Nu wordt het helemaal mooi. De EU heeft Oekraïne teveel naar zich toe gedwongen en de EU heeft niet gehandeld toen Rusland een stuk land annexeerde.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat is precies wat er in 2014 gebeurde. Toen trok Rusland al de Donbass en Krim in. Toen had de EU niet Obama aan moeten gapen maar zich echt voor moeten bereiden op een grote defensie
Daar word iedere keer fijn aan voorbij gehobbeld inderdaad.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:16 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ja, Europees leger en meer kernwapens. Dat had het goed gedaan toen bij onze toenmalige EU kritische inwoners/partijen c.q. huidige Poetinlovers
In Nederland heet dat gewoon dienstplicht.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:33 schreef Perrin het volgende:
Een goede voorbereiding is het halve werk.
[ x ]
In Nederland lopen nu heel veel volwassen mannen rond die nooit in dienst hebben gezet.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:40 schreef byah het volgende:
[..]
In Nederland heet dat gewoon dienstplicht.
Dat het verdragsrecht de ene keer heilig is en de andere keer niet. De EU zelf doet niet meer aan de rule of law.quote:
Kijk even naar de topic titel en die deal. Dit is de schuldenunie waar uitdrukkelijk niet voor getekend is.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:12 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit
Is dit niet enorm achterhaald? Gewone burgers met een 'basis' training die dan maar moeten gaan vechten? And then what....? Bij de bosjes opgeblazen worden door kamikaze drones die door een select groepje goed getrainde militairen op afstand bestuurd worden.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:33 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Ik heb eigenlijk een beetje het vermoeden dat gekeken is naar de inval in 2022, ook de burgers hebben flink wat weerstand kunnen bieden tegen de Russen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is dit niet enorm achterhaald? Gewone burgers met een 'basis' training die dan maar moeten gaan vechten? And then what....? Bij de bosjes opgeblazen worden door kamikaze drones die door een select groepje goed getrainde militairen op afstand bestuurd worden.
Beetje letterlijk kanonnenvoer zijn en je leven opgeven voor saus. Top. Ik doe alvast niet mee
"Training" kan best veel omhelzen. Het hoeft niet allemaal gevechtstraining te zijnquote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is dit niet enorm achterhaald? Gewone burgers met een 'basis' training die dan maar moeten gaan vechten? And then what....? Bij de bosjes opgeblazen worden door kamikaze drones die door een select groepje goed getrainde militairen op afstand bestuurd worden.
Beetje letterlijk kannonenvoer zijn en je leven opgeven voor saus. Top. Ik doe alvast niet mee
Daar wordt niet aan voorbij gehobbeld, maar is precies het kremlin propaganda.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:20 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daar word iedere keer fijn aan voorbij gehobbeld inderdaad.
Jarenlang zeiken en schelden op de EU, liefst anti EU partijen stemmen als er verkiezingen zijn om zand in de motor te gooien en dan nu verbaasd zijn dat de EU toen niet al gereageerd heeft.
Je leert gewoon hoe je een geweer moet gebruiken.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Beetje letterlijk kanonnenvoer zijn en je leven opgeven voor saus. Top. Ik doe alvast niet mee
Zou dit niet meer zijn in geval dat? Helaas voor Oekraïners en Russen wel de realiteit, met alleen een basis training als gewoon burger moeten vechten.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Maar dan vraag ik me wel af hoe en wat? Want als getrainde beroepsmilitairen je stadje binnen vallen vraag ik me uberhaupt af hoe veel je kan doen, buiten vreedzaam niet mee werken... Maar ja, als dat als gevolg heeft dat ze je op het dorpsplein afknallen en de andere burgers zien dat, dan denken die nog wel 2X na voordat ze ook ongehoorzaam durven te zijnquote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:51 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk een beetje het vermoeden dat gekeken is naar de inval in 2022, ook de burgers hebben flink wat weerstand kunnen bieden tegen de Russen.
Ik denk niet dat Tusk bedoeld dat ze met wat basis training naar het front moeten.
Dat kunnen ze ook preventief doen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Maar dan vraag ik me wel af hoe en wat? Want als getrainde beroepsmilitairen je stadje binnen vallen vraag ik me uberhaupt af hoe veel je kan doen, buiten vreedzaam niet mee werken... Maar ja, als dat als gevolg heeft dat ze je op het dorpsplein afknallen en de andere burgers zien dat, dan denken die nog wel 2X na voordat ze ook ongehoorzaam durven te zijn
Dat gaat natuurlijk niet slechts schieten zijn en niet iedereen zal een wapen hebben maar de molotov cocktail deed behoorlijk wat schade bijvoorbeeld en is niet duur.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Maar dan vraag ik me wel af hoe en wat? Want als getrainde beroepsmilitairen je stadje binnen vallen vraag ik me uberhaupt af hoe veel je kan doen, buiten vreedzaam niet mee werken... Maar ja, als dat als gevolg heeft dat ze je op het dorpsplein afknallen en de andere burgers zien dat, dan denken die nog wel 2X na voordat ze ook ongehoorzaam durven te zijn
En daarbij, leren hoe je een geweer moet gebruiken, ok... sure, maar hoe gaan al die miljoenen burgers dan daadwerkelijk aan een geweer komen? Er zijn nu al mega tekorten aan wapens en ammo 🤷🏻
Ok, maar in dit specifieke verband? Het verdrag van Maastricht?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat het verdragsrecht de ene keer heilig is en de andere keer niet. De EU zelf doet niet meer aan de rule of law.
Prima. Maar als de Russen het Ruhrgebied naderen raad ik eenieder aan om de trein te pakken naar Schiphol.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je leert gewoon hoe je een geweer moet gebruiken.
Het idee van "neutrale bufferzones" is een gospe. Die zijn er niet en nooit geweest in Oost-Europa. Of je bent onderdeel van het "westen" of je wordt gedomineerd door Moscow. Meer smaken zijn er niet. Mensen die van mening zijn dat bepaalde post-sovjet staten "neutraal" zouden moeten zijn zeggen gewoon dat deze staten de facto eigendom van Moscow zijn en daarin geen eigen keus hebben.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja ik ken die discussie.
In de ogen van de Baltische staten is dat ook een hele logische beslissing.
Alleen een sterke EU had gezegd, jullie blijven maar even een bufferzone, je komt er niet bij maar we drijven wel handel.
Of je komt er wel bij maar dan bouwen we een eu-macht met 1 controlecentrum die moeiteloos een Russische aanval kan verwerpen. Maw de afschrikking is gigantisch. Nou dat laatste is niet gedaan. De uitbreiding is gedaan onder de paraplu van Uncle Joe, die met een fooi het af moest dekken.
Maar ja das achteraf lullen.
Dus proceed your yibbiyabbing
Ze willen zich ook terugtrekken uit verdragen over mijnen en clustermunitie. Polen bereidt zich duidelijk voor op een invasie door Rusland.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:33 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Die 60% regel zorgde alleen maar voor veel langere ellende na de bankencrisis, en Duitsland is nou ook niet echt een voorbeeld. Begroting is daar in orde, maar de economie stagneert al jaren.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat het verdragsrecht de ene keer heilig is en de andere keer niet. De EU zelf doet niet meer aan de rule of law.
[..]
Kijk even naar de topic titel en die deal. Dit is de schuldenunie waar uitdrukkelijk niet voor getekend is.
Er is letterlijk geen normaal denkend mens die jouw obsessies belangrijker vindt dan de Russen buiten de deur te houden. Je hele discours is irrelevant.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Kijk even naar de topic titel en die deal. Dit is de schuldenunie waar uitdrukkelijk niet voor getekend is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |