abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216962844
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:27 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik hoorde dat dit kabinet, beëdigd op 2 juli 2024, nog voor Prinsjesdag zou vallen. Daarna dezelfde geluiden dat ze nooit de Kerst zouden halen en daarna dat het voor 1 maart 2025 dan toch echt mis zou gaan.
Maar ze zitten er nu toch nog :)
De haat voor Frans Timmermans is groter dan ieder onenigheid en gedoetje.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 16:32:46 #127
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216962909
Bedankt Pjotr O voor helemaal niks.
pi_216963121
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:35 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Kom eens met namen dan? Timmersmans, Jetten, Baudet? Ik zie ze niet hoor.
De voorgaande 3 kabinetten?

Niet alles lukte, maar ze deden wel echt wat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216963155
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:21 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Het imago dat Nederland krijgt onder potentiële asielzoekers is veel minder goed nu. Dat is pure winst, de beste manier om migratie terug te dringen is om ons land minder aantrekkelijk voor ze te maken.
En dat werkt dus niet: https://www.trouw.nl/binn(...)en-experts~b10e3c64/

Niks pure winst, lege huls dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216963173
En dat het kabinet ook niks ziet in de plannen van Faber blijkt wel hier uit: https://nos.nl/artikel/25(...)wel-ongewijzigd-over

Ze willen dus niet eens dat de plannen kans maken op een meerderheid in de Eerste Kamer. Die kans is nu praktisch 0%.

quote:
Minister Faber is optimistisch dat de asielwetten ook door de Eerste Kamer komen. "Mensen in het land willen minder asielzoekers en partijen weten dat ook, die hebben ook een achterban", aldus de PVV-minister.
De achterban van de meerderheid van de partijen in de Eerste Kamer zou behoorlijk boos worden als ze hier voor stemmen.

Maar Omtzigt zelf ging ook nog met minstens 4 amendementen komen, toch?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 17:04:05 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216963219
Je kun tegenwoordig maar beter medwerker in de kinderopvang zijn dan Drs sociale geography of Drs. biowetenschappen in de stikstof materie
https://www.telegraaf.nl/(...)n-met-bod-werkgevers

quote:
8% loonsverhoging voor medewerkers kinderopvang, als ze instemmen met bod werkgevers
Klaartje Bax

37 min geledenin Financieel

Amsterdam - Medewerkers in de kinderopvang krijgen er de komende twee jaar 8% loon bij als de achterban instemt met het onderhandelingsresultaat dat werkgevers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216963429
Moeilijke persco van Schoof. Kan niet goed uitleggen hoe zeker de 3,5 mld voor Oekraïne is. En over Europese overleggen steeds benoemen dat Nederland er toe doet. Hoe vaker hij het zegt hoe meer het beeld ontstaat dat NL er Europees niet toe doet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2025 17:33:40 ]
  vrijdag 7 maart 2025 @ 17:40:22 #133
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216963504
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat zegt het artikel? Kan je een korte samenvatting geven?

En waarom ga je niet in op het feit dat werd gesteld; Polen wordt overgeslagen net als andere landen.
pi_216963631
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 17:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Moeilijke persco van Schoof. Kan niet goed uitleggen hoe zeker de 3,5 mld voor Oekraïne is. En over Europese overleggen steeds benoemen dat Nederland er toe doet. Hoe vaker hij het zegt hoe meer het beeld ontstaat dat NL er Europees niet toe doet.
Op dit moment doen we er ook Europees niet toe. We hebben een coalitie die het op geen enkel vlak eens is. Ja ze hebben een verklaring ondertekend waar ze voor een groot deel blijkbaar niet echt achter staan.
Ik ben altijd kritisch op Schoof maar aan deze situatie kan hij weinig doen wat mij betreft, ja behalve dat hij nooit in had moeten stappen als trekpop.
pi_216963680
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 17:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Op dit moment doen we er ook Europees niet toe. We hebben een coalitie die het op geen enkel vlak eens is. Ja ze hebben een verklaring ondertekend waar ze voor een groot deel blijkbaar niet echt achter staan.
Ik ben altijd kritisch op Schoof maar aan deze situatie kan hij weinig doen wat mij betreft, ja behalve dat hij nooit in had moeten stappen als trekpop.
Zeker. Blijkbaar had hij ook BuZa pas zeer kort voor debat geïnformeerd. Ieder geval goed dat hij hier leiderschap laat zien. Had hij in de persco best wat meer kunnen uitbuiten. En de journalisten hadden ook wel gelijk: nu akkoord op 3,5 mld maar als Fleur straks geen geld krijgt voor de zorg is er alsnog gezeik over Oekraïne. Schoof ontkende dat, maar had dat leiderschap hier ook moeten laten tonen. Hij kan er ook niks aan doen dat een PVV en BBB Nederland strategisch het moeras in trekken
  vrijdag 7 maart 2025 @ 18:06:00 #136
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216963720
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
Je kun tegenwoordig maar beter medwerker in de kinderopvang zijn dan Drs sociale geography of Drs. biowetenschappen in de stikstof materie
https://www.telegraaf.nl/(...)n-met-bod-werkgevers
[..]

:')

Drs wordt al tijden niet meer uitgegeven. Tevens is het 4% per jaar, dat is niet belachelijk veel ofzo. Overigens kunnen ze straks vragen wat ze willen, want 96% van het normbedrag gaat vergoed worden, dus bijna iedereen die nu opvang heeft heeft zo een bak geld over. En er is niet ineens dan wel plek genoeg voor een vrije markt.

Maar ja, had ook niet verwacht dat er enig denkwerk in de post zat.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 7 maart 2025 @ 18:09:21 #137
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216963751
Tevens fijn dat we nu weten wat goed bestuur is volgens het NSC _O-.

Meine Gute, die stonden ook niet vooraan toen de ruggengraten werden verdeeld
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 7 maart 2025 @ 18:10:59 #138
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216963762
Schoof kan niks, 0 stemmen, 0 zetels en 0 partijen achter hem. Een symbolische minister-president.

Moet Schoof bijv naar BBB'er Wiersma in het stikstof dossier en eisen dat er vaart gemaakt gaat worden? Met welk pressiemiddel?

Schoof is de Mona Keijzer van dit kabinet. Een verkeerd woord in de media en hij vliegt eruit. Schijnt overigens achter de schermen een aardige vent te zijn.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 18:12:48 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216963776
Nou Dick durft zijn ruggengraat eens te laten zien
https://www.nu.nl/politie(...)-oekraine-staat.html
pi_216963789
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 17:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat zegt het artikel? Kan je een korte samenvatting geven?

En waarom ga je niet in op het feit dat werd gesteld; Polen wordt overgeslagen net als andere landen.
Korte samenvatting: ze spreken een heel stel experts en geen enkele verwacht significante afschrikwekkende effecten van de wetten van Faber.
pi_216963804
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 18:12 schreef Hexagon het volgende:
Nou Dick durft zijn ruggengraat eens te laten zien
https://www.nu.nl/politie(...)-oekraine-staat.html
Die denkt: als ik dan toch ten onder ga aan ruzie in de coalitie, dan doe ik eerst in elk geval wat goeds.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 18:20:32 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216963851
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 18:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die denkt: als ik dan toch ten onder ga aan ruzie in de coalitie, dan doe ik eerst in elk geval wat goeds.
Het lijkt op wat Job Cohen ooit zijn. De zijn net een kind dat roep "ik wil niet naar school!", en dat uiteindelijk gewoon naar school gaat.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 18:21:40 #143
396550 Richestorags
pi_216963863
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 18:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Korte samenvatting: ze spreken een heel stel experts en geen enkele verwacht significante afschrikwekkende effecten van de wetten van Faber.
Wat maakt je een expert op dit vlak als we nog nooit migratie hebben tegengehouden?

Je beantwoordt de vraag niet: waarom gaan ze niet naar Polen en Portugal? Waarom heeft Denemarken zichzelf wel onaantrekkelijk kunnen maken en vinden de zelfverklaarde experts dat het niet zou werken?
pi_216963887
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 18:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat maakt je een expert op dit vlak als we nog nooit migratie hebben tegengehouden?

Je beantwoordt de vraag niet: waarom gaan ze niet naar Polen en Portugal? Waarom heeft Denemarken zichzelf wel onaantrekkelijk kunnen maken en vinden de zelfverklaarde experts dat het niet zou werken?
Ik beantwoord de vraag perfect met een artikel waaruit blijkt dat het onzin is. En geen enkele echte expert denkt dat het wel helpt, Faber heeft ook niemand kunnen vinden.
pi_216963889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Allemaal speculatie, de tijd zal het leren, het is in ieder geval beter dan niets doen, of de deur wagenwijd open zetten zoals PvdA/GL wil.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_216963897
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 18:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik beantwoord de vraag perfect met een artikel waaruit blijkt dat het onzin is. En geen enkele echte expert denkt dat het wel helpt, Faber heeft ook niemand kunnen vinden.
Dat blijkt niet uit het artikel, heb je het wel gelezen? Er wordt slechts een verwachting uitgesproken. Net zoals vele experts hadden verwacht dat dit kabinet de Kerst niet zou halen.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 18:27:11 #147
396550 Richestorags
pi_216963913
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 18:25 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dat blijkt niet uit het artikel, heb je het wel gelezen? Er wordt slechts een verwachting uitgesproken. Net zoals vele hier hadden verwacht dat dit kabinet de Kerst niet zou halen.
Er is gewoon geen wil. In het gratis deel staat notabene dit:
quote:
Of die aanpak effect heeft is onzeker, maar niet uitgesloten.
Laten we het vooral gaan afwachten.
pi_216963918
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 18:24 schreef Shreyas het volgende:

[..]
... of de deur wagenwijd open zetten zoals PvdA/GL wil.
Onder Cohen hadden we het strengste asielbeleid ooit...
  vrijdag 7 maart 2025 @ 18:31:00 #149
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216963947
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 10:50 schreef tizitl2 het volgende:
Mijn god :')

Is er dan echt werkelijk helemaal niets wat ze gewoon normaal kunnen afstemmen onderling?

Waarom zit deze coalitie er eigenlijk? Ze zijn het over niets eens, maken geen beleid en als ze echt niet aan een onderlinge beslissing ontkomen schuift het allemaal door naar de voorjaarsnota.

Ga dan met zijn allen lekker vissen ofzo. Kan het bestuur door mensen die wel wat willen uitvoeren.
Het pluche zit zo lekker.

Agema kan niks op zorg
Keizer kan niks op wonen
Wiersma kan niks op stikstof
Schoof heeft geen een stem achter zich
NSC doet mee voor spek en bonen en zijn de rare mensen aan tafel
Hermans idem dito
pi_216963949
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 18:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er is gewoon geen wil en daarom probeert men het van alle kanten te traineren.
Kijk, dit snap ik volledig. En idealiter gun ik ieder persoon dezelfde luxe, vrijheid, welvaart en rijkdom die wij hier hebben. Alleen het is niet haalbaar. Het is idealistisch gedacht. Nederland is één van de meest dichtbevolkte landen ter wereld, er zit een grens aan wat we aankunnen.

In het begin waren veel Nederlanders (waaronder ook ik) helemaal niet tegen asielzoekers en migranten. Alleen het werden er te veel in te korte tijd. Dat konden we niet aan en dat krijg je dus dat mensen PVV gaan stemmen.

Mensen die pleiten voor meer asielzoekers wonen vaak zelf minstens 50 km van een COA en zullen pertinent vertikken er ook maar ééntje in huis te nemen. Zolang het maar een ver-van-mijn-bed show blijft, vinden ze alles best.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')