Klaarblijkelijk is er de ruimte niet meer om onderdeel van het westen te kunnen worden, dus dan kan je net zo goed stellen dat mensen die van mening zijn dat Oekraïne niet moet pogen neutraal te worden, eigenlijk zeggen dat Oekraïne een bloedbad moet blijven.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:15 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Het idee van "neutrale bufferzones" is een gospe. Die zijn er niet en nooit geweest in Oost-Europa. Of je bent onderdeel van het "westen" of je wordt gedomineerd door Moscow. Meer smaken zijn er niet. Mensen die van mening zijn dat bepaalde post-sovjet staten "neutraal" zouden moeten zijn zeggen gewoon dat deze staten de facto eigendom van Moscow zijn en daarin geen eigen keus hebben.
Vrede, doe maar niet.quote:
Of Rusland wordt neutraal.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk is er de ruimte niet meer om onderdeel van het westen te kunnen worden, dus dan kan je net zo goed stellen dat mensen die van mening zijn dat Oekraïne niet moet pogen neutraal te worden, eigenlijk zeggen dat Oekraïne een bloedbad moet blijven.
Eindelijk wat goede taal van Trump!quote:
Haha, zie de edit.quote:
Wil je die Duitse gelukszoekers importeren?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Prima. Maar als de Russen het Ruhrgebied naderen raad ik eenieder aan om de trein te pakken naar Schiphol.
Ik houd het op ruis want de daden zeggen meer dan woorden.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eindelijk wat goede taal van Trump!
Nou ja, mensen zeggen..quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:15 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Het idee van "neutrale bufferzones" is een gospe. Die zijn er niet en nooit geweest in Oost-Europa. Of je bent onderdeel van het "westen" of je wordt gedomineerd door Moscow. Meer smaken zijn er niet. Mensen die van mening zijn dat bepaalde post-sovjet staten "neutraal" zouden moeten zijn zeggen gewoon dat deze staten de facto eigendom van Moscow zijn en daarin geen eigen keus hebben.
Is niks mis mee. Overigens kan ik niet zo heel goed gericht schieten, maar ik heb dan ook alleen geschoten met kleinere hand wapens.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je leert gewoon hoe je een geweer moet gebruiken.
De laatste keer was er iets met een toename van fietsendiefstallen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wil je die Duitse gelukszoekers importeren?
op punten waar we dit zelf ook (minstens even goed) kunnen doen we dat in de regel ook gewoonquote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja zeker, maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in. Dat zien we nu ook. Waarom outsourcen aan de VS als we dit ook zelf kunnen?
het grote wapens leveren begon pas na de Russische daarvoor gebeurde dit nauwelijksquote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja, mensen zeggen..
Oek is geen lid van EU of NAVO al sinds 2014 niet.
Dus de EU/NAVO “zeggen” dit. Of hebben niet doorgepakt en Oek juist bufferland laten zijn, door wel wapens te leveren maar verder niks durven.
Gewoon een beetje stoer roepen vanaf een zijlijn, lekker makkelijk in deze delicate kwestie.
Ik heb lang gevonden dat de Amerikanen gelijk hadden met hun klachten over Europa. Desalniettemin ben ik woedend over de volte-face onder Trump. Wij gaan nu honderden miljarden extra uitgeven om straks aan het eind van het hele drama met een zwakker Westen te zitten. Als het 'Westen' als idee de regering van die halvegare overleeft.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
op punten waar we dit zelf ook (minstens even goed) kunnen doen we dat in de regel ook gewoon
Je kan het bloedbad tijdelijk stoppen maar zonder langdurige militaire steun en integratie met het westen komen de Russen vroeg of laat terug. Dat is iets wat ze in Oekraïne, Polen en de Baltische staten maar al te goed begrijpen. Het huidige Oekraïne conflict is absoluut niet de eerste keer dat Rusland "historisch Russisch grondgebied" opnieuw annexeert nadat ze het in een eerdere revolutie kwijt raakten.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja, mensen zeggen..
Oek is geen lid van EU of NAVO al sinds 2014 niet.
Dus de EU/NAVO “zeggen” dit. Of hebben niet doorgepakt en Oek juist bufferland laten zijn, door wel wapens te leveren maar verder niks durven.
Gewoon een beetje stoer roepen vanaf een zijlijn, lekker makkelijk in deze delicate kwestie.
We zijn aanvankelijk veel te voorzichtig geweest. Te onder de indruk van dat zogenaamd geweldige leger van de Russen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
het grote wapens leveren begon pas na de Russische daarvoor gebeurde dit nauwelijks
vind ik nog steedsquote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb lang gevonden dat de Amerikanen gelijk hadden met hun klachten over Europa. Desalniettemin ben ik woedend over de volte-face onder Trump. Wij gaan nu honderden miljarden extra uitgeven om straks aan het eind van het hele drama met een zwakker Westen te zitten. Als het 'Westen' als idee de regering van die halvegare overleeft.
Waardoor Rusland aan Kyiv kon bewijzen dat Oekraïne de VS nodig heeft...quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:50 schreef proud_mami het volgende:
Trump heeft het tot een van zijn belangrijkste doelen gemaakt om zo snel mogelijk vrede te bereiken tussen Rusland en Oekraïne. Om Kyiv te dwingen zette hij al de militaire steun aan Oekraïne stop.
Ik denk niet dat een snelle vrede haalbaar is als we kijken naar wat de verschillende partijen tot nu toe in de media roepen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:50 schreef proud_mami het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)tot-er-vrede-is.html
De Amerikaanse president Donald Trump heeft gezegd dat hij "sterk overweegt" om Rusland nieuwe sancties op te leggen. Het spreekt in dit verband over "grootschalige" sancties totdat er een vredesakkoord ligt.
Het gaat om maatregelen tegen banken en om andere sancties en invoerheffingen totdat er een staakt-het-vuren en vredesakkoord met Oekraïne is bereikt.
In een post op zijn eigen platform Truth Social motiveert Trump zijn stap door te stellen dat Rusland op dit moment op Oekraïne inbeukt op het slagveld. "Aan Rusland en Oekraïne, kom nu aan tafel, voordat het te laat is. Bedankt!!!"
De stap is opvallend, omdat de president zich de laatste tijd juist wat minder kritisch opstelde richting Rusland en strenger was voor Oekraïne.
Trump heeft het tot een van zijn belangrijkste doelen gemaakt om zo snel mogelijk vrede te bereiken tussen Rusland en Oekraïne. Om Kyiv te dwingen zette hij al de militaire steun aan Oekraïne stop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |