Nog niet. Even geduld.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:34 schreef VEM2012 het volgende:
maar dan is Nederland gewoon niet het land voor jou.
Vanwege het 'succes' van onze inclusieve samenleving.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:42 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat over het algemeen meer mensen emigratie overwegen.
Ja Yigit, dit is de autochtone bevolking ongetwijfeld met je eens.quote:Je ergens thuis voelen en je veilig voelen, zijn twee aparte dingen.”
Idd. Beetje de omgekeerde wereld, de vraag of men zich in eigen land nog wel thuis en veilig voelt werd zelden op dergelijke wijze aan de oorspronkelijke inwoners voorgelegd, maar als het maatschappelijk sentiment uiteindelijk omkantelt is het kennelijk wel ineens problematisch als dat geldt voor (de nazaten van) de nieuwkomer.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:58 schreef Aether het volgende:
Volgens mij heb ik al meerdere soortgelijke artikelen het laatste half jaar gezien?
quote:Yigit Islak (22) is penningmeester van de Mevlana-moskee en wijkraadslid, naast zijn baan als actuaris. Hij hoorde eerder de dagelijkse, versterkte oproep van een grote moskee in Utrecht. Dat wilde hij ook voor zijn moskee. En zo klinkt sinds begin dit jaar de dagelijkse oproep ook in Rotterdam. Het voelt als een warm welkom, vertelt hij in het kantoor van de moskee. „Het gevoel van thuiskomen.” Hij hoort dat ook van moslims uit de omliggende wijken.
Dat warme gevoel bij de gebedsoproep heeft niet iedereen, dat weet Islak ook wel. Vraag aan de bewoners van de Essenburgsingel. Een blonde mevrouw vindt het prima, een vriendin van haar krijgt er een vakantiegevoel van. Maar haar buurman vindt het verschrikkelijk, zegt ze. De buurman doet open. „Het is te vaak en te hard”, zegt hij. „Je kunt er niet aan ontkomen. Het lijkt alsof ik in Teheran woon.”
Dit jaar kwamen er tot half maart 37 klachten over de gebedsoproep van de Mevlanamoskee. Meer dan in de drie jaar daarvoor toen alleen op vrijdag de gebedsoproep klonk. Raadslid Simon Ceulemans van Leefbaar Rotterdam vroeg het stadsbestuur opheldering over deze ‘opdringerige, dominante, islamitische claim op de publieke ruimte’.
"Los daarvan" is het punt een beetje he, de meeste moslims willen gewoon hun geloof geloven.. daar hoort van alles bij: moskee, traditionele kleding, ramadan, inclusiviteit etc etc.. Als dat er niet is zullen ze het hier moeten brengen en dat gebeurt ook, lukt dat echter niet? Dan willen er veel ooit 'terug'. Tot die tijd wonen ze lekker hier en maken ze gebruik van alle rechten.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:11 schreef Lurf het volgende:
Welk nieuw onderzoek is dat? In het AD-artikel staat geen verwijzing. Een Google search levert alleen verwijzingen naar kwalitatieve onderzoeken uit 2024 op. Het lijken toch weer grote woorden die een gedegen basis missen. Zo kennen we het AD weer.
Los daarvan: prima als mensen erkennen dat Nederland geen islamitisch land is. Laten we dat vooral zo houden. De islamitische heilstaat is een illusie, religie heeft nog nooit iets goeds gebracht.
Meten met twee maten idd.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh, het is er weer zo eentje. Yigit voelt zich hier niet thuis, maar dat anderen zich niet thuis voelen doordat Yigit graag teringhard moskeegejengel wil horen interesseert Yigit niet.
[..]
Ik heb een vriendin in Indonesië. Als ik met haar zit te videobellen kan ik haar regelmatig nauwelijks verstaan door het gejengel van de moskee daar in haar buurt. Het gaat ook ernstig ten koste van haar nachtrust. (Zelf is ze overigens christelijk.)quote:Op maandag 10 maart 2025 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh, het is er weer zo eentje. Yigit voelt zich hier niet thuis, maar dat anderen zich niet thuis voelen doordat Yigit graag teringhard moskeegejengel wil horen interesseert Yigit niet.
[..]
Dat gejengel met die moskee is nog de minste zorg van de meeste Nederlanders.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb een vriendin in Indonesië. Als ik met haar zit te videobellen kan ik haar regelmatig nauwelijks verstaan door het gejengel van de moskee daar in haar buurt. Het gaat ook ernstig ten koste van haar nachtrust. (Zelf is ze overigens christelijk.)
Meer islam in ons land is meer van dit soort ellende hier.
Dus elke moslim moet zich actief distantiëren van moskee's waar verkeerde dingen gebeuren, van aanslagen of van Turken die een tweede huis hebben? Moet iedereen die het fijn vind dat Ajax wint zich ook distantiëren van de hooligans, moet een katholiek zich actief distantiëren van seksueel misbruik in de kerk en mag niet iedereen zelf weten wat hij/zij met haar/zijn geld doet en of hij/zij daar een vakantiehuis/tweede huis van koopt? Ik heb vrienden met een tweede huis in Malaga, moet ik mij daar ook van distantiëren?quote:Op maandag 10 maart 2025 09:46 schreef Richestorags het volgende:
Ik lees heel weinig zelfreflectie:
-Hoe zou het komen dat de AIVD infiltreert in gebedshuizen en niet in Hindoestaanse tempels?
-Onderzoeken specifiek naar moslims: zou dat te maken hebben met het hoge aantal aanslagen? Of wat te denken van de 2e huizen in Turkije?
-Gebedsverbod op middelbare scholen: zijn ze vergeten dat we een seculier land zijn?
-Traditionele kledij die botst met bepaalde voorschriften: een petje mag niet in de klas worden gedragen, dus een hoedje dat erbij hoort ook niet
-De hoofddoek willen dragen in een Westers land met alle vrijheid die je hier hebt terwijl in andere landen vrouwen worden gedwongen deze om te doen en ervoor sterven. Waarom wil je in steeds grotere nummers dat ding op doen terwijl ze in het Midden-Oosten ervoor sterven dat vrouwen hem mogen afzetten?
Moslims zijn vooral heel goed in dingen eisen en afdwingen: halal eten, kledingvoorschriften, godslastering weer zwaarder willen maken en v.v.m.u. limiteren, bidden zoals zij dat willen, Sharia wetgeving in Engeland en neighbourhood patrols. Incasseren en aanpassen zijn ze minder goed in.
Wat natuurlijk al helemaal een giller is is dat ze klagen over het niet-inclusieve karakter van samenlevingen om dan te willen emigreren naar een land waar het weliswaar voor hen heel inclusief is, maar voor iedereen die niet-moslim is het varieert van een hel tot minder bevoorrecht en institutionele tegenwerking. Daar lijken ze geen enkel probleem mee te hebben, dus is het vooral weer duidelijk dat het veel moslims primair om moslims gaat en dat hun model van inclusiviteit vooral op de eigen tribe is gericht.
Dat zou ik maar doen ja, wil je niet medeplichtig zijn aan: wat dat betreft leven 'we' gelukkig in Nederland.. wil je dat niet dan kun je beter gaan nadenken over emigreren zoals je broeders zeggen.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus elke moslim moet zich actief distantiëren van moskee's waar verkeerde dingen gebeuren, van aanslagen of van Turken die een tweede huis hebben? Moet iedereen die het fijn vind dat Ajax wint zich ook distantiëren van de hooligans, moet een katholiek zich actief distantiëren van seksueel misbruik in de kerk en mag niet iedereen zelf weten wat hij/zij met haar/zijn geld doet en of hij/zij daar een vakantiehuis/tweede huis van koopt? Ik heb vrienden met een tweede huis in Malaga, moet ik mij daar ook van distantiëren?
Is er leven op Pluto?quote:Op maandag 10 maart 2025 10:32 schreef achtja het volgende:
[..]
Dat gejengel met die moskee is nog de minste zorg van de meeste Nederlanders.
Veel Nederlanders hebben geen zin om moslim te worden.. dat is een beetje het probleem.
Moet dat wel dan willen ook veel Nederlanders emigreren. Maar waar heen?
Dit idd, het zijn volgens mij de succesvolle mensen die hun heil elders willen zoeken. Het volk wat in eigen land in armoede geleefd heeft, wil hier blijven vanwege alle financiële zekerheden die we hier hebben.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben alleen bang dat diegenen die blijven plakken juist diegenen zijn die je weg wilt hebben.
Ik heb nog nooit gezien dat Ajax supporters actief gelinkt worden aan holiganisme, moet dit dan ook meer gebeuren in jouw ogen?quote:Op maandag 10 maart 2025 10:39 schreef achtja het volgende:
[..]
Dat zou ik maar doen ja, wil je niet medeplichtig zijn aan: wat dat betreft leven 'we' gelukkig in Nederland.. wil je dat niet dan kun je beter gaan nadenken over emigreren zoals je broeders zeggen.
Met alle respect, maar je leest de post niet goed en schiet in de bekende kramp en haalt er whataboutisms bij. Dit artikel gaat over moslims die klagen, niet over katholieken die klagen.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus elke moslim moet zich actief distantiëren van moskee's waar verkeerde dingen gebeuren,
Ik noemde specifiek die zaak omdat de Belastingdienst daarvoor was teruggefloten door de rechter terwijl dit een specifieke case is waar Turken veel meer mogelijkheid hadden/hebben om te frauderen met 2e huisbezit in Turkije dan Nederlanders dat hebben. Er zijn niet zoveel Nederlanders met een 2e woning in Turkije die ook de mogelijkheid hebben om dit lokaal weg te moffelen met hulp van vrienden / familie, terwijl ze erachter kwamen dat dit vaak genoeg voorkwam om een onderzoek te starten. Het gaat niet om distantiëren, het gaat om begrijpen waarom bepaalde dingen gebeuren.quote:of van Turken die een tweede huis hebben?
Ja leuk, deze whataboutisms maar daar gaat het niet om. En wat nu als de Belastingdienst aanwijzingen zou vinden dat veel Nederlanders belastingfraude plegen in Spanje en daar een onderzoek naar start? Moeten wij dan ook in de kramp schieten?quote:Moet iedereen die het fijn vind dat Ajax wint zich ook distantiëren van de hooligans, moet een katholiek zich actief distantiëren van seksueel misbruik in de kerk en mag niet iedereen zelf weten wat hij/zij met haar/zijn geld doet en of hij/zij daar een vakantiehuis/tweede huis van koopt? Ik heb vrienden met een tweede huis in Malaga, moet ik mij daar ook van distantiëren?
Je bent ook wel heel erg een expat daar, een local worden zit er niet echt in.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Is er leven op Pluto?
Nee serieus, ik heb er ook wel over na zitten denken.
Mijn ex kwam uit de Filipijnen en we wilden daar naar toe emigreren. Sommige delen daar verislamiseren ook heel sterk, maar er zijn wel genoeg plekken waar se islam nog niet of nauwelijks is doorgedrongen.
Echter neemt China de boel daar volledig over en is het land tot op het bot corrupt.
Waar zijn die succesvolle moslims dan goed in? Die nationalisten willen niet eens hun eigen land opbouwen zodat ze daar konden genieten van een uitkering of hoger salaris.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit idd, het zijn volgens mij de succesvolle mensen die hun heil elders willen zoeken. Het volk wat in eigen land in armoede geleefd heeft, wil hier blijven vanwege alle financiële zekerheden die we hier hebben.
Zijn vaak oudere Turken die op latere leeftijd naar Nederland zijn gekomen en daardoor geen volledige opbouw van hun AOW hebben. Ze krijgen dan een aanvulling AIO, wat een soort van bijstand is en waarvoor woningbezit een beperkende factor is. Daarom proberen ze die woning in Turkije te verzwijgen.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:53 schreef Richestorags het volgende:
Ik noemde specifiek die zaak omdat de Belastingdienst daarvoor was teruggefloten door de rechter terwijl dit een specifieke case is waar Turken veel meer mogelijkheid hadden/hebben om te frauderen met 2e huisbezit in Turkije dan Nederlanders dat hebben. Er zijn niet zoveel Nederlanders met een 2e woning in Turkije die ook de mogelijkheid hebben om dit lokaal weg te moffelen met hulp van vrienden / familie, terwijl ze erachter kwamen dat dit vaak genoeg voorkwam om een onderzoek te starten. Het gaat niet om distantiëren, het gaat om begrijpen waarom bepaalde dingen gebeuren.
Wanneer ga je naar Afganistan op vakantie?quote:Op maandag 10 maart 2025 10:58 schreef Gia het volgende:
Een hoogopgeleide moslim, die woont uiteraard niet in een overwegend islamitische wijk, maar liever op enige stand. En dan woon je tussen hoogopgeleide westerlingen die zich niet gedragen zoals hij dat graag zou willen. Dat zijn ook mensen die er niet van gediend zijn om 5x per dag gejengel te horen vanaf een minaret.
Dan zijn er ook nog moslims die hun kinderen liever niet naar een islamitische school sturen, maar liever naar een openbare school of zelfs christelijke school en daar dan gaan eisen dat hun Mo toch echt met traditionele kleding naar school moet kunnen want 'vrijheid van geloof'.
Onze kinderen zaten op een katholieke basisschool, waar hoofddoekjes niet toegestaan waren. Petjes uiteraard ook niet. Bij mijn oudste in de klas zat een Turks meisje die in groep 7 van de ene dag op de andere een hoofddoek moest gaan dragen. In klas 1 - 6 hoefde dat niet. Maar goed, de school stond het niet toe, dus ze werd van school gehaald, samen met haar zusje en broertje en ze moesten naar een islamitische basisschool aan de andere kant van de stad. Gezin is toen ook verhuisd.
In principe hebben moslims hier heel veel vrijheid, maar ze kunnen niet alles eisen wat ze graag zouden willen. Er zijn grenzen. Binnen een straal van 40 meter rondom mijn huis wonen 5 moslimgezinnen, waar we totaal geen last van hebben. De kinderen praten normaal Nederlands, zonder kutaccent. Tenminste, nu nog wel, zijn nog jong. Met een burendag heeft een van die vaders mij wel aangesproken op de grootte van onze tuin. Hij vond dat erg oneerlijk, omdat zij maar een heel klein tuintje hebben met 4 kinderen en wij, ouder stel, een lap grond van ruim 600 m2. Daar vond ik wel wat van, maar heb dat afgepoeierd met de opmerking dat het hem ook vrijstaat zoiets te kopen. Voor de rest laat ik hen met rust en zij ons.
Ik weiger me echter op welke manier dan ook aan te passen om het hun meer naar de zin te maken. Mocht ik op vakantie gaan naar een islamitisch land, wat wrs niet gaat gebeuren, dan zou ik me daar wel aan de wetten en geldende regels houden. En meer dan dat verwachten wij hier ook niet van ze.
Dat zeg ik toch!!quote:Op maandag 10 maart 2025 11:04 schreef achtja het volgende:
[..]
Wanneer ga je naar Afganistan op vakantie?
Daar hebben vrouwen niet zoveel wetten..
En je kunt het ook dichterbij zoeken, regels en wetten in marokko of turkije zijn niet te vergelijken. Daar ga je als normaal denkend mens echt niet aan houden. Een normaal denkend mens zou die landen dus gewoon lekker links laten liggen en naar normale landen op vakantie gaan.
Woon je hier? in Nederland.. dan gelden de wetten en regels hier.
Terechte constatering. Iemand die econometrie heeft gestudeerd heeft meer mogelijkheden in Marokko / Turkije dan een dealertje uit Overvecht.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben alleen bang dat diegenen die blijven plakken juist diegenen zijn die je weg wilt hebben.
Dit idd. Altijd van dat slappe gelul. Ga tijdens een regenachtige lente eens vragen hoeveel mensen overwegen om naar Spanje te emigreren.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:16 schreef Mubassie het volgende:
Overwegen hebben we niets aan. Nieuwsbericht van niks.
#DooieMus topicquote:Op maandag 10 maart 2025 11:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit idd. Altijd van dat slappe gelul. Ga tijdens een regenachtige lente eens vragen hoeveel mensen overwegen om naar Spanje te emigreren.
Nee, gewoon over klagen en zorgen dat iedereen zich aan jou aanpast, terwijl je er zelf conservatieve ideeën op nahoudt die in een holbewoner nog plaats vervangende schaamte oproept.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:37 schreef thedeedster het volgende:
Vervelend als je hier niet gelukkig bent. Als je de mogelijkheid hebt om naar een plek te gaan waar je dat wél bent, wat houdt je dan tegen?
Volg je hart.
Perfecte beschrijving van hetgeen tussen de regels staat.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:53 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee, gewoon over klagen en zorgen dat iedereen zich aan jou aanpast, terwijl je er zelf conservatieve ideeën op nahoudt die in een holbewoner nog plaats vervangende schaamte oproept.
Idd. Misschien kunnen we ze meer stimuleren.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:16 schreef Mubassie het volgende:
Overwegen hebben we niets aan. Nieuwsbericht van niks.
Dit vat het eigenlijk wel prima samen.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:53 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee, gewoon over klagen en zorgen dat iedereen zich aan jou aanpast, terwijl je er zelf conservatieve ideeën op nahoudt die in een holbewoner nog plaats vervangende schaamte oproept.
Jij noemt het zeuren, wij noemen het niet wegkijken van een probleem waardoor we juist in deze shit beland zijn.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:24 schreef Hexagon het volgende:
Nou dan hoop ik niet dat ze zoals allerlei vertrokken zuurechtse fokkers op internet blijven zeiken op hun voormalige land.
Je maakt de veronderstelling dat deze mensen ook daadwerkelijk vertrekken?quote:Op maandag 10 maart 2025 12:24 schreef Hexagon het volgende:
Nou dan hoop ik niet dat ze zoals allerlei vertrokken zuurechtse fokkers op internet blijven zeiken op hun voormalige land.
Ik heb inmiddels meer het idee dat dit weer één van die manipulatieve manieren van het standaard moslimslachtoffergedrag is; heel hard zeuren en moeilijk doen zodat de rest van de mensheid zich nog wat verder inschikt en er nog meer ruimte voor de Islam wordt gemaakt.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:30 schreef thedeedster het volgende:
Je maakt de veronderstelling dat deze mensen ook daadwerkelijk vertrekken?
Dit is gewoon een verkapt dreigement waar vooral de nogal inclusieve types gevoelig voor zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |