Ik stond en sta ook niet juichen bij 'afgeslachte Russen'.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij zo pacifistisch was.
Mwoh niet helemaal hetzelfde, aangezien die russen weinig keuze hadden dan te luisteren naar hun supreme leader.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik stond en sta ook niet juichen bij 'afgeslachte Russen'.
Een onjuiste toepassing van een principe maakt dat principe nog niet ongeldig. Als we alle ethische discussie verwerpen uit angst voor misbruik, laten we de moraal over aan hen die het minst genuanceerd denken.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zal wel een ethisch dingetje zijn inderdaad.
OK.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Mwoh niet helemaal hetzelfde, aangezien die russen weinig keuze hadden dan te luisteren naar hun supreme leader.
Vooral een beetje een simplistisch dingetje.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
OK.
Ik ben gewoon niet zo van moord.
Zoals ik al zei, zal wel een ethisch dingetje zijn.
Zeg jij.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een onjuiste toepassing van een principe maakt dat principe nog niet ongeldig. Als we alle ethische discussie verwerpen uit angst voor misbruik, laten we de moraal over aan hen die het minst genuanceerd denken.
Exodus 32, maar Trump heeft natuurlijk nog nooit een bijbel opengeslagen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:02 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
https://leadstories.com/h(...)atue-mar-a-lago.html
Heel normaal allemaal.
Hadden de democraten eens moeten doen, maandenlange rel geweest. Net als toen met hillary. Nu alleen maar krekels uit die hoek
quote:Het gouden kalf
32 Toen het volk zag dat Mozes niet direct terugkeerde van de berg, ging het naar Aron. ‘Vooruit,’ zeiden zij, ‘maak een god voor ons die voor ons uit kan gaan, want we weten niet wat er met Mozes gebeurd is, die ons uit Egypte hierheen heeft geleid.’ 2 ‘Goed,’ zei Aron, ‘geef mij jullie gouden ringen maar.’ 3 Iedereen leverde zijn gouden ringen in: mannen, vrouwen, jongens en meisjes. 4 Aron smolt het goud en goot het in de vorm van een kalf. De Isralieten riepen: ‘O Isral, dit is de god die ons uit Egypte heeft bevrijd!’ 5 Toen Aron zag hoe blij de mensen met hun god waren, bouwde hij een altaar voor het kalf en kondigde aan: ‘Morgen vieren we een groot feest voor de Here!’ 6 De volgende morgen waren de mensen al vroeg op en brachten brandoffers en vredeoffers aan het kalf. Daarna werd er gegeten en gedronken en ze stonden op om losbandig te dansen.
7 De Here zei tegen Mozes: ‘Ga snel naar beneden! Het volk dat u uit Egypte hebt geleid, heeft zichzelf in het verderf gestort. 8 Ze hebben mijn wetten nu al de rug toegekeerd. Ze hebben zelf een kalf gemaakt en daarvoor geknield en geofferd.
Dat doe ik ook niet als morgen iemand Henk uit Badhoevedorp omlegt. Maar dat maakt nog niet dat het een goed idee is.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou er geen traan om laten als iemand morgen Kim Jung Un of Vladimir Poetin omlegt eerlijk gezegd.
Ook maar even gefact-checkt (anders snopes gebruikt, maar chatgpt doet t prima)quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:02 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
https://leadstories.com/h(...)atue-mar-a-lago.html
Heel normaal allemaal.
Hadden de democraten eens moeten doen, maandenlange rel geweest. Net als toen met hillary. Nu alleen maar krekels uit die hoek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is alsof ze nu in de fase zijn belandt zelfs de evangelicals bewust aan het twijfelen te brengen. Na die weerstand van Wallstreet al het tweede graf dat ze voor zichzelf aan het graven zijn. De cultus rondom Trump lijkt wel erg snel op instorten te komen zo.
Veel simpeler dan: laat ik de ander overhoop schieten dan wordt alles beter, wordt het niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vooral een beetje een simplistisch dingetje.
Nou ja, neem de oorlog tussen Oekrane en Rusland. Waarom zou een generaal wel een legitiem doelwit zijn, maar de opperbevelhebber van het Russische leger in de vorm van Poetin niet?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weinigen, waarschijnlijk. Maar het aanmoedigen?
Waar trek je de grens en wiens versie van 'het gevaar/erger is voorkomen' gaat dan gelden?
Violence begets violence.
Dit dus. Trump is een symptoom, geen oorzaak.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat dachten John Wilkes Booth, Gavrilo Princip, Lee Harvey Oswald, Sirhan Sirhan en James Earl Ray ook.
En dichter bij huis Balthasar Gerards, Mohammed B. en Volkert.
Gewoon kappen met dat hinten op vermoorden van politici.
Het gaat hier om transgenic muizen, uiteraard totaal iets anders.quote:Last night, President Donald J. Trump highlighted many of the egregious examples of waste, fraud, and abuse funded by American taxpayers, including $8 million spent by the Biden Administration “for making mice transgender.”
The Fake News losers at CNN immediately tried to fact check it, but President Trump was right (as usual).
FACT: Under the Biden Administration, the National Institutes of Health doled out millions of dollars in taxpayer-funded grants for institutions across the country to perform transgender experiments on mice.
En Booth dacht dat Lincoln best de consequenties mocht ondervinden van zijn Burgeroorlog en knechting van het Zuiden.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, neem de oorlog tussen Oekrane en Rusland. Waarom zou een generaal wel een legitiem doelwit zijn, maar de opperbevelhebber van het Russische leger in de vorm van Poetin niet?
Neem een Un waarvan we weten dat ie hordes mensen in martelkampen stopt en wreedheden begaat.
In een ideale wereld heb je daarvoor processen van Neurenberg, maar de wereld is niet altijd ideaal.
Natuurlijk in democratische rechtsstaten maar te pas en te onpas roepen dat politici uitgeschakeld dienen te worden om allerlei zaken waar je het niet mee eens bent gaat te ver. Maar als een democratisch verkozen leider wegkomt met het plegen van genocide, dan vind ik dat ie daar best de consequenties van mag ondervinden.
Er zijn ontzettend veel slechte voorbeelden. Dat maakt het principe echter niet ongeldig.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En Booth dacht dat Lincoln best de consequenties mocht ondervinden van zijn Burgeroorlog en knechting van het Zuiden.
En Princip dacht dat Franz Ferdinand best de consequenties mocht ondervinden van het zijn van een Habsburger.
En Oswald dacht dat Kennedy best de consequenties mocht ondervinden van zijn agressieve imperialisme jegens Cuba en de communistische wereld.
En Ray dacht dat King best de consequenties mocht ondervinden van zijn oproerzaaiende rassenleer.
En Mohammed B. vond dat Theo van Gogh best de consequenties mocht ondervinden voor zijn blasfemie.
Etcetera.
Dat ligt er maar net aan wat je principe is.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn ontzettend veel slechte voorbeelden. Dat invalideert het principe echter niet.
Veel van die Russen laten zich rijkelijk betalen (ok er wordt geld beloofd) om in Oekraiene te vechten, vrouwen en kinderen te verkrachten en te vermoorden.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben niet religieus (anti-religieus zelfs), maar ik heb de afgelopen tijd meermaals gedacht dat huidige tijden wel het begin van (bijbels) Armageddon lijken, met Trump (of Musk) als het kwaad....quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zei eerder dat ik als zeer lauwe katholiek niet veel op heb met profetische lezingen van Openbaring...
Maar we hebben nu dus een haast aanbeden figuur, een gouden kalf zo je wil, die nu ook een geit heeft uitgedost met bankbiljetten, en alsnog pretendeert de spokesperson te zijn van het christendom.
Riiiiiiight...
Joh, als Hillary op een campagnestop alleen al met een geit op de plaatselijke kinderboerderij in Middelofnowhereville, Nevada was gesignaleerd, had men in Trumpiaanse kringen 'DE ANTI-CHRIST' gevonden.
Als ik mijn zeer religieuze oom en tante hoor dat is mijn conclusie dat er altijd wel een reden is om de huidige tijd als de eindtijd te beschouwen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:55 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik ben niet religieus (anti-religieus zelfs), maar ik heb de afgelopen tijd meermaals gedacht dat huidige tijden wel het begin van (bijbels) Armageddon lijken, met Trump (of Musk) als het kwaad....
Ja dat is allemaal leuk en aardig, maar in een oorlog is de 'chain of command' doorgaans een legitiem doelwit. Ik vind dat je nogal redeneert vanuit een interne situatie binnen een democratische samenleving. Op het moment dat hier een politicus een staatsgreep zou plegen heb je een hele andere situatie.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En Booth dacht dat Lincoln best de consequenties mocht ondervinden van zijn Burgeroorlog en knechting van het Zuiden.
En Princip dacht dat Franz Ferdinand best de consequenties mocht ondervinden van het zijn van een Habsburger.
En Oswald dacht dat Kennedy best de consequenties mocht ondervinden van zijn agressieve imperialisme jegens Cuba en de communistische wereld.
En Ray dacht dat King best de consequenties mocht ondervinden van zijn oproerzaaiende rassenleer.
En Mohammed B. vond dat Theo van Gogh best de consequenties mocht ondervinden voor zijn blasfemie.
Etcetera.
Nouja genoeg NAVO landen die ook wapens in hebben gezet onder het motto defensie in Irak of Afghanistan. Rusland zegt ook een defensieve manoevre in Oekraine te doen, Israel gebruikt haar leger om defensief te genocideren.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:17 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel wat meer genuanceerd ligt. De EU (en NAVO ook) zijn defensie pacts, die wel geld uitgeven aan defensie maar met afschrikking als doel, oftewel met de hoop die wapens nooit echt nodig te hebben.
Dit zegt meer over onze neiging tot zwart-witdenken dan over de realiteit zelf. Nuance is vaak een uitdaging en onzekerheid voelt ongemakkelijk dus zoeken we heldere verklaringen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:58 schreef cynicus het volgende:
[..]
Als ik mijn zeer religieuze oom en tante hoor dat is mijn conclusie dat er altijd wel een reden is om de huidige tijd als de eindtijd te beschouwen.
Er zullen vast mensen zijn die dat ook meenden tijdens de eerste/tweede wereldoorlog, het hoogtepunt van de koude oorlog, een natuurramp, benoeming van Barack Obama als president, toen homo's mochten trouwen etc.
Klopt.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:58 schreef cynicus het volgende:
[..]
Als ik mijn zeer religieuze oom en tante hoor dat is mijn conclusie dat er altijd wel een reden is om de huidige tijd als de eindtijd te beschouwen.
Er zullen vast mensen zijn die dat ook meenden tijdens de eerste/tweede wereldoorlog, het hoogtepunt van de koude oorlog, een natuurramp, benoeming van Barack Obama als president, toen homo's mochten trouwen etc.
Ik sta zelf ook totaal niet te juichen bij 'afgeslachte Russen', maar ik denk wel dat het soms echt het beste kan zijn om tot geweld over te gaan. Alleen in hele, HELE sporadische/uiterste gevallen uiteraard. Soms is er simpelweg geen andere weg (meer) dan kwaad met kwaad te bestrijden om te zorgen dat het ('eerste') kwaad (dat doorgaans al veel eerder tot geweld overgaat...) niet wint. Dat het daarbij altijd (enigszins) subjectief is wat je wel/niet als 'het ('eerste') kwaad' bestempelt, is waar...quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geinige blog om te lezen, ook als je er niet in geloofdquote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:55 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik ben niet religieus (anti-religieus zelfs), maar ik heb de afgelopen tijd meermaals gedacht dat huidige tijden wel het begin van (bijbels) Armageddon lijken, met Trump (of Musk) als het kwaad....
Het stomme is dat voor de MAGA cult nu ook transgender muizen zijn. Als Trump het zegt is het waar ! Niet dat ze opzoeken wat Transgenic zou betekenen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:33 schreef Tourniquet het volgende:
Dit soort lulkoek staat dus gewoon op Whitehouse.gov te lezen:
[..]
Het gaat hier om transgenic muizen, uiteraard totaal iets anders.
Voetsoldaten zijn ook een legitiem doelwit. Zelfs de bevolking is een legitiem doelwit blijkbaar als de inschatting is dat daarmee erger voorkomen kan worden. Ik hoor toch weinig mensen zeggen dat Dresden of Hiroshima platbombardeeren nooit zou hebben mogen gebeuren. Recenter verdedigen ook veel mensen een vergelijkbaar idee bij Gaza.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat is allemaal leuk en aardig, maar in een oorlog is de 'chain of command' doorgaans een legitiem doelwit. Ik vind dat je nogal redeneert vanuit een interne situatie binnen een democratische samenleving. Op het moment dat hier een politicus een staatsgreep zou plegen heb je een hele andere situatie.
Nou begreep ik wel dat dit niet ging om transgenic mice (daar wordt veel meer aan uitgegeven), maar aan dierproeven met medicatie voor geslachtsverandering. Gewoon het soort trials dat wordt gedaan als eerste horde om te kijken of medicatie veilig is voor menselijk gebruik, niet een of ander snood experiment om muizen geslachtsverandering te laten ondergaan zoals het impliceert.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:33 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het is zo idioot allemaal...quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Het stomme is dat voor de MAGA cult nu ook transgender muizen zijn. Als Trump het zegt is het waar ! Niet dat ze opzoeken wat Transgenic zou betekenen.
Het is wel 'grappig' dat religie en fundamentalistische religie daar een grote rol in zal spelen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:58 schreef cynicus het volgende:
[..]
Sterker nog, dat je ze kan makenquote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:15 schreef Momo het volgende:
Het stomme is dat voor de MAGA cult nu ook transgender muizen zijn.
Ik lees en zie niet anders dan kritiek hier over, zelfs uit de VS.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Het stomme is dat voor de MAGA cult nu ook transgender muizen zijn. Als Trump het zegt is het waar ! Niet dat ze opzoeken wat Transgenic zou betekenen.
Maar dit is dus de officiele overheidswebsite?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:33 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Bush jr. viel onder de geloofsgroep die van mening is dat we deze eeuw het einde der tijden gaan meemaken. Ik maak me wel eens zorgen dat er iemand met veel macht op staat die van mening is dat het einde ter tijden niet snel genoeg kan plaatsvinden en dat gaat proberen te versnellen. Of iemand die denkt voordeel te behalen uit totale ineenstorten van de wereldeconomie/wereld. Bijvoorbeeld miljardairs die denken als grote leider op te kunnen staan uit de puinhopen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Geinige blog om te lezen, ook als je er niet in geloofd
Ja...quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:35 schreef -0- het volgende:
[..]
Maar dit is dus de officiele overheidswebsite?![]()
Buiten de inhoud, dat hele taalgebruik in dit stukje tekst maar op de hele website in het algemeen is toch te treurig voor woorden.
En dat is dan idd nog maar 1 voorbeeld van teksten op die website...quote:The Fake News losers at CNN immediately tried to fact check it, but President Trump was right (as usual).
Dieptriest inderdaad, staat vol met dat soort taalgebruik. Willekeurig ander "artikel":quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:35 schreef -0- het volgende:
[..]
Maar dit is dus de officiele overheidswebsite?![]()
Buiten de inhoud, dat hele taalgebruik in dit stukje tekst maar op de hele website in het algemeen is toch te treurig voor woorden.
quote:Today, disgraced Rep. Eugene Vindman said he is “hard pressed to think of a worse 45 days” in American history than the first six weeks of President Donald J. Trump’s second term.
What a stupid, moronic statement.
According to Vindman, there is nothing “worse” than record low illegal border crossings, getting killers and rapists off the streets, freeing American hostages, protecting women and girls, securing “$3 trillion in investments and trade commitments,” saving taxpayers billions of dollars in wasteful spending, pursuing world peace, and capturing terrorists.
Vindman has a terminal case of Trump Derangement Syndrome — and it shows.
Alsof een stel tieners hun alt right website aan het bijhouden is.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:42 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dieptriest inderdaad, staat vol met dat soort taalgebruik. Willekeurig ander "artikel":
https://www.whitehouse.go(...)st-american-success/
[..]
Dus wil je nu zeggen dat volgens MAGA trans een natuurlijk fenomeen is en geen woke linkse agenda?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Toch is er nog wel degelijk (politieke) discussie over de noodzaak en moraliteit van Hiroshima/Nagasaki. Voorbeeldje:quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Voetsoldaten zijn ook een legitiem doelwit. Zelfs de bevolking is een legitiem doelwit blijkbaar als de inschatting is dat daarmee erger voorkomen kan worden. Ik hoor toch weinig mensen zeggen dat Dresden of Hiroshima platbombardeeren nooit zou hebben mogen gebeuren. Recenter verdedigen ook veel mensen een vergelijkbaar idee bij Gaza.
Bovendien worden zulke interne discussies op dit moment beslecht door het simpele feit dat Trump wordt gezien als de alfa en omega van de GOP. Wanneer hij zich achter een bepaalde koers schaart, wordt dat automatisch de partijlijn. Zie het veranderende standpunt van mainstream Reps ten aanzien van Oekrane en tarieven.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Democraten hadden lange tijd het probleem dat ze een fragiele 'big tent party' waren, maar ironisch genoeg zou je kunnen stellen dat nu juist de GOP dat is. Als je de techbros naast de die hard MAGAs zet, dan zie je vaak dat ze radicaal anders denken over kennismigratie. Eerstgenoemden zijn het soort van 'empathie is voor mietjes, tyf op met je sociale zekerheid en als een buitenlander meer toevoegt, dan importeren we die gewoon', de tweede zijn vooral van 'tyf op met je buitenlanders'. Protectionisme en industriebeleid is ook weer een twistpunt tussen de meer libertaire Republikeinen en de MAGA crowd. Je kunt je niet eeuwig blijven verenigen in een aversie tegen genderneutrale toiletten.
Dat kon wel eens kloppen, zo oud zijn die jongens van Musk niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Alsof een stel tieners hun alt right website aan het bijhouden is.
Is dit the pin?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:42 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dieptriest inderdaad, staat vol met dat soort taalgebruik. Willekeurig ander "artikel":
https://www.whitehouse.go(...)st-american-success/
[..]
Yep, dit is een beetje het probleem. Kennelijk is een deel van de bevolking niet gelukkig met de huidige situatie f vonden ze dit een beter alternatief dan Harris. Kun je hun verwijten dat ze in de goedkope oneliners van Trump trappen en niet goed genformeerd zijn, waarbij de media (vooral fox) ook niet meehelpt? Of hebben ze gewoon een hele andere visie dan de democraten?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet als morgen iemand Henk uit Badhoevedorp omlegt. Maar dat maakt nog niet dat het een goed idee is.
Zeker in het geval van Trump is Trump niet het grootste probleem. Wat mij betreft zijn die hele colonnes die blind achter hem aanlopen, veel problematischer. Die kun je moeilijk allemaal afknallen, niet?
Laat Big Balls er even buiten, wil je.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Alsof een stel tieners hun alt right website aan het bijhouden is.
quote:De prijzen aan de pomp zijn de laatste dagen gezakt naar het laagste niveau in bijna vier maanden. Dat blijkt uit data van consumentencollectief UnitedConsumers. Volgens directeur Paul van Selms komt dit vooral doordat de dollar minder waard is geworden.
Olietransacties worden afgerekend in dollars en de Amerikaanse munt heeft behoorlijk wat van zijn waarde verloren ten opzichte van de euro. Dit maakt olie goedkoper voor de Europese markt.
De gemiddelde adviesprijs van een liter benzine staat vrijdag op 2,134 euro. Dat is het laagste punt sinds 14 november vorig jaar. Ook diesel, waarvan de adviesprijs is gedaald naar 1,894 euro, stond sinds medio november niet zo laag.
Bovengenoemde bedragen zijn adviesprijzen. Veel tankstations geven korting, waardoor je op veel plekken bijvoorbeeld benzine kunt tanken voor minder dan 2 euro per liter.
Naast de goedkopere dollar speelt mogelijk ook de wereldwijde onrust mee die is ontstaan door het beleid van de Amerikaanse president Donald Trump. Zijn keuze om importheffingen in te voeren kan de wereldhandel beperken. Hierdoor kan de vraag naar olie minder worden.
Ook hebben olieproducerende landen, verenigd in OPEC+, besloten om hun productie op te voeren. Dit zorgt voor extra aanbod van olie, wat de prijs verder drukt.
Overigens is brandstof nog altijd relatief duur in vergelijking met eerdere periodes. Zo stond de adviesprijs van benzine afgelopen september nog rond de 2,07 euro.
Daar heb ik nu net niks aan, ik rijd op kosten van de baasquote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Toch een lichtpuntje bij al het geklootviool:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |