Moet je voorstellen dat Kopecky gevangen zit in de tactiek terwijl van der Breggen wint. Dat wordt fantastischquote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:29 schreef Van_Poppel het volgende: [..] Dat worden heerlijke HLN-artikels
Ze was ook in haar beste periode wel heel sterk op de kortere klimmetjesquote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En op lange beklimmingen zou je verwachten dat ze nog sterker is
Idisrom Nys?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:30 schreef Idisrom het volgende:
Nu al 50 seconden voorsprong. Deze twee zijn duidelijk de besten.
Zeker, alleen met leeftijd worden de duurinspanningen normaal gesproken nog beter.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze was ook in haar beste periode wel heel sterk op de kortere klimmetjes
En terecht, Anna wordt kopvrouwquote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:34 schreef Szura het volgende:
Ruben vreest al voor de Tour van varkenskop
Franklop.quote:
Ik heb het idee dat SD hier zelf ook aardig in slaagt.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:41 schreef Koffieplanter het volgende:
Hopelijk geeft dit Demi mentaal een geweldige boost om SD dit seizoen te ruïneren.
Dat de top nog steeds heel beperkt is.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:43 schreef Pistolero het volgende:
Wat zegt het over het vrouwenwielrennen dat PFP en vd Breggen hier direct weer op het podium staan?
Maar is dat een verrassing? Voor mij niet echt.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:43 schreef Pistolero het volgende:
Wat zegt het over het vrouwenwielrennen dat PFP en vd Breggen hier direct weer op het podium staan?
Dat valt niet te bewijzenquote:
Zag er een tijd lang prima uit, maar blaast de motor soms wel eens vanuit het niets opquote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:42 schreef Koffieplanter het volgende:
Heeft Puck een probleem, kijkende naar het voorjaar?
Je zou zeggen dat de vormcurve van iemand die net een half CX seizoen achter de rug heeft ook dalende zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:44 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zag er een tijd lang prima uit, maar blaast de motor soms wel eens vanuit het niets op
Nou ja, in de UAE Tour werd PFP nog keihard gelost bergop.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar is dat een verrassing? Voor mij niet echt.
Vooral dat die 2 wel echt van een ander niveau waren en zijn?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:43 schreef Pistolero het volgende:
Dit gaat performance mentor Annemiek van Vleuten regelen met keihard trainen!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:44 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zag er een tijd lang prima uit, maar blaast de motor soms wel eens vanuit het niets op
Had niet direct verwacht dat Anna nu al zo goed zou zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar is dat een verrassing? Voor mij niet echt.
Het is al heel wat dat we überhaupt koers hebben gezien vandaag.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:50 schreef Koffieplanter het volgende:
Mijn duim beweegt zich langzaam naar de uitknop.
Nog even kijken naar de podiumceremonie en dan gaat de TV definitief uit en gaan we van het mooie weer genieten.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:50 schreef Koffieplanter het volgende:
Mijn duim beweegt zich langzaam naar de uitknop.
Zij wist vorig jaar wel precies welke waarden de top van het peloton rijdt en ook welke waarden ze zelf nog reed. Die komt ook alleen maar terug als ze weet dat ze die waarden zelf ook weer kan halen. Al is het wel meteen heel vroeg in het seizoen inderdaadquote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Had niet direct verwacht dat Anna nu al zo goed zou zijn.
Ze vloog wel dat hele jaar bij Rabo, geloof ik (die ploeg sloeg qua namen sowieso nergens opquote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:51 schreef DeeBee het volgende:
PFP als wegrenster wordt wel aardig overschat, die wereldtitel was ook een flinke fluke.
Maar ze is wel een fenomeen, zou mooi zijn als ze kan schroeien in de Tour.
Vos, van Vleuten, van der Breggen, Brand, Niewiadoma en PFP.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze vloog wel dat hele jaar bij Rabo, geloof ik (die ploeg sloeg qua namen sowieso nergens op)
Vertrouwen vd ploeg zal haar ook wel goed doenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mooie wedstrijd en erg sterk van FDJ-Vollering. Die kunnen Vollering naar boel overwinningen lanceren.
Die heeft een paar jaar kopvrouw gespeeld, toen kwam her er niet echt uit. Lijkt ook heel gewillig om superknecht te spelen. Stukje druk.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:15 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die kan hier in een andere situatie winnen met zo'n benen
Die is natuurlijk niet teruggekomen om pelotonvulling te zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:27 schreef DeeBee het volgende:
Dit niveau van Van der Breggen is overigens wel echt bizar
Bijzonder dat die sinds het NK tijdrijden vorig jaar totaal weggezakt is in niveau.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:49 schreef franklop het volgende:
Barry Markus heeft nog niet echt profijt van de Lidl bonus
Ja wat is er eigenlijk aan de hand met Longo Borghini? Die was een paar weken geleden in UAE nog prima in orde.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:58 schreef Pistolero het volgende:
UAE wel gruwelijk in de mud bij de vrouwen, hopelijk is dat een voorbode voor de mannen.
(Hahaha nee natuurlijk niet.)
Alsof het missen van de OS haar totaal dwars blijft zittenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 15:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bijzonder dat die sinds het NK tijdrijden vorig jaar totaal weggezakt is in niveau.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 15:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die is natuurlijk niet teruggekomen om pelotonvulling te zijn.
Visma noemt haar bewust ook bijna nooit in de voorbeschouwingen. En wanneer je haar zelf hoort praten heeft ze het ook alleen maar over knechten voor anderen en nooit over haar eigen kansen.quote:
Is Taylor P al opgepakt voor zijn daden?quote:
Demi, Puck, Marianne en ELB erbij. Mooie groepquote:
Dit kon je echt van kilometers afstand zien aankomen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:33 schreef franklop het volgende:
Fem van Empel heeft mentale problemen en rijdt voorlopig niet
Nee dusquote:Op donderdag 27 maart 2025 16:49 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik ben benieuwd of de dames wel op hun fiets blijven
Ze finisht nog wedstrijden en eindigt zelfs nog op het podium vandaag, dat kan Fabio niet zeggen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:18 schreef wimderon het volgende:
Ruud Kool gaat Fabio hard achterna dit seizoen.
We zaten in het aparte topicquote:Op zondag 30 maart 2025 18:04 schreef gianni61 het volgende:
Wiebes komt weer erg makkelijk over de steile klimmetjes.
En goede lead out van Kopecky
Ach, Visma.quote:
quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:06 schreef DiegoFuser het volgende:
De zelfbenoemd snelste sprintster van het peloton Charlotte Kool is niet echt snel meer.
Hopen op een mooi duel met Vollering dan maar!quote:Op vrijdag 18 april 2025 15:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Longo Borghini had de Ronde van Vlaanderen echt met een uur voorsprong gewonnen.
Vraag me wel af wat Vos naar haar actieve carrière gaat doen. Je kan je eigenlijk niet voorstellen dat ze niet binnen het wielrennen actief blijft als ploegleider o.i.d..quote:Op zaterdag 19 april 2025 14:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Vos (37) tekent 'contract voor het leven' bij Visma-Lease a Bike
Die zal dus vanaf nu iedere sprint gaan verliezen.
Marijn de Vries is ziedend.quote:Is vrouwenkoers slaapverwekkend of zijn mannen die dat zeggen vermoeiend? “Kijk gewoon niet als je je ergert”
De vrouwenkoers is dit voorjaar niet om aan te zien. Of toch, zo klinkt het bij heel wat mannen. En met die kritiek hebben sommige vrouwen het helemaal gehad. “Ik vind dit soort mannen zo vermoeiend.”
“Dan zit je op voorhand te likkebaarden van een geweldig deelnemersveld dat elkaar zal bekampen, en dan krijgen we daar niks van en is het een magere paasbrunch”, aldus wielercommentator Ruben Van Gucht in volle finale van de Amstel Gold Race voor vrouwen. Ontgoocheling in het vrouwenwielrennen, het klonk zowat het hele voorjaar doorheen de VRT-wielerpodcast die Van Gucht presenteert, Wielerclub Wattage. Aan zijn tafel van (uitsluitend mannelijke) oud-renners en analisten is het onbegrip over de passiviteit in het vrouwenpeloton met enige zin voor overdrijving stilaan een vaste rubriek geworden.
“Met twintig meiskes Carrefour de l’arbre opgedraaid, met twintig afgedraaid. Niemand gelost. Dat is niet normaal”, aldus ex-renner en Wattagelid Dirk De Wolf over de vrouwenpassage over de mythische kasseistrook in de finale van Parijs-Roubaix. “Als ge goed zijt, moet ge al goed u best doen om daar niét te gaan”, trad ervaringsdeskundige Tom Boonen in de podcast bij. “Carrefour de l’arbre is de gemakkelijkste strook om iemand eraf te rijden. En toch blijven die gewoon zitten. Nogmaals: ik snap het niet.”
Met zijn “nogmaals” gaf Boonen het zelf aan: het was niet de eerste keer dat het gebrek aan aanvalslust en ondernemingszin in het vrouwenpeloton op onbegrip stuitte in Wielerclub Wattage. “Jan (Bakelants, red.) begint ondertussen te geeuwen”, merkte Van Gucht op toen het vrouwenwielrennen in de meest recente aflevering werd behandeld. Is vrouwenkoers zo saai dat zelfs erover praten slaapverwekkend is?
Vermoeiende mannen
“Als de vrouwenkoers saai is, dan moet je dat mogen zeggen”, vindt ook Benno Wauters, die zaterdag zijn opinie deelde in zusterkrant De Standaard. Wauters is leraar Nederlands en auteur van wielerboeken Belgische regenbogen en 1974. het verhaal van Merckx, Cruijff, Ali en Jan Wauters. Die laatste legendarische sportfiguur mag Benno zijn papa noemen. Ook zoon Wauters houdt van sport. En van wielrennen. Maar het vrouwenwielrennen vindt de man vaak niet te genieten. “Toegegeven, er zijn ook saaie wedstrijden bij het mannenwielrennen, net zoals er spannende, mooie wedstrijden zijn in het vrouwenwielrennen. Maar het evenwicht zit niet juist, en moeten we qua man-vrouwverhoudingen in de 21ste eeuw niet streven naar een 50/50-verdeling?”.
Ex-renster en wieleranalist Marijn de Vries slaakt een diepe zucht bij de mening van Wauters. De Vries wordt in het opiniestuk van Wauters aangehaald als ultiem argument dat de vrouwenkoers saai is, om dat zij als vrouwelijke analist bij de VRT “geen kritische noot of tegenargument biedt” op het geluid wat in Wielerclub Wattage te horen is over vrouwenwielrennen.
“Ik vind dit soort mannen zo vermoeiend, die zich menen te kunnen permitteren zich niet goed te verdiepen en dan maar wat te roepen”, aldus de Vries over Wauters. “Ik heb in mijn analyses heel vaak gezegd dat de vrouwenkoersen tot nog toe raar of saai waren, mét een verklaring daarvoor, dus het is feitelijk onjuist dat deze man zegt dat dat niet zo is. Dit soort stukken verdienen geen reactie, maar oorverdovende stilte. Kijk gewoon niet als je je zo ergert, niemand verplicht je.”
Gebrek aan verhalen
Meer wil de Vries over de kwestie niet kwijt. Bieke Purnelle, die als wielercolumniste voor De Standaard en directeur voor het Kenniscentrum voor gender, feminisme en gelijke kansen RoSa wenst liever niet te reageren. José Been, die in 2012 de eerste vrouwelijke wielercommentator (bij een mannenkoers) in het Nederlands taalgebied werd, wil dat wel. “Ik hoorde het onlangs nog van een man: Ik heb het geprobeerd, dat vrouwenwielrennen, maar daar is nu toch echt niks aan.”
Zelf zag Been de “slaapverwekkende” Parijs-Roubaix bij de vrouwen helemaal anders. “Ik werd er zo door geïnspireerd dat ik zondag op mijn vrije dag om vijf uur ’s ochtends ben opgestaan om naar de Amstel Gold Race te gaan kijken langs het parcours.” Voor de vrouwen in de eerste plaats, laat Been verstaan die tijdens haar werkuren bijna uitsluitend met mannenwielrennen bezig is. Zowel haar werk als commentator voor Eurosport als die van directeur communicatie Q36.5 Pro Cycling doet Been in het mannenpeloton.
Ex-renster en wielercommentator
Wie vrouwenkoers saai vindt, kijkt volgens Been niet met de juiste bril. “De sport is nog maar net aan het professionaliseren. Heel wat vrouwenteams hebben zelfs nog geen teambussen maar camionettes, met een toilettentje ernaast. De vrouwen beginnen nog maar net geld te verdienen, dus geef dit toch wat tijd. En ga je er als wielerfan ondertussen in verdiepen. Het zijn de verhalen die de mannenkoers tot de verbeelding doen spreken, of is een solo van 60 kilometer van Pogacar of Van der Poel dan niet saai? Zit er een onbekende renner voor de tweede keer in een ontsnapping bij de mannen, dan horen we zijn hele levensverhaal. Bij de vrouwen kennen we enkel de top, maar niet de dynamiek tussen de renster en de ploegen die de koers interessant maakt.”
Geen feministe
Ex-renster en wielercommentator Ine Beyen zit er tussenin. “Ik ben geen feministe, helemaal niet. Het wielrennen is overheersend een mannenwereld, en daarin werk ik graag en sta ik graag mijn mannetje. Dat een man zegt dat vrouwenkoers saai is, affronteert me absoluut niet. Ik vind het zelfs goed dat het gezegd wordt, want we moeten in vraag durven stellen wat we zien”, aldus Beyen die de passiviteit in het vrouwenwielrennen benoemt, maar ook nuanceert, en verklaart. “Het gaat om enkele wedstrijden. En het vrouwenwielrennen is de afgelopen twee jaar zo explosief gegroeid dat iedereen er nu met grote ogen naar kijkt. Die verwachtingen kan je, net zoals bij de mannen, niet altijd en constant waarmaken. En soms lukt dat wel. Zoals in de Amstel daarnet”, aldus Beynen die aan de zijde van Van Gucht commentaar gaf voor VRT. Hij sprak over een “magere paasbrunch”, zij zat naar eigen zeggen “op het puntje van haar stoel”. Een beetje frictie, in een commentaarcabine is dat zoals in het huwelijk: in ieder geval niet saai.
Die twe zitten dan ook redelijk in het mannenwielrennen.quote:Op maandag 21 april 2025 10:40 schreef Chiappucci het volgende:
José en Ine laten zowaar een normale, genuanceerde reactie horen, maar Marijn is meteen weer op haar spreekwoordelijke pik getrapt.
FDJ (Lars Boom) was weer dramatisch dom. Ze schakelen hun eigen kopvrouw uit, net als alle knechten.quote:Op maandag 21 april 2025 11:59 schreef TargaFlorio het volgende:
En het is niet zo dat bij de mannen geen kritiek is. Gisteren valt het dan goed uit maar daar is men de lange solo's van Pogacar onderhand ook wel beu, en dat er bij een achtervolging zelden goede samenwerking is. En dat Bredewold tactisch goed gereden heeft wordt toch ook gezegd?
Mja; uiteindelijk had FDJ wel iemand mee die voor de overwinning kon gaan. Dat was beter dan de situatie van bijvoorbeeld Vismaquote:Op maandag 21 april 2025 12:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
FDJ (Lars Boom) was weer dramatisch dom. Ze schakelen hun eigen kopvrouw uit, net als alle knechten.
Maar goed EF bij de mannen was net zo kansloos.
Dat die op Labous gokten snap ik nog wel (en UAE met Persico ook). Dat ze daar zo enorm de verantwoordelijkheid voor namen met Kraak die in haar eentje bijna al het werk deed dan weer niet.quote:Op maandag 21 april 2025 12:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
FDJ (Lars Boom) was weer dramatisch dom. Ze schakelen hun eigen kopvrouw uit, net als alle knechten.
Maar goed EF bij de mannen was net zo kansloos.
Ook promotie gevalletje? Of is dat bij de vrouwen niet zoquote:Op maandag 21 april 2025 17:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ontzettend keurige 3-4-5 van Ceratizit. Die zaten sowieso nog met vijf in de laatste kilometer, mooi niets mee gedaan.
Is de officiële naam nu echt "Ronde de Mouscron"? Dus half Nederlands en half Frans.quote:
Klopt, zal wel weer een soort Belgisch compromis zijn geweest.quote:Op maandag 21 april 2025 18:37 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is de officiële naam nu echt "Ronde de Mouscron"? Dus half Nederlands en half Frans.
Frans is daar toch de voertaal?
Er bestaan meerdere Franse koersen die Ronde heten, bijvoorbeeld de Ronde de l'Isard en de Ronde de l'Oise, dus het zal wel een leenwoord zijn geworden voor de Franstaligen.quote:Op maandag 21 april 2025 18:37 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is de officiële naam nu echt "Ronde de Mouscron"? Dus half Nederlands en half Frans.
Er is bij de meisjes wel een ranking over 2024 en 2025 (waarbij de top 15 World Tour vormt in 2026 en 2027), maar daar staat Ceratizit grijzer dan grijs in de veilige middenmoot.quote:Op maandag 21 april 2025 17:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Ook promotie gevalletje? Of is dat bij de vrouwen niet zo
quote:Op maandag 21 april 2025 18:37 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
quote:Goede vraag — en ja, dat lijkt inderdaad zo op het eerste gezicht! Maar hier zit een interessante taalkundige nuance achter.
Betekenis van “ronde” in het Frans en Nederlands
• In het Nederlands betekent “ronde” natuurlijk iets als een etappe of koers (zoals in Ronde van Vlaanderen).
• In het Frans bestaat het woord “ronde” echter ook. Het betekent onder meer ronde in de zin van een patrouille of omloop, en het wordt ook in sportcontexten gebruikt, bijvoorbeeld:
• La Ronde (een ronde/omloop)
• Ronde de l’Oise, Ronde de l’Isard, Ronde de Mouscron, enz.
Dus: “Ronde de Mouscron” is volledig Frans, en wordt op die manier ook bewust in andere Franstalige koersen gebruikt. Het is géén Nederlands-Franse mengvorm.
Frans gebruik van “ronde” in wielrennen
In de wielerwereld is “ronde” gewoon ingeburgerd in het Frans. Het verwijst naar een meerdaagse of eendaagse wedstrijd die in een lusvorm wordt gereden. Bekende voorbeelden:
• Ronde de l’Isard (Frankrijk)
• Ronde de l’Oise
• Ronde de l’Ain
Samenvattend
Hoewel “ronde” op het eerste gezicht Nederlands lijkt, is het ook een correct Frans woord dat vaak gebruikt wordt in de wielerwereld. “Ronde de Mouscron” is dus volledig Frans, en past prima bij de Franstalige locatie en traditie.
https://www.runners.nl/ni(...)kilometer-37-minutenquote:Op donderdag 24 april 2025 22:17 schreef Koffieplanter het volgende:
Is Sidney Swierenga een fenomeen?
Heeft ze voor wielrennen gekozen ja?quote:Op donderdag 24 april 2025 22:17 schreef Koffieplanter het volgende:
Is Sidney Swierenga een fenomeen?
Met de finish om 14h00…ruim voor het donker dus binnen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:50 schreef franklop het volgende:
Morgen start de Vuelta voor de vrouwen. Een TTT in Barcelona om mee te beginnen
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met de finish om 14h00…ruim voor het donker dus binnen.
TTT´s moeten ze sowieso lekker afschaffen. Of op zijn minst als aparte wedstrijd organiseren en niet meer verwerken in rondes. Het gaat helemaal nergens over dat je elke etappe individueel moet presteren, behalve eentje waar je volledig afhankelijk bent van je teamgenoten.quote:Op zondag 4 mei 2025 10:50 schreef Szura het volgende:
Ik zie nu dat we beginnen met een TTT van 8km, wat een schande voor de discipline eigenlijk
Minimaal x4 of x5 inderdaadquote:Op zondag 4 mei 2025 10:50 schreef Szura het volgende:
Ik zie nu dat we beginnen met een TTT van 8km, wat een schande voor de discipline eigenlijk
Ja vermoedelijk... ze hadden na de val 1:25 achterstand... en op de finish nog maar 0:40...quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:51 schreef Faraday01 het volgende:
20 seconden tijdstraf voor de SD dames in de achtervolging. Nog niet gelezen waar het voor is, waarschijnlijk stayeren?
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:15 schreef Koffieplanter het volgende:
De Snor moet dringend bijgepunt worden.
Paladin weer eens top-10 in een WT-koers zonder te winnen, volgens een journalist voor de 66e keer op rij. De vrouwelijke Keldermanquote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nog maar eens Bredewold in het Baskenland. Koploopsters pas in de laatste meters van de rit ingerekend. SD Worx kreeg het gat niet dicht, gelukkig konden ze onder meer op Lidl-Trek rekenen om ze alsnog de zege te bezorgen!
SD heeft nog nooit een rit niet gewonnen in Baskenland.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nog maar eens Bredewold in het Baskenland. Koploopsters pas in de laatste meters van de rit ingerekend. SD Worx kreeg het gat niet dicht, gelukkig konden ze onder meer op Lidl-Trek rekenen om ze alsnog de zege te bezorgen!
Dat is nu aan het gebeuren, want Demi heeft iedereen eraf gereden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
SD heeft nog nooit een rit niet gewonnen in Baskenland.
Volgens het stuk op Teletekst zit ze nog steeds bij SDquote:Op zondag 18 mei 2025 12:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Dat is nu aan het gebeuren, want Demi heeft iedereen eraf gereden.
Wat kan niet?quote:Op zondag 18 mei 2025 13:54 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kan toch niet. Reusser had gelijk.
Die is wel héél Lidl.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:54 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zei Reusser?quote:Op zondag 18 mei 2025 13:54 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
quote:In Vive le Velo zegt Reusser zich te storen aan het feit dat er rensters met anorexia rondrijden in het peloton. Daar moet de UCI nodig wat aan doen, zegt ze in gesprek met Maarten Vangramberen. "Voeding is een belangrijk onderdeel van ons beroep, net zoals het lichaamsgewicht. Elke renster is daarmee bezig. En dat gaat van op een hele gezonde manier op je voeding letten tot aan het ontwikkelen van een eetstoornis en mentaal ziek worden. Er zijn een paar rensters in het peloton die anorexiapatienten zijn en ik vind dat je die uit de sport moet halen. Zij moeten namelijk niet een voorbeeld zijn voor jonge rensters, die denken dat ze ook zo mager moeten worden om te kunnen presteren. Dat is voor niemand goed namelijk."
Jeetje. Wie is dat?quote:Op zondag 18 mei 2025 13:54 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Gebeurt heel veel bij vrouwelijke rensters. (En soms ook bij Denen)quote:
Als ik op haar Insta kijk zie ik dat ze al een tijdje zo dun is. Ik vind ‘t lastig oordelen, want ik ken haar en haar persoonlijke situatie totaal niet maar je zou van Lidl Trek wel verwachten dat ze hun rensters en renners goed begeleiden.quote:
Mooi om te zien dat Vollering van haar grootste tegenstander is bevrijd. Blijkt dat het toch echt fijner is wanneer de tegenstanders voor een andere ploeg rijden. Hoe noemden we dat in coronatijd. Better outside pissing in than inside pissing in?quote:Op zondag 18 mei 2025 12:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Dat is nu aan het gebeuren, want Demi heeft iedereen eraf gereden.
Het is ook lastig zonder te weten hoe het zit. Weten wij veel, misschien heeft ze wel een schildklierafwijking en eet ze zich een ongeluk om dit gewicht nog te houden.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Als ik op haar Insta kijk zie ik dat ze al een tijdje zo dun is. Ik vind ‘t lastig oordelen, want ik ken haar en haar persoonlijke situatie totaal niet maar je zou van Lidl Trek wel verwachten dat ze hun rensters en renners goed begeleiden.
Gewonnen vandaag! Harstikke gezond dus.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:54 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Gewonnen vandaag! Harstikke gezond dus.
Klinkt als classic SD Worx dat Wiebes gewoon voor de rit mocht gaan terwijl Kopecky op achterstand reed.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:50 schreef wimderon het volgende:
Kopecky verliest 1:46 nadat ze achter een valpartij zat, UAE en daarna ook Movistar trokken vol door.
En Wiebes is zo intens dom. Waarom moet je nou per se het sprintje om plek 3 met 4 lengtes winnen.
Ik voorspel een knieblessure zo'n twee weken voor de start.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:26 schreef Koffieplanter het volgende:
Sow, en die wil de Tour proberen winnen?
Ik ga Deem voortaan een uniek concept noemen, echt fantastisch staaltje propaganda dit.quote:Demi Vollering als uniek concept, dat doet terugdenken aan de opmars van Lance Armstrong in de jaren negentig. Vollering en De Voogd leggen hun business case exclusief uit in RIDE Magazine. Om haar merk verder uit te bouwen, kwam het afgelopen jaar goed uit dat de nummer één van de wereld uit haar contract liep. Uiteindelijk koos ze vanwege haar eigen zakelijke belangen bewust voor FDJ-SUEZ
Wat staat hier nu uiteindelijk?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik ga Deem voortaan een uniek concept noemen, echt fantastisch staaltje propaganda dit.
Deem beschikt over haar portretrechten en heeft persoonlijke sponsoren als Nike en Polestar. Uniek concept.quote:
Vollering kan hier op dit forum überhaupt niet zo heel veel goed doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:17 schreef Tommeke het volgende:
Ze heeft 352k volgers op Insta. Dat zijn er 100k meer dan Kopecky en bijna 150k meer dan Van Vleuten. Vos zit op 183k.
Ze heeft dus een groot bereik, ze is de beste van de wereld, heeft de Tour gewonnen en ze heeft een leuk koppie/is fotogeniek. Dat combineert ze met een actieve leefstijl, veel in de natuur zijn, yoga etc. Dan ben je automatisch interessant voor bedrijven.
En dat ze al jaren vertelt dat het voor haar allemaal begint met dromen zal ook wel meespelen. Voor de gemiddelde bijdrager aan dit topic zal dat misschien wat zweverig en over de top zijn, maar er zijn genoeg mensen die dat inspirerend vinden.
Blijkbaar spreekt ze veel mensen dan wel aan, deels door haar verhaal en misschien ook gewoon doordat ze veel actief is op insta. De andere drie die je noemt lijken me wat minder bezig met insta, al is dat misschien ook gewoon een vooroordeel van mij. Ik ben zelf niet actief of insta dus heb er geen zicht op, behoor denk ik ook niet tot de doelgroep.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:17 schreef Tommeke het volgende:
Ze heeft 352k volgers op Insta. Dat zijn er 100k meer dan Kopecky en bijna 150k meer dan Van Vleuten. Vos zit op 183k.
Ze heeft dus een groot bereik, ze is de beste van de wereld, heeft de Tour gewonnen en ze heeft een leuk koppie/is fotogeniek. Dat combineert ze met een actieve leefstijl, veel in de natuur zijn, yoga etc. Dan ben je automatisch interessant voor bedrijven.
En dat ze al jaren vertelt dat het voor haar allemaal begint met dromen zal ook wel meespelen. Voor de gemiddelde bijdrager aan dit topic zal dat misschien wat zweverig en over de top zijn, maar er zijn genoeg mensen die dat inspirerend vinden.
Ik kan die act wel scheiden van een objectieve blik.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:23 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Vollering kan hier op dit forum überhaupt niet zo heel veel goed doen.
Nee, dat is wel duidelijkquote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:23 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Vollering kan hier op dit forum überhaupt niet zo heel veel goed doen.
Klopt helemaal denk ik. Ze is echt super actief op insta, maar ook op LinkedIn bijvoorbeeld. Die anderen veel minder. Hoewel Van Vleuten zichzelf ook wel weet te verkopen hoor. Die doet veel praatjes bij bedrijven enzo volgens mij. Ik was vorig jaar bij een theatershow met haar en (toen nog) In het Wiel, met Hidde en Thijs dus. Dat deed ze echt heel leuk.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Blijkbaar spreekt ze veel mensen dan wel aan, deels door haar verhaal en misschien ook gewoon doordat ze veel actief is op insta. De andere drie die je noemt lijken me wat minder bezig met insta, al is dat misschien ook gewoon een vooroordeel van mij. Ik ben zelf niet actief of insta dus heb er geen zicht op, behoor denk ik ook niet tot de doelgroep.
Weet je wie ook leuke filmpjes met zijn hond maakte?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:56 schreef Felagund het volgende:
Filmpjes met haar hond doen het natuurlijk ook wel goed:
https://www.instagram.com/p/DJ4suawu_1m/
Bonnie st. Claire?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:20 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Weet je wie ook leuke filmpjes met zijn hond maakte?
Joe Biden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:20 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Weet je wie ook leuke filmpjes met zijn hond maakte?
quote:Tour de France Femmes gaat in 2026 van start in Zwitserse Lausanne
De Ronde van Frankrijk voor vrouwen start in 2026 in het Zwitserse Lausanne, zo hebben de organisatoren donderdag bekendgemaakt. Er zullen twee ritten gereden worden in het Alpenland.
De openingsetappe van 137 kilometer start en eindigt in Lausanne, aan de oevers van het Meer van Genève, op 1 augustus 2026. De tweede etappe voert het peloton over 150 kilometer van Aigle, de zetel van de Internationale Wielerunie (UCI), naar Genève. Genève is ook de startplaats voor de derde etappe. De finish van die rit zal samen met de rest van het parcours pas in oktober onthuld worden.
Het is de tweede buitenlandse start sinds de rittenkoers in 2022 nieuw leven werd ingeblazen. Vorig jaar vond de Grand Départ plaats in het Nederlandse Rotterdam. De organisatoren van Amaury Sport Organisation hadden al aangekondigd dat de editie van 2027 zal starten in Groot-Brittannië. In datzelfde jaar zal de Tour de France voor mannen ook starten op Britse bodem, in het Schotse Edinburgh.
Ontzettend matig deelnemersveld wel zeg. FDJ en Visma met afstand de 2 beste ploegen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 14:29 schreef H.Vviv het volgende:
Vollering wint in Catalonië. Brunel kon lang mee met Vollering, maar in de laatste kilometer reed Vollering nog een halve minuut weg. Femke de Vries op twee minuten derde.
Dat gegil.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 14:36 schreef Pistolero het volgende:
Ondertussen gaan ze er in GB massaal bij liggen.
Is kermisklant Wiebes nou twee keer gevallen?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 14:36 schreef Pistolero het volgende:
Ondertussen gaan ze er in GB massaal bij liggen.
Hoezo kermisklant?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:22 schreef Szura het volgende:
[..]
Is kermisklant Wiebes nou twee keer gevallen?
Die bleef wachten bij Guarischi.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:22 schreef Szura het volgende:
[..]
Is kermisklant Wiebes nou twee keer gevallen?
Stroetinga?quote:Op zondag 8 juni 2025 13:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De snelste sprinter van de wereld wederom glad uit het wiel gereden door Wiebes.
Kool is dit jaar ongeveer net zo goed.quote:
Martijn Reuser heeft een pittige mening over het unieke concept Deem.quote:After the stage, when asked about the role of her rivalry with Vollering in seeing Niewiadoma, Mavi García, and Elise Chabbey regain time, Reusser tried her best to stay diplomatic.
"That's a good question. Now I need to see how I formulate this," Reusser told CyclingPro, carefully considering her response.
"I would say that Demi isn't the person to take a lot of responsibility in these moments. I think she's panicking a lot.
"If she would just do a bit more normal in the race, then maybe we would not get into dangerous situations so much. So, I just try to work it back and do normal, but it's not always easy."
Stevige teksten van iemand die er halverwege een tijdrit de brui aan gaf omdat het vuur ontbrak. Over normaal doen gesproken.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Martijn Reuser heeft een pittige mening over het unieke concept Deem.
Ze moest daar grote moeite doen om in het wiel van Reusser te blijven, dus de tank zal wel een beetje leeg zijn na al die koersen. Als je dan de wens koestert om te winnen moet je slim zijn, maar deze meid gaat juist alleen maar dommer rijden.quote:Op zondag 15 juni 2025 13:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Matig dat ze niks op dat klimmetje heeft geprobeerd; 4km aan 9% is selectief genoeg zou je zeggen.
Vier meerdaagse koersen in anderhalve maand is misschien ook wel wat te veel van het goede.quote:Op zondag 15 juni 2025 13:23 schreef Faraday01 het volgende:
Demi heeft een groot probleem richting de Tour?
Maar dat ze hier niet eens fraud Niewiadoma kan lossen zegt wel genoeg over haar niveau hier. In de Vuelta reed ze nog wel van iedereen, inclusief Reusser (die de rest daar ook al wegfietste), weg.quote:Op zondag 15 juni 2025 13:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Vier meerdaagse koersen in anderhalve maand is misschien ook wel wat te veel van het goede.
Maar overall maakt ze bergop wel minder makkelijk verschil ten opzichte van de afgelopen jaren.
Door al deze versmallingen en al die drempels en andere verkeersmeubels met 170 mannen is in ieder geval vragen om ongelukken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:16 schreef Pistolero het volgende:
Hebben we genoten van de spiksplinternieuwe Copenhagen Sprint?
Wiebes wint met speels gemak, je verwacht het niet.
En start volgende week meteen ook maar in de Giroquote:Op vrijdag 27 juni 2025 21:12 schreef Marcoss het volgende:
Maya Kingma (olympisch triatlete) gaat wielrennen bij EF
https://www.wielerflits.n(...)itdagingen-pauze-in/quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:18 schreef TargaFlorio het volgende:
Is er eigenlijk nog nieuws over Fem van Empel?
Het winnen van die hardloopwedstrijd had ik gezien maar verder ook niets.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:21 schreef franklop het volgende:
[..]
https://www.wielerflits.n(...)itdagingen-pauze-in/
Na dit won ze een hardloopwedstriijd op Texel. Verder stil.
Ze is op dit moment mee op hoogtestage met de rest van Tourploeg, dus misschien dat ze daar haar rentree maakt.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:18 schreef TargaFlorio het volgende:
Is er eigenlijk nog nieuws over Fem van Empel?
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 16:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou puck moonen nog weer op elite niveau meekunnen? Ze traint wel weer enorm veel zag ik.
Wel knap dat ze de wedstrijd uitgereden heeft!quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Laatst nog 9e in een criterium (met 18 uitrijders, waarbij de volledige tegenstand bestond uit amateurs).
Ze deed ook heel trots over haar top 10 op Insta. De week ervoor was ze zo ongeveer laatste geworden in de Sea Otter Classic en dan hoor je haar niet over een uitslagquote:Op woensdag 9 juli 2025 08:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel knap dat ze de wedstrijd uitgereden heeft!
Wel lekker bipsje, das ook belangrijk!quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:40 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ze deed ook heel trots over haar top 10 op Insta. De week ervoor was ze zo ongeveer laatste geworden in de Sea Otter Classic en dan hoor je haar niet over een uitslag
Die kan nog wel eventjes door. Ze gaat trouwen en als er kinderen komen wordt ze lekker momfluencer…quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel lekker bipsje, das ook belangrijk!
Weet niet hoeveel geld je verdient met influencen maar dat is toch ook niet eeuwig?
Verloor wel tijd vandaag, dus het is niet gespeeld nog.quote:
Dat zag er idd niet mooi uit ... hoop dat het goed afgelopen is ...quote:Op zondag 20 juli 2025 17:29 schreef Pistolero het volgende:
De snelste sprintster ter wereld vliegt volledig uit de laatste bocht vandaag in België.
Fidanza wint. Visma-sprinters op de brommer.
quote:De slotkilometers van de laatste rit in de Baloise Ladies Tour zijn zondag opgeschrikt door een zware valpartij in de laatste bocht. Daarbij was de Amerikaanse Alexis Magner het grootste slachtoffer. Ze moest gereanimeerd worden en is afgevoerd naar het ziekenhuis
Jeetjequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |