abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216961529
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou dat is precies wat er in 2014 gebeurde. Toen trok Rusland al de Donbass en Krim in. Toen had de EU niet Obama aan moeten gapen maar zich echt voor moeten bereiden op een grote defensie
Nu wordt het helemaal mooi. De EU heeft Oekraïne teveel naar zich toe gedwongen en de EU heeft niet gehandeld toen Rusland een stuk land annexeerde.

Je snapt dat je nu 2 tegenovergestelde dingen zegt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_216961552
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:16 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Ja, Europees leger en meer kernwapens. Dat had het goed gedaan toen bij onze toenmalige EU kritische inwoners/partijen c.q. huidige Poetinlovers
Daar word iedere keer fijn aan voorbij gehobbeld inderdaad.
Jarenlang zeiken en schelden op de EU, liefst anti EU partijen stemmen als er verkiezingen zijn om zand in de motor te gooien en dan nu verbaasd zijn dat de EU toen niet al gereageerd heeft.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 14:33:54 #103
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216961685
Een goede voorbereiding is het halve werk.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216961732
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:33 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
In Nederland heet dat gewoon dienstplicht.
pi_216961743
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:40 schreef byah het volgende:

[..]
In Nederland heet dat gewoon dienstplicht.
In Nederland lopen nu heel veel volwassen mannen rond die nooit in dienst hebben gezet.
pi_216961767
AKINCI drones zullen geproduceerd worden in Italië. Specs zijn gelijkwaardig aan MQ-9 Reaper maar 3x zo goedkoop. En je bent niet meer afhankelijk van de VS.

Ze worden nu getest met AESA radars. Je kan ze dan als goedkope AEWACS laten vliegen op ongeveer 100 km van het front in Oekraïne met weinig risico. Het is de bedoeling dat ze ook lucht-lucht raketten gaan krijgen.

twitter
pi_216961792
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
Dat het verdragsrecht de ene keer heilig is en de andere keer niet. De EU zelf doet niet meer aan de rule of law.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:12 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit
Kijk even naar de topic titel en die deal. Dit is de schuldenunie waar uitdrukkelijk niet voor getekend is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 14:48:31 #108
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216961809
quote:

[ x ]
Is dit niet enorm achterhaald? Gewone burgers met een 'basis' training die dan maar moeten gaan vechten? And then what....? Bij de bosjes opgeblazen worden door kamikaze drones die door een select groepje goed getrainde militairen op afstand bestuurd worden.

Beetje letterlijk kanonnenvoer zijn en je leven opgeven voor saus. Top. Ik doe alvast niet mee ^O^
pi_216961830
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Is dit niet enorm achterhaald? Gewone burgers met een 'basis' training die dan maar moeten gaan vechten? And then what....? Bij de bosjes opgeblazen worden door kamikaze drones die door een select groepje goed getrainde militairen op afstand bestuurd worden.

Beetje letterlijk kanonnenvoer zijn en je leven opgeven voor saus. Top. Ik doe alvast niet mee ^O^
Ik heb eigenlijk een beetje het vermoeden dat gekeken is naar de inval in 2022, ook de burgers hebben flink wat weerstand kunnen bieden tegen de Russen.
Ik denk niet dat Tusk bedoeld dat ze met wat basis training naar het front moeten.
pi_216961833
quote:

[..]

Beetje letterlijk kannonenvoer zijn en je leven opgeven voor saus. Top. Ik doe alvast niet mee ^O^
"Training" kan best veel omhelzen. Het hoeft niet allemaal gevechtstraining te zijn
pi_216961847
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:20 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Daar word iedere keer fijn aan voorbij gehobbeld inderdaad.
Jarenlang zeiken en schelden op de EU, liefst anti EU partijen stemmen als er verkiezingen zijn om zand in de motor te gooien en dan nu verbaasd zijn dat de EU toen niet al gereageerd heeft.
Daar wordt niet aan voorbij gehobbeld, maar is precies het kremlin propaganda.

Want in beide situatie is het doel dat de russische invloed sfeer vergroot en versterkt wordt. Dat is enig talking point. want zelfs Orban is geen tegenstander van een europees leger (ook enige logische ontwikkeling in deze huidige wereld). maar een europees leger maakt rusland direct het vietnam van Europa. ze hebben een economie van nog geen 5% van de eu, het enig wat rusland heeft is oude militaire middelen vanuit de sovjet unie (maar dat is nooit alleen rusland geweest). Hoe hechter de eu wordt, sterker hoe de eu wordt. Hoe meer rusland geconfronteerd wordt met wat ze werkelijk zijn..... en daar zijn de ouD regeringsleiders van de sovjet unie nog niet aan toe.

Een goed voorbeeld van de rusland pijpers is dat zij ook nooit stil staan dat een groep rebelen, rusland uit syrie hebben gedonderd en dat deel van de zwarte zee hebben terug veroverd.....
pi_216961853
quote:

[..]

Je leert gewoon hoe je een geweer moet gebruiken.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 14:53:27 #113
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216961857
quote:

[..]

Zou dit niet meer zijn in geval dat? Helaas voor Oekraïners en Russen wel de realiteit, met alleen een basis training als gewoon burger moeten vechten.
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 14:54:28 #114
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216961863
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:51 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk een beetje het vermoeden dat gekeken is naar de inval in 2022, ook de burgers hebben flink wat weerstand kunnen bieden tegen de Russen.
Ik denk niet dat Tusk bedoeld dat ze met wat basis training naar het front moeten.
Ok. Maar dan vraag ik me wel af hoe en wat? Want als getrainde beroepsmilitairen je stadje binnen vallen vraag ik me uberhaupt af hoe veel je kan doen, buiten vreedzaam niet mee werken... Maar ja, als dat als gevolg heeft dat ze je op het dorpsplein afknallen en de andere burgers zien dat, dan denken die nog wel 2X na voordat ze ook ongehoorzaam durven te zijn :{

En daarbij, leren hoe je een geweer moet gebruiken, ok... sure, maar hoe gaan al die miljoenen burgers dan daadwerkelijk aan een geweer komen? Er zijn nu al mega tekorten aan wapens en ammo 🤷🏻
pi_216961898
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ok. Maar dan vraag ik me wel af hoe en wat? Want als getrainde beroepsmilitairen je stadje binnen vallen vraag ik me uberhaupt af hoe veel je kan doen, buiten vreedzaam niet mee werken... Maar ja, als dat als gevolg heeft dat ze je op het dorpsplein afknallen en de andere burgers zien dat, dan denken die nog wel 2X na voordat ze ook ongehoorzaam durven te zijn :{
Dat kunnen ze ook preventief doen.
pi_216961928
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

En daarbij, leren hoe je een geweer moet gebruiken, ok... sure, maar hoe gaan al die miljoenen burgers dan daadwerkelijk aan een geweer komen? Er zijn nu al mega tekorten aan wapens en ammo 🤷🏻
Dat gaat natuurlijk niet slechts schieten zijn en niet iedereen zal een wapen hebben maar de molotov cocktail deed behoorlijk wat schade bijvoorbeeld en is niet duur.
pi_216961974
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat het verdragsrecht de ene keer heilig is en de andere keer niet. De EU zelf doet niet meer aan de rule of law.

Ok, maar in dit specifieke verband? Het verdrag van Maastricht?
pi_216961983
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je leert gewoon hoe je een geweer moet gebruiken.
Prima. Maar als de Russen het Ruhrgebied naderen raad ik eenieder aan om de trein te pakken naar Schiphol. ;)
pi_216961994
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja ik ken die discussie.
In de ogen van de Baltische staten is dat ook een hele logische beslissing.
Alleen een sterke EU had gezegd, jullie blijven maar even een bufferzone, je komt er niet bij maar we drijven wel handel.
Of je komt er wel bij maar dan bouwen we een eu-macht met 1 controlecentrum die moeiteloos een Russische aanval kan verwerpen. Maw de afschrikking is gigantisch. Nou dat laatste is niet gedaan. De uitbreiding is gedaan onder de paraplu van Uncle Joe, die met een fooi het af moest dekken.

Maar ja das achteraf lullen.
Dus proceed your yibbiyabbing
Het idee van "neutrale bufferzones" is een gospe. Die zijn er niet en nooit geweest in Oost-Europa. Of je bent onderdeel van het "westen" of je wordt gedomineerd door Moscow. Meer smaken zijn er niet. Mensen die van mening zijn dat bepaalde post-sovjet staten "neutraal" zouden moeten zijn zeggen gewoon dat deze staten de facto eigendom van Moscow zijn en daarin geen eigen keus hebben.
pi_216962001
quote:

[ x ]
Ze willen zich ook terugtrekken uit verdragen over mijnen en clustermunitie. Polen bereidt zich duidelijk voor op een invasie door Rusland.
pi_216962016
quote:

[..]
[..]
Kijk even naar de topic titel en die deal. Dit is de schuldenunie waar uitdrukkelijk niet voor getekend is.
Die 60% regel zorgde alleen maar voor veel langere ellende na de bankencrisis, en Duitsland is nou ook niet echt een voorbeeld. Begroting is daar in orde, maar de economie stagneert al jaren.
pi_216962124
twitter
pi_216962164
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:24 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
On Russia? :D
Tails tell tales
pi_216962175
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:26 schreef Forbry het volgende:

[..]
On Russia? :D
Idd eerst zien dan geloven.
pi_216962191
quote:

[..]
[..]
Er is letterlijk geen normaal denkend mens die jouw obsessies belangrijker vindt dan de Russen buiten de deur te houden. Je hele discours is irrelevant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')