abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 maart 2025 @ 22:38:31 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216979826
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk jij hebt de waarheid in pacht en die Islamitische feministen zijn maar domme wijven.
Islam en feminisme

_O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 8 maart 2025 @ 22:40:45 #202
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216979860
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk jij hebt de waarheid in pacht en die Islamitische feministen zijn maar domme wijven.
De waarheid heeft niemand in pacht. Maar de pilaren van de Islam zijn toch wel de Koran, de Hadith en ook de Sharia.

De praktijk is de situatie in Islamitische landen. Het gaat niet om mijn waarheid, maar wat er in de boekwerken en de wetten staat en hoe de situatie daar is.

Ze kunnen beter het pad van Lale Gül volgen en de Islam de rug toekeren. Maar ja, dan worden ze vermoord, want dat schrijft de religie ook voor. Dus doen ze het maar van binnenuit, is veiliger. Zo dom zijn die "wijven" dus niet.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 22:42:25 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216979875
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De waarheid heeft niemand in pacht. Maar de pilaren van de Islam zijn toch wel de Koran, de Hadith en ook de Sharia.

De praktijk is de situatie in Islamitische landen. Het gaat niet om mijn waarheid, maar wat er in de boekwerken en de wetten staat en hoe de situatie daar is.
Dat bekt niet zo lekker op de werkplek, Riches...

Daar geldt vooral dat je als eikelige witte Hollander heul veul rezpekt moet hebben voor een religie die net zo conservatief en middeleeuws is als het christendom dat met graagte weggelachen wordt
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 8 maart 2025 @ 22:47:44 #204
396550 Richestorags
pi_216979935
twitter

Begrenzen van migratie is altijd neergekomen op onwil.
pi_216980082
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ze kunnen beter het pad van Lale Gül volgen en de Islam de rug toekeren. Maar ja, dan worden ze vermoord, want dat schrijft de religie ook voor. Dus doen ze het maar van binnenuit, is veiliger. Zo dom zijn die "wijven" dus niet.
De situatie in landen heeft wel meer factoren dan geloof.
Jij denkt weldegelijk beter te weten als je zegt dat islamitische feminsten zouden stoppen met geloven. Dat lijkt me best een logische stap immers het geloof is een sprookje.
Maar ik zie prima mogelijkheden voor gelovigen om geloof op hun eigen wijze te belijden. Je ziet genoeg moslims aclohol drinken wat geloof ik niet mag volgens de geschriften. Je ziet ook dat er christenen zijn die homoseksualiteit tegenwoordig wel met hun geloof combineren en dat er ook kerken meer open voor andere interpretaties open staan. Als het christelijke geloof op die manier kan emanciperen kan islam dat ook. Het is wat mij betreft niet meer dan logisch dat geloven en interpretaties ervan kunnen veranderen en veranderen. Dat kun je toch ook al zien in de Nederlandse geschiedenis.

Ik was toen ik jonger was ook fel tegen elk geloof maar tegenwoordig vind ik dit soort zogenaamd hardcore anti-gelovigen zijn net zo storend. Alsof een atheist als Etto niet gigantish dogmatisch is in zijn denken. Ik heb ondertussen wel genoeg voorbeelden gezien van gelovigen die ondanks dat rare geloof van ze meer openstaan voor andere inzichten.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 22:58:50 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216980102
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:47 schreef Richestorags het volgende:
[ x ]

Ik hoef in dit land geen salafisten, wahabisten en ander religieus volk dat vooral erop uit is anderen te onderdrukken...

Was ooit een heel progressief idee. Well done Germany. Bescherm vrouwen, homo's en andersdenkenden.....
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 8 maart 2025 @ 22:59:11 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216980108
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jij denkt weldegelijk beter te weten als je zegt dat islamitische feminsten zouden stoppen met geloven. Dat lijkt me best een logische stap immers het geloof is een sprookje.
Maar ik zie prima mogelijkheden voor gelovigen om geloof op hun eigen wijze te belijden. Je ziet genoeg moslims aclohol drinken wat geloof ik niet mag volgens de geschriften. Je ziet ook dat er christenen zijn die homoseksualiteit tegenwoordig wel met hun geloof combineren en dat er ook kerken meer open voor andere interpretaties open staan. Als het christelijke geloof op die manier kan emanciperen kan islam dat ook. Het is wat mij betreft niet meer dan logisch dat geloven en interpretaties ervan kunnen veranderen en veranderen. Dat kun je toch ook al zien in de Nederlandse geschiedenis.

Ik was toen ik jonger was ook fel tegen elk geloof maar tegenwoordig vind ik dit soort zogenaamd hardcore anti-gelovigen zijn net zo storend. Alsof een atheist als Etto niet gigantish dogmatisch is in zijn denken. Ik heb ondertussen wel genoeg voorbeelden gezien van gelovigen die ondanks dat rare geloof van ze meer openstaan voor andere inzichten.
Ik ben niet atheïst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216980137
quote:
[ x ]

Duitsland als groot land binnen de unie negeert wel vaker de regels als het uitkomt. Maar natuurlijk is het politieke onwil dat dit kabinet niks doet. Dat ontkent niemand behalve radicaal-rechtse stemmers.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 23:06:23 #209
396550 Richestorags
pi_216980226
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nogmaals. Als volgens de Sharia de getuigenis van een vrouw de helft van die van een man is en ze bij verkrachting vier getuigen nodig heeft om het niet als overspel te laten tellen dan heb je het over een leer die intrinsiek antivrouwelijk is.

Als de Koran praat over dat de hel vol zit met vrouwen en ze minder "spiritueel" zijn en andere nonsens. Als vrouwen als seksslaven mogen worden gehouden.

Dan heb je het gewoon over een inherent antivrouwelijke religie. Dat is ook gereflecteerd in de status van de vrouw in Islamitische landen.

Prima als vrouwen meer rechten willen, dat juich ik toe. Echter je kunt niet de Islam als een vrouwvriendelijke religie gaan branden. Hooguit het brouwseltje wat een hervormde stroming er zelf van maakt. De kern van de religie is echter crystal clear.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 23:13:09 #210
396550 Richestorags
pi_216980311
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Duitsland als groot land binnen de unie negeert wel vaker de regels als het uitkomt. Maar natuurlijk is het politieke onwil dat dit kabinet niks doet. Dat ontkent niemand behalve radicaal-rechtse stemmers.
Dit kabinet en het vorige kabinet ook niet.
pi_216980497
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nogmaals. Als volgens de Sharia de getuigenis van een vrouw de helft van die van een man is en ze bij verkrachting vier getuigen nodig heeft om het niet als overspel te laten tellen dan heb je het over een leer die intrinsiek antivrouwelijk is.

Als de Koran praat over dat de hel vol zit met vrouwen en ze minder "spiritueel" zijn en andere nonsens. Als vrouwen als seksslaven mogen worden gehouden.

Dan heb je het gewoon over een inherent antivrouwelijke religie. Dat is ook gereflecteerd in de status van de vrouw in Islamitische landen.

Prima als vrouwen meer rechten willen, dat juich ik toe. Echter je kunt niet de Islam als een vrouwvriendelijke religie gaan branden. Hooguit het brouwseltje wat een hervormde stroming er zelf van maakt. De kern van de religie is echter crystal clear.
Er is ook islam zonder sharia. Bijvoorbeeld mensen die in Nederland leven. Ja ze zouden zich vrijwillig eraan kunnen onderwerpen. In elk geval heb je het dan over interpretatie van teksten, die kan veranderen.
Je probeert het nog altijd volledig zwart-wit te schilderen alsof de situatie van vrouwen in alle islamitische landen gelijk is. Turkije is een heel andere situatie dan Qatar. Alle abrahamistische religies kun je inherent anti-vrouw noemen bij christenen is de man ook het hoofd van het huis. In de bijbel is het ook Eva die het eerst de fout in gaat en Adam daarin meesleept.
De invulling van die geloven hoeft vervolgens niet anti-vrouwen te zijn.
Ik stel ook helemaal nergens dat islam vrouwvriendelijk zou zijn, ik zeg dat het niet vrouwonvriendelijk hoeft te zijn. Dat zeg ik omdat ook geemancipeerde moslima's dat soms kunnen zeggen. Lale Gül heeft haar verhaal en anderen hebben een ander verhaal. Lale Gül spreekt ook vast en zeker over echte problemen dan nog is het mij altijd heel duidelijk dat haar ervaring niet universeel is. Ze sensationaliseert ook overduidelijk, ze neemt ook wel vaker een loopje met de werkelijkheid en framed. Zoals de meeste mensen trouwens.
  zondag 9 maart 2025 @ 00:02:38 #212
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216980803
quote:
[ x ]

Duitsland is een land dat wat slimmer met de EU dealt waardoor ze de EU regels plooien.

Enkel schoppen tegen de EU, roepen dat het allemaal kut is, en dat alle andere EU landen onze problemen moeten oplossen, zoals Geert doen, werkt inderdaad niet.
pi_216981678
quote:
[ x ]

Dit klinkt als een kopie van het plan waarde VVD Rutte IV op liet vallen. Toen lag er een daadwerkelijk effectief plan om wat aan migratie te doen, dat is ingeruild voor wensdenken onder Faber.

In Nederland wordt het keer op keer bewezen, maar ook Duitsland bewijst het: je hebt een linkser kabinet nodig voor migratiebeleid, rechts wil helemaal niet uit die slachtofferrol...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 9 maart 2025 @ 07:36:18 #214
396550 Richestorags
pi_216981689
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 07:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit klinkt als een kopie van het plan waarde VVD Rutte IV op liet vallen. Toen lag er een daadwerkelijk effectief plan om wat aan migratie te doen, dat is ingeruild voor wensdenken onder Faber.
Ja, we hebben er geen sterrenelftal voor teruggekregen inderdaad ;(
  zondag 9 maart 2025 @ 07:37:02 #215
396550 Richestorags
pi_216981692
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Duitsland is een land dat wat slimmer met de EU dealt waardoor ze de EU regels plooien.

Enkel schoppen tegen de EU, roepen dat het allemaal kut is, en dat alle andere EU landen onze problemen moeten oplossen, zoals Geert doen, werkt inderdaad niet.
Daar is iedereen ondertussen wel achter ;)
pi_216981702
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 07:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja, we hebben er geen sterrenelftal voor teruggekregen inderdaad ;(
Wedden dat een kabinet Timmermans inmiddels effectief migratiebeleid (tegen alle soorten van migratie!) had gehad, ipv een beleid dat bestaat uit flyers uitdelen voor terugkeer naar een volgens de eigen minister van buitenlandse zaken onveilig land?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216981752
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 07:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wedden dat een kabinet Timmermans inmiddels effectief migratiebeleid (tegen alle soorten van migratie!) had gehad, ipv een beleid dat bestaat uit flyers uitdelen voor terugkeer naar een volgens de eigen minister van buitenlandse zaken onveilig land?
  zondag 9 maart 2025 @ 07:54:23 #218
13309 nostra
ask why
pi_216981782
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 07:32 schreef Hanca het volgende:
In Nederland wordt het keer op keer bewezen, maar ook Duitsland bewijst het: je hebt een linkser kabinet nodig voor migratiebeleid, rechts wil helemaal niet uit die slachtofferrol...
Merz "ik ben linkshandig, maar dat is ook het enige greintje links in mij"? En "Links ist vorbei. Es gibt keine linke Politik und keine linke Mehrheit mehr in Deutschland." Het is dat-ie wel met de SPD verder moet, maar die heeft de VVD rechts wel ingehaald.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zondag 9 maart 2025 @ 07:57:36 #219
396550 Richestorags
pi_216981796
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 07:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat dan natuurlijk weer niet.
pi_216981977
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het probleem is dat jij er een dogmatische interpretatie op nahoud en daarmee dus ook wel even de kern van de religie voor andere meent te moeten invullen. In dat opzicht ben je dus ook niet anders dan bijvoorbeeld Wahabi's.

Het interessante is ook nog eens dat je dat niet doet bij het Jodendom en Christendom en dat maakt ook meteen dat je agenda er extreem dik bovenop ligt. Die bestaan namelijk eveneens uit brouwseltjes van interpretaties en hervormingen, terwijl de basis vrijwel identiek is.

Nog interessanter is het dat je de ontwikkelingen rondom feminisme in de Islam niet toejuicht omdat je liever ziet dat vrouwen gewoon geen moslim meer zijn. Het gaat je dan ook uiteindelijk om het laatste. Je hebt een teringhekel aan moslims.

Laat ik het verder nog niet eens over de inhoud van je post hebben, waarbij je kennelijk niet weet wat in de Koran staat, wat een hadith is en hoe naar dat laatste gekeken wordt. Gevalletje klok klepel met als doel: moslims zijn kut, gekoppeld aan migratie. Langspeelplaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2025 08:39:03 ]
pi_216982122
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 07:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Merz "ik ben linkshandig, maar dat is ook het enige greintje links in mij"? En "Links ist vorbei. Es gibt keine linke Politik und keine linke Mehrheit mehr in Deutschland." Het is dat-ie wel met de SPD verder moet, maar die heeft de VVD rechts wel ingehaald.
Ja erg links zijn ze niet in Duitsland. Een klap in het gezicht van de kiezer uiteraard. 80% van de Duitsers stemt tegen AfD en nu is die coalitie van voornemen om extreem impopulair AfD beleid te voeren op migratie :')
  zondag 9 maart 2025 @ 08:37:57 #222
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216982123
quote:
[ x ]

Koopmans is een vervelende querulant en lult ook hier onzin. Dit is helemaal niet "het Nederlandse kabinet met 200kmh inhalen en beleid voeren dat volgens Nederlandse ambtenaren, rechters en opiniemakers helemaal niet kan en mag, want Europa…", dit is gewoon min of meer hetzelfde beleid willen voeren als wat wij hier nu hebben.

"alles wat binnen de grenzen van de wet mogelijk is doen om de afname van irreguliere migratie te bewerkstelligen"

"Grenscontroles uitbreiden."

"het begrenzen van immigratie als beleidsdoel stellen"

"alle vrijwillige asielprogramma's zoals die voor Afghanen beeindigen en geen nieuwe beginnen"

"geen automatisch asiel meer voor familie van familie van bedreigden/vervolgden"

Dat was het. Kortom, Koopmans lult uit zijn nek.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 09-03-2025 08:53:43 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 9 maart 2025 @ 08:38:15 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216982126
quote:
[ x ]

Bovendien is het politiek heel pragmatisch beleid om extreemrechts de politieke wind uit de zeilen te nemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216982186
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 07:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Je hebt door dat de vorige coalitie ook al migratiemaatregelen had in Duitsland en dat dit grotendeels een voortzetting van die regels is?
pi_216982191
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 08:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bovendien is het politiek heel pragmatisch beleid om extreemrechts de politieke wind uit de zeilen te nemen.
Juist niet, hun standpunten valideren heeft keer op keer gebackfired. Logisch ook ze willen een niet bestaand probleem niet oplossen met hun beleid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')