abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217086251
Ja dit is natuurlijk wel even lachen. Alles moet inhoudelijk tot 100 cijfers achter de komma kloppen en alle adviezen moeten serieus worden genomen, anders is het geen goed bestuur.

Behalve als het toevallig de eerder vastgestelde mening van Omtzigt zelf is. Dan gelden al die procedures en voorbehouden natuurlijk even niet.

Wat zou Omtzigt daar bij een andere partij van vinden?
  maandag 17 maart 2025 @ 17:32:46 #152
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_217086260
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 17:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

En die zogenaamde 'principes': "Mensen moeten zelf het recht hebben om te beslissen over hun eigen opgebouwde pensioen en mensen hebben onvoldoende rechtsbescherming bij de overstap naar het nieuwe pensioenstelsel.”
Ik kan het niet anders kwalificeren dan bestuurlijke sabotage. Onder het mom van goed bestuur wordt er nu geprobeerd om een referendum in de wet te fietsen met eisen die bewust of onbewust zo onhaalbaar zijn dat geen enkel pensioenfonds daaraan kan voldoen.

Een minimumopkomst van 30% van alle deelnemers (actief, inactief of pensioengerechtigd) is al absurd, en alleen als die in meerderheid voor stemmen, kan er in zijn geheel ingevaren worden. Een complete omdraaiing van het huidige principe.
  maandag 17 maart 2025 @ 17:49:34 #153
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217086409
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 15:05 schreef Szura het volgende:
Ach het altijd hypocriete NSC: adviezen wegen alleen zwaar voor anderen!

https://www.telegraaf.nl/(...)eens-te-complex-zijn

Vos, streken.
Ezel, steen.
Antifa
  maandag 17 maart 2025 @ 17:51:46 #154
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217086432
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 17:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Vos, streken.
Ezel, steen.
Ik haat deze man en iedereen die in deze wolf in schaapskleren is getrapt
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217086459
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 15:05 schreef Szura het volgende:
Ach het altijd hypocriete NSC: adviezen wegen alleen zwaar voor anderen!

https://www.telegraaf.nl/(...)eens-te-complex-zijn
Telegraaf is altijd stellig in hun koppen. Omtzigt heeft de kritiek gepareerd.
Mij lijkt het een ultiem zwaktebod dat hij nu de rechtsstaat dan maar aanvalt.
  maandag 17 maart 2025 @ 18:10:42 #156
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217086588
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:36 schreef PzKpfw het volgende:
Toch bijzonder hoe Wilders zijn partij wel in het kabinet zit maar hij nog altijd alleen maar oppositie lijkt te voeren.
Het is een onbekwame staatsman.
De sabotageclown spelen is het enige waar hij goed in is. Nu heeft hij zich in een positie gemanoeuvreerd waar hij iets moet laten zien voor zijn achterban, en gaat hij steeds op zijn bek.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217086647
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 17:32 schreef freako het volgende:

[..]
Ik kan het niet anders kwalificeren dan bestuurlijke sabotage. Onder het mom van goed bestuur wordt er nu geprobeerd om een referendum in de wet te fietsen met eisen die bewust of onbewust zo onhaalbaar zijn dat geen enkel pensioenfonds daaraan kan voldoen.

Een minimumopkomst van 30% van alle deelnemers (actief, inactief of pensioengerechtigd) is al absurd, en alleen als die in meerderheid voor stemmen, kan er in zijn geheel ingevaren worden. Een complete omdraaiing van het huidige principe.
Ja, inderdaad. 10-15% van de mensen maakt post van hun pensioenfonds over, dus 30% is totaal onmogelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 17 maart 2025 @ 18:21:29 #158
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217086674
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 17:32 schreef freako het volgende:

[..]

Het doel van deze stunt is vrij simpel, want Omtzigt weet heel goed wat de uitkomst zou zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217086705
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 18:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, inderdaad. 10-15% van de mensen maakt post van hun pensioenfonds over, dus 30% is totaal onmogelijk.
En dan heb je het nog niet over de demografie van de opkomst. Dit wordt een stemming met 70% pensioensgerechtigd, 25% daar vlak tegenaan en misschien 5% jongeren.

Heel representatief en echt goed vertegenwoordigend bestuur.
pi_217087048
Maar de oplossing is vrij simpel: zo veel mogelijk pensioenfondsen moeten dit jaar invaren, dan gaat dit hele idee wel als een nachtkaars uit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 17 maart 2025 @ 19:36:37 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217087499
Ik denk dat we nooit meer wat van dat plan gaan horen eigenlijk.
  maandag 17 maart 2025 @ 20:31:26 #162
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217088779
quote:
VVD: defensie-uitgaven opvoeren naar minimaal 3,5 procent van bbp
Nederland moet structureel miljarden euro's meer gaan uitgeven aan defensie, vindt de VVD. De NAVO-norm, die nu ligt op twee procent van het bruto binnenlands product (bbp) zou verhoogd moeten worden naar minimaal 3,5 procent. Partijleider Yesilgöz zei dat vanavond op een ledenbijeenkomst in het Oorlogsmuseum in Overloon.

Als Nederland inderdaad van twee naar 3,5 procent van het bbp gaat, betekent dat een toename van het defensiebudget met meer dan vijftien miljard euro op jaarbasis.

Het kabinet-Schoof heeft in het regeerakkoord afgesproken de uitgaven voor defensie "in lijn te brengen met de 2-procent NAVO-norm". Maar regeringspartij VVD vindt dat er gezien de veiligheidssituatie in de wereld nog een flinke extra investering nodig is. Het is voor het eerst dat de partij daar ook een percentage op plakt.

"Om te staan voor onze veiligheid, om het hoofd te bieden aan de Russische dreiging en Oekraïne krachtig te steunen, moeten we onze defensie-uitgaven op termijn opschalen tot minimaal 3,5 procent van het bbp en wellicht hoger dan dat", zei Yesilgöz, met op de achtergrond een militair vliegtuig en een jeep van het museum over de Tweede Wereldoorlog.

Met 3,5 procent zou Nederland in de buurt komen van de wens die NAVO-secretaris-generaal Rutte onlangs uitte. Lidstaten zouden 3,6 à 3,7 procent in defensie moeten investeren om de toekomstige doelen van de alliantie te halen, zei de voormalige VVD-leider.

De Amerikaanse president Trump wil dat NAVO-landen hun uitgaven zelfs verhogen naar vijf procent, al haalt de VS zelf die norm op dit moment ook bij lange na niet.

Gevoelig in coalitie
Extra geld voor defensie ligt gevoelig in de coalitie. PVV, NSC en BBB zijn vooralsnog niet enthousiast over een hogere NAVO-norm. De grootste regeringspartij, de PVV, vindt dat er alleen over gesproken kan worden als er ook geld vrijgemaakt wordt voor een lagere gasrekening, de boodschappen en lagere huren. "Dus allebei, of allebei niet", waarschuwde partijleider Wilders vorige maand in de Tweede Kamer.

Ook NSC en BBB vinden het moeilijk uit te leggen dat er zoveel extra geld naar de krijgsmacht gaat, terwijl er ook geld nodig is voor andere zaken zoals bestaanszekerheid en een hogere koopkracht.

De komende weken staan in politiek Den Haag in het teken van de onderhandelingen over de Voorjaarsnota, de traditionele aanpassing van de lopende begroting. Alle coalitiepartijen hebben hun wensen over waar meer geld naartoe moet. Ook de defensie-uitgaven zullen bij die onderhandelingen een belangrijk onderwerp zijn.
pi_217090141
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 20:31 schreef Szura het volgende:

[..]

VVD is op ramkoers, dit willen BBB en PVV absoluut niet. VVD hoopt dat het breekt op defensie en internationale politiek.
pi_217090269
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 21:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
VVD is op ramkoers, dit willen BBB en PVV absoluut niet. VVD hoopt dat het breekt op defensie en internationale politiek.
Volgens mij hebben ze dit keer gelijk ook, er gebeurd momenteel wereldwijd zo veel en wij zitten met deze coalitie. Neemt niet weg dat we hier zijn en er al een jaar en 9 maanden vrij weinig gebeurd door de beslissing van de VVD.
pi_217090309
Jammer dat de VVD niet zo voortvarend is als het gaat om zaken als woningnood, stikstofproblematiek, energietransitie, noodzakelijk natuurherstel, etc.

Nu het gaat om meedoen met een wapenwedloop in de waan van deze tijd heeft de VVD er geen moeite mee om over te schakelen op de hoogste versnelling.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  maandag 17 maart 2025 @ 22:19:15 #166
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217090354
quote:

[..]
Laten we dan aub verdergaan met een nieuwe coalitie zonder die landverraders
  maandag 17 maart 2025 @ 22:21:43 #167
346939 Janneke141
pi_217090378
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:19 schreef Szura het volgende:

[..]
Laten we dan aub verdergaan met een nieuwe coalitie zonder die landverraders
Kansloos, ik zie geen enkele realistische verkiezingsuitslag waarmee je om de VVD heen kan formeren.

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:12 schreef rutger05 het volgende:
Jammer dat de VVD niet zo voortvarend is als het gaat om zaken als woningnood, stikstofproblematiek, energietransitie, noodzakelijk natuurherstel, etc.
Dat zijn nu niet bepaald de speerpunten uit het VVD-programma hè?

De VVD doet het gewoon heel slim. Laat Wilders lekker blaten over asielzoekers, Omtzigt procedureneuken en Van der Plas domme dingen zeggen en ondertussen allerlei zaken regelen of juist traineren die in het belang zijn van de achterban. Mijn smaak is het niet, maar het is wel uiterst functioneel.
  maandag 17 maart 2025 @ 22:21:43 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217090379
Mja, er ligt nog nergens een afspraak dat het 3,5% moet zijn. D66 is na de VVD met meest NAVO-minded maar gaan niet verder dan 3%. Dus de VVD kan van alles willen.
  maandag 17 maart 2025 @ 22:23:13 #169
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217090392
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Kansloos, ik zie geen enkele realistische verkiezingsuitslag waarmee je om de VVD heen kan formeren.
[..]
Dat zijn nu niet bepaald de speerpunten uit het VVD-programma hè?

De VVD doet het gewoon heel slim. Laat Wilders lekker blaten over asielzoekers, Omtzigt procedureneuken en Van der Plas domme dingen zeggen en ondertussen allerlei zaken regelen of juist traineren die in het belang zijn van de achterban. Mijn smaak is het niet, maar het is wel uiterst functioneel.
Nou vind ik van alles van de VVD, maar ik doelde hier op PVV en BBB :P. Dump die twee kutpartijen en stel snel een noodkabinet samen dat wordt ondersteund door constructieve partijen in de Kamer.
  maandag 17 maart 2025 @ 22:24:18 #170
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217090401
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:21 schreef Hexagon het volgende:
Mja, er ligt nog nergens een afspraak dat het 3,5% moet zijn. D66 is na de VVD met meest NAVO-minded maar gaan niet verder dan 3%. Dus de VVD kan van alles willen.
De NAVO is met ‘capability targets’ bezig: wat landen allemaal moeten hebben en kunnen om hun verdediging op orde te hebben. Alles wijst erop dat de uitgaven naar zo’n 3,5% moeten om daaraan te gaan voldoen.
pi_217090403
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
PvdA-GL 32, CDA 27, D66 13, CU 4. Ik weet het, een beetje opgerekt tot maximaal haalbaar voor allemaal, maar het kan wel. Ik zie het niet als meest waarschijnlijk, maar toch ook niet als helemaal onrealistisch.
  maandag 17 maart 2025 @ 22:28:28 #172
346939 Janneke141
pi_217090432
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
PvdA-GL 32, CDA 27, D66 13, CU 4. Ik weet het, een beetje opgerekt tot maximaal haalbaar voor allemaal, maar het kan wel. Ik zie het niet als meest waarschijnlijk, maar toch ook niet als helemaal onrealistisch.
Nu is Parijsde volgende verkiezing nog ver, maar dit lijkt me toch wel erg optimistisch afgerond. Daarnaast vraag ik me ook af hoe veel zin dat CU en D66 nog in elkaar hebben.

Van de andere kant komt de ellende waar we nu inzitten ook deels omdat allerlei partijen allerlei realistische coalitiepartijen van tevoren uitsluiten.
pi_217090437
Als ze verkiezingen willen moeten ze trouwens wel dit half jaar vallen. Morgen over een jaar zijn er gemeenteraadsverkiezingen, de 3 maand daarvoor wil je die niet in de weg zitten. Dus uiterlijk ergens half december verkiezingen, liefst eerder. Rond de tijd van de vorige keer of eerder dus, Rutte IV viel op 2 juli. In de tweede helft van het jaar vallen is dit jaar zwaar onhandig, gemeenteraden klagen al dat het alleen over landelijke politiek gaat.
  maandag 17 maart 2025 @ 22:28:53 #174
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217090439
Sowieso zal kruidenier Nederland richting de NAVO-top een stap moeten zetten, of met een serieuze tijdlijn moeten komen. Zonder bijstellingen komen we komende jaren onder de 2% uit (vanwege groei economie etc), dan sla je als gastheer in dit tijdsgewricht een pleefiguur.
pi_217090451
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nu is Parijsde volgende verkiezing nog ver, maar dit lijkt me toch wel erg optimistisch afgerond. Daarnaast vraag ik me ook af hoe veel zin dat CU en D66 nog in elkaar hebben.

Van de andere kant komt de ellende waar we nu inzitten ook deels omdat allerlei partijen allerlei realistische coalitiepartijen van tevoren uitsluiten.
Als D66 aan CDA vast zit, is CU voor hen denk ik niet zo'n bezwaar. Andersom is CU nog aan het bijkomen van 2 keer het kleine broertje zijn in de verkiezingen, die zullen vast niet staan te springen maar zullen denk ik ook niet weigeren.
  maandag 17 maart 2025 @ 22:30:18 #176
346939 Janneke141
pi_217090454
Oh ja, dat is waar ook. Vallen kun je tegenwoordig plannen.
pi_217090470
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:28 schreef Szura het volgende:
Sowieso zal kruidenier Nederland richting de NAVO-top een stap moeten zetten, of met een serieuze tijdlijn moeten komen. Zonder bijstellingen komen we komende jaren onder de 2% uit (vanwege groei economie etc), dan sla je als gastheer in dit tijdsgewricht een pleefiguur.
De wet die die 2% vast legt is al door de Tweede Kamer, ligt in de Eerste: https://www.eerstekamer.n(...)iefvoorstel_diederik

Dus op zich ligt die norm dus straks waarschijnlijk wettelijk vast en schuift het budget dus automatisch mee.
pi_217090474
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
Oh ja, dat is waar ook. Vallen kun je tegenwoordig plannen.
De VVD heeft dat de laatste paar keer wel steeds gedaan, die kozen het moment.
Verkiezingen rond of vlak na die NAVO top is voor hen ideaal
  maandag 17 maart 2025 @ 22:33:10 #179
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217090476
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als D66 aan CDA vast zit, is CU voor hen denk ik niet zo'n bezwaar. Andersom is CU nog aan het bijkomen van 2 keer het kleine broertje zijn in de verkiezingen, die zullen vast niet staan te springen maar zullen denk ik ook niet weigeren.
Volt wellicht een optie als alternatief voor de CU?
pi_217090486
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:33 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Volt wellicht een optie als alternatief voor de CU?
Kan ook, heeft alleen wellicht minder ministerskandidaten. Dat dat essentieel is, is met de huidige kermis wel gebleken.
  maandag 17 maart 2025 @ 22:36:19 #181
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217090497
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:12 schreef rutger05 het volgende:

Nu het gaat om meedoen met een wapenwedloop in de waan van deze tijd heeft de VVD er geen moeite mee om over te schakelen op de hoogste versnelling.
Je hebt de VVD wel nodig als men meer vrijheid inzake pensioensparen wil in de toekomst voor werknemers , voor zelfstandigen is het uitstekend gelukt
https://www.belastingdien(...)n-ik-mijn-jaarruimte
https://www.belastingdien(...)etekent-dat-voor-mij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 17 maart 2025 @ 22:36:50 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217090501
Ach als dingen niet anders kunnen wordt alles vloeibaar.
pi_217090516
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
De wet die die 2% vast legt is al door de Tweede Kamer, ligt in de Eerste: https://www.eerstekamer.n(...)iefvoorstel_diederik

Dus op zich ligt die norm dus straks waarschijnlijk wettelijk vast en schuift het budget dus automatisch mee.
In de Tweede Kamer trouwens: De Tweede Kamer heeft het voorstel (EK, A) op 17 december 2024 aangenomen.

Voor: Volt, D66, NSC, ChristenUnie, SGP, CDA, VVD, BBB, JA21 en PVV.
Tegen: SP, GroenLinks-PvdA, FVD, PvdD en DENK.

PVV en BBB dus voor (wellicht onder coalitiedruk, al zal Tuinman van BBB ook wel enthousiast zijn) en GL-PvdA tegen, vooral van die laatste valt me dat tegen.

Edit: Tuinman was één van de verdedigers:
Bij brief van 21 mei 2024 (TK, 4) is medegedeeld dat de Tweede Kamerleden Diederik van Dijk (SGP) en Erkens (VVD) de verdediging van dit wetsvoorstel overnemen van de leden Stoffer (SGP) en Valstar (VVD), en dat het wetsvoorstel in het vervolg mede wordt verdedigd door de leden Kahraman (NSC), Tuinman (BBB), Paternotte (D66), Eerdmans (JA21) en Ceder (ChristenUnie).

Bij brief van 10 september 2024 (TK, 9) is medegedeeld dat de Tweede Kamerleden Olger van Dijk (NSC) en Helder (BBB) de verdediging van dit wetsvoorstel overnemen van de leden Kahraman (NSC) en Tuinman (BBB).

Bij brief van 2 oktober 2024 (TK, 11) is medegedeeld dat het Tweede Kamerlid Van der Wal (VVD) de verdediging van dit wetsvoorstel overneemt van het lid Erkens (VVD) en dat het lid Helder (BBB) het voorstel niet langer zal verdedigen.
pi_217090535
Ik denk eigenlijk dat ze de rit uit gaan zitten met 4.

Gewaagde voorspelling met een zo volatiele coalitie, ik weet het, Maar niemand heeft belang bij een val en ze kunnen prima in oppositiemodus blijven en elkaar steeds stokken tussen de wielen steken.

Wilders dreigt wel maar beseft zelf ook best dat hij bij een val letterlijk de rest van zijn carrière in de oppositie doorbrengt. Omtzigt heeft alle principes al laten varen en weet prima dat het bij een verkiezing met hem over is, bovendien zijn de criticasters in de fractie en het kabinet al weg, Van de Plas zit klem met stikstof maar heeft niet het vernuft en is bovendien niet nodig voor een meerderheid en de VVD krijgt op zijn dossiers toch wel haar zin en regelt het anders gewoon met de rest van de Kamer.

Wellicht dat Schoof tzt nog eens bedankt omdat hij er echt klaar mee is.
pi_217090545
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:44 schreef tizitl2 het volgende:

Gewaagde voorspelling met een zo volatiele coalitie, ik weet het, Maar niemand heeft belang bij een val en ze kunnen prima in oppositiemodus blijven en elkaar steeds stokken tussen de wielen steken.

Wilders dreigt wel maar beseft zelf ook best dat hij bij een val letterlijk de rest van zijn carrière in de oppositie doorbrengt. Omtzigt heeft alle principes al laten varen en weet prima dat het bij een verkiezing met hem over is, bovendien zijn de criticasters in de fractie en het kabinet al weg, Van de Plas zit klem met stikstof maar heeft niet het vernuft en is bovendien niet nodig voor een meerderheid en de VVD krijgt op zijn dossiers toch wel haar zin en regelt het anders gewoon met de rest van de Kamer.

Ik denk dat de dag dat Yeşilgöz een grote kans ziet premier te worden, dit kabinet in de vuilnisbak ligt.
  maandag 17 maart 2025 @ 22:50:13 #186
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217090569
quote:

Ook mijn indruk. Al kan het ook 3.5 jaar worden.
  maandag 17 maart 2025 @ 22:50:16 #187
346939 Janneke141
pi_217090570
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat de dag dat Yeşilgöz een grote kans ziet premier te worden, dit kabinet in de vuilnisbak ligt.
Nou, dan moet ze opschieten. Ze zijn op links nog hard aan het bakkeleien over wel-geen-wel-geen-wel-een fusie en de beoogde leider Timmermans heeft nog geen enkel momentum; en Bontenbal zit in de lift, maar is echt nog niet op het punt dat hij de VVD kan inhalen. Maar allebei die dingen kunnen over een jaar zomaar anders zijn.

En ik heb nooit het idee gehad dat er nu hele grote groepen binnen de VVD-achterban warm lopen voor het leiderschap van Yesilgöz. Dus 'die grote kans komt er überhaupt nooit' is ook nog wel een optie.
pi_217090637
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, dan moet ze opschieten. Ze zijn op links nog hard aan het bakkeleien over wel-geen-wel-geen-wel-een fusie en de beoogde leider Timmermans heeft nog geen enkel momentum; en Bontenbal zit in de lift, maar is echt nog niet op het punt dat hij de VVD kan inhalen. Maar allebei die dingen kunnen over een jaar zomaar anders zijn.

En ik heb nooit het idee gehad dat er nu hele grote groepen binnen de VVD-achterban warm lopen voor het leiderschap van Yesilgöz. Dus 'die grote kans komt er überhaupt nooit' is ook nog wel een optie.
Dat laatste denk ik dus ook. Bovendien waarop wil ze campagne gaan voeren?

Bij migratie loopt de achterban naar Wilders toe, over het internationale toneel met Timmermans gaan debatteren zou ik ook niet aanraden en op het traditionele VVD thema van de economie heeft ze nou niet echt een bijzonder profiel en is Bontebal best een risico.

De voornaamste kans die ik zie is een economische crisis en dan in het kabinet de strenge boekhouder spelen. Maar dan moet die wel tijdig komen.
pi_217090714
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 23:01 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Dat laatste denk ik dus ook. Bovendien waarop wil ze campagne gaan voeren?

Bij migratie loopt de achterban naar Wilders toe, over het internationale toneel met Timmermans gaan debatteren zou ik ook niet aanraden en op het traditionele VVD thema van de economie heeft ze nou niet echt een bijzonder profiel en is Bontebal best een risico.

De voornaamste kans die ik zie is een economische crisis en dan in het kabinet de strenge boekhouder spelen. Maar dan moet die wel tijdig komen.
Ze hoeven eerst alleen maar genoeg PVV stemmers die geen pleefiguur willen slaan in Europa over te halen, daarna komt de rest van de PVV stemmers dankzij schrikbeeld 'premier Timmermans' en als enige optie om dat tegen te houden naar ze toe. Zit je alleen met het risico dat Bontenbal die kaarten ook uit kan spelen.
pi_217091000
quote:

Mwa, Wilders is ook al 61, dus die zal vast nog wel een laatste rondje in de oppositie willen doorbrengen en tussendoor bedenken hoe én wanneer hij Dion Graus het beste als zijn opvolger kan presenteren.
leven zoals het leven is
  dinsdag 18 maart 2025 @ 07:00:18 #191
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_217091201
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
PVV'er ziet zijn kansen om de rechtsstaat te ondermijnen moeilijker worden.
De rechtstaat is al kapot gemaakt zonder dat de PVV daarvoor nodig was.
quote:
Gaten in de rechtsbescherming
Recht 13.03.2025

Er zijn grote regionale verschillen in de beschikbaarheid van sociaal advocaten en andere vormen van gesubsidieerde juridische hulp in Nederland. Met name het aantal sociaal advocaten gespecialiseerd in sociaal zekerheidsrecht - die burgers kunnen bijstaan tegenover overheidsinstanties - daalt overal sterk: tussen 2019 en 2023 met meer dan helft. Maar op sommige plekken is die afname nog veel groter dan elders, blijkt uit een onderzoek van Platform Investico en De Groene Amsterdammer.

In de Achterhoek en Drenthe zijn de sociaal zekerheidsadvocaten het dunst gezaaid, blijkt uit onze analyse, daar nam het aantal sociaal advocaten de afgelopen vijf jaar met driekwart af. Voor wie een conflict heeft over bijvoorbeeld een uitkering of toeslag zijn in Drenthe nog maar zeven sociaal zekerheidsadvocaten over, in de Achterhoek zelfs maar vier.

In de Achterhoek is er voor iedere 25 duizend inwoners die aanspraak kunnen maken op een sociaal zekerheidsadvocaat, er slechts één beschikbaar. Ook in de zuidelijke helft van Friesland en in de regio rondom Zwolle, inclusief het noordelijke deel van Flevoland, kan je lang op zoek zijn naar rechtsbijstand. Daar bedient elke sociaal zekerheidsadvocaat minstens 15 duizend potentiële cliënten. Ter vergelijking: in Amsterdam zijn dat er minder dan 4 duizend burgers. De sociale advocatuur is er niet alleen voor de allerarmsten: landelijk komt ruim een derde van alle inwoners er op basis van hun inkomen voor in aanmerking.

Door de afname van het aantal sociale advocaten stijgt hun werkdruk en houden ze vooral voor personen met complexe problemen geen tijd over. Uit een rondgang langs ruim 70 sociaal advocaten, blijkt dat veel van hen zaken weigeren wegens drukte. Een groot deel van de advocaten wijst één of meerdere keren per week een cliënt af.

Advocaten vrezen dat veel kwetsbare mensen de weg naar rechtshulp helemaal niet meer weten te vinden. ‘Het kan haast niet anders dan dat het er veel zijn’ vertelt de Apeldoornse sociaal advocaat Caroline Pronk. ‘Maar hoeveel mensen je niet ziet, dat is echt een dark number’. Ook de Nationale Ombudsman Reinier van Zutphen herkent dit. ‘Op basis van de klachten die wij krijgen, krijg ik niet de indruk dat de overheid het beter doet. Ik denk dat mensen niet meer kunnen procederen omdat ze niemand kunnen vinden of het te duur is geworden.’

Ook voor meer laagdrempelige juridische hulp, zoals het inwinnen van advies over bijvoorbeeld toeslagen of huurconflicten, kun je als burger op weinig plekken terecht. Investico ging voor de ruim negenhonderd van dit soort balies en juridische hulppunten buiten de vier grote steden na hoe vaak je er binnen kan wandelen zonder afspraak. Slechts vijftig daarvan zijn meer dan een werkdag per week open.

Bovendien zijn maar in de helft van de gemeenten zogenoemde sociaal raadslieden beschikbaar, blijkt uit ons onderzoek. Zij mogen cliënten uitgebreider juridische hulp bieden dan bijvoorbeeld een Juridisch Loket: ze begeleiden hun cliënten langere tijd en mogen namens hen instanties bellen en aanvragen doen. Zij mogen echter alleen hulp bieden binnen de grenzen van de gemeente waardoor ze betaald worden. In Friesland, hebben slechts twee van de achttien gemeenten sociaal raadslieden, de ruim een half miljoen inwoners van de rest van de provincie kan zo geen aanspraak maken op hun hulp.

De tekorten in de sociale advocatuur volgen op jarenlange bezuinigingen. Ook deze kabinetsperiode gaat er opnieuw twaalf procent minder geld naar gesubsidieerde rechtsbijstand. Eerder deze maand concludeerde een onderzoekscommissie onder leiding van rechter Herman van der Meer wederom dat de vergoedingen voor sociaal advocaten te laag zijn. Jaarlijks moet er volgens de commissie 40 miljoen extra bij.

Staatssecretaris voor Rechtsbescherming, Teun Struycken (NSC), wil niet toezeggen of hij het advies overneemt. In een schriftelijke reactie op het onderzoek van Invesitco en De Groene erkent de staatssecretaris het belang van ‘een landelijk dekkend netwerk’ van rechtsbescherming. De staatssecretaris wil een kwartiermaker aanstellen. ‘Die zal in kaart moeten brengen waar er witte vlekken zitten in de juridische dienstverlening en tevens waar de grote verschillen zich voordoen. Vanaf daar zal bezien moeten worden wat er nodig is om de toegang tot recht op orde te brengen en houden.’

De algehele tekorten in de sociale advocatuur, vragen volgens Struycken om een andere visie op de sector. Volgens hem is het een ‘gedeelde verantwoordelijkheid’ van de gehele advocatuur, waarin hij pleit voor ‘meer samenwerking en kruisbestuiving tussen sociale en commerciële advocatuur.’

Voor de tekorten in de toegang tot laagdrempelige sociaaljurdisiche hulp, met name in regio’s waar dit nog niet op orde is, ziet hij de oplossing met name in het versterken van het Juridisch Loket.
https://www.platform-inve(...)de-rechtsbescherming
pi_217091254
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 07:00 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
[..]
Nee, dat deed het personeelstekort: https://www.mr-online.nl/(...)rhitte-arbeidsmarkt/
Daar ontkomt ook de (sociaal) advocatuur helaas niet aan. We hebben overal tekorten, ook daar. Ook bij rechtbanken zijn er forse tekorten trouwens.

En dan kun je er veel geld tegenaan gooien om het op te lossen en dat lukt dan misschien ook wel, maar dan verschuif je het probleem naar een andere waarschijnlijk ook belangrijke sector. Zoals de notarissen, waar ook al een tekort aan is. Of dus binnen de sector: meer advocaten en minder rechters en officieren van justitie is niemand mee geholpen.

Grote oorzaak, de vergrijzing: https://www.bnr.nl/nieuws(...)actie-groot-probleem
Oplossing: vooral meer digitalisering.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 07:27:35 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217091275
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 07:00 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
[..]
Nou laten we dan de PVV dan maar zijn ding doen.

Drogargumentatie les 1 :')
  dinsdag 18 maart 2025 @ 07:34:04 #194
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_217091318
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 07:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat deed het personeelstekort: https://www.mr-online.nl/(...)rhitte-arbeidsmarkt/
Daar ontkomt ook de (sociaal) advocatuur helaas niet aan. We hebben overal tekorten, ook daar. Ook bij rechtbanken zijn er forse tekorten trouwens.

En dan kun je er veel geld tegenaan gooien om het op te lossen en dat lukt dan misschien ook wel, maar dan verschuif je het probleem naar een andere waarschijnlijk ook belangrijke sector. Zoals de notarissen, waar ook al een tekort aan is. Of dus binnen de sector: meer advocaten en minder rechters en officieren van justitie is niemand mee geholpen.

Grote oorzaak, de vergrijzing: https://www.bnr.nl/nieuws(...)actie-groot-probleem
Oplossing: vooral meer digitalisering.
Euh, uit het artikel:
quote:
De tekorten in de sociale advocatuur volgen op jarenlange bezuinigingen. Ook deze kabinetsperiode gaat er opnieuw twaalf procent minder geld naar gesubsidieerde rechtsbijstand. Eerder deze maand concludeerde een onderzoekscommissie onder leiding van rechter Herman van der Meer wederom dat de vergoedingen voor sociaal advocaten te laag zijn. Jaarlijks moet er volgens de commissie 40 miljoen extra bij.
Als nou het werken op de parasitaire Zuidas onaantrekkelijker wordt wordt gemaakt voor advocaten (belastingontwijkingsconstructies optuigen) door zoals vroeger de financiële sector voldoende te reguleren en je draait de bezuinigen terug op de sociale advocatuur dan zullen er vast meer advocaten zijn die kwetsbare mensen willen bijstaan.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 07:37:53 #195
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_217091331
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 07:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou laten we dan de PVV dan maar zijn ding doen.

Drogargumentatie les 1 :')
De PVV is inderdaad kut maar is niet de enige verdorven partij. Er zijn wat andere partijen ook die kut zijn doordat ze het financiële belang van de welgestelden structureel boven het algemeen belang plaatsen.
pi_217091336
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 07:34 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Euh, uit het artikel:
[..]
Als nou het werken op de parasitaire Zuidas onaantrekkelijker wordt wordt gemaakt voor advocaten (belastingontwijkingsconstructies optuigen) door zoals vroeger de financiële sector voldoende te reguleren en je draait de bezuinigen terug op de sociale advocatuur dan zullen er vast meer advocaten zijn die kwetsbare mensen willen bijstaan.
Elke vorm van advocatuur is er een personeelstekort. En ja, met een zak geld kun je dat probleem dus verschuiven van sociale advocatuur naar andere advocatuur, naar rechters, naar officieren van justitie of naar bijvoorbeeld notarissen.

Belastingontwijkingsconstructies worden trouwens opgetuigd door fiscalisten, dat kan een advocaat helemaal niet, daar heeft hij geen opleiding voor.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 07:50:08 #197
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_217091386
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 07:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Elke vorm van advocatuur is er een personeelstekort. En ja, met een zak geld kun je dat probleem dus verschuiven van sociale advocatuur naar andere advocatuur, naar rechters, naar officieren van justitie of naar bijvoorbeeld notarissen.

Belastingontwijkingsconstructies worden trouwens opgetuigd door fiscalisten, dat kan een advocaat helemaal niet, daar heeft hij geen opleiding voor.
Kennis hebben van financieel recht lijkt mij toch niet overbodig bij het optuigen daarvan. Dus advocaten die dat gestudeerd hebben ook niet. Het moet bij ontwijken blijven en geen belasting ontduiken worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bondsrepubliek op 18-03-2025 07:57:48 ]
pi_217091473
quote:

[..]
Ramkoers is wel overdreven, meer op voorjaarsnota onderhandel koers.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 08:04:31 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217091478
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:40 schreef Hanca het volgende:
PVV en BBB dus voor (wellicht onder coalitiedruk, al zal Tuinman van BBB ook wel enthousiast zijn) en GL-PvdA tegen, vooral van die laatste valt me dat tegen.
Dat is wel heel erg slecht inderdaad, deze wet zou een mooie stok achter de deur kunnen vormen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217091506
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 08:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ramkoers is wel overdreven, meer op voorjaarsnota onderhandel koers.
Als je onmogelijk te dragen zaken gaat voorstellen aan coalitiepartijen, is dat ramkoers. Zoals de VVD ook de oorzaak is van de Rutte IV breuk, niet CU. Het gaat hier om meer dan 15 miljard structureel extra voor defensie, de VVD weet heel goed dat de PVV daar dan 15 miljard structureel 'voor Nederlanders' tegenover gaat eisen, dat dat geld er niet is en dat zo de bespreking klapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')