De haat voor Frans Timmermans is groter dan ieder onenigheid en gedoetje.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik hoorde dat dit kabinet, beëdigd op 2 juli 2024, nog voor Prinsjesdag zou vallen. Daarna dezelfde geluiden dat ze nooit de Kerst zouden halen en daarna dat het voor 1 maart 2025 dan toch echt mis zou gaan.
Maar ze zitten er nu toch nog
De voorgaande 3 kabinetten?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:35 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Kom eens met namen dan? Timmersmans, Jetten, Baudet? Ik zie ze niet hoor.
En dat werkt dus niet: https://www.trouw.nl/binn(...)en-experts~b10e3c64/quote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het imago dat Nederland krijgt onder potentiële asielzoekers is veel minder goed nu. Dat is pure winst, de beste manier om migratie terug te dringen is om ons land minder aantrekkelijk voor ze te maken.
De achterban van de meerderheid van de partijen in de Eerste Kamer zou behoorlijk boos worden als ze hier voor stemmen.quote:Minister Faber is optimistisch dat de asielwetten ook door de Eerste Kamer komen. "Mensen in het land willen minder asielzoekers en partijen weten dat ook, die hebben ook een achterban", aldus de PVV-minister.
quote:8% loonsverhoging voor medewerkers kinderopvang, als ze instemmen met bod werkgevers
Klaartje Bax
37 min geledenin Financieel
Amsterdam - Medewerkers in de kinderopvang krijgen er de komende twee jaar 8% loon bij als de achterban instemt met het onderhandelingsresultaat dat werkgevers
Wat zegt het artikel? Kan je een korte samenvatting geven?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat werkt dus niet: https://www.trouw.nl/binn(...)en-experts~b10e3c64/
Niks pure winst, lege huls dus.
Op dit moment doen we er ook Europees niet toe. We hebben een coalitie die het op geen enkel vlak eens is. Ja ze hebben een verklaring ondertekend waar ze voor een groot deel blijkbaar niet echt achter staan.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 17:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Moeilijke persco van Schoof. Kan niet goed uitleggen hoe zeker de 3,5 mld voor Oekraïne is. En over Europese overleggen steeds benoemen dat Nederland er toe doet. Hoe vaker hij het zegt hoe meer het beeld ontstaat dat NL er Europees niet toe doet.
Zeker. Blijkbaar had hij ook BuZa pas zeer kort voor debat geïnformeerd. Ieder geval goed dat hij hier leiderschap laat zien. Had hij in de persco best wat meer kunnen uitbuiten. En de journalisten hadden ook wel gelijk: nu akkoord op 3,5 mld maar als Fleur straks geen geld krijgt voor de zorg is er alsnog gezeik over Oekraïne. Schoof ontkende dat, maar had dat leiderschap hier ook moeten laten tonen. Hij kan er ook niks aan doen dat een PVV en BBB Nederland strategisch het moeras in trekkenquote:Op vrijdag 7 maart 2025 17:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Op dit moment doen we er ook Europees niet toe. We hebben een coalitie die het op geen enkel vlak eens is. Ja ze hebben een verklaring ondertekend waar ze voor een groot deel blijkbaar niet echt achter staan.
Ik ben altijd kritisch op Schoof maar aan deze situatie kan hij weinig doen wat mij betreft, ja behalve dat hij nooit in had moeten stappen als trekpop.
quote:Op vrijdag 7 maart 2025 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
Je kun tegenwoordig maar beter medwerker in de kinderopvang zijn dan Drs sociale geography of Drs. biowetenschappen in de stikstof materie
https://www.telegraaf.nl/(...)n-met-bod-werkgevers
[..]
Korte samenvatting: ze spreken een heel stel experts en geen enkele verwacht significante afschrikwekkende effecten van de wetten van Faber.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 17:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat zegt het artikel? Kan je een korte samenvatting geven?
En waarom ga je niet in op het feit dat werd gesteld; Polen wordt overgeslagen net als andere landen.
Die denkt: als ik dan toch ten onder ga aan ruzie in de coalitie, dan doe ik eerst in elk geval wat goeds.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:12 schreef Hexagon het volgende:
Nou Dick durft zijn ruggengraat eens te laten zien
https://www.nu.nl/politie(...)-oekraine-staat.html
Het lijkt op wat Job Cohen ooit zijn. De zijn net een kind dat roep "ik wil niet naar school!", en dat uiteindelijk gewoon naar school gaat.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die denkt: als ik dan toch ten onder ga aan ruzie in de coalitie, dan doe ik eerst in elk geval wat goeds.
Wat maakt je een expert op dit vlak als we nog nooit migratie hebben tegengehouden?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Korte samenvatting: ze spreken een heel stel experts en geen enkele verwacht significante afschrikwekkende effecten van de wetten van Faber.
Ik beantwoord de vraag perfect met een artikel waaruit blijkt dat het onzin is. En geen enkele echte expert denkt dat het wel helpt, Faber heeft ook niemand kunnen vinden.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat maakt je een expert op dit vlak als we nog nooit migratie hebben tegengehouden?
Je beantwoordt de vraag niet: waarom gaan ze niet naar Polen en Portugal? Waarom heeft Denemarken zichzelf wel onaantrekkelijk kunnen maken en vinden de zelfverklaarde experts dat het niet zou werken?
Allemaal speculatie, de tijd zal het leren, het is in ieder geval beter dan niets doen, of de deur wagenwijd open zetten zoals PvdA/GL wil.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat werkt dus niet: https://www.trouw.nl/binn(...)en-experts~b10e3c64/
Niks pure winst, lege huls dus.
Dat blijkt niet uit het artikel, heb je het wel gelezen? Er wordt slechts een verwachting uitgesproken. Net zoals vele experts hadden verwacht dat dit kabinet de Kerst niet zou halen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik beantwoord de vraag perfect met een artikel waaruit blijkt dat het onzin is. En geen enkele echte expert denkt dat het wel helpt, Faber heeft ook niemand kunnen vinden.
Er is gewoon geen wil. In het gratis deel staat notabene dit:quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit het artikel, heb je het wel gelezen? Er wordt slechts een verwachting uitgesproken. Net zoals vele hier hadden verwacht dat dit kabinet de Kerst niet zou halen.
Laten we het vooral gaan afwachten.quote:Of die aanpak effect heeft is onzeker, maar niet uitgesloten.
Onder Cohen hadden we het strengste asielbeleid ooit...quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
... of de deur wagenwijd open zetten zoals PvdA/GL wil.
Het pluche zit zo lekker.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:50 schreef tizitl2 het volgende:
Mijn god
Is er dan echt werkelijk helemaal niets wat ze gewoon normaal kunnen afstemmen onderling?
Waarom zit deze coalitie er eigenlijk? Ze zijn het over niets eens, maken geen beleid en als ze echt niet aan een onderlinge beslissing ontkomen schuift het allemaal door naar de voorjaarsnota.
Ga dan met zijn allen lekker vissen ofzo. Kan het bestuur door mensen die wel wat willen uitvoeren.
Kijk, dit snap ik volledig. En idealiter gun ik ieder persoon dezelfde luxe, vrijheid, welvaart en rijkdom die wij hier hebben. Alleen het is niet haalbaar. Het is idealistisch gedacht. Nederland is één van de meest dichtbevolkte landen ter wereld, er zit een grens aan wat we aankunnen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is gewoon geen wil en daarom probeert men het van alle kanten te traineren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |