abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216962199
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:26 schreef Forbry het volgende:

[..]
On Russia? :D
Die heeft zich vertypt..
pi_216962204
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:15 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Het idee van "neutrale bufferzones" is een gospe. Die zijn er niet en nooit geweest in Oost-Europa. Of je bent onderdeel van het "westen" of je wordt gedomineerd door Moscow. Meer smaken zijn er niet. Mensen die van mening zijn dat bepaalde post-sovjet staten "neutraal" zouden moeten zijn zeggen gewoon dat deze staten de facto eigendom van Moscow zijn en daarin geen eigen keus hebben.
Klaarblijkelijk is er de ruimte niet meer om onderdeel van het westen te kunnen worden, dus dan kan je net zo goed stellen dat mensen die van mening zijn dat Oekraïne niet moet pogen neutraal te worden, eigenlijk zeggen dat Oekraïne een bloedbad moet blijven.

Eigenlijk is een poging tot neutraliteit, met de hoop dat Rusland zélf nader tot ons komt, op dit punt de enige optie.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 7 maart 2025 @ 15:32:29 #128
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216962209
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:24 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Vrede, doe maar niet.

Dan hebben we ook niets meer aan "onze gedeelde vijand" Rusland.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216962217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:31 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Klaarblijkelijk is er de ruimte niet meer om onderdeel van het westen te kunnen worden, dus dan kan je net zo goed stellen dat mensen die van mening zijn dat Oekraïne niet moet pogen neutraal te worden, eigenlijk zeggen dat Oekraïne een bloedbad moet blijven.
Of Rusland wordt neutraal.
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 15:33:32 #130
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_216962220
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:24 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Eindelijk wat goede taal van Trump!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_216962222
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Haha, zie de edit.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_216962223
Zal sowieso te maken hebben gehad met de enorme aanval op Oekrainese infrastructuur vannacht.
pi_216962227
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Prima. Maar als de Russen het Ruhrgebied naderen raad ik eenieder aan om de trein te pakken naar Schiphol. ;)
Wil je die Duitse gelukszoekers importeren?
pi_216962233
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:33 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Eindelijk wat goede taal van Trump!
Ik houd het op ruis want de daden zeggen meer dan woorden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216962235
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:15 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Het idee van "neutrale bufferzones" is een gospe. Die zijn er niet en nooit geweest in Oost-Europa. Of je bent onderdeel van het "westen" of je wordt gedomineerd door Moscow. Meer smaken zijn er niet. Mensen die van mening zijn dat bepaalde post-sovjet staten "neutraal" zouden moeten zijn zeggen gewoon dat deze staten de facto eigendom van Moscow zijn en daarin geen eigen keus hebben.
Nou ja, mensen zeggen..

Oek is geen lid van EU of NAVO al sinds 2014 niet.
Dus de EU/NAVO “zeggen” dit. Of hebben niet doorgepakt en Oek juist bufferland laten zijn, door wel wapens te leveren maar verder niks durven.

Gewoon een beetje stoer roepen vanaf een zijlijn, lekker makkelijk in deze delicate kwestie.
Vakman pur sang
pi_216962244
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je leert gewoon hoe je een geweer moet gebruiken.
Is niks mis mee. Overigens kan ik niet zo heel goed gericht schieten, maar ik heb dan ook alleen geschoten met kleinere hand wapens.
pi_216962260
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh Rusland als bufferzone met China. Geniaal. 👍
pi_216962280
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wil je die Duitse gelukszoekers importeren?
De laatste keer was er iets met een toename van fietsendiefstallen.
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 15:43:34 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216962346
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:44 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja zeker, maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in. Dat zien we nu ook. Waarom outsourcen aan de VS als we dit ook zelf kunnen?
op punten waar we dit zelf ook (minstens even goed) kunnen doen we dat in de regel ook gewoon
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 15:44:25 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216962358
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja, mensen zeggen..

Dus de EU/NAVO “zeggen” dit. Of hebben niet doorgepakt en Oek juist bufferland laten zijn, door wel wapens te leveren maar verder niks durven.

Gewoon een beetje stoer roepen vanaf een zijlijn, lekker makkelijk in deze delicate kwestie.
het grote wapens leveren begon pas na de Russische daarvoor gebeurde dit nauwelijks
pi_216962392
quote:
88s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
op punten waar we dit zelf ook (minstens even goed) kunnen doen we dat in de regel ook gewoon
Ik heb lang gevonden dat de Amerikanen gelijk hadden met hun klachten over Europa. Desalniettemin ben ik woedend over de volte-face onder Trump. Wij gaan nu honderden miljarden extra uitgeven om straks aan het eind van het hele drama met een zwakker Westen te zitten. Als het 'Westen' als idee de regering van die halvegare overleeft.
pi_216962409
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja, mensen zeggen..

Je kan het bloedbad tijdelijk stoppen maar zonder langdurige militaire steun en integratie met het westen komen de Russen vroeg of laat terug. Dat is iets wat ze in Oekraïne, Polen en de Baltische staten maar al te goed begrijpen. Het huidige Oekraïne conflict is absoluut niet de eerste keer dat Rusland "historisch Russisch grondgebied" opnieuw annexeert nadat ze het in een eerdere revolutie kwijt raakten.
pi_216962423
quote:
88s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
het grote wapens leveren begon pas na de Russische daarvoor gebeurde dit nauwelijks
We zijn aanvankelijk veel te voorzichtig geweest. Te onder de indruk van dat zogenaamd geweldige leger van de Russen.
pi_216962430
https://www.nu.nl/economi(...)tot-er-vrede-is.html

De Amerikaanse president Donald Trump heeft gezegd dat hij "sterk overweegt" om Rusland nieuwe sancties op te leggen. Het spreekt in dit verband over "grootschalige" sancties totdat er een vredesakkoord ligt.
Het gaat om maatregelen tegen banken en om andere sancties en invoerheffingen totdat er een staakt-het-vuren en vredesakkoord met Oekraïne is bereikt.
In een post op zijn eigen platform Truth Social motiveert Trump zijn stap door te stellen dat Rusland op dit moment op Oekraïne inbeukt op het slagveld. "Aan Rusland en Oekraïne, kom nu aan tafel, voordat het te laat is. Bedankt!!!"
De stap is opvallend, omdat de president zich de laatste tijd juist wat minder kritisch opstelde richting Rusland en strenger was voor Oekraïne.
Trump heeft het tot een van zijn belangrijkste doelen gemaakt om zo snel mogelijk vrede te bereiken tussen Rusland en Oekraïne. Om Kyiv te dwingen zette hij al de militaire steun aan Oekraïne stop.
pi_216962512
Ik vrees dat het oekraiense avontuur in kursk wel redelijk voorbij is
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 15:58:12 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216962542
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:47 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik heb lang gevonden dat de Amerikanen gelijk hadden met hun klachten over Europa. Desalniettemin ben ik woedend over de volte-face onder Trump. Wij gaan nu honderden miljarden extra uitgeven om straks aan het eind van het hele drama met een zwakker Westen te zitten. Als het 'Westen' als idee de regering van die halvegare overleeft.
vind ik nog steeds

maar niet om de gegeven redenen, ik ben niet bang voor de Russen ... we kunnen niet door naar moskou als dat moet, willen we ook niet maar als ze deze kant op moet kost het gewoon meer dan het waard is en dus komen ze niet

probleem is dat we extraterritoriaal geen deuk in een pakje boter kunnen slaan

op de Balkan was dat niet erg want de Amerikanen
Libië niet erg want de Amerikanen
Jemen niet erg want de Amerikanen

allemaal niet hun probleem maar nu dat wegvalt of weg lijkt te vallen zijn we boos op de Amerikanen?

nee natuurlijk niet, we moeten boos zijn op figuren als Rutte die daarvoor gezorgd hebben

de Tromp was een maand bij Jemen, geen wapen afgevuurd en is direct doorgevaren naar Hawaii ofzo voor Rimpac ... onder Rutte ... klopt geen kut van
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 15:59:43 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216962560
maar de blinde paniek nu snap ik niet

de Amerikanen hebben altijd gedaan wat goed is voor Amerika, wat nieuw is is dat Trump zich erzelf voor op de borst staat te kloppen
pi_216962564
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:50 schreef proud_mami het volgende:
Trump heeft het tot een van zijn belangrijkste doelen gemaakt om zo snel mogelijk vrede te bereiken tussen Rusland en Oekraïne. Om Kyiv te dwingen zette hij al de militaire steun aan Oekraïne stop.
Waardoor Rusland aan Kyiv kon bewijzen dat Oekraïne de VS nodig heeft...
pi_216962569
Het zou heel erg mooi zijn, al heb je eigenlijk niets aan iemand die per dag van standpunt/partij wisselt :')
Tails tell tales
pi_216962601
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:50 schreef proud_mami het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)tot-er-vrede-is.html

De Amerikaanse president Donald Trump heeft gezegd dat hij "sterk overweegt" om Rusland nieuwe sancties op te leggen. Het spreekt in dit verband over "grootschalige" sancties totdat er een vredesakkoord ligt.
Het gaat om maatregelen tegen banken en om andere sancties en invoerheffingen totdat er een staakt-het-vuren en vredesakkoord met Oekraïne is bereikt.
In een post op zijn eigen platform Truth Social motiveert Trump zijn stap door te stellen dat Rusland op dit moment op Oekraïne inbeukt op het slagveld. "Aan Rusland en Oekraïne, kom nu aan tafel, voordat het te laat is. Bedankt!!!"
De stap is opvallend, omdat de president zich de laatste tijd juist wat minder kritisch opstelde richting Rusland en strenger was voor Oekraïne.
Ik denk niet dat een snelle vrede haalbaar is als we kijken naar wat de verschillende partijen tot nu toe in de media roepen.

Oekraine wilt een vrede met verregaande veiligheidsgaranties. Het liefst met een significante internationale troepenmacht om de Russen voor langere tijd buiten de deur te houden. In ieder geval zal er een significante commitment vanuit Europa en het liefst ook de VS moeten komen om de komende decennia Oekraines militaire capaciteiten op een dergelijk hoog peil te krijgen en te houden dat een voortzetting van de oorlog in de ogen van de Russen zinloos is. Ga er maar van uit dat Europe nog vele miljarden per jaar voor een zeer lange tijd over gaat maken naar Kiev in geval van vrede exclusief steun voor wederopbouw.

Dat is ook gelijk de reden waarom Rusland waarschijnlijk het vredesproces gaat saboteren. Een vrede waarbij de Oekrainse militaire capaciteiten op een dergelijk pijl komen dat het voor de Russen zinloos is om het nog eens te proberen is niet acceptabel voor Moscow. Die zijn namelijk nog lang niet klaar met het terug krijgen van de historische Russische invloedssfeer. Dat is waarom Lavrov in de media loopt te verkondigen dat een vredesmacht oorlog betekend. Die willen absoluut de optie open houden om later nog eens terug te komen om de klus af te maken.

Dit is niet een verschil in inzicht dat snel en makkelijk te overbruggen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')