Ja dit kabinet lijkt nog steeds hardnekkig overtuigd van het idee dat ellendige omstandigheden in de opvang van asielzoekers magischerwijs de instroom gaat indammen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit lijkt me eigenlijk gewoon een gewenste uitkomst voor dit kabinet, dus de bevestiging zullen ze fijn vinden.
De systemen zullen ook na 1 januari nog niet klaar zijn kan ik je vertellen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat was een inschatting van mijn kant.
Er zijn er al over, er hebben er 22 die per 1 januari wilden over gaan dit afgelopen najaar met 1 jaar uitgesteld. Grote fondsen als PFZW hebben 1 januari 2026 op hun website staan. Ik schatte in dat die dan op 1 juli klaar willen zijn voor de overgang. Dat zal ze vast niet allemaal lukken en dan hebben ze dus een half jaar speling, maar als er een nog te organiseren referendum na een nog te behandelen wetswijziging tussendoor komt wordt het wel heel krap.
Die wetswijziging, als die er zou komen, staat niet voor 1 juli in het staatsblad. Dan moeten pensioenfondsen beginnen met referenda organiseren, waarop dan minstens 30% respons moet komen dus er moet eerst een flinke campagne tegenaan (normaal opent ongeveer 10% van de mensen de post van hun pensioenfonds). Dat haal je in elk geval niet per 1 januari 2026, ik denk zelfs niet per 1 januari 2027. Terwijl ondertussen de systemen al een heel deel klaar staan. Duur grapje.
De eerste betalingen voor het nieuwe stelsel zijn al gedaan, dat weet je? Niets wijst er op dat de systemen niet op tijd klaar zijn, zolang de Kamer niet tijdens het proces weer zaken gaat slopen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:45 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De systemen zullen ook na 1 januari nog niet klaar zijn kan ik je vertellen.
Ja dat weet ik. En je weet dat dat niet het enige van een systeem is?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
De eerste betalingen voor het nieuwe stelsel zijn al gedaan, dat weet je? Niets wijst er op dat de systemen niet op tijd klaar zijn, zolang de Kamer niet tijdens het proces weer zaken gaat slopen.
Als het zo werkte, moesten we inmiddels wel rond de 0 instroom zitten, met het Rode Kruis die zelfs moest ingrijpen. En dan moest Griekenland eerder een uitstroom hebben... zo werkt het dus niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dit kabinet lijkt nog steeds hardnekkig overtuigd van het idee dat ellendige omstandigheden in de opvang van asielzoekers magischerwijs de instroom gaat indammen.
Met klaar bedoelde ik 'gereed om te gaan werken en betalen volgens het nieuwe stelsel'. Dat systemen altijd en eeuwig achter lopen is wel bekend, maar dat heeft hier niet zo veel mee te maken.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:48 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. En je weet dat dat niet het enige van een systeem is?
Ik heb in de pensioensector gewerkt, systemen zjjn nooit op tijd klaar. Ook voor het nieuwe stelsel niet.
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor, maar dat is de hele peiler van PVV migratiebeleid.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als het zo werkte, moesten we inmiddels wel rond de 0 instroom zitten, met het Rode Kruis die zelfs moest ingrijpen. En dan moest Griekenland eerder een uitstroom hebben... zo werkt het dus niet.
Ook dat hoeft helemaal niet klaar te zijn op 1 januari laat staan 1 juli. Je hebt een iets te rooskleurig beeld van IT en helemaal van pensioenfondsen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met klaar bedoelde ik 'gereed om te gaan werken en betalen volgens het nieuwe stelsel'. Dat systemen altijd en eeuwig achter lopen is wel bekend, maar dat heeft hier niet zo veel mee te maken.
Weet ik niet die Achahbar leek zich toch niet uit te durven spreken. Heb niet het idee dat tegenspraak als Omtzigt zich ergens in vastbijt enig effect kan hebben. In elk geval zijn beide partijen voornamelijk bezig met het afbreken van het vertrouwen in onze politiek.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat laatste weet ik niet, ik denk dat er binnen NSC wel veel meer ruimte is voor debat en tegenspraak dan bij Wilders.
Wij van het COA vinden onze vluchtelingen belangrijker dan Nederlanders, negeren die hap.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:34 schreef Hanca het volgende:
En Keijzer krijgt weer een veeg uit de pan:
https://www.nd.nl/varia/v(...)orgwekkende-gevolgen
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)oorrang-meer-krijgen
Maar goed, luisteren zal wel weer te moeilijk zijn voor kabinet 'ik ben beleid'.
Jij draagt persoonlijk zorg voor de miljarden die nodig zijn voor extra noodopvang?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wij van het COA vinden onze vluchtelingen belangrijker dan Nederlanders, negeren die hap.
Eenderde, het klinkt veel maar het valt stiekem natuurlijk nogal mee. Bouwprojecten komen alleen stil te liggen als er een partij naar de rechter gaat met het stikstofprobleem in de hand. Een club als MOB, bekend van de vele stikstofzaken, doet dat volgens mij helemaal niet bij woningbouwprojecten. Dus dan moet de gang naar de rechter van onwelwillende omwonenden komen, zoals Mona Keijzer.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:47 schreef Faraday01 het volgende:
Ondertussen heeft bouwend Nederland inzichtelijk gemaakt hoeveel nieuwbouwwoningen gevaar lopen door stikstofproblematiek waarbij ook de recente uitspraken van de RvS meegenomen zijn. Ongeveer 1/3 van de woning staat op de tocht. Nu preken ze voor eigen parochie en willen ze dat het kabinet regelt dat het bij de bron aangepakt wordt (boeren, industrie) maar wat je er tenminste over kan zeggen is dat de druk steeds groter wordt en dat het draagvlak voor de boeren en de BBB flink aan het afnemen is.
Ja die vlieger gaat dus niet meer op. Want de RvS heeft met de intern salderen uitspraken het lopende praktijk flink aan banden gelegd. Dus elk project die een berekenbare stikstofdepositie heeft op een stikstofgevoelig natuurgebied moet een WNb ontheffing aanvragen waar dan een passende beoordeling voor nodig is. En dan loopt het helemaal spaak.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Eenderde, het klinkt veel maar het valt stiekem natuurlijk nogal mee. Bouwprojecten komen alleen stil te liggen als er een partij naar de rechter gaat met het stikstofprobleem in de hand. Een club als MOB, bekend van de vele stikstofzaken, doet dat volgens mij helemaal niet bij woningbouwprojecten. Dus dan moet de gang naar de rechter van onwelwillende omwonenden komen, zoals Mona Keijzer.
het is voor de rechter ook niet aan te tonen stikstof die vrijkomt bij woningbouwquote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Eenderde, het klinkt veel maar het valt stiekem natuurlijk nogal mee. Bouwprojecten komen alleen stil te liggen als er een partij naar de rechter gaat met het stikstofprobleem in de hand. Een club als MOB, bekend van de vele stikstofzaken, doet dat volgens mij helemaal niet bij woningbouwprojecten. Dus dan moet de gang naar de rechter van onwelwillende omwonenden komen, zoals Mona Keijzer.
klopt, maar met de woningbouw zelf heeft het niets te makenquote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:47 schreef Faraday01 het volgende:
Nu preken ze voor eigen parochie en willen ze dat het kabinet regelt dat het bij de bron aangepakt wordt (boeren, industrie)
het klopt dat het vooral om de bouwfase gaat. Er is alleen volstrekt onvoldoende elektrisch materieel en het stroomnet kan het niet aan. Bovendien is vooral het grondwerk bijna niet elektrisch uit te voeren, zeker als het grootschalige grondverbeteringen betreft.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is voor de rechter ook niet aan te tonen stikstof die vrijkomt bij woningbouw
alleen de autos van de toekomstige bewoners stoten stikstof uit en de bouwmachines , maar die kan men ook electrisch gebruiken
dus een rechter doet er niets mee
[..]
klopt, maar met de woningbouw zelf heeft het niets te maken
o generatoren zat , dat is het punt nietquote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
het klopt dat het vooral om de bouwfase gaat. Er is alleen volstrekt onvoldoende elektrisch materieel en het stroomnet kan het niet aan. Bovendien is vooral het grondwerk bijna niet elektrisch uit te voeren, zeker als het grootschalige grondverbeteringen betreft.
De Wnb ontheffing is zeker wel een groot probleem op dit moment bij veel grootschalige nieuwbouwprojecten
quote:Datum: 4 maart 2022
Laatst bijgewerkt: 4 maart 2022
Vrijdag 4 maart is de eerste elektrische grondverzetmachine geleverd, waarmee de proeftuin '
De bouwplaats van morgen' echt van start kan gaan. "
We hebben een heel diverse groep bedrijven, waaronder grondverzet en cultuurtechniek, bij elkaar gebracht om in zoveel mogelijk disciplines ervaring op te doen met elektrisch werken en kennis te verzamelen die we kunnen delen met de overheid", zegt Yanieke Jussen, van Staad BV.
"We zijn al een tijdje bezig met het opzetten van dit project en heel blij dat we nu zover zijn dat we de eerste machine kunnen leveren en informatie kunnen gaan verzamelen", zegt Jussen.
Het project wordt mogelijk gemaakt dankzij de subsidieregeling Demonstratie Klimaat Technologieėn en Innovaties in Transport (DKTI) van RVO.
"De informatie die we onder dit project verzamelen gaan we beschikbaar stellen aan de hele sector, zodat de drempel voor veel bedrijven om de stap naar elektrisch te zetten kleiner wordt.", vertelt Jussen
Dat die machines er zijn weet ik, maar dat neemt niet weg dat er veel te weinig zijn in Nederland voor alle projecten waarbij er grootschalig grondverzet nodig is. Ook het storten van beton is vaak een problematische activiteit. Prefab kan het probleem wel deels (maar zeker niet helemaal) oplossen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o generatoren zat , dat is het punt niet
en geen project stopt om dat er een machine niet zou zijn
https://www.cumela.nl/nie(...)-grondverzetmachines
de buren dat is een probleem
[..]
Wat Omzicht bewezen heeft is dat er met een goed gepositioneerd midden-rechts narratief heel veel stemmen te halen vallen. Hij heeft zijn rise to victory ook grotendeels te danken aan de schandelijke manier waarop men hem zowel binnen als buiten het CDA behandelde; daarmee werd hij een geliefde underdog.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij verloor natuurlijk maar net aan de lijsttrekkersverkiezingen terwijl de hele rechterflank daar achter hem stond en er van buiten ook veel pro-Omtzigtgeluiden klonken. Zo goed hadden ze dat niet gezien, een paar stemmen meer en hij was als voorman de verkiezingen van 2021 in gegaan.
Laat de mensen maar net als iedere andere Nederlander maar zelf de woonruimte betalen en regelen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij draagt persoonlijk zorg voor de miljarden die nodig zijn voor extra noodopvang?
Beetje lastig alleen dat die mensen niet mogen werken.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Laat de mensen maar net als iedere andere Nederlander maar zelf de woonruimte betalen en regelen.
Als we ze allemaal inschrijven bij binnenkomst in een soort nationale database voor sociale huur, staan ze gewoon vooraan de wachtlijst tegen de tijd dat ze een verblijfsvergunning krijgen, dan hebben ze langer gewacht dan die zogenaamde 'echte Nederlanders'. Statushouders betalen trouwens gewoon de huur van hun sociale huurwoning.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Laat de mensen maar net als iedere andere Nederlander maar zelf de woonruimte betalen en regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |