Omzicht is altijd een slechte leider geweest, dat hebben ze bij het CDA destijds al goed gezien. Dat hij dat vervolgens persoonlijk niet kon verkroppen doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:52 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk overigens dat veel NSC-kabinetsleden, maar ook kamerleden niet zo gecharmeerd zullen zijn over deze actie van Omtzigt. Tot nu toe ging NSC steeds met de VVD mee op dit gebied, maar nu kwam de boekhouder in Omtzigt boven. Juist op een moment dat je niets hebt aan een boekhouder.
Het is ook allemaal een kwestie van persoonlijkheid, wat Omtzigt goed maakt op sommige gebieden is ook zijn zwakte. Hij zou echt een vreselijke premier in oorlogstijd zijn, want daar is hij helemaal niet geschikt voor. Dat maakt ook dat NSC beter op zoek kan gaan naar een andere leider, want met de huidige tijdsgeest en fouten uit het verleden gaat de NSC niet meer herstellen en gaan ze alleen verder bergafwaarts. Omtzigt gaat op deze manier hun opkomst en hun ondergang worden, wat jammer is want ze hebben best goede mensen zitten in de partij.
Het staat in de wet, het is verplicht.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:26 schreef Kickinalfa het volgende: [..] Hier gaat natuurlijk nooit iets van terechtkomen dat kun je van mijlenver zien aankomen.
Niemand maakt afspraken over een pensioen, behalve dan dat er geld in een pensioenfonds wordt gestort. Als je daar al keuze in hebt, dat hebben de meesten niet. En nogmaals: juist voor een 50 plusser wordt er straks voorzichtiger belegd dan nu.quote:En de NSC heeft hierin gewoon gelijk, je maakt afspraken omtrent een pensioen en nu met jouw/mijn/ons geld wordt zonder dat wij er iets over te zeggen hebben de afspraken omgezet en zijn we ineens verplicht om ons geld te gaan vergokken.
Dan heb je dus de grote meerderheid die niet rond kan komen na pensioenleeftijd van alleen AOW en gaan we dus richting werkende ouderen die tot hun dood door moeten werken of in armoede vallen.quote:Een simpele keuze tussen wel/niet overgaan en/of afzien van pensioen en dit geld anders te spenderen (belastingvrij sparen/hypotheek aflossen/etc) zou moeten kunnen.
Mijn broer heeft nog nooit een cent pensioen ontvangen , hij heeft een keurige auto 18 jaar oud ( gebruikt eigenlijk alleen de fiets) en heeft een keurig huisquote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:51 schreef Hanca het volgende:
Helaas weten we alleen zeker dat de grote meerderheid na zijn of haar pensioen dan van een AOW zonder spaarpot moet leven.
ik werk ook nog 3 dagen per week en heb het geld absoluut niet nodig en verval zeker niet in armoedequote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan heb je dus de grote meerderheid die niet rond kan komen na pensioenleeftijd van alleen AOW en gaan we dus richting werkende ouderen die tot hun dood door moeten werken of in armoede vallen.
Een deel heeft minder kosten. Een heel deel woont gewoon in een huurwoning dus die lasten gaan niet omlaag.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mijn broer heeft nog nooit een cent pensioen ontvangen , hij heeft een keurige auto 18 jaar oud ( gebruikt eigenlijk alleen de fiets) en heeft een keurig huis
bedenk dat mensen zoals ik (72) veel een veel minder kosten hebben he
Leuk voor een ambtenaar, zorgmedewerkers en bouwvakkers halen nu de pensioenleeftijd al niet maar zitten de laatste jaren in de ziektewet.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik werk ook nog 3 dagen per week en heb het geld absoluut niet nodig en verval zeker niet in armoede
na 35 jaar als goed betaalde ambtenaar bij de uni
in de toekomst zal men ook na het pensioen deels blijven doorwerken gewoon om in de running te blijven, waarom ook niet als je gezond bent en in beweging wilt blijven
Het enige voordeel is dat je wel weg KUNT gaan een aantal maanden
voor velen zou het beter zijn , ook voor mij als de bejaardenhuizen terug zouden komen, ik woon veel te groot nuquote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een deel heeft minder kosten. Een heel deel woont gewoon in een huurwoning dus die lasten gaan niet omlaag.
Je zult gegarandeerd naar een grote groep gaan die door moet blijven werken omdat een grote groep nooit verder kijkt dan hun neus lang is.
En voor mensen die wel verder kijken wordt het pensioen lager of wisselvalliger: met hoe minder je het samen doet, hoe minder goed een pensioenfonds werkt.
Er wilde toen niemand meer in wonen (bezetting daalde hard) en er is geen personeel meer voor te vinden (wat we vinden hebben we te hard nodig in verzorgingstehuizen), dus die komen nooit meer terug.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor velen zou het beter zijn , ook voor mij als de bejaardenhuizen terug zouden komen, ik woon veel te groot nu
Dan moet men tijdig op zoek gaan naar een minder belastend werkquote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Leuk voor een ambtenaar, zorgmedewerkers en bouwvakkers halen nu de pensioenleeftijd al niet maar zitten de laatste jaren in de ziektewet.
https://nos.nl/artikel/476348-sluiting-verzorgingshuizen-dreigtquote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er wilde toen niemand meer in wonen (bezetting daalde hard) en er is geen personeel meer voor te vinden (wat we vinden hebben we te hard nodig in verzorgingstehuizen), dus die komen nooit meer terug.
Makkelijk praten voor een ambtenaar, iemand die altijd met zijn handen heeft gewerkt kan niet zo maar een kantoorbaan uitvoeren, net zo min als een zorgmedewerker die 40 jaar voor mensen heeft gezorgd.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan moet men tijdig op zoek gaan naar een minder belastend werk
Ja. Net als het beperken van allerlei milieuschade, en we zien hoe goed dat gaat.quote:
Nee, dat was een inschatting van mijn kant.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:07 schreef BEFEM het volgende:
@:hanca , dat de systemen op 1 juli klaar zijn is wensdenken
Verzorgingstehuizen zijn niet gesloten, dat zijn er nog 2354. https://www.zorgkaartnederland.nl/verpleeghuis-en-verzorgingshuis.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/476348-sluiting-verzorgingshuizen-dreigt
dat zijn de bejaardenhuizen
Hij verloor natuurlijk maar net aan de lijsttrekkersverkiezingen terwijl de hele rechterflank daar achter hem stond en er van buiten ook veel pro-Omtzigtgeluiden klonken. Zo goed hadden ze dat niet gezien, een paar stemmen meer en hij was als voorman de verkiezingen van 2021 in gegaan.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:55 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Omzicht is altijd een slechte leider geweest, dat hebben ze bij het CDA destijds al goed gezien. Dat hij dat vervolgens persoonlijk niet kon verkroppen doet daar niets aan af.
men had wel het idee dat er een spelletje gespeelt is, zijn vrouw kreeg een melding, bedankt voor uw stem op hugo de jongequote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij verloor natuurlijk maar net aan de lijsttrekkersverkiezingen terwijl de hele rechterflank daar achter hem stond en er van buiten ook veel pro-Omtzigtgeluiden klonken. Zo goed hadden ze dat niet gezien, een paar stemmen meer en hij was als voorman de verkiezingen van 2021 in gegaan.
https://nos.nl/artikel/25(...)oorrang-meer-krijgenquote:Het COA onderzocht op verzoek van het ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening de gevolgen van een wetsvoorstel hierover van woonminister Mona Keijzer. De instantie spreekt vrijdag van zorgwekkende gevolgen als statushouders straks geen voorrang meer krijgen voor een huurwoning. ‘Namelijk een overvolle opvang, een tekort aan opvanglocaties, afhankelijkheid van dure noodopvang, gebrekkige inburgering en veel onzekerheid voor mensen die nog jaren in een azc moeten wonen, terwijl ze deel willen nemen aan de maatschappij.’
Niemand had dat idee. Omtzigt kon niet tegen zijn verlies en kwam 2 maanden na de verkiezingen opeens met dit lachwekkende complot dat uiteraard door kritiekloze verheerlijkers (dat waren er toen nogal veel) direct voor waar werd overgenomen zonder enig bewijs.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men had wel het idee dat er een spelletje gespeelt is, zijn vrouw kreeg een melding, bedankt voor uw stem op hugo de jonge
https://nos.nl/artikel/25(...)oorrang-meer-krijgenquote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:34 schreef Hanca het volgende:
En Keijzer krijgt weer een veeg uit de pan:
https://www.nd.nl/varia/v(...)orgwekkende-gevolgen
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)oorrang-meer-krijgen
Maar goed, luisteren zal wel weer te moeilijk zijn voor kabinet 'ik ben beleid'.
Dit lijkt me eigenlijk gewoon een gewenste uitkomst voor dit kabinet, dus de bevestiging zullen ze fijn vinden.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar goed, luisteren zal wel weer te moeilijk zijn voor kabinet 'ik ben beleid'.
Dat laatste weet ik niet, ik denk dat er binnen NSC wel veel meer ruimte is voor debat en tegenspraak dan bij Wilders.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:55 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Omzicht is altijd een slechte leider geweest, dat hebben ze bij het CDA destijds al goed gezien. Dat hij dat vervolgens persoonlijk niet kon verkroppen doet daar niets aan af.
Nu loopt NSC hetzelfde risico als de PVV - allemaal satellieten rondom één grote leider en zijn grilligheden. Daar kun je geen fatsoenlijke / betrouwbare partij op bouwen. Laat staan mee regeren. Dat blijkt wel.
Ja dit kabinet lijkt nog steeds hardnekkig overtuigd van het idee dat ellendige omstandigheden in de opvang van asielzoekers magischerwijs de instroom gaat indammen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit lijkt me eigenlijk gewoon een gewenste uitkomst voor dit kabinet, dus de bevestiging zullen ze fijn vinden.
De systemen zullen ook na 1 januari nog niet klaar zijn kan ik je vertellen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat was een inschatting van mijn kant.
Er zijn er al over, er hebben er 22 die per 1 januari wilden over gaan dit afgelopen najaar met 1 jaar uitgesteld. Grote fondsen als PFZW hebben 1 januari 2026 op hun website staan. Ik schatte in dat die dan op 1 juli klaar willen zijn voor de overgang. Dat zal ze vast niet allemaal lukken en dan hebben ze dus een half jaar speling, maar als er een nog te organiseren referendum na een nog te behandelen wetswijziging tussendoor komt wordt het wel heel krap.
Die wetswijziging, als die er zou komen, staat niet voor 1 juli in het staatsblad. Dan moeten pensioenfondsen beginnen met referenda organiseren, waarop dan minstens 30% respons moet komen dus er moet eerst een flinke campagne tegenaan (normaal opent ongeveer 10% van de mensen de post van hun pensioenfonds). Dat haal je in elk geval niet per 1 januari 2026, ik denk zelfs niet per 1 januari 2027. Terwijl ondertussen de systemen al een heel deel klaar staan. Duur grapje.
De eerste betalingen voor het nieuwe stelsel zijn al gedaan, dat weet je? Niets wijst er op dat de systemen niet op tijd klaar zijn, zolang de Kamer niet tijdens het proces weer zaken gaat slopen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:45 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De systemen zullen ook na 1 januari nog niet klaar zijn kan ik je vertellen.
Ja dat weet ik. En je weet dat dat niet het enige van een systeem is?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
De eerste betalingen voor het nieuwe stelsel zijn al gedaan, dat weet je? Niets wijst er op dat de systemen niet op tijd klaar zijn, zolang de Kamer niet tijdens het proces weer zaken gaat slopen.
Als het zo werkte, moesten we inmiddels wel rond de 0 instroom zitten, met het Rode Kruis die zelfs moest ingrijpen. En dan moest Griekenland eerder een uitstroom hebben... zo werkt het dus niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dit kabinet lijkt nog steeds hardnekkig overtuigd van het idee dat ellendige omstandigheden in de opvang van asielzoekers magischerwijs de instroom gaat indammen.
Met klaar bedoelde ik 'gereed om te gaan werken en betalen volgens het nieuwe stelsel'. Dat systemen altijd en eeuwig achter lopen is wel bekend, maar dat heeft hier niet zo veel mee te maken.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:48 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. En je weet dat dat niet het enige van een systeem is?
Ik heb in de pensioensector gewerkt, systemen zjjn nooit op tijd klaar. Ook voor het nieuwe stelsel niet.
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor, maar dat is de hele peiler van PVV migratiebeleid.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als het zo werkte, moesten we inmiddels wel rond de 0 instroom zitten, met het Rode Kruis die zelfs moest ingrijpen. En dan moest Griekenland eerder een uitstroom hebben... zo werkt het dus niet.
Ook dat hoeft helemaal niet klaar te zijn op 1 januari laat staan 1 juli. Je hebt een iets te rooskleurig beeld van IT en helemaal van pensioenfondsen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met klaar bedoelde ik 'gereed om te gaan werken en betalen volgens het nieuwe stelsel'. Dat systemen altijd en eeuwig achter lopen is wel bekend, maar dat heeft hier niet zo veel mee te maken.
Weet ik niet die Achahbar leek zich toch niet uit te durven spreken. Heb niet het idee dat tegenspraak als Omtzigt zich ergens in vastbijt enig effect kan hebben. In elk geval zijn beide partijen voornamelijk bezig met het afbreken van het vertrouwen in onze politiek.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat laatste weet ik niet, ik denk dat er binnen NSC wel veel meer ruimte is voor debat en tegenspraak dan bij Wilders.
Wij van het COA vinden onze vluchtelingen belangrijker dan Nederlanders, negeren die hap.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij draagt persoonlijk zorg voor de miljarden die nodig zijn voor extra noodopvang?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wij van het COA vinden onze vluchtelingen belangrijker dan Nederlanders, negeren die hap.
Eenderde, het klinkt veel maar het valt stiekem natuurlijk nogal mee. Bouwprojecten komen alleen stil te liggen als er een partij naar de rechter gaat met het stikstofprobleem in de hand. Een club als MOB, bekend van de vele stikstofzaken, doet dat volgens mij helemaal niet bij woningbouwprojecten. Dus dan moet de gang naar de rechter van onwelwillende omwonenden komen, zoals Mona Keijzer.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:47 schreef Faraday01 het volgende:
Ondertussen heeft bouwend Nederland inzichtelijk gemaakt hoeveel nieuwbouwwoningen gevaar lopen door stikstofproblematiek waarbij ook de recente uitspraken van de RvS meegenomen zijn. Ongeveer 1/3 van de woning staat op de tocht. Nu preken ze voor eigen parochie en willen ze dat het kabinet regelt dat het bij de bron aangepakt wordt (boeren, industrie) maar wat je er tenminste over kan zeggen is dat de druk steeds groter wordt en dat het draagvlak voor de boeren en de BBB flink aan het afnemen is.
Ja die vlieger gaat dus niet meer op. Want de RvS heeft met de intern salderen uitspraken het lopende praktijk flink aan banden gelegd. Dus elk project die een berekenbare stikstofdepositie heeft op een stikstofgevoelig natuurgebied moet een WNb ontheffing aanvragen waar dan een passende beoordeling voor nodig is. En dan loopt het helemaal spaak.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Eenderde, het klinkt veel maar het valt stiekem natuurlijk nogal mee. Bouwprojecten komen alleen stil te liggen als er een partij naar de rechter gaat met het stikstofprobleem in de hand. Een club als MOB, bekend van de vele stikstofzaken, doet dat volgens mij helemaal niet bij woningbouwprojecten. Dus dan moet de gang naar de rechter van onwelwillende omwonenden komen, zoals Mona Keijzer.
het is voor de rechter ook niet aan te tonen stikstof die vrijkomt bij woningbouwquote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Eenderde, het klinkt veel maar het valt stiekem natuurlijk nogal mee. Bouwprojecten komen alleen stil te liggen als er een partij naar de rechter gaat met het stikstofprobleem in de hand. Een club als MOB, bekend van de vele stikstofzaken, doet dat volgens mij helemaal niet bij woningbouwprojecten. Dus dan moet de gang naar de rechter van onwelwillende omwonenden komen, zoals Mona Keijzer.
klopt, maar met de woningbouw zelf heeft het niets te makenquote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:47 schreef Faraday01 het volgende:
Nu preken ze voor eigen parochie en willen ze dat het kabinet regelt dat het bij de bron aangepakt wordt (boeren, industrie)
het klopt dat het vooral om de bouwfase gaat. Er is alleen volstrekt onvoldoende elektrisch materieel en het stroomnet kan het niet aan. Bovendien is vooral het grondwerk bijna niet elektrisch uit te voeren, zeker als het grootschalige grondverbeteringen betreft.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is voor de rechter ook niet aan te tonen stikstof die vrijkomt bij woningbouw
alleen de autos van de toekomstige bewoners stoten stikstof uit en de bouwmachines , maar die kan men ook electrisch gebruiken
dus een rechter doet er niets mee
[..]
klopt, maar met de woningbouw zelf heeft het niets te maken
o generatoren zat , dat is het punt nietquote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
het klopt dat het vooral om de bouwfase gaat. Er is alleen volstrekt onvoldoende elektrisch materieel en het stroomnet kan het niet aan. Bovendien is vooral het grondwerk bijna niet elektrisch uit te voeren, zeker als het grootschalige grondverbeteringen betreft.
De Wnb ontheffing is zeker wel een groot probleem op dit moment bij veel grootschalige nieuwbouwprojecten
quote:Datum: 4 maart 2022
Laatst bijgewerkt: 4 maart 2022
Vrijdag 4 maart is de eerste elektrische grondverzetmachine geleverd, waarmee de proeftuin '
De bouwplaats van morgen' echt van start kan gaan. "
We hebben een heel diverse groep bedrijven, waaronder grondverzet en cultuurtechniek, bij elkaar gebracht om in zoveel mogelijk disciplines ervaring op te doen met elektrisch werken en kennis te verzamelen die we kunnen delen met de overheid", zegt Yanieke Jussen, van Staad BV.
"We zijn al een tijdje bezig met het opzetten van dit project en heel blij dat we nu zover zijn dat we de eerste machine kunnen leveren en informatie kunnen gaan verzamelen", zegt Jussen.
Het project wordt mogelijk gemaakt dankzij de subsidieregeling Demonstratie Klimaat Technologieën en Innovaties in Transport (DKTI) van RVO.
"De informatie die we onder dit project verzamelen gaan we beschikbaar stellen aan de hele sector, zodat de drempel voor veel bedrijven om de stap naar elektrisch te zetten kleiner wordt.", vertelt Jussen
Dat die machines er zijn weet ik, maar dat neemt niet weg dat er veel te weinig zijn in Nederland voor alle projecten waarbij er grootschalig grondverzet nodig is. Ook het storten van beton is vaak een problematische activiteit. Prefab kan het probleem wel deels (maar zeker niet helemaal) oplossen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o generatoren zat , dat is het punt niet
en geen project stopt om dat er een machine niet zou zijn
https://www.cumela.nl/nie(...)-grondverzetmachines
de buren dat is een probleem
[..]
Wat Omzicht bewezen heeft is dat er met een goed gepositioneerd midden-rechts narratief heel veel stemmen te halen vallen. Hij heeft zijn rise to victory ook grotendeels te danken aan de schandelijke manier waarop men hem zowel binnen als buiten het CDA behandelde; daarmee werd hij een geliefde underdog.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij verloor natuurlijk maar net aan de lijsttrekkersverkiezingen terwijl de hele rechterflank daar achter hem stond en er van buiten ook veel pro-Omtzigtgeluiden klonken. Zo goed hadden ze dat niet gezien, een paar stemmen meer en hij was als voorman de verkiezingen van 2021 in gegaan.
Laat de mensen maar net als iedere andere Nederlander maar zelf de woonruimte betalen en regelen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij draagt persoonlijk zorg voor de miljarden die nodig zijn voor extra noodopvang?
Beetje lastig alleen dat die mensen niet mogen werken.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Laat de mensen maar net als iedere andere Nederlander maar zelf de woonruimte betalen en regelen.
Als we ze allemaal inschrijven bij binnenkomst in een soort nationale database voor sociale huur, staan ze gewoon vooraan de wachtlijst tegen de tijd dat ze een verblijfsvergunning krijgen, dan hebben ze langer gewacht dan die zogenaamde 'echte Nederlanders'. Statushouders betalen trouwens gewoon de huur van hun sociale huurwoning.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Laat de mensen maar net als iedere andere Nederlander maar zelf de woonruimte betalen en regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |