abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216994788
Originele OP vervangen want premium artikel.

Met dank aan @Paul:

Twee derde van de Nederlandse moslimjongeren overweegt te emigreren, zo blijkt uit onderzoek. Moslimjongeren voelen zich in de huidige samenleving buitengesloten en kunnen vaak niet zichzelf zijn in Nederland.
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 83% gewijzigd door Jippie op 11-03-2025 07:10:15 ]
pi_216994832
When in Rome…

Prima als je wil leven volgens oude moslim tradities, maar dan is Nederland gewoon niet het land voor jou.
pi_216994845
Nederland is niet Islamitisch genoeg, huilie huil. Geen zelfreflectie.
pi_216994859
Tsja, ik heb in mijn leven nog nooit een ander volk meegemaakt dat zo hun best doet om gehaat te worden, en dan bedoel ik voornamelijk de marokkanen.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:37:29 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216994888
Vervelend als je hier niet gelukkig bent. Als je de mogelijkheid hebt om naar een plek te gaan waar je dat wél bent, wat houdt je dan tegen?

Volg je hart.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216994898
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:34 schreef VEM2012 het volgende:
maar dan is Nederland gewoon niet het land voor jou.
Nog niet. Even geduld.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:41:00 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216994941
Graag subsidieeren deze mensen ^O^

:W
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216994972
Denk dat over het algemeen meer mensen emigratie overwegen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:45:48 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216995050
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:42 schreef Discombobulate het volgende:
Vanwege het 'succes' van onze inclusieve samenleving.

pi_216995061
Hebben ze de mensen met geen geloof al verdreven of monddood gemaakt is het nog niet goed.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:46:28 #11
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216995076
Ik lees heel weinig zelfreflectie:

-Hoe zou het komen dat de AIVD infiltreert in gebedshuizen en niet in Hindoestaanse tempels?
-Onderzoeken specifiek naar moslims: zou dat te maken hebben met het hoge aantal aanslagen? Of wat te denken van de 2e huizen in Turkije?
-Gebedsverbod op middelbare scholen: zijn ze vergeten dat we een seculier land zijn?
-Traditionele kledij die botst met bepaalde voorschriften: een petje mag niet in de klas worden gedragen, dus een hoedje dat erbij hoort ook niet
-De hoofddoek willen dragen in een Westers land met alle vrijheid die je hier hebt terwijl in andere landen vrouwen worden gedwongen deze om te doen en ervoor sterven. Waarom wil je in steeds grotere nummers dat ding op doen terwijl ze in het Midden-Oosten ervoor sterven dat vrouwen hem mogen afzetten?

Moslims zijn vooral heel goed in dingen eisen en afdwingen: halal eten, kledingvoorschriften, godslastering weer zwaarder willen maken en v.v.m.u. limiteren, bidden zoals zij dat willen, Sharia wetgeving in Engeland en neighbourhood patrols. Incasseren en aanpassen zijn ze minder goed in.

Wat natuurlijk al helemaal een giller is is dat ze klagen over het niet-inclusieve karakter van samenlevingen om dan te willen emigreren naar een land waar het weliswaar voor hen heel inclusief is, maar voor iedereen die niet-moslim is het varieert van een hel tot minder bevoorrecht en institutionele tegenwerking. Daar lijken ze geen enkel probleem mee te hebben, dus is het vooral weer duidelijk dat het veel moslims primair om moslims gaat en dat hun model van inclusiviteit vooral op de eigen tribe is gericht.

[ Bericht 7% gewijzigd door Richestorags op 10-03-2025 09:59:09 ]
pi_216995131
jaaaaaaaaaaaaaaa @Zipportal
U MAD?
pi_216995135
quote:
Je ergens thuis voelen en je veilig voelen, zijn twee aparte dingen.”
Ja Yigit, dit is de autochtone bevolking ongetwijfeld met je eens.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:52:20 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216995149
En trakteren is niet nodig; we zijn zo al blij dat jullie weg gaan ^O^
pi_216995154
Dit kunnen we alleen maar toejuichen *O*
De Islam staat haaks op westerse vrijheden. Men krijgt alles gefaciliteerd. Als het dan nog niet oké is, ga dan inderdaad naar het land waar je roots blijkbaar liggen en waar men 9 van de 10 keer ook begraven wil worden al is men er niet geboren...
  maandag 10 maart 2025 @ 09:53:12 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216995161
Nou, en dan klagen mensen nog dat de media alleen maar negatief nieuws brengen voor de clicks…

Vervelend voor mensen die zich zo voelen, maar de oplossing voor als je meer islamitisch wil leven ligt nogal voor de hand. Laat je niet tegenhouden door hoe makkelijk en comfortabel het leven hier is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 10 maart 2025 @ 09:56:18 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216995189
#FeestTopic

pi_216995202
Volgens mij heb ik al meerdere soortgelijke artikelen het laatste half jaar gezien?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216995264
quote:
5s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:58 schreef Aether het volgende:
Volgens mij heb ik al meerdere soortgelijke artikelen het laatste half jaar gezien?
Idd. Beetje de omgekeerde wereld, de vraag of men zich in eigen land nog wel thuis en veilig voelt werd zelden op dergelijke wijze aan de oorspronkelijke inwoners voorgelegd, maar als het maatschappelijk sentiment uiteindelijk omkantelt is het kennelijk wel ineens problematisch als dat geldt voor (de nazaten van) de nieuwkomer.
  maandag 10 maart 2025 @ 10:11:32 #20
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_216995367
Welk nieuw onderzoek is dat? In het AD-artikel staat geen verwijzing. Een Google search levert alleen verwijzingen naar kwalitatieve onderzoeken uit 2024 op. Het lijken toch weer grote woorden die een gedegen basis missen. Zo kennen we het AD weer.

Los daarvan: prima als mensen erkennen dat Nederland geen islamitisch land is. Laten we dat vooral zo houden. De islamitische heilstaat is een illusie, religie heeft nog nooit iets goeds gebracht.
Never explain, never apologize.
  maandag 10 maart 2025 @ 10:11:42 #21
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216995370

En gelijk paspoort inleveren aub.
pi_216995386
Oh, het is er weer zo eentje. Yigit voelt zich hier niet thuis, maar dat anderen zich niet thuis voelen doordat Yigit graag teringhard moskeegejengel wil horen interesseert Yigit niet.

quote:
Yigit Islak (22) is penningmeester van de Mevlana-moskee en wijkraadslid, naast zijn baan als actuaris. Hij hoorde eerder de dagelijkse, versterkte oproep van een grote moskee in Utrecht. Dat wilde hij ook voor zijn moskee. En zo klinkt sinds begin dit jaar de dagelijkse oproep ook in Rotterdam. Het voelt als een warm welkom, vertelt hij in het kantoor van de moskee. „Het gevoel van thuiskomen.” Hij hoort dat ook van moslims uit de omliggende wijken.
Dat warme gevoel bij de gebedsoproep heeft niet iedereen, dat weet Islak ook wel. Vraag aan de bewoners van de Essenburgsingel. Een blonde mevrouw vindt het prima, een vriendin van haar krijgt er een vakantiegevoel van. Maar haar buurman vindt het verschrikkelijk, zegt ze. De buurman doet open. „Het is te vaak en te hard”, zegt hij. „Je kunt er niet aan ontkomen. Het lijkt alsof ik in Teheran woon.”

Dit jaar kwamen er tot half maart 37 klachten over de gebedsoproep van de Mevlanamoskee. Meer dan in de drie jaar daarvoor toen alleen op vrijdag de gebedsoproep klonk. Raadslid Simon Ceulemans van Leefbaar Rotterdam vroeg het stadsbestuur opheldering over deze ‘opdringerige, dominante, islamitische claim op de publieke ruimte’.
pi_216995415
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:11 schreef Lurf het volgende:
Welk nieuw onderzoek is dat? In het AD-artikel staat geen verwijzing. Een Google search levert alleen verwijzingen naar kwalitatieve onderzoeken uit 2024 op. Het lijken toch weer grote woorden die een gedegen basis missen. Zo kennen we het AD weer.

Los daarvan: prima als mensen erkennen dat Nederland geen islamitisch land is. Laten we dat vooral zo houden. De islamitische heilstaat is een illusie, religie heeft nog nooit iets goeds gebracht.
"Los daarvan" is het punt een beetje he, de meeste moslims willen gewoon hun geloof geloven.. daar hoort van alles bij: moskee, traditionele kleding, ramadan, inclusiviteit etc etc.. Als dat er niet is zullen ze het hier moeten brengen en dat gebeurt ook, lukt dat echter niet? Dan willen er veel ooit 'terug'. Tot die tijd wonen ze lekker hier en maken ze gebruik van alle rechten.
pi_216995441
quote:
13s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh, het is er weer zo eentje. Yigit voelt zich hier niet thuis, maar dat anderen zich niet thuis voelen doordat Yigit graag teringhard moskeegejengel wil horen interesseert Yigit niet.
[..]

Meten met twee maten idd.

'Het gevoel van thuiskomen'. Nou komt dat ff mooi uit, in je thuisland hoor je dat lawaai de hele dag. Wat wil een mens nog meer :)
pi_216995467

[ Bericht 100% gewijzigd door Wienerschnitzels op 10-03-2025 10:21:30 (al besproken) ]
pi_216995523
quote:
13s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]

Ik heb een vriendin in Indonesië. Als ik met haar zit te videobellen kan ik haar regelmatig nauwelijks verstaan door het gejengel van de moskee daar in haar buurt. Het gaat ook ernstig ten koste van haar nachtrust. (Zelf is ze overigens christelijk.)

Meer islam in ons land is meer van dit soort ellende hier.
pi_216995573
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:27 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik heb een vriendin in Indonesië. Als ik met haar zit te videobellen kan ik haar regelmatig nauwelijks verstaan door het gejengel van de moskee daar in haar buurt. Het gaat ook ernstig ten koste van haar nachtrust. (Zelf is ze overigens christelijk.)

Meer islam in ons land is meer van dit soort ellende hier.
Dat gejengel met die moskee is nog de minste zorg van de meeste Nederlanders.

Veel Nederlanders hebben geen zin om moslim te worden.. dat is een beetje het probleem.

Moet dat wel dan willen ook veel Nederlanders emigreren. Maar waar heen?
pi_216995613
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:46 schreef Richestorags het volgende:

-Hoe zou het komen dat de AIVD infiltreert in gebedshuizen en niet in Hindoestaanse tempels?
-Onderzoeken specifiek naar moslims: zou dat te maken hebben met het hoge aantal aanslagen? Of wat te denken van de 2e huizen in Turkije?
-Gebedsverbod op middelbare scholen: zijn ze vergeten dat we een seculier land zijn?
-Traditionele kledij die botst met bepaalde voorschriften: een petje mag niet in de klas worden gedragen, dus een hoedje dat erbij hoort ook niet
-De hoofddoek willen dragen in een Westers land met alle vrijheid die je hier hebt terwijl in andere landen vrouwen worden gedwongen deze om te doen en ervoor sterven. Waarom wil je in steeds grotere nummers dat ding op doen terwijl ze in het Midden-Oosten ervoor sterven dat vrouwen hem mogen afzetten?

Moslims zijn vooral heel goed in dingen eisen en afdwingen: halal eten, kledingvoorschriften, godslastering weer zwaarder willen maken en v.v.m.u. limiteren, bidden zoals zij dat willen, Sharia wetgeving in Engeland en neighbourhood patrols. Incasseren en aanpassen zijn ze minder goed in.

Wat natuurlijk al helemaal een giller is is dat ze klagen over het niet-inclusieve karakter van samenlevingen om dan te willen emigreren naar een land waar het weliswaar voor hen heel inclusief is, maar voor iedereen die niet-moslim is het varieert van een hel tot minder bevoorrecht en institutionele tegenwerking. Daar lijken ze geen enkel probleem mee te hebben, dus is het vooral weer duidelijk dat het veel moslims primair om moslims gaat en dat hun model van inclusiviteit vooral op de eigen tribe is gericht.
Dus elke moslim moet zich actief distantiëren van moskee's waar verkeerde dingen gebeuren, van aanslagen of van Turken die een tweede huis hebben? Moet iedereen die het fijn vind dat Ajax wint zich ook distantiëren van de hooligans, moet een katholiek zich actief distantiëren van seksueel misbruik in de kerk en mag niet iedereen zelf weten wat hij/zij met haar/zijn geld doet en of hij/zij daar een vakantiehuis/tweede huis van koopt? Ik heb vrienden met een tweede huis in Malaga, moet ik mij daar ook van distantiëren?
pi_216995622
Econometrie studeren en dan nog moslim zijn :')
pi_216995647
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus elke moslim moet zich actief distantiëren van moskee's waar verkeerde dingen gebeuren, van aanslagen of van Turken die een tweede huis hebben? Moet iedereen die het fijn vind dat Ajax wint zich ook distantiëren van de hooligans, moet een katholiek zich actief distantiëren van seksueel misbruik in de kerk en mag niet iedereen zelf weten wat hij/zij met haar/zijn geld doet en of hij/zij daar een vakantiehuis/tweede huis van koopt? Ik heb vrienden met een tweede huis in Malaga, moet ik mij daar ook van distantiëren?
Dat zou ik maar doen ja, wil je niet medeplichtig zijn aan: wat dat betreft leven 'we' gelukkig in Nederland.. wil je dat niet dan kun je beter gaan nadenken over emigreren zoals je broeders zeggen.
pi_216995661
Rotte ze maar op.
Vakantie in een moslim land is niet het zelfde als ja daar gaat wonen.

Maar komen ze wel achter als ze daar wel aangepakt gaan worden
pi_216995676
Ik ben alleen bang dat diegenen die blijven plakken juist diegenen zijn die je weg wilt hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_216995706
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:32 schreef achtja het volgende:

[..]
Dat gejengel met die moskee is nog de minste zorg van de meeste Nederlanders.

Veel Nederlanders hebben geen zin om moslim te worden.. dat is een beetje het probleem.

Moet dat wel dan willen ook veel Nederlanders emigreren. Maar waar heen?
Is er leven op Pluto?

Nee serieus, ik heb er ook wel over na zitten denken.
Mijn ex kwam uit de Filipijnen en we wilden daar naar toe emigreren. Sommige delen daar verislamiseren ook heel sterk, maar er zijn wel genoeg plekken waar se islam nog niet of nauwelijks is doorgedrongen.
Echter neemt China de boel daar volledig over en is het land tot op het bot corrupt.
pi_216995721
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben alleen bang dat diegenen die blijven plakken juist diegenen zijn die je weg wilt hebben.
Dit idd, het zijn volgens mij de succesvolle mensen die hun heil elders willen zoeken. Het volk wat in eigen land in armoede geleefd heeft, wil hier blijven vanwege alle financiële zekerheden die we hier hebben.
pi_216995773
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:39 schreef achtja het volgende:

[..]
Dat zou ik maar doen ja, wil je niet medeplichtig zijn aan: wat dat betreft leven 'we' gelukkig in Nederland.. wil je dat niet dan kun je beter gaan nadenken over emigreren zoals je broeders zeggen.
Ik heb nog nooit gezien dat Ajax supporters actief gelinkt worden aan holiganisme, moet dit dan ook meer gebeuren in jouw ogen?
  maandag 10 maart 2025 @ 10:53:00 #36
396550 Richestorags
pi_216995775
quote:

[..]
Dus elke moslim moet zich actief distantiëren van moskee's waar verkeerde dingen gebeuren,
Met alle respect, maar je leest de post niet goed en schiet in de bekende kramp en haalt er whataboutisms bij. Dit artikel gaat over moslims die klagen, niet over katholieken die klagen.

Waar staat dat ze zich actief moeten distantiëren? Wat ik zeg is dat ze als ze even uitzoomen ze zouden kunnen begrijpen waarom moskeeën scherp in de gaten worden gehouden. Om maar even een voorbeeld te noemen, we hebben 300 Syriëgangers gehad, de Hofstad groep etc. etc. Veel moskeeën worden gesponsord met geld uit het buitenland en dat komt niet altijd van clubs die het Westen gunstig gezind zijn, om het maar even zacht uit te drukken. Infiltraties hebben laten zien dat er in moskeeën ook niet altijd even frisse boodschappen worden gepredikt. Nederlanders klagen toch ook niet dat neonaziclubjes of radicaal marxistische clubjes in de gaten worden gehouden?

quote:
of van Turken die een tweede huis hebben?
Ik noemde specifiek die zaak omdat de Belastingdienst daarvoor was teruggefloten door de rechter terwijl dit een specifieke case is waar Turken veel meer mogelijkheid hadden/hebben om te frauderen met 2e huisbezit in Turkije dan Nederlanders dat hebben. Er zijn niet zoveel Nederlanders met een 2e woning in Turkije die ook de mogelijkheid hebben om dit lokaal weg te moffelen met hulp van vrienden / familie, terwijl ze erachter kwamen dat dit vaak genoeg voorkwam om een onderzoek te starten. Het gaat niet om distantiëren, het gaat om begrijpen waarom bepaalde dingen gebeuren.

quote:
Moet iedereen die het fijn vind dat Ajax wint zich ook distantiëren van de hooligans, moet een katholiek zich actief distantiëren van seksueel misbruik in de kerk en mag niet iedereen zelf weten wat hij/zij met haar/zijn geld doet en of hij/zij daar een vakantiehuis/tweede huis van koopt? Ik heb vrienden met een tweede huis in Malaga, moet ik mij daar ook van distantiëren?
Ja leuk, deze whataboutisms maar daar gaat het niet om. En wat nu als de Belastingdienst aanwijzingen zou vinden dat veel Nederlanders belastingfraude plegen in Spanje en daar een onderzoek naar start? Moeten wij dan ook in de kramp schieten?
  maandag 10 maart 2025 @ 10:54:22 #37
396550 Richestorags
pi_216995787
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:45 schreef ToT het volgende:

[..]
Is er leven op Pluto?

Mijn ex kwam uit de Filipijnen en we wilden daar naar toe emigreren. Sommige delen daar verislamiseren ook heel sterk, maar er zijn wel genoeg plekken waar se islam nog niet of nauwelijks is doorgedrongen.
Echter neemt China de boel daar volledig over en is het land tot op het bot corrupt.
Je bent ook wel heel erg een expat daar, een local worden zit er niet echt in.
  maandag 10 maart 2025 @ 10:55:19 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216995799
De goeden daar heb ik het gevoel: fijn dat jullie er zijn. De kwaden: ………….. ik wil het netjes houden dus er staan puntjes.
  maandag 10 maart 2025 @ 10:58:18 #39
3542 Gia
User under construction
pi_216995832
Een hoogopgeleide moslim, die woont uiteraard niet in een overwegend islamitische wijk, maar liever op enige stand. En dan woon je tussen hoogopgeleide westerlingen die zich niet gedragen zoals hij dat graag zou willen. Dat zijn ook mensen die er niet van gediend zijn om 5x per dag gejengel te horen vanaf een minaret.

Dan zijn er ook nog moslims die hun kinderen liever niet naar een islamitische school sturen, maar liever naar een openbare school of zelfs christelijke school en daar dan gaan eisen dat hun Mo toch echt met traditionele kleding naar school moet kunnen want 'vrijheid van geloof'.

Onze kinderen zaten op een katholieke basisschool, waar hoofddoekjes niet toegestaan waren. Petjes uiteraard ook niet. Bij mijn oudste in de klas zat een Turks meisje die in groep 7 van de ene dag op de andere een hoofddoek moest gaan dragen. In klas 1 - 6 hoefde dat niet. Maar goed, de school stond het niet toe, dus ze werd van school gehaald, samen met haar zusje en broertje en ze moesten naar een islamitische basisschool aan de andere kant van de stad. Gezin is toen ook verhuisd.

In principe hebben moslims hier heel veel vrijheid, maar ze kunnen niet alles eisen wat ze graag zouden willen. Er zijn grenzen. Binnen een straal van 40 meter rondom mijn huis wonen 5 moslimgezinnen, waar we totaal geen last van hebben. De kinderen praten normaal Nederlands, zonder kutaccent. Tenminste, nu nog wel, zijn nog jong. Met een burendag heeft een van die vaders mij wel aangesproken op de grootte van onze tuin. Hij vond dat erg oneerlijk, omdat zij maar een heel klein tuintje hebben met 4 kinderen en wij, ouder stel, een lap grond van ruim 600 m2. Daar vond ik wel wat van, maar heb dat afgepoeierd met de opmerking dat het hem ook vrijstaat zoiets te kopen. Voor de rest laat ik hen met rust en zij ons.

Ik weiger me echter op welke manier dan ook aan te passen om het hun meer naar de zin te maken. Mocht ik op vakantie gaan naar een islamitisch land, wat wrs niet gaat gebeuren, dan zou ik me daar wel aan de wetten en geldende regels houden. En meer dan dat verwachten wij hier ook niet van ze.
pi_216995837
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:47 schreef ToT het volgende:

[..]
Dit idd, het zijn volgens mij de succesvolle mensen die hun heil elders willen zoeken. Het volk wat in eigen land in armoede geleefd heeft, wil hier blijven vanwege alle financiële zekerheden die we hier hebben.
Waar zijn die succesvolle moslims dan goed in? Die nationalisten willen niet eens hun eigen land opbouwen zodat ze daar konden genieten van een uitkering of hoger salaris.
  maandag 10 maart 2025 @ 11:01:44 #41
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216995879
Nou, wat let je? Ga ajb, ga dan als je het hier niet leuk vindt!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 maart 2025 @ 11:02:21 #43
3542 Gia
User under construction
pi_216995888
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:53 schreef Richestorags het volgende:

Ik noemde specifiek die zaak omdat de Belastingdienst daarvoor was teruggefloten door de rechter terwijl dit een specifieke case is waar Turken veel meer mogelijkheid hadden/hebben om te frauderen met 2e huisbezit in Turkije dan Nederlanders dat hebben. Er zijn niet zoveel Nederlanders met een 2e woning in Turkije die ook de mogelijkheid hebben om dit lokaal weg te moffelen met hulp van vrienden / familie, terwijl ze erachter kwamen dat dit vaak genoeg voorkwam om een onderzoek te starten. Het gaat niet om distantiëren, het gaat om begrijpen waarom bepaalde dingen gebeuren.

Zijn vaak oudere Turken die op latere leeftijd naar Nederland zijn gekomen en daardoor geen volledige opbouw van hun AOW hebben. Ze krijgen dan een aanvulling AIO, wat een soort van bijstand is en waarvoor woningbezit een beperkende factor is. Daarom proberen ze die woning in Turkije te verzwijgen.
pi_216995902
Prima toch. Lijkt me een betere oplossing dan Nederland proberen te islamiseren.
pi_216995925
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:58 schreef Gia het volgende:
Een hoogopgeleide moslim, die woont uiteraard niet in een overwegend islamitische wijk, maar liever op enige stand. En dan woon je tussen hoogopgeleide westerlingen die zich niet gedragen zoals hij dat graag zou willen. Dat zijn ook mensen die er niet van gediend zijn om 5x per dag gejengel te horen vanaf een minaret.

Dan zijn er ook nog moslims die hun kinderen liever niet naar een islamitische school sturen, maar liever naar een openbare school of zelfs christelijke school en daar dan gaan eisen dat hun Mo toch echt met traditionele kleding naar school moet kunnen want 'vrijheid van geloof'.

Onze kinderen zaten op een katholieke basisschool, waar hoofddoekjes niet toegestaan waren. Petjes uiteraard ook niet. Bij mijn oudste in de klas zat een Turks meisje die in groep 7 van de ene dag op de andere een hoofddoek moest gaan dragen. In klas 1 - 6 hoefde dat niet. Maar goed, de school stond het niet toe, dus ze werd van school gehaald, samen met haar zusje en broertje en ze moesten naar een islamitische basisschool aan de andere kant van de stad. Gezin is toen ook verhuisd.

In principe hebben moslims hier heel veel vrijheid, maar ze kunnen niet alles eisen wat ze graag zouden willen. Er zijn grenzen. Binnen een straal van 40 meter rondom mijn huis wonen 5 moslimgezinnen, waar we totaal geen last van hebben. De kinderen praten normaal Nederlands, zonder kutaccent. Tenminste, nu nog wel, zijn nog jong. Met een burendag heeft een van die vaders mij wel aangesproken op de grootte van onze tuin. Hij vond dat erg oneerlijk, omdat zij maar een heel klein tuintje hebben met 4 kinderen en wij, ouder stel, een lap grond van ruim 600 m2. Daar vond ik wel wat van, maar heb dat afgepoeierd met de opmerking dat het hem ook vrijstaat zoiets te kopen. Voor de rest laat ik hen met rust en zij ons.

Ik weiger me echter op welke manier dan ook aan te passen om het hun meer naar de zin te maken. Mocht ik op vakantie gaan naar een islamitisch land, wat wrs niet gaat gebeuren, dan zou ik me daar wel aan de wetten en geldende regels houden. En meer dan dat verwachten wij hier ook niet van ze.
Wanneer ga je naar Afganistan op vakantie?

Daar hebben vrouwen niet zoveel wetten..

En je kunt het ook dichterbij zoeken, regels en wetten in marokko of turkije zijn niet te vergelijken. Daar ga je als normaal denkend mens echt niet aan houden. Een normaal denkend mens zou die landen dus gewoon lekker links laten liggen en naar normale landen op vakantie gaan.

Woon je hier? in Nederland.. dan gelden de wetten en regels hier.
  maandag 10 maart 2025 @ 11:05:31 #46
3542 Gia
User under construction
pi_216995935
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:04 schreef achtja het volgende:

[..]
Wanneer ga je naar Afganistan op vakantie?

Daar hebben vrouwen niet zoveel wetten..

En je kunt het ook dichterbij zoeken, regels en wetten in marokko of turkije zijn niet te vergelijken. Daar ga je als normaal denkend mens echt niet aan houden. Een normaal denkend mens zou die landen dus gewoon lekker links laten liggen en naar normale landen op vakantie gaan.

Woon je hier? in Nederland.. dan gelden de wetten en regels hier.
Dat zeg ik toch!!
  maandag 10 maart 2025 @ 11:05:43 #47
396550 Richestorags
pi_216995940
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Terechte constatering. Iemand die econometrie heeft gestudeerd heeft meer mogelijkheden in Marokko / Turkije dan een dealertje uit Overvecht.
  maandag 10 maart 2025 @ 11:13:28 #48
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216996035
En hoe kan het eigenlijk dat je dit soort geluiden nooit van bijvoorbeeld Chinezen hoort. Die mensen heb je geen last van en hebben toch hun eigen cultuur, chinees nieuwjaar, een eigen Chinatown en gebruiken. Ze spreken chinees en Nederlands, doen altijd vriendelijk en hebben daarnaast ook nog eens heul erg lekker vreten :Y)

Maar misschien is het grootste verschil wel dat Chinezen geen onderdeel zijn van de Mislam die niet al die ellende als geweld, misdaad, verongelijktheid, geklaag en gejammer zoals dit, dwingelandij, hooghartigheid, minachting van niet moslims met zich meebrengen. Om het nog maar niet te hebben over heilige steekincidenten, eerwraak, onthoofdingen en meer van zulks.

No thanks :R
  maandag 10 maart 2025 @ 11:16:00 #49
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_216996087
Overwegen hebben we niets aan. Nieuwsbericht van niks.
  Moderator maandag 10 maart 2025 @ 11:18:29 #50
138438 crew  Pizzakoppo
pi_216996112
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:16 schreef Mubassie het volgende:
Dit idd. Altijd van dat slappe gelul. Ga tijdens een regenachtige lente eens vragen hoeveel mensen overwegen om naar Spanje te emigreren.
  maandag 10 maart 2025 @ 11:20:08 #51
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216996127
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit idd. Altijd van dat slappe gelul. Ga tijdens een regenachtige lente eens vragen hoeveel mensen overwegen om naar Spanje te emigreren.
#DooieMus topic -O-
pi_216996134
Ik overweeg zo veel, maar ik weet niet of de krant dat allemaal moet optekenen. Ik heb het idee dat mensen die schermen met een vertrek in de veronderstelling verkeren dat dat een gemis is voor Nederland. Misschien voor de occasionhandel of bedrijven die gebruik maken van codekloppers ja. Overigens hoor je dit geluid ook vaak van Nederlanders, van die cursusverkopers die naar Dubai vertrekken of Orban-adepten die naar Hongarije gaan. Iedereen die overweegt te vertrekken, ga vooral. Als je loyaliteit elders ligt ga je je daar maar verdienstelijk maken.
pi_216996470
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:37 schreef thedeedster het volgende:
Vervelend als je hier niet gelukkig bent. Als je de mogelijkheid hebt om naar een plek te gaan waar je dat wél bent, wat houdt je dan tegen?

Volg je hart.
Nee, gewoon over klagen en zorgen dat iedereen zich aan jou aanpast, terwijl je er zelf conservatieve ideeën op nahoudt die in een holbewoner nog plaats vervangende schaamte oproept.
  maandag 10 maart 2025 @ 12:05:18 #54
182233 thedeedster
pi_216996584
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:53 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Nee, gewoon over klagen en zorgen dat iedereen zich aan jou aanpast, terwijl je er zelf conservatieve ideeën op nahoudt die in een holbewoner nog plaats vervangende schaamte oproept.
Perfecte beschrijving van hetgeen tussen de regels staat. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216996662
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:16 schreef Mubassie het volgende:
Idd. Misschien kunnen we ze meer stimuleren.
  maandag 10 maart 2025 @ 12:20:06 #56
396550 Richestorags
pi_216996727
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:53 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dit vat het eigenlijk wel prima samen.
  maandag 10 maart 2025 @ 12:24:16 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216996755
Nou dan hoop ik niet dat ze zoals allerlei vertrokken zuurechtse fokkers op internet blijven zeiken op hun voormalige land.
pi_216996769
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 12:24 schreef Hexagon het volgende:
Nou dan hoop ik niet dat ze zoals allerlei vertrokken zuurechtse fokkers op internet blijven zeiken op hun voormalige land.
Jij noemt het zeuren, wij noemen het niet wegkijken van een probleem waardoor we juist in deze shit beland zijn.
  maandag 10 maart 2025 @ 12:30:31 #59
182233 thedeedster
pi_216996811
quote:
Je maakt de veronderstelling dat deze mensen ook daadwerkelijk vertrekken?

Dit is gewoon een verkapt dreigement waar vooral de nogal inclusieve types gevoelig voor zijn.
  maandag 10 maart 2025 @ 12:56:05 #60
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216997025
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 12:30 schreef thedeedster het volgende:

Dit is gewoon een verkapt dreigement waar vooral de nogal inclusieve types gevoelig voor zijn.
Ik heb inmiddels meer het idee dat dit weer één van die manipulatieve manieren van het standaard moslimslachtoffergedrag is; heel hard zeuren en moeilijk doen zodat de rest van de mensheid zich nog wat verder inschikt en er nog meer ruimte voor de Islam wordt gemaakt.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:06:01 #61
396550 Richestorags
pi_216997101
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 12:56 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik heb inmiddels meer het idee dat dit weer één van die manipulatieve manieren van het standaard moslimslachtoffergedrag is; heel hard zeuren en moeilijk doen zodat de rest van de mensheid zich nog wat verder inschikt en er nog meer ruimte voor de Islam wordt gemaakt.
Juist, dit is de "Islamofobie" drek die ze weer uit de hoge hoed toveren en waarvoor linksprogressieve gemeenteraden en bedrijven gevoelig zijn. Dan moeten ze bij de Gemeente Amsterdam een extra racismetest gaan maken.
pi_216997167
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:37 schreef thedeedster het volgende:

Volg je hart.
Misschien moest ik mijn hart ook maar eens gaan volgen inplaats van alleen maar mijn pik achterna te lopen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216997177
Fantastisch nieuws. De Nederlandse overheid moet deze kans grijpen en vol inzetten op remigratie. Promotie filmpjes van Marokko en Turkije, een vertrek bonus, en nog duidelijker maken dat Nederland een naar racistisch land is.

[ Bericht 0% gewijzigd door mackinac op 10-03-2025 13:23:41 ]
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_216997202
Anders dan bij religekken moet ik het eerst zien voordat ik het ga geloven.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:25:45 #65
3542 Gia
User under construction
pi_216997268
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:16 schreef mackinac het volgende:
Fantastisch nieuws. De Nederlandse overheid moet deze kans grijpen en vol inzetten op remigratie. Promotie filmpjes van Marokko en Turkije, een vertrek bonus, en nog duidelijker maken dat Nederland een naar racistisch land is.
Alleen jammer dat degenen die werken juist willen vertrekken. Degenen in de bijstand, pakweg een kwart, vertrekt echt niet voor hun pensioen.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:30:33 #66
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_216997319
Oh nee, dit moeten we tegen houden!
pi_216997320
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Alleen jammer dat degenen die werken juist willen vertrekken. Degenen in de bijstand, pakweg een kwart, vertrekt echt niet voor hun pensioen.
Buddy systeem introduceren, als er 1 weggaat moeten ze een bijstandstrekker meenemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2025 13:30:44 ]
pi_216997330
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Voor die groep valt ook nog wel een financiële regeling te verzitten.
pi_216997332
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 12:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Daarover gesproken, waar zijn onze leden van de Linkse Kerk eigenlijk? Zitten ze weer in POL te kleppen met elkaar?
  maandag 10 maart 2025 @ 13:34:35 #70
182233 thedeedster
pi_216997365
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 12:56 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dit bedoel ik. Alleen leg ik er de focus op dat ze hiermee nog vaak succes hebben ook.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:39:50 #71
396550 Richestorags
pi_216997429
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Daarover gesproken, waar zijn onze leden van de Linkse Kerk eigenlijk? Zitten ze weer in POL te kleppen met elkaar?
Daar mag in het algemene politiek topic al niet meer over Islam worden gepost, als ik dat nog één keer doe krijg ik een ban daar. Echter, in het politiek en Islam topic komt niemand. Hebben ze heel slim gedaan, die snowflakes gingen massaal klagen dat er te veel over Islam in hun bubbel wordt gepraat en toen moest dat topic er komen :')
pi_216997509
quote:

Helaas blijft het nodig deze open deuren telkens weer onder de aandacht te brengen. Dat moslims het niet (willen) begrijpen kan ik mij nog voorstellen, zij zijn zo geindoctrineerd. Maar van linkse types die voortdurend "islamofobie" schreeuwen mag toch iets meer nadenken worden verwacht (ja toch niet dan?)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:49:52 #73
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216997539
quote:
Zover ik weet gaat dit om gemeentes die op verzoek van het rijk onderzoek deden bij moskee'en en rapporteerden zonder de moskee hierover te informeren en terwijl de moskee in andere zaken meewerkte.

In mijn opinie heeft de overheid vrij weinig te zoeken in religieuze instellingen of scholen. Daarnaast speelt de toeslagenaffaire een rol. En ja die was per definitie racistisch volgens het kabinet Rutte 3/4.
quote:
Welke aanslagen in Nederland? Of tweede huizen in Turkije? Heb ik iets gemist of spreekt hier een gevoel?
quote:
De grondwet geeft veel vrijheden aan religie. Zo kan je bijv in de kerk in theorie van alles roepen. Dat alle homo's dood moeten bijv.

Nederland is geen seculiere staat, noch is Turkije dat (wat overigens vaak wordt geschreven). Er is geen scheiding, want de grondwet bekrachtigd dat.
quote:
Een kruis, hoofddoek, keppeltje of sjeitreimel kan prima. Maar goed dat is jouw mening.
quote:
Volgens mij spreekt hier een gevoel. Ik heb nergens gelezen dat het hoofddoek afzetten de doodstraf betekent.
quote:
Volgens mij gaat dit niet meer over de inhoud maar is hier sprake van een gekleurde mening
quote:
Volgens mij wilt vooral links een inclusieve thema. En terecht. Zo zie ik bijv bijna nooit Surinamers participeren in de samenleving. Maar als ik dan de drek lees over Sylvana Simmons.

Een partij zoals Denk waar moslims op stemmen is op delen conservatief. Ook een van de redenen dat Sylvana Simmons weg ging uit de partij (overigens was ze nog geen kamerlid toen) en Bij1 oprichtte met haar baddies uit Hilversum en alle inclusieve woke gekkies erbij waarvan ik een deel ken.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:53:30 #74
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216997578
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:47 schreef Oud_student het volgende:
zij zijn zo geindoctrineerd.
Ja tot zoverre kan ik dit bericht serieus nemen.

Dat 1 op de 4 stemmers stemt op een kamerlid die veroordeeld is en islamofobe uitspreken uitspreekt. Beter nog het is het bestaansrecht van de partij, een partij dat op papier uit een A4'tje bestaat waarvan de helft gaat over een geloof uit SA. Een partij dat verder geen leden heeft, geen mening, geen visie behalve Syriërs terugsturen met een papiertje in het Arabisch.

Dat ze vergeten dat een aanzienlijk deel van de Syriërs christelijk zijn. Ja dat weet niemand. Want mensen met een tintje kunnen toch niet christelijk zijn.
pi_216997598
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 12:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Idd. Misschien kunnen we ze meer stimuleren.
De dienstplicht invoeren misschien?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 10 maart 2025 @ 13:57:09 #76
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216997608
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Daar mag in het algemene politiek topic al niet meer over Islam worden gepost, als ik dat nog één keer doe krijg ik een ban daar. Echter, in het politiek en Islam topic komt niemand. Hebben ze heel slim gedaan, die snowflakes gingen massaal klagen dat er te veel over Islam in hun bubbel wordt gepraat en toen moest dat topic er komen :')
In POL kan je best veel schrijven. Zie user Chivaz.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:57:38 #77
396550 Richestorags
pi_216997614
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:49 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Zover ik weet gaat dit om gemeentes die op verzoek van het rijk onderzoek deden bij moskee'en en rapporteerden zonder de moskee hierover te informeren en terwijl de moskee in andere zaken meewerkte.
Alsnog, prima. De moskee is een nieuw instituut dat niet hervormd is zoals de kerken en de nesteling van de Islam heeft bewezen niet zonder problemen te zijn.

quote:
In mijn opinie heeft de overheid vrij weinig te zoeken in religieuze instellingen of scholen. Daarnaast speelt de toeslagenaffaire een rol. En ja die was per definitie racistisch volgens het kabinet Rutte 3/4.
Wel als er vanuit de religie significant meer incidenten zijn door heel Europa.

quote:
Welke aanslagen in Nederland? Of tweede huizen in Turkije? Heb ik iets gemist of spreekt hier een gevoel?
Er worden er heel veel voorkomen. Recent was weer de geplande op Ahoy in het Nieuws. Verder hebben Nederlandse Syriëgangers gewoon oorlogsmisdaden in het buitenland gepleegd...

Dit is geen gevoel, ik spreek over een daadwerkelijke fraudezaak waarin de BD werd teruggefloten door de rechter.

quote:
De grondwet geeft veel vrijheden aan religie. Zo kan je bijv in de kerk in theorie van alles roepen. Dat alle homo's dood moeten bijv.
Een kerk die te ver gaat daarin kan ook verwachten dat de AIVD even over de schouder gaat meekijken hoor... wie zegt dat je gewaarborgd bent van dat de AIVD niet meegluurt?

quote:
Nederland is geen seculiere staat, noch is Turkije dat (wat overigens vaak wordt geschreven). Er is geen scheiding, want de grondwet bekrachtigd dat.
Nederland heeft wel een seculier karakter.

quote:
Een kruis, hoofddoek, keppeltje of sjeitreimel kan prima. Maar goed dat is jouw mening.
Als de school vindt dat petjes niet kunnen, dan ook dat soort zaken niet. Het zijn openbare scholen he.

quote:
Volgens mij spreekt hier een gevoel. Ik heb nergens gelezen dat het hoofddoek afzetten de doodstraf betekent.
Iran gemist? Afghanistan gemist? Je houdt je nu bewust van de domme.

quote:
Volgens mij gaat dit niet meer over de inhoud maar is hier sprake van een gekleurde mening
Ik som gewoon feiten op. En er zijn een stuk meer mensen het met mij eens dan met jou. Misschien moet je je eens afvragen of jouw mening niet op een gevoel berust.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:58:31 #78
396550 Richestorags
pi_216997622
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:57 schreef Origami94 het volgende:

[..]
In POL kan je best veel schrijven. Zie user Chivaz.
Je hebt moeite met feiten. Dit is letterlijk gezegd, na herhaaldelijk klagen.
  maandag 10 maart 2025 @ 14:00:03 #79
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216997632
Ik constateer overigens wel dat ik interessante reacties lees die geschreven worden door een beruchte few users op een maandagmorgen.
pi_216997644
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Linkse sneeuwvlokjes die een safe space willen op internet klinkt bekend.
  maandag 10 maart 2025 @ 14:05:25 #81
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216997674
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:57 schreef Richestorags het volgende:
De moskee is een nieuw instituut
_O-

Verder maakt onze grondwet geen onderscheid. Ook het spaghettimonster geloof mag zijn plek hebben.
quote:
Wel als er vanuit de religie significant meer incidenten zijn door heel Europa.

Daar kunnen we over discussiëren. Op feiten. Of voorbeelden zoals christen Breivik.
quote:
ik spreek over een daadwerkelijke fraudezaak waarin de BD werd teruggefloten door de rechter.
"daadwerkelijk" "teruggefloten door de rechter"
quote:
Iran gemist? Afghanistan gemist? Je houdt je nu bewust van de domme.
Ja oke. Heb je een bron hiervoor ipv te schelden?
quote:
En er zijn een stuk meer mensen het met mij eens dan met jou.
Op het MAGA forum zijn ze het ook eens met mij dat Trump jezus is en Amerika groot gaat maken. Niet wetend dat het allemaal een act is van mij en van Trump.
quote:
Ik som gewoon feiten op.
Een mening is geen feit. En jij mag die mening graag hebben van mij. Maar je gevoel maakt het geen feit.
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:58 schreef Richestorags het volgende:
Schrijf een boze mail naar danny@fok.nl over hoe oneerlijk je wordt behandeld.
  maandag 10 maart 2025 @ 14:07:06 #82
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216997681
Laten we hopen dat hier ook nog een nareisregeling aan wordt toegevoegd :9~
  Trouwste user 2022 maandag 10 maart 2025 @ 14:08:42 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_216997693
Hier zal Geert van balen. Daar gaat zijn verdienmodel.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 10 maart 2025 @ 14:08:58 #84
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216997695
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:07 schreef Tengano het volgende:
Laten we hopen dat hier ook nog een nareisregeling aan wordt toegevoegd :9~
Zijn die boodschappen al goedkoper, is de eigen risico al afgeschaft en staat Nederland al op 1 (er gaan geen miljarden meer naar Oekraine)?

Hoe simpel kan je zijn door te stemmen op populisme met allemaal beloftes vanwege 20 nareizigers en vervolgens 1,5 jaar later wanneer alles nog steeds duurder is te juichen bij een papiertje van Faber in het Arabisch.
pi_216997703
Dit is geen nieuwsbericht, maar een verhaaltje met een activistische inslag waarbij wordt geopperd dat nederland een racistisch en een niet-inclusief land is wat steeds racistischer aan het worden is en waarbij een poging word gedaan om één bepaalde bevolkingsgroep (moslims, wie anders????) in te kleuren als slachtoffer daarvan.

Maar het mooie hier van dit alles is dat dit artikel juist het gebrek aan zelfreflectie bij moslims onder een vergrootglas blootlegt. Deze beste ''gematigde'' moslim knul Yigit Islak voelt zich het meest thuis in een ''inclusieve samenleving'', maar geeft tegelijkertijd wel aan dat ie in een islamitisch land meer zichzelf kan zijn. Dit terwijl iedereen met een beetje gezond verstand toch wel weet dat een beetje islamitisch land juist niet uitblinkt in mooie inclusieve samenlevingen.

En vervolgens zie je hier de moslims een hoop whataboutisme op tafel gooien waardoor de vlek alleen maar groter word en zo'n iemand als Hexagon weet het dan inhoudelijk ook niet en schiet gelijk in de ''zuur rechts'' reflex.

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
WTF is dit? _O-
pi_216997714
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:08 schreef tong80 het volgende:
Hier zal Geert van balen. Daar gaat zijn verdienmodel.

:T
Snap jij uberhaubt wel dat een artikel zoals dit juist er voor zorgt dat de PVV weer (nog) meer stemvee krijgt?
  Trouwste user 2022 maandag 10 maart 2025 @ 14:12:18 #87
7889 tong80
Spleenheup
pi_216997719
quote:
4s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Snap jij uberhaubt wel dat een artikel zoals dit juist er voor zorgt dat de PVV weer (nog) meer stemvee krijgt?
Nee, tuurlijk niet. Het is trouwens überhaubt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_216997722
quote:
4s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:09 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Probleem met moslims, en met name marokkanen, is dat niets hun schuld is, zelfs als ze de trein missen is het de schuld van die trein, NS en wat dan ook maar niet van hunzelf. Laatst nog zo'n youtube filmpje waar een Marokkaanse dat uitlegde.
  maandag 10 maart 2025 @ 14:13:39 #89
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216997727
quote:
Maar het mooie hier van dit alles is dat dit artikel juist het gebrek aan zelfreflectie bij moslims onder een vergrootglas blootlegt. Deze beste ''gematigde'' moslim knul Yigit Islak voelt zich het meest thuis in een ''inclusieve samenleving'', maar geeft tegelijkertijd wel aan dat ie in een islamitisch land meer zichzelf kan zijn. Dit terwijl iedereen met een beetje gezond verstand toch wel weet dat een beetje islamitisch land juist niet uitblinkt in mooie inclusieve samenlevingen.
Ik lees dit nergens terug. Kan je quoten waarin dit wordt beweerd?
quote:
4s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:11 schreef SpaceOddity het volgende:
De PVV is dalende in de peilingen en wordt door fitte Timmermans op twee zetels na ingehaald.

Zelfs christelijk balletje Bontebal wint zetels op simpel oppositie voeren.
pi_216997731
quote:

[..]
Is er leven op Pluto?

Ben er lang uit geweest maar toen ik dit zojuist las moest ik wel even reageren. Hoe dan ?!
Ook in moeilijke tijden.
  maandag 10 maart 2025 @ 14:14:29 #91
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216997733
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:12 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Probleem met moslims, en met name marokkanen, is dat niets hun schuld is, zelfs als ze de trein missen is het de schuld van die trein, NS en wat dan ook maar niet van hunzelf. Laatst nog zo'n youtube filmpje waar een Marokkaanse dat uitlegde.
Zijn de moslims en de Marokkanen met ons in de ruimte nu?
  maandag 10 maart 2025 @ 14:16:22 #92
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216997748
quote:

[..]
Is er leven op Pluto?

Een blanke man die een import aziaat importeert en dan wilt verhuizen naar de Filipijnen is toch wel topkek _O- en dan klagen over de cultuur daar :D
pi_216997812
quote:
9s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:14 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Zijn de moslims en de Marokkanen met ons in de ruimte nu?
De boel is nog heel en iedereen is er nog dus het lijkt mij niet.
pi_216997840
Eerst zien, dan geloven...
  maandag 10 maart 2025 @ 14:36:48 #95
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216997920
Moslim geklaag dat Nederland zich nog steeds niet voldoende aanpast aan de islam.
Wij zien die moslims maar wat graag vertrekken hoor. Liever nog vandaag dan morgen. En dan mogen ze hun moskee en hun bidkleedjes, eisen voor een ruimte waar ze ( gescheiden ) kunnen bidden en niet vergeten de hoofddoeken en hun onderdrukte vrouwen meenemen. Die gaan heel weinig mensen hier missen. :P
Degenen die zich wel graag normaal willen gedragen en leven zijn hier uiteraard wel welkom.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 10 maart 2025 @ 14:41:42 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216997975
twitter

Volgens de gemeente Amsterdam wordt je in supermarkten e.d. zelfs niet geholpen wanneer je een hoofddoek draagt. Dan wordt het in Nederland wel erg lastig om gewoon te kunnen bestaan en allerdaagse noodzakelijke dingen te doen als boodschappen.
Ik denk dat de meeste Nederlanders hier niet eens bij stil staan: dat het anno 2025 voor een moslima in Nederland onmogelijk is om boodschappen te doen bij de Albert Heijn omdat de cassieres je gewoon niet helpen!! Gelukkig is er nu de zelfscan, maar dat mag de oplossing niet zijn!
The End Times are wild
  maandag 10 maart 2025 @ 14:44:58 #97
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_216998025
//

Laat maar

Voordat ik weer een ban krijg :')

[ Bericht 81% gewijzigd door Mubassie op 10-03-2025 14:50:19 ]
pi_216998261
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:41 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Volgens de gemeente Amsterdam wordt je in supermarkten e.d. zelfs niet geholpen wanneer je een hoofddoek draagt. Dan wordt het in Nederland wel erg lastig om gewoon te kunnen bestaan en allerdaagse noodzakelijke dingen te doen als boodschappen.
Ik denk dat de meeste Nederlanders hier niet eens bij stil staan: dat het anno 2025 voor een moslima in Nederland onmogelijk is om boodschappen te doen bij de Albert Heijn omdat de cassieres je gewoon niet helpen!! Gelukkig is er nu de zelfscan, maar dat mag de oplossing niet zijn!
Ik geloof daar helemaal niks van.
  maandag 10 maart 2025 @ 14:58:40 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216998272
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:57 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
De gemeente Amsterdam zal dit echt niet zomaar verzinnen.. Het is wel een officiele account. Ze hebben nota bene 600 communicatie-adviseurs die hier allemaal hun plasje over gedaan hebben!
The End Times are wild
  maandag 10 maart 2025 @ 15:01:21 #100
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_216998288
quote:

Ik denk dat de meeste Nederlanders hier niet eens bij stil staan: dat het anno 2025 voor een moslima in Nederland onmogelijk is om boodschappen te doen bij de Albert Heijn omdat de cassieres je gewoon niet helpen!!
Ik neem aan dat je sarcastisch bent.

Het stikt hier van de moslima's bij de AH. Worden keurig geholpen. En dan woon ik nog niet eens in zo'n tolerante stad als Amsterdam.
pi_216998336
quote:

[..]
Klopt. Ook als ze zich tegen een tafel stoten, dan krijgt de tafel de schuld. 8)7
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:13 schreef Origami94 het volgende:
Ik lees dit nergens terug. Kan je quoten waarin dit wordt beweerd?
Wat precies lees jij nergens terug?
  maandag 10 maart 2025 @ 15:18:31 #102
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216998442
Ze willen in theorie vertrekken, MAAR............die royale uitkeringen, die vette toeslagen, dat heerlijke sociale vangnet en die naïeve Nederlanders die alles maar pikken

Dus toch maar hier blijven
Le Diable
pi_216998567
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 15:18 schreef SemperLibertas het volgende:
Ze willen in theorie vertrekken, MAAR............die royale uitkeringen, die vette toeslagen, dat heerlijke sociale vangnet en die naïeve Nederlanders die alles maar pikken

Dus toch maar hier blijven
Nederlanders pikken niet meer alles, ze worden niet meer overal aangenomen. De AIVD is aan het infiltreren en ze worden overal extra in de gaten gehouden.

Vooral zo doorgaan, dan gaan ze vanzelf weg.

Schande hoe men vroeger dacht over de CD.
  maandag 10 maart 2025 @ 15:55:38 #104
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216998820
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:57 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik ook niet, moet er niet aan denken wat een kabaal de vrouw met de hoofddoek zou maken als dit echt zo was. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_216998860
quote:

[..]
Ja dat is onderdeel van hun cultuur. En alles is de schuld van de 'zionisten' ipv de Rabobank.
pi_216999665
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
De gemeente Amsterdam zal dit echt niet zomaar verzinnen.. Het is wel een officiele account. Ze hebben nota bene 600 communicatie-adviseurs die hier allemaal hun plasje over gedaan hebben!
nou dat geloof ik in dit geval dus wel. En als het al gebeurd is is het een uniek incident aangezien je in Amsterdam geen supermarkt zonder medemoslims vind.
  maandag 10 maart 2025 @ 17:22:25 #107
396550 Richestorags
pi_216999693
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 17:19 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
nou dat geloof ik in dit geval dus wel. En als het al gebeurd is is het een uniek incident aangezien je in Amsterdam geen supermarkt zonder medemoslims vind.
User is sarcastisch ;)
  maandag 10 maart 2025 @ 17:23:21 #108
396550 Richestorags
pi_216999701
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 15:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik ook niet, moet er niet aan denken wat een kabaal de vrouw met de hoofddoek zou maken als dit echt zo was. :D
Of het is helemaal verzonnen of ze werd niet geholpen bij de servicebalie omdat ze zich als een tokkie gedroeg en gooit het op haar hoofddoek.

De AH wordt gerund door Mocro's man. Daarnaast heeft iemand in Adam geen zin in duizend neefjes in zijn/haar nek en weten ze dat in het huidige tijdperk direct ontslag of erger volgt.
pi_216999733
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 17:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
User is sarcastisch ;)
Verdomme je hebt gelijk. Zo zie je maar weer wat een waanzin er verkondigd wordt dat ik het verschil niet meer zie }:|
  maandag 10 maart 2025 @ 17:36:38 #110
117098 Hathor
Effe niet
pi_216999811
quote:
[ x ]
Hier dragen alle cassieres zelf ook een hoofddoek, lijkt me sterk dat je dan als klant niet geholpen gaat worden. _O-
  maandag 10 maart 2025 @ 17:38:00 #111
117098 Hathor
Effe niet
pi_216999824
quote:
4s.gif Op maandag 10 maart 2025 15:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Klopt. Ook als ze zich tegen een tafel stoten, dan krijgt de tafel de schuld. 8)7
[..]
Wat precies lees jij nergens terug?
Zijn stokpaardje is vragen om een bron, altijd en overal, en als je hem er dan mee om zijn oren slaat blijft het oorverdovend stil.
  maandag 10 maart 2025 @ 17:43:43 #112
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_216999873
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_216999895
Herkenbaar, bij mij op school zijn er ook zat Syrische jongeren die terug willen. Ik wens ze succes maar denk dat ze kruipend weer terug komen omdat Syrië compleet anders is dan ze zich voorstellen en ze hun Europese luxes erg gaan missen..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 10 maart 2025 @ 17:49:00 #114
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_216999911
2/3e van de moslimjongeren overweegt het. De resterende 1/3e gaat het dan maar gewoon alvast DOEN?! Geef het goede voorbeeld.
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
  maandag 10 maart 2025 @ 18:30:56 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217000291
quote:
[ x ]
Beetje gemaakt verhaaljte ook.
Discriminatie is veel geraffineerder.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217000601
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:35 schreef ReplaR het volgende:
Tsja, ik heb in mijn leven nog nooit een ander volk meegemaakt dat zo hun best doet om gehaat te worden, en dan bedoel ik voornamelijk de marokkanen.
Wat denk je van de Duitsers? De Britten? Zoals die de Ieren hebben uitgebuit. Om maar niet te spreken over India. Of wat te denken van de Amerikanen?

En dan wil ik het niet hebben over de joden. Geen flauw idee wat die op hun geweten hebben, maar het is gewoon een feit dat deze bevolkingsgroep toch wel het meest is opgejaagd in de afgelopen eeuwen. Door christenen, door moslims, door Duitsers, door wie niet eigenlijk?
  maandag 10 maart 2025 @ 18:58:48 #117
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217000644
Weet niet of deze al gepost is, maar dit is een filmpje van 1 uur oud wat er over gaat.

Net gekeken _O-

pi_217000653
quote:
[ x ]
Lijkt me sterk. Ik woon niet in Amsterdam, dus ik weet het niet. Maar het omgekeerde heb ik wel meegemaakt. Dat mensen naar een andere kassa liepen als er een moslima achter de kassa zat.
Bovendien heeft AH halal producten in de winkel. Dus ik geloof dit niet zo.
  maandag 10 maart 2025 @ 19:01:24 #119
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217000685
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 18:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Lijkt me sterk. Ik woon niet in Amsterdam, dus ik weet het niet. Maar het omgekeerde heb ik wel meegemaakt. Dat mensen naar een andere kassa liepen als er een moslima achter de kassa zat.
Bovendien heeft AH halal producten in de winkel. Dus ik geloof dit niet zo.
AH=Adolf H.
Dit niet weten. :N
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 10 maart 2025 @ 19:03:02 #120
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217000708
We are here to stay :{

Jason W.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217000869
quote:
Dit is geen nieuwsbericht, maar een verhaaltje met een activistische inslag waarbij wordt geopperd dat nederland een racistisch en een niet-inclusief land is wat steeds racistischer aan het worden is en waarbij een poging word gedaan om één bepaalde bevolkingsgroep (moslims, wie anders????) in te kleuren als slachtoffer daarvan.
Klopt ook wel een beetje. Nederland wil zich graag voordoen als een land dat totaal geen vooroordelen heeft, maar de realiteit wijst anders uit. Dat bepaalde personen hier moeite mee hebben, is helemaal hun probleem. Zij zouden ook eens wat meer aan zelfreflectie kunnen doen.

quote:
En vervolgens zie je hier de moslims een hoop whataboutisme op tafel gooien waardoor de vlek alleen maar groter word en zo'n iemand als Hexagon weet het dan inhoudelijk ook niet en schiet gelijk in de ''zuur rechts'' reflex.
[..]
WTF is dit? _O-
Ik ben niet blind en ik ben ook niet van gisteren, ik besef ook wel dat nu de focus ligt op moslimterroristen en op Marokkaanse criminelen. Maar dat wil dus niet zeggen dat andere exotische groepen binnen Nederland allemaal van die brave en oppassende en goed aangepaste burgers zijn. Hemel nee, zelfs de Nederlanderse autochtonen bevatten genoeg criminelen om de komende 3 eeuwen onze gevangenissen vol te maken.
  maandag 10 maart 2025 @ 19:17:15 #122
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_217000917
En het zal wel bij overwegen blijven, want gaan doen ze toch niet.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_217001000
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2025 19:01 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
AH=Adolf H.
Dit niet weten. :N
Ben je zwakzinnig of zo?
Sinds wanneer heeft Hitler een supermarkt?

Waarom noem je Alfred Hitchcock dan niet?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Alfred_Hitchcock

[quote]In Duitsland werd hij beïnvloed door het expressionisme, een filmstroming waarbij de emoties van de personages werden uitgebeeld door middel van de vormgeving (decors, kostuums, make-up, licht, kleur, locaties etc.). Kenmerkend voor het Duitse expressionisme was dat de films vaak spannend en griezelig waren en handelden over misdadigers, spoken, monsters, religie en moordenaars. Ook raakte Alfred Hitchcock onder de indruk van de Duitse regisseur Fritz Lang, naar Hitchcocks eigen zeggen de enige regisseur die hem ooit heeft beïnvloed.[bron?] In de films van Lang waren de misdrijven van de vaak kwaadaardige personages niet het belangrijkste. Veel belangrijker waren bij Lang de psychologische motieven van de personages en dus de achtergrond van de begane misdrijven.

Psychologische motieven, vormgeving en techniek zouden later als een rode draad door het oeuvre van Hitchcock lopen.
[/quote]
pi_217001034
quote:
15s.gif Op maandag 10 maart 2025 19:17 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
En het zal wel bij overwegen blijven, want gaan doen ze toch niet.
Waarom zouden ze? Zijn de 'Amerikanen' vertrokken uit het land van de Shoshonen, Apaches, Comanches, Navajo's en Cheyennes? NEE!!!
Om maar wat te noemen.
pi_217001095
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 18:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat denk je van de Duitsers? De Britten? Zoals die de Ieren hebben uitgebuit. Om maar niet te spreken over India. Of wat te denken van de Amerikanen?

En dan wil ik het niet hebben over de joden. Geen flauw idee wat die op hun geweten hebben, maar het is gewoon een feit dat deze bevolkingsgroep toch wel het meest is opgejaagd in de afgelopen eeuwen. Door christenen, door moslims, door Duitsers, door wie niet eigenlijk?
Van duitsers, britten,indianen en joden heb ik zo goed als nooit last gehad, van de andere groep bijna dagelijks.
pi_217001139
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 19:28 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Van duitsers, britten,indianen en joden heb ik zo goed als nooit last gehad, van de andere groep bijna dagelijks.
Jij niet. Anderen dus wel.
Je egocentrisch brilletje even afzetten. Misschien dat het beeld dan wat duidelijker wordt.
  Moderator maandag 10 maart 2025 @ 19:34:43 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217001212
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit gezien dat Ajax supporters actief gelinkt worden aan holiganisme, moet dit dan ook meer gebeuren in jouw ogen?
Waarom denk je dat ze in Rotterdam niet meer welkom zijn tijdens Feijenoord vs Ajax?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217001375
Brrr, nog meer segregatie....
Er zijn zat wijken in Nederland waar je een enclave aantreft. Neem poelenburg. Toen coronamaatregelen van kracht waren ging het leven in poelenburg weken lang onverstoord door, omdat niemand daar Nederlandse televisie kijkt. Op de Turkse televisie werden nog geen coronamaatregelen besproken. Dat kwam weken later pas.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 10 maart 2025 @ 20:00:27 #129
330914 Sherlock_Holmes
pi_217001614
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 19:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Jij niet. Anderen dus wel.
Je egocentrisch brilletje even afzetten. Misschien dat het beeld dan wat duidelijker wordt.
De Indianen zeker alleen nu met carnaval :P
pi_217001696
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 19:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Brrr, nog meer segregatie....
Er zijn zat wijken in Nederland waar je een enclave aantreft. Neem poelenburg. Toen coronamaatregelen van kracht waren ging het leven in poelenburg weken lang onverstoord door, omdat niemand daar Nederlandse televisie kijkt. Op de Turkse televisie werden nog geen coronamaatregelen besproken. Dat kwam weken later pas.
Ja en? Wat denk je dan van al die autochtone Nederlanders die verdomd goed wisten wat er aan de hand was en toch maling hadden aan die maatregelen?
  maandag 10 maart 2025 @ 20:09:28 #131
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217001759
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja en? Wat denk je dan van al die autochtone Nederlanders die verdomd goed wisten wat er aan de hand was en toch maling hadden aan die maatregelen?
Het was dan ook een bespottelijk slechte grap.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217001781
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik hoor verhalen van collega's, Nederlandse afkomst, die in Marokko op vakantie zijn geweest en die vertellen dat die mensen daar zo gastvrij zijn en dat ze totaal niet moeilijk doen dat je geen moslim bent. Ook waren ze verbaasd dat in de steden vrouwen gewoon zonder hoofddoek rondlopen en er niemand wat van zegt.
Verbazingwekkend vind ik dan wel dat een deel van de mensen met Marokkaanse achtergrond hier in Nederland de samenleving hier zo grondig verziekt en dat de Marokkanen hier zo streng gekleed gaan. Dat rijmt totaal niet met de vakantieverhalen van de Nederlandse Marokkogangers.
pi_217001794
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:09 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Het was dan ook een bespottelijk slechte grap.
Het hele leven is een grote grap. Zo jammer dat er zo weinig mensen om kunnen lachen.
  maandag 10 maart 2025 @ 20:13:43 #134
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217001847
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het hele leven is een grote grap. Zo jammer dat er zo weinig mensen om kunnen lachen.
Er zijn er wel een aantal die buikpijn van het lachen hadden hoor.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  maandag 10 maart 2025 @ 20:17:19 #135
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217001916
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:10 schreef Vincent_student het volgende:
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik hoor verhalen van collega's, Nederlandse afkomst, die in Marokko op vakantie zijn geweest en die vertellen dat die mensen daar zo gastvrij zijn en dat ze totaal niet moeilijk doen dat je geen moslim bent. Ook waren ze verbaasd dat in de steden vrouwen gewoon zonder hoofddoek rondlopen en er niemand wat van zegt.
Verbazingwekkend vind ik dan wel dat een deel van de mensen met Marokkaanse achtergrond hier in Nederland de samenleving hier zo grondig verziekt en dat de Marokkanen hier zo streng gekleed gaan. Dat rijmt totaal niet met de vakantieverhalen van de Nederlandse Marokkogangers.
Omdat die Rifijnen allemaal domme inteeltboeren zijn en onder invloed staan van het oerconservatieve wahabisme
Le Diable
pi_217001917
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:13 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Er zijn er wel een aantal die buikpijn van het lachen hadden hoor.
Nooit gehad. Terwijl ik toch graag lach en overal de humor van inzie.
Buikpijn? Nee nooit.
Wel tranen en in mijn broek plassen van het lachen.

Misschien omdat ik een vrouw ben, dat dit soort buikpijn niet eens gevoeld wordt door de vrouwen.
pi_217001923
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Je doelt op die fucking wappies die tot op de dag van vandaag nog boos zijn dat ze even niet naar de Hema konden?

Willempie Engel staat overmorgen voor de rechter. die gaat voor z'n 43ste afgang.
pi_217001957
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:17 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Omdat die Rifijnen allemaal domme inteeltboeren zijn en onder invloed staan van het oerconservatieve wahabisme
En jij vind jezelf een verlichte geest die inspiratie krijgt van een schreeuwlelijk als Trump?
Lieverd, geloof me, er is helemaal niks verlichts aan Trump. Deze vent is niks anders dan een man uit de steentijd met een net pak.
Primitief, achterlijk en ontzettend intimiderend.
  maandag 10 maart 2025 @ 20:21:58 #139
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217001978
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En jij vind jezelf een verlichte geest die inspiratie krijgt van een schreeuwlelijk als Trump?
Lieverd, geloof me, er is helemaal niks verlichts aan Trump. Deze vent is niks anders dan een man uit de steentijd met een net pak.
Primitief, achterlijk en ontzettend intimiderend.
Maar wel iemand die duidelijk is en ergens voor staat ongeacht wat je er van vindt, iets wat de EU niet kan zeggen met zijn slappe knieën en stroperige bureaucratie
Le Diable
  maandag 10 maart 2025 @ 20:22:42 #140
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217001990
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:10 schreef Vincent_student het volgende:
Je weet toch dat het meeste wat hier zit uit de Rif komt?

Beetje het Urk van Marokko zeg maar.
pi_217002133
Allemaal leuk en aardig, maar besef dat deze tweederde die overweegt weg te gaan waarschijnlijk hier werk heeft en in staat is ergens anders een leven op te bouwen. De eenderde die niet weg wil kan dat niet en zit hier waarschijnlijk volledig aan het uitkeringen- en toeslageninfuus.
pi_217002176
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:17 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Je doelt op die fucking wappies die tot op de dag van vandaag nog boos zijn dat ze even niet naar de Hema konden?

Willempie Engel staat overmorgen voor de rechter. die gaat voor z'n 43ste afgang.
Ja die ook, maar ook al die naamloze horzelkoppen die dachten dat ze het beter wisten dan de wetenschappers.
Afgezien daarvan, ik had deze gasten wel eens willen zien in de periode 40-45.
Zouden ze dan ook zo heldhaftig zijn geweest?

Ik was zo'n 'wappie'. Niet omdat ik deze maatregeling snapte, begreep of goedkeurde, maar gewoon omdat ik geen behoefte had aan onnodig gezeik aan mijn kop.

Op een mooie zomerochtend liep ik het winkelcentrum binnen en ik zag dat daar een of andere zwerver werd aangehouden door twee agenten. Man en vrouw, allebei zo rond de 12 jaar. Tenminste dat was mijn indruk.
Ik zag toen dat de man zijn hand in zijn broekzak stak en er een mondkapje uithaalde. Toen zei dat leuke meisje: "Sorry meneer, we moeten U toch een bekeuring geven voor het rondlopen in een publieke gelegenheid zonder mondkapje."

En dat is precies wat Nederland is, altijd precies de regels opvolgen, de controleurs schamen zich nergens voor.
Ik wel. Maar ik hield mijn mondkapje lekker op want ik had geen zin in een boete van 400 euro.

En als jij zo heldhaftig bent, had je toen je mond open moeten doen en niet nu.

Nee, ik ben geen lafaard, ik heb veel ergere confrontraties meegemaakt in mijn jonge jaren.
Toen ging het niet over geld maar over levens. Levens van vrouwen en (kleine) kinderen.
Maar deze strijd is niet de mijne, ik ben te oud en ik had en heb hier echt geen zin meer in.

Dus zoek het lekker zelf uit.
  maandag 10 maart 2025 @ 20:36:27 #143
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217002209
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:32 schreef CarbonC het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar besef dat deze tweederde die overweegt weg te gaan waarschijnlijk hier werk heeft en in staat is ergens anders een leven op te bouwen. De eenderde die niet weg wil kan dat niet en zit hier waarschijnlijk volledig aan het uitkeringen- en toeslageninfuus.
Of in de cel
pi_217002239
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
De gewelddadige nationalisten uit diverse landen zijn met elkaar in oorlog om voedsel, schoon water, plek en energie etc. dan is er niet meer zoveel te lachen.
pi_217002311
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:37 schreef torentje het volgende:

[..]
De gewelddadige nationalisten uit diverse landen zijn met elkaar in oorlog om voedsel, schoon water, plek en energie etc. dan is er niet meer zoveel te lachen.
Rusland gebruikt ezels aan het front, door een tekort aan pantservoertuigen.
Per ongeluk worden Russische troepen geraakt door Rusland zelf, door slecht uitgevoerde aanvallen of defecte wapensystemen.

Er zijn wel wat lachwekkende dingetjes aan al die oorlogstoestanden.
pi_217002712
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:21 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Maar wel iemand die duidelijk is en ergens voor staat ongeacht wat je er van vindt, iets wat de EU niet kan zeggen met zijn slappe knieën en stroperige bureaucratie
Juist. En dat doen die moslimterroristen dus ook. Daar hoef je ook geen vragen te stellen, je weet gewoon dat hun woord wet is.
Het spijt me voor jou, maar zo werkt dat dus niet in een gemeenschap met zoveel verschillende mensen.
pi_217002840
Als Nederland voor jou niks is ga dan gewoon. Niemand verplicht jou om hier te blijven.

Oh ja en dat gebedsverbod...dat telt voor iedereen dus ook voor christenen. Dat betekent niet dat er voor jou een uitzondering gemaakt worden omdat je je zo superieur voelt.

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:34 schreef Hiddendoe het volgende:
En dat is precies wat Nederland is, altijd precies de regels opvolgen, de controleurs schamen zich nergens voor.
Ik wel. Maar ik hield mijn mondkapje lekker op want ik had geen zin in een boete van 400 euro.

De Nederlander is een volk dat vaak moeite heeft met de regels. Die regels zijn er niet voor niets maar blijkbaar snapt men dat hier niet. Als er ergens staat "het gras niet betreden" liggen er alsnog 10 mensen op en dan boos worden dat ze een boete krijgen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 10 maart 2025 @ 21:17:18 #148
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217002859
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
maar zo werkt dat dus niet in een gemeenschap met zoveel verschillende mensen.
Een gemeenschap met zoveel mensen die zoveel van elkaar verschillen werkt inderdaad niet
Le Diable
pi_217002928
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:17 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Een gemeenschap met zoveel mensen die zoveel van elkaar verschillen werkt inderdaad niet
Ga jij lekker naar Noord-Korea verhuizen dan. Daar wijzen alle neuzen wel dezelfde kant op.
Daar ben jij vast veel gelukkiger.
pi_217002968
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:15 schreef HSG het volgende:
Als Nederland voor jou niks is ga dan gewoon. Niemand verplicht jou om hier te blijven.

Oh ja en dat gebedsverbod...dat telt voor iedereen dus ook voor christenen. Dat betekent niet dat er voor jou een uitzondering gemaakt worden omdat je je zo superieur voelt.
[..]
De Nederlander is een volk dat vaak moeite heeft met de regels. Die regels zijn er niet voor niets maar blijkbaar snapt men dat hier niet. Als er ergens staat "het gras niet betreden" liggen er alsnog 10 mensen op en dan boos worden dat ze een boete krijgen.
Klopt. Maar de Nederlander vindt dan wel weer dat de buitenlanders zich wel aan onze regels moeten houden.
Nederlanders zijn gewoon een heel traag volk. Ze bedoelen het goed, maar je mag ze niet op hun fouten wijzen.
Nederlanders kan je maar op een manier africhten. Door ze te pakken in hun portemonnee.
pi_217003000
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt. Maar de Nederlander vindt dan wel weer dat de buitenlanders zich wel aan onze regels moeten houden.
Nederlanders zijn gewoon een heel traag volk. Ze bedoelen het goed, maar je mag ze niet op hun fouten wijzen.
Nederlanders kan je maar op een manier africhten. Door ze te pakken in hun portemonnee.
Niet traag maar asociaal. Datzelfde gedrag tonen ze ook in het buitenland en dan boos worden als een boete krijgen.
  maandag 10 maart 2025 @ 21:28:47 #152
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217003005
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ga jij lekker naar Noord-Korea verhuizen dan. Daar wijzen alle neuzen wel dezelfde kant op.
Daar ben jij vast veel gelukkiger.
? + :') = :?
Le Diable
pi_217003009
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:42 schreef Discombobulate het volgende:
Dat verbaast me niet. Even kort door de bocht: Gebrek aan hiërarchie. Nederland heeft bijna geen normen en waarden meer, ook weinig tradities. Verder erg veel hangjongeren die veel te mondig zijn. We zien ze als gelijke in plaats van dat we ze cancellen.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_217003025
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:41 schreef Tengano het volgende:
Graag subsidieeren deze mensen ^O^

Ja bakken vol.
En we doen er graag reisgeld, zakgeld en een business class ticket bij.
-
pi_217003104
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:28 schreef HSG het volgende:

[..]
Niet traag maar asociaal. Datzelfde gedrag tonen ze ook in het buitenland en dan boos worden als een boete krijgen.
Klopt. Nederlanders zijn gewoon heel lomp en kortzichtig.
Ze keuren elke cultuur af binnen hun grenzen, inclusief de eigen Nederlandse cultuur.
Maar lopen wel te schuimbekken als een of andere allochtoon hetzelfde doet binnen de Nederlandse grens.
  maandag 10 maart 2025 @ 21:37:52 #156
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217003138
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ze keuren elke cultuur af binnen hun grenzen, inclusief de eigen Nederlandse cultuur.
Maar lopen wel te schuimbekken als een of andere allochtoon hetzelfde doet binnen de Nederlandse grens.
Ja daarom kunnen deze mensen maar beter op zoek gaan naar een socialer land dan dit *O*
pi_217003166
quote:
En dat heeft Nederland gewoon aan zichzelf te danken. De ouderen zuigen dit land leeg en de jongeren hebben niet echt veel om voor te leven. Kan me best voorstellen als men steeds minder vriendelijker is tegen elkaar dat je elders gaat kijken, zeker als je papiertjes hebt. De rest van de wereld is zich aan het ontwikkelen terwijl Nederland (en West-Europa) aan het aftakelen is.
pi_217003194
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:41 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
En dat heeft Nederland gewoon aan zichzelf te danken. De ouderen zuigen dit land leeg en de jongeren hebben niet echt veel om voor te leven. Kan me best voorstellen als men steeds minder vriendelijker is tegen elkaar dat je elders gaat kijken, zeker als je papiertjes hebt. De rest van de wereld is zich aan het ontwikkelen terwijl Nederland (en West-Europa) aan het aftakelen is.
Dit dus. Europa heeft eeuwenlang de toon aan kunnen geven. Maar dit is nu wel afgelopen. Onzen voormalige kolonies worden nu bevolkt door mensen die beter weten, die zich niet laten intimideren door de Europese kapsones.
pi_217003201
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:41 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ach, echt? :D

Het zou mooi zijn als dat sentiment echt zou leven binnen die islamitische kringen.

Ik betwijfel namelijk of moslims die zich wel gewoon hebben aangepast, bij de ondervraagde doelgroep behoren.
Intolerant voor intolerantie
pi_217003246
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:44 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ach, echt? :D

Het zou mooi zijn als dat sentiment echt zou leven binnen die islamitische kringen.

Ik betwijfel namelijk of moslims die zich wel gewoon hebben aangepast, bij de ondervraagde doelgroep behoren.
Ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt als je denkt dat als een (relatief) grote groep goed opgeleide mensen vertrekt goed is voor Nederland, want laten we eerlijk zijn, de schouders die kosten van de zorg etc. nog kan dragen lijkt niet echt veel groter te worden. En het enige wat we binnen kunnen halen is goedkope arbeiders die uitgebuit kunnen worden door postbedrijven en boeren.
pi_217003264
quote:

[..]
Schuimbekken valt dan nog mee. In een moslimland wordt je gelyncht als je dat doet.
pi_217003309
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja die ook, maar ook al die naamloze horzelkoppen die dachten dat ze het beter wisten dan de wetenschappers.
Afgezien daarvan, ik had deze gasten wel eens willen zien in de periode 40-45.
Zouden ze dan ook zo heldhaftig zijn geweest?

Ik was zo'n 'wappie'. Niet omdat ik deze maatregeling snapte, begreep of goedkeurde, maar gewoon omdat ik geen behoefte had aan onnodig gezeik aan mijn kop.

Op een mooie zomerochtend liep ik het winkelcentrum binnen en ik zag dat daar een of andere zwerver werd aangehouden door twee agenten. Man en vrouw, allebei zo rond de 12 jaar. Tenminste dat was mijn indruk.
Ik zag toen dat de man zijn hand in zijn broekzak stak en er een mondkapje uithaalde. Toen zei dat leuke meisje: "Sorry meneer, we moeten U toch een bekeuring geven voor het rondlopen in een publieke gelegenheid zonder mondkapje."

Nee, ik ben geen lafaard, ik heb veel ergere confrontraties meegemaakt in mijn jonge jaren.
Toen ging het niet over geld maar over levens. Levens van vrouwen en (kleine) kinderen.
Maar deze strijd is niet de mijne, ik ben te oud en ik had en heb hier echt geen zin meer in.

Dus zoek het lekker zelf uit.
En dan heeft men in Nederland de mond vol over andere landen, waar regimes soms dubieus worden geacht. Het zal een papieren tijger zijn. Maar juist in Nederland werden er veel bekeuringen uitgedeeld, ook voor de avondklok (alsof het virus kan klokkijken). En als we kijken naar nu: hangjongeren nemen steeds meer het straatbeeld over, omgekeerde hierarchie.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_217003310
quote:
Dat weet ik nog niet zo zeker. Als je kijkt naar de mensen die hier op het forum het hardst roepen dat Nederland stom is en dat ze gaan emigreren, dan kan ik over die groep vooral twee dingen zeggen; het zijn niet bepaald de grootste lichten van FOK, en ze gaan het waarschijnlijk nooit doen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217003311
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 19:13 schreef Hiddendoe het volgende:
Klopt ook wel een beetje. Nederland wil zich graag voordoen als een land dat totaal geen vooroordelen heeft, maar de realiteit wijst anders uit. Dat bepaalde personen hier moeite mee hebben, is helemaal hun probleem. Zij zouden ook eens wat meer aan zelfreflectie kunnen doen.
Overal bestaan vooroordelen. Denken dat ''Nederland een land is waar totaal geen vooroordelen voorkomen'' is totaal niet realistisch, maar wel wat zo is is dat Nederland één van de meest open minded landen ter wereld is.
quote:
Ik ben niet blind en ik ben ook niet van gisteren, ik besef ook wel dat nu de focus ligt op moslimterroristen en op Marokkaanse criminelen. Maar dat wil dus niet zeggen dat andere exotische groepen binnen Nederland allemaal van die brave en oppassende en goed aangepaste burgers zijn. Hemel nee, zelfs de Nederlanderse autochtonen bevatten genoeg criminelen om de komende 3 eeuwen onze gevangenissen vol te maken.
Niemand hier die zegt dat er geen gespuis onder de roomblanke klompen dragers bestaat, of zulks. Dus deze onzin mag je gelijk achterwege laten -maar terzijde wat dat betreffende; het is niet voor niets dat wanneer het gaat om terroristen en maffia gesuis, het nieuws meestal (MAAR NIET ALTIJD) bericht over de ''Moccro maffia'' en moslim terroristen.

Maar goed, de kern in deze is; moslim zegt ''ik kan hier niet echt mijzelf zijn, want deze samenleving is mij niet inclusief genoeg en daarom zou ik liever in een islamitisch land willen wonen, want daar kan ik wel echt mijzelf zijn''.

En dat is natuurlijk een giller van een zelf reflecterend gebrekkige gedachtekronkel van de bovenste plank.

Toch?
Of wat denk jij; ''Islamitische landen zijn juist een toonbeeld van een inclusieve samenleving, en helemaal ten opzichte van onze samenleving!''?

quote:

[..]
Ze keuren elke cultuur af
binnen hun grenzen, inclusief de eigen Nederlandse cultuur.
Klopt niet.

Loop niet zo te schuimbekken zeg! _O-
pi_217003316
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Schuimbekken valt dan nog mee. In een moslimland wordt je gelyncht als je dat doet.
Ja en? Dit geldt ook voor China, Noord-Korea of Rusland.
En sinds Trump weer aan de macht is, geldt dit ook voor de USA.
Trump is ook zo'n egotripper die absoluut niet tegen kritiek kan en er dus ook niks mee doet.
Fred Flintstone was een veel intelligentere man, vergeleken met Trump.
pi_217003329
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja en? Dit geldt ook voor China, Noord-Korea of Rusland.
En sinds Trump weer aan de macht is, geldt dit ook voor de USA.
Trump is ook zo'n egotripper die absoluut niet tegen kritiek kan en er dus ook niks mee doet.
Fred Flintstone was een veel intelligentere man, vergeleken met Trump.
Nederland is dus een prima land vergeleken met die bejubelde moslimlanden.
pi_217003331
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:49 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt als je denkt dat als een (relatief) grote groep goed opgeleide mensen vertrekt goed is voor Nederland, want laten we eerlijk zijn, de schouders die kosten van de zorg etc. nog kan dragen lijkt niet echt veel groter te worden. En het enige wat we binnen kunnen halen is goedkope arbeiders die uitgebuit kunnen worden door postbedrijven en boeren.
Ik zou graag willen dat alle personen die zo lopen te janken het land verlaten, maar ik blijf erbij dat de echt harde werkers daar gewoon niet bij horen.

En stel, we krijgen toch een probleem. Jammer dan, moeten we dus anders oplossen.
pi_217003354
quote:
4s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:57 schreef SpaceOddity het volgende:

Overal bestaan vooroordelen. Denken dat ''Nederland een land is waar totaal geen vooroordelen voorkomen'' is totaal niet realistisch, maar wel wat zo is is dat Nederland één van de meest open minded landen ter wereld is.

Ja, zo presenteert Nederland zich wel graag.
En ja, in een ver verleden was het inderdaad mogelijk om te vluchten naar Nederland voor een veilige vrijhaven.
En ja, Nederland was ook het eerste land waar een homohuwelijk werd voltrokken.

Maar dat zegt dus niks over de bevolking.
pi_217003400
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:29 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dat verbaast me niet. Even kort door de bocht: Gebrek aan hiërarchie. Nederland heeft bijna geen normen en waarden meer, ook weinig tradities. Verder erg veel hangjongeren die veel te mondig zijn. We zien ze als gelijke in plaats van dat we ze cancellen.
Ik heb er ook een tijd over nagedacht en geprobeerd om naar het buitenland te verhuizen. Baan zoeken is gewoon heel lastig en ik heb ook niet echt de lijntjes om het wel echt voor elkaar te krijgen, dus zit nu op een laag pitje, maar als het balletje mijn kant oprolt doe ik het.

Het Westen is sowieso aan het sterven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217003435
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:00 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Nederland is dus een prima land vergeleken met die bejubelde moslimlanden.
O ja? Ja, we lijden geen honger, we hebben diverse vangnetten voor de stakkers, maar toch ook hebben we veel daklozen, ongewild werklozen, teveel criminaliteit, teveel xenofobie, wat ik me dan afvraag, waar gaat het nu om in Nederland?
Moraal? Geld? Fatsoen? Menselijkheid? Religie? Vrijheid?
Even voor de goede orde: Ik heb dus nooit een moslimland bejubelt. En ook heb ik nooit een christelijk of joods land bejubeld.

Religie en mensen zijn twee zaken die continue met elkaar botsen.
Het gaat ook nooit over religie, het gaat over grond, het gaat over land.

Land. Onze planeet. Onze aarde. Dit onbenullige kiezelsteentje in een oneindige ruimte.
Waar wezentjes wonen met een ego dat zo groot is als een exponent van het gehele universum.
pi_217003462
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, zo presenteert Nederland zich wel graag.
En ja, in een ver verleden was het inderdaad mogelijk om te vluchten naar Nederland voor een veilige vrijhaven.
En ja, Nederland was ook het eerste land waar een homohuwelijk werd voltrokken.

Maar dat zegt dus niks over de bevolking.
Nou daar zeg je me wat; homohuwelijk en mensen die (o.a. daarom) naar nederland vluchten. En inderdaad, vandaag de dag valt dat af te raden; in AZC's moeten homoseksuele vluchtelingen (en afvalligen -van de islam natuurlijk, wat anders?) zich maar ''stil houden'' ''want anders...''. Met dank aan de naïeve deugbrigade. Om te kotzen.

Maar de rest van mn post negeer je maar? Je weet ook wel dat -als het om inclusie aankomt- islamitische landen echt superkut zijn, maar je weet verder ook niet hoe je daar inhoudelijk op kunt reageren??
  maandag 10 maart 2025 @ 22:18:31 #172
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_217003484
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 19:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom zouden ze? Zijn de 'Amerikanen' vertrokken uit het land van de Shoshonen, Apaches, Comanches, Navajo's en Cheyennes? NEE!!!
Om maar wat te noemen.
Want die overwegen ook allemaal te vertrekken?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_217003492
Net Nederlanders die zeuren ook altijd, maar verkassen uiteindelijk toch niet.
pi_217003496
quote:
4s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:16 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nou daar zeg je me wat; homohuwelijk en mensen die (o.a. daarom) naar nederland vluchten. En inderdaad, vandaag de dag valt dat af te raden; in AZC's moeten homoseksuele vluchtelingen (en afvalligen -van de islam natuurlijk, wat anders?) zich maar ''stil houden'' ''want anders...''. Met dank aan de naïeve deugbrigade. Om te kotzen.

Maar de rest van mn post negeer je maar? Je weet ook wel dat -als het om inclusie aankomt- islamitische landen echt superkut zijn, maar je weet verder ook niet hoe je daar inhoudelijk op kunt reageren??
Inhoudelijk reageren op stompzinnige opvattingen? Of bedoel je dat niet?
Landen waar de religie de boventoon voert zijn sowieso kut, maar om nu te beweren dat Nederland hiervan bevrijdt is, gaat mij toch iets te ver.
pi_217003507
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:19 schreef Jed1Gam het volgende:
Net Nederlanders die zeuren ook altijd, maar verkassen uiteindelijk toch niet.
Juist. Ze gaan op 'fekansie' naar Spanje of naar de camping.
  maandag 10 maart 2025 @ 22:27:26 #176
396550 Richestorags
pi_217003565
quote:
Die laatste groep gaat het om inderdaad.
pi_217003583
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Inhoudelijk reageren op stompzinnige opvattingen? Of bedoel je dat niet?
Landen waar de religie de boventoon voert zijn sowieso kut, maar om nu te beweren dat Nederland hiervan bevrijdt is, gaat mij toch iets te ver.
Nee, nederland is zeer zeker niet bevrijdt van religieuze quatsch, gezien de toename van de islam.

Tijd om ervoor te zorgen dat die religie niet hier de boventoon gaat voeren dus. ^O^
pi_217003604
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:49 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt als je denkt dat als een (relatief) grote groep goed opgeleide mensen vertrekt goed is voor Nederland
Dat is hartstikke goed voor Nederland, want hoe minder islamieten hoe meer vreugd! Een eventueel gebrek aan hogeropgeleiden kan je opvangen met arbeidsmigratie en het toelaten van vluchtelingen die in het land van herkomst meer opleiding hebben genoten dan de cursus 'hoe melk ik een geit'
pi_217003645
quote:
4s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee, nederland is zeer zeker niet bevrijdt van religieuze quatsch, gezien de toename van de islam.

Tijd om ervoor te zorgen dat die religie niet hier de boventoon gaat voeren dus. ^O^
Waarom niet? De islam is niks anders dan een kopie van de joodse en christelijke religies.
  maandag 10 maart 2025 @ 22:43:05 #180
330914 Sherlock_Holmes
pi_217003671
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:13 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
O ja? Ja, we lijden geen honger, we hebben diverse vangnetten voor de stakkers, maar toch ook hebben we veel daklozen, ongewild werklozen, teveel criminaliteit, teveel xenofobie, wat ik me dan afvraag, waar gaat het nu om in Nederland?
Even voor de goede orde: Ik heb dus nooit een moslimland bejubelt. En ook heb ik nooit een christelijk of joods land bejubeld.

Land. Onze planeet. Onze aarde. Dit onbenullige kiezelsteentje in een oneindige ruimte.
Waar wezentjes wonen met een ego dat zo groot is als een exponent van het gehele universum.
pi_217003679
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat is hartstikke goed voor Nederland, want hoe minder islamieten hoe meer vreugd! Een eventueel gebrek aan hogeropgeleiden kan je opvangen met arbeidsmigratie en het toelaten van vluchtelingen die in het land van herkomst meer opleiding hebben genoten dan de cursus 'hoe melk ik een geit'
Waar dan? Welke vreugd? En jij wilt het gebrek aan hogeropgeleiden opvangen met een racistische opvatting?
Hoe zit het met onze 'eigen' hoogopgeleiden? Wat versta jij hier eigenlijk onder?

Mensen die met hun handen werken, daar is op dit moment meer behoefte aan dan aan fraaigekleede tiepmiepjes en janlullos in driedelige pakkies.
pi_217003682
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom niet? De islam is niks anders dan een kopie van de joodse en christelijke religies.
Verre van zelfs.

Maar blijf jij maar geloven dat dat wel zo is.
pi_217003692
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden? Of is dat te moeilijk of te veel moeite voor jou?
Met inhoudelijk bedoel ik dus dat je iets van tekst typt waar je over hebt nagedacht.
pi_217003696
quote:
4s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:44 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Verre van zelfs.

Het is geen geloof. Het is een feit.
Bewijs jij anders maar het tegendeel.
  maandag 10 maart 2025 @ 22:48:57 #185
396550 Richestorags
pi_217003706
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet.
pi_217003714
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet.
Tuurlijk.
Hoe werkt het dan wel?
pi_217003737
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waar dan? Welke vreugd? En jij wilt het gebrek aan hogeropgeleiden opvangen met een racistische opvatting?
Moslims veranderen iedere plek waar zij met velen zijn in een shithole. Hun cultuur past hier gewoon niet, het zijn mensen die alleen een financiële binding hebben met dit land. Ik zie bijv 10x liever Oekraïners hiernaartoe komen: passen zich sneller aan, gemotiveerd om te werken en vaak opgeleid.
  maandag 10 maart 2025 @ 22:54:02 #188
396550 Richestorags
pi_217003738
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Tuurlijk.
Hoe werkt het dan wel?
Nee, jij komt met de stelling dat die religies hetzelfde zijn.
  maandag 10 maart 2025 @ 22:54:13 #189
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217003740
quote:

[..]
Pardon? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 10 maart 2025 @ 22:57:16 #190
330914 Sherlock_Holmes
pi_217003751
quote:

[..]
Heb een lange dag achter de rug, maar mijn gezicht kon zich nog wel plooien tot een glimlach.
pi_217003752
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ja want arbeidsmigratie is zo makkelijk. Zelfs ASML heeft moeite met het aantrekken van goed opgeleid personeel... (en dan heb ik het nog niet over de belastingvoordelen die voor hoog opgeleide arbeidsmigranten gelden lol....)

Je comment staat totaal los van de realiteit in Nederland.....
  maandag 10 maart 2025 @ 23:01:55 #192
396550 Richestorags
pi_217003775
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:57 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ja want arbeidsmigratie is zo makkelijk. Zelfs ASML heeft moeite met het aantrekken van goed opgeleid personeel... (en dan heb ik het nog niet over de belastingvoordelen die voor hoog opgeleide arbeidsmigranten gelden lol....)

Je comment staat totaal los van de realiteit in Nederland.....
Oké, voorstellen hoe we het tuig laten vertrekken dan?
  maandag 10 maart 2025 @ 23:02:47 #193
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217003781
quote:

[..]
Zit je lekker aan de pils? 8)7
pi_217003783
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 23:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oké, voorstellen hoe we het tuig laten vertrekken dan?
Misschien kan de PVV nog in onderhandelingen gaan met de NS voor een aangepaste dienstregeling

maandag 10 maart 2025 @ 23:05:55 #195
396550 Richestorags
pi_217003804
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2025 23:03 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Misschien kan de PVV nog in onderhandelingen gaan met de NS voor een aangepaste dienstregeling

Aah, de bekende slaaptrein Amsterdam -Casablanca. Die was ik ff vergeten ja

pi_217003829
Moslims willen helemaal geen inclusieve samenleving zoals ze pretenderen. Moslims willen een islamitische samenleving waarin zij superieur zijn en alles naar eigen hand kunnen zetten.

Hadden we maar voor de helft zekerheid dat ze dit land verlaten voor een land wat wel voldoet aan hun wensen....
  maandag 10 maart 2025 @ 23:16:39 #197
396550 Richestorags
pi_217003852
quote:
4s.gif Op maandag 10 maart 2025 23:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Moslims willen helemaal geen inclusieve samenleving zoals ze pretenderen. Moslims willen een islamitische samenleving waarin zij superieur zijn en alles naar eigen hand kunnen zetten.

Hadden we maar voor de helft zekerheid dat ze dit land verlaten voor een land wat wel voldoet aan hun wensen....
Helaas weten de moslims nogal goed gebruik te maken van het schuldgevoel en de goedgelovigheid van linksprogressieven en heb je allemaal drek over "Islamofobie", onzinverhalen over "dagelijkse ervaringen dat je met een hoofddoek om niet wordt geholpen in Amsterdam", promotie van de Iftar en de hoofddoek als symbool van de vrijgevochten vrouw.
pi_217003965
quote:

De islam is niks anders dan een kopie van de joodse en christelijke religies.
quote:

[..]
Tegen watdefak ben ik hier moeite aan het doen? :')
  maandag 10 maart 2025 @ 23:41:24 #199
117098 Hathor
Effe niet
pi_217003988
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 18:58 schreef Tengano het volgende:
Weet niet of deze al gepost is, maar dit is een filmpje van 1 uur oud wat er over gaat.

Net gekeken _O-

Dit soort lieden werden kaal geschoren in 45.
  maandag 10 maart 2025 @ 23:45:09 #200
117098 Hathor
Effe niet
pi_217004008
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:13 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Wat voor drugs gebruik jij eigenlijk?
  maandag 10 maart 2025 @ 23:45:50 #201
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217004016
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:13 schreef Tengano het volgende:
En hoe kan het eigenlijk dat je dit soort geluiden nooit van bijvoorbeeld Chinezen hoort. Die mensen heb je geen last van en hebben toch hun eigen cultuur, chinees nieuwjaar, een eigen Chinatown en gebruiken. Ze spreken chinees en Nederlands, doen altijd vriendelijk en hebben daarnaast ook nog eens heul erg lekker vreten :Y)

[ afbeelding ]

Maar misschien is het grootste verschil wel dat Chinezen geen onderdeel zijn van de Mislam die niet al die ellende als geweld, misdaad, verongelijktheid, geklaag en gejammer zoals dit, dwingelandij, hooghartigheid, minachting van niet moslims met zich meebrengen. Om het nog maar niet te hebben over heilige steekincidenten, eerwraak, onthoofdingen en meer van zulks.

No thanks :R
Chinese Nederlanders zijn alles behalve een voorbeeld. Zo'n beetje de minst goed geïntegreerde bevolkingsgroep in het land.
Hele stadsdelen worden gestript van cultuur om de tientallen china towns uit te breiden. Aan de ene kant logisch gezien de uitsluiting die ze meemaken, maar heb dan toch liever geïntegreerde moslims.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 10 maart 2025 @ 23:49:49 #202
117098 Hathor
Effe niet
pi_217004038
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 23:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Chinese Nederlanders zijn alles behalve een voorbeeld. Zo'n beetje de minst goed geïntegreerde bevolkingsgroep in het land.
Hele stadsdelen worden gestript van cultuur om de tientallen china towns uit te breiden. Aan de ene kant logisch gezien de uitsluiting die ze meemaken, maar heb dan toch liever geïntegreerde moslims.
Joh laat je nakijken.
pi_217004669
quote:
<Knip>
Hij heeft wel gewoon een punt. Integratie en geen overlast veroorzaken is niet hetzelfde. Chinese Nederlanders integreren niet. Geen probleem zolang ze geen overlast veroorzaken, maar in een klein land also dit ook niet handig. Dan beter mensen die wel integreren (en ook geen overlast veroorzaken), zonder aanzien des geloof.

[ Bericht 29% gewijzigd door Jippie op 11-03-2025 13:56:20 ]
pi_217004670
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 05:46 schreef Shotty het volgende:

[..]
Hij heeft wel gewoon een punt. Integratie en geen overlast veroorzaken is niet hetzelfde. Chinese Nederlanders integreren niet. Geen probleem zolang ze geen overlast veroorzaken, maar in een klein land also dit ook niet handig. Dan beter mensen die wel integreren (en ook geen overlast veroorzaken), zonder aanzien des geloof.
Hoezo niet? Ik ken genoeg Chinezen die wel integreren, alleen is het wel zo dat ze vaak een sterke gemeenschap hebben waar ze veel samen mee doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217004678
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 05:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hoezo niet? Ik ken genoeg Chinezen die wel integreren, alleen is het wel zo dat ze vaak een sterke gemeenschap hebben waar ze veel samen mee doen.
Er zijn altijd uitzonderingen, die de spreekwoordelijke regel bevestigen. Maar het overgrote deel doet dit niet. Dat bevestig je zelf met “sterke gemeenschap waar ze veel mee samen doen”

Om bij anekdotisch “bewijs” te blijven: chinese nederlanders die ik ken geven dat ook aan.

Om het objectiever te bekijken moeten we helaas naar ouder onderzoek kijken, omdat dat recent niet gedaan is. Een goede samenvatting: https://gic.nl/nieuws/chi(...)aardoor%20erg%20laag.
pi_217004699
Het minst aangepast blijven toch laagopgeleide bejaarden die PVV stemmen. Asociaal kutvolk, iedereen moet zich maar aan hen aanpassen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_217004735
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 06:05 schreef Shotty het volgende:

[..]
Er zijn altijd uitzonderingen, die de spreekwoordelijke regel bevestigen. Maar het overgrote deel doet dit niet. Dat bevestig je zelf met “sterke gemeenschap waar ze veel mee samen doen”

Om bij anekdotisch “bewijs” te blijven: chinese nederlanders die ik ken geven dat ook aan.

Om het objectiever te bekijken moeten we helaas naar ouder onderzoek kijken, omdat dat recent niet gedaan is. Een goede samenvatting: https://gic.nl/nieuws/chi(...)aardoor%20erg%20laag.
Overigens ging mijn opmerking mbt Mickey met name over dat ze doet alsof de Chinezen voor problemen zorgen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 maart 2025 @ 06:46:19 #208
485843 crew  Jippie
pi_217004741
Premium - > slotje

Powned had soortgelijk artikel, zal dat later vandaag plaatsen. Eerst slapen..
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 maart 2025 @ 07:12:44 #209
485843 crew  Jippie
pi_217004828
En weer open met andere OP.
@achtja welke inbreng van jou kan ik toevoegen aan de OP? Je had premium artikel gebruikt, dus die heb ik 'omgeruild'.
pi_217004849
quote:

[..]
Nou......... EXACT!! :D Zeiken dat allochtonen zich niet aanpassen maar geen probleem vinden als een restaurant enkel een Engelstalig menukaart heeft en een eigenaar uit VK, VS of Australië die na 10 jaar nog geen Nederlands kan. Dat Engels is zo "hip" :') _O- Of een computerspel die het Nederlands ondersteund en deze omzetten naar het Engels want "de Nederlandse taal is gewoon kut".
pi_217004860
quote:
4s.gif Op maandag 10 maart 2025 22:44 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Verre van zelfs.

Verre van? :? Waarom zeg je dat?

Of geloof je zelf dat Mohammed een profeet is die het woord van God heeft gehoord? :') Want dan kan ik je verder niet helpen.
  Redactie Sport dinsdag 11 maart 2025 @ 07:38:28 #212
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217004916
Net als onder Nederlandse jongeren zie je dat ze steeds conservatiever worden.
En dat bepaalde moskeeën worden geviseerd is eigen schuld dikke bult. De hells angels klagen ook met een “altijd tegen mij”-houding

Die hele trend om steeds conservatiever te worden is zorgelijk
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217005007
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 07:12 schreef Jippie het volgende:
En weer open met andere OP.
@:Achtja welke inbreng van jou kan ik toevoegen aan de OP? Je had premium artikel gebruikt, dus die heb ik 'omgeruild'.
Wat is dit nou weer voor raar gedoe? Je hebt me hele post weg gehaald! Premium was het misschien voor jou maar niet voor internet.

Voor de duidelijkheid, je zit mijn post echt voor 100% te editten, vanuit mijn naam?! En elke keer krijg ik een ban!

Heksenjacht
  dinsdag 11 maart 2025 @ 08:06:23 #214
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217005063
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 06:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Het minst aangepast blijven toch laagopgeleide bejaarden die PVV stemmen. Asociaal kutvolk, iedereen moet zich maar aan hen aanpassen.
Bla bla bla kleutertje Niels.

Jongen daar gaat dit topic toch helemaal niet over. Probeer die obsessie nu eens los te laten.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 08:17:07 #215
396550 Richestorags
pi_217005129
quote:
Je obsessie met PVV'ers is wel ongezond hoor. Heeft er ooit eentje in je brievenbus gepist?
  dinsdag 11 maart 2025 @ 08:51:15 #216
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217005372
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 17:36 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hier dragen alle cassieres zelf ook een hoofddoek, lijkt me sterk dat je dan als klant niet geholpen gaat worden. _O-
Kan altijd nog de verkeerde soort moslim geweest zijn he..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Redactie Sport dinsdag 11 maart 2025 @ 08:53:09 #217
pi_217005385
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 08:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je obsessie met PVV'ers is wel ongezond hoor. Heeft er ooit eentje in je brievenbus gepist?
De PVV is gewoon op andere gebieden dan migratie vooral een afbraakpartij natuurlijk, zien we ook in de huidige coalitie. En op migratie krijgen ze ook minder voor elkaar dan ze willen.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 09:01:49 #218
396550 Richestorags
pi_217005445
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 08:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De PVV is gewoon op andere gebieden dan migratie vooral een afbraakpartij natuurlijk, zien we ook in de huidige coalitie. En op migratie krijgen ze ook minder voor elkaar dan ze willen.
Ja, nu ze moeten leveren laten ze zien dat het met de stichtingvorm lastig is competente mensen aan te trekken. Het meest competente lid heeft een onafhankelijke rol.

Maar goed, de geschetste problematiek gaat niet over PVV stemmers, sterker nog de PVV wordt niet eens genoemd als reden. Types als Niels sterven nog liever op de heuvel van de kutheid van de PVV dan dat ze sec kunnen toegeven dat er ook gewoon problemen met de Islamitische gemeenschap zijn.
pi_217005718
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 07:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
En dat bepaalde moskeeën worden geviseerd is eigen schuld dikke bult. De hells angels klagen ook met een “altijd tegen mij”-houding

Juist! Die trend zie je de afgelopen decennia en heeft hier absoluut mee te maken. De eerste en tweede generatie islamitische immigranten lieten de islamitische levenswijze nog grotendeels los om te integreren, maar (onvermijdelijk) discriminatie en integratieproblemen zorgden ervoor dat de jongeren zich juist meer richtten op de oorspronkelijke cultuur.

Maar conservatief in de islam is nóg minder compatibel met de westerse samenleving, dus is het een neerwaartse spiraal geworden.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 09:35:37 #220
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217005724
Zijn ze al weg?
  dinsdag 11 maart 2025 @ 09:39:58 #221
396550 Richestorags
pi_217005761
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 09:35 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Juist! Die trend zie je de afgelopen decennia en heeft hier absoluut mee te maken. De eerste en tweede generatie islamitische immigranten lieten de islamitische levenswijze nog grotendeels los om te integreren, maar (onvermijdelijk) discriminatie en integratieproblemen zorgden ervoor dat de jongeren zich juist meer richtten op de oorspronkelijke cultuur.

Maar conservatief in de islam is nóg minder compatibel met de westerse samenleving, dus is het een neerwaartse spiraal geworden.
Ik weet niet of het klopt dat de Islamitische levenswijze werd losgelaten door de eerste generatie. Waar zie/zag je dat aan?

Ik zie vrouwen uit die generatie altijd met een hoofddoek lopen, nooit alleen, spreken vaak bijna geen NL etc. Mannen in theehuizen, bezoeken vaak de moskee. Spreken hun eigen taal.

Zonen en dochters opgevoed volgens traditionele normen en ook met het idee dat ze op de straat worden gecorrigeerd door anderen en opvoeding alleen thuis gebeurt. Misschien niet Islamitisch, wel cultuur.
pi_217005794
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 09:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik weet niet of het klopt dat de Islamitische levenswijze werd losgelaten door de eerste generatie. Waar zie/zag je dat aan?
Was in een documentaire, weet het niet zo uit mijn hoofd. Is wel het redelijk gangbare verhaal volgens mij.

Het is een verklaring dat die jeugd zo fundamentalistisch is geworden.
pi_217005819
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 09:44 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Was in een documentaire, weet het niet zo uit mijn hoofd. Is wel het redelijk gangbare verhaal volgens mij.

Volgens mij valt dat wel mee, doorgaans is de jeugd nou niet het stereotype vrome moslim, anders hadden we lang niet zoveel gezeik gehad.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 09:47:22 #224
396550 Richestorags
pi_217005820
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 09:44 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Het kan hoor. Ze hadden iig niks met terrorisme, het opdringen van hun geloof en vocaal opeisen van rechten.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 09:48:07 #225
396550 Richestorags
pi_217005824
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 09:47 schreef raptorix het volgende:

[..]
Volgens mij valt dat wel mee, doorgaans is de jeugd nou niet het stereotype vrome moslim, anders hadden we lang niet zoveel gezeik gehad.
Mohammed Hijab heeft het niets voor niets over de Gangster Islam. Die hij zelf voorstaat.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 09:55:43 #226
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217005864
quote:

[..]
Inderdaad, als jouw geloofsgenoten voor zo ontzettend veel kommer en kwel zorgen in de wereld, mag je je daar wel actief tegen gaan uitspreken. Zo hoort het ook: die problemen los je alleen op als je een groep verantwoordelijk houdt.

En je hebt ook gelukkig wel moslims die daarin het voortouw nemen, een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de Franse imam Hassen Chalghoumi, die zich herhaaldelijk uitspreekt en actievoert tegen terrorisme en antisemitisme.
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:47 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Helaas blijft het nodig deze open deuren telkens weer onder de aandacht te brengen. Dat moslims het niet (willen) begrijpen kan ik mij nog voorstellen, zij zijn zo geindoctrineerd. Maar van linkse types die voortdurend "islamofobie" schreeuwen mag toch iets meer nadenken worden verwacht (ja toch niet dan?)
Tja, dat zijn de mensen die zelf ook graag meer Islam in Nederland willen. Zij zien dat vaak als een fijne, interessante en niet-Westers alternatief voor de Christelijke en Joodse fundamenten van het Westen. Dit is dan ook het soort mens die zelf nog wel eens naar (radicaal) Islamitische landen op vakantie gaan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 07:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

Er iets niets mis met conservatief zijn. Het probleem is hier dat veel moslims verwachten dat de volledige samenleving wordt afgesteld op hun geloof en cultuur. De Islam is dan ook zowel expansionistisch als wetgevend, waardoor overal waar het land het op den duur een concurrerende orde gaat vormen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Redactie Sport dinsdag 11 maart 2025 @ 10:04:11 #227
pi_217005932
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 09:55 schreef HowardRoark het volgende:
Er iets niets mis met conservatief zijn. Het probleem is hier dat veel moslims verwachten dat de volledige samenleving wordt afgesteld op hun geloof en cultuur. De Islam is dan ook zowel expansionistisch als wetgevend, waardoor overal waar het land het op den duur een concurrerende orde gaat vormen.
Deze algehele trend zorgt voor minder acceptatie en meer geweld. En met het Nederlandse politieke systeem werkt het ook niet zo lekker.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 10:12:06 #228
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217006012
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Deze algehele trend zorgt voor minder acceptatie en meer geweld. En met het Nederlandse politieke systeem werkt het ook niet zo lekker.
Hmm, Dat is dan vreemd want in vroegere tijden waren de Westerse samenlevingen een stuk conservatiever en had je geen dagelijkse steekpartijen, een constant gevaar voor Islamitisch terrorisme of duizenden de explosies in het land.

Ik vraag mij dus af welke acceptatie en geweld je het over hebt in combinatie met conservatisme? Een onderwerp waar het hier eigenlijk niet eens over gaat, want het topic gaat over moslimjongeren en de Islam.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Redactie Sport dinsdag 11 maart 2025 @ 10:16:29 #229
pi_217006041
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 10:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, Dat is dan vreemd want in vroegere tijden waren de Westerse samenlevingen een stuk conservatiever en had je geen dagelijkse steekpartijen, een constant gevaar voor Islamitisch terrorisme of duizenden de explosies in het land.

Ik vraag mij dus af welke acceptatie en geweld je het over hebt in combinatie met conservatisme? Een onderwerp waar het hier eigenlijk niet eens over gaat, want het topic gaat over moslimjongeren en de Islam.
Vroeger had je een hoop oorlogen hoor. Wikipedia heeft dat allemaal gedocumenteerd.
En indirect gaat het wel over conservativisme, want deze moslimjongeren worden steeds conservatiever - een algehele trend die bij deze groep misschien wel het grootste probleem is, daar ben jij het ook mee eens.
pi_217006043
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 23:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Eh, je spreekt jezelf nogal tegen he?
:')
Je hebt het eerst over Chinezen die niet goed geïntegreerd zijn, maar uiteindelijk wil je liever geïntegreerde moslims.
Ja, iedereen wil geïntegreerde moslims, Chinezen, Duitsers etc..
Toch?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 maart 2025 @ 13:03:38 #231
485843 crew  Jippie
pi_217007233
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 07:54 schreef achtja het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor raar gedoe? Je hebt me hele post weg gehaald! Premium was het misschien voor jou maar niet voor internet.

Voor de duidelijkheid, je zit mijn post echt voor 100% te editten, vanuit mijn naam?! En elke keer krijg ik een ban!

Heksenjacht
Het gebruik van premium artikelen kan een flinke rekening voor FOK! ten gevolg hebben.

Zeg wat je wil, OP deels terug en topic dicht? Of nog een stukje eigen inbreng toevoegen?

En stop met dat zielige 'heksen jacht' geblaat
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 maart 2025 @ 13:05:53 #232
485843 crew  Jippie
pi_217007252
Veegslotje-> eerst koffie
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 maart 2025 @ 14:00:14 #233
485843 crew  Jippie
pi_217007590
pi_217007754
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:00 schreef Jippie het volgende:
[ afbeelding ]
?? vredestichter?

Hele topic naar de malle geholpen, dan weer dicht, dan weer slapen, dan toch niet slapen, dan koffie? Waarom?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 maart 2025 @ 14:51:57 #235
485843 crew  Jippie
pi_217008000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:20 schreef achtja het volgende:

[..]
?? vredestichter?

Hele topic naar de malle geholpen, dan weer dicht, dan weer slapen, dan toch niet slapen, dan koffie? Waarom?
Waarom premium artikel gebruiken als we vragen dat niet te doen?
pi_217008019
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:51 schreef Jippie het volgende:

[..]
Waarom premium artikel gebruiken als we vragen dat niet te doen?
Lieve Jippie, dat 'premium' waar jij het over hebt bestaat helemaal niet. Nieuws is niet premium! Het AD maakt het voor jou browser, omdat jij je browser verkeerd hebt ingesteld onbereikbaar maar dat wilt niet zeggen dat het premium is. Jij bent toch ook geen premium mens?

Elk normaal mens kan die zogenaamde premium artikelen gewoon lezen als iemand die premium is.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 maart 2025 @ 14:57:28 #237
485843 crew  Jippie
pi_217008041
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:54 schreef achtja het volgende:

[..]
Lieve Jippie, dat 'premium' waar jij het over hebt bestaat helemaal niet. Nieuws is niet premium! Het AD maakt het voor jou browser, omdat jij je browser verkeerd hebt ingesteld onbereikbaar maar dat wilt niet zeggen dat het premium is. Jij bent toch ook geen premium mens?

Elk normaal mens kan die zogenaamde premium artikelen gewoon lezen als iemand die premium is.
Ja, en dat premium-label wordt er niet voor niets aangehangen door diverse media. Wordt dat genegeerd dan loopt Danny de kans op een gepeperde rekening namens de DPG groep. Maak jij dan even 10.000 euro borg over aan FOK! Voor de eerste juridische bijstand?
pi_217008061
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:57 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja, en dat premium-label wordt er niet voor niets aangehangen door diverse media. Wordt dat genegeerd dan loopt Danny de kans op een gepeperde rekening namens de DPG groep. Maak jij dan even 10.000 euro borg over aan FOK! Voor de eerste juridische bijstand?
Er staat nergens premium in de wet, je kunt gewoon als jij je browser goed insteld alle artikelen lezen. ZONDER te betalen..

zou wat zijn zeg, al proberen ze het wel die vuile journalisten, geld te verdienen over de ruggen van families waar hun kind bijvoorbeeld van vermoord is.

Nou, laat die rechtzaken maar komen. 10.000 euro borg kunnen ze naar fluiten!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 maart 2025 @ 15:04:36 #239
485843 crew  Jippie
pi_217008097
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 15:00 schreef achtja het volgende:

[..]
Er staat nergens premium in de wet, je kunt gewoon als jij je browser goed insteld alle artikelen lezen. ZONDER te betalen..

zou wat zijn zeg, al proberen ze het wel die vuile journalisten, geld te verdienen over de ruggen van families waar hun kind bijvoorbeeld van vermoord is.

Nou, laat die rechtzaken maar komen. 10.000 euro borg kunnen ze naar fluiten!
Wat jij privé doet, moet je uiteraard zelf weten. Maar voor hetgeen jij op FOK! plaatst draagt FOK! de verantwoordelijkheid en de daaruit voortvloeiende kosten.
pi_217008121
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 15:04 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat jij privé doet, moet je uiteraard zelf weten. Maar voor hetgeen jij op FOK! plaatst draagt FOK! de verantwoordelijkheid en de daaruit voortvloeiende kosten.
Dank je, maar kunnen we dan AUB nu stoppen met deze onzin en IEDEREEN, AANRADEN gewoon de verantwoordelijkheid te overtreden en normaal na te denken!?

Nieuws is niet, en nooit PREMIUM.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 maart 2025 @ 15:14:08 #241
485843 crew  Jippie
pi_217008200
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 15:06 schreef achtja het volgende:

[..]
Dank je, maar kunnen we dan AUB nu stoppen met deze onzin en IEDEREEN, AANRADEN gewoon de verantwoordelijkheid te overtreden en normaal na te denken!?

Nieuws is niet, en nooit PREMIUM.
Nope, als je je niet aan de policy wil confirmeren kun je beter elders tegendraads gaan zitten doen.
pi_217008229
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 15:14 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nope, als je je niet aan de policy wil confirmeren kun je beter elders tegendraads gaan zitten doen.
Ja ok, maar je bent het wel met mij eens?
pi_217008303
Trouwens waarom wil 1/3 van de moslimjongeren hier blijven?
Exaudi orationem meam
pi_217008380
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 15:22 schreef Oud_student het volgende:
Uitkering.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 maart 2025 @ 15:45:31 #245
485843 crew  Jippie
pi_217008561
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 15:16 schreef achtja het volgende:

[..]
Ja ok, maar je bent het wel met mij eens?
Nee
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 maart 2025 @ 15:46:17 #246
485843 crew  Jippie
pi_217008569
quote:
Familie, vrienden, verkering, opleiding, werk?
pi_217008594
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 15:46 schreef Jippie het volgende:

[..]
Familie, vrienden, verkering, opleiding, werk?
Dus die 2/3 heeft geen familie , vrienden, verkering, opleiding, werk?
Exaudi orationem meam
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 maart 2025 @ 15:50:20 #248
485843 crew  Jippie
pi_217008608
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 15:48 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Dus die 2/3 heeft geen familie , vrienden, verkering, opleiding, werk?
Dat zeg ik niet, misschien niet misschien wel. Zijn wel meer mensen die emigreren en alles achterlaten, een ander moet er niet aan denken.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 15:57:14 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217008682
quote:
Tja, wellicht minder binding met de Islam en ook minder mogelijkheden om te emigreren. Het bleek al eerder dat ideeën voor migratie vooral spelen in hoogopgeleide kringen. Nu zal het merendeel van de Nederlandse moslimjongeren niet naar een hbo of universiteit gaan natuurlijk, maar zelfs met een mbo kun je in een land als Marokko prima uit de voeten.

Zie bijvoorbeeld ook: Hoogopgeleide moslims overwegen weg te gaan uit Nederland: ‘In Marokko voel ik me vrij’
pi_217008722
In een land als Azerbeidzjan zie je nauwelijks vrouwen met een hoofddoek. Het is triest dat je tegenwoordig in Den Haag zelfs meisjes onder de 10 jaar met een hoofddoek ziet en dat de ramadan opeens wordt genormaliseerd, terwijl op die manier vasten hartstikke ongezond is. Laat moslims die dat normaal vinden alsjeblieft emigreren.
pi_217008771
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 16:01 schreef Opnaarutrecht het volgende:
In een land als Azerbeidzjan zie je nauwelijks vrouwen met een hoofddoek. Het is triest dat je tegenwoordig in Den Haag zelfs meisjes onder de 10 jaar met een hoofddoek ziet en dat de ramadan opeens wordt genormaliseerd, terwijl op die manier vasten hartstikke ongezond is. Laat moslims die dat normaal vinden alsjeblieft emigreren.
Gezondheid heeft weinig met ramadan of het geloof Islam te maken... het is zowiezo ongezond om in iets te geloven dat niet bestaat. Helemaal als je anderen, (bijvoorbeeld je dochter, overheid waar ben je?) dwingt om dingen te doen die je niet wilt..

Ezels neuken is trouwens echt een ding voor pubers in Brazilie.. Schapen neuken zit daar niet ver vandaan. Het is een achtelijke cultuur. Zorg dat je als ondernemer niemand aanneemt met die achtergrond, gelukkig heb je nog vrijheid om te kiezen wie je wel of niet aanneemt.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 19:29:23 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217011068
doei
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 11 maart 2025 @ 19:45:10 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217011374
Voor vrouwen, homo's en andersdenkenden geweldig nieuws...

Succes in al die geweldige theocratieën in het Midden Oosten. Ga weg en kom nooit meer terug.

DOEI.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 11 maart 2025 @ 19:48:41 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217011446
quote:
_O- :N

Meest d66 reactie ooit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 11 maart 2025 @ 19:49:55 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217011471
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:49 schreef Origami94 het volgende:

[..]

[..]
[..]

[..]
[..]
[..]
[..]
Volgens mij wilt vooral links een inclusieve thema. En terecht. Zo zie ik bijv bijna nooit Surinamers participeren in de samenleving. Maar als ik dan de drek lees over Sylvana Simmons.

Een partij zoals Denk waar moslims op stemmen is op delen conservatief. Ook een van de redenen dat Sylvana Simmons weg ging uit de partij (overigens was ze nog geen kamerlid toen) en Bij1 oprichtte met haar baddies uit Hilversum en alle inclusieve woke gekkies erbij waarvan ik een deel ken.
:z :z :z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 11 maart 2025 @ 19:50:53 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217011487
quote:
:O

dat je een racist bent die graag zijn pik in niet-wit vlees propt betekent natuurlijk niet dat Nederland maar islamitisch moet worden, lieverd.

Overigens raak je die 'witte schuld' echt niet kwijt met dit soort geforceerd oriëntalisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 11 maart 2025 @ 19:53:29 #257
182233 thedeedster
pi_217011536
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Etto?
Ben je eindelijk gestopt om iedereen zomaar serieus te nemen? Om overal serieus en inhoudelijk op te reageren?
Groot gelijk natuurlijk. :)
  dinsdag 11 maart 2025 @ 19:57:44 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217011630
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Etto?
Ben je eindelijk gestopt om iedereen zomaar serieus te nemen? Om overal serieus en inhoudelijk op te reageren?
Groot gelijk natuurlijk. :)
Op Niels reageer ik graag (al was het maar omdat hij een obsessie met me heeft).

Zelden zo'n boegbeeld van 'witte-randstedelijke-erfschuld' gezien... Jeweetwel, ageren tegen PVV en ander wit conservatief volk maar zeeën van begrip voor hetzelfde soort conservatisme wanneer het met een kleurtje komt.

D66/GL ten voeten uit. Afgeven op laagopgeleid en zelf een intellectuele nitwit pur sang
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217011880
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
doei
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Voor vrouwen, homo's en andersdenkenden geweldig nieuws...

Succes in al die geweldige theocratieën in het Midden Oosten. Ga weg en kom nooit meer terug.

DOEI.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Meest d66 reactie ooit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:z :z :z
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

dat je een racist bent die graag zijn pik in niet-wit vlees propt betekent natuurlijk niet dat Nederland maar islamitisch moet worden, lieverd.

Overigens raak je die 'witte schuld' echt niet kwijt met dit soort geforceerd oriëntalisme.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
flikker op, salafist
Je was een paar dagen weg en komt weer verschillende topics met een gestrekt been in. Het is echt een patroon bij jou. Het lijkt wel of elk weekend je mystieke "vriendin" je seks weigert wat je dan hier gefrustreerd komt afreageren. Meneertje-"ik weet waar het om draait: bArmHarTIGhEID" en "ik kom op voor vrouwen, homo's en andersdenkenden", maar zodra ze je mening/waarheid niet onderschrijven zijn het "huppellulletjes en huppelkutjes". Je bent behoorlijk verbitterd en kent geen liefde in je leven als je telkens topics zo binnenstormt en reageert op users.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 20:11:54 #260
182233 thedeedster
pi_217011893
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Op Niels reageer ik graag (al was het maar omdat hij een obsessie met me heeft).

Zelden zo'n boegbeeld van 'witte-randstedelijke-erfschuld' gezien... Jeweetwel, ageren tegen PVV en ander wit conservatief volk maar zeeën van begrip voor hetzelfde soort conservatisme wanneer het met een kleurtje komt.

D66/GL ten voeten uit. Afgeven op laagopgeleid en zelf een intellectuele nitwit pur sang
Alleen maar vol dedain naar beneden trappen.

Uiteindelijk draait het maar om een ding; goede argumenten.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 20:17:03 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217012004
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:11 schreef Kerelx het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Je was een paar dagen weg en komt weer verschillende topics met een gestrekt been in. Het is echt een patroon bij jou. Het lijkt wel of elk weekend je mystieke "vriendin" je seks weigert wat je dan hier gefrustreerd komt afreageren. Meneertje-"ik weet waar het om draait: bArmHarTIGhEID" en "ik kom op voor vrouwen, homo's en andersdenkenden", maar zodra ze je mening/waarheid niet onderschrijven zijn het "huppellulletjes en huppelkutjes". Je bent behoorlijk verbitterd en kent geen liefde in je leven als je telkens topics zo binnenstormt en reageert op users.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik weet al een tijdje waar je de mosterd vandaan haalt. Je bent vooral erg in je kuif gepikt dat iemand zo vakkundig kan blootleggen waarom datgene wat jij zo belangrijk vindt giftig en toxisch is, vooral voor reeds genoemde groepen.

Je hele schtick (onder meerdere usernames) is om aartsconservatieve religieuze bullshit op te leuken voor moderne consumptie. Je wil de mensheid weer knechten, gebukt laten gaan onder religieuze tirannie omdat 'zo veel mensen' (vooral, nee alleen, mannen) zich al zo lang bezighouden met 'spiritualiteit', dat het écht noodzakelijk is dat we hier in het seculiere, hedonistische Westen al die bronstijd retoriek weer serieus gaan nemen.

Mijn God, wat ben je doorzichtig. Ga de Taliban nog wat meer verheerlijken, hypocriet.

Eveneens opvallend is hoe jij en je salafi broeders alles weten te herleiden tot vrouwen en seksualiteit. Daar zit waarschijnlijk ook je neurose.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 11 maart 2025 @ 20:24:41 #262
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217012110
quote:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

SPOILER
Lekker hoor.

Etto moet lekker met gestrekt been erin. Beter dan de schijnheilige hier op FOK!
  dinsdag 11 maart 2025 @ 20:25:50 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217012130
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:24 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Lekker hoor.

Etto moet lekker met gestrekt been erin. Beter dan de schijnheilige hier op FOK!
@Kerelx is de grootste hypocriet op fok. En een lafaard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 11 maart 2025 @ 20:33:23 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217012221
@Kerelx

Funked u up

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217013014
quote:
je seks weigert
Waar komt deze random persoonlijke toespeling plots vandaan?

Op Fok! is elders plek om jouw seksuele frustraties te bespreken.

:W
  dinsdag 11 maart 2025 @ 22:03:15 #266
13462 BansheeBoy
pi_217013834
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
En maar kwijlen bij die "Turkse pizza met alles er op en er an" voor 3 eurotjes. Ga je straks weer terug naar hoogstens een patatje of een bordje flensjes eten buiten. :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 22:15:17 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217014056
Patat met een lekker biefstukje :9
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217014136
Boerenkool met rookworst, zilveruitjes, mosterd. O+
  dinsdag 11 maart 2025 @ 22:23:37 #269
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217014221
Ik leg vast een paar braadworsten waterpas :9~
  dinsdag 11 maart 2025 @ 22:26:28 #270
13462 BansheeBoy
pi_217014272
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 22:23 schreef Mubassie het volgende:
Ik leg vast een paar braadworsten waterpas :9~
:D :D :D

dinsdag 11 maart 2025 @ 22:27:20 #271
13462 BansheeBoy
pi_217014296
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 22:19 schreef SpaceOddity het volgende:
Boerenkool met rookworst, zilveruitjes, mosterd. O+
Prima allemaal. Maar daar kom je niet mee weg voore 3 eurotjes. :D

@EttovanBelgie heb spontaan zin je gezichtje in te masseren met vochtige reuzel. :')

pi_217014925
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 22:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Prima allemaal. Maar daar kom je niet mee weg voore 3 eurotjes. :D

Rookworst was een eurootje in de aanbieding bij de Lidl. Boerenkool ook, maar ligt hier nog in de vriezer. Kruimige aardappel op voorraad en zo ook de zilveruitjes en mosterd.

Voor een euro extra; fijne maaltijd voor 2 a 3 personen.
pi_217015123
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, ik weet al een tijdje waar je de mosterd vandaan haalt. Je bent vooral erg in je kuif gepikt dat iemand zo vakkundig kan blootleggen waarom datgene wat jij zo belangrijk vindt giftig en toxisch is, vooral voor reeds genoemde groepen.

Je hele schtick (onder meerdere usernames) is om aartsconservatieve religieuze bullshit op te leuken voor moderne consumptie. Je wil de mensheid weer knechten, gebukt laten gaan onder religieuze tirannie omdat 'zo veel mensen' (vooral, nee alleen, mannen) zich al zo lang bezighouden met 'spiritualiteit', dat het écht noodzakelijk is dat we hier in het seculiere, hedonistische Westen al die bronstijd retoriek weer serieus gaan nemen.

Mijn God, wat ben je doorzichtig. Ga de Taliban nog wat meer verheerlijken, hypocriet.

Eveneens opvallend is hoe jij en je salafi broeders alles weten te herleiden tot vrouwen en seksualiteit. Daar zit waarschijnlijk ook je neurose.
Die “vakkundigheid” :D van je heb ik inderdaad vaak gezien, dat zien we hier ook: “flikker op x, doei y, die is een salafist!, die is een wahabist!, D66’er!, anTi-SEmiET, etc._O- :') Heerlijk hoe je jezelf steeds belachelijk maakt.

Heel “vakkundig” hoe je na een aantal dagen afwezigheid verschillende topics binnenstormt om alleen maar op de man te spelen en als een losgeslagen tokkie je frustraties af te reageren op tal van users die je mening/waarheid niet delen. Nee, je komt daar heel "intelligent" en "vakkundig" over _O- . En dan ook het steeds herhalen van die mantra in tig topics van hoe je zogenaamd opkomt voor “vrouwen, homo’s en andersdenkenden”, terwijl je in realiteit deze groepen aanvalt en ridiculiseert als ze je mening/waarheid niet delen. De enige hier die giftig en toxisch op verschillende users reageert ben jij, het ontbreekt je alleen aan zelfreflectie.

Mooie reclame ben je hier voor je katholieke geloof en je leus "barmhartigheid". Ali_Kannibali die je ziet als een fundamentalistische aartsconservatieve christen gaat 100x vriendelijker en met meer compassie met andere users om dan jij als een zogenaamde “progressieve” cultuur-katholiek.

Ja ja ik ben “aartsconservatief”, omdat ik open sta voor alle religies, en jij als katholiek nog steeds in de middeleeuwen de kruistochten aan het voeren bent tegen moslims en andersdenkenden, de ketters. Met je complot over dat het land wordt klaargestoomd voor de islam. _O-

Je post zit zoals gewoonlijk vol met drogredenen, stromannen zijn het, die zijn voor jou makkelijker om aan te vallen. Ik herleidt niks tot vrouwen en seksualiteit, dat doe jij in verschillende post.
pi_217015127
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
@:Kerelx is de grootste hypocriet op fok. En een lafaard.
Wat een “barmhartigheid” spreid je ten toon op het forum.
pi_217015135
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
@:Kerelx

Funked u up

[ afbeelding ]
Wat een inspiratiebron Etto “Haar komt op de eerste plek. En tanden op de tweede.” – James Brown

Het is allemaal net zo “mystiek” als je “vriendin”.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 23:25:08 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217015145
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:23 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Die “vakkundigheid” :D van je heb ik inderdaad vaak gezien, dat zien we hier ook: “flikker op x, doei y, die is een salafist!, die is een wahabist!, D66’er!, anTi-SEmiET, etc._O- :') Heerlijk hoe je jezelf steeds belachelijk maakt.

Heel “vakkundig” hoe je na een aantal dagen afwezigheid verschillende topics binnenstormt om alleen maar op de man te spelen en als een losgeslagen tokkie je frustraties af te reageren op tal van users die je mening/waarheid niet delen. Nee, je komt daar heel "intelligent" en "vakkundig" over _O- . En dan ook het steeds herhalen van die mantra in tig topics van hoe je zogenaamd opkomt voor “vrouwen, homo’s en andersdenkenden”, terwijl je in realiteit deze groepen aanvalt en ridiculiseert als ze je mening/waarheid niet delen. De enige hier die giftig en toxisch op verschillende users reageert ben jij, het ontbreekt je alleen aan zelfreflectie.

Mooie reclame ben je hier voor je katholieke geloof en je leus "barmhartigheid". Ali_Kannibali die je ziet als een fundamentalistische aartsconservatieve christen gaat 100x vriendelijker en met meer compassie met andere users om dan jij als een zogenaamde “progressieve” cultuur-katholiek.

Ja ja ik ben “aartsconservatief”, omdat ik open sta voor alle religies, en jij als katholiek nog steeds in de middeleeuwen de kruistochten aan het voeren bent tegen moslims en andersdenkenden, de ketters. Met je complot over dat het land wordt klaargestoomd voor de islam. _O-

Je post zit zoals gewoonlijk vol met drogredenen, stromannen zijn het, die zijn voor jou makkelijker om aan te vallen. Ik herleidt niks tot vrouwen en seksualiteit, dat doe jij in verschillende post.
Dat je denkt dat ik een ultramontaanse paap ben is nog je grootste debet.

Types als jij kunnen enkel nog in religieuze absoluten denken.

Daarom ben je ook zo ontdaan wanneer je tegengas krijgt. Past niet in je plaatje van diep spirituele mijmeringen; tenminste, 'diep spirituele mijmeringen' a la kerelx en z'n taliban-gemoed.

Jij en compassie... Publieke executies van lieden die allerhande 'geboden' overtreden hebben zou je nog goedpraten.

Waren we allemaal maar zo met spiritualiteit bezig als jij.

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 11-03-2025 23:36:45 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 11 maart 2025 @ 23:25:59 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217015156
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:24 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Wat een inspiratiebron Etto “Haar komt op de eerste plek. En tanden op de tweede.” – James Brown

Het is allemaal net zo “mystiek” als je “vriendin”.
Ja, 'dansende negers', erg armoedig allemaal, niet kerelx?

Zo níet spiritueel.

Beter Turkse pizza van 3 eurootjes.

Je maakt dit te makkelijk voor me.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 11-03-2025 23:40:00 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 11 maart 2025 @ 23:29:00 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217015181
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Meest d66 reactie ooit.
Ik denk dat als je het Jetten zou vragen, hij met een serieuzere reactie zou komen.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 23:30:54 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217015199
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat als je het Jetten zou vragen, hij met een serieuzere reactie zou komen.
'Diversiteit is onze kracht'.

Zoiets?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217015461
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat je denkt dat ik een ultramontaanse paap ben is nog je grootste debet.

Types als jij kunnen enkel nog in religieuze absoluten denken.

Daarom ben je ook zo ontdaan wanneer je tegengas krijgt. Past niet in je plaatje van diep spirituele mijmeringen; tenminste, 'diep spirituele mijmeringen' a la kerelx en z'n taliban-gemoed.

Jij en compassie... Publieke executies van lieden die allerhande 'geboden' overtreden hebben zou je nog goedpraten.

Waren we allemaal maar zo met spiritualiteit bezig als jij.

Dat denk ik helemaal niet. Het zijn weer een hoop aannames en stropoppen :') die je optuigt, omdat die voor jou makkelijker aan te vallen zijn, dan kritisch te kijken naar je zeer giftige uitlatingen: hoe je aan de ene kant de mond vol hebt over "barmhartigheid", maar aan de andere kant users als een demon aanvalt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, 'dansende negers', erg armoedig allemaal, niet kerelx?

Zo níet spiritueel.
Stropop _O- no suprise there.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 23:48:35 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217015496
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:45 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Dat denk ik helemaal niet. Het zijn weer een hoop aannames en stropoppen :') die je optuigt, omdat die voor jou makkelijker aan te vallen zijn, dan kritisch te kijken naar je zeer giftige uitlatingen: hoe je aan de ene kant de mond vol hebt over "barmhartigheid", maar aan de andere kant users als een demon aanvalt.
[..]
Stropop _O- no suprise there.
Wat een bak bullshit, wederom.

Welke nick je ook gebruikt, het is steevast hetzelfde.

Of, zoals een grote profeet eens zei: "You're like a dull knife, just ain't cuttin' it... just talkin' loud, and sayin' nothing".

Misschien had die profeet allerlei bronstijd ideeën over vrouwen en homo's moeten uitkramen, wellicht dat zijn oeuvre dan wel in je boekenkast had gepast. Had zelfs als referentie kunnen gelden voor je Taliban-apologieën.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217015724
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat een bak bullshit, wederom.

Welke nick je ook gebruikt, het is steevast hetzelfde.

Of, zoals een grote profeet eens zei: "You're like a dull knife, just ain't cuttin' it... just talkin' loud, and sayin' nothing".

Misschien had die profeet allerlei bronstijd ideeën over vrouwen en homo's moeten uitkramen, wellicht dat zijn oeuvre dan wel in je boekenkast had gepast. Had zelfs als referentie kunnen gelden voor je Taliban-apologieën.
Je begint over het gebruiken van een "nick" en tuigt weer stropoppen op en citeert vervolgens, zonder enige zelfreflectie, een profeet over "saying nothing". _O-

Over bronstijd gesproken:

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt. In de Eucharistie is Jezus Christus lijfelijk, fysiek en reëel aanwezig. Meerdere malen per dag.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')