Je moet benoemen, toch? Daar is deze coalitie ook erg vanquote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Moddergevecht', "Varkensruzie", beetje meer fatsoen jegens Caroline mag ook wel hoor.
Ik hoorde dat dit kabinet, beëdigd op 2 juli 2024, nog voor Prinsjesdag zou vallen. Daarna dezelfde geluiden dat ze nooit de Kerst zouden halen en daarna dat het voor 1 maart 2025 dan toch echt mis zou gaan.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Onenigheid in de coalitie over de varkensboeren:
https://www.paternotte.nl(...)hebben-varkensruzie/
Het is echt alleen maar onenigheid en gedoe, he?
En, gaat dat een beetje?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik hoorde dat dit kabinet, beëdigd op 2 juli 2024, nog voor Prinsjesdag zou vallen. Daarna dezelfde geluiden dat ze nooit de Kerst zouden halen en daarna dat het voor 1 maart 2025 dan toch echt mis zou gaan.
Maar ze zitten er nu toch nog
Dat is inderdaad hun enige echte wapenfeit: ze zitten er nog.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik hoorde dat dit kabinet, beëdigd op 2 juli 2024, nog voor Prinsjesdag zou vallen. Daarna dezelfde geluiden dat ze nooit de Kerst zouden halen en daarna dat het voor 1 maart 2025 dan toch echt mis zou gaan.
Dat de eerste serieuze test de komende voorjaarsnota zou zijn was toch meer het algemene beeld?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ze doen zo weinig, zelfs opstappen is ze teveel.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is inderdaad hun enige echte wapenfeit: ze zitten er nog.
Goed gedaan hoor.
Als je letterlijk elk besluit voor je uit schopt en niks uit voert kun je inderdaad lang blijven zitten. Politiek duiders gingen er van uit dat dit kabinet iets zou willen doen, dan waren ze waarschijnlijk al wel gevallen. Zolang ze niks uitvoeren kunnen ze inderdaad nergens over vallen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Plakkend aan het pluche omdat macht hebben belangrijker is dan daadwerkelijk goede dingen doen voor Nederland.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is inderdaad hun enige echte wapenfeit: ze zitten er nog.
Goed gedaan hoor.
Dat was altijd het voornaamste doel van Wilders. Een beetje vanuit zijn hangmat schreeuwen wat de onderbuik vindt. Veel centjes voor weinig werk.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Plakkend aan het pluche omdat macht hebben belangrijker is dan daadwerkelijk goede dingen doen voor Nederland.
En een groot deel van zijn partij ook. Niet of nooit aanwezig.quote:
Ik las laatst ergens, ze spelen politiek catenaccio: alleen maar verdedigen en de bal voor zich uit schoppen. Vond ik wel een mooie. Want meer dan de bal (een deadline, een probleem) steeds voor zich uit schoppen doen ze inderdaad niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat was altijd het voornaamste doel van Wilders. Een beetje vanuit zijn hangmat schreeuwen wat de onderbuik vindt. Veel centjes voor weinig werk.
Dat doet toch elke politicus? Of is er een uitzondering?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat was altijd het voornaamste doel van Wilders. Een beetje vanuit zijn hangmat schreeuwen wat de onderbuik vindt. Veel centjes voor weinig werk.
Sure.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat doet toch elke politicus? Of is er een uitzondering?
Daarnaast houdt Wilders wel als 1 van de weinigen koers.
Tegenwoordig nauwelijks te geloven, maar er bestaan dus politici die willen en kunnen besturen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Er zijn ook politici die uitvoerbare wetten maken en daadwerkelijk dingen willen veranderen ten goede. Snap wel dat je met de huidige clowns in het kabinet dat lastig vindt om je voor te stellen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je hebt het nu over de cijfers achter de komma, dan ga je altijd discrepantie vinden. Ik heb het over de cijfers vóór de komma.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sure.
De huren moeten omlaag, maar stemt tegen een bevriezing van de indexering.
Het eigen risico moet naar 0, maar dat doen we toch niet.
Echt, op koers.
Kom eens met namen dan? Timmersmans, Jetten, Baudet? Ik zie ze niet hoor.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn ook politici die uitvoerbare wetten maken en daadwerkelijk dingen willen veranderen ten goede. Snap wel dat je met de huidige clowns in het kabinet dat lastig vindt om je voor te stellen.
Vertel eens.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:34 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je hebt het nu over de cijfers achter de komma, dan ga je altijd discrepantie vinden. Ik heb het over de cijfers vóór de komma.
Jij benoemt specifieke gevallen en hele specifieke beslissingen. Ik bedoel meer de algehele koers die Wilders erop nahoudt. Opvattingen over migratie, geopolitiek en klimaat zijn de afgelopen jaren volgens mij niet erg veranderd.. de invulling wel, maar ik heb het idee dat dat vooral komt door het feit dat niet alle ideeën 1 op 1 uitgevoerd kunnen worden vanwege oppositie (wat ook prima is natuurlijk).quote:
Wat heeft de oppositie dan kunnen tegenhouden? Wilders zit in een coalitie met een meerderheid.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:03 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Jij benoemt specifieke gevallen en hele specifieke beslissingen. Ik bedoel meer de algehele koers die Wilders erop nahoudt. Opvattingen over migratie, geopolitiek en klimaat zijn de afgelopen jaren volgens mij niet erg veranderd.. de invulling wel, maar ik heb het idee dat dat vooral komt door het feit dat niet alle ideeën 1 op 1 uitgevoerd kunnen worden vanwege oppositie (wat ook prima is natuurlijk).
Het imago dat Nederland krijgt onder potentiële asielzoekers is veel minder goed nu. Dat is pure winst, de beste manier om migratie terug te dringen is om ons land minder aantrekkelijk voor ze te maken. Hoe komt het toch dat een land als Polen bijvoorbeeld nooit kampt met asielzoekers. Het is een EU-land dat wordt gezien als tussenstation en niet als eindstation. Asielzoekers kunnen er blijven, mogen er blijven, er is ruimte zat want het is niet dichtbevolkt, maar ze willen het simpelweg niet. Daar kan Nederland een voorbeeld aan nemen en Faber doet dat heel goed.quote:
Dat is wel erg kort door de bocht natuurlijkquote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat heeft de oppositie dan kunnen tegenhouden? Wilders zit in een coalitie met een meerderheid.
De haat voor Frans Timmermans is groter dan ieder onenigheid en gedoetje.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De voorgaande 3 kabinetten?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:35 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Kom eens met namen dan? Timmersmans, Jetten, Baudet? Ik zie ze niet hoor.
En dat werkt dus niet: https://www.trouw.nl/binn(...)en-experts~b10e3c64/quote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het imago dat Nederland krijgt onder potentiële asielzoekers is veel minder goed nu. Dat is pure winst, de beste manier om migratie terug te dringen is om ons land minder aantrekkelijk voor ze te maken.
De achterban van de meerderheid van de partijen in de Eerste Kamer zou behoorlijk boos worden als ze hier voor stemmen.quote:Minister Faber is optimistisch dat de asielwetten ook door de Eerste Kamer komen. "Mensen in het land willen minder asielzoekers en partijen weten dat ook, die hebben ook een achterban", aldus de PVV-minister.
quote:8% loonsverhoging voor medewerkers kinderopvang, als ze instemmen met bod werkgevers
Klaartje Bax
37 min geledenin Financieel
Amsterdam - Medewerkers in de kinderopvang krijgen er de komende twee jaar 8% loon bij als de achterban instemt met het onderhandelingsresultaat dat werkgevers
Wat zegt het artikel? Kan je een korte samenvatting geven?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat werkt dus niet: https://www.trouw.nl/binn(...)en-experts~b10e3c64/
Niks pure winst, lege huls dus.
Op dit moment doen we er ook Europees niet toe. We hebben een coalitie die het op geen enkel vlak eens is. Ja ze hebben een verklaring ondertekend waar ze voor een groot deel blijkbaar niet echt achter staan.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 17:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Moeilijke persco van Schoof. Kan niet goed uitleggen hoe zeker de 3,5 mld voor Oekraïne is. En over Europese overleggen steeds benoemen dat Nederland er toe doet. Hoe vaker hij het zegt hoe meer het beeld ontstaat dat NL er Europees niet toe doet.
Zeker. Blijkbaar had hij ook BuZa pas zeer kort voor debat geïnformeerd. Ieder geval goed dat hij hier leiderschap laat zien. Had hij in de persco best wat meer kunnen uitbuiten. En de journalisten hadden ook wel gelijk: nu akkoord op 3,5 mld maar als Fleur straks geen geld krijgt voor de zorg is er alsnog gezeik over Oekraïne. Schoof ontkende dat, maar had dat leiderschap hier ook moeten laten tonen. Hij kan er ook niks aan doen dat een PVV en BBB Nederland strategisch het moeras in trekkenquote:Op vrijdag 7 maart 2025 17:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Op dit moment doen we er ook Europees niet toe. We hebben een coalitie die het op geen enkel vlak eens is. Ja ze hebben een verklaring ondertekend waar ze voor een groot deel blijkbaar niet echt achter staan.
Ik ben altijd kritisch op Schoof maar aan deze situatie kan hij weinig doen wat mij betreft, ja behalve dat hij nooit in had moeten stappen als trekpop.
quote:Op vrijdag 7 maart 2025 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
Je kun tegenwoordig maar beter medwerker in de kinderopvang zijn dan Drs sociale geography of Drs. biowetenschappen in de stikstof materie
https://www.telegraaf.nl/(...)n-met-bod-werkgevers
[..]
Korte samenvatting: ze spreken een heel stel experts en geen enkele verwacht significante afschrikwekkende effecten van de wetten van Faber.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 17:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat zegt het artikel? Kan je een korte samenvatting geven?
En waarom ga je niet in op het feit dat werd gesteld; Polen wordt overgeslagen net als andere landen.
Die denkt: als ik dan toch ten onder ga aan ruzie in de coalitie, dan doe ik eerst in elk geval wat goeds.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:12 schreef Hexagon het volgende:
Nou Dick durft zijn ruggengraat eens te laten zien
https://www.nu.nl/politie(...)-oekraine-staat.html
Het lijkt op wat Job Cohen ooit zijn. De zijn net een kind dat roep "ik wil niet naar school!", en dat uiteindelijk gewoon naar school gaat.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die denkt: als ik dan toch ten onder ga aan ruzie in de coalitie, dan doe ik eerst in elk geval wat goeds.
Wat maakt je een expert op dit vlak als we nog nooit migratie hebben tegengehouden?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Korte samenvatting: ze spreken een heel stel experts en geen enkele verwacht significante afschrikwekkende effecten van de wetten van Faber.
Ik beantwoord de vraag perfect met een artikel waaruit blijkt dat het onzin is. En geen enkele echte expert denkt dat het wel helpt, Faber heeft ook niemand kunnen vinden.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat maakt je een expert op dit vlak als we nog nooit migratie hebben tegengehouden?
Je beantwoordt de vraag niet: waarom gaan ze niet naar Polen en Portugal? Waarom heeft Denemarken zichzelf wel onaantrekkelijk kunnen maken en vinden de zelfverklaarde experts dat het niet zou werken?
Allemaal speculatie, de tijd zal het leren, het is in ieder geval beter dan niets doen, of de deur wagenwijd open zetten zoals PvdA/GL wil.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat werkt dus niet: https://www.trouw.nl/binn(...)en-experts~b10e3c64/
Niks pure winst, lege huls dus.
Dat blijkt niet uit het artikel, heb je het wel gelezen? Er wordt slechts een verwachting uitgesproken. Net zoals vele experts hadden verwacht dat dit kabinet de Kerst niet zou halen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik beantwoord de vraag perfect met een artikel waaruit blijkt dat het onzin is. En geen enkele echte expert denkt dat het wel helpt, Faber heeft ook niemand kunnen vinden.
Er is gewoon geen wil. In het gratis deel staat notabene dit:quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit het artikel, heb je het wel gelezen? Er wordt slechts een verwachting uitgesproken. Net zoals vele hier hadden verwacht dat dit kabinet de Kerst niet zou halen.
Laten we het vooral gaan afwachten.quote:Of die aanpak effect heeft is onzeker, maar niet uitgesloten.
Onder Cohen hadden we het strengste asielbeleid ooit...quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
... of de deur wagenwijd open zetten zoals PvdA/GL wil.
Het pluche zit zo lekker.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:50 schreef tizitl2 het volgende:
Mijn god
Is er dan echt werkelijk helemaal niets wat ze gewoon normaal kunnen afstemmen onderling?
Waarom zit deze coalitie er eigenlijk? Ze zijn het over niets eens, maken geen beleid en als ze echt niet aan een onderlinge beslissing ontkomen schuift het allemaal door naar de voorjaarsnota.
Ga dan met zijn allen lekker vissen ofzo. Kan het bestuur door mensen die wel wat willen uitvoeren.
Kijk, dit snap ik volledig. En idealiter gun ik ieder persoon dezelfde luxe, vrijheid, welvaart en rijkdom die wij hier hebben. Alleen het is niet haalbaar. Het is idealistisch gedacht. Nederland is één van de meest dichtbevolkte landen ter wereld, er zit een grens aan wat we aankunnen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is gewoon geen wil en daarom probeert men het van alle kanten te traineren.
Cohen is niet PvdA/GL.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onder Cohen hadden we het strengste asielbeleid ooit...
Dit is dan ook voor alle coalitiepartijen een winnende tactiek.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:58 schreef Hanca het volgende:
Ze willen dus niet eens dat de plannen kans maken op een meerderheid in de Eerste Kamer.
Toen was de PvdA nog PvdA, nu zijn ze PvdA/GL en zitten ze met die gekke Klaver die al meerdere keren heeft aangegeven dat hij ze gewoon wil hebben en hier wilt houden.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onder Cohen hadden we het strengste asielbeleid ooit...
PvdA was toch altijd Partij van de Allochtonen of Partij van de Arabieren? Dus wat is nu het verschil?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Toen was de PvdA nog PvdA, nu zijn ze PvdA/GL en zitten ze met die gekke Klaver die al meerdere keren heeft aangegeven dat hij ze gewoon wil hebben en hier wilt houden.
Bekijk deze YouTube-video
Grappig, ik heb het gevoel dat juist de PVVers tegen de spreidingswet zijn. Over ver van mn bedshow gesproken, me dunktquote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kijk, dit snap ik volledig. En idealiter gun ik ieder persoon dezelfde luxe, vrijheid, welvaart en rijkdom die wij hier hebben. Alleen het is niet haalbaar. Het is idealistisch gedacht. Nederland is één van de meest dichtbevolkte landen ter wereld, er zit een grens aan wat we aankunnen.
In het begin waren veel Nederlanders (waaronder ook ik) helemaal niet tegen asielzoekers en migranten. Alleen het werden er te veel in te korte tijd. Dat konden we niet aan en dat krijg je dus dat mensen PVV gaan stemmen.
Mensen die pleiten voor meer asielzoekers wonen vaak zelf minstens 50 km van een COA en zullen pertinent vertikken er ook maar ééntje in huis te nemen. Zolang het maar een ver-van-mijn-bed show blijft, vinden ze alles best.
Vluchteling en asielzoeker? Welkom.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 20:03 schreef miss_sly het volgende:
Er zit zoveel onzin in dergelijke claims.
Niemand pleit voor meer asielzoekers.
Het blijkt juist dat mensen die in de buurt van een opvang wonen en met asielzoekers omgaan veel minder negatief zijn, omdat ze de mensen hebben leren kennen.
Maar veel van dergelijke rechtse stemmers hebben niet veel op met feiten en cijfers en onderzoeken. De onderbuik en het zogenaamde gezonde verstand dat geen gezond verstand is zijn hun (niet al te beste)raadgevers.
Haha, ja jij zit altijd goed in de boze kereltjesfuik. Tot nu toe waren de PvdA c.s. altijd nodig om serieuze acties te realiseren rond asielmigratie.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Toen was de PvdA nog PvdA, nu zijn ze PvdA/GL en zitten ze met die gekke Klaver die al meerdere keren heeft aangegeven dat hij ze gewoon wil hebben en hier wilt houden.
Bekijk deze YouTube-video
Ook dat hele gedoe dat het nu opeens te veel zou zijn. Nu is helemaal geen hoogtepunt van de instroom. Het is al 20 jaar hetzelfde gelul op radicaal rechts. Alles wat fout gaat licht aan asielzoekers of links. Beetje liegen over wat PvdA met migratie wil. De radicaal rechtse stemmer kan niet anders dan op populistische afbraakpartijen stemmen, die stemmer treft geen enkele blaam of verantwoordelijkheid voor het beleid dat daaruit voortkomt.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 20:03 schreef miss_sly het volgende:
Er zit zoveel onzin in dergelijke claims.
Niemand pleit voor meer asielzoekers.
Het blijkt juist dat mensen die in de buurt van een opvang wonen en met asielzoekers omgaan veel minder negatief zijn, omdat ze de mensen hebben leren kennen.
Maar veel van dergelijke rechtse stemmers hebben niet veel op met feiten en cijfers en onderzoeken. De onderbuik en het zogenaamde gezonde verstand dat geen gezond verstand is zijn hun (niet al te beste)raadgevers.
En vanuit is links is alles wat fout gaat de schuld van de VVD.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alles wat fout gaat licht aan asielzoekers of links.
Ze zitten dan al 36 van de laatste 43 jaar in kabinetten, waarbij ze zeker onder Rutte 1 en 2 natuurlijk enorm hebben bezuinigd.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 20:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En vanuit is links is alles wat fout gaat de schuld van de VVD.
Niet alles natuurlijk, wel veel. Verschil is natuurlijk ook dat VVD de afgelopen 20 jaar bijna altijd als grootste in de regering zat en dus ook verantwoording draagt voor het gevoerde beleid. Iets wat ze zelf natuurlijk ver van zich afwerpen, aan VVD ligt het volgens VVD niet dat er veel problemen zijn in Nederland.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 20:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En vanuit is links is alles wat fout gaat de schuld van de VVD.
Dat klopt, want dat betekent dat bepaalde COA's zoals Ter Apel ineens geen problemen meer gaan ervaren en denken dat ze dus weer fors meer asielzoekers kunnen binnenlaten. Eerst de poort goed dicht doen, dan pas spreiden, anders is het dweilen met de kraan open.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 19:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Grappig, ik heb het gevoel dat juist de PVVers tegen de spreidingswet zijn. Over ver van mn bedshow gesproken, me dunkt
Tijden veranderen, PVV is nu de grootste partij, niet VVD, PvdA of CDA.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 20:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, ja jij zit altijd goed in de boze kereltjesfuik. Tot nu toe waren de PvdA c.s. altijd nodig om serieuze acties te realiseren rond asielmigratie.
Nederland is economisch sterk, we zijn het zesde gelukkigste land ter wereld, Nederland neemt de vijfde plaats als het gaat om kleinste inkomensongelijkheid, Nederland is het vierde welvarendste land van Europa, we hebben meer hoger opgeleiden dan het gemiddelde in EU, we staan vijfde als het gaat om gezondheidszorg (Health index).quote:Op vrijdag 7 maart 2025 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet alles natuurlijk, wel veel. Verschil is natuurlijk ook dat VVD de afgelopen 20 jaar bijna altijd als grootste in de regering zat en dus ook verantwoording draagt voor het gevoerde beleid. Iets wat ze zelf natuurlijk ver van zich afwerpen, aan VVD ligt het volgens VVD niet dat er veel problemen zijn in Nederland.
Uiteraard.quote:
Inkomensongelijkheid is totaal niet boeiend, vermogensongelijkheid is gigantisch in Nederland daar moeten we aan werken. Inkomen is ook niet hoe mensen rijk worden, dat gebeurt door vermogen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 22:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nederland is economisch sterk, we zijn het zesde gelukkigste land ter wereld, Nederland neemt de vijfde plaats als het gaat om kleinste inkomensongelijkheid, Nederland is het vierde welvarendste land van Europa, we hebben meer hoger opgeleiden dan het gemiddelde in EU, we staan vijfde als het gaat om gezondheidszorg (Health index).
Nederland doet het dankzij de VVD ongelofelijk goed, links is dusdanig infantiel en zeggen: Als het goed gaat met Nederland is het ondanks de VVD, als het slecht gaat is het dankzij de VVD.
Maar goed, op het thema migratie is de VVD simpelweg niet hard genoeg geweest. Dat verklaart ook het succes van de PVV.
Dat Nederland ondanks de VVD redelijk blijft draaien klopt voorlopig. Maar de problemen op de woningmarkt dankzij het waardeloze VVD beleid worden vrij duidelijk. Migratie is VVD niet hard op en dat gaan ze ook voorlopig niet zijn, zij geloven dat onze welvaart komt door goedkope arbeid. Wat totaal dombo gelul is onze welvaart komt door handel en een goed opgeleide bevolking die dus beter betaald werk kan doen. Maar niet iedereen kan daarin mee en er zijn dus veel mensen achtergebleven. Die laten zich nu wijsmaken dat migranten het probleem zijn, altijd fijn als er een groep is die het slechter heeft.quote:Vermogenskloof nog groter dan gedacht, stelt econoom: ‘Rijkste 1 procent heeft 30 procent in handen’
Vermogensongelijkheid is het probleem niet, dat zorgt oa voor familiebedrijven. Die moeten niet allemaal in handen van Chinese of Amerikaanse investeringsorganisaties vallen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 22:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Inkomensongelijkheid is totaal niet boeiend, vermogensongelijkheid is gigantisch in Nederland daar moeten we aan werken. Inkomen is ook niet hoe mensen rijk worden, dat gebeurt door vermogen.
Hij moest zijn standpunt inzake Oekraïne even duidelijk komen pluggen. PVV en BBB en Agema en Keijzer terug in hun hok.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 22:44 schreef capricia het volgende:
Nou, geen nieuws van Schoof.
Behalve dat is nog steeds denkt dat de VS ons wel beschermd.
Wat een raar antwoord. Als ik stel dat er teveel vermogensongelijkheid is heeft dat werkelijk niets te maken met bedrijven dan maar in Chinese of Amerikaanse handen laten vallen. Dat je recht zou hebben op een bedrijf omdat je vader dat had vind ik maar onzin dat is gewoon nepotisme. Een bedrijf zou altijd van iedereen die er werkt moeten zijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 22:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vermogensongelijkheid is het probleem niet, dat zorgt oa voor familiebedrijven. Die moeten niet allemaal in handen van Chinese of Amerikaanse investeringsorganisaties vallen.
Probleem is een verschillend belasten van inkomen. Als inkomen uit vermogen ook gewoon in box 1 valt, als over rente, dividend en winst uit de verkoop van aandelen/bitcoin ook gewoon inkomstenbelasting wordt betaald, is er niks aan de hand. Dan betaalt iedereen zijn of haar eerlijke deel.
Op parlement.com vandaag een column verschenen, dat pleit voor dat Schoof plaats moet maken voor een premier van een echt kabinetquote:Op vrijdag 7 maart 2025 22:44 schreef capricia het volgende:
Nou, geen nieuws van Schoof.
Behalve dat is nog steeds denkt dat de VS ons wel beschermd.
https://www.parlement.com(...)or_een_kermiskabinetquote:Ten slotte wordt het kabinet voorgezeten door een premier die geen enkele band heeft met een van de coalitiepartijen en die per probleem voor zijn behoud afhankelijk is van de meest onverdraagzame partner in de coalitie. Juist minister-president Dick Schoof, ongetwijfeld van goede wil, laat zien dat de Nederlandse premier al lang geen ‘primus inter pares’ meer is, zoals door sommigen nog steeds wordt beweerd. Van hem wordt verwacht dat hij aan het kabinet leiding geeft en het in binnen- en buitenland zichtbaar representeert en dus ‘regeringsleider’ is. Maar, met een coalitie als deze krijgt hij nauwelijks de kans primus inter pares te zijn, laat staan regeringsleider.
Waarom moeten we daaraan werken? Zolang de minst vermogende persoon voldoende heeft om normaal te leven maakt het toch niet uit dat in de samenleving mensen zijn met een paar miljard (zoals die Heineken griet)?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 22:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Inkomensongelijkheid is totaal niet boeiend, vermogensongelijkheid is gigantisch in Nederland daar moeten we aan werken.
Nee niet dankzij de VVD. Woningmarkt probleem heeft met twee dingen te maken:quote:Dat Nederland ondanks de VVD redelijk blijft draaien klopt voorlopig. Maar de problemen op de woningmarkt dankzij het waardeloze VVD beleid worden vrij duidelijk.
Nederland staat in veel mondiale en Europese lijstjes in de top. Dan concludeer ik niet dat het beleid heeft gefaald. Elke partij/regering die verantwoordelijkheid neemt maakt fouten, zoals toeslagenaffaire, maar Nederland staat er enorm goed voor.quote:Uiteindelijk is ook wel duidelijk dat VVD beleid heel hard gefaald heeft. VVD wil nu bij bijna alles het tegenovergestelde dan 10 jaar terug. Alleen durven ze geen fouten toe te geven ze veranderen gewoon hun standpunten.
De minst vermogenden hebben niet genoeg. Die hebben hulp van de overheid nodig om te overleven bijvoorbeeld toeslagen. Bezit is zero sum wat van jou is, is niet van mij. Als je dus mensen hebt die full-time werken en toch niet niet genoeg hebben om rond te komen en mensen die genoeg hebben om iedereen in Nederland 1000 euro te geven dan is het duidelijk waar wat te halen valt. Die mensen met miljarden hebben dat ook enkel omdat anderen werk voor ze doen die kunnen best wat meer teruggeven aan de maatschappij in plaats van alleen maar hoarden. Rijkdom is niet problematisch hey helemaal leuk dat een voetballer tientallen miljoenen bij elkaar schopt maar op een gegeven moment is de verhouding uiteraard volledig zoek.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 00:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom moeten we daaraan werken? Zolang de minst vermogende persoon voldoende heeft om normaal te leven maakt het toch niet uit dat in de samenleving mensen zijn met een paar miljard (zoals die Heineken griet)?
Gast heb je ooit wel eens politiek gevolgd. Bizar om dit soort totale onzin uit te kramen.quote:Nee niet dankzij de VVD. Woningmarkt probleem heeft met twee dingen te maken:
- Te veel mensen in verhouding met aantal woningen: geboortecijfer ligt al decennialang laag, bevolkingsgroei komt door migratie. Is niet de schuld van de VVD.
- Te weinig bouwen: Het is vooral links die zeurt over klimaat/milieu en stikstof en daardoor ligt de bouw grotendeels stil.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stef_Blokquote:Op 5 november 2012 werd Blok minister in het kabinet-Rutte II. Hij werd als minister zonder portefeuille belast met Wonen en Rijksdienst. Hij was onder meer verantwoordelijk voor het onderbrengen van het voormalige Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, dat in 2010 formeel was opgeheven. Blok zei hierover: "Ik ben de eerste VVD'er die een heel ministerie heeft doen verdwijnen!".[2] Na zijn aftreden omschreef Blok de woningmarkt als draaiende als een zonnetje en het woningmarktbeleid als af.
Ja sure het is allemaal rozegeur en maneschijn, daarom stemmen zoveel mensen op PVV die de zorgpremie nu nu nu nu op 0 zet. Omdat ze ruim genoeg verdienen.quote:Nederland staat in veel mondiale en Europese lijstjes in de top. Dan concludeer ik niet dat het beleid heeft gefaald. Elke partij/regering die verantwoordelijkheid neemt maakt fouten, zoals toeslagenaffaire, maar Nederland staat er enorm goed voor.
De VVD heeft het helemaal niet goed gedaan, het heeft 14 jaar de grote problemen vooruit geschoven waardoor we nu met de gebakken peren zitten en deze regering doet helemaal niets behalve ruzie makenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 00:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom moeten we daaraan werken? Zolang de minst vermogende persoon voldoende heeft om normaal te leven maakt het toch niet uit dat in de samenleving mensen zijn met een paar miljard (zoals die Heineken griet)?
[..]
Nee niet dankzij de VVD. Woningmarkt probleem heeft met twee dingen te maken:
- Te veel mensen in verhouding met aantal woningen: geboortecijfer ligt al decennialang laag, bevolkingsgroei komt door migratie. Is niet de schuld van de VVD.
- Te weinig bouwen: Het is vooral links die zeurt over klimaat/milieu en stikstof en daardoor ligt de bouw grotendeels stil.
[..]
Nederland staat in veel mondiale en Europese lijstjes in de top. Dan concludeer ik niet dat het beleid heeft gefaald. Elke partij/regering die verantwoordelijkheid neemt maakt fouten, zoals toeslagenaffaire, maar Nederland staat er enorm goed voor.
Ik vind het persoonlijk nogal optimistisch om te denken dat mensen nergens anders kunnen opvangen, mensen met een verblijfsvergunning lastiger een huis kunnen geven en het volk wijs maken dat asielzoekers de reden zijn van alle problemen zal leiden tot überhaupt dweilen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 21:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat klopt, want dat betekent dat bepaalde COA's zoals Ter Apel ineens geen problemen meer gaan ervaren en denken dat ze dus weer fors meer asielzoekers kunnen binnenlaten. Eerst de poort goed dicht doen, dan pas spreiden, anders is het dweilen met de kraan open.
Twee dagen later in de krant: Minister Veldkamp bezorgd om geweld in Syriëquote:Op donderdag 6 maart 2025 15:37 schreef Hanca het volgende:
En ondertussen deel Faber flyers uit in AZC's om Syriërs aan te moedigen naar huis te gaan: https://www.nd.nl/varia/v(...)r-naar-syrie-in-azcs
Land ligt alleen nog in puin: https://www.ad.nl/buitenl(...)jn-familie~a358dfb1/
Er is geen water, elektriciteit, geen ziekenhuizen, geen scholen, voedseltekort, overal onontplofte bommen: https://www.omropfryslan.(...)iet-terug-naar-syrie
Er wordt nog steeds wraak genomen: https://www.volkskrant.nl(...)-alawieten~bdff3d1b/
En experts vrezen een strenger regime dan onder Assad: https://www.nu.nl/buitenl(...)dan-onder-assad.html
https://www.nd.nl/varia/v(...)d-om-geweld-in-syriequote:De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken, Caspar Veldkamp, is bezorgd over berichten over oplaaiend geweld in Syrië, meldt hij vrijdagavond laat op X. In het kustgebied in het noordwesten van Syrië zijn de hevigste gevechten uitgebroken sinds de val van het regime van Bashar al-Assad, eind vorig jaar. Aanhangers van het verdreven regime verzetten zich er tegen het nieuwe bewind.
Kijk, we kunnen hierover prima van mening verschillen. Maar als je Nederland 20 jaar geleden met nu vergelijkt zie je dat de kansengelijkheid gedaald is. En dan met name op plekken waar flink bezuinigd is, in combinatie met het aantrekken van commerciële partijen. Dus bezuinigen in het onderwijs, en dan de weg open gooien voor privescholen en bijlesbedrijven. WMB niks mis met mensen ongelijk belonen, maar ik vind het wel vervelend dat Luzackinderen veel betere kansen krijgen op "succes".quote:Op zaterdag 8 maart 2025 00:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
Nee niet dankzij de VVD. Woningmarkt probleem heeft met twee dingen te maken:
[..]
Nederland staat in veel mondiale en Europese lijstjes in de top. Dan concludeer ik niet dat het beleid heeft gefaald. Elke partij/regering die verantwoordelijkheid neemt maakt fouten, zoals toeslagenaffaire, maar Nederland staat er enorm goed voor.
Dat ontkent niemand. Maar jij ziet toch ook wel dat ze niet bijster effectief weten te besturen?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 21:55 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tijden veranderen, PVV is nu de grootste partij, niet VVD, PvdA of CDA.
Tja, je gaat het van dat soort simplisme natuurlijk nooit winnen. Die figuren leven in een heel eigen realiteit.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 06:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk nogal optimistisch om te denken dat mensen nergens anders kunnen opvangen, mensen met een verblijfsvergunning lastiger een huis kunnen geven en het volk wijs maken dat asielzoekers de reden zijn van alle problemen zal leiden tot überhaupt dweilen.
Tevens kiest ter Apel natuurlijk niet wie er binnenkomen. Vind het ook nogal goor om te sturen op aanhoudende problemen.
Deels ben ik het met je eens maar maak van de "VVD" ook niet "de asielzoekers". De VVD heeft zeker afbraakbeleid gedaan maar was a) niet alleen en b) het is de vraag of op bepaalde dossiers andere partijen betere keuzes hadden genomen en c) de problemen zijn niet uniek voor Nederland. Dat geeft al aan dat er meer speelt.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 03:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD heeft het helemaal niet goed gedaan, het heeft 14 jaar de grote problemen vooruit geschoven waardoor we nu met de gebakken peren zitten en deze regering doet helemaal niets behalve ruzie maken
De VVD heeft goed gezorgd voor de bedrijven en.voor de hoge inkomens
Veel sociale dingen zijn wegbezuinigd, de GGZ is een puinhoop door bezuinigingen en over jeugdzorg zullen we het helemaal maar niet hebben
Van mij mag die hele partij de afgrond in gaan qua zetels
Niemand heeft het volk ooit wijsgemaakt dat de asielzoekers de reden zijn van alle problemen. Dat is een lekker broodje aap dat maar herhaald blijft worden.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 06:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk nogal optimistisch om te denken dat mensen nergens anders kunnen opvangen, mensen met een verblijfsvergunning lastiger een huis kunnen geven en het volk wijs maken dat asielzoekers de reden zijn van alle problemen zal leiden tot überhaupt dweilen.
Tevens kiest ter Apel natuurlijk niet wie er binnenkomen. Vind het ook nogal goor om te sturen op aanhoudende problemen.
Ooit van ene Geert Wilders gehoord?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand heeft het volk ooit wijsgemaakt dat de asielzoekers de reden zijn van alle problemen. Dat is een lekker broodje aap dat maar herhaald blijft worden.
Dat is wel degelijk wat politici vertellen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand heeft het volk ooit wijsgemaakt dat de asielzoekers de reden zijn van alle problemen. Dat is een lekker broodje aap dat maar herhaald blijft worden.
Kijk anders voor de lol eens de debatten terug uit 2023.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook die zegt niet dat de asielzoekers alle problemen veroorzaken. Hij verdeelt het onder asielzoekers, bestaande migrantenpopulaties zoals Marokkanen en Kaag.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ooit van ene Geert Wilders gehoord?
Door de bocht genomen zijn derde en vierde generatie Marokkanen, namelijk de jongens waar hij het over heeft, geen migrant, maar gewoon mensen die er anders uitzien dan de gemiddelde Venloenaar. Als we toch semantisch gaan doen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook die zegt niet dat de asielzoekers alle problemen veroorzaken. Hij verdeelt het onder asielzoekers, bestaande migrantenpopulaties zoals Marokkanen en Kaag.
Wat vind jij van islam?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Door de bocht genomen zijn derde en vierde generatie Marokkanen, namelijk de jongens waar hij het over heeft, geen migrant, maar gewoon mensen die er anders uitzien dan de gemiddelde Venloenaar. Als we toch semantisch gaan doen.
Etto heeft het niet altijd over geloof.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heb je geen ander topic of subforum om om de paar dagen over geloof te beginnen?
Het zou al schelen als de overheid zich herinnert dat we een seculier land zijn en feministen zich op 8 maart herinneren dat de Islam haaks staat op feminisme.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heb je geen ander topic of subforum om om de paar dagen over geloof te beginnen?
Onzin dat hang van de invulling af, net zoals christendom haaks kan staan op feminisme bijvoorbeeld als ze abortus willen verbieden. Maar dat hoeft helemaal niet volgens mij is Hanca gewoon christen en feminist.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het zou al schelen als de overheid zich herinnert dat we een seculier land zijn en feministen zich op 8 maart herinneren dat de Islam haaks staat op feminisme.
https://en.wikipedia.org/(...)0Islamic%20framework.quote:Islamic feminism is a form of feminism concerned with the role of women in Islam. It aims for the full equality of all Muslims, regardless of gender, in public and private life. Islamic feminists advocate for women's rights, gender equality, and social justice grounded in an Islamic framework. Although rooted in Islam, the movement's pioneers have also utilized secular, Western, or otherwise non-Muslim feminist discourses, and have recognized the role of Islamic feminism as part of an integrated global feminist movement.
Ja, absoluut... islam en vrouwenrechten zijn gewoon een en hetzelfde.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Onzin dat hang van de invulling af, net zoals christendom haaks kan staan op feminisme bijvoorbeeld als ze abortus willen verbieden. Maar dat hoeft helemaal niet volgens mij is Hanca gewoon christen en feminist.
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)0Islamic%20framework.
Zo typisch dat je feminisme wil gebruiken als stok om een minderheid mee te slaan met een lege one-liner die enkel gebrek aan kennis laat zien.
Dat is een contradictio in terminis als je de waarde van een vrouw volgens de Sharia bestudeert, de Koran leest, de Hadith en kijkt naar vrouwenrechten in Islamitische landen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Onzin dat hang van de invulling af, net zoals christendom haaks kan staan op feminisme bijvoorbeeld als ze abortus willen verbieden. Maar dat hoeft helemaal niet volgens mij is Hanca gewoon christen en feminist.
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)0Islamic%20framework.
Zo typisch dat je feminisme wil gebruiken als stok om een minderheid mee te slaan met een lege one-liner die enkel gebrek aan kennis laat zien.
Tuurlijk jij hebt de waarheid in pacht en die Islamitische feministen zijn maar domme wijven.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is een contradictio in terminis als je de waarde van een vrouw volgens de Sharia bestudeert, de Koran leest, de Hadith en kijkt naar vrouwenrechten in Islamitische landen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |