abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217061707
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Hij jaagt zelf ex-sovjet staten de NATO in. Hij creëert zijn eigen problemen en gebruikt dat als smoes om bloedbaden aan te richten, het is zo cynisch als de pest.
Dit dus. Al die oud-Warschaupactlanden wisten niet hoe snel ze bij de NAVO en de EU aan moesten kloppen. En dat was al vóór dat Poetin helemaal los ging. Die vonden een dikke 50 jaar onder de Russische knoet zitten wel genoeg. En geef ze eens ongelijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_217061749
Rob de Wijk, de ‘onafhankelijke’ spreekbuis van onze overheid
Rob de Wijk, emeritus hoogleraar internationale betrekkingen, heeft The Hague Centre for Strategic Studies opgericht. Dezer dagen verschijnt hij bijna dagelijks in de media om ons voor het grote Russische gevaar te waarschuwen en voor machtswellusteling Trump. Maar hoe onafhankelijk ben je als je door de overheid wordt gefinancierd?

https://opiniez.com/2025/(...)verheid/rgjdercksen/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_217061763
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dit dus. Al die oud-Warschaupactlanden wisten niet hoe snel ze bij de NAVO en de EU aan moesten kloppen. En dat was al vóór dat Poetin helemaal los ging. Die vonden een dikke 50 jaar onder de Russische knoet zitten wel genoeg. En geef ze eens ongelijk.
Waarom zou je de hand in eigen boezem steken als je ook gewoon de grijsgedraaide lp over de oprukkende NAVO kan blijven afdraaien. Die landen willen met een reden niks meer met Rusland te maken hebben. Dan kan je wel de Brezjnevdoctrine in ere herstellen en die landen met bruut geweld terug in de Russische moederschoot drukken maar het lijkt me eigenlijk een kansloze missie.

Zelfs als Rusland heel Oekraïne weet op te bezetten dan nog wil het gros van de Oekraïners niks met Rusland te maken hebben.
pi_217061770
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Als hij dat echt niet "kan" moeten we hem de moeder bombarderen. Want Ukraine blijven verkrachten kan net zo goed niet.
Nou ja. niet kunnen; niets is onmogelijk natuurlijk.
Maar zijn halve economie draait op een oorlogseconomie. Als dat morgen in een keer anders is heeft hij een gigantisch probleem. Ik denk niet dat hij dat lang vol kan houden zonder enige consequenties. Het gaat hem linksom of rechtsom pijn doen. Hij kan gewoon niet meer terug zonder enorme verliezen te lijden. Of dat nou op het slagveld is of de binnenlandse economie.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:30:09 #6
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217061771
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Hij jaagt zelf ex-sovjet staten de NATO in. Hij creëert zijn eigen problemen en gebruikt dat als smoes om bloedbaden aan te richten, het is zo cynisch als de pest.
Zou het?

Oorlogsmisdaden zijn altijd uit den boze, en dat is helaas ook het vaak ongecontroleerde kwaad van alle tijden binnen een oorlogsgebied en valt inderdaad nooit goed te praten.

Derhalve is het nu zo belangrijk om, i.t.t. Starmer en z'n uitlatingen over Poetin, de russen gewoon te blijven te respecteren in belangrijke onderhandeling tot wapenstilstand en mogelijke vrede.

[ Bericht 1% gewijzigd door Scjvb op 15-03-2025 17:37:25 ]
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_217061778
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:28 schreef Aether het volgende:
Rob de Wijk, emeritus hoogleraar internationale betrekkingen, heeft The Hague Centre for Strategic Studies opgericht. Dezer dagen verschijnt hij bijna dagelijks in de media om ons voor het grote Russische gevaar te waarschuwen en voor machtswellusteling Trump. Maar hoe onafhankelijk ben je als je door de overheid wordt gefinancierd?

Helemaal niet. Tenminste, dat is mijn idee. Als je wordt betaald door iemand om een bepaalde 'mening' publiek te maken, dan ben je gewoon een marionet.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:39:47 #8
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217061839
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:30 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Derhalve is het nu zo belangrijk om, i.t.t. Starmer en z'n uitlatingen over Poetin, de russen gewoon te blijven te respecteren in belangrijke onderhandeling tot wapenstilstand en mogelijke vrede.
als trump de olie onder de 60 dollar weet te krijgen zou wel goed zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:41:03 #9
323876 michaelmoore
pi_217061855
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nou ja. niet kunnen; niets is onmogelijk natuurlijk.
Maar zijn halve economie draait op een oorlogseconomie. Als dat morgen in een keer anders is heeft hij een gigantisch probleem. Ik denk niet dat hij dat lang vol kan houden zonder enige consequenties.
een bestand levert hem geen voordeel op dan een paar kogels minder
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217061977
quote:

Beetje vergelijkbaar met die Corona experts _O- _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217062033
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:37 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Als ik me niet vergis gaat het om ongeveer 450 soldaten.
Waar haal je dat getal vandaan?
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:25:37 #12
323876 michaelmoore
pi_217062261
https://www.telegraaf.nl/(...)n-beetje-sarcastisch

quote:
Trump over bewering dat hij oorlog tussen Rusland en Oekraïne in 24 uur zou stoppen:
'Ik was een beetje sarcastisch'

De Amerikaanse president Donald Trump was naar eigen zeggen "een beetje sarcastisch" toen hij beweerde dat hij de oorlog tussen Rusland en Oekraïne binnen 24 uur zou oplossen.

Trump deed die uitspraak in mei 2023 en herhaalde zijn woorden meerdere keren tijdens zijn verkiezingscampagne.

Trumps bewering dat hij "een beetje sarcastisch" was, doet hij in een een interview voor het televisieprogramma Full Measure, dat zondag pas wordt uitgezonden, maar waarvan vrijdag al een teaser verscheen.
"Ik was een beetje sarcastisch toen ik dat zei," zegt Trump in het clipje. "

Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik het graag opgelost wil hebben en ik denk dat ik succesvol zal zijn."

Inmiddels is Trump bijna twee maanden weer aan de macht, maar de oorlog in Oekraïne woedt voort.

Trump zei in mei 2023 tijdens een zogeheten 'CNN Town Hall'-interview dat hij de wapens binnen een dag zou laten zwijgen. "
Ze gaan dood, Russen en Oekraïners.
Ik wil dat ze stoppen met doodgaan.
En ik zal daarvoor zorgen, ik zal er binnen de 24 uur voor zorgen", zei Trump.

FOK!fotograaf zaterdag 15 maart 2025 @ 18:32:20 #13
364681 over_hedge
pi_217062314
quote:
Ja net zoals hij de prijzen binnen een 24 uur naar beneden zou halen.
Ook een beetje sarcastisch/ Wat die eigenlijk bedoelde: Ik ga de meeste debiele handel oorlog ooit beginnen. Vrienden maken met rusland. En miljarden in de stockmarket laten verdwijnen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:36:20 #14
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217062348
Ja lachen gieren brullen met die Trump |:(
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_217062390
Trump is tot op heden niet bepaald goed nieuws voor m’n beleggingspositie en dan druk ik het nog heel zachtjes uit.
pi_217062415
quote:
Goede journalist. Ik was een beetje sarcastisch
  FOK!fotograaf zaterdag 15 maart 2025 @ 18:43:15 #17
364681 over_hedge
pi_217062417
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Trump is tot op heden niet bepaald goed nieuws voor m’n beleggingspositie en dan druk ik het nog heel zachtjes uit.
Te laat geweest met verkopen dan :P Ik heb al mijn us aandelen verkocht en allemaal in rheinmetall gestopt.
Dat gaat wel lekker _O_
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217062436
quote:

Oo nee, Rob heeft een kritische opmerking gemaakt over mijn held, god en GOAT Trump. Snel een warrig betoog het internet op slingeren....
pi_217062451
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende: [..] Hij jaagt zelf ex-sovjet staten de NATO in. Hij creëert zijn eigen problemen en gebruikt dat als smoes om bloedbaden aan te richten, het is zo cynisch als de pest.
Jij denkt oprecht dat het aanrichten van bloedbaden het doel op zich is?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_217062460
quote:

Ik zit even door die opiniez website te scrollen.... man man man... laat ik er maar geen woorden aan vuil maken :') . Met een "we stand with Israël" vlaggetje als kers op de taart.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217062466
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:44 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Oo nee, Rob heeft een kritische opmerking gemaakt over mijn held, god en GOAT Trump. Snel een warrig betoog het internet op slingeren....
Trump is een incompetente clown. Ik snap niet dat al die zelfbenoemde “realistisch-rechtse” opiniemakers en twitteraars met hem en zijn discipelen (zoals Vance en Musk) blijven weglopen.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:49:06 #22
323876 michaelmoore
pi_217062477
quote:

[..]
nou Hongarije maggie hebben en Joegoslavie ook
pi_217062489
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Trump is een incompetente clown. Ik snap niet dat al die zelfbenoemde “realistisch-rechtse” opiniemakers en twitteraars met hem en zijn discipelen (zoals Vance en Musk) blijven weglopen.
Omdat dat is waarmee ze geld verdienen. Afvalligen worden gecanceld.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_217062491
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik zit even door die opiniez website te scrollen.... man man man... laat ik er maar geen woorden aan vuil maken :') . Met een "we stand with Israël" vlaggetje als kers op de taart.
Tot een aantal jaar geleden stonden er best interessante stukken op met andere invalshoeken dan de gevestigde media maar het is vrij snel afgegleden tot een vergaarbak van allerlei bedenkelijke figuren. Net als TPO bijvoorbeeld.

Alle gematigde schrijvers zijn vertrokken en vervangen door hardliners of ronduit complotgekkies.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:52:30 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217062507
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Joegoslavië bestaat niet meer, hoe moet dat nou?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 18:57:52 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217062542
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Joegoslavië zat nooit bij de Sovjet unie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217062549
Gedrag van mensen samengevat in een notendop:

https://www.instagram.com/reel/DHB8D9VyKPx/
Vakman pur sang
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:59:27 #28
323876 michaelmoore
pi_217062562
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Joegoslavië zat nooit bij de Sovjet unie
nou toen ik vroeger in joegoslavie 1979 kwam toen kreeg iedereen russische taalles, iedereen sprak russisch

het was op het randje of president TITO was een soort lukashenko geworden, het is dat de USSR toen zelf al op de rand van het faillissement stond
na 25 jaar lang alle verkiezingen gewonnen te hebben met absolute meerderheid

quote:
President van Joegoslavië

Wijzigingen van 1953BalkanpactNiet-aangesloten bewegingHervormingenStudentendemonstraties in 1968Kroatische lente
Grondwet van 1974
Verkiezingen 1953- 1958--1963--1969--1974--1978
quote:
Why did Stalin dislike Tito?
However, Stalin considered the prolific use of Communist symbols by Tito's Partisans to be problematic.

This was because Stalin viewed his alliance with the United Kingdom and the United States as necessarily contrary to the Axis destruction of "democratic liberties"

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 15-03-2025 19:10:49 ]
pi_217062619
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou toen ik vroeger in joegoslavie 1979 kwam toen kreeg iedereen russische taalles, iedereen sprak russisch

het was op het randje of president TITO was een soort lukashenko geworden, het is dat de USSR toen zelf al op de rand van het faillissement stond
[..]
[ afbeelding ]
Lol, volgens mij snap je er geen reet van. Tito kreeg het juist voor elkaar om een relatief onafhankelijke koers te varen en gaf het communisme in Joegoslavië naar eigen inzicht vorm. Slovenië en Kroatië waren toen al de welvarendste gebieden van het hele Oostblok en de motor van de economie. Tito was in het Westen ook een graag geziene gast in tegenstelling tot van de realiteit losgezongen idioten als Ceausescu.

Dat van die economische tegenstellingen werd later ook een van de oorzaken dat het land uiteenviel maar dat is een andere discussie.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 19:12:18 #30
323876 michaelmoore
pi_217062629
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 19:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
. Tito was in het Westen ook een graag geziene gast in tegenstelling tot van de realiteit losgezongen idioten als Ceausescu.
Dat staat er ook , daarom had Stalin een hekel aan hem
quote:
Why did Stalin dislike Tito?
However, Stalin considered the prolific use of Communist symbols by Tito's Partisans to be problematic.

This was because Stalin viewed his alliance with the United Kingdom and the United States as necessarily contrary to the Axis destruction of "democratic liberties"
pi_217062690
Poetin meldde wel diverse keren dat hij vrede wilde, maar nu het er op aankomt traineert hij de aangeboden mogelijkheid.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 19:26:04 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217062760
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Had je tesla moeten shorten go with the flow
The End Times are wild
pi_217062784
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 19:20 schreef Pegos het volgende:
Poetin meldde wel diverse keren dat hij vrede wilde, maar nu het er op aankomt traineert hij de aangeboden mogelijkheid.
Als Poetin echt zo graag vrede wil dan trekt hij toch gewoon z’n troepen terug. De Russen willen alleen “vrede” op hun voorwaarden en die voorwaarden komen neer op volledige capitulatie van Oekraïne.
pi_217062843
Wel grappig is dat 30 jaar geleden linkse mensen voor communisme en Rusland waren en Rechtse mensen tegen.
Nu beschuldigt hetzelfde links rechts van Rusland vrijerij. Terwijl dat nergens op is gebaseerd maar waarschijnlijk een schuldgevoel is van de oude verhouding.
Vakman pur sang
  zaterdag 15 maart 2025 @ 19:39:58 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217062922
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 19:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Wel grappig is dat 30 jaar geleden linkse mensen voor communisme en Rusland waren en Rechtse mensen tegen.
Nu beschuldigt hetzelfde links rechts van Rusland vrijerij. Terwijl dat nergens op is gebaseerd maar waarschijnlijk een schuldgevoel is van de oude verhouding.
Nou, als ik zie hoe rechts een harde plasser krijgt van Putin (vooral in combinatie met Trump) is een eventueel schuldgevoel totaal niet relevant.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_217062934
(Extremistisch) rechts gaat gewoon goed op autoritaire leiders en sterke mannen daarom lopen ze ook weg met Trump.
pi_217063014
Denk eerder vanwege eigen volk eerst, anti woke en christelijke waarden ipv islam. Niet economisch gezien communisme vs kapitalisme.
pi_217063149
quote:
Today, AFU blew up the bridge over the Konka River near Oleshky in the Kherson region.

This complicates logistics for the occupiers and forces them to use boats to reach Dachi near Antonivskyi Bridge.
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 19:56:27 #39
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217063165
quote:
Mwah mensen die de tijd van de Koude Oorlog jarenlang bewust hebben meegemaakt als volwassene gaan ondertussen richting pensioenleeftijd.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 20:00:54 #40
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217063229
quote:
Linkse mensen waren voor de sovjet-unie en communisme, niet voor Rusland. Rusland heeft zich simpelweg ontpopt tot dezelfde imperialistische en ultra-kapitalistische staat.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217063286
Ach ik heb vroeger ook op de SP gestemd en ik geloofde in het socialisme. Maar sinds ik een hele rits Oost-Europese landen en Cuba heb bezocht ben ik daar wel van genezen.

Het sluit niet aan bij hoe de mens in elkaar zit en haalt elke incentive om zelf in actie te komen en iets van je leven te maken weg.
pi_217063338
quote:
Nu beschuldigt hetzelfde links rechts van Rusland vrijerij. Terwijl dat nergens op is gebaseerd.
Dat is gebaseerd op uitspraken en acties van mensen als Orban, Baudet en Trump en de schare aan rechtse journalisten die hen steunen.
PWBF
pi_217063399
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat is gebaseerd op uitspraken en acties van mensen als Orban, Baudet en Trump en de schare aan rechtse journalisten die hen steunen.
Die steun is in Nederland wel grotendeels beperkt tot figuren als Wierd Duk en de idioten aan de praattafel van Ongehoord Nederland.
pi_217063522
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 19:20 schreef Pegos het volgende:
Poetin is deze veroveringsoorlog gestart. Die wil alleen vrede als hij hij dik wint…
pi_217063537
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Ach ik heb vroeger ook op de SP gestemd en ik geloofde in het socialisme. Maar sinds ik een hele rits Oost-Europese landen en Cuba heb bezocht ben ik daar wel van genezen.

Het blijft een idee hé, dat kun je op genoeg manieren uitwerken, bijvoorbeeld zoals Kardelj dat had gedaan in Joegoslavië. Eigenlijk ging dat een tijdje heel erg goed. Ik vind het altijd wel heel makkelijk om het socialisme af te werpen door gewoon te wijzen naar landen als Cuba of Roemenië. SP hier in Nederland doet hartstikke goed werk. Stel dat ze heel veel zouden winnen, dan wordt het echt niet zoals Cuba of dat van vroeger.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 20:23:47 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217063556
quote:
Links zijn is NOOIT hetzelfde geweest als communist zijn/pro communisme zijn :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 20:24:04 #47
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217063560
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die steun is in Nederland wel grotendeels beperkt tot figuren als Wierd Duk en de idioten aan de praattafel van Ongehoord Nederland.
Dat lijkt me wat naïef. Binnen de PVV, nota bene de grootste partij, leeft die sympathie ook volop. Onlangs nog met die idiote uitspraken van Faber, na Wilders momenteel toch de prominentste PVV’er.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 20:25:27 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217063575
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:00 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Linkse mensen waren voor de sovjet-unie en communisme, niet voor Rusland. Rusland heeft zich simpelweg ontpopt tot dezelfde imperialistische en ultra-kapitalistische staat.
Linkse mensen waren helemaal NIET voor de Sovjest-Unie en communisme. SOMMIGE linkse mensen waren dat, maar dat was een minderheid.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217063576
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Links zijn is NOOIT hetzelfde geweest als communist zijn/pro communisme zijn :')
50-60 jaar terug waren er aan de linkerzijde natuurlijk wel “nuttige idioten” actief die je best kan vergelijken met types die nu Poetin en/of Trump steunen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')