000 kinderen en ik ben gebrainwashed? LOL.... Jij bent ZIEK in die bovenkamer van je en je moet preventief opgesloten worden. ENGNEK!!!!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 02:29 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Welke oorlogsmisdaden? Je bent gebrainwashed mafkees. Er is oorlog tussen Israel en Hamas, net als er oorlog tussen Rusland en Oekraine is, en ze doen maar lekker. Oorlog is OORLOG. Ieder doelwit is legitiem als er strijders van de tegenpartij zitten, zelfs als dat er maar eentje tussen 100 burgers is. Staat letterlijk in het akkoord van Geneve.
Mooi ook hoe hij jou verwijt in propaganda te trappen, net als de media en talloze organisaties en zelf dikt hij de propaganda van Israël nog wat verder aanquote:Op zaterdag 29 maart 2025 03:56 schreef eensteen25 het volgende:
[..]
50.000 doden in gaza waaronder zeker 20.000 kinderen en ik ben gebrainwashed? LOL.... Jij bent ZIEK in die bovenkamer van je en je moet preventief opgesloten worden. ENGNEK!!!!
Eens, maar dat ligt meer aan de media dan aan VI. VI bespreekt ook alleen maar wat er in de media staatquote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:21 schreef Battlecruiser het volgende:
Merkwaardig ook hoe Derksen en de rest vf media alleen maar kunnen focussen op Israël en nooit op andere oorlogshaarden, zoals Soedan, Syrië, bezetting van de West-Sahara door Marokko, Turkije in Syrië etc. Waarom die ziekelijke focus op slechts één land. Je zou bijna gaan denken dat ze een vooringenomen hekel hebben aan de inwoners van dat land.
Dat mag je ze gerust verwijten. Ze hoeven natuurlijk niet iedere post op X te bespreken, maar iets verder kijken dan wat de NOS en Telegraaf roepen mag van mij wel.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Eens, maar dat ligt meer aan de media dan aan VI. VI bespreekt ook alleen maar wat er in de media staat
Aah, daar is de antisemiet-kaart weer! ‘Ja, maar zij die ook vreselijke dingen en daar hebben jullie het niet over. Jullie hebben een hekel aan Joden’.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:21 schreef Battlecruiser het volgende:
Merkwaardig ook hoe Derksen en de rest vf media alleen maar kunnen focussen op Israël en nooit op andere oorlogshaarden, zoals Soedan, Syrië, bezetting van de West-Sahara door Marokko, Turkije in Syrië etc. Waarom die ziekelijke focus op slechts één land. Je zou bijna gaan denken dat ze een vooringenomen hekel hebben aan de inwoners van dat land.
Het belang dat ook gehecht wordt aan wat die nobuddies bespreken en wat ze vindenquote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:46 schreef DrDentz het volgende:
Je moet ook niet verwachten van de voormalige linksback van Veendam dat hij opeens heel inzichtelijk en genuanceerd alle wereldproblemen weet te duiden. Schijnbaar kijkt hij af en toe op de site van amnusty internationul en dagelijks het 6 uur journaal maar daar houdt het ook mee op.
Zegt er eenquote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het belang dat ook gehecht wordt aan wat die nobuddies bespreken en wat ze vinden
Zou ik ook best interessant vinden alleen is VI nu eenmaal niet zo'n programma. Het moet niet al te afwijkend/moeilijk worden, wat prima is aangezien ze daar ook zelf eerlijk over zijn. Het gaat toch om de kijkcijfers en om wat de grote groep mensen in de kroeg zou bespreken.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:35 schreef ISVV het volgende:
[..]
Dat mag je ze gerust verwijten. Ze hoeven natuurlijk niet iedere post op X te bespreken, maar iets verder kijken dan wat de NOS en Telegraaf roepen mag van mij wel.
Ik zou het best leuk vinden als ze bijvoorbeeld een keer Ad Verbruggen van De Nieuwe Wereld uit zouden nodigen. Moet je het alleen niet over corona gaan hebben, maar verder een prima vent die zaken toch vanuit een andere invalshoek bekijkt dan het gros van de mainstream media doet.
Moet wel zeggen dat nu ik dit typ ik besef dat hij wel een man is die veel woorden nodig heeft omdat hij wat complexere onderwerpen duidt. Vaak komt dat soort gasten bij VI niet zo goed uit de verf, ook door het gebrek aan intellectueel niveau rechts van ze
Een jaar geleden op de FP...........quote:Op zaterdag 29 maart 2025 01:44 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Derksen bij zinnen proberen te brengen is ook gewoon kansloos. Laatst zei hij ook tegen Wierd Duk, die véél beter ingevoerd is op dit onderwerp, dat er met hem over alles valt te praten behalve over Israël. Derksen ziet wel de splinter in de ogen van een ander maar niet de balk in die van hemzelf.
Maar het wordt wel van hem en de anderen aan tafel verwacht. Dat was de insteek van de nieuwe opzet. Daarom Kraaij, Kieft.......niet meer, maar rechtse hardliners als Duk en Mens.......quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:46 schreef DrDentz het volgende:
Je moet ook niet verwachten van de voormalige linksback van Veendam dat hij opeens heel inzichtelijk en genuanceerd alle wereldproblemen weet te duiden. Schijnbaar kijkt hij af en toe op de site van amnusty internationul en dagelijks het 6 uur journaal maar daar houdt het ook mee op.
Helaas doen een miljoen kijkers dat wel. Misschien wat minder, maar ze hebben wel degelijk invloed.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het belang dat ook gehecht wordt aan wat die nobuddies bespreken en wat ze vinden
Wat een armoedige manier van argumenteren. Altijd weer een poging doen om onwelgevallige denkwijzen en feiten met een “ongewenst”label wegzetten.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Aah, daar is de antisemiet-kaart weer! ‘Ja, maar zij die ook vreselijke dingen en daar hebben jullie het niet over. Jullie hebben een hekel aan Joden’.
Over wie heb je het nou?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:44 schreef Battlecruiser het volgende:
[..]
Wat een armoedige manier van argumenteren. Altijd weer een poging doen om onwelgevallige denkwijzen en feiten met een “ongewenst”label wegzetten.
Ga aub ergens heel ver weg man, mafkees. Alle feiten, alle logica leg je volkomen naast je neer. Die wil je niet snappen of kun je niet snappen. Totaal koekoek. Maar laat anderen die wél gewoon nadenken eens met rust. Bedenk me nu opeens dat je wel een heel Duits klinkend naampje hebt…zou het dan…? Dat zou alle puzzelstukjes wel op zn plaats laten vallen in elk geval.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Aah, daar is de antisemiet-kaart weer! ‘Ja, maar zij die ook vreselijke dingen en daar hebben jullie het niet over. Jullie hebben een hekel aan Joden’.
Alleen al het feit dat jij een internationaal erkende organisatie niet onafhankelijk vindt, vind ik rabiaat. En zelfs zorgwekkend.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 02:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Amnesty, de organisatie die volledig doordrenkt is van links anti Israel geluid. Totaal niet onafhankelijk meer te noemen.
Dat een organisatie internationaal erkend is, zegt nog niets over de politieke kleur van het gezelschap. Als je eens kijkt naar de politiekevoorkeur van de leiders van die organisatie kan je de conclusie wél trekken…quote:Op zondag 30 maart 2025 01:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat jij een internationaal erkende organisatie niet onafhankelijk vindt, vind ik rabiaat. En zelfs zorgwekkend.
Ben je gelovig?
Daar is helemaal niets zorgwekkends aan. Als er meerdere Hamassers vrouwen kinderen door het hoofd schoten die later onderdeel van de UN bleken te zijn, en dat is ook gewoon bewezen, en als er feiten op tafel liggen dat topmensen van Green Peace, Oxfam Novib, en ook Amnesty, directe banden hebben met zeer activistische linkse organisaties, dan vind ik JOU juist bizar zorgwekkend, dat je zo naief en goedgelovig bent dat je denkt dat die organisaties allemaal volledig neutraal zijn. Give me a break, asjeblieft zeg.quote:Op zondag 30 maart 2025 01:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat jij een internationaal erkende organisatie niet onafhankelijk vindt, vind ik rabiaat. En zelfs zorgwekkend.
Ben je gelovig?
Dit dus precies.quote:Op zondag 30 maart 2025 10:20 schreef Battlecruiser het volgende:
[..]
Dat een organisatie internationaal erkend is, zegt nog niets over de politieke kleur van het gezelschap. Als je eens kijkt naar de politiekevoorkeur van de leiders van die organisatie kan je de conclusie wél trekken…
quote:Op zondag 30 maart 2025 01:24 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ga aub ergens heel ver weg man, mafkees. Alle feiten, alle logica leg je volkomen naast je neer. Die wil je niet snappen of kun je niet snappen. Totaal koekoek. Maar laat anderen die wél gewoon nadenken eens met rust. Bedenk me nu opeens dat je wel een heel Duits klinkend naampje hebt…zou het dan…? Dat zou alle puzzelstukjes wel op zn plaats laten vallen in elk geval.
Ooh, want de politieke voorkeur van de leiders bepaalt wat een organisatie doet en vindt? Grappig. Ik werk bij een grote organisatie en los van dat ik geen idee heb welke politieke voorkeur de leiders hebben merk ik daar in het beleid van de organisatie echt 0,0 van. Maar als het in je straatje past om ze te diskwalificeren dan past het natuurlijk wel.quote:Op zondag 30 maart 2025 10:20 schreef Battlecruiser het volgende:
[..]
Dat een organisatie internationaal erkend is, zegt nog niets over de politieke kleur van het gezelschap. Als je eens kijkt naar de politiekevoorkeur van de leiders van die organisatie kan je de conclusie wél trekken…
Schoof heeft de aller grootste wallenquote:Op maandag 31 maart 2025 21:40 schreef ISVV het volgende:
Wilfred die over de wallen van iemand anders begint
Hij is gewoon (dom lomp en) famousquote:Op dinsdag 1 april 2025 00:19 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind het niet leuk dat ze doen alsof Willie Wartaal een onbekende nobody is. Hij heeft de muziek van mijn jeugd vormgegeven!
En heel verrassend is het ook niet wat Valentijn ergens van vindt..quote:Op maandag 31 maart 2025 21:40 schreef ISVV het volgende:
Iedere maandag Valentijn (en iedere vrijdag Hélčne) wordt echt vermoeiend, zo eentonig. Nodig op maandag Hansie of Kieft een keer uit joh.
Derksen is zelfbenoemd 'rechts', maar haalt wel continu het extreemlinkse Amnesty aan. Pure kersenplukkerij.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:46 schreef DrDentz het volgende:
Deze gasten zegt alles. De echte VI-liefhebbers zijn allang afgehaakt.quote:Op dinsdag 1 april 2025 22:41 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Net als de show van vanavond. Maar morgen Wierd Duk, Albert Verlinde en Gerard Joling
Gerard Joling is wel lollig.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Deze gasten zegt alles. De echte VI-liefhebbers zijn allang afgehaakt.
Die mag ik wel. Is een lieve man met humor. Maar wel een typetje die tegemoetkomt aan wat men wil.quote:
Vind het ook een belediging voor Wierd Duk om hem te uitnodigen en vervolgens buitenproportioneel veel met/over Gerard Joling te praten. Leuke kerel hoor die Gerard, past prima bij de show, maar nodig hem dan op een andere avond uit, met René en Rutger of zo. Dan wil hij vast ook wel komen. Wierd komt er vooral om de politiek te duiden en dat kwam vanavond amper aan bod (dat zeiden ze aan het eind ook nog), terwijl er genoeg te bespreken viel. Maar ieder nadeel heb ze voordeel: het gebruikelijke en zeer voorspelbare Faber-gebash was daardoor ook vrijwel geheel afwezig.quote:Op woensdag 2 april 2025 22:33 schreef ISVV het volgende:
Wilfred weer veel te gehaast vandaag. Snap dat het geen Zomergasten is, maar hij slaat wel wat door
Dat is dus typisch. Het heet nu Faber bash en werd niet gedaan met een rechts extremist aan tafel. Werd het wel besproken ?quote:Op donderdag 3 april 2025 01:51 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Vind het ook een belediging voor Wierd Duk om hem te uitnodigen en vervolgens buitenproportioneel veel met/over Gerard Joling te praten. Leuke kerel hoor die Gerard, past prima bij de show, maar nodig hem dan op een andere avond uit, met René en Rutger of zo. Dan wil hij vast ook wel komen. Wierd komt er vooral om de politiek te duiden en dat kwam vanavond amper aan bod (dat zeiden ze aan het eind ook nog), terwijl er genoeg te bespreken viel. Maar ieder nadeel heb ze voordeel: het gebruikelijke en zeer voorspelbare Faber-gebash was daardoor ook vrijwel geheel afwezig.
Dat gejank ook altijd wanneer er een extreem rechts persoon die de gekste dingen doet wordt aangepakt. Het zou vermeldenswaardig zijn wanneer iemand zich als een idioot gedraagt en het niet besproken zou worden.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is dus typisch. Het heet nu Faber bash en werd niet gedaan met een rechts extremist aan tafel. Werd het wel besproken ?
Het werd blijkbaar amper besproken. Ik begrijp dat Wierd amper aan het woord kwam. Normaal neemt-ie het woord en is ie niet te stoppen.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat gejank ook altijd wanneer er een extreem rechts persoon die de gekste dingen doet wordt aangepakt. Het zou vermeldenswaardig zijn wanneer iemand zich als een idioot gedraagt en het niet besproken zou worden.
Dat klinkt dan nog als een acceptabele uitzending.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het werd blijkbaar amper besproken. Ik begrijp dat Wierd amper aan het woord kwam. Normaal neemt-ie het woord en is ie niet te stoppen.
Wat heeft Constant Kusters gedaan dan? Of wie bedoel je?quote:Op donderdag 3 april 2025 10:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat gejank ook altijd wanneer er een extreem rechts persoon die de gekste dingen doet wordt aangepakt. Het zou vermeldenswaardig zijn wanneer iemand zich als een idioot gedraagt en het niet besproken zou worden.
Ook echt bizar hoe Derksen de boel volledig omdraait: ''We veroordelen heel veel andere landen, maar bij de oorlogsmisdaden van Israël zijn we muisstil/kijken we weg.'' Het is juist zo dat we vrijwel nooit/in veel mindere mate iets horen over enorm barbaarse praktijken in islamitische landen, islamitische terreurgroepen die christenen afslachten etc., terwijl dit niet - in tegenstelling tot bij Israël - existentiële zelfverdediging is (omdat ze anders gewoon uitgemoord worden). Qua obsessieve en eenzijdige negatieve aandacht komt geen enkel land in de buurt van Israël. Derksen kijkt en leest echt veel te veel NOS, de Volkskrant etc.quote:Op vrijdag 4 april 2025 23:49 schreef Eagles89 het volgende:
Heb het weer eens gekeken tot de reclame althans. Was allemaal wel prima showtje eerlijk gezegd, tot Johan weer helemaal bijna manisch los moest gaan op zn favoriete pispaaltje Israel. Het was echt heftig, er zit echt zoveel emotie bij die man dat ik gewoon niet geloof dat hij er neutraal in heeft gestaan sinds het begin. Er zit iets in die vent waardoor die reageert als een rode lap op een stier als het woordje Israel valt. En ik begin toch echt te denken dat het iets antisemitisch is. “Schiet ze allemaal in Gaza toch dood, want ze hebben nu toch al bijna iedereen uitgemoord” waren letterlijk zijn woorden, lol.
Maar nu zien we weer hoe machtig de massa media is, met de propaganda van de NOS voorop, en extreem op mensen hun emoties en gevoelens in kan werken. Johan Derksen zei letterlijk dat die bij het NOS Journaal het zoveelste drama filmpje uit Gaza had gezien en daardoor helemaal in emotie maar riep “dat ze bijna iedereen wel hadden vermoord in Gaza”. Lachwekkend.
Absoluut. Maar er zit een verschil tussen een mening geven en een complete minuten durende emotionele bijna manische rant houden op nationale TV waar in elke zin wel een totale leugen zit. Als hij had gezegd dat die het allemaal verschrikkelijk vond die oorlog, en dat hij vindt dat er dit en dat misgaat. En flink kritisch is ook. Gebaseerd op goede argumenten. Dan is dat echt prima te accepteren als een mening. Maar dit was echt een soort pure haat/extreem diepe frustratie die minutenlang duurde vol met leugens, waardoor ik toch echt begin te denken dat mijn oude cultheld van de tijden van VI tussen 2004-2020 toch enigszins (behoorlijke) antisemitische trekjes heeft. Anders kan ik het gewoon bijna echt niet meer verklaren, zélfs met in het achterhoofd dat die al jaren de NOS propaganda heeft ingebrand gekregen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 13:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het is een meningenprogramma he. Dus daar zitten meningen bij waar je het zelf niet altijd mee eens bent. Daar moet je mee om kunnen gaan. Is ook heel gezond om eerlijk te luisteren naar wat anderen met een andere mening vinden. Of anders niet kijken, dat kan ook natuurlijk
VI is 5x per week 1 uur effectief een programma met meningen. Dan vind ik persoonlijk een aantal minuten doorrazen niet zo'n ramp. Ga ik ff naar de plee of wat drinken halen of zoquote:Op zaterdag 5 april 2025 15:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Absoluut. Maar er zit een verschil tussen een mening geven en een complete minuten durende emotionele bijna manische rant houden op nationale TV waar in elke zin wel een totale leugen zit. Als hij had gezegd dat die het allemaal verschrikkelijk vond die oorlog, en dat hij vindt dat er dit en dat misgaat. En flink kritisch is ook. Gebaseerd op goede argumenten. Dan is dat echt prima te accepteren als een mening. Maar dit was echt een soort pure haat/extreem diepe frustratie die minutenlang duurde vol met leugens, waardoor ik toch echt begin te denken dat mijn oude cultheld van de tijden van VI tussen 2004-2020 toch enigszins (behoorlijke) antisemitische trekjes heeft. Anders kan ik het gewoon bijna echt niet meer verklaren, zélfs met in het achterhoofd dat die al jaren de NOS propaganda heeft ingebrand gekregen.
Dat geloof ik niet. Vorige week sprak Derksen nog schande van de Jodenjacht in Amsterdam en hoe de daders zich nu opstelden in de rechtbank. Daar was hij zeer fel over. Daarbij zei hij nog dat Mona Keijzer eigenlijk gewoon gelijk had met haar opmerking dat antisemitisme bijna onderdeel is van de islamitische cultuur. Dus dat het bij Derksen zelf dan ook om antisemitisme gaat lijkt me zeer sterk.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Absoluut. Maar er zit een verschil tussen een mening geven en een complete minuten durende emotionele bijna manische rant houden op nationale TV waar in elke zin wel een totale leugen zit. Als hij had gezegd dat die het allemaal verschrikkelijk vond die oorlog, en dat hij vindt dat er dit en dat misgaat. En flink kritisch is ook. Gebaseerd op goede argumenten. Dan is dat echt prima te accepteren als een mening. Maar dit was echt een soort pure haat/extreem diepe frustratie die minutenlang duurde vol met leugens, waardoor ik toch echt begin te denken dat mijn oude cultheld van de tijden van VI tussen 2004-2020 toch enigszins (behoorlijke) antisemitische trekjes heeft. Anders kan ik het gewoon bijna echt niet meer verklaren, zélfs met in het achterhoofd dat die al jaren de NOS propaganda heeft ingebrand gekregen.
Ah dat verklaart wel het een en ander danquote:Op zaterdag 5 april 2025 16:33 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Vorige week sprak Derksen nog schande van de Jodenjacht in Amsterdam en hoe de daders zich nu opstelden in de rechtbank. Daar was hij zeer fel over. Daarbij zei hij nog dat Mona Keijzer eigenlijk gewoon gelijk had met haar opmerking dat antisemitisme bijna onderdeel is van de islamitische cultuur. Dus dat het bij Derksen zelf dan ook om antisemitisme lijkt me zeer sterk.
Hij heeft weleens verteld dat zijn vrouw een slechte ervaring heeft gehad in een kibboets in Israël, mede vanwege de mensonterende behandeling van Palestijns personeel aldaar. Ik denk dat we de verklaring van Derksen zijn eenzijdige houding op dit gebied eerder in die richting moeten zoeken.
Altijd is je mening gekleurd door eigen ervaring, dat lijkt mij logisch en telt ook voor jou. Wel wordt het lastig als je je helemaal niet meer kunt verplaatsen in de mening van een ander en star volhoudt in die van jezelf. Bij Johan Derksen heb ik nog het idee dat hij soms wel bij zichzelf nadenkt en spijt heeft van botte meningen. Wat jij m.i. hier doet is voortdurend vanuit jouw ervaring je mening ventileren, ik doe dat ook, maar ik hoop wel dat ik blijf openstaan voor andere meningen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:38 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ah dat verklaart wel het een en ander danKlinkt ook wel logisch in elk geval. En dat die het opnam voor de Joodse gemeenschap heb ik totaal gemist, ik kijk niet meer elke aflevering zoals ik vroeger nog wel deed dus mis ook genoeg. Laten we hopen dat je gelijk hebt dan, want ik schrok echt van de enorme felheid, bijna haat, waarin die zich uitsprak. Dat had echt wel een heel stuk minder gekund terwijl je tóch je punt op zn Derksens gewoon had kunnen maken. En ja, we kennen Derksen en zn meningen allemaal en daarom werden we ook met zovelen een beetje fan van die man, maar ik heb het idee, misschien is het ook de ouderdom, dat die op sommige onderwerpen echt een heel irritante zeer verzuurde man is geworden. Het Israel onderwerp is daarin inmiddels wel echt een klassieker bij Johan, maar ook Faber, de wolf, corona destijds met zn bizarre mening dat je haast moest worden opgesloten als je kritisch was over een experimenteel vaccin en het Christendom en Christelijke politieke partijen daar blijft die maar allemaal op los gaan als een soort allergische reactie. En iedere keer is het weer exact hetzelfde riedeltje met vaak allemaal leugens als onderbouwing wat het zeer vermoeiend begint te maken.
Zo gaat hij ook tekeer over onderwerpen waar jij het ongetwijfeld wél mee eens bent. Hoe fout links wel niet is, dat Kaag een heks was, dat de vrouw van de Partij voor de Dieren nog steeds een heks is, dat we ons niet druk moeten maken over het milieu, enzovoort, enzovoort. Misschien lijdt hij aan aderverkalking en blijft zijn naald steken. Van de andere kant: zo lang de kijkcijfers goed zijn...quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:38 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ah dat verklaart wel het een en ander danKlinkt ook wel logisch in elk geval. En dat die het opnam voor de Joodse gemeenschap heb ik totaal gemist, ik kijk niet meer elke aflevering zoals ik vroeger nog wel deed dus mis ook genoeg. Laten we hopen dat je gelijk hebt dan, want ik schrok echt van de enorme felheid, bijna haat, waarin die zich uitsprak. Dat had echt wel een heel stuk minder gekund terwijl je tóch je punt op zn Derksens gewoon had kunnen maken. En ja, we kennen Derksen en zn meningen allemaal en daarom werden we ook met zovelen een beetje fan van die man, maar ik heb het idee, misschien is het ook de ouderdom, dat die op sommige onderwerpen echt een heel irritante zeer verzuurde man is geworden. Het Israel onderwerp is daarin inmiddels wel echt een klassieker bij Johan, maar ook Faber, de wolf, corona destijds met zn bizarre mening dat je haast moest worden opgesloten als je kritisch was over een experimenteel vaccin en het Christendom en Christelijke politieke partijen daar blijft die maar allemaal op los gaan als een soort allergische reactie. En iedere keer is het weer exact hetzelfde riedeltje met vaak allemaal leugens als onderbouwing wat het zeer vermoeiend begint te maken.
Op de een of andere manier moet ik daarom wel weer lachen, het is net alsof je je opa hoort delibereren, ja opa, zo was het vroeger. En gewoon laat raaskallen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:08 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Zo gaat hij ook tekeer over onderwerpen waar jij het ongetwijfeld wél mee eens bent. Hoe fout links wel niet is, dat Kaag een heks was, dat de vrouw van de Partij voor de Dieren nog steeds een heks is, dat we ons niet druk moeten maken over het milieu, enzovoort, enzovoort. Misschien lijdt hij aan aderverkalking en blijft zijn naald steken. Van de andere kant: zo lang de kijkcijfers goed zijn...
En ga ik in een gebreide trui knikkeren.....etc.........quote:Op maandag 7 april 2025 17:57 schreef Abrikozentaart het volgende:
O maar zolang John de Mol het geld overmaakt iedere maand dan kom ik wel iedere avond opdraven hoor
Derksen is inderdaad geen antisemiet, hij is ook vaak genoeg uiterst kritisch op Hamas en de Islam. Hij is alleen gewoon niet goed genoeg ingevoerd omdat hij - zoals zovelen van zijn leeftijd - vooral de eenzijdige ''kwaliteitsmedia'' raadpleegt. Hij kan ook niet vaak genoeg benadrukken dat hij geen ''soosjaal mieeedia'' heeft, terwijl daar (naast inderdaad ook veel nepnieuws) ook veel voor de woke ''kwaliteitsmedia'' onwelgevallige waarheden te vinden zijn die je in diezelfde media nooit ziet.quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:33 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Vorige week sprak Derksen nog schande van de Jodenjacht in Amsterdam en hoe de daders zich nu opstelden in de rechtbank. Daar was hij zeer fel over. Daarbij zei hij nog dat Mona Keijzer eigenlijk gewoon gelijk had met haar opmerking dat antisemitisme bijna onderdeel is van de islamitische cultuur. Dus dat het bij Derksen zelf dan ook om antisemitisme gaat lijkt me zeer sterk.
Hij heeft weleens verteld dat zijn vrouw een slechte ervaring heeft gehad in een kibboets in Israël, mede vanwege de mensonterende behandeling van Palestijns personeel aldaar. Ik denk dat we de verklaring voor Derksen zijn eenzijdige houding op dit gebied eerder in die richting moeten zoeken.
Haha, dan onderschat jij toch die 'ouwe'. Op zeker volgt ie wel social media, alleen geen twitter, facebook en instagram hype onzin. En uiteraard al het voetbal nieuws. En over het niet goed ingevoerd met achtergrondkennis is hij niet de enige. Snel oordelen en een mening vormen met een half stukje nieuws doen er meer. Derksen verkoopt die onzin tenminste nog grappig zonder gevolgen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 01:07 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Derksen is inderdaad geen antisemiet, hij is ook vaak genoeg uiterst kritisch op Hamas en de Islam. Hij is alleen gewoon niet goed genoeg ingevoerd omdat hij - zoals zovelen van zijn leeftijd - vooral de eenzijdige ''kwaliteitsmedia'' raadpleegt. Hij kan ook niet vaak genoeg benadrukken dat hij geen ''soosjaal mieeedia'' heeft, terwijl daar (naast inderdaad ook veel nepnieuws) ook veel voor de woke ''kwaliteitsmedia'' onwelgevallige waarheden te vinden zijn die je in diezelfde media nooit ziet.
Volgens mij niet hoor. Hij heeft een abonnement op drie kranten (AD, Volkskrant en Telegraaf) en verder kijkt hij televisie. Wat houd je behalve Twitter, Facebook en Instagram trouwens over qua sociale media? Of denk je dat Derksen op Snapchat of TikTok zit?quote:Op dinsdag 8 april 2025 01:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, dan onderschat jij toch die 'ouwe'. Op zeker volgt ie wel social media, alleen geen twitter, facebook en instagram hype onzin. En uiteraard al het voetbal nieuws. En over het niet goed ingevoerd met achtergrondkennis is hij niet de enige. Snel oordelen en een mening vormen met een half stukje nieuws doen er meer. Derksen verkoopt die onzin tenminste nog grappig zonder gevolgen.
De VARA-gidsquote:Op dinsdag 8 april 2025 02:10 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor. Hij heeft een abonnement op drie kranten (AD, Volkskrant en Telegraaf) en verder kijkt hij televisie. Wat houd je behalve Twitter, Facebook en Instagram trouwens over qua sociale media? Of denk je dat Derksen op Snapchat of TikTok zit?
Wel degelijk met gevolgen. Helaas.quote:Op dinsdag 8 april 2025 01:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, dan onderschat jij toch die 'ouwe'. Op zeker volgt ie wel social media, alleen geen twitter, facebook en instagram hype onzin. En uiteraard al het voetbal nieuws. En over het niet goed ingevoerd met achtergrondkennis is hij niet de enige. Snel oordelen en een mening vormen met een half stukje nieuws doen er meer. Derksen verkoopt die onzin tenminste nog grappig zonder gevolgen.
Klopt helemaal. Alleen dan kan ik het wel hebben, omdat ik het ook vind, al vind ik het soms ook wel weer ver gaan soms én vervalt die enorm in herhaling. Maar we zijn allemaal een beetje hypocriet, ben de eerste die dat zal toegeven, als Derksen mijn mening op harde wijze verwoord heb ik er inderdaad minder moeite mee, maar zelfs dan slaat die soms doorquote:Op zaterdag 5 april 2025 23:08 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Zo gaat hij ook tekeer over onderwerpen waar jij het ongetwijfeld wél mee eens bent. Hoe fout links wel niet is, dat Kaag een heks was, dat de vrouw van de Partij voor de Dieren nog steeds een heks is, dat we ons niet druk moeten maken over het milieu, enzovoort, enzovoort. Misschien lijdt hij aan aderverkalking en blijft zijn naald steken. Van de andere kant: zo lang de kijkcijfers goed zijn...
Deels eens hoor met je. Maar als je mij op écht keiharde argumenten die hout snijden kunt bestoken, ben ik écht niet onmogelijk te veranderen qua mening. Maar vaak kan niemand een goed punt maken. Ik ben zeker vrij stellig maar nogmaals: ik kan ook veranderen van mening als er harde feiten/cijfers/argumenten voor het tegenovergestelde zijn. Op Fok merk ik die weinig helaas.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Altijd is je mening gekleurd door eigen ervaring, dat lijkt mij logisch en telt ook voor jou. Wel wordt het lastig als je je helemaal niet meer kunt verplaatsen in de mening van een ander en star volhoudt in die van jezelf. Bij Johan Derksen heb ik nog het idee dat hij soms wel bij zichzelf nadenkt en spijt heeft van botte meningen. Wat jij m.i. hier doet is voortdurend vanuit jouw ervaring je mening ventileren, ik doe dat ook, maar ik hoop wel dat ik blijf openstaan voor andere meningen.
Oh ja, haha. Niveautje Volkskrant. Dat iemand als Claudia de Breij daar een vaste column heeft zegt genoeg.quote:
Uhmmm, dat is dan ook precies de reden dat zulke delinquenten een advocaat nemen. Wat is je punt?quote:Op woensdag 9 april 2025 00:54 schreef Firuze60 het volgende:
Je zult als zware delict pleger Rob Knoesten maar hebben als advocaat, die geeft even openlijk toe dat zijn meeste klanten gewoon bewezen schuldig waren aan hun daad en verdedigt alleen de procedures van de rechtsgang.
Wel eerlijk trouwens dat hij dat toegeeft.
Ik denk niet dat Rob Knoesten daarin de enige advocaat is. Job Knoester trouwens evenmin.quote:Op woensdag 9 april 2025 00:54 schreef Firuze60 het volgende:
Je zult als zware delict pleger Rob Knoesten maar hebben als advocaat, die geeft even openlijk toe dat zijn meeste klanten gewoon bewezen schuldig waren aan hun daad en verdedigt alleen de procedures van de rechtsgang.
Wel eerlijk trouwens dat hij dat toegeeft.
Naja, had nog de hoop dat ie iets meer dan een procent 'onschuldige daders' in zijn loopbaan als advocaat had vrijgepleit.quote:Op woensdag 9 april 2025 01:23 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Rob Knoesten daarin de enige advocaat is. Job Knoester trouwens evenmin.
Johan iig niet, die kan zonder zijn vrouw niet eens digitaal bankieren.quote:Oh ja, haha. Niveautje Volkskrant. Dat iemand als Claudia de Breij daar een vaste column heeft zegt genoeg.
Hopelijk komen ze bij VI morgen trouwens terug op de Bar Slecht van vanavond, waar Johans grote vriendin S. Simons te gast was en waarin een fragment werd getoond van een interview met haar door Wilfred.
De tering. Vanavond heeft JD het weer over ''een geheel volk uitroeien''. Ongeveer 50.000 van de twee miljoen mensen in Gaza zijn omgekomen in de oorlog, dat is 1 op de 40 oftewel 2,5% (waarvan waarschijnlijk ook nog eens een groot deel Hamas-terroristen/militairen). De stuitende onwetendheid weer.quote:Op dinsdag 8 april 2025 01:07 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Derksen is inderdaad geen antisemiet, hij is ook vaak genoeg uiterst kritisch op Hamas en de Islam. Hij is alleen gewoon niet goed genoeg ingevoerd omdat hij - zoals zovelen van zijn leeftijd - vooral de eenzijdige ''kwaliteitsmedia'' raadpleegt. Hij kan ook niet vaak genoeg benadrukken dat hij geen ''soosjaal mieeedia'' heeft, terwijl daar (naast inderdaad ook veel nepnieuws) ook veel voor de woke ''kwaliteitsmedia'' onwelgevallige waarheden te vinden zijn die je in diezelfde media nooit ziet.
Ik heb hem uitgezet toen die weer met een vreselijk haatdragende toon begon los te gaan. Hopelijk doen meer mensen dat en zien ze bij Talpa dat er massaal wordt weggezapt als Derksen weer zn dagelijkse anti Israel haat propageert. Ze kunnen per seconde zelfs blijkbaar zien wanneer mensen stoppen met kijken tegenwoordig. Het is gewoon niet meer te harden om vrijwillig naar die onzin van Derksen te moeten luisteren, en met die gasten die er zitten krijgt die ook nul weerstand. Alleen Wierd Duk durft hem nog van repliek te dienen maar die is ook al voorzichtiger geworden anders komt die ook op de stapel van de persona non grata’s.quote:Op donderdag 10 april 2025 01:07 schreef Niels_ het volgende:
[..]
De tering. Vanavond heeft JD het weer over ''een geheel volk uitroeien''. Ongeveer 50.000 van de twee miljoen mensen in Gaza zijn omgekomen in de oorlog, dat is 1 op de 40 oftewel 2,5% (waarvan waarschijnlijk ook nog eens een groot deel Hamas-terroristen/militairen). De stuitende onwetendheid weer.
Gaan de kloontjes weer lekker?quote:Op donderdag 10 april 2025 11:12 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb hem uitgezet toen die weer met een vreselijk haatdragende toon begon los te gaan. Hopelijk doen meer mensen dat en zien ze bij Talpa dat er massaal wordt weggezapt als Derksen weer zn dagelijkse anti Israel haat propageert. Ze kunnen per seconde zelfs blijkbaar zien wanneer mensen stoppen met kijken tegenwoordig. Het is gewoon niet meer te harden om vrijwillig naar die onzin van Derksen te moeten luisteren, en met die gasten die er zitten krijgt die ook nul weerstand. Alleen Wierd Duk durft hem nog van repliek te dienen maar die is ook al voorzichtiger geworden anders komt die ook op de stapel van de persona non grata’s.
Bejaardenverzorgster.quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:39 schreef Abrikozentaart het volgende:
Handje onder de kin. Lekker mee praten met de grote jongens aan tafel. Kijk eens hoe Helene one of the guys is. Vooral geen eigen mening hebben als enige vrouw aan tafel anders mag je niet terug aan tafel komen van Ome Johan
Laat dat lichtelijk maar weg. Denk dat Johan voor de show weer kwaad was dat het weer ter sprake ging komen.quote:Op maandag 14 april 2025 21:56 schreef Dutch_view het volgende:
Ik merk al weer lichtelijke irritatie bij Johan over Wilfreds nieuwe nummer
Valt mij sowieso op dat Wilfred de laatste paar weken regelmatig van die kleine steekjes onder water geeft richting Johan.quote:Op maandag 14 april 2025 21:56 schreef Dutch_view het volgende:
Ik merk al weer lichtelijke irritatie bij Johan over Wilfreds nieuwe nummer
Van je pensioen genieten ? Hoe doe je dat ?quote:Op maandag 14 april 2025 20:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Pieter Jan Hagens was bezorgd toen zoon Sam bij Vandaag Inside ging zitten: ‘Bleek een geschenk’
InterviewWaar Pieter Jan Hagens vanaf nu van zijn pensioen kan genieten, is de loopbaan van Sam net ontloken. Een gesprek met vader en zoon Hagens. ,,Als ik mag zeggen wat jij van mama hebt, dan is het dat mensen je snel vertrouwen.”
https://www.ad.nl/show/pi(...)n-geschenk~abdc724a/
Boekje van 150 euro 🤑quote:
AJ Boekenlul. Waarom die vent daar nog te gast is is echt een mysterie. Hij past totáál niet in die show. Is een elitaire wegkijkende deuger, die ook bij het klassieke VI publiek totaal uit de toon valt, maar ook zijn meningen en dom geklets vallen volledig buiten de boot bij VI. En dan pessimistisch over Rusland zijn wat iedereen zelf mag weten hoor, maar de groei en dreiging van Islam in West Europa totaal niet willen zien of benoemen. Beetje erg dommig.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat een lul die Boekesteijn!Geld vangen in Saoedi Arabie, waar ze handen afhakken en mensen ophangen
![]()
En maar zeggen dat hét gebeurt is SA, hij zei nog net niet dat het een fantastisch land is..![]()
En niemand aan tafel die daar wat van zegt!Ook JD niet, die normaal gesproken zo tegen Saoedi Arabie is...
Behoorlijk schijnheilig dit...
Hopelijk komt Henk niet aan met 'morgen is de persconferentie '...quote:Op woensdag 16 april 2025 20:27 schreef Abrikozentaart het volgende:
Laten we hopen dat Wilfred Genee zijn OvJ act gaat opvoeren tegen Henk Vermeer vanavond
Deze is wel leuk.quote:
Vond dat wel grappig eigenlijk... Johan werd eigenlijk ook een beetje uitgelachenquote:Op donderdag 17 april 2025 22:23 schreef XDo het volgende:
Johan vergeet eerst de naam van Albert en begint 1 minuut later een zin en vergeet halverwege wat ie eigenlijk wilde zeggen. De regie gooit dus de reclame er maar in. Tijd voor Johan om even bij te komen.
Het was ook wel grappig. Maar hij takelt hard af hoor (ongetwijfeld door z’n leeftijd). Voor een ex-journalist heeft ie tegenwoordig vrij veel moeite om de juiste woorden te vinden.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Vond dat wel grappig eigenlijk... Johan werd eigenlijk ook een beetje uitgelachenNet zoals dat andersom bij Gijp&Genee ook gebeurt, niet op een gemene manier
Man kan inmiddels een compilatie van versprekingen krijgen gelijk die van Johan Boskamp. Pim de Wit, Aron Bade, Glen Kokkelmans, Dick Stoof etc. etc.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:41 schreef XDo het volgende:
[..]
Het was ook wel grappig. Maar hij takelt hard af hoor (ongetwijfeld door z’n leeftijd). Voor een ex-journalist heeft ie tegenwoordig vrij veel moeite om de juiste woorden te vinden.
Ooit zal ie van de buis getrokken moeten worden natuurlijk. Maar hij doet er op dit moment nog idioot veel dingen bij, dus het is logisch dat ie dat eerst gaat afbouwen. Maar ach, het is ook niet zo erg, als je dik in de 70 bent.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:41 schreef XDo het volgende:
[..]
Het was ook wel grappig. Maar hij takelt hard af hoor (ongetwijfeld door z’n leeftijd). Voor een ex-journalist heeft ie tegenwoordig vrij veel moeite om de juiste woorden te vinden.
Ik vraag me af of ze ooit wel kijkt... veel van de mensen met een uitgesproken mening over VI kijken niet en zien alleen Social media-clipjes...quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:55 schreef Paul het volgende:
SHO / Sylvie Meis vindt Vandaag Inside niet meer van deze tijd
Voor een schrijver zonder schrijftalent is het al heel wat dat ie een bekende columnist werd.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:41 schreef XDo het volgende:
[..]
Gelukkig ben je weer terug.quote:
Was het weer raak ?quote:Op zaterdag 19 april 2025 08:20 schreef Remco het volgende:
Thiemo de Bakker had ook 48 kunnen zijn. Ook al komt die zijn boekje pluggen dat begin over zijn zelfmoordgedachtes kon echt niet(hoe Gijp en Johan reageerden).
Met name hoe Gijp reageerde was treurig.... Nou moet je hem kennen om te weten dat hij best begaan is met mensen (Korbach), maar het leken op z'n minst ongeďnteresseerde, vervelende opmerkingen over iemand die erg somber wasquote:Op zaterdag 19 april 2025 08:20 schreef Remco het volgende:
Thiemo de Bakker had ook 48 kunnen zijn. Ook al komt die zijn boekje pluggen dat begin over zijn zelfmoordgedachtes kon echt niet(hoe Gijp en Johan reageerden).
Vooral omdat hij het programma niet echt kende, uiteindelijk heeft hij daar ook vooral voor Jan met de korte achternaam aan de bar gezeten.quote:Op zaterdag 19 april 2025 10:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vraag me af of het verstandig was om Thiemo de Bakker bij dit programma neer te zetten. Hij oogde toch nog kwetsbaar en juist in zo'n (toch) wat harde omgeving is dat een risico
Precies. Maar dat is nou eenmaal het concept van het programma: alles kort en snel. Genee probeerde hem nog wel erbij te betrekken, maar De Bakker is zelf ook niet echt een prater.. Als je niet assertief bent, over van alles mee kan lullen en van een beetje aandacht houdt dan zit je er ook maar een beetje bij... Was bij Van Vleuten ook zo...quote:Op zaterdag 19 april 2025 12:04 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Vooral omdat hij het programma niet echt kende, uiteindelijk heeft hij daar ook vooral voor Jan met de korte achternaam aan de bar gezeten.
Laat je dan vooraf even informeren en kijk een paar uitzendingen terugquote:Op zaterdag 19 april 2025 12:04 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Vooral omdat hij het programma niet echt kende, uiteindelijk heeft hij daar ook vooral voor Jan met de korte achternaam aan de bar gezeten.
Euhquote:Op maandag 21 april 2025 12:29 schreef tong80 het volgende:
Waarom neem je dat ding voor een paar dagen mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |